Pretparken zijn ook niet nuttig. Reality programma's op tv ook niet. Gewoon alles verbieden, de mens mag enkel werken en sterven. Begrafenissen zijn ook niet nuttig dus die zijn ook verboden. Resten worden vermalen en als mest gebruikt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een auto is helaas in veel gevallen nog noodzakelijk. Het wordt ook veel gebruikt voor korte ritjes zonder zware lasten maar dat valt op te lossen met goed beleid (helaas gebeurt dat te weinig in Nederland). Roken is voor niets nuttig. Een tijdelijke fix om vervolgens weer ontwenning te krijgen. Zoiets als het heel de dag drinken van koffie, cola of Red Bull omdat je je steeds slap voelt zo gauw het effect is uitgewerkt, de dip na de piek. Wat een feest.
Dit dus...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pretparken zijn ook niet nuttig. Reality programma's op tv ook niet. Gewoon alles verbieden, de mens mag enkel werken en sterven. Begrafenissen zijn ook niet nuttig dus die zijn ook verboden. Resten worden vermalen en als mest gebruikt.
Fok! is ook niet nuttig.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Pretparken zijn ook niet nuttig. Reality programma's op tv ook niet. Gewoon alles verbieden, de mens mag enkel werken en sterven. Begrafenissen zijn ook niet nuttig dus die zijn ook verboden. Resten worden vermalen en als mest gebruikt.
Anderzijds groeit de onderklasse van Nederland, dat is juist goed voor zo'n junkfoodtent.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:45 schreef S2Madness het volgende:
Optimistische instelling, zeker nu het bewustzijn wb gezond eten zo erg leeft. Tenzij ze hun formule aanpassen aan de mentaliteit van de Nederlander, zie ik weinig kans van slagen.
Je houdt jezelf voor de gek. Jij liberaal, laat me niet lachen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben juist heel erg liberaal (echt waar, ik scoorde zelfs voor Nederlanders hoog op een internationale test). Er zijn maar een paar dingen die maatschappelijk slecht zijn die van mij verboden ontmoedigd/verboden mogen worden, voor die paar dingen ben ik redelijk fanatiek.
In sommige gevallen wel inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een verbod lost namelijk alle problemen op?
Schattig maar die laatste stelling klopt niet.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar die laatste stelling klopt niet.
Uiteraard, menselijke lichamen zullen wel slecht voor het milieu zijn of zo... verbieden!quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Schattig maar die laatste stelling klopt niet.
Volgens een onafhankelijke test wel, ik scoorde hoger dan de meeste mensen van FOK die meededen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:49 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Je houdt jezelf voor de gek. Jij liberaal, laat me niet lachen.
Laten we Amerika als voorbeeld nemen, je ziet hoe geweldig het daar gaat...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anderzijds groeit de onderklasse van Nederland, dat is juist goed voor zo'n junkfoodtent.
Nee, alle mineralen uit die lichamen en alle energie komt vanzelf weer in het ecosysteem te recht, kwestie van een beetje geduld te hebben. De natuur heeft dat keurig voor ons geregeld.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, menselijke lichamen zullen wel slecht voor het milieu zijn of zo... verbieden!
Die staalarbeider is slachtoffer van de rooklobby, en nu verdedigen wij zijn 'pleziertje' nog evenquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Doet me denken aan de South Park aflevering over fanatieke anti-rokers... Zelfs een staalarbeider nog even z'n laatste pleziertje, een peukje, afnemen onder het mom van 'gezondheid is beter'.
Echt compleet doorgeslagen die gezondheidscultus.
99 op 100 keer zou ik jou gelijk geven wat betreft deze stelling, dit hebben ze goed gedaan in een paar staten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:51 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Laten we Amerika als voorbeeld nemen, je ziet hoe geweldig het daar gaat...
Natuurlijkquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef I-care het volgende:
[..]
Die staalarbeider is slachtoffer van de rooklobby, en nu verdedigen wij zijn 'pleziertje' nog even
Want FOK is een maatstaaf? Ik moet zeggen dat, ondanks je vele inhoudelijk goede posts, je hier toch aardig door de mand valt. Jammer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens een onafhankelijke test wel, ik scoorde hoger dan de meeste mensen van FOK die meededen.
Ja hoor Kim Jong-unquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef I-care het volgende:
[..]
Die staalarbeider is slachtoffer van de rooklobby, en nu verdedigen wij zijn 'pleziertje' nog even
Koffie niet, cola wel.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh hemel, die was ik nog vergeten...
Koffie en cola... de volgende 'no no's' uit Bram's Grote Goede Leven Boek.
Het is ook troep, maar als ik daar een keer wil eten wil ik die kans wel hebben, dat is het meer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor de goede orde, als Bourgondiër eet ik natuurlijk niet bij de McDonalds...
Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?quote:
Een mens is net als het leven niet zwart/wit.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:52 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Want FOK is een maatstaaf? Ik moet zeggen dat, ondanks je vele inhoudelijk goede posts, je hier toch aardig door de mand valt. Jammer.
Jij snapt het nog steeds niet hè? De prijs van een fles cola moet naar 12 euro, dat is alles.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?
Suiker.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe, vertel... wat zijn de duivelse eigenschappen van cola en wanneer gaan we het verbieden?
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij snapt het nog steeds niet hè? De prijs van een fles cola moet naar 12 euro, dat is alles.
Dat klopt. Misschien was dat wel mijn fout.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een mens is net als het leven niet zwart/wit.
Gast, alsjeblieft...quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren/bevorderen.
Suiker, de wortel van het kwaad.quote:
Jij hebt het doorquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Suiker, de wortel van het kwaad.
En diens satanische broertje, zout.
Nee man, McDonald's is goed voor je. Trouwens, ik vind helemaal niet dat het normaal is dat tabak en alcohol belast worden. Ik wil gvd goedkoop kunnen zuipen en goedkoop kunnen roken....quote:Op woensdag 6 mei 2015 09:59 schreef zarGon het volgende:
Wat mij betreft zou de overheid/regering best mogen ingrijpen.
Bij alcohol, tabak en allerlei soorten zaken die niet voor de gezondheid zijn wordt dat heel normaal bevonden. Dat zou voor dikmakers zoals McDonalds net zo moeten zijn.
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.quote:
Er zijn genoeg voorbeeldenquote:Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja... stom van mij... om mensen te 'helpen' gaan we ze eerst economisch ruïneren.
Jij laat je brainwashen door de suikermaffia.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.
Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind suiker en zout geweldig.
Ik ga me een beetje laten brainwashen door de gezondheidsmaffia en hun chronische dwang zaken te verbieden.
Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je mensen economisch financieel zou ruïneren? Mensen zijn willoos en hebben geen andere keuze dan dat te kopen? Je moet er wel voor zorgen dat je samen met de andere Europese landen optrekt.
Deze zal vast wel echt zijn. Boeiend.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zeker zelf niet. Iedereen kan wel een fotoreportage met random data maken.
Inderdaad. Werken en sterven.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als die hun zin krijgen verkoopt de super over 20 jaar nog maar 3 producten; een ontbijt, lunch en avond pakket waar alle voedingsstoffen inzitten die je nodig hebt, en niks meer of minder.
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, mensen hebben juist een wil en bepalen dus ook zelf wat ze willen. Dat begrijp jij nog niet helemaal.
Welja, gooi er nog een comité tegenaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:
[..]
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
Omdat je dan mensen helemaal geen vrije keuze geeft. Je dwingt ze.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat jank je dan over geruïneerd worden door de overheid omdat die de accijns verhoogt voor frisdrank?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een shitload aan suiker in combinatie met een zeer lage pH-waarde. Het lijkt me nogal duidelijk. Ik zou niet durven om het te verbieden maar ik vind het wel een goed idee om een suikerbelasting en vetbelasting (toegevoegde suikers en vetten) in te voeren en met die opbrengsten een gezonde levensstijl te stimuleren en bevorderen. Bepaald geen nieuw of uniek idee, hier wordt al sinds de jaren 90 over gesproken, ik verwacht dat het ooit gaat worden ingevoerd op de een of andere manier aangeizen de roep om dit steeds luider wordt.
En/en in plaats van of/of?quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef S2Madness het volgende:
[..]
In plaats van een belasting zou het beter zijn om draagvlak te creëren voor een beter bewustzijn wb gezond eten.
Wat recht is is krom, en wat krom is is recht tegenwoordig.quote:
Fiscaal beleid, inderdaad. Om mensen bepaalde dingen te ontnemen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En/en in plaats van of/of?
Dat draagvlak creëren is inderdaad ook heel erg belangrijk maar ik zie geen kwaad in wat fiscaal beleid. Met computers kan het heel erg gemakkelijk worden geïmplementeerd.
Eerst ruimte maken, dan pas toevoegen, anders zien we door de bomen het bos niet meer. Niet iedereen is bevoorrecht met een weldenkend brein.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welja, gooi er nog een comité tegenaan.
Daar staat tegenover dat met die opbrengsten mensen weer extra keuzevrijheid kan worden gegeven op andere vlakken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je dan mensen helemaal geen vrije keuze geeft. Je dwingt ze.
Bram, please...quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat met die opbrengsten mensen weer extra keuzevrijheid kan worden gegeven op andere vlakken.
Die vraag zou je moeten stellen in de McDonalds-draad in Cul (of all placesquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Zitten de huidige restaurants altijd overvol dan?
Gelukkig kan jij voor iedereen bepalen wat recht is.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:02 schreef I-care het volgende:
[..]
Wat recht is is krom, en wat krom is is recht tegenwoordig.
Met dat geld kun jij dan extra komkommers kiezen.quote:
Veertien vlaggen naar buiten... we zitten echt op één lijn hier...quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met dat geld kun jij dan extra komkommers kiezen.
Dat is nog niks!quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden
https://www.youtube.com/r(...)onalds+decomposition
Eetsmakelijk!
Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:57 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee man, McDonald's is goed voor je. Trouwens, ik vind helemaal niet dat het normaal is dat tabak en alcohol belast worden. Ik wil gvd goedkoop kunnen zuipen en goedkoop kunnen roken....
Oud worden is overrated
Een beetje doodgaan aan een gare kanker of dementie op je 90ste
Het zal ze vooral te doen zijn om het wegdrukken van concurrentie, denk je niet? Omzet afpakken van de lokale patatje van Adje en eventueel concurrenten als BK en KFC. Gekochte omzet noemen we dat.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Zitten de huidige restaurants altijd overvol dan?
quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.
Behandeling tegen longkanker of levertransplantatie (omdat levercirrose) - om maar wat te noemen - zelf betalen, dus. Goed idee.
Alleen nog voor de elite? Dat je het woord in deze context gebruikt geeft al aan dat je er weinig van snapt. Die zogenaamde "elite" zou wel beter weten, denk je niet?quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
De geneugten des levens, zoals daar zijn vet, suiker, zout, tabak en alcohol, straks alleen nog voor de elite... Het plebs moet en zal heropgevoed worden.
Oude mensen zijn duurder op de langere termijn dan rokers en drinkers. Als iemand dood is hoef je geen pensioen uit te betalen of AOW te betalen. En een hartinfarct en zelfs longkanker is goedkoper dan dementie of een andere langdurige aandoening.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal prima, zolang jij ook opdraait voor de gevolgen van 'goedkoop zuipen en roken'.
Behandeling tegen longkanker of levertransplantatie (omdat levercirrose) - om maar wat te noemen - zelf betalen, dus. Goed idee.
Dat is irrelevant; de elite is de groep die het enkel nog kan betalen straks.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:13 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Alleen nog voor de elite? Dat je het woord in deze context gebruikt geeft al aan dat je er weinig van snapt. Die zogenaamde "elite" weet wel beter.
Als je het met mate doet, kun je blijven drinken, roken of junkfood eten bij de McD. Doe je ding. Het gaat mij vooral om de 'misbruik'-gevallen: overmatig gebruik, zodat je willens en wetens jezelf blootstelt aan de gevaren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Utilisme voor de win.
Klotesamenleving is dit toch ook geworden.
Zoals die hobby sporters elk weekend?quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je het met mate doet, kun je blijven drinken, roken of junkfood eten bij de McD. Doe je ding. Het gaat mij vooral om de 'misbruik'-gevallen: overmatig gebruik, zodat je willens en wetens jezelf blootstelt aan de gevaren.
Het doel van dat soort strategie ontgaat je...quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is irrelevant; de elite is de groep die het enkel nog kan betalen straks.
Klopt, al is het hier een stuk minder extreem als in de VS. Daar zitten tientallen van dit soort ketens en overal zie je hetzelfde. Ik kreeg daar altijd een erg triest gevoel van.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed punt!
Al zijn de meeste klanten hier toch ook mensen uit de sociale onderklasse?
Vers fruit, groenten en vlees en vis is in de VS gewoon duurder dan (avond)eten bij de Mac. Natuurlijk kunnen die mensen ook havermout gaan eten maar dat vinden ze een stuk minder lekker.quote:Op woensdag 6 mei 2015 16:36 schreef NickGrouwen het volgende:
[..]
Volgens mij is McDonalds echt wel duurder dan havermout en bevroren fruit en groenten (en zelfs vers fruit en groenten bij aanbiedingen) en kwark en pindakaas en veel ander goedkoop voedsel kopen. En bespaar op onzinsnacks als chips en snoep en besteed dat geld aan vlees voor de avondmaaltijd en af en toe vis.
Het blijft een eigen keuze, ze kunnen gewoon kiezen om gezonder te gaan eten. Dat hoef jij (of een andere linkse moraalridder) niet voor ze te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vers fruit, groenten en vlees en vis is in de VS gewoon duurder dan (avond)eten bij de Mac. Natuurlijk kunnen die mensen ook havermout gaan eten maar dat vinden ze een stuk minder lekker.
Zelf eten koken is dan ook een zeldzame verschijning in de VS. Wat ik heb meegemaakt is dat mensen liever uit eten gaan dan zelf in de keuken bezig gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Vers fruit, groenten en vlees en vis is in de VS gewoon duurder dan (avond)eten bij de Mac. Natuurlijk kunnen die mensen ook havermout gaan eten maar dat vinden ze een stuk minder lekker.
quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:42 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Zelf eten koken is dan ook een zeldzame verschijning in de VS. Wat ik heb meegemaakt is dat mensen liever uit eten gaan dan zelf in de keuken bezig gaan.
Denken dat die lage sociale groepen een keuze hebbenquote:Op woensdag 6 mei 2015 17:38 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het blijft een eigen keuze, ze kunnen gewoon kiezen om gezonder te gaan eten. Dat hoef jij (of een andere linkse moraalridder) niet voor ze te doen.
Als we een BigMacMenu gaan belasten tot het twintig euro kost hebben ze die keuze zeker niet meer.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Denken dat die lage sociale groepen een keuze hebben
Ja, dat hebben ze. Dat ze de optie niet zien is een deel van het probleem.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Precies, dus die keuze zien ze zelf niet. Dat is een kwestie van opvoeding en voorlichting vanaf jonge leeftijd.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:50 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ja, dat hebben ze. Dat ze de optie niet zien is een deel van het probleem.
Ja, beter toch? Buiten huis eten is veel te duur in Nederland.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:46 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
Ze hebben in de VS ook meer mogelijkheden buiten de deur. Goedkoper dan in NL ook.
Ja natuurlijk hebben ze die. Gewoon groenten kopen in de supermarkt en vervolgens koken, dat is niet zo moeilijk lijkt me.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:47 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Er is geen probleem, of in ieder geval geen onvermijdelijk probleem.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:50 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Ja, dat hebben ze. Dat ze de optie niet zien is een deel van het probleem.
Als je familieleden op jonge leeftijd dood ziet gaan aan hartinfarcten en als je je eigen vette lijf ziet lijkt me dat voldoende motivatie om te minderen met de burgers.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Precies, dus die keuze zien ze zelf niet. Dat is een kwestie van opvoeding en voorlichting vanaf jonge leeftijd.
En wat als ze dat niet inzien, niet begrijpen dat die keuze er is?quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:51 schreef Libertarisch het volgende:
Ja natuurlijk hebben ze die. Gewoon groenten kopen in de supermarkt en vervolgens koken, dat is niet zo moeilijk lijkt me.
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:53 schreef hmmmz het volgende:
[..]
En wat als ze dat niet inzien, niet begrijpen dat die keuze er is?
Als dat bij een groot deel van je omgeving gebeurd is dat 'normaal' en dus de norm. Als je van kinds af aan nooit iets anders hebt geleerd en gezien dan weet je niet van die andere keuzes.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:53 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je familieleden op jonge leeftijd dood ziet gaan aan hartinfarcten en als je je eigen vette lijf ziet lijkt me dat voldoende motivatie om te minderen met de burgers.
Als mede mens kan je elkaar helpen om het beter te laten worden, in plaats van mensen te laten stikken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Dat kun je niet menen, ik heb respect genoeg voor die mensen om te geloven dat ze niet zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat er andere mogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als dat bij een groot deel van je omgeving gebeurd is dat 'normaal' en dus de norm. Als je van kinds af aan nooit iets anders hebt geleerd en gezien dan weet je niet van die andere keuzes.
Ik heb geen problemen met vrijwillige hulp maar belasting heffen is wat anders. Dat is dwang.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:55 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Als mede mens kan je elkaar helpen om het beter te laten worden, in plaats van mensen te laten stikken.
Ik ben ook tegen belasting heffen, maar voor opvoeding en hulp.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:57 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met vrijwillige hulp maar belasting heffen is wat anders. Dat is dwang.
Jij zou goed op je plek zijn in de VS.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Daar plukken ze op korte termijn niet de vruchten van... Triest maar wel een verblindende factor.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen belasting heffen, maar voor opvoeding en hulp.
Dan is het een lange termijn oplossing, ook dat is prima.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:59 schreef S2Madness het volgende:
[..]
Daar plukken ze op korte termijn niet de vruchten van... Triest maar wel een verblindende factor.
Dan zou ik als ik jou was eens vaker op dat soort plekken gaan rondkijken.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen, ik heb respect genoeg voor die mensen om te geloven dat ze niet zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat er andere mogelijkheden zijn.
Als je iets tegen de armoede wilt doen, dan moet je dat anders doen.quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:56 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen, ik heb respect genoeg voor die mensen om te geloven dat ze niet zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat er andere mogelijkheden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |