Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ruilen? mijn dochter is wild van de turtlesDat kan blijkbaar ook niet zo voor meisjes ofzo.
Jup absoluutquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat meisjes met jongenspullen eerder als ''normaal'' wordt gezien dan andersom.
Ik zou Billy gerust een roze Dora shirt aantrekken, maar ja, die pasvorm hèquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup absoluut
ik vind de pasvorm niet mooi voor mijn dochter, maar verder verblikt of verbloosd niemand ervan als ze haar turtle shirt aanheeft. Behalve in haar klas, dan is ze het stoerste meisje van de klas
oh sorry ik zit mobiel. Ik heb gewoon op open nieuw deel gekliktquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef Buurpoes het volgende:
Moet het topic niet gereekst worden? Dat dus deel 2 is?
quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon draagt jurken, het zal hem worst wezen.. mij dus ook
Ik zag die foto. Ik vond dat een foto waar duidelijk is wat een topmama jij bent.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:16 schreef Moppert het volgende:
Mijn zoon draagt jurken, het zal hem worst wezen.. mij dus ook
En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
Waarschijnlijk omdat hij die behoefte ook nog niet heeft, of heeft aangegeven?quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef agter het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet toestaan, als hij wel een jurk aan zou willen naar school?
ik vind het zo ontzettend stoer dat jij hem zo vrij zijn gang laat gaan. Hoe gaan leeftijdsgenootjes daarmee om, weet je dat? Die krijgen vaak een minder vrije opvoeding mee. Ik had het er vorig weekend met mijn man over, hij zou zijn zoon nooit in een jurk naar school kunnen laten gaan, maar hij is zelf zijn hele schoolleven gruwelijk gepest en is heel bang dat onze zoon ook gepest wordt.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:33 schreef Moppert het volgende:
Ook niet als hij dat zelf heel graag wil en het hem echt gelukkig maakt?
die halen hun schouders er bij op en de enkeling die er wat van zegt die krijgt te horen dat ze fijn zitten en hij geen boodschap heeft aan het feit dat ze het voor meiden vinden..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:06 schreef Cassandra87 het volgende:
ik vind het zo ontzettend stoer dat jij hem zo vrij zijn gang laat gaan. Hoe gaan leeftijdsgenootjes daarmee om, weet je dat? Die krijgen vaak een minder vrije opvoeding mee. Ik had het er vorig weekend met mijn man over, hij zou zijn zoon nooit in een jurk naar school kunnen laten gaan, maar hij is zelf zijn hele schoolleven gruwelijk gepest en is heel bang dat onze zoon ook gepest wordt.
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik word een beetje wars van het "hij moet toch echt in zijn eigen bed slapen"
Hier is het zo gegroeid dat de heren allebei een eigen kamer met een eigen bed hebben, maar de laatste tijd heeft met name de oudste er heel erg de behoefte aan om bij mij in bed te slapen.
Ik kan serieus boos worden van het commentaar wat men daar op heeft, als hij dat wil, dan heeft hij daar blijkbaar een reden voor en dan moet die reden uitgevogeld worden en er DAAR een oplossing voor komen, niet het kind maar gewoon in zijn eigen bed dwingen en niet kijken naar het waarom.
Maar waarom en met wie bespreek je dat dan? Ik bespreek dat niet in mijn omgeving hoor, het is geen geheim, maar ik vind het geen algemeen gespreksonderwerp.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik word een beetje wars van het "hij moet toch echt in zijn eigen bed slapen"
Hier is het zo gegroeid dat de heren allebei een eigen kamer met een eigen bed hebben, maar de laatste tijd heeft met name de oudste er heel erg de behoefte aan om bij mij in bed te slapen.
Ik kan serieus boos worden van het commentaar wat men daar op heeft, als hij dat wil, dan heeft hij daar blijkbaar een reden voor en dan moet die reden uitgevogeld worden en er DAAR een oplossing voor komen, niet het kind maar gewoon in zijn eigen bed dwingen en niet kijken naar het waarom.
ja.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:03 schreef Kyara het volgende:
(Ik zit ook mobiel dus kan niet reeksen, misschien wil een van mijn medemens dat even doen?)
Ik dacht even open te kaart te moeten spelen met school omdat hij daar al weken met buikpijn naar toe gaatquote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef Troeta het volgende:
[..]
[..]
Maar waarom en met wie bespreek je dat dan? Ik bespreek dat niet in mijn omgeving hoor, het is geen geheim, maar ik vind het geen algemeen gespreksonderwerp.
S.ilvijnquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn houdt van bloemen, zijn lievelingszin is "gezellig he mam", hij houdt van roze toetjes, van speldjes in zijn haar, van zijn poppenhuis, van zalfjes, kiest de roze ballon op de kermis. En hij houdt van lomp doen, auto's, vies worden, graafmachines en tractors. Die leeftijd is zo leuk, dat het nog niet echt uitmaakt wat 'voor jongens' en wat 'voor meisjes' is. In een jurk naar school laten gaan zou ik niet snel doen en al helemaal nooit een foto van hem in jurk op internet zetten. Al zie ik het sowieso niet echt gebeuren dat hij jurken wil gaan dragen.
Jij hoeft dat koekje toch niet op te eten? Waarom worD jij daar moe van?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef RijstNatie het volgende:
Er is helemaal niks mis met allerlij items zoals loopwagentjes, het gaat er enkel om dat je de hulpmiddelen niet constant of te vaak gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je kind 8uur per dag in zo'n loopwagen zit, maar 30 minuten per dag kan echt geen kwaad
Ik wordt helemaal naar van ouders die hun kinderen of babies van alles verbieden.
zo ken ik een stel die hun kind van 1,5 jaar niet eens een koekje ofzo geeft. nou daar wordt ik toch moe van
Agreed!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
Ik hoop het zo te durven doen als moppert, mocht het zich hier voordoen. Ik denk namelijk dat het qua pesten echt wel mee zal vallen en ik geloof dat het mogen hebben van een eigen mening en dat mogen/kunnen uiten voor een kind heel veel zelfvertrouwen geeft en weerbaar maakt. En een zelfverzekerd, weerbaar kind wordt niet zo snel gepest.
Ik ken een moeder die haar kind vetvrij en suikervrij en vegetarisch opvoedde. Echt het ielste, kleinste meisje dat ik ooit gezien heb. Ik word daar sip van.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:23 schreef RijstNatie het volgende:
Er is helemaal niks mis met allerlij items zoals loopwagentjes, het gaat er enkel om dat je de hulpmiddelen niet constant of te vaak gebruikt. Het is niet de bedoeling dat je kind 8uur per dag in zo'n loopwagen zit, maar 30 minuten per dag kan echt geen kwaad
Ik wordt helemaal naar van ouders die hun kinderen of babies van alles verbieden.
zo ken ik een stel die hun kind van 1,5 jaar niet eens een koekje ofzo geeft. nou daar wordt ik toch moe van
Ik snap je redenatie hoor, en hoop dat het iedereen bespaart blijft maar ik was zo'n kindje als jij beschrijft... maar omdat ik te dik was, was ik de lul.. en is mijn zelfvertrouwen en weerbaarheid tot de grond afgefikt..quote:Op vrijdag 12 juni 2015 12:56 schreef Burdie het volgende:
Ik hoop het zo te durven doen als moppert, mocht het zich hier voordoen. Ik denk namelijk dat het qua pesten echt wel mee zal vallen en ik geloof dat het mogen hebben van een eigen mening en dat mogen/kunnen uiten voor een kind heel veel zelfvertrouwen geeft en weerbaar maakt. En een zelfverzekerd, weerbaar kind wordt niet zo snel gepest.
Dat valt voor mij onder verwaarlozingquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:15 schreef Buurpoes het volgende:
Nou, het kan mij wel schelen als een ouder besluit het kind slecht te voeden waardoor het kind zichtbaar tekort komt. Of baggervet wordt.
Maar misschien ben ik raar, dat ik ook andermans kind graag gezond en gelukkig op zie groeien.
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=Tquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:17 schreef tharealmb het volgende:
Zelf geen ervaringmaar mijn nichtje heeft wel een wipstoel, volgens mij van bornbjorg (ofzo).
Maar als ik zie hoeveel lol dat ventje heeft daarin, alleen daarom zou ik het al willen. Zodra ze door hebben dat ze zelf dat ding in beweging krijgen dan gaan ze er ook voor.
Zelf ben ik meer van de instelling: Vroeger had je ook geen high tech camera met hydrofiele bedbodems en aerosleep etc. Volgens mij is het ook niet zo dat er in Nederland nu veel meer baby's het eerste jaar overleven als 30 jaar geleden, idem met heupproblemen.
Ik mag altijd graag bewijs zien. Op fora zie je toch vaak "ik hoorde van een vriend/Dat lijkt mij niet gezond" discussies, wat mensen dan al snel voor waar aannemen.
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=T
Haha, nice!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij deze: http://statline.cbs.nl/St(...)63&HDR=G1&STB=T&VW=T
Bron? Op fora zie je zo vaak beweringen die niet onderbouwd worden maar toch voor waar worden aangenomenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:39 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.
Dat dat cijfer omlaag gaat heeft puur te maken met de verbeterde gezondheidszorg en technieken bij vroeggeboorte.
Ik zeg dat zolang er geen bewijs is, dat ik het onzinnig vind.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, nice!
Daling van 8,6/1000 naar 3,6/1000 is best indrukwekkend
Vind het namelijk nogal een non-argument dat bepaalde producten er 30 jaar geleden ook niet waren en dat ze daarom meteen maar onzinnig zijn. Mensen die dat roepen hebben vast ook geen auto/tv/computer/smartphone/...
Zelfde geldt voor kennis die we nu wel hebben en 30 jaar geleden niet. Jammer dat we toen niet beter wisten, maar nu wel, dus doe er je voordeel mee!
Helaas... Ik heb het over de zuigelingensterfte en als bonus krijg je de perinatale sterfte erbij.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:39 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Helaas... dat gaat over het aantal doodgeborenen of die toch een teken van leven geven na 24+ of 28+ weken. Dat gaat niet over kinderen tussen de x weken tot 1 jaar.
Dat dat cijfer omlaag gaat heeft puur te maken met de verbeterde gezondheidszorg en technieken bij vroeggeboorte.
Omdat er verder weinig anders kan zijn? de cijfers kijken enkel naar de geboorte en de sterfte daar vlak na. Niet na een jaar nog eens. Die vallen onder andere cijfers.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:43 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bron? Op fora zie je zo vaak beweringen die niet onderbouwd worden maar toch voor waar worden aangenomen
Tuurlijk speelt dat ook mee, maar hoe groot dat aandeel is weet je toch niet.
Uit die cijfers kan je dus niks halen. Er is namelijk niet na te gaan wanneer ze overleden zijn. Dit kan vlak na de geboorte zijn, of na 11 maanden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:44 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas... Ik heb het over de zuigelingensterfte en als bonus krijg je de perinatale sterfte erbij.
Zuigelingensterfte: "Levendgeborenen die voor de eerste verjaardag zijn overleden. Levendgeborene: Kind dat na geboorte enig teken van leven heeft getoond, ongeacht de zwangerschapsduur."
Het gaat over zuigelingensterfte, dat is niet beperkt tot direct na de geboorte hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Omdat er verder weinig anders kan zijn? de cijfers kijken enkel naar de geboorte en de sterfte daar vlak na. Niet na een jaar nog eens. Die vallen onder andere cijfers.
De enige die iets kan betekenen bij vroeggeboorte zijn de medici en artsen.
Exactlyquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:45 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Uit die cijfers kan je dus niks halen. Er is namelijk niet na te gaan wanneer ze overleden zijn. Dit kan vlak na de geboorte zijn, of na 11 maanden.
Mijn aanname is dat het grootste deel toch echt binnen weken sterft. En ik neem ook maar aan dat de meeste kinderen eerder sterven in het ziekenhuis omdat ze medische problemen hebben die tijdens of voor de geboorte zijn ontstaan, en dat dit niet te maken heeft met loopstoeltjes
http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=Tquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:47 schreef twist02 het volgende:
[..]
Het gaat over zuigelingensterfte, dat is niet beperkt tot direct na de geboorte hoor.
Kindersterfte tot 5 jaar neemt anders ook al jaren af: http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=T
je cijfers. Ik pretendeer ook niet dat ikzelf alles weet. Maar ik doe geen harde uitspraken totdat ik de cijfers zie (vandaar dat ik er duidelijk bij zet dat ik aanneem dat het door de gezondheidszorg komt, en dus blijkbaar klopt als je de cijfers nu ziet).quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Exactlyprecies zo'n "forum-verhaal" waar je net zelf op afgeeft...
Wiegendood komt minder voor. Is dat niet-buikslapen-beleid toch ergens goed voor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:50 schreef tharealmb het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=T&STB=G1&VW=T
En het meeste wat daalt zijn de medische aandoeningen, en bekende items als wiegendood. Maar vooral aangeboren afwijkingen nemen erg af. Dankzij de medische kennis die er nu is, en dat men tegenwoordig preventief iets kan doen.
Op het aantal ongevallen en dergelijke is geen pijl te trekken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |