abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152323498
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:07 schreef zarGon het volgende:

Die verantwoordelijkheid wordt achteraf plotseling wel door iedereen gedragen. Als die personen ook zelf geheel verantwoordelijk zijn voor de zorgkosten, ben ik voor.
Je bedoelt dat de gezond levende mensen meer moeten gaan betalen voor hun eigen hogere zorgkosten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_152323501
Nederland een groeimarkt?! Voor KFC en BK misschien, maar toch niet voor McDonald's? Die zitten al in praktisch iedere stad en ik ken niemand die dat spul lekker vindt. :') Buiten een heel erg incidentele McKroket of McFlurry/Sundae eet ik er ook nooit wat.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2015 10:12:53 ]
pi_152323515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:05 schreef waht het volgende:

[..]

Vooral omdat junkfood nog enigszins bestaat uit 'voedingsstoffen' die bij drank en tabak vrijwel afwezig zijn.

Zal wel veranderen naarmate de schade duidelijk wordt, als het nog niet duidelijk is dan.
De zorg is nu al onhoudbaar; we maken onszelf kapot als we toestaan om (ongestraft) ongezond te leven.

Wanneer een 19-jarige er zelf voor kiest om naar McD te gaan en (te) veel te eten, hebben we allemaal een uitgesproken mening: hij zorgt er zelf voor dat hij zo ongezond is/leeft. Maar is dat ook echt alleen zijn fout als die 19-jarige in zijn kinder-/puberjaren door zijn ouders heel erg vaak is verwend met een bezoekje bij de McD, dat het simpelweg een gewoonte/verslaving is?
pi_152323523
quote:

[..]

Dooddoeener, en wel om twee redenen. Kleine kinderen kun je niet verantwoordelijk houden voor de keuzes van de ouders.

Die verantwoordelijkheid wordt achteraf plotseling wel door iedereen gedragen. Als die personen ook zelf geheel verantwoordelijk zijn voor de zorgkosten, ben ik voor.
Kosten alleen is niet echt een reden. Wel verstandig omgaan met medemensen en hun gezondheid. Als men over verantwoording wil gaan praten moeten alle risico's meegewogen moeten worden in beslissingen, en dus niet in de laatste plaats voor bedrijven die waar aanbieden.

Als die weloverwogen producten aanbieden die schade aan mensen toebrengen dan zouden die eigenlijk geen plaats mogen hebben op de markt wat mij betreft.

Daarbij is het ook nog zo dat iedereen gewend is geraakt aan de manier hoe wij maatschappelijk leven, en daar hoort inmiddels de 'alles moet toch kunnen mentaliteit' bij helaas. Geheel in het voordeel van bedrijven en politici helaas.

De gewone man heeft niets te zeggen meer over hoe wij onze wereld inrichten en wat wij belangrijk vinden. Debat is daar ook al niet meer over..
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:16:29 #30
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_152323629
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:05 schreef I-care het volgende:

[..]

Ook nogal een dooddoener..

Je gaat namelijk uit van weloverwogen mensen die dito keuzes kunnen maken, en dat is dus niet het geval. Toch zeker voor een zeer groot deel. En wel om zeer diverse redenen.

Dus eigen verantwoording is slechts een mooie slogan voor politici die de wereld niet snappen en denken dat iedereen alles wel overdacht en rationeel beslist.
quote:

[..]

Dooddoeener, en wel om twee redenen. Kleine kinderen kun je niet verantwoordelijk houden voor de keuzes van de ouders.

Ben er sowieso voor om alle zorgkosten die gemaakt worden door eigen toedoen door te berekenen aan de klant. Van het dak springen en je been breken is leuk, maar wel ff zelf de rekening betalen aub. Daar kan je ziekteverschijnselen nav roken, drinken of vreten ook onder laten vallen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:17:06 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_152323643
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 09:51 schreef -AMG- het volgende:
De overheid wilt dat wij gezonder gaan leven en ondertussen mogen dit soort bedrijven zich overal vestigen :r

Type2 diabetes kost pp 1500 Euro per maand.
Wat wil je doen dan, verbieden? :')

Trouwens, zo slecht gaat het niet in NL
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)erlanders-niet.dhtml
pi_152323684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[..]

Ben er sowieso voor om alle zorgkosten die gemaakt worden door eigen toedoen door te berekenen aan de klant. Van het dak springen en je been breken is leuk, maar wel ff zelf de rekening betalen aub. Daar kan je ziekteverschijnselen nav roken, drinken of vreten ook onder laten vallen.
Dat is wel een erg egoïstisch darwinistisch principe... :P
pi_152323687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de gezond levende mensen meer moeten gaan betalen voor hun eigen hogere zorgkosten?
Nee.

Mensen die allerlei slechte keuzes maken wat betreft hun gezondheid moeten daar ook verantwoordelijk voor gehouden worden. Het moet minder vanzelfsprekend zijn dat de lasten van iemand die er zelf bewust voor kiest om 200 kilo te wegen (door willens en wetens een ongezonde levensstijl te hebben) door de maatschappij gedragen moeten worden.
pi_152323739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee.

Mensen die allerlei slechte keuzes maken wat betreft hun gezondheid moeten daar ook verantwoordelijk voor gehouden worden. Het moet minder vanzelfsprekend zijn dat de lasten van iemand die er zelf bewust voor kiest om 200 kilo te wegen (door willens en wetens een ongezonde levensstijl te hebben) door de maatschappij gedragen moeten worden.
Als er nu alleen gezonde hapjes waren te krijgen was zij een voorbeeld voor anderen geweest! :P
pi_152323776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:18 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee.

Maar iemand die ervoor kiest om gezond te leven maakt gemiddeld 40.000 euro meer aan zorgkosten dan een dikkerdje. Dus pleit je ervoor dat die gezond levende mensen meer gaan betalen voor hun zorg?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:23:07 #36
Toezicht is gezond!
pi_152323812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:18 schreef I-care het volgende:

[..]

Dat is wel een erg egoïstisch darwinistisch principe... :P
Waarom moet ik extra betalen omdat jij graag 10 liter bier per dag wil drinken?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_152323820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar iemand die ervoor kiest om gezond te leven maakt gemiddeld 40.000 euro meer aan zorgkosten dan een dikkerdje. Dus pleit je ervoor dat die gezond levende mensen meer gaan betalen voor hun zorg?
Hoe kom je aan die getallen?
pi_152323823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar dat is dus niet gezond, ook al wil jij dat zo graag afschilderen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152323878
quote:
11s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef zarGon het volgende:
Bedoel, waarom is 18+ wel acceptabel bij alcohol en tabak, maar niet bij junkfood?

Mag je meteen ook toepassen op energiedrankjes.
En snoep.
Bij kinderen is daar dan ook een rol weggelegd voor de ouders.
pi_152323940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die getallen?
Dat heeft het RIVM een paar jaar geleden onderzocht. Heb jij tegenstrijdige getallen dan, of heb je alleen maar ondoordachte aannames gedaan?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef waht het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar dat is dus niet gezond, ook al wil jij dat zo graag afschilderen.
Het gaat om de keuze voor een leefstijl die zorgkosten met zich meebrengt. De gezond levende mensen maken nou eenmaal meer zorgkosten.
pi_152323987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom moet ik extra betalen omdat jij graag 10 liter bier per dag wil drinken?
Waarom moet ik extra betalen omdat jij 3 ton wil verdienen, of miljoenen winst wil maken?

Dergelijke redenaties snijden weinig hout in mijn ogen.
pi_152324003
quote:
11s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef zarGon het volgende:
Bedoel, waarom is 18+ wel acceptabel bij alcohol en tabak, maar niet bij junkfood?

Mag je meteen ook toepassen op energiedrankjes.
Kop om zeg :') Mensen mogen toch wel zelf kunnen bepalen of ze een keertje bij de Mac Donalds willen eten :') Niet dat ik er standaard elke week drie keer zit, maar eens in de aantal weken is het wel gewoon lekker hoor; Mac Donalds :o
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_152324032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:17 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan, verbieden? :')

Trouwens, zo slecht gaat het niet in NL
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)erlanders-niet.dhtml
Niet mijn andere reactie lezen :N
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_152324046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heeft het RIVM een paar jaar geleden onderzocht. Heb jij tegenstrijdige getallen dan, of heb je alleen maar ondoordachte aannames gedaan?
Dat wil ik dan best teruglezen. Linkje?

En nee, ik ga het zelf niet opzoeken. Jij mag met bronnen komen voor jouw uitspraken.
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:32:48 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152324085
Dit goede nieuws zal dan niet lang meer duren: NWS / 'Europeanen worden steeds dikker, Nederlanders niet' :|W
Kunnen we niet een flinke belasting invoeren voor de McGarbages van deze wereld?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152324104
Huidige situatie in...

Amsterdam:

Rotterdam:

New York:

Zie je al die kleine rode puntjes? Gok eens... Inderdaad, dat zijn allemaal McDonald's-vestigingen.
pi_152324116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat wil ik dan best teruglezen. Linkje?

En nee, ik ga het zelf niet opzoeken. Jij mag met bronnen komen voor jouw uitspraken.
Dus ik moet gaan zoeken omdat jij domme aannames doet en niet wil weten?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 mei 2015 @ 10:34:47 #48
Toezicht is gezond!
pi_152324134
quote:
10s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:29 schreef I-care het volgende:

[..]

Waarom moet ik extra betalen omdat jij 3 ton wil verdienen, of miljoenen winst wil maken?

Dergelijke redenaties snijden weinig hout in mijn ogen.
Hoe zou jij meer moeten betalen als ik meer wil verdienen? :')
pi_152324142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus ik moet gaan zoeken omdat jij domme aannames doet en niet wil weten?
Nee, omdat jij met argumenten komen zonder een bron.
pi_152324168
quote:
9s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoe zou jij meer moeten betalen als ik meer wil verdienen? :')
Geen idee, alle beloningen staan gelukkig los van kostprijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')