abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 9 juni 2015 @ 16:22:20 #1
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153384745
Omdat de andere reeks eigenlijk weinig (meer) voor beginners is en er vooral over marathons, 10km lopen e.d. wordt gesproken en mensen die trots zijn op het volbrengen van Evy les 13 nauwelijks respons krijgen dit topic.

Het topic voor iedereen die begint met hardlopen (of stevig doorwandelen), en nog in de 0-5km fase zit.

Kun jij ook niet zomaar even 45 minuten hardlopen? Is een halve marathon nog verre toekomstmuziek? Ben je net begonnen met Evy? Loop je voor conditie, voor gewichtsverlies of beiden?

Meld hier je vorderingen, je doelstellingen, je trainingen, je pijntjes, je klachten, je emotionele huilbui als endomondo meldt dat je 12 minuten-test je in de onderste 10% van de groep 60-70 jarigen schaart en de beloningen die je voor jezelf hebt gesteld of waar je mee gezondigd hebt.

TS begint;

Situatie;
Ik ben 44 jaar, 171cm lang en 112kg. Dat is ruim 40kg te zwaar. Knieproblemen, problemen met m'n rechtervoet, bekkenprobleem waardoor zitten (en daarmee ook bv fietsen) zéér pijnlijk is. Conditie van niks.
Ben 4 weken geleden begonnen met Evy, maar na voor de zesde keer les 1 te hebben moeten doen (want 3 minuten lopen was onhaalbaar) eerst maar eens stevig gaan wandelen. Inmiddels wandel ik flink door met rond de 6 - 6,1 km/uur. We (knorretje en ik) wandelen elke dag minstens een half uur stevig door. Vandaag weer een interval gedaan (zonder evy, maar gewoon op basis van hoeveel lucht en spierkracht ik heb).

Mijn 12 minuten test met Endomondo zet me nu op 1,47km, mijn snelste kilometer was 7m58s.
Hierbij heb ik een aantal keren 1 minuut gerend en 2 - 2,5 min gewandeld. Na 26:42 kon ik 3km afklokken, maar ik ben nog ver verwijderd van daadwerkelijk 3km achter elkaar hard kunnen lopen. Morgen weer wandelen. Zondag ws ook wandelen en dan ma - wo en vr weer hardlopen, waarbij ik hoop binnenkort toch wel 3 minuten aaneen hard te kunnen lopen.

O, en mocht dit een LMK topic zijn dan zakt-ie vanzelf omlaag :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin dinsdag 9 juni 2015 @ 16:23:53 #2
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153384796
Hier trouwens een filmpje over een marathon over 135 mijl (216km)


Ik denk dat het nog even duurt voordat ik dit red :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 16:27:05 #3
382129 crew  Donna
pi_153384901
Iehl, voeten. :{w
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2015 @ 16:37:24 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153385178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Rust houden, langzaam opbouwen. Maar ook dat blijkt niet altijd te helpen. Ik krijg het al als ik stevig doorwandel. Ooit ergens gelezen dat je tempo verhogen zou helpen, omdat je bij sneller lopen je spieren anders gebruikt. Maar ik loop gewoon niet zo snel :{

IJsklontjes ga ik de volgende keer proberen ^O^
Inderdaad voel je je shinsplints niet als je je tempo verhoogt. Maar een hoger tempo zorgt wel voor meer belasting waardoor je shinsplints uiteindelijk steeds erger worden!

Koelen heeft alleen een pijnstillend effect, maar doet he-le-maal niets voor het genezend proces.

Shinsplints is ook een verzamelnaam voor allerlei scheen gerelateerde klachten. Die kunnen variëren van een ontstekingsreactie tot daadwerkelijk kleine haarscheurtjes in het bot! Shinsplints moet je echt niet te lichtzinnig overdenken.

Nogmaals, NIET lopen met pijn. Goed schoeisel. Kuiten trainen. Na training met een tennisbal onder je voet rollen. en LANGZAAM opbouwen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:45:55 #5
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153385403
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:23 schreef Danny het volgende:
Hier trouwens een filmpje over een marathon over 135 mijl (216km)


Ik denk dat het nog even duurt voordat ik dit red :')
Marathons zijn ongezond. Als ik 10 km kan hardlopen ben ik tevreden, dan ga ik de snelheid steeds meer verhogen. Sprinten lijkt me het mooiste, maar dat kan je niet maken als beginner.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:58:53 #6
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153385731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad voel je je shinsplints niet als je je tempo verhoogt. Maar een hoger tempo zorgt wel voor meer belasting waardoor je shinsplints uiteindelijk steeds erger worden!

Koelen heeft alleen een pijnstillend effect, maar doet he-le-maal niets voor het genezend proces.

Shinsplints is ook een verzamelnaam voor allerlei scheen gerelateerde klachten. Die kunnen variëren van een ontstekingsreactie tot daadwerkelijk kleine haarscheurtjes in het bot! Shinsplints moet je echt niet te lichtzinnig overdenken.

Nogmaals, NIET lopen met pijn. Goed schoeisel. Kuiten trainen. Na training met een tennisbal onder je voet rollen. en LANGZAAM opbouwen.
Pijn zit bij mij ook hoger op de scheen. Dat zou moeten duiden op een compartiment syndroom, aangezien shin splints toch meestal lager zit of voorop de scheen. Wat moet je hier aan doen dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2015 @ 17:00:57 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153385780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:58 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Pijn zit bij mij ook hoger op de scheen. Dat zou moeten duiden op een compartiment syndroom, aangezien shin splints toch meestal lager zit of voorop de scheen. Wat moet je hier aan doen dan?
Shinsplints zitten meeste zo'n cm of 5 boven de enkel aan de binnenzijde. Maar alle pijnen die niet binnen 24 uur wegtrekken zijn per definitie overbelasting.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:16 #8
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153385791
Lijkt dan wel gewoon kuitspier te zijn, maar wel op de rand van de scheen waar het pijn doet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:33 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153385798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:45 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Marathons zijn ongezond.
Onzin.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:01:46 #10
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153385803
Heb wel behoorlijke kuiten, maar het is net alsof het schuurt dat voor irritatie zorgt?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:03:31 #11
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153385842
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onzin.
Naar mijn mening is een mens niet gemaakt om zo lang hard te lopen. Alleen voor echt goedgetrainde hardlopers zou ik het niet als 'ongezond' bestempelen.
pi_153386108
Waar de pijn ook zit, eerst oplossen en dan pas weer gaan rennen. En koelen is niet oplossen. Dingen als zijsteek en schouderkramp kun je gewoon doorheen lopen als je wilt, vind ik, maar als er iets in mijn benen of voeten pijn gaat doen, stop ik direct. Pijn betekent niet "hee je gaat te hard langzaam aan anders raak je geblesseerd", pijn betekent "STUK!". Als je niet weet wat het is en je hebt er vaker last van, ga naar de huisarts of fysio. Maar dat is mijn benadering ervan, natuurlijk. :)
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:21:03 #13
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153386288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:14 schreef Sarasi het volgende:
Waar de pijn ook zit, eerst oplossen en dan pas weer gaan rennen. En koelen is niet oplossen. Dingen als zijsteek en schouderkramp kun je gewoon doorheen lopen als je wilt, vind ik, maar als er iets in mijn benen of voeten pijn gaat doen, stop ik direct. Pijn betekent niet "hee je gaat te hard langzaam aan anders raak je geblesseerd", pijn betekent "STUK!". Als je niet weet wat het is en je hebt er vaker last van, ga naar de huisarts of fysio. Maar dat is mijn benadering ervan, natuurlijk. :)
Eens, bij pijn moet je altijd kappen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:21:55 #14
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153386311
Maar ijs na de training gaat wel een ontstekingsproces tegen, dus in die zin herstel je wel weer sneller. Of rem je het dan juist in feite af?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:31:39 #15
47102 Elvi
miemkwien
pi_153386544
Ik heb sinds gisteren pijn op een vreemde plek: de plek waar je bovenbeen in je heup zit zeg maar. Niet mn lies. Het is zelfs zo.erg dat ik mn been niet meer zelf in de auto kon krijgen maar m echt moest optillen :')

Ik zou niet weten wat het is, ik had meer zorgen om mn knieen. Vandaag is rustdag, maar morgen wil ik wel verder. Zou ik mn bekken meer moeten kantelen? Dat ik gewoon een verkeerde houding had?
pi_153386746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:21 schreef Le_Professeur het volgende:
Maar ijs na de training gaat wel een ontstekingsproces tegen, dus in die zin herstel je wel weer sneller. Of rem je het dan juist in feite af?
Het enige wat ijs doet is de bloedvaten vernauwen. Dat gaat zwelling dus tegen, niet ontsteking.
Your opinion of me is none of my business.
  Boks-Chick dinsdag 9 juni 2015 @ 17:53:39 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153387069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:10 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Bij het strand wonen.. wat een genot. Door zacht zand lopen is heel goed, ja. Lekker spieren kweken. Eigenlijk vergelijkbaar met een soort sprint, maar zou het niet doen als je nog niet voldoende getraind bent.
ja klopt! Daarom ook dat ik het in gedachten houdt voor zodra ik wat verder ben :Y
lolwut
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 19:10:41 #18
382129 crew  Donna
pi_153388884
Joehoe ik ben weer thuis.

Les 1 met Evy is een feit. De eerste set van 2 minuten hardlopen vond ik wel zwaar, maar de laatste minuut hardlopen ging verbazingwekkend goed. Donderdag of vrijdag weer proberen, gewoon deze les weer.

Oh en geen centje pijn gehad. Alleen aan het einde een beetje een strak gevoel in een kuit.

Bedankt allemaal voor de motivatie. Ik ga nu douchen :D
pi_153389022
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:10 schreef DonnaRush het volgende:
Joehoe ik ben weer thuis.

Les 1 met Evy is een feit. De eerste set van 2 minuten hardlopen vond ik wel zwaar, maar de laatste minuut hardlopen ging verbazingwekkend goed. Donderdag of vrijdag weer proberen, gewoon deze les weer.

Oh en geen centje pijn gehad. Alleen aan het einde een beetje een strak gevoel in een kuit.

Bedankt allemaal voor de motivatie. Ik ga nu douchen :D
*O* goed gedaan! Ik vind het begin altijd een beetje moeilijk. Hoe langer je loopt, hoe soepeler het gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:58:37 #20
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153390767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:45 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Marathons zijn ongezond.
;(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Admin dinsdag 9 juni 2015 @ 20:02:10 #21
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153390881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:31 schreef Elvi het volgende:
Ik heb sinds gisteren pijn op een vreemde plek: de plek waar je bovenbeen in je heup zit zeg maar. Niet mn lies. Het is zelfs zo.erg dat ik mn been niet meer zelf in de auto kon krijgen maar m echt moest optillen :')

Ik zou niet weten wat het is, ik had meer zorgen om mn knieen. Vandaag is rustdag, maar morgen wil ik wel verder. Zou ik mn bekken meer moeten kantelen? Dat ik gewoon een verkeerde houding had?
Ik heb geen idee. Ik had van de week ook een keer pijn op ongeveer dezelfde plek, maar niet zo heftig. Meer een beetje zeurend, maar dat was een halve dag later weg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:10 schreef DonnaRush het volgende:
Joehoe ik ben weer thuis.

Les 1 met Evy is een feit. De eerste set van 2 minuten hardlopen vond ik wel zwaar, maar de laatste minuut hardlopen ging verbazingwekkend goed. Donderdag of vrijdag weer proberen, gewoon deze les weer.

Oh en geen centje pijn gehad. Alleen aan het einde een beetje een strak gevoel in een kuit.

Bedankt allemaal voor de motivatie. Ik ga nu douchen :D
evy 2011? Er zijn twee evy dingen. Die ik geprobeerd heb stamt uit 2006 geloof ik en die heeft er zelfs een 3 minuten ren inzitten in les 1. Die les staat in schril contrast tegen de tips hier om het rustig aan te doen wmb, vandaar dat ik geen Evy loop. Dat gaat echt te snel voor mij. Maar super dat je het gered hebt :Y

Had vandaag zelf een rustdag, dus alleen gewandeld. Even op en neer naar Ikea. 7,44 km in 1u18m. Niet heel stevig dus. Gezellig met knorretje en zoonlief :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:05:54 #22
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153390999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:03 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Naar mijn mening is een mens niet gemaakt om zo lang hard te lopen. Alleen voor echt goedgetrainde hardlopers zou ik het niet als 'ongezond' bestempelen.
ruim 4 jaar geleden ben ik begonnen zoals velen hier in dit topic, schuchter in het donker, 2 km heen en 2km terug op het landweggetje naast mijn huis.
Ondertussen loop ik af en toe een marathon ;) en heb ik nooit last van blessures...... maar ik ben niet meer of minder getrained dan welke marathonloper dan ook en doe geen rare dingen qua training.
Verder heb ik verleden maand, via de brandweer, een medische keuring gehad en daaruit kwam naar voren dat ik nog steeds kerngezond ben!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153391221
Leuk topic ^O^

Ik heb zondag les 7 van Evy opnieuw gelopen. ik was al tot les 12 gekomen maar heb een paar weken last van mijn rug gehad dus heb toen niet kunnen lopen. opnieuw beginnen na een paar weken is best lastig omdat ik het idee had toch helemaal opnieuw te moeten beginnen. Het bleek wel mee te vallen ik was niet helemaal terug bij af.

Ik ben het niet helemaal eens met de OP. Ik ben als beginner juist goed geholpen in het andere topic, goede adviezen enzo. maar het gaat er wel veel over cijfertjes die mij op dit moment helemaal niks zeggen en marathons waar ik voorlopig toch niet aan mee kan doen. ik volg het andere topic wel maar post er nauwelijks nog.
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 20:14:10 #24
382129 crew  Donna
pi_153391270
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:02 schreef Danny het volgende:

evy 2011? Er zijn twee evy dingen. Die ik geprobeerd heb stamt uit 2006 geloof ik en die heeft er zelfs een 3 minuten ren inzitten in les 1. Die les staat in schril contrast tegen de tips hier om het rustig aan te doen wmb, vandaar dat ik geen Evy loop. Dat gaat echt te snel voor mij. Maar super dat je het gered hebt :Y

Had vandaag zelf een rustdag, dus alleen gewandeld. Even op en neer naar Ikea. 7,44 km in 1u18m. Niet heel stevig dus. Gezellig met knorretje en zoonlief :)
Ja Evy 2011. Vond het wel vrij heftig zo gauw al 2 minuten hardlopen, maar het was wel te doen. Halverwege zei ze ergens dat ik niet naar de grond moest kijken (really, kijkt ze mee ofzo) maar ver vooruit en toen ging het een stuk beter.

3 minuten rennen in zo'n eerste les zou m'n dood worden. Kan me idd niet voorstellen dat dat goed is.

Lekkere wandeling toch zo'n eind? Goed bezig!
pi_153391407
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:14 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja Evy 2011. Vond het wel vrij heftig zo gauw al 2 minuten hardlopen, maar het was wel te doen. Halverwege zei ze ergens dat ik niet naar de grond moest kijken (really, kijkt ze mee ofzo) maar ver vooruit en toen ging het een stuk beter.

3 minuten rennen in zo'n eerste les zou m'n dood worden. Kan me idd niet voorstellen dat dat goed is.

Lekkere wandeling toch zo'n eind? Goed bezig!
Dit herken ik inderdaad, blijkbaar kijken de meeste mensen naar de grond maar dat schijnt slecht te zijn voor je houding.
pi_153391437
Ook een reden waarom buiten lopen voor mij een slecht idee zou zijn. Ik struikel over ALLES. Dus ik moet wel naar de grond kijken :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator dinsdag 9 juni 2015 @ 20:28:43 #27
382129 crew  Donna
pi_153391770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook een reden waarom buiten lopen voor mij een slecht idee zou zijn. Ik struikel over ALLES. Dus ik moet wel naar de grond kijken :D
Hahahah daarom keek ik ook naar de grond. Maar ik ben niet 1x gestruikeld toen ik later omhoog kijk.

Met het hoofd omhoog voelt inderdaad beter 44rdbei, dus dat van de houding zal het vast zijn idd!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:58:47 #28
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153392940
Het was vandaag m'n dag niet geloof ik.
Net terug. 5.44 km gelopen in 45 minuten. Langzamer dan anders, nu spierpijn in m'n benen, heb het erg warm en voel me niet zo energiek zoals normaal.

Rest van de week zal het vast wel weer beter gaan.
pi_153393184
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:58 schreef Hamlapje het volgende:
Het was vandaag m'n dag niet geloof ik.
Net terug. 5.44 km gelopen in 45 minuten. Langzamer dan anders, nu spierpijn in m'n benen, heb het erg warm en voel me niet zo energiek zoals normaal.

Rest van de week zal het vast wel weer beter gaan.
Je hebt het toch maar weer mooi gedaan! ^O^
Dagje rust, of twee, en dan volgende keer weer beter.
Het hoeft niet elke keer super te gaan, als je maar gewoon telkens blijft gaan.
pi_153393691
Ik moest aan jullie denken toen ik dit las: http://distractify.com/ma(...)rack-this-afternoon/

^O^
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2015 @ 22:01:01 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153395327
quote:
:o Zo bedoelde ik het niet!

Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht en vond het helemaal niet beledigend. Het vergt juist moed om je geen reet ergens van aan te trekken en toch gewoon te gaan sporten. Zover ben ik in ieder geval zelf nog lang niet. Weinig mensen overigens van 420 pond (189 kg) die niet zo dik zijn geworden door gewoon teveel te eten.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:12:57 #33
47102 Elvi
miemkwien
pi_153395609
quote:
Dat stukje vind ik inderdaad veel beter. Dat eerste bericht vond ik ergens ook een belediging, waar bemoeien mensen zich mee? Ik weet niet hoe de andere dikke mensen erover denken maar ik hoef geen inspiratie of motivatie te worden voor een ander omdat ik toevallig dik ben.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:14:03 #34
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153395654
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:06 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:o Zo bedoelde ik het niet!

Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht en vond het helemaal niet beledigend. Het vergt juist moed om je geen reet ergens van aan te trekken en toch gewoon te gaan sporten. Zover ben ik in ieder geval zelf nog lang niet. Weinig mensen overigens van 420 pond (189 kg) die niet zo dik zijn geworden door gewoon teveel te eten.
En als je uiteindelijk het punt voorbij bent dat je je wel gewoon tussen de andere lopers durft te begeven, merk je vooral dat je je druk hebt lopen maken om niets.
Ik kom op mijn rondjes door het stadspark van alles tegen, maar heb nog niet meegemaakt dat er iemand wordt uitgelachen of nagewezen.
pi_153395945
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dat stukje vind ik inderdaad veel beter. Dat eerste bericht vond ik ergens ook een belediging, waar bemoeien mensen zich mee? Ik weet niet hoe de andere dikke mensen erover denken maar ik hoef geen inspiratie of motivatie te worden voor een ander omdat ik toevallig dik ben.
Waarom? Waarom wil je anderen niet inspireren? Waarom mag iemand het niet bewonderen dat je rent? Mijn moeder bewondert het ook dat ik (weer) ren, ondanks alles. Dankzij mijn enthousiasme wil ze zelf ook weer gaan lopen. Dat is toch alleen maar mooi?
Your opinion of me is none of my business.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juni 2015 @ 22:26:05 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153396128
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:06 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:o Zo bedoelde ik het niet!

Ik heb ook behoorlijk wat overgewicht en vond het helemaal niet beledigend. Het vergt juist moed om je geen reet ergens van aan te trekken en toch gewoon te gaan sporten. Zover ben ik in ieder geval zelf nog lang niet. Weinig mensen overigens van 420 pond (189 kg) die niet zo dik zijn geworden door gewoon teveel te eten.
Hij vond het wel beledigend :)
pi_153396153
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij vond het wel beledigend :)
Dat was duidelijk ja :+
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:38:56 #38
47102 Elvi
miemkwien
pi_153396649
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:20 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Waarom? Waarom wil je anderen niet inspireren? Waarom mag iemand het niet bewonderen dat je rent? Mijn moeder bewondert het ook dat ik (weer) ren, ondanks alles. Dankzij mijn enthousiasme wil ze zelf ook weer gaan lopen. Dat is toch alleen maar mooi?
Bewonderen is iets anders dan stiekem een foto maken van iemand en dan je eigen verhaal eromheen breien.
De mensen in de foto's hebben er niet om gevraagd, en kunnen hun eigen verhaal niet vertellen omdat dat alweer is ingevuld.

Als ik zelf kies om een inspiratie te zijn voor anderen dan hang ik mn hardloop-app wel aan mn facebook vast. En bovendien zal ik een waardeloze inspiratie zijn voor de meeste mensen omdat mijn hoofddoel niet 'afvallen' is :P Dat is een bijzaak; een logisch gevolg van het hardlopen en sporten.
Ik doe het om conditie op te bouwen en om gezonder te worden. Maar voor mij staat gezond leven en gewicht echt los van elkaar. Je kan dik en gezond zijn.
pi_153396849
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:38 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bewonderen is iets anders dan stiekem een foto maken van iemand en dan je eigen verhaal eromheen breien.
De mensen in de foto's hebben er niet om gevraagd, en kunnen hun eigen verhaal niet vertellen omdat dat alweer is ingevuld.

Als ik zelf kies om een inspiratie te zijn voor anderen dan hang ik mn hardloop-app wel aan mn facebook vast. En bovendien zal ik een waardeloze inspiratie zijn voor de meeste mensen omdat mijn hoofddoel niet 'afvallen' is :P Dat is een bijzaak; een logisch gevolg van het hardlopen en sporten.
Ik doe het om conditie op te bouwen en om gezonder te worden. Maar voor mij staat gezond leven en gewicht echt los van elkaar. Je kan dik en gezond zijn.
Oh, ik had niet door dat er een foto bij zat. Dat vind ik niet netjes nee. :N
Your opinion of me is none of my business.
pi_153398294
Volgens mij is iedereen wel onzeker bij het beginnen met hardlopen. Maar het belangrijkste is om je niks aan te trekken van wat andere mensen ervan zouden denken. Je loopt voor jezelf. En trouwens, vaak denken anderen veel positiever dan je van te voren zelf zou denken. Ik vind het ook altijd wel leuk om anderen te zien lopen die net een tikje langzamer zijn. Dan denk ik, ik doe het nog niet zo slecht. Of als ik snellerds zie, dan denk ik, dat wil ik ook (ooit).

Conclusie: gewoon gaan lopen. En blijven lopen. ^O^
pi_153418610
Ik heb naar jullie geluisterd, hoor. Vandaag 1km gelopen op de loopband in plaats van 5 op het asfalt. Gelukkig was het te doen, omdat ik het combineerde met krachttraining. Anders zou ik voor die ene kilometer echt mijn huis niet uit gegaan zijn.
pi_153421841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook een reden waarom buiten lopen voor mij een slecht idee zou zijn. Ik struikel over ALLES. Dus ik moet wel naar de grond kijken :D
Ver voor je uitkijken en dan komt het goed! :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:20 schreef steffelonio het volgende:
Volgens mij is iedereen wel onzeker bij het beginnen met hardlopen. Maar het belangrijkste is om je niks aan te trekken van wat andere mensen ervan zouden denken. Je loopt voor jezelf. En trouwens, vaak denken anderen veel positiever dan je van te voren zelf zou denken. Ik vind het ook altijd wel leuk om anderen te zien lopen die net een tikje langzamer zijn. Dan denk ik, ik doe het nog niet zo slecht. Of als ik snellerds zie, dan denk ik, dat wil ik ook (ooit).

Conclusie: gewoon gaan lopen. En blijven lopen. ^O^
:Y Zo is het!
Hardlopen heeft voor mij niets met snelheid te maken maar met lekker buiten zijn en bewegen. Ik ben sinds ik hardloop en dat is 3/4 weken, wel ca. 3 uur meer buiten in beweging dan normaal en dat voelt heeeeeeeeeeeeeeerlijk! :)
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:00:04 #43
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153421894
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hij vond het wel beledigend :)
Kan je eigenlijk over shin splints heen groeien? In die zin dat als je last krijg je rust neemt maar je verder wel aan 3x lopen per week toekomt waardoor je dus sterker zou moeten worden op dat vlak?

Of is het eigenlijk gewoon onbegonnen werk en moet je het elders zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 21:19:17 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153422688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:00 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk over shin splints heen groeien? In die zin dat als je last krijg je rust neemt maar je verder wel aan 3x lopen per week toekomt waardoor je dus sterker zou moeten worden op dat vlak?

Of is het eigenlijk gewoon onbegonnen werk en moet je het elders zoeken.
Heb je de tips die ik eerder heb gegeven uberhaupt gelezen?
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:22:35 #45
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153422794
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je de tips die ik eerder heb gegeven uberhaupt gelezen?
Goed schoeisel heb ik + inlegzooltjes, kuiten zijn ook getraind en ik loop niet met pijn. Ik vraag me gewoon af of je ook tijdens het lopen sterker wordt tegen shin splints of dat het eigenlijk als je het krijgt elders sowieso al een fout zit.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:23:40 #46
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153422834
En rollen met een tennisbal onder de voet? Ik dacht altijd dat je de kuit/zijkant scheen moest masseren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 21:30:27 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153423076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:22 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Goed schoeisel heb ik + inlegzooltjes, kuiten zijn ook getraind en ik loop niet met pijn. Ik vraag me gewoon af of je ook tijdens het lopen sterker wordt tegen shin splints of dat het eigenlijk als je het krijgt elders sowieso al een fout zit.
Als je pijn in je scheen hebt daags na je loop heb je een overbelastingsblessure. Die gaat natuurlijk niet over met meer belasting.

Op je hielen/hakken lopen schijnt ook goed te werken in de strijd tegen shinsplints. Maar het begint met rust pakken tot de pijn weg is. Daarna voorzichtig gaan lopen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:32:52 #48
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153423167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je pijn in je scheen hebt daags na je loop heb je een overbelastingsblessure. Die gaat natuurlijk niet over met meer belasting.

Op je hielen/hakken lopen schijnt ook goed te werken in de strijd tegen shinsplints. Maar het begint met rust pakken tot de pijn weg is. Daarna voorzichtig gaan lopen.
Ja, dat begrijp ik, maar als je na die belasting wacht totdat de klacht weg is, dan zou je toch sterker moeten zijn de volgende keer?

Wat ik gelezen heb is het inderdaad de combinatie kuit en onderbeenspier (aan de voorkant) in balans moet zijn, maar volgens mij is dat bij mij wel in orde. Misschien moet ik het toch zoeken in de schoenen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 21:34:40 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153423243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:32 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik, maar als je na die belasting wacht totdat de klacht weg is, dan zou je toch sterker moeten zijn de volgende keer?

Wat ik gelezen heb is het inderdaad de combinatie kuit en onderbeenspier (aan de voorkant) in balans moet zijn, maar volgens mij is dat bij mij wel in orde. Misschien moet ik het toch zoeken in de schoenen.
Ik denk dat je het meer moet gaan zoeken in je opbouw. En of ze sterker worden met rust. Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik ooit rechts een shinsplint had, die na rust is weggegaan en nooit meer terug gekomen. Maar Links is nu veel lastiger om onder controle te krijgen terwijl ik nu al veel langer loop (en je er dus vanuit zou mogen gaan dat die scheen ondertussen meer getrained is)
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:37:35 #50
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153423355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat je het meer moet gaan zoeken in je opbouw. En of ze sterker worden met rust. Ik heb geen idee. Ik weet wel dat ik ooit rechts een shinsplint had, die na rust is weggegaan en nooit meer terug gekomen. Maar Links is nu veel lastiger om onder controle te krijgen terwijl ik nu al veel langer loop (en je er dus vanuit zou mogen gaan dat die scheen ondertussen meer getrained is)
Hmm, ja. Dat is wel vreemd. Ik bouw heel rustig op, maar heb er haast altijd wel iets last van. Misschien eens wat andere schoenen proberen en dan met eerst een loopanalyse bij een speciaalzaak.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 21:40:54 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153423500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:37 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Hmm, ja. Dat is wel vreemd. Ik bouw heel rustig op, maar heb er haast altijd wel iets last van. Misschien eens wat andere schoenen proberen en dan met eerst een loopanalyse bij een speciaalzaak.
Als je nog nooit een loopanalyse gedaan hebt lijkt me dat heel verstandig ja. Dan vraag ik me wel af waarop je baseert dat je goede schoenen hebt.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:44:55 #52
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153423665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je nog nooit een loopanalyse gedaan hebt lijkt me dat heel verstandig ja. Dan vraag ik me wel af waarop je baseert dat je goede schoenen hebt.
Ja, goed aangeschreven schoenen met goede demping. (Nike Lunarglide) maar dat zegt natuurlijk niets over mijn voeten. Heb ze al een tijdje, maar er lijkt geen verbetering in te komen, ja iets.. want heb nieuwe zooltjes erin, de pijn zit nu ook hoger wat ik sowieso raar vind want normaal is dat geen plek voor shin splints..

Dacht er dus vanaf te zijn, maar alsnog niet zoals ik het wil. Of ik begin te snel, maar 3km totaal met wandelen, is dat te veel? Zo voelt het niet in ieder geval.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 21:47:35 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153423768
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:44 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja, goed aangeschreven schoenen met goede demping. (Nike Lunarglide) maar dat zegt natuurlijk niets over mijn voeten. Heb ze al een tijdje, maar er lijkt geen verbetering in te komen, ja iets.. want heb nieuwe zooltjes erin, de pijn zit nu ook hoger wat ik sowieso raar vind want normaal is dat geen plek voor shin splints..

Dacht er dus vanaf te zijn, maar alsnog niet zoals ik het wil. Of ik begin te snel, maar 3km totaal met wandelen, is dat te veel? Zo voelt het niet in ieder geval.
Nike lunarglide is een 'neutrale' schoen. Als je overproneerder bent (Wat een heul groot deel van de mensen is) zijn deze schoenen niet geschikt voor je. Dan heb je de lunareclipse of structure nodig van Nike.

Dus wederom mijn allereerste tip mbt pijntjes. Laat in ieder geval 1 keer een goede loopanalyse doen. Dan weet je of je neutrale loper, overproneerder of zware overproneerder ben.
  Admin woensdag 10 juni 2015 @ 21:55:44 #54
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153424077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:58 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ver voor je uitkijken en dan komt het goed! :Y

[..]

:Y Zo is het!
Hardlopen heeft voor mij niets met snelheid te maken maar met lekker buiten zijn en bewegen. Ik ben sinds ik hardloop en dat is 3/4 weken, wel ca. 3 uur meer buiten in beweging dan normaal en dat voelt heeeeeeeeeeeeeeerlijk! :)
eens. Ik doe niet alleen hardlopen. Vandaag ipv hardlopen nog maar een keer een kleine 9km gewandeld in normaal tempo. Gewoon omdat het mooi weer was en ik vanmorgen nog wat last van m'n scheenbeen had (geen last meer van nu). Morgen ws ook nog een dagje wandelen en dan zien we vrijdag wel weer of ik nog een keer ga hardlopen deze week. Liever een keer extra rustig aan dan een blessure.
Maar ik ben van 3km per week lopen (alles bij elkaar, incl boodschappen) naar ruim 40km afgelopen week gegaan. Ik ben nog nooit zoveel buiten geweest en ik vind het echt gewoon leuk. Ik zie dingen gewoon in m'n directe omgeving die ik nog niet eerder had gezien en gisteren kwam ik eracher dat de Ikea hier vanaf de camping écht op loopafstand zit :D
Vandaag iig deze gelopen:
https://www.endomondo.com/users/11464062/workouts/540062008
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:56:21 #55
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153424112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nike lunarglide is een 'neutrale' schoen. Als je overproneerder bent (Wat een heul groot deel van de mensen is) zijn deze schoenen niet geschikt voor je. Dan heb je de lunareclipse of structure nodig van Nike.

Dus wederom mijn allereerste tip mbt pijntjes. Laat in ieder geval 1 keer een goede loopanalyse doen. Dan weet je of je neutrale loper, overproneerder of zware overproneerder ben.
Ja, want je kan trainen en oefeningen doen wat je wil, als je schoenen niet bij je voeten passen is het vechten tegen de bierkaai lijkt me.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:56:53 #56
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153424126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:55 schreef Danny het volgende:

[..]

eens. Ik doe niet alleen hardlopen. Vandaag ipv hardlopen nog maar een keer een kleine 9km gewandeld in normaal tempo. Gewoon omdat het mooi weer was en ik vanmorgen nog wat last van m'n scheenbeen had (geen last meer van nu). Morgen ws ook nog een dagje wandelen en dan zien we vrijdag wel weer of ik nog een keer ga hardlopen deze week. Liever een keer extra rustig aan dan een blessure.
Maar ik ben van 3km per week lopen (alles bij elkaar, incl boodschappen) naar ruim 40km afgelopen week gegaan. Ik ben nog nooit zoveel buiten geweest en ik vind het echt gewoon leuk. Ik zie dingen gewoon in m'n directe omgeving die ik nog niet eerder had gezien en gisteren kwam ik eracher dat de Ikea hier vanaf de camping écht op loopafstand zit :D
Vandaag iig deze gelopen:
https://www.endomondo.com/users/11464062/workouts/540062008
Heb jij een loopanalyse gedaan? Aangezien jij ook met shin splints zit.
  Admin woensdag 10 juni 2015 @ 22:01:35 #57
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153424369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:56 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Heb jij een loopanalyse gedaan? Aangezien jij ook met shin splints zit.
nee, en wat ik heb is denk ik geen shinsplint. Het zit sowieso hoger dan wat ik lees en het is kortdurend. Wat ik al zei; het is in de loop van de dag overgegaan en ik heb nu zonder pijn gewandeld. Nu ook nog nergens last van.
Aan de slijtage van m'n schoenen te zien zou ik neutraal lopen overigens. Als ik wat langer bezig ben wil ik wel zo'n analyse laten doen, maar voor nu houd ik het vooral bij de tip van Swets; rustiger aan beginnen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 22:04:18 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:04:44 #59
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153424507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:01 schreef Danny het volgende:

[..]

nee, en wat ik heb is denk ik geen shinsplint. Het zit sowieso hoger dan wat ik lees en het is kortdurend. Wat ik al zei; het is in de loop van de dag overgegaan en ik heb nu zonder pijn gewandeld. Nu ook nog nergens last van.
Aan de slijtage van m'n schoenen te zien zou ik neutraal lopen overigens. Als ik wat langer bezig ben wil ik wel zo'n analyse laten doen, maar voor nu houd ik het vooral bij de tip van Swets; rustiger aan beginnen.
Bij mij zit het ook hoger, maar wat is langzaam? Is lastig te peilen. Ben er ook achter gekomen dat de pijn ook elders kan zitten, alles scheengerelateerd valt onder shin splints.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:05:11 #60
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153424529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
verkeerde quote :o
Die Nike Structure zien er wel goed uit, zou ze haast willen bestellen om te testen. Omdat ze schijnbaar stabiliteit combineren met een licht gewicht.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 22:08:10 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153424625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:05 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Die Nike Structure zien er wel goed uit, zou ze haast willen bestellen om te testen. Omdat ze schijnbaar stabiliteit combineren met een licht gewicht.
Ik heb nu de structure en had hiervoor de lunareclipse 3. Overigens alleen voor kleine rondjes tot zo'n 10KM omdat ik eigenlijk teveel proneer voor NIke. Maar ik zou het liefst nog een paar lunareclipse 3 hebben (aangezien de lunareclipse 4 compleet anders zijn dan de 3)

Maar doe gewoon een loopanalyse. Dan weet je wat je kan kopen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:12:14 #62
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153424743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb nu de structure en had hiervoor de lunareclipse 3. Overigens alleen voor kleine rondjes tot zo'n 10KM omdat ik eigenlijk teveel proneer voor NIke. Maar ik zou het liefst nog een paar lunareclipse 3 hebben (aangezien de lunareclipse 4 compleet anders zijn dan de 3)

Maar doe gewoon een loopanalyse. Dan weet je wat je kan kopen.
Dat kost geld als je geen schoenen koopt bij de desbetreffende winkel. Ik heb thuis wel die nattevoetentest gedaan, je kent het wel, maar daar kwam neutraal uit. Wel merk ik dat de voet aardig uitzet bij druk, maar echt zwaaroverproneren denk ik niet.

Ik dacht dat Lunarglides altijd wel anti-pronerend waren, niet veel, maar wel iets. Maar jij zegt dus dat die dit gewoon een neutrale schoen is?
pi_153424833
Ik proneer, maar er was iets in m'n enkels wat dat weer ophief ofzo. Klonk ingewikkeld, maar heb dus uiteindelijk neutrale schoenen, omdat de pronatie uit de hoek van mijn bovenbeen met mijn onderbeen komt. Samenvatting: doe gewoon die loopanalyse, ook al kost het geld.
Your opinion of me is none of my business.
pi_153424959
WAT IS PRONATIE?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:20:01 #65
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_153425018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
WAT IS PRONATIE?
Het kantelen van je poot, kort door de bocht gezegd. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:20:12 #66
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153425024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
WAT IS PRONATIE?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 22:21:18 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153425074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:12 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat kost geld als je geen schoenen koopt bij de desbetreffende winkel. Ik heb thuis wel die nattevoetentest gedaan, je kent het wel, maar daar kwam neutraal uit. Wel merk ik dat de voet aardig uitzet bij druk, maar echt zwaaroverproneren denk ik niet.

Ik dacht dat Lunarglides altijd wel anti-pronerend waren, niet veel, maar wel iets. Maar jij zegt dus dat die dit gewoon een neutrale schoen is?
Als je schoenen koopt kost de analyse niets. Het voordeel is ook dat ALS je dan nog problemen hebt je je schoenen kunt omruilen voor anderen. Kostenloos.

Je hebt continue last van je schenen maar wil niet investeren in een oplossing en gaat een natte voeten test doen.

Lunarglide heeft wat anti-pronatie features, maar niet veel. Als je echt overproneerd is het niet voldoende.

http://www.runnersworld.com/shoemine/ Hiermee kan je, als je een goede schoen hebt, vergelijkbare schoenen zoeken.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:23:34 #68
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153425162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je schoenen koopt kost de analyse niets. Het voordeel is ook dat ALS je dan nog problemen hebt je je schoenen kunt omruilen voor anderen. Kostenloos.

Je hebt continue last van je schenen maar wil niet investeren in een oplossing en gaat een natte voeten test doen.

Lunarglide heeft wat anti-pronatie features, maar niet veel. Als je echt overproneerd is het niet voldoende.

http://www.runnersworld.com/shoemine/ Hiermee kan je, als je een goede schoen hebt, vergelijkbare schoenen zoeken.
Ja, beetje eigenwijs. Nou ja, als je bij Zalando bestelt kan je ze ook kosteloos terugsturen als blijkt dat het niet werkt. Maar goed, met een analyse weet je exact wat je nodig hebt, anders blijft het gissen en hopen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:31 #69
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153425185
Handige tool trouwens!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:51 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153425195
Pronatie is overigens niet iets slechts ofzo. Het is een natuurlijke demper om de impact van de landing op te vangen. Maar wanneer je veel proneert (bijvoorbeeld omdat je wat zwaarder bent) dan komt er extra spanning op je schenen te staan.

Kan trouwens ook als je voetboog te ver doorzakt (dat train je weer met de tennisbal), etc.
pi_153425236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:20 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja dit! En op basis van voetafdruk proneer ik dus, maar mijn enkel is wel recht. Dus moet ik toch neutrale schoenen hebben. Het is ingewikkeld anyway, daarom: ga naar iemand die er verstand van heeft. :P
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:26:30 #72
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153425267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Pronatie is overigens niet iets slechts ofzo. Het is een natuurlijke demper om de impact van de landing op te vangen. Maar wanneer je veel proneert (bijvoorbeeld omdat je wat zwaarder bent) dan komt er extra spanning op je schenen te staan.

Kan trouwens ook als je voetboog te ver doorzakt (dat train je weer met de tennisbal), etc.
Dat verdenk ik ook, want mijn voet zakt best wel door als ik er druk op zet. Tennisbal gewoon onder de voet en dan gaan draaien op de vloer?

Ik probeer wel vaker met blote voeten te lopen, vooral met dit weer.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:27:16 #73
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153425295
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja dit! En op basis van voetafdruk proneer ik dus, maar mijn enkel is wel recht. Dus moet ik toch neutrale schoenen hebben. Het is ingewikkeld anyway, daarom: ga naar iemand die er verstand van heeft. :P
Ja, anders kom je er gewoon niet achter.
  woensdag 10 juni 2015 @ 22:57:25 #74
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153426413
Misschien kan ik ook eens proberen om op blote voeten hard te lopen. Heel voorzichtig om de voetboog te versterken.
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:05:58 #75
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153426803

Dit is ook wel interessant, kwam het een tijd terug tegen.
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:06:49 #76
47102 Elvi
miemkwien
pi_153426845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:57 schreef Le_Professeur het volgende:
Misschien kan ik ook eens proberen om op blote voeten hard te lopen. Heel voorzichtig om de voetboog te versterken.
Er zijn 'blote voeten paden' door heel Nederland (heb ik gehoord, heb er zelf geen evraring mee :P ). Misschien is dat wel iets beter voor je voeten om uit te proberen en pas daarna te gaan hardlopen op de 'openbare weg'?
  woensdag 10 juni 2015 @ 23:08:45 #77
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153426931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:06 schreef Elvi het volgende:

[..]

Er zijn 'blote voeten paden' door heel Nederland (heb ik gehoord, heb er zelf geen evraring mee :P ). Misschien is dat wel iets beter voor je voeten om uit te proberen en pas daarna te gaan hardlopen op de 'openbare weg'?
Nooit van gehoord, maar ik zou op een grasveld kunnen beginnen. Maar goed, het gevaar is weer met minimalistische schoenen dat je last van je knieën krijgt op den duur, dat wil je ook niet.
pi_153431274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:08 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, maar ik zou op een grasveld kunnen beginnen. Maar goed, het gevaar is weer met minimalistische schoenen dat je last van je knieën krijgt op den duur, dat wil je ook niet.
Minimalistisch lopen is juist dé mmanier om van knieproblemen af te komen. Mits je de juiste loopstijl erbij gebruikt. Korte pas en onder je lichaam landen. Kuiten en achilles worden er juist mee belast.
Blotevoetenpaden wil je niet hardlopen, dat is juist om verschillende sensaties aan je voeten te hebben. Met steentjes, beukennootjes, balken, modder enzovoort. Gras is wel een goed idee.
Compressiekousen kunnen goed helpen tegen shin-splints en andere onderbeen klachten. Maar ik zou ook even naar je loopstijl laten kijken.
pi_153431287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:23 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja, beetje eigenwijs. Nou ja, als je bij Zalando bestelt kan je ze ook kosteloos terugsturen als blijkt dat het niet werkt. Maar goed, met een analyse weet je exact wat je nodig hebt, anders blijft het gissen en hopen.
Woon je in utrecht(omgeving?) ik heb voor 65¤ Nike zoom structure gekocht bij outlet Overvecht. Is de moeite waard om Ff te kijken denk ik (als je perse Nikes wil)
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:18:34 #80
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_153435069
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 06:14 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Minimalistisch lopen is juist dé mmanier om van knieproblemen af te komen. Mits je de juiste loopstijl erbij gebruikt. Korte pas en onder je lichaam landen. Kuiten en achilles worden er juist mee belast.
Blotevoetenpaden wil je niet hardlopen, dat is juist om verschillende sensaties aan je voeten te hebben. Met steentjes, beukennootjes, balken, modder enzovoort. Gras is wel een goed idee.
Compressiekousen kunnen goed helpen tegen shin-splints en andere onderbeen klachten. Maar ik zou ook even naar je loopstijl laten kijken.
Hmm... misschien maar eens proberen, want fysiotherapie heeft niet echt geholpen. Ik heb al drie jaar last van mijn knieën. Op gras lopen lijk ik sowieso prettiger te vinden. Laatst wel 10.5km gelopen voor de Batavierenrace op een tempo van bijna 14 km/u, maar dan voel ik mijn knieën echt wel een paar dagen.

Zelfs als ik naar de supermarkt loop voel ik mijn knieën al, en dat gaat dan om een paar honderd meter :(...
  donderdag 11 juni 2015 @ 11:49:41 #81
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153435864
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 06:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Woon je in utrecht(omgeving?) ik heb voor 65¤ Nike zoom structure gekocht bij outlet Overvecht. Is de moeite waard om Ff te kijken denk ik (als je perse Nikes wil)
Dat is wel heel goedkoop, dan zit je waarschijnlijk met beschikbare maten in de knoei. Bevallen ze goed?
pi_153436175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat is wel heel goedkoop, dan zit je waarschijnlijk met beschikbare maten in de knoei. Bevallen ze goed?
Best een grote winkel, maar het zou kunnen dat dat voor sommige maten lastig is inderdaad, maar dan kan je ze wel passen (als ze er zijn).
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:04:52 #83
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153436267
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Best een grote winkel, maar het zou kunnen dat dat voor sommige maten lastig is inderdaad, maar dan kan je ze wel passen (als ze er zijn).
Passen is niet genoeg hè, je moet ze proberen voor een paar keer.

https://www.zalando.nl/ni(...)n-n1242a0ou-c11.html

Dit lijkt me een goeie deal.
pi_153436401
Hoi, ik meld me ook even hier :). Sinds kort weer begonnen met hardlopen, heb Evy les 6 erop zitten. Evy 2006 is dat, maar ik las dat er ook Evy 2011 is? Wat is het verschil tussen die 2 programma's?
pi_153436467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:09 schreef Polenbatser het volgende:
Hoi, ik meld me ook even hier :). Sinds kort weer begonnen met hardlopen, heb Evy les 6 erop zitten. Evy 2006 is dat, maar ik las dat er ook Evy 2011 is? Wat is het verschil tussen die 2 programma's?
Recentere muziek vooral, denk ik. Ik wist niet eens dat er een 2011 is!
pi_153436491
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Recentere muziek vooral, denk ik. Ik wist niet eens dat er een 2011 is!
Dat is wel fijn ja :). Maar iemand zei dat het ook wat rustiger opbouwt, geen 3 minuten stukje in de 1e les. Vraag me af of er dan meer lessen in het programma zitten. Ik ga eens op onderzoek uit :).
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:14:10 #87
382129 crew  Donna
pi_153436509
Het schema is volgens mij ook aangepast. Danny had het erover dat je in 2006 in de eerste les al 3 minuten moet hardlopen, dat is in les 1 van 2011 niet zo.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:15:53 #88
382129 crew  Donna
pi_153436558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:13 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Dat is wel fijn ja :). Maar iemand zei dat het ook wat rustiger opbouwt, geen 3 minuten stukje in de 1e les. Vraag me af of er dan meer lessen in het programma zitten. Ik ga eens op onderzoek uit :).
30 lessen zijn het. Ik heb het schema in pdf, even kijken hoe ik dat hier krijg.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 12:17:25 #89
382129 crew  Donna
pi_153436615
Hier staat het schema van Evy 2011 wel
http://begin2run.nl/start-to-run/
pi_153450476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:15 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

30 lessen zijn het. Ik heb het schema in pdf, even kijken hoe ik dat hier krijg.
Ik heb 27 lessen. Is dat dan de oude? Ik heb gisteren les 8 gedaan en mocht toen maar 1 minuut wandelen tussen het lopen door. Dat maakte de les iets zwaarder en voor mij ook uitdagender.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:55 schreef Danny het volgende:

[..]

eens. Ik doe niet alleen hardlopen. Vandaag ipv hardlopen nog maar een keer een kleine 9km gewandeld in normaal tempo. Gewoon omdat het mooi weer was en ik vanmorgen nog wat last van m'n scheenbeen had (geen last meer van nu). Morgen ws ook nog een dagje wandelen en dan zien we vrijdag wel weer of ik nog een keer ga hardlopen deze week. Liever een keer extra rustig aan dan een blessure.
Maar ik ben van 3km per week lopen (alles bij elkaar, incl boodschappen) naar ruim 40km afgelopen week gegaan. Ik ben nog nooit zoveel buiten geweest en ik vind het echt gewoon leuk. Ik zie dingen gewoon in m'n directe omgeving die ik nog niet eerder had gezien en gisteren kwam ik eracher dat de Ikea hier vanaf de camping écht op loopafstand zit :D
Vandaag iig deze gelopen:
https://www.endomondo.com/users/11464062/workouts/540062008
Goed bezig! ^O^ Leuk he hoe de blaadjes aan de bomen je meer gaan opvallen? :D
Ik heb vandaag ook gewandeld (en gezond) op het strand en morgen weer. Zaterdag les 9.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:23 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ja, beetje eigenwijs. Nou ja, als je bij Zalando bestelt kan je ze ook kosteloos terugsturen als blijkt dat het niet werkt. Maar goed, met een analyse weet je exact wat je nodig hebt, anders blijft het gissen en hopen.
Ook als je versleten zolen hebt? Lijkt me sterk. Doe gewoon die analyse. ;) Je bent best eigenwijs voor iemand die al pijntjes heeft en best wat professioneel advies kunt gebruiken. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 22:57 schreef Le_Professeur het volgende:
Misschien kan ik ook eens proberen om op blote voeten hard te lopen. Heel voorzichtig om de voetboog te versterken.
Op blote voeten ren je anders als met schoenen. Tijdens de loopanalyse moet je op beiden manieren lopen. Ik heb gelezen dat je conditie sneller vooruitgaat dan je spieren opbouwen. Vandaar dat die rustdagen als beginnende hardloper heel belangrijk zijn. Dan gun je je voeten het om sterker te worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat is wel heel goedkoop, dan zit je waarschijnlijk met beschikbare maten in de knoei. Bevallen ze goed?
Ik heb normaal maat 37 maar mijn hardloopschoenen zijn 38,5.

[ Bericht 1% gewijzigd door NewBalance op 11-06-2015 21:11:04 ]
pi_153450560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 12:04 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Passen is niet genoeg hè, je moet ze proberen voor een paar keer.

https://www.zalando.nl/ni(...)n-n1242a0ou-c11.html

Dit lijkt me een goeie deal.
In elke goede zaak mag je buiten een eindje rennen en de schoenen retourneren als blijkt dat je er toch klachten van krijgt. Hoe koppig ben jij? :P

Ik wilde vanavond, maar studie. }:| Dus morgenochtend voor werk aan maar even gaan. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_153450788
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:04 schreef Sarasi het volgende:

Ik wilde vanavond, maar studie. }:| Dus morgenochtend voor werk aan maar even gaan. :)
's Ochtends sporten, daar schijnt je stofwisseling een enorme oppepper van te krijgen. ^O^
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:19:09 #93
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153450939
Weer een lekker rondje gelopen.
Dinsdag ging niet zo lekker, maar vandaag ging het voor mijn gevoel geweldig (volgens het sporthorloge viel het alsnog tegen, maar die zal vandaag z'n dag wel niet hebben gehad).

Leek wel een algemene rustdag hier in het stadspark. Ben dit keer maar drie andere hardlopers tegengekomen. Vooruit kijken heeft trouwens echt wel voordelen ten opzichte van naar de grond kijken; er blijken een heleboel eekhoorntjes in het park te zijn.
pi_153451078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef NewBalance het volgende:

[..]

's Ochtends sporten, daar schijnt je stofwisseling een enorme oppepper van te krijgen. ^O^
Ik word er ook goed vrolijk van. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:24:42 #95
47102 Elvi
miemkwien
pi_153451127
Ik ga het ook eens morgenochtend proberen. Gistervond ging echt ruk maar we gingen ook een uur nadat we chinees hadden gegeten en t was wat zwaar gevallen :') Dat was echt een domme zet (maar goed mn moeder wilde niet luisteren dus dan laat ik het haar zelf even ervaren :P ).
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 21:26:04 #96
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153451176
vandaag te warm en zwembad op aan het zetten geweest. Morgen weer een dag, dus lekker een relatief rustig dagje gehad :Y
Inmiddels ook voeding flink aan het aanpassen.
- Van witbrood naar grof volkoren.
- Noten en pinda's
- eitje tussendoor
- banaantje tussendoor
- vis (makreel en zalm)
- minder koffie
- minder tot geen frisdrank

verder stoppen bij één bord avondeten en meer en voornamelijk water drinken.
Ik word nog een health-freak jonguh!
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 21:45:09 #97
382129 crew  Donna
pi_153451783
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:01 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb 27 lessen. Is dat dan de oude? Ik heb gisteren les 8 gedaan en mocht toen maar 1 minuut wandelen tussen het lopen door. Dat maakte de les iets zwaarder en voor mij ook uitdagender.

Ja dat denk ik wel dan. Ik heb er ook geen verstand van verder haha. Kom pas net kijken in dit wereldje.

Lekker gezond bezig Danny! Zegt de weegschaal al positieve dingen of ben je daar nog niet zo mee bezig?

Elvi ik ga ook morgenochtend. We kunnen het, haha!
pi_153455477
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:45 schreef DonnaRush het volgende:

Lekker gezond bezig Danny! Zegt de weegschaal al positieve dingen of ben je daar nog niet zo mee bezig?

Ik heb geen weegschaal nodig om te beoordelen of er al verschil is, maar de weegschaal geeft bij hem nu een verschil van 4 kilo aan (in 5 weken). Maar zichtbaar lijken het veel meer kilo's
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 23:23:01 #99
382129 crew  Donna
pi_153455521
Wauw goed bezig. Helemaal fijn als je het al zo goed kan zien! Motiverend ^O^
  Admin donderdag 11 juni 2015 @ 23:28:15 #100
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153455727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:23 schreef DonnaRush het volgende:
Wauw goed bezig. Helemaal fijn als je het al zo goed kan zien! Motiverend ^O^
het gaat alleen nog wat weinig van mijn tieten af. M'n buik verliest het meeste lijkt het wel. Uiteindelijk zal ik dan moeten gaan wennen aan loshangend vel. Daar zie ik wel tegenop...

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:21 schreef knorretje het volgende:

[..]

Ik heb geen weegschaal nodig om te beoordelen of er al verschil is, maar de weegschaal geeft bij hem nu een verschil van 4 kilo aan (in 5 weken). Maar zichtbaar lijken het veel meer kilo's
O+
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 11 juni 2015 @ 23:34:39 #101
47102 Elvi
miemkwien
pi_153455975
Je kan het overtollige vel altijd nog laten weghalen toch? ;) Ik zou dat wel doen, maar ik denk dat het bij mij niet zo'n vaart gaat lopen. Het ligt er een beetje aan wat je doel is denk ik?
pi_153456099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:28 schreef Danny het volgende:

[..]

het gaat alleen nog wat weinig van mijn tieten af. M'n buik verliest het meeste lijkt het wel. Uiteindelijk zal ik dan moeten gaan wennen aan loshangend vel. Daar zie ik wel tegenop...

kun je eindelijk je tenen weer zien, weet je het wel iets anders te bedenken om over te klagen :p
  Boks-Chick vrijdag 12 juni 2015 @ 00:37:03 #103
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153458118
Gaat goed dus Danny! Dat motiveert wel om nog lekker door te gaan B-)

Zelf vandaag ook weer kunnen lopen, 3km met gemiddelde snelheid van 6,7 *O*
Ging zo gemakkelijk vandaag, heerlijk.

Van het weekend op naar de 5km op normaal tempo.

Edit: daarnaast 11389 stappen gezet (dus naast de 3km O+)
lolwut
  vrijdag 12 juni 2015 @ 07:28:44 #104
47102 Elvi
miemkwien
pi_153460771
Ik ben terug van het hardlopen maar de ochtend is geen succces. Dit was de slechtste loop van de week. Het was ook erg druk op dijk waar ik liep en ik geloof dat ik nu ook een shinsplint heb :') het voelt als kramp in mn schenen. Nooit geweten dat daar spieren zaten.
pi_153460802
Oh, mijn ochtendloopje ging juist erg goed. Maar ik ben ook echt een ochtendmens, en de wekker stond op 3:15. Ik ging om een uur of 5 lopen. Geen mens gezien, wel wat reeën en konijnen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 juni 2015 @ 08:35:19 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153461291
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:28 schreef Danny het volgende:

[..]

het gaat alleen nog wat weinig van mijn tieten af. M'n buik verliest het meeste lijkt het wel. Uiteindelijk zal ik dan moeten gaan wennen aan loshangend vel. Daar zie ik wel tegenop...

Ik ben de laatste keer 55 kilo afgevallen. Dat loshangende vel valt wel mee.
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 23:38 schreef knorretje het volgende:

[..]

kun je eindelijk je tenen weer zien, weet je het wel iets anders te bedenken om over te klagen :p
:D
  vrijdag 12 juni 2015 @ 08:39:12 #107
394924 steffelonio
steffelonio
pi_153461342
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 07:35 schreef sigme het volgende:
Oh, mijn ochtendloopje ging juist erg goed. Maar ik ben ook echt een ochtendmens, en de wekker stond op 3:15. Ik ging om een uur of 5 lopen. Geen mens gezien, wel wat reeën en konijnen
Wanneer begint de ochtend bij jou? Dit valt bij mij nog allemaal in de categorie 'nacht'. :?
pi_153461687
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 07:28 schreef Elvi het volgende:
Ik ben terug van het hardlopen maar de ochtend is geen succces. Dit was de slechtste loop van de week. Het was ook erg druk op dijk waar ik liep en ik geloof dat ik nu ook een shinsplint heb :') het voelt als kramp in mn schenen. Nooit geweten dat daar spieren zaten.
Zeker zitten daar spieren ;) Maar het kan ook gewoon spierpijn zijn he.. als het na een dag of 2 rust gewoon grotendeels weg is hoeven het zeker geen shinsplints te zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 juni 2015 @ 12:54:25 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153467520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker zitten daar spieren ;) Maar het kan ook gewoon spierpijn zijn he.. als het na een dag of 2 rust gewoon grotendeels weg is hoeven het zeker geen shinsplints te zijn.
Niet elk pijntje is direct een blessure inderdaad.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2015 @ 13:08:53 #110
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_153468019
Ik zit er ook hard over na te denken of ik moet en wil gaan hardlopen. Sinds ik drieënhalf jaar geleden een kantoorbaan heb gekregen, ben ik zeker tien kilo aangekomen. Daarbij ben ik zwaar astmatisch, dus voor de conditie zou het ook niet slecht zijn. Maar ja, hoe begin je zoiets? En moet je in je eentje lopen, of is het beter een sportmaatje te hebben?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 13:26:55 #111
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153468617
*Meldt

Sinds een maandje begonnen met hardlopen. Eerste keer begonnen met een 5 km rondje maar na twee km kramp in heup en steken in zij ben ik de andere 3 gaan lopen. Ik moest het anders aanpakken.
Dus de andere keren rustig aan begonnen, op ademhaling + houding letten en daardoor minder last van heup/buik.
ik hoop dat ik uit dit topic wat motivatie kan halen en tips.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_153470671
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:08 schreef Djeez het volgende:
Ik zit er ook hard over na te denken of ik moet en wil gaan hardlopen. Sinds ik drieënhalf jaar geleden een kantoorbaan heb gekregen, ben ik zeker tien kilo aangekomen. Daarbij ben ik zwaar astmatisch, dus voor de conditie zou het ook niet slecht zijn. Maar ja, hoe begin je zoiets? En moet je in je eentje lopen, of is het beter een sportmaatje te hebben?
Zelfde situatie hier :) Dikke longklachten hier (Ziekenhuis gelegen begin vant jaar) conditie 0,0 na de opname, stug blijven doorroken dus zat ook te loeren naar iets om mee af te vallen en mijn conditie mee op te bouwen. Tevens rook ik nog steeds :< maar maandag is mijn stopdag dus wil dan ook beginnen met actiever te leven. (tevens heb ik nu manboobs dus ook niet echt super).

Zelf zat ik te denken om iig 3x per week een stevige wandeling te maken zodat m'n conditie en lichaam daar een beetje aan went en na een paar weken dat programma wat ze hier een paar keer hebben genoemd te gaan gebruiken.
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 14:45:23 #113
382129 crew  Donna
pi_153471017
Ik ging ervoor vanochtend. Geen succes haha. Ben afgehaakt en heb verder gewandeld. Morgenavond maar weer.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:47:29 #114
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_153471069
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Zelfde situatie hier :) Dikke longklachten hier (Ziekenhuis gelegen begin vant jaar) conditie 0,0 na de opname, stug blijven doorroken dus zat ook te loeren naar iets om mee af te vallen en mijn conditie mee op te bouwen. Tevens rook ik nog steeds :< maar maandag is mijn stopdag dus wil dan ook beginnen met actiever te leven. (tevens heb ik nu manboobs dus ook niet echt super).

Zelf zat ik te denken om iig 3x per week een stevige wandeling te maken zodat m'n conditie en lichaam daar een beetje aan went en na een paar weken dat programma wat ze hier een paar keer hebben genoemd te gaan gebruiken.
Hardlopen is een goeie keuze! Maar de beste keuze die je kan maken in je leven is stoppen met roken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:49:29 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_153471122
En een interessant en uitgebreid artikel over (beginnen) met hardlopen en afvallen en aankomen.

https://runeatrelaxrepeat(...)niet-af-hoe-kan-dat/
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 juni 2015 @ 14:55:22 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153471267
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 13:08 schreef Djeez het volgende:
Ik zit er ook hard over na te denken of ik moet en wil gaan hardlopen. Sinds ik drieënhalf jaar geleden een kantoorbaan heb gekregen, ben ik zeker tien kilo aangekomen. Daarbij ben ik zwaar astmatisch, dus voor de conditie zou het ook niet slecht zijn. Maar ja, hoe begin je zoiets? En moet je in je eentje lopen, of is het beter een sportmaatje te hebben?
Omdat het erg van belang is in je eigen tempo te lopen zou ik alleen starten. En er zijn van 0 tot 5 km schema's
  Admin vrijdag 12 juni 2015 @ 15:12:05 #117
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153471772
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hardlopen is een goeie keuze! Maar de beste keuze die je kan maken in je leven is stoppen met roken.
100% mee eens. Iedereen moet doen wat hij zelf wil. Heb zelf heel wat jaartjes véél gerookt, maar nadat ik me letterlijk een liesbreuk heb gehoest ben ik gestopt en ik zou niet meer terug willen. Maar combineren met meteen meer bewegen is nog veel beter :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:27:40 #118
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_153472243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 15:12 schreef Danny het volgende:

[..]

100% mee eens. Iedereen moet doen wat hij zelf wil. Heb zelf heel wat jaartjes véél gerookt, maar nadat ik me letterlijk een liesbreuk heb gehoest ben ik gestopt en ik zou niet meer terug willen. Maar combineren met meteen meer bewegen is nog veel beter :)
Uiteraard. Ben ik ook gaan doen. Een slechteverslaving ingeruild voor eeen goeie!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_153475035
Uiteindelijk om half twaalf gaan lopen. Warm, maar lekker. :Y 5x 3/3 gedaan vandaag, maar de volgende keer maak ik er 3/2 van. Die laatste minuut wandelen had ik niet nodig eigenlijk. :)
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:49:09 #120
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153475732
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:04 schreef Sarasi het volgende:

[..]

In elke goede zaak mag je buiten een eindje rennen en de schoenen retourneren als blijkt dat je er toch klachten van krijgt. Hoe koppig ben jij? :P

Ik wilde vanavond, maar studie. }:| Dus morgenochtend voor werk aan maar even gaan. :)
Ja, vrij koppig. :P
  vrijdag 12 juni 2015 @ 19:26:33 #121
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153477909
De mensen die gaan lopen vanavond: Veel plezier.

Lopen is hartstikke leuk, maar 'swingin Groningen' ook. Afwachten of ik morgenvroeg in staat ben om een rondje te lopen (met wat wilskracht moet dat zeker lukken).
pi_153477992
Haha, ik ga zondag. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_153484238
Ik heb deze week voor het eerst hardgelopen. Ik vond dat ik mezelf eens moest dwingen tot eens sport. Ik houd niet zo van teamsporten en een sportschool was ik ook snel mee gekapt. Nu heb ik de afspraak met een kennis om elke week minimaal 1x hard te lopen en krachttraining te doen op zijn zolder.

We liepen gemiddeld 8,0km per uur (geen idee of dit hard is? hoe hard lopen jullie) na zo ongeveer 5 - 6 min was ik wel echt kapot. Uiteindelijk wel 20 minuten gelopen incl wandelen. :D
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Admin vrijdag 12 juni 2015 @ 23:14:42 #124
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153486312
vanavond nog maar even een wandeling gedaan. Ik vermoed dat ik maandag pas weer ga hardlopen om de scheen - die ik overigens niet meer voel - toch wat extra rust te geven. Ben wel lekgeprikt trouwens, dus ik kom nu een litertje bloed tekort geloof ik :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153492787
O hier ga ik mezelf ook gelijk aanmelden, komt precies goed uit.
Zelfde situatie als Danny, alleen ik ben 10 cm langer en 10 kilo zwaarder _O-

Ik heb al eens tot les 17 van Evy geschopt, en dat ging vrij makkelijk alleen ik ben toen gestopt, heel dom natuurlijk :{
Maar weer overnieuw beginnen, doel is voor mij om 5km achter elkaar te kunnen lopen zonder onderbrekingen en zonder dat ik daarna aan de zuurstof moet.
Het echte doel is om flink wat af te vallen en mij wat beter te voelen.

Ondanks mijn flinke overwicht heb ik met hardlopen nooit last van mijn knieën of gewrichten gehad, maar ik beweeg nog wel vrij veel op mijn werk en ik klus vrij veel en heb ook nog een hobbyprojectje met een auto en een boot waar je toch stiekem vrij veel beweegt.
Ik denk vooral het feit dat ik geen kantoorbaan heb mij redelijk beweeglijk houd!

Edit: en vooral voor mijn zwaardere collega's ;), schoenen zijn echt heel belangrijk, bespaar daar niet op. En ook de manier waarop je landt met je voeten moet je goed aanleren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Boks-Chick zaterdag 13 juni 2015 @ 10:52:00 #126
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153493386
Vandaag ga ik mijn eerste 5km doorwandelen *O*
onder voorbehoud als het niet giet, ik zit aan een tijdsmoment vast :@

Ik heb om 13.00 een afspraak staan op 5,6 km van mijn huis, en terug (rond 14.00u) wil ik dus gaan lopen.
Die 600meter extra geeft mij de ruimte om, mocht ik hints krijgen van mijn lijf, even een rustig tempo te lopen en dan weer lekker doorlopen.

Doel is om iig rond de 6kmpu te blijven, als het gemiddelde er net boven ligt zou geweldig zijn, maar met de nodige stoplichten zal dat een uitdaging worden. Zolang ik iig maar wel boven de 5kmpu blijf.
lolwut
  zaterdag 13 juni 2015 @ 11:10:05 #127
47102 Elvi
miemkwien
pi_153493714
Ik heb dit weekend even 2 'rustdagen'. Ik ga wel wandelen denk ik, maar geen poging tot hardlopen. Sinds maandag (mn eerste dag van mn hardloopleven :P) heb ik overal spierpijn en kramp.
Ik heb het best onderschat om vanuit het niets ineens elke dag te gaan sporten. :')
pi_153493871
Bereikbare dienst hier tot morgenochtend, dus ik durf niet te gaan rennen :@ moet binnen 30 min ter plaatse zijn. Morgen nog maar 2, 4, 5, 6, 7 les doen :)
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:02:56 #129
47102 Elvi
miemkwien
pi_153496490
Net terug van een uur wandelen. Ik was alleen vergeten mn app aan te zetten dus ik weet niet hoeveel kilometer het was :') Ik gok iets van 5 of 6 km.
pi_153497883
Nu al drie weken last van mijn knie bij het buigen en strekken, maar ik ga vanavond even les 1 van Evy lopen en kijken hoe dat gaat. Van stilzitten knapt het niet op, en sinds ik afgelopen week weer ben begonnen met pilates is het ook niet verslechterd. Dus, vanavond mijn eerste echte bijdrage hier. Goed bezig allemaal :D
  Boks-Chick zaterdag 13 juni 2015 @ 15:49:06 #131
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153498765
helemaal blij!
Het ging zo super lekker het wandelen, maar merkte op een gegeven moment een steekje in mijn hiel wat steeds een klein pietje meer werd. Ik ben dus maar na exact 4000meter gestopt met lopen (volgens endomondo).

Maarrrr!
Ik heb daar 33m42s over gedaan, met een gemiddelde snelheid van 7,14kmpu! *O*

Dus ik ben heel blij. Een km meer dan tot nu toe, en nog eens 1kmpu sneller!

maar nu maar wel even twee daagjes rustig aan kijken wat dat steekje doet :P
lolwut
pi_153501078
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 15:49 schreef BrandX het volgende:
helemaal blij!
Het ging zo super lekker het wandelen, maar merkte op een gegeven moment een steekje in mijn hiel wat steeds een klein pietje meer werd. Ik ben dus maar na exact 4000meter gestopt met lopen (volgens endomondo).

Maarrrr!
Ik heb daar 33m42s over gedaan, met een gemiddelde snelheid van 7,14kmpu! *O*

Dus ik ben heel blij. Een km meer dan tot nu toe, en nog eens 1kmpu sneller!

maar nu maar wel even twee daagjes rustig aan kijken wat dat steekje doet :P
Wat goed, ga zo door! :D
  Boks-Chick zaterdag 13 juni 2015 @ 18:10:51 #133
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153502347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 17:20 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Wat goed, ga zo door! :D
tnxs, en jij succes vanavond *O*
lolwut
pi_153505463
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 18:10 schreef BrandX het volgende:

[..]

tnxs, en jij succes vanavond *O*
Dankje :) Ik las in het vorige topic dat jij voornamelijk wandelt. Zijn de tijden die je hierboven noemde ook in wandeltempo? Want dan heb je er echt goed de pas in zeg!

Ik heb net les 1 er op zitten en het viel niet mee :P Had in het begin wat last van mijn knie, maar gelukkig werd dat met de minuut minder. Als ik er morgen geen last van heb, ga ik het weer lekker langzaam opbouwen. Ik merkte wel dat mijn conditie weer een stuk achteruit is gegaan, maar wat overheerste was het fijne gevoel dat ik eindelijk weer ben begonnen.
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 20:53:51 #135
382129 crew  Donna
pi_153505707
Grutsk op dy! ;)
  Boks-Chick zaterdag 13 juni 2015 @ 21:26:15 #136
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153506582
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:41 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Dankje :) Ik las in het vorige topic dat jij voornamelijk wandelt. Zijn de tijden die je hierboven noemde ook in wandeltempo? Want dan heb je er echt goed de pas in zeg!

Ik heb net les 1 er op zitten en het viel niet mee :P Had in het begin wat last van mijn knie, maar gelukkig werd dat met de minuut minder. Als ik er morgen geen last van heb, ga ik het weer lekker langzaam opbouwen. Ik merkte wel dat mijn conditie weer een stuk achteruit is gegaan, maar wat overheerste was het fijne gevoel dat ik eindelijk weer ben begonnen.
Ja dat is mijn wandeltempo idd. :Y

Doel qua conditie is om minimaal met gemak een half uur in een tempo tussen de 7-8 kmpu te kunnen lopen, en een uur tussen de 6-7 en als dat goed gaat dat uitbouwen naar 7-8.

Doel qua fun is starten met wandeltochten van 5km in een tempo van minimaal 5kmpu (relaxed en tijd voor foto's enzo), en dat uitbouwen zowel naar lengte en tempo, zodat ik afhankelijk van type wandeling de ik ga doen via de vereniging, kan kiezen wat ik doe. Doel is om wandelingen van 30-40km op hoog tempo (6-7) te kunnen lopen.

Tof dat het op zich meeviel met je knie uiteindelijk! Hopelijk blijft dat zo doorzetten. Het is inderdaad heerlijk om weer aan de gang te zijn, conditie komt vanzelf wel weer :Y.
lolwut
pi_153506816
quote:
19s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:26 schreef BrandX het volgende:

...

Leuk streven, ik ben benieuwd naar je progressie dus ik blijf lekker meelezen!
  Boks-Chick zaterdag 13 juni 2015 @ 21:40:26 #138
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153506853
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:38 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Leuk streven, ik ben benieuwd naar je progressie dus ik blijf lekker meelezen!
tof, maar blijf zelf ook gewoon meeposten over jouw vooruitgang natuurlijk *O*
lolwut
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:55:25 #139
47102 Elvi
miemkwien
pi_153510584
Misschien een leuke site voor de beginnende hardloper (met overgewicht :P ):
Angry Jogger . Hij heeft ook een Facebook-pagina. Je kan zijn hele proces teruglezen en hij heeft ook goeie artikelen met tips op zn website staan :) Onder andere over hoe je het vol kan houden.
pi_153513958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:21 schreef MilkTea het volgende:
Ik heb deze week voor het eerst hardgelopen. Ik vond dat ik mezelf eens moest dwingen tot eens sport. Ik houd niet zo van teamsporten en een sportschool was ik ook snel mee gekapt. Nu heb ik de afspraak met een kennis om elke week minimaal 1x hard te lopen en krachttraining te doen op zijn zolder.

We liepen gemiddeld 8,0km per uur (geen idee of dit hard is? hoe hard lopen jullie) na zo ongeveer 5 - 6 min was ik wel echt kapot. Uiteindelijk wel 20 minuten gelopen incl wandelen. :D
Volgens mij is zo rond de 10km/u wel een normale ontspannen hardlooptijd, voor hardlopers die al wel wat getraind zijn dan.
Goedgetrainde lopers lopen al snel 12km/u en talenten 15km/u. Topsportmatrathonlopers zijn iets waar ik niet over na wil denken.
Ik loop niet erg snel, misschien een beetje mede doordat ik alles onverhard loop. Ik loop meestal iets onder de 9km/u.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153525540
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2015 07:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij is zo rond de 10km/u wel een normale ontspannen hardlooptijd, voor hardlopers die al wel wat getraind zijn dan.
Goedgetrainde lopers lopen al snel 12km/u en talenten 15km/u. Topsportmatrathonlopers zijn iets waar ik niet over na wil denken.
Ik loop niet erg snel, misschien een beetje mede doordat ik alles onverhard loop. Ik loop meestal iets onder de 9km/u.
Hoe ver men gaat lopen speelt ook wel een rol. Op een 10 km loop je iets langzamer dan op een 5 km. Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe hard jij loopt en hoe hard een ander zolang je presteert naar eigen kunnen is dat toch goed genoeg.
pi_153527713
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hoe ver men gaat lopen speelt ook wel een rol. Op een 10 km loop je iets langzamer dan op een 5 km. Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe hard jij loopt en hoe hard een ander zolang je presteert naar eigen kunnen is dat toch goed genoeg.
Daar heb je helemaal gelijk in :Y.
Ik trek me daarom ook niks meer aan van mijn eigen langzame tempo en streef niet naar sneller lopen. Ik moet váker lopen vind ik, en daarvoor moet ik het leuk vinden en goed volhouden, en voor *mij* betekent dat vrij langzaam rennen. Een ander haalt juist motivatie uit pogingen zichzelf te verbeteren op snelheid, en dat is ook prima. Als je er zelf maar zoveel lol in hebt dat je blijft hardlopen.

Ik ken iemand, die liep laatst 100km. In 10 uur :o
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_153530282
Goed bezig iedereen! _O_

Het is vandaag vies, druilerig, miezerig weer, maar om hard te lopen was het heerlijk. :P Ik heb na 3 dagen rust, les 9 van Evy gelopen. Was pittig maar ik heb netjes de hele les volgehouden. Nu 2 dagen rust om jullie aan te moedigen en te gemotiveerd te houden. ;) :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:02 schreef Elvi het volgende:
Net terug van een uur wandelen. Ik was alleen vergeten mn app aan te zetten dus ik weet niet hoeveel kilometer het was :') Ik gok iets van 5 of 6 km.
Kun je naberekenen met mapmyrun. :Y
pi_153545793
Ik heb zondag les 10 van Elvy gelopen. ging op zich prima, wel jammer dat ik werd ingehaald door een groep bejaarden ;(

Omdat ik al een paar pijntjes heb gehad lijkt het me handig om een fatsoenlijke warming-up te doen.
Ik ken nog wel een paar rek/strek oefeningen van toen ik nog voetbalde maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Hoe doen jullie de warming-up? met een vast patroon?
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 12:33:55 #145
382129 crew  Donna
pi_153545864
Ik doe wat sprongen met touwtje springen en daarna wandel ik stevig naar het bos waar ik Evy dan aan doe en begin.

Gisteren ochtend ook weer les 1 gedaan, maar halverwege kon ik niet meer. Ik werd zo verschrikkelijk misselijk. Ben dus maar terug gelopen. Moest bijna overgeven zelfs, snap er niks van.

Morgenavond maar weer proberen.
pi_153545995
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:33 schreef DonnaRush het volgende:
Ik doe wat sprongen met touwtje springen en daarna wandel ik stevig naar het bos waar ik Evy dan aan doe en begin.

Gisteren ochtend ook weer les 1 gedaan, maar halverwege kon ik niet meer. Ik werd zo verschrikkelijk misselijk. Ben dus maar terug gelopen. Moest bijna overgeven zelfs, snap er niks van.

Morgenavond maar weer proberen.
Touwtje springen zullen m'n onderburen fijn vinden :P.

Misschien gewoon iets verkeerds gegeten ofzo?
  Moderator maandag 15 juni 2015 @ 12:40:54 #147
382129 crew  Donna
pi_153546041
Ja, of toch een beetje een te zwaar ontbijt. Heb wel een tijd gewacht, maar misschien niet lang genoeg. Nouja, de wandeling is ook goed geweest.

Touwtje springen is niet leuk voor je onderburen nee :P
  maandag 15 juni 2015 @ 16:47:28 #148
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153552105
* Klonterpot meldt zich ook maar!

Ik ben 2,02 m. lang en weeg 90 kilo. In 2012 heb ik de Dam tot Damloop gelopen en in 2013 nog eens de 10 kilometer van Groet uit Schoorl. Vlak daarna heb ik 'een blessure' gekregen waarvan ik eerst dacht dat 't mijn achillespees was maar uiteindelijk (drie maanden terug) bleek dat het probleem veel erger was: mijn onderste vijf ruggenwervels zaten helemaal gedraaid en scheef, en waren ingekapseld door het spierweefsel. Dat veroorzaakte correctiegedrag door mijn heup en knie, wat resulteerde in klachten in mijn hiel.

Goed, die rugproblemen zijn opgelost en ik ben dus ook weer langzaam aan het trainen met de app van Evy! Gaat goed, maar ik train nu nog maar 1 keer per i.c.m. zwemmen!
The remedy is the experience.
pi_153560845
Net terug van Evy les 17: 2, 3, 6, 6 en 7 minuten. Ging best aardig en heb een andere route gelopen, langs Beatrixpark naar de kleine laagravense plas. Heb m uitgetekend op mapmyrun: 4,96 km in 34 minuten :)
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 21:01:47 #150
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153560985
Hoi klonterpot :) Je bent denk ik een stukje verder dan ik. Hoe lang denk je nodig te hebben voordat je weer rond de 10km kan lopen?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 21:29:50 #151
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153562127
Heb zelf het weekend wat kalm aan gedaan, deels vanwege kutweer en deels vanwege toch nog wat gevoelige schenen. Vandaag weer wezen (hard)lopen en dat ging best lekker. Heb weer vier nieuwe records op endomondo (12-min nu op 1.54km, snelste km in 7m35s, snelste mijl in 12m41s en snelste 3km in 24m34s) en in mijn interval kan ik nu regelmatig 90s lopen om 60s wandelen of 60s-75s lopen om 45s wandelen.
Ik had echt nooit verwacht dat het wennen aan hardlopen zo snel zou gaan.
Morgen weer wandelen en dan woensdag weer een kijken hoe het gaat. Qua 12min test scoor ik nog steeds 'slecht' voor mijn leeftijd. Moet naar 1.7km voor 'redelijke conditie' dus heb nog wel ff te gaan :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153562255
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:29 schreef Danny het volgende:
Heb zelf het weekend wat kalm aan gedaan, deels vanwege kutweer en deels vanwege toch nog wat gevoelige schenen. Vandaag weer wezen (hard)lopen en dat ging best lekker. Heb weer vier nieuwe records op endomondo (12-min nu op 1.54km, snelste km in 7m35s, snelste mijl in 12m41s en snelste 3km in 24m34s) en in mijn interval kan ik nu regelmatig 90s lopen om 60s wandelen of 60s-75s lopen om 45s wandelen.
Ik had echt nooit verwacht dat het wennen aan hardlopen zo snel zou gaan.
Morgen weer wandelen en dan woensdag weer een kijken hoe het gaat. Qua 12min test scoor ik nog steeds 'slecht' voor mijn leeftijd. Moet naar 1.7km voor 'redelijke conditie' dus heb nog wel ff te gaan :')
Tijd voor Evy (oid)?
pi_153562291
Vandaag weer lekker gelopen. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:37:27 #154
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153562417
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:01 schreef Danny het volgende:
Hoi klonterpot :) Je bent denk ik een stukje verder dan ik. Hoe lang denk je nodig te hebben voordat je weer rond de 10km kan lopen?
Hi Danny! Qua loopervaring ben ik misschien verder maar de afgelopen weken loop ik steeds een van de eerste 6 lessen van Evy, het duurt dus nog wel even voordat ik weer op de 10 kilometer zit. Mijn doel is om eind augustus/begin september de 5 kilometer aan te tikken. Ik ben al een paar keer in de bekende valkuilen (te weinig rust, trainen met pijn etc.) getrapt dus ik neem dit keer geen risico's.
The remedy is the experience.
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 21:39:08 #155
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153562498
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tijd voor Evy (oid)?
Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 15 juni 2015 @ 21:44:03 #156
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153562702
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]

Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.

Zoals ik in mijn vorige posts al aangaf ben ik afgestapt van 3 keer per week trainen :)

Ik wandel 1 keer per week, loop 1 keer per week en zwem 1 keer per week. Daarnaast stap ik tegenwoordig altijd op de fiets als de afstand en omstandigheden dat toelaten en ben ik gezonder gaan eten. Uiteindelijk wil ik toe naar 2 keer per week hardlopen en 1 keer per week zwemmen.
The remedy is the experience.
pi_153562717
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]

Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
Evy is inderdaad niet voor bijzondere doelgroepen denk ik, al hoor ik juist ook veel mensen die Evy veel te traag vinden, die knallen zo snel door de lessen heen.
Voor mij is het juist goed dat het interval voor me bepaald wordt, zelf had ik vandaag niet bedacht dat ik die 7 minuten zou trekken, maar ik deed het maar toch wel.
Als je je grenzen inderdaad blijft verleggen kan je ook een ander tempo doen denk ik, valkuil lijkt me wel dat je je er dan niet aan gaat houden :)
  maandag 15 juni 2015 @ 21:45:48 #158
47102 Elvi
miemkwien
pi_153562773
Net 3 keer 1 minuut kunnen.hardlopen. Ik kreeg weer zo'n kramp in mn enkel/kuit dat ik bijna terug moest strompelen :') toch nog 33 minuten onderweg geweest en t was niet zo slecht als afgelopen vrijdag :P
  Admin maandag 15 juni 2015 @ 21:57:34 #159
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153563254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.

Zoals ik in mijn vorige posts al aangaf ben ik afgestapt van 3 keer per week trainen :)

Ik wandel 1 keer per week, loop 1 keer per week en zwem 1 keer per week. Daarnaast stap ik tegenwoordig altijd op de fiets als de afstand en omstandigheden dat toelaten en ben ik gezonder gaan eten. Uiteindelijk wil ik toe naar 2 keer per week hardlopen en 1 keer per week zwemmen.
Fietsen is voor mij met niet echt een optie ivm een pijnlijk bekken, ter hoogte van mijn stuitje, waar het lijkt alsof mijn bekkenhelften langs elkaar schuren. Dat is erg pijnlijk. Ik doe in principe ma-wo-vr hardlopen en di-do-za-zo een flink stuk wandelen.
Heb ik pijn op ma-wo of vr dan loop ik ipv rennen. Doet het teveel pijn doe ik niets tot de pijn weg is.
Nu na zes weken blijkt dat - voor mij - prima te werken. Ik draai mijn handen niet meer om om even 8 kilometer te wandelen, waar ik zes weken geleden een wandeling van mijn voordeur naar mijn auto (een meter of zes) al een zware taak vond.
Verder ben ik ruim 5 kilo kwijt en ik eet een stuk gezonder. Minder verzadigde vetten, meer goede vetten (zalm/makreel/noten/pinda's), veel vezels (banaan, grof volkorenbrood ipv witbrood) en weinig tot geen snoep e.d. Roken had ik 9 1/2 jaar geleden al opgegeven (net gecheckt in het stoppen met roken topic, dacht dat het 6 1/2 jaar was, maar blijkt 9 1/2 jaar te zijn *O* ) :)
De nieuwe lifestyle bevalt me tot dusverre uitstekend moet ik zeggen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 15 juni 2015 @ 21:58:48 #160
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153563293
Komende week maar even niet hardlopen.
Heb dit weekend iets last gekregen van een oude blessure. Zo'n twee jaar terug eens op het werk flink door m'n enkel gegaan waar ik toentertijd ruim twee maanden last van heb gehad.
Op het moment doet het geen pijn maar ik voel het wel.
Omdat ik hier problemen mee wil voorkomen dus eerst maar eens een week niet hardlopen. Heb net wel 8.5 km gewandeld, dus toch iets gedaan.
  maandag 15 juni 2015 @ 22:29:02 #161
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_153564574
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Fietsen is voor mij met niet echt een optie ivm een pijnlijk bekken, ter hoogte van mijn stuitje, waar het lijkt alsof mijn bekkenhelften langs elkaar schuren. Dat is erg pijnlijk. Ik doe in principe ma-wo-vr hardlopen en di-do-za-zo een flink stuk wandelen.
Heb ik pijn op ma-wo of vr dan loop ik ipv rennen. Doet het teveel pijn doe ik niets tot de pijn weg is.
Nu na zes weken blijkt dat - voor mij - prima te werken. Ik draai mijn handen niet meer om om even 8 kilometer te wandelen, waar ik zes weken geleden een wandeling van mijn voordeur naar mijn auto (een meter of zes) al een zware taak vond.
Verder ben ik ruim 5 kilo kwijt en ik eet een stuk gezonder. Minder verzadigde vetten, meer goede vetten (zalm/makreel/noten/pinda's), veel vezels (banaan, grof volkorenbrood ipv witbrood) en weinig tot geen snoep e.d. Roken had ik 9 1/2 jaar geleden al opgegeven (net gecheckt in het stoppen met roken topic, dacht dat het 6 1/2 jaar was, maar blijkt 9 1/2 jaar te zijn *O* ) :)
De nieuwe lifestyle bevalt me tot dusverre uitstekend moet ik zeggen.
Goed bezig! Het stoppen-met-roken topic heb ik ook al een aantal keer bezocht, maar dat goede voornemen is een van de weinige voornemens die me nog niet gelukt is. Er rest mij nu verder niets dan je er voor de zekerheid nogmaals op te wijzen dat je godsgruwelijk goed naar je lichaam moet blijven luisteren!

Edit: ohja, ik doe ook een aantal spierversterkende oefeningen om blessures te voorkomen zoals:
The remedy is the experience.
pi_153565356
Stomvallig kwam ik hier terecht en keek naar je filmpje ( zonder comment).
Doe deze oefening ook met gebogen knieën vanwege de zg. "korte" kuitspieren, die aanhechten li/re ónder het kniegewricht.
Deze " korte" spiergroep werkt samen met de " lange" kuitspieren, die li/re boven de knie aanhechten.
Rekken totdat het nét geen pijn doet en uitademen!
Minimaal 3 x per dag, 12 - 30 tellen aanhouden.

Succes!
  dinsdag 16 juni 2015 @ 11:41:03 #163
47102 Elvi
miemkwien
pi_153577823
Ik dacht "even kijken of ik ben afgevallen na een week! *O* " want ik doe nu elke dag aan lichaamsbeweging (lopen, hardlopen, en oefeningen) en ik heb mn eten aangepast.

1 kilo aangekomen }:|

Ik heb nu Insanity Workout gedownload :')
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 11:42:58 #164
382129 crew  Donna
pi_153577871
Ik kom ook alleen maar aan. }:|
pi_153578134
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:41 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht "even kijken of ik ben afgevallen na een week! *O* " want ik doe nu elke dag aan lichaamsbeweging (lopen, hardlopen, en oefeningen) en ik heb mn eten aangepast.

1 kilo aangekomen }:|

Ik heb nu Insanity Workout gedownload :')
Spieren zijn zwaarder dan vet he. Liever een betere buikomvang dan een ander cijfertje op de weegschaal.
(Dat zegt de ratio, in de praktijk heb ik liever ook een paar BMI punten minder ėn een normale buikomtrek :P)
pi_153578964
Ik ben in week 1 afgevallen, week 2 geen verschil meer. Maar toen heb ik ook wel 2.5 jokerdag gehad dus op zich... _O- Vergeet niet dat wegen ook een kunst is he. Ik zorg altijd dat ik de dag ervoor in ieder geval voldoende drink, zodat ik geen water ga vasthouden. Dan 's ochtends naar de wc en dan wegen. Daarna pas iets drinken of eten ofzo. En dat dan elke maandagochtend. Dat kan dan ook nog best een beetje schommelen vanwege mijn eigen cyclus of het weer, maar het mag niet twee weken achter elkaar omhoog gaan. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_153582643
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:52 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Spieren zijn zwaarder dan vet he. Liever een betere buikomvang dan een ander cijfertje op de weegschaal.
(Dat zegt de ratio, in de praktijk heb ik liever ook een paar BMI punten minder ėn een normale buikomtrek :P)
Je maakt geen kilo spieren aan in een week ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153583061
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je maakt geen kilo spieren aan in een week ;)
Maar ze kunnen wel meer vocht vasthouden en met warmer weer kan dat in het algemeen wel. Focus niet zo op de weegschaal ;)
pi_153583094
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar ze kunnen wel meer vocht vasthouden en met warmer weer kan dat in het algemeen wel. Focus niet zo op de weegschaal ;)
Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153583186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.
Conditieresultaat gaat wat dat betreft een stuk sneller :)
pi_153583230
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Conditieresultaat gaat wat dat betreft een stuk sneller :)
Ja en de aansturing/activering van je spieren gaat ook zeker snel vooruit waardoor je wel degelijk sterker wordt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je meer spiermassa hebt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153584090
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.

Zoals ik in mijn vorige posts al aangaf ben ik afgestapt van 3 keer per week trainen :)

Ik wandel 1 keer per week, loop 1 keer per week en zwem 1 keer per week. Daarnaast stap ik tegenwoordig altijd op de fiets als de afstand en omstandigheden dat toelaten en ben ik gezonder gaan eten. Uiteindelijk wil ik toe naar 2 keer per week hardlopen en 1 keer per week zwemmen.
Misschien ziet je vriendin Evy als concurrentie :P.

3 keer per week is als beginner best fors inderdaad.
toen ik begon had ik 2 dagen :') spierpijn dus kon sowieso niet direct verder met les 2.
pi_153584357
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, of toch een beetje een te zwaar ontbijt. Heb wel een tijd gewacht, maar misschien niet lang genoeg. Nouja, de wandeling is ook goed geweest.
Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Admin dinsdag 16 juni 2015 @ 17:15:39 #174
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153586902
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.
ik zou op mijn muil glijden denk ik...

maar serieus, wij doen altijd na het eten een uurtje of twee rustig aan om het eten te laten zakken. Na terugkomst een banaantje, handje noten en water.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Boks-Chick dinsdag 16 juni 2015 @ 17:28:00 #175
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153587124
ik moet helaas een weekje mezelf heel rustig houden.
Ik loop de komende vier weken paar keer per dag met een nekbrace (ivm nekhernia).
Beetje wandelen mag, maar niet te lang/veel/hard en fietsen is een no-go :')

Als het over een kleine twee weken nog steeds beter blijkt te gaan met mijn nek mag ik weer wat meer gaan doen. Dus goed duimen voor mezelf :P
lolwut
pi_153588534
Hardlopen met een nekbrace ziet er ook wel een beetje gek uit.
pi_153588700
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 15:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.
Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb gisteren nog 16 km getraild op één banaan (kwartier ervoor gegeten). Meer eten gaat bij mij niet goed, daar heb ik last van.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:15:43 #178
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 12:21 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben in week 1 afgevallen, week 2 geen verschil meer. Maar toen heb ik ook wel 2.5 jokerdag gehad dus op zich... _O- Vergeet niet dat wegen ook een kunst is he. Ik zorg altijd dat ik de dag ervoor in ieder geval voldoende drink, zodat ik geen water ga vasthouden. Dan 's ochtends naar de wc en dan wegen. Daarna pas iets drinken of eten ofzo. En dat dan elke maandagochtend. Dat kan dan ook nog best een beetje schommelen vanwege mijn eigen cyclus of het weer, maar het mag niet twee weken achter elkaar omhoog gaan. :)
Weegschalen zijn sowieso poep, je moet je taille meten of iets dergelijks. Als je loopt kweek je ook wat spiertjes en die wegen weer meer dan vetjes.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:19:10 #179
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.
Aanzetten echt niet, alleen zal het minimaal zijn. Ga je van 0 naar hardlopen dan kweek je behoorlijk rap spieren. Geen bodybuilder nee, maar je lichaam zal zich willen wapenen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:21:15 #180
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590295
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:41 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht "even kijken of ik ben afgevallen na een week! *O* " want ik doe nu elke dag aan lichaamsbeweging (lopen, hardlopen, en oefeningen) en ik heb mn eten aangepast.

1 kilo aangekomen }:|

Ik heb nu Insanity Workout gedownload :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 11:42 schreef DonnaRush het volgende:
Ik kom ook alleen maar aan. }:|
Worden jullie wel strakker? Na een week is sowieso wel een beetje heel vroeg natuurlijk.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:24:37 #181
382129 crew  Donna
pi_153590433
Nou, ik ben al weer een hele tijd streng aan het opletten. En als je dan 'ineens' lekker actief gaat doen en dan kom je aan, das gewoon stom.

Ik heb wel goede hoop verder hoor haha.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:26:42 #182
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:24 schreef DonnaRush het volgende:
Nou, ik ben al weer een hele tijd streng aan het opletten. En als je dan 'ineens' lekker actief gaat doen en dan kom je aan, das gewoon stom.

Ik heb wel goede hoop verder hoor haha.
Na een maand nog eens kijken. Verder zou ik na een tijdje niet alleen de afstand verhogen, maar juist de intensiteit, dat tikt veel harder aan. Het gaat om de prikkel, dan zal je lichaam zich willen aanpassen.
  Moderator dinsdag 16 juni 2015 @ 19:30:36 #183
382129 crew  Donna
pi_153590601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:26 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Na een maand nog eens kijken. Verder zou ik na een tijdje niet alleen de afstand verhogen, maar juist de intensiteit, dat tikt veel harder aan. Het gaat om de prikkel, dan zal je lichaam zich willen aanpassen.
Goede tip dankjewel. Ik ga morgenavond weer proberen en loop steeds hetzelfde stuk. Ben natuurlijk ook pas net begonnen met Evy. Ik doe het nog rustig aan.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:31:05 #184
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590616
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Goede tip dankjewel. Ik ga morgenavond weer proberen en loop steeds hetzelfde stuk. Ben natuurlijk ook pas net begonnen met Evy. Ik doe het nog rustig aan.
Sowieso eerst de basis, de rest komt later, ja.
pi_153590637
Ik heb wel flink spierpijn vandaag :P zou het door het heuveltje (brug) komen?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:32:59 #186
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_153590652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb wel flink spierpijn vandaag :P zou het door het heuveltje (brug) komen?
Grote kans van wel.
pi_153590918
Ik had ook problemen met Evy en ben toen overgestapt naar het schema van Renate Wennemars en dat ging wel goed. Misschien een idee?

[ Bericht 2% gewijzigd door boterhoofd op 16-06-2015 19:47:01 ]
pi_153591137
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:41 schreef boterhoofd het volgende:
Ik had ook problemen met Evy en ben toen overgestapt naar het schema van Renate Wennemars en dat ging wel goed. Misschien een idee?
Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboys :')
pi_153591385
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboys :')
Ranzige liedjes? Heb je de 2006 versie?
Ik ben in de 2011 versie geen ranzig liedje tegen gekomen.
pi_153591413
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:56 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ranzige liedjes? Heb je de 2006 versie?
Ik ben in de 2011 versie geen ranzig liedje tegen gekomen.
Lil Kim zit in de 2006 versie.
pi_153591845
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lil Kim zit in de 2006 versie.
oh, dan misschien de 2011 eens proberen? misschien bevalt die beter.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:43:33 #192
47102 Elvi
miemkwien
pi_153594890
Net zo'n 11 km gefietst :) (ik had een vergadering aan de andere kant van de stad dus heb de fiets gepakt :P )
pi_153621024
net Evy 18 gedaan :) 2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Bijna even ver gelopen als eergisteren, dus ging wel lekker. M'n rondje is op dit moment zo dat ik daarna nog zo'n 10 minuten wandel, da's ook wel goed. Overmorgen 5, 6, 7, 8 :o
pi_153622410
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
net Evy 18 gedaan :) 2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Bijna even ver gelopen als eergisteren, dus ging wel lekker. M'n rondje is op dit moment zo dat ik daarna nog zo'n 10 minuten wandel, da's ook wel goed. Overmorgen 5, 6, 7, 8 :o
Goed bezig! Les 18 al weer. Nog eventjes en het zit er al weer op. Komt goed overmorgen! ^O^
pi_153623422
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 21:17 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Goed bezig! Les 18 al weer. Nog eventjes en het zit er al weer op. Komt goed overmorgen! ^O^
Thx!
Nou, als het af is wil ik er wel mee doorgaan! Drie keer per week half uur tot drie kwartier lijkt me prima :)
En m'n schoenen gaan mee naar Kroatië komende twee weken.
pi_153651604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:21 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

[..]

Worden jullie wel strakker? Na een week is sowieso wel een beetje heel vroeg natuurlijk.
Ja mijn buik voelt na 10 lessen strakker. :Y Als ik bier drink is het effect weer weg. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
net Evy 18 gedaan :) 2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Bijna even ver gelopen als eergisteren, dus ging wel lekker. M'n rondje is op dit moment zo dat ik daarna nog zo'n 10 minuten wandel, da's ook wel goed. Overmorgen 5, 6, 7, 8 :o
^O^ Goed bezig! Hoe is jouw opbouw? Heb je nog lessen dubbel gedaan?

quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboys :')
Over ranzige liedjes gesproken. Heb al 2 x op een geremixte versie van de themesong van Baywatch gelopen. I'll be there met beelden van een in slowmotion rennende grasmat (David Hasselhoff) want ik ben visueel ingesteld en zie die harige borstkas zo weer voor me. :')

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]

Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
Ik denk ook dat je moet uitkijken dat je je gewrichten niet overbelast. Wandelen is voorlopig beter voor je lichaam en met zwemmen schijn je je gewrichten ook te sparen. In ieder geval wel goed bezig. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:29 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Edit: ohja, ik doe ook een aantal spierversterkende oefeningen om blessures te voorkomen zoals:
Thx!!! Handig! :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 10:59:13 #197
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153662075
Ik, als complete hardloop-n00b stel hier maar even mijn vraag.

Ik loop hard, nog niet veel(2x2km vaak). Maar na ongeveer 800 meter ben ik compleet buiten adem en móet ik gaan lopen. Vaak na 100 meter lopen gaat het wel weer en is mijn ademhaling weer normaal

Mijn vraag ; Hoe zorg ik ervoor dat ik niet zo buiten adem raak (100 meter lopen/100 meter rennen??) Of moet ik anders ademen? Of is het iets anders.


Edit ; nog iets anders. Wat Doe je tegen vreetbui na het sporten :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door zeefje op 19-06-2015 12:03:05 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_153663157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:58 schreef NewBalance het volgende:

^O^ Goed bezig! Hoe is jouw opbouw? Heb je nog lessen dubbel gedaan?

Opbouw is dat ik het schema afwerk, af en toe ivm drukte heb ik een dubbele rustdag, heb een keer een les gedoubleerd.
Ben twee jaar terug voor het laatst aan dit schema begonnen, toen blessure vanaf les tien door ik denk 1. oude schoenen 2. ipv naar huis wandelen na de les, verder gaan met de volgende.

zeefje, is een opbouwschema niet iets voor jou?
En over die vreetbui weet ik niet, ik drink dan altijd veel water.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:04:54 #199
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153663365
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Opbouw is dat ik het schema afwerk, af en toe ivm drukte heb ik een dubbele rustdag, heb een keer een les gedoubleerd.
Ben twee jaar terug voor het laatst aan dit schema begonnen, toen blessure vanaf les tien door ik denk 1. oude schoenen 2. ipv naar huis wandelen na de les, verder gaan met de volgende.

zeefje, is een opbouwschema niet iets voor jou?
En over die vreetbui weet ik niet, ik drink dan altijd veel water.
Het is misschien wel iets voor mij. Wat ik zei over dat 100 mtr rennen 100 mtr lopen is toch eigenlijk al een opbouwsschema?

Ik heb het ook een halve ltr water weggewerkt tegen de trek
:{
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:05:57 #200
47102 Elvi
miemkwien
pi_153663394
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:59 schreef zeefje het volgende:

Edit ; nog iets anders. Wat Doe je tegen vreetbui na het sporten :'(
Gezond spul klaarzetten.

Heb je trek in iets zoets; fruit.
Heb je trek in iets zouts; een cracker (zo'n dunne zoute met kruiden van Wasa) met philadelphia
Heb je trek in stevigers; yoghurt met beschuit en misschien wat honing of een lepeltje jam.

Heb je trek in zoet, zout, en iets wat vult; stukjes galiameloen met rauwe ham :P
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:06:39 #201
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153663414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Gezond spul klaarzetten.

Heb je trek in iets zoets; fruit.
Heb je trek in iets zouts; een cracker (zo'n dunne zoute met kruiden van Wasa) met philadelphia
Heb je trek in stevigers; yoghurt met beschuit en misschien wat honing of een lepeltje jam.

Heb je trek in zoet, zout, en iets wat vult; stukjes galiameloen met rauwe ham :P
Crackee goed idee wel.
*noteert op boodschappenlijst.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_153663524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:04 schreef zeefje het volgende:

[..]

Het is misschien wel iets voor mij. Wat ik zei over dat 100 mtr rennen 100 mtr lopen is toch eigenlijk al een opbouwsschema?

Ik heb het ook een halve ltr water weggewerkt tegen de trek
:{
het is interval, opbouw suggereert dat de renstukjes langer worden :) dat doen sommige mensen prima zelf, anderen zoals ik hebben daar een externe motivator bv Evy bij nodig :)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:15:31 #203
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153663591
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

het is interval, opbouw suggereert dat de renstukjes langer worden :) dat doen sommige mensen prima zelf, anderen zoals ik hebben daar een externe motivator bv Evy bij nodig :)
Hoe moet ik dat voor me zien? 2 min rennen, minuut lopen? Of helemaal niet lopen? En wanneer ga je dan langere stukken rennen? Als je bijvoorbeeld die twee min kan rennen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 12:16:00 #204
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153663602
Gisteren maar twee kilometers gedaan. Voor mijn gevoel meer hardgelopen dan gewandeld, maar uiteindelijk nét geen snellere tijd neergezet. Toch minder buiten adem, dus vooruitgang qua conditie. Heb vandaag wel weer wat (spier)pijn, dus weer wat rustiger aan. Ik doe sowieso iets minder de laatste dagen om meer herstel van m'n spieren en pezen te forceren. Wandelen doe ik wel nog regelmatig, maar niet meer zo panisch elke dag. Als het stortregent blijf ik gewoon binnen :D
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153663776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:16 schreef Danny het volgende:
maar uiteindelijk nét geen snellere tijd neergezet.
Bedenk je wel dat je voorlopig, en eigenlijk de rest van je rennende leven, in trainingen nooit zozeer loopt om snellere tijden ;) ze zijn mooi meegenomen als je er minder moeite voor doet natuurlijk, en je zult ook vooruitgang boeken, maar niets is zo ontzettend NIET bevorderlijk voor je vooruitgang dan je elke keer compleet dood lopen om maar sneller en sneller te moeten ;) daar zijn op den duur georganiseerde loopjes voor, of als je liever niet aan evenementen meedoet zelf gekozen specifieke tempo/testlopen!

Maar, nog steeds goed bezig! _O_
Ja doei.
pi_153663808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:15 schreef zeefje het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat voor me zien? 2 min rennen, minuut lopen? Of helemaal niet lopen? En wanneer ga je dan langere stukken rennen? Als je bijvoorbeeld die twee min kan rennen?
uit mn hoofd is evy les 1 als volgt
1 minuut rennen 1 minuut wandelen (dit x3), 2 minuut rennen 2 minuut wandelen (dit keer 2), dan 3 minuut rennen 3 minuut wandelen

de volgende les ga je een x meer 2 minuut wandelen erbij doen bv en zo bouwt dat steeds op.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 12:28:08 #207
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153663843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bedenk je wel dat je voorlopig, en eigenlijk de rest van je rennende leven, in trainingen nooit zozeer loopt om snellere tijden ;) ze zijn mooi meegenomen als je er minder moeite voor doet natuurlijk, en je zult ook vooruitgang boeken, maar niets is zo ontzettend NIET bevorderlijk voor je vooruitgang dan je elke keer compleet dood lopen om maar sneller en sneller te moeten ;) daar zijn op den duur georganiseerde loopjes voor, of als je liever niet aan evenementen meedoet zelf gekozen specifieke tempo/testlopen!

Maar, nog steeds goed bezig! _O_
Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat de 12 minuten test die endomondo automatisch berekent niet omhoog was gegaan. Ik zit nog steeds op niveautje 'slecht', terwijl ik toch wel naar 'redelijk' wil. Dan moet ik 1700m in 12min lopen. Ik zit op 1540m -O-
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153663886
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat de 12 minuten test die endomondo automatisch berekent niet omhoog was gegaan. Ik zit nog steeds op niveautje 'slecht', terwijl ik toch wel naar 'redelijk' wil. Dan moet ik 1700m in 12min lopen. Ik zit op 1540m -O-
Dat komt vanzelf joh! :D Zou zelf pas echt naar de coopertest gaan kijken als je die 5km vol kunt maken als ik jou was. Geniet voorlopig van 't feit dat je rent! :D

Nog even en je rent ook zo rond. :P
Ja doei.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 12:31:31 #209
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153663907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf joh! :D Zou zelf pas echt naar de coopertest gaan kijken als je die 5km vol kunt maken als ik jou was. Geniet voorlopig van 't feit dat je rent! :D

Nog even en je rent ook zo rond. :P
zo zien mijn eerste twee seconden er ook uit :D
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 12:38:52 #210
382129 crew  Donna
pi_153664039
Haha, eerste 2 seconden. Ja, dan voel je je fantastisch, dat moment waarop je begint. Vederlicht!

Ik ben ziek, dus geen hardlopen voor mij. Alleen de trap op en af betekent al een enorme hoestbui. Het gaat wel wat beter, dus misschien vanavond een gewone simpele wandeling naar de brievenbus (2km.)
pi_153664115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:31 schreef Danny het volgende:

[..]

zo zien mijn eerste twee seconden er ook uit :D
Bij de finish nog steeds blij.

Gewoon blijven lachen, al is het als een boer met kiespijn! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:15 schreef zeefje het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat voor me zien? 2 min rennen, minuut lopen? Of helemaal niet lopen? En wanneer ga je dan langere stukken rennen? Als je bijvoorbeeld die twee min kan rennen?
Blijven bewegen :Y

Dus 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen. Je kunt lessen blijven herhalen totdat je je zelf tevreden voelt over je uithoudingsvermogen, of de vastgezette lessen volgen die meestal 3x per week lopen zijn, met 2x1 rustdag en 1x2 rustdagen ertussen (bijv. ma, wo, vr hardlopen). Die lessen zijn er op zich op ontwikkeld om je te laten opbouwen, en voor een 'gemiddeld' iemand kun je gewoon met die 3 keer per week in 10 weken opbouwen van nul naar 5km. :)
Ja doei.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 12:49:18 #212
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153664257
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bij de finish nog steeds blij.
-O- access denied...

quote:
Gewoon blijven lachen, al is het als een boer met kiespijn! :D
gaan we maar eens proberen, maar ik denk dat ik te geconcentreerd aan het tellen en ademhalen ben. Ik probeer elke vier passen een tel te doen. Ik kom dan ongeveer op 35 passen per minuut. Ik probeer dus tot 70 te tellen zodat ik eindelijk 2 minuten aan kan tikken. Maar ik doe ook 2 passen inademen en 2 passen uitademen. Probleem daarmee is als ik onderweg slik kom ik niet meer uit en raak in in de war :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153664503
Probeer wat minder op de cijfertjes, lettertjes etc. te letten, maar loop wat meer op gevoel, het is al lastig genoeg. Er is natuurlijk wat te zeggen voor jezelf op z'n minst géén verkeerde dingen aanleren, maar wat ik zelf ervaren heb toen ik begon was dat het juist lekker ging als ik op gevoel liep, je lichaam vraagt namelijk om een bepaalde zuurstof inname ;) zeg maar.

Tevens, poging 2.
Ja doei.
pi_153673767
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 10:59 schreef zeefje het volgende:
Ik, als complete hardloop-n00b stel hier maar even mijn vraag.

Ik loop hard, nog niet veel(2x2km vaak). Maar na ongeveer 800 meter ben ik compleet buiten adem en móet ik gaan lopen. Vaak na 100 meter lopen gaat het wel weer en is mijn ademhaling weer normaal

Mijn vraag ; Hoe zorg ik ervoor dat ik niet zo buiten adem raak (100 meter lopen/100 meter rennen??) Of moet ik anders ademen? Of is het iets anders.

Edit ; nog iets anders. Wat Doe je tegen vreetbui na het sporten :'(
Rustiger lopen, rechtop lopen en goed op je ademhaling letten. Als je heel bewust in en uit ademt, kun je ook niet te snel gaan lopen. Althans dat heb ik. En bij mij zorgt de interval training van Evy dat ik niet over mijn grenzen heen ga maar het rustig opbouw. En het is hardlopen he, niet rennen als een kind. :D ;)

Vreetbui voorkomen? Ligt eraan hoe laat je sport.
's Ochtends een banaantje en dan pas ontbijten na het hardlopen, dan is de vreetbui gedekt.
's Avonds voor het avondeten hardlopen en dan is de vreetbui gedekt met het avondeten.
Na het avondeten hardlopen een vreetbui voorkomen doe ik door water te drinken en een klein beetje yoghurt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Opbouw is dat ik het schema afwerk, af en toe ivm drukte heb ik een dubbele rustdag, heb een keer een les gedoubleerd.
Ben twee jaar terug voor het laatst aan dit schema begonnen, toen blessure vanaf les tien door ik denk 1. oude schoenen 2. ipv naar huis wandelen na de les, verder gaan met de volgende.
Die dubbele rustdagen heb ik ook. Heb tot nu toe nog geen les dubbel gedaan en benieuwd of dat zo blijft. 2 lessen achter elkaar doen is heel verleidelijk!! Moet mezelf ook tegenhouden. Goede schoenen heb ik sinds kort ook en merk echt verschil.

Succes ermee!
  vrijdag 19 juni 2015 @ 20:30:45 #215
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_153676253
Bedankt allemaal. Toch fijn al die ervaren mensen O+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:19:35 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153677709
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 20:30 schreef zeefje het volgende:
Bedankt allemaal. Toch fijn al die ervaren mensen O+
voordat er twee topics waren hadden we een topic boordevol met dit soort mensen ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_153679164
Les 19 zit er net op. 5, 6, 7 en 8 minuten en inderdaad, het viel erg mee :) 4,8 km in 30 minuten.
  Admin vrijdag 19 juni 2015 @ 22:41:22 #218
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153680414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:19 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

voordat er twee topics waren hadden we een topic boordevol met dit soort mensen ;)
Mja, maar het is natuurlijk niet alleen expertise die beginners zoeken. Lotgenoten die nog op eenzelfde manier proberen te beginnen zijn - iig voor mezelf - belangrijk. Weten dat ik niet de enige ben die net begint en moeite heeft iets basaals als Evy te doorlopen :) En de expertise weet hun weg ook hiernaartoe te vinden gelukkig :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:28:41 #219
394924 steffelonio
steffelonio
pi_153682005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Les 19 zit er net op. 5, 6, 7 en 8 minuten en inderdaad, het viel erg mee :) 4,8 km in 30 minuten.
Goed gedaan! Das fijn aan zo'n schema, dat je door gewoon het schema te volgen je telkens zo'n mooie stap vooruit kan zetten! *O*
  Redactie Frontpage zaterdag 20 juni 2015 @ 08:56:02 #220
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153686895
Dus meld ik me ook.

Aanleiding dat ik in januari ben gaan hardlopen, was geen lichamelijke. Ik had ernstige psychische klachten en was vorig jaar in een zeer enge periode vol angsten en spanning al 25 kilo afgevallen. Mijn psycholoog vroeg me al tijden: 'Wanneer ga jij 's bewegen?' Ik? Ik heb nog nooit aan sport gedaan. Nergens voor nodig ook. Toch ben ik het gaan doen.
Ik had me wat ingelezen en laten informeren. In januari heb ik goede schoenen gekocht bij een echte loopwinkel en bij zo'n goedkope zaak een paar shirts en strakke loopbroek gehaald. Op internet googlede ik 'hardloopschema beginners' en kwam al snel hier terecht.
Mijn doel is om drie keer in de week hard te lopen. Ik wil gewoon het eerste jaar kijken of ik het leuk vind en of het me helpt mijn kop leeg te krijgen.

Het hardloopschema bestaat uit drie fasen en ik richt me voorlopig op de eerste twee.
In de eerste fase begin je echt op nul en in twaalf weken tijd bouw je op naar een kwartier onafgebroken hardlopen. Het begint met acht keer een minuut lang hardlopen, afgewisseld met een minuut pauze/wandelen. De tijden dat je achter elkaar hardloopt worden iedere week iets langer en het aantal pauzes tussendoor worden minder.
In de tweede fase bouw je in twaalf weken tijd op naar een half uur onafgebroken hardlopen.
Het gaat dus niet om de afstand, maar om de tijdsduur. Dat betekent dat ik in mijn eigen tempo kan lopen. Voor mij bouwt het echt mooi op. Ik heb door het hardlopen nog geen enkel lichamelijk ongemak ervaren

In het begin leek het me heel gemakkelijk. Later vond ik dat het toch wel wat van me vroeg. Maar naarmate de weken vorderden, bleek het me steeds goed af te gaan. Natuurlijk kom ik ook wel eens terug en ben ik echt flink moe, maar het geeft me ook een tevreden gevoel.
Nu moet ik bekennen dat ik de eerste fase niet in twaalf weken/drie maanden, maar in vier maanden heb gedaan. Op dit moment zit ik in de tweede fase en loop ik 12-9-6 minuten, afgewisseld met twee keer een minuut pauze/wandelen.

Dus voor mij geen app met een programma en muziek. Lijkt me heel verschrikkelijk.
Wel loop ik met een telefoon op zak. Ik zet het 'zandlopertje' op het aantal minuten dat ik moet lopen en dan ga ik. Klinkt wat analoog en dat zal het ook wel zijn, maar voor mij werkt het. Voor mij is het ook buiten zijn, hoofd omhoog houden, me bewust zijn van de omgeving. Ik zoek ook steeds andere routes, liefst door afgelegen parken, paden en straten.

Enne ... niet verder vertellen, maar ik vind het nog leuk ook. Overdag kijk ik echt uit naar mijn rondje hardlopen in de avond. Als je me dit een half jaar geleden had verteld, dan had ik je recht in je smoel uitgelachen.

:X

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 20-06-2015 09:02:57 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 juni 2015 @ 14:27:26 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153692187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:28 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat de 12 minuten test die endomondo automatisch berekent niet omhoog was gegaan. Ik zit nog steeds op niveautje 'slecht', terwijl ik toch wel naar 'redelijk' wil. Dan moet ik 1700m in 12min lopen. Ik zit op 1540m -O-
Naarmate je ouder wordt hoef je ook steeds minder ver voor 'redelijk' :P
  Admin zaterdag 20 juni 2015 @ 14:30:12 #222
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153692241
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Naarmate je ouder wordt hoef je ook steeds minder ver voor 'redelijk' :P
:D
Ik kan dus ook gewoon wachten tot ik 80 ben! *O*
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153693807
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 08:56 schreef bazbo het volgende:
nleiding dat ik in januari ben gaan hardlopen, was geen lichamelijke. Ik had ernstige psychische klachten en was vorig jaar in een zeer enge periode vol angsten en spanning al 25 kilo afgevallen. Mijn psycholoog vroeg me al tijden: 'Wanneer ga jij 's bewegen?' Ik? Ik heb nog nooit aan sport gedaan. Nergens voor nodig ook. Toch ben ik het gaan doen.
Ik had me wat ingelezen en laten informeren. In januari heb ik goede schoenen gekocht bij een echte loopwinkel en bij zo'n goedkope zaak een paar shirts en strakke loopbroek gehaald. Op internet googlede ik 'hardloopschema beginners' en kwam al snel hier terecht.
Mijn doel is om drie keer in de week hard te lopen. Ik wil gewoon het eerste jaar kijken of ik het leuk vind en of het me helpt mijn kop leeg te krijgen.

Het hardloopschema bestaat uit drie fasen en ik richt me voorlopig op de eerste twee.
In de eerste fase begin je echt op nul en in twaalf weken tijd bouw je op naar een kwartier onafgebroken hardlopen. Het begint me
Hey man, goed bezig!!! ^O^ Hoe staat het nu met je mindset?
Ik ben ook begonnen om die reden. Geen psychische klachten maar wel vaak last van een dipje in combi met een slechte conditie. Dipjes zijn nu minder en geniet echt van het buiten zijn. Sporten voelt niet meer als een 'moetje' maar echt als me-time wat ik nooit verwacht had want ik heb echt een spuughekel aan sport!

Vandaag les 11 gedaan met oordopjes die niet blijven zitten! :( Tijd voor kwaliteit!!!
pi_153693879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:36 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Hey man, goed bezig!!! ^O^ Hoe staat het nu met je mindset?
Ik ben ook begonnen om die reden. Geen psychische klachten maar wel vaak last van een dipje in combi met een slechte conditie. Dipjes zijn nu minder en geniet echt van het buiten zijn. Sporten voelt niet meer als een 'moetje' maar echt als me-time wat ik nooit verwacht had want ik heb echt een spuughekel aan sport!

Vandaag les 11 gedaan met oordopjes die niet blijven zitten! :( Tijd voor kwaliteit!!!
De goedkope van de HEMA werkten hier heel goed!
Ja doei.
  Admin zaterdag 20 juni 2015 @ 16:02:59 #225
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153694448
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 08:56 schreef bazbo het volgende:
Dus meld ik me ook.

Aanleiding dat ik in januari ben gaan hardlopen, was geen lichamelijke. Ik had ernstige psychische klachten en was vorig jaar in een zeer enge periode vol angsten en spanning al 25 kilo afgevallen. Mijn psycholoog vroeg me al tijden: 'Wanneer ga jij 's bewegen?' Ik? Ik heb nog nooit aan sport gedaan. Nergens voor nodig ook. Toch ben ik het gaan doen.
Ik had me wat ingelezen en laten informeren. In januari heb ik goede schoenen gekocht bij een echte loopwinkel en bij zo'n goedkope zaak een paar shirts en strakke loopbroek gehaald. Op internet googlede ik 'hardloopschema beginners' en kwam al snel hier terecht.
Mijn doel is om drie keer in de week hard te lopen. Ik wil gewoon het eerste jaar kijken of ik het leuk vind en of het me helpt mijn kop leeg te krijgen.

Het hardloopschema bestaat uit drie fasen en ik richt me voorlopig op de eerste twee.
In de eerste fase begin je echt op nul en in twaalf weken tijd bouw je op naar een kwartier onafgebroken hardlopen. Het begint met acht keer een minuut lang hardlopen, afgewisseld met een minuut pauze/wandelen. De tijden dat je achter elkaar hardloopt worden iedere week iets langer en het aantal pauzes tussendoor worden minder.
In de tweede fase bouw je in twaalf weken tijd op naar een half uur onafgebroken hardlopen.
Het gaat dus niet om de afstand, maar om de tijdsduur. Dat betekent dat ik in mijn eigen tempo kan lopen. Voor mij bouwt het echt mooi op. Ik heb door het hardlopen nog geen enkel lichamelijk ongemak ervaren

In het begin leek het me heel gemakkelijk. Later vond ik dat het toch wel wat van me vroeg. Maar naarmate de weken vorderden, bleek het me steeds goed af te gaan. Natuurlijk kom ik ook wel eens terug en ben ik echt flink moe, maar het geeft me ook een tevreden gevoel.
Nu moet ik bekennen dat ik de eerste fase niet in twaalf weken/drie maanden, maar in vier maanden heb gedaan. Op dit moment zit ik in de tweede fase en loop ik 12-9-6 minuten, afgewisseld met twee keer een minuut pauze/wandelen.

Dus voor mij geen app met een programma en muziek. Lijkt me heel verschrikkelijk.
Wel loop ik met een telefoon op zak. Ik zet het 'zandlopertje' op het aantal minuten dat ik moet lopen en dan ga ik. Klinkt wat analoog en dat zal het ook wel zijn, maar voor mij werkt het. Voor mij is het ook buiten zijn, hoofd omhoog houden, me bewust zijn van de omgeving. Ik zoek ook steeds andere routes, liefst door afgelegen parken, paden en straten.

Enne ... niet verder vertellen, maar ik vind het nog leuk ook. Overdag kijk ik echt uit naar mijn rondje hardlopen in de avond. Als je me dit een half jaar geleden had verteld, dan had ik je recht in je smoel uitgelachen.

:X
Ik herken mezelf er nu na 1 1/2 maand al erg in in dat ik er inderdaad best lol in heb. Anderhalve maand geleden had ik je absoluut voor gek verklaard. Maar goed dat je 't al zo lang volhoudt. Moet nog maar zien of mijn inzet zo lang houdbaar is :')
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Redactie Frontpage zaterdag 20 juni 2015 @ 17:09:25 #226
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153695632
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:36 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Hey man, goed bezig!!! ^O^ Hoe staat het nu met je mindset?
Ik ben ook begonnen om die reden. Geen psychische klachten maar wel vaak last van een dipje in combi met een slechte conditie. Dipjes zijn nu minder en geniet echt van het buiten zijn. Sporten voelt niet meer als een 'moetje' maar echt als me-time wat ik nooit verwacht had want ik heb echt een spuughekel aan sport!

Vandaag les 11 gedaan met oordopjes die niet blijven zitten! :( Tijd voor kwaliteit!!!
Dank je.
Bij vlagen is het rustig in de kop, bij andere vlagen ook niet. Lopen en hardlopen helpt me wel om de rust voor elkaar te krijgen.
En ja, ook ik had een conditie van niks. Moest ik dertig meter rennen om de bus te halen, dan was ik buiten adem. Nu, na vijf maanden, loop ik met gemak tien of twaalf minuten hard. Niet sprinten, maar gewoon lekker hardlopen.
Ook hier is het zeker geen 'moetje', al snap ik dat voor mensen een soort stok achter de deur nodig/handig is. Mijn zoon is ook mee gaan hardlopen en dus moet ik wel. En als hij een keer niet wil/kan, moet ik laten zien dat ik niet afhankelijk van hem ben. Echter, het allerbelangrijkste: ik doe het voor mijzelf, voor mijn plezier, voor mijn rust, voor het prettige gevoel dat ik het maar mooi doe. Het maakt dat ik even goed in mijn lijf zit.

En jij? Welk doel heb jij?

b

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 20 juni 2015 @ 17:13:29 #227
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153695699
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 16:02 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik herken mezelf er nu na 1 1/2 maand al erg in in dat ik er inderdaad best lol in heb. Anderhalve maand geleden had ik je absoluut voor gek verklaard. Maar goed dat je 't al zo lang volhoudt. Moet nog maar zien of mijn inzet zo lang houdbaar is :')
Dank je.
Dat ik het volhoud, heeft voor mij vooral te maken met het soort opbouw. Niet zo nodig een afstand, maar meer een bepaalde tijd. Ik kan in mijn eigen tempo lopen. En natuurlijk goed luisteren naar je lichaam: als je écht moe bent even pauzeren, als je pijn voelt dan zeker stoppen. Maar nogmaals: dat heb ik nog niet bij de hand gehad. En dat voor iemand die nooit aan sport heeft gedaan en een conditie van een zeiknatte krant had.
Als ik jouw verslagen zo teruglees in dit topic, merk ik dat je in ieder geval graag wilt en dat je ondanks lichamelijke tegenslagen niet forceert, maar zoekt naar een alternatief ('dan maar gewoon wandelen'). Ik vind het knap dat je op jouw manier doorzet. ^O^

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_153720068
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 17:09 schreef bazbo het volgende:

[..]

Dank je.
Bij vlagen is het rustig in de kop, bij andere vlagen ook niet. Lopen en hardlopen helpt me wel om de rust voor elkaar te krijgen.
En ja, ook ik had een conditie van niks. Moest ik dertig meter rennen om de bus te halen, dan was ik buiten adem. Nu, na vijf maanden, loop ik met gemak tien of twaalf minuten hard. Niet sprinten, maar gewoon lekker hardlopen.
Ook hier is het zeker geen 'moetje', al snap ik dat voor mensen een soort stok achter de deur nodig/handig is. Mijn zoon is ook mee gaan hardlopen en dus moet ik wel. En als hij een keer niet wil/kan, moet ik laten zien dat ik niet afhankelijk van hem ben. Echter, het allerbelangrijkste: ik doe het voor mijzelf, voor mijn plezier, voor mijn rust, voor het prettige gevoel dat ik het maar mooi doe. Het maakt dat ik even goed in mijn lijf zit.

En jij? Welk doel heb jij?

b

:X
Wat leuk dat je je zoon gemotiveerd heb gekregen. Iets sportiefs in een kind opwekken is een geschenk voor heel zijn leven. En het samen zijn als vader en zoon is ook heel mooi. Enjoy the little things in life because one day you might realize they were big things. :Y

Mijn doel is mijn conditie verbeteren en mijn hoofd legen. Ik ben te vaak te gestressd. Door het werk, door dingen die ik mezelf opleg. Mijn schouders staan eeuwig omhoog in de stress-stand en mijn hoofd zit altijd vol met dingen die 10 x overdacht moeten worden. Ik loop nu een maand, mijn conditie verbetert zich met elke loop, ik geniet van de natuur, mijn hoofd is vrij, ik voel me gelukkig en verlang naar hardlopen tijdens mijn rustdagen.
Ik heb het geluk dat ik normaal op gewicht ben, maar mijn conditie was ondanks het fietsen naar werk wel beroerd dat ik na 3 trappen mijn hart in mijn keel voelde kloppen.
Ik volg nu de lessen van Evy, maar meet soms op het rondje na dat ik heb gelopen nog niets. Eerst maar de 27 lessen volmaken en daarna kijken of het echt gelukt is om 5 km te hardlopen. Hoe lang ik er over doe maakt me dan ook nog niets uit. 5 km hardlopen aan een stuk door lijkt me na 11 lessen Evy nog steeds niet haalbaar. Ondanks dat ik elke les goed voltooi, geloof ik nog niet in de haalbaarheid van 5 km. :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 15:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De goedkope van de HEMA werkten hier heel goed!
Thx voor de tip! ^O^ Hoe zien die eruit?
Ik heb mijn ogen op deze laten vallen:



En dan in het groen. :P Wel 15 euro! Dus laat even weten hoe die van de Hema eruitzien. Dan laat ik het hippe kleurtje misschien wel schieten. :') :D

[ Bericht 4% gewijzigd door NewBalance op 21-06-2015 17:28:07 ]
  zondag 21 juni 2015 @ 20:15:02 #229
47102 Elvi
miemkwien
pi_153726540
Ik kan de komende.dagen niet hardlopen vrees ik. Gisteren heb ik wat oefeningen met een kettlebell gedaan en daarbij iets in mn rug verrekt. Ik kan nu niet eens in huis lopen zonder er als quasimodo eruit te zien :'(
pi_153740793
Vandaag staat Evy les 12 op het programma. :) Maar hoe doen jullie dat eigenlijk met de planning? Het is voor mij vaak niet mogelijk om me echt aan het om-de-dagschema van haar te houden i.v.m. werk. Soms ga ik dus 2 of 3 dagen achter elkaar en dan twee dagen niet, 1 les, weer twee dagen niet. Meer dan twee dagen mag er sowieso niet tussen zitten, want dan ga ik helemaal niet meer. Vraag me alleen af of het goed is om zo onregelmatig te lopen. Tot nu toe haal ik de lessen wel steeds.
pi_153741164
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:16 schreef NewBalance het volgende:
Thx voor de tip! Hoe zien die eruit?
Gewoon heel simpele in-ear dingen met van die zuignapdingetjes in 3 maten. Bij mij vielen ze er nooit uit, terwijl de rest er wel uit pleurde.
Ja doei.
pi_153755490
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:04 schreef Polenbatser het volgende:
Vandaag staat Evy les 12 op het programma. :) Maar hoe doen jullie dat eigenlijk met de planning? Het is voor mij vaak niet mogelijk om me echt aan het om-de-dagschema van haar te houden i.v.m. werk. Soms ga ik dus 2 of 3 dagen achter elkaar en dan twee dagen niet, 1 les, weer twee dagen niet. Meer dan twee dagen mag er sowieso niet tussen zitten, want dan ga ik helemaal niet meer. Vraag me alleen af of het goed is om zo onregelmatig te lopen. Tot nu toe haal ik de lessen wel steeds.
Ik heb net les 12 gedaan. We lopen kiet! :D

Volgens mij moet je de rustdagen wel serieus nemen. Je conditie gaat sneller vooruit dan de opbouw van spieren en pezen. En je lijf moet zich kunnen herstellen na elke run waarbij je ongemerkt soms een spiertje of een pees op de verkeerde plek raakt.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon heel simpele in-ear dingen met van die zuignapdingetjes in 3 maten. Bij mij vielen ze er nooit uit, terwijl de rest er wel uit pleurde.
Oke, is het proberen waard! Thx.
Oordoppies van mijn oude telefoon passen trouwens iets beter. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 23 juni 2015 @ 06:00:25 #233
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153766521
Ook hier een nieuwe 'stap' in de opbouw.
Gisterenavond vijftien minuten hardlopen en vervolgens twee maal vijf minuten. Steeds twee minuten pauze/wandelen ertussen. Ik had al wel eens eerder vijftien minuten gelopen (in de eerste fase waarin vijftien minuten onafgebroken het einddoel was), maar dat is alweer een week of zes of acht geleden. Die vijftien minuten waren aan het eind dan ook zwaar, maar ik herstelde verrassend goed in de twee minuten wandelen en toen hoefde ik nog 'maar' twee maal vijf minuutjes. Het was weer gelukt en ik kwam 'moe maar voldaan' terug.
Nadeel is altijd wel dat ik dan 's avonds nergens meer toe kom. Dan moet ik echt even ontspannen, iets lezen en een muziekje aan en na hooguit een uurtje naar bed.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 23 juni 2015 @ 07:06:09 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_153766668
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:15 schreef Elvi het volgende:
Ik kan de komende.dagen niet hardlopen vrees ik. Gisteren heb ik wat oefeningen met een kettlebell gedaan en daarbij iets in mn rug verrekt. Ik kan nu niet eens in huis lopen zonder er als quasimodo eruit te zien :'(
Balen Elvi!
Zou fietsen lukken, denk je? Doe je dat een weekje en daarna voorzichtig weer lopen. Beterschap! :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 07:14:06 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_153766715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 16:16 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Wat leuk dat je je zoon gemotiveerd heb gekregen. Iets sportiefs in een kind opwekken is een geschenk voor heel zijn leven. En het samen zijn als vader en zoon is ook heel mooi. Enjoy the little things in life because one day you might realize they were big things. :Y

Mijn doel is mijn conditie verbeteren en mijn hoofd legen. Ik ben te vaak te gestressd. Door het werk, door dingen die ik mezelf opleg. Mijn schouders staan eeuwig omhoog in de stress-stand en mijn hoofd zit altijd vol met dingen die 10 x overdacht moeten worden. Ik loop nu een maand, mijn conditie verbetert zich met elke loop, ik geniet van de natuur, mijn hoofd is vrij, ik voel me gelukkig en verlang naar hardlopen tijdens mijn rustdagen.
Ik heb het geluk dat ik normaal op gewicht ben, maar mijn conditie was ondanks het fietsen naar werk wel beroerd dat ik na 3 trappen mijn hart in mijn keel voelde kloppen.
Ik volg nu de lessen van Evy, maar meet soms op het rondje na dat ik heb gelopen nog niets. Eerst maar de 27 lessen volmaken en daarna kijken of het echt gelukt is om 5 km te hardlopen. Hoe lang ik er over doe maakt me dan ook nog niets uit. 5 km hardlopen aan een stuk door lijkt me na 11 lessen Evy nog steeds niet haalbaar. Ondanks dat ik elke les goed voltooi, geloof ik nog niet in de haalbaarheid van 5 km. :@

[..]

Thx voor de tip! ^O^ Hoe zien die eruit?
Ik heb mijn ogen op deze laten vallen:

[ afbeelding ]

En dan in het groen. :P Wel 15 euro! Dus laat even weten hoe die van de Hema eruitzien. Dan laat ik het hippe kleurtje misschien wel schieten. :') :D
Het is zeker niet gezegd (wel door Evy maar die is gek) dat je na de 27 lessen 5 km loopt. Sommigen zitten daar overheen, maar velen eronder. Het gaat echt om het aantal minuten lopen dat je dan kunt. Afstand maakt niet uit.
Snelheid opbouwen komt daarna wel en kan heel makkelijk en snel gaan. Ik heb daar toentertijd runkeeper voor gebruikt, trainigen voor 10 km binnen een uur. Dat was wel wat langer na Evy 1 hoor, ik liep toen al bijna 2 jaar :X maar heb wel in 3 maanden mijn 5 km van 33 naar 29 min gekregen :) Maar dat komt voor jullie ook gauw genoeg! Opbouwen is leuk en zoals ik hier ook al lees, je wordt zo snel fitter O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_153771226
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:27 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb net les 12 gedaan. We lopen kiet! :D

Volgens mij moet je de rustdagen wel serieus nemen. Je conditie gaat sneller vooruit dan de opbouw van spieren en pezen. En je lijf moet zich kunnen herstellen na elke run waarbij je ongemerkt soms een spiertje of een pees op de verkeerde plek raakt.

Ha, leuk! Doe je Evy 2006 of 2011? Had nog niet eens aan de spieropbouw gedacht, dom! Dan is het goed dat ik gisteren niet gegaan ben, vanavond weer :). Voor mij zal het vanaf hier wel een stuk moeilijker worden. De eerste lessen gingen nog vrij makkelijk, maar nu worden de stukjes echt steeds langer en met kortere pauzes.
pi_153784650
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 07:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het is zeker niet gezegd (wel door Evy maar die is gek) dat je na de 27 lessen 5 km loopt. Sommigen zitten daar overheen, maar velen eronder. Het gaat echt om het aantal minuten lopen dat je dan kunt. Afstand maakt niet uit.
Ja dat weet ik. :) Ga mezelf eens meten na les 27 en zien of het doel bereikt heb of nog flink aan moet pakken. :) Conditie is echt aan het verbeteren. Kan nu ook al harder fietsen! :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:12 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ha, leuk! Doe je Evy 2006 of 2011? Had nog niet eens aan de spieropbouw gedacht, dom! Dan is het goed dat ik gisteren niet gegaan ben, vanavond weer :). Voor mij zal het vanaf hier wel een stuk moeilijker worden. De eerste lessen gingen nog vrij makkelijk, maar nu worden de stukjes echt steeds langer en met kortere pauzes.
Evy 2006. Voor mij wordt het nu ook zwaarder. De pauzes worden inderdaad steeds minder. Maar zo lang ik niet languit hijgend in het gras beland, gaat het goed. :D
Heb jij last van pijntjes? Omdat je soms een aantal dagen achter elkaar rende? Of voel jij helemaal niets? Ik heb de ene keer nergens last van en de andere keer moet ik ff een dagje herstellen. Na een dag zijn ook alle miezerige pijntjes ook weg.

Ik zou wel een paar hardlooptechniek lessen willen volgen maar alles in mijn buurtje is meteen 10 lessen of meer.... Nog ff verder speuren.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 20:15 schreef Elvi het volgende:
Ik kan de komende.dagen niet hardlopen vrees ik. Gisteren heb ik wat oefeningen met een kettlebell gedaan en daarbij iets in mn rug verrekt. Ik kan nu niet eens in huis lopen zonder er als quasimodo eruit te zien :'(
Alweer beter?
pi_153796795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:01 schreef NewBalance het volgende:

Evy 2006. Voor mij wordt het nu ook zwaarder. De pauzes worden inderdaad steeds minder. Maar zo lang ik niet languit hijgend in het gras beland, gaat het goed. :D
Heb jij last van pijntjes? Omdat je soms een aantal dagen achter elkaar rende? Of voel jij helemaal niets? Ik heb de ene keer nergens last van en de andere keer moet ik ff een dagje herstellen. Na een dag zijn ook alle miezerige pijntjes ook weg.

Ik zou wel een paar hardlooptechniek lessen willen volgen maar alles in mijn buurtje is meteen 10 lessen of meer.... Nog ff verder speuren.

Ik doe ook 2006. :) Pijntjes vielen tot nu toe mee, maar ik vond de eerste paar lessen ook te makkelijk eigenlijk. Daarom liep ik ook vaker achter elkaar, want ik ben a-sportief en als iets dan niet uitdagend genoeg is geef ik zo op. Als het te moeilijk is trouwens ook haha. Begin het nu wel te voelen in m'n onderbenen, dus ik heb besloten om niet eigenwijs te zijn en gewoon rustdagen in te lassen. Gisteren trouwens les 13 gedaan, die ging goed. *O* Ben benieuwd hoe de volgende les wordt met die stukken van 6 minuten.

Hardlooptechnieklessen zijn misschien wel goed ja. Wel jammer dat het er dan meteen 10 zijn. :(
  woensdag 24 juni 2015 @ 11:29:21 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_153799537
10 valt mee toch? Techniek bijschaven is best lastig. Gewoontes afleren enzo.

@nb: goed zo, eerst rustig afmaken :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_153813636
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 08:56 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik doe ook 2006. :) Pijntjes vielen tot nu toe mee, maar ik vond de eerste paar lessen ook te makkelijk eigenlijk. Daarom liep ik ook vaker achter elkaar, want ik ben a-sportief en als iets dan niet uitdagend genoeg is geef ik zo op. Als het te moeilijk is trouwens ook haha. Begin het nu wel te voelen in m'n onderbenen, dus ik heb besloten om niet eigenwijs te zijn en gewoon rustdagen in te lassen. Gisteren trouwens les 13 gedaan, die ging goed. *O* Ben benieuwd hoe de volgende les wordt met die stukken van 6 minuten.

Hardlooptechnieklessen zijn misschien wel goed ja. Wel jammer dat het er dan meteen 10 zijn. :(
De eerste paar lessen waren voor mij ook vrij makkelijk maar gaven mij als a-sportief persoontje een yes I can gevoel en dat had ik nodig! :D

Net les 13 gedaan. Ging goed. Moest wel slikken toen ik 3 x 5 hoorde maar die laatste 5 gingen met dat 'overwinningsmuziekje' vliegend. :D Ik zweet nu echt na een les. 8-) :D :@

Morgen een rustdag en dan vrijdag les 14 met 3 x 6!

Die rustdag heb ik wel nodig. Merk dat de pijntjes in mijn voeten vrijwel over zijn. Mijn pezen en botten hebben het e.e.a. opgebouwd. Nu voel ik mijn schenen. Als het gaat zoals het nu gaat, voel ik daar vrijdag niets meer van en kan ik weer lopen.


quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 11:29 schreef Murmeli het volgende:
10 valt mee toch? Techniek bijschaven is best lastig. Gewoontes afleren enzo.

@nb: goed zo, eerst rustig afmaken :)
Hmm 10 is best veel als je een hekel hebt aan iets 'moeten' op een bepaald tijdstip. :') Dit is de reden waarom sporten op een sportschool nooit iets werden. Hardlopen doe ik wanneer het mij echt uitkomt en ik hoef mijn avondeten, etc. er niet voor af te raffelen. :)
pi_153813904
Het is hier veel te warm. Ik ga dus weer over 1,5 week en in de tussentijd wandel ik veel, tot nu steeds wel 8 km ieg.
  Admin woensdag 24 juni 2015 @ 21:07:08 #242
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_153813958
Afgelopen dagen weinig gedaan. Echt even de benen rust gegeven en vandaag weer helemaal pijnvrij begonnen aan 3km. Ging best lekker en heb meerdere keren 2min en 2min30 aaneen hardgelopen.
Morgen wandelen en vrijdag - indien pijnvrij - eens kijken of ik de 3 min aan kan tikken. Bij 3 min voel ik me wel redelijk veilig om weer met Evy te beginnen...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153818313
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2015 21:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is hier veel te warm. Ik ga dus weer over 1,5 week en in de tussentijd wandel ik veel, tot nu steeds wel 8 km ieg.
Balen zeg, dat het zo warm is (op je vakantieadres toch?) :P
Ach, hardlopen komt wel weer als je terug bent.
pi_153849513
:W

Ik leef nog... maar thuis liep het even niet zo lekker waardoor ik niks meer heb gedaan. Morgen begin ik mn programma dus weer lekker van voor af aan
  Moderator vrijdag 26 juni 2015 @ 09:35:26 #245
382129 crew  Donna
pi_153849563
Ik leef ook nog, maar ben ook nog steeds ziek. Als het zo blijft maar eens naar de huisarts. }:|
pi_153853116
hey wat leuk, ik wist niet dat dit topic ook bestond :D

na een pauze van een maand vorige week het hardlopen weer opgepakt en moet zeggen dat het me niks tegenviel :D straks maar eens de training een tandje hoger opschroeven en kijken hoe het gaat.

en eens een beetje inlezen in dit topic :@ :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_153881218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 12:24 schreef MissStevie het volgende:

en eens een beetje inlezen in dit topic :@ :)
Doe maar rustig aan :P
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:29:33 #248
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153889791
Twee weken geleden begon ik mijn enkel te voelen, en had ik besloten om even rustig aan te doen omdat ik in het verleden vaak genoeg last van die enkel heb gehad.
Ik ben wel een paar keer per week wezen wandelen.
Ook ben ik tussendoor hardlopend naar de hardloopwinkel gegaan om na te laten kijken hoe ik loop.
Hier werd mij aangeraden om in mijn linkerschoen toch een inlegzool te doen wat mijn enkel ten goede zou komen. Deze inlegzool is van de week binnengekomen en vanavond weer lekker wezen hardlopen.

Ondanks dat ik de afgelopen twee weken niet heb hardgelopen, ging het vanavond hartstikke lekker. Intervalletjes gedaan van twee minuten hardlopen met 1 minuut wandelen. Conditioneel had ik het idee dat ik wel langer hard kon lopen, maar ik wil toch nog een beetje voorzichtig zijn met mijn enkel, dus hierbij gelaten.

Ik lees dat sommigen hier goed bezig zijn met 15 minuten aan een stuk hardlopen. Ik hoop dat ik dat binnen afzienbare tijd ook red. Ik ben in ieder geval best tevreden hoe het nu gaat, gezien ik van een waar dieptepunt kom qua conditie.
pi_153922436
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:54 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Doe maar rustig aan :P
dat sowieso. kwam alleen zo binnenvallen ineens voor mijn gevoel :@

straks weer lekker hardlopen :D nieuwe week en een nieuwe training. nu 4x4 mins hardlopen en een 1 een twee keer 2 minuten wandelen. Dit ging de vorige keer echt heel lekker :D

watvoor programma's gebruiken jullie eigenlijk om op de bouwen??
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_153926103
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 11:04 schreef Polenbatser het volgende:
Vandaag staat Evy les 12 op het programma. :) Maar hoe doen jullie dat eigenlijk met de planning? Het is voor mij vaak niet mogelijk om me echt aan het om-de-dagschema van haar te houden i.v.m. werk. Soms ga ik dus 2 of 3 dagen achter elkaar en dan twee dagen niet, 1 les, weer twee dagen niet. Meer dan twee dagen mag er sowieso niet tussen zitten, want dan ga ik helemaal niet meer. Vraag me alleen af of het goed is om zo onregelmatig te lopen. Tot nu toe haal ik de lessen wel steeds.
Ik loop 1 keer per week met Evy, dat is eigenlijk te weinig waardoor ik soms een les terug moet.
ik heb ook een blessure gehad waardoor ik een paar weken niet heb kunnen lopen. Volgens mij heb ik sommige lessen 3 - 4 keer gedaan.

ik wil eigelijk 2 keer per week lopen maar dan moet ik vroeg opstaan, en daar ben ik niet zo goed in . :@
pi_153929305
Momenteel weer begonnen met hardlopen (hoe vaak ik al niet ben begonnen :') ) Ben 23 jaar, 1,80 en 75 kilo. Toch valt conditie wat tegen, ben nu al 4 weken bezig om 5km te lopen in een redelijk tempo. Tot nu toe 1x gered in 28:46.

Kan nog steeds niet goed tempo bepalen waardoor ik vaak na 4km stuk zit en niet meer kan. Vorige week de eerste kilometer gelopen met een gemiddelde van 15,2km/h (net onder de 4 minuten per km) ... natuurlijk veel te hard voor iemand die niet verder komt dan 4 km . Laatste 2x probeer ik toch wel rond de 10km/h uur te blijven wat al wat beter gaat. Hoop dat ik het volhoud en nu echt een keer kan doorwerken naar een afstand van 10km.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153929400
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:47 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik loop 1 keer per week met Evy, dat is eigenlijk te weinig waardoor ik soms een les terug moet.
ik heb ook een blessure gehad waardoor ik een paar weken niet heb kunnen lopen. Volgens mij heb ik sommige lessen 3 - 4 keer gedaan.

ik wil eigelijk 2 keer per week lopen maar dan moet ik vroeg opstaan, en daar ben ik niet zo goed in . :@
Gewoon doen, als je een week of 3 gewoon 2 tot 3 keer in de week loopt raak je er gewend en verslaafd aan. Dan wil je vroeg opstaan om te hardlopen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153929797
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Gewoon doen, als je een week of 3 gewoon 2 tot 3 keer in de week loopt raak je er gewend en verslaafd aan. Dan wil je vroeg opstaan om te hardlopen.
Ik ga het woensdag ochtend proberen. :)

Zal toch moeten anders kom ik niet verder.
pi_153931880
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:47 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Ik loop 1 keer per week met Evy, dat is eigenlijk te weinig waardoor ik soms een les terug moet.
ik heb ook een blessure gehad waardoor ik een paar weken niet heb kunnen lopen. Volgens mij heb ik sommige lessen 3 - 4 keer gedaan.

ik wil eigelijk 2 keer per week lopen maar dan moet ik vroeg opstaan, en daar ben ik niet zo goed in . :@
Ahhh, vroeg opstaan is niet leuk nee. Is er geen ander moment waarop je kunt lopen? Ik ga meestal meteen na werk, nog voordat ik gegeten heb. 's Ochtends lopen lukt me op één of andere manier niet.

Hoe is het met je blessure? Hopelijk over. :)
pi_153932430
Hier ligt het eraan wat mn werktijden zijn en of mn vriend thuis is in de avonduren wanneer ik loop.

Vandaag was ik vrij, t kleine meisje op de opvang en mn vriend op zn werk dus weer even gelopen.

4x1
2x2 en
1x3 met tussenpozen van 1 a 2 minuten

Ging lekker!
pi_153932649
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:31 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ahhh, vroeg opstaan is niet leuk nee. Is er geen ander moment waarop je kunt lopen? Ik ga meestal meteen na werk, nog voordat ik gegeten heb. 's Ochtends lopen lukt me op één of andere manier niet.

Hoe is het met je blessure? Hopelijk over. :)
technisch gezien zou 's avonds kunnen, maar ik loop liever 's ochtends (ik ben lastig ik weet). Zo rond een uur of 10, maar dat is alleen op zaterdag of zondag haalbaar. Dus dan maar 's ochtends vroeg.

Blessure is zo goed als over :). vervelende pijn in mijn bovenbeen, had eigelijk even langs de huisarts moeten gaan maar ach.
pi_153934757
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:36 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Momenteel weer begonnen met hardlopen (hoe vaak ik al niet ben begonnen :') ) Ben 23 jaar, 1,80 en 75 kilo. Toch valt conditie wat tegen, ben nu al 4 weken bezig om 5km te lopen in een redelijk tempo. Tot nu toe 1x gered in 28:46.

Kan nog steeds niet goed tempo bepalen waardoor ik vaak na 4km stuk zit en niet meer kan. Vorige week de eerste kilometer gelopen met een gemiddelde van 15,2km/h (net onder de 4 minuten per km) ... natuurlijk veel te hard voor iemand die niet verder komt dan 4 km . Laatste 2x probeer ik toch wel rond de 10km/h uur te blijven wat al wat beter gaat. Hoop dat ik het volhoud en nu echt een keer kan doorwerken naar een afstand van 10km.
Ik heb als doelstelling om in 8-10 weken 5 km hardlopen aan te leren dus 1 x de 5 km aantikken na 4 weken training is in mijn ogen razend snel! _O_

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:38 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Gewoon doen, als je een week of 3 gewoon 2 tot 3 keer in de week loopt raak je er gewend en verslaafd aan. Dan wil je vroeg opstaan om te hardlopen.
Eens! Behalve dat vroeg opstaan dan. :@

Nog mensen die het hardlopen aandurven deze warme week? Misschien ga ik morgen (als de temperatuur gezakt is) e.a. kan ik pas donderdag.
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2015 @ 21:21:31 #258
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153936395
Welja, ik heb zojuist gewoon gelopen. :Y
Drie keer negen minuten achter elkaar en steeds een minuut pauze ertussen. Wel moe in de benen, maar ik heb rustig doorgelopen. Hoofd omhoog en blijven gaan. Voor de zoveelste keer mijn zoon eruit gelopen (niet dat het me daar om te doen is, maar toch). Straks lekker mijn zweetlijf soppen en dan lekker verder zweten in bed. :)

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 29 juni 2015 @ 21:38:40 #259
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153936918
Gewoon doorgaan met dit weer. Lekker zweten.

Al heb ik wel als klein voordeel dat ik tot vorig jaar de nodige jaren in de tropen heb gewerkt, en behoorlijk goed tegen (vochtige) hitte kan.

Wel respect voor de mensen die door de weeks 's morgens vroeg al gaan hardlopen. Dat kan ik toch niet opbrengen, en aan de andere kant vindt ik het gewoon lekker om zo 's avonds even de kop leeg te maken door te lopen.
  maandag 29 juni 2015 @ 21:44:04 #260
47102 Elvi
miemkwien
pi_153937129
Ik ben toch even overgegaan op wandelen. Ik merkte dat ik best veel last kreeg van spieren en gewrichten.

Net heb ik 6,5 km gelopen (wandelen dus :P )
pi_153937931
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:22 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb als doelstelling om in 8-10 weken 5 km hardlopen aan te leren dus 1 x de 5 km aantikken na 4 weken training is in mijn ogen razend snel! _O_

[..]

Vorig jaar zomer liep ik 8km. Doe al lang aan hardlopen, maar vaak toch weer dat ik het een paar maanden niet doe en dan kan je weer opnieuw beginnen :')
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153961373
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:21 schreef bazbo het volgende:
Welja, ik heb zojuist gewoon gelopen. :Y
Drie keer negen minuten achter elkaar en steeds een minuut pauze ertussen. Wel moe in de benen, maar ik heb rustig doorgelopen. Hoofd omhoog en blijven gaan. Voor de zoveelste keer mijn zoon eruit gelopen (niet dat het me daar om te doen is, maar toch). Straks lekker mijn zweetlijf soppen en dan lekker verder zweten in bed. :)

:X
3 x 9! Goed bezig!! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:38 schreef Hamlapje het volgende:
Gewoon doorgaan met dit weer. Lekker zweten.

Al heb ik wel als klein voordeel dat ik tot vorig jaar de nodige jaren in de tropen heb gewerkt, en behoorlijk goed tegen (vochtige) hitte kan.

Nou heb net gelopen en kolere dat doe ik nooit meer op dit tijdstip van de dag met deze temperatuur en te warme kleding!! :N :N :N :N Wel mijn les netjes gehaald... Maar echt psycho. Was alleen maar bezig met niet oververhit raken i.p.v. looptechniek, etc.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer liep ik 8km. Doe al lang aan hardlopen, maar vaak toch weer dat ik het een paar maanden niet doe en dan kan je weer opnieuw beginnen :')
Zonde! :o Maar je lijkt het wel weer snel op te bouwen. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:29 schreef Hamlapje het volgende:
Ik lees dat sommigen hier goed bezig zijn met 15 minuten aan een stuk hardlopen. Ik hoop dat ik dat binnen afzienbare tijd ook red. Ik ben in ieder geval best tevreden hoe het nu gaat, gezien ik van een waar dieptepunt kom qua conditie.
Wij komen hier allemaal van een dieptepunt, komt goed. :Y Succes! *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door NewBalance op 30-06-2015 20:55:29 ]
pi_153962582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:47 schreef NewBalance het volgende:

Nou heb net gelopen en kolere dat doe ik nooit meer op dit tijdstip van de dag met deze temperatuur en te warme kleding!! :N :N :N :N Wel mijn les netjes gehaald... Maar echt psycho. Was alleen maar bezig met niet oververhit raken i.p.v. looptechniek, etc.

Aankomende dagen zijn dagen waar je voor 9 uur 's ochtends moet hardlopen (vooral als beginner) anders is het niet te doen. Je had zeker iets van katoen aan? Dat is echt killing _O-

Wel top dat je je doel voor vandaag wel hebt gehaald! Keertje helemaal kapot gaan is wel goed, dan is het de volgende keer een eitje :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153963334
Wat had je aan dan newbalance?

Ik ga morgen vroeg in shorts en mouwloos shirtje ;)
pi_153988562
Net les 16 gedaan :). Ik heb nu alleen soms wel pijn aan mijn rechterbeen links onder mijn knie. Volgens mij is het mijn bot daar die pijn doet, beetje zo'n zeurderig gevoel. Of zeg ik nu iets heel raars? Houd nu steeds twee dagen rusttijd, hopelijk gaat het over.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2015 @ 22:19:56 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_153989511
Ik dacht: Als ik laat in de avond ga lopen, dan valt het wel mee met de warmte. Niet dus. Heel rustig mijn drie keer negen minuten gelopen. Nu zit ik in de tuin zonder kleren na te zweten. Toch voelt het lekker! Ik heb het toch maar weer gedaan.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_153998610
Ik zou vandaag weer moeten hardlopen, maar dat ga ik dus echt niet doen. Heel misschien rond een uurtje of 10 als het onder de 25 graden is... maar dat zal wel niet.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_153999139
De komende dagen gaat wel afzien worden ja. Maandag is hier 38 graden voorspeld. :(
pi_154000292
Ik wilde ook nog gaan hardlopen dalijk. jet was alleen 11:15 toen ik klaar was met alles en al bloedheet :') vanavond rond een uur of 21:00 maar even een rondje doen :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154011800
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:04 schreef aapieannie het volgende:
Wat had je aan dan newbalance?
Ik had heeel heeel heeel dommig hardloopkleding van de H&M aan. Een lange hardlooplegging en een hardloopvest. De kleding van de H&M is echt prima, maar met dit weer sloeg het nergens op. :') :') :') :') De legging was het probleem niet, maar de vest wel. Ik had gewoon een hemdje aan moeten doen, maar voelde me een foute snol in een legging+hemdje! :{ Heb nog niet zo'n echt loszittend runners-hemdje want ja hoe vaak is het heet in NL en zag mezelf gewoon niet gaan met een strak hemdje op een legging. Ik had onder de vest alleen mijn sport-bh aan en kon hem dus niet uittrekken. Heb af en toe met de rits naar beneden gelopen. :') :') :')

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:47 schreef Polenbatser het volgende:
Net les 16 gedaan :). Ik heb nu alleen soms wel pijn aan mijn rechterbeen links onder mijn knie. Volgens mij is het mijn bot daar die pijn doet, beetje zo'n zeurderig gevoel. Of zeg ik nu iets heel raars? Houd nu steeds twee dagen rusttijd, hopelijk gaat het over.
Je hebt me ingehaald! _O_ Mijn volgende les is les 15 en vanavond moet ik overwerken dus komt het er niet van. :{

Hardloopfilmpjes kijken om te kijken of je houding goed is, helpt, kan ik je persoonlijk melden. :Y Door die filmpjes ben ik op mijn houding gaan letten en zijn mijn pijntjes vrijwel over.

En pas gaan hardlopen als alle pijntjes weg zijn, anders maak je het erger.
pi_154028298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:15 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Je hebt me ingehaald! _O_ Mijn volgende les is les 15 en vanavond moet ik overwerken dus komt het er niet van. :{

Hardloopfilmpjes kijken om te kijken of je houding goed is, helpt, kan ik je persoonlijk melden. :Y Door die filmpjes ben ik op mijn houding gaan letten en zijn mijn pijntjes vrijwel over.

En pas gaan hardlopen als alle pijntjes weg zijn, anders maak je het erger.
Ooo, goeie tip van die filmpjes, ga ik ook eens doen! Soms zie ik mensen lopen die hun voeten zo opzij gooien in plaats van ze op te tillen. Ik vraag me altijd af of dat nou goed is, ziet er namelijk raar uit en lijkt me ook niet echt een natuurlijk beweging.

Eergisteren gelopen dus en vandaag zijn de knieën bijna pijnloos. Zit te twijfelen om vanavond te gaan of morgen. Beide dagen is het toch hartstikke heet, dus daar is het ook al niet om te doen. Denk dat ik vandaag op de fiets terug van werk ga en dan morgen ga lopen. :)
pi_154028621
net een rondje gedaan... what was I thinking :') had gelukkig wel een fles water bij me, maar bij mijn op 1 na laatste blok van 4 mins. kon ik al niet meer :') maar goed.. het rondje toch afgemaakt dus das wel een lekker gevoel :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  Redactie Frontpage zaterdag 4 juli 2015 @ 20:41:34 #273
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154068554
Toch daarnet mijn drie keer negen minuten hardgelopen. Heel rustig, hoor. Op m'n dooie gemak joggen langs het kanaal. Natuurlijk is het warm en was ik na afloop doorweekt, maar van die (stort)douche na afloop bleef ik ook niet droog. Nu zit ik af te koelen in de tuin met een boek, een fiks glas water en een goed gevoel.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154068686
Het is ook verstandiger om eerst goed uit te zweten voordat je onder de douche springt ;)

Ik heb net ook even een snelle 5Km gelopen. Hier in Engeland ook goed warm nog, maargoed... gelukkig wordt het binnenkort weer wat normaler.
Ja doei.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:14:07 #275
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_154069401
Ik ben sinds een maandje begonnen en heb nu 6x gelopen. Ik moet nog even tijd vinden en maken om te gaan hardlopen, want kan het moeilijk combineren met werken en reizen.

Dit zijn in ieder geval mijn tijden, maar van harte gaat het niet. Steeds na 1-2 km ben ik al helemaal kapot.

  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:36:12 #276
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154070071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik ben sinds een maandje begonnen en heb nu 6x gelopen. Ik moet nog even tijd vinden en maken om te gaan hardlopen, want kan het moeilijk combineren met werken en reizen.

Dit zijn in ieder geval mijn tijden, maar van harte gaat het niet. Steeds na 1-2 km ben ik al helemaal kapot.

[ afbeelding ]
misschien wil je wel te snel, training is geen race
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_154080794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:39 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ooo, goeie tip van die filmpjes, ga ik ook eens doen! Soms zie ik mensen lopen die hun voeten zo opzij gooien in plaats van ze op te tillen. Ik vraag me altijd af of dat nou goed is, ziet er namelijk raar uit en lijkt me ook niet echt een natuurlijk beweging.

Eergisteren gelopen dus en vandaag zijn de knieën bijna pijnloos. Zit te twijfelen om vanavond te gaan of morgen. Beide dagen is het toch hartstikke heet, dus daar is het ook al niet om te doen. Denk dat ik vandaag op de fiets terug van werk ga en dan morgen ga lopen. :)
Ik heb via de filmpjes van You Tube geleerd 'trots' te gaan lopen. Borst recht vooruit als een trotse pauw zeg maar. :) En mijn houding check ik tijdens het lopen via mijn schaduw of via mijn reflectie in de ramen van huizen. :P

Gisteren les 15 gedaan. (In aangepaste kleding deze keer!) Begin viel tegen zoals altijd en daarna zit ik in de flow en haal ik die 7 minuten makkelijk. Toch denk ik nog elke les dat ik hem niet ga uitlopen. :') Moet nu 2 dagen rusten van Evy en dan weer een makkelijkere les. :D :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik ben sinds een maandje begonnen en heb nu 6x gelopen. Ik moet nog even tijd vinden en maken om te gaan hardlopen, want kan het moeilijk combineren met werken en reizen.

Dit zijn in ieder geval mijn tijden, maar van harte gaat het niet. Steeds na 1-2 km ben ik al helemaal kapot.

[ afbeelding ]
Wow en nergens last van qua blessures? Ben je al heel actief en sportief?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:52 schreef MissStevie het volgende:
net een rondje gedaan... what was I thinking :') had gelukkig wel een fles water bij me, maar bij mijn op 1 na laatste blok van 4 mins. kon ik al niet meer :') maar goed.. het rondje toch afgemaakt dus das wel een lekker gevoel :)
Wat voor flesje had je bij je? Hield je dat gewoon in je handen tijdens het rennen? Zit daar ook aan te denken maar het lijkt me ook een belasting.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook verstandiger om eerst goed uit te zweten voordat je onder de douche springt ;)

Ik heb net ook even een snelle 5Km gelopen. Hier in Engeland ook goed warm nog, maargoed... gelukkig wordt het binnenkort weer wat normaler.
Netjes! ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door NewBalance op 05-07-2015 12:28:24 ]
pi_154082877
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:15 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb via de filmpjes van You Tube geleerd 'trots' te gaan lopen. Borst recht vooruit als een trotse pauw zeg maar. :) En mijn houding check ik tijdens het lopen via mijn schaduw of via mijn reflectie in de ramen van huizen. :P

Gisteren les 15 gedaan. (In aangepaste kleding deze keer!) Begin viel tegen zoals altijd en daarna zit ik in de flow en haal ik die 7 minuten makkelijk. Toch denk ik nog elke les dat ik hem niet ga uitlopen. :') Moet nu 2 dagen rusten van Evy en dan weer een makkelijkere les. :D :D

[..]

Wow en nergens last van qua blessures? Ben je al heel actief en sportief?

[..]

Wat voor flesje had je bij je? Hield je dat gewoon in je handen tijdens het rennen? Zit daar ook aan te denken maar het lijkt me ook een belasting.

[..]

Netjes! ^O^
ik had gewoon zo een fles je spa van 500 ml bij me en vastgehouden idd. dat was net niks. leidde wel af. Er zijn ookb wel van die riemen waar je water flessen in kan stoppen. Misschien ga ikb daar naar kijken. voor dit warme weer is dat wel verstandig en de afstanden gaan ook alleen maar langer worden vanaf nu natuurlijk :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154089301
Er zijn ookf flesjes die een soort van aan je hand vast zitten in je hand, ook heb je ook nog belts met een bidon op je rug.
pi_154090008
Ik ga vanavond beginnen met Evy 2006, 4 dagen vrij geweest, lekker uitgerust.
Wel wat werkgezeik stress in mijn kop, maar daar is het rennen wel goed voor.
Al eerder Evy gedaan en bij les 19 oid gestopt, doodzonde.

Overigens een kilo of 40 te zwaar, dus er moet serieus gewerkt worden hier.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154092147
Terug van les 1, ging best goed eigenlijk.
Alleen bij de laatste 3 minuten merkte ik wel dat ik aan mijn eind zat, maar toch uitgelopen gelukkig.

Schoenen zijn net een maatje te klein, en short is ook te klein, dat zal ik even in de goede maat bestellen want dit loopt totaal niet prettig.
Toen ik naar buiten ging was het hier bewolkt, ik druk op play en de zon gaat schijnen, gelijk veels te warm natuurlijk :%

Ik heb trouwens deze een paar jaar geleden gekocht:


Past mijn telefoon en sleutels in, en verder kan je een klein beetje vocht meenemen, is wel prettig als het warm is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 6 juli 2015 @ 21:14:10 #282
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_154125080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:15 schreef NewBalance het volgende:

Wow en nergens last van qua blessures? Ben je al heel actief en sportief?
In het begin heb ik om de dag gelopen. Toen had ik alleen na de eerste dag 'gezonde' spierpijn, daarna door drukte (en een beetje luiheid) drie weken niet gerend en toen voelde ik wel weer wat pijntjes opkomen. Ik ben helemaal niet sportief, toevallig twee keer gevoetbald voordat ik begon met hardlopen, maar verder heb ik jarenlang niks serieus aan sport gedaan. Ik denk dat mijn bouw (lang, slank) redelijk in het voordeel is.
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 21:29:18 #283
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154125607
Kijk. Dit had ik een half jaar geleden toch niet van mijzelf verwacht.
Net twee keer twaalf en een keer vijf minuten hardgelopen met twee keer een minuut pauze ertussendoor. Best pittig, maar eigenlijk lukt het me verrekte goed. Ben nu wel bekaf, maar dat is niet erg (dat was ik vandaag de hele dag toch ook al).
Even nazweten in de tuin met anderhalve liter water en dan zo een ferme (stort) douche en tevreden en vroeg naar bed (en vannacht ik weet niet hoe veel keer mijn nest uit om te piesen).

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154135372
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:15 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb via de filmpjes van You Tube geleerd 'trots' te gaan lopen. Borst recht vooruit als een trotse pauw zeg maar. :) En mijn houding check ik tijdens het lopen via mijn schaduw of via mijn reflectie in de ramen van huizen. :P

Gisteren les 15 gedaan. (In aangepaste kleding deze keer!) Begin viel tegen zoals altijd en daarna zit ik in de flow en haal ik die 7 minuten makkelijk. Toch denk ik nog elke les dat ik hem niet ga uitlopen. :') Moet nu 2 dagen rusten van Evy en dan weer een makkelijkere les. :D :D

[..]

Goed zo! (In Evy stijl ;)) Wat jij schrijft is heel herkenbaar, zelf vind ik het middelste stukje ook vaak het lastigst. Dat eerste langere stuk zeg maar, dan denk ik ook dat ik de les niet ga uitlopen, maar tot nu toe gaat het prima. Gisteren les 17 gedaan na 4 dagen niks doen door de hitte. Was een beetje bang dat ik het niet ging halen omdat er meer dagen dan normaal tussen zaten, maar gelukkig was het te doen. :)

Nog geen filmpjes gekeken, ben lui haha. De pijntjes waren wel weg gisteren, dus wat dat betreft waren die 4 dagen rust wel goed. Nu niet echt ergens last van, alhoewel m'n benen wel vaak moe aanvoelen.
pi_154139016
Net na twee weken niets gedaan te hebben (okee, wandelen door de bergen is ook wel inspanning, maar niet rennen), net les 15 van Evy 2006 weer gedaan. 2 4 5 6 7 minuten met 2 min pauze tussendoor. Het is gelukt maar ik ben wel flink bekaf, ondanks dat kwartier wandelen erachteraan.
pi_154149667
Ik heb eigenlijk nog een beetje spierpijn van zondagavond in mijn benen en billen.
Nu wil ik wel graag gaan rennen, maar ik wil niks forceren.
Vanavond moet ik weer.

Wat kan ik het beste doen, gewoon erdoorheen rennen of beter een dag wachten?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154149837
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:18 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een beetje spierpijn van zondagavond in mijn benen en billen.
Nu wil ik wel graag gaan rennen, maar ik wil niks forceren.
Vanavond moet ik weer.

Wat kan ik het beste doen, gewoon erdoorheen rennen of beter een dag wachten?
Gewoon doen :)
pi_154156836
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gewoon doen :)
En gedaan, ging prima.
Les 2 met gemak uitgelopen, daarna nog wat rek en strek oefeningen gedaan.
Vriendin is al 10 jaar turnlerares dus die wist er wel een paar :)

Die loopt vanaf nu trouwens ook mee, die is maar een paar kilo te zwaar.
Overigens is ze wel 6 weken zwanger nu, dus even kijken tot wanneer het gaat :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154181037
quote:
2s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:16 schreef junkiexp het volgende:

Ik heb trouwens deze een paar jaar geleden gekocht:

[ afbeelding ]
Past mijn telefoon en sleutels in, en verder kan je een klein beetje vocht meenemen, is wel prettig als het warm is.

Ziet er handig uit! Staat op mijn to buy list samen met hardloopsokken en nog meer hardloopkleding. :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:

[..]

In het begin heb ik om de dag gelopen. Toen had ik alleen na de eerste dag 'gezonde' spierpijn, daarna door drukte (en een beetje luiheid) drie weken niet gerend en toen voelde ik wel weer wat pijntjes opkomen. Ik ben helemaal niet sportief, toevallig twee keer gevoetbald voordat ik begon met hardlopen, maar verder heb ik jarenlang niks serieus aan sport gedaan. Ik denk dat mijn bouw (lang, slank) redelijk in het voordeel is.
Denk dat je slanke bouw inderdaad het voordeel is. Dat is denk ik ook mijn voordeel. Ik ben totaal niet sportief en de lessen gaan me best goed af wat ik totaal niet verwacht had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:17 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Goed zo! (In Evy stijl ;)) Wat jij schrijft is heel herkenbaar, zelf vind ik het middelste stukje ook vaak het lastigst. Dat eerste langere stuk zeg maar, dan denk ik ook dat ik de les niet ga uitlopen, maar tot nu toe gaat het prima. Gisteren les 17 gedaan na 4 dagen niks doen door de hitte. Was een beetje bang dat ik het niet ging halen omdat er meer dagen dan normaal tussen zaten, maar gelukkig was het te doen. :)

Nog geen filmpjes gekeken, ben lui haha. De pijntjes waren wel weg gisteren, dus wat dat betreft waren die 4 dagen rust wel goed. Nu niet echt ergens last van, alhoewel m'n benen wel vaak moe aanvoelen.
Vermoeide benen is denk ik een kwestie van wennen? Heb ik ook hoor. Ik heb soms last van 'onrust' in mijn benen na het lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net na twee weken niets gedaan te hebben (okee, wandelen door de bergen is ook wel inspanning, maar niet rennen), net les 15 van Evy 2006 weer gedaan. 2 4 5 6 7 minuten met 2 min pauze tussendoor. Het is gelukt maar ik ben wel flink bekaf, ondanks dat kwartier wandelen erachteraan.
Netjes! ^O^

Ik heb gisteren les 16 gelopen en hem niet geheel gehaald. Ik was niet fier. -O- ;( Op het eind was het 3 x 5 minuten en ik heb 1 x 5 minuten - 1 x kapot gestopt na 1 minuut - 1 x 5 minuten gelopen. Ik had al keelpijn, toen kwam daar windkracht 5 tegenwind bij gevolgd door een steek in mijn zij waardoor ik tijdelijk uitgeschakeld raakte. }:|

Heb nu nog steeds keelpijn dus kan vanavond ook niet lopen en zit dus maar aan de.... c_/

Voor mijn gevoel loop ik achter en had ik al bij les 18 moeten zijn, triest hè!? :@
pi_154181334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:48 schreef NewBalance het volgende:
Netjes! ^O^

Ik heb gisteren les 16 gelopen en hem niet geheel gehaald. Ik was niet fier. -O- ;( Op het eind was het 3 x 5 minuten en ik heb 1 x 5 minuten - 1 x kapot gestopt na 1 minuut - 1 x 5 minuten gelopen. Ik had al keelpijn, toen kwam daar windkracht 5 tegenwind bij gevolgd door een steek in mijn zij waardoor ik tijdelijk uitgeschakeld raakte. }:|

Heb nu nog steeds keelpijn dus kan vanavond ook niet lopen en zit dus maar aan de.... c_/

Voor mijn gevoel loop ik achter en had ik al bij les 18 moeten zijn, triest hè!? :@
Jammer dat t niet lukte joh, komt wel weer, overmorgen weer een poging. Zeker met keelpijn, da's irritant. Zorgen dat je een les uit kan lopen is beter dan verder gaan terwijl je eigenlijk niet kan.
Al snap ik je, voor m'n statistiekjes vind ik het ook niet leuk dat ik 'achteruit' ben gegaan.
Best wat spierpijn vandaag, maar niet op een vervelende manier, morgen doe ik les 16 weer.
pi_154185677
Overigens is de 2006 versie van Evy wel een stuk pittiger in het begin zie ik, ik heb de 2011 versie eigenlijk nooit gebruikt.
Morgenavond weer, en dan even 2 dagen rust.
Vandaag overigens wat minder spierpijn :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:32:08 #292
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154202743
Ik vind het goed weer om een rondje te doen. ^O^ . Meer de tips for ik kreeg laatst in mijn achterhoofd.

Edit ; ik Hoor zoveel over evy dat ik het ook maar gedownload heb.

Update 20;09 : gratis les gevolg ('je eerste 5km in 10 weken'). Ging goed. Alleen een beetje last van buik. Alleen de training is niet opgeslagen :{ .
Wel bedankt voor de tip om water te drinken na het rennen ^O^. It works O+

[ Bericht 16% gewijzigd door zeefje op 09-07-2015 20:09:39 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:41:46 #293
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154202886
Die lessen waar jullie het over hebben? Moet je die kopen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154207631
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:41 schreef zeefje het volgende:
Die lessen waar jullie het over hebben? Moet je die kopen?
Je kan ze gewoon downloaden. Heb ze nog wel ergens, maar dan moet ik zoeken (gebruik m'n iPod mini eigenlijk alleen nog voor Evy :P)

Net les 16 gedaan, stukken makkelijker dan 15 :D 2 3 5 5 5 minuten met 2 2 3 3 minuten rust tussendoor zelfs. Ik kon nog best even verder aan het eind, maar dat heb ik braaf niet gedaan. Bij heuvelaf wel even last van de laterale knieband, maar dat verdween al snel dus ik verwacht niet dat het blijvend is.
pi_154209830
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:41 schreef zeefje het volgende:
Die lessen waar jullie het over hebben? Moet je die kopen?
ik geloof dat ik de enige ben die geen Evy gebruikt :P ik heb gewoon een opbouwschema van runnersworld.nl en dat overgenomen in Runkeeper. Goedkoop en goed. Ik merk al super snel vooruitgang :D
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154211239
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:13 schreef MissStevie het volgende:

[..]

ik geloof dat ik de enige ben die geen Evy gebruikt :P ik heb gewoon een opbouwschema van runnersworld.nl en dat overgenomen in Runkeeper. Goedkoop en goed. Ik merk al super snel vooruitgang :D
Ik gebruik ook geen Evy hoor!
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2015 @ 05:54:32 #297
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154214200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik gebruik ook geen Evy hoor!
+2

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154217404
hihi oow gelukkig :P wat gebruiken Jullie dan om op te bouwen??
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2015 @ 12:13:37 #299
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154218820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:15 schreef MissStevie het volgende:
hihi oow gelukkig :P wat gebruiken Jullie dan om op te bouwen??
Dit.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154228198
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:13 schreef bazbo het volgende:

[..]

Dit.

:X
owja.. dat is dezelfde als die ik gebruik :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  vrijdag 10 juli 2015 @ 18:57:36 #301
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154228360
Ikvind het wel makkelijk dat evy zegt Wanneer je tijd voorbij is. En ook hoeveel je hebt gelopen O+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')