abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152939650
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.

Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.

Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.

De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Amen _O_ Helemaal mee eens :Y FIA ontmoedigt racen met dit soort straffen :)
pi_152939662
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Dit was sarcastisch bedoelt. Het idee alleen al dat ze in de pit iemand expres of door onachtzaamheid benadelen is van de zotte.
Die monteurs vinden het vreselijk dat het niet goed ging.
Dat zeg ik toch ook niet?

Overigens zal Max ook niet met opzet zijn auto in de boarding geparkeerd hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_152939664
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:51 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Moet Grosjean de deur open zetten?
Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
pi_152939667
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.

Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.

Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.

De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 10:52:55 ]
pi_152939675
Ik heb gisteren weer genoten van Max. Gisteravond heb ik bijna een uur in bed nog na liggen denken over de memorabele momenten van Max gisteren. Max pushte, Max durfde een andere strategie aan te nemen, Max reed bij anderen in de versnellingsbak in plaats van op een seconde achterstand, Max haalde in, Max toonde zijn intelligentie, maar bovenal; Max is aan het racen. En juist dat is het gene wat er de laatste tijd ontbreekt. Een echte racer. Dat kun je niet leren dat bén je. En Max is er één.

"By being a racing driver you are under risk all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for victory, it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th. I race to win as long as I feel it's possible. Sometimes you get it wrong? Sure, it's impossible to get it right all the time. But I race designed to win, as long as I feel I'm doing it right." - Ayrton Senna

Ik vergeet nooit weer de crash van Senna in Monaco. Senna lag bijna een circuitlengte voor op Alain Prost. Senna had gas terug kunnen nemen, Senna had een pitstop kunnen maken, enzovoort. Maar Senna wilde racen, dat zit in zijn bloed. En dan kunnen al die moraalridders wel zeggen dat het dom is, en dat is het ook. Maar dit zijn de racers waarvoor ik formule 1 kijk. Dit zijn de racers waar men over jaren nog over praat.

"Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else." - Ayrton Senna

Tuurlijk, Max had nog een poosje achter Grosjean kunnen rijden. Tuurlijk is het een rijdersfout. Maar mag het? Max heeft slechts een paar races in de f1 gereden. Dan maak je inschattingsfouten. Maar het is niet alleen onkunde en een gebrek aan ervaring welke crashes veroorzaken. Enkele grootheden uit het verleden maakten ook domme crashes terwijl ze veel meer ervaring hadden. Zonder Max hadden we gisteren naar een kleurloze optocht zitten kijken. Max was degene welke de race interessant maakte, nam een andere taktiek aan en vloog over Monaco. Liep seconden per rondje in, en bezorgde mij kippenvel. Rosberg heeft meer punten, maar mensen als Max zijn de reden waarvoor ik formule 1 kijk. Zulke momenten zoek ik over tien jaar nog eens op op youtube. Deze dingen vergeet ik niet meer.

Ik zeg; Max bedankt! En succes bij de fysio vandaag :')
pi_152939681
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nee, maar hij wek en van zijn lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Data geeft dat niet aan, anders hadden ze Grosjean bestraft ipv Verstappen.
pi_152939696
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.
Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....
pi_152939711
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:54 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....
Nee, daarom hebben ze hem bestraft |:(, omdat TR zegt dat Max niet fouts gedaan heeft, betekent nog niet dat dat de waarheid is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2015 10:55:49 ]
  maandag 25 mei 2015 @ 10:58:10 #284
65918 IBAZ
broeinest
pi_152939757
Degene die bij een ander achterop klapt is altijd fout. Ook bij de F1.
  maandag 25 mei 2015 @ 10:58:42 #285
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_152939768
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:51 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Moet Grosjean de deur open zetten?
Nee maar Grosjean weet dat Max 2 seconde per rondje sneller is, hij weet ook dat hij daar vlak achter hem zou zitten om goed mee te komen. (Zijn team heeft hem dat over de radio gezegd)

Je hoort zelfs op de onboard beelden dat hij gas loslaat plus je ziet in de onboard beelden van Max dat hij een fractie naar links gaat en vervolgens weer het gat rechts dichtgooit.

Grosjean heeft er wel vaker een handje van gehad in het verleden (Webber/Alonso) om debiele acties uit te voeren. Dit was op z'n hoogst een 'race-incident' en die 5 plaatsen en 2 punten zijn gewoon om een voorbeeld te stellen.
pi_152939772
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Deze post :') . Mag ik vragen, hoe lang kijk jij al F1?
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 10:58:55 #287
274204 crew  Mexicanobakker
pi_152939774
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.

Nasr 16
Sainz 9
Max 6

At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_152939787
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Hap nou niet zo :P
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 10:59:54 #289
pi_152939789
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Nare homohaatpost dit :{
pi_152939791
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.
Idd, Vergne is voor Ricciardo geëindigd...En wie zit nu in de Red Bull ;)
  maandag 25 mei 2015 @ 11:00:36 #291
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_152939803
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Kijk naar Raikkonen en Riccardo / Alonso. Ook absurde uitspraken.
pi_152939883
http://www.formula1.com/c(...)mercedes--error.html

De pitstop van Mercedes blijft een mysterie voor me. Toto Wolff zegt dat als Vettel had gepit, hij 3e was gebleven en dat ze daarom wilde counteren. Volgens mij lag de nr 4 toch minder dan 20 seconden achter Vettel? Dus zou Vettel een positie hebben opgegeven.
Buiten dat zou Vettel (zelfs als hij zijn 3e positie had behouden) dan in 12 ronden 2 Mercedessen moeten inhalen om te kunnen winnen. Dat lijkt me een onmogelijke opgave.
pi_152939897
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:05 schreef Wombcat het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)mercedes--error.html

De pitstop van Mercedes blijft een mysterie voor me. Toto Wolff zegt dat als Vettel had gepit, hij 3e was gebleven en dat ze daarom wilde counteren. Volgens mij lag de nr 4 toch minder dan 20 seconden achter Vettel? Dus zou Vettel een positie hebben opgegeven.
Buiten dat zou Vettel (zelfs als hij zijn 3e positie had behouden) dan in 12 ronden 2 Mercedessen moeten inhalen om te kunnen winnen. Dat lijkt me een onmogelijke opgave.
Snap er ook helemaal niks van :D
pi_152939934
Het is net zo'n blunder als Ferrari die in de laatste race van 2010 Alonso naar binnen haalt om Webber te coveren. Die op dat moment al geen bedreiging meer was. 8)7
Heeft Mercedes toevallig die racestrategist overgenomen?
pi_152939991
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Dit heb ik gemist maar is die data er echt?

Ik ben een race leek maar dat eerder remmen, wordt dat vaker als tactisch middel ingezet in de strijd tegen de racer achter je?
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 11:11:43 #296
pi_152939994
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
:') Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Die reed zelf op PRECIES die plaats achterop iemand in z'n eerste jaar _O-
  maandag 25 mei 2015 @ 11:12:14 #297
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_152940004
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.

Nasr 16
Sainz 9
Max 6

At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Alleen door teletekst-supporters
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_152940027
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
Uiteraard telt dat mee, maar in de eerste plaats zoeken ze een coureur die hun auto naar een hoger niveau tilt, op het podium ipv 6e, winnen ipv 2e of 3e. Punten zijn geld waard maar in beeld zijn ook, van elke keer braaf en degelijk in de top 10 eindigen worden teams als RBR en Williams ook niet echt vrolijk, en van 3e en 4e plekken worden teams als Ferrari en Mercedes evenmin dolenthousiast.

Het gaat om kwaliteiten die het verschil maken, dus om snelheid, snelheid, en nog eens snelheid. Racepace, snelheid in het ene rondje dat telt, snelheid in de regen en snelheid wanneer de auto slecht ligt en de banden afgeragd zijn o.i.d.. Maar als je dan zo'n snelle coureur hebt die alleen maar achter een langzamere auto blijft hangen in de hoop dat DRS het werk doet of hij hem aan de binnenkant ernaast kan zetten omdat de ander een foutje maakt dan kun je die snelheid vervolgens niet kwijt en belemmert het het team in de strategie.

In dit stadium van zijn carriere is iets extra's laten zien dus belangrijker dan degelijkheid, ook omdat degelijkheid te leren is en met ervaring kan komen. Nu ging er een keer eentje mis, maar het is duidelijk dat hij bijzondere inhaalcapaciteiten heeft. Hij kan goed improviseren in die zin dat hij veel snelheid vindt naast de ideale lijn, al glibberend en glijdend, en hij heeft het spelletje goed door. Hij denkt een bocht vooruit, hij snapt het positioneren en gaat het traagst op die plek waar hij de ander blokkeert. Dat is een bijzondere kwaliteit, en een waardevolle kwaliteit, maar waar hij Sainz beter op kan aftroeven is het ene kwalificatierondje dat telt en racepace. Het lijkt me dat als de punten daar dan door allerlei factoren niet achteraan komen de teambazen daar wel doorheen kijken. Maximaliseren is waar het om gaat, maar dus ook vooral om de potentie daartoe.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:43 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Senna en Hamilton zijn andere types. De overeenkomst is dat Hamilton ook agressief en lomp kan zijn, maar Hamilton is gewoon niet zo'n goeie inhaler. Hij heeft een heel groot snelheidsverschil nodig en is totaal niet inventief.

Het ging gisteren voorspelbaar genoeg alleen maar over de blunder van Mercedes, maar Hamilton had nog bijna 10 rondjes, op de snellere band tegen ijskoude afgeragde banden op een auto die toch al een stuk langzamer was. Hij blokkeert zijn wiel al een keer achter de safetycar, en later nog een keer terwijl hij er in al die rondjes niet een keer in slaagt iets te plaatsen wat in de verte op een kansrijke manoeuvre lijkt. Ik verwacht zelfs met dat snelheidsverschil echt niet dat hij Vettel zomaar even laat staan en dan Rosberg gaat inhalen, maar er zijn coureurs die daar veel meer mee doen, of het nou lukt of niet. Verstappen hoort daar zeker al bij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 25 mei 2015 @ 11:13:10 #299
pi_152940029
Gewoon foutje van Verstappen, we wisten allemaal dat dat wel een keer zou gaan gebeuren, er zijn geen F1 coureurs die een keer op een ander botsen.

Laat gaan, pech gehad, binnenkort komt er vast wel een keer een positief momentje. Er ligt een vergrootglas op omdat hij zo jong is en omdat hij zo'n goede race reed tot dusver.
  maandag 25 mei 2015 @ 11:16:15 #300
65918 IBAZ
broeinest
pi_152940082
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Kijken op televee? Sinds 1970.
Maar ook vanaf eind jaren 70 ter plekke.
Heb er al wat meegemaakt. Meerdere malen Monza, Hungaro ring, Nürnburg ring, Hockenheim, le Mans en natuurlijk vele malen Spa-Franchorchamps, de ultieme race. Laatste jaar nog.
Ik was bijna elk jaar bij de F1 in Zandvoort, laatste maal in1985. (Echt de laatste keer dus).

Maar,
Als je iemand aanrijdt die voor je ligt ben je fout.
Als je iemand van de baan rijdt en je bent er niet echt voorbij, ben je fout.
Wat begrijp je niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')