abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152514552
Zwangerschap en Geboorte
2015

2 mei: twist02 (meisje)
10 mei: Klumsy (jongen)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassandra87 op 12-05-2015 15:58:51 ]
pi_152514575
Gefeliciteerd Luuksor! *O*

LuDann, een mooie dag gewenst ^)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152514589
LuDann, ik wens jullie een stralende dag toe vandaag! Geniet ervan! *; ^)

Luuksor, gefeliciteerd met jullie dochter! *O*

Twist, Klumsy, lekker geslapen vannacht?

En ik ben benieuwd of het heeft doorgezet bij Selvaria!
pi_152514596
Luuksor, gefeliciteerd *O*
pi_152514620
Gefeliciteerd Luuksor!

LuDann, ik hoop dat je een mooie dag hebt! Geniet ervan!
pi_152514675
Ludann, geniet van deze bijzondere dag. O+
pi_152514753
Ludann heel veel plezie vandaaag!

En Luuksor gefeliciteerd met je dochtertje!
pi_152514806
Gefeliciteerd Luuksor!!!
En heel veel plezier vandaag LuDann!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152514900
Heel veel plezier vandaag, LuDann! ^) *;

Luuksor van harte! *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:17:08 #10
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152515060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 03:35 schreef Luuksor het volgende:
Halve week te vroeg, maar ze is er. Eva Gerritsen is vanmiddag 13.40 uur lokale tijd geboren, 3 kilo en 47 cm :)
Gefeliciteerd!! Kan ik eindelijk weer een supergoudenbabyglittersticker uitdelen!

--

En LuDann krijgt van mij ook een speciale vandaag :D

pi_152515118
Luuksor gefeliciteerd met jullie meisje! *O*

LuDann een hele fijne dag vandaag! ^)

Baby zit nog rustig binnen hier :)
pi_152515143
Luuksor van harte met jullie meisje!! *O*
En LuDann heel veel plezier vandaag!!

Ok, wie heeft mij in die top10 gemikt? Ik ben toch net pas zwangert?!?! Hoewel ik het nu wel begin te merken aan wat beperkingen hier en daar, voelt het echt als heeeeel snel gegaan allemaal. Nog ff.... :o
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:30:37 #13
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152515331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:21 schreef Lijnloos het volgende:
Luuksor van harte met jullie meisje!! *O*
En LuDann heel veel plezier vandaag!!

Ok, wie heeft mij in die top10 gemikt? Ik ben toch net pas zwangert?!?! Hoewel ik het nu wel begin te merken aan wat beperkingen hier en daar, voelt het echt als heeeeel snel gegaan allemaal. Nog ff.... :o
Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uit :+
pi_152515864
Gefeliciteerd Luuksor! O+

LuDann veel plezier vandaag ^)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152516469
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:30 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uit :+
Als die baby's er zijn sta ik al in de top 5! Whuuuut. :o
pi_152516562
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:31:10 #17
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152516591
Hele fijne dag gewenst LuDann! ^) O+

Van harte gefeliciteerd Luuksor :)

Wisseldag voor mij, 24 weken alweer :s)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152516724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
Misschien een bloedvaatje gesprongen ofzo. Niet meteen druk maken en bij twijfel even bellen naar je VK :).
pi_152516844
Cassandra: inderdaad een geval van 'makkelijker gezegd dan gedaan', maar niet al te druk om maken en gewoon even je vk bellen :Y

Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en bespreken van inleiding. Heeft iemand misschien nog tips om te vragen / te bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Hmm, zal het trouwens ook even in het babytopic vragen, daar zitten misschien nog meer ervaringsdeskundigen
pi_152516946
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
pi_152517117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
Als je wilt bellen bel dan gewoon de spoedlijn. Daar zijn ze voor
pi_152517155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Bloedverlies en/of ongerustheid is hier wel reden voor de spoedlijn hoor! Hoeft niks te zijn, maar ik snap je stress :*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55:13 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_152517173
Dat woordje "spoed" moeten ze echt verbieden vind ik :( maakt mensen onnodig gestresst (had ik zelf ook altijd). Gewoon bellen, daar zijn ze voor. :*
disclaimer
pi_152517234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef twist02 het volgende:
Cassandra: inderdaad een geval van 'makkelijker gezegd dan gedaan', maar niet al te druk om maken en gewoon even je vk bellen :Y

Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en bespreken van inleiding. Heeft iemand misschien nog tips om te vragen / te bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Hmm, zal het trouwens ook even in het babytopic vragen, daar zitten misschien nog meer ervaringsdeskundigen
Of in het baby's voor dummies-topic.

Wat zij hierboven zeggen: even bellen Cassandra! :*
pi_152517320
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dat woordje "spoed" moeten ze echt verbieden vind ik :( maakt mensen onnodig gestresst (had ik zelf ook altijd). Gewoon bellen, daar zijn ze voor. :*
Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.
Maar bij ons werd ongerustheid wel heel specifiek benoemd. Als je je zorgen maakt moet je bellen. Of er is iets en er is actie nodig, of er is niks en dan moet je niet onnodig in de stress zitten. Heeft niemand iets aan.
pi_152517347
Daar kan je echt wel voor bellen hoor Cassandra
pi_152517429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Bel je verloskundige even :)
in de regel geldt dat alles wat niet kan wachten tot een volgende controle daar kun je sowieso de 06 voor bellen. Dingen waar je direct voor MOET bellen zijn veel bloedverlies (als een menstruatie), je baby niet meer voelen, en als je je zorgen maakt. Voor vragen over welke vleeswaren je wel en niet mag of andere vragen kun je ook gewoon bellen, maar vragen we redelijkheid. als in niet om 2 uur snachts ajb ;)
:)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:06:06 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_152517439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.
Maar bij ons werd ongerustheid wel heel specifiek benoemd. Als je je zorgen maakt moet je bellen. Of er is iets en er is actie nodig, of er is niks en dan moet je niet onnodig in de stress zitten. Heeft niemand iets aan.
Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.
disclaimer
pi_152517517
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.
Ja, eens. Kan zo 123 geen goede nieuwe term bedenken :D
pi_152517521
Het is echt heel licht maar gezien de geschiedenis maak ik mij gewoon zorgen. Ga in ieder geval ook even een afspraak maken met de huisarts om blaasontsteking en schimmel infectie uit te sluiten.
pi_152517916
Oeh Cassandra, ik snap dat je wat ongerust bent. Wacht je de mail af of ga je toch voor de spoedlijn?
Bloed je nog steeds licht of was het eenmalig?

Ik schrok net toen ik in de spiegel keek. Allemaal zichtbare rode adertjes in mijn ogen. Ik heb geen oogafwijkingen o.i.d. Herkenbaar voor iemand? Ik kon het via Google niet direct toewijzen aan zwangerschap.
pi_152518296
Heb de spoedlijn gebeld, ze ging ervanuit dat het onschuldig was omdat het niet veel was en niet helder rood, maar ze komt vanmiddag even langs om het hartje te luisteren te geruststelling.
pi_152518351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb de spoedlijn gebeld, ze ging ervanuit dat het onschuldig was omdat het niet veel was en niet helder rood, maar ze komt vanmiddag even langs om het hartje te luisteren te geruststelling.
Dat is fijn, dat ze langskomt. :*.
pi_152518521
Dat is fijn! Heb je trouwens een VK die de controles ook aan huis doet?
pi_152519103
Fijn dat ze toch even langskomt, Cassandra!

Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet :P
pi_152519135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:

Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet :P
Je rug hol trekken.
Professioneel gifmenger.
pi_152519239
Fijn dat er even iemand langskomt Cassandra. Liever een keer te veel dan een keer te weinig bellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:

Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug. :')

32 weken vandaag. :) Het gaat zo hard. :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152519259
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bel je verloskundige even :)
in de regel geldt dat alles wat niet kan wachten tot een volgende controle daar kun je sowieso de 06 voor bellen. Dingen waar je direct voor MOET bellen zijn veel bloedverlies (als een menstruatie), je baby niet meer voelen, en als je je zorgen maakt. Voor vragen over welke vleeswaren je wel en niet mag of andere vragen kun je ook gewoon bellen, maar vragen we redelijkheid. als in niet om 2 uur snachts ajb ;)
Dat je om twee uur 's nacht belt of je ossenworst mag :P
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_152519366
Ik ben zo blij, het broekje wat ik laatst bestelde is eindelijk binnen.De allereerste aankoop voor dit mannetje. Mooi verpakt en met een knuffelkonijntje erbij. Net een cadeautje O+ En zo klein, maatje 50. Ik weet wel dat hij er in zal kunnen maar had echt weer zoiets van wow zo klein past dat wel.
pi_152519514
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je rug hol trekken.
Goeie, thanks! Ik ben nu ipv achter mijn bureau op de bank gaan "hangen" met een kussen achter mijn rug. Als ik daartegen achterover leun wordt het vervelende gevoel inderdaad minder. (Gelukkig werk ik thuis vandaag..)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:09 schreef Krisvc het volgende:

Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug. :')

32 weken vandaag. :) Het gaat zo hard. :X
Haha hier het tegenovergestelde. Zodra mijn man zijn hand op mijn buik legt, wordt er gedraaid en getrappeld. En *O* voor de 32 weken!
pi_152519716
Luuksor gefeliciteerd *O* *O*

LuDann heel veel plezier vandaag, ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben! *O* *O*

Twist, succes in t ziekenhuis, kan mij zo geen vragen bedenken eigenlijk.

Selvaria, ik hoop dat t door gezet heeft en je ondertussen al fijn aan het babyknuffelen bent!

Casandra, ik hoop dat t bij dat kleine beetje bloedverlies blijft en je straks een mooi hartje hoort!

En ik, ik ben pas net een half uurtje wakker door de wekker van man, diemheeft nachtdienst gehad, ik geloof dat ik moe was :D
pi_152520261
En misschien even n inlegkruisje of maandverbandje indoen als je dat nog niet had. Voor t geval er nog meer bloedverlies komt, dan kan je t laten zien?
pi_152521252
Luuksor, wat tof! Gefeliciteerd!

LuDann, een heel fijne dag gewenst! Geniet! ^)

Fijn dat ze even langs wil komen, Cassandra. :*

Haha, dat was een goeie powernap, ik86. :D

Ik kom net terug van mn eerste afspraak bij de vk van het kraamhotel in het ziekenhuis in Terneuzen waar ik ga bevallen. Wat een verademing! Een Belgische 'maar' veel duidelijkere en concretere vk die niet álles nuanceert of wegwuift maar gewoon écht luistert en to the point is.

Het zh is bijv ruim een half uur rijden. Mn oude vk vond dat maar een groot probleem want ik kon niet zomaar met 1 cm ontsluiting al daar naartoe rijden maar moest ik écht wachten tot mn weeën regelmatig kwamen. En dat kon dan weer niemand controleren. Toen ik daarop antwoordde dat mn weeën bij L. tot 7 cm geen moment regelmatig waren geweest, werd het alleen maar moeilijker want dan was het helemaal onvoorspelbaar en straks beviel ik nog in de Westerscheldetunnel en moeilijkmoeilijkmoeilijk want ik kun dus niet te vroeg komen maar ook niet te laat. :')

De vk in Terneuzen zei gewoon dat ik zelf heus wel aanvoel of het serieus is of niet en dat ik er beter te vroeg dan te laat kan zijn. Punt. Geen gedoe verder. Ook niet over een eventuele ruggenprik: 'Dat kunnen we ons ook helemaal niet permitteren want daarvoor zitten we veel te dicht bij België. Als ze m hier niet krijgen, rijden ze naar België.

Kortom, veel duidelijker, concreter en markt- en klantgerichter dus. En een veel betere samenwerking tussen eerste en tweede lijn. Dat maakt ook veel verschil, vermoed ik.

Ik ben er iig veel geruster op. O+

De kraamsuites heb ik alleen nog niet kunnen zien helaas, er lagen 4 vrouwen te bevallen.
pi_152521718
Luuksor: *O*

LuDann: fijne dag ^)

Spring: fijn dat je een goed gevoel hebt bij de vk!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:38:50 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152521936
Wat fijn, Spring! Wel een grote zorg minder. Wat bedoel je precies met de ruggenprik? Dat ze je naar België moeten brengen om daar een ruggenprik te krijgen? Was jij degene bij wie het niet zou kunnen ivm scoliose o.i.d.?

Ik moet ook nog langs voor een rondleiding/informatiebijeenkomst bij het ziekenhuis waar ik moet bevallen, maar er is er 1 op 21 mei, en de volgende pas op 8 juli. Voor de 21e moet ik vrij nemen, want het is in de middag. 8 juli heb ik verlof, maar ik weet niet of ik wel zin heb om zo vlak voor mijn UD me daar bezig mee te houden. Gelukkig kan je je voor de voorlichting op 21 mei tot 22 mei aanmelden, zag ik op de website. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_152522106
Mariposas, als vrouwen al op voorhand horen dat er moeilijk wordt gedaan over een eventuele ruggenprik, besluiten ze om over te stappen naar een ziekenhuis in België. Daar bevalt 75% met een epiduraal. :)
pi_152522291
Klinkt als een fijn gesprek Spring!
pi_152522507
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Mariposas, als vrouwen al op voorhand horen dat er moeilijk wordt gedaan over een eventuele ruggenprik, besluiten ze om over te stappen naar een ziekenhuis in België. Daar bevalt 75% met een epiduraal. :)
Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:55:45 #49
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152522579
Gefeliciteerd Nikoos en Luuksor!! (even bijgelezen :s) )
En een hele fijne dag voor Ludann! ^)
En natuurlijk ook nieuwsgierig naar Selvaria :7 *) !

Spring, ik ga ook in dat ziekenhuis bevallen. Ben al vanaf het begin onder begeleiding van de verloskundigen daar. Hele vriendelijke dames inderdaad. Een fijne no nonsense sfeer hangt daar. Er is ook elke maand een open avond van het ziekenhuis zelf voor aanstaande ouders waar je je voor in kunt schrijven. Dan krijg je ook een rondleiding in de kraamsuites en meer uitleg waar je je moet melden op dat moment. Wij staan er op voor volgende maand. :Y
Ik kom zelf wel van de zelfde kant van het water als het ziekenhuis ;) dus voor ons was het logisch om daar voor te kiezen. Maar hoor inderdaad vaak dat het daar heel goed geregeld is en er veel mensen overstappen.
Oost west, mij best.
pi_152522622
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.
Dat zei de vk. :)
pi_152523786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:22 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh Cassandra, ik snap dat je wat ongerust bent. Wacht je de mail af of ga je toch voor de spoedlijn?
Bloed je nog steeds licht of was het eenmalig?

Ik schrok net toen ik in de spiegel keek. Allemaal zichtbare rode adertjes in mijn ogen. Ik heb geen oogafwijkingen o.i.d. Herkenbaar voor iemand? Ik kon het via Google niet direct toewijzen aan zwangerschap.
brand het een beetje?
Heb je geen last van hooikoorts of huismijtallergie of zoiets?
Schudden voor gebruik
pi_152523917
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 03:35 schreef Luuksor het volgende:
Halve week te vroeg, maar ze is er. Eva Gerritsen is vanmiddag 13.40 uur lokale tijd geboren, 3 kilo en 47 cm :)
Wat fantastisch! Gefeliciteerd! *O*

Prachtige naam vind ik het. :*
Schudden voor gebruik
pi_152524010
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:27 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

brand het een beetje?
Heb je geen last van hooikoorts of huismijtallergie of zoiets?
Nee helemaal niet.
Heb nooit hooikoorts gehad en verder ook geen allergieën.
Ik houd het voor nu maar op moeheid :z i.c.m. hormoonschommelingen.
pi_152524022
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:53 schreef Daui het volgende:

Omdat ik medisch ben, en er een erfelijke aandoening in de familie voorkomt krijg ik meteen een GUO :) Tenminste zo heb ik het begrepen.

Beetje spannend, en de zenuwen beginnen wel te komen ;)

Cassandra, fijn dat de VK even langskomt. Heb je misschien hard moeten hoesten/niesen?

Twist, spannend hoor. Krijg je straks ook een T.H.T datum ;) maar ik hoop dat jullie kindje zich gewoon zelf gaat laten horen!

Ben wel benieuwd naar Selvaria!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_152524030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:34 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nee helemaal niet.
Heb nooit hooikoorts gehad en verder ook geen allergieën.
Ik houd het voor nu maar op moeheid :z i.c.m. hormoonschommelingen.
Misschien heb je wel in je oog liggen prikken vannacht ;)
Schudden voor gebruik
pi_152524158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Nikoos en Luuksor!! (even bijgelezen :s) )
En een hele fijne dag voor Ludann! ^)
En natuurlijk ook nieuwsgierig naar Selvaria :7 *) !

Spring, ik ga ook in dat ziekenhuis bevallen. Ben al vanaf het begin onder begeleiding van de verloskundigen daar. Hele vriendelijke dames inderdaad. Een fijne no nonsense sfeer hangt daar. Er is ook elke maand een open avond van het ziekenhuis zelf voor aanstaande ouders waar je je voor in kunt schrijven. Dan krijg je ook een rondleiding in de kraamsuites en meer uitleg waar je je moet melden op dat moment. Wij staan er op voor volgende maand. :Y
Ik kom zelf wel van de zelfde kant van het water als het ziekenhuis ;) dus voor ons was het logisch om daar voor te kiezen. Maar hoor inderdaad vaak dat het daar heel goed geregeld is en er veel mensen overstappen.
Ik weet het ja, van infoavonden. Maar naar de laatste konden we niet en de volgende gaan we ws niet meer redden. Daarom hadden we afgesproken dat ik vandaag de suites even te zien zou krijgen, want 'het gebeurt toch bijna nooit dat ze alle vier tegelijk bezet zijn.' :D
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:43:34 #57
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152524322
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:38 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik weet het ja, van infoavonden. Maar naar de laatste konden we niet en de volgende gaan we ws niet meer redden. Daarom hadden we afgesproken dat ik vandaag de suites even te zien zou krijgen, want 'het gebeurt toch bijna nooit dat ze alle vier tegelijk bezet zijn.' :D
Je zult maar net moeten bevallen en ze zijn alle 4 bezet..... 8)7 Haha.
Dan hebben ze gelukkig altijd nog meer kamers op de kraam-afdeling.
Mag je nog een keer terug komen of ga je het zien als het echt begonnen is?
Oost west, mij best.
pi_152524444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:43 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Je zult maar net moeten bevallen en ze zijn alle 4 bezet..... 8)7 Haha.
Dan hebben ze gelukkig altijd nog meer kamers op de kraam-afdeling.
Mag je nog een keer terug komen of ga je het zien als het echt begonnen is?
Ook dan vind ik het prima. Als ik maar niet in Goes hoef te bevallen. :X

Ik heb over twee weken nog een afspraak staan, de 26e.

Ik heb nu gewoon bijna zin in de bevalling. Bíjna. :P
pi_152524547
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:47 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ook dan vind ik het prima. Als ik maar niet in Goes hoef te bevallen. :X

Ik heb over twee weken nog een afspraak staan, de 26e.

Ik heb nu gewoon bijna zin in de bevalling. Bíjna. :P
Ik overweeg geloof ik toch ook een overstap.

Des te meer omdat ik nog steeds met een niet NL-verloskundige zit opgescheept in Goes en het communiceert echt voor geen meter. Ik weet alleen niet hoe ik het moet regelen gezien mijn medische indicatie. Misschien maar gewoon is naar Terneuzen bellen voor info.
pi_152524801
Gewoon bellen idd. Zij vertellen je zo hoe en wat. Je moet er wel ¤10,- tol per afspraak voor overhebben, kwam ik vanmorgen achter. :P
pi_152524846
Je kan trouwens ook eens in Bergen op Zoom informeren. Schijnt ook een fijn ziekenhuis te zijn. En stukken dichterbij voor jou.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:04:46 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152525035
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:59 schreef -Spring het volgende:
Je kan trouwens ook eens in Bergen op Zoom informeren. Schijnt ook een fijn ziekenhuis te zijn. En stukken dichterbij voor jou.
Wordt je kindje wel een Brabander ;)

Ik vraag me nog steeds af of het percentage thuisbevallingen in Roosendaal en omgeving significant is gestegen sinds de sluiting van de afdeling verloskunde in het ziekenhuis daar. Ouders uit Roosendaal en dan een Bergenaar krijgen, dat kan natuurlijk niet :{w
pi_152525111
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:04 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik vraag me nog steeds af of het percentage thuisbevallingen in Roosendaal en omgeving significant is gestegen sinds de sluiting van de afdeling verloskunde in het ziekenhuis daar. Ouders uit Roosendaal en dan een Bergenaar krijgen, dat kan natuurlijk niet :{w
N kwam er van de week ook achter dat er dan geboorteplaats Terneuzen op dr paspoort ed staat. Vreselijk vond ie het. 'Dat verkleint dr kansen op de arbeidsmarkt!' :')
pi_152525184
quote:

[..]

Haha ja dat vraag ik mij ook steeds af (de nutteloze onderlinge strijd tussen krabben en tulpentoanen :') )
Schudden voor gebruik
pi_152525869
quote:

[..]

Doen, Brabanders zijn leuk! *O* ;)

Haha, ik ben anders ook heel blij dat het niet andersom is hoor! ;) Niks 'nutteloze strijd', da's bloedserieus joh! :{w

@sillie: in BoZ opent 26 mei een splinternieuw Moeder- en Kindcentrum, schijnt echt ontzettend mooi te worden. Dus da's inderdaad misschien ook het overwegen waard?
pi_152525925
CTG was prima :) alleen het vruchtwater was al wel iets verminderd. Voor nu nog geen reden tot zorgen, maar wel iets om rekening mee te houden en in de gaten te houden volgens de gyn.

Straks even overleggen met de vk, of zij de vliezen eerst nog doorprikken om te zien of dat het laatste benodigde zetje geeft, en anders wordt het toch inleiden. Maar voor het einde van de week hebben we sowieso een baby! O+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:35:33 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152525939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:32 schreef twist02 het volgende:

Weet ik ;), mijn zoon is geboren in hartje Brabant ^O^ Mijn Zeeuwse schoonfamilie denkt er alleen wat anders over, ookal wonen ze deels in BoZ ;)
pi_152525991
Pff als ik dat zo lees ben ik blij dat ons kleine stadje gewoon een ziekenhuis heeft :+
pi_152526269
Dat klinkt al snel twist,ben benieuwd naar jullie meisje!

Vk is geweest, hartje klonk goed, ik was nog wat meer in paniek, vanochtend een klein stolsel verloren, donkerrood, maar ze zag geen reden tot zorgen.
Vrijdag had ik een pretecho met mijn schoonmoeder gepland, ben zo blij daarmee, kan ik vrijdag met eigen ogen zien dat ons jochie t goed doet.
pi_152526294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:38 schreef tharealmb het volgende:
Pff als ik dat zo lees ben ik blij dat ons kleine stadje gewoon een ziekenhuis heeft :+
Ons stadje heeft ook gewoon een ziekenhuis, hoor. :D

Mn buikmeisje is trouwens nog niet ingedaald bleek vandaag. Dus áls mn vliezen breken ff bellen. Maar dat zal wel loslopen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 12-05-2015 16:04:03 ]
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:48:20 #71
5428 crew  miss_sly
pi_152526315
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:47 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ons stadje heeft ook gewoon een ziekenhuis, hoor. :D

Mn buikmeisje is trouwens nog niet ingedaald bleek vandaag. Dus áls me vliezen breken ff bellen. Maar dat zal wel loslopen. :)
me vliezen? :X
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152526453
:W

Gisteren kwam de vk rond acht uur en constateerde nog geen ontsluiting. Ik had het steeds moeilijker met de weeën en toen ze om half 12 terugkwam was ik veranderd in een hulpeloos stuk ellende. :')

Naar het ziekenhuis gestuurd, 3 cm geconstateerd en lekker door de volgende 5 cm ontsluiting heengeslapen mbv een ruggenprik. O+ Niks van gevoeld!

Lang verhaal kort: na 1.5 uur persweeën wegpuffen tussen 8 & 10 cm ( :X ) is om 10.23 vanochtend onze dochter N.ora O.livia geboren m.b.v. een vacuüm. O+ O+ O+ Ze is perfect en prachtig. O+ O+ O+ Vacuüm ivm niet gunstige ligging in het bekken (zijkant van hoofdje voor ipv bovenkant geloof ik)

Het was allemaal erg heftig maar toch wel te handelen. Toen de Vk en gyn begonnen over een kz heb ik alles op alles gezet en kwam ze toch nog zo natuurlijk mogelijk ter wereld. Al met al heeft het vanaf de eerste pijnlijke oefenweeën tot ze er was zo'n 33 uur geduurd, maar ze is het zķ waard! O+

Ik moet wel in het ziekenhuis blijven ivm duizelingen (ging tot 2x toe bijna tegen de vlakte) en niet kunnen plassen. Sowieso 24 uur met een katheter en dan verder kijken. Ik ben blij dat we moeten blijven door mij, ons meisje doet het verder perfect!

LuDann, fijne dag en alvast gefeliciteerd!

Luuksor, gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
pi_152526514
Selvaria wat een aanloop! Maar je meisje is er dan toch, en wat een mooie namen! Gefeliciteerd!
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:55:29 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152526525
Gefeliciteerd Selvaria! Prachtige naam O+ Nu rustig bijkomen met z'n drietjes O+

Luuksor ook gefeliciteerd! Ook al zo'n mooie naam O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:55:36 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_152526527
Yay selvaria! Een dochter! Van harte gefeliciteerd, wat een zware bevalling, maar gelukkig gaat alles goed O+ *O*
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:56:43 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152526556
Gefeliciteerd Selvaria! *O*
pi_152526574
Gefeliciteerd *O* Wat een mooie namen!
pi_152526578
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:52 schreef Selvaria het volgende:

Gisteren kwam de vk rond acht uur en constateerde nog geen ontsluiting. Ik had het steeds moeilijker met de weeën en toen ze om half 12 terugkwam was ik veranderd in een hulpeloos stuk ellende. :')

Naar het ziekenhuis gestuurd, 3 cm geconstateerd en lekker door de volgende 5 cm ontsluiting heengeslapen mbv een ruggenprik. O+ Niks van gevoeld!

Lang verhaal kort: na 1.5 uur persweeën wegpuffen tussen 8 & 10 cm ( :X ) is om 10.23 vanochtend onze dochter N.ora O.livia geboren m.b.v. een vacuüm. O+ O+ O+ Ze is perfect en prachtig. O+ O+ O+ Vacuüm ivm niet gunstige ligging in het bekken (zijkant van hoofdje voor ipv bovenkant geloof ik)

Het was allemaal erg heftig maar toch wel te handelen. Toen de Vk en gyn begonnen over een kz heb ik alles op alles gezet en kwam ze toch nog zo natuurlijk mogelijk ter wereld. Al met al heeft het vanaf de eerste pijnlijke oefenweeën tot ze er was zo'n 33 uur geduurd, maar ze is het zķ waard! O+

Ik moet wel in het ziekenhuis blijven ivm duizelingen (ging tot 2x toe bijna tegen de vlakte) en niet kunnen plassen. Sowieso 24 uur met een katheter en dan verder kijken. Ik ben blij dat we moeten blijven door mij, ons meisje doet het verder perfect!

LuDann, fijne dag en alvast gefeliciteerd!

Luuksor, gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Wat een hels karwei 33H! O.o
Schudden voor gebruik
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:57:46 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152526585
Gefeliciteerd met jullie dochter, Selvaria! Wat fijn dat het toch heeft doorgezet!! *O* *O*
pi_152526593
Joepie verse baby's gefeliciteerd met jullie meiden! Luuksor was ik vergeten! *O*
en Selvaria ook super gedaan *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:57:57 #81
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152526594
Gefeliciteerd Selvaria O+ *O*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 12 mei 2015 @ 15:58:00 #82
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152526597
Van harte Selvaria! *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 15:58:09 #83
5428 crew  miss_sly
pi_152526605
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_152526717
Selvaria gefeliciteerd met jullie kleine meid *O*
pi_152526720
Selvaria gefeliciteerd met jullie dochter O+ *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_152526768
Selvaria een dochter! *O* Gefeliciteerd met jullie meisje! O+

Jeetje, wat een heftige en lange bevalling zo zeg! Maar fijn dat ze het zo goed doet! :Y Hopelijk herstel jij ook goed en mogen jullie snel naar huis!
pi_152526920
Hoppa Spring sta je zo ineens in de top 5 *O*
pi_152526944
Selvaria gefeliciteerd *O* *O* wat een mooie namen!
pi_152526999
Jeeeeej! Selvaria! Van harte!!! *O* O+
pi_152527059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:07 schreef Estrys het volgende:
Hoppa Spring sta je zo ineens in de top 5 *O*
Niet. :o

Maar ik moet de muren nog stofzuigen en de klepbank verven en de washandjes strijken en naar de kapper en een zwangerschapsmassage! AAAARGH!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 16:12:43 #93
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152527132
Selvaria van harte gefeliciteerd!!!!
pi_152527318
Selvaria, van harte gefeliciteerd! Prachtige namen O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 12 mei 2015 @ 16:18:53 #95
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152527337
selveria, gefeliciteerd!! *O*

Spring, doen ze nou echt moeilijk over een 30 minuten naar het ziekenhuis rijden? Als ik in de spits naar het ziekenhuis moet ben ik 2x zo lang onderweg. In dezelfde (niet eens zo heel grote) stad.
pi_152527535
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 16:18 schreef Kyara het volgende:
selveria, gefeliciteerd!! *O*

Spring, doen ze nou echt moeilijk over een 30 minuten naar het ziekenhuis rijden? Als ik in de spits naar het ziekenhuis moet ben ik 2x zo lang onderweg. In dezelfde (niet eens zo heel grote) stad.
Dat idd. Wij komen onderweg max 6 stoplichten tegen. Die bijna standaard op groen staan.
pi_152528242
Poeee Selvaria. Dat was me n rit zo te lezen. Van harte *O*
pi_152528364
Gefeliciteerd Selvaria!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152528411
En ik sta gewoon TIENDE.... Ik ben ben benieuwd als hoeveelste ik uiteindelijk beval, omdat ik vķķr de uitgerekende datum ga bevallen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  dinsdag 12 mei 2015 @ 16:46:14 #100
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152528426
Wow Selveria wat een karwei!! Maar een prachtig resultaat! Mooie namen :)

Hier de dikverdiende goudenglitterbabysticker!

pi_152528579
Gefeliciteerd Selvaria met je meisje! *O*
pi_152529476
Gefeliciteerd Selvaria!! *O* *O*
pi_152529520
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:32 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, ik ben anders ook heel blij dat het niet andersom is hoor! ;) Niks 'nutteloze strijd', da's bloedserieus joh! :{w

@sillie: in BoZ opent 26 mei een splinternieuw Moeder- en Kindcentrum, schijnt echt ontzettend mooi te worden. Dus da's inderdaad misschien ook het overwegen waard?
Oh, dat klinkt ook fijn! Daar ga ik is naar kijken :). Zou een huisarts kunnen assisteren in zo'n overstap?

En ik postte te snel: Selvaria, wat een prestatie heb je moeten leveren, maar wat fijn dat je kleintje nu lekker in je armen ligt :D *O*
pi_152529558
Wat een werk Selvaria! Maar het is t waard :)
Gefeliciteerd!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152529842
Luuksor & Selvaria van harte gefeliciteerd met jullie dochters! O+ O+ O+
pi_152530183
Selvaria, gefeliciteerd met je meisje. Wat een prachtige namen heeft ze!
pi_152530288
pi_152530598
Joepie Selvaria *O* gefeliciteerd!
pi_152530726
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:04:18 #110
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_152531112
Gefeliciteerd Luuksor en Selvaria *O*
pi_152531332
Klinkt zwaar, maar daar is ze dan! Gefeliciteerd Selvaria! *O* ook weer mooie namen!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:23:17 #112
105850 Fuente
mamamuts
pi_152531768
Luuksor en Selvaria allebei van harte gefeliciteerd *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152531981
Selveria! Daar is ze dan O+ goed gedaan meid! *O*
pi_152532125
It's a girl! Congrats Selvaria. Lekker genieten.
pi_152532154
Selvaria gefeliciteerd! *O*
pi_152532203
Vanochtend weer groeiecho gehad en Henk zit nog prima binnen alle marges... Beetje groot hoofd (p85), beetje grote buik (p85) en kortige pootjes (p45) maar al met al heel gemiddeld. Ze schatten hem nu op 2700gram wat dan weer gelijk staat aan p54 met deze termijn. Dikke sticker dus! *O* nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:36:44 #117
105850 Fuente
mamamuts
pi_152532266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:34 schreef Lijnloos het volgende:
Vanochtend weer groeiecho gehad en Henk zit nog prima binnen alle marges... Beetje groot hoofd (p85), beetje grote buik (p85) en kortige pootjes (p45) maar al met al heel gemiddeld. Ze schatten hem nu op 2700gram wat dan weer gelijk staat aan p54 met deze termijn. Dikke sticker dus! *O* nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
afbakhenk O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152532356
quote:
nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
'Moet' je ook eerder bevallen in verband met je diabetes?
pi_152532375
quote:
Mijn beeb werd ook geschat op ruim 2700 gram *O*

Idd lekker laten afbakken nu *O*
pi_152532409
Nee hoor, tis allemaal niet zo erg als me werd voorgeschoteld in het begin en met gewoon opletten dus prima in de hand te houden. Zolang Henk niet ineens toch 5 kilo blijkt te wegen en ik niet belachelijk dik(ker) wordt is het gewoon de natuur zijn gang en bij mijn eigen vlos bevallen...
pi_152532494
Fijn, Lijn!

Het is op zich wel maf dat ik het tegenovergestelde heb (hypoglykemie) en weer een reusje. P90.... Ik ben heel benieuwd wanneer hij komt en wat hij weegt. Thijs was ook P90 en kwam op 37.5 en woog 3900 gram.
pi_152532683
Gefeliciteerd Selvaria en Luuksor natuurlijk ook nog *O*
pi_152532747
Gefeliciteerd Selvaria!!
pi_152532789
Fijn lijnloos. Nu nog lekker broeden.

Ik heb een lang weekend nu. En geen moment te vroeg, gisteren en vandaag al hoofdpijn. Eerder naar huis gegaan en geslapen maar het blijft. Gelukkig zegt mijn lieve man na het eten: ga maar lekker naar bed ik doe de kinderen wel. Zo lief.
Vandaag wat minder baby gevoeld, jammer. Zo'n fijn gevoel. :)
pi_152532941
Hoe denken jullie over een vakantie all inclusive 5-sterren resort in Egypte tijdens zwangerschap?
Of is een all inclusive griekenland 3-sterren een beter alternatief?

Wij willen in Juni nog op vakantie.
pi_152533049
Jantina, 6 jaar geleden hebben wij dat in Egypte gedaan, ook in juni (was onze huwelijksreis) en flink resort idd... Was prima alleen heb ik wel 3 weken diarree gehad omdat ik perse toch wat groente/rauwkost wilde van het buffet... Man heeft dat niet gedaan en had nergens last van :+ Ik was toen 15/16 weken zwanger of zo...
pi_152533126
Hoe ver ben je dan 24 weken?

Kan toch prima? Wij gaan half juli op vakantie. Niet vliegen en all exclusive dat wel. ;)
pi_152533257
Gefeliciteerd Selvaria! Mooie naam O+
pi_152533306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe denken jullie over een vakantie all inclusive 5-sterren resort in Egypte tijdens zwangerschap?

Mijn ervaring is dat die sterren niet zoveel zeggen. Ik ben vorige week in 5 sterren all inclusive Turkije geweest, maar menig 3 sterren hotel is een stuk beter, ondanks de 8en op zoover en tripadvisor. En verder is er weinig verschil tussen zwanger of niet zwanger op vakantie gaan. Ons resort lag op een berg dus wij moesten continu omhoog en omlaag lopen en mijn conditie is in de afgelopen weken verdwenen dus dat was zeker na het eten pittig. Een platter, en kleiner resort zou mijn voorkeur hebben. En een ruime badkamer is erg fijn, ik paste nog net door de douchedeurtjes, maar me in de douche afdrogen lukte echt niet :') en ook belangrijk: eet je liever Grieks of Egyptisch?
pi_152533510
Selvaria *G* *O* gefeliciteerd!!!
Born to Lose, but Built to Win.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:22:18 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152533850
quote:

Lijkt me vreselijk. :D

Maar mijn idee van een vakantie is backpacken (ok, dat wordt m niet meer) of een Eliza was here achtige vakantie. :+

Of bedoel je of het geschikt is als zwangere?
pi_152533927
Ik ben dan 21/22 weken, dus dat valt mee.
Rauwkorst/salade eten laat ik wel uit mijn hoofd. Ik eet ook geen salades op mijn werk meer. :+

Ben al een keer in Egypte geweest, zo ook Turkije en Tunesië. Ben nog nooit ziek geworden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Lijkt me vreselijk. :D

Maar mijn idee van een vakantie is backpacken (ok, dat wordt m niet meer) of een Eliza was here achtige vakantie. :+

Of bedoel je of het geschikt is als zwangere?
Ja, precies. Of het "verstandig" is qua hygiene. :+ Je leest ook dat het afgeraden wordt (maar dan wordt misschien op vakantie gaan sowieso afgeraden?).

Backpacken als zwangere. 8-)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:30:24 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_152534206
Sterren zeggen alleen iets over het aantal voorzieningen, niet over de kwaliteit daarvan. Dat is alleen bij restaurants ;)
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2015 @ 19:33:45 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152534337
Nou neem ik het zelf echt niet nauw met voedingsvoorschriften voor zwangeren. Eigenlijk helemaal niet zeg maar, maar goed als vegetariër heb je geen vlees of vis waar je rekening mee moet houden. Maar van dat soort buffetten vermijd ik sowieso als de pest (1. Hygiene, 2. Niet te eten, 3. ik vind het altijd zulke schranspartijen, je schept altijd te veel op). Ik zou eerlijk gezegd naar een kleinschalig appartementencomplex of hotel gaan in Griekenland en dan uit eten bij restaurantjes. Maar goed, dat is ook persoonlijke smaak. Of je moet naar een complex waar ze ook a la carte hebben. Hoewel de buffetten in de echt goede en duurdere complexen wel goed schijnen te zijn en hygiënisch.
pi_152534358
Gewoon lekker met de caravan. :) en al jaaaaaren naar hetzelfde. Heerlijk!
pi_152534505
Met 36 weken raad ik de caravan iih zwaar af. In NL dan iig. In de regen.
pi_152534603
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:37 schreef -Spring het volgende:
Met 36 weken raad ik de caravan iih zwaar af. In NL dan iig. In de regen.
Ik ga met 36 weken nergens meer heen Spring. Dan is het ook geen schoolvakantie :+

We gaan met 28 weken en niet in NL ;)
pi_152536170
Ik ben met 32 weken nog tien nog naar Grienland gegaan. We zaten in een appartementencomplex waar ook all inclusief mogelijk was (hebben we niet gedaan). Het was een heerlijk luie vakantie: beetje eten, beetje zwemmen, met de auto het eiland rond, uitgebreid lunchen, 100 boeken lezen.. :9 O+
pi_152536701
Is dat wat ja? Grienland? ;)
pi_152536897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:25 schreef Estrys het volgende:
Is dat wat ja? Grienland? ;)
Verbazingwekkend lekker weer! :+
pi_152538593
Selviria gefeliciteerd *O*
pi_152539592
Luuksor en selviria van harte gefeliciteerd!
pi_152540921
*O* Hooikoorts is a bitch!! *O*
Enorm slecht geslapen, geregeld raak getrapt van binnen uit, harde buik, pizza die niet wilde zakken, pukkel op het randje van mijn mond en dan ook nog eens een waanzinnig prachtig rood geīrriteerd oog en neuskramp op en top van de hooikoorts.

Maar niets kan de pret drukken ^^,
Onze O+ draagdoek is onderweg

*O* *O*

en zo.. echt knock out op bed met een koud washandje op mijn oog :')
want zo kijken => ;) is ook niet alles :')
Schudden voor gebruik
pi_152540932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:24 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben dan 21/22 weken, dus dat valt mee.
Rauwkorst/salade eten laat ik wel uit mijn hoofd. Ik eet ook geen salades op mijn werk meer. :+

Ben al een keer in Egypte geweest, zo ook Turkije en Tunesië. Ben nog nooit ziek geworden.

[..]

Ja, precies. Of het "verstandig" is qua hygiene. :+ Je leest ook dat het afgeraden wordt (maar dan wordt misschien op vakantie gaan sowieso afgeraden?).

Backpacken als zwangere. 8-)
Ik ga ook. In juli dan, ook egypte all inclusive in 5* resort. Ik ben er vorig jaar ook geweest (zelde resort), beviel prima. Fruit en salade worden daar met bronwater uit fles bereid/schoongemaakt, nergens last van gehad dus. Mede door die ervaring durf ik gewoon weer. Ben dan 23-25 weken (we gaan 14 dagen).
pi_152541199
Van harte gefeliciteerd met je dochter Selvaria! Ik hoop dat je snel herstelt en jullie samen naar huis kunnen!
pi_152541839
Cassandra, was de vk al langs geweest? (of lees ik er weer s overheen, kan ook nog :+ )
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 22:07:41 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152542397
Ik heb me laatst ingelezen in Egypte en besloten er niet heen te gaan. Het wordt door het ministerie van buitenlandse zaken ook afgeraden en ze geven echt niet zomaar een negatief reisadvies af. Ik ben niet heel bang aangelegd maar islamitische landen in die regio lijken me momenteel niet fijn :N
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152543105
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Cassandra, was de vk al langs geweest? (of lees ik er weer s overheen, kan ook nog :+ )
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 15:46 schreef Cassandra87 het volgende:

Vk is geweest, hartje klonk goed, ik was nog wat meer in paniek, vanochtend een klein stolsel verloren, donkerrood, maar ze zag geen reden tot zorgen.
Vrijdag had ik een pretecho met mijn schoonmoeder gepland, ben zo blij daarmee, kan ik vrijdag met eigen ogen zien dat ons jochie t goed doet.
:* tnx voor vragen
Bloeden is inmiddels weg gelukkig
pi_152544169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb me laatst ingelezen in Egypte en besloten er niet heen te gaan. Het wordt door het ministerie van buitenlandse zaken ook afgeraden en ze geven echt niet zomaar een negatief reisadvies af. Ik ben niet heel bang aangelegd maar islamitische landen in die regio lijken me momenteel niet fijn :N
Ligt eraan waar je heen wilt, niet overal is het reisadvies negatief.
En zo ist overal wat. In griekenland zijn er pas aardbevingen geweest. Niet zo heftig als in Nepal, maar toch.
pi_152544205
Selvaria *O* Gefeliciteerd met jullie dochter!!!!
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 22:59:50 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152545293
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen wilt, niet overal is het reisadvies negatief.
En zo ist overal wat. In griekenland zijn er pas aardbevingen geweest. Niet zo heftig als in Nepal, maar toch.
Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenen :') En klopt hoor dat overal wel wat is maar wilde Jantina er wel op wijzen want volgens mij gaan er veel mensen die kant op zonder zich echt in te lezen :)
pi_152547260
oeh jantina, ik zou naar Marokko gaan denk ik O+
ik ben ooit naar Marrakech geweest en zo ontzettend aangenaam verrast door het land en de natuur. Er is van alles, van zandstranden tot eindeloos groen en van woestijn tot eeuwige sneeuw in de bergen van de Atlas O+ Er zitten daar veel van die Club Med resorts enzo waar je ook all in kan. Of juist in een Riad O+ O+

waar je ook heengaat, neem je zwangerschapskaart mee :) mocht er iets met je zijn dan komen ze ook daar wel uit bijvoorbeeld je lab gegevens en de notities over groei enz.
pi_152549752
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:19 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

[..]

:* tnx voor vragen
Bloeden is inmiddels weg gelukkig
Ooh fijn zeg! En dan nu wachten tot de pretecho! :) en geen bloed meer graag.
pi_152549957
Morning!

Hier geen vakantie dit jaar. Want baby en al het geld zit in de verbouwing. Volgend jaar wil ik wel heel graag weg. Ben al jaren niet echt op vakantie geweest.

De kraamzorgmevrouw komt zo langs voor de intake. Als alle vrouwen zich druk maken over schone plinten en ze zulke huizen is gewend krijgt ze een rolberoerte bij ons. :') Alles is zeg maar 75% klusklaar en niet stofvrij te krijgen op het moment. :P
pi_152549991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenen :') En klopt hoor dat overal wel wat is maar wilde Jantina er wel op wijzen want volgens mij gaan er veel mensen die kant op zonder zich echt in te lezen :)
Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.
En inderdaad; als je naar de piramides of luxor wil kan je dat beter nu niet doen. Maargoed dat is ook wel waar je voor kiest. Ik was er een aantal jaar terug ook en ben toen wel naar luxor en de piramides gereist. Was ontzettend indrukwekkend, maar die reis erheen! We vertrokken om 01;00 's nachts, toen 9 tot 12 uur in een busje, continue door een woestijn met bijbehorend hobbelweggetje. Vervolgens hartstikke ziek daar aankomen (want ja, hobbelweggetje). Eten deden we toen daar in een restaurant en daar ben ik 4 weken ziek van geweest :') . Nu zie ik het absoluut niet zitten om dat mezelf aan te doen als ik zwanger ben, dus dan is die afweging anders..
pi_152550047
Haha Kris, hier t zelfde. Geen vakantie... Er komt in juli nog n flinke verbouwing.. :o
En we zijn al aan t verbouwd en overal ligt stof! Bah!
pi_152550086
Wij hadden een week voor de positieve test geboekt, maar we gaan naar Duitsland, uurtje van Groningen af. Is nog te doen :)
En ook hier klussen. Ze gaan netwerk aansluiting aanleggen in de babykamer en de stopcontacten verplaatsen /inbouwen. Dan kan hopelijk deze maand nog de stukadoor komen. Kunnen wij de definitieve kleuren uitzoeken O+ volgende week gaan we de baby meubels halen, die blijven tijdelijk bij mijn schoonouders
pi_152550129
Derde dag met hoofdpijn en ik krijg geen paracetamol weg. :( Moet steeds zo overgeven. Ook mooi he, een week vakantie om uit te rusten, daarna twee dagen werken en gelijk drie dagen hoofdpijn. Ik zie een verband :+

Dagje bikkelen vandaag vrees ik. Zijn er zetpillen paracetamol? Heb alleen die van 1000. Dat zal teveel zijn?
pi_152550165
Ja, gister nog 1 bij mijn dochter naar binnen geduwd. :Y)

Sterkte. Haat aan hoofdpijn. }:|
pi_152550171
Estrys, even vragen of iemand even zetpillen van paracetamol voor je haalt?
pi_152550180
Ja, hallo, spuitelf hier. Stond dat er net ook al? :P
pi_152550205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 07:50 schreef Krisvc het volgende:
Estrys, even vragen of iemand even zetpillen van paracetamol voor je haalt?
Fiets er zelf wel even langs, moet toch oudste naar school brengen. In bed blijven behoort niet tot de opties vandaag helaas.

Of kan ik ook die 1000 gebruiken? Of 2x 240 van de kinderen ;)
pi_152550216
Je mag normaal ook 2 pillen van 500, dus 1 van 1000 qua zetpil lijkt me dan ook mogen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:11:12 #164
105850 Fuente
mamamuts
pi_152550376
1000 mg mag Estrys, beterschap!
Sara
Merel
Ukje
pi_152550444
Ik heb nu een gewone ingenomen. Vooralsnog binnengehouden. Zo even snel oudste naar school fietsen en dan met mini op de bank. Zet ik haar maar even aan een filmpje.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:27:30 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152550554
Je kan gewoon de 1000 nemen hoor, ik neem oraal ook altijd 1000 in.
Rot voor je Estrys ;( tis allemaal zo beperkend.

Wij gaan naar Texel :P O+ lekker kneut. Maar we zijn niet zo van de buitenlandreizen ook, ik wil een soort van zekerheid op vakantie :') :+ so far voor het avontuurlijke in mij, wat ik vroeger altijd juist wel heel erg had.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:28:16 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152550561
Neem je normaal 500 in? Bij mij helpt dat niet eens meer ;(
pi_152550742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:28 schreef pinquit het volgende:
Neem je normaal 500 in? Bij mij helpt dat niet eens meer ;(
Nee helpt ook niet. eerste obstakel is genomen. Kind 1 naar school. Onderweg op de fiets moeite moeten doen om niet te spugen. En nu zit ik het nog steeds op te houden. :') In de hoop dat die paracetamol verwerkt is.
pi_152551783
Eerste nacht overleefd, eindelijk weer wat langer slaap kunnen pakken! Wat kan je verliefd zijn op zo'n minimensje zeg. O+ *;

*Andere mei-baby's eruit rammelt*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152551860
Baby zit nog lekker binnen, maar voor het einde van deze week gaan we d'r sowieso ontmoeten O+
Gek idee, krijg serieus bijna zin in de bevalling nu ;)
Ja, daar kom ik vast nog op terug! :P
pi_152551885
Ohh Selvaria wat een plaatje!! O+ O+
pi_152552096
Ooooo wat lief O+
pi_152552114
Alvast veel plezier (en succes ;)) twist! Bijna lekker babyknuffelen! *O*
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:02:32 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152552116
Oh Sel O+ wat een prachtkind!
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:04:06 #175
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152552143
Selvaria, wat mooi! O+

Hier zijn net het kledingkastje en de commode bezorgd *O*
Van de kringloop, kast was ¤90 en commode ¤25 :') *O* Ze moeten wel opgeknapt worden dus we hebben voorlopig wel wat te doen.
Ziggy played guitar
pi_152552179
O+ wat een snoepje O+

Hier sowieso volgende week een beeb, zie het ook niet meer gebeuren dat hij deze week nog zelf komt... Hij stelt m'n geduld iig goed op de proef :P
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:05:25 #177
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152552180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:48 schreef Selvaria het volgende:
Eerste nacht overleefd, eindelijk weer wat langer slaap kunnen pakken! Wat kan je verliefd zijn op zo'n minimensje zeg. O+ *;

*Andere mei-baby's eruit rammelt*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar he? Zo'n fijn gevoel O+

Prachtig Selveria. Geniet ervan!
pi_152552391
Wat mooi Selvaria!

Hier gisteren een info-bijeenkomst over de bevalling bijgewoond en ik kreeg er ook bijna zin in ;)

En als het kan wil ik toch wel thuis gaan bevallen :)
pi_152552473
Selvaria, van harte gefeliciteerd met je dochter *O* Wat een plaatje! Geniet ervan!

Jantina, ik zou zeker lekker nog op vakantie gaan als het kan! O+

Ik ben zelf team Mariposas qua type vakantie en een resort is sowieso niet echt mijn ding, maar ik ben nu buitenshuis wel vrij voorzichtig met eten, en dat soort buffetten vertrouw ik niet, of ze nu 3, 5 of 100 sterren zijn. Iemand zei iets over eten schoonmaken met mineraalwater, maar dat weet je toch niet tenzij je ernaast staat?
Ik zou in jouw geval niet voor all-inclusive gaan nu en liever buiten de deur gaan eten in een restaurantje wegens 'vers bereid' :+ Beetje krom misschien, maar ik vertrouw erg op mijn gevoel hierin en eet (ook terwijl ik zwanger was van de eerste) wel van stalletjes op straat in zuidoost-Azië. Toen at ik wel vega overigens, normaal niet.

Pinq, ik was afgelopen nazomer op Texel en O+ O+ O+ O+ Het was zo heerlijk! Niks mis mee hoor! Ik herken je trouwens zekerheid wel, vroeger gingen we op vakantie met alleen een vliegticket en nu wil ik ook accommodatie etc geregeld hebben. Gewoon weten waar je heen gaat.
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:57:17 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152553588
Ja ik kom er al jaren inmiddels O+ heerlijk hoor, t eiland is echt mn favoriet. En ik vind kamperen ook echt heerlijk, maar een eigen douche, wc en koelkast ook, dus we gaan 'kamperen' in een stacaravan ;)

Ik was naar de vlos vandaag en alles was goed *O* :P hartje luisteren was leuk, want die van mij kwam er ook bij kloppen :D lief schrok ff :') :+
pi_152553719
quote:

Ik kom me even bemoeien. :@

Toen ik zo'n 20-24 weken zwanger was (afgelopen zomer) heb ik ontwikkelingswerk gedaan in ecuador.. dat was nog niet eens 1 ster waard zo ''smerig'' was het. Want we zaten gewoon bij de armste mensen die je kon vinden. Er werd wel door locals van onze organisatie gekookt, en het drinkwater kwam gewoon uit flessen of kwam door filters en werd ook gekookt. Ik heb geen vlees gegeten want dat vond ik te riskant. Er is mij daar niks overkomen, en je kunt zeggen.. zo'n risico zou ik nooit nemen.. maar mensen zorgen echt ontzettend goed voor je en vooral als je zwanger bent, ook in die landen, ze lopen net een tikkeltje harder. En als jij gewoon goed oplet met wat je eet en waar je eet en drinkt dan moet het echt wel goed komen. Dan kun je prima naar egypte en al helemaal in een 5 sterren resort. Zorg er voor dat je voldoende drinkt en je rust neemt. En geen Deet op je huid smeren. Een vriendin van mij is ook rond deze termijn naar Egypte geweest en ze heeft het fantastisch gehad. ( in hurghada ).
pi_152553748
Hadden wij ook gedaan toen! Is heel goed bevallen, zo goed dat ik dat er wel jaarlijks in zou willen houden O+ Het is dat ik nu in sept uitgerekend ben, maar anders had ik het al geregeld.
Ik ben sowieso Waddenfan maar Texel is sindsdien wel enorm op mn lijsje gestegen O+ Zoveel leuks te doen ook voor kinderen.
pi_152553760
Ik heb me echt totaal niet druk gemaakt over hoe mijn eten bereid is op vakantie, en juist veel meer salades, sla en gewassen rauwe groentes gegeten dan ik normaal thuis zou doen omdat het hier in kleine hoeveelheden beschikbaar was. Ik had wel voor de zekerheid ORS meegenomen voor het geval er toch iets niet goed zou vallen en ik flink aan de schijterij zou gaan (mijn ervaring met mijn enige vakantie in Egypte was wat jammer wat dat betreft), maar verder geen probleem. Ik heb alleen dezelfde dingen laten staan die ik hier in Nederland ook zou laten staan.

Een all inclusive resort heeft mijn voorkeur ook niet (dit was een familievakantie), maar avontuurlijke vakanties hebben we voor de komende jaren uit ons hoofd gezet. Sterker nog, ik heb nu voor het eerst sinds jaren geen enkele vakantie meer op het programma staan... Maar goed, we hebben ook bewust onze wishlist van vakanties afgewerkt voor we aan onveilige seks begonnen. De komende tig jaar gaan we lekker naar Centerparcs, campings en dat soort dingen. En ook de waddeneilanden staan nog op ons verlanglijstje :D En daar kijk ik ook echt naar uit!
pi_152553790
Wat een leuke foto Selvaria O+

LuDann, hoe was het gisteren? Komt er een foto ergens?
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:23:27 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152554167
2 nieuwe baby's! Gefeliciteerd Selvaria en Luuksor *O*

Vakantie *O* Nog eventjes geduld... Wij waren pre-kind ook van het backpacken in Zweden, bergwandelingen maken in Zwitserland en met de camper toeren in Canada, maar dat is met een 2-jarige toch een grotere uitdaging (die ik nu niet aan wil gaan ;)).

Dus wij gaan over 3 weken naar Terschelling O+ . Kamperen op de boerderij (in een luxe tent ^O^ met bedden en eigen toilet en stromend water etc). Lijkt me geweldig voor J. en voor ons ook, want wij kunnen lekker relaxen terwijl hij speelt op de hooiberg, in de zandbak, op het erf of de boer helpt met de schapen O+

Ik ben dan 28 weken, dus hopelijk nog mobiel genoeg om ook te kunnen fietsen.
pi_152554312

Zojuist positief geplast.

SPOILER

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 11:30:18 ]
pi_152554349
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zķ graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis. :')

Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd. :P Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is. :)
pi_152554721
Welkom myrr, dus toch. Bizarre samenloop van omstandigheden (ja ik lurk mee haha)
Gefeliciteerd!
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:49:49 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152554813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zķ graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis. :')

Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd. :P Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is. :)
Hoezo, het strand is hier om de hoek! :D Ik ben juist van plan om er tijdens m'n verlof gebruik van te maken hoor! Baby goed uit de zon of gewoon lekker wandelen met draagdoek op 't strand. O+
pi_152554967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hoezo, het strand is hier om de hoek! :D Ik ben juist van plan om er tijdens m'n verlof gebruik van te maken hoor! Baby goed uit de zon of gewoon lekker wandelen met draagdoek op 't strand. O+
Ja, dat besefte ik ook toen ik het typte. :')
pi_152555081
Ik wil graag ook vakantie -O- .

Nu. Bij voorkeur. Helaas moet ik nog ff. (nahjah, 8 weken..).

Ik heb een soort van shockmoment, want ik realiseer me dus nu dat ik nog 8 weken werk, dan 4 weken vakantie heb en dan werk ik nog eens 8 weken en ga ik met verlof 8)7 .

*Kijkt naar stapel werk op bureau*.
Ok. Stress. Ik kom tijd tekort.
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:21:11 #192
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152555589
Ik ga over 2 weken op vakantie *O*

Lekker een paar dagen naar O+ Rome O+
Ziggy played guitar
pi_152555652
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:

Lekker 8-). Pizza mmmmmm
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:43:13 #194
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152555817
Gefeliciteerd Selvaria! Wat een mooi meisje ligt er in je armen! *O* *O*

Hier ook geen vakantie dit jaar. Met uitgerekende datum in juli ook niet handig om ervoor nog te gaan of er na. Dus volgend jaar maar weer.
Maar gelukkig wel een grote tuin met stenen BBQ, hangmat en zwembad opgezet. Dus is ook niet verkeerd. ^O^
Oost west, mij best.
pi_152555855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:

Haha, heerlijk he, zo'n verbouwing ;-)
Ik ga er vanuit dat in mijn verlof het stof wel weer wat gedaald is. En ook gern vakantie hier, maar ons nieuwe huis staat wel op een plek waardoor je met mooi weer alsnog vakantiegevoel hebt denk ik :)

En de kraamzorgintake was hier niet eens in ons huis. Heb haar gemaild of ze naar ons tijdelijke adres wilde komen, want een huis zonder glas in de kozijnen, water, elektriciteit, etc valt niet echt te controleren. Was ook geen probleem, als er straks maar weer warm en koud water was waren we al een heel eind volgens haar ;)
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:45:00 #196
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152555862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:33 schreef Daui het volgende:

[..]

Lekker 8-). Pizza mmmmmm
Ja! :D Daar kijk ik misschien nog het meest naar uit :')
Ziggy played guitar
pi_152556093
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:04 schreef MissBliss het volgende:
Selvaria, wat mooi! O+

Hier zijn net het kledingkastje en de commode bezorgd *O*
Van de kringloop, kast was ¤90 en commode ¤25 :') *O* Ze moeten wel opgeknapt worden dus we hebben voorlopig wel wat te doen.
Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!
Van het weekend gaan we ook even kijken bij een kinderkamer van Marktplaats. Is nog leuker dan in de winkel :9
pi_152556129
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja! :D Daar kijk ik misschien nog het meest naar uit :')
Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)
Veel beter dan die slappe hap in Napels

En Zomerzon hangmat zwembad stenen bbq! Klinkt goed
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:57:21 #199
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152556229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:52 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!
Van het weekend gaan we ook even kijken bij een kinderkamer van Marktplaats. Is nog leuker dan in de winkel :9
Ja zeker! Wij zijn alleen allebei nogal losers op klusgebied, dus het is een uitdaging zal ik maar zeggen :P Maar komt zeker goed!
Oh, succes met het kamertje!
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:53 schreef Daui het volgende:

[..]

Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)
Veel beter dan die slappe hap in Napels

En Zomerzon hangmat zwembad stenen bbq! Klinkt goed
Ik heb de naam genoteerd :9
Ziggy played guitar
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 12:57:43 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152556243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 07:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.
En inderdaad; als je naar de piramides of luxor wil kan je dat beter nu niet doen. Maargoed dat is ook wel waar je voor kiest. Ik was er een aantal jaar terug ook en ben toen wel naar luxor en de piramides gereist. Was ontzettend indrukwekkend, maar die reis erheen! We vertrokken om 01;00 's nachts, toen 9 tot 12 uur in een busje, continue door een woestijn met bijbehorend hobbelweggetje. Vervolgens hartstikke ziek daar aankomen (want ja, hobbelweggetje). Eten deden we toen daar in een restaurant en daar ben ik 4 weken ziek van geweest :') . Nu zie ik het absoluut niet zitten om dat mezelf aan te doen als ik zwanger ben, dus dan is die afweging anders..
Ik vind veiligheidsrisico's niet hetzelfde als dat je gewoon ergens heen kan ;)

"Reizen naar toeristische gebieden

Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:

de hotelresorts aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;
de hotelresorts in Zuid-Sinaī;
de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Inclusief cruises.

Zie voor de veiligheidsrisico's de overige rubrieken van dit reisadvies.

Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen :)
pi_152556258
Hier klusvakantie. Ik wil eigenlijk nog een paar dagen naar Berlijn maar weet niet of het fysiek zo nog te doen. De gynaecoloog zei dat veel tweeling mama's met twintig weken al 50% ziek worden gemeld. Dat wil ik helemaal niet :(
pi_152556498
Rome O+ Mijn favo stad!

Vakantie O+ Bijna!

Zomer in tuin O+

Ik heb er echt zoveel zin in!

Oh en niet dat je een BuZa-reisadvies moet wegwuiven hoor, maar er geldt ook een gedeeltelijk negatief advies voor bijvoorbeeld Japan, Mexico, Rusland, Turkije, Thailand, Jordanië en Maleisië om maar wat bestemmingen te noemen. Het ligt wel een beetje aan het type veiligheidsrisico. Opletten, je voorbereiden en je gezond verstand gebruiken kan nooit kwaad.

That having said zou ik Egypte nu zelf even laten idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 13-05-2015 13:13:19 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:10:52 #203
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152556617
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:58 schreef Daui het volgende:
Hier klusvakantie. Ik wil eigenlijk nog een paar dagen naar Berlijn maar weet niet of het fysiek zo nog te doen. De gynaecoloog zei dat veel tweeling mama's met twintig weken al 50% ziek worden gemeld. Dat wil ik helemaal niet :(
Dat zou wel balen zijn ja -O-

Heb je nu al last?
Ziggy played guitar
pi_152556701
Vakantie wordt het hier ook niet voorlopig. Misschien in het najaar een paar dagen in een huisje. Man zou t liefst weer een bootje huren en varen maar weet nog niet of ik dat zie zitten met een baby van een paar maand oud, ik denk het niet ;)
Hier verder tot nu toe lekker lui dagje. Straks waarschijnlijk nog even naar een grote prenatal voor de leuk. Maar eerst nog langs de verloskundige. Hopelijk loopt het vandaag geen uur uit.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:37:40 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152557443
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:

Lekker op babymoon O+
KuikenGuppy
pi_152557447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:

Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen :)
Egypte heeft voor het binnenland altijd al reisadviezen gehad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Egypte

Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.

In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.

Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel :)
pi_152557542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Jantina, 6 jaar geleden hebben wij dat in Egypte gedaan, ook in juni (was onze huwelijksreis) en flink resort idd... Was prima alleen heb ik wel 3 weken diarree gehad omdat ik perse toch wat groente/rauwkost wilde van het buffet... Man heeft dat niet gedaan en had nergens last van :+ Ik was toen 15/16 weken zwanger of zo...
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet ;)
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:42:08 #208
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152557596
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker op babymoon O+
Jaaaa, laatste keer met zn tweeën :D
Ziggy played guitar
pi_152557707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:

SPOILER
gefeliciteerd met de twee streepjes!
:*
Schudden voor gebruik
pi_152557781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet ;)
Jij kan toch gewoon snorkelen terwijl zij in de schaduw ligt? Of je gaat ergens naartoe waar je zwangerproof activiteiten kan ondernemen en jij niet met afgunst naar snorkelaars hoeft te kijken.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:49:51 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152557811
Oh, ik lees er helemaal overheen! Welkom Myrr!
Ziggy played guitar
pi_152557874
quote:

[..]

Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon?
Sunblock?
pi_152557924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is echt niet zo spannend hoor :o De situatie is al járen zo in Egypte qua reisadvies. Er is pas sprake van een echt negatief reisadvies als het gaat over die rode gebieden zoals "Syrië, voor al uw avontuurlijke busreizen". Doe die maar even niet :')

Dit is Indonesië, al jaren ook...

Als je kijkt naar de uitleg bij de kleurcodes dan staat er bijvoorbeeld dit:
Geel: Let op, veiligheidsrisico's

Er zijn in dit land of gebied veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u daarop voor en let extra op.

Met andere woorden, waarschijnlijk moet je je daar in Egypte niet s avonds klem zuipen en de stad in gaan om herrie te schoppen of politiek onpopulaire kreten te roepen, maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:54:01 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152557944
quote:

[..]

Sunblock, hoed, in de schaduw blijven :)
KuikenGuppy
pi_152558047
quote:

[..]

Ik ben gewoon van plan te gaan snorkelen enzo hoor. Ik maak mij niet zo druk om een zwangerschapsmasker. Gewoon goed insmeren, en snorkelen doe je met je hoofd naar beneden ;) Daarnaast gewoon niet zonnen zoals je gewend bent, maar goed aftasten hoe je huid reageert en daar je "zongedrag" op aanpassen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:06 schreef Mineola het volgende:

Oh en niet dat je een BuZa-reisadvies moet wegwuiven hoor, maar er geldt ook een gedeeltelijk negatief advies voor bijvoorbeeld Japan, Mexico, Rusland, Turkije, Thailand, Jordanië en Maleisië om maar wat bestemmingen te noemen. Het ligt wel een beetje aan het type veiligheidsrisico. Opletten, je voorbereiden en je gezond verstand gebruiken kan nooit kwaad.

That having said zou ik Egypte nu zelf even laten idd.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.

In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.

Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel :)
Precies. En ben niet van plan het resort te verlaten.
Wij zouden dan naar sharm el sheikh gaan trouwens.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:57:45 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152558059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:
maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee
in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby? :')
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 13:58:25 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152558081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit is echt niet zo spannend hoor :o De situatie is al járen zo in Egypte qua reisadvies. Er is pas sprake van een echt negatief reisadvies als het gaat over die rode gebieden zoals "Syrië, voor al uw avontuurlijke busreizen". Doe die maar even niet :')

Dit is Indonesië, al jaren ook...

[ afbeelding ]

Als je kijkt naar de uitleg bij de kleurcodes dan staat er bijvoorbeeld dit:
Geel: Let op, veiligheidsrisico's

Er zijn in dit land of gebied veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u daarop voor en let extra op.

Met andere woorden, waarschijnlijk moet je je daar in Egypte niet s avonds klem zuipen en de stad in gaan om herrie te schoppen of politiek onpopulaire kreten te roepen, maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee :)
Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maar ;)

Marokko is wel veilig zie ik (grotendeels groen), dan zou ik dat eerder doen O+
pi_152558095
Ik smeer mij in met factor 50, ben niet in het buitenland geweest. Ook niet echt super in de zon en toch heeft mijn voorhoofd een soort van landkaart :')

Maakt volgens mij geen reet uit wat je doet :9

Snorkelen doe je trouwens met je hoofd naar beneden.. dus smeer je nek goed in als je het water in gaat ;)
Schudden voor gebruik
pi_152558300
Ik heb http://oud.girlscene.nl/i(...)/girlscene/hoed7.jpg

Ook wel mijn Beatrix hoed ;)
pi_152558361
Factor 30 in Nederland niet genoeg van de zomer?
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:09:16 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152558400
Ik heb factor 30 en 50 staan. De 50 gebruik ik vooral voor J., maar ook voor mijn eigen gezicht. Factor 30 kan prima op de rest van mijn lichaam (ik verbrand niet snel)...
pi_152558405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info ^O^

[..]

Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maar ;)

Marokko is wel veilig zie ik (grotendeels groen), dan zou ik dat eerder doen O+
Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts weg :? Turkije zit een stuk dichterbij de gevaarlijke IS gebieden en ook Turkije is geel met oranje en rood. Maar Turkije is voor toeristen in de resorts doorgaans buitengewoon veilig. Voor Egypte in de resorts heb je als toerist echt niets te vrezen, net wat tharealb ook zegt, de binnenlanden zijn al jaren oranje.
pi_152558436
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:08 schreef Kuukske het volgende:
Factor 30 in Nederland niet genoeg van de zomer?
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 14:12:29 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152558503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts weg :? Turkije zit een stuk dichterbij de gevaarlijke IS gebieden en ook Turkije is geel met oranje en rood. Maar Turkije is voor toeristen in de resorts doorgaans buitengewoon veilig. Voor Egypte in de resorts heb je als toerist echt niets te vrezen, net wat tharealb ook zegt, de binnenlanden zijn al jaren oranje.
De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van Turkije ;) Ik weet heel goed waar Syrië ligt maar IS is al lang daarbuiten te vinden. En ja, Turkije ga ik dus ook even liever niet heen :)
pi_152558505
Ah hier:

http://www.radartv.nl/uit(...)ver-zonnebrandcreme/

quote:
Tussen factor 30 en factor 50 zit echter weinig verschil. Factor 30 biedt bescherming tegen 97% van de zonnestralen.

Factor 50 beschermt niet 100%, dus het verschil tussen factor 30 en factor 50 is minimaal.
Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%
T is maar net hoe belangrijk/boeiend je die 1 a 2% vindt :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:12:47 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152558517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerd ;)). Misschien toeval, of een slechte fles?
pi_152558564
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van Turkije ;) Ik weet heel goed waar Syrië ligt maar IS is al lang daarbuiten te vinden. En ja, Turkije ga ik dus ook even liever niet heen :)
Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.
Dat is dan een prima keuze voor jou zelf om daar niet heen te gaan maar ik vind het wat apart om te stellen dat iemand die daar minder zwaar aan tilt niet goed geīnformeerd zou zijn. Eigen keuzes en eigen risico perceptie.
pi_152558576
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerd ;)). Misschien toeval, of een slechte fles?
I'm just the messenger ;) geen idee waarom ie verbrand is :D
pi_152558601
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:57 schreef Kyara het volgende:

[..]

in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby? :')
mwhehehe :D
toen ik jouw post las moest ik even teruglezen wat k nou ook alweer bedoelde :')
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:15:59 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152558644
Ach, het prijsverschil is te verwaarlozen bij het eigen merk van kruidvat, dus dan maar gewoon 50. Kan je ook leuk figuurtjes mee op de rug van slapende mensen op het strand tekenen >:)
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 14:17:12 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152558684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.
Dat is dan een prima keuze voor jou zelf om daar niet heen te gaan maar ik vind het wat apart om te stellen dat iemand die daar minder zwaar aan tilt niet goed geīnformeerd zou zijn. Eigen keuzes en eigen risico perceptie.
Ik ben dan ook geen type van de resorts ;) Misschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
pi_152558698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh ik schrok al een beetje. Had aanbieding van Kruidvat al gehaald. :D al zou ik voor de genoemde exotische oorden ook factor 50 gekocht hebben. Denk.
pi_152558708
*noteert even dat ze nog wel nieuwe zonnebrandcrčme moet halen*
pi_152558735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:15 schreef mousemicky het volgende:
Ach, het prijsverschil is te verwaarlozen bij het eigen merk van kruidvat, dus dan maar gewoon 50. Kan je ook leuk figuurtjes mee op de rug van slapende mensen op het strand tekenen >:)
:D oldskool <3

ik pak wat voor handen is. Meestal neem ik van action de loreal spray met spf 30. Omdat ik die sprays heel fijn vindt. Nu heb ik er conveniently eentje van AH meegenomen in spf 30, omdat die 50 voor kids was en extra dik en weet ik veel. Ik smeer mezelf er ook mee in en ik vind dat niet fijn :P

Als er geen 30 is maar wel 50 dan neem ik liever 50 mee dan een lagere factor zeg maar, maar 50 is dus niet per se een must.
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:20:39 #235
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152558801
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
Ah hier:

http://www.radartv.nl/uit(...)ver-zonnebrandcreme/

[..]

Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%
T is maar net hoe belangrijk/boeiend je die 1 a 2% vindt :)
Ah, dat is mooi. Ik heb factor 30 gekocht en dacht net: misschien moet ik toch factor 50 :'( maar dat is dus niet nodig :P
Ziggy played guitar
pi_152558825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen type van de resorts ;) Misschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
Ik ben ook niet zo zeer het type van de resorts ;) Ik ben juist meer van kamperen en dingen zien. Maar tja, zwanger... ik ga nu dus voor gemak en nietsdoen (behalve eten en snorkelen dan 8-) ) En met een kind zien wij ons voorlopig niet meer vliegen of in hotels zitten.
pi_152558975
quote:

[..]

Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet weten
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 14:29:20 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152559136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik ben ook niet zo zeer het type van de resorts ;) Ik ben juist meer van kamperen en dingen zien. Maar tja, zwanger... ik ga nu dus voor gemak en nietsdoen (behalve eten en snorkelen dan 8-) ) En met een kind zien wij ons voorlopig niet meer vliegen of in hotels zitten.
Ik snap wel dat je er dan nog even volop gebruik van wil maken :Y Misschien heeft het ook wel wat zo'n resort, je kunt er in ieder geval lekker luieren :P
pi_152559498
Thanks voor de info. Factor 50 smeren we sowieso allebei (verbrand niet extreem snel... maar fuck bruin worden :P of de andere gevolgen ;) ).
En het idee is juist dat we samen kunnen snorkelen. Niet constant... maar naar egypte gaan en dan onder een parasol gaan liggen.... dat kan in onze achtertuin ook heerlijk :P

Anders zouden we het idee hebben om een paar maanden na de bevalling naar egypte af te reizen. Nu ziet ze dat nog wel zitten, maar als die kleine er is weet ik niet zo goed of ze de baby thuis wil laten bij opa en oma (en tante, en broertje, en oma-oma en opa-opa... god wat hebben we een oppasadressen straks)
pi_152559624
(lang) niet iedereen krijgt een zwangerschapsmasker hoor :)
Maar goed, dat is wel het funeste een beetje, je weet pas of je er gevoelig voor bent als je hem te pakken hebt zeg maar :+

Zwangerschapsmasker is een vorm van hyperpigmentatie. De zon vermijden is het meest effectief, met een sunblock in de zon gaan liggen loop je uiteindelijk toch nog risico, omdat je met een sunblock uiteindelijk ook (heeeeeel langzaam) bruin zult worden. Meestal verdwijnt het ook gewoon weer na de bevalling.
pi_152559655
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat zou wel balen zijn ja -O-

Heb je nu al last?
Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buik :) . Ook al wordt die buik wel heel snel heel errug groot :o . Maar ik heb altijd nog mijn opblaasbare zwembad ^O^, ook al een paar dagen lekker eten in Berlijn :Y)
pi_152559662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:41 schreef tharealmb het volgende:
Thanks voor de info. Factor 50 smeren we sowieso allebei (verbrand niet extreem snel... maar fuck bruin worden :P of de andere gevolgen ;) ).
En het idee is juist dat we samen kunnen snorkelen. Niet constant... maar naar egypte gaan en dan onder een parasol gaan liggen.... dat kan in onze achtertuin ook heerlijk :P

Anders zouden we het idee hebben om een paar maanden na de bevalling naar egypte af te reizen. Nu ziet ze dat nog wel zitten, maar als die kleine er is weet ik niet zo goed of ze de baby thuis wil laten bij opa en oma (en tante, en broertje, en oma-oma en opa-opa... god wat hebben we een oppasadressen straks)
Oh joh, ik zou lekker nu nog gaan dan! Zwemmen is zwanger hartstikke lekker en als je goed smeert en niet nonstop met je neus in het water ligt, dan lijkt me dat prima kunnen.
pi_152559710
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boek :+ Ik heb andere (sportieve) hobbies
pi_152559728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boek :+ Ik heb andere (sportieve) hobbies
duiken is niet snorkelen :P
duiken mag inderdaad niet... (vanwege de druk? of zuurstof? waarom eigenlijk niet?)

EDIT: gevonden... heeft met de hoge zuurstofdruk te maken. Komt er teveel druk op de oogjes... En je hebt meer kans op decompressieziekte, plus dat het sowieso lastiger is om normale duikhandelingen uit te voeren (klaren bijvoorbeeld)
pi_152559786
Oh ja :') blame the preggo-brain hihi
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:54:05 #246
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152559905
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:46 schreef Daui het volgende:

[..]

Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buik :) . Ook al wordt die buik wel heel snel heel errug groot :o . Maar ik heb altijd nog mijn opblaasbare zwembad ^O^, ook al een paar dagen lekker eten in Berlijn :Y)
Ah oke :)
Ik heb echt heel erg geluk tot nu toe. Ik heb nergens last van. Daarom denk ik ook dat een paar dagen lopen in Rome met 26 weken geen probleem zal zijn.
Ik zag je buik in het buikentopic, hij gaat hard ja :D O+
Ziggy played guitar
pi_152559970
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt informeren en informeren. Ik kies heel bewust voor een resort nu. Zou ik geen resort-vakantie willen, dan koos ik ook niet voor Egypte (simpelweg omdat je het dan na een dag of 4 wel hebt gehad ivm de hitte en rondsjouwen, nog los van de bedreigingen).

Bovendien was het reisadvies vorige zomer niet anders en heb ik toen nergens last van gehad; we hebben heerlijk genoten (binnen en buiten het resort). Gaan we dit jaar nog een keer doen. En ik informeer me wel degelijk: ik heb regelmatig contact met personeelsleden van het hotel die ik vorig jaar heb ontmoet en ik heb contact met de reisleiding ter plaatste over hoe de situatie daar nu is. Bij twijfel informeren ze mij ook en boek ik om. Ik geef meer info om de meningen van de mensen daar, dan van een reisadvies (wat in de praktijk vaak pas echt wordt afgegeven als het al mis is).
pi_152560180
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Met luchtbed dobberen!! *O*

woensdag 13 mei 2015 @ 15:04:56 #249
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152560224
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die moet ik ook! Voor op mn eigen bed...
pi_152560246
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok, die moet ik hebben!
pi_152560636
Myrr: gefeliciteerd met je twee streepjes! Hopelijk een mooie plakker voor jou.

Vakantie: wij hebben niks gepland en laten het van het weer afhangen of we nog een paar dagen met de camper erop uit trekken.

Net bij de vk geweest voor controle: BD 110/55, urine goed, gewicht +1 kilo tov 4 weken geleden en hartje gehoord.
Ik zeg, op naar de groeiecho van vrijdag!
pi_152561352
Ja dat luchtbed wil ik ooooook!! Ik ga nooit in de zon. Kan ook slecht tegen (Nederlandse) warmte/zon. Daar krijg ik hoofdpijn van. Heb een hoedje gekocht en factor 30 smeer ik ook. Seb zei maandag nog: 'papa, ik en mijn zusje zijn bruin. Mama is...euh (kijkt hij naar mij) ..die is minder bruin :D

Hoofdpijn zakt nog niet echt. Baal er echt van. Oma is weer op komen draven en papa komt eerder voor naar zwemles te gaan. Voelt echt slecht om niet zelf voor ze te kunnen zorgen :'(
pi_152561705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd, bijzonder verhaal ( ik lurkte) fijn dat je alles een beetje op een rijtje hebt gezet. en nu vasthouden dat mini beebje! O+
pi_152562158
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet weten
Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.
Nu merk ik het al aan mijn huid met even de hond uitlaten of even de (moes)tuin in. En dus ook een zwangerschapsmasker (alleen op mijn voorhoofd gelukkig) terwijl ik mij wel goed in smeer.
misschien ben ik wel een rossig kind aan het afbakken en ligt het daar aan :')
Schudden voor gebruik
pi_152562478
Yay voor je sticker malteser! *O*

En Estrys wat rot dat je hoofdpijn niet zakt :{ :* hopelijk gaat t snel beter.
Dat van die NL'se zon heb ik ook, t is vooral de warmte en benauwdheid die ik dan matig trek. In Frankrijk bijvoorbeeld heb k daar echt veel minder last van.

Ik bruin best makkelijk maar ik háát bakken :') Ik vind het prima om in de zon te zijn maar dan wel als ik bezig ben, je zult mij niet snel op een handdoekje aantreffen en dan elk uur trouw keren ofzo :') zonnebank is ook niks voor mij bijv.
pi_152562503
Dank jullie dames! Ja, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Vriend is al helemaal enthousiast aan het klussen in de (R.I.P. :P ) inloopkast/kamer. Doei inloopkastkamer. :W

Jeetje mineetje. We zouden dus uit eten gaan vanavond (en nu hebben we meteen iets te vieren) en dat zou dan spareribs worden bij La Payuca of tapas bij El Mundo.

Nou vind ik tapas teveel gedoe nu, mogen spareribs gewoon? Met enkel ketjap eroverheen gegoten. :9~

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 16:18:05 ]
pi_152562616
Jahoor spareribs mogen gewoon.
pi_152562619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:
Yay voor je sticker malteser! *O*

En Estrys wat rot dat je hoofdpijn niet zakt :{ :* hopelijk gaat t snel beter.
Dat van die NL'se zon heb ik ook, t is vooral de warmte en benauwdheid die ik dan matig trek. In Frankrijk bijvoorbeeld heb k daar echt veel minder last van.

Ik bruin best makkelijk maar ik háát bakken :') Ik vind het prima om in de zon te zijn maar dan wel als ik bezig ben, je zult mij niet snel op een handdoekje aantreffen en dan elk uur trouw keren ofzo :') zonnebank is ook niks voor mij bijv.
Ik bak graag in mijn hangmat met een goed boek ^^, Of zonbruin mijn rug en schouders als ik klusjes doe in de tuin ^^,
Of hangend in het opblaasbad met een leuk tijdschrift en wat lekkers te drinken

O+ O+

alleen de kat vind hangen in het opblaasbad ook leuk en dus steeds lek :(
Schudden voor gebruik
pi_152562626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:05 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.
Nu merk ik het al aan mijn huid met even de hond uitlaten of even de (moes)tuin in. En dus ook een zwangerschapsmasker (alleen op mijn voorhoofd gelukkig) terwijl ik mij wel goed in smeer.
misschien ben ik wel een rossig kind aan het afbakken en ligt het daar aan :')
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt ;)
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:19:21 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152562630
Nu al klussen :D ik dacht dat wij vroeg waren :P

Tuurlijk mogen spareribs, tenzij je ze graag rauw eet? :9 veel plezier vanavond!
pi_152562649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef Myrr het volgende:
Dank jullie dames! Ja, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Vriend is al helemaal enthousiast aan het klussen in de (R.I.P. :P ) inloopkast.

Jeetje mineetje. We zouden dus uit eten gaan vanavond (en nu hebben we meteen iets te vieren) en dat zou dan spareribs worden bij La Payuca of tapas bij El Mundo.

Nou vind ik tapas teveel gedoe, mogen spareribs gewoon? Met enkel ketjap eroverheen gegoten. :9~
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer :X
pi_152562657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef pinquit het volgende:
Nu al klussen :D ik dacht dat wij vroeg waren :P

Tuurlijk mogen spareribs, tenzij je ze graag rauw eet? :9 veel plezier vanavond!
gatver :') :D
pi_152562679
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt ;)
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
Nou ben ik een gewoon nederlands nederlandse....(alleen donkerbruin haar groene ogen). Maar ik denk idd dat mijn huid daar wel mee te vergelijken valt.
Schudden voor gebruik
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:21:04 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152562690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik heb zonder zwangerschap ook een masker :)
Vooral mijn wangen, voorhoofd en rond mijn mond word ik gevlekt bruin ja okay das dus overal :')
pi_152562740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer :X
Paling mag al enige tijd niet meer gevangen worden in nederlandse wateren..
Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten ;)

niet door rood rijden! _O-
Schudden voor gebruik
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 16:22:46 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152562742
Spareribs worden vaak in bier gebakken, vraag dat dus even na ;)
pi_152562774
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:21 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik heb zonder zwangerschap ook een masker :)
Vooral mijn wangen, voorhoofd en rond mijn mond word ik gevlekt bruin ja okay das dus overal :')
:D
vlekpest O+

Ik heb er niet zo'n last van geloof ik. Of althans tot nu toe geen last van gehad. Maar goed, zoals ik al zei, mij zul je niet zo snel betrappen op hangen in de zon :P
Ik krijg wel zomersproeten en na verloop van tijd wordt dat zo een beetje een grote vlek op mn neus zeg maar :')
pi_152562779
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Aanvulling: geen zachte rauwmelkse kazen. Boerenkaas, type gouda mag wel ^O^
En in de supermarkt zijn vrijwel alle kazen van gepasteuriseerde melk (zoek op het etiket... 'au lait cru' even vermijden).
Professioneel gifmenger.
pi_152562786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef MaJo het volgende:
Spareribs worden vaak in bier gebakken, vraag dat dus even na ;)
veel daarvan verdampt :)
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten ;)

oh echt? -O-

al die tijd paling misgelopen :'( :( !!!
pi_152562831
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

veel daarvan verdampt :)

[..]

oh echt? -O-

al die tijd paling misgelopen :'( :( !!!
:Y
Gaat om een klein stofje wat overigens meer voorkomt in kippenvlees :')
Is een hele heisa geweest dik 2 jaar geleden. Toen zijn er dus enorm veel vissersbedrijven over de kop gegaan daardoor......

Niet alle alcohol verdampt trouwens tijdens het bakken/koken.....
Schudden voor gebruik
pi_152562838
quote:

[..]

Er is wel nederlandse paling van speciale vangst. Schier onbetaalbaar, maar het is er. Navragen dus.
Professioneel gifmenger.
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:27:24 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152562909
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D
vlekpest O+

Ik heb er niet zo'n last van geloof ik. Of althans tot nu toe geen last van gehad. Maar goed, zoals ik al zei, mij zul je niet zo snel betrappen op hangen in de zon :P
Ik krijg wel zomersproeten en na verloop van tijd wordt dat zo een beetje een grote vlek op mn neus zeg maar :')
Ben ook niet zon bakker, maar als ik een terrasje pak dan vliegt t er wel op zegmaar :'D
Ik wil ook sproeten O+
pi_152562920
quote:

[..]

Oh thank god! Ik schrok ff, net gister een paar slierten gehaald toen we langs harderwijk reden en die zijn toch echt voor mij vanavond! :@ heeeeeerlijk!
pi_152562933
Hier even een egoberichtje, heb echt niets teruggelezen..

We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Maar nog niet met heel erg positief nieuws. Maandag moeten we terug omdat ze bepaalde dingen niet goed konden zien met betrekking tot het hartje en de rug. Voor zover de gyn kon zien ziet het ruggetje er wel goed uit. Maar ze konden niet goed zien of de hartkleppen goed aansluiten en of het tussenschotje goed dicht is. Dit samen met de korte bovenbenen die zijn gemeten is het woord downsyndroom genoemd door de gyn. Op het eind werd ze opeens ook heel zakelijk en kort. We zijn hier best wel van onderste boven en hebben best wat tranen gelaten. Voor nu hopen we dat het er maandag allemaal wel goed uitziet, en moeten we proberen positief te blijven...
pi_152562996
J0ycie, sterkte :*
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:Y
Gaat om een klein stofje wat overigens meer voorkomt in kippenvlees :')
Is een hele heisa geweest dik 2 jaar geleden. Toen zijn er dus enorm veel vissersbedrijven over de kop gegaan daardoor......

Niet alle alcohol verdampt trouwens tijdens het bakken/koken.....
Thnx voor de info, volgende keer goed kanen dus :)

Nee, dat is waar.. maar goed dat is aan ieder om te kijken of je het dan nog wil eten ja of nee. :)
pi_152563017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier even een egoberichtje, heb echt niets teruggelezen..

We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Maar nog niet met heel erg positief nieuws. Maandag moeten we terug omdat ze bepaalde dingen niet goed konden zien met betrekking tot het hartje en de rug. Voor zover de gyn kon zien ziet het ruggetje er wel goed uit. Maar ze konden niet goed zien of de hartkleppen goed aansluiten en of het tussenschotje goed dicht is. Dit samen met de korte bovenbenen die zijn gemeten is het woord downsyndroom genoemd door de gyn. Op het eind werd ze opeens ook heel zakelijk en kort. We zijn hier best wel van onderste boven en hebben best wat tranen gelaten. Voor nu hopen we dat het er maandag allemaal wel goed uitziet, en moeten we proberen positief te blijven...
Wat moet dat schrikken zijn!
Ik wens jullie heel veel sterkte :*
Schudden voor gebruik
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:30:52 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152563028
Sjee joycie, kan me voorstellen dat je daarvan ondersteboven bent :{ en dan nog wachten tot na het weekend op meer duidelijkheid, wat zal dat zwaar voor jullie zijn. :*
pi_152563134
Joycie :*.
pi_152563167
Joycie, wat naar en die onzekerheid nu. :( Konden ze het niet goed zien door de ligging van de baby, dat ze maandag verder gaan kijken?
pi_152563236
Joycie :*
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:42:50 #281
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152563382
Oh Joycie, wat naar :{
Sterkte met het afwachten :*
Ziggy played guitar
pi_152563676
Joycie wat naar zo'n heel weekend wachten :*
Ik hoop voor jullie dat maandag positief zal zijn. Hele dikke knuffel :* :* :*
pi_152563833
Oh Joycie, dat is even schrikken. Konden ze geen plekje meer voor jullie maken voor het weekend? Want kan me voorstellen dat die onzekerheid killing is... Sterkte!
  woensdag 13 mei 2015 @ 16:58:36 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_152563860
Oh wat naar Joyce! Kan me jullie zorgen goed voorstellen!! Ik hoop dat het maandag toch in orde blijkt te zijn. Hadden jullie de combinatietest gedaan?
pi_152564954
Ach Joycie, wat akelig. :{ Sterkte de komende dagen en ik duim voor maandag. :*
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:32:51 #286
105850 Fuente
mamamuts
pi_152565021
Joycie :* Sterkte, hopelijk maandag een duidelijk beeld van hoe of wat en hopelijk valt het mee!
Sara
Merel
Ukje
pi_152565030
Wat rot Joycie! En wat balen dat je zo lang moet wachten.. Ik duim dat het meevalt!
pi_152565127
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:58 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat naar Joyce! Kan me jullie zorgen goed voorstellen!! Ik hoop dat het maandag toch in orde blijkt te zijn. Hadden jullie de combinatietest gedaan?
Nee geen combinatietest laten doen...

Malteser, er was pas maandag weer ruimte voor echo's. Morgen natuurlijk hemelvaart en dan het weekend er nog tussen. Bah!

We hebben het onze ouders wel verteld en beide aan een goede vriend/vriendin. Mijn moeder komt vanavond langs met haar vriend. Iedereen is superlief en dat doet me goed.. De een is wat positiever als de ander maar goed, ik probeer me voor nu echt vast te houden aan goed nieuws (al blijft het "slechte" natuurlijk altijd in het achterhoofd.)
pi_152565215
he joycie wat ontzettend naar :* veel sterkte met afwachten tot maandag, probeer wat afleiding te zoeken als het even kan. Ik hoop dat je de dagen een beetje okay doorkomt.
  woensdag 13 mei 2015 @ 17:57:07 #290
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152565751
Jeuj maagzuur, kommaardoor hoor :') blaargh
pi_152565912
Wat een onzekerheid Joycie. Gelukkig krijg he veel steun. Sterkte met wachten. Ik duim voor goed nieuws
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 18:17:56 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152566305
Joycie dat is wel even schrikken! Sterkte de komende dagen, hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen maandag :*
pi_152566415
Och Joyce, da's ook geen leuke manier om het weekend in te moeten (op woensdag al).... sterkte en probeer inderdaad afleiding te zoeken en positief te blijven denken! :*
pi_152566549
*geeft een hele dikke knuffel aan Joycie*
pi_152567116
Joycie wat schrikken, en dan nog zo lang in spanning *knuffel* :{
pi_152568481
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:36 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nee geen combinatietest laten doen...

Malteser, er was pas maandag weer ruimte voor echo's. Morgen natuurlijk hemelvaart en dan het weekend er nog tussen. Bah!

We hebben het onze ouders wel verteld en beide aan een goede vriend/vriendin. Mijn moeder komt vanavond langs met haar vriend. Iedereen is superlief en dat doet me goed.. De een is wat positiever als de ander maar goed, ik probeer me voor nu echt vast te houden aan goed nieuws (al blijft het "slechte" natuurlijk altijd in het achterhoofd.)
Wat rot! Gelukkig heb je steun. Hopelijk volgt er maandag goed nieuws!
pi_152568710
Jeetje wat naar Joyce! Sterkte met wachten tot het maandag is!
pi_152568848
Joyce, :* voor het komend weekend en maandag. Hoe laat hebben jullie een afspraak maandag? Beetje vroeg in de ochtend of moet je dan ook nog een hele dag wachten?
pi_152569232
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joyce, :* voor het komend weekend en maandag. Hoe laat hebben jullie een afspraak maandag? Beetje vroeg in de ochtend of moet je dan ook nog een hele dag wachten?
Nee gelukkig mogen we al om 9.40 :) Dat vind ik wel heel fijn.
pi_152570366
Succes met wachten joycie, dat is wel erg rot..
pi_152570386
En maar dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')