abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153472915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh ja, schiet me zo de autostoel/maxi-cosi te binnen;

Ik vond het onnodig om een ultra deluxe extra veilig (bestaat dat echt? Boem = ho...) en éxtra dure autostoel voor m'n zoon aan te schaffen.
Maxi Cosi was tweedehands, wel van een bekende, dus ik wist dat het oké was.

Groep 1 was van een B merk en groep 1/2/3 die ik nu heb van een C merk volgens mij.
Kind zit in het algemeen maximaal 40min per keer in de auto, dus voor de comfort hoef ik het ook niet te doen.

Bij deze de vraag; waarom heb jij wel/niet voor een nieuwe/dure autostoel gekozen?
Want jij zit zelf ook niet graag comfortabel :? Ik wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...

Wij hebben overigens een 2e hands maxi cosi priori, wij hebben zelf geen auto en ze gaat incidenteel met mijn ouders in de auto mee, dus een gloednieuwe kopen vond ik niet echt nodig.
S. 2014
J. 2016
pi_153472917
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:

Speelkleden/mobiles enz...

Overbodig of niet?

Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Hier ook nooit een probleem gemaakt van de box. Billy kon er zich prima in vermaken en sliep er ook altijd wel lekker in.
Hij begon pas rond de 7 maand te tijgeren, vanaf toen legde ik hem vaak op de grond te spelen/ontdekken.

Hij heeft tot ruim een jaar in de box gespeeld (laatste maanden alleen wanneer ik stond te douchen.)
Daarna heb ik er een ballenbak van gemaakt :+
pi_153472960
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Want jij zit zelf ook niet graag comfortabel :? Ik wil zelf graag lekker zitten, ook voor 10 min en vind dat voor mn dochter ook belangrijk...

Wij hebben overigens een 2e hands maxi cosi priori, wij hebben zelf geen auto en ze gaat incidenteel met mijn ouders in de auto mee, dus een gloednieuwe kopen vond ik niet echt nodig.
Ehh mijn oude Corsa zit sowieso niet comfortabel :')

Ik maak nu even onderscheid tussen superdeluxe verenkussentje en een simpel schuimrubberen zitting hè.
Hij zal er echt geen houten kont van krijgen.
pi_153472962
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik snap je punt :) maar echt onconfortabel maken ze ze niet.
Een dure BMW zit vast comfortabeler dan mijn cliootje. Maar voor minder dan een uur zit het hardstikke fijn. na 4 uren... not so much.

dus tijdsduur maakt denk ik wel degelijk uit voor comfort :) maar ik kan het mishebben.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:47:55 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153472970
Hier ook zo'n automatische bouncer, toen ik voor de zoveelste avond achter elkaar m'n kind in de maxi cosi door de kamer liep te schommelen had ik het wel gehad.
En mijn kind woonde de eerste 6 maanden zo ongeveer op mij, en zelfs dat werkte toen niet.
De bouncer wel, like a charm.
Ik mis het muziekje nog wel eens...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_153472977
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wel een mooie stap terug ontopic:

Speelkleden/mobiles enz...

Overbodig of niet?

Persoonlijk vond ik.het heel handig, saar kon er minuten lang naar kijken en werd gestimuleerd ernaar te grijpen.
Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Make my day!
pi_153472986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:47 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ik snap je punt :) maar echt onconfortabel maken ze ze niet.
Een dure BMW zit vast comfortabeler dan mijn cliootje. Maar voor minder dan een uur zit het hardstikke fijn. na 4 uren... not so much.

dus tijdsduur maakt denk ik wel degelijk uit voor comfort :) maar ik kan het mishebben.
Ja hoor :Y

Als ik stelselmatig uren met hem in de auto zou zitten zou ik ook voor een meer comfortabele stoel hebben gekozen.
Ik vond het voor nu gewoon niet nodig.
pi_153473009
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:48 schreef agter het volgende:

[..]

Nooit een box gebruikt. Speelkleed lag gewoon op de grond. Ging prima. Snap de box denk ik niet zo goed. Wat is het voordeel precies?
Kou? Tocht? Stof? Honden/katten?
(Bij gebruik kleed op de grond)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2015 15:49:23 ]
pi_153473062
quote:

[..]

Denk dat het ook gewoon makkelijk is :). Even iets in de keuken klaarmaken, even iets van boven halen... als ze wat actiever en bewegelijker worden is het een makkelijke tijdelijke gevangenis ;) zonder dat het een straf hoeft te zijn. Mijn moeder zweert er bij.

Heel veel zal overbodig zijn als je het heel letterlijk neemt denk ik.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:51:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153473086
quote:

[..]

Ze kunnen er niet uit :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153473106
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:41 schreef Moppert het volgende:
Maar de eerste periode spelen ze toch helemaal niet veel :D Je vergelijkt nu iets wat ze in slaap kan wiegen met een speelding. dat snap ik niet helemaal. :)
Nee de eerste periode niet nee. Maar ik zie ook vaak zat oudere baby's in zon wieg en dat vind ik dus overbodig.
Verder is mijn beeld ook gekleurd door mijn werk want ik vind (mijn mening) dat baby's onderschat worden en dat er teveel wordt aangeboden wat ze vermaakt (passief dus) in plaats van dat een baby zelf ook een actieve rol kan spelen. En dan heb ik het over ouder als 3mnd. Ik snap ook dat een newborn nog geen speeltje kan vast houden en dat ,nogmaals, zo'n wieg uitkomst kan bieden.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153473265
quote:

[..]

Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te lief ;) dus als ik dan even wilde eten of naar de wc moest wist ik dat ze daar veilig lag.

En nu zit ze.er vaak lekker even in de spelen zonder dat de honden haar knuffels en speelgoed jatten :D
S. 2014
J. 2016
pi_153473287
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

3. Je kind leert zich op die manier niet zelf vermaken.
Ik zou eerder voor een leuke mobile (bv. Een tiny love) in de box gaan en wat uitdagend speelgoed evt een babygym.
Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.

Mijn dochter kan zich niet (lang) zelf vermaken en heeft nooit in een trilding gezeten. Wel in de box met een tiny love 10 a 20 minuutjes op een dag. Waar is het misgegaan :+

Of een baby zichzelf kan vermaken ligt m.i. dus niet aan wat je ze voor hun neus zet als pasgeborene, maar meer of dat in hun karakter zit.
Zo zijn er kinderen die graag zelfstandig spelen en kinderen die graag samen spelen (en natuurlijk ook die allebei wel dikke prima vinden).
pi_153473293
Ik vind een speelkleed wel leuk voor op de grond. Kou mwah daar krijgen ze niets van en over het algemeen valt dat heel erg mee. Stof krijgen ze weerstand van :+ honden en katten heb ik niet en mijn kinderen zijn al ietsje groter dus om die redenen is voor mij een box niet zo nodig maar een speelkleed op de grond voor de leuk voldoende. Neemt niet weg dat ik best snap dat mensen er wel een hebben hoor. Bij honden of andere kleine kinderen snap ik het best.
:)
pi_153473314
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb 2 honden, en die vinden de kleine soms net iets te lief ;) dus als ik dan even wilde eten of naar de wc moest wist ik dat ze daar veilig lag.

En nu zit ze.er vaak lekker even in de spelen zonder dat de honden haar knuffels en speelgoed jatten :D
Honden, ja, dan snap ik het wel. :)
Make my day!
pi_153473316
Autostoel: Wij zijn wel voor een nieuwe gegaan. De MC Pebble. Ook hebben we de 2wayfix erbij aangeschaft. Dat laatste puur voor het gemak nu maar ook met oog op de toekomst en het (langer) achterwaarts vervoeren. En we zijn voor de w5ag luxere variant gegaan omdat wij wel vaak want langer in de auto zitten (>anderhalf uur).

Box: hier wel aangeschaft want 2 katten in huis en vind het fijn dat ik haar straks dan weg kan leggen op een plekje alleen voor haar als ik bijv. moet koken
Later zal ik ook eerder voor een speelkleed op de grond gaan.
pi_153473379
Wat is dat met achterwaarts vervoeren opeens? :? Volgens mij iets van de laatste tijd, of niet?

Billy zit ''gewoon'' bij mij voor in, vindt 'ie geweldig. Hij ziet van alles, van trekkers tot ''Scania!'' tot ''Trein nou?'' en noem maar op.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:07:15 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_153473480
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Niet mee eens.
Sowieso vind ik de bewering "leren zichzelf niet vermaken" in de categorie "laat maar huilen anders leert de baby nooit zelf in slaap te vallen" horen.
En dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_153473542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:03 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dat met achterwaarts vervoeren opeens? :? Volgens mij iets van de laatste tijd, of niet?

Billy zit ''gewoon'' bij mij voor in, vindt 'ie geweldig. Hij ziet van alles, van trekkers tot ''Scania!'' tot ''Trein nou?'' en noem maar op.
Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).

Over paar jaar moeten de autostoeltjes tot bepaalde gewichten allemaal rear-facing zijn heb k begrepen, maar vooralsnog is het nog niet heel gebruikelijk in NL.
pi_153473584
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:59 schreef Skittles het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Mijn dochter kan zich niet (lang) zelf vermaken en heeft nooit in een trilding gezeten. Wel in de box met een tiny love 10 a 20 minuutjes op een dag. Waar is het misgegaan :+

Of een baby zichzelf kan vermaken ligt m.i. dus niet aan wat je ze voor hun neus zet als pasgeborene, maar meer of dat in hun karakter zit.
Zo zijn er kinderen die graag zelfstandig spelen en kinderen die graag samen spelen (en natuurlijk ook die allebei wel dikke prima vinden).
Tuurlijk, maar dan mag je nog wel stimuleren vind ik.

Maar zoals ik al eerder heb gezegd is mijn beeld gekleurd. Ik werk in de kinderopvang met de visie Pikler/ruimbaan. Ik werk met grondboxen en wij geven de kinderen totdat ze zelfstandig goed kunnen zitten eten op schoot. Wipstoelen en kinderstoelen zijn uit de boze het zelfde als speelgoed dat uit zichzelf muziek/geluid produceerd.

En ja sommige dingen zou ik anders doen als de visie op mijn werk. Kinderstoel bv. En een wipstoel mocht ons kindje een spugertje zijn en bv wel een tiny love.
Maar er zijn ook dingen waar ik eerst van dacht ach dat kan toch geen kwaad en dat heeft een baby toch nodig (vtech speelgoed) nu zie dat een baby veel meer kan en beleefd als dat ik van te voren wist/dacht.
Kennen jullie die handschoenen met die friebels waarmee je kunt stoffen, die vinden de kleintjes op mijn werk geweldig of een rubberen ring met uitsteksels voor het voelen.
Maar goed, ieder kind is anders en tuurlijk zie ik ook kinderen die niet zoveel kunnen met de visie waarmee we werken.
pi_153473585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt, rear-facing. Uit diverse onderzoeken/crashtests gekomen dat dat by far de veiligste manier is van vervoeren tot 4 jaar (dacht tot 4 althans, niet helemaal zeker).

Over paar jaar moeten de autostoeltjes tot bepaalde gewichten allemaal rear-facing zijn heb k begrepen, maar vooralsnog is het nog niet heel gebruikelijk in NL.
Aah oké.
Ik ken ook iemand die haar twee kinderen inderdaad andersom vervoert.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten :D
pi_153473623
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aah oké.
Ik moet alleen nog even uitvogelen waar de kinderen hun beentjes kwijt moeten :D
Ja dat weet k ook nooit :D maar het schijnt te kunnen en soort van comfortabel te zijn.
pi_153473654
En ik vind helemaal niet dat je een baby maar moet laten huilen. Als dat zo wordt opgevat uit mijn bericht.
pi_153473661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat weet k ook nooit :D maar het schijnt te kunnen en soort van comfortabel te zijn.
Ehmm juist :+

Jij bent ''de verloskundige'' toch?
Heb jij geen praktijkvoorbeelden van cliënten die je begeleid? Gekkigheden of ontwetende zaken die je daar thuis aantreft?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 16:13:05 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153473667
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 16:10 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aah oké.
Ze zitten dan in kikkerhouding en later in kleermakerszit.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')