abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:54:55 #51
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153860735
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

das me te vroeg :p check de op
O ja, via DM. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Frummeltje86 op 26-06-2015 17:01:28 ]
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:15:59 #52
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153861325
Huh die OP zegt me werkelijk waar niets qua welke plek ik sta. Wel apart om te bedenken dat ik ook ooit onderaan de lijst stond met ern heleboel mensen daarboven.

Gelukkig val je onder het Zweedse socialezekerheidsstelsel, jagar, dat is wel gunstiger dan Duitsland.

Je gaat toch niet straks ook een tuinbroek kopen, sillie? :+

Oh en welkom l0t!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_153862220
Welkom L0t! *O*

Ik heb vakantie! En volgens mij heb ik een positief BSA *O* Ik mag dus over hoi hoi hoi hoi! Nu nog afwachten en kijken of ik mijn propedeuse ook heb gehaald..
pi_153863008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:55 schreef Bloesem. het volgende:
Welkom L0t! *O*

Ik heb vakantie! En volgens mij heb ik een positief BSA *O* Ik mag dus over hoi hoi hoi hoi! Nu nog afwachten en kijken of ik mijn propedeuse ook heb gehaald..
Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.

/beroepsdeformatie.

Maar das goed nieuws! *O*. Wat studeer je?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153863013
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 11:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik werk dus al vier dagen, man wil thuis werken maar heb er een hard hoofd in.. Ik zie m nu al zelden.
Ik vind de optie van 27 om 36 wel aantrekkelijk klinken.
Mini gaat twee dagen naar de opvang en twee dagen naar mijn ouders/oma, tenzij ik dus een dag minder ga werken.
Ja, die optie ben ik dus ook aan het overdenken! Dan zou het gemiddeld 31,5 uur zijn.

Zit ook te denken aan de optie elke week een dag en een middag vrij, dus 32 uur in 3,5 dag (3x9 + 1x5), maar dan is om de week 3 dagen / 4 dagen misschien toch wel relaxter.

Hier is vriend nog op zoek naar werk, hij wil fulltime of 4 dagen gaan werken... net wat mogelijk is.
pi_153863261
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.

/beroepsdeformatie.

Maar das goed nieuws! *O*. Wat studeer je?
Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je even :)

Herformulering: ik ben over naar het tweede jaar! Werd net definitief gemaakt <3 Ik ben echt zo opgelucht. Even spuien maar na een paar hele, hele zware jaren met o.a. een burnout en sterfgeval dichtbij en weet ik het wat allemaal, waarin ik heel hard gewerkt heb om weer wat bij mezelf te komen ging ik afgelopen september voorzichtig en nerveus weer studeren (op mijn 27e, fel tegen het advies in van mijn therapeut, gelukkig ook met alle steun uit mijn omgeving) en ik heb het gewoon gehaald. En ik sta nog. En ik ben zwanger. Dus ik zit echt even een potje keihard te janken :@ En te duimen voor mijn propedeuse.
pi_153863408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:51 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je even :)

Herformulering: ik ben over naar het tweede jaar! Werd net definitief gemaakt <3 Ik ben echt zo opgelucht. Even spuien maar na een paar hele, hele zware jaren met o.a. een burnout en sterfgeval dichtbij en weet ik het wat allemaal, waarin ik heel hard gewerkt heb om weer wat bij mezelf te komen ging ik afgelopen september voorzichtig en nerveus weer studeren (op mijn 27e, fel tegen het advies in van mijn therapeut, gelukkig ook met alle steun uit mijn omgeving) en ik heb het gewoon gehaald. En ik sta nog. En ik ben zwanger. Dus ik zit echt even een potje keihard te janken :@ En te duimen voor mijn propedeuse.
Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker. ;) Haske goed :*. En lekker huilen, dat mag. Nu op naar je Ad of Bachelor? 14.gif
pi_153863473
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:56 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker. ;) Haske goed :*. En lekker huilen, dat mag. Nu op naar je Ad of Bachelor? [ afbeelding ]
Ja is even ontladen ook denk ik :@ Op naar m'n hbo-bachelor! En nou ja, als ik dit kan, dan moet dat toch ook wel lukken ;)
pi_153863501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:59 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ja is even ontladen ook denk ik :@ Op naar m'n hbo-bachelor! En nou ja, als ik dit kan, dan moet dat toch ook wel lukken ;)
Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest. :D
pi_153863597
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:00 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest. :D
Hahaha hou op schei uit, daar durf ik echt nog niet aan te denken. Maar nu plan ik alvast een kleine BBQ :@ Want zo, ik ben over. En iedereen die zei dat 't niet ging lukken en dat je 'toch niet gaat studeren op je 27e!' kan me toch een partij in de pindasaus zakken :6
pi_153863732
Wij gingen een avondje uit vanavond. Maar eerst nog even langs de huisartsenpost met de oudste want die heeft zijn wenkbrauw open liggen. En ik had al zo'n zin :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_153863797
Goed bezig Bloesem *O*

Oh, shit Estrys.. is het een grote wond?
pi_153863842
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 19:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Goed bezig Bloesem *O*

Oh, shit Estrys.. is het een grote wond?
Nee zo te zien valt het mee. Denk niet heel diep. Maar toch even naar laten kijken want gaat zo snel openstaan daar. kunnen over half uurtje terecht.
pi_153863935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Zit ook te denken aan de optie elke week een dag en een middag vrij, dus 32 uur in 3,5 dag (3x9 + 1x5), maar dan is om de week 3 dagen / 4 dagen misschien toch wel relaxter.
Hmm die 32 uur in 3,5 dag klinkt voor mij ook wel aantrekkelijk. Misschien dat ik zoiets kan regelen na mijn ouderschapsverlof. Als ik dan überhaupt gelijk weer minder mag werken, maar dat zien we dan wel weer :)

En jeej voor Bloesem *O* Geniet van je vakantie en van wat je allemaal hebt bereikt het afgelopen jaar! Mag je best een beetje emo van worden (schuif het gewoon af op de zwangerschap ;) )
pi_153866208
Good busy, Bloesem! ^O^ ^O^ ^O^
pi_153868780
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.

Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..

Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
pi_153871265
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:15 schreef Mariposas het volgende:

Je gaat toch niet straks ook een tuinbroek kopen, sillie? :+

:Y :Y wel 3 denk ik! :Y :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153871438
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.

Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..

Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
Anders probeer je toch 4 dagen? Als het tòch niet bevalt, kun je altijd nog naar die mindere functie.
Eenmaal gekozen voor de mindere functie, is het waarschijnlijk moeilijk om weer naar je oude functie te gaan.

Hier ging vier dagen opvang ook prima voor ons kind. Zodra hij kon praten, vertelde hij dat ie die vijfde dag ook wilde. :+ Helaas voor hem...
Professioneel gifmenger.
pi_153872637
Dank jullie wel :* Fijn weekend allemaaaal
pi_153876022
Ooooo, 9 uur slaap en maar 2 keer plassen. Heerlijk. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153876039
Geniet er nog maar even van ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153876067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:

Het is ook zijn kind toch? Jij bent niet de enige die daarvoor in moet gaan leveren hoor. Begrijpelijk dat de functie van je vriend belangrijk is en dat hij in een cruciaal punt op zijn carrière is, maar dat betekent natuurlijk niet dat de onderhandeling van zijn kant af per direct op slot is en dat jij degene bent die mogelijk een werk-concessie zou moeten doen als je dat niet wilt. Wie weet is er wel iets te regelen met je vriend zn werk met 4x9 en een zaterdagochtend thuis werken als jij ook thuis bent?
:)
pi_153876121
Lastig hoor die keuzes. Belangrijk is wel dat je er samen voor kiest. Zowel wat hij als jij doet. Voorkom dat je later denkt 'ja maar omdat jij Dat zo nodig wilde heb ik dit of dat niet kunnen doen.' Dat kan vervelend uitpakken.

Nou kind is gelijmd en met pleisters aan elkaar gezet ;) en wij hadden een leuke avond :)
pi_153876554
Mijn buik is scheef! Volgens mij heeft baby zich aan de rechterkant geparkeerd ofzo! Die lijkt nu net wat meer uit te steken. O+

Estrys; dat lijmen en plakken klinkt toch niet echt leuk.. Heeft 'ie er geen last van toch?
pi_153876558
Fijn Estrys. :)

20 weken vandaag *O*. Dinsdag de SEO. Ben toch wel nerveus. Ik voelde van de week die smurf best goed, twijfel nu soms of ik hem niet al wat vaker moet voelen. Hoop maar dat het allemaal goed gaat daarbinnen.

En als de SEO goed is, gaan we een kledingkast kopen. Daar heb ik wel zin an.. Lekker ruimen! 8-)
pi_153876576
Ik ga vier dagen ipv vijf werken het eerste jaar. Vriend werkt er 5. Omdat ik één weekenddag werk maar drie dagen opvang nodig. Dat word 1 dag KDV en 2 dagen opa en oma. Opa heeft er zijn vrije dag zelfs al voor aangepast! Mijn schoonouders (Ofja, schoonmoeder) wil de 3de dag heel graag oppassen en kraakt onze keuze voor het KDV tot op het bot af.
Maar ik zie het gewoon echt niet zitten om mijn kind de hele dag in de sigarettenrook te laten liggen en daarbij zijn ze nogal 'close' met mijn schoonzusje en het oppassen op diens kinderen, en hoe dat gebeurt heeft niet mijn voorkeur!

We gaan het lekker op onze manier doen. Schoonmoeder had tegen vriend gezegd 'als jullie kindje geboren is gaan we die zo niet regelmatig zien / zien opgroeien' waarop vriend gezegd heeft 'nu hebben jullie ook geen interesse om eens langs te komen / in ons, dus dat zit er best in'
En al die jaren heb ik gedacht dat ik de enige was die t frustreerde dat z'n ouders doen alsof ze één dochter hebben ipv ook nog twee zoons!

Maar goed, die frustratie daargelaten, ik heb heerlijk geslapen van 22.00 tot nu, én ik kan af gaan tellen naar m'n verlof! Nog maar één (kort) weekje!
pi_153876586
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:
Mijn buik is scheef! Volgens mij heeft baby zich aan de rechterkant geparkeerd ofzo! Die lijkt nu net wat meer uit te steken. O+

Estrys; dat lijmen en plakken klinkt toch niet echt leuk.. Heeft 'ie er geen last van toch?
Nee hij heeft er geen last van. Heeft 1 hechtpleister en wat lijm. Zegt die dokter: 'ga hem nou niet in bad zetten of onder water laten zwemmen' euhm... Morgen moet hij proefzwemmen voor B. :') Nou dat mocht dan uiteindelijk wel maar hij piept dat hij niet wil. En bij zijn A afzwemmen vorige keer werd hij ziek. Vervloekt zijn ze die zwemdiploma's. :(
pi_153876751
Fijn dat je kind weer heel is Estrys! En succes voor hem met afzwemmen! Euh edit: proefzwemmen zie ik nu.

Ik zag ook nog een 20 weken mijlpaal voorbij komen *O*

Ggirl: zo te lezen hebben jullie groot gelijk dat je je schoonouders niet wilt laten oppassen.. Vervelend ook dat ze zo duidelijk hun dochter een streepje voor geven t.o.v. rest.

Hier zijn er twijfels over oppassen door schoonouders maar dat is meer vanwege hun leeftijd en de slechte gezondheid van schoonpa. Ben bang dat ze een oppasdag enorm onderschatten. Ze zien nu alleen de leuke dingen, maar vergeten dat de kleine ook ooit gaat lopen en praten. Ze mogen het nu proberen en als het niet gaat, komt er een extra dag kdv.

Btw. Ik vind de Fok! ads op het OUD-forum knap lullig voor de zwangeren :P (effe kijken of plaatje het doet vanaf mobiel)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153877009
Wat werk betreft, werken nu beiden 5 dagen (dus samen 10) en we hadden al vrij snel afgesproken terug te willen naar samen 8 dagen.
Hebben dat allebei even laten bezinken, dingen op een rij gezet qua ambitie, financiën en wensen en kwamen toen tot de verdeling dat hij 5 dagen blijft werken en ik terug ga naar 3 dagen. Naar ieders tevredenheid.
Man vond het zelfs 'moeilijk' om aan te geven dat hij graag 5 dagen blijft werken, want zou ik of de omgeving dat niet raar vinden. Schatje is het.
Wel gaat hij wat efficiëntere keuzes maken wat werk betreft. Hij heeft een contract van 40 uur maar werkt er standaard tussen de 50 en de 60 per week. Vindt hij niet erg, hij werkt met plezier en ze hebben nu eenmaal wat tekort aan personeel. Maar als Frummel er straks is, wil hij zich dus beter aan die 40 uur gaan houden. Dit heeft hij ook al kortgesloten met zijn manager dus prima!

Hier wordt het 1 dag kdv, 2 dagen opa's en oma's.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 10:56:33 #80
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153877237
Bij ons is het qua werk heel gelijkwaardig verdeeld: ik 4 dagen en man 4 dagen. Daarnaast verdienen we ook nog eens zo'n beetje precies evenveel. :+ Ik zou ook niet weten waarom ik bv minder zou werken dan man. En geen oppas opa en oma's want die wonen te ver weg. Maar het kdv waar onze baby heen gaat vind ik echt supertof, dus dat vind ik ook niet erg. Alleen voor de kosten is het jammer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mariposas op 27-06-2015 11:11:40 ]
pi_153877321
Hier nog onzekerheid qua werk. Als alles gaat zoals ik wil werk ik 4 dagen en man 4 dagen. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de kleine gaat 2 dagen naar het kdv. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik werkloos ben na m'n verlof. Dan houden we trouwens hetzelfde opvangsysteem aan, ook het kdv. Dure optie, maar ik vertrouw erop snel weer werk te vinden en wil mijn plekje op dit kdv niet kwijtraken.

Oooo en is het vandaag niet UD voor Sekhmet? *O* *O* *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153877498
:Y *O*
Bbq feestje gisteren incl. ananas en rampetamp nadien heeft nog niks losgemaakt. Nog geen hoofdje in zicht.

Wel zo lief dat m'n vriend in beschonken toestand mij om 0.00 kwam feliciteren met de 40 wkn *;
pi_153877569
Gefeliciteerd met de 40 weken *O*
Die van mij mag zich vanaf ongeveer 37 weken echt niet meer in beschonken toestand begeven. Wat als... :o
  zaterdag 27 juni 2015 @ 11:29:19 #84
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153877623
Jammer sekhmet, maar klinkt wel als een leuke avond! ;)
Dat je vriend nog beschonken wordt! Ik zou dat niet meer aandurven met het oog op rijden naar het ziekenhuis. Gisteren was mijn man tot 's nachts borrelen in de stad en ik vond dat eigenlijk wel voorlopig de laatste keer. Als t er op aan zou komen zou de vk vast wel kunnen rijden maar ik zou het niet erg prettig en zelfs gênant vinden. Voordeel is wel dat ie dan niet zo gestrest is. :P
Vandaag 37 weken! *O*
pi_153877705
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:04 schreef Krisvc het volgende:
Hier nog onzekerheid qua werk. Als alles gaat zoals ik wil werk ik 4 dagen en man 4 dagen. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de kleine gaat 2 dagen naar het kdv. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik werkloos ben na m'n verlof. Dan houden we trouwens hetzelfde opvangsysteem aan, ook het kdv. Dure optie, maar ik vertrouw erop snel weer werk te vinden en wil mijn plekje op dit kdv niet kwijtraken.

Oooo en is het vandaag niet UD voor Sekhmet? *O* *O* *O*
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.

Mijn vriend werkt al 4x9 en blijft dat doen. Ik werkte al 2 dagen en blijf dat ook doen. Schoonmoeder wil heel graag een dag oppassen dus dat was makkelijk geregeld! En m'n moeder wil ook regelmatig een woensdag(middag) oppassen, dus ik heb af en toe zelfs een vrije (mid)dag voor mezelf! In ieder geval de eerste paar maanden, tot m'n schoonzusje bevalt en m'n moeder waarschijnlijk daar regelmatig bij moet springen omdat zij het harder nodig gaan hebben met drie baby's.
pi_153877942
Het was zelfs meer na mijn 'aandringen' om gezellig een borreltje mee te drinken.
Misschien niet slim, maar ik was er wel van overtuigd dat er toch niks ging gebeuren vannacht. En back-up BOB aanwezig.
Hij heeft zo hard gewerkt de laatste maanden aan ons nieuwe huis. Hij verdiende even een relaxte avond.
pi_153878418
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Jammer sekhmet, maar klinkt wel als een leuke avond! ;)
Dat je vriend nog beschonken wordt! Ik zou dat niet meer aandurven met het oog op rijden naar het ziekenhuis. Gisteren was mijn man tot 's nachts borrelen in de stad en ik vond dat eigenlijk wel voorlopig de laatste keer. Als t er op aan zou komen zou de vk vast wel kunnen rijden maar ik zou het niet erg prettig en zelfs gênant vinden. Voordeel is wel dat ie dan niet zo gestrest is. :P
Vandaag 37 weken! *O*
Ik geloof niet dat ik zou gaan rijden als een partner dronken is :@ dat hoort dan toch wel bij de eigen verantwoordelijkheid van het stel/de partner zeg maar. Dan maar een taxi bestellen als partner echt teveel gedronken heeft of thuis blijven.
pi_153878440
Zo'n kerel met een enorme bierwalm naast het bed. Mignonne? ;)
pi_153878454
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
Zo'n kerel met een enorme bierwalm naast het bed. Mignonne? ;)
Wouldn't be a first zeg maar :X
en zou voor mij ook wel reden zijn om niet graag thuis te willen blijven voor een bevalling tbh

[ Bericht 7% gewijzigd door mignonne op 27-06-2015 12:26:29 ]
pi_153878599
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wouldn't be a first zeg maar :X
De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn? :P
pi_153878653
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:26 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn? :P
haha helaas :P

SPOILER
pi_153878809
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.
Hier volop wachtlijsten in de plaats waar wij wonen, vooral voor maandag, dinsdag en donderdag. Had ik ook niet gedacht dus wij waren rijkelijk laat met aanmelden.
Gelukkig komt er een plekje vrij voor Frummel :)!
pi_153878837
Geweldig :D
Blijft leuk al die 'bijzondere' situaties.
pi_153879023
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha helaas :P

SPOILER
Ooh vreselijk zeg :X Ik heb er toch echt het liefst zo min mogelijk mensen bij :D

@KDV's Bizar die verschillen in wachtlijsten. Wij hebben er eentje uitgezocht in de stad waar we werken (Rotjeknor) maar daar werd aangegeven dat het momenteel niet zo heel druk is, behalve de dinsdag en in mindere mate de donderdag. Wij hebben nu de dinsdag geregeld.
pi_153879094
Ja, hier in Delft viel het bij de meeste wel mee. Maar wij willen graag de vrije school-opvang (voor kinderen van 2 tot 4 jaar), en daar moesten we hem/haar nu al aanmelden... en voor de vrije school zelf (vanaf 4 jaar dus) meteen na de geboorte aanmelden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 12:57:34 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153879171
Wij gaan het vanaf september zonder KDV doen, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen...

Vriend werkt dan 4 dagen (1 dag ouderschapsverlof), ik na mijn verlof 3 (1 dag deel betaald ouderschapsverlof, lang leve het onderwijs ;)). Kinders zijn dag 1 dag bij mijn ouders, en 1 dag bij mijn schoonmoeder. J. is daar nu al 2 jaar elke week, en dat gaat erg goed. Maar eerst heb ik nog verlof natuurlijk, van juli tot januari *O* :D Nog minder dan 3 weken werken *O*

J. gaat nu nog 1 dag naar het KDV, maar die hebben we dus opgezegd, en voor zijn 'sociale contacten' gaat ie straks naar de peuterspeelzaal....

KDV's hebben hier geloof ik wel wachtlijsten voor de populaire dagen (di/do). J. gaat nu op woensdag, dan zijn er maar 6 baby's en 6 peuters, vrij rustig dus...
  zaterdag 27 juni 2015 @ 13:03:49 #97
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_153879281
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

De kleinschalige en biologische kdv's zijn wel populair hier, zeker als je dan favoriete dagen wilt afnemen zoals dinsdag en donderdag. Die van ons zit tot volgend jaar ergens vol. 8)7 maar die ketens als Triodus en 2samen hebben plek zat idd.
pi_153879505
Mini gaat hier ook naar een kleine kdv. Had hem al met negen weken ingeschreven maar dat was nodig ook, juist omdat ze zo klein zijn. kdv is nog geen 100 meter lopen van ons huis, ideaal.
pi_153879771
Hier plek zat op de kdv's
pi_153880122
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, hier in Delft viel het bij de meeste wel mee. Maar wij willen graag de vrije school-opvang (voor kinderen van 2 tot 4 jaar), en daar moesten we hem/haar nu al aanmelden... en voor de vrije school zelf (vanaf 4 jaar dus) meteen na de geboorte aanmelden.
Dat aanmelden voor de basisschool voor/bij de geboorte is ook belachelijk. Daar zouden ze vanuit de overheid wel wat aan mogen doen imo. Overal inschrijven vanaf begin van het schooljaar waarin ze 4 worden lijkt me een beter plan en evt voor peuterschool vanaf het begin van het schooljaar waarin ze 2 worden. Wij weten nog helemaal niet waar we over 2 jaar wonen, dus dan zou ik nu op meerdere locaties moeten inschrijven voor de zekerheid :') We zien het tzt wel.

Maar goed, ze hebben het inschrijfsysteem voor middelbare scholen in de Haagse regio een paar jaar geleden op de schop gegooid, en dat is er nou ook niet echt op vooruit gegaan. Dat is gewoon een loterij geworden waarbij je met een beetje pech zowel in de eerste als de tweede ronde voor je voorkeursscholen uitgeloot wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')