abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153880212
Welkom L0t *O* ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

Sekhmet 40 weken vandaag *O* Bijzondere mijlpaal

Algemene jompel voor wekenwissels, stickers, geplakte kinderen ( :+ ) verlof & vakanties *O*

Hier nog geen idee hoe we het gaan doen met werk & opvang. Ik werk nu gemiddeld zo'n 32-36 uur per week, vriend werkt 40(+) uur. Beide vaste dagen doordeweeks en onregelmatig in het weekend. Ik wil wel minder gaan werken, rond de 24-28 uur denk ik, maar hoe precies weet ik nog niet. Vriend geen idee, dat gesprek hebben we nog niet gehad. Ik zou wel 1 dag KDV willen voor gup doordeweeks en in de weekenden wordt het roosters op elkaar aanpassen (die maken we gelukkig allebei zelf voor ons werk :D) en soms oma inschakelen ofzo?
pi_153880219
Ja, het is wel belachelijk idd. Maarja, andere systemen zijn net zo oneerlijk denk ik. En het is hier alleen echt dringen voor de vrije school, de rest heeft geen wachtlijsten. Overigens moet je ook nog een soort sollicitatiegesprek doen voordat je kind er echt heen mag :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153880378
Onze zoon stond al wel ingeschreven voor de basisschool voor hij 1 was. Dat is maar bij 1 school hier.
pi_153880519
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 13:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, het is wel belachelijk idd. Maarja, andere systemen zijn net zo oneerlijk denk ik. En het is hier alleen echt dringen voor de vrije school, de rest heeft geen wachtlijsten. Overigens moet je ook nog een soort sollicitatiegesprek doen voordat je kind er echt heen mag :D
Een 'sollicitatiegesprek' vind ik bij scholen met een specifieke educatieve insteek (vrije school, jenaplan, dalton etc.) dan wel weer nuttig. Dan kan je wel filteren op motivatie en zien of ouders ook duidelijk met een reden voor bepaald onderwijs kiezen ipv enkel 'dichtbij' en daardoor wordt de selectie van leerlingen wel eerlijker en waarschijnlijk beter passend met minder uitval. Bij een reguliere openbare of christelijke/katholieke school is zoiets wel overbodig.
pi_153881633
Hoelang zijn die wachtlijsten bij de KDV over het algemeen?
Hier kunnen we nog weinig anticiperen... vriend nog werkloos, wil wel werk hebben z.s.m.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 15:36:37 #106
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153881948
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:17 schreef JantinaGr het volgende:
Hoelang zijn die wachtlijsten bij de KDV over het algemeen?
Hier kunnen we nog weinig anticiperen... vriend nog werkloos, wil wel werk hebben z.s.m.
Ik zou gewoon even informeren bij wat kdv's in jouw buurt. Sommige kdv's ghebben geen wachtlijst en soms plek te over, sommige hebben een wachtlijst van een jaar. Soms kan je ook een plek reserveren, die je pas definitief maakt als je start met de opvang door het tekenen van een contract.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153882179
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 15:36 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik zou gewoon even informeren bij wat kdv's in jouw buurt. Sommige kdv's ghebben geen wachtlijst en soms plek te over, sommige hebben een wachtlijst van een jaar. Soms kan je ook een plek reserveren, die je pas definitief maakt als je start met de opvang door het tekenen van een contract.
Hmm.. maar eens met vriend over hebben binnenkort...
pi_153884152
Zeg jongens, "Als je een wee hebt dan weet je het echt wel dat het een wee is" is wat ik altijd lees. Maar ik heb al de hele dag om de 10-12 minuten behoorlijk stekende krampen. Om nou te zeggen, nou, dat is een wee, dan nee. Maar het doet wel meer pijn dan menstruatie krampen.

Flink voorwerk ga ik dan vanuit?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153884248
Kennis van mij dacht de hele tijd darmkramp, tot ze persweeën kreeg. Toen mocht haar man de baby opvangen ;) Dussss... effe bellen???
pi_153884307
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:10 schreef Krisvc het volgende:
Zeg jongens, "Als je een wee hebt dan weet je het echt wel dat het een wee is" is wat ik altijd lees. Maar ik heb al de hele dag om de 10-12 minuten behoorlijk stekende krampen. Om nou te zeggen, nou, dat is een wee, dan nee. Maar het doet wel meer pijn dan menstruatie krampen.

Klinkt als een beginnetje denk ik! Kom maar door babytje!

Ik heb een Bola gehad van een vriendinnetje. (Zo'n bel aan een ketting). Nu leek me dat onwijs irritant, maar ik vind het een heel prettig, zacht en beetje magisch klinkend tingeltje. Dus ik wil 'm om, want als ik het leuk vind is Uk er vast ook wel blij mee.

Maar ehm. Nu hoorde ik op de yoga dat je zo'n bel goed laag moet hangen omdat je kindje anders in een stuit kan gaan liggen om te luisteren.
Maar hoe laag is laag genoeg? Weet iemand dat? :@
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:18:29 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153884320
Ooeeh kris, spannend! Hoop voor je dat dit het is, volgens mij is t nog goed uit te houden voor je.

Ik ga nooit meer verhuizen ;( wat een poepwerk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:18:58 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153884331
Sillie: onder je navel?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153884347
Spannend Krisvc! Ik lees vaak tips over gaan douchen. Bij voorweeën zakt de pijn, bij echt weeën houdt de pijn aan/neemt toe. Het lijkt me het proberen waard ;)
pi_153884366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:10 schreef Krisvc het volgende:

Ik wist bij m'n eerste ook pas na een paar uur dat het echtecht was, ik zou even rustig afwachten! Voorwerk heb ik nooit gehad maar kan volgens mij ook best 'hardnekkig' zijn, regelmatig komen en lang aanhouden. Heerlijk duidelijk dus. :+
pi_153884457
Nou, dan hoop ik dat het gewoon toch wat doet allemaal. Hoe dan ook is het afwachten, want niet lang en regelmatig genoeg om te bellen. Dus of het zet door, of niet, maar ik ga mezelf wel toestaan om te denken dat het minstens voorwerk is. Dat is al spannend genoeg.

Hoe zit die theorie met in bad trouwens? Want net in bad hield het gewoon aan.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153884504
Het idee is dat voorwerk stopt als je in bad gaat, omdat je spieren dan genoeg ontspannen om het te stoppen. Als het echt weeën zijn, helpt een bad niet meer (dan ontspan je wel een beetje, maar niet genoeg om de weeën echt te stoppen).
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:37:34 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153884735
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt als een beginnetje denk ik! Kom maar door babytje!

Ik heb een Bola gehad van een vriendinnetje. (Zo'n bel aan een ketting). Nu leek me dat onwijs irritant, maar ik vind het een heel prettig, zacht en beetje magisch klinkend tingeltje. Dus ik wil 'm om, want als ik het leuk vind is Uk er vast ook wel blij mee.

Maar ehm. Nu hoorde ik op de yoga dat je zo'n bel goed laag moet hangen omdat je kindje anders in een stuit kan gaan liggen om te luisteren.
Maar hoe laag is laag genoeg? Weet iemand dat? :@
Welnee, als zo'n kindje al ergens naartoe zou draaien, dan liever naar jouw hartslag ipv naar zo'n belletje. Overleg anders bij de volgende controle met je vk wat die vindt ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:39:37 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153884778
Spannend Kris! Ik zou toch de vk even bellen :D. Mijn rug weeën voelden heel lang als gewone rugpijn, echt never nooit niet dat ik die als weeën zou hebben herkend ;).
KuikenGuppy
pi_153884883
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welnee, als zo'n kindje al ergens naartoe zou draaien, dan liever naar jouw hartslag ipv naar zo'n belletje. Overleg anders bij de volgende controle met je vk wat die vindt ;).
Ik zou hetzelfde zeggen :Y)

Als dat hard te maken was dan zou elke zwangere namelijk vanaf x aantal weken zo'n ding moeten dragen waarna het aantal stuiten drastisch zou verminderen :+

Water dempt geluid overigens hè en zorgt ervoor dat het wat difuus klinkt, ik vraag me af of het voor een foetus te onderscheiden is of het geluid van plek X of 10 cm hoger of lager komt. Als je het mooi vindt, gewoon dragen.
:)
pi_153884894
Oeh spannend Kris! Klinkt op zijn minst als voorwerk. Geen idee hoe dat zit met badderen/douchen en weeën. Als het niet ophoudt, zou ik zeker even bellen met de vk!
pi_153884915
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:23 schreef Krisvc het volgende:
Nou, dan hoop ik dat het gewoon toch wat doet allemaal. Hoe dan ook is het afwachten, want niet lang en regelmatig genoeg om te bellen. Dus of het zet door, of niet, maar ik ga mezelf wel toestaan om te denken dat het minstens voorwerk is. Dat is al spannend genoeg.

Hoe zit die theorie met in bad trouwens? Want net in bad hield het gewoon aan.
In door je neus en lang uitblazen *O* kom maar op :7
Voor pijnlijk voorwerk kan/mag je ook gewoon een paracetamolletje (2 dus) nemen overigens hoor! Dat helpt vaak wel tegen voorwerk of het venijnige van beginnende weeën. Tegen echte weeën die straks om de 3 minuten gaan komen enzo helpt het niet. Dan is paracetamol alleen voor de sier :P
:)
pi_153885205
Spannend Krisvc!

Tevens meld! Gisteren bruiloft gehad. Hoop mensen die bang waren dat het daar zou beginnen :+ 'breken je vliezen niet door die muziek?'
pi_153885270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik zou hetzelfde zeggen :Y)

Als dat hard te maken was dan zou elke zwangere namelijk vanaf x aantal weken zo'n ding moeten dragen waarna het aantal stuiten drastisch zou verminderen :+

Water dempt geluid overigens hè en zorgt ervoor dat het wat difuus klinkt, ik vraag me af of het voor een foetus te onderscheiden is of het geluid van plek X of 10 cm hoger of lager komt. Als je het mooi vindt, gewoon dragen.
-O- ik dacht ook de baby een plezier te doen, blijkt t nu meer voor mezelf. Nou zeg :(

Nahjah, baat 't niet dan schaadt 't niet. Misschien vindt baby t wel heel fijn boven de wieg straks O+

Ik heb met een vriendinnetje (ook zwanger) een middag door de stad geslenterd. Nu ben ik echt doodmoe, mn voeten doen zeer en mijn rug ook. Voel me net een oud wijf. :')
pi_153885587
Kris *O*

Ik vond t toen erg fijn om op krukje te zitten onder de douche.

Hopelijk zet t door!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 18:48:22 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153886220
Ga anders koekjes bakken kris :Y. Of geldt dat voor gebroken vliezen en niet voor voorwerk?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')