Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerdquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van TurkijeIk weet heel goed waar Syrië ligt maar IS is al lang daarbuiten te vinden. En ja, Turkije ga ik dus ook even liever niet heen
I'm just the messengerquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hm, en toch verbrandde J. vorig jaar met de factor 30 wel, en met 50 niet meer (ja, ik had op tijd gesmeerd). Misschien toeval, of een slechte fles?
mwhehehequote:Op woensdag 13 mei 2015 13:57 schreef Kyara het volgende:
[..]
in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby?
Ik ben dan ook geen type van de resortsquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja precies, dat geef ik dus ook aan, dat het in Turkije net zo goed als in Egypte voor toeristen in de resorts gewoon veilig is.
Dat is dan een prima keuze voor jou zelf om daar niet heen te gaan maar ik vind het wat apart om te stellen dat iemand die daar minder zwaar aan tilt niet goed geïnformeerd zou zijn. Eigen keuzes en eigen risico perceptie.
Oh ik schrok al een beetje. Had aanbieding van Kruidvat al gehaald.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:15 schreef mousemicky het volgende:
Ach, het prijsverschil is te verwaarlozen bij het eigen merk van kruidvat, dus dan maar gewoon 50. Kan je ook leuk figuurtjes mee op de rug van slapende mensen op het strand tekenen
Ah, dat is mooi. Ik heb factor 30 gekocht en dacht net: misschien moet ik toch factor 50quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:12 schreef mignonne het volgende:
Ah hier:
http://www.radartv.nl/uit(...)ver-zonnebrandcreme/
[..]
Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%
T is maar net hoe belangrijk/boeiend je die 1 a 2% vindt
Ik ben ook niet zo zeer het type van de resortsquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen type van de resortsMisschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet wetenquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet
Ik snap wel dat je er dan nog even volop gebruik van wil makenquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:21 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo zeer het type van de resortsIk ben juist meer van kamperen en dingen zien. Maar tja, zwanger... ik ga nu dus voor gemak en nietsdoen (behalve eten en snorkelen dan
) En met een kind zien wij ons voorlopig niet meer vliegen of in hotels zitten.
Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buikquote:Op woensdag 13 mei 2015 13:10 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat zou wel balen zijn ja
Heb je nu al last?
Oh joh, ik zou lekker nu nog gaan dan! Zwemmen is zwanger hartstikke lekker en als je goed smeert en niet nonstop met je neus in het water ligt, dan lijkt me dat prima kunnen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:41 schreef tharealmb het volgende:
Thanks voor de info. Factor 50 smeren we sowieso allebei (verbrand niet extreem snel... maar fuck bruin wordenof de andere gevolgen
).
En het idee is juist dat we samen kunnen snorkelen. Niet constant... maar naar egypte gaan en dan onder een parasol gaan liggen.... dat kan in onze achtertuin ook heerlijk
Anders zouden we het idee hebben om een paar maanden na de bevalling naar egypte af te reizen. Nu ziet ze dat nog wel zitten, maar als die kleine er is weet ik niet zo goed of ze de baby thuis wil laten bij opa en oma (en tante, en broertje, en oma-oma en opa-opa... god wat hebben we een oppasadressen straks)
duiken is niet snorkelenquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boekIk heb andere (sportieve) hobbies
Ah okequote:Op woensdag 13 mei 2015 14:46 schreef Daui het volgende:
[..]
Nee meer waar iedereen last van heeft met een dikke buik. Ook al wordt die buik wel heel snel heel errug groot
. Maar ik heb altijd nog mijn opblaasbare zwembad
, ook al een paar dagen lekker eten in Berlijn
Je hebt informeren en informeren. Ik kies heel bewust voor een resort nu. Zou ik geen resort-vakantie willen, dan koos ik ook niet voor Egypte (simpelweg omdat je het dan na een dag of 4 wel hebt gehad ivm de hitte en rondsjouwen, nog los van de bedreigingen).quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen type van de resortsMisschien dat daar het verschil hem in zit, dat zou ik sowieso nooit doen. Iedereen moet het ook lekker zelf weten maar ik geef alleen aan waarom ik ervoor gekozen heb om het niet te doen. En ik denk dat er inderdaad veel mensen zijn die zich niet goed informeren.
Met luchtbed dobberen!!quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:48 schreef Lijnloos het volgende:
Mag je zwanger gewoon duiken dan? Nooit geweten... Niet dat ik een duiker ben of zou willen zijn, mij maak je heel gelukkig met een strandbed aan de rand van een zwembad met een boekIk heb andere (sportieve) hobbies
Die moet ik ook! Voor op mn eigen bed...quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met luchtbed dobberen!!![]()
[ afbeelding ]
Ok, die moet ik hebben!quote:Op woensdag 13 mei 2015 15:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met luchtbed dobberen!!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:
![]()
Zojuist positief geplast.Gefeliciteerd, bijzonder verhaal ( ik lurkte) fijn dat je alles een beetje op een rijtje hebt gezet. en nu vasthouden dat mini beebje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:25 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Mjah, ik ben niet zon verbranderig type en heb me niet eens zo enorm ingesmeerd (dat ik het doe/deed is al uitzondering) maar wel tijdens de heetste uren lekker in de schaduw en zeker niet in de volle zon... Ik had geen last van een masker, nu ook nergens last van (gehad)... Misschien ook rg afhankelijk van huidtype? Ik zou het niet weten
Ik bak graag in mijn hangmat met een goed boek ^^, Of zonbruin mijn rug en schouders als ik klusjes doe in de tuin ^^,quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:
Yay voor je sticker malteser!
En Estrys wat rot dat je hoofdpijn niet zakt![]()
hopelijk gaat t snel beter.
Dat van die NL'se zon heb ik ook, t is vooral de warmte en benauwdheid die ik dan matig trek. In Frankrijk bijvoorbeeld heb k daar echt veel minder last van.
Ik bruin best makkelijk maar ik háát bakkenIk vind het prima om in de zon te zijn maar dan wel als ik bezig ben, je zult mij niet snel op een handdoekje aantreffen en dan elk uur trouw keren ofzo
zonnebank is ook niks voor mij bijv.
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaaktquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:05 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik ben normaal een zon aanbidster en verbrand echt amper tot nooit.. of ik moet 12 uur aan een gebakken liggen te bakken.
Nu merk ik het al aan mijn huid met even de hond uitlaten of even de (moes)tuin in. En dus ook een zwangerschapsmasker (alleen op mijn voorhoofd gelukkig) terwijl ik mij wel goed in smeer.
misschien ben ik wel een rossig kind aan het afbakken en ligt het daar aan
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meerquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:15 schreef Myrr het volgende:
Dank jullie dames! Ja, van het ene uiterste naar het andere uiterste. Vriend is al helemaal enthousiast aan het klussen in de (R.I.P.) inloopkast.
Jeetje mineetje. We zouden dus uit eten gaan vanavond (en nu hebben we meteen iets te vieren) en dat zou dan spareribs worden bij La Payuca of tapas bij El Mundo.
Nou vind ik tapas teveel gedoe, mogen spareribs gewoon? Met enkel ketjap eroverheen gegoten.
gatverquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef pinquit het volgende:
Nu al klussenik dacht dat wij vroeg waren
Tuurlijk mogen spareribs, tenzij je ze graag rauw eet?veel plezier vanavond!
Nou ben ik een gewoon nederlands nederlandse....(alleen donkerbruin haar groene ogen). Maar ik denk idd dat mijn huid daar wel mee te vergelijken valt.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt![]()
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
Ik heb zonder zwangerschap ook een maskerquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het júist aan dat je gemakkelijk bruint en dus makkelijk/veel pigment aanmaakt![]()
Zo'n masker komt ook meer voor onder mediterrane vrouwen zoals Spaanse, Italiaanse of Marokkaanse dames.
Paling mag al enige tijd niet meer gevangen worden in nederlandse wateren..quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer
quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:21 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik heb zonder zwangerschap ook een masker![]()
Vooral mijn wangen, voorhoofd en rond mijn mond word ik gevlekt bruin ja okay das dus overal![]()
Aanvulling: geen zachte rauwmelkse kazen. Boerenkaas, type gouda mag welquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
geen rauw vlees, geen shitload aan vitamine a ( bijv leverworst ) niet roken niet drinken, niet door rood rijden. Geen rauwe melk kaas ( gewoon kaas kaas kan wel ) niet teveel cafeine, geen rauwe eieren, geen paling uit nederlandse wateren, drop. In drop zit glycyrrhizine. Meer weet ik niet meer
veel daarvan verdamptquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef MaJo het volgende:
Spareribs worden vaak in bier gebakken, vraag dat dus even na
oh echt?quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Paling mag al enige tijd niet meer gevangen worden in nederlandse wateren..
Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten![]()
niet door rood rijden!
quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
veel daarvan verdampt
[..]
oh echt?
al die tijd paling misgelopen![]()
!!!
Er is wel nederlandse paling van speciale vangst. Schier onbetaalbaar, maar het is er. Navragen dus.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Weet ik van mijn buren die visser van beroep zijn. Dus paling van de palingroker op de markt kan je gewoon eten![]()
niet door rood rijden!
Ben ook niet zon bakker, maar als ik een terrasje pak dan vliegt t er wel op zegmaar :'Dquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
vlekpest![]()
Ik heb er niet zo'n last van geloof ik. Of althans tot nu toe geen last van gehad. Maar goed, zoals ik al zei, mij zul je niet zo snel betrappen op hangen in de zon
Ik krijg wel zomersproeten en na verloop van tijd wordt dat zo een beetje een grote vlek op mn neus zeg maar
Oh thank god! Ik schrok ff, net gister een paar slierten gehaald toen we langs harderwijk reden en die zijn toch echt voor mij vanavond!quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
niet door rood rijden!
Thnx voor de info, volgende keer goed kanen dusquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]![]()
Gaat om een klein stofje wat overigens meer voorkomt in kippenvlees![]()
Is een hele heisa geweest dik 2 jaar geleden. Toen zijn er dus enorm veel vissersbedrijven over de kop gegaan daardoor......
Niet alle alcohol verdampt trouwens tijdens het bakken/koken.....
Wat moet dat schrikken zijn!quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier even een egoberichtje, heb echt niets teruggelezen..
We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Maar nog niet met heel erg positief nieuws. Maandag moeten we terug omdat ze bepaalde dingen niet goed konden zien met betrekking tot het hartje en de rug. Voor zover de gyn kon zien ziet het ruggetje er wel goed uit. Maar ze konden niet goed zien of de hartkleppen goed aansluiten en of het tussenschotje goed dicht is. Dit samen met de korte bovenbenen die zijn gemeten is het woord downsyndroom genoemd door de gyn. Op het eind werd ze opeens ook heel zakelijk en kort. We zijn hier best wel van onderste boven en hebben best wat tranen gelaten. Voor nu hopen we dat het er maandag allemaal wel goed uitziet, en moeten we proberen positief te blijven...
Nee geen combinatietest laten doen...quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:58 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat naar Joyce! Kan me jullie zorgen goed voorstellen!! Ik hoop dat het maandag toch in orde blijkt te zijn. Hadden jullie de combinatietest gedaan?
Wat rot! Gelukkig heb je steun. Hopelijk volgt er maandag goed nieuws!quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nee geen combinatietest laten doen...
Malteser, er was pas maandag weer ruimte voor echo's. Morgen natuurlijk hemelvaart en dan het weekend er nog tussen. Bah!
We hebben het onze ouders wel verteld en beide aan een goede vriend/vriendin. Mijn moeder komt vanavond langs met haar vriend. Iedereen is superlief en dat doet me goed.. De een is wat positiever als de ander maar goed, ik probeer me voor nu echt vast te houden aan goed nieuws (al blijft het "slechte" natuurlijk altijd in het achterhoofd.)
Nee gelukkig mogen we al om 9.40quote:Op woensdag 13 mei 2015 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Joyce,voor het komend weekend en maandag. Hoe laat hebben jullie een afspraak maandag? Beetje vroeg in de ochtend of moet je dan ook nog een hele dag wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |