abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153450648
edit... OP van LuDann

Zoals ik ook hier al verteld heb, wilden wij graag onze baby gaan dragen. Op de 9 maanden beurs hebben we dus een 4 in 1 baby drager en een draagzak van Minimonkey aangeschaft. Later kwamen we erachter dat vooral de sling niet bepaald bekend staat als de beste drager. De houding waarin de baby ligt kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat hij of zij niet goed kan ademen.

Op zoek naar een andere dus. De Minimonkey wordt echter vrij veel verkocht, net als de BabyBjorn (een andere niet-ergonomische drager, die dus niet zo lekker zit voor de baby en vervelend draagt voor de moeder). Het is een mainstream item, je komt het veel tegen in grote babyzaken en op beurzen. Zo zijn er nog wel meer van dit soort items die veel gebruikt worden maar waar, als je je er meer in verdiept, toch best wel wat nadelen van bekend zijn.

Als nieuwbakken ouder kost het echter een hoop tijd om alles uit te pluizen en je zult van anderen niet zo snel de nadelen van het gebruik van bepaalde veelgebruikte spullen horen als je er eenmaal aan begonnen bent. Het is immers vervelend om iemand erop te wijzen en rot om te horen.

Daarom dus dit topic. Wat is er naar jouw mening mis met dingen als loopstoeltjes, bungeehangers en paaseistrikken? En wat is het alternatief? Dit is in zekere zin natuurlijk subjectief, maar ik zou graag dit soort dingen wel willen weten zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.

[ Bericht 1% gewijzigd door mignonne op 11-06-2015 21:16:03 ]
:)
pi_153450663
Nieuw topic nieuwe kansen voor ontopic ;)
pi_153450673
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ruilen? mijn dochter is wild van de turtles :') Dat kan blijkbaar ook niet zo voor meisjes ofzo.
Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.
pi_153450736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.
Jup absoluut :Y
ik vind de pasvorm niet mooi voor mijn dochter, maar verder verblikt of verbloosd niemand ervan als ze haar turtle shirt aanheeft. Behalve in haar klas, dan is ze het stoerste meisje van de klas :+
pi_153450746
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup absoluut :Y
ik vind de pasvorm niet mooi voor mijn dochter, maar verder verblikt of verbloosd niemand ervan als ze haar turtle shirt aanheeft. Behalve in haar klas, dan is ze het stoerste meisje van de klas :+
Ik zou Billy gerust een roze Dora shirt aantrekken, maar ja, die pasvorm hè :')
pi_153450769
Moet het topic niet gereekst worden? Dat dus deel 2 is?
Professioneel gifmenger.
pi_153450834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef Buurpoes het volgende:
Moet het topic niet gereekst worden? Dat dus deel 2 is?
oh sorry ik zit mobiel. Ik heb gewoon op open nieuw deel geklikt :? nie goe?
pi_153450836
Laatst had een student hier een enquete gedaan over kleding met de vraag of het voor jongens of meisjes was. En ik merkte toen ook dat ik makkelijker een kledingstuk die eigenlijk voor jongens bedoeld is bij een meisje zou aandoen, dan andersom. :o
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:16:23 #9
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153450853
Mijn zoon draagt jurken, het zal hem worst wezen.. mij dus ook :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 21:17:18 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_153450886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
_O- ik heb geen kinderen maar als hij dat leuk vindt, maakt het uit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_153451011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Ik zag die foto. Ik vond dat een foto waar duidelijk is wat een topmama jij bent. O+
Echt zo stoer van je zoon O+
pi_153451182
Genoeg jongens-peuters en -kleuters die hier komen spelen (bij mijn dochter) en ook een prinsessenjurk aan willen. Geen probleem! Laatst van alle speelvriendjes de nagels roze gelakt.

Maar ik vind wel dat speelgoedzaken en ook veel ouders alles in jongens en meisjes indelen.
Zoek maar eens op verkleedkleren op marktplaats: je krijgt dan of allemaal brandweer/ridder of allemaal prinsessen-spul. En ik zocht nu juist een combinatie van beiden >> niet te vinden.
Make my day!
pi_153451235
BabyBjorn mag wat mij betreft uit de schappen. Mini monkey nog wel vaak gebruikt in de auto voor de warmte.
Make my day!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:31:41 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153451365
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis O+. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
pi_153451409
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis O+. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?
Make my day!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:33:42 #16
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153451423
Ook niet als hij dat zelf heel graag wil en het hem echt gelukkig maakt?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153451502
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef agter het volgende:

[..]

En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?
Waarschijnlijk omdat hij die behoefte ook nog niet heeft, of heeft aangegeven?
Tegen de tijd dat hij dat wel zou doen kun je daar weer over nadenken maar voor die tijd zou ik dat ook niet doen (erover nadenken).
pi_153451545
Verder over mainstream spullen waar je anders over denkt. Ik voeg er voor t gemak ook mainstream "ideeën" aan toe.

Eens met skittles over dat kinderen vooral niet teveel verwend moeten worden. Daar geloof ik niet in. Wellicht needless to say, maar ik heb het niet over materieel verwennen maar verwennen met aandacht.

Nog een mainstream opvatting waar ik anders over denk... rugslapen (laat ik benadrukken dat dit voor ONS en ons kind en onze situatie geldt...) Kleine kindjes/baby's groeien voornamelijk van groeihormoon en dat wordt dan weer voornamelijk in de slaap aangemaakt. Mijns inziens is het uiteindelijk dus belangrijker dát het kind (goed) slaapt dan in welke houding het slaapt. Ja rugligging lijkt de kans op wiegendood te verminderen, maar dat betekent niet dat je kind in buikligging ten dode opgeschreven is. En als het op zn rug helemaal niet slaapt en op de buik wel dan hoeft er wat mij betreft niet enorm spastisch over gedaan te worden.

Verder mainstream spullen euhm...
Eens met de ideeën over babyfoons-met-camera en aerosleep enzo.

Verder qua mainstream spullen, mja het meeste verzorgingsspul voor baby's vind ik zinloos en overbodig. Wat mij betreft mja, bedenk wat je allemaal op je kind smeert en of dat überhaupt nodig is enzo.

Nog meer zinloos spul hmmm capuchons en broekzakken enzo op kleine babykleding. Niet dramatisch maar lijkt me gewoon niet lekker liggen voor een kind en zakken, dafuq?

Allerlei hypersonisch megaverantwoord speelgoed. Of het nou antroposofisch houten gedoe is of V-tech/lamaze hysterisch gedoe waar over nagedacht is. Ik weet het niet... Ik begin er niet meer aan. Alles is nieuw voor je kind en zolang je het niet opgesloten in een donker kamertje laat liggen zal je kind zich heus ontwikkelen. Hij leert het meest van zn omgeving en niet van de bliepjes en lampjes enzo.

Ohja ook voor ons nutteloos. Een badje en badstandaard en een box. Ik hoef ze niet meer. De tub en douche werken prima voor ons en de box staat me in de weg en vind ik beperkend.

Nouja laatste dan... een tripptrapp stoel. Leuk dat ie meegroeit maar ik heb juist liever niet nog 15 jaar zo'n stoel in de kamer. Afgezien van dat ik ze echt heel erg niet mooi vindt maar goed.
pi_153451617
Mijn zoon van nu 10 jaar was ook zo toen hij kleiner was. Daar is niets meer van over nu. Hij is een op en top jongen tegenwoordig.
Een jurk naar school aan is nooit ter sprake geweest in die tijd dus waarom zou ik daar dan over nagedacht hebben?
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:47:31 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153451861
Ik kan niet quoten vanwege die stomme Android. Maar nee, ik zou dan alternatieven aanbieden denk ik nu. Kinderen kunnen keihard zijn he. Ik zou bang zijn dat ik zijn klasgenoten een pestreden in de schoot werp. Dat ie vanaf het begin het pispaaltje zou zijn omdat hij 'die jongen in de jurk ' was.. Dat hij daar niet meer van af komt. En dat kinderen toch wel een reden vinden tot pesten vind ik altijd maar een matig argument, want je kunt het natuurlijk ook te makkelijk maken.

Al loopt hij de hele dag in en om het huis in een jurk, mijzelf zou het niet boeien.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:49:54 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153451934
Het is niet echt ontopic trouwens :P
pi_153454388
Ik was dus laatst op een verjaardag met een meisje van Ow z'n leeftijd... Tenminste dat dacht ik, bleek het later een jongen te zijn, compleet met jurkje, staartje en strikje.

Ik vond het zo gek dat die ouders dat hadden toegestaan... Maarja aan de andere kant liep Ow vandaag ook de hele dag met jas aan en dicht :') want koud... Dus ja, ik doe ook alles om m'n kind gelukkig te maken.
pi_153454627
Ik denk dat ik een van de weinigen ben, maar ik heb de hysterie rondom hydrofielen nooit zo begrepen.

De aerosleep zorgt voor een mooi schoon matrassen was fijn met spugertjes (en ik heb hem ook gewoon laten aansmeren natuurlijk) en de camera op de babyfoon is heel handig om te checken of je kind nog/weer in bed ligt of dat ie weer met de iPad aan het prutsen is.

Tummytub begrijp ik nog steeds niet hoe je een kind daarin moet vasthouden (geen kraam gehad) en een kruik heb ik ook nog nooit gebruikt, maar goed, dat lag ook aan de situatie.

Verder heb ik dankbaar gebruik gemaakt van bumbo en wipstoel, maar vind ik loopstoeltjes en die springdingen echt verschrikkelijk. En onergonomische dragers vind ik ook nog steeds er ongemakkelijk ogen.
pi_153454653
(Ik zit ook mobiel dus kan niet reeksen, misschien wil een van mijn medemens dat even doen?)
pi_153454724
Loopstoeltjes.. Zijn dat van die dingen waar je kind later heupproblemen mee krijgt? Of is dat ook overdreven?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')