abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152514552
Zwangerschap en Geboorte
2015

2 mei: twist02 (meisje)
10 mei: Klumsy (jongen)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten!

[ Bericht 1% gewijzigd door Cassandra87 op 12-05-2015 15:58:51 ]
pi_152514575
Gefeliciteerd Luuksor! *O*

LuDann, een mooie dag gewenst ^)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152514589
LuDann, ik wens jullie een stralende dag toe vandaag! Geniet ervan! *; ^)

Luuksor, gefeliciteerd met jullie dochter! *O*

Twist, Klumsy, lekker geslapen vannacht?

En ik ben benieuwd of het heeft doorgezet bij Selvaria!
pi_152514596
Luuksor, gefeliciteerd *O*
pi_152514620
Gefeliciteerd Luuksor!

LuDann, ik hoop dat je een mooie dag hebt! Geniet ervan!
pi_152514675
Ludann, geniet van deze bijzondere dag. O+
pi_152514753
Ludann heel veel plezie vandaaag!

En Luuksor gefeliciteerd met je dochtertje!
pi_152514806
Gefeliciteerd Luuksor!!!
En heel veel plezier vandaag LuDann!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152514900
Heel veel plezier vandaag, LuDann! ^) *;

Luuksor van harte! *O*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:17:08 #10
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152515060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 03:35 schreef Luuksor het volgende:
Halve week te vroeg, maar ze is er. Eva Gerritsen is vanmiddag 13.40 uur lokale tijd geboren, 3 kilo en 47 cm :)
Gefeliciteerd!! Kan ik eindelijk weer een supergoudenbabyglittersticker uitdelen!

--

En LuDann krijgt van mij ook een speciale vandaag :D

pi_152515118
Luuksor gefeliciteerd met jullie meisje! *O*

LuDann een hele fijne dag vandaag! ^)

Baby zit nog rustig binnen hier :)
pi_152515143
Luuksor van harte met jullie meisje!! *O*
En LuDann heel veel plezier vandaag!!

Ok, wie heeft mij in die top10 gemikt? Ik ben toch net pas zwangert?!?! Hoewel ik het nu wel begin te merken aan wat beperkingen hier en daar, voelt het echt als heeeeel snel gegaan allemaal. Nog ff.... :o
  dinsdag 12 mei 2015 @ 09:30:37 #13
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_152515331
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:21 schreef Lijnloos het volgende:
Luuksor van harte met jullie meisje!! *O*
En LuDann heel veel plezier vandaag!!

Ok, wie heeft mij in die top10 gemikt? Ik ben toch net pas zwangert?!?! Hoewel ik het nu wel begin te merken aan wat beperkingen hier en daar, voelt het echt als heeeeel snel gegaan allemaal. Nog ff.... :o
Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uit :+
pi_152515864
Gefeliciteerd Luuksor! O+

LuDann veel plezier vandaag ^)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_152516469
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:30 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Dat was ik nog en je gaat al naar 9 door Luuksor en dan komen Twist, Klumsy en Selveria nog. Reken maar uit :+
Als die baby's er zijn sta ik al in de top 5! Whuuuut. :o
pi_152516562
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:31:10 #17
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152516591
Hele fijne dag gewenst LuDann! ^) O+

Van harte gefeliciteerd Luuksor :)

Wisseldag voor mij, 24 weken alweer :s)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152516724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Ehm.. Ik ben nou ruim zestien weken, geen sex gehad, geen rare dingen gedaan, en ik heb lucht bloedverlies? Wat is dit nou weer?? *paniek *
Misschien een bloedvaatje gesprongen ofzo. Niet meteen druk maken en bij twijfel even bellen naar je VK :).
pi_152516844
Cassandra: inderdaad een geval van 'makkelijker gezegd dan gedaan', maar niet al te druk om maken en gewoon even je vk bellen :Y

Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en bespreken van inleiding. Heeft iemand misschien nog tips om te vragen / te bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Hmm, zal het trouwens ook even in het babytopic vragen, daar zitten misschien nog meer ervaringsdeskundigen
pi_152516946
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
pi_152517117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een mail gestuurd, spreekuur is pas om twee uur, daarbuiten moet ik de spoedlijn bellen en weet niet of dit onder spoed valt..
Als je wilt bellen bel dan gewoon de spoedlijn. Daar zijn ze voor
pi_152517155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Bloedverlies en/of ongerustheid is hier wel reden voor de spoedlijn hoor! Hoeft niks te zijn, maar ik snap je stress :*
  dinsdag 12 mei 2015 @ 10:55:13 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_152517173
Dat woordje "spoed" moeten ze echt verbieden vind ik :( maakt mensen onnodig gestresst (had ik zelf ook altijd). Gewoon bellen, daar zijn ze voor. :*
disclaimer
pi_152517234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:42 schreef twist02 het volgende:
Cassandra: inderdaad een geval van 'makkelijker gezegd dan gedaan', maar niet al te druk om maken en gewoon even je vk bellen :Y

Vanmiddag afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en bespreken van inleiding. Heeft iemand misschien nog tips om te vragen / te bespreken (buiten de info die ik van de gyn krijg)?
Hmm, zal het trouwens ook even in het babytopic vragen, daar zitten misschien nog meer ervaringsdeskundigen
Of in het baby's voor dummies-topic.

Wat zij hierboven zeggen: even bellen Cassandra! :*
pi_152517320
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Dat woordje "spoed" moeten ze echt verbieden vind ik :( maakt mensen onnodig gestresst (had ik zelf ook altijd). Gewoon bellen, daar zijn ze voor. :*
Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.
Maar bij ons werd ongerustheid wel heel specifiek benoemd. Als je je zorgen maakt moet je bellen. Of er is iets en er is actie nodig, of er is niks en dan moet je niet onnodig in de stress zitten. Heeft niemand iets aan.
pi_152517347
Daar kan je echt wel voor bellen hoor Cassandra
pi_152517429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 10:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Bel je verloskundige even :)
in de regel geldt dat alles wat niet kan wachten tot een volgende controle daar kun je sowieso de 06 voor bellen. Dingen waar je direct voor MOET bellen zijn veel bloedverlies (als een menstruatie), je baby niet meer voelen, en als je je zorgen maakt. Voor vragen over welke vleeswaren je wel en niet mag of andere vragen kun je ook gewoon bellen, maar vragen we redelijkheid. als in niet om 2 uur snachts ajb ;)
:)
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:06:06 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_152517439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Een beetje drempel snap ik ook wel weer (althans wel voor mijn praktijk met 2 VK's), ze zijn ook bij mensen voor controles of bevallingen.
Maar bij ons werd ongerustheid wel heel specifiek benoemd. Als je je zorgen maakt moet je bellen. Of er is iets en er is actie nodig, of er is niks en dan moet je niet onnodig in de stress zitten. Heeft niemand iets aan.
Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.
disclaimer
pi_152517517
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je moet niet bellen om je afspraak van volgende week te verzetten, of om te vragen of salami mag. Maar voor zulke dingen echt wel. Spoed maakt het zo heftig. Dat klinkt alsof je alleen mag bellen als het bloed er met liters tegelijk uit spuit.
Ja, eens. Kan zo 123 geen goede nieuwe term bedenken :D
pi_152517521
Het is echt heel licht maar gezien de geschiedenis maak ik mij gewoon zorgen. Ga in ieder geval ook even een afspraak maken met de huisarts om blaasontsteking en schimmel infectie uit te sluiten.
pi_152517916
Oeh Cassandra, ik snap dat je wat ongerust bent. Wacht je de mail af of ga je toch voor de spoedlijn?
Bloed je nog steeds licht of was het eenmalig?

Ik schrok net toen ik in de spiegel keek. Allemaal zichtbare rode adertjes in mijn ogen. Ik heb geen oogafwijkingen o.i.d. Herkenbaar voor iemand? Ik kon het via Google niet direct toewijzen aan zwangerschap.
pi_152518296
Heb de spoedlijn gebeld, ze ging ervanuit dat het onschuldig was omdat het niet veel was en niet helder rood, maar ze komt vanmiddag even langs om het hartje te luisteren te geruststelling.
pi_152518351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb de spoedlijn gebeld, ze ging ervanuit dat het onschuldig was omdat het niet veel was en niet helder rood, maar ze komt vanmiddag even langs om het hartje te luisteren te geruststelling.
Dat is fijn, dat ze langskomt. :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_152518521
Dat is fijn! Heb je trouwens een VK die de controles ook aan huis doet?
pi_152519103
Fijn dat ze toch even langskomt, Cassandra!

Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet :P
pi_152519135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:

Heeft er hier trouwens iemand nog tips voor een mini die de billen (gok ik) in mijn ribben heeft geplant (auw) en niet weg wil? Ik probeerde al (zachtjes) te duwen, maar de kleine blijft lekker liggen. Gisteren en eergisteren werden er ook al ledematen tegen mijn maag aan geduwd waardoor mijn avondeten ook weer bijna omhoog kwam, dus ik ben benieuwd of er iemand een geniale tip heeft?! Streng toespreken werkt ook niet :P
Je rug hol trekken.
Professioneel gifmenger.
pi_152519239
Fijn dat er even iemand langskomt Cassandra. Liever een keer te veel dan een keer te weinig bellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:04 schreef kazy het volgende:

Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug. :')

32 weken vandaag. :) Het gaat zo hard. :X
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152519259
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bel je verloskundige even :)
in de regel geldt dat alles wat niet kan wachten tot een volgende controle daar kun je sowieso de 06 voor bellen. Dingen waar je direct voor MOET bellen zijn veel bloedverlies (als een menstruatie), je baby niet meer voelen, en als je je zorgen maakt. Voor vragen over welke vleeswaren je wel en niet mag of andere vragen kun je ook gewoon bellen, maar vragen we redelijkheid. als in niet om 2 uur snachts ajb ;)
Dat je om twee uur 's nacht belt of je ossenworst mag :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152519366
Ik ben zo blij, het broekje wat ik laatst bestelde is eindelijk binnen.De allereerste aankoop voor dit mannetje. Mooi verpakt en met een knuffelkonijntje erbij. Net een cadeautje O+ En zo klein, maatje 50. Ik weet wel dat hij er in zal kunnen maar had echt weer zoiets van wow zo klein past dat wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152519514
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je rug hol trekken.
Goeie, thanks! Ik ben nu ipv achter mijn bureau op de bank gaan "hangen" met een kussen achter mijn rug. Als ik daartegen achterover leun wordt het vervelende gevoel inderdaad minder. (Gelukkig werk ik thuis vandaag..)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 12:09 schreef Krisvc het volgende:

Hier werkt het om man z'n hand op m'n buik te laten leggen. Dan trekt ze zich terug. :')

32 weken vandaag. :) Het gaat zo hard. :X
Haha hier het tegenovergestelde. Zodra mijn man zijn hand op mijn buik legt, wordt er gedraaid en getrappeld. En *O* voor de 32 weken!
pi_152519716
Luuksor gefeliciteerd *O* *O*

LuDann heel veel plezier vandaag, ik hoop dat jullie een geweldige dag hebben! *O* *O*

Twist, succes in t ziekenhuis, kan mij zo geen vragen bedenken eigenlijk.

Selvaria, ik hoop dat t door gezet heeft en je ondertussen al fijn aan het babyknuffelen bent!

Casandra, ik hoop dat t bij dat kleine beetje bloedverlies blijft en je straks een mooi hartje hoort!

En ik, ik ben pas net een half uurtje wakker door de wekker van man, diemheeft nachtdienst gehad, ik geloof dat ik moe was :D
pi_152520261
En misschien even n inlegkruisje of maandverbandje indoen als je dat nog niet had. Voor t geval er nog meer bloedverlies komt, dan kan je t laten zien?
pi_152521252
Luuksor, wat tof! Gefeliciteerd!

LuDann, een heel fijne dag gewenst! Geniet! ^)

Fijn dat ze even langs wil komen, Cassandra. :*

Haha, dat was een goeie powernap, ik86. :D

Ik kom net terug van mn eerste afspraak bij de vk van het kraamhotel in het ziekenhuis in Terneuzen waar ik ga bevallen. Wat een verademing! Een Belgische 'maar' veel duidelijkere en concretere vk die niet álles nuanceert of wegwuift maar gewoon écht luistert en to the point is.

Het zh is bijv ruim een half uur rijden. Mn oude vk vond dat maar een groot probleem want ik kon niet zomaar met 1 cm ontsluiting al daar naartoe rijden maar moest ik écht wachten tot mn weeën regelmatig kwamen. En dat kon dan weer niemand controleren. Toen ik daarop antwoordde dat mn weeën bij L. tot 7 cm geen moment regelmatig waren geweest, werd het alleen maar moeilijker want dan was het helemaal onvoorspelbaar en straks beviel ik nog in de Westerscheldetunnel en moeilijkmoeilijkmoeilijk want ik kun dus niet te vroeg komen maar ook niet te laat. :')

De vk in Terneuzen zei gewoon dat ik zelf heus wel aanvoel of het serieus is of niet en dat ik er beter te vroeg dan te laat kan zijn. Punt. Geen gedoe verder. Ook niet over een eventuele ruggenprik: 'Dat kunnen we ons ook helemaal niet permitteren want daarvoor zitten we veel te dicht bij België. Als ze m hier niet krijgen, rijden ze naar België.

Kortom, veel duidelijker, concreter en markt- en klantgerichter dus. En een veel betere samenwerking tussen eerste en tweede lijn. Dat maakt ook veel verschil, vermoed ik.

Ik ben er iig veel geruster op. O+

De kraamsuites heb ik alleen nog niet kunnen zien helaas, er lagen 4 vrouwen te bevallen.
pi_152521718
Luuksor: *O*

LuDann: fijne dag ^)

Spring: fijn dat je een goed gevoel hebt bij de vk!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:38:50 #45
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152521936
Wat fijn, Spring! Wel een grote zorg minder. Wat bedoel je precies met de ruggenprik? Dat ze je naar België moeten brengen om daar een ruggenprik te krijgen? Was jij degene bij wie het niet zou kunnen ivm scoliose o.i.d.?

Ik moet ook nog langs voor een rondleiding/informatiebijeenkomst bij het ziekenhuis waar ik moet bevallen, maar er is er 1 op 21 mei, en de volgende pas op 8 juli. Voor de 21e moet ik vrij nemen, want het is in de middag. 8 juli heb ik verlof, maar ik weet niet of ik wel zin heb om zo vlak voor mijn UD me daar bezig mee te houden. Gelukkig kan je je voor de voorlichting op 21 mei tot 22 mei aanmelden, zag ik op de website. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152522106
Mariposas, als vrouwen al op voorhand horen dat er moeilijk wordt gedaan over een eventuele ruggenprik, besluiten ze om over te stappen naar een ziekenhuis in België. Daar bevalt 75% met een epiduraal. :)
pi_152522291
Klinkt als een fijn gesprek Spring!
pi_152522507
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:44 schreef -Spring het volgende:
Mariposas, als vrouwen al op voorhand horen dat er moeilijk wordt gedaan over een eventuele ruggenprik, besluiten ze om over te stappen naar een ziekenhuis in België. Daar bevalt 75% met een epiduraal. :)
Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:55:45 #49
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_152522579
Gefeliciteerd Nikoos en Luuksor!! (even bijgelezen :s) )
En een hele fijne dag voor Ludann! ^)
En natuurlijk ook nieuwsgierig naar Selvaria :7 *) !

Spring, ik ga ook in dat ziekenhuis bevallen. Ben al vanaf het begin onder begeleiding van de verloskundigen daar. Hele vriendelijke dames inderdaad. Een fijne no nonsense sfeer hangt daar. Er is ook elke maand een open avond van het ziekenhuis zelf voor aanstaande ouders waar je je voor in kunt schrijven. Dan krijg je ook een rondleiding in de kraamsuites en meer uitleg waar je je moet melden op dat moment. Wij staan er op voor volgende maand. :Y
Ik kom zelf wel van de zelfde kant van het water als het ziekenhuis ;) dus voor ons was het logisch om daar voor te kiezen. Maar hoor inderdaad vaak dat het daar heel goed geregeld is en er veel mensen overstappen.
Oost west, mij best.
pi_152522622
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zo weinig maar? In de VS ligt dat percentage veel hoger.
Dat zei de vk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')