Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, schiet me zo de autostoel/maxi-cosi te binnen;
Ik vond het onnodig om een ultra deluxe extra veilig (bestaat dat echt? Boem = ho...) en éxtra dure autostoel voor m'n zoon aan te schaffen.
Maxi Cosi was tweedehands, wel van een bekende, dus ik wist dat het oké was.
Groep 1 was van een B merk en groep 1/2/3 die ik nu heb van een C merk volgens mij.
Kind zit in het algemeen maximaal 40min per keer in de auto, dus voor de comfort hoef ik het ook niet te doen.
Bij deze de vraag; waarom heb jij wel/niet voor een nieuwe/dure autostoel gekozen?
Hier ook nooit een probleem gemaakt van de box. Billy kon er zich prima in vermaken en sliep er ook altijd wel lekker in.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:
Speelkleden/mobiles enz...
Overbodig of niet?
Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Ehh mijn oude Corsa zit sowieso niet comfortabelquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelIk wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...
Wij hebben overigens een 2e hands maxi cosi priori, wij hebben zelf geen auto en ze gaat incidenteel met mijn ouders in de auto mee, dus een gloednieuwe kopen vond ik niet echt nodig.
Ik snap je puntquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabelIk wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:
Speelkleden/mobiles enz...
Overbodig of niet?
Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Ja hoorquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik snap je puntmaar echt onconfortabel maken ze ze niet.
Een dure BMW zit vast comfortabeler dan mijn cliootje. Maar voor minder dan een uur zit het hardstikke fijn. na 4 uren... not so much.
dus tijdsduur maakt denk ik wel degelijk uit voor comfortmaar ik kan het mishebben.
Kou? Tocht? Stof? Honden/katten?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Denk dat het ook gewoon makkelijk isquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Ze kunnen er niet uitquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Nee de eerste periode niet nee. Maar ik zie ook vaak zat oudere baby's in zon wieg en dat vind ik dus overbodig.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:41 schreef Moppert het volgende:
Maar de eerste periode spelen ze toch helemaal niet veelJe vergelijkt nu iets wat ze in slaap kan wiegen met een speelding. dat snap ik niet helemaal.
Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te liefquote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
3. Je kind leert zich op die manier niet zelf vermaken.
Ik zou eerder voor een leuke mobile (bv. Een tiny love) in de box gaan en wat uitdagend speelgoed evt een babygym.
Honden, ja, dan snap ik het wel.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te liefdus als ik dan even wilde eten of naar de wc moest wist ik dat ze daar veilig lag.
En nu zit ze.er vaak lekker even in de spelen zonder dat de honden haar knuffels en speelgoed jatten
En dit.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.
Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dat met achterwaarts vervoeren opeens?Volgens mij iets van de laatste tijd, of niet?
Billy zit ''gewoon'' bij mij voor in, vindt 'ie geweldig. Hij ziet van alles, van trekkers tot ''Scania!'' tot ''Trein nou?'' en noem maar op.
Tuurlijk, maar dan mag je nog wel stimuleren vind ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.
Mijn dochter kan zich niet (lang) zelf vermaken en heeft nooit in een trilding gezeten. Wel in de box met een tiny love 10 a 20 minuutjes op een dag. Waar is het misgegaan![]()
Of een baby zichzelf kan vermaken ligt m.i. dus niet aan wat je ze voor hun neus zet als pasgeborene, maar meer of dat in hun karakter zit.
Zo zijn er kinderen die graag zelfstandig spelen en kinderen die graag samen spelen (en natuurlijk ook die allebei wel dikke prima vinden).
Aah oké.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).
Over paar jaar moeten de autostoeltjes tot bepaalde gewichten allemaal rear-facing zijn heb k begrepen, maar vooralsnog is het nog niet heel gebruikelijk in NL.
Ja dat weet k ook nooitquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah oké.
Ik ken ook iemand die haar twee kinderen inderdaad andersom vervoert.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten
Ehmm juistquote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dat weet k ook nooitmaar het schijnt te kunnen en soort van comfortabel te zijn.
Ze zitten dan in kikkerhouding en later in kleermakerszit.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Aah oké.
Ik ken ook iemand die haar twee kinderen inderdaad andersom vervoert.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |