abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 mei 2015 @ 09:47:37 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_152322904

quote:
Fastfoodketen McDonald’s ziet Nederland als groeimarkt waar nog flink wat nieuwe restaurants geopend kunnen worden. De keten voert een nieuwe strategie om de verkoop aan te jagen.

Volgens McDonald’s behoort Nederland, samen met China, Polen en Rusland, tot de groeiparels die nu goed zijn voor tien procent van de wereldwijde omzet, zo melden diverse media. McDonald’s heeft nu 240 vestigingen in Nederland en verwacht dit aantal de komende jaren flink uit te breiden.

Organisatie onder handen
Om de verkopen in zijn restaurants te stimuleren, gaat hamburgerketen McDonalds de eigen organisatie flink onder handen nemen met de opsplitsing in vier onderdelen. McDonalds dat in het afgelopen kwartaal tegenvallende omzetcijfers publiceerde, krijgt aparte divisies voor onder meer Amerika, de internationale markten en markten met een hoge groeipotentie, maakte CEO Steve Easterbrook bekend.

Hogere kwaliteit
Het Amerikaanse bedrijf wil met de reorganisatie consumenten terugwinnen die zich meer richten op voedselproducten met hogere kwaliteit en het gevecht aangaan met de traditionele ketens, zoals Burger King en Wendy’s.

Eerder kondigde McDonalds aan in Nederlandse filialen een proef te beginnen waarbij klanten bij het bestellen van hun maaltijd kunnen aangeven waar in het restaurant ze gaan zitten.
http://www.missethoreca.n(...)-nederland-101199072
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_152322970
quote:
Eerder kondigde McDonalds aan in Nederlandse filialen een proef te beginnen waarbij klanten bij het bestellen van hun maaltijd kunnen aangeven waar in het restaurant ze gaan zitten
Who cares?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_152323007
De overheid wilt dat wij gezonder gaan leven en ondertussen mogen dit soort bedrijven zich overal vestigen :r

Type2 diabetes kost pp 1500 Euro per maand.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_152323015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:50 schreef I-care het volgende:

[..]

Who cares?
Het idee is dat ze dan je eten komen brengen ipv dat je staand moet wachten. Echt iets voor dikkertjes dus.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 09:53:25 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_152323045
goei nieuws.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:53:34 #6
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152323049
Als nu iedereen precies hetzelfde zou eten als ik zouden ze failliet zijn. :P
reset
pi_152323056
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:51 schreef -AMG- het volgende:
De overheid wilt dat wij gezonder gaan leven en ondertussen mogen dit soort bedrijven zich overal vestigen :r

Je wil dit echt gaan verbieden? Ik ben best te paaien voor een fattax, maar verbieden gaat echt te ver. Hoewel een fattax ook lastig is. Want wat is gezond en wat niet? Waar ligt de grens?
pi_152323064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:52 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het idee is dat ze dan je eten komen brengen ipv dat je staand moet wachten. Echt iets voor dikkertjes dus.
En aankomend talent. :P
pi_152323088
Het wordt steeds triester. Ik zie steeds meer dikke kinderen. Moddervet en dan zijn ze nog geen 10 :{ Te gek voor woorden.
pi_152323101
Ze zullen nooit sneller groeien dan hun gemiddelde klantenkring.
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:56:45 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_152323119
Vooral groeien in de breedte zal het worden althans voor de klanten is dat wel zeker. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_152323147
ajb niet nog meer filialen in het straatbeeld.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 mei 2015 @ 09:59:12 #13
80791 crew  Paul
pi_152323169
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
goei nieuws.
Wat is jouw lievelingshamburger :@
pi_152323181
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
goei nieuws.
:') :|W
pi_152323185
Wat mij betreft zou de overheid/regering best mogen ingrijpen.

Bij alcohol, tabak en allerlei soorten zaken die niet voor de gezondheid zijn wordt dat heel normaal bevonden. Dat zou voor dikmakers zoals McDonalds net zo moeten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 10:00:11 ]
pi_152323222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je wil dit echt gaan verbieden? Ik ben best te paaien voor een fattax, maar verbieden gaat echt te ver. Hoewel een fattax ook lastig is. Want wat is gezond en wat niet? Waar ligt de grens?
Zo eerlijk mogelijk voedsel promoten. Dus geen tot zeer weinig toevoegingen in het eten, en zoveel mogelijk vers voedsel.

Jong geleerd is oud gedaan, en als we allemaal opgroeien met 'Mc Donalds in extremis' dan kan dit potentieel back-fireren.
pi_152323226
Bedoel, waarom is 18+ wel acceptabel bij alcohol en tabak, maar niet bij junkfood?

Mag je meteen ook toepassen op energiedrankjes.
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:01:50 #18
Toezicht is gezond!
pi_152323235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:59 schreef Paul het volgende:

[..]

Wat is jouw lievelingshamburger :@
big tasty :o
met bacon :@
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:03:32 #19
Toezicht is gezond!
pi_152323266
quote:
11s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:59 schreef zarGon het volgende:

Bij alcohol, tabak en allerlei soorten zaken die niet voor de gezondheid zijn wordt dat heel normaal bevonden. Dat zou voor dikmakers zoals McDonalds net zo moeten zijn.
Die anti-campagnes gewoon allemaal afschaffen. De betutteling. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid. Die smerige plaatjes op rookwaren. Kom op. :')
pi_152323287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Niet verbieden maar een degelijke belasting net zoals op rookwaren. Ik leef wel gezond en wil eigenlijk niet betalen voor mensen die Lichamelijke klachten hebben omdat zij overmatig consumeren.

Je wilt niet weten wat het kost om een zichzelf vetgemest persoon in leven te houden.
pi_152323313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Die anti-campagnes gewoon allemaal afschaffen. De betutteling. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid. Die smerige plaatjes op rookwaren. Kom op. :')
Ook nogal een dooddoener..

Je gaat namelijk uit van weloverwogen mensen die dito keuzes kunnen maken, en dat is dus niet het geval. Toch zeker voor een zeer groot deel. En wel om zeer diverse redenen.

Dus eigen verantwoording is slechts een mooie slogan voor politici die de wereld niet snappen en denken dat iedereen alles wel overdacht en rationeel beslist.
pi_152323323
quote:
11s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef zarGon het volgende:
Bedoel, waarom is 18+ wel acceptabel bij alcohol en tabak, maar niet bij junkfood?

Vooral omdat junkfood nog enigszins bestaat uit 'voedingsstoffen' die bij drank en tabak vrijwel afwezig zijn.

Zal wel veranderen naarmate de schade duidelijk wordt, als het nog niet duidelijk is dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152323345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dooddoeener, en wel om twee redenen. Kleine kinderen kun je niet verantwoordelijk houden voor de keuzes van de ouders.

Die verantwoordelijkheid wordt achteraf plotseling wel door iedereen gedragen. Als die personen ook zelf geheel verantwoordelijk zijn voor de zorgkosten, ben ik voor.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 6 mei 2015 @ 10:10:31 #24
80791 crew  Paul
pi_152323444
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

big tasty :o
met bacon :@
OMEGOD OOK MIJNES :D
pi_152323449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dooddoeener, en wel om twee redenen. Kleine kinderen kun je niet verantwoordelijk houden voor de keuzes van de ouders.

Die verantwoordelijkheid wordt achteraf plotseling wel door iedereen gedragen. Als die personen ook zelf geheel verantwoordelijk zijn voor de zorgkosten, ben ik voor.
QFT
pi_152323498
quote:

Je bedoelt dat de gezond levende mensen meer moeten gaan betalen voor hun eigen hogere zorgkosten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152323501
Nederland een groeimarkt?! Voor KFC en BK misschien, maar toch niet voor McDonald's? Die zitten al in praktisch iedere stad en ik ken niemand die dat spul lekker vindt. :') Buiten een heel erg incidentele McKroket of McFlurry/Sundae eet ik er ook nooit wat.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 10:12:53 ]
pi_152323515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:05 schreef waht het volgende:

[..]

Vooral omdat junkfood nog enigszins bestaat uit 'voedingsstoffen' die bij drank en tabak vrijwel afwezig zijn.

Zal wel veranderen naarmate de schade duidelijk wordt, als het nog niet duidelijk is dan.
De zorg is nu al onhoudbaar; we maken onszelf kapot als we toestaan om (ongestraft) ongezond te leven.

Wanneer een 19-jarige er zelf voor kiest om naar McD te gaan en (te) veel te eten, hebben we allemaal een uitgesproken mening: hij zorgt er zelf voor dat hij zo ongezond is/leeft. Maar is dat ook echt alleen zijn fout als die 19-jarige in zijn kinder-/puberjaren door zijn ouders heel erg vaak is verwend met een bezoekje bij de McD, dat het simpelweg een gewoonte/verslaving is?
pi_152323523
quote:

[..]

Kosten alleen is niet echt een reden. Wel verstandig omgaan met medemensen en hun gezondheid. Als men over verantwoording wil gaan praten moeten alle risico's meegewogen moeten worden in beslissingen, en dus niet in de laatste plaats voor bedrijven die waar aanbieden.

Als die weloverwogen producten aanbieden die schade aan mensen toebrengen dan zouden die eigenlijk geen plaats mogen hebben op de markt wat mij betreft.

Daarbij is het ook nog zo dat iedereen gewend is geraakt aan de manier hoe wij maatschappelijk leven, en daar hoort inmiddels de 'alles moet toch kunnen mentaliteit' bij helaas. Geheel in het voordeel van bedrijven en politici helaas.

De gewone man heeft niets te zeggen meer over hoe wij onze wereld inrichten en wat wij belangrijk vinden. Debat is daar ook al niet meer over..
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:16:29 #30
Toezicht is gezond!
pi_152323629
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:05 schreef I-care het volgende:

[..]

Je gaat namelijk uit van weloverwogen mensen die dito keuzes kunnen maken, en dat is dus niet het geval. Toch zeker voor een zeer groot deel. En wel om zeer diverse redenen.

Dus eigen verantwoording is slechts een mooie slogan voor politici die de wereld niet snappen en denken dat iedereen alles wel overdacht en rationeel beslist.
quote:

[..]

Ben er sowieso voor om alle zorgkosten die gemaakt worden door eigen toedoen door te berekenen aan de klant. Van het dak springen en je been breken is leuk, maar wel ff zelf de rekening betalen aub. Daar kan je ziekteverschijnselen nav roken, drinken of vreten ook onder laten vallen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:17:06 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_152323643
quote:

Wat wil je doen dan, verbieden? :')

Trouwens, zo slecht gaat het niet in NL
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)erlanders-niet.dhtml
pi_152323684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Ben er sowieso voor om alle zorgkosten die gemaakt worden door eigen toedoen door te berekenen aan de klant. Van het dak springen en je been breken is leuk, maar wel ff zelf de rekening betalen aub. Daar kan je ziekteverschijnselen nav roken, drinken of vreten ook onder laten vallen.
Dat is wel een erg egoïstisch darwinistisch principe... :P
pi_152323687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de gezond levende mensen meer moeten gaan betalen voor hun eigen hogere zorgkosten?
Nee.

Mensen die allerlei slechte keuzes maken wat betreft hun gezondheid moeten daar ook verantwoordelijk voor gehouden worden. Het moet minder vanzelfsprekend zijn dat de lasten van iemand die er zelf bewust voor kiest om 200 kilo te wegen (door willens en wetens een ongezonde levensstijl te hebben) door de maatschappij gedragen moeten worden.
pi_152323739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee.

Mensen die allerlei slechte keuzes maken wat betreft hun gezondheid moeten daar ook verantwoordelijk voor gehouden worden. Het moet minder vanzelfsprekend zijn dat de lasten van iemand die er zelf bewust voor kiest om 200 kilo te wegen (door willens en wetens een ongezonde levensstijl te hebben) door de maatschappij gedragen moeten worden.
Als er nu alleen gezonde hapjes waren te krijgen was zij een voorbeeld voor anderen geweest! :P
pi_152323776
quote:

[..]

Nee.

Maar iemand die ervoor kiest om gezond te leven maakt gemiddeld 40.000 euro meer aan zorgkosten dan een dikkerdje. Dus pleit je ervoor dat die gezond levende mensen meer gaan betalen voor hun zorg?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:23:07 #36
Toezicht is gezond!
pi_152323812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:18 schreef I-care het volgende:

[..]

Dat is wel een erg egoïstisch darwinistisch principe... :P
Waarom moet ik extra betalen omdat jij graag 10 liter bier per dag wil drinken?
pi_152323820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar iemand die ervoor kiest om gezond te leven maakt gemiddeld 40.000 euro meer aan zorgkosten dan een dikkerdje. Dus pleit je ervoor dat die gezond levende mensen meer gaan betalen voor hun zorg?
Hoe kom je aan die getallen?
pi_152323823
quote:

[..]

Leuk hoor, maar dat is dus niet gezond, ook al wil jij dat zo graag afschilderen.
pi_152323878
quote:

En snoep.
Bij kinderen is daar dan ook een rol weggelegd voor de ouders.
pi_152323940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die getallen?
Dat heeft het RIVM een paar jaar geleden onderzocht. Heb jij tegenstrijdige getallen dan, of heb je alleen maar ondoordachte aannames gedaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef waht het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar dat is dus niet gezond, ook al wil jij dat zo graag afschilderen.
Het gaat om de keuze voor een leefstijl die zorgkosten met zich meebrengt. De gezond levende mensen maken nou eenmaal meer zorgkosten.
pi_152323987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom moet ik extra betalen omdat jij graag 10 liter bier per dag wil drinken?
Waarom moet ik extra betalen omdat jij 3 ton wil verdienen, of miljoenen winst wil maken?

Dergelijke redenaties snijden weinig hout in mijn ogen.
pi_152324003
quote:

Kop om zeg :') Mensen mogen toch wel zelf kunnen bepalen of ze een keertje bij de Mac Donalds willen eten :') Niet dat ik er standaard elke week drie keer zit, maar eens in de aantal weken is het wel gewoon lekker hoor; Mac Donalds :o
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_152324032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan, verbieden? :')

Trouwens, zo slecht gaat het niet in NL
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)erlanders-niet.dhtml
Niet mijn andere reactie lezen :N
pi_152324046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heeft het RIVM een paar jaar geleden onderzocht. Heb jij tegenstrijdige getallen dan, of heb je alleen maar ondoordachte aannames gedaan?
Dat wil ik dan best teruglezen. Linkje?

En nee, ik ga het zelf niet opzoeken. Jij mag met bronnen komen voor jouw uitspraken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:32:48 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152324085
Dit goede nieuws zal dan niet lang meer duren: NWS / 'Europeanen worden steeds dikker, Nederlanders niet' :|W
Kunnen we niet een flinke belasting invoeren voor de McGarbages van deze wereld?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152324104
Huidige situatie in...

Amsterdam:

Rotterdam:

New York:

Zie je al die kleine rode puntjes? Gok eens... Inderdaad, dat zijn allemaal McDonald's-vestigingen.
pi_152324116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat wil ik dan best teruglezen. Linkje?

En nee, ik ga het zelf niet opzoeken. Jij mag met bronnen komen voor jouw uitspraken.
Dus ik moet gaan zoeken omdat jij domme aannames doet en niet wil weten?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:34:47 #48
Toezicht is gezond!
pi_152324134
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:29 schreef I-care het volgende:

[..]

Waarom moet ik extra betalen omdat jij 3 ton wil verdienen, of miljoenen winst wil maken?

Dergelijke redenaties snijden weinig hout in mijn ogen.
Hoe zou jij meer moeten betalen als ik meer wil verdienen? :')
pi_152324142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus ik moet gaan zoeken omdat jij domme aannames doet en niet wil weten?
Nee, omdat jij met argumenten komen zonder een bron.
pi_152324168
quote:
9s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoe zou jij meer moeten betalen als ik meer wil verdienen? :')
Geen idee, alle beloningen staan gelukkig los van kostprijzen.
pi_152324229
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:05 schreef I-care het volgende:

[..]

En wat is de argumentatie dat jij of wie dan ook (politici) wel een weloverwogen keuze kunnen maken voor anderen.

Mensen verantwoordelijkheid gunnen, wat gewoon een basisrecht behoort te zijn ongeacht het onderwerp, staat compleet los van weloverwogen keuzes. Mensen hebben ook het recht om stupide keuzes te maken en niemand zou het recht moeten hebben om die keuzes te verbieden zolang ze een ander niet schaden of beperken in hun keuzevrijheid.
pi_152324317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat is de argumentatie dat jij of wie dan ook (politici) wel een weloverwogen keuze kunnen maken voor anderen.

Mensen verantwoordelijkheid gunnen, wat gewoon een basisrecht behoort te zijn ongeacht het onderwerp, staat compleet los van weloverwogen keuzes. Mensen hebben ook het recht om stupide keuzes te maken en niemand zou het recht moeten hebben om die keuzes te verbieden zolang ze een ander niet schaden of beperken in hun keuzevrijheid.
Blijkbaar kan niet iedereen die verantwoordelijkheid aan.
pi_152324335
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:41 schreef aloa het volgende:

[..]

Nou en? Dan nog is er geen reden om die verantwoordelijkheid maar af te nemen en voor anderen te gaan bepalen.
pi_152324339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met jou redenatie is alles mogelijk, en ontslaan we iedereen van verantwoording. Ergens moeten er mensen zijn die nog enige wijsheid bezitten en die sturen dan zoveel mogelijk bij op gronden als gezondheid, duurzaamheid, en alles wat nodig is voor welzijn.

Omdat wij mensen onbeperkt rechten verlenen gaat de wereld langzaam ten onder. Mensen kunnen die verantwoording totaal niet dragen, zoveel is al een tijdje ondubbelzinnig duidelijk geworden.

Dus ergens moet er een ethisch beleid zijn, of komen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:43:31 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152324373
Oh jee, daar gaan we weer. Stopt allen met nadenken, de overheid weet wat goed voor u is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152324395
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom zoveel moeite om te geloven dat mensen met een gezonde leefstijl meer zorgkosten maken dan mensen met een ongezonde leefstijl?

Als je even doordenkt is het namelijk helemaal niet zo onlogisch.

Mensen met een ongezonde leefstijl worden over het algemeen minder oud dan mensen met een gezonde leefstijl.

Als je langer leeft heb je meer jaren om zorgkosten te maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_152324401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:43 schreef Janneke141 het volgende:
Oh jee, daar gaan we weer. Stopt allen met nadenken, de overheid weet wat goed voor u is.
We kunnen er beter eens mee beginnen, met nadenken dan hé.
pi_152324413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou en? Dan nog is er geen reden om die verantwoordelijkheid maar af te nemen en voor anderen te gaan bepalen.
Dat zeg ik ook niet. Maar je kan er wel voor zorgen dat ze weten dat ze dik worden van al die rotzooi bij de Mac Donalds etc etc.
Er zijn nog genoeg mensen die denken dat suiker niet slecht is voor je.
pi_152324421
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij stelt impliciet dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt, zonder bron. Ik noem wel een bron, als je zou willen weten hoe het zit had je die al lang kunnen vinden en nalezen. Als je alleen dingen wil horen die in je straatje passen, kun je het beter bij je eigen ondoordachte aannames laten. Wil je nou weten of niet?
pi_152324471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom zoveel moeite om te geloven dat mensen met een gezonde leefstijl meer zorgkosten maken dan mensen met een ongezonde leefstijl?

Mensen met een ongezonde leefstijl worden over het algemeen minder oud dan mensen met een gezonde leefstijl.

Ze gaan eerder dood. Voor ze doodgaan lopen ze waarschijnlijk al jaren in ziekenhuizen rond.
pi_152324474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:42 schreef I-care het volgende:

[..]

Met jou redenatie is alles mogelijk, en ontslaan we iedereen van verantwoording. Ergens moeten er mensen zijn die nog enige wijsheid bezitten en die sturen dan zoveel mogelijk bij op gronden als gezondheid, duurzaamheid, en alles wat nodig is voor welzijn.

Omdat wij mensen onbeperkt rechten verlenen gaat de wereld langzaam ten onder. Mensen kunnen die verantwoording totaal niet dragen, zoveel is al een tijdje ondubbelzinnig duidelijk geworden.

Dus ergens moet er een ethisch beleid zijn, of komen.
Kun je ook onderbouwen dat meer rechten geven leid tot de ondergang van de wereld? :')

Bovendien geef je met deze reactie duidelijk aan mijn reactie niet goed gelezen en/of niet begrepen te hebben.

En wie heeft dan wel het morele recht om voor ons te bepalen wat goed en slecht is? Dat de wereld een teringzooi zou zijn heeft niet veel te maken met meer rechten aan het individu geven want dat is namelijk helemaal niet de werkelijke situatie, de werkelijke situatie is dat we helemaal niet zoveel rechten hebben om voor ons zelf te bepalen. Dus jouw redenatie volgend zou de juiste stap zijn om zoveel mogelijk rechten om voor ons te bepalen weg te halen bij instanties die daar nu over gaan.
pi_152324511
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:44 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar je kan er wel voor zorgen dat ze weten dat ze dik worden van al die rotzooi bij de Mac Donalds etc etc.
Er zijn nog genoeg mensen die denken dat suiker niet slecht is voor je.
Voorlichting is wat anders dan bepalen wat je wel en niet mag eten.

En mensen die denken dat te veel suiker niet slecht voor je is komen er vanzelf wel achter.
pi_152324526
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik er moeite mee heb? Ik spreek het nergens tegen.

Dat het logisch (niet zo onlogisch) is maakt allemaal niet uit, ik wil een bron zien voor de getallen die gepost zijn.
pi_152324539
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:46 schreef aloa het volgende:

[..]

Ze gaan eerder dood. Voor ze doodgaan lopen ze waarschijnlijk al jaren in ziekenhuizen rond.
Kan, maar mensen met een gezondere leefstijl worden gemiddeld genomen ouder, en op hogere leeftijd komen de bekende ouderdomskwalen.

Kortom, de stelling blijft overeind.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_152324553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij stelt impliciet dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt, zonder bron.
Citeer eens waar ik dat doe.
pi_152324624
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kan, maar mensen met een gezondere leefstijl worden gemiddeld genomen ouder, en op hogere leeftijd komen de bekende ouderdomskwalen.

Kortom, de stelling blijft overeind.
De kwalen die bij dikke mensen al eerder beginnen. Als je boven de 100 kilo komt dan gaat je lichaam protesteren.
pi_152324632
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik er moeite mee heb? Ik spreek het nergens tegen.

Dat het logisch (niet zo onlogisch) is maakt allemaal niet uit, ik wil een bron zien voor de getallen die gepost zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)gezonde-mensen.dhtml
pi_152324641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kun je ook onderbouwen dat meer rechten geven leid tot de ondergang van de wereld? :')

Bovendien geef je met deze reactie duidelijk aan mijn reactie niet goed gelezen en/of niet begrepen te hebben.

En wie heeft dan wel het morele recht om voor ons te bepalen wat goed en slecht is? Dat de wereld een teringzooi zou zijn heeft niet veel te maken met meer rechten aan het individu geven want dat is namelijk helemaal niet de werkelijke situatie, de werkelijke situatie is dat we helemaal niet zoveel rechten hebben om voor ons zelf te bepalen. Dus jouw redenatie volgend zou de juiste stap zijn om zoveel mogelijk rechten om voor ons te bepalen weg te halen bij instanties die daar nu over gaan.
Er zitten een hoop paradoxen in natuurlijk. Wat ik wil zeggen is dat er weer ethiek in de wereld zou moeten komen om onszelf te behoeden voor een hoop ellende.

Verantwoord ondernemen en ontwikkelen op alle levensterreinen is eigenlijk wat er zou mogen komen, wat mij betreft.

Of dat nu vanuit instituten komt of vanuit een andere hoek maakt niet zoveel uit. Persoonlijke vrijheid kan nooit onbeperkt zijn, zeker niet in een complexe wereld als de onze, maar richtlijnen opzetten voor verantwoord ontwikkelen zijn noodzakelijk. En zeker niet aan de hand heden ten dagen.
pi_152324658
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Citeer eens waar ik dat doe.
quote:

quote:

[..]

Nee.

pi_152324667
quote:

[..]

Jij stelt impliciet dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt, zonder bron. Ik noem wel een bron, als je zou willen weten hoe het zit had je die al lang kunnen vinden en nalezen. Als je alleen dingen wil horen die in je straatje passen, kun je het beter bij je eigen ondoordachte aannames laten. Wil je nou weten of niet?
Al zouden deze "gezonde" mensen meer zorgkosten maken op hun oude dag leveren ze netto nog steeds meer op gezien betere inzet tijdens productieven jaren.

Dat riedeltje dat ongezonde mensen minder kosten omdat ze vroeger sterven zal vast heel handig zijn voor bepaalde lobbygroepen maar niet voor ons.
pi_152324796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Okay, een voor een.

Jij zegt dat ik hier impliciet stel dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt:
quote:

[..]

Mij is nog niet duidelijk waar ik dat precies doe. Kun je het wat specifieker aanwijzen?

Hoe en waar lees in die quote dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt?
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:58:26 #72
346939 Janneke141
pi_152324815
Verzekeren is trouwens het afdekken van risico's, dus dat mensen die er een slechtere levensstijl op nahouden een groter risico vormen en dus meer premie zouden moeten betalen (of, liever gezegd: een verzekeraar moet daarop kunnen differentiëren als hij dat wil) is niet zo raar. Het is alleen zo verrekte moeilijk meetbaar/controleerbaar.
pi_152324821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:57 schreef zarGon het volgende:

[..]

Okay, een voor een.

Jij zegt dat ik hier impliciet stel dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt:

[..]

Mij is nog niet duidelijk waar ik dat precies doe. Kun je het wat specifieker aanwijzen?

Hoe en waar lees in die quote dat iemand met een ongezonde leefstijl meer zorgkosten maakt?
Dat doe je dus niet? Ok, wat was dan je punt?
pi_152324875
quote:

[..]

Als je alleen dingen wil horen die in je straatje passen, kun je het beter bij je eigen ondoordachte aannames laten.
En hou dit soort poep voor jezelf, wil je?

Als ik alleen dingen wil horen die in mijn staatje passen, had ik je niet om een bron en link gevraagd, maar had ik simpelweg *iets* gezegd over je uitspraak. Ik sprak je nergens tegen, wilde simpelweg en bron/link waar ik zelf jouw uitspraken kon teruglezen.
pi_152324905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet?
Jij beweert van wel. Dus wijs maar even aan waar ik dat doe. Je mag best wat meer moeite doen om uit te leggen wat je bedoelt, want ik zie het zelf niet.

quote:
Ok, wat was dan je punt?
Wat is jouw (!) punt? Jij kwam met een bewering over mij...

Mijn punt is dat je niet kunt aanwijzen waar ik die impliciete stelling hebt gedaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 11:02:27 ]
pi_152324953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Verzekeren is trouwens het afdekken van risico's, dus dat mensen die er een slechtere levensstijl op nahouden een groter risico vormen en dus meer premie zouden moeten betalen (of, liever gezegd: een verzekeraar moet daarop kunnen differentiëren als hij dat wil) is niet zo raar. Het is alleen zo verrekte moeilijk meetbaar/controleerbaar.
Op deze manier ga je mensen neerzetten als een monetaire unit..

Waarom niet eens iets als collectieve verantwoording in het leven roepen? Waarom bv rookwaar aanbieden, die we ten eerste aangeboden kregen om winst te behalen vanuit het bewust verslaafd maken van mensen. Daar ging het namelijk al fout? We doen net of het een recht is om verslaafd te worden gemaakt.. Om daarna dan nog even deze mensen extra te belasten omwille van hun 'verkeerde' levenskeuzes.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:05:08 #77
346939 Janneke141
pi_152325000
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:03 schreef I-care het volgende:

[..]

Op deze manier ga je mensen neerzetten als een monetaire unit..

Waarom niet eens iets als collectieve verantwoording in het leven roepen? Waarom bv rookwaar aanbieden, die we ten eerste aangeboden kregen om winst te behalen vanuit het bewust verslaafd maken van mensen. Daar ging het namelijk al fout? We doen net of het een recht is om verslaafd te worden gemaakt.. Om daarna dan nog even deze mensen extra te belasten omwille van hun 'verkeerde' levenskeuzes.
Je hoeft toch niet te gaan roken? Dat is je eigen keuze. Niet zo raar dat je dan ook zelf de gevolgen van die keuze moet dragen, toch?
pi_152325023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

En hou dit soort poep voor jezelf, wil je?

Als ik alleen dingen wil horen die in mijn staatje passen, had ik je niet om een bron en link gevraagd, maar had ik simpelweg *iets* gezegd over je uitspraak. Ik sprak je nergens tegen, wilde simpelweg en bron/link waar ik zelf jouw uitspraken kon teruglezen.
Je probeert zelf een punt te maken op basis van een aanname, zonder enige bron. Zonder die aanname heb je helemaal geen punt. Dat moet je niet zo lui zijn, maar zelf je aanname onderbouwen.
pi_152325099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet te gaan roken? Dat is je eigen keuze. Niet zo raar dat je dan ook zelf de gevolgen van die keuze moet dragen, toch?
Hoeveel tieners hebben de weloverwogen keuze gemaakt toentertijd denk je? En daarbij mensen starten in de meest beïnvloedbare periode in hun leven, en dat wil je allemaal maar steken op eigen verantwoording? Maar de bedrijven die dit allemaal mogelijk maakte met reclame beïnvloeding nog even een hart onder de riem toesteken?

Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. Maar alla.
pi_152325249
Ach Nederlanders "krimpen" nog altijd was vandaag in het nieuws.... kwa gewicht (niet lengte).
Wel als enige in europa trouwens. over een aantal jaar was ELKE MAN in ierland dacht ik te dik.

Dan doen wij het nog niet zo slecht.

En kwa verbieden (dit of sigaretten), Vinden jullie dat ook van drank? Ik heb meer last van mensen die drinken (overlast, verkeersongevallen, agressie) dan mensen die roken. Ik heb liever dat ze drank in de ban doen dan roken, al zal dat nu wel onmogelijk worden omdat het zo ingeburgerd is.

Volgens mij wordt er genoeg gewaarschuwd voor vet eten. McDonalds is niks mis mee, als je het met mate eet... Dat er mensen zijn die er wekelijks komen is hun fout.

De prijzen worden wel steeds hoger. Een McKroket was vroeger een euroknaller... goedkoop alternatief voor een broodje kroket. Maar tegenwoordig is die hier al 2,25 dacht ik. Dan haal ik net zo goed een broodje Kwekkeboom.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:15:53 #81
346939 Janneke141
pi_152325278
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:08 schreef I-care het volgende:

[..]

Hoeveel tieners hebben de weloverwogen keuze gemaakt toentertijd denk je? En daarbij mensen starten in de meest beïnvloedbare periode in hun leven, en dat wil je allemaal maar steken op eigen verantwoording? Maar de bedrijven die dit allemaal mogelijk maakte met reclame beïnvloeding nog even een hart onder de riem toesteken?

Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. Maar alla.
Nee, jij bent degene die het omdraait door individuele verantwoordelijkheden te willen leggen bij bedrijven, overheid, media, omgeving. In plaats van bij degene die uiteindelijk besluit om iets te gaan doen, in dit geval roken.
pi_152325369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, jij bent degene die het omdraait door individuele verantwoordelijkheden te willen leggen bij bedrijven, overheid, media, omgeving. In plaats van bij degene die uiteindelijk besluit om iets te gaan doen, in dit geval roken.
Mensen, zeker beinvloedbare tieners, dienen wel beschermt te worden tegen gif. Het verbannen van reclame voor roken vind ik er erg goede maatregel. Bedrijven en overheden zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van de voedingsstoffen en andere stoffen die worden verkocht. Gelukkig wel, want anders krijg je helemaal veel van die paardenvlees/kalkoenvlees schandalen.

Je kan van kinderen niet verwachten dat ze verstandig kiezen.
pi_152325383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, je verlegt de ethische verantwoording naar het individu, en geeft bedrijven de rechten de waar aan te bieden omwille van vrijheid van ondernemen. Op basis van welke richtlijn dan ook.. Dat is heel merkwaardig.

Op basis van die redenering mag een baby ook gaan roken dan? Als moeder moet je dat toch zelf weten dan, wat je je kind aanbiedt?
pi_152325454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef I-care het volgende:

[..]

Zo eerlijk mogelijk voedsel promoten. Dus geen tot zeer weinig toevoegingen in het eten, en zoveel mogelijk vers voedsel.

Jong geleerd is oud gedaan, en als we allemaal opgroeien met 'Mc Donalds in extremis' dan kan dit potentieel back-fireren.
Geen toevoegingen en vers is niet gelijk aan gezond. Verder zijn toevoegingen niet altijd ongezond.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:23:29 #85
346939 Janneke141
pi_152325495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:19 schreef tharealmb het volgende:
Je kan van kinderen niet verwachten dat ze verstandig kiezen.
Klopt, maar kinderen worden volwassen.
Daarnaast mag je best van de volwassenen om die kinderen heen verwachten dat ze helpen bij dat soort keuzes door voorlichting en opvoeding.
pi_152325570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopt, maar kinderen worden volwassen.
Daarnaast mag je best van de volwassenen om die kinderen heen verwachten dat ze helpen bij dat soort keuzes door voorlichting en opvoeding.
Er zijn ook genoeg ouders die niet goed geinformeerd zijn. Dat zou ook zoveel extra tijd kosten, dan mag je wel naar een 32 urige werkweek gaan. Ouders die bijvoorbeeld geen opleiding hebben of een lager IQ hebben, verdoemen dus hun kinderen tot dezelfde problematiek. Zo zet je kinderen bij geboorte al met 2-0 achter.

Volwassenen mogen zelf kiezen wat ze willen. Als ze willen roken mag dat (18+) en drinken hetzelfde. Maar alles bij de ouders neerleggen is te makkelijk. Heb je zelf al kinderen in die leeftijdscategorie?

En zelf wel eens iets achter de rug van je ouders om gedaan? Hoort toch een beetje bij het puberen. Maar of ze dan aan sigaretten kunnen komen vind ik minder erg dan bijvoorbeeld XTC (want tja... is toch eigen verantwoording? dan kan hard-drugs ook wel).
pi_152325766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:22 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Geen toevoegingen en vers is niet gelijk aan gezond. Verder zijn toevoegingen niet altijd ongezond.
Het principe is leidend, niet de uitzonderingen. De balans is zoek aan het raken.
pi_152325821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:36 schreef I-care het volgende:

[..]

Het principe is leidend, niet de uitzonderingen. De balans is zoek aan het raken.
Het is niet alsof de info verborgen is. En je kan het principe wel leidend vinden, maar ik ben tegen het geven van niet helemaal kloppende info. Dus als je vanuit de overheid gaat roepen 'vers en zonder toevoegingen is gezond' dan vind ik dat verkeerd.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:40:28 #89
346939 Janneke141
pi_152325864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:27 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg ouders die niet goed geinformeerd zijn. Dat zou ook zoveel extra tijd kosten, dan mag je wel naar een 32 urige werkweek gaan. Ouders die bijvoorbeeld geen opleiding hebben of een lager IQ hebben, verdoemen dus hun kinderen tot dezelfde problematiek. Zo zet je kinderen bij geboorte al met 2-0 achter.
Dus hebben we een breed scala aan voorlichting op allerlei vlakken - niet alleen bij de ouders. Er zijn ook scholen, verenigingen, Sire-campagnes en teksten op pakjes sigaretten.
quote:
Volwassenen mogen zelf kiezen wat ze willen. Als ze willen roken mag dat (18+) en drinken hetzelfde. Maar alles bij de ouders neerleggen is te makkelijk. Heb je zelf al kinderen in die leeftijdscategorie?
Ik sta voor de klas, telt dat ook?
quote:
En zelf wel eens iets achter de rug van je ouders om gedaan? Hoort toch een beetje bij het puberen. Maar of ze dan aan sigaretten kunnen komen vind ik minder erg dan bijvoorbeeld XTC (want tja... is toch eigen verantwoording? dan kan hard-drugs ook wel).
Natuurlijk, dat hoort bij puberen. Geloof mij, er is geen leerling in de hele school te vinden die niet weet dat roken slecht voor je is. Toch rookt een kwart. Als een leerling wil stoppen (of niet wil beginnen) dan moet dat uit de leerling zelf komen. Een verbod (van de overheid, de school of de ouders) werkt namelijk toch niet.

Jongeren willen trainen in eigen verantwoordelijkheid is iets heel anders dan zo maar alles goed vinden.
pi_152325949
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het is niet alsof de info verborgen is. En je kan het principe wel leidend vinden, maar ik ben tegen het geven van niet helemaal kloppende info. Dus als je vanuit de overheid gaat roepen 'vers en zonder toevoegingen is gezond' dan vind ik dat verkeerd.
Het is waar. Het heeft toch geen enkele zin meer. Ik heb mijn mening gegeven, en meer dan dat kan ik toch niet. :P
pi_152326064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus hebben we een breed scala aan voorlichting op allerlei vlakken - niet alleen bij de ouders. Er zijn ook scholen, verenigingen, Sire-campagnes en teksten op pakjes sigaretten.

[..]

Ik sta voor de klas, telt dat ook?

[..]

Natuurlijk, dat hoort bij puberen. Geloof mij, er is geen leerling in de hele school te vinden die niet weet dat roken slecht voor je is. Toch rookt een kwart. Als een leerling wil stoppen (of niet wil beginnen) dan moet dat uit de leerling zelf komen. Een verbod (van de overheid, de school of de ouders) werkt namelijk toch niet.

Jongeren willen trainen in eigen verantwoordelijkheid is iets heel anders dan zo maar alles goed vinden.
Gewoon totaal verbieden... Niks moeilijke discussies over eigen verantwoording.
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:49:51 #92
346939 Janneke141
pi_152326098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:48 schreef I-care het volgende:

[..]

Gewoon verbieden. De eindoplossing voor alles.
pi_152326122
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon verbieden. De eindoplossing voor alles.
Niet dan?

Het had er helemaal niet mogen wezen eigenlijk.. Maar dat wil er maar niet in bij jou.
pi_152326220
Er kan zich beter een Taco Bell vestigen in Nederland.
Ура для россии
  woensdag 6 mei 2015 @ 11:59:57 #95
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_152326295
Smerigste eten ooit, alleen als het echt niet anders kan even een burger maar daarna al weer spijt en een uur later weer honger...
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:04:40 #96
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_152326389
Big Mac Menu vind ik wel te vreten maar dan hooguit éénmaal per halfjaar ofzo.
pi_152326877
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:41 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat zeg je goed ja. Niet iedereen. Dus waarom dan wel van iedereen willen afpakken? :')
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:33:47 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152327129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef waht het volgende:

[..]

Al zouden deze "gezonde" mensen meer zorgkosten maken op hun oude dag leveren ze netto nog steeds meer op gezien betere inzet tijdens productieven jaren.

Dat riedeltje dat ongezonde mensen minder kosten omdat ze vroeger sterven zal vast heel handig zijn voor bepaalde lobbygroepen maar niet voor ons.
Jij werkt al, dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:05:56 #99
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328097
quote:

[..]

Jij bent nu wel een beetje vals aan het spelen omdat jij afgaat op rekenwerk met de toen geldende AOW-leeftijdsgrens, VUT-regelingen etc.
De vraag is hoe het uitpakt als we in de toekomst pas met 67, 70 of later met pensioen mogen en we nog beter zijn geworden in het decennia lang in leven houden van iemand die al lang dood had moeten zijn. Ik hoorde laatst een man van in de 40 vertellen over zijn vader die al 6 bypassoperaties had gehad en al meer dan 20 jaar aan de derde helft van zijn leven bezig is. Een dure grap!
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:07:30 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:53 schreef waht het volgende:

[..]

Het kan meespelen dat Weltschmerz een roker is. Dit doortrekken op voeding...
Het klopt echter niet met de hogere leeftijden waarmee we met pensioen gaan en de steeds betere mogelijkheden om mensen in leven te houden met een broze gezondheid.
#NoDAPL
pi_152328202
quote:

Eigen verantwoordelijkheid hoe vaak je er heen gaat.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:10:24 #102
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328231
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
Een verbod op roken op of in de buurt van de school (voor de leerlingen en leraren, niet voor de andere mensen) zorgt er echter wel voor dat minder kinderen beginnen met roken. Juist in die levensfase startten de meeste rokers met het roken. Rokers zijn uiterst beïnvloedbare mensen die veel sneller beginnen met roken als ze anderen zien roken. Dat kan ook buiten school gebeuren maar aangezien de kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is de invloed van school erg groot.
#NoDAPL
pi_152328268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent nu wel een beetje vals aan het spelen omdat jij afgaat op rekenwerk met de toen geldende AOW-leeftijdsgrens, VUT-regelingen etc.
Nee, ik het het alleen over de zorgkosten. Ouderdom is de kip met de gouden eieren voor de zorgindustrie, vandaar ook dat in de strijd tegen het roken alle leugens geoorloofd zijn, want dat is nog meer dan overgewicht de vijand van hoogbejaardheid. Bijna elke 80-plusser is elke dag weer kassa met zijn pillendoos, terwijl de kunstheupen e.d. helemaal duur zijn.

Als je daar de pensioenen en AOW bij gaat tellen wordt het helemaal duidelijk wie er nou eigenlijk op wiens zak teert.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:12:09 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef zarGon het volgende:
Huidige situatie in...

Amsterdam:
[ afbeelding ]

Rotterdam:
[ afbeelding ]

New York:
[ afbeelding ]
Zie je al die kleine rode puntjes? Gok eens... Inderdaad, dat zijn allemaal McDonald's-vestigingen.
In Eindhoven zijn er ook al 3 filialen van de McGarbage.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:12:28 #105
346939 Janneke141
pi_152328289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een verbod op roken op of in de buurt van de school (voor de leerlingen en leraren, niet voor de andere mensen) zorgt er echter wel voor dat minder kinderen beginnen met roken. Juist in die levensfase startten de meeste rokers met het roken. Rokers zijn uiterst beïnvloedbare mensen die veel sneller beginnen met roken als ze anderen zien roken. Dat kan ook buiten school gebeuren maar aangezien de kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is de invloed van school erg groot.
:') Ja hoor, die hadden we nog niet gehad.

Maar ik zal je uit de droom helpen: we hebben het een tijdje verboden in het zicht van de school. Dan gaan ze precies om de hoek staan. Ben je klaar met je verbod. Ik heb ze dan liever in het zicht, dan weet ik tenminste wie ik nog aan kan spreken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:14:26 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar ik zal je uit de droom helpen: we hebben het een tijdje verboden in het zicht van de school. Dan gaan ze precies om de hoek staan. Ben je klaar met je verbod. Ik heb ze dan liever in het zicht, dan weet ik tenminste wie ik nog aan kan spreken.
Vroeger had je vaak het verbod om het schoolplein te verlaten voor leerlingen, in ieder geval onder klas 4 of zo. Voer dat terug in en het probleem is opgelost. ;)
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:14:49 #107
93664 waht
Mushir
pi_152328357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je gaat maar lekker ergens anders roken, Janneke. Niet voor de klas.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:14:52 #108
346939 Janneke141
pi_152328358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vroeger had je vaak het verbod om het schoolplein te verlaten voor leerlingen, in ieder geval onder klas 4 of zo. Voer dat terug in en het probleem is opgelost. ;)
Oh, is het zo simpel.

Wat stom dat wij daar niet aan gedacht hebben.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:15:50 #109
346939 Janneke141
pi_152328397
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

En als ik nou het raam open zet?
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:16:36 #110
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ik het het alleen over de zorgkosten.
Die extreem hoog zijn voor mensen die een CVA krijgen dankzij de technieken om die mensen nog decennia lang in leven te houden, decennia in welke deze mensen weinig productief zijn. Het maakt nogal verschil of dat je iemand 6 keer kan behandelen en dat die persoon nog 40 jaar leeft terwijl gezonden mensen t/m hun 70ste blijven werken of dat iemand na 2 keer behandelen overlijdt en dat gezonde mensen met 50 jaar met de VUT gaan. Die cijfers zijn gebaseerd op een verouderd beeld waar we steeds verder van af drijven.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:17:25 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328452
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef waht het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat dat vroeger nog mocht. :|W
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:19:19 #112
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152328519
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, is het zo simpel.

Wat stom dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Je kan zeggen wat je wil van de jaren 50 in dit deel van Europa (tucht, orde, discipline) maar de resultaten waren top.
#NoDAPL
pi_152328582
Een mc donalds aan de rand van elke grote stad is wel genoeg.
Twiddel
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:21:40 #114
346939 Janneke141
pi_152328602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil van de jaren 50 in dit deel van Europa (tucht, orde, discipline) maar de resultaten waren top.
Als je vooral niet wil definiëren wat je precies voor resultaten wil hebben, dan waren ze inderdaad fantastisch.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:32:21 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152328972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik betaal al meer premie omdat ik een pakje shag per week rook.
Dat is niet erg. Maar ik zou graag iets terug ontvangen wanneer ik totaal geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgkosten. Dat is trouwens ooit geweest waarbij je iets kon terug ontvangen als je een jaar lang niet gebruik had gemaakt van je ziektekosten. Bovendien sluit je juist een verzekering af om risico's af te dekken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:36:12 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152329086
quote:

[..]

Een verbod lost namelijk alle problemen op?
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:37:53 #118
346939 Janneke141
pi_152329139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als je iets verbiedt verdwijnt namelijk ook automagisch de behoefte. Komt nog bij dat ieder verbod heel makkelijk te handhaven is.
pi_152329254
Ik ben er al een jaar of twee niet geweest en wilde laatst even een burgertje of menu halen, maar die prijzen zijn niet in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is een (matige) snelle hap, en je betaalt er een prijs voor alsof je een redelijk gerecht gaat halen.
Denk dat ze daar als eerste naar moeten kijken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:43:31 #120
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_152329360
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik ben er al een jaar of twee niet geweest en wilde laatst even een burgertje of menu halen, maar die prijzen zijn niet in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is een (matige) snelle hap, en je betaalt er een prijs voor alsof je een redelijk gerecht gaat halen.
60 cent voor een beetje saus en dan vragen of je iets over hebt voor het Ronald Mac Donald fonds ofzo. Ik zeg dan altijd: betaal dat maar van die 60 cent :')
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:51:52 #121
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152329653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als je iets verbiedt verdwijnt namelijk ook automagisch de behoefte. Komt nog bij dat ieder verbod heel makkelijk te handhaven is.
McDonalds verbieden zal niet zo moeilijk zijn en ik denk niet dat er dan een bigmac straathandel zal ontstaan, maar het hele verbod zou onzinnig zijn. Dan moet je ook de NL snackbar moeten verbieden en dan is het hek van de dam.
reset
  woensdag 6 mei 2015 @ 14:16:19 #122
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152330495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat dat vroeger nog mocht. :|W
Tja en je mocht ook op het schoolplein roken mits je een briefje gemaakt door je ouders kon laten zien. Bij twijfel belde de directeur de ouders even op.
Bovendien had ik een leraar wiskunde(LTS) die al sommen op het bord geschreven had zonder uitwerking en liet leerlingen de sommen aan het bord uitwerken. Zo had de beste man tijd om aan een stuk door zijn peukje te roken.
pi_152331642
Vind het er altijd wel chill eten. Tenminste als het niet te druk is, kun je toch wel genieten van een goede burger en french fries. ^O^
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:07:07 #124
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152332216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja en je mocht ook op het schoolplein roken mits je een briefje gemaakt door je ouders kon laten zien. Bij twijfel belde de directeur de ouders even op.
Bovendien had ik een leraar wiskunde(LTS) die al sommen op het bord geschreven had zonder uitwerking en liet leerlingen de sommen aan het bord uitwerken. Zo had de beste man tijd om aan een stuk door zijn peukje te roken.
Ik ben blij dat we op dat vlak een beetje vooruitgang hebben geboekt. For the time being.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:07:38 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152332237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Automagisch. _O-

quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Of moet de Nederlander eens kritisch naar zichzelf kijken, de prijs zou lager liggen als de Nederlanders die zulke junkfood eten de McGarbage links zouden laten liggen. ;)
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:14:24 #126
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152332525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ik betaal al meer premie omdat ik een pakje shag per week rook.
Dat is niet erg. Maar ik zou graag iets terug ontvangen wanneer ik totaal geen gebruik heb gemaakt van mijn zorgkosten.
1. Je betaalt niet voor het verhoogde risico's op zorgkosten, je betaalt omdat roken als maatschappelijk ongewenst wordt beschouwd door de samenleving.

2. Dat risico is flink verhoogd bij jou doordat jij al zo lang rookt dus het is een kwestie van geluk of dat jij wel of niet de 60-70 haalt zonder een gruwelijke luchtwegaandoening, longkanker of een andere gruwelijke aandoening te krijgen. Het is Russisch roulette, het kan dat jij geluk hebt, het kan dat jij pech hebt. Je hebt het niet zelf in de hand als je kiest om te roken. Ja, ook mensen die niet roken kan van alles overkomen maar de kans daarop is kleiner. Maar dit staat allemaal los van de accijns, die accijns dienen niet om zorgkosten te compenseren of zo.

My two cents: spreek met alle landen in Europa af om tegelijkertijd de accijns te verhogen naar 20 Euro per pakje: lekker extra cashen voor de overheid en veel mensen die een serieuze poging wagen om te stoppen met roken. Win/win. 8-)
#NoDAPL
pi_152332639
Én ondertussen opent een burgemeester een mcdonalds in Rotterdam. Moet niet gekker worden.
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:21:21 #128
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_152332775
werkgelegenheid belangrijker als gezondheid...
welkom in Nederland.
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:24:09 #129
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_152332867
McDrek :r :r :r
Zelfs micro organismen en bacteriën moeten die troep niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 06-05-2015 15:42:34 ]
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:31:14 #130
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_152333146
bij ons komt er ook een nieuwe Fastfood restaurant erbij.
de gemeente maar afvragen waarom mensen zo dik zijn.

wel zitten juichen dat ze mensen aan het werk kunnen zetten in het restaurant.
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:40:07 #131
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152333517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooit een keer gegeten maar nooit meer. Ik eet nog liever gras. Maar om dan nu dit soort ketens te weren en eventueel te verbieden is totale nonsens.

Als je al vette hap eet dan gaat mijn voorkeur uit naar ambachtelijk gebakken hap.
http://frieten.blogspot.n(...)in.html#.VUoZh5PfOPU
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:49:01 #132
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152333915
Ik eet nog liever elke dag bij de Mac dan gesuikerde rotzooi uit de supermarkt :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:09:06 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152334634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef cb2013 het volgende:
Én ondertussen opent een burgemeester een mcdonalds in Rotterdam. Moet niet gekker worden.
[ afbeelding ]
:|W
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:09:59 #134
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152334664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 11:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
Smerigste eten ooit, alleen als het echt niet anders kan even een burger maar daarna al weer spijt en een uur later weer honger...
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:10:38 #135
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152334688
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:49 schreef Woods het volgende:
Ik eet nog liever elke dag bij de Mac dan gesuikerde rotzooi uit de supermarkt :')
http://www.dailymail.co.u(...)one-Silly-Putty.html

Eet smakelijk.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:11:10 #136
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152334711
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:12:32 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152334759
Doet me denken aan de South Park aflevering over fanatieke anti-rokers... Zelfs een staalarbeider nog even z'n laatste pleziertje, een peukje, afnemen onder het mom van 'gezondheid is beter'.

Echt compleet doorgeslagen die gezondheidscultus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:12:46 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152334770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ooit een keer gegeten maar nooit meer. Ik eet nog liever gras. Maar om dan nu dit soort ketens te weren en eventueel te verbieden is totale nonsens.
Een forse extra belasting voor die tenten (50% van de omzet?) is ook een optie, je moet alleen zien dat je het goed verpakt zodat het juridisch overeind blijft.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:14:38 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152334833
[Zeikmodus aan]

Waarom ook geen belasting op sporten? Waarom zou ik moeten opdraaien voor de kosten van gezondheidsfreaks die in het weekend allerlei kekke blessures oplopen? Ze kunnen ook gewoon een boek lezen. Veel minder gevaarlijk.

[Zeikmodus uit]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152334868
quote:
Anti-McDonalds propaganda voor wetenschappelijk ongeletterden - "oooh kijk al die enge chemische namen eens"
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:15:27 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152334869
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doet me denken aan de South Park aflevering over fanatieke anti-rokers... Zelfs een staalarbeider nog even z'n laatste pleziertje, een peukje, afnemen onder het mom van 'gezondheid is beter'.
Het probleem is niet dat hij een gepercipiëerd pleziertje heeft (ik betwijfel of dat het daadwerkelijk plezier geeft, zeker als je het afzet tegen alle momenten dat je onrustig wordt doordat je weer toe bent aan je fix). Het probleem is dat andere mensen meegenieten van dat pleziertje. Het is rationeel om het roken aan banden te leggen, goed anti-rookbeleid moet in het bijzonder gericht worden op kinderen, op dat vlak laat Nederland nog flink wat steken vallen. Die ouderen gaan vanzelf wel een keer dood, zolang er maar weinig kinderen starten met roken daalt het percentage vanzelf.
#NoDAPL
pi_152334894
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:49 schreef Woods het volgende:
Ik ook, niets mis met McDonalds eens in de paar maanden
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:16:52 #143
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152334928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Ik ook, niets mis met McDonalds eens in de paar maanden
Mensen doen vrij histirisch over deze toko terwijl ze dagelijks vrijwel hetzelfde aan rotzooi naar binnen kanen :')
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:17:33 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152334953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat hij een gepercipiëerd pleziertje heeft (ik betwijfel of dat het daadwerkelijk plezier geeft, zeker als je het afzet tegen alle momenten dat je onrustig wordt doordat je weer toe bent aan je fix). Het probleem is dat andere mensen meegenieten van dat pleziertje. Het is rationeel om het roken aan banden te leggen, goed anti-rookbeleid moet in het bijzonder gericht worden op kinderen, op dat vlak laat Nederland nog flink wat steken vallen. Die ouderen gaan vanzelf wel een keer dood, zolang er maar weinig kinderen starten met roken daalt het percentage vanzelf.
Uhm ja... zij het dat je al nergens meer mag roken binnen (waarmee ik het ook volledig eens ben).

Gewoon doorgeslagen politiek correcte gezondheidsmanie, en niet eens uit oogpunt van daadwerkelijke bezorgdheid omtrent mensenlevens, maar om, zoals Waht het weer schitterend dom rechts formuleerde, 'de productiviteit' niet in gevaar te brengen.

Gaat allemaal om centen. En elkaar het daglicht in de ogen niet meer gunnen, want oh,oh, misschien moeten een paar van mijn belastingcenten wel naar zaken waar ik het niet mee eens ben.

Gezeik, meer is het niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:18:31 #145
346939 Janneke141
pi_152334997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
(50% van de omzet?)
Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen. Voortaan alleen nog maar eten halen bij gecertificeerde schijf-van-vijf verantwoorde door zes ambtenaren gestempelde macrobiotisch-biologische eettenten.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:19:18 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen. Voortaan alleen nog maar eten halen bij gecertificeerde schijf-van-vijf verantwoorde door zes ambtenaren gestempelde macrobiotisch-biologische eettenten.
De vlag kan uit, ik ben het eens met Janneke..

Achterlijkheid in Nederland tegenwoordig... :N
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:19:46 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm ja... zij het dat je al nergens meer mag roken binnen (waarmee ik het ook volledig eens ben).

Gewoon doorgeslagen politiek correcte gezondheidsmanie, en niet eens uit oogpunt van daadwerkelijke bezorgdheid omtrent mensenlevens, maar om, zoals Waht het weer schitterend dom rechts formuleerde, 'de productiviteit' niet in gevaar te brengen.

Gaat allemaal om centen. En elkaar het daglicht in de ogen niet meer kunnen, want oh,oh, misschien moeten een paar van mijn belastingcenten wel naar zaken waar ik het niet mee eens ben.

Gezeik, meer is het niet.
De ware motieven weet je nooit bij politici (beroepsleugenaars) maar qua gezondheid valt er ook nog wel flink wat winst te boeken door bijv. het roken op terrassen, stranden etc. te verbieden. Wij lopen op dat vlak achter op een aantal andere landen, waaronder de USA.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:20:24 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De ware motieven weet je nooit bij politici (beroepsleugenaars) maar qua gezondheid valt er ook nog wel flink wat winst te boeken door bijv. het roken op terrassen, stranden etc. te verbieden. Wij lopen op dat vlak achter op een aantal andere landen, waaronder de USA.
Welja, joh... roken in de buitenlucht verbieden... Ga je auto's ook weren uit de buitenlucht met hun viezigheid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:20:26 #149
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335064
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van de omzet nog wel. Man, doe niet zo moeilijk en verbied het hele zooitje dan maar meteen.
Deal! ^O^
#NoDAPL
pi_152335124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Zelfs micro organismen en bacteriën moeten die troep niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_152335144
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef Woods het volgende:

[..]

Mensen doen vrij histirisch over deze toko terwijl ze dagelijks vrijwel hetzelfde aan rotzooi naar binnen kanen :')
Ja he, alsof elke dag of elke twee dagen zoute snacks en chocola en Haribo en pizza en instant noodles en vele andere troep met slechte vetten zoveel beter is dan 1x elke maand of twee maanden bij McDonalds een paar burgers eten.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:23:42 #152
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152335188
In de VS vond ik het altijd een treurig bedoeling bij de Mac. Sociale (zwarte) onderklasse die er voor een hongerloontje werkt. Diezelfde groep staat met de hele familie vol overgewicht in de rij om te eten, simpelweg omdat eten bij de Mac een stuk goedkoper is dan zelf vers en gezond eten maken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:24:40 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welja, joh... roken in de buitenlucht verbieden... Ga je auto's ook weren uit de buitenlucht met hun viezigheid?
Zo gauw elektrisch rijden voor iedereen een optie is, al dan niet met waterstofgas (ja, dat zijn ook elektrische auto's), ja. Voor nu zullen we genoegen moeten nemen met het ontmoedigen van het autogebruik voor korte afstanden. Ik denk bijvoorbeeld aan meer eenrichtingswegen in steden omdat het de verkeersveiligheid bevordert (meer ruimte voor fietspaden die je netjes kan afschermen van de weg) en zodat het je met de fiets verplaatsen handiger is dan de auto te nemen. Dat is het nu ook al vaak maar nu heeft nog niet iedereen dit in de gaten. ;)
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:25:13 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335244
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:23 schreef hmmmz het volgende:
In de VS vond ik het altijd een treurig bedoeling bij de Mac. Sociale (zwarte) onderklasse die er voor een hongerloontje werkt. Diezelfde groep staat met de hele familie vol overgewicht in de rij om te eten, simpelweg omdat eten bij de Mac een stuk goedkoper is dan zelf vers en gezond eten maken.
Goed punt!
Al zijn de meeste klanten hier toch ook mensen uit de sociale onderklasse?
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:25:53 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo gauw elektrisch rijden voor iedereen een optie is, al dan niet met waterstofgas (ja, dat zijn ook elektrische auto's), ja. Voor nu zullen we genoegen moeten nemen met het ontmoedigen van het autogebruik voor korte afstanden. Ik denk bijvoorbeeld aan meer eenrichtingswegen in steden omdat het de verkeersveiligheid bevordert (meer ruimte voor fietspaden die je netjes kan afschermen van de weg) en zodat het je met de fiets verplaatsen handiger is dan de auto te nemen. Dat is het nu ook al vaak maar nu heeft nog niet iedereen dit in de gaten. ;)
Goeiedag zeg...

:{
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:26:40 #156
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef Woods het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik stop nooit dergelijke stoffen in mijn mond. Nu ja, bij het poetsen van mijn tanden misschien.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:27:27 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik stop nooit dergelijke stoffen in mijn mond. Nu ja, bij het poetsen van mijn tanden misschien.
Geweldig Bram... dring jouw kijk op 'het goede leven' alleen niet aan anderen op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152335337
quote:

[..]

Inderdaad gewoon verbieden dat roken. En drinken ook. En fast food. Extreme sporten ook. Auto's die harder kunnen dan 130 ook. Allemaal gevaarlijk en eng. De overheid weet alles beter, dus de overheid bepaald.

Flikker toch op kankermongool :') Ga lekker naar China als je geen keuzes wil maken. Echt weer inteelt volk hier in dit topic
pi_152335384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wow, jij bent duidelijk een fan van allerlei dingen verbieden.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:29:01 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geweldig Bram... dring jouw kijk op 'het goede leven' alleen niet aan anderen op.
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting. Een soort van compensatie omdat de McGarbage bijdraagt tot maatschappelijke kosten en ander maatschappelijk leed.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:29:06 #161
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_152335395
Er zijn zoveel ergere dingen in Nederland alleen al dan de Mcdonalds. Laat ze lekker. _O-
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:30:04 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting. Een soort van compensatie omdat de McGarbage bijdraagt tot maatschappelijke kosten en ander maatschappelijk leed.
Welja, extra belasting... raak mensen nog meer in hun portemonnee, juist de onderklasse.

Goed bezig, wereldverbeteraar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:30:24 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152335449
quote:

[..]

JIj was in de middeleeuwen iig een hele goeie horige geweest, lekker slaafs de kerk (nu dus de overheid) alles laten bepalen in je leven ipv zelf nadenken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:30:27 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335451
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wow, jij bent duidelijk een fan van allerlei dingen verbieden.
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:31:07 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

JIj was in de middeleeuwen iig een hele goeie horige geweest, lekker slaaf de kerk (nu dus de overheid) alles laten bepalen in je leven ipv zelf nadenken.
Ik denk eerder dat ik tijdens de middeleeuwen zou zijn onthoofd.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:31:15 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.
Dat blijkt ja.

Ik ga even (buiten) roken. Zo'n lekkere tabaksstaaf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:31:24 #167
346939 Janneke141
pi_152335490
quote:
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting.
Make that the cat wise. Een belasting van 20 euro op een product van een paar euro, een fastfoodketen ongeveer 5 keer zijn bruto winst aan belasting laten betalen. Je doet niets anders dan jouw visie op wat goed is aan anderen opdringen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:31:46 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Make that the cat wise. Een belasting van 20 euro op een product van een paar euro, een fastfoodketen ongeveer 5 keer zijn bruto winst aan belasting laten betalen. Je doet niets anders dan jouw visie op wat goed is aan anderen opdringen.
Twee vlaggen naar buiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:32:16 #169
346939 Janneke141
pi_152335524
quote:
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal
Zoals te doen gebruikelijk zul je dan voor de term 'liberaal' ook wel weer je eigen definitie hebben verzonnen. Wat jij wil en doet heeft werkelijk niets met liberalisme van doen.
pi_152335542
quote:

[..]

Dingen verbieden is inderdaad heel liberaal
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:34:02 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welja, extra belasting... raak mensen nog meer in hun portemonnee, juist de onderklasse.
Integendeel, ik zou die opbrengsten gebruiken om groenten goedkoper te maken en bewegen te stimuleren. Wat meer bos in Nederland en speciale joggingparcours zou trouwens ook wel leuk zijn.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:34:51 #172
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152335613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Integendeel, ik zou die opbrengsten gebruiken om groenten goedkoper te maken en bewegen te stimuleren. Wat meer bos in Nederland en speciale joggingparcours zou trouwens ook wel leuk zijn.
En ik vind gewoon dat je niet zo moet ingrijpen in de persoonlijke levensfeer, het is niet verplicht om gezond te zijn en te oud te worden.
Get woke, go broke!
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:35:24 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335636
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dingen verbieden is inderdaad heel liberaal
Dat kan inderdaad heel erg liberaal zijn, indien de vrijheden van anderen beschermd worden door vrijheden van mensen die iets doms en slechts doen te beperken. Een roker beperkt de vrijheid van anderren om niet vergiftigd te worden dus is het verbieden van roken op tal van plaatsen liberaal. Wie zijn er een voorstander van het rookverbod, de liberals of de conservatives? ;)
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:35:27 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335640
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Want iedereen vindt sporten leuk en knaagt het liefst groenvoer 7 dagen per week.

Gatverdamme man...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:35:53 #175
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En ik vind gewoon dat je niet zo moet ingrijpen in de persoonlijke levensfeer, het is niet verplicht om gezond te zijn en te oud te worden.
Nee, maar het is wel prettig voor de mensen indien hun kwaliteit van leven verbetert.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:35:54 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335671
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad heel erg liberaal zijn, indien de vrijheden van anderen beschermd worden door vrijheden van mensen die iets doms en slechts doen te beperken. Een roker beperkt de vrijheid van anderren om niet vergiftigd te worden dus is het verbieden van roken op tal van plaatsen liberaal. Wie zijn er een voorstander van het rookverbod, de liberals of de conservatives? ;)
Proest...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:36:14 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152335690
quote:

[..]

Je moet mensen ook iets gunnen Bram. Als ik in een maatschappij moet leven met allerlei verboden of veel tax moet betalen voor zaken waar ik plezier van heb dan is dat triest.
Voorlichting en opvoeding prima. Met elkander rekening houden ook prima. Maar het moet niet doorslaan in een maatschappij waar uiteindelijk niets meer mag tenzij je veel tax betaalt.

En wanneer je gaat bepalen hoe iemand moet leven dan nemen steeds minder mensen hun eigen verantwoording. Ik zie dat nu al terug in de maatschappij.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:36:25 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335700
quote:

[..]

Nee, maar het is wel prettig voor de mensen indien hun kwaliteit van leven verbetert.
Oh ja, daar gaat het om. Mensen mogen straks alleen nog werken, sporten, groenten vreten en dood gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152335718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:23 schreef hmmmz het volgende:
Volgens mij is McDonalds echt wel duurder dan havermout en bevroren fruit en groenten (en zelfs vers fruit en groenten bij aanbiedingen) en kwark en pindakaas en veel ander goedkoop voedsel kopen. En bespaar op onzinsnacks als chips en snoep en besteed dat geld aan vlees voor de avondmaaltijd en af en toe vis.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:37:03 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152335736
quote:

[..]

En dat is dus verplicht?

Misschien willen die mensen dat wel helemaal niet, waarom zou jij dat moeten bepalen voor ze?

Als ik met veel vet vreten en alcohol graag dood zou willen zijn voor mijn xx-ste, dan is dat mijn goed recht.
Get woke, go broke!
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:37:04 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335738
quote:

[..]

Bij mijn kwaliteit van leven hoort roken en lekker vreten.

En nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152335755
quote:

[..]

Volgens mij verwar je een aantal dingen met elkaar. Een kroegeigenaar die dezelfde redenatie volgt en dus in zijn kroeg roken verbiedt is inderdaad liberaal. De overheid die gaat bepalen of je wel of niet mag roken is dat niet.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:37:45 #183
346939 Janneke141
pi_152335768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bij mijn kwaliteit van leven hoort roken en lekker vreten.

En nu?
Dan zie jij dat verkeerd. Het wordt hoog tijd dat jij tegen jezelf in bescherming wordt genomen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:38:16 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zie jij dat verkeerd. Het wordt hoog tijd dat jij tegen jezelf in bescherming wordt genomen.
Moet ik me bij de gemeente melden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152335863
Gaan ze hun eigen producten eten?
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:42:46 #186
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152335960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Want iedereen vindt sporten leuk en knaagt het liefst groenvoer 7 dagen per week.

Gatverdamme man...
Heerlijke verse paprika's. :9~
#NoDAPL
pi_152335986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Moet ik me bij de gemeente melden?
Is verboden
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:43:43 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152335993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heerlijke verse paprika's. :9~
Dat is nog het ergste ja...

Van die bleke hipsters die elke dag met hun linksdraaiende creme fraiche allerhande ranzigheid bij elkaar flansen en het lekker noemen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:43:53 #189
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je een aantal dingen met elkaar. Een kroegeigenaar die dezelfde redenatie volgt en dus in zijn kroeg roken verbiedt is inderdaad liberaal. De overheid die gaat bepalen of je wel of niet mag roken is dat niet.
Dan zou de niet-roker de keuze hebben tussen meeroken of nooit naar uitgaan. Dat is niet echt handig aangezien de meeste niet-rokers sociale kuddedieren zijn.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:44:26 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste ja...

Van die bleke hipsters die elke dag met hun linksdraaiende creme fraiche allerhande ranzigheid bij elkaar flansen en het lekker noemen...
Een echte bourgondiër moet toch van gevulde paprika's genieten?
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:44:34 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan zou de niet-roker de keuze hebben tussen meeroken of nooit naar uitgaan. Dat is niet echt handig aangezien de meeste niet-rokers sociale kuddedieren zijn.
De verstokte niet-roker kan beter ook niet naar buiten gaan... met al die vieze uitlaatgassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:44:51 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een echte bourgondiër moet toch van gevulde paprika's genieten?
Als er vlees in zit ja, geen tofu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336051
quote:

[..]

Of naar een kroeg gaan waar roken niet mag. Zijn die er niet dan is er blijkbaar geen vraag naar. Jij snapt het echt niet he?
pi_152336075
quote:

[..]

In horeca is roken verboden.
pi_152336082
Optimistische instelling, zeker nu het bewustzijn wb gezond eten zo erg leeft. Tenzij ze hun formule aanpassen aan de mentaliteit van de Nederlander, zie ik weinig kans van slagen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:45:57 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336087
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In horeca is roken verboden.
Dat is voor Bram niet genoeg... het moet OVERAL verboten worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:46:36 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De verstokte niet-roker kan beter ook niet naar buiten gaan... met al die vieze uitlaatgassen.
Een auto is helaas in veel gevallen nog noodzakelijk. Het wordt ook veel gebruikt voor korte ritjes zonder zware lasten maar dat valt op te lossen met goed beleid (helaas gebeurt dat te weinig in Nederland). Roken is voor niets nuttig. Een tijdelijke fix om vervolgens weer ontwenning te krijgen. Zoiets als het heel de dag drinken van koffie, cola of Red Bull omdat je je steeds slap voelt zo gauw het effect is uitgewerkt, de dip na de piek. Wat een feest.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:47:03 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een auto is helaas in veel gevallen nog noodzakelijk. Het wordt ook veel gebruikt voor korte ritjes zonder zware lasten maar dat valt op te lossen met goed beleid (helaas gebeurt dat te weinig in Nederland). Roken is voor niets nuttig. Een tijdelijke fix om vervolgens weer ontwenning te krijgen. Zoiets als het heel de dag drinken van koffie, cola of Red Bull omdat je je steeds slap voelt zo gauw het effect is uitgewerkt, de dip na de piek. Wat een feest.
Roken is zeer nuttig voor mij. Of bepaal jij dat even?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:47:59 #199
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152336184
niet-rokers mogen parkinson krijgen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:48:03 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is voor Bram niet genoeg... het moet OVERAL verboten worden.
Ik zou al blij zijn als we het goede voorbeeld van een bepaalde staat in de USA zouden volgen. Eerst dat maar eens voor elkaar zien te krijgen, daarna zien we wel weer verder. ;)
Het laatste rookverbod is alweer een tijdje geleden en het werd half teruggedraaid: tijd voor de volgende stap.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:48:29 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336208
Oh hemel, die was ik nog vergeten...

Koffie en cola... de volgende 'no no's' uit Bram's Grote Goede Leven Boek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Pretparken zijn ook niet nuttig. Reality programma's op tv ook niet. Gewoon alles verbieden, de mens mag enkel werken en sterven. Begrafenissen zijn ook niet nuttig dus die zijn ook verboden. Resten worden vermalen en als mest gebruikt.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:48:55 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336224
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Pretparken zijn ook niet nuttig. Reality programma's op tv ook niet. Gewoon alles verbieden, de mens mag enkel werken en sterven. Begrafenissen zijn ook niet nuttig dus die zijn ook verboden. Resten worden vermalen en als mest gebruikt.
Dit dus...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:49:10 #204
346939 Janneke141
pi_152336234
quote:

[..]

Fok! is ook niet nuttig.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:49:21 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:45 schreef S2Madness het volgende:
Optimistische instelling, zeker nu het bewustzijn wb gezond eten zo erg leeft. Tenzij ze hun formule aanpassen aan de mentaliteit van de Nederlander, zie ik weinig kans van slagen.
Anderzijds groeit de onderklasse van Nederland, dat is juist goed voor zo'n junkfoodtent.
#NoDAPL
pi_152336264
quote:

[..]

Je houdt jezelf voor de gek. Jij liberaal, laat me niet lachen.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:50:02 #207
433811 I-care
Trainee
pi_152336271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel inderdaad.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:50:16 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336281
quote:

[..]

Schattig maar die laatste stelling klopt niet. ;)
#NoDAPL
pi_152336303
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Serieus? _O-
Even een vraag, heb je autisme?
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:50:48 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336307
quote:

[..]

Uiteraard, menselijke lichamen zullen wel slecht voor het milieu zijn of zo... verbieden!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:50:48 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336308
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:49 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Je houdt jezelf voor de gek. Jij liberaal, laat me niet lachen.
Volgens een onafhankelijke test wel, ik scoorde hoger dan de meeste mensen van FOK die meededen.
#NoDAPL
pi_152336331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Anderzijds groeit de onderklasse van Nederland, dat is juist goed voor zo'n junkfoodtent.
Laten we Amerika als voorbeeld nemen, je ziet hoe geweldig het daar gaat...
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:51:28 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, menselijke lichamen zullen wel slecht voor het milieu zijn of zo... verbieden!
Nee, alle mineralen uit die lichamen en alle energie komt vanzelf weer in het ecosysteem te recht, kwestie van een beetje geduld te hebben. De natuur heeft dat keurig voor ons geregeld.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:52:06 #214
433811 I-care
Trainee
pi_152336367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

Echt compleet doorgeslagen die gezondheidscultus.
Die staalarbeider is slachtoffer van de rooklobby, en nu verdedigen wij zijn 'pleziertje' nog even :P
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:52:15 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336376
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:51 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Laten we Amerika als voorbeeld nemen, je ziet hoe geweldig het daar gaat...
99 op 100 keer zou ik jou gelijk geven wat betreft deze stelling, dit hebben ze goed gedaan in een paar staten.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:52:32 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Die staalarbeider is slachtoffer van de rooklobby, en nu verdedigen wij zijn 'pleziertje' nog even :P
Natuurlijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336388
quote:

[..]

Volgens een onafhankelijke test wel, ik scoorde hoger dan de meeste mensen van FOK die meededen.
Want FOK is een maatstaaf? Ik moet zeggen dat, ondanks je vele inhoudelijk goede posts, je hier toch aardig door de mand valt. Jammer.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152336416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef I-care het volgende:

[..]

Ja hoor Kim Jong-un
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:53:32 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336422
Voor de goede orde, als Bourgondiër eet ik natuurlijk niet bij de McDonalds...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:53:41 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh hemel, die was ik nog vergeten...

Koffie en cola... de volgende 'no no's' uit Bram's Grote Goede Leven Boek.
Koffie niet, cola wel. :6
#NoDAPL
pi_152336443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor de goede orde, als Bourgondiër eet ik natuurlijk niet bij de McDonalds...
Het is ook troep, maar als ik daar een keer wil eten wil ik die kans wel hebben, dat is het meer.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:54:11 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Koffie niet, cola wel. :6
Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:54:25 #223
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336455
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Want FOK is een maatstaaf? Ik moet zeggen dat, ondanks je vele inhoudelijk goede posts, je hier toch aardig door de mand valt. Jammer.
Een mens is net als het leven niet zwart/wit. ;)
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:55:00 #224
346939 Janneke141
pi_152336474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?
Jij snapt het nog steeds niet hè? De prijs van een fles cola moet naar 12 euro, dat is alles.
pi_152336504
quote:

[..]

Suiker.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:55:54 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336509
quote:

[..]

Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:56:00 #227
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jij snapt het nog steeds niet hè? De prijs van een fles cola moet naar 12 euro, dat is alles.
Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een mens is net als het leven niet zwart/wit. ;)
Dat klopt. Misschien was dat wel mijn fout.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:56:33 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren/bevorderen.
Gast, alsjeblieft... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:56:58 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336552
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef aloa het volgende:

[..]

Suiker.
Suiker, de wortel van het kwaad.

En diens satanische broertje, zout.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336568
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Suiker, de wortel van het kwaad.

En diens satanische broertje, zout.
Jij hebt het door ^O^
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:57:41 #232
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152336578
quote:
11s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:59 schreef zarGon het volgende:

Nee man, McDonald's is goed voor je. Trouwens, ik vind helemaal niet dat het normaal is dat tabak en alcohol belast worden. Ik wil gvd goedkoop kunnen zuipen en goedkoop kunnen roken....

Oud worden is overrated :{

Een beetje doodgaan aan een gare kanker of dementie op je 90ste
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:58:01 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336588
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij hebt het door ^O^
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.

Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:58:27 #234
346939 Janneke141
pi_152336607
quote:

[..]

Gast, alsjeblieft... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Told ya.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:58:29 #235
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_152336608
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
Er zijn genoeg voorbeelden
https://www.youtube.com/r(...)onalds+decomposition

Eetsmakelijk!
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:58:49 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Told ya.
Zes vlaggen naar buiten...

Hij meent het...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:58:59 #237
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336627
quote:

[..]

Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.
Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.
#NoDAPL
pi_152336632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Jij laat je brainwashen door de suikermaffia. :7
pi_152336638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:59:54 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.
Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 16:59:57 #241
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336660
quote:
15s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Deze zal vast wel echt zijn. Boeiend.
#NoDAPL
pi_152336672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deze is echt.
_O-
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:00:59 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.
Inderdaad. Werken en sterven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336699
quote:

[..]

Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:01:12 #245
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.
Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:01:29 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336711
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:

[..]

In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
Welja, gooi er nog een comité tegenaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:01:46 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?
Omdat je dan mensen helemaal geen vrije keuze geeft. Je dwingt ze.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:01:46 #248
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152336719
quote:

[..]

:') Wat kan het jou schelen?
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:02:01 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336731
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:

[..]

En/en in plaats van of/of?
Dat draagvlak creëren is inderdaad ook heel erg belangrijk maar ik zie geen kwaad in wat fiscaal beleid. Met computers kan het heel erg gemakkelijk worden geïmplementeerd.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:02:05 #250
433811 I-care
Trainee
pi_152336733
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja hoor Kim Jong-un
Wat recht is is krom, en wat krom is is recht tegenwoordig.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:02:32 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En/en in plaats van of/of?
Dat draagvlak creëren is inderdaad ook heel erg belangrijk maar ik zie geen kwaad in wat fiscaal beleid. Met computers kan het heel erg gemakkelijk worden geïmplementeerd.
Fiscaal beleid, inderdaad. Om mensen bepaalde dingen te ontnemen.

Walgelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152336772
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welja, gooi er nog een comité tegenaan.
Eerst ruimte maken, dan pas toevoegen, anders zien we door de bomen het bos niet meer. Niet iedereen is bevoorrecht met een weldenkend brein.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:03:13 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_152336776
Zitten de huidige restaurants altijd overvol dan?
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:03:59 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat je dan mensen helemaal geen vrije keuze geeft. Je dwingt ze.
Daar staat tegenover dat met die opbrengsten mensen weer extra keuzevrijheid kan worden gegeven op andere vlakken.
#NoDAPL
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:04:43 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar staat tegenover dat met die opbrengsten mensen weer extra keuzevrijheid kan worden gegeven op andere vlakken.
Bram, please...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:04:44 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152336835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Die vraag zou je moeten stellen in de McDonalds-draad in Cul (of all places :?).
#NoDAPL
pi_152336846
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:02 schreef I-care het volgende:

[..]

Wat recht is is krom, en wat krom is is recht tegenwoordig.
Gelukkig kan jij voor iedereen bepalen wat recht is.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:05:12 #258
346939 Janneke141
pi_152336848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bram, please...
Met dat geld kun jij dan extra komkommers kiezen.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:05:50 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336861
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met dat geld kun jij dan extra komkommers kiezen.
Veertien vlaggen naar buiten... we zitten echt op één lijn hier...

Wat een vertoning, Bram...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:07:48 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336922
Extra keuzevrijheid... Mogen ze kiezen uit lekker goedkope gezonde hapjes, een sportschoolabonnement (met reductie!) en toegang tot het Noordhollandsch duinreservaat om in het weekend lekker te wandelen.

En de rest van de week weer minimaal 40 uur 'productief' zijn, natuurlijk.

Gat-ver-damme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:09:43 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152336986
De geneugten des levens, zoals daar zijn vet, suiker, zout, tabak en alcohol, straks alleen nog voor de elite... Het plebs moet en zal heropgevoed worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:10:43 #262
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152337022
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Er zijn genoeg voorbeelden
https://www.youtube.com/r(...)onalds+decomposition

Eetsmakelijk!
Dat is nog niks!

reset
pi_152337049
quote:
13s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee man, McDonald's is goed voor je. Trouwens, ik vind helemaal niet dat het normaal is dat tabak en alcohol belast worden. Ik wil gvd goedkoop kunnen zuipen en goedkoop kunnen roken....

Oud worden is overrated :{

Een beetje doodgaan aan een gare kanker of dementie op je 90ste
Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.

Behandeling tegen longkanker of levertransplantatie (omdat levercirrose) - om maar wat te noemen - zelf betalen, dus. Goed idee.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:12:02 #264
346939 Janneke141
pi_152337061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Het zal ze vooral te doen zijn om het wegdrukken van concurrentie, denk je niet? Omzet afpakken van de lokale patatje van Adje en eventueel concurrenten als BK en KFC. Gekochte omzet noemen we dat.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:12:30 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152337081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.

Behandeling tegen longkanker of levertransplantatie (omdat levercirrose) - om maar wat te noemen - zelf betalen, dus. Goed idee.
:')

Utilisme voor de win.

Klotesamenleving is dit toch ook geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152337116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
De geneugten des levens, zoals daar zijn vet, suiker, zout, tabak en alcohol, straks alleen nog voor de elite... Het plebs moet en zal heropgevoed worden.
Alleen nog voor de elite? Dat je het woord in deze context gebruikt geeft al aan dat je er weinig van snapt. Die zogenaamde "elite" zou wel beter weten, denk je niet?
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:13:48 #267
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152337117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oude mensen zijn duurder op de langere termijn dan rokers en drinkers. Als iemand dood is hoef je geen pensioen uit te betalen of AOW te betalen. En een hartinfarct en zelfs longkanker is goedkoper dan dementie of een andere langdurige aandoening.

Jouw argument is dus niet valide.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:14:15 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152337129
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:13 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Alleen nog voor de elite? Dat je het woord in deze context gebruikt geeft al aan dat je er weinig van snapt. Die zogenaamde "elite" weet wel beter.
Dat is irrelevant; de elite is de groep die het enkel nog kan betalen straks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152337143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

Utilisme voor de win.

Klotesamenleving is dit toch ook geworden.
Als je het met mate doet, kun je blijven drinken, roken of junkfood eten bij de McD. Doe je ding. Het gaat mij vooral om de 'misbruik'-gevallen: overmatig gebruik, zodat je willens en wetens jezelf blootstelt aan de gevaren.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:15:01 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152337149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je het met mate doet, kun je blijven drinken, roken of junkfood eten bij de McD. Doe je ding. Het gaat mij vooral om de 'misbruik'-gevallen: overmatig gebruik, zodat je willens en wetens jezelf blootstelt aan de gevaren.
Zoals die hobby sporters elk weekend?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_152337200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is irrelevant; de elite is de groep die het enkel nog kan betalen straks.
Het doel van dat soort strategie ontgaat je...
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:27:36 #272
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152337508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed punt!
Al zijn de meeste klanten hier toch ook mensen uit de sociale onderklasse?
Klopt, al is het hier een stuk minder extreem als in de VS. Daar zitten tientallen van dit soort ketens en overal zie je hetzelfde. Ik kreeg daar altijd een erg triest gevoel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door hmmmz op 06-05-2015 17:33:36 ]
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:30:47 #273
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152337601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 16:36 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Volgens mij is McDonalds echt wel duurder dan havermout en bevroren fruit en groenten (en zelfs vers fruit en groenten bij aanbiedingen) en kwark en pindakaas en veel ander goedkoop voedsel kopen. En bespaar op onzinsnacks als chips en snoep en besteed dat geld aan vlees voor de avondmaaltijd en af en toe vis.
Vers fruit, groenten en vlees en vis is in de VS gewoon duurder dan (avond)eten bij de Mac. Natuurlijk kunnen die mensen ook havermout gaan eten maar dat vinden ze een stuk minder lekker.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:38:09 #274
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152337776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:30 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Vers fruit, groenten en vlees en vis is in de VS gewoon duurder dan (avond)eten bij de Mac. Natuurlijk kunnen die mensen ook havermout gaan eten maar dat vinden ze een stuk minder lekker.
Het blijft een eigen keuze, ze kunnen gewoon kiezen om gezonder te gaan eten. Dat hoef jij (of een andere linkse moraalridder) niet voor ze te doen.
pi_152337899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:30 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Zelf eten koken is dan ook een zeldzame verschijning in de VS. Wat ik heb meegemaakt is dat mensen liever uit eten gaan dan zelf in de keuken bezig gaan.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:46:21 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_152338001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:42 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Zelf eten koken is dan ook een zeldzame verschijning in de VS. Wat ik heb meegemaakt is dat mensen liever uit eten gaan dan zelf in de keuken bezig gaan.
:Y

Ze hebben in de VS ook meer mogelijkheden buiten de deur. Goedkoper dan in NL ook.
reset
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:47:47 #277
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:38 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Het blijft een eigen keuze, ze kunnen gewoon kiezen om gezonder te gaan eten. Dat hoef jij (of een andere linkse moraalridder) niet voor ze te doen.
Denken dat die lage sociale groepen een keuze hebben :')
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:48:46 #278
346939 Janneke141
pi_152338074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:47 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als we een BigMacMenu gaan belasten tot het twintig euro kost hebben ze die keuze zeker niet meer.
pi_152338110
Vieze troep.
Volgens mij heb ik het recept om een veel betere burger te maken.
I´m back.
pi_152338118
quote:

[..]

Ja, dat hebben ze. Dat ze de optie niet zien is een deel van het probleem.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:51:31 #281
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338157
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:50 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Precies, dus die keuze zien ze zelf niet. Dat is een kwestie van opvoeding en voorlichting vanaf jonge leeftijd.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:51:45 #282
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152338167
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:46 schreef Individual het volgende:

[..]

:Y

Ze hebben in de VS ook meer mogelijkheden buiten de deur. Goedkoper dan in NL ook.
Ja, beter toch? Buiten huis eten is veel te duur in Nederland.

quote:

[..]

Ja natuurlijk hebben ze die. Gewoon groenten kopen in de supermarkt en vervolgens koken, dat is niet zo moeilijk lijkt me.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:50 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Er is geen probleem, of in ieder geval geen onvermijdelijk probleem.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:53:10 #283
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152338199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:51 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Precies, dus die keuze zien ze zelf niet. Dat is een kwestie van opvoeding en voorlichting vanaf jonge leeftijd.
Als je familieleden op jonge leeftijd dood ziet gaan aan hartinfarcten en als je je eigen vette lijf ziet lijkt me dat voldoende motivatie om te minderen met de burgers.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:53:11 #284
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:51 schreef Libertarisch het volgende:

Ja natuurlijk hebben ze die. Gewoon groenten kopen in de supermarkt en vervolgens koken, dat is niet zo moeilijk lijkt me.

En wat als ze dat niet inzien, niet begrijpen dat die keuze er is?
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:54:15 #285
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152338224
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:53 schreef hmmmz het volgende:

[..]

En wat als ze dat niet inzien, niet begrijpen dat die keuze er is?
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:54:22 #286
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_152338226
Logische zet van McDo. Stevige aangroei van paupervolk, is meer McDo bezoekers
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:55:17 #287
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:53 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als je familieleden op jonge leeftijd dood ziet gaan aan hartinfarcten en als je je eigen vette lijf ziet lijkt me dat voldoende motivatie om te minderen met de burgers.
Als dat bij een groot deel van je omgeving gebeurd is dat 'normaal' en dus de norm. Als je van kinds af aan nooit iets anders hebt geleerd en gezien dan weet je niet van die andere keuzes.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:55:57 #288
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als mede mens kan je elkaar helpen om het beter te laten worden, in plaats van mensen te laten stikken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:56:21 #289
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152338289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als dat bij een groot deel van je omgeving gebeurd is dat 'normaal' en dus de norm. Als je van kinds af aan nooit iets anders hebt geleerd en gezien dan weet je niet van die andere keuzes.
Dat kun je niet menen, ik heb respect genoeg voor die mensen om te geloven dat ze niet zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat er andere mogelijkheden zijn.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:57:37 #290
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_152338324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:55 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als mede mens kan je elkaar helpen om het beter te laten worden, in plaats van mensen te laten stikken.
Ik heb geen problemen met vrijwillige hulp maar belasting heffen is wat anders. Dat is dwang.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:58:13 #291
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met vrijwillige hulp maar belasting heffen is wat anders. Dat is dwang.
Ik ben ook tegen belasting heffen, maar voor opvoeding en hulp.
pi_152338341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Jij zou goed op je plek zijn in de VS.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
pi_152338365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:58 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen belasting heffen, maar voor opvoeding en hulp.
Daar plukken ze op korte termijn niet de vruchten van... Triest maar wel een verblindende factor.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:59:42 #294
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338390
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:59 schreef S2Madness het volgende:

[..]

Daar plukken ze op korte termijn niet de vruchten van... Triest maar wel een verblindende factor.
Dan is het een lange termijn oplossing, ook dat is prima.
  woensdag 6 mei 2015 @ 17:59:57 #295
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:56 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen, ik heb respect genoeg voor die mensen om te geloven dat ze niet zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat er andere mogelijkheden zijn.
Dan zou ik als ik jou was eens vaker op dat soort plekken gaan rondkijken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:00:43 #296
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_152338424
-
pi_152338433
Als de Mac serieus wel groeien, zullen ze verder moeten kijken dan het huidige hamburger en franse frietjes assortiment. De mensen die dat lekker vinden, die komen nu toch al regelmatig en zullen echt niet vaker komen.

Als afzetpunt van een snelle makkelijke maaltijd zie ik wel potentie. Maar dan moeten ze bijvoorbeeld pasta's noodles rijst, meer gefrituurde kip of broodjes vlees oid gaan verkopen. Er zijn nog een hoop producten die vrij makkelijk te bereiden zijn, zelfs voor Mcdonalds personeel.

Oh en dikkere frieten met satesaus.
.
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:01:19 #298
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_152338447
ben gewoon voorstander voor een vetbelasting.
dat geld gebruiken om kinderen te laten sporten en een school ontbijt invoeren bij kinderen.
pi_152338449
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:56 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als je iets tegen de armoede wilt doen, dan moet je dat anders doen.
I´m back.
  woensdag 6 mei 2015 @ 18:04:20 #300
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_152338526
veel paupers in Nederland hebben niet geleerd om (gezond) te koken.

wil je kinderen gezond laten eten, leer ze het dan hoe je gezond kookt.
pi_152338571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 17:59 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Dan is het een lange termijn oplossing, ook dat is prima.
Dat is het ook, maar breng dat daar maar eens aan de man.
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')