abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2015 @ 21:36:12 #276
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_154070071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik ben sinds een maandje begonnen en heb nu 6x gelopen. Ik moet nog even tijd vinden en maken om te gaan hardlopen, want kan het moeilijk combineren met werken en reizen.

Dit zijn in ieder geval mijn tijden, maar van harte gaat het niet. Steeds na 1-2 km ben ik al helemaal kapot.

[ afbeelding ]
misschien wil je wel te snel, training is geen race
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_154080794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:39 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ooo, goeie tip van die filmpjes, ga ik ook eens doen! Soms zie ik mensen lopen die hun voeten zo opzij gooien in plaats van ze op te tillen. Ik vraag me altijd af of dat nou goed is, ziet er namelijk raar uit en lijkt me ook niet echt een natuurlijk beweging.

Eergisteren gelopen dus en vandaag zijn de knieën bijna pijnloos. Zit te twijfelen om vanavond te gaan of morgen. Beide dagen is het toch hartstikke heet, dus daar is het ook al niet om te doen. Denk dat ik vandaag op de fiets terug van werk ga en dan morgen ga lopen. :)
Ik heb via de filmpjes van You Tube geleerd 'trots' te gaan lopen. Borst recht vooruit als een trotse pauw zeg maar. :) En mijn houding check ik tijdens het lopen via mijn schaduw of via mijn reflectie in de ramen van huizen. :P

Gisteren les 15 gedaan. (In aangepaste kleding deze keer!) Begin viel tegen zoals altijd en daarna zit ik in de flow en haal ik die 7 minuten makkelijk. Toch denk ik nog elke les dat ik hem niet ga uitlopen. :') Moet nu 2 dagen rusten van Evy en dan weer een makkelijkere les. :D :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:
Ik ben sinds een maandje begonnen en heb nu 6x gelopen. Ik moet nog even tijd vinden en maken om te gaan hardlopen, want kan het moeilijk combineren met werken en reizen.

Dit zijn in ieder geval mijn tijden, maar van harte gaat het niet. Steeds na 1-2 km ben ik al helemaal kapot.

[ afbeelding ]
Wow en nergens last van qua blessures? Ben je al heel actief en sportief?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 12:52 schreef MissStevie het volgende:
net een rondje gedaan... what was I thinking :') had gelukkig wel een fles water bij me, maar bij mijn op 1 na laatste blok van 4 mins. kon ik al niet meer :') maar goed.. het rondje toch afgemaakt dus das wel een lekker gevoel :)
Wat voor flesje had je bij je? Hield je dat gewoon in je handen tijdens het rennen? Zit daar ook aan te denken maar het lijkt me ook een belasting.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Het is ook verstandiger om eerst goed uit te zweten voordat je onder de douche springt ;)

Ik heb net ook even een snelle 5Km gelopen. Hier in Engeland ook goed warm nog, maargoed... gelukkig wordt het binnenkort weer wat normaler.
Netjes! ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door NewBalance op 05-07-2015 12:28:24 ]
pi_154082877
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:15 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Ik heb via de filmpjes van You Tube geleerd 'trots' te gaan lopen. Borst recht vooruit als een trotse pauw zeg maar. :) En mijn houding check ik tijdens het lopen via mijn schaduw of via mijn reflectie in de ramen van huizen. :P

Gisteren les 15 gedaan. (In aangepaste kleding deze keer!) Begin viel tegen zoals altijd en daarna zit ik in de flow en haal ik die 7 minuten makkelijk. Toch denk ik nog elke les dat ik hem niet ga uitlopen. :') Moet nu 2 dagen rusten van Evy en dan weer een makkelijkere les. :D :D

[..]

[..]

Wat voor flesje had je bij je? Hield je dat gewoon in je handen tijdens het rennen? Zit daar ook aan te denken maar het lijkt me ook een belasting.

[..]

Netjes! ^O^
ik had gewoon zo een fles je spa van 500 ml bij me en vastgehouden idd. dat was net niks. leidde wel af. Er zijn ookb wel van die riemen waar je water flessen in kan stoppen. Misschien ga ikb daar naar kijken. voor dit warme weer is dat wel verstandig en de afstanden gaan ook alleen maar langer worden vanaf nu natuurlijk :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_154089301
Er zijn ookf flesjes die een soort van aan je hand vast zitten in je hand, ook heb je ook nog belts met een bidon op je rug.
pi_154090008
Ik ga vanavond beginnen met Evy 2006, 4 dagen vrij geweest, lekker uitgerust.
Wel wat werkgezeik stress in mijn kop, maar daar is het rennen wel goed voor.
Al eerder Evy gedaan en bij les 19 oid gestopt, doodzonde.

Overigens een kilo of 40 te zwaar, dus er moet serieus gewerkt worden hier.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154092147
Terug van les 1, ging best goed eigenlijk.
Alleen bij de laatste 3 minuten merkte ik wel dat ik aan mijn eind zat, maar toch uitgelopen gelukkig.

Schoenen zijn net een maatje te klein, en short is ook te klein, dat zal ik even in de goede maat bestellen want dit loopt totaal niet prettig.
Toen ik naar buiten ging was het hier bewolkt, ik druk op play en de zon gaat schijnen, gelijk veels te warm natuurlijk :%

Ik heb trouwens deze een paar jaar geleden gekocht:

Past mijn telefoon en sleutels in, en verder kan je een klein beetje vocht meenemen, is wel prettig als het warm is.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:14:10 #282
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_154125080
quote:

In het begin heb ik om de dag gelopen. Toen had ik alleen na de eerste dag 'gezonde' spierpijn, daarna door drukte (en een beetje luiheid) drie weken niet gerend en toen voelde ik wel weer wat pijntjes opkomen. Ik ben helemaal niet sportief, toevallig twee keer gevoetbald voordat ik begon met hardlopen, maar verder heb ik jarenlang niks serieus aan sport gedaan. Ik denk dat mijn bouw (lang, slank) redelijk in het voordeel is.
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 21:29:18 #283
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154125607
Kijk. Dit had ik een half jaar geleden toch niet van mijzelf verwacht.
Net twee keer twaalf en een keer vijf minuten hardgelopen met twee keer een minuut pauze ertussendoor. Best pittig, maar eigenlijk lukt het me verrekte goed. Ben nu wel bekaf, maar dat is niet erg (dat was ik vandaag de hele dag toch ook al).
Even nazweten in de tuin met anderhalve liter water en dan zo een ferme (stort) douche en tevreden en vroeg naar bed (en vannacht ik weet niet hoe veel keer mijn nest uit om te piesen).

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_154135372
quote:

[..]

[..]

Goed zo! (In Evy stijl ;)) Wat jij schrijft is heel herkenbaar, zelf vind ik het middelste stukje ook vaak het lastigst. Dat eerste langere stuk zeg maar, dan denk ik ook dat ik de les niet ga uitlopen, maar tot nu toe gaat het prima. Gisteren les 17 gedaan na 4 dagen niks doen door de hitte. Was een beetje bang dat ik het niet ging halen omdat er meer dagen dan normaal tussen zaten, maar gelukkig was het te doen. :)

Nog geen filmpjes gekeken, ben lui haha. De pijntjes waren wel weg gisteren, dus wat dat betreft waren die 4 dagen rust wel goed. Nu niet echt ergens last van, alhoewel m'n benen wel vaak moe aanvoelen.
pi_154139016
Net na twee weken niets gedaan te hebben (okee, wandelen door de bergen is ook wel inspanning, maar niet rennen), net les 15 van Evy 2006 weer gedaan. 2 4 5 6 7 minuten met 2 min pauze tussendoor. Het is gelukt maar ik ben wel flink bekaf, ondanks dat kwartier wandelen erachteraan.
pi_154149667
Ik heb eigenlijk nog een beetje spierpijn van zondagavond in mijn benen en billen.
Nu wil ik wel graag gaan rennen, maar ik wil niks forceren.
Vanavond moet ik weer.

Wat kan ik het beste doen, gewoon erdoorheen rennen of beter een dag wachten?
pi_154149837
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:18 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een beetje spierpijn van zondagavond in mijn benen en billen.
Nu wil ik wel graag gaan rennen, maar ik wil niks forceren.
Vanavond moet ik weer.

Wat kan ik het beste doen, gewoon erdoorheen rennen of beter een dag wachten?
Gewoon doen :)
pi_154156836
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 19:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gewoon doen :)
En gedaan, ging prima.
Les 2 met gemak uitgelopen, daarna nog wat rek en strek oefeningen gedaan.
Vriendin is al 10 jaar turnlerares dus die wist er wel een paar :)

Die loopt vanaf nu trouwens ook mee, die is maar een paar kilo te zwaar.
Overigens is ze wel 6 weken zwanger nu, dus even kijken tot wanneer het gaat :)
pi_154181037
quote:
2s.gif Op zondag 5 juli 2015 18:16 schreef junkiexp het volgende:

Ik heb trouwens deze een paar jaar geleden gekocht:

[ afbeelding ]
Past mijn telefoon en sleutels in, en verder kan je een klein beetje vocht meenemen, is wel prettig als het warm is.

Ziet er handig uit! Staat op mijn to buy list samen met hardloopsokken en nog meer hardloopkleding. :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:14 schreef Piperidine het volgende:

[..]

In het begin heb ik om de dag gelopen. Toen had ik alleen na de eerste dag 'gezonde' spierpijn, daarna door drukte (en een beetje luiheid) drie weken niet gerend en toen voelde ik wel weer wat pijntjes opkomen. Ik ben helemaal niet sportief, toevallig twee keer gevoetbald voordat ik begon met hardlopen, maar verder heb ik jarenlang niks serieus aan sport gedaan. Ik denk dat mijn bouw (lang, slank) redelijk in het voordeel is.
Denk dat je slanke bouw inderdaad het voordeel is. Dat is denk ik ook mijn voordeel. Ik ben totaal niet sportief en de lessen gaan me best goed af wat ik totaal niet verwacht had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 09:17 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Goed zo! (In Evy stijl ;)) Wat jij schrijft is heel herkenbaar, zelf vind ik het middelste stukje ook vaak het lastigst. Dat eerste langere stuk zeg maar, dan denk ik ook dat ik de les niet ga uitlopen, maar tot nu toe gaat het prima. Gisteren les 17 gedaan na 4 dagen niks doen door de hitte. Was een beetje bang dat ik het niet ging halen omdat er meer dagen dan normaal tussen zaten, maar gelukkig was het te doen. :)

Nog geen filmpjes gekeken, ben lui haha. De pijntjes waren wel weg gisteren, dus wat dat betreft waren die 4 dagen rust wel goed. Nu niet echt ergens last van, alhoewel m'n benen wel vaak moe aanvoelen.
Vermoeide benen is denk ik een kwestie van wennen? Heb ik ook hoor. Ik heb soms last van 'onrust' in mijn benen na het lopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net na twee weken niets gedaan te hebben (okee, wandelen door de bergen is ook wel inspanning, maar niet rennen), net les 15 van Evy 2006 weer gedaan. 2 4 5 6 7 minuten met 2 min pauze tussendoor. Het is gelukt maar ik ben wel flink bekaf, ondanks dat kwartier wandelen erachteraan.
Netjes! ^O^

Ik heb gisteren les 16 gelopen en hem niet geheel gehaald. Ik was niet fier. -O- ;( Op het eind was het 3 x 5 minuten en ik heb 1 x 5 minuten - 1 x kapot gestopt na 1 minuut - 1 x 5 minuten gelopen. Ik had al keelpijn, toen kwam daar windkracht 5 tegenwind bij gevolgd door een steek in mijn zij waardoor ik tijdelijk uitgeschakeld raakte. }:|

Heb nu nog steeds keelpijn dus kan vanavond ook niet lopen en zit dus maar aan de.... c_/

Voor mijn gevoel loop ik achter en had ik al bij les 18 moeten zijn, triest hè!? :@
pi_154181334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:48 schreef NewBalance het volgende:
Netjes! ^O^

Ik heb gisteren les 16 gelopen en hem niet geheel gehaald. Ik was niet fier. -O- ;( Op het eind was het 3 x 5 minuten en ik heb 1 x 5 minuten - 1 x kapot gestopt na 1 minuut - 1 x 5 minuten gelopen. Ik had al keelpijn, toen kwam daar windkracht 5 tegenwind bij gevolgd door een steek in mijn zij waardoor ik tijdelijk uitgeschakeld raakte. }:|

Heb nu nog steeds keelpijn dus kan vanavond ook niet lopen en zit dus maar aan de.... c_/

Voor mijn gevoel loop ik achter en had ik al bij les 18 moeten zijn, triest hè!? :@
Jammer dat t niet lukte joh, komt wel weer, overmorgen weer een poging. Zeker met keelpijn, da's irritant. Zorgen dat je een les uit kan lopen is beter dan verder gaan terwijl je eigenlijk niet kan.
Al snap ik je, voor m'n statistiekjes vind ik het ook niet leuk dat ik 'achteruit' ben gegaan.
Best wat spierpijn vandaag, maar niet op een vervelende manier, morgen doe ik les 16 weer.
pi_154185677
Overigens is de 2006 versie van Evy wel een stuk pittiger in het begin zie ik, ik heb de 2011 versie eigenlijk nooit gebruikt.
Morgenavond weer, en dan even 2 dagen rust.
Vandaag overigens wat minder spierpijn :)
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:32:08 #292
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154202743
Ik vind het goed weer om een rondje te doen. ^O^ . Meer de tips for ik kreeg laatst in mijn achterhoofd.

Edit ; ik Hoor zoveel over evy dat ik het ook maar gedownload heb.

Update 20;09 : gratis les gevolg ('je eerste 5km in 10 weken'). Ging goed. Alleen een beetje last van buik. Alleen de training is niet opgeslagen :{ .
Wel bedankt voor de tip om water te drinken na het rennen ^O^. It works O+

[ Bericht 16% gewijzigd door zeefje op 09-07-2015 20:09:39 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 9 juli 2015 @ 18:41:46 #293
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_154202886
Die lessen waar jullie het over hebben? Moet je die kopen?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_154207631
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:41 schreef zeefje het volgende:
Je kan ze gewoon downloaden. Heb ze nog wel ergens, maar dan moet ik zoeken (gebruik m'n iPod mini eigenlijk alleen nog voor Evy :P)

Net les 16 gedaan, stukken makkelijker dan 15 :D 2 3 5 5 5 minuten met 2 2 3 3 minuten rust tussendoor zelfs. Ik kon nog best even verder aan het eind, maar dat heb ik braaf niet gedaan. Bij heuvelaf wel even last van de laterale knieband, maar dat verdween al snel dus ik verwacht niet dat het blijvend is.
pi_154209830
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:41 schreef zeefje het volgende:
ik geloof dat ik de enige ben die geen Evy gebruikt :P ik heb gewoon een opbouwschema van runnersworld.nl en dat overgenomen in Runkeeper. Goedkoop en goed. Ik merk al super snel vooruitgang :D
pi_154211239
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:13 schreef MissStevie het volgende:

[..]

ik geloof dat ik de enige ben die geen Evy gebruikt :P ik heb gewoon een opbouwschema van runnersworld.nl en dat overgenomen in Runkeeper. Goedkoop en goed. Ik merk al super snel vooruitgang :D
Ik gebruik ook geen Evy hoor!
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2015 @ 05:54:32 #297
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154214200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik gebruik ook geen Evy hoor!
+2

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
pi_154217404
hihi oow gelukkig :P wat gebruiken Jullie dan om op te bouwen??
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2015 @ 12:13:37 #299
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_154218820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 11:15 schreef MissStevie het volgende:
hihi oow gelukkig :P wat gebruiken Jullie dan om op te bouwen??
Dit.

pi_154228198
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:13 schreef bazbo het volgende:

[..]

Dit.

owja.. dat is dezelfde als die ik gebruik :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')