Gefeliciteerd!! Kan ik eindelijk weer een supergoudenbabyglittersticker uitdelen!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:35 schreef Luuksor het volgende:
Halve week te vroeg, maar ze is er. Eva Gerritsen is vanmiddag 13.40 uur lokale tijd geboren, 3 kilo en 47 cm
Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uitquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:21 schreef Lijnloos het volgende:
Luuksor van harte met jullie meisje!!
En LuDann heel veel plezier vandaag!!
Ok, wie heeft mij in die top10 gemikt? Ik ben toch net pas zwangert?!?! Hoewel ik het nu wel begin te merken aan wat beperkingen hier en daar, voelt het echt als heeeeel snel gegaan allemaal. Nog ff....
Als die baby's er zijn sta ik al in de top 5! Whuuuut.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:30 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uit
Misschien een bloedvaatje gesprongen ofzo. Niet meteen druk maken en bij twijfel even bellen naar je VKquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
Als je wilt bellen bel dan gewoon de spoedlijn. Daar zijn ze voorquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
Bloedverlies en/of ongerustheid is hier wel reden voor de spoedlijn hoor! Hoeft niks te zijn, maar ik snap je stressquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
Of in het baby's voor dummies-topic.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef twist02 het volgende:
Cassandra: inderdaad een geval van 'makkelijker gezegd dan gedaan', maar niet al te druk om maken en gewoon even je vk bellen
Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en bespreken van inleiding. Heeft iemand misschien nog tips om te vragen / te bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Hmm, zal het trouwens ook even in het babytopic vragen, daar zitten misschien nog meer ervaringsdeskundigen
Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dat woordje "spoed" moeten ze echt verbieden vind ikmaakt mensen onnodig gestresst (had ik zelf ook altijd). Gewoon bellen, daar zijn ze voor.
Bel je verloskundige evenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.
Maar bij ons werd ongerustheid wel heel specifiek benoemd. Als je je zorgen maakt moet je bellen. Of er is iets en er is actie nodig, of er is niks en dan moet je niet onnodig in de stress zitten. Heeft niemand iets aan.
Ja, eens. Kan zo 123 geen goede nieuwe term bedenkenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.
Dat is fijn, dat ze langskomt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb de spoedlijn gebeld, ze ging ervanuit dat het onschuldig was omdat het niet veel was en niet helder rood, maar ze komt vanmiddag even langs om het hartje te luisteren te geruststelling.
Je rug hol trekken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:
Fijn dat ze toch even langskomt, Cassandra!
Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet
Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:
Fijn dat ze toch even langskomt, Cassandra!
Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet
Dat je om twee uur 's nacht belt of je ossenworst magquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bel je verloskundige even![]()
in de regel geldt dat alles wat niet kan wachten tot een volgende controle daar kun je sowieso de 06 voor bellen. Dingen waar je direct voor MOET bellen zijn veel bloedverlies (als een menstruatie), je baby niet meer voelen, en als je je zorgen maakt. Voor vragen over welke vleeswaren je wel en niet mag of andere vragen kun je ook gewoon bellen, maar vragen we redelijkheid. als in niet om 2 uur snachts ajb
Goeie, thanks! Ik ben nu ipv achter mijn bureau op de bank gaan "hangen" met een kussen achter mijn rug. Als ik daartegen achterover leun wordt het vervelende gevoel inderdaad minder. (Gelukkig werk ik thuis vandaag..)quote:
Haha hier het tegenovergestelde. Zodra mijn man zijn hand op mijn buik legt, wordt er gedraaid en getrappeld. Enquote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:09 schreef Krisvc het volgende:
Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug.
32 weken vandaag.Het gaat zo hard.
Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Mariposas, als vrouwen al op voorhand horen dat er moeilijk wordt gedaan over een eventuele ruggenprik, besluiten ze om over te stappen naar een ziekenhuis in België. Daar bevalt 75% met een epiduraal.
Dat zei de vk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.
brand het een beetje?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:22 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh Cassandra, ik snap dat je wat ongerust bent. Wacht je de mail af of ga je toch voor de spoedlijn?
Bloed je nog steeds licht of was het eenmalig?
Ik schrok net toen ik in de spiegel keek. Allemaal zichtbare rode adertjes in mijn ogen. Ik heb geen oogafwijkingen o.i.d. Herkenbaar voor iemand? Ik kon het via Google niet direct toewijzen aan zwangerschap.
Wat fantastisch! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 03:35 schreef Luuksor het volgende:
Halve week te vroeg, maar ze is er. Eva Gerritsen is vanmiddag 13.40 uur lokale tijd geboren, 3 kilo en 47 cm
Nee helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:27 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
brand het een beetje?
Heb je geen last van hooikoorts of huismijtallergie of zoiets?
Omdat ik medisch ben, en er een erfelijke aandoening in de familie voorkomt krijg ik meteen een GUOquote:
Misschien heb je wel in je oog liggen prikken vannachtquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:34 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Nee helemaal niet.
Heb nooit hooikoorts gehad en verder ook geen allergieën.
Ik houd het voor nu maar op moeheidi.c.m. hormoonschommelingen.
Ik weet het ja, van infoavonden. Maar naar de laatste konden we niet en de volgende gaan we ws niet meer redden. Daarom hadden we afgesproken dat ik vandaag de suites even te zien zou krijgen, want 'het gebeurt toch bijna nooit dat ze alle vier tegelijk bezet zijn.'quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef Zomerzon01 het volgende:
Gefeliciteerd Nikoos en Luuksor!! (even bijgelezen)
En een hele fijne dag voor Ludann!
En natuurlijk ook nieuwsgierig naar Selvaria![]()
!
Spring, ik ga ook in dat ziekenhuis bevallen. Ben al vanaf het begin onder begeleiding van de verloskundigen daar. Hele vriendelijke dames inderdaad. Een fijne no nonsense sfeer hangt daar. Er is ook elke maand een open avond van het ziekenhuis zelf voor aanstaande ouders waar je je voor in kunt schrijven. Dan krijg je ook een rondleiding in de kraamsuites en meer uitleg waar je je moet melden op dat moment. Wij staan er op voor volgende maand.![]()
Ik kom zelf wel van de zelfde kant van het water als het ziekenhuisdus voor ons was het logisch om daar voor te kiezen. Maar hoor inderdaad vaak dat het daar heel goed geregeld is en er veel mensen overstappen.
Je zult maar net moeten bevallen en ze zijn alle 4 bezet.....quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:38 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik weet het ja, van infoavonden. Maar naar de laatste konden we niet en de volgende gaan we ws niet meer redden. Daarom hadden we afgesproken dat ik vandaag de suites even te zien zou krijgen, want 'het gebeurt toch bijna nooit dat ze alle vier tegelijk bezet zijn.'
Ook dan vind ik het prima. Als ik maar niet in Goes hoef te bevallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:43 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Je zult maar net moeten bevallen en ze zijn alle 4 bezet.....Haha.
Dan hebben ze gelukkig altijd nog meer kamers op de kraam-afdeling.
Mag je nog een keer terug komen of ga je het zien als het echt begonnen is?
Ik overweeg geloof ik toch ook een overstap.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ook dan vind ik het prima. Als ik maar niet in Goes hoef te bevallen.![]()
Ik heb over twee weken nog een afspraak staan, de 26e.
Ik heb nu gewoon bijna zin in de bevalling. Bíjna.
Wordt je kindje wel een Brabanderquote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:59 schreef -Spring het volgende:
Je kan trouwens ook eens in Bergen op Zoom informeren. Schijnt ook een fijn ziekenhuis te zijn. En stukken dichterbij voor jou.
N kwam er van de week ook achter dat er dan geboorteplaats Terneuzen op dr paspoort ed staat. Vreselijk vond ie het. 'Dat verkleint dr kansen op de arbeidsmarkt!'quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wordt je kindje wel een Brabander
Ik vraag me nog steeds af of het percentage thuisbevallingen in Roosendaal en omgeving significant is gestegen sinds de sluiting van de afdeling verloskunde in het ziekenhuis daar. Ouders uit Roosendaal en dan een Bergenaar krijgen, dat kan natuurlijk niet![]()
Haha ja dat vraag ik mij ook steeds af (de nutteloze onderlinge strijd tussen krabben en tulpentoanenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het percentage thuisbevallingen in Roosendaal en omgeving significant is gestegen sinds de sluiting van de afdeling verloskunde in het ziekenhuis daar. Ouders uit Roosendaal en dan een Bergenaar krijgen, dat kan natuurlijk niet![]()
Doen, Brabanders zijn leuk!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:04 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Weet ikquote:
Ons stadje heeft ook gewoon een ziekenhuis, hoor.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:38 schreef tharealmb het volgende:
Pff als ik dat zo lees ben ik blij dat ons kleine stadje gewoon een ziekenhuis heeft
me vliezen?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ons stadje heeft ook gewoon een ziekenhuis, hoor.![]()
Mn buikmeisje is trouwens nog niet ingedaald bleek vandaag. Dus áls me vliezen breken ff bellen. Maar dat zal wel loslopen.
Gefeliciteerd! Wat een hels karwei 33H! O.oquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:52 schreef Selvaria het volgende:
![]()
Gisteren kwam de vk rond acht uur en constateerde nog geen ontsluiting. Ik had het steeds moeilijker met de weeën en toen ze om half 12 terugkwam was ik veranderd in een hulpeloos stuk ellende.![]()
Naar het ziekenhuis gestuurd, 3 cm geconstateerd en lekker door de volgende 5 cm ontsluiting heengeslapen mbv een ruggenprik.Niks van gevoeld!
Lang verhaal kort: na 1.5 uur persweeën wegpuffen tussen 8 & 10 cm () is om 10.23 vanochtend onze dochter N.ora O.livia geboren m.b.v. een vacuüm.
![]()
![]()
Ze is perfect en prachtig.
![]()
![]()
Vacuüm ivm niet gunstige ligging in het bekken (zijkant van hoofdje voor ipv bovenkant geloof ik)
Het was allemaal erg heftig maar toch wel te handelen. Toen de Vk en gyn begonnen over een kz heb ik alles op alles gezet en kwam ze toch nog zo natuurlijk mogelijk ter wereld. Al met al heeft het vanaf de eerste pijnlijke oefenweeën tot ze er was zo'n 33 uur geduurd, maar ze is het zķ waard!
Ik moet wel in het ziekenhuis blijven ivm duizelingen (ging tot 2x toe bijna tegen de vlakte) en niet kunnen plassen. Sowieso 24 uur met een katheter en dan verder kijken. Ik ben blij dat we moeten blijven door mij, ons meisje doet het verder perfect!
LuDann, fijne dag en alvast gefeliciteerd!
Luuksor, gefeliciteerd!!![]()
![]()
![]()
Niet.quote:
Dat idd. Wij komen onderweg max 6 stoplichten tegen. Die bijna standaard op groen staan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:18 schreef Kyara het volgende:
selveria, gefeliciteerd!!
Spring, doen ze nou echt moeilijk over een 30 minuten naar het ziekenhuis rijden? Als ik in de spits naar het ziekenhuis moet ben ik 2x zo lang onderweg. In dezelfde (niet eens zo heel grote) stad.
Oh, dat klinkt ook fijn! Daar ga ik is naar kijkenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:32 schreef twist02 het volgende:
[..]
Doen, Brabanders zijn leuk!![]()
Haha, ik ben anders ook heel blij dat het niet andersom is hoor!Niks 'nutteloze strijd', da's bloedserieus joh!
![]()
@sillie: in BoZ opent 26 mei een splinternieuw Moeder- en Kindcentrum, schijnt echt ontzettend mooi te worden. Dus da's inderdaad misschien ook het overwegen waard?
afbakhenkquote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:34 schreef Lijnloos het volgende:
Vanochtend weer groeiecho gehad en Henk zit nog prima binnen alle marges... Beetje groot hoofd (p85), beetje grote buik (p85) en kortige pootjes (p45) maar al met al heel gemiddeld. Ze schatten hem nu op 2700gram wat dan weer gelijk staat aan p54 met deze termijn. Dikke sticker dus!nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
'Moet' je ook eerder bevallen in verband met je diabetes?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:34 schreef Lijnloos het volgende:
nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
Mijn beeb werd ook geschat op ruim 2700 gramquote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:34 schreef Lijnloos het volgende:
Vanochtend weer groeiecho gehad en Henk zit nog prima binnen alle marges... Beetje groot hoofd (p85), beetje grote buik (p85) en kortige pootjes (p45) maar al met al heel gemiddeld. Ze schatten hem nu op 2700gram wat dan weer gelijk staat aan p54 met deze termijn. Dikke sticker dus!nu lekker afbakken en dan mag ie over een paar weekjes komen!
Mijn ervaring is dat die sterren niet zoveel zeggen. Ik ben vorige week in 5 sterren all inclusive Turkije geweest, maar menig 3 sterren hotel is een stuk beter, ondanks de 8en op zoover en tripadvisor. En verder is er weinig verschil tussen zwanger of niet zwanger op vakantie gaan. Ons resort lag op een berg dus wij moesten continu omhoog en omlaag lopen en mijn conditie is in de afgelopen weken verdwenen dus dat was zeker na het eten pittig. Een platter, en kleiner resort zou mijn voorkeur hebben. En een ruime badkamer is erg fijn, ik paste nog net door de douchedeurtjes, maar me in de douche afdrogen lukte echt nietquote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe denken jullie over een vakantie all inclusive 5-sterren resort in Egypte tijdens zwangerschap?
Of is een all inclusive griekenland 3-sterren een beter alternatief?
Wij willen in Juni nog op vakantie.
Lijkt me vreselijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe denken jullie over een vakantie all inclusive 5-sterren resort in Egypte tijdens zwangerschap?
Ja, precies. Of het "verstandig" is qua hygiene.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk.![]()
Maar mijn idee van een vakantie is backpacken (ok, dat wordt m niet meer) of een Eliza was here achtige vakantie.![]()
Of bedoel je of het geschikt is als zwangere?
Ik ga met 36 weken nergens meer heen Spring. Dan is het ook geen schoolvakantiequote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:37 schreef -Spring het volgende:
Met 36 weken raad ik de caravan iih zwaar af. In NL dan iig. In de regen.
Ik ga ook. In juli dan, ook egypte all inclusive in 5* resort. Ik ben er vorig jaar ook geweest (zelde resort), beviel prima. Fruit en salade worden daar met bronwater uit fles bereid/schoongemaakt, nergens last van gehad dus. Mede door die ervaring durf ik gewoon weer. Ben dan 23-25 weken (we gaan 14 dagen).quote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:24 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben dan 21/22 weken, dus dat valt mee.
Rauwkorst/salade eten laat ik wel uit mijn hoofd. Ik eet ook geen salades op mijn werk meer.![]()
Ben al een keer in Egypte geweest, zo ook Turkije en Tunesië. Ben nog nooit ziek geworden.
[..]
Ja, precies. Of het "verstandig" is qua hygiene.Je leest ook dat het afgeraden wordt (maar dan wordt misschien op vakantie gaan sowieso afgeraden?).
Backpacken als zwangere.![]()
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Cassandra, was de vk al langs geweest? (of lees ik er weer s overheen, kan ook nog)
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Vk is geweest, hartje klonk goed, ik was nog wat meer in paniek, vanochtend een klein stolsel verloren, donkerrood, maar ze zag geen reden tot zorgen.
Vrijdag had ik een pretecho met mijn schoonmoeder gepland, ben zo blij daarmee, kan ik vrijdag met eigen ogen zien dat ons jochie t goed doet.
Ligt eraan waar je heen wilt, niet overal is het reisadvies negatief.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:07 schreef MaJo het volgende:
Ik heb me laatst ingelezen in Egypte en besloten er niet heen te gaan. Het wordt door het ministerie van buitenlandse zaken ook afgeraden en ze geven echt niet zomaar een negatief reisadvies af. Ik ben niet heel bang aangelegd maar islamitische landen in die regio lijken me momenteel niet fijn
Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je heen wilt, niet overal is het reisadvies negatief.
En zo ist overal wat. In griekenland zijn er pas aardbevingen geweest. Niet zo heftig als in Nepal, maar toch.
Ooh fijn zeg! En dan nu wachten tot de pretecho!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
[..]tnx voor vragen
Bloeden is inmiddels weg gelukkig
Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenenEn klopt hoor dat overal wel wat is maar wilde Jantina er wel op wijzen want volgens mij gaan er veel mensen die kant op zonder zich echt in te lezen
Fiets er zelf wel even langs, moet toch oudste naar school brengen. In bed blijven behoort niet tot de opties vandaag helaas.quote:Op woensdag 13 mei 2015 07:50 schreef Krisvc het volgende:
Estrys, even vragen of iemand even zetpillen van paracetamol voor je haalt?
Nee helpt ook niet. eerste obstakel is genomen. Kind 1 naar school. Onderweg op de fiets moeite moeten doen om niet te spugen. En nu zit ik het nog steeds op te houden.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:28 schreef pinquit het volgende:
Neem je normaal 500 in? Bij mij helpt dat niet eens meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:48 schreef Selvaria het volgende:
Eerste nacht overleefd, eindelijk weer wat langer slaap kunnen pakken! Wat kan je verliefd zijn op zo'n minimensje zeg.![]()
![]()
*Andere mei-baby's eruit rammelt*Bizar he? Zo'n fijn gevoelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig Selveria. Geniet ervan!
Ik kom me even bemoeien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JantinaGr het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 11:30:18 ]
Hoezo, het strand is hier om de hoek!quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zķ graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis.
Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd.Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is.
Ja, dat besefte ik ook toen ik het typte.quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hoezo, het strand is hier om de hoek!Ik ben juist van plan om er tijdens m'n verlof gebruik van te maken hoor! Baby goed uit de zon of gewoon lekker wandelen met draagdoek op 't strand.
Lekkerquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga over 2 weken op vakantie
Lekker een paar dagen naarRome
Haha, heerlijk he, zo'n verbouwing ;-)quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zķ graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis.
Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd.Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is.
Ja!quote:
Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:04 schreef MissBliss het volgende:
Selvaria, wat mooi!
Hier zijn net het kledingkastje en de commode bezorgd![]()
Van de kringloop, kast was ¤90 en commode ¤25![]()
Ze moeten wel opgeknapt worden dus we hebben voorlopig wel wat te doen.
Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja!Daar kijk ik misschien nog het meest naar uit
Ja zeker! Wij zijn alleen allebei nogal losers op klusgebied, dus het is een uitdaging zal ik maar zeggenquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:52 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!
Van het weekend gaan we ook even kijken bij een kinderkamer van Marktplaats. Is nog leuker dan in de winkel
Ik heb de naam genoteerdquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:53 schreef Daui het volgende:
[..]
Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)
Veel beter dan die slappe hap in Napels
En Zomerzon hangmat zwembad stenen bbq! Klinkt goed
Ik vind veiligheidsrisico's niet hetzelfde als dat je gewoon ergens heen kanquote:Op woensdag 13 mei 2015 07:24 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.
En inderdaad; als je naar de piramides of luxor wil kan je dat beter nu niet doen. Maargoed dat is ook wel waar je voor kiest. Ik was er een aantal jaar terug ook en ben toen wel naar luxor en de piramides gereist. Was ontzettend indrukwekkend, maar die reis erheen! We vertrokken om 01;00 's nachts, toen 9 tot 12 uur in een busje, continue door een woestijn met bijbehorend hobbelweggetje. Vervolgens hartstikke ziek daar aankomen (want ja, hobbelweggetje). Eten deden we toen daar in een restaurant en daar ben ik 4 weken ziek van geweest. Nu zie ik het absoluut niet zitten om dat mezelf aan te doen als ik zwanger ben, dus dan is die afweging anders..
Dat zou wel balen zijn jaquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:58 schreef Daui het volgende:
Hier klusvakantie. Ik wil eigenlijk nog een paar dagen naar Berlijn maar weet niet of het fysiek zo nog te doen. De gynaecoloog zei dat veel tweeling mama's met twintig weken al 50% ziek worden gemeld. Dat wil ik helemaal niet![]()
Lekker op babymoonquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga over 2 weken op vakantie
Lekker een paar dagen naarRome
Egypte heeft voor het binnenland altijd al reisadviezen gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind veiligheidsrisico's niet hetzelfde als dat je gewoon ergens heen kan
[ afbeelding ]
"Reizen naar toeristische gebieden
Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:
de hotelresorts aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;
de hotelresorts in Zuid-Sinaī;
de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Inclusief cruises.
Zie voor de veiligheidsrisico's de overige rubrieken van dit reisadvies.
Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt nietquote:Op dinsdag 12 mei 2015 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Jantina, 6 jaar geleden hebben wij dat in Egypte gedaan, ook in juni (was onze huwelijksreis) en flink resort idd... Was prima alleen heb ik wel 3 weken diarree gehad omdat ik perse toch wat groente/rauwkost wilde van het buffet... Man heeft dat niet gedaan en had nergens last vanIk was toen 15/16 weken zwanger of zo...
Jaaaa, laatste keer met zn tweeënquote:
quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:
![]()
Zojuist positief geplast.gefeliciteerd met de twee streepjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Jij kan toch gewoon snorkelen terwijl zij in de schaduw ligt? Of je gaat ergens naartoe waar je zwangerproof activiteiten kan ondernemen en jij niet met afgunst naar snorkelaars hoeft te kijken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet
Sunblock?quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon?
Dit is echt niet zo spannend hoorquote:Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind veiligheidsrisico's niet hetzelfde als dat je gewoon ergens heen kan
[ afbeelding ]
"Reizen naar toeristische gebieden
Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:
de hotelresorts aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;
de hotelresorts in Zuid-Sinaī;
de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Inclusief cruises.
Zie voor de veiligheidsrisico's de overige rubrieken van dit reisadvies.
Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen
Sunblock, hoed, in de schaduw blijvenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet
Ik ben gewoon van plan te gaan snorkelen enzo hoor. Ik maak mij niet zo druk om een zwangerschapsmasker. Gewoon goed insmeren, en snorkelen doe je met je hoofd naar benedenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:06 schreef Mineola het volgende:
Oh en niet dat je een BuZa-reisadvies moet wegwuiven hoor, maar er geldt ook een gedeeltelijk negatief advies voor bijvoorbeeld Japan, Mexico, Rusland, Turkije, Thailand, Jordanië en Maleisië om maar wat bestemmingen te noemen. Het ligt wel een beetje aan het type veiligheidsrisico. Opletten, je voorbereiden en je gezond verstand gebruiken kan nooit kwaad.
That having said zou ik Egypte nu zelf even laten idd.
Precies. En ben niet van plan het resort te verlaten.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Egypte heeft voor het binnenland altijd al reisadviezen gehad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Egypte
Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.
In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.
Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel
in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby?quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:
maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee
Ah dat wist ik niet, bedankt voor de infoquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Egypte heeft voor het binnenland altijd al reisadviezen gehad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Egypte
Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.
In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.
Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel
Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maarquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dit is echt niet zo spannend hoorDe situatie is al járen zo in Egypte qua reisadvies. Er is pas sprake van een echt negatief reisadvies als het gaat over die rode gebieden zoals "Syrië, voor al uw avontuurlijke busreizen". Doe die maar even niet
![]()
Dit is Indonesië, al jaren ook...
[ afbeelding ]
Als je kijkt naar de uitleg bij de kleurcodes dan staat er bijvoorbeeld dit:
Geel: Let op, veiligheidsrisico's
Er zijn in dit land of gebied veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u daarop voor en let extra op.
Met andere woorden, waarschijnlijk moet je je daar in Egypte niet s avonds klem zuipen en de stad in gaan om herrie te schoppen of politiek onpopulaire kreten te roepen, maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee
Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts wegquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info
[..]
Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maar
Marokko is wel veilig zie ik (grotendeels groen), dan zou ik dat eerder doen
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:08 schreef Kuukske het volgende:
Factor 30 in Nederland niet genoeg van de zomer?
De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van Turkijequote:Op woensdag 13 mei 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts wegTurkije zit een stuk dichterbij de gevaarlijke IS gebieden en ook Turkije is geel met oranje en rood. Maar Turkije is voor toeristen in de resorts doorgaans buitengewoon veilig. Voor Egypte in de resorts heb je als toerist echt niets te vrezen, net wat tharealb ook zegt, de binnenlanden zijn al jaren oranje.
Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%quote:Tussen factor 30 en factor 50 zit echter weinig verschil. Factor 30 biedt bescherming tegen 97% van de zonnestralen.
Factor 50 beschermt niet 100%, dus het verschil tussen factor 30 en factor 50 is minimaal.
Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerdquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van TurkijeIk weet heel goed waar Syrië ligt maar IS is al lang daarbuiten te vinden. En ja, Turkije ga ik dus ook even liever niet heen
I'm just the messengerquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerd). Misschien toeval, of een slechte fles?
mwhehehequote:Op woensdag 13 mei 2015 13:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby?
Ik ben dan ook geen type van de resortsquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.
Dat is dan een prima keuze voor jou zelf om daar niet heen te gaan maar ik vind het wat apart om te stellen dat iemand die daar minder zwaar aan tilt niet goed geīnformeerd zou zijn. Eigen keuzes en eigen risico perceptie.
Oh ik schrok al een beetje. Had aanbieding van Kruidvat al gehaald.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:15 schreef mousemicky het volgende:
Ach, het prijsverschil is te verwaarlozen bij het eigen merk van kruidvat, dus dan maar gewoon 50. Kan je ook leuk figuurtjes mee op de rug van slapende mensen op het strand tekenen
Ah, dat is mooi. Ik heb factor 30 gekocht en dacht net: misschien moet ik toch factor 50quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
Ah hier:
http://www.radartv.nl/uit(...)ver-zonnebrandcreme/
[..]
Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%
T is maar net hoe belangrijk/boeiend je die 1 a 2% vindt
Ik ben ook niet zo zeer het type van de resortsquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen type van de resortsMisschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet wetenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je er dan nog even volop gebruik van wil makenquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo zeer het type van de resortsIk ben juist meer van kamperen en dingen zien. Maar tja, zwanger... ik ga nu dus voor gemak en nietsdoen (behalve eten en snorkelen dan
) En met een kind zien wij ons voorlopig niet meer vliegen of in hotels zitten.
Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buikquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat zou wel balen zijn ja
Heb je nu al last?
Oh joh, ik zou lekker nu nog gaan dan! Zwemmen is zwanger hartstikke lekker en als je goed smeert en niet nonstop met je neus in het water ligt, dan lijkt me dat prima kunnen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:41 schreef tharealmb het volgende:
Thanks voor de info. Factor 50 smeren we sowieso allebei (verbrand niet extreem snel... maar fuck bruin wordenof de andere gevolgen
).
En het idee is juist dat we samen kunnen snorkelen. Niet constant... maar naar egypte gaan en dan onder een parasol gaan liggen.... dat kan in onze achtertuin ook heerlijk
Anders zouden we het idee hebben om een paar maanden na de bevalling naar egypte af te reizen. Nu ziet ze dat nog wel zitten, maar als die kleine er is weet ik niet zo goed of ze de baby thuis wil laten bij opa en oma (en tante, en broertje, en oma-oma en opa-opa... god wat hebben we een oppasadressen straks)
duiken is niet snorkelenquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boekIk heb andere (sportieve) hobbies
Ah okequote:Op woensdag 13 mei 2015 14:46 schreef Daui het volgende:
[..]
Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buik. Ook al wordt die buik wel heel snel heel errug groot
. Maar ik heb altijd nog mijn opblaasbare zwembad
, ook al een paar dagen lekker eten in Berlijn
Je hebt informeren en informeren. Ik kies heel bewust voor een resort nu. Zou ik geen resort-vakantie willen, dan koos ik ook niet voor Egypte (simpelweg omdat je het dan na een dag of 4 wel hebt gehad ivm de hitte en rondsjouwen, nog los van de bedreigingen).quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen type van de resortsMisschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
Met luchtbed dobberen!!quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boekIk heb andere (sportieve) hobbies
Die moet ik ook! Voor op mn eigen bed...quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met luchtbed dobberen!!![]()
[ afbeelding ]
Ok, die moet ik hebben!quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met luchtbed dobberen!!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:
![]()
Zojuist positief geplast.Gefeliciteerd, bijzonder verhaal ( ik lurkte) fijn dat je alles een beetje op een rijtje hebt gezet. en nu vasthouden dat mini beebje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:25 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet weten
Ik bak graag in mijn hangmat met een goed boek ^^, Of zonbruin mijn rug en schouders als ik klusjes doe in de tuin ^^,quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:
Yay voor je sticker malteser!
En Estrys wat rot dat je hoofdpijn niet zakt![]()
hopelijk gaat t snel beter.
Dat van die NL'se zon heb ik ook, t is vooral de warmte en benauwdheid die ik dan matig trek. In Frankrijk bijvoorbeeld heb k daar echt veel minder last van.
Ik bruin best makkelijk maar ik háát bakkenIk vind het prima om in de zon te zijn maar dan wel als ik bezig ben, je zult mij niet snel op een handdoekje aantreffen en dan elk uur trouw keren ofzo
zonnebank is ook niks voor mij bijv.
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaaktquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.
Nu merk ik het al aan mijn huid met even de hond uitlaten of even de (moes)tuin in. En dus ook een zwangerschapsmasker (alleen op mijn voorhoofd gelukkig) terwijl ik mij wel goed in smeer.
misschien ben ik wel een rossig kind aan het afbakken en ligt het daar aan
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meerquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef Myrr het volgende:
Dank jullie dames! Ja, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Vriend is al helemaal enthousiast aan het klussen in de (R.I.P.) inloopkast.
Jeetje mineetje. We zouden dus uit eten gaan vanavond (en nu hebben we meteen iets te vieren) en dat zou dan spareribs worden bij La Payuca of tapas bij El Mundo.
Nou vind ik tapas teveel gedoe, mogen spareribs gewoon? Met enkel ketjap eroverheen gegoten.
gatverquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef pinquit het volgende:
Nu al klussenik dacht dat wij vroeg waren
Tuurlijk mogen spareribs, tenzij je ze graag rauw eet?veel plezier vanavond!
Nou ben ik een gewoon nederlands nederlandse....(alleen donkerbruin haar groene ogen). Maar ik denk idd dat mijn huid daar wel mee te vergelijken valt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt![]()
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
Ik heb zonder zwangerschap ook een maskerquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt![]()
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
Paling mag al enige tijd niet meer gevangen worden in nederlandse wateren..quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer
quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:21 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik heb zonder zwangerschap ook een masker![]()
Vooral mijn wangen, voorhoofd en rond mijn mond word ik gevlekt bruin ja okay das dus overal![]()
Aanvulling: geen zachte rauwmelkse kazen. Boerenkaas, type gouda mag welquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer
veel daarvan verdamptquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef MaJo het volgende:
Spareribs worden vaak in bier gebakken, vraag dat dus even na
oh echt?quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Paling mag al enige tijd niet meer gevangen worden in nederlandse wateren..
Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten![]()
niet door rood rijden!
quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
veel daarvan verdampt
[..]
oh echt?
al die tijd paling misgelopen![]()
!!!
Er is wel nederlandse paling van speciale vangst. Schier onbetaalbaar, maar het is er. Navragen dus.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten![]()
niet door rood rijden!
Ben ook niet zon bakker, maar als ik een terrasje pak dan vliegt t er wel op zegmaar :'Dquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
vlekpest![]()
Ik heb er niet zo'n last van geloof ik. Of althans tot nu toe geen last van gehad. Maar goed, zoals ik al zei, mij zul je niet zo snel betrappen op hangen in de zon
Ik krijg wel zomersproeten en na verloop van tijd wordt dat zo een beetje een grote vlek op mn neus zeg maar
Oh thank god! Ik schrok ff, net gister een paar slierten gehaald toen we langs harderwijk reden en die zijn toch echt voor mij vanavond!quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
niet door rood rijden!
Thnx voor de info, volgende keer goed kanen dusquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
Gaat om een klein stofje wat overigens meer voorkomt in kippenvlees![]()
Is een hele heisa geweest dik 2 jaar geleden. Toen zijn er dus enorm veel vissersbedrijven over de kop gegaan daardoor......
Niet alle alcohol verdampt trouwens tijdens het bakken/koken.....
Wat moet dat schrikken zijn!quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier even een egoberichtje, heb echt niets teruggelezen..
We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Maar nog niet met heel erg positief nieuws. Maandag moeten we terug omdat ze bepaalde dingen niet goed konden zien met betrekking tot het hartje en de rug. Voor zover de gyn kon zien ziet het ruggetje er wel goed uit. Maar ze konden niet goed zien of de hartkleppen goed aansluiten en of het tussenschotje goed dicht is. Dit samen met de korte bovenbenen die zijn gemeten is het woord downsyndroom genoemd door de gyn. Op het eind werd ze opeens ook heel zakelijk en kort. We zijn hier best wel van onderste boven en hebben best wat tranen gelaten. Voor nu hopen we dat het er maandag allemaal wel goed uitziet, en moeten we proberen positief te blijven...
Nee geen combinatietest laten doen...quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:58 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat naar Joyce! Kan me jullie zorgen goed voorstellen!! Ik hoop dat het maandag toch in orde blijkt te zijn. Hadden jullie de combinatietest gedaan?
Wat rot! Gelukkig heb je steun. Hopelijk volgt er maandag goed nieuws!quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee geen combinatietest laten doen...
Malteser, er was pas maandag weer ruimte voor echo's. Morgen natuurlijk hemelvaart en dan het weekend er nog tussen. Bah!
We hebben het onze ouders wel verteld en beide aan een goede vriend/vriendin. Mijn moeder komt vanavond langs met haar vriend. Iedereen is superlief en dat doet me goed.. De een is wat positiever als de ander maar goed, ik probeer me voor nu echt vast te houden aan goed nieuws (al blijft het "slechte" natuurlijk altijd in het achterhoofd.)
Nee gelukkig mogen we al om 9.40quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joyce,voor het komend weekend en maandag. Hoe laat hebben jullie een afspraak maandag? Beetje vroeg in de ochtend of moet je dan ook nog een hele dag wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |