Ghwhehe hehe hehequote:Op zondag 24 mei 2015 23:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn reactie kan meer worden omschreven als:
[ afbeelding ]
Inderdaad, ik moet echt diep graven naar Brazilië 2012 (Vettel vs Alonso, Vettel die in de eerste ronde spint) dat ik zo in spanning aan de buis gekluisterd was. Misschien zelfs Brazilië 2008 qua de emoties. Zonder Max was dit weer een ouderwetse optocht geweest zonder dat er veel gebeurde, hij is dan ook het grootste deel van de tijd in beeld geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:11 schreef opreis het volgende:
Dat Max mee doet geeft toch wel een hele andere ervaring aan het kijken van de F1, ik had tijdens deze race een hoop highs en lows, flink sjaggie toen dat gekloot met de pitstop, om vervolgens weer vol te genieten van z'n inhaal acties, volgens mij heeft alleen ricciardo (op een manier die "not nice"was) vandaag iemand ingehaald zonder undercut of dat het een manor was die 4 seconde langzamer zijn?
Denk dat de straf wel terecht is, maar Massa moet zich niet aan stellen, wat een jankie. Volgens mij kunnen van alle coureurs wel vergelijkbare of ergere incidenten gevonden worden. Alonso tijdens een SC vol op iemand of Vettel die Webber van de baan kegelt?
Ik was kritisch op zn kwalificatie maar wat mij betreft tot de crash zo goed als foutloos gereden.
Hij deed er niet vrij luchtig over. Hij riep meteen op de boordradio dat het een idiote actie van Verstappen was. Daarmee zorg je er op voorhand al voor dat de mensen die er naar moeten kijken biased zijn. Al dan niet onbewust.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:13 schreef opreis het volgende:
Trouwens ook wel aardig dat Grojean er vrij luchtig over doet, siert hem wel.
Omdat hij een brake test deed ja, die houdt zich bewust stil.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:13 schreef opreis het volgende:
Trouwens ook wel aardig dat Grojean er vrij luchtig over doet, siert hem wel.
Daar lijkt het stiekem wel op ja, Grosjean rijdt eerst rechts en remt dan (of laat gas los) en gaat daarna naar links. Normaal rem je in een rechte lijn naar de bocht toe.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:16 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat hij een brake test deed ja, die houdt zich bewust stil.
Zoals we gisteren al zagen kan een 0,025s verschil al een halve autolengte zijn op startfinish, hier rijden ze nog iets harder ook. Als Max 0,05s later remde, remt hij ook ruim 3m later. Als Grosjean 0,05s eerder remde, remt hij dus 3m vroeger. Dat kan het net zijn geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:50 schreef Xylos het volgende:
Max zegt zelf dat hij op hetzelfde punt remde als de ronden ervoor maar dat Grosjean 10-15 meter eerder remde. Een beetje hetzelfde verhaal als met Jos en Montoya.
Maar goed de wedstrijdleiding zal wel over genoeg data beschikken om een oordeel te vellen.
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch? Ik vind wel dat Grosjean een vreemde beweging maakt hij lijkt eerst links aan te houden maar gaat dan naar rechts en weer naar links. Ik dacht dat je maar één beweging mag maken ter verdediging.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals we gisteren al zagen kan een 0,025s verschil al een halve autolengte zijn op startfinish, hier rijden ze nog iets harder ook. Als Max 0,05s later remde, remt hij ook ruim 3m later. Als Grosjean 0,05s eerder remde, remt hij dus 3m vroeger. Dat kan het net zijn geweest.
Klopt helemaal ja. Als dit in 2000 was gebeurd was het afgeschoven als een race-incident, nu is het heel dicht achter elkaar rijden eng enzo...quote:Op maandag 25 mei 2015 00:01 schreef Xylos het volgende:
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch?
Zoals ik al eerder zei: dan gaat het op racen lijken en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt helemaal ja. Als dit in 2000 was gebeurd was het afgeschoven als een race-incident, nu is het heel dicht achter elkaar rijden eng enzo...
Ik geloof daar eigenlijk niks van. Het is niet alsof Jos daar zelf nooit gereden heeft.quote:
Kan gespeeld zijn ja, maat ik vind het ook nooit prettig om naast de chauffeur te zitten omdat je dan geen controle hebt. Jos is ook al een dagje ouder aan het worden hè.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik geloof daar eigenlijk niks van. Het is niet alsof Jos daar zelf nooit gereden heeft.
idd zitten veel shit reacties tussen.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Wow... De reacties op het FP bericht over die straf... Dan ben ik echt blij dat hier wat actiever gemod wordt
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
Dat vertekent; er zit een lichte bocht in de baan op het aanrempunt. Een bocht nemen terwijl je remt is altijd een slecht idee en daarom positioneren de auto's zich anders (meer naar rechts) om vervolgens in een rechte lijn te remmen naar de bocht toe. Op de baan lijkt het dan alsof ze naar links gaat, maar ze zorgen gewoon dat ze met een rechte lijn tijdens het remmen zo links mogelijk uitkomen voordat ze de apex aansnijden. Was overigens prima te zien gedurende de hele race, je zag het ook bij mensen die helemaal alleen reden.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:01 schreef Xylos het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal, een race-incident heet dat toch? Ik vind wel dat Grosjean een vreemde beweging maakt hij lijkt eerst links aan te houden maar gaat dan naar rechts en weer naar links. Ik dacht dat je maar één beweging mag maken ter verdediging.
Helaas is op fok de perceptie wat een 'bash' is ook nogal eens krom.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
En helaas dubbel zoveel stakkers die er op reageren. De trolls hadden binnen 2 dagen nadat Verstappen de F1 in ging afgelopen kunnen zijn, maar er blijven tientallen autisten op reageren. Wat dat betreft zou je beter de posts met reacties op trolls kunnen wissen, is een stuk effectiever.quote:
Er zijn zeker bashers genoeg hoor. Maar soms worden mensen die gewoon oprecht hun mening geven ook zo weg gezet en daar schiet het op dit forum nogal eens op door. En de frontpage is doorgaans nog wat extremer in de reactie als het forumquote:Op maandag 25 mei 2015 01:31 schreef Nattekat het volgende:
En met Max bashers bedoel ik natuurlijk alle trolls die geen goed woordje over hebben
Kun je dit eens toelichten? Misschien volg ik de discussie niet goed, maar de penalty points op de superlicense waren er vorig jaar ook al.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gast die licentie punten is pas nieuw dit jaar, dus is de straf dubbel, grid en licentie punten
Beetje een nonsense uitspraak, aangezien Grosjean daarvoor in de punten reed en na de crash van VES geen kans meer had op punten.quote:Op zondag 24 mei 2015 20:27 schreef THEFXR het volgende:
ik vind de straf te zwaar, vooral omdat GRO gewoon verder kon
kijk je weleens andere open wheels klasse? dat zie je dat ze bij de F1 voor elke scheet al een straf uit delen en hier verneukt het ook nog eens je volgende race, alsof het al niet genoeg is dat je keihard crashed en eruit ligt.quote:Op maandag 25 mei 2015 01:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er zijn zeker bashers genoeg hoor. Maar soms worden mensen die gewoon oprecht hun mening geven ook zo weg gezet en daar schiet het op dit forum nogal eens op door. En de frontpage is doorgaans nog wat extremer in de reactie als het forum
[..]
Kun je dit eens toelichten? Misschien volg ik de discussie niet goed, maar de penalty points op de superlicense waren er vorig jaar ook al.
[..]
Beetje een nonsense uitspraak, aangezien Grosjean daarvoor in de punten reed en na de crash van VES geen kans meer had op punten.
Wat mijn oordeel betreft: fout van VES. Niet een lompe actie, maar als je achter iemand rijdt moet je wel blijven opletten. Misschien heeft het team niet goed doorgegeven dat GRO op dat moment in de race met slecht presterend materiaal zat, of heeft het team dat wel doorgegeven maar is VES het 'in the heat of the battle' vergeten. Wijze les voor de toekomst, dat wel. De vorige ronde is nooit een garantie dat de rijder voor je weer precies hetzelfde rempunt pakt.
Ik moet overigens vaag denken aan een incident met Button van een paar races terug, waarbij hij volgens mij een FI van achteren raakte, wat ook anders had gekund.
[ad] Het was China en het was bij Maldonado (beelden). De aanleiding was natuurlijk anders, maar meer even ter illustratie dat penalty points niet zo ongewoon zijn bij dit soort incidenten.
Dat dus.quote:Op maandag 25 mei 2015 02:45 schreef Fer het volgende:
Hij zal ervan leren en volgende keer pakt ie Grosjean met een schijnbeweging buitenom.
Hier wordt alle vorm van kritiek meteen weggehaald. Censuur!quote:Op maandag 25 mei 2015 00:53 schreef Nattekat het volgende:
Wow... De reacties op het FP bericht over die straf... Dan ben ik echt blij dat hier wat actiever gemod wordt
Niet normaal hoe veel Max-bashers daar zitten.
Wat heeft dit met de race te maken?quote:Op maandag 25 mei 2015 03:05 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hier wordt alle vorm van kritiek meteen weggehaald. Censuur!
Op de FP ook weer dezelfde figuren als hier die er keihard tegenin gaan_!!!
Volgende keer is het geen Monaco meer, dus volop ruimte om in te halen.quote:Op maandag 25 mei 2015 02:45 schreef Fer het volgende:
Hij zal ervan leren en volgende keer pakt ie Grosjean met een schijnbeweging buitenom.
Dat het publiek hoopt op af en toe een mooie crash is een feit, maar een goede coureur is een coureur die maximaal resultaat behaalt en daarvoor is de finish halen toch wel belangrijk.quote:Op maandag 25 mei 2015 07:56 schreef MakkieR het volgende:
Overigens siert het hem, dat hij het probeert, dat kun je niet zeggen van die andere zogenaamde F1 coureurs. Zonder max was Monaco echt oersaai geworden. geen inhaalacties what so ever.
De licentie wordt niet afgepakt.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet dit maar voor duizendste keer zeggen.
Max is 17
Max rijdt zijn eerste jaar in F1
Max wordt ook bewierookt om zijn rijstijl gisteren
Max mag! deze fouten maken
Max gaat hiervan leren
Max gaat steeds beter rijden
Ook Massa, Maldonaldo, Grosjean enz enz hebben domme crashes veroorzaakt. Moet hun licentie ook maar afgepakt worden?
Maak je niet zo drukquote:Op maandag 25 mei 2015 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik moet dit maar voor duizendste keer zeggen.
Max is 17
Max rijdt zijn eerste jaar in F1
Max wordt ook bewierookt om zijn rijstijl gisteren
Max mag! deze fouten maken
Max gaat hiervan leren
Max gaat steeds beter rijden
Ook Massa, Maldonaldo, Grosjean enz enz hebben domme crashes veroorzaakt. Moet hun licentie ook maar afgepakt worden?
Zijn vader deed dat ook altijd en kwam nooit aan de finish. Het is maar wat je belangrijk vindt. De teambazen hebben daar een bepaald beeld bij.quote:Op zondag 24 mei 2015 17:56 schreef dz5b604 het volgende:
[.Dit is toch wat we willen zien? Racen op de limiet! Ongeacht of het nou een nederlander is of niet, al zou vettel of alonso zo bezig zijn vinden we het ook heerlijk om te zien.
Meteen al die verstappen haters overal..]
Dat is ook mooi en dat willen we ook zien, maar dan moet die niet z'n wagen in de boarding rijden.
hem met zijn vader vergelijken vind ik wel ver gaan, je moet gewoon naar hem kijken en feit is gewoon dat hij heel talentvol is, als dit in goeie banen geleid wordt kan het heel leuk wordenquote:Op maandag 25 mei 2015 09:28 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Zijn vader deed dat ook altijd en kwam nooit aan de finish. Het is maar wat je belangrijk vindt. De teambazen hebben daar een bepaald beeld bij.
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
hem met zijn vader vergelijken vind ik wel ver gaan, je moet gewoon naar hem kijken en feit is gewoon dat hij heel talentvol is, als dit in goeie banen geleid wordt kan het heel leuk worden
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Tevens is de reden waarom hij uitviel te betwijfelen, ik vind het nog steeds een brake test van Grosjean. En dit heeft hij nog een keer gedaan die Grosjean.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
Hoe waar dit ook is, is het niet echt fair om dit aan Max aan te schrijven na zijn eerste ongeval.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
It was not the start of the chaos on his Sunday as the teenager had already bumped into the back of Pastor Maldonado.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Tevens is de reden waarom hij uitviel te betwijfelen, ik vind het nog steeds een brake test van Grosjean. En dit heeft hij nog een keer gedaan die Grosjean.
Max Verstappen was een hele lange tijd trending op Twitter, de hele F1 wereld had het over hem na de race...dan doe je het als broekie van 17 jaar gewoon heel goed.
Niemand had het over Sainz, die reed een kleurloze race, ik zie meer in een racer Verstappen, die zorgt dat je weer uit kan kijken naar een F1 race.
Alles best, maar uiteindelijk moet je gewoon punten rijden in plaats van een cascadeur zijn.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:49 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat ik frappant vindt is hoe mensen hier over Max reageren. Waarom? Als je zijn Formule 3 race seizoen had gezien dan had je kunnen weten wat voor racer het is, altijd juist voor kleine gaatjes gaan. Dan is juist waarvoor hij de racer is, wat hij nu is.
In China deed hij ook zo een actie, wat geweldig was.
Voor die mensen die hopen dat Max altijd berekend zal rijden? Zo een rijder is hij niet.
Dat is ook wat ik zo mooi aan hem vindt, dat altijd er maximaal voor gaan. Check dit filmpje eens
Heb jij enig idee hoeveel geld er met die punten gemoeid gaan?quote:Op maandag 25 mei 2015 09:54 schreef aesop het volgende:
Fout of geen fout, Verstappen heeft voorlopig zijn toekomst in de F1 veiliggesteld. In China, Maleisie en gisteren heeft ie laten zien dat ie heel, heel bijzonder is. Natuurlijk zijn er kritische opmerkingen, en misschien ook wel terecht, maar uiteindelijk is het racen, horen ongelukken erbij en, vooral, het nemen van risico's.
Ik kijk sowieso natuurlijk met extra interesse nu Max mee doet, maar kunnen we niet heel objectief vaststellen dat Max in drie van de zes GP's de smaakmaker was? Hoe vaak heeft hij nu al de inhaalactie van de dag op zijn naam staan? Die punten komen vanzelf wel.
Vanuit de kijker bezien ja... Maar F1 draait om geld.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:35 schreef aesop het volgende:
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909
Dit artikel slaat de spijker op zijn kop.
De vrouw van Patrese vond het nog minder leuk om een rondje mee te rijdenquote:Op maandag 25 mei 2015 00:15 schreef Xylos het volgende:
[..]
Kan gespeeld zijn ja, maat ik vind het ook nooit prettig om naast de chauffeur te zitten omdat je dan geen controle hebt. Jos is ook al een dagje ouder aan het worden hè.
1 ding zeg ik, ene Schumacher had in zijn begin jaren precies zo geracet als Max Verstappen gister deed. Daar doet Max me namelijk ook aan denken, Max is trouwens in zijn hele jaar in de formule 3 slechts 1 keer in aanraking gekomen met een andere coureur. En zoals gister, och daar leert hij ook weer van.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Alles best, maar uiteindelijk moet je gewoon punten rijden in plaats van een cascadeur zijn.
Zelfs Jackie Stewart heeft dat geleerd.
Mwa, als het team zo graag die punten wil kunnen ze natuurlijk tijdens de pitstop eens normaal de banden wisselen en daar geen 35 seconden over doen, dan had Max met weinig risico meerdere punten kunnen pakken in plaats van met veel risico mogelijk 1 punt.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:57 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel geld er met die punten gemoeid gaan?
Het gaat tijd worden dat hij die punten bij elkaar rijdt. Met rijke sponsoren kan hij het niet redden. Zoals Maldonado of dat soort jongens.
Ja,quote:Op maandag 25 mei 2015 10:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mwa, als het team zo graag die punten wil kunnen ze natuurlijk tijdens de pitstop eens normaal de banden wisselen en daar geen 35 seconden over doen, dan had Max met weinig risico meerdere punten kunnen pakken in plaats van met veel risico mogelijk 1 punt.
Waarom niet?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ja,
dat zullen ze wel expres gedaan hebben. Het is goed met jou. Dit draagt niet echt bij aan de discussie.
Technisch mankement? de banden konden er gewoon af en op, het lukte alleen niet zo blijkbaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:21 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Omdat je een technisch mankement met een rijdersfout vergelijkt?
Juist bij Red Bull kijken ze verder dan hun neus lang is. Het aantal punten is afhankelijk van verschillende factoren. De coureur is er een van, maar het team ook. Zonder de problemen met Renault en pitstops had Max nu gewoon minimaal 15 punten gehad.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:18 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Ja,
dat zullen ze wel expres gedaan hebben. Het is goed met jou. Dit draagt niet echt bij aan de discussie.
Maar pech in de pitbox heeft juist grote invloed op de strategie, het doel is natuurlijk om in de punten te eindigen, niet om op p11 of lager te eindigen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:23 schreef IBAZ het volgende:
[..]
We hebben het hier over de rijders-strategie. Niet over pech in de pitbox.
Ah okay. Had ik even gemist, dan zullen ze het inderdaad wel expres gedaan hebben, dat zal Max leren.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Technisch mankement? de banden konden er gewoon af en op, het lukte alleen niet zo blijkbaar.
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ah okay. Had ik even gemist, dan zullen ze het inderdaad wel expres gedaan hebben, dat zal Max leren.![]()
Deze actie kost het team punten. De andere uitvalbeurten kan Max niets aan doen die staan op konto van Renault.
Het is een complot.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.
...quote:Op maandag 25 mei 2015 10:31 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij lag op dat moment 11e, hij had nog geen punten. En waarom? Door die pitstop, die kostte wel punten.
En over Nast is Mercedes ook heel goed over aan het twitterenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Dit draagt echt niets bij aan de discussie.quote:
Hij was dan ook niet bezig om in te halen. Dat Grosjean de binnenkant verdedigt en eerder het gas los laat, daar kan Max weinig aan doen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
...
Max is toch zo'n ster in inhalen? Hij had nog 14 rondes.
Kom op, als dit echt zo was, en het had gevaarlijk geweest oid, had de FIA toch nooit die straffen uitgedeeld aan Max?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hij was dan ook niet bezig om in te halen. Dat Grosjean de binnenkant verdedigt en eerder het gas los laat, daar kan Max weinig aan doen.
Ik heb sinds gisteren geleerd dat als iemand achterop iemand crashed, de achterste altijd de straf krijgt. Dus dat zegt in feite niets over de schuldvraag. Wmb was het gewoon een race-incident. Max was aan het pushen, Grosjean was aan het verdedigen. Max remt vijf meter later, Grosjean vijf meter eerder. Dan krijg je dit. Part of the game, dit is racen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:41 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kom op, als dit echt zo was, en het had gevaarlijk geweest oid, had de FIA toch nooit die straffen uitgedeeld aan Max?
Wat is dit voor rare regelquote:Op maandag 25 mei 2015 10:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb sinds gisteren geleerd dat als iemand achterop iemand crashed, de achterste altijd de straf krijgt. Dus dat zegt in feite niets over de schuldvraag. Wmb was het gewoon een race-incident. Max was aan het pushen, Grosjean was aan het verdedigen. Max remt vijf meter later, Grosjean vijf meter eerder. Dan krijg je dit. Part of the game, dit is racen.
Dit was sarcastisch bedoelt. Het idee alleen al dat ze in de pit iemand expres of door onachtzaamheid benadelen is van de zotte.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit draagt echt niets bij aan de discussie.
Moet Grosjean de deur open zetten?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Amenquote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Dit was sarcastisch bedoelt. Het idee alleen al dat ze in de pit iemand expres of door onachtzaamheid benadelen is van de zotte.
Die monteurs vinden het vreselijk dat het niet goed ging.
Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.quote:
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:49 schreef S95Sedan het volgende:
Je kan zeggen wat je wil van Max maar uiteindelijk willen de mensen dit zien. Pech hebben met Maldonado in het begin hebben en net die hoek eraf rijden. Vervolgens met de stop weer enorme pech hebben en 30seconde verliezen.
Uiteindelijk naar supersoft wisselen en gewoon achter Vettel kunnen blijven plakken Bottas inhalen op die manier en zelfs een gat laten vallen en weer terug dicht rijden, 2-3seconde per rondje sneller rijden dan de persoon voor je.
Dat zo'n lul als Grosjean dan het gas loslaat eerst naar buiten (links) gaat en vervolgens weer naar binnen (rechts), hij wist dat hij flink sneller was en dan neem je als coureur het risico door dat soort geintjes te flikken.
De FIA zijn gewoon een stelletje incompetente prutsers. Racet er eens een keer wel iemand straffen ze het op zo'n manier af. Maar dan moet er weer een voorbeeld gesteld worden ofzo.
Data geeft dat niet aan, anders hadden ze Grosjean bestraft ipv Verstappen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nee, maar hij wek en van zijn lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.
Nee, daarom hebben ze hem bestraftquote:Op maandag 25 mei 2015 10:54 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Uit de data is niet gebleken dat Max iets fouts deed.....
Nee maar Grosjean weet dat Max 2 seconde per rondje sneller is, hij weet ook dat hij daar vlak achter hem zou zitten om goed mee te komen. (Zijn team heeft hem dat over de radio gezegd)quote:
Deze postquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Degene die bij een ander achterop klapt is altijd fout. Ook bij de F1.
Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Hap nou niet zoquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Deze post. Mag ik vragen, hoe lang kijk jij al F1?
Nare homohaatpost ditquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef IBAZ het volgende:
Degene die bij een ander achterop klapt is altijd fout. Ook bij de F1.
Idd, Vergne is voor Ricciardo geëindigd...En wie zit nu in de Red Bullquote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, want Ricciardo pakte minder punten voor STR dan Vergne. Hier wordt door de fans en de sponsors een beetje naar gekeken maar er speelt wel wat meer mee.
Kijk naar Raikkonen en Riccardo / Alonso. Ook absurde uitspraken.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wat een onzin, in de omgekeerde situatie had iedereen de FIA hier gelijk gegeven. Mensen hier moeten een beetje objectief blijven en niet in complotten gaan denken, slaat ook helemaal nergens op. FIA heeft er naar gekeken en uit de data is blijkbaar gekomen dat Max iets fout deed.
Snap er ook helemaal niks vanquote:Op maandag 25 mei 2015 11:05 schreef Wombcat het volgende:
http://www.formula1.com/c(...)mercedes--error.html
De pitstop van Mercedes blijft een mysterie voor me. Toto Wolff zegt dat als Vettel had gepit, hij 3e was gebleven en dat ze daarom wilde counteren. Volgens mij lag de nr 4 toch minder dan 20 seconden achter Vettel? Dus zou Vettel een positie hebben opgegeven.
Buiten dat zou Vettel (zelfs als hij zijn 3e positie had behouden) dan in 12 ronden 2 Mercedessen moeten inhalen om te kunnen winnen. Dat lijkt me een onmogelijke opgave.
Dit heb ik gemist maar is die data er echt?quote:Op maandag 25 mei 2015 10:52 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Nee, maar hij wijkt en van zijn normale lijn af, en hij remde te vroeg. Data geeft dat ook aan.
Die reed zelf op PRECIES die plaats achterop iemand in z'n eerste jaarquote:Op zondag 24 mei 2015 22:11 schreef nils7 het volgende:
Massa trekt zn smoel ook weer open https://www.facebook.com/(...)id=10153347289601052
Alleen door teletekst-supportersquote:Op maandag 25 mei 2015 10:10 schreef IBAZ het volgende:
stand rookies 2015.
Nasr 16
Sainz 9
Max 6
At the end of the day wordt hier naar gekeken.
Uiteraard telt dat mee, maar in de eerste plaats zoeken ze een coureur die hun auto naar een hoger niveau tilt, op het podium ipv 6e, winnen ipv 2e of 3e. Punten zijn geld waard maar in beeld zijn ook, van elke keer braaf en degelijk in de top 10 eindigen worden teams als RBR en Williams ook niet echt vrolijk, en van 3e en 4e plekken worden teams als Ferrari en Mercedes evenmin dolenthousiast.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:33 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eens een keer aan de finish te komen. Zijn teamgenoot doet dat wel en heeft al meer punten. At the end of the day gaan de teambazen en de sponsoren gewoon hun knopen tellen.
Senna en Hamilton zijn andere types. De overeenkomst is dat Hamilton ook agressief en lomp kan zijn, maar Hamilton is gewoon niet zo'n goeie inhaler. Hij heeft een heel groot snelheidsverschil nodig en is totaal niet inventief.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max Verstappen is de type racer ala Hamilton en Senna. Gaat er gewoon voor, dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Kijken op televee? Sinds 1970.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:58 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Deze post. Mag ik vragen, hoe lang kijk jij al F1?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |