abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 mei 2015 @ 22:59:50 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152545293
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen wilt, niet overal is het reisadvies negatief.
En zo ist overal wat. In griekenland zijn er pas aardbevingen geweest. Niet zo heftig als in Nepal, maar toch.
Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenen :') En klopt hoor dat overal wel wat is maar wilde Jantina er wel op wijzen want volgens mij gaan er veel mensen die kant op zonder zich echt in te lezen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152547260
oeh jantina, ik zou naar Marokko gaan denk ik O+
ik ben ooit naar Marrakech geweest en zo ontzettend aangenaam verrast door het land en de natuur. Er is van alles, van zandstranden tot eindeloos groen en van woestijn tot eeuwige sneeuw in de bergen van de Atlas O+ Er zitten daar veel van die Club Med resorts enzo waar je ook all in kan. Of juist in een Riad O+ O+

waar je ook heengaat, neem je zwangerschapskaart mee :) mocht er iets met je zijn dan komen ze ook daar wel uit bijvoorbeeld je lab gegevens en de notities over groei enz.
:)
pi_152549752
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:19 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

[..]

:* tnx voor vragen
Bloeden is inmiddels weg gelukkig
Ooh fijn zeg! En dan nu wachten tot de pretecho! :) en geen bloed meer graag.
pi_152549957
Morning!

Hier geen vakantie dit jaar. Want baby en al het geld zit in de verbouwing. Volgend jaar wil ik wel heel graag weg. Ben al jaren niet echt op vakantie geweest.

De kraamzorgmevrouw komt zo langs voor de intake. Als alle vrouwen zich druk maken over schone plinten en ze zulke huizen is gewend krijgt ze een rolberoerte bij ons. :') Alles is zeg maar 75% klusklaar en niet stofvrij te krijgen op het moment. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152549991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 22:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het ligt er inderdaad aan waar je heen gaat maar eigenlijk staat er dat alle toeristische gebieden afgeraden worden, met uitzondering van de kust in het oosten. Als je daar verder niet weggaat is het prima maar zodra je piramides en Luxor wil checken (en dat lijkt mij gaaf) wordt het weer afgeraden, dus daarom besloten om het niet te doen. Uiteindelijk gaan we helemaal niet meer op vakantie door andere redenen :') En klopt hoor dat overal wel wat is maar wilde Jantina er wel op wijzen want volgens mij gaan er veel mensen die kant op zonder zich echt in te lezen :)
Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.
En inderdaad; als je naar de piramides of luxor wil kan je dat beter nu niet doen. Maargoed dat is ook wel waar je voor kiest. Ik was er een aantal jaar terug ook en ben toen wel naar luxor en de piramides gereist. Was ontzettend indrukwekkend, maar die reis erheen! We vertrokken om 01;00 's nachts, toen 9 tot 12 uur in een busje, continue door een woestijn met bijbehorend hobbelweggetje. Vervolgens hartstikke ziek daar aankomen (want ja, hobbelweggetje). Eten deden we toen daar in een restaurant en daar ben ik 4 weken ziek van geweest :') . Nu zie ik het absoluut niet zitten om dat mezelf aan te doen als ik zwanger ben, dus dan is die afweging anders..
pi_152550047
Haha Kris, hier t zelfde. Geen vakantie... Er komt in juli nog n flinke verbouwing.. :o
En we zijn al aan t verbouwd en overal ligt stof! Bah!
pi_152550086
Wij hadden een week voor de positieve test geboekt, maar we gaan naar Duitsland, uurtje van Groningen af. Is nog te doen :)
En ook hier klussen. Ze gaan netwerk aansluiting aanleggen in de babykamer en de stopcontacten verplaatsen /inbouwen. Dan kan hopelijk deze maand nog de stukadoor komen. Kunnen wij de definitieve kleuren uitzoeken O+ volgende week gaan we de baby meubels halen, die blijven tijdelijk bij mijn schoonouders
pi_152550129
Derde dag met hoofdpijn en ik krijg geen paracetamol weg. :( Moet steeds zo overgeven. Ook mooi he, een week vakantie om uit te rusten, daarna twee dagen werken en gelijk drie dagen hoofdpijn. Ik zie een verband :+

Dagje bikkelen vandaag vrees ik. Zijn er zetpillen paracetamol? Heb alleen die van 1000. Dat zal teveel zijn?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152550165
Ja, gister nog 1 bij mijn dochter naar binnen geduwd. :Y)

Sterkte. Haat aan hoofdpijn. }:|
pi_152550171
Estrys, even vragen of iemand even zetpillen van paracetamol voor je haalt?
pi_152550180
Ja, hallo, spuitelf hier. Stond dat er net ook al? :P
pi_152550205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 07:50 schreef Krisvc het volgende:
Estrys, even vragen of iemand even zetpillen van paracetamol voor je haalt?
Fiets er zelf wel even langs, moet toch oudste naar school brengen. In bed blijven behoort niet tot de opties vandaag helaas.

Of kan ik ook die 1000 gebruiken? Of 2x 240 van de kinderen ;)
pi_152550216
Je mag normaal ook 2 pillen van 500, dus 1 van 1000 qua zetpil lijkt me dan ook mogen.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:11:12 #164
105850 Fuente
mamamuts
pi_152550376
1000 mg mag Estrys, beterschap!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152550444
Ik heb nu een gewone ingenomen. Vooralsnog binnengehouden. Zo even snel oudste naar school fietsen en dan met mini op de bank. Zet ik haar maar even aan een filmpje.
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:27:30 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152550554
Je kan gewoon de 1000 nemen hoor, ik neem oraal ook altijd 1000 in.
Rot voor je Estrys ;( tis allemaal zo beperkend.

Wij gaan naar Texel :P O+ lekker kneut. Maar we zijn niet zo van de buitenlandreizen ook, ik wil een soort van zekerheid op vakantie :') :+ so far voor het avontuurlijke in mij, wat ik vroeger altijd juist wel heel erg had.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 13 mei 2015 @ 08:28:16 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152550561
Neem je normaal 500 in? Bij mij helpt dat niet eens meer ;(
pi_152550742
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 08:28 schreef pinquit het volgende:
Neem je normaal 500 in? Bij mij helpt dat niet eens meer ;(
Nee helpt ook niet. eerste obstakel is genomen. Kind 1 naar school. Onderweg op de fiets moeite moeten doen om niet te spugen. En nu zit ik het nog steeds op te houden. :') In de hoop dat die paracetamol verwerkt is.
pi_152551783
Eerste nacht overleefd, eindelijk weer wat langer slaap kunnen pakken! Wat kan je verliefd zijn op zo'n minimensje zeg. O+ *;

*Andere mei-baby's eruit rammelt*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_152551860
Baby zit nog lekker binnen, maar voor het einde van deze week gaan we d'r sowieso ontmoeten O+
Gek idee, krijg serieus bijna zin in de bevalling nu ;)
Ja, daar kom ik vast nog op terug! :P
pi_152551885
Ohh Selvaria wat een plaatje!! O+ O+
pi_152552096
Ooooo wat lief O+
pi_152552114
Alvast veel plezier (en succes ;)) twist! Bijna lekker babyknuffelen! *O*
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:02:32 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152552116
Oh Sel O+ wat een prachtkind!
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:04:06 #175
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152552143
Selvaria, wat mooi! O+

Hier zijn net het kledingkastje en de commode bezorgd *O*
Van de kringloop, kast was ¤90 en commode ¤25 :') *O* Ze moeten wel opgeknapt worden dus we hebben voorlopig wel wat te doen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152552179
O+ wat een snoepje O+

Hier sowieso volgende week een beeb, zie het ook niet meer gebeuren dat hij deze week nog zelf komt... Hij stelt m'n geduld iig goed op de proef :P
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:05:25 #177
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152552180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 09:48 schreef Selvaria het volgende:
Eerste nacht overleefd, eindelijk weer wat langer slaap kunnen pakken! Wat kan je verliefd zijn op zo'n minimensje zeg. O+ *;

*Andere mei-baby's eruit rammelt*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar he? Zo'n fijn gevoel O+

Prachtig Selveria. Geniet ervan!
pi_152552391
Wat mooi Selvaria!

Hier gisteren een info-bijeenkomst over de bevalling bijgewoond en ik kreeg er ook bijna zin in ;)

En als het kan wil ik toch wel thuis gaan bevallen :)
pi_152552473
Selvaria, van harte gefeliciteerd met je dochter *O* Wat een plaatje! Geniet ervan!

Jantina, ik zou zeker lekker nog op vakantie gaan als het kan! O+

Ik ben zelf team Mariposas qua type vakantie en een resort is sowieso niet echt mijn ding, maar ik ben nu buitenshuis wel vrij voorzichtig met eten, en dat soort buffetten vertrouw ik niet, of ze nu 3, 5 of 100 sterren zijn. Iemand zei iets over eten schoonmaken met mineraalwater, maar dat weet je toch niet tenzij je ernaast staat?
Ik zou in jouw geval niet voor all-inclusive gaan nu en liever buiten de deur gaan eten in een restaurantje wegens 'vers bereid' :+ Beetje krom misschien, maar ik vertrouw erg op mijn gevoel hierin en eet (ook terwijl ik zwanger was van de eerste) wel van stalletjes op straat in zuidoost-Azië. Toen at ik wel vega overigens, normaal niet.

Pinq, ik was afgelopen nazomer op Texel en O+ O+ O+ O+ Het was zo heerlijk! Niks mis mee hoor! Ik herken je trouwens zekerheid wel, vroeger gingen we op vakantie met alleen een vliegticket en nu wil ik ook accommodatie etc geregeld hebben. Gewoon weten waar je heen gaat.
  woensdag 13 mei 2015 @ 10:57:17 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152553588
Ja ik kom er al jaren inmiddels O+ heerlijk hoor, t eiland is echt mn favoriet. En ik vind kamperen ook echt heerlijk, maar een eigen douche, wc en koelkast ook, dus we gaan 'kamperen' in een stacaravan ;)

Ik was naar de vlos vandaag en alles was goed *O* :P hartje luisteren was leuk, want die van mij kwam er ook bij kloppen :D lief schrok ff :') :+
pi_152553719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:59 schreef JantinaGr het volgende:
Hoe denken jullie over een vakantie all inclusive 5-sterren resort in Egypte tijdens zwangerschap?
Of is een all inclusive griekenland 3-sterren een beter alternatief?

Wij willen in Juni nog op vakantie.
Ik kom me even bemoeien. :@

Toen ik zo'n 20-24 weken zwanger was (afgelopen zomer) heb ik ontwikkelingswerk gedaan in ecuador.. dat was nog niet eens 1 ster waard zo ''smerig'' was het. Want we zaten gewoon bij de armste mensen die je kon vinden. Er werd wel door locals van onze organisatie gekookt, en het drinkwater kwam gewoon uit flessen of kwam door filters en werd ook gekookt. Ik heb geen vlees gegeten want dat vond ik te riskant. Er is mij daar niks overkomen, en je kunt zeggen.. zo'n risico zou ik nooit nemen.. maar mensen zorgen echt ontzettend goed voor je en vooral als je zwanger bent, ook in die landen, ze lopen net een tikkeltje harder. En als jij gewoon goed oplet met wat je eet en waar je eet en drinkt dan moet het echt wel goed komen. Dan kun je prima naar egypte en al helemaal in een 5 sterren resort. Zorg er voor dat je voldoende drinkt en je rust neemt. En geen Deet op je huid smeren. Een vriendin van mij is ook rond deze termijn naar Egypte geweest en ze heeft het fantastisch gehad. ( in hurghada ).
Born to Lose, but Built to Win.
pi_152553748
Hadden wij ook gedaan toen! Is heel goed bevallen, zo goed dat ik dat er wel jaarlijks in zou willen houden O+ Het is dat ik nu in sept uitgerekend ben, maar anders had ik het al geregeld.
Ik ben sowieso Waddenfan maar Texel is sindsdien wel enorm op mn lijsje gestegen O+ Zoveel leuks te doen ook voor kinderen.
pi_152553760
Ik heb me echt totaal niet druk gemaakt over hoe mijn eten bereid is op vakantie, en juist veel meer salades, sla en gewassen rauwe groentes gegeten dan ik normaal thuis zou doen omdat het hier in kleine hoeveelheden beschikbaar was. Ik had wel voor de zekerheid ORS meegenomen voor het geval er toch iets niet goed zou vallen en ik flink aan de schijterij zou gaan (mijn ervaring met mijn enige vakantie in Egypte was wat jammer wat dat betreft), maar verder geen probleem. Ik heb alleen dezelfde dingen laten staan die ik hier in Nederland ook zou laten staan.

Een all inclusive resort heeft mijn voorkeur ook niet (dit was een familievakantie), maar avontuurlijke vakanties hebben we voor de komende jaren uit ons hoofd gezet. Sterker nog, ik heb nu voor het eerst sinds jaren geen enkele vakantie meer op het programma staan... Maar goed, we hebben ook bewust onze wishlist van vakanties afgewerkt voor we aan onveilige seks begonnen. De komende tig jaar gaan we lekker naar Centerparcs, campings en dat soort dingen. En ook de waddeneilanden staan nog op ons verlanglijstje :D En daar kijk ik ook echt naar uit!
pi_152553790
Wat een leuke foto Selvaria O+

LuDann, hoe was het gisteren? Komt er een foto ergens?
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:23:27 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152554167
2 nieuwe baby's! Gefeliciteerd Selvaria en Luuksor *O*

Vakantie *O* Nog eventjes geduld... Wij waren pre-kind ook van het backpacken in Zweden, bergwandelingen maken in Zwitserland en met de camper toeren in Canada, maar dat is met een 2-jarige toch een grotere uitdaging (die ik nu niet aan wil gaan ;)).

Dus wij gaan over 3 weken naar Terschelling O+ . Kamperen op de boerderij (in een luxe tent ^O^ met bedden en eigen toilet en stromend water etc). Lijkt me geweldig voor J. en voor ons ook, want wij kunnen lekker relaxen terwijl hij speelt op de hooiberg, in de zandbak, op het erf of de boer helpt met de schapen O+

Ik ben dan 28 weken, dus hopelijk nog mobiel genoeg om ook te kunnen fietsen.
pi_152554312
:W

Zojuist positief geplast.

SPOILER

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2015 11:30:18 ]
pi_152554349
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zó graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis. :')

Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd. :P Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is. :)
pi_152554721
Welkom myrr, dus toch. Bizarre samenloop van omstandigheden (ja ik lurk mee haha)
Gefeliciteerd!
  woensdag 13 mei 2015 @ 11:49:49 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152554813
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, door al dat gepraat over vakanties wil ik nu zó graag op vakantie. Maar het enige strand dat ik zal zien dit jaar is de enorme stofbende in m'n huis. :')

Kraamintake was prima. Ze heeft niks over de zooi gezegd. :P Overigens ook niet gekeken naar babykamer of hoe hoog ons bed moest komen. Ze vond het voldoende dat er kratjes onder gingen.
Ze hebben 1 van de 3 mannelijke kraamverzorgers in Nederland in dienst. Collega van man heeft hem gehad en was laaiend positief, dus wij hebben aangegeven dat hij meer dan welkom is. :)
Hoezo, het strand is hier om de hoek! :D Ik ben juist van plan om er tijdens m'n verlof gebruik van te maken hoor! Baby goed uit de zon of gewoon lekker wandelen met draagdoek op 't strand. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152554967
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Hoezo, het strand is hier om de hoek! :D Ik ben juist van plan om er tijdens m'n verlof gebruik van te maken hoor! Baby goed uit de zon of gewoon lekker wandelen met draagdoek op 't strand. O+
Ja, dat besefte ik ook toen ik het typte. :')
pi_152555081
Ik wil graag ook vakantie -O- .

Nu. Bij voorkeur. Helaas moet ik nog ff. (nahjah, 8 weken..).

Ik heb een soort van shockmoment, want ik realiseer me dus nu dat ik nog 8 weken werk, dan 4 weken vakantie heb en dan werk ik nog eens 8 weken en ga ik met verlof 8)7 .

*Kijkt naar stapel werk op bureau*.
Ok. Stress. Ik kom tijd tekort.
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:21:11 #192
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152555589
Ik ga over 2 weken op vakantie *O*

Lekker een paar dagen naar O+ Rome O+
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152555652
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:

Lekker 8-). Pizza mmmmmm
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:43:13 #194
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152555817
Gefeliciteerd Selvaria! Wat een mooi meisje ligt er in je armen! *O* *O*

Hier ook geen vakantie dit jaar. Met uitgerekende datum in juli ook niet handig om ervoor nog te gaan of er na. Dus volgend jaar maar weer.
Maar gelukkig wel een grote tuin met stenen BBQ, hangmat en zwembad opgezet. Dus is ook niet verkeerd. ^O^
Oost west, mij best.
pi_152555855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:31 schreef Krisvc het volgende:

Haha, heerlijk he, zo'n verbouwing ;-)
Ik ga er vanuit dat in mijn verlof het stof wel weer wat gedaald is. En ook gern vakantie hier, maar ons nieuwe huis staat wel op een plek waardoor je met mooi weer alsnog vakantiegevoel hebt denk ik :)

En de kraamzorgintake was hier niet eens in ons huis. Heb haar gemaild of ze naar ons tijdelijke adres wilde komen, want een huis zonder glas in de kozijnen, water, elektriciteit, etc valt niet echt te controleren. Was ook geen probleem, als er straks maar weer warm en koud water was waren we al een heel eind volgens haar ;)
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:45:00 #196
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152555862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:33 schreef Daui het volgende:

[..]

Lekker 8-). Pizza mmmmmm
Ja! :D Daar kijk ik misschien nog het meest naar uit :')
Ziggy played guitar
pi_152556093
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 10:04 schreef MissBliss het volgende:
Selvaria, wat mooi! O+

Hier zijn net het kledingkastje en de commode bezorgd *O*
Van de kringloop, kast was ¤90 en commode ¤25 :') *O* Ze moeten wel opgeknapt worden dus we hebben voorlopig wel wat te doen.
Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!
Van het weekend gaan we ook even kijken bij een kinderkamer van Marktplaats. Is nog leuker dan in de winkel :9
pi_152556129
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja! :D Daar kijk ik misschien nog het meest naar uit :')
Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)
Veel beter dan die slappe hap in Napels

En Zomerzon hangmat zwembad stenen bbq! Klinkt goed
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:57:21 #199
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152556229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:52 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Eigen inzet is het ook meer "eigen" toch? alleen maar leuk!
Van het weekend gaan we ook even kijken bij een kinderkamer van Marktplaats. Is nog leuker dan in de winkel :9
Ja zeker! Wij zijn alleen allebei nogal losers op klusgebied, dus het is een uitdaging zal ik maar zeggen :P Maar komt zeker goed!
Oh, succes met het kamertje!
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:53 schreef Daui het volgende:

[..]

Mijn favoriete plek voor pizza was volgens mij Antico Forno Roscioli (effe gespiekt in boekje)
Veel beter dan die slappe hap in Napels

En Zomerzon hangmat zwembad stenen bbq! Klinkt goed
Ik heb de naam genoteerd :9
Ziggy played guitar
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 12:57:43 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152556243
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 07:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik lees een ander advies dan jij denk ik, want ondanks dat ze overal waarschuwen dat je goed moet opletten, geven ze wel aan dat je gewoon naar alle toeristische kustplaatsen kan.
En inderdaad; als je naar de piramides of luxor wil kan je dat beter nu niet doen. Maargoed dat is ook wel waar je voor kiest. Ik was er een aantal jaar terug ook en ben toen wel naar luxor en de piramides gereist. Was ontzettend indrukwekkend, maar die reis erheen! We vertrokken om 01;00 's nachts, toen 9 tot 12 uur in een busje, continue door een woestijn met bijbehorend hobbelweggetje. Vervolgens hartstikke ziek daar aankomen (want ja, hobbelweggetje). Eten deden we toen daar in een restaurant en daar ben ik 4 weken ziek van geweest :') . Nu zie ik het absoluut niet zitten om dat mezelf aan te doen als ik zwanger ben, dus dan is die afweging anders..
Ik vind veiligheidsrisico's niet hetzelfde als dat je gewoon ergens heen kan ;)

"Reizen naar toeristische gebieden

Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:

de hotelresorts aan de Afrikaanse kust van de Rode Zee en de Golf van Suez;
de hotelresorts in Zuid-Sinaï;
de steden Luxor, Aswan en Abu Simbel. Inclusief cruises.

Zie voor de veiligheidsrisico's de overige rubrieken van dit reisadvies.

Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152556258
Hier klusvakantie. Ik wil eigenlijk nog een paar dagen naar Berlijn maar weet niet of het fysiek zo nog te doen. De gynaecoloog zei dat veel tweeling mama's met twintig weken al 50% ziek worden gemeld. Dat wil ik helemaal niet :(
pi_152556498
Rome O+ Mijn favo stad!

Vakantie O+ Bijna!

Zomer in tuin O+

Ik heb er echt zoveel zin in!

Oh en niet dat je een BuZa-reisadvies moet wegwuiven hoor, maar er geldt ook een gedeeltelijk negatief advies voor bijvoorbeeld Japan, Mexico, Rusland, Turkije, Thailand, Jordanië en Maleisië om maar wat bestemmingen te noemen. Het ligt wel een beetje aan het type veiligheidsrisico. Opletten, je voorbereiden en je gezond verstand gebruiken kan nooit kwaad.

That having said zou ik Egypte nu zelf even laten idd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 13-05-2015 13:13:19 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:10:52 #203
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152556617
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:58 schreef Daui het volgende:
Hier klusvakantie. Ik wil eigenlijk nog een paar dagen naar Berlijn maar weet niet of het fysiek zo nog te doen. De gynaecoloog zei dat veel tweeling mama's met twintig weken al 50% ziek worden gemeld. Dat wil ik helemaal niet :(
Dat zou wel balen zijn ja -O-

Heb je nu al last?
Ziggy played guitar
pi_152556701
Vakantie wordt het hier ook niet voorlopig. Misschien in het najaar een paar dagen in een huisje. Man zou t liefst weer een bootje huren en varen maar weet nog niet of ik dat zie zitten met een baby van een paar maand oud, ik denk het niet ;)
Hier verder tot nu toe lekker lui dagje. Straks waarschijnlijk nog even naar een grote prenatal voor de leuk. Maar eerst nog langs de verloskundige. Hopelijk loopt het vandaag geen uur uit.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:37:40 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152557443
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:21 schreef MissBliss het volgende:

Lekker op babymoon O+
KuikenGuppy
pi_152557447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Er zijn veiligheidsrisico's voor reizen naar de volgende toeristische plaatsen en gebieden:

Wees alert als u deze bestemmingen bezoekt. De hotelresorts zijn over het algemeen goed beveiligd. Blijf zoveel mogelijk in de resorts, gezien de veiligheidssituatie en de dreiging van terroristische aanslagen."

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar dit zijn best pittige adviezen die ze niet zomaar afgeven. Ik zou me er niet prettig bij voelen :)
Egypte heeft voor het binnenland altijd al reisadviezen gehad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Egypte

Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.

In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.

Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel :)
pi_152557542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:03 schreef Lijnloos het volgende:
Jantina, 6 jaar geleden hebben wij dat in Egypte gedaan, ook in juni (was onze huwelijksreis) en flink resort idd... Was prima alleen heb ik wel 3 weken diarree gehad omdat ik perse toch wat groente/rauwkost wilde van het buffet... Man heeft dat niet gedaan en had nergens last van :+ Ik was toen 15/16 weken zwanger of zo...
Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet ;)
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:42:08 #208
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152557596
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lekker op babymoon O+
Jaaaa, laatste keer met zn tweeën :D
Ziggy played guitar
pi_152557707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 11:29 schreef Myrr het volgende:
:W

Zojuist positief geplast.

SPOILER
gefeliciteerd met de twee streepjes!
:*
Schudden voor gebruik
pi_152557781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:40 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon? wil ook wel graag naar zo'n bestemming... maar mijn vriendin zit dan ook rond de 16 tot 20 weken, en ze wil geen "zwangerschapsmasker". Nu kan ze de hele dag op het strand in de schaduw liggen... maar naar egypte en niet snorkelen kan ik mijn ogen echt niet ;)
Jij kan toch gewoon snorkelen terwijl zij in de schaduw ligt? Of je gaat ergens naartoe waar je zwangerproof activiteiten kan ondernemen en jij niet met afgunst naar snorkelaars hoeft te kijken.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:49:51 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152557811
Oh, ik lees er helemaal overheen! Welkom Myrr!
Ziggy played guitar
pi_152557874
quote:

[..]

Vraagje: hoe doe je dat dan met de zon?
Sunblock?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_152557924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is echt niet zo spannend hoor :o De situatie is al járen zo in Egypte qua reisadvies. Er is pas sprake van een echt negatief reisadvies als het gaat over die rode gebieden zoals "Syrië, voor al uw avontuurlijke busreizen". Doe die maar even niet :')

Dit is Indonesië, al jaren ook...

Als je kijkt naar de uitleg bij de kleurcodes dan staat er bijvoorbeeld dit:
Geel: Let op, veiligheidsrisico's

Er zijn in dit land of gebied veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u daarop voor en let extra op.

Met andere woorden, waarschijnlijk moet je je daar in Egypte niet s avonds klem zuipen en de stad in gaan om herrie te schoppen of politiek onpopulaire kreten te roepen, maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:54:01 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152557944
quote:

[..]

Sunblock, hoed, in de schaduw blijven :)
KuikenGuppy
pi_152558047
quote:

[..]

Ik ben gewoon van plan te gaan snorkelen enzo hoor. Ik maak mij niet zo druk om een zwangerschapsmasker. Gewoon goed insmeren, en snorkelen doe je met je hoofd naar beneden ;) Daarnaast gewoon niet zonnen zoals je gewend bent, maar goed aftasten hoe je huid reageert en daar je "zongedrag" op aanpassen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:06 schreef Mineola het volgende:

Oh en niet dat je een BuZa-reisadvies moet wegwuiven hoor, maar er geldt ook een gedeeltelijk negatief advies voor bijvoorbeeld Japan, Mexico, Rusland, Turkije, Thailand, Jordanië en Maleisië om maar wat bestemmingen te noemen. Het ligt wel een beetje aan het type veiligheidsrisico. Opletten, je voorbereiden en je gezond verstand gebruiken kan nooit kwaad.

That having said zou ik Egypte nu zelf even laten idd.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Daarom gaan alle busreizen ook in colonne met andere bussen (vaak wel 100 stuks) en is er militaire escort en zijn alle zijwegen bewaakt. Dat was al zo toen ik er 12 jaar geleden ben geweest, voor 9/11.

In afrika zijn reisadviezen niet zo bijzonder. Voor het zuiden van thailand (het echte zuiden) is ook een reisadvies. Overal waar wat spanningen zijn, zijn reisadviezen (de gele).
Geel is nog best zonder risico. Eigenlijk gewoon veilig zolang je niet in je eentje de woestijn in rijd. Maar ik zou als toerist ook niet bepakt en bezakt de bijlmer in wandelen bijvoorbeeld.

Hurghada is goed te doen volgens mij.Als er echt wat gebeurt voor je gaat ben je verzekert en krijg je je geld terug. Egypte is nogal afhankelijk van toerisme dus die beschermen ze echt wel :)
Precies. En ben niet van plan het resort te verlaten.
Wij zouden dan naar sharm el sheikh gaan trouwens.
  woensdag 13 mei 2015 @ 13:57:45 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_152558059
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:
maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee
in een split second dacht ik nog... maar ze gaat toch zonder baby? :')
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 13:58:25 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152558081
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:37 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit is echt niet zo spannend hoor :o De situatie is al járen zo in Egypte qua reisadvies. Er is pas sprake van een echt negatief reisadvies als het gaat over die rode gebieden zoals "Syrië, voor al uw avontuurlijke busreizen". Doe die maar even niet :')

Dit is Indonesië, al jaren ook...

[ afbeelding ]

Als je kijkt naar de uitleg bij de kleurcodes dan staat er bijvoorbeeld dit:
Geel: Let op, veiligheidsrisico's

Er zijn in dit land of gebied veiligheidsrisico's die afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Bereid u daarop voor en let extra op.

Met andere woorden, waarschijnlijk moet je je daar in Egypte niet s avonds klem zuipen en de stad in gaan om herrie te schoppen of politiek onpopulaire kreten te roepen, maar met een luiervakantie aan het resort/strand valt het echt heus heel erg mee :)
Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maar ;)

Marokko is wel veilig zie ik (grotendeels groen), dan zou ik dat eerder doen O+
pi_152558095
Ik smeer mij in met factor 50, ben niet in het buitenland geweest. Ook niet echt super in de zon en toch heeft mijn voorhoofd een soort van landkaart :')

Maakt volgens mij geen reet uit wat je doet :9

Snorkelen doe je trouwens met je hoofd naar beneden.. dus smeer je nek goed in als je het water in gaat ;)
Schudden voor gebruik
pi_152558300
Ik heb http://oud.girlscene.nl/i(...)/girlscene/hoed7.jpg

Ook wel mijn Beatrix hoed ;)
pi_152558361
Factor 30 in Nederland niet genoeg van de zomer?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:09:16 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152558400
Ik heb factor 30 en 50 staan. De 50 gebruik ik vooral voor J., maar ook voor mijn eigen gezicht. Factor 30 kan prima op de rest van mijn lichaam (ik verbrand niet snel)...
pi_152558405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 13:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet, bedankt voor de info ^O^

[..]

Ik vind het alleen nog wel een verschil aangezien Egypte gele stukken heeft maar ook oranje en rood. En sowieso vind ik IS doodeng dus no way dat ik die kant op ga zeg maar ;)

Marokko is wel veilig zie ik (grotendeels groen), dan zou ik dat eerder doen O+
Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts weg :? Turkije zit een stuk dichterbij de gevaarlijke IS gebieden en ook Turkije is geel met oranje en rood. Maar Turkije is voor toeristen in de resorts doorgaans buitengewoon veilig. Voor Egypte in de resorts heb je als toerist echt niets te vrezen, net wat tharealb ook zegt, de binnenlanden zijn al jaren oranje.
pi_152558436
quote:
11s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:08 schreef Kuukske het volgende:
Factor 30 in Nederland niet genoeg van de zomer?
Factor 50 voegt weinig toe boven factor 30, even zoeken waar ik dat ook alweer vond. Iemand anders die dat zei. Ik geloof dat het er op neerkomt dat factor 30 voor 97% beschermt en factor 50 voor 2% niet beschermd, maw 98%. Zoiets.
  Moderator woensdag 13 mei 2015 @ 14:12:29 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152558503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Syrië zit echt een pokke-eind fietsen van Egypte en resorts weg :? Turkije zit een stuk dichterbij de gevaarlijke IS gebieden en ook Turkije is geel met oranje en rood. Maar Turkije is voor toeristen in de resorts doorgaans buitengewoon veilig. Voor Egypte in de resorts heb je als toerist echt niets te vrezen, net wat tharealb ook zegt, de binnenlanden zijn al jaren oranje.
De badplaatsen van Egypte zijn even ver van Syrië af als de badplaatsen van Turkije ;) Ik weet heel goed waar Syrië ligt maar IS is al lang daarbuiten te vinden. En ja, Turkije ga ik dus ook even liever niet heen :)
pi_152558505
Ah hier:

http://www.radartv.nl/uit(...)ver-zonnebrandcreme/

quote:
Tussen factor 30 en factor 50 zit echter weinig verschil. Factor 30 biedt bescherming tegen 97% van de zonnestralen.

Factor 50 beschermt niet 100%, dus het verschil tussen factor 30 en factor 50 is minimaal.
Met factor 30 zit je op 97% en met factor 50 nooit op 100%
T is maar net hoe belangrijk/boeiend je die 1 a 2% vindt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')