Eigen verantwoordelijkheid hoe vaak je er heen gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:51 schreef -AMG- het volgende:
De overheid wilt dat wij gezonder gaan leven en ondertussen mogen dit soort bedrijven zich overal vestigen![]()
Type2 diabetes kost pp 1500 Euro per maand.
Een verbod op roken op of in de buurt van de school (voor de leerlingen en leraren, niet voor de andere mensen) zorgt er echter wel voor dat minder kinderen beginnen met roken. Juist in die levensfase startten de meeste rokers met het roken. Rokers zijn uiterst beïnvloedbare mensen die veel sneller beginnen met roken als ze anderen zien roken. Dat kan ook buiten school gebeuren maar aangezien de kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is de invloed van school erg groot.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk, dat hoort bij puberen. Geloof mij, er is geen leerling in de hele school te vinden die niet weet dat roken slecht voor je is. Toch rookt een kwart. Als een leerling wil stoppen (of niet wil beginnen) dan moet dat uit de leerling zelf komen. Een verbod (van de overheid, de school of de ouders) werkt namelijk toch niet.
Nee, ik het het alleen over de zorgkosten. Ouderdom is de kip met de gouden eieren voor de zorgindustrie, vandaar ook dat in de strijd tegen het roken alle leugens geoorloofd zijn, want dat is nog meer dan overgewicht de vijand van hoogbejaardheid. Bijna elke 80-plusser is elke dag weer kassa met zijn pillendoos, terwijl de kunstheupen e.d. helemaal duur zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij bent nu wel een beetje vals aan het spelen omdat jij afgaat op rekenwerk met de toen geldende AOW-leeftijdsgrens, VUT-regelingen etc.
In Eindhoven zijn er ook al 3 filialen van de McGarbage.quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:33 schreef zarGon het volgende:
Huidige situatie in...
Amsterdam:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
New York:
[ afbeelding ]
Zie je al die kleine rode puntjes? Gok eens... Inderdaad, dat zijn allemaal McDonald's-vestigingen.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een verbod op roken op of in de buurt van de school (voor de leerlingen en leraren, niet voor de andere mensen) zorgt er echter wel voor dat minder kinderen beginnen met roken. Juist in die levensfase startten de meeste rokers met het roken. Rokers zijn uiterst beïnvloedbare mensen die veel sneller beginnen met roken als ze anderen zien roken. Dat kan ook buiten school gebeuren maar aangezien de kinderen de meeste tijd op school doorbrengen is de invloed van school erg groot.
Vroeger had je vaak het verbod om het schoolplein te verlaten voor leerlingen, in ieder geval onder klas 4 of zo. Voer dat terug in en het probleem is opgelost.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Ja hoor, die hadden we nog niet gehad.
Maar ik zal je uit de droom helpen: we hebben het een tijdje verboden in het zicht van de school. Dan gaan ze precies om de hoek staan. Ben je klaar met je verbod. Ik heb ze dan liever in het zicht, dan weet ik tenminste wie ik nog aan kan spreken.
Je gaat maar lekker ergens anders roken, Janneke. Niet voor de klas.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Ja hoor, die hadden we nog niet gehad.
Maar ik zal je uit de droom helpen: we hebben het een tijdje verboden in het zicht van de school. Dan gaan ze precies om de hoek staan. Ben je klaar met je verbod. Ik heb ze dan liever in het zicht, dan weet ik tenminste wie ik nog aan kan spreken.
Oh, is het zo simpel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vroeger had je vaak het verbod om het schoolplein te verlaten voor leerlingen, in ieder geval onder klas 4 of zo. Voer dat terug in en het probleem is opgelost.
En als ik nou het raam open zet?quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Je gaat maar lekker ergens anders roken, Janneke. Niet voor de klas.
Die extreem hoog zijn voor mensen die een CVA krijgen dankzij de technieken om die mensen nog decennia lang in leven te houden, decennia in welke deze mensen weinig productief zijn. Het maakt nogal verschil of dat je iemand 6 keer kan behandelen en dat die persoon nog 40 jaar leeft terwijl gezonden mensen t/m hun 70ste blijven werken of dat iemand na 2 keer behandelen overlijdt en dat gezonde mensen met 50 jaar met de VUT gaan. Die cijfers zijn gebaseerd op een verouderd beeld waar we steeds verder van af drijven.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik het het alleen over de zorgkosten.
Moet je nagaan dat dat vroeger nog mocht.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef waht het volgende:
[..]
Je gaat maar lekker ergens anders roken, Janneke. Niet voor de klas.
Je kan zeggen wat je wil van de jaren 50 in dit deel van Europa (tucht, orde, discipline) maar de resultaten waren top.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, is het zo simpel.
Wat stom dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Als je vooral niet wil definiëren wat je precies voor resultaten wil hebben, dan waren ze inderdaad fantastisch.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil van de jaren 50 in dit deel van Europa (tucht, orde, discipline) maar de resultaten waren top.
Je hebt helemaal gelijk. Ik betaal al meer premie omdat ik een pakje shag per week rook.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te gaan roken? Dat is je eigen keuze. Niet zo raar dat je dan ook zelf de gevolgen van die keuze moet dragen, toch?
Een verbod lost namelijk alle problemen op?quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:48 schreef I-care het volgende:
[..]
Gewoon totaal verbieden... Niks moeilijke discussies over eigen verantwoording.
Tuurlijk. Als je iets verbiedt verdwijnt namelijk ook automagisch de behoefte. Komt nog bij dat ieder verbod heel makkelijk te handhaven is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een verbod lost namelijk alle problemen op?
60 cent voor een beetje saus en dan vragen of je iets over hebt voor het Ronald Mac Donald fonds ofzo. Ik zeg dan altijd: betaal dat maar van die 60 centquote:Op woensdag 6 mei 2015 13:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik ben er al een jaar of twee niet geweest en wilde laatst even een burgertje of menu halen, maar die prijzen zijn niet in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is een (matige) snelle hap, en je betaalt er een prijs voor alsof je een redelijk gerecht gaat halen.
Denk dat ze daar als eerste naar moeten kijken.
McDonalds verbieden zal niet zo moeilijk zijn en ik denk niet dat er dan een bigmac straathandel zal ontstaan, maar het hele verbod zou onzinnig zijn. Dan moet je ook de NL snackbar moeten verbieden en dan is het hek van de dam.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als je iets verbiedt verdwijnt namelijk ook automagisch de behoefte. Komt nog bij dat ieder verbod heel makkelijk te handhaven is.
Tja en je mocht ook op het schoolplein roken mits je een briefje gemaakt door je ouders kon laten zien. Bij twijfel belde de directeur de ouders even op.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat dat vroeger nog mocht.
Ik ben blij dat we op dat vlak een beetje vooruitgang hebben geboekt. For the time being.quote:Op woensdag 6 mei 2015 14:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja en je mocht ook op het schoolplein roken mits je een briefje gemaakt door je ouders kon laten zien. Bij twijfel belde de directeur de ouders even op.
Bovendien had ik een leraar wiskunde(LTS) die al sommen op het bord geschreven had zonder uitwerking en liet leerlingen de sommen aan het bord uitwerken. Zo had de beste man tijd om aan een stuk door zijn peukje te roken.
Automagisch.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als je iets verbiedt verdwijnt namelijk ook automagisch de behoefte. Komt nog bij dat ieder verbod heel makkelijk te handhaven is.
Of moet de Nederlander eens kritisch naar zichzelf kijken, de prijs zou lager liggen als de Nederlanders die zulke junkfood eten de McGarbage links zouden laten liggen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik ben er al een jaar of twee niet geweest en wilde laatst even een burgertje of menu halen, maar die prijzen zijn niet in een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is een (matige) snelle hap, en je betaalt er een prijs voor alsof je een redelijk gerecht gaat halen.
Denk dat ze daar als eerste naar moeten kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |