Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:55 schreef Bloesem. het volgende:
Welkom L0t!
Ik heb vakantie! En volgens mij heb ik een positief BSAIk mag dus over hoi hoi hoi hoi! Nu nog afwachten en kijken of ik mijn propedeuse ook heb gehaald..
Ja, die optie ben ik dus ook aan het overdenken! Dan zou het gemiddeld 31,5 uur zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik werk dus al vier dagen, man wil thuis werken maar heb er een hard hoofd in.. Ik zie m nu al zelden.
Ik vind de optie van 27 om 36 wel aantrekkelijk klinken.
Mini gaat twee dagen naar de opvang en twee dagen naar mijn ouders/oma, tenzij ik dus een dag minder ga werken.
Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je evenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.
/beroepsdeformatie.
Maar das goed nieuws!. Wat studeer je?
Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:51 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je even
Herformulering: ik ben over naar het tweede jaar! Werd net definitief gemaakt <3 Ik ben echt zo opgelucht. Even spuien maar na een paar hele, hele zware jaren met o.a. een burnout en sterfgeval dichtbij en weet ik het wat allemaal, waarin ik heel hard gewerkt heb om weer wat bij mezelf te komen ging ik afgelopen september voorzichtig en nerveus weer studeren (op mijn 27e, fel tegen het advies in van mijn therapeut, gelukkig ook met alle steun uit mijn omgeving) en ik heb het gewoon gehaald. En ik sta nog. En ik ben zwanger. Dus ik zit echt even een potje keihard te jankenEn te duimen voor mijn propedeuse.
Ja is even ontladen ook denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:56 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker.Haske goed
. En lekker huilen, dat mag. Nu op naar je Ad of Bachelor? [ afbeelding ]
Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:59 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja is even ontladen ook denk ikOp naar m'n hbo-bachelor! En nou ja, als ik dit kan, dan moet dat toch ook wel lukken
Hahaha hou op schei uit, daar durf ik echt nog niet aan te denken. Maar nu plan ik alvast een kleine BBQquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:00 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest.
Nee zo te zien valt het mee. Denk niet heel diep. Maar toch even naar laten kijken want gaat zo snel openstaan daar. kunnen over half uurtje terecht.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Goed bezig Bloesem
Oh, shit Estrys.. is het een grote wond?
Hmm die 32 uur in 3,5 dag klinkt voor mij ook wel aantrekkelijk. Misschien dat ik zoiets kan regelen na mijn ouderschapsverlof. Als ik dan überhaupt gelijk weer minder mag werken, maar dat zien we dan wel weerquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Zit ook te denken aan de optie elke week een dag en een middag vrij, dus 32 uur in 3,5 dag (3x9 + 1x5), maar dan is om de week 3 dagen / 4 dagen misschien toch wel relaxter.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:15 schreef Mariposas het volgende:
Je gaat toch niet straks ook een tuinbroek kopen, sillie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders probeer je toch 4 dagen? Als het tòch niet bevalt, kun je altijd nog naar die mindere functie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.
Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..
Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
Het is ook zijn kind toch? Jij bent niet de enige die daarvoor in moet gaan leveren hoor. Begrijpelijk dat de functie van je vriend belangrijk is en dat hij in een cruciaal punt op zijn carrière is, maar dat betekent natuurlijk niet dat de onderhandeling van zijn kant af per direct op slot is en dat jij degene bent die mogelijk een werk-concessie zou moeten doen als je dat niet wilt. Wie weet is er wel iets te regelen met je vriend zn werk met 4x9 en een zaterdagochtend thuis werken als jij ook thuis bent?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.
Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..
Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
Nee hij heeft er geen last van. Heeft 1 hechtpleister en wat lijm. Zegt die dokter: 'ga hem nou niet in bad zetten of onder water laten zwemmen' euhm... Morgen moet hij proefzwemmen voor B.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:
Mijn buik is scheef! Volgens mij heeft baby zich aan de rechterkant geparkeerd ofzo! Die lijkt nu net wat meer uit te steken.![]()
Estrys; dat lijmen en plakken klinkt toch niet echt leuk.. Heeft 'ie er geen last van toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:04 schreef Krisvc het volgende:
Hier nog onzekerheid qua werk. Als alles gaat zoals ik wil werk ik 4 dagen en man 4 dagen. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de kleine gaat 2 dagen naar het kdv. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik werkloos ben na m'n verlof. Dan houden we trouwens hetzelfde opvangsysteem aan, ook het kdv. Dure optie, maar ik vertrouw erop snel weer werk te vinden en wil mijn plekje op dit kdv niet kwijtraken.
Oooo en is het vandaag niet UD voor Sekhmet?![]()
![]()
Ik geloof niet dat ik zou gaan rijden als een partner dronken isquote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Jammer sekhmet, maar klinkt wel als een leuke avond!![]()
Dat je vriend nog beschonken wordt! Ik zou dat niet meer aandurven met het oog op rijden naar het ziekenhuis. Gisteren was mijn man tot 's nachts borrelen in de stad en ik vond dat eigenlijk wel voorlopig de laatste keer. Als t er op aan zou komen zou de vk vast wel kunnen rijden maar ik zou het niet erg prettig en zelfs gênant vinden. Voordeel is wel dat ie dan niet zo gestrest is.
Vandaag 37 weken!![]()
Wouldn't be a first zeg maarquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
Zo'n kerel met een enorme bierwalm naast het bed. Mignonne?
De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn?quote:
haha helaasquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:26 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Hier volop wachtlijsten in de plaats waar wij wonen, vooral voor maandag, dinsdag en donderdag. Had ik ook niet gedacht dus wij waren rijkelijk laat met aanmelden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha helaas
Ooh vreselijk zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er toch echt het liefst zo min mogelijk mensen bij
@KDV's Bizar die verschillen in wachtlijsten. Wij hebben er eentje uitgezocht in de stad waar we werken (Rotjeknor) maar daar werd aangegeven dat het momenteel niet zo heel druk is, behalve de dinsdag en in mindere mate de donderdag. Wij hebben nu de dinsdag geregeld.
De kleinschalige en biologische kdv's zijn wel populair hier, zeker als je dan favoriete dagen wilt afnemen zoals dinsdag en donderdag. Die van ons zit tot volgend jaar ergens vol.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.
Dat aanmelden voor de basisschool voor/bij de geboorte is ook belachelijk. Daar zouden ze vanuit de overheid wel wat aan mogen doen imo. Overal inschrijven vanaf begin van het schooljaar waarin ze 4 worden lijkt me een beter plan en evt voor peuterschool vanaf het begin van het schooljaar waarin ze 2 worden. Wij weten nog helemaal niet waar we over 2 jaar wonen, dus dan zou ik nu op meerdere locaties moeten inschrijven voor de zekerheidquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, hier in Delft viel het bij de meeste wel mee. Maar wij willen graag de vrije school-opvang (voor kinderen van 2 tot 4 jaar), en daar moesten we hem/haar nu al aanmelden... en voor de vrije school zelf (vanaf 4 jaar dus) meteen na de geboorte aanmelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |