Ja he, alsof elke dag of elke twee dagen zoute snacks en chocola en Haribo en pizza en instant noodles en vele andere troep met slechte vetten zoveel beter is dan 1x elke maand of twee maanden bij McDonalds een paar burgers eten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Mensen doen vrij histirisch over deze toko terwijl ze dagelijks vrijwel hetzelfde aan rotzooi naar binnen kanen
Zo gauw elektrisch rijden voor iedereen een optie is, al dan niet met waterstofgas (ja, dat zijn ook elektrische auto's), ja. Voor nu zullen we genoegen moeten nemen met het ontmoedigen van het autogebruik voor korte afstanden. Ik denk bijvoorbeeld aan meer eenrichtingswegen in steden omdat het de verkeersveiligheid bevordert (meer ruimte voor fietspaden die je netjes kan afschermen van de weg) en zodat het je met de fiets verplaatsen handiger is dan de auto te nemen. Dat is het nu ook al vaak maar nu heeft nog niet iedereen dit in de gaten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welja, joh... roken in de buitenlucht verbieden... Ga je auto's ook weren uit de buitenlucht met hun viezigheid?
Goed punt!quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:23 schreef hmmmz het volgende:
In de VS vond ik het altijd een treurig bedoeling bij de Mac. Sociale (zwarte) onderklasse die er voor een hongerloontje werkt. Diezelfde groep staat met de hele familie vol overgewicht in de rij om te eten, simpelweg omdat eten bij de Mac een stuk goedkoper is dan zelf vers en gezond eten maken.
Goeiedag zeg...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw elektrisch rijden voor iedereen een optie is, al dan niet met waterstofgas (ja, dat zijn ook elektrische auto's), ja. Voor nu zullen we genoegen moeten nemen met het ontmoedigen van het autogebruik voor korte afstanden. Ik denk bijvoorbeeld aan meer eenrichtingswegen in steden omdat het de verkeersveiligheid bevordert (meer ruimte voor fietspaden die je netjes kan afschermen van de weg) en zodat het je met de fiets verplaatsen handiger is dan de auto te nemen. Dat is het nu ook al vaak maar nu heeft nog niet iedereen dit in de gaten.
Nee hoor. Ik stop nooit dergelijke stoffen in mijn mond. Nu ja, bij het poetsen van mijn tanden misschien.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Mensen doen vrij histirisch over deze toko terwijl ze dagelijks vrijwel hetzelfde aan rotzooi naar binnen kanen
Geweldig Bram... dring jouw kijk op 'het goede leven' alleen niet aan anderen op.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik stop nooit dergelijke stoffen in mijn mond. Nu ja, bij het poetsen van mijn tanden misschien.
Inderdaad gewoon verbieden dat roken. En drinken ook. En fast food. Extreme sporten ook. Auto's die harder kunnen dan 130 ook. Allemaal gevaarlijk en eng. De overheid weet alles beter, dus de overheid bepaald.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:48 schreef I-care het volgende:
[..]
Gewoon totaal verbieden... Niks moeilijke discussies over eigen verantwoording.
Wow, jij bent duidelijk een fan van allerlei dingen verbieden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo gauw elektrisch rijden voor iedereen een optie is, al dan niet met waterstofgas (ja, dat zijn ook elektrische auto's), ja. Voor nu zullen we genoegen moeten nemen met het ontmoedigen van het autogebruik voor korte afstanden. Ik denk bijvoorbeeld aan meer eenrichtingswegen in steden omdat het de verkeersveiligheid bevordert (meer ruimte voor fietspaden die je netjes kan afschermen van de weg) en zodat het je met de fiets verplaatsen handiger is dan de auto te nemen. Dat is het nu ook al vaak maar nu heeft nog niet iedereen dit in de gaten.
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting. Een soort van compensatie omdat de McGarbage bijdraagt tot maatschappelijke kosten en ander maatschappelijk leed.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geweldig Bram... dring jouw kijk op 'het goede leven' alleen niet aan anderen op.
Welja, extra belasting... raak mensen nog meer in hun portemonnee, juist de onderklasse.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting. Een soort van compensatie omdat de McGarbage bijdraagt tot maatschappelijke kosten en ander maatschappelijk leed.
JIj was in de middeleeuwen iig een hele goeie horige geweest, lekker slaafs de kerk (nu dus de overheid) alles laten bepalen in je leven ipv zelf nadenken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting. Een soort van compensatie omdat de McGarbage bijdraagt tot maatschappelijke kosten en ander maatschappelijk leed.
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wow, jij bent duidelijk een fan van allerlei dingen verbieden.
Ik denk eerder dat ik tijdens de middeleeuwen zou zijn onthoofd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
JIj was in de middeleeuwen iig een hele goeie horige geweest, lekker slaaf de kerk (nu dus de overheid) alles laten bepalen in je leven ipv zelf nadenken.
Dat blijkt ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.
Make that the cat wise. Een belasting van 20 euro op een product van een paar euro, een fastfoodketen ongeveer 5 keer zijn bruto winst aan belasting laten betalen. Je doet niets anders dan jouw visie op wat goed is aan anderen opdringen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat doe ik ook niet. Ik heb niet gepleit voor een verbod, ik heb gepleit voor een extra belasting.
Twee vlaggen naar buiten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Make that the cat wise. Een belasting van 20 euro op een product van een paar euro, een fastfoodketen ongeveer 5 keer zijn bruto winst aan belasting laten betalen. Je doet niets anders dan jouw visie op wat goed is aan anderen opdringen.
Zoals te doen gebruikelijk zul je dan voor de term 'liberaal' ook wel weer je eigen definitie hebben verzonnen. Wat jij wil en doet heeft werkelijk niets met liberalisme van doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal
Dingen verbieden is inderdaad heel liberaalquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.
Integendeel, ik zou die opbrengsten gebruiken om groenten goedkoper te maken en bewegen te stimuleren. Wat meer bos in Nederland en speciale joggingparcours zou trouwens ook wel leuk zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welja, extra belasting... raak mensen nog meer in hun portemonnee, juist de onderklasse.
En ik vind gewoon dat je niet zo moet ingrijpen in de persoonlijke levensfeer, het is niet verplicht om gezond te zijn en te oud te worden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel, ik zou die opbrengsten gebruiken om groenten goedkoper te maken en bewegen te stimuleren. Wat meer bos in Nederland en speciale joggingparcours zou trouwens ook wel leuk zijn.
Dat kan inderdaad heel erg liberaal zijn, indien de vrijheden van anderen beschermd worden door vrijheden van mensen die iets doms en slechts doen te beperken. Een roker beperkt de vrijheid van anderren om niet vergiftigd te worden dus is het verbieden van roken op tal van plaatsen liberaal. Wie zijn er een voorstander van het rookverbod, de liberals of de conservatives?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dingen verbieden is inderdaad heel liberaal
Want iedereen vindt sporten leuk en knaagt het liefst groenvoer 7 dagen per week.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Integendeel, ik zou die opbrengsten gebruiken om groenten goedkoper te maken en bewegen te stimuleren. Wat meer bos in Nederland en speciale joggingparcours zou trouwens ook wel leuk zijn.
Nee, maar het is wel prettig voor de mensen indien hun kwaliteit van leven verbetert.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ik vind gewoon dat je niet zo moet ingrijpen in de persoonlijke levensfeer, het is niet verplicht om gezond te zijn en te oud te worden.
Proest...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad heel erg liberaal zijn, indien de vrijheden van anderen beschermd worden door vrijheden van mensen die iets doms en slechts doen te beperken. Een roker beperkt de vrijheid van anderren om niet vergiftigd te worden dus is het verbieden van roken op tal van plaatsen liberaal. Wie zijn er een voorstander van het rookverbod, de liberals of de conservatives?
Je moet mensen ook iets gunnen Bram. Als ik in een maatschappij moet leven met allerlei verboden of veel tax moet betalen voor zaken waar ik plezier van heb dan is dat triest.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh ja, daar gaat het om. Mensen mogen straks alleen nog werken, sporten, groenten vreten en dood gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel prettig voor de mensen indien hun kwaliteit van leven verbetert.
Volgens mij is McDonalds echt wel duurder dan havermout en bevroren fruit en groenten (en zelfs vers fruit en groenten bij aanbiedingen) en kwark en pindakaas en veel ander goedkoop voedsel kopen. En bespaar op onzinsnacks als chips en snoep en besteed dat geld aan vlees voor de avondmaaltijd en af en toe vis.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:23 schreef hmmmz het volgende:
In de VS vond ik het altijd een treurig bedoeling bij de Mac. Sociale (zwarte) onderklasse die er voor een hongerloontje werkt. Diezelfde groep staat met de hele familie vol overgewicht in de rij om te eten, simpelweg omdat eten bij de Mac een stuk goedkoper is dan zelf vers en gezond eten maken.
En dat is dus verplicht?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel prettig voor de mensen indien hun kwaliteit van leven verbetert.
Bij mijn kwaliteit van leven hoort roken en lekker vreten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je een aantal dingen met elkaar. Een kroegeigenaar die dezelfde redenatie volgt en dus in zijn kroeg roken verbiedt is inderdaad liberaal. De overheid die gaat bepalen of je wel of niet mag roken is dat niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad heel erg liberaal zijn, indien de vrijheden van anderen beschermd worden door vrijheden van mensen die iets doms en slechts doen te beperken. Een roker beperkt de vrijheid van anderren om niet vergiftigd te worden dus is het verbieden van roken op tal van plaatsen liberaal. Wie zijn er een voorstander van het rookverbod, de liberals of de conservatives?
Dan zie jij dat verkeerd. Het wordt hoog tijd dat jij tegen jezelf in bescherming wordt genomen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij mijn kwaliteit van leven hoort roken en lekker vreten.
En nu?
Moet ik me bij de gemeente melden?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan zie jij dat verkeerd. Het wordt hoog tijd dat jij tegen jezelf in bescherming wordt genomen.
Heerlijke verse paprika's.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want iedereen vindt sporten leuk en knaagt het liefst groenvoer 7 dagen per week.
Gatverdamme man...
Is verbodenquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moet ik me bij de gemeente melden?
Dat is nog het ergste ja...quote:
Dan zou de niet-roker de keuze hebben tussen meeroken of nooit naar uitgaan. Dat is niet echt handig aangezien de meeste niet-rokers sociale kuddedieren zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je een aantal dingen met elkaar. Een kroegeigenaar die dezelfde redenatie volgt en dus in zijn kroeg roken verbiedt is inderdaad liberaal. De overheid die gaat bepalen of je wel of niet mag roken is dat niet.
Een echte bourgondiėr moet toch van gevulde paprika's genieten?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is nog het ergste ja...
Van die bleke hipsters die elke dag met hun linksdraaiende creme fraiche allerhande ranzigheid bij elkaar flansen en het lekker noemen...
De verstokte niet-roker kan beter ook niet naar buiten gaan... met al die vieze uitlaatgassen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zou de niet-roker de keuze hebben tussen meeroken of nooit naar uitgaan. Dat is niet echt handig aangezien de meeste niet-rokers sociale kuddedieren zijn.
Als er vlees in zit ja, geen tofu.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een echte bourgondiėr moet toch van gevulde paprika's genieten?
Of naar een kroeg gaan waar roken niet mag. Zijn die er niet dan is er blijkbaar geen vraag naar. Jij snapt het echt niet he?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan zou de niet-roker de keuze hebben tussen meeroken of nooit naar uitgaan. Dat is niet echt handig aangezien de meeste niet-rokers sociale kuddedieren zijn.
In horeca is roken verboden.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is voor Bram niet genoeg... het moet OVERAL verboten worden.quote:
Een auto is helaas in veel gevallen nog noodzakelijk. Het wordt ook veel gebruikt voor korte ritjes zonder zware lasten maar dat valt op te lossen met goed beleid (helaas gebeurt dat te weinig in Nederland). Roken is voor niets nuttig. Een tijdelijke fix om vervolgens weer ontwenning te krijgen. Zoiets als het heel de dag drinken van koffie, cola of Red Bull omdat je je steeds slap voelt zo gauw het effect is uitgewerkt, de dip na de piek. Wat een feest.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De verstokte niet-roker kan beter ook niet naar buiten gaan... met al die vieze uitlaatgassen.
Roken is zeer nuttig voor mij. Of bepaal jij dat even?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een auto is helaas in veel gevallen nog noodzakelijk. Het wordt ook veel gebruikt voor korte ritjes zonder zware lasten maar dat valt op te lossen met goed beleid (helaas gebeurt dat te weinig in Nederland). Roken is voor niets nuttig. Een tijdelijke fix om vervolgens weer ontwenning te krijgen. Zoiets als het heel de dag drinken van koffie, cola of Red Bull omdat je je steeds slap voelt zo gauw het effect is uitgewerkt, de dip na de piek. Wat een feest.
Ik zou al blij zijn als we het goede voorbeeld van een bepaalde staat in de USA zouden volgen. Eerst dat maar eens voor elkaar zien te krijgen, daarna zien we wel weer verder.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is voor Bram niet genoeg... het moet OVERAL verboten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |