Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ruilen? mijn dochter is wild van de turtlesDat kan blijkbaar ook niet zo voor meisjes ofzo.
Jup absoluutquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.
Ik zou Billy gerust een roze Dora shirt aantrekken, maar ja, die pasvorm hèquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup absoluut
ik vind de pasvorm niet mooi voor mijn dochter, maar verder verblikt of verbloosd niemand ervan als ze haar turtle shirt aanheeft. Behalve in haar klas, dan is ze het stoerste meisje van de klas
oh sorry ik zit mobiel. Ik heb gewoon op open nieuw deel gekliktquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef Buurpoes het volgende:
Moet het topic niet gereekst worden? Dat dus deel 2 is?
quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon draagt jurken, het zal hem worst wezen.. mij dus ook
Ik zag die foto. Ik vond dat een foto waar duidelijk is wat een topmama jij bent.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon draagt jurken, het zal hem worst wezen.. mij dus ook
En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
Waarschijnlijk omdat hij die behoefte ook nog niet heeft, of heeft aangegeven?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef agter het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?
ik vind het zo ontzettend stoer dat jij hem zo vrij zijn gang laat gaan. Hoe gaan leeftijdsgenootjes daarmee om, weet je dat? Die krijgen vaak een minder vrije opvoeding mee. Ik had het er vorig weekend met mijn man over, hij zou zijn zoon nooit in een jurk naar school kunnen laten gaan, maar hij is zelf zijn hele schoolleven gruwelijk gepest en is heel bang dat onze zoon ook gepest wordt.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef Moppert het volgende:
Ook niet als hij dat zelf heel graag wil en het hem echt gelukkig maakt?
die halen hun schouders er bij op en de enkeling die er wat van zegt die krijgt te horen dat ze fijn zitten en hij geen boodschap heeft aan het feit dat ze het voor meiden vinden..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:06 schreef Cassandra87 het volgende:
ik vind het zo ontzettend stoer dat jij hem zo vrij zijn gang laat gaan. Hoe gaan leeftijdsgenootjes daarmee om, weet je dat? Die krijgen vaak een minder vrije opvoeding mee. Ik had het er vorig weekend met mijn man over, hij zou zijn zoon nooit in een jurk naar school kunnen laten gaan, maar hij is zelf zijn hele schoolleven gruwelijk gepest en is heel bang dat onze zoon ook gepest wordt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik word een beetje wars van het "hij moet toch echt in zijn eigen bed slapen"
Hier is het zo gegroeid dat de heren allebei een eigen kamer met een eigen bed hebben, maar de laatste tijd heeft met name de oudste er heel erg de behoefte aan om bij mij in bed te slapen.
Ik kan serieus boos worden van het commentaar wat men daar op heeft, als hij dat wil, dan heeft hij daar blijkbaar een reden voor en dan moet die reden uitgevogeld worden en er DAAR een oplossing voor komen, niet het kind maar gewoon in zijn eigen bed dwingen en niet kijken naar het waarom.
Maar waarom en met wie bespreek je dat dan? Ik bespreek dat niet in mijn omgeving hoor, het is geen geheim, maar ik vind het geen algemeen gespreksonderwerp.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik word een beetje wars van het "hij moet toch echt in zijn eigen bed slapen"
Hier is het zo gegroeid dat de heren allebei een eigen kamer met een eigen bed hebben, maar de laatste tijd heeft met name de oudste er heel erg de behoefte aan om bij mij in bed te slapen.
Ik kan serieus boos worden van het commentaar wat men daar op heeft, als hij dat wil, dan heeft hij daar blijkbaar een reden voor en dan moet die reden uitgevogeld worden en er DAAR een oplossing voor komen, niet het kind maar gewoon in zijn eigen bed dwingen en niet kijken naar het waarom.
ja.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:03 schreef Kyara het volgende:
(Ik zit ook mobiel dus kan niet reeksen, misschien wil een van mijn medemens dat even doen?)
Ik dacht even open te kaart te moeten spelen met school omdat hij daar al weken met buikpijn naar toe gaatquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef Troeta het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom en met wie bespreek je dat dan? Ik bespreek dat niet in mijn omgeving hoor, het is geen geheim, maar ik vind het geen algemeen gespreksonderwerp.
S.ilvijnquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
Jij hoeft dat koekje toch niet op te eten? Waarom worD jij daar moe van?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef RijstNatie het volgende:
Er is helemaal niks mis met allerlij items zoals loopwagentjes, het gaat er enkel om dat je de hulpmiddelen niet constant of te vaak gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je kind 8uur per dag in zo'n loopwagen zit, maar 30 minuten per dag kan echt geen kwaad
Ik wordt helemaal naar van ouders die hun kinderen of babies van alles verbieden.
zo ken ik een stel die hun kind van 1,5 jaar niet eens een koekje ofzo geeft. nou daar wordt ik toch moe van
Agreed!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
Ik hoop het zo te durven doen als moppert, mocht het zich hier voordoen. Ik denk namelijk dat het qua pesten echt wel mee zal vallen en ik geloof dat het mogen hebben van een eigen mening en dat mogen/kunnen uiten voor een kind heel veel zelfvertrouwen geeft en weerbaar maakt. En een zelfverzekerd, weerbaar kind wordt niet zo snel gepest.
Ik ken een moeder die haar kind vetvrij en suikervrij en vegetarisch opvoedde. Echt het ielste, kleinste meisje dat ik ooit gezien heb. Ik word daar sip van.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef RijstNatie het volgende:
Er is helemaal niks mis met allerlij items zoals loopwagentjes, het gaat er enkel om dat je de hulpmiddelen niet constant of te vaak gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je kind 8uur per dag in zo'n loopwagen zit, maar 30 minuten per dag kan echt geen kwaad
Ik wordt helemaal naar van ouders die hun kinderen of babies van alles verbieden.
zo ken ik een stel die hun kind van 1,5 jaar niet eens een koekje ofzo geeft. nou daar wordt ik toch moe van
Ik snap je redenatie hoor, en hoop dat het iedereen bespaart blijft maar ik was zo'n kindje als jij beschrijft... maar omdat ik te dik was, was ik de lul.. en is mijn zelfvertrouwen en weerbaarheid tot de grond afgefikt..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
Ik hoop het zo te durven doen als moppert, mocht het zich hier voordoen. Ik denk namelijk dat het qua pesten echt wel mee zal vallen en ik geloof dat het mogen hebben van een eigen mening en dat mogen/kunnen uiten voor een kind heel veel zelfvertrouwen geeft en weerbaar maakt. En een zelfverzekerd, weerbaar kind wordt niet zo snel gepest.
Dat valt voor mij onder verwaarlozingquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:15 schreef Buurpoes het volgende:
Nou, het kan mij wel schelen als een ouder besluit het kind slecht te voeden waardoor het kind zichtbaar tekort komt. Of baggervet wordt.
Maar misschien ben ik raar, dat ik ook andermans kind graag gezond en gelukkig op zie groeien.
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=Tquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:17 schreef tharealmb het volgende:
Zelf geen ervaringmaar mijn nichtje heeft wel een wipstoel, volgens mij van bornbjorg (ofzo).
Maar als ik zie hoeveel lol dat ventje heeft daarin, alleen daarom zou ik het al willen. Zodra ze door hebben dat ze zelf dat ding in beweging krijgen dan gaan ze er ook voor.
Zelf ben ik meer van de instelling: Vroeger had je ook geen high tech camera met hydrofiele bedbodems en aerosleep etc. Volgens mij is het ook niet zo dat er in Nederland nu veel meer baby's het eerste jaar overleven als 30 jaar geleden, idem met heupproblemen.
Ik mag altijd graag bewijs zien. Op fora zie je toch vaak "ik hoorde van een vriend/Dat lijkt mij niet gezond" discussies, wat mensen dan al snel voor waar aannemen.
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=T
Haha, nice!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=T
Bron? Op fora zie je zo vaak beweringen die niet onderbouwd worden maar toch voor waar worden aangenomenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:39 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.
Dat dat cijfer omlaag gaat heeft puur te maken met de verbeterde gezondheidszorg en technieken bij vroeggeboorte.
Ik zeg dat zolang er geen bewijs is, dat ik het onzinnig vind.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, nice!
Daling van 8,6/1000 naar 3,6/1000 is best indrukwekkend
Vind het namelijk nogal een non-argument dat bepaalde producten er 30 jaar geleden ook niet waren en dat ze daarom meteen maar onzinnig zijn. Mensen die dat roepen hebben vast ook geen auto/tv/computer/smartphone/...
Zelfde geldt voor kennis die we nu wel hebben en 30 jaar geleden niet. Jammer dat we toen niet beter wisten, maar nu wel, dus doe er je voordeel mee!
Helaas... Ik heb het over de zuigelingensterfte en als bonus krijg je de perinatale sterfte erbij.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:39 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.
Dat dat cijfer omlaag gaat heeft puur te maken met de verbeterde gezondheidszorg en technieken bij vroeggeboorte.
Omdat er verder weinig anders kan zijn? de cijfers kijken enkel naar de geboorte en de sterfte daar vlak na. Niet na een jaar nog eens. Die vallen onder andere cijfers.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:43 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bron? Op fora zie je zo vaak beweringen die niet onderbouwd worden maar toch voor waar worden aangenomen
Tuurlijk speelt dat ook mee, maar hoe groot dat aandeel is weet je toch niet.
Uit die cijfers kan je dus niks halen. Er is namelijk niet na te gaan wanneer ze overleden zijn. Dit kan vlak na de geboorte zijn, of na 11 maanden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:44 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas... Ik heb het over de zuigelingensterfte en als bonus krijg je de perinatale sterfte erbij.
Zuigelingensterfte: "Levendgeborenen die voor de eerste verjaardag zijn overleden. Levendgeborene: Kind dat na geboorte enig teken van leven heeft getoond, ongeacht de zwangerschapsduur."
Het gaat over zuigelingensterfte, dat is niet beperkt tot direct na de geboorte hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Omdat er verder weinig anders kan zijn? de cijfers kijken enkel naar de geboorte en de sterfte daar vlak na. Niet na een jaar nog eens. Die vallen onder andere cijfers.
De enige die iets kan betekenen bij vroeggeboorte zijn de medici en artsen.
Exactlyquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Uit die cijfers kan je dus niks halen. Er is namelijk niet na te gaan wanneer ze overleden zijn. Dit kan vlak na de geboorte zijn, of na 11 maanden.
Mijn aanname is dat het grootste deel toch echt binnen weken sterft. En ik neem ook maar aan dat de meeste kinderen eerder sterven in het ziekenhuis omdat ze medische problemen hebben die tijdens of voor de geboorte zijn ontstaan, en dat dit niet te maken heeft met loopstoeltjes
http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=Tquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:47 schreef twist02 het volgende:
[..]
Het gaat over zuigelingensterfte, dat is niet beperkt tot direct na de geboorte hoor.
Kindersterfte tot 5 jaar neemt anders ook al jaren af: http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=T
je cijfers. Ik pretendeer ook niet dat ikzelf alles weet. Maar ik doe geen harde uitspraken totdat ik de cijfers zie (vandaar dat ik er duidelijk bij zet dat ik aanneem dat het door de gezondheidszorg komt, en dus blijkbaar klopt als je de cijfers nu ziet).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Exactlyprecies zo'n "forum-verhaal" waar je net zelf op afgeeft...
Wiegendood komt minder voor. Is dat niet-buikslapen-beleid toch ergens goed voor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:50 schreef tharealmb het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=T
En het meeste wat daalt zijn de medische aandoeningen, en bekende items als wiegendood. Maar vooral aangeboren afwijkingen nemen erg af. Dankzij de medische kennis die er nu is, en dat men tegenwoordig preventief iets kan doen.
Op het aantal ongevallen en dergelijke is geen pijl te trekken
Niemand heeft gezegd dat dit door loopstoeltjes komt (dat zou eerder heupproblemen veroorzaken, maar ik heb weinig zin om naar cijfers daarover te zoeken). Ik heb het puur over zuigelingensterfte. Bij de statistieken staat niet wat de reden is van de zuigelingensterfte, evenmin wat de exacte leeftijd is. Jouw aannames zijn nergens op gebaseerd. Als je ook maar een beetje verder zoekt (maar: eng, want bewijs, en waarschijnlijk complotten van de overheid) vind je echter genoeg aanvullende informatie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Omdat er verder weinig anders kan zijn? de cijfers kijken enkel naar de geboorte en de sterfte daar vlak na. Niet na een jaar nog eens. Die vallen onder andere cijfers.
De enige die iets kan betekenen bij vroeggeboorte zijn de medici en artsen.
[..]
Uit die cijfers kan je dus niks halen. Er is namelijk niet na te gaan wanneer ze overleden zijn. Dit kan vlak na de geboorte zijn, of na 11 maanden.
Mijn aanname is dat het grootste deel toch echt binnen weken sterft. En ik neem ook maar aan dat de meeste kinderen eerder sterven in het ziekenhuis omdat ze medische problemen hebben die tijdens of voor de geboorte zijn ontstaan, en dat dit niet te maken heeft met loopstoeltjes
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij, heb je er wel naar gezocht? Of is het feit dat het nooit voor je neus is gewaaid reden om aan te nemen dat er geen onderzoek is gedaan?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:50 schreef tharealmb het volgende:
Loopstoeltjes na 4 weken (overdreven) is natuurlijk slecht voor de heupen. Maar als ze al zelfstandig kunnen staan, LIJKT mij dat niet het geval. Maar zolang daar geen onderzoek naar gedaan is maak ik zelf de keuze dat het blijkbaar veilig is. Anders zou er namelijk wel onderzoek naar gedaan worden.
Het gaat inderdaad off-topic.quote:
Oprechte vraag (waarmee we zelfs weer iets meer ontopic gaan, gezien de OP): ga jij dan bij alles wat je koopt zelf actief na of er van is aangetoond of het slecht is of niet? Of ga je er vanuit dat iets wat gewoon verkocht wordt, wel veilig zal zijn?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:05 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Zolang niet duidelijk aangegeven of aangetoond is waarom bepaalde items slecht zijn door testen/onderzoeken neem ik aan dat ze veilig zijn. Dat is mijn insteek.
Ik ben zelf een echte onderzoekstijger ja. Ik ga altijd alles na op wat het beste/slechtste is en wat onnodig (of onnodig duur) is. Voor bijna alles wat ik normaal koop of haal is dat best makkelijk te vinden. Er zijn maar 2 dingen waar het heel lastig is om daadwerkelijk objectieve testen of resultaten te vinden is.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:10 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oprechte vraag (waarmee we zelfs weer iets meer ontopic gaan, gezien de OP): ga jij dan bij alles wat je koopt zelf actief na of er van is aangetoond of het slecht is of niet? Of ga je er vanuit dat iets wat gewoon verkocht wordt, wel veilig zal zijn?
Want dat is precies waarom TS dit topic heeft geopend volgens mij. En ik schat dat meer mensen (ikzelf ook) weleens zo redeneren: "Als product X blijkbaar verkocht mag worden, zal het wel goed zijn".
Dat is ook zo ja. Loopstoeltjes is misschien een slecht voorbeeld omdat daar wel consensus is over wat goed en slecht is. Daar geven ze ook aan dat er geen gegevens zijn, maar dat er een kans is dat het toch niet gezond is. Ik zou ook niet snel een loopstoeltje nemen in dit geval. Maar thuis heb ik er 1 die het geweldig lijktquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:22 schreef twist02 het volgende:
Oke, dan is jouw insteek inderdaad niet verkeerden dat zijn inderdaad 2 categorieën waar je honderden discussies over kunt vinden, maar weinig objectieve info.
Maar ik zou in zulke gevallen eerder andersom redeneren: er zijn claims dat zo'n loopstoeltje slecht is voor de heupen, dus misschien beter niet doen dan (ook al is het misschien niet aangetoond).
Uiteraard tot op zekere hoogte hè?Ik word niet bang van elke bewering dat iets slecht is
Edit: wat Burdie ook zegt
Ik vind het wel apart dat je als onderzoekstijger 2 (vrij) oude maxi cosi's koop op een rommelmarkt. Als je het dan echt belangrijk vind om te kijken wat goed is vind ik dat een rare keuze.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:16 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik ben zelf een echte onderzoekstijger ja. Ik ga altijd alles na op wat het beste/slechtste is en wat onnodig (of onnodig duur) is. Voor bijna alles wat ik normaal koop of haal is dat best makkelijk te vinden. Er zijn maar 2 dingen waar het heel lastig is om daadwerkelijk objectieve testen of resultaten te vinden is.
- Voedsel
- Baby's
Voor loopstoeltjes is er wel een heel verhaal trouwens op veiligheidNL
http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/loopstoeltje
Maar inderdaad: Niet alles wat te koop is, is ook direct veilig of nodig. En bij baby's is dat eerste vaak beter afgevangen dan het tweede heb ik het gevoel. Of dat klopt weet ik niet. Maar je kan zoveel onzin kopen tegenwoordig....
Zie de loopstoeltjes als voorbeeld. Functioneel heeft het weinig nut voor de ontwikkeling, en is het vooral een extra risico. Leuk voor de commercie dus vooral.
Aan de andere kant kan een loopstoeltje natuurlijk ook heel leuk zijn, en heel handig om even het kind in te zetten als het druk is en je even je handen vrij wilt hebben.
Er zitten dus zowel voor- en nadelen aan. Ik denk dat iedereen die overweging zelf moet maken. Wat mij vooral stoort is de moeite om de goede info te vinden, en door de tegenstrijdigheden door te wieden.
voorbeeld. Nichtje heeft een kleine van x maanden. De ene deskundige zegt dat ze geen diksap mag, maar juist koemelk moet drinken. En de volgende deskundige zegt dat in koemelk dezelfde hoeveelheid suiker zit en er juist teveel zout in zit. Dat soort tegenstrijdigheden maken het zo lastig. En dan heb ik het over 2 deskundigen, laat staan hoe het op sommige fora gaat.
Zelf wiegende wiegjes, verschrikkelijk... Al kan ik me wel voorstellen dat het voor sommige ouders een laatste redmiddel is om hun handen vrij te krijgen om wag gedaan te krijgen in bv. Het huishouden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:25 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Dat is ook zo ja. Loopstoeltjes is misschien een slecht voorbeeld omdat daar wel consensus is over wat goed en slecht is. Daar geven ze ook aan dat er geen gegevens zijn, maar dat er een kans is dat het toch niet gezond is. Ik zou ook niet snel een loopstoeltje nemen in dit geval. Maar thuis heb ik er 1 die het geweldig lijkt. dat wordt nog een discussie dus
.
Die zelfwiegende wiegjes, is dat nu ook wat?Ik zie ze best vaak, maar het lijkt mij dat
A: het kind er aan went? en niet anders mee wil?
B: erg duur :p
ik zoek even een foto...
Omdat ik daar eerst ook goed onderzoek naar heb gedaanquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat je als onderzoekstijger 2 (vrij) oude maxi cosi's koop op een rommelmarkt. Als je het dan echt belangrijk vind om te kijken wat goed is vind ik dat een rare keuze.
Mijn baby huilde 24/7 en was alleen stl in de auto..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:25 schreef tharealmb het volgende:
Die zelfwiegende wiegjes, is dat nu ook wat? Ik zie ze best vaak, maar het lijkt mij dat
A: het kind er aan went? en niet anders mee wil?
B: erg duur :p
ik zoek even een foto...
Daar heb je een heel goed puntquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:41 schreef Moppert het volgende:
Maar dat te dik zijn was niet je eigen wens toch, een keus die je heel bewust maakte.
Ik denk dat daar een heel groot verschil in zit. ook met hoe jij je voelde als mensen daar een opmerking bij maakte en hoe mijn zoon zich zal voelen als mensen er een opmerking over maken.
Als ik jou reactie zo zie en die van Joycie dan ga ik er nog niet voor. Maar mocht ik een huilbaby krijgen met dezelfde "symptomen" dan houd ik je verhaal zeker in mijn achterhoofdquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef Moppert het volgende:
[..]
Mijn baby huilde 24/7 en was alleen stl in de auto..
die stoel op autostand was een lifesaver, zonder die stoel was ik er aan onderdoor gegaan.
Een kind die daar aan went zie ik sowieso niets mis mee.
Hoe leert een mobile ze dan wel zichzelf vermaken?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef J0ycie88 het volgende:
3. Je kind leert zich op die manier niet zelf vermaken.
Ik zou eerder voor een leuke mobile (bv. Een tiny love) in de box gaan en wat uitdagend speelgoed evt een babygym.
Dat was mijn geheugen en ik probeer je helemaal niet onderuit te halen, maar het viel me wel op en voor mijn gevoel strookte het niet helemaal met wat je hier boven zegt. Geen aanval, meer een vraag. Benieuwd naar waarom je daar voor kiest.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Omdat ik daar eerst ook goed onderzoek naar heb gedaanen ik weet waar ik op hoor te letten
, deze grondig heb geïnspecteerd (wat bij een maxicosi wel kan, en bij een helm bijvoorbeeld niet) en ik weet welke types het zijn en of ze veilig uit de test komen.
Dat iets niet nieuw is, betekend niet dat het niet veilig is![]()
props voor je geheugen of zoekskills trouwens, maar ik zou mijn tijd nuttiger besteden. Ik probeer jou manier van opvoeden ook niet onderuit te halen wel?
Een baby heeft in een box meer bewegingsruimte, meer vrijheid, andere sspeelmogelijkheden om zich heen. Ik vind een tiny love dan minder beperkend als een zelfwiegende wipstoel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:35 schreef Moppert het volgende:
Ik heb nog 2 andere kinderen en kon hem daarom niet 24/7 vasthouden als ik dit wel kon doen was dat mijn oplossing geweest.
[..]
Hoe leert een mobile ze dan wel zichzelf vermaken?
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, schiet me zo de autostoel/maxi-cosi te binnen;
Ik vond het onnodig om een ultra deluxe extra veilig (bestaat dat echt? Boem = ho...) en éxtra dure autostoel voor m'n zoon aan te schaffen.
Maxi Cosi was tweedehands, wel van een bekende, dus ik wist dat het oké was.
Groep 1 was van een B merk en groep 1/2/3 die ik nu heb van een C merk volgens mij.
Kind zit in het algemeen maximaal 40min per keer in de auto, dus voor de comfort hoef ik het ook niet te doen.
Bij deze de vraag; waarom heb jij wel/niet voor een nieuwe/dure autostoel gekozen?
Hier ook nooit een probleem gemaakt van de box. Billy kon er zich prima in vermaken en sliep er ook altijd wel lekker in.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:
Speelkleden/mobiles enz...
Overbodig of niet?
Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Ehh mijn oude Corsa zit sowieso niet comfortabelquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelIk wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...
Wij hebben overigens een 2e hands maxi cosi priori, wij hebben zelf geen auto en ze gaat incidenteel met mijn ouders in de auto mee, dus een gloednieuwe kopen vond ik niet echt nodig.
Ik snap je puntquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelIk wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:
Speelkleden/mobiles enz...
Overbodig of niet?
Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Ja hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik snap je puntmaar echt onconfortabel maken ze ze niet.
Een dure BMW zit vast comfortabeler dan mijn cliootje. Maar voor minder dan een uur zit het hardstikke fijn. na 4 uren... not so much.
dus tijdsduur maakt denk ik wel degelijk uit voor comfortmaar ik kan het mishebben.
Kou? Tocht? Stof? Honden/katten?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Denk dat het ook gewoon makkelijk isquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Ze kunnen er niet uitquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nee de eerste periode niet nee. Maar ik zie ook vaak zat oudere baby's in zon wieg en dat vind ik dus overbodig.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:41 schreef Moppert het volgende:
Maar de eerste periode spelen ze toch helemaal niet veelJe vergelijkt nu iets wat ze in slaap kan wiegen met een speelding. dat snap ik niet helemaal.
Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te liefquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
3. Je kind leert zich op die manier niet zelf vermaken.
Ik zou eerder voor een leuke mobile (bv. Een tiny love) in de box gaan en wat uitdagend speelgoed evt een babygym.
Honden, ja, dan snap ik het wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te liefdus als ik dan even wilde eten of naar de wc moest wist ik dat ze daar veilig lag.
En nu zit ze.er vaak lekker even in de spelen zonder dat de honden haar knuffels en speelgoed jatten
En dit.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.
Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dat met achterwaarts vervoeren opeens?Volgens mij iets van de laatste tijd, of niet?
Billy zit ''gewoon'' bij mij voor in, vindt 'ie geweldig. Hij ziet van alles, van trekkers tot ''Scania!'' tot ''Trein nou?'' en noem maar op.
Tuurlijk, maar dan mag je nog wel stimuleren vind ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.
Mijn dochter kan zich niet (lang) zelf vermaken en heeft nooit in een trilding gezeten. Wel in de box met een tiny love 10 a 20 minuutjes op een dag. Waar is het misgegaan![]()
Of een baby zichzelf kan vermaken ligt m.i. dus niet aan wat je ze voor hun neus zet als pasgeborene, maar meer of dat in hun karakter zit.
Zo zijn er kinderen die graag zelfstandig spelen en kinderen die graag samen spelen (en natuurlijk ook die allebei wel dikke prima vinden).
Aah oké.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).
Over paar jaar moeten de autostoeltjes tot bepaalde gewichten allemaal rear-facing zijn heb k begrepen, maar vooralsnog is het nog niet heel gebruikelijk in NL.
Ja dat weet k ook nooitquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah oké.
Ik ken ook iemand die haar twee kinderen inderdaad andersom vervoert.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten
Ehmm juistquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat weet k ook nooitmaar het schijnt te kunnen en soort van comfortabel te zijn.
Ze zitten dan in kikkerhouding en later in kleermakerszit.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah oké.
Ik ken ook iemand die haar twee kinderen inderdaad andersom vervoert.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten
Nu je het zegt..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze zitten dan in kikkerhouding en later in kleermakerszit.
Het is veiliger.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dat met achterwaarts vervoeren opeens?Volgens mij iets van de laatste tijd, of niet?
Billy zit ''gewoon'' bij mij voor in, vindt 'ie geweldig. Hij ziet van alles, van trekkers tot ''Scania!'' tot ''Trein nou?'' en noem maar op.
Pfoe.. Ik dacht dat stoeltjes verplicht waren tot een jaar of 10? (Of 1.m40cm?)quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is veiliger.
Soneal zit bij ons alleen in de cabrio voorin (in een Römer Kid), omdat achterin met een beetje snelheid gewoon echt niet leuk is en ik het windscherm niet kan gebruiken als er iemand achterin zit.
In de andere auto zit hij gewoon achterin, in een stoeltje dat met isofix vast zit (MC RodiFix), en als er een klasgenootje meerijdt zet ik die in de MC en Soneal in de Römer.
Toen hij pas bij een kindje speelde waarvan de vader kennelijkhelemaal niet meer aan autostoeltjes (of gordels) doet ben ik hem er met de fiets gaan brengen ipv hem in de auto mee te laten rijden.
Ik had een baby die het echt niet fijn vond om op haar rug te liggen. Als ze op haar rug lag, vond ze het ook nog eens vervelend als er dingen boven haar hoofdje bungelde, werd ze bang van. Dus inderdaad, alle kindjes zijn anders, en dit heeft volgens mij nog weinig te maken met jezelf kunnen vermaken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan mag je nog wel stimuleren vind ik.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd is mijn beeld gekleurd. Ik werk in de kinderopvang met de visie Pikler/ruimbaan. Ik werk met grondboxen en wij geven de kinderen totdat ze zelfstandig goed kunnen zitten eten op schoot. Wipstoelen en kinderstoelen zijn uit de boze het zelfde als speelgoed dat uit zichzelf muziek/geluid produceerd.
En ja sommige dingen zou ik anders doen als de visie op mijn werk. Kinderstoel bv. En een wipstoel mocht ons kindje een spugertje zijn en bv wel een tiny love.
Maar er zijn ook dingen waar ik eerst van dacht ach dat kan toch geen kwaad en dat heeft een baby toch nodig (vtech speelgoed) nu zie dat een baby veel meer kan en beleefd als dat ik van te voren wist/dacht.
Kennen jullie die handschoenen met die friebels waarmee je kunt stoffen, die vinden de kleintjes op mijn werk geweldig of een rubberen ring met uitsteksels voor het voelen.
Maar goed, ieder kind is anders en tuurlijk zie ik ook kinderen die niet zoveel kunnen met de visie waarmee we werken.
Boh genoeg, maar ik vind dat altijd wel leuk, toont de diversiteit van mensen zeg maar.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ehmm juist![]()
Jij bent ''de verloskundige'' toch?
Heb jij geen praktijkvoorbeelden van cliënten die je begeleid? Gekkigheden of ontwetende zaken die je daar thuis aantreft?
Yep, en deze meneer heeft er een stuk of 5, waarvan 3 in lagere school leeftijd, en het kind dat bij Soneal in de klas zit is de jongste.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Pfoe.. Ik dacht dat stoeltjes verplicht waren tot een jaar of 10? (Of 1.m40cm?)
Joh, wat interessantquote:
Oh, dat is wel interessant inderdaad. Borstvoeding blijft toch een best mysterieus gebeuren.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:22 schreef mignonne het volgende: Maar die kinderen worden heel vaak bijgevoegd in de kraamweek met kunstvoeding. Er zijn zelfs culturen/mensen die helemaal niet aanleggen maar de eerste dagen kv geven want dan is er nog geen melk, en daarna pas aanleggen enzo. De meeste van die vrouwen geven vrij probleemloos bv uiteindelijk.
NOStalgistquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:37 schreef BeamofLight het volgende:
Soneal, echt waar...
Shaquille s Oneal
Nouja dat is dus psies wat ik bedoel. Ik kan me daar gewoon niet zo heel erg druk over maken, de keuzes van een ander.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:20 schreef Hilzillah het volgende:
Maar wat als je nou gewoon geen zin hebt om BV te geven? Dan is dat toch jouw keuze. Ik vind je er zeker geen beter of slechter mens van.
Ik sprak laatst iemand die er geen zin in had want 'ze wilde gewoon weer wijn drinken en roken'quote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:51 schreef Franny_G het volgende:
Nee, ik vind in principe ook niet dat je veroordeeld hoeft te worden omdat je het gewoon niet wil.
Maar ik had een vriendin bij wie dat dus zo ging: ze had er geen zin in. Dat was echt de enige reden, dat heeft ze me namelijk meerdere keren eerlijk verteld.
Ik heb daar wel echt moeite mee. Daar zijn je borsten voor gemaakt, en zulks. Maar goed, da's geen discussie voor hier.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:20 schreef Hilzillah het volgende:
Maar wat als je nou gewoon geen zin hebt om BV te geven? Dan is dat toch jouw keuze. Ik vind je er zeker geen beter of slechter mens van.
Dat is onwijs waar!! Zo kroop saar vh eerst half bij mn opa en oma die dus een kleed hebben....quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:38 schreef AwayTL het volgende:
Ontopic kleden voor op de vloer, van die tapijtjes met antislib er onder werkt veel beter als ze gaan kruipen!
Fijn om dit ook eens te lezen!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:20 schreef Hilzillah het volgende:
Ik vind 'het idee maakt me doodongelukkig' toch wel wat anders dan geen zin hebbenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 07:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Fijn om dit ook eens te lezen!
Ik ben zoiemand die bv niet geprobeerd heeft.
Ik wil het gewoon niet,het gedoe aan mn borsten. Alleen het idee al maakte me doodongelukkig.
En daarmee heb ik het echt niet minder goed voor met mn kinderen.
Ja,bv is beter maar fv is een prima alternatief.
Fijn dat wij in NL gewoon zelf die keuze kunnen en mogen maken als moeder
zo eens!! hetzelfde met de kaart in een gemiddelde ballenbak of gemiddeld zwembad. Zet er gewoon een appel ofzo op, dan kan ik voor mn dieet-kind ook wat te eten aanschaffen aangezien ik het niet zelf mee mag brengen...quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb ook nooit stuwing gehad As maar voed nu toch echt al 13 maanden![]()
Maarrrr (enigszins) on-topic!
Ik stoor me aan de opties op menu kaarten voor kinderenWaarom moeten kindermenu's altijd bestaan uit patat (of friet
) met chocomel/fristi of andere ongezonde meuk... Zo moeilijk is het toch niet om ook iets 'gezonds' aan te bieden??
Ja! Dat vind ik ook belachelijk. Het is bijna altijd patat met snack of poffertjes. Waarom? Wij laten haar meestal maar van ons bord mee eten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik stoor me aan de opties op menu kaarten voor kinderenWaarom moeten kindermenu's altijd bestaan uit patat (of friet
) met chocomel/fristi of andere ongezonde meuk... Zo moeilijk is het toch niet om ook iets 'gezonds' aan te bieden??
Jij mag gewoon je dieetvoeding meenemen hoor.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
zo eens!! hetzelfde met de kaart in een gemiddelde ballenbak of gemiddeld zwembad. Zet er gewoon een appel ofzo op, dan kan ik voor mn dieet-kind ook wat te eten aanschaffen aangezien ik het niet zelf mee mag brengen...
Ja! Mee eens, zeker in dierentuinen/speeltuinen/plaatsen waar veel kinderen komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik bestel een hoofdgerecht van de gewone kaart, maar vraag om een half portie.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Jaaaa dikke eensch!!!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
Hendig! Krijg je dan ook de halve prijs? Of loont het om snel een tweede kind te makenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik bestel een hoofdgerecht van de gewone kaart, maar vraag om een half portie.Werkt prima, zolang ze de kaart nog niet zelf lezen.
Dat wisselt, ik hoop op 3/4. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de bediening vaak wel "ok" zegt, maar dat er regelmatig toch een volledige portie komt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:32 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Hendig! Krijg je dan ook de halve prijs? Of loont het om snel een tweede kind te maken
De laatste paar keer dat ik dat deed werd ik er toch echt behoorlijk op aangesproken. Kun je nog zo in je recht staan, leuk is anders zeg maarquote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij mag gewoon je dieetvoeding meenemen hoor.
Verder wel eens.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:15 schreef Mariposas het volgende:
Het heeft misschien iets met 'instinct' te maken, dat is een term die bij me opkomt maar wellicht niet helemaal de lading dekt. Instinctief voel ik heel sterk dat ik borstvoeding moet geven, en het lijkt me ook echt geweldig om te doen, ik wil het omheel graag. Mijn borsten hebben er ook al zin in, ik moet af en toe even in m'n tepel knijpen, die colostrom die er al uit komt fascineert me enorm.![]()
![]()
quote:Twist, ik snap je vergelijking niet, want primair gebruik je je wimpers, nagels etc toch ook waar ze voor bedoeld zijn? Dat je mascara gebruikt doet niet af aan het feit dat je wimpers gebruikt om je ogen tegen stof etc te beschermen, en je nagels dienen ook ter bescherming, gelakt of niet. En wat je blindedarm betreft, daar heb je geen invloed op, in tegenstelling tot het wel of niet gebruiken van je borsten.
Zo dit echt helemaal!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:14 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja! Mee eens, zeker in dierentuinen/speeltuinen/plaatsen waar veel kinderen komen.
Mijn kind houdt niet van kipnuggets, kroketten en zulks... Nou ja, ze lust nauwelijks vlees dus ik ga er enigszins gefundeerd van uit. Vis? Ja, maar dat staat er nooit op. En groenten al helemaal niet, helaas. Zo'n gemiste kans, want 'gezond' eten kan óók een lekker feestje zijn. Al zouden ze maar een groentewrap erop zetten...
Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat in horecagelegenheden vaak meer in huis is dan op de kaart staat.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
De laatste paar keer dat ik dat deed werd ik er toch echt behoorlijk op aangesproken. Kun je nog zo in je recht staan, leuk is anders zeg maar
En ter toevoeging, ik ben echt niet te beroerd iets aan te schaffen in die horeca daar, geen probleem, maar dan moet er dus wel iets zijn. Je kunt nooit alle allergieën enz indekken, maar gewoon zoiets simpels als fruit zou al schelen.
De mijne had na verloop van tijd wel door dat hij water kreeg en de rest limonade. Ging ie het drinken van zijn buren jatten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:41 schreef Loj het volgende:
[..]
Zo dit echt helemaal!
Zo zei laatst ook iemand hier: ik vind het zo zielig dat dat kind geen koekje krijgt als de rest het krijgt. Zolang ze het niet doorhebben, geef je kind een rijstewafeltje, komkommertje of een knijpfruitje! Zelfs mijn peuter van 2,5 heeft het niet door dat ik een reep chocolade eet en hij een komkommer eet...
En ja, ik zit nu alweer met de verjaardag waar ik straks heen ga, een knijpfruitje zit al in m'n tas en drinken maak ik zelf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dát snap ik dan weer niet, die sloten limonade op de creche en bso...Professioneel gifmenger.
Hier in de ballenbak niet en in het zwembad al helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen jaren geleerd dat in horecagelegenheden vaak meer in huis is dan op de kaart staat.
Zachte broodjes (kind heeft een hekel aan knapperig brood) blijkt vaak aanwezig te zijn. Fruit lijkt mij ook zo'n item (maar dan niet in t zwembad, trouwens).
Delen met je kind en zelf afvallenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:36 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat wisselt, ik hoop op 3/4. Maar ik moet eerlijk zeggen dat de bediening vaak wel "ok" zegt, maar dat er regelmatig toch een volledige portie komt.
Ik zit mij net te bedenken dat ik in die gelegenheden helemaal niks eet. Daar ben ik meestal maar kort, dus dan ga ik thuis wel weer eten.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hier in de ballenbak niet en in het zwembad al helemaal niet.
In de ballenbak hebben ze tegenwoordig wel een glutenvrije kroket dus nouja vooruit dan maar. En in het zwembad vertelde de dame me laatste dat de bapao's heus echt waar glutenvrij waren. Op de verpakking gekeken, die waren dus echt niet glutenvrij, dan pas ik al, anders wordt het wel een heel sneu zwembadbezoekje.
Dat heb ik een tijdje gedaan, maar dan blijft er niks van mij over joh.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:49 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Delen met je kind en zelf afvallen
Hehe, hmm ja misschien is dat niet heel lang houdbaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:51 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijdje gedaan, maar dan blijft er niks van mij over joh.
Ligt geheel aan de vraagsteller. Op een manier als:"Oh, geen borstvoeding?" Heb ik de neiging mijn beslissing te moeten verdedigen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:19 schreef twist02 het volgende:
Dat van dat instinct zou goed kunnen kloppen inderdaad, dat het daarom wat gevoelig ligt. En ik denk inderdaad dat veel vrouwen die flesvoeding geven, de neiging voelen om die keuze te verdedigen. Vraag me ook altijd af waarom dat zo is? Omdat ze zelf toch niet helemaal achter hun keuze staan, of omdat ze vervelende reacties krijgen?
En altijd die smerige Sisi waarin ze de suiker hebben vervangen voor 3 soorten zoetstoffen (waarvan 1 in de VS verboden is).quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:03 schreef Fazzoletti het volgende:
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:11 schreef LuDann het volgende:
Is inbakeren eigenlijk iets wat nog gebeurt?
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:11 schreef LuDann het volgende:
Is inbakeren eigenlijk iets wat nog gebeurt?
Ik heb 2 inbakerdoeken cadeau gehad bij een andere aankoop, er zit een kaartje met instructies bij. Inbakeren wordt gedaan om je baby te kalmeren toch? Of zijn er nog andere redenen?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:17 schreef AwayTL het volgende:
[..]![]()
Al heb je nu wel opties. Uitproberen of een puckababy genoeg is, maar pacco (paco) slaapdingen werken ook goed.
Voornamelijk voor kindjes die moeilijk in slaap komen omdat de wereld ineens zo groot is nadat ze uit de veilige baarmoeder komen. Frans wapperde zichzelf wakker. In zn slaap schrok hij ineens en gingen de armen omhoog. Hij had voldoende aan de puck en zn sleepywings.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb 2 inbakerdoeken cadeau gehad bij een andere aankoop, er zit een kaartje met instructies bij. Inbakeren wordt gedaan om je baby te kalmeren toch? Of zijn er nog andere redenen?
Het lijkt me erg prettig voor een baby.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:33 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Voornamelijk voor kindjes die moeilijk in slaap komen omdat de wereld ineens zo groot is nadat ze uit de veilige baarmoeder komen. Frans wapperde zichzelf wakker. In zn slaap schrok hij ineens en gingen de armen omhoog. Hij had voldoende aan de puck en zn sleepywings.
Letterlijk gewoon 2 flanellen doeken met een veiligheidsspeld.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:49 schreef AwayTL het volgende:
Heb hier ook wel verhalen gehoord over swaddle me baby, schijnt ook fijn te zijn.
Weet niet welke je cadeau hebt gekregen
Die veiligheidsspelden zijn niet de gewone doorsnee, ze lijken speciaal voor het inbakeren gemaakt te zijn. Maar je hebt wel een punt. Ik ga het niet op eigen houtje proberen in ieder geval, als het nodig is en de kraam is er niet om te helpen dan zal ik me eens in de dingen die jij noemde verdiepen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:56 schreef AwayTL het volgende:
Oh, weet ik niet of een veiligheidsspeld nou aan te raden is. Maar dat is vanuit gevoel, heb er geen bron aan ten grondslag liggen.
Als ze echt nog newborn zijn kunnen ze ook in een hydrofiel beperkt worden. Frans heeft ook zo 2 weken doorgebracht. Als een worstenbroodje
Ik heb een achteruitstoel. Dot heeft daar tot ong 4 jaar en 1.10 of is meer in gezeten. Nu zit er een bijna anderhalfjarige in.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:12 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ehmm juist![]()
Jij bent ''de verloskundige'' toch?
Heb jij geen praktijkvoorbeelden van cliënten die je begeleid? Gekkigheden of ontwetende zaken die je daar thuis aantreft?
ik heb een filmpje op YouTube staan. Zal m ff zoekenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Letterlijk gewoon 2 flanellen doeken met een veiligheidsspeld.Ik zal eens zien of ik dat (met behulp van de kraamzorg) door kan krijgen.
Ik heb eventueel nog 2 swaddle me's te koop, maar zijn wel echt girly.... dus of je er dan wat aan hebt weet ik niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 16:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Letterlijk gewoon 2 flanellen doeken met een veiligheidsspeld.Ik zal eens zien of ik dat (met behulp van de kraamzorg) door kan krijgen.
Frans krijgt ook altijd de wings weer aan als we samen slapen, anders moet ik helemaal over hem heen hangen om de armpjes vast te houden en gaat het midden in de nacht *pok* op mn smoelquote:Op zondag 14 juni 2015 09:16 schreef L-E het volgende:
Tegengeluid: inbakeren wordt door sommigen ook afgeraden, ik geloof dat het voornaamste bezwaar is dat je minder snel hongersignalen oppikt. Ik was er nooit fan van, puur gevoelsmatig, om geborgenheid te verkrijgen koos ik liever voor alternatieven (draagdoek, samenslapen)
Complete leek hier...hoezo pik je hongersignalen minder snel op?quote:Op zondag 14 juni 2015 09:16 schreef L-E het volgende:
Tegengeluid: inbakeren wordt door sommigen ook afgeraden, ik geloof dat het voornaamste bezwaar is dat je minder snel hongersignalen oppikt.
Eerste hongersignalen zijn heel subtiel (smakken, zoeken etc.) Huilen is een secundair signaal, volgens een aantal informatiebronnen ben je dan eigenlijk al te laat. Maar, ook dat gaat niet op voor alle kindjes i.m.h.o, sommigen slaan die eerste fase nagenoeg over.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:52 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Complete leek hier...hoezo pik je hongersignalen minder snel op?
Ohjaquote:Op zondag 14 juni 2015 11:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omdat kleine baby'tjes heel erg diep kunnen gaan slapen als je ze inbakert
Dit klinkt bijna als een voordeelquote:Op zondag 14 juni 2015 11:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
Omdat kleine baby'tjes heel erg diep kunnen gaan slapen als je ze inbakert
De mijne ging van lief tukken direct over op fase twee. Ik heb echt heel sterk gelet op de eerste fase en snap nu ineens waarom ik die altijd miste.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:06 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Eerste hongersignalen zijn heel subtiel (smakken, zoeken etc.) Huilen is een secundair signaal, volgens een aantal informatiebronnen ben je dan eigenlijk al te laat. Maar, ook dat gaat niet op voor alle kindjes i.m.h.o, sommigen slaan die eerste fase nagenoeg over.
Ja die van mij deed dat ook idd. Van 0 naar 100 in 2 secondenquote:Op zondag 14 juni 2015 12:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne ging van lief tukken direct over op fase twee. Ik heb echt heel sterk gelet op de eerste fase en snap nu ineens waarom ik die altijd miste.Dankjewel.
Een puckababy is m.i. geen inbakeren te noemen. Het enige dat je doet is zorgen dat de armen niet maaien, verder hebben ze best bewegingsvrijheid nog.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar hoe weet je nu dat jouw kind die signalen 'gewoon' over sloeg als je m inbakerde? Dat kun je dan toch juist niet beoordelen?
Jaquote:Op zondag 14 juni 2015 11:32 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Dit klinkt bijna als een voordeel.
GET ALL THE SLEEP
Een newborn 'mag' toch helemaal niet úren achter elkaar slapen? Die heeft minimaal om de 4/5 uur voeding nodig om de bloedsuikerspiegel op orde te houden.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja
Maar ik had het met S'je ook, als ze in de draagdoek zat. ze kwam dan minder vaak voor een voeding en sliep dieper en vaster. Bij een newborn niet altijd wenselijk...
In het allerbegin uiterlijk om de 3 uur ja. Sowieso voedde ik liever vaker in het begin dus dan is zo lang slapen niet prettig. Mijn oudste was echt amper wakker te krijgen voor een voeding, niet fijn. Maar als ze iets groter zijn, goed aankomen (en de bv is goed op gang) dan hangt dat niet meer zo nauw en voed(de) ik op verzoek. En dat verzoek kwam dus minder vaak als ze de hele dag in de doek hingquote:Op zondag 14 juni 2015 17:42 schreef agter het volgende:
[..]
Een newborn 'mag' toch helemaal niet úren achter elkaar slapen? Die heeft minimaal om de 4/5 uur voeding nodig om de bloedsuikerspiegel op orde te houden.
Dat is mij verteld, tenminste.
Ik bakerde hem soms in he, overdag nooit bijvquote:Op zondag 14 juni 2015 14:35 schreef L-E het volgende:
Maar hoe weet je nu dat jouw kind die signalen 'gewoon' over sloeg als je m inbakerde? Dat kun je dan toch juist niet beoordelen?
Dat merkte ik bij Suze ook ja. Zij heeft de eerste maanden heel veel in de doek geslapen, simpelweg omdat ze zo verkouden was dat ze in ademnood kwam als ze (semi)plat lag. Kon ze soms vrij lang slapen en ik heb hier nog eens gevraagd hoe ik dat met de voorspelde regeldagen moest doen. Of ze die niet zou "missen" omdat ze toch wel sliep in de doek. Rond de 4 maanden leerde ze door haar mond te ademen en was de doek veel minder nodig. Maar eigenlijk is ze altijd elke 2-3 uur minimaal voor een voeding gekomen. Sowieso de eerste zeven maanden. S nachts soms een uurtje extra slaap wel.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja
Maar ik had het met S'je ook, als ze in de draagdoek zat. ze kwam dan minder vaak voor een voeding en sliep dieper en vaster. Bij een newborn niet altijd wenselijk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |