binnen nu en een uur denk ik.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:11 schreef trein2000 het volgende:
Waneer komt de uitspraak in de zaak verstappen-grosjean?
Hij reed de hele race voor zijn teamgenoot op de 2e pitstop na dan.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:14 schreef DS4 het volgende:
Ik kom maar weer eens tot de conclusie dat sommigen alles wat Verstappen doet geniaal vinden.
Mag, maar heel realistisch is het niet. Vandaag weer de mindere van zijn teamgenoot.
Maar je wint de race niet in sector 1!quote:Op zondag 24 mei 2015 17:14 schreef WEST het volgende:
Als je de sectortijden bekijkt is Max in sector 1 het snelste
Nou is dat ook weer overdreven. Hij zat gewoon voor Sainz, ondanks een hele slechte pitstop.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:14 schreef DS4 het volgende:
Ik kom maar weer eens tot de conclusie dat sommigen alles wat Verstappen doet geniaal vinden.
Mag, maar heel realistisch is het niet. Vandaag weer de mindere van zijn teamgenoot.
Nee daar verloor hij hem juistquote:Op zondag 24 mei 2015 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je wint de race niet in sector 1!
Wel schattig dat je zo geniet van Sainz. Ik heb m niet gezien vandaag, behalve die twee keer dat ie de chicane miste, maar wat een klas bak om dat laatste puntje te pakken hè;)quote:
Hoor je mij dat zeggen dan? ik geef alleen informatie.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je wint de race niet in sector 1!
Dankjewel, dat is precies het screenshot wat ik toenstraks wilde laten zien. Als iemand hier geen gele lijn ziet hoor ik het wel. Groetjesquote:Op zondag 24 mei 2015 17:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[ afbeelding ]
Hier is Grosjean al aan het remmen en komt verstappen ineens rap dichterbij, dat Grosjean eerder remde klopt dus wel.
Resultaat is het enige wat telt.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:16 schreef aesop het volgende:
[..]
Wel schattig dat je zo geniet van Sainz. Ik heb m niet gezien vandaag, behalve die twee keer dat ie de chicane miste, maar wat een klas bak om dat laatste puntje te pakken hè;)
Het is toch wel echt genieten met Max in de Formule 1 hoor. 4 van de 6 races heb ik echt op het puntje van mijnstoel gezeten, en dat is lang geleden. Wat hij nu laat zien belooft zo veel voor de toekomst. Heerlijk!
Daar mag je gewoon overheen hoor. Behalve als je de pits uit komt.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:17 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dankjewel, dat is precies het screenshot wat ik toenstraks wilde laten zien. Als iemand hier geen gele lijn ziet hoor ik het wel. Groetjes
Inderdaad. Dit niet wetenquote:Op zondag 24 mei 2015 17:18 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar mag je gewoon overheen hoor. Behalve als je de pits uit komt.
Dat weet ik, maar ik gaf toenstraks aan dat Grosjean ver naar rechts ging. Iemand zei toen van niet en toen vertelde ik hem dat hij toch ruim over de gele lijn was. Toen werd mij verteld dat er helemaal geen gele lijn bestond.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:18 schreef WEST het volgende:
[..]
Daar mag je gewoon overheen hoor. Behalve als je de pits uit komt.
http://www.gpupdate.net/n(...)-crash-bij-grosjean/quote:Max Verstappen beleefde in de 64ste ronde van de Grand Prix van Monaco een zware crash bij Ste. Devote, in een gevecht met Romain Grosjean voor de tiende plaats. De 17-jarige Nederlander knalde hard in de bandenstapels, maar was in staat om zelfstandig uit zijn Toro Rosso STR10 te stappen. Verstappen bleef ongedeerd bij de klap.
"Het gaat niet slecht met me, ik ben alleen een beetje stijfjes", zei Verstappen na de race tegen de Britse tv-zender Sky Sports. "Ik had na de klap wat last van mijn armen, maar wist toch zelf uit te stappen. Opstaan is altijd beter dan in de auto blijven zitten."
Verstappen legde de schuld van de crash bij Grosjean. "Een ronde eerder remde ik op dezelfde plek, maar hij remde ineens eerder", legde de Limburger uit. "Ik probeerde hem nog te ontwijken, maar op deze snelheid en als je zo dichtbij bent, dan kan je er niets meer aan doen. Dit verwacht je niet. De race verliep wel heel goed."
Verstappen reed tot zijn crash ijzersterk. Onze landgenoot vertrok als negende in Monte Carlo en ging Pastor Maldonado al snel voorbij voor de achtste plaats. Vervolgens reed hij een gat van tien seconden dicht naar Sergio Perez voor P7, alvorens hij de pits opzocht om de supersofts in te ruilen voor de zachte band. Het wisselen van de rechter achterband ging echter helemaal verkeerd. Het kostte Verstappen uiteindelijk bijna dertig seconden. Hij kwam als dertiende weer de baan op en besloot nog een keer extra te stoppen om een setje supersofts onder te laten monteren.
"Het is heel moeilijk om de verloren tijd in de pits goed te maken en daarom maakten we die extra stop", verklaarde Verstappen zijn terugkeer naar de rood gemarkeerde superzachte compound. "Daarna waren we aan het vliegen", aldus Verstappen, die als dertiende weer naar buiten kwam. Hij passeerde Carlos Sainz Jr. en Valtteri Bottas door mee te glippen met Sebastian Vettel, die het tweetal op een ronde achterstand zette. "Ik besloot achter Vettel te blijven, waardoor het misschien makkelijker was om in te halen."
Bij Grosjean probeerde Verstappen bij de Loews-hairpin hetzelfde trucje uit te halen, maar ditmaal had hij geen succes, aangezien de Franse Lotus-coureur via de teamradio vanaf de pitmuur al was gewaarschuwd voor de tactiek van de Nederlander. Een paar ronden later stond Verstappen zwaar gecrasht in de bandenstapels bij Ste. Devote, niettemin was er na afloop al weer een kleine glimlach te zien op zijn gezicht.
Hamilton rijdt precies dezelfde lijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:20 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik gaf toenstraks aan dat Grosjean ver naar rechts ging. Iemand zei toen van niet en toen vertelde ik hem dat hij toch ruim over de gele lijn was. Toen werd mij verteld dat er helemaal geen gele lijn bestond.
(Aangezien ik niet weet hoe ik foto's moet uploaden kon ik hem dat niet laten zien)
Heb je toch een andere race gezien, tijden van Max waren constant beter dan die van Sainz en hij zat hij bijna de hele race qua tijden in de top 5.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:14 schreef DS4 het volgende:
Ik kom maar weer eens tot de conclusie dat sommigen alles wat Verstappen doet geniaal vinden.
Mag, maar heel realistisch is het niet. Vandaag weer de mindere van zijn teamgenoot.
Eigen schuld, sukkel. Al die beloftes dit jaar. T gaat dit seizoen enkel bij beloftes en veel uitvallen blijven.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:45 schreef Mothzor het volgende:
5 grid penalty voor verstappen en 2 License points lees ik op twitter!
Telemetrie was blijkbaar niet in het voordeel van Max.twitter:RTLGP twitterde op zondag 24-05-2015 om 17:46:59#F1 Max Verstappen is bestraft voor zijn crash met Romain Grosjean. De Nederlander ontvangt 5 plekken gridstraf voor Canada en 2 strafpunten reageer retweet
klopt.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:45 schreef Mothzor het volgende:
5 grid penalty voor verstappen en 2 License points lees ik op twitter!
Heftige straf voor een raceincident.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:49 schreef dz5b604 het volgende:
Telemetrie was blijkbaar niet in het voordeel van Max.twitter:RTLGP twitterde op zondag 24-05-2015 om 17:46:59#F1 Max Verstappen is bestraft voor zijn crash met Romain Grosjean. De Nederlander ontvangt 5 plekken gridstraf voor Canada en 2 strafpunten reageer retweet
2 seconden afstand is het toch?quote:Op zondag 24 mei 2015 17:53 schreef Zorro het volgende:
Hij had 50m afstand moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Nu begon het een beetje op racen te lijken en dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Obvious troll...quote:Op zondag 24 mei 2015 17:48 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eigen schuld, sukkel. Al die beloftes dit jaar. T gaat dit seizoen enkel bij beloftes en veel uitvallen blijven.
REAGEER DAN OOK NIET GARE SUKKEL!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Grosjean rijdt een normale lijn, remt misschien wat vroeg.quote:
Dat is ook mooi en dat willen we ook zien, maar dan moet die niet z'n wagen in de boarding rijden.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:54 schreef Mothzor het volgende:
Ach Max was de enige die voor spektakel zorgde.
Iedereen bleef braaf op minimaal 1sec afstand om geen downforce te verliezen. Verstappen dook bij iedereen in de versnellingsbak.
Dit is toch wat we willen zien? Racen op de limiet! Ongeacht of het nou een nederlander is of niet, al zou vettel of alonso zo bezig zijn vinden we het ook heerlijk om te zien.
Meteen al die verstappen haters overal.
Dat was het ook, hij zat ff niet op te letten.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:54 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
blijkbaar vonden de stewards het geen raceincident maar een fout van Max.
Nou dit vind ik echt. Veel te grote mond voor zo'n mannetje die nog weinig bewezen heeft. Je kunt aardig racen, maar een racecircuit is geen kartbaan, t gaat er ook om dat je aan de finish komt.quote:
Nee volgens de mensen hier gaat het niet om het resultaat maar of je leuk geracet hebt...quote:Op zondag 24 mei 2015 17:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nou dit vind ik echt. Veel te grote mond voor zo'n mannetje die nog weinig bewezen heeft. Je kunt aardig racen, maar een racecircuit is geen kartbaan, t gaat er ook om dat je aan de finish komt.
In de gids staat 18:30quote:
12 punten per 12 maanden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:00 schreef nils7 het volgende:
Hoeveel punten mag je hebben en wanneer vervallen ze?
quote:The stewards may also impose penalty points on a driver's Super Licence. If a driver accrues 12 penalty points in a 12-month period they will have their Super Licence suspended for one race.
Zodra die ouwe tang mag zeggen dat de motoren gestart mogen worden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
In de gids staat 18:30
Hoe laat is de start?
verder was het een optocht.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:56 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is ook mooi en dat willen we ook zien, maar dan moet die niet z'n wagen in de boarding rijden.
Tuurlijk telt het resultaat.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:58 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee volgens de mensen hier gaat het niet om het resultaat maar of je leuk geracet hebt...
Toen vielen er ook nog doden en zwaargewonden dat is wel een erg hoge prijs voor wat leuke inhaalacties...quote:Op zondag 24 mei 2015 18:03 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Tuurlijk telt het resultaat.
Maar om nou resultaat te halen door braaf achter elkaar an te blijven rijden en proberen iets te doen in de pits. Dat is namelijk de F1 van de laatste jaren.
Kijk eens naar de jaren 90, daar werd alleen maar op de limiet gereden en ging het dus ook wel een mis!
Het is een spektakelsport, dat saaie file rijden van de afgelopen jaar doet de sport nog een keer de das om. Twee coureurs vechten om een plek en er is een ongeluk. Tough luck, kan gebeuren. Denk de verfrissende acties van Verstappen weg en ik was beter in de tuin onkruid gaan wieden vandaag.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:58 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Nee volgens de mensen hier gaat het niet om het resultaat maar of je leuk geracet hebt...
Ik ga hier verder maar niet op inquote:Op zondag 24 mei 2015 18:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Toen vielen er ook nog doden en zwaargewonden dat is wel een erg hoge prijs voor wat leuke inhaalacties...
Ik kan maar 1 geval bedenken in de jaren 90 waar close racing in de F1 een zwaar ongeluk heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Toen vielen er ook nog doden en zwaargewonden dat is wel een erg hoge prijs voor wat leuke inhaalacties...
Max deed alles goed vandaag. Wat heeft hij op de 11de plaats gehad? Niks. Wat heeft hij nu? Niks. Niks verloren dus; hij kon, zeker in de positie waarin hij reed alleen maar winnen.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
als je elfde bent moet je wat proberen natuurlijk
manier waarop Max het deed was niet handig natuurlijk.
Maar ik vind dat sommige mensen zich hier blindstaren op alles wat Max doet in een positief daglicht te zetten. Ik vind ook dat sommige mensen hem afschilderen als een kleuter ongeacht wat hij doet: Hij deed vandaag ook een aantal prima dingen.
nouja heeft wel potentie voor de volgende race verlorenquote:Op zondag 24 mei 2015 18:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Max deed alles goed vandaag. Wat heeft hij op de 11de plaats gehad? Niks. Wat heeft hij nu? Niks. Niks verloren dus; hij kon, zeker in de positie waarin hij reed alleen maar winnen.
gridstraf en strafpunten noem ik niet niks en je wil niet bekend gaan staan als een kamikazepiloot.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Max deed alles goed vandaag. Wat heeft hij op de 11de plaats gehad? Niks. Wat heeft hij nu? Niks. Niks verloren dus; hij kon, zeker in de positie waarin hij reed alleen maar winnen.
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:10 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
gridstraf en strafpunten noem ik niet niks en je wil niet bekend gaan staan als een kamikazepiloot.
Ze sturen ze zoals ze willen; gewoon netjes achteraan aansluiten en de #1 het werk laten doen. Dit is wat de F1 de laatste jaren de nek heeft omgedraaid. En nu weer; het is geen korfbal wat gespeeld wordt maar maar F1. Er zijn risico's met elke inhaalactie. Die straf slaat nergens op.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
nouja heeft wel potentie voor de volgende race verloren
Dat kan je niet zeggen vanaf de tv, zij hebben de telemetriegegevens en die geven blijkbaar aan dat Max een grote fout heeft gemaakt, anders hadden ze hem niet deze forse straf gegegeven.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Ze sturen ze zoals ze willen; gewoon netjes achteraan aansluiten en de #1 het werk laten doen. Dit is wat de F1 de laatste jaren de nek heeft omgedraaid. En nu weer; het is geen korfbal wat gespeeld wordt maar maar F1. Er zijn risico's met elke inhaalactie. Die straf slaat nergens op.
Lewis had er gewoon de pest in, die baalde enorm dan is het logisch dat je rare dingen gaat zeggen. Alleen fokkers zijn namelijk perfecte mensen, met perfecte reacties...quote:Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef xzaz het volgende:
En die Lewis die gelijk over de radio gaat janken dat er 'geen mogelijkheid is om in te halen' is echt te bedroevend gewoon. Als #1 lekker rondjes rijden en niet gaan janken omdat er geen wedstrijd is maar als hij een auto voor zich heeft is het wining van hier tot Tokio___!
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt anders reed die de wedstrijd gewoon uit. Data is ook te interpreteren en wordt zo geïnterpreteerd voor de gene die het meest betaalt. Dat is de F1 in deze tijd. In die zin is de F1 gewoon een jurysport.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:13 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat kan je niet zeggen vanaf de tv, zij hebben de telemetriegegevens en die geven blijkbaar aan dat Max een grote fout heeft gemaakt, anders hadden ze hem niet deze forse straf gegegeven.
Dan kan je wel met dat onzinverhaal komen over hoe tam het is geworden maar ze geven niet voor niets een straf
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef sasquatsch het volgende:
Achterop iemand rijden is altijd fout en dus een straf waardig. Wat dat betreft zijn ze redelijk consequent bij de FIA. Nakajima kreeg een aantal jaren ook gridplekken straf voor een vergelijkbaar incident.
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kreeg Webber in 2010 eigenlijk een straf? Dat vond ik een vergelijkbaar incident.
Dit en die punten Is nu gewoon standaard!quote:Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef sasquatsch het volgende:
Achterop iemand rijden is altijd fout en dus een straf waardig. Wat dat betreft zijn ze redelijk consequent bij de FIA. Nakajima kreeg een aantal jaren ook gridplekken straf voor een vergelijkbaar incident.
Verstappen knalt gewoon op zijn achterwiel.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt anders reed die de wedstrijd gewoon uit. Data is ook te interpreteren en wordt zo geïnterpreteerd voor de gene die het meest betaalt. Dat is de F1 in deze tijd. In die zin is de F1 gewoon een jurysport.
Alsof ze expres achter op mensen gaan rijdenquote:Op zondag 24 mei 2015 18:14 schreef sasquatsch het volgende:
Achterop iemand rijden is altijd fout en dus een straf waardig. Wat dat betreft zijn ze redelijk consequent bij de FIA. Nakajima kreeg een aantal jaren ook gridplekken straf voor een vergelijkbaar incident.
Dan had Alonso ook niet bestraft moeten worden. Vergelijkbaar incident, waarbij de uitkomst voor Hulkenberg slechter was dan voor Raikkonen. Al zou dat niet de strafmaat moeten beïnvloeden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik was al blij dat Ricciardo niet bestraft werd... voortaan minstens een seconde afstand dus
Het is F1.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Verstappen knalt gewoon op zijn achterwiel.
De enige die rancuneus is ben je zelf, dan kan je wel de hele tijd erbij zetten dat je het ook bij iemand anders gezegd had maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:17 schreef Geralt het volgende:
Belachelijk die straf
Welke rancuneuze oetlul zat vandaag bij de Stewards? Een of andere lamstraal die het nooit heeft gemaakt waarschijnlijk en die stinkjaloers is op het talent van Verstappen.
Compleet belachelijk![]()
Dat was ook een debiele straf.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had Alonso ook niet bestraft moeten worden. Vergelijkbaar incident, waarbij de uitkomst voor Hulkenberg slechter was dan voor Raikkonen. Al zou dat niet de strafmaat moeten beïnvloeden.
Precies, bijna identieke incidenten.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan had Alonso ook niet bestraft moeten worden. Vergelijkbaar incident, waarbij de uitkomst voor Hulkenberg slechter was dan voor Raikkonen. Al zou dat niet de strafmaat moeten beïnvloeden.
Dat was onzin. Hij beukt Raikkonen letterlijk van de baan. Hoezo is dat geen straf waard?quote:Op zondag 24 mei 2015 18:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik was al blij dat Ricciardo niet bestraft werd... voortaan minstens een seconde afstand dus
Wat een onzin, rancuneuze onzin gewoon een beetje objectief blijven.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft hij een fout gemaakt anders reed die de wedstrijd gewoon uit. Data is ook te interpreteren en wordt zo geïnterpreteerd voor de gene die het meest betaalt. Dat is de F1 in deze tijd. In die zin is de F1 gewoon een jurysport.
Dat is racen, Max deed het ook in China. Dat hier minder ruimte is, is jammer dan.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was onzin. Hij beukt Raikkonen letterlijk van de baan. Hoezo is dat geen straf waard?
Uhh Nee. Maar je mag wel de ruimte proberen af te dwingen.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ah, volgens jou mag ff iemand een zetje geven dan ook net voor de bocht.
Ach kom op man. Hij beukt Raikkonen's achterband. Dat is geen inhaalactie.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is racen, Max deed het ook in China. Dat hier minder ruimte is, is jammer dan.
Dus niet trol.quote:
Raikkonen stuurde in, Ricciardo nog niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach kom op man. Hij beukt Raikkonen's achterband. Dat is geen inhaalactie.
Dan knal je niet tegen de achterkant.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhh Nee. Maar je mag wel de ruimte proberen af te dwingen.
Er was geen ruimte. Ricciardo zat er niet naast.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raikkonen stuurde in, Ricciardo nog niet.
Een van die lamstralen was Tom Kristensen, is maar negenvoudig Le Mans kampioen waarvan zes op een rij, zal inderdaad wel jaloezie zijn.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:17 schreef Geralt het volgende:
Belachelijk die straf
Welke rancuneuze oetlul zat vandaag bij de Stewards? Een of andere lamstraal die het nooit heeft gemaakt waarschijnlijk en die stinkjaloers is op het talent van Verstappen.
Compleet belachelijk![]()
Dan rem je niet 100 meter voor de bocht.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan knal je niet tegen de achterkant.
Dat is onzin, paar meter eerder misschien vanwege de banden en om plek te verdedigen in de bocht.quote:
Troll, kutuser, baggeraar, you name itquote:Op zondag 24 mei 2015 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als figuren als hmmmz een troll zijn is geralt ook een troll, duidelijk
Ok, prima, als we zo gaan redeneren is er geen inhalen meer aan. Ja; bij een groene vlag. De echte wedstrijd wordt dan op zaterdag gereden.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is onzin, paar meter eerder misschien vanwege de banden en om plek te verdedigen in de bocht.
Verstappen maakte even een inschattingsfout daar.
Types als jij maken het voor de trolls des te makkelijker.quote:
Er was geen sprake van inhalen op het moment van de crash.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ok, prima, als we zo gaan redeneren is er geen inhalen meer aan. Ja; bij een groene vlag. De echte wedstrijd wordt dan op zaterdag gereden.
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er was geen sprake van inhalen op het moment van de crash.
Volgens Verstappen zette hij daar niet eens een inhaalactie in.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:30 schreef DeeBee het volgende:
'Bewust' vroeger remmen is natuurlijk altijd lastig te bewijzen, want het wil niet zeggen dat een coureur ronde na ronde perfect kan rijden. Grosjean zal dan zeggen: 'ja, ik miste m'n rempunt!'
Dan maakt het niet eens uit of hij hem wel of niet een breaktest gaf, omdat je de schijn ook nog eens tegen hebt is een straf dan een veilige keuze vanuit de stewards. En in dit geval ook terecht wel denk ik, want de inhaalactie inzetten daar was vrij agressief (en een beetje roekeloos), al vind ik die 2 strafpunten overdreven. Probleem is alleen zodra je 'commit' om daar in te halen je hem altijd gaat raken, want op dat moment en in die bocht anticiperen is gewoon onmogelijk.
De stewards zijn alleen wel vrij vaag bezig af en toe, want waar Ricciardo vandaag mee weg kwam dat sloeg ook nergens op imho.
Die reed daar een andere lijn en werd verrast door de wat vroege remactie van Grosjeanquote:Op zondag 24 mei 2015 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens Verstappen zette hij daar niet eens een inhaalactie in.
Verstappen was aan het pushen om Grosjean in een foutje te drukken. Grosjean maakte die fout, in het nadeel van Verstappen. Dan is Verstappen imho genoeg gestraft. Raceincident, klaar.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die reed daar een andere lijn en werd verrast door de wat vroege remactie van Grosjean
De Franse FIA die in Frankrijk een buitenlander bestraft die een Franse coureur punten ontneemt?quote:Op zondag 24 mei 2015 18:17 schreef Geralt het volgende:
Belachelijk die straf
Welke rancuneuze oetlul zat vandaag bij de Stewards? Een of andere lamstraal die het nooit heeft gemaakt waarschijnlijk en die stinkjaloers is op het talent van Verstappen.
Compleet belachelijk![]()
Hmm, ik kreeg er een ander idee bij op de on-board en eerlijk gezegd vind ik dat wel een aparte opmerking, want het was de enige plek waar het kon.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens Verstappen zette hij daar niet eens een inhaalactie in.
Verkeerde topicquote:Op zondag 24 mei 2015 18:44 schreef Geralt het volgende:
Schakelt Sport1 nou gewoon te laat in voor de start?
Is de race al aan de gang? Of is dit de eerste yellow?
Allemaal dezelfde auto dan pas krijg je een race.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:48 schreef Ferry_76 het volgende:
Gaan we verdomme ooit nog een keer racen.....???
Sorry, zit hier met het Indycar en F1 topic open.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Allemaal dezelfde auto dan pas krijg je een race.
Het was toevallig wel ontopic.quote:Op zondag 24 mei 2015 18:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sorry, zit hier met het Indycar en F1 topic open.
Leukquote:Op zondag 24 mei 2015 18:22 schreef Marcoss het volgende:
Wel een geniaal filmpje he
https://www.facebook.com/Sport1nl/videos/942309149145140/
quote:Op zondag 24 mei 2015 18:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als figuren als hmmmz een troll zijn is geralt ook een troll, duidelijk
Senna zou vandaag de dag voor het leven geschorst worden...quote:Op zondag 24 mei 2015 17:54 schreef Mothzor het volgende:
Ach Max was de enige die voor spektakel zorgde.
Iedereen bleef braaf op minimaal 1sec afstand om geen downforce te verliezen. Verstappen dook bij iedereen in de versnellingsbak.
Dit is toch wat we willen zien? Racen op de limiet! Ongeacht of het nou een nederlander is of niet, al zou vettel of alonso zo bezig zijn vinden we het ook heerlijk om te zien.
Meteen al die verstappen haters overal.
pff serieus? De NOS en Formule 1 blijft een ongelukkige combinatie.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:56 schreef eight het volgende:
De NOS liet zich net ook weer eens van zijn slechtste kant zien door Max agressief rijgedrag te verwijten.
Elke coureur maakt zo'n fout minimaal 1 keer in z'n carrière.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
pff serieus? De NOS en Formule 1 blijft een ongelukkige combinatie.
Het was een inschattingsfout van Max. Heeft verder niet veel met zijn leeftijd of ervaring te maken. Schumacher overkwam als veertigplusser precies hetzelfde in Singapore 2012 toen hij Vergne eraf kegelde.
Kun je 't maar beter al op je 17e gehad hebbenquote:Op zondag 24 mei 2015 20:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Elke coureur maakt zo'n fout minimaal 1 keer in z'n carrière.
Als dit de enige keer is dan is dat zeer gunstig idd.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kun je 't maar beter al op je 17e gehad hebben
En in 2011 op hetzelfde puntquote:Op zondag 24 mei 2015 20:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
pff serieus? De NOS en Formule 1 blijft een ongelukkige combinatie.
Het was een inschattingsfout van Max. Heeft verder niet veel met zijn leeftijd of ervaring te maken. Schumacher overkwam als veertigplusser precies hetzelfde in Singapore 2012 toen hij Vergne eraf kegelde.
Straf is gewoon terecht, want gebruikelijk bij dit soort fouten.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:27 schreef THEFXR het volgende:
ik vind de straf te zwaar, vooral omdat GRO gewoon verder kon
Brake test bij GRO...quote:Op zondag 24 mei 2015 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Straf is gewoon terecht, want gebruikelijk bij dit soort fouten.
O jij weet het beter dan de FIA?quote:
Gewoon een feit, Grosjean remde eerder dan de ronde ervoor. Dat de stewards vinden dat Max fout zat vind ik wel terecht, maar de straf verre van. Vroeger deden ze niks anders, dat is echt knallen zoals het hoort.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
O jij weet het beter dan de FIA?
Nee, duidelijk dan.
zegt een troll, die nooit F1 kijktquote:Op zondag 24 mei 2015 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Straf is gewoon terecht, want gebruikelijk bij dit soort fouten.
Een brake test is iets anders dan een eerder rempunt nemen.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:47 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon een feit, Grosjean remde eerder dan de ronde ervoor. Dat de stewards vinden dat Max fout zat vind ik wel terecht, maar de straf verre van. Vroeger deden ze niks anders, dat is echt knallen zoals het hoort.
Twee keer fout. Heel erg fout zelfs.quote:
Alleen jammer dat ze het dan niet consequent toepassen.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Straf is gewoon terecht, want gebruikelijk bij dit soort fouten.
Consequent zijn ze idd niet, zo kon het oordeel tav Kimi die aangetikt werd ook anders zijn (had wat mij betreft anders moeten zijn), maar ook dat hoort erbij.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:58 schreef sasquatsch het volgende:
Alleen jammer dat ze het dan niet consequent toepassen.
gast die licentie punten is pas nieuw dit jaar, dus is de straf dubbel, grid en licentie puntenquote:Op zondag 24 mei 2015 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Consequent zijn ze idd niet, zo kon het oordeel tav Kimi die aangetikt werd ook anders zijn (had wat mij betreft anders moeten zijn), maar ook dat hoort erbij.
De straf is verder niet ongewoon.
De regels zijn anders, klopt. Ik denk dat ze dat ook doorgegeven hebben aan Verstappen.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast die licentie punten is pas nieuw dit jaar, dus is de straf dubbel, grid en licentie punten
Idd. Hij heeft de hele periode al de nodige pech gehad en hij weet dat er nog strafpunten gaan aankomen met de onvermijdbare motorwissels. Dan heeft hij eindelijk een moment te pakken waarin de auto goed en snel is en moet hij er nog eentje inhalen om een punt te verdienen. Volkomen logisch dat hij dan gaat opjagen. Ik vind het nog steeds meer pech dan een inschattingsfout .quote:Op zondag 24 mei 2015 20:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
pff serieus? De NOS en Formule 1 blijft een ongelukkige combinatie.
Het was een inschattingsfout van Max. Heeft verder niet veel met zijn leeftijd of ervaring te maken. Schumacher overkwam als veertigplusser precies hetzelfde in Singapore 2012 toen hij Vergne eraf kegelde.
Hoe weet je dat hij eerder remde? Is dat bekend gemaakt?quote:Op zondag 24 mei 2015 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon een feit, Grosjean remde eerder dan de ronde ervoor. Dat de stewards vinden dat Max fout zat vind ik wel terecht, maar de straf verre van. Vroeger deden ze niks anders, dat is echt knallen zoals het hoort.
Die zelfs door ervaren coureurs nog gemaakt wordt. Zoals Webber en Schumacher.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:38 schreef Tjacka het volgende:
Mag doet mij enorm denken aan Vettel trouwens.
Allebei coureurs met karakter en die het maximale uit de auto willen halen. De enige twee waarvoor ik eigenlijk nog kijk.
Al maakte Max vandaag een behinnersfoutje.
Je hoeft geen techneut te zijn om dat te zien aan de hand van de onboard beelden.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:50 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij eerder remde? Is dat bekend gemaakt?
Eerder? Of remde Max te laat?quote:Op zondag 24 mei 2015 21:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hoeft geen techneut te zijn om dat te zien aan de hand van de onboard beelden.
De ronde ervoor gebruik ik als uitgangspunt.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Eerder? Of remde Max te laat?
Dat verschil zie je niet.
OK. Dan nog is Max fout, maar de straf misschien wat zwaar.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De ronde ervoor gebruik ik als uitgangspunt.
Niet eens per sé fout, dit is gewoon racen zoals het hoort.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
OK. Dan nog is Max fout, maar de straf misschien wat zwaar.
Kijkvoer.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Ja mijn reactie heeft ook de meeste likes hahahahquote:
Daar gaat mijn orginaliteitquote:Op zondag 24 mei 2015 22:14 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja mijn reactie heeft ook de meeste likes hahahah
Die reacties allemaalquote:Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Grid penalty voor die crash ja?quote:Op zondag 24 mei 2015 22:21 schreef alwaysonhold het volgende:
Adam cooper ( bekend f1 journalist) op den twitter:
@adamcooperF1: He may have ended up in the wall and with a grid penalty for Canada, but @Max33Verstappen was undoubtedly a star of the weekend
Alle opties ophouden, als Max zich flink blijft ontwikkelen wil over een aantal jaar iedereen hem.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Ook opvallend. Mercedes f1 heeft gewoon 3 keer een positieve tweet over max gestuurd tijdens de race. Ze flirten continue met hem....iemand weet waarom? https://twitter.com/pff1/status/602564434607939585
De 5e snelste tijd, nog niet slechtquote:Op zondag 24 mei 2015 22:37 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb paar maar minuten hier en daar live mee kunnen pakken vandaag, de crash live gezien.. Maar zag dat ie eerder achter Vettel reed, weliswaar op een ronde, maar dat Verstappen toen als snelste tijd over hele race een 1.18 had en Vettel een 1.19.
Was Max na de Mercedessen de snelste op de baan?
Wel zuur dit, was al sinds Barcelona bang dat ie in Monaco zou crashen.. Het zit nog niet mee steeds.
Zucht..quote:Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Om subtiel maar even aan te geven dat het ter discussie stellen van de super licentie voor Max wel erg overdreven is.quote:Until the crash, Verstappen had not been involved in any controversial incidents with other drivers.
Cool. Daar ga ik met Brennie heen. Die had kaartjes gekocht als verrassing voor mijquote:
Ik voel een FOK!meet aankomen, mits mijn reisgenoten er zin in hebbenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Cool. Daar ga ik met Brennie heen. Die had kaartjes gekocht als verrassing voor mij
Maar de baan werd na Max z'n uitvallen nog wel sneller gok ik? Of iig dat ze sneller gingen vanwege minder benzine ook.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:42 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
De 5e snelste tijd, nog niet slecht
http://www.bbc.com/sport/formula1/2015/monaco-grand-prix/results
Zoveel sneller was Max vandaag in vergelijking met Sainz. Ook dat Sainz niet eens doorhad dat Max hem inhaalde, nee Max is de betere racer...dat is wel duidelijk sinds vandaag.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:53 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar de baan werd na Max z'n uitvallen nog wel sneller gok ik? Of iig dat ze sneller gingen vanwege minder benzine ook.
Volle seconde sneller dan Sainz... das wel heel veel.
Dat vond ik zo geweldig. Tot tweemaal toe inhalen terwijl zowel Sainz als Bottas niet eens wist wat er gebeurdequote:Op zondag 24 mei 2015 22:55 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Zoveel sneller was Max vandaag in vergelijking met Sainz. Ook dat Sainz niet eens doorhad dat Max hem inhaalde, nee Max is de betere racer...dat is wel duidelijk sinds vandaag.
Bij Bottas zat ik gewoon juichend op de bankquote:Op zondag 24 mei 2015 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat vond ik zo geweldig. Tot tweemaal toe inhalen terwijl zowel Sainz als Bottas niet eens wist wat er gebeurde
Wel slecht van het team dat ze dat niet vertelde toen hij het 1x gedaan had. Hij was continu in beeld en zat nog steeds in de versnellingsbak van Vettel. Teamfoutje imo om je coureur daar niet van op de hoogte te brengen.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat vond ik zo geweldig. Tot tweemaal toe inhalen terwijl zowel Sainz als Bottas niet eens wist wat er gebeurde
Ik ook. En toen ie de muur in vloog stond ik te vloeken naar mn tv en de katten schrokken zich de teringquote:Op zondag 24 mei 2015 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Bottas zat ik gewoon juichend op de bank
Bij Sainz kon het natuurlijk ook een teamorder zijn... Het zou idioot zijn als Sainz Verstappen op zou houden.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wel slecht van het team dat ze dat niet vertelde toen hij het 1x gedaan had. Hij was continu in beeld en zat nog steeds in de versnellingsbak van Vettel. Teamfoutje imo om je coureur daar niet van op de hoogte te brengen.
Mijn reactie kan meer worden omschreven als:quote:Op zondag 24 mei 2015 23:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook. En toen ie de muur in vloog stond ik te vloeken naar mn tv en de katten schrokken zich de tering
Zou goed kunnen, maar het was wel op een plek waar het ook zonder teamorder kanquote:Op zondag 24 mei 2015 23:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Sainz kon het natuurlijk ook een teamorder zijn... Het zou idioot zijn als Sainz Verstappen op zou houden.
Ik had het dan ook over Bottas die hij daarna inhaalde. Dat was gewoon slecht van Williams.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bij Sainz kon het natuurlijk ook een teamorder zijn... Het zou idioot zijn als Sainz Verstappen op zou houden.
Ik ook dusquote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over Bottas die hij daarna inhaalde. Dat was gewoon slecht van Williams.
Ghwhehe hehe hehequote:Op zondag 24 mei 2015 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn reactie kan meer worden omschreven als:
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik moet echt diep graven naar Brazilië 2012 (Vettel vs Alonso, Vettel die in de eerste ronde spint) dat ik zo in spanning aan de buis gekluisterd was. Misschien zelfs Brazilië 2008 qua de emoties. Zonder Max was dit weer een ouderwetse optocht geweest zonder dat er veel gebeurde, hij is dan ook het grootste deel van de tijd in beeld geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef opreis het volgende:
Dat Max mee doet geeft toch wel een hele andere ervaring aan het kijken van de F1, ik had tijdens deze race een hoop highs en lows, flink sjaggie toen dat gekloot met de pitstop, om vervolgens weer vol te genieten van z'n inhaal acties, volgens mij heeft alleen ricciardo (op een manier die "not nice"was) vandaag iemand ingehaald zonder undercut of dat het een manor was die 4 seconde langzamer zijn?
Denk dat de straf wel terecht is, maar Massa moet zich niet aan stellen, wat een jankie. Volgens mij kunnen van alle coureurs wel vergelijkbare of ergere incidenten gevonden worden. Alonso tijdens een SC vol op iemand of Vettel die Webber van de baan kegelt?
Ik was kritisch op zn kwalificatie maar wat mij betreft tot de crash zo goed als foutloos gereden.
Hij deed er niet vrij luchtig over. Hij riep meteen op de boordradio dat het een idiote actie van Verstappen was. Daarmee zorg je er op voorhand al voor dat de mensen die er naar moeten kijken biased zijn. Al dan niet onbewust.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:13 schreef opreis het volgende:
Trouwens ook wel aardig dat Grojean er vrij luchtig over doet, siert hem wel.
Omdat hij een brake test deed ja, die houdt zich bewust stil.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:13 schreef opreis het volgende:
Trouwens ook wel aardig dat Grojean er vrij luchtig over doet, siert hem wel.
Daar lijkt het stiekem wel op ja, Grosjean rijdt eerst rechts en remt dan (of laat gas los) en gaat daarna naar links. Normaal rem je in een rechte lijn naar de bocht toe.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat hij een brake test deed ja, die houdt zich bewust stil.
Zoals we gisteren al zagen kan een 0,025s verschil al een halve autolengte zijn op startfinish, hier rijden ze nog iets harder ook. Als Max 0,05s later remde, remt hij ook ruim 3m later. Als Grosjean 0,05s eerder remde, remt hij dus 3m vroeger. Dat kan het net zijn geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:50 schreef Xylos het volgende:
Max zegt zelf dat hij op hetzelfde punt remde als de ronden ervoor maar dat Grosjean 10-15 meter eerder remde. Een beetje hetzelfde verhaal als met Jos en Montoya.
Maar goed de wedstrijdleiding zal wel over genoeg data beschikken om een oordeel te vellen.
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch? Ik vind wel dat Grosjean een vreemde beweging maakt hij lijkt eerst links aan te houden maar gaat dan naar rechts en weer naar links. Ik dacht dat je maar één beweging mag maken ter verdediging.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals we gisteren al zagen kan een 0,025s verschil al een halve autolengte zijn op startfinish, hier rijden ze nog iets harder ook. Als Max 0,05s later remde, remt hij ook ruim 3m later. Als Grosjean 0,05s eerder remde, remt hij dus 3m vroeger. Dat kan het net zijn geweest.
Klopt helemaal ja. Als dit in 2000 was gebeurd was het afgeschoven als een race-incident, nu is het heel dicht achter elkaar rijden eng enzo...quote:Op maandag 25 mei 2015 00:01 schreef Xylos het volgende:
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch?
Zoals ik al eerder zei: dan gaat het op racen lijken en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt helemaal ja. Als dit in 2000 was gebeurd was het afgeschoven als een race-incident, nu is het heel dicht achter elkaar rijden eng enzo...
Ik geloof daar eigenlijk niks van. Het is niet alsof Jos daar zelf nooit gereden heeft.quote:
Kan gespeeld zijn ja, maat ik vind het ook nooit prettig om naast de chauffeur te zitten omdat je dan geen controle hebt. Jos is ook al een dagje ouder aan het worden hè.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik geloof daar eigenlijk niks van. Het is niet alsof Jos daar zelf nooit gereden heeft.
idd zitten veel shit reacties tussen.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Wow... De reacties op het FP bericht over die straf... Dan ben ik echt blij dat hier wat actiever gemod wordt
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
Dat vertekent; er zit een lichte bocht in de baan op het aanrempunt. Een bocht nemen terwijl je remt is altijd een slecht idee en daarom positioneren de auto's zich anders (meer naar rechts) om vervolgens in een rechte lijn te remmen naar de bocht toe. Op de baan lijkt het dan alsof ze naar links gaat, maar ze zorgen gewoon dat ze met een rechte lijn tijdens het remmen zo links mogelijk uitkomen voordat ze de apex aansnijden. Was overigens prima te zien gedurende de hele race, je zag het ook bij mensen die helemaal alleen reden.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:01 schreef Xylos het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch? Ik vind wel dat Grosjean een vreemde beweging maakt hij lijkt eerst links aan te houden maar gaat dan naar rechts en weer naar links. Ik dacht dat je maar één beweging mag maken ter verdediging.
Helaas is op fok de perceptie wat een 'bash' is ook nogal eens krom.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
En helaas dubbel zoveel stakkers die er op reageren. De trolls hadden binnen 2 dagen nadat Verstappen de F1 in ging afgelopen kunnen zijn, maar er blijven tientallen autisten op reageren. Wat dat betreft zou je beter de posts met reacties op trolls kunnen wissen, is een stuk effectiever.quote:
Er zijn zeker bashers genoeg hoor. Maar soms worden mensen die gewoon oprecht hun mening geven ook zo weg gezet en daar schiet het op dit forum nogal eens op door. En de frontpage is doorgaans nog wat extremer in de reactie als het forumquote:Op maandag 25 mei 2015 01:31 schreef Nattekat het volgende:
En met Max bashers bedoel ik natuurlijk alle trolls die geen goed woordje over hebben
Kun je dit eens toelichten? Misschien volg ik de discussie niet goed, maar de penalty points op de superlicense waren er vorig jaar ook al.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast die licentie punten is pas nieuw dit jaar, dus is de straf dubbel, grid en licentie punten
Beetje een nonsense uitspraak, aangezien Grosjean daarvoor in de punten reed en na de crash van VES geen kans meer had op punten.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:27 schreef THEFXR het volgende:
ik vind de straf te zwaar, vooral omdat GRO gewoon verder kon
kijk je weleens andere open wheels klasse? dat zie je dat ze bij de F1 voor elke scheet al een straf uit delen en hier verneukt het ook nog eens je volgende race, alsof het al niet genoeg is dat je keihard crashed en eruit ligt.quote:Op maandag 25 mei 2015 01:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er zijn zeker bashers genoeg hoor. Maar soms worden mensen die gewoon oprecht hun mening geven ook zo weg gezet en daar schiet het op dit forum nogal eens op door. En de frontpage is doorgaans nog wat extremer in de reactie als het forum
[..]
Kun je dit eens toelichten? Misschien volg ik de discussie niet goed, maar de penalty points op de superlicense waren er vorig jaar ook al.
[..]
Beetje een nonsense uitspraak, aangezien Grosjean daarvoor in de punten reed en na de crash van VES geen kans meer had op punten.
Wat mijn oordeel betreft: fout van VES. Niet een lompe actie, maar als je achter iemand rijdt moet je wel blijven opletten. Misschien heeft het team niet goed doorgegeven dat GRO op dat moment in de race met slecht presterend materiaal zat, of heeft het team dat wel doorgegeven maar is VES het 'in the heat of the battle' vergeten. Wijze les voor de toekomst, dat wel. De vorige ronde is nooit een garantie dat de rijder voor je weer precies hetzelfde rempunt pakt.
Ik moet overigens vaag denken aan een incident met Button van een paar races terug, waarbij hij volgens mij een FI van achteren raakte, wat ook anders had gekund.
[ad] Het was China en het was bij Maldonado (beelden). De aanleiding was natuurlijk anders, maar meer even ter illustratie dat penalty points niet zo ongewoon zijn bij dit soort incidenten.
Dat dus.quote:Op maandag 25 mei 2015 02:45 schreef Fer het volgende:
Hij zal ervan leren en volgende keer pakt ie Grosjean met een schijnbeweging buitenom.
Hier wordt alle vorm van kritiek meteen weggehaald. Censuur!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Wow... De reacties op het FP bericht over die straf... Dan ben ik echt blij dat hier wat actiever gemod wordt
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
Wat heeft dit met de race te maken?quote:Op maandag 25 mei 2015 03:05 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hier wordt alle vorm van kritiek meteen weggehaald. Censuur!
Op de FP ook weer dezelfde figuren als hier die er keihard tegenin gaan_!!!
Volgende keer is het geen Monaco meer, dus volop ruimte om in te halen.quote:Op maandag 25 mei 2015 02:45 schreef Fer het volgende:
Hij zal ervan leren en volgende keer pakt ie Grosjean met een schijnbeweging buitenom.
Dat het publiek hoopt op af en toe een mooie crash is een feit, maar een goede coureur is een coureur die maximaal resultaat behaalt en daarvoor is de finish halen toch wel belangrijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 07:56 schreef MakkieR het volgende:
Overigens siert het hem, dat hij het probeert, dat kun je niet zeggen van die andere zogenaamde F1 coureurs. Zonder max was Monaco echt oersaai geworden. geen inhaalacties what so ever.
De licentie wordt niet afgepakt.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet dit maar voor duizendste keer zeggen.
Max is 17
Max rijdt zijn eerste jaar in F1
Max wordt ook bewierookt om zijn rijstijl gisteren
Max mag! deze fouten maken
Max gaat hiervan leren
Max gaat steeds beter rijden
Ook Massa, Maldonaldo, Grosjean enz enz hebben domme crashes veroorzaakt. Moet hun licentie ook maar afgepakt worden?
Maak je niet zo drukquote:Op maandag 25 mei 2015 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet dit maar voor duizendste keer zeggen.
Max is 17
Max rijdt zijn eerste jaar in F1
Max wordt ook bewierookt om zijn rijstijl gisteren
Max mag! deze fouten maken
Max gaat hiervan leren
Max gaat steeds beter rijden
Ook Massa, Maldonaldo, Grosjean enz enz hebben domme crashes veroorzaakt. Moet hun licentie ook maar afgepakt worden?
Zijn vader deed dat ook altijd en kwam nooit aan de finish. Het is maar wat je belangrijk vindt. De teambazen hebben daar een bepaald beeld bij.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:56 schreef dz5b604 het volgende:
[.Dit is toch wat we willen zien? Racen op de limiet! Ongeacht of het nou een nederlander is of niet, al zou vettel of alonso zo bezig zijn vinden we het ook heerlijk om te zien.
Meteen al die verstappen haters overal..]
Dat is ook mooi en dat willen we ook zien, maar dan moet die niet z'n wagen in de boarding rijden.
hem met zijn vader vergelijken vind ik wel ver gaan, je moet gewoon naar hem kijken en feit is gewoon dat hij heel talentvol is, als dit in goeie banen geleid wordt kan het heel leuk wordenquote:Op maandag 25 mei 2015 09:28 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Zijn vader deed dat ook altijd en kwam nooit aan de finish. Het is maar wat je belangrijk vindt. De teambazen hebben daar een bepaald beeld bij.
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
hem met zijn vader vergelijken vind ik wel ver gaan, je moet gewoon naar hem kijken en feit is gewoon dat hij heel talentvol is, als dit in goeie banen geleid wordt kan het heel leuk worden
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Tevens is de reden waarom hij uitviel te betwijfelen, ik vind het nog steeds een brake test van Grosjean. En dit heeft hij nog een keer gedaan die Grosjean.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
Hoe waar dit ook is, is het niet echt fair om dit aan Max aan te schrijven na zijn eerste ongeval.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
It was not the start of the chaos on his Sunday as the teenager had already bumped into the back of Pastor Maldonado.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Tevens is de reden waarom hij uitviel te betwijfelen, ik vind het nog steeds een brake test van Grosjean. En dit heeft hij nog een keer gedaan die Grosjean.
Max Verstappen was een hele lange tijd trending op Twitter, de hele F1 wereld had het over hem na de race...dan doe je het als broekie van 17 jaar gewoon heel goed.
Niemand had het over Sainz, die reed een kleurloze race, ik zie meer in een racer Verstappen, die zorgt dat je weer uit kan kijken naar een F1 race.
Alles best, maar uiteindelijk moet je gewoon punten rijden in plaats van een cascadeur zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:49 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat ik frappant vindt is hoe mensen hier over Max reageren. Waarom? Als je zijn Formule 3 race seizoen had gezien dan had je kunnen weten wat voor racer het is, altijd juist voor kleine gaatjes gaan. Dan is juist waarvoor hij de racer is, wat hij nu is.
In China deed hij ook zo een actie, wat geweldig was.
Voor die mensen die hopen dat Max altijd berekend zal rijden? Zo een rijder is hij niet.
Dat is ook wat ik zo mooi aan hem vindt, dat altijd er maximaal voor gaan. Check dit filmpje eens
Heb jij enig idee hoeveel geld er met die punten gemoeid gaan?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:54 schreef aesop het volgende:
Fout of geen fout, Verstappen heeft voorlopig zijn toekomst in de F1 veiliggesteld. In China, Maleisie en gisteren heeft ie laten zien dat ie heel, heel bijzonder is. Natuurlijk zijn er kritische opmerkingen, en misschien ook wel terecht, maar uiteindelijk is het racen, horen ongelukken erbij en, vooral, het nemen van risico's.
Ik kijk sowieso natuurlijk met extra interesse nu Max mee doet, maar kunnen we niet heel objectief vaststellen dat Max in drie van de zes GP's de smaakmaker was? Hoe vaak heeft hij nu al de inhaalactie van de dag op zijn naam staan? Die punten komen vanzelf wel.
Vanuit de kijker bezien ja... Maar F1 draait om geld.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:35 schreef aesop het volgende:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909
Dit artikel slaat de spijker op zijn kop.
De vrouw van Patrese vond het nog minder leuk om een rondje mee te rijdenquote:Op maandag 25 mei 2015 00:15 schreef Xylos het volgende:
[..]
Kan gespeeld zijn ja, maat ik vind het ook nooit prettig om naast de chauffeur te zitten omdat je dan geen controle hebt. Jos is ook al een dagje ouder aan het worden hè.
1 ding zeg ik, ene Schumacher had in zijn begin jaren precies zo geracet als Max Verstappen gister deed. Daar doet Max me namelijk ook aan denken, Max is trouwens in zijn hele jaar in de formule 3 slechts 1 keer in aanraking gekomen met een andere coureur. En zoals gister, och daar leert hij ook weer van.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Alles best, maar uiteindelijk moet je gewoon punten rijden in plaats van een cascadeur zijn.
Zelfs Jackie Stewart heeft dat geleerd.
Mwa, als het team zo graag die punten wil kunnen ze natuurlijk tijdens de pitstop eens normaal de banden wisselen en daar geen 35 seconden over doen, dan had Max met weinig risico meerdere punten kunnen pakken in plaats van met veel risico mogelijk 1 punt.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:57 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel geld er met die punten gemoeid gaan?
Het gaat tijd worden dat hij die punten bij elkaar rijdt. Met rijke sponsoren kan hij het niet redden. Zoals Maldonado of dat soort jongens.
Ja,quote:Op maandag 25 mei 2015 10:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mwa, als het team zo graag die punten wil kunnen ze natuurlijk tijdens de pitstop eens normaal de banden wisselen en daar geen 35 seconden over doen, dan had Max met weinig risico meerdere punten kunnen pakken in plaats van met veel risico mogelijk 1 punt.
Waarom niet?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ja,
dat zullen ze wel expres gedaan hebben. Het is goed met jou. Dit draagt niet echt bij aan de discussie.
Technisch mankement? de banden konden er gewoon af en op, het lukte alleen niet zo blijkbaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Omdat je een technisch mankement met een rijdersfout vergelijkt?
Juist bij Red Bull kijken ze verder dan hun neus lang is. Het aantal punten is afhankelijk van verschillende factoren. De coureur is er een van, maar het team ook. Zonder de problemen met Renault en pitstops had Max nu gewoon minimaal 15 punten gehad.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ja,
dat zullen ze wel expres gedaan hebben. Het is goed met jou. Dit draagt niet echt bij aan de discussie.
Maar pech in de pitbox heeft juist grote invloed op de strategie, het doel is natuurlijk om in de punten te eindigen, niet om op p11 of lager te eindigen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:23 schreef IBAZ het volgende:
[..]
We hebben het hier over de rijders-strategie. Niet over pech in de pitbox.
Ah okay. Had ik even gemist, dan zullen ze het inderdaad wel expres gedaan hebben, dat zal Max leren.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Technisch mankement? de banden konden er gewoon af en op, het lukte alleen niet zo blijkbaar.
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ah okay. Had ik even gemist, dan zullen ze het inderdaad wel expres gedaan hebben, dat zal Max leren.![]()
Deze actie kost het team punten. De andere uitvalbeurten kan Max niets aan doen die staan op konto van Renault.
Het is een complot.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.
...quote:Op maandag 25 mei 2015 10:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.
En over Nast is Mercedes ook heel goed over aan het twitterenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Dit draagt echt niets bij aan de discussie.quote:
Hij was dan ook niet bezig om in te halen. Dat Grosjean de binnenkant verdedigt en eerder het gas los laat, daar kan Max weinig aan doen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
...
Max is toch zo'n ster in inhalen? Hij had nog 14 rondes.
Kom op, als dit echt zo was, en het had gevaarlijk geweest oid, had de FIA toch nooit die straffen uitgedeeld aan Max?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij was dan ook niet bezig om in te halen. Dat Grosjean de binnenkant verdedigt en eerder het gas los laat, daar kan Max weinig aan doen.
Ik heb sinds gisteren geleerd dat als iemand achterop iemand crashed, de achterste altijd de straf krijgt. Dus dat zegt in feite niets over de schuldvraag. Wmb was het gewoon een race-incident. Max was aan het pushen, Grosjean was aan het verdedigen. Max remt vijf meter later, Grosjean vijf meter eerder. Dan krijg je dit. Part of the game, dit is racen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kom op, als dit echt zo was, en het had gevaarlijk geweest oid, had de FIA toch nooit die straffen uitgedeeld aan Max?
Wat is dit voor rare regelquote:Op maandag 25 mei 2015 10:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb sinds gisteren geleerd dat als iemand achterop iemand crashed, de achterste altijd de straf krijgt. Dus dat zegt in feite niets over de schuldvraag. Wmb was het gewoon een race-incident. Max was aan het pushen, Grosjean was aan het verdedigen. Max remt vijf meter later, Grosjean vijf meter eerder. Dan krijg je dit. Part of the game, dit is racen.
Dit was sarcastisch bedoelt. Het idee alleen al dat ze in de pit iemand expres of door onachtzaamheid benadelen is van de zotte.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit draagt echt niets bij aan de discussie.
Moet Grosjean de deur open zetten?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Amenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dit was sarcastisch bedoelt. Het idee alleen al dat ze in de pit iemand expres of door onachtzaamheid benadelen is van de zotte.
Die monteurs vinden het vreselijk dat het niet goed ging.
Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.quote:
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Data geeft dat niet aan, anders hadden ze Grosjean bestraft ipv Verstappen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nee, maar hij wek en van zijn lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.
Nee, daarom hebben ze hem bestraftquote:Op maandag 25 mei 2015 10:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....
Nee maar Grosjean weet dat Max 2 seconde per rondje sneller is, hij weet ook dat hij daar vlak achter hem zou zitten om goed mee te komen. (Zijn team heeft hem dat over de radio gezegd)quote:
Deze postquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Degene die bij een ander achterop klapt is altijd fout. Ook bij de F1.
Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Hap nou niet zoquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Deze post. Mag ik vragen, hoe lang kijk jij al F1?
Nare homohaatpost ditquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Degene die bij een ander achterop klapt is altijd fout. Ook bij de F1.
Idd, Vergne is voor Ricciardo geëindigd...En wie zit nu in de Red Bullquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.
Kijk naar Raikkonen en Riccardo / Alonso. Ook absurde uitspraken.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.
Snap er ook helemaal niks vanquote:Op maandag 25 mei 2015 11:05 schreef Wombcat het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)mercedes--error.html
De pitstop van Mercedes blijft een mysterie voor me. Toto Wolff zegt dat als Vettel had gepit, hij 3e was gebleven en dat ze daarom wilde counteren. Volgens mij lag de nr 4 toch minder dan 20 seconden achter Vettel? Dus zou Vettel een positie hebben opgegeven.
Buiten dat zou Vettel (zelfs als hij zijn 3e positie had behouden) dan in 12 ronden 2 Mercedessen moeten inhalen om te kunnen winnen. Dat lijkt me een onmogelijke opgave.
Dit heb ik gemist maar is die data er echt?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Die reed zelf op PRECIES die plaats achterop iemand in z'n eerste jaarquote:Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Alleen door teletekst-supportersquote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Uiteraard telt dat mee, maar in de eerste plaats zoeken ze een coureur die hun auto naar een hoger niveau tilt, op het podium ipv 6e, winnen ipv 2e of 3e. Punten zijn geld waard maar in beeld zijn ook, van elke keer braaf en degelijk in de top 10 eindigen worden teams als RBR en Williams ook niet echt vrolijk, en van 3e en 4e plekken worden teams als Ferrari en Mercedes evenmin dolenthousiast.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
Senna en Hamilton zijn andere types. De overeenkomst is dat Hamilton ook agressief en lomp kan zijn, maar Hamilton is gewoon niet zo'n goeie inhaler. Hij heeft een heel groot snelheidsverschil nodig en is totaal niet inventief.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Kijken op televee? Sinds 1970.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Deze post. Mag ik vragen, hoe lang kijk jij al F1?
Ik lees verschillende berichten dat Lewis degene was die zijn banden wilde wisselen, hij ging er vanuit dat Rosberg en Vettel dit ook zouden doen. Het team ging daarin mee. Lewis had ook zelf kunnen beslissen om gewoon door kunnen rijden.quote:Op maandag 25 mei 2015 11:05 schreef Wombcat het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)mercedes--error.html
De pitstop van Mercedes blijft een mysterie voor me. Toto Wolff zegt dat als Vettel had gepit, hij 3e was gebleven en dat ze daarom wilde counteren. Volgens mij lag de nr 4 toch minder dan 20 seconden achter Vettel? Dus zou Vettel een positie hebben opgegeven.
Buiten dat zou Vettel (zelfs als hij zijn 3e positie had behouden) dan in 12 ronden 2 Mercedessen moeten inhalen om te kunnen winnen. Dat lijkt me een onmogelijke opgave.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |