Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?
Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij snapt het nog steeds niet hè? De prijs van een fles cola moet naar 12 euro, dat is alles.
Dat klopt. Misschien was dat wel mijn fout.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een mens is net als het leven niet zwart/wit.
Gast, alsjeblieft...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren/bevorderen.
Suiker, de wortel van het kwaad.quote:
Jij hebt het doorquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suiker, de wortel van het kwaad.
En diens satanische broertje, zout.
Nee man, McDonald's is goed voor je. Trouwens, ik vind helemaal niet dat het normaal is dat tabak en alcohol belast worden. Ik wil gvd goedkoop kunnen zuipen en goedkoop kunnen roken....quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:59 schreef zarGon het volgende:
Wat mij betreft zou de overheid/regering best mogen ingrijpen.
Bij alcohol, tabak en allerlei soorten zaken die niet voor de gezondheid zijn wordt dat heel normaal bevonden. Dat zou voor dikmakers zoals McDonalds net zo moeten zijn.
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.quote:
Er zijn genoeg voorbeeldenquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.
Jij laat je brainwashen door de suikermaffia.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.
Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.
Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.
Deze zal vast wel echt zijn. Boeiend.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
Inderdaad. Werken en sterven.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.
Welja, gooi er nog een comité tegenaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:
[..]
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
Omdat je dan mensen helemaal geen vrije keuze geeft. Je dwingt ze.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
En/en in plaats van of/of?quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:
[..]
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |