Ik ben de laatste keer 55 kilo afgevallen. Dat loshangende vel valt wel mee.quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:28 schreef Danny het volgende:
[..]
het gaat alleen nog wat weinig van mijn tieten af. M'n buik verliest het meeste lijkt het wel. Uiteindelijk zal ik dan moeten gaan wennen aan loshangend vel. Daar zie ik wel tegenop...
quote:Op donderdag 11 juni 2015 23:38 schreef knorretje het volgende:
[..]
kun je eindelijk je tenen weer zien, weet je het wel iets anders te bedenken om over te klagen :p
Wanneer begint de ochtend bij jou? Dit valt bij mij nog allemaal in de categorie 'nacht'.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:35 schreef sigme het volgende:
Oh, mijn ochtendloopje ging juist erg goed. Maar ik ben ook echt een ochtendmens, en de wekker stond op 3:15. Ik ging om een uur of 5 lopen. Geen mens gezien, wel wat reeën en konijnen
Zeker zitten daar spierenquote:Op vrijdag 12 juni 2015 07:28 schreef Elvi het volgende:
Ik ben terug van het hardlopen maar de ochtend is geen succces. Dit was de slechtste loop van de week. Het was ook erg druk op dijk waar ik liep en ik geloof dat ik nu ook een shinsplint hebhet voelt als kramp in mn schenen. Nooit geweten dat daar spieren zaten.
Niet elk pijntje is direct een blessure inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zeker zitten daar spierenMaar het kan ook gewoon spierpijn zijn he.. als het na een dag of 2 rust gewoon grotendeels weg is hoeven het zeker geen shinsplints te zijn.
Zelfde situatie hierquote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:08 schreef Djeez het volgende:
Ik zit er ook hard over na te denken of ik moet en wil gaan hardlopen. Sinds ik drieënhalf jaar geleden een kantoorbaan heb gekregen, ben ik zeker tien kilo aangekomen. Daarbij ben ik zwaar astmatisch, dus voor de conditie zou het ook niet slecht zijn. Maar ja, hoe begin je zoiets? En moet je in je eentje lopen, of is het beter een sportmaatje te hebben?
Hardlopen is een goeie keuze! Maar de beste keuze die je kan maken in je leven is stoppen met roken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Zelfde situatie hierDikke longklachten hier (Ziekenhuis gelegen begin vant jaar) conditie 0,0 na de opname, stug blijven doorroken dus zat ook te loeren naar iets om mee af te vallen en mijn conditie mee op te bouwen. Tevens rook ik nog steeds :< maar maandag is mijn stopdag dus wil dan ook beginnen met actiever te leven. (tevens heb ik nu manboobs dus ook niet echt super).
Zelf zat ik te denken om iig 3x per week een stevige wandeling te maken zodat m'n conditie en lichaam daar een beetje aan went en na een paar weken dat programma wat ze hier een paar keer hebben genoemd te gaan gebruiken.
Omdat het erg van belang is in je eigen tempo te lopen zou ik alleen starten. En er zijn van 0 tot 5 km schema'squote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:08 schreef Djeez het volgende:
Ik zit er ook hard over na te denken of ik moet en wil gaan hardlopen. Sinds ik drieënhalf jaar geleden een kantoorbaan heb gekregen, ben ik zeker tien kilo aangekomen. Daarbij ben ik zwaar astmatisch, dus voor de conditie zou het ook niet slecht zijn. Maar ja, hoe begin je zoiets? En moet je in je eentje lopen, of is het beter een sportmaatje te hebben?
100% mee eens. Iedereen moet doen wat hij zelf wil. Heb zelf heel wat jaartjes véél gerookt, maar nadat ik me letterlijk een liesbreuk heb gehoest ben ik gestopt en ik zou niet meer terug willen. Maar combineren met meteen meer bewegen is nog veel beterquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hardlopen is een goeie keuze! Maar de beste keuze die je kan maken in je leven is stoppen met roken.
Uiteraard. Ben ik ook gaan doen. Een slechteverslaving ingeruild voor eeen goeie!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 15:12 schreef Danny het volgende:
[..]
100% mee eens. Iedereen moet doen wat hij zelf wil. Heb zelf heel wat jaartjes véél gerookt, maar nadat ik me letterlijk een liesbreuk heb gehoest ben ik gestopt en ik zou niet meer terug willen. Maar combineren met meteen meer bewegen is nog veel beter
Ja, vrij koppig.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
In elke goede zaak mag je buiten een eindje rennen en de schoenen retourneren als blijkt dat je er toch klachten van krijgt. Hoe koppig ben jij?
Ik wilde vanavond, maar studie.Dus morgenochtend voor werk aan maar even gaan.
Wat goed, ga zo door!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 15:49 schreef BrandX het volgende:
helemaal blij!
Het ging zo super lekker het wandelen, maar merkte op een gegeven moment een steekje in mijn hiel wat steeds een klein pietje meer werd. Ik ben dus maar na exact 4000meter gestopt met lopen (volgens endomondo).
Maarrrr!
Ik heb daar 33m42s over gedaan, met een gemiddelde snelheid van 7,14kmpu!
Dus ik ben heel blij. Een km meer dan tot nu toe, en nog eens 1kmpu sneller!
maar nu maar wel even twee daagjes rustig aan kijken wat dat steekje doet
Dankjequote:
Ja dat is mijn wandeltempo idd.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:41 schreef Grutsk het volgende:
[..]
DankjeIk las in het vorige topic dat jij voornamelijk wandelt. Zijn de tijden die je hierboven noemde ook in wandeltempo? Want dan heb je er echt goed de pas in zeg!
Ik heb net les 1 er op zitten en het viel niet meeHad in het begin wat last van mijn knie, maar gelukkig werd dat met de minuut minder. Als ik er morgen geen last van heb, ga ik het weer lekker langzaam opbouwen. Ik merkte wel dat mijn conditie weer een stuk achteruit is gegaan, maar wat overheerste was het fijne gevoel dat ik eindelijk weer ben begonnen.
tof, maar blijf zelf ook gewoon meeposten over jouw vooruitgang natuurlijkquote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:38 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Leuk streven, ik ben benieuwd naar je progressie dus ik blijf lekker meelezen!
Volgens mij is zo rond de 10km/u wel een normale ontspannen hardlooptijd, voor hardlopers die al wel wat getraind zijn dan.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:21 schreef MilkTea het volgende:
Ik heb deze week voor het eerst hardgelopen. Ik vond dat ik mezelf eens moest dwingen tot eens sport. Ik houd niet zo van teamsporten en een sportschool was ik ook snel mee gekapt. Nu heb ik de afspraak met een kennis om elke week minimaal 1x hard te lopen en krachttraining te doen op zijn zolder.
We liepen gemiddeld 8,0km per uur (geen idee of dit hard is? hoe hard lopen jullie) na zo ongeveer 5 - 6 min was ik wel echt kapot. Uiteindelijk wel 20 minuten gelopen incl wandelen.
Hoe ver men gaat lopen speelt ook wel een rol. Op een 10 km loop je iets langzamer dan op een 5 km. Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe hard jij loopt en hoe hard een ander zolang je presteert naar eigen kunnen is dat toch goed genoeg.quote:Op zondag 14 juni 2015 07:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij is zo rond de 10km/u wel een normale ontspannen hardlooptijd, voor hardlopers die al wel wat getraind zijn dan.
Goedgetrainde lopers lopen al snel 12km/u en talenten 15km/u. Topsportmatrathonlopers zijn iets waar ik niet over na wil denken.
Ik loop niet erg snel, misschien een beetje mede doordat ik alles onverhard loop. Ik loop meestal iets onder de 9km/u.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op zondag 14 juni 2015 18:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hoe ver men gaat lopen speelt ook wel een rol. Op een 10 km loop je iets langzamer dan op een 5 km. Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe hard jij loopt en hoe hard een ander zolang je presteert naar eigen kunnen is dat toch goed genoeg.
Kun je naberekenen met mapmyrun.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:02 schreef Elvi het volgende:
Net terug van een uur wandelen. Ik was alleen vergeten mn app aan te zetten dus ik weet niet hoeveel kilometer het wasIk gok iets van 5 of 6 km.
Touwtje springen zullen m'n onderburen fijn vindenquote:Op maandag 15 juni 2015 12:33 schreef DonnaRush het volgende:
Ik doe wat sprongen met touwtje springen en daarna wandel ik stevig naar het bos waar ik Evy dan aan doe en begin.
Gisteren ochtend ook weer les 1 gedaan, maar halverwege kon ik niet meer. Ik werd zo verschrikkelijk misselijk. Ben dus maar terug gelopen. Moest bijna overgeven zelfs, snap er niks van.
Morgenavond maar weer proberen.
Tijd voor Evy (oid)?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:29 schreef Danny het volgende:
Heb zelf het weekend wat kalm aan gedaan, deels vanwege kutweer en deels vanwege toch nog wat gevoelige schenen. Vandaag weer wezen (hard)lopen en dat ging best lekker. Heb weer vier nieuwe records op endomondo (12-min nu op 1.54km, snelste km in 7m35s, snelste mijl in 12m41s en snelste 3km in 24m34s) en in mijn interval kan ik nu regelmatig 90s lopen om 60s wandelen of 60s-75s lopen om 45s wandelen.
Ik had echt nooit verwacht dat het wennen aan hardlopen zo snel zou gaan.
Morgen weer wandelen en dan woensdag weer een kijken hoe het gaat. Qua 12min test scoor ik nog steeds 'slecht' voor mijn leeftijd. Moet naar 1.7km voor 'redelijke conditie' dus heb nog wel ff te gaan
Hi Danny! Qua loopervaring ben ik misschien verder maar de afgelopen weken loop ik steeds een van de eerste 6 lessen van Evy, het duurt dus nog wel even voordat ik weer op de 10 kilometer zit. Mijn doel is om eind augustus/begin september de 5 kilometer aan te tikken. Ik ben al een paar keer in de bekende valkuilen (te weinig rust, trainen met pijn etc.) getrapt dus ik neem dit keer geen risico's.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:01 schreef Danny het volgende:
Hoi klonterpotJe bent denk ik een stukje verder dan ik. Hoe lang denk je nodig te hebben voordat je weer rond de 10km kan lopen?
Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.quote:
Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
Evy is inderdaad niet voor bijzondere doelgroepen denk ik, al hoor ik juist ook veel mensen die Evy veel te traag vinden, die knallen zo snel door de lessen heen.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Voor les 1 van Evy moet ik al wel 3 minuten kunnen hardlopen en dat red ik nog niet. Verder bevalt het bepalen van eigen tempo en interval me vooralsnog wel en ik heb ook het idee dat Evy niet bedoeld is voor mensen met 40 kilo overgewicht. Voor mij gaat Evy gewoon veel te snel.
Fietsen is voor mij met niet echt een optie ivm een pijnlijk bekken, ter hoogte van mijn stuitje, waar het lijkt alsof mijn bekkenhelften langs elkaar schuren. Dat is erg pijnlijk. Ik doe in principe ma-wo-vr hardlopen en di-do-za-zo een flink stuk wandelen.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.
Zoals ik in mijn vorige posts al aangaf ben ik afgestapt van 3 keer per week trainen![]()
Ik wandel 1 keer per week, loop 1 keer per week en zwem 1 keer per week. Daarnaast stap ik tegenwoordig altijd op de fiets als de afstand en omstandigheden dat toelaten en ben ik gezonder gaan eten. Uiteindelijk wil ik toe naar 2 keer per week hardlopen en 1 keer per week zwemmen.
Goed bezig! Het stoppen-met-roken topic heb ik ook al een aantal keer bezocht, maar dat goede voornemen is een van de weinige voornemens die me nog niet gelukt is. Er rest mij nu verder niets dan je er voor de zekerheid nogmaals op te wijzen dat je godsgruwelijk goed naar je lichaam moet blijven luisteren!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Fietsen is voor mij met niet echt een optie ivm een pijnlijk bekken, ter hoogte van mijn stuitje, waar het lijkt alsof mijn bekkenhelften langs elkaar schuren. Dat is erg pijnlijk. Ik doe in principe ma-wo-vr hardlopen en di-do-za-zo een flink stuk wandelen.
Heb ik pijn op ma-wo of vr dan loop ik ipv rennen. Doet het teveel pijn doe ik niets tot de pijn weg is.
Nu na zes weken blijkt dat - voor mij - prima te werken. Ik draai mijn handen niet meer om om even 8 kilometer te wandelen, waar ik zes weken geleden een wandeling van mijn voordeur naar mijn auto (een meter of zes) al een zware taak vond.
Verder ben ik ruim 5 kilo kwijt en ik eet een stuk gezonder. Minder verzadigde vetten, meer goede vetten (zalm/makreel/noten/pinda's), veel vezels (banaan, grof volkorenbrood ipv witbrood) en weinig tot geen snoep e.d. Roken had ik 9 1/2 jaar geleden al opgegeven (net gecheckt in het stoppen met roken topic, dacht dat het 6 1/2 jaar was, maar blijkt 9 1/2 jaar te zijn)
De nieuwe lifestyle bevalt me tot dusverre uitstekend moet ik zeggen.
Spieren zijn zwaarder dan vet he. Liever een betere buikomvang dan een ander cijfertje op de weegschaal.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:41 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht "even kijken of ik ben afgevallen na een week!" want ik doe nu elke dag aan lichaamsbeweging (lopen, hardlopen, en oefeningen) en ik heb mn eten aangepast.
1 kilo aangekomen![]()
Ik heb nu Insanity Workout gedownload
Je maakt geen kilo spieren aan in een weekquote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Spieren zijn zwaarder dan vet he. Liever een betere buikomvang dan een ander cijfertje op de weegschaal.
(Dat zegt de ratio, in de praktijk heb ik liever ook een paar BMI punten minder ėn een normale buikomtrek)
Maar ze kunnen wel meer vocht vasthouden en met warmer weer kan dat in het algemeen wel. Focus niet zo op de weegschaalquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je maakt geen kilo spieren aan in een week
Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar ze kunnen wel meer vocht vasthouden en met warmer weer kan dat in het algemeen wel. Focus niet zo op de weegschaal
Conditieresultaat gaat wat dat betreft een stuk snellerquote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.
Ja en de aansturing/activering van je spieren gaat ook zeker snel vooruit waardoor je wel degelijk sterker wordt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je meer spiermassa hebt..quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Conditieresultaat gaat wat dat betreft een stuk sneller
Misschien ziet je vriendin Evy als concurrentiequote:Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik heb veel baat gehad bij de schema's van Evy maar ik weet uit betrouwbare bron dat er aardig wat kritiek is op de schema's. Een vriendin van me is personal trainer en gaf aan dat drie keer per week trainen al pittig is voor mensen die een perfect BMI hebben, laat staan voor mensen met overgewicht. Zonder juiste begeleiding kan dat snel fout gaan.
Zoals ik in mijn vorige posts al aangaf ben ik afgestapt van 3 keer per week trainen![]()
Ik wandel 1 keer per week, loop 1 keer per week en zwem 1 keer per week. Daarnaast stap ik tegenwoordig altijd op de fiets als de afstand en omstandigheden dat toelaten en ben ik gezonder gaan eten. Uiteindelijk wil ik toe naar 2 keer per week hardlopen en 1 keer per week zwemmen.
Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, of toch een beetje een te zwaar ontbijt. Heb wel een tijd gewacht, maar misschien niet lang genoeg. Nouja, de wandeling is ook goed geweest.
ik zou op mijn muil glijden denk ik...quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.
Het is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb gisteren nog 16 km getraild op één banaan (kwartier ervoor gegeten). Meer eten gaat bij mij niet goed, daar heb ik last van.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 15:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik word altijd misselijk als ik gegeten heb, dus ik loop nuchter. Ik ken ook wel mensen die het beste lopen op 1 banaan.
Weegschalen zijn sowieso poep, je moet je taille meten of iets dergelijks. Als je loopt kweek je ook wat spiertjes en die wegen weer meer dan vetjes.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:21 schreef Sarasi het volgende:
Ik ben in week 1 afgevallen, week 2 geen verschil meer. Maar toen heb ik ook wel 2.5 jokerdag gehad dus op zich...Vergeet niet dat wegen ook een kunst is he. Ik zorg altijd dat ik de dag ervoor in ieder geval voldoende drink, zodat ik geen water ga vasthouden. Dan 's ochtends naar de wc en dan wegen. Daarna pas iets drinken of eten ofzo. En dat dan elke maandagochtend. Dat kan dan ook nog best een beetje schommelen vanwege mijn eigen cyclus of het weer, maar het mag niet twee weken achter elkaar omhoog gaan.
Aanzetten echt niet, alleen zal het minimaal zijn. Ga je van 0 naar hardlopen dan kweek je behoorlijk rap spieren. Geen bodybuilder nee, maar je lichaam zal zich willen wapenen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klopt, je moet ook pas naar je resultaat kijken over een paar weken of zo. Maar het spieraanbouw argument wordt een beetje te pas en te onpas gebruikt overal, het is echt vrij moeilijk om kilo's spiermassa aan te zetten als je daar niet specifiek voor traint en eet, vooral voor vrouwen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 11:41 schreef Elvi het volgende:
Ik dacht "even kijken of ik ben afgevallen na een week!" want ik doe nu elke dag aan lichaamsbeweging (lopen, hardlopen, en oefeningen) en ik heb mn eten aangepast.
1 kilo aangekomen![]()
Ik heb nu Insanity Workout gedownload
Worden jullie wel strakker? Na een week is sowieso wel een beetje heel vroeg natuurlijk.quote:
Na een maand nog eens kijken. Verder zou ik na een tijdje niet alleen de afstand verhogen, maar juist de intensiteit, dat tikt veel harder aan. Het gaat om de prikkel, dan zal je lichaam zich willen aanpassen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:24 schreef DonnaRush het volgende:
Nou, ik ben al weer een hele tijd streng aan het opletten. En als je dan 'ineens' lekker actief gaat doen en dan kom je aan, das gewoon stom.
Ik heb wel goede hoop verder hoor haha.
Goede tip dankjewel. Ik ga morgenavond weer proberen en loop steeds hetzelfde stuk. Ben natuurlijk ook pas net begonnen met Evy. Ik doe het nog rustig aan.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:26 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Na een maand nog eens kijken. Verder zou ik na een tijdje niet alleen de afstand verhogen, maar juist de intensiteit, dat tikt veel harder aan. Het gaat om de prikkel, dan zal je lichaam zich willen aanpassen.
Sowieso eerst de basis, de rest komt later, ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:30 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Goede tip dankjewel. Ik ga morgenavond weer proberen en loop steeds hetzelfde stuk. Ben natuurlijk ook pas net begonnen met Evy. Ik doe het nog rustig aan.
Grote kans van wel.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik heb wel flink spierpijn vandaagzou het door het heuveltje (brug) komen?
Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboysquote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:41 schreef boterhoofd het volgende:
Ik had ook problemen met Evy en ben toen overgestapt naar het schema van Renate Wennemars en dat ging wel goed. Misschien een idee?
Ranzige liedjes? Heb je de 2006 versie?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboys
Lil Kim zit in de 2006 versie.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:56 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ranzige liedjes? Heb je de 2006 versie?
Ik ben in de 2011 versie geen ranzig liedje tegen gekomen.
Goed bezig! Les 18 al weer. Nog eventjes en het zit er al weer op. Komt goed overmorgen!quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
net Evy 18 gedaan2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Bijna even ver gelopen als eergisteren, dus ging wel lekker. M'n rondje is op dit moment zo dat ik daarna nog zo'n 10 minuten wandel, da's ook wel goed. Overmorgen 5, 6, 7, 8
Thx!quote:Op woensdag 17 juni 2015 21:17 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Goed bezig! Les 18 al weer. Nog eventjes en het zit er al weer op. Komt goed overmorgen!
Ja mijn buik voelt na 10 lessen strakker.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:21 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
[..]
Worden jullie wel strakker? Na een week is sowieso wel een beetje heel vroeg natuurlijk.
quote:Op woensdag 17 juni 2015 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
net Evy 18 gedaan2, 4, 5, 6 en 7 minuten. Bijna even ver gelopen als eergisteren, dus ging wel lekker. M'n rondje is op dit moment zo dat ik daarna nog zo'n 10 minuten wandel, da's ook wel goed. Overmorgen 5, 6, 7, 8
Over ranzige liedjes gesproken. Heb al 2 x op een geremixte versie van de themesong van Baywatch gelopen. I'll be there met beelden van een in slowmotion rennende grasmat (David Hasselhoff) want ik ben visueel ingesteld en zie die harige borstkas zo weer voor me.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vind Evy wel prima. Behalve met die ranzige liedjes en de backstreetboys
Ik denk ook dat je moet uitkijken dat je je gewrichten niet overbelast. Wandelen is voorlopig beter voor je lichaam en met zwemmen schijn je je gewrichten ook te sparen. In ieder geval wel goed bezig.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Thx!!! Handig!quote:Op maandag 15 juni 2015 22:29 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Edit: ohja, ik doe ook een aantal spierversterkende oefeningen om blessures te voorkomen zoals:
Opbouw is dat ik het schema afwerk, af en toe ivm drukte heb ik een dubbele rustdag, heb een keer een les gedoubleerd.quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:58 schreef NewBalance het volgende:
Goed bezig! Hoe is jouw opbouw? Heb je nog lessen dubbel gedaan?
Het is misschien wel iets voor mij. Wat ik zei over dat 100 mtr rennen 100 mtr lopen is toch eigenlijk al een opbouwsschema?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 11:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Opbouw is dat ik het schema afwerk, af en toe ivm drukte heb ik een dubbele rustdag, heb een keer een les gedoubleerd.
Ben twee jaar terug voor het laatst aan dit schema begonnen, toen blessure vanaf les tien door ik denk 1. oude schoenen 2. ipv naar huis wandelen na de les, verder gaan met de volgende.
zeefje, is een opbouwschema niet iets voor jou?
En over die vreetbui weet ik niet, ik drink dan altijd veel water.
Gezond spul klaarzetten.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 10:59 schreef zeefje het volgende:
Edit ; nog iets anders. Wat Doe je tegen vreetbui na het sporten![]()
Crackee goed idee wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:05 schreef Elvi het volgende:
[..]
Gezond spul klaarzetten.
Heb je trek in iets zoets; fruit.
Heb je trek in iets zouts; een cracker (zo'n dunne zoute met kruiden van Wasa) met philadelphia
Heb je trek in stevigers; yoghurt met beschuit en misschien wat honing of een lepeltje jam.
Heb je trek in zoet, zout, en iets wat vult; stukjes galiameloen met rauwe ham
het is interval, opbouw suggereert dat de renstukjes langer wordenquote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:04 schreef zeefje het volgende:
[..]
Het is misschien wel iets voor mij. Wat ik zei over dat 100 mtr rennen 100 mtr lopen is toch eigenlijk al een opbouwsschema?
Ik heb het ook een halve ltr water weggewerkt tegen de trek
Hoe moet ik dat voor me zien? 2 min rennen, minuut lopen? Of helemaal niet lopen? En wanneer ga je dan langere stukken rennen? Als je bijvoorbeeld die twee min kan rennen?quote:Op vrijdag 19 juni 2015 12:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
het is interval, opbouw suggereert dat de renstukjes langer wordendat doen sommige mensen prima zelf, anderen zoals ik hebben daar een externe motivator bv Evy bij nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |