edit... OP van LuDann
Zoals ik ook
hier al verteld heb, wilden wij graag onze baby gaan dragen. Op de 9 maanden beurs hebben we dus een 4 in 1 baby drager en een draagzak van Minimonkey aangeschaft. Later kwamen we erachter dat vooral de sling niet bepaald bekend staat als de beste drager. De houding waarin de baby ligt kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat hij of zij niet goed kan ademen.
Op zoek naar een andere dus. De Minimonkey wordt echter vrij veel verkocht, net als de BabyBjorn (een andere niet-ergonomische drager, die dus niet zo lekker zit voor de baby en vervelend draagt voor de moeder). Het is een mainstream item, je komt het veel tegen in grote babyzaken en op beurzen. Zo zijn er nog wel meer van dit soort items die veel gebruikt worden maar waar, als je je er meer in verdiept, toch best wel wat nadelen van bekend zijn.
Als nieuwbakken ouder kost het echter een hoop tijd om alles uit te pluizen en je zult van anderen niet zo snel de nadelen van het gebruik van bepaalde veelgebruikte spullen horen als je er eenmaal aan begonnen bent. Het is immers vervelend om iemand erop te wijzen en rot om te horen.
Daarom dus dit topic. Wat is er naar jouw mening mis met dingen als loopstoeltjes, bungeehangers en paaseistrikken? En wat is het alternatief? Dit is in zekere zin natuurlijk subjectief, maar ik zou graag dit soort dingen wel willen weten zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.
[ Bericht 1% gewijzigd door mignonne op 11-06-2015 21:16:03 ]