abonnement Unibet Coolblue
pi_152151397
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_152154754
Fijn die herkenbaarheid ;) Vriend keek me zwaar verbaasd aan toen ik naast 'm zat te snikken in de auto na die avond bij z'n schoonouders :D Gelukkig kan ik dat soort gevoelens na een tijdje wel naast me neerleggen. En hoop des te meer dat het ons gegund is zodat ik ook optimaal kan genieten van zwanger/moeder zijn. O+ Overigens heb ik deze gevoelens ook kenbaar gemaakt aan mijn familie (dat mijn kind niet meer interessant zou zijn) en die zeiden dat ik niet zo gek moest doen en dat ze me tzt gaan stalken. O+ Overigens vroeg m'n schoonzusje wanneer wij nou es zouden gaan trouwen (ze weet dat we eerst willen trouwen) dus met hulp van haar nog even de druk opgevoerd bij vriend. >:)

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je een broertje of zusje voor je kind heel leuk zou vinden. :) Mss is het voorbeeld van Zoë (eerste zwschap met bekkeninstabiliteit en daarna redelijke zwangerschap zonder klachten) hoopgevend?

Elleska, nog even volhouden voor jullie dus...

Rammelen jullie mannen ook of hebben ze ook dat beroemde "ik ben een man en als ik er niet over nadenk is het er niet"-knopje aan staan, zoals de mijne? :(
Dit, dat, alles.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:30:13 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152155021
Ja, ik weet dat ik een volgende zwangerschap niet per se ook bekkeninstabiliteit hoef te krijgen, maar ik reken mezelf ook liever niet rijk ;).

En echt hoor, elk kind is weer super leuk voor familie :Y O+. Misschien dat de lol er wel een beetje af gaat als je zwanger bent van nummer 8 ofzo :+.

Mijn man rammelt geloof ik niet, maar da's een man :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 30 april 2015 @ 16:54:20 #4
269689 crew  Viv
pi_152155735
Ah gelukkig, er zijn er nog meer die rammelen.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2015 16:18 schreef Philomijn het volgende:
Rammelen jullie mannen ook of hebben ze ook dat beroemde "ik ben een man en als ik er niet over nadenk is het er niet"-knopje aan staan, zoals de mijne? :(
Hij zou het zelf nooit rammelen noemen, maar hij is wel heel erg toe aan een volgende fase. Hij weet dit aardig te onderdrukken door met andere dingen bezig te zijn, zoals het plannen van een road trip door de VS. :D
pi_152156125
Hier gaat het rammelen met up's en downs. :')
Soms kan ik het prima loslaten maar soms overvalt het mij gigantisch.
Laatst aan de ontbijttafel. Ineens ging het over het weer krijgen van een baby en binnen een paar tellen huilde ik. :')
Van de week dacht ik dat buurvrouw nr 3 ook zwanger was (voor een speurtocht hing er een roze kerstbal in de boom buiten), maar Facebook zei daar niets over, dat ze zwanger is dus.
Maar het deed wel even zeer toen ik het nog wél dacht. :@

En gister liet iemand van werk een foto van zijn 5 maanden oude dochtertje zien en dan smelt ik weer. :')
Vd week begon mijn schoonmoeder en schoonzus er ook weer over.

Tjonge jonge. :(
En man 'rammelt' ook maar die praat er maar niet zoveel over.
pi_152158604
Ik rammel ook en ik ben vrijgezel. :') Dus ik blijf voorlopig nog wel hangen hier!

Eerst maar eens een leuke date regelen. :9
pi_152158992
mijn man rammelt stiekem wel maar is vooral praktisch en dan is er voor rammelen nog geen ruimte
pi_152160925
Ja! Hoi! Rammelaar aanwezig... Wij hebben nu een enorme babyboom om ons heen, 3 jongetjes in 1 maand tijd. Ik moet wel zeggen dat dat het rammelen sterker maakt, je weet nu ineens hoe fantastisch zo'n klein hummeltje van jou en jouw geliefde kan zijn. Ik merk dat er een verschil is of er veel baby's in je omgeving zijn of helemaal niet. Gelukkig staat vriend er ook helemaal achter en is hij er ook klaar voor. Maar die voorwaarden hè? Eerst maar eens over 4 maand trouwen (is ook erg leuk om te regelen!). We hebben het er al wel steeds vaker over. Ik ben zo blij met een man die ook mee kan en wil fantaseren. Dat maakt het wel dragelijker vind ik.
pi_152178816
Ik rammel ook nog rustig verder!!

Onomatopee spannend! en Voor Tyler en Soof is het ook al bijna zover! *O*
Gelukkig blijven er toch nog wat rammelaars over voor de achterblijvers :D

Het is mei, dus hopelijk kan ik nu het laatste jaartje rammelen gaan aftellen.
Ik weet niet of mijn vriend stiekem net zo rammelt als ik, maar op kraamvisite gaan maakt wel wat bij hem los. Hij zei letterlijk 'ooh, ik zou dit ook wel willen'. En hij vertelde in de weken erna dat hij een paar keer gedroomd had dat we een kindje kregen haha. Dat had ik niet verwacht van hem, maar vind het wel fijn dat hij ook wel lijkt te willen.
Toen ik laatst riep te willen stoppen met de pil met als doel nagaan of mijn huid er beter van wordt zei hij dan stop je toch. Nu heb ik niet doorgevraagd of hij het dan nog een jaar met condooms wil doen, maar daar voelde ikzelf in ieder geval niets voor. Die paar maanden extra pil kunnen er ook nog wel bij, daarna zal ik er sowieso achterkomen.
pi_152196668
oke nou is het zeker, manlief rammelt ook O+
pi_152203241
Rammelende mannen O+
:)
pi_152203727
Met de koningsmarkt leuk houten speelgoed gekocht. Waarvan 1 trein met allemaal dieren erin.
Deze bewaar ik zelf O+ :@

Ben nu 28 en word 29 dit jaar. Mensen reageren dan vaak heb jij nog geen kinderen ???? Dan staat het huilen mij ook vaak dichterbij dan het lachen. ;(

Gelukkig heb ik iets om naar uit te kijken. Dit jaar samen wonen en dan als dat een paar maanden "kucht" goed gaat gaan we er samen voor *;

Het voelt goed ^O^
  zaterdag 2 mei 2015 @ 11:36:15 #13
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_152203828
Leuke vooruitzichten Aloria. Dat samenwonen gaat vast goedkomen.

Hier ook steeds meer vragen vanuit de omgeving. Eerder hadden we nog het excuus dat ik school af moest maken. Maar dat is nu niet meer aan de orde. ik ben me nu al zorgen aan het maken over hoe we die vraag blijven beantwoorden mocht het straks allemaal niet lukken. Met sommige mensen zou ik dat wel willen delen, maar dat gaat lang niet iedereen iets aan.... :@ :X

Vannacht gedroomd over een babytje :D Ik moest naar huis komen en toen bleek ik een kindje te hebben. Geen idee waar het vandaan kwam :D Het was echt heel klein, kleertjes en pamper veel te groot. En luier verschonen duurde heel lang (kon er blijkbaar nog niets van :@ )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_152206686
Ik heb ook dromen over toekomstige kindjes, maar ik raak m'n baby dan altijd kwijt in m'n eigen huis. Dat heb ik echt al 3 keer gedroomd ofzo :o

Zo van: Ja waar heb ik 'm nou weer neergelegd. Dagen kwijt ;(
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 mei 2015 @ 18:20:51 #15
269689 crew  Viv
pi_152212685
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:59 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb ook dromen over toekomstige kindjes, maar ik raak m'n baby dan altijd kwijt in m'n eigen huis. Dat heb ik echt al 3 keer gedroomd ofzo :o

Zo van: Ja waar heb ik 'm nou weer neergelegd. Dagen kwijt ;(
In de dromen dat ik een baby heb, vergeet ik altijd dat ik 'm heb omdat dit niet in mijn systeem zit (niet zo gek, zonder zwangerschap en bevalling :D ), dus die baby ligt dan hele dagen in bed zonder gevoed te worden. -O-
pi_152216147
Dit jaar een droom gehad dat ik zwanger was. Ik voelde de baby echt schoppen. Toen werd ik wakker en heb gelijk naar mijn buik gekeken en gevoeld.... ;(
pi_152261816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In de dromen dat ik een baby heb, vergeet ik altijd dat ik 'm heb omdat dit niet in mijn systeem zit (niet zo gek, zonder zwangerschap en bevalling :D ), dus die baby ligt dan hele dagen in bed zonder gevoed te worden. -O-
Haha ook herkenbaar :D wel bizar, zulke dromen...
:)
pi_152261839
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:35 schreef Aloria het volgende:
Dit jaar een droom gehad dat ik zwanger was. Ik voelde de baby echt schoppen. Toen werd ik wakker en heb gelijk naar mijn buik gekeken en gevoeld.... ;(
Awww ja dat is niet leuk!! Je was 'm iig niet kwijt ;)
:)
pi_152262200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 18:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

In de dromen dat ik een baby heb, vergeet ik altijd dat ik 'm heb omdat dit niet in mijn systeem zit (niet zo gek, zonder zwangerschap en bevalling :D ), dus die baby ligt dan hele dagen in bed zonder gevoed te worden. -O-
dat heb ik altijd met the sims!
  maandag 4 mei 2015 @ 14:12:13 #20
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_152262208
Ik heb dat eens in het zwembad gehad :D Ik lag op mijn buik op een luchtkussen wat te dommelen en ineens voel ik een soort blub bij mijn buik. Ik schrok me kapot! :o Ik dacht echt dat ik zwanger was zonder het te weten en een schopje gevoeld had. Totdat ik me realiseerde dat het natuurlijk ook gewoon een luchtbel kon zijn en wat water dat zich verplaatste.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_152262916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:59 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb ook dromen over toekomstige kindjes, maar ik raak m'n baby dan altijd kwijt in m'n eigen huis. Dat heb ik echt al 3 keer gedroomd ofzo :o

Zo van: Ja waar heb ik 'm nou weer neergelegd. Dagen kwijt ;(
Ik droom ook heel regelmatig dat ik zwanger ben en/of bevallen van mijn 2e (of zelfs een tweeling!)
En droom vaak over mijn echte zoontje en inderdaad: in de droom ben ik altijd heel onverantwoordelijk. :o
pi_152265842
ik werd zondag ochtend half verward wakker van baby gehuil. stond al half naast het bed :P

zou bij de buren weg kunnen komen, die hebben een kleine en andere buren passen regelmatig op de kleinkinderen. alleen zijn de buren op vakantie... er was echt geen baby aan het huilen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:35 schreef Aloria het volgende:
Dit jaar een droom gehad dat ik zwanger was. Ik voelde de baby echt schoppen. Toen werd ik wakker en heb gelijk naar mijn buik gekeken en gevoeld.... ;(
dat heb ik ook al eens gedroomd. best teleurstellend als het enkel opstandige darmen blijken te zijn. -O-
pi_152487260
Ik realiseerde me deze week ineens: ik word volgend jaar potdomme 30. Dan gaat die pil er echt uit hoor. :W

Ik droom ook regelmatig dat ik zwanger/moeder ben. :D Wordt dan altijd bietje teleurgesteld wakker :')

Tyler-Girl over vragen vanuit de omgeving: je kunt toch zeggen dat dat een behoorlijk persoonlijke vraag is waar je geen antwoord op wil geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Philomijn op 11-05-2015 13:33:49 ]
Dit, dat, alles.
pi_152489933
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik realiseerde me deze week ineens: ik word volgend jaar potdomme 30. Dan gaat die pil er echt uit hoor. :W

Ik droom ook regelmatig dat ik zwanger/moeder ben. :D Wordt dan altijd bietje teleurgesteld wakker :')

Tyler-Girl over vragen vanuit de omgeving: je kunt toch zeggen dat dat een behoorlijk persoonlijke vraag is waar je geen antwoord op wil geven?
Afhankelijk van wie het vraagt zeg ik meestal dat het wel even prima is zo. Een peuter vraagt al genoeg van je. :)
Maar ik ben wat dat betreft wel vrij open. Wij kiezen er bewust voor nog te wachten. Bij mensen die geen keuze hebben, is dat heel lastig als mensen er zo naar vragen.
  maandag 11 mei 2015 @ 14:50:52 #25
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_152490059
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2015 13:04 schreef Philomijn het volgende:
Ik realiseerde me deze week ineens: ik word volgend jaar potdomme 30. Dan gaat die pil er echt uit hoor. :W

Ik droom ook regelmatig dat ik zwanger/moeder ben. :D Wordt dan altijd bietje teleurgesteld wakker :')

Tyler-Girl over vragen vanuit de omgeving: je kunt toch zeggen dat dat een behoorlijk persoonlijke vraag is waar je geen antwoord op wil geven?
Ik denk dat het daar bij sommige al te laat voor is. De meeste weten wel dat we (vooral mijn vriend ;) ) heel graag kinderen willen, dus nu ineens met het smoes "dat is te persoonlijk" aankomen, gaan ze niet intrappen ben ik bang.
En zoiets als "we doen het rustig aan" waarschijnlijk ook niet..... Ach we gaan het zien. Misschien houden ze vanzelf een keer op ..... O-)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 11 mei 2015 @ 14:53:58 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_152490163
Meestal is 'je hoort het wel als het zover is' wel afdoende, toch?
KuikenGuppy
  maandag 11 mei 2015 @ 15:16:20 #27
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_152490857
Ja dat is ook weer zo. (waarom denk ik daar zelf niet aan?? :@ )
Meestal wijs ik naar mijn vriends buik en antwoord: over een paar maanden! :D ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_152491153
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 15:16 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja dat is ook weer zo. (waarom denk ik daar zelf niet aan?? :@ )
Meestal wijs ik naar mijn vriends buik en antwoord: over een paar maanden! :D ;)
_O-

En tsja, dat je probeert kinderen te krijgen wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk lukt. Dus ik vind het wel persoonlijk, ook al maak je er geen geheim van een kinderwens te hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door Philomijn op 11-05-2015 16:58:03 ]
Dit, dat, alles.
pi_152772540
Misschien een beetje raar. Maar mijn vriend vind het maar niks dat hij eigenlijk niks van baby's weet. Is er een goed boek ofzo wat hem daar wat meer inzicht in geeft?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152774863
Wat wil hij precies weten? Mijn man wist ook weinig van baby's , behalve dat ze poepen, huilen en eten... en nu is hij volleerd vader O+ met soms wat bijsturing
S. 2014
J. 2016
pi_152775209
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat wil hij precies weten? Mijn man wist ook weinig van baby's , behalve dat ze poepen, huilen en eten... en nu is hij volleerd vader O+ met soms wat bijsturing
Vooral beetje over de ontwikkeling van een kind en wat te verwachten (al is dat natuurlijk weer bij iedereen anders) en hij weet idd ook niet meer dan dat _O- het leek hem wel prettig zich misschien eens te gaan inlezen. Dat doet hij over alles als geestelijke voorbereiding dus wat dat betreft past het wel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152775394
Baby van Desmond Morris!
Erg leuk boek (ook als kado te geven aan zwangere)
pi_152775467
en sneak weer weg hier :@
pi_152775929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef BlueEyes het volgende:
Baby van Desmond Morris!
Erg leuk boek (ook als kado te geven aan zwangere)
Thanks :) zal eens kijken of ik hem als ebook kan vinden ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152775985
Het gaat weer lekker hier trouwens... Het lijkt steeds erger te worden en ik maar denken dat dat niet meer kon... :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152820214
Wat een lieve gedachte Thinkk-Pinkk, dat je vriend graag meer wil weten!

Ik rammel ooooook (oh ja, daarom post ik hier). Ziek thuis zijn helpt niet, te veel tijd om na te denken. :P + zwangere collega aan bureaublok = elke dag meezwijmelen. Ik rammel ook voor een huwelijk ghehe. Ik heb vriend gezegd dat ik een verlovingsring voor mijn verjaardag wil. >:)

Overigens zetten de verhalen van L-E en J0ycie je wel weer even met beide benen op de grond. Het hoeft niet altijd goed te gaan. Goed om even bij stil te staan.
Dit, dat, alles.
pi_152821125
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 13:43 schreef Philomijn het volgende:
Wat een lieve gedachte Thinkk-Pinkk, dat je vriend graag meer wil weten!

Ik rammel ooooook (oh ja, daarom post ik hier). Ziek thuis zijn helpt niet, te veel tijd om na te denken. :P + zwangere collega aan bureaublok = elke dag meezwijmelen. Ik rammel ook voor een huwelijk ghehe. Ik heb vriend gezegd dat ik een verlovingsring voor mijn verjaardag wil. >:)

Overigens zetten de verhalen van L-E en J0ycie je wel weer even met beide benen op de grond. Het hoeft niet altijd goed te gaan. Goed om even bij stil te staan.
Hij is ook heel lief.

Zwangere collega lijkt me ook best lastig Ja.

Het huis houdt het bij mij allemaal nog redelijk op de rem.. Maar als die eenmaal af is en we gesetteld zijn >:)

En idd de verhalen van Joycie en L-E laten je ook een andere kant zien.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:22:13 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_152821554
Die verhalen hakken er idd in. Heb het er wel eens met vriend over gehad of we dingen zoals het syndroom van down zouden willen laten testen. Volgens mij wilde hij het niet weten, maar dat lijkt me dan ook zo definitief. Het is eigenlijk allebei niets.

Afgelopen maandag is een goede vriendin van ons bevallen. Wij mochten oppas spelen voor hun dochtertje terwijl zij naar het ziekenhuis race-te. Best raar en spannend ;)
Dinsdag bij de Hema leuke kleertjes uitgezocht als cadeau. Het liefst had ik voor mezelf ook een setje meegenomen :D Ik ben vast heel koopverslaafd als ik toegeef dat het kopen van al dat babyspul me het leukst lijkt om te doen tijdens de zwangerschap :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_152822269
die verhalen zetten je inderdaad met beide benen op de grond. bij ons in de omgeving ook een aantal mensen die niet/moeilijk zwanger raken of blijven. dat zit ook wel in het achterhoofd, stel dat het niet lukt of niet goed gaat.

maar ook dat het heel ongemakkelijk kan worden wanneer wij wel snel zwanger raken. Al wordt dat vooral vervelend wanneer iemand erover gaat opscheppen zoals ik een tijdje terug meemaakte. Daarbij zat ook een stel dat al een aantal jaren bezig is en net een miskraam hebben gehad. (geen algemeen bekende info dus dat weet de 'opschepper' waarschijnlijk niet)
pi_152822445
Oh die zwangere collega vind ik alleen maar leuk en gezellig hoor! "Legaal" over baby's praten, hihi. En bij haar heb ik een blije "wil ik ooooook" ipv een soort afgunstige/verdrietige "wil ik oooook" zoals bij mijn schoonzusje :@.

Ja, wij weten dondersgoed dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je snel of überhaupt zwanger raakt. Maar ja, bij het zwijmelen hoort natuurlijk ook wel een beetje denken aan alleen maar de positieve en leuke natuurlijk. :)
Dit, dat, alles.
pi_152823809
Ja was vorige week op Texel.. Zoveel leuke spulletjes O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152824931
Onze buurvrouw, 2 huizen verder, was 18 mei uitgerekend.
Stond mijn man net even buiten, reden ze net met de verloskundige én met maxi cosi op weg naar het ziekenhuis. :X
En dan leef ik gelijk van A tot Z mee want verse baby op komst! O+
En dan krijg ik gelijk alle herinneringen van de geboorte van mijn zoontje toen. :'( O+
pi_152825062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 22:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Misschien een beetje raar. Maar mijn vriend vind het maar niks dat hij eigenlijk niks van baby's weet. Is er een goed boek ofzo wat hem daar wat meer inzicht in geeft?
Ik wist ook niks maar dat leer je snel genoeg met de eerste dagen want je moet het toch maar gewoon doen. :P Je kraamhulp helpt jullie daar dan bij.
En zodra de baby er is, ga je snel genoeg meer leren en wil je steeds meer weten.
Waarom doet ze dit, waarom dat, hoe lossen we dit op, zijn er tips.
Je weet pas hoe het echt is, als je een baby hebt, denk ik. En elke baby is anders. Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet. :)
pi_152825429
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 16:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik wist ook niks maar dat leer je snel genoeg met de eerste dagen want je moet het toch maar gewoon doen. :P Je kraamhulp helpt jullie daar dan bij.
En zodra de baby er is, ga je snel genoeg meer leren en wil je steeds meer weten.
Waarom doet ze dit, waarom dat, hoe lossen we dit op, zijn er tips.
Je weet pas hoe het echt is, als je een baby hebt, denk ik. En elke baby is anders. Wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet. :)
Agh als het hem een zekerder gevoel geeft :) het kan iig nooit kwaad om er iig al wat over gelezen te hebben :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152913360
We maken de strip af en dan gaan we er voor! :o
Ook al met foliumzuur begonnen... Het wordt wel heel echt nu :@
:)
  zondag 24 mei 2015 @ 13:33:01 #46
426379 elamanilo
elämänilo
pi_152913468
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 14:50 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik denk dat het daar bij sommige al te laat voor is. De meeste weten wel dat we (vooral mijn vriend ;) ) heel graag kinderen willen, dus nu ineens met het smoes "dat is te persoonlijk" aankomen, gaan ze niet intrappen ben ik bang.
En zoiets als "we doen het rustig aan" waarschijnlijk ook niet..... Ach we gaan het zien. Misschien houden ze vanzelf een keer op ..... O-)
Het werkt ook altijd goed om er een grapje van te maken, zoiets van: We zijn druk aan het oefenen ;)
Of zoals geopperd werd: Je hoort het wel als het zover is!
pi_152925358
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:28 schreef Soof-87 het volgende:
We maken de strip af en dan gaan we er voor! :o
Ook al met foliumzuur begonnen... Het wordt wel heel echt nu :@
Spannend! En succes. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 24 mei 2015 @ 21:04:26 #48
269689 crew  Viv
pi_152927458
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:28 schreef Soof-87 het volgende:
We maken de strip af en dan gaan we er voor! :o
Ook al met foliumzuur begonnen... Het wordt wel heel echt nu :@
Woei! *O*

Hier inmiddels een plan voor het stoppen-met-de-pil-maar-nog-niet-met-anticonceptie: na onze vakantie in oktober dit jaar. Zo kan mijn cyclus weer op gang komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Ik ga tegen die tijd ook alvast beginnen met foliumzuur. O+
pi_152927599
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Woei! *O*

Hier inmiddels een plan voor het stoppen-met-de-pil-maar-nog-niet-met-anticonceptie: na onze vakantie in oktober dit jaar. Zo kan mijn cyclus weer op gang komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Ik ga tegen die tijd ook alvast beginnen met foliumzuur. O+
*O*
:)
pi_152928143
Oh wat leuk allemaal O+

Hoe lang van te voren moet je met folium zuur beginnen eigenlijk?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_152929668
Woeiiiiiiiiii verhuizer naar WOHTS! Succes Soof87! En goede plannen voor ViviRAWRS! *O*

Thinkk-Pinkk: je moet vier weken voordat je zwanger wilt worden starten met foliumzuur slikken. Dus eigenlijk de maand voorafgaand dat je stopt met anticonceptie. :)
Dit, dat, alles.
pi_152929685
[
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Woei! *O*

Hier inmiddels een plan voor het stoppen-met-de-pil-maar-nog-niet-met-anticonceptie: na onze vakantie in oktober dit jaar. Zo kan mijn cyclus weer op gang komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Ik ga tegen die tijd ook alvast beginnen met foliumzuur. O+
Ben zo benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren na járen pilgebruik! Spannend :)

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat leuk allemaal O+

Hoe lang van te voren moet je met folium zuur beginnen eigenlijk?
Vier weken van te voren, voordat je zwanger kunt worden... :)
:)
pi_152930610
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Woei! *O*

Hier inmiddels een plan voor het stoppen-met-de-pil-maar-nog-niet-met-anticonceptie: na onze vakantie in oktober dit jaar. Zo kan mijn cyclus weer op gang komen na bijna 15 jaar pilgebruik. Ik ga tegen die tijd ook alvast beginnen met foliumzuur. O+
Jippie! *O*
pi_153023760
Ja hoi. Mijn kind begon vandaag ineens heel hard om een broertje of zusje te bedelen, normaal doet hij dat nooit. Nou zit een tweede kind de komende drie jaar bepaald niet in de planning vanwege allerlei goede redenen (en daarna is het ook nog maar zeer de vraag), maar ik zou er best nog een paar bij willen. En precies nu, nu er door hele domme omstandigheden een (zeer) geringe kans is dat ik zwanger ben, begint hij ineens huilend te vragen om een broertje of zusje. En hij haalde er allemaal lieve dingen bij: dat de baby dan met zijn auto's mocht spelen en dat hij slaap kindje slaap zou gaan zingen, maar dat hij dan niet zou zingen "slaap kindje slaap daar buiten staat een draak" omdat de baby dat eng zou vinden. En dat hij het niet erg zou vinden als de baby, die nog netjes moet leren eten, hem dan per ongeluk onder het eten smeert...

Ik heb hem moeten uitleggen dat er in mijn borsten geen baby zit of kan zitten. Hij was verontwaardigd en vond dat dat ook onderdeel van mijn buik was. "Ik had me er zo op verheugd!" riep hij hard huilend uit. Nou, ik hield het ook niet meer droog hoor.

Het voelt zo dubbel. Het zou zo slecht uitkomen maar ondertussen zou ik zo graag willen. Ik heb mijn eierstokken al jaren stevig bijeen gebonden tegen het rammelen, maar ik geloof dat ze weer even losgeschoten zijn...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 mei 2015 @ 22:30:41 #55
269689 crew  Viv
pi_153024393
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 22:17 schreef Aardbeiaddict het volgende:
en dat hij slaap kindje slaap zou gaan zingen, maar dat hij dan niet zou zingen "slaap kindje slaap daar buiten staat een draak" omdat de baby dat eng zou vinden.
O+!!
pi_153030828
Hij ging vanmorgen gewoon nog even verder waar hij gebleven was: "Als mijn broertje dan 4 is mag hij misschien ook wel naar mijn groep 1/2. En dan mogen de grote kinderen in de middag tegelijk buiten spelen en dan kan ik met mijn broertje spelen. Dan ben ik echt de hele tijd bij hem hè. Ik kan echt wel een hele lieve grote broer zijn!"
;( Ik zat al zo in de zenuwen of ik misschien per ongeluk zwanger ben, het wordt er niet beter van zo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 30 mei 2015 @ 20:31:25 #57
269689 crew  Viv
pi_153110338
Zucht. Houd ik me heel verstandig met andere leuke dingen bezig (namelijk met het plannen van onze vakantie), kom ik deze foto tegen:

pi_153123508
Ooooo smelt!!!
:)
  vrijdag 19 juni 2015 @ 12:27:06 #59
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153663814
Hoe gaat het hier met iedereen?

Volgens mij hebben wij gisteren besloten om na de volgende pilstrip alles de deur uit te doen. *O* Ik begin morgen sowieso aan mijn laatste pilstrip, ik heb geen nieuwe meer in huis. Ik vind het leuk en spannend tegelijk..... :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153664560
Oh wat leuk Tyler-girl! *O*
freedom is just another word for nothing left to lose
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:09:47 #61
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153664699
Vriendlief begon al direct te rekenen....Juli plus 9 maanden. Het concept ontpillen en niet direct zwanger worden gaat er nog niet in bij hem :P
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153665129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vriendlief begon al direct te rekenen....Juli plus 9 maanden. Het concept ontpillen en niet direct zwanger worden gaat er nog niet in bij hem :P
Ik kreeg het de mijne ook niet aan z'n verstand, maar hij had uiteindelijk gelijk. Dusja.. :')
  vrijdag 19 juni 2015 @ 13:26:06 #63
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153665192
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 13:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg het de mijne ook niet aan z'n verstand, maar hij had uiteindelijk gelijk. Dusja.. :')
hahah ja zo kan het ook natuurlijk. Ach we gaan het zien. kunnen toch niets meer doen dan goed ons best doen ;) en afwachten :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153665875
Haha mooi altijd die mannenlogica. Ik "Ja, maar dan kan het nog een jaar duren."
Hij: "Ja, maar het kan ook in één keer raak zijn."
oO<

Toevallig dacht ik vanochtend nog aan dit topic. Ik rammel echt, maar vanochtend dacht ik nog: hoe weet ik nou zeker dat ik het écht wil? Wat is het Eurekamoment? Blijft het bij dat onderbuikrammelgevoel en moet mijn hoofd dan maar opeens beslissen dat we er voor gaan?
Dus, hoe namen de al-moeders die beslissing? :9

Tyler-Girl, wat spannend! *O* Straks zit ik hier in mijn eentje. :D
Dit, dat, alles.
  vrijdag 19 juni 2015 @ 14:19:03 #65
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153666305
Geen idee hoe je die beslissing maakt :+ Ik heb heel lang geroepen dat ik geen kinderen wilde. Ik kon gewoon echt niets met baby's en helaas "krijg" je ze niet als dreumes :P
Maar schijnbaar is er toch ergens een omslagpunt geweest. Hetzelfde geldt, voor ons, eigenlijk over de hele beslissing om er voor te gaan. Het was eerst voornamelijk voldoen aan wat randvoorwaarden, maar daarna stond ons eigenlijk niets in de weg. Toch hebben we het uitgesteld en nu "besloten" om er voor te gaan. Geen specifieke reden waarom eerst niet en nu wel.....

Het is denk ik een beetje je emoties en je hoofd op elkaar afstemmen ;)

En je blijft vast niet alleen over hoor! Komt wel weer nieuwe aanwas.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153666542
ook nog mensen die nog een jaar of wat blijven plakken ;)

dat het langer kan duren is mijn vent zich dan wel weer goed van bewust. waarschijnlijk omdat er in de omgeving meerdere stellen zijn waarbij het langer duurt en hij mogelijk geen superzaad heeft. denk juist dat hij zich dood zal schrikken mocht het de eerste keer raak zijn.

ik rammel ook gigantisch. ik nam vandaag even een sluiproute door de hema omdat het regende. liep ik opeens midden tussen het babyspul O+
laatst ook al bij de ikea, normaal slaan we de kinderhoek over maar oei daar liggen ook leuke dingen zeg.
zo zie ik opeens overal leuke baby/kinder dingen. O-)
pi_153666863
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:01 schreef Philomijn het volgende:
Haha mooi altijd die mannenlogica. Ik "Ja, maar dan kan het nog een jaar duren."
Hij: "Ja, maar het kan ook in één keer raak zijn."
oO<

Toevallig dacht ik vanochtend nog aan dit topic. Ik rammel echt, maar vanochtend dacht ik nog: hoe weet ik nou zeker dat ik het écht wil? Wat is het Eurekamoment? Blijft het bij dat onderbuikrammelgevoel en moet mijn hoofd dan maar opeens beslissen dat we er voor gaan?
Dus, hoe namen de al-moeders die beslissing? :9

Tyler-Girl, wat spannend! *O* Straks zit ik hier in mijn eentje. :D
Ik vraag me dat ook wel af.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153666890
Vriend heeft besloten dat hij eerst wil trouwen ivm makkelijker... Ja prima maar heb wel gezegd dat hij dan weleens vort mag maken :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153667759
Bij mij was de kinderwens zo duidelijk aanwezig dat we er voor gegaan zijn zodra de praktische bezwaren enigszins aan de kant waren.
Emotioneel gezien heb ik nog wel eens twijfels hoor: je gooit je hele leven op de kop en je weet niet precies wat je er voor terug krijgt. Ik zou direct tekenen voor een fijne zwangerschap, een mooie bevalling, een heerlijke kraamtijd en een leuk en gezond kindje - maar het kan ook heel anders gaan en dat maakt het eng. Het blijft een sprong in het diepe. Maar deze twijfels zullen altijd blijven dus als de wens er wel is, dan zijn er verder hele rationele argumenten om er op een gegeven moment voor te gaan. Bij mij speelt dan mee dat ik misschien nog wel een groot gezin wil, en als je pas na je dertigste begint moet je daar wel erg veel haast mee maken. Ook omdat je niet weet hoe lang het duurt voor je zwanger wordt. Verder ben ik liever een relatief jonge moeder dan een oude. Bij mijn man werkte het goed om andersom te redeneren: als je ooit kinderen wilt, waarom dan niet nu?

Een goede vriendin van mij is net bevallen van een kindje. Het is de eerste keer dat een echt goede vriendin een kindje krijgt, verder heb ik geen vriendinnen met kinderen. Ik vind dat heel bijzonder en ook wel emotioneel. Alles is goed gegaan bij haar, ze had een geweldige zwangerschap en een mooie badbevalling thuis. Er is nog niets geweest wat me zo aan het rammelen maakte dan de foto van haar met de kleine op haar borst. Sowieso zie ik de laatste tijd veel mensen die echt zo mooi stralend zwanger zijn en er enorm van genieten. Ik kan het gerammel nog een beetje in toom houden met de gedachte dat het wellicht allemaal zwaar en moeilijk zal zijn, maar met dat soort zwangeren in mijn omgeving wordt het wachten er niet gemakkelijker op. En tegelijk heb ik gemakkelijk praten, want ik ben inmiddels wel gestopt met de pil. Heel veel sterkte voor degenen nog langer moet wachten :*
freedom is just another word for nothing left to lose
  vrijdag 19 juni 2015 @ 15:33:20 #70
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153668250
Die twijfels heb ik ook wel, Lot_1. Niet zo zeer over je hele leven op zijn kop gooien, maar meer richting mijn eigen onzekerheid. Dus kan ik dat wel??? HOE blijf ik zo geduldig met mijn kind? Kan ik ze wel opvoeden zoals ik dat nu voor ogen heb? Kan ik er voor zorgen dat ik wel een goede band met mijn kinderen opbouw?
De band met mijn moeder is nooit zo fantastisch geweest en dat "mis"ik nu wel een beetje, nu ik zie dat het ook anders kan. Ik ben altijd een pappa's kindje geweest en die band is nogsteeds super, maar dat is toch anders....denk ik
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153668795
Oh, die twijfels herken ik ook wel Tyler-Girl! Ik weet ook niet goed hoe ik daar mee om moet gaan. Goede voornemens heb ik wel genoeg oO< Lastig wanneer je, wat betreft de band met je eigen moeder, zelf niet zo'n fijn voorbeeld hebt gehad :*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_153671062
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 14:01 schreef Philomijn het volgende:
Haha mooi altijd die mannenlogica. Ik "Ja, maar dan kan het nog een jaar duren."
Hij: "Ja, maar het kan ook in één keer raak zijn."
oO<

Toevallig dacht ik vanochtend nog aan dit topic. Ik rammel echt, maar vanochtend dacht ik nog: hoe weet ik nou zeker dat ik het écht wil? Wat is het Eurekamoment? Blijft het bij dat onderbuikrammelgevoel en moet mijn hoofd dan maar opeens beslissen dat we er voor gaan?
Dus, hoe namen de al-moeders die beslissing? :9

Tyler-Girl, wat spannend! *O* Straks zit ik hier in mijn eentje. :D
Ik zie het meer als besluiten in het diepe te springen eigenlijk. Twijfels blijven rationeel altijd ik heb ze nog :') (maar die kleine gaat toch echt een keer mijn buik uit. )

Je weet nu eenmaal niet hoe het loopt en misschien is dat maar beter. Je gevoel wil wat het wil.. Dus ja; waarom zou je dan wachten?
pi_153672444
als ik puur naar mn gevoel zou luisteren zou de anticonceptie nu al de deur uit zijn.
maar verstand wil ook wat en dat is op het moment sterker dan het gevoel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 juni 2015 @ 22:48:35 #74
269689 crew  Viv
pi_153680687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hoe gaat het hier met iedereen?

Volgens mij hebben wij gisteren besloten om na de volgende pilstrip alles de deur uit te doen. *O* Ik begin morgen sowieso aan mijn laatste pilstrip, ik heb geen nieuwe meer in huis. Ik vind het leuk en spannend tegelijk..... :@
Yay! Bijna uitzwaaien hier *O*

Hier eigenlijk alleen getwijfeld vanwege de sprong in het diepe: willen we ons fijne leventje wel overhoop halen (deze maand 15 jaar samen! O+ ) terwijl we niet weten wat we ervoor terugkrijgen? Nou, ja dus. :D
pi_153681924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 22:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Yay! Bijna uitzwaaien hier *O*

Hier eigenlijk alleen getwijfeld vanwege de sprong in het diepe: willen we ons fijne leventje wel overhoop halen (deze maand 15 jaar samen! O+ ) terwijl we niet weten wat we ervoor terugkrijgen? Nou, ja dus. :D
Leuk leuk leuk!!
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 juni 2015 @ 23:54:28 #76
269689 crew  Viv
pi_153682808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk leuk leuk!!
Ik bedoelde Tyler uitzwaaien hè, niet mijzelf. :+

Planning is hier in oktober stoppen met de pil maar nog niet met anticonceptie, in het voorjaar studeert mijn man af en dan...? O+
pi_153682976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik bedoelde Tyler uitzwaaien hè, niet mijzelf. :+

Planning is hier in oktober stoppen met de pil maar nog niet met anticonceptie, in het voorjaar studeert mijn man af en dan...? O+
Is ook leuk! :D :+

En oktober is het zo ^O^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153701882
Aha! Dus zwangeren en pilgestopten hebben die "twijfels"/gedachten ook. Oké, sprong in het diepe dus... *haalt adem* Hmm ga het onderwerp maar weer eens op een romantisch moment aan vriend voorleggen.

Spannend ViviRAWS! Oktober is al bijna!
Dit, dat, alles.
pi_153702904
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 21:29 schreef Philomijn het volgende:
Aha! Dus zwangeren en pilgestopten hebben die "twijfels"/gedachten ook. Oké, sprong in het diepe dus... *haalt adem* Hmm ga het onderwerp maar weer eens op een romantisch moment aan vriend voorleggen.

Spannend ViviRAWS! Oktober is al bijna!
Gewoon doen. Als de situatie er naar is en je wil het, dan moet je op een gegeven moment gewoon doen. Twijfelen doe je toch!
pi_153706328
Oktober is al bijna :o whut

De beslissing pil de deur uit is al bijna net zo leuk en spannend als t hele vervolgtraject O+ (iig de eerste maanden)

Wij hadden ook twijfels, vooral man. Hij had nooit gereisd en ik was zijn eerste vriendinnetje, hij wilde nog lekker genieten samen. Nu kan hij echt niet wachten tot de kleine man geboren is
pi_153726447
deze kwam net op FB voorbij
Hoe weet je nou of je een kind wil?

[ Bericht 46% gewijzigd door Elleska op 21-06-2015 22:13:40 ]
pi_153728628
Aahh chips, die kan ik niet helemaal lezen. Wie doet het betere knip- en plakwerk? :D
Dit, dat, alles.
pi_153730579
ik zie het, via de link kan ik hem niet lezen, via de fb knop wel.
ik ga het even omzetten

Edit: nu zou het wel moeten werken
pi_153738989
Aahh ja, heb hem net toevallig ook via FB gelezen, een vriendin had er op gereageerd. Interessant en heel herkenbaar! Al rammel ik ondertussen wel, maar heb verder dezelfde gedachten en gevoelens.
Overigens denk ik niet dat als ik eenmaal een kind heb ik spijt zou krijgen, tenminste, dat is geen angst. Het is meer de "waaahh als ik die beslissing neem kan ik niet meer terug en hoe moet ik nou zeker weten dat ik dit wil?".

Maar jullie reacties helpen en gek genoeg dit artikel ook. O+ Die gedachten ga ik gewoon loslaten, want ik wil het eigenlijk gewoon heel graag. :D bam!
Dit, dat, alles.
pi_153739235
Hier ligt nog 1 pillenstrip in de kast. Gister vriendlief gevraagd wat ik moet halen, 6 maanden of een jaar. 6 maanden it is O+ *; :D
pi_153743220
Oh wat fijn allemaal! Er zijn er al best wat die kunnen gaan beginnen met aftellen tot de anticonceptie de deur uit mag! Hopelijk mag ik mij binnenkort ook bij jullie aansluiten!
pi_153743667
We kunnen er heel wat uitzwaaien hier *O* Succes in het volgende topic allemaal!

Hier is de kogel ook door de kerk, volgend jaar rond deze tijd gaan we ervoor O+. We gaan volgend jaar nog een mooie rondreis maken in Amerika en dat is het moment om te stoppen met de (prik)pil.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_153743694
Oja en ik heb mijn vriend het topic van MUUS laten lezen en hij wil nog steeds >:) :') , zekerder dan dat kan het niet worden toch?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_153743742
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:05 schreef Kirb het volgende:
Oja en ik heb mijn vriend het topic van MUUS laten lezen en hij wil nog steeds >:) :') , zekerder dan dat kan het niet worden toch?
Welk topic is dat?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_153743901
Ah gevonden! Het was van Yvonne, niet van MUUS...
ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!

Oja, disclaimer, je moet wel tegen bonkies e.d. kunnen :P en mogelijk wil je na het lezen voorlopig toch maar rammelen i.p.v. echt ervoor gaan :P
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:29:39 #91
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153744362
OMG! Dat topic :D Aan dat soort dingen wil ik nog even helemaal niet denken ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153744995
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:12 schreef Kirb het volgende:
Ah gevonden! Het was van Yvonne, niet van MUUS...
ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!

Oja, disclaimer, je moet wel tegen bonkies e.d. kunnen :P en mogelijk wil je na het lezen voorlopig toch maar rammelen i.p.v. echt ervoor gaan :P
Oh ja die had ik al eens gelezen whaha.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 juni 2015 @ 14:08:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153745490
Hahahaha dat topic... al zo vaak gelezen, zo vaak om gelachen, en hij blijft leuk :').

Tijdens mijn bevalling heb ik nog aan deze post gedacht:

quote:
14s.gif Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef MUUS het volgende:
Voor nikky:

Vrouwen scheuren uit naar de anus toe. Dan denk je dus dat het *daar* pijn gaat doen als je ligt te bevallen. Neen, helemaal niet.

Weet je waar het pijn doet? Echt godsgruwelijk veel pijn?

JE CLITORIS!! DIE STAAT IN DE FIK EN HET VOELT ALSOF HET DOORMIDDEN SCHEURT!!
Heb zelfs nog toen het hoofdje stond tegen de VK gezegd dat het inderdaad voelt alsof je clitoris in de fik staat :') :') _O-.
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 14:13:23 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153745631
Overigens vond ik het zo grappig dat het waar was, dat het nauwelijks pijn deed :') Of zo herinner ik het me iig. Hormonen O+!

En ik rammel nog steeds ;).
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 15:16:29 #95
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153747253
Mijn lichaam verlangde gewoon zo ontzettend naar een babytje, dat ik dat echt niet meer kon negeren. Ik heb wel een aantal jaren gewacht op mijn lief, tot hij het ook durfde :)

Toen dat kindje er eenmaal was, was het wel echt heel anders dan ik me ooit had voor kunnen stellen. De eerste tijd ben je 24 uur per dag met dat kleine wezentje bezig, fysiek en in je hoofd, dat wil je ook en de rest van de wereld is helemaal niet belangrijk. Waar je voor je zwangerschap of zelfs tijdens je zwangerschap misschien nog wel eens denkt: Een paar weken na m'n bevalling ga ik gewoon naar dat feestje toe hoor! Als het werkelijk zover is, dan wil je niets liever dan knuffelen met je baby en kan dat hele feestje je gestolen worden.
Maar er zijn ook een heleboel hormonen in het spel, die je enorm in het hier&nu laten leven. En dan kan het ook zo ontzettend benauwd aanvoelen, dat je 24/7 met je baby bezig bent en daar zo middenin zit dat je soms wel eens denkt: Wow, is dit nu mijn nieuwe leven?! Dan verlang je op momenten misschien wel eens een beetje terug, naar die tijd voordat je een kindje had en je alleen maar met jezelf bezig hoefde te zijn.
Maar de tijd gaat verder, de hormonen worden rustiger, je kindje groeit en kan steeds iets meer zelf, op een dag heb je opeens een uurtje tijd voor jezelf, een paar weken later heb je een hele dag voor jezelf, weer een poosje later ga je wel weer een keer naar dat feestje. Je krijgt weer momenten voor jezelf, een eigen leven ;) En tegelijk wil je juist allerlei dingen delen met je kindje, hem of haar de wereld laten zien, en die samen ontdekken <3
Nou ja, het blijkt dus allemaal heeeeeel erg mee te vallen, je kunt gewoon weer jezelf zijn, maar dan met extra en nieuwe features. (Want je leert zoveel van een leven met een kindje, en dat is ook weer ontzettend tof!)

Sommige mama's zijn vanaf het eerste moment zo dolgelukkig dat ze hun leven met een kindje kunnen delen, die voelen zich haast nooit benauwd daarin. Andere mama's hebben misschien minder last van de hormonen en voelen zich alweer vlug zichzelf. En weer andere mama's blijken oermoeders terwijl ze van te voren veel meer twijfelden.

In ieder geval groei en leer ik zelf enorm veel van de ervaring. Ik vind het zelf heel veel hebben toegevoegd aan mijn leven, maar zeker de eerste tijd beleefde ik echt als een rollercoaster. En daarom vind ik het nu eigenlijk veel minder makkelijk om zo bewust te kiezen voor een tweede kindje. Net nu het leven met mijn eerste kindje echt op rolletjes loopt, gooi ik dat dan weer zo overhoop met nog een babytje? Of gaat het nu veel vloeiender omdat ik al ervaring heb? Ik ben nu echt veel onzekerder in die keuze :@
pi_153747824
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:12 schreef Kirb het volgende:
Ah gevonden! Het was van Yvonne, niet van MUUS...
ONZ / Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!

Oja, disclaimer, je moet wel tegen bonkies e.d. kunnen :P en mogelijk wil je na het lezen voorlopig toch maar rammelen i.p.v. echt ervoor gaan :P
Eh. Help. Ik wil terug... :X
  maandag 22 juni 2015 @ 15:40:40 #97
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_153747866
Ela.. ben je al weer aan het rammelen? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 22 juni 2015 @ 15:45:31 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153748006
Ik vond een tweede baby'tje echt zoveel makkelijker Ela :). Het ging allemaal veel meer vanzelf, minder onzeker en je bent al gewend dat je leven niet meer alleen om jou draait, simpel gezegd. De combinatie van twee kindjes vond ik wel echt even wennen. Een nieuwe mojo vinden en zoeken naar hoe je beide kindjes genoeg aandacht kunt geven. Dat ging denk ik na een week of 10 een stuk beter. Onverwachte heftige jaloezie bij nummer 1 was wat dat betreft nog het lastigste. Echt, die baby doe en deed ik op mn duimpje en dat had ik bij de eerste zeker niet :+
  maandag 22 juni 2015 @ 15:46:09 #99
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153748024
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:40 schreef Barreltje het volgende:
Ela.. ben je al weer aan het rammelen? :)
Een klein poosje terug, toen rammelde ik enorm! Toen dachten we heel even dat we er dan wel weer voor wilden gaan, maar opeens durfde we toch niet meer :')

En sindsdien ben ik vooral erg in twijfel. Misschien is het wel goed zo, met één kindje? Ik ben er nog niet uit, weer zo'n mini-babytje in de draagdoek tegen me aan, dat lijkt me wel echt heel erg fijn <3 Maar kan ik het wel aan, nog een kindje? Is het nu niet gewoon goed zoals het is?

De dame is nu 26 maanden alweer O+ Zo groot, maar tegelijk nog steeds zo nieuw op deze wereld. Ze is wel echt enorm leuk, ze leert echt in razend tempo allemaal nieuwe dingen telkens, ze kan heerlijk kletsen en wil de hele dag buitenspelen <3 Dus dat gaat allemaal lekker z'n gangetje.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:52:30 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_153748206
Elamanilo, spannend. maar je hoeft nu nog geen definitieve keuze te maken toch. Misschien gewoon nog even laten rusten. Ik vond van 1 naar 2 best een groot verschil. Maar het zal ook erg aan het kindje in kwestie liggen, en aan hoe je oudste erop reageert.
in de haak.
  maandag 22 juni 2015 @ 15:52:45 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153748217
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vond een tweede baby'tje echt zoveel makkelijker Ela :). Het ging allemaal veel meer vanzelf, minder onzeker en je bent al gewend dat je leven niet meer alleen om jou draait, simpel gezegd. De combinatie van twee kindjes vond ik wel echt even wennen. Een nieuwe mojo vinden en zoeken naar hoe je beide kindjes genoeg aandacht kunt geven. Dat ging denk ik na een week of 10 een stuk beter. Onverwachte heftige jaloezie bij nummer 1 was wat dat betreft nog het lastigste. Echt, die baby doe en deed ik op mn duimpje en dat had ik bij de eerste zeker niet :+
Ervaringsdeskundige jij! In mijn ideaalbeeld dan zou het zo ongeveer gaan, eventueel nog min de jaloerse peuter dan ;) Maar dat ik bij een tweede kindje veel beter besef dat het echt maar zo tijdelijk is, dat hele kleine en er, mede daardoor, niet meer tegen hoef/wil vechten soms. Dat ik veel beter mee kan gaan in de flow die er is, daar had ik de eerste keer soms zo'n moeite mee, dan dacht ik dat ik actief iets moest gaan doen, er energie in moest stoppen, om dingen te veranderen. Achteraf bleek telkens dat meegaan met de flow zoveel minder energie kostte en dat er evenveel, even snel veranderde ;) En dat dingen veel vloeiender, haast van een leien dakje, gaan. Borstvoeding bijvoorbeeld, maar het vinden van die nieuwe draai inderdaad ook.

Maar zal dat ook echt zo zijn? De eerste keer dacht ik ook dat ik best wel zo'n oermoeder zou kunnen zijn, die perfect was afgestemd op de behoeftes van haar kindje. Maar daar kwamen toen al die hormonen om de hoek zeilen en was ik opeens zo onzeker over mezelf als moeder ;(
Ik vind het in ieder geval wel tof om te horen dat dat bij jou echt zo ging, dat dat dus echt kan. Want ik dacht tot nu toe telkens dat ik dat wel zo voor me kon zien, maar dat het dan, net als de eerste keer, toch weer zo'n rollercoaster zal worden.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:00:46 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153748501
Trui, we hebben, qua leeftijd e.d., nog genoeg tijd ja :) Ik ben nu 31 en C. wordt bijna 32.
We hebben het eerder wel eens gehad over wat we dachten dat de ideale leeftijd zou zijn tussen twee kindjes in. Gebaseerd op onze eigen ervaringen, met broertjes/zusjes en onze gevoelens daarover. Toen bedachten we dat zo ergens rond de 3 jaar wel echt het summum zou zijn ;) . Dan komen we nu wel weer in de richting van 'ervoor gaan' zo langzamerhand. Maar dat moet geen reden zijn om zomaar overhaast te beslissen natuurlijk. Heel stiekem speelt er ergens ook nog wel iets van dat ik misschien zelfs nog meer kindjes wil, en dan krijg je op een gegeven moment natuurlijk wel iets met leeftijd te maken :') Allemaal overwegingen in ieder geval die dus wel maken dat ik er toch best veel mee bezig ben, in m'n hoofd, maar ook in m'n gevoel.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:01:20 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153748516
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 15:52 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige jij! In mijn ideaalbeeld dan zou het zo ongeveer gaan, eventueel nog min de jaloerse peuter dan ;) Maar dat ik bij een tweede kindje veel beter besef dat het echt maar zo tijdelijk is, dat hele kleine en er, mede daardoor, niet meer tegen hoef/wil vechten soms. Dat ik veel beter mee kan gaan in de flow die er is, daar had ik de eerste keer soms zo'n moeite mee, dan dacht ik dat ik actief iets moest gaan doen, er energie in moest stoppen, om dingen te veranderen. Achteraf bleek telkens dat meegaan met de flow zoveel minder energie kostte en dat er evenveel, even snel veranderde ;) En dat dingen veel vloeiender, haast van een leien dakje, gaan. Borstvoeding bijvoorbeeld, maar het vinden van die nieuwe draai inderdaad ook.

Maar zal dat ook echt zo zijn? De eerste keer dacht ik ook dat ik best wel zo'n oermoeder zou kunnen zijn, die perfect was afgestemd op de behoeftes van haar kindje. Maar daar kwamen toen al die hormonen om de hoek zeilen en was ik opeens zo onzeker over mezelf als moeder ;(
Ik vind het in ieder geval wel tof om te horen dat dat bij jou echt zo ging, dat dat dus echt kan. Want ik dacht tot nu toe telkens dat ik dat wel zo voor me kon zien, maar dat het dan, net als de eerste keer, toch weer zo'n rollercoaster zal worden.
Ik heb er, zwanger van Suze, menig uur om wakker gelegen. Ik dacht ook dat we sowieso weer een periode van een paar maanden wervelstorm in zouden gaan, en ook met die disclaimer in mijn hoofd van 'het zal wel super bikkelen zijn maar dan weten we nu in ieder geval dat het na een half jaar ofzo wel weer veel natuurlijker gaat'. En toen was ze er en ik dacht echt oh jaaa natuurlijk gaat het zo en moet het zo. Ik had het gevoel dat ik meteen alles van haar wist en dat was zo'n geruststelling! Bij Sil zijn we ook zoveel energie kwijt geweest aan het zoeken naar iets dat anders zou moeten of beter. Ik was niet intuïtief wat moederschap betreft bij hem. Bij de tweede eigenlijk wel. Oermoeder of zoiets zou ik mezelf niet snel noemen maar ik volgde haar gewoon en alles was herkenbaarder. Je weet ook veel beter dat alles wat moeilijk is overgaat. Natuurlijk, er zaten wel wat pittige momenten tussen maar dat had (bij mij in ieder geval) niets te maken met onzekerheid als moeder. Een gezin van 4 is anders en je moet wel even een nieuw soort ritme krijgen. Oh en als ik zie hoe verliefd Suze altijd (ondanks alles he want ze krijgt nog wel eens wat te verduren ;)) naar haar broer omkijkt als ze zijn stem hoort... O+
  maandag 22 juni 2015 @ 16:06:35 #104
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153748702
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb er, zwanger van Suze, menig uur om wakker gelegen. Ik dacht ook dat we sowieso weer een periode van een paar maanden wervelstorm in zouden gaan, en ook met die disclaimer in mijn hoofd van 'het zal wel super bikkelen zijn maar dan weten we nu in ieder geval dat het na een half jaar ofzo wel weer veel natuurlijker gaat'. En toen was ze er en ik dacht echt oh jaaa natuurlijk gaat het zo en moet het zo. Ik had het gevoel dat ik meteen alles van haar wist en dat was zo'n geruststelling! Bij Sil zijn we ook zoveel energie kwijt geweest aan het zoeken naar iets dat anders zou moeten of beter. Ik was niet intuïtief wat moederschap betreft bij hem. Bij de tweede eigenlijk wel. Oermoeder of zoiets zou ik mezelf niet snel noemen maar ik volgde haar gewoon en alles was herkenbaarder. Je weet ook veel beter dat alles wat moeilijk is overgaat. Natuurlijk, er zaten wel wat pittige momenten tussen maar dat had (bij mij in ieder geval) niets te maken met onzekerheid als moeder. Een gezin van 4 is anders en je moet wel even een nieuw soort ritme krijgen. Oh en als ik zie hoe verliefd Suze altijd (ondanks alles he want ze krijgt nog wel eens wat te verduren ;)) naar haar broer omkijkt als ze zijn stem hoort... O+
Och <3 Dat laatste <3 Ik zag het pas ook, toen ik bij een vriendin op bezoek was, hoe mooi die interactie is tussen haar zoons. Dat daar ook gewoon zo'n band tussen kan zijn.

Wow, je omschrijft echt precies wat er in mijn hoofd omgaat ja, precies die onzekerheid. Ik hoop echt dat het bij mij ook zo zal voelen, als ik de stap aandurf :) Maar ik zal de stap ook maken met wat jij in je hoofd had, dat we eerst een paar maanden weer van wervelstorm over ons heen gaan krijgen, ik kan me echt (nog?) niet voorstellen dat het ook zo vloeiend bij ons kan gaan :D
pi_153748725
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb er, zwanger van Suze, menig uur om wakker gelegen. Ik dacht ook dat we sowieso weer een periode van een paar maanden wervelstorm in zouden gaan, en ook met die disclaimer in mijn hoofd van 'het zal wel super bikkelen zijn maar dan weten we nu in ieder geval dat het na een half jaar ofzo wel weer veel natuurlijker gaat'. En toen was ze er en ik dacht echt oh jaaa natuurlijk gaat het zo en moet het zo. Ik had het gevoel dat ik meteen alles van haar wist en dat was zo'n geruststelling! Bij Sil zijn we ook zoveel energie kwijt geweest aan het zoeken naar iets dat anders zou moeten of beter. Ik was niet intuïtief wat moederschap betreft bij hem. Bij de tweede eigenlijk wel. Oermoeder of zoiets zou ik mezelf niet snel noemen maar ik volgde haar gewoon en alles was herkenbaarder. Je weet ook veel beter dat alles wat moeilijk is overgaat. Natuurlijk, er zaten wel wat pittige momenten tussen maar dat had (bij mij in ieder geval) niets te maken met onzekerheid als moeder. Een gezin van 4 is anders en je moet wel even een nieuw soort ritme krijgen. Oh en als ik zie hoe verliefd Suze altijd (ondanks alles he want ze krijgt nog wel eens wat te verduren ;)) naar haar broer omkijkt als ze zijn stem hoort... O+
Oh, ik hoop zo dat het ook zo gaat bij ons. Met Stip als huilbaby waren we soms echt de weg kwijt en hebben we de nachten maar afgewisseld af en toe, maar hoe moet dat als de tweede ook zo is? En hij slaapt ook nog niet door, dus ik kijk nu al op tegen de nachten :X En daardoor worden de dagen natuurlijk ook nog lastiger.
  maandag 22 juni 2015 @ 16:11:17 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153748890
Het scheelt Zo. Belachelijk. Veel. als ze eenmaal doorslapen. Wat me bij een tweede fijn lijkt, is dat je misschien minder in het 'wat nou als het nooit meer goed komt en al mijn dagen zullen vanaf nu tot in den eeuwigheid gevuld zijn met huilende babies die niet slapen, en poepluiers, en dagen waarop je niet eens fatsoenlijk naar de wc kunt en alles stinkt naar kots en poep en melk' blijft hangen, omdat je een rondlopend voorbeeld hebt van hoe het kan worden en dat de wanhopige avonden/nachten en soms dagen uit het begin gewoon over gaan in vrolijk lachen, spelen, knuffelen O+.
KuikenGuppy
  maandag 22 juni 2015 @ 16:23:21 #107
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153749325
Ja, dat herken ik heel erg Burdie, op die momenten dat je 's nachts met je babytje rondjes wandelt omdat ze zo graag met je wil knuffelen omdat ze krampjes heeft oid, maar jij zelf eigenlijk zo graag wilt slapen, dat ik dan de tweede keer, ondanks schreeuwende hormonen, wel kan geloven dat er ook weer andere momenten gaan komen. En dat ik niets hoef te doen om dat te veranderen, dat ik gewoon mee kan gaan met de flow, met een gerust hart, omdat ik weet dat het goed komt.

Maar dus tegelijk ook de twijfel: Kan ik die momenten wel aan als er nog zo'n druif rondloopt? Die ook aandacht nodig heeft en eigen streken ;) En de vorige keer kon ik ook wel bedenken dat het ooit over ging, maar toch speelde die hormonen daar echt een grote rol in, dat ik het toch niet kon voelen. Maakt dat dan wel verschil de tweede keer?

Die hier slaapt wel lekker, maar drinkt nog wel 1 a 2 keertjes per nacht bij me. Ze ligt naast me in bed, dus het gaat gewoon zo ongeveer slapend, maar ik heb al 26 maanden geen enkele nacht ononderbroken geslapen*. Soms vind ik dat ook wel bizar om te bedenken, maar tegelijk ben ik er allang zo aan gewend, ik kan het me niet eens voorstellen dat het ooit wel weer zal gebeuren (nog steeds niet dus, dat dingen vanzelf veranderen, terwijl ik inmiddels daar wel al ervaring mee heb..). En met nog een kindje gebeurt het misschien ook pas weer over jaren, dat ononderbroken slapen ;)
* Nog even afkloppen, maar afgelopen week heeft ze wel 2x een nacht doorgeslapen :o
  maandag 22 juni 2015 @ 16:31:46 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153749588
Ik heb wel eens dat ik denk... Nu is het zo fijn, straks duurt het weer minstens een jaar (+minimaal 9 maanden) voor het met een tweede ook weer zo fijn is als nu.
Overigens zie ik om me heen vooral moeders die bij de tweede weer heel snel terug zijn in het 'normale' ritme. Alsof een tweede (en volgend) kindje er veel gemakkelijker bij in schuift.
(Volgens mijn schoonmoeder is van 1 naar 2 kinderen een grotere stap dan van niks naar 1 kind en dat geloof ik niet)
KuikenGuppy
pi_153749731
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:11 schreef Burdie het volgende:
Het scheelt Zo. Belachelijk. Veel. als ze eenmaal doorslapen. Wat me bij een tweede fijn lijkt, is dat je misschien minder in het 'wat nou als het nooit meer goed komt en al mijn dagen zullen vanaf nu tot in den eeuwigheid gevuld zijn met huilende babies die niet slapen, en poepluiers, en dagen waarop je niet eens fatsoenlijk naar de wc kunt en alles stinkt naar kots en poep en melk' blijft hangen, omdat je een rondlopend voorbeeld hebt van hoe het kan worden en dat de wanhopige avonden/nachten en soms dagen uit het begin gewoon over gaan in vrolijk lachen, spelen, knuffelen O+.
Ja, maar Burdie, daar zijn wij dus nog niet he :D

Het lachen, spelen en knuffelen gelukkig wel :)
pi_153749808
Wij hebben de 'rammel'stap eigenlijk overgeslagen maar het is, misschien wel juist daardoor?, vanaf dag 1 zo vanzelf gegaan. Ik heb het ook nooit gezien als een moment waarop mijn eigen leven fundamenteel veranderd is, zoveel is juist zo erg hetzelfde gebleven qua ook sociaal leven en relatie, maar dan met een heel groot fantastische extra. O+ Alles is leuker en ik zie in dat ik voor mezelf veel beter kan kiezen waar ik mijn tijd wel of niet aan wil besteden waardoor andere facetten van mijn leven er eigenlijk ook steeds fijner op worden. Dit is heel geleidelijk gegaan en ik heb echt het eerste half jaar op de rozeste roze wolk gezeten. Mijn 'naiviteit' vooraf en gebrek aan specifieke verwachtingen heeft voor ons fantastisch uitgepakt.

De actieve keuze voor een tweede vind ik daarentegen veel spannender. Hoe weet je zeker er echt klaar voor te zijn en hoe maak je deze beslissing samen? Ook de 'invloed' op onze eerste speelt daarin mee. Juist door 'te weten' dat je echt voor een echt kindje met een eigen persoonlijkheid kiest, lijkt het toeleven naar een tweede me voor onszelf nog spannender!
  maandag 22 juni 2015 @ 16:50:29 #111
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153750122
Misschien juist dat je geen verwachtingen hebt, dan kan het ook niet tegenvallen :D Geldt met veel dingen natuurlijk. En is ook iets dat een kindje mij nog meer heeft doen laten inzien. Dat veel dingen veel leuker zijn als je er blanco instapt, go with the flow! Dat verwachtingen ook erge teleurstellingen kunnen opleveren.. En dat verwachtingen dingen niet veranderen, dingen komen toch wel hoe ze komen.
pi_153750242
Herkenbaar allemaal! Ik denk dat ik bij een tweede ook makkelijker die babytijd zou kunnen 'omarmen' en go with the flow zou kunnen zijn, wetende dat het echt snel voorbij gaat. ik voelde me de eerste maanden af en toe ook nogal gevangen en vond de zorg voor een baby zo enorme verantwoordelijkheid. Nu zou ik daar denk ik toch iets relativerender in staan. Denk ik. Hoop ik. Maar ja, hormonen he. :') . Het is gewoon heel dubbel: enerzijds lijkt het me heel mooi om het allemaal nog eens mee te maken en ben ik ook erg nieuwsgierig naar hoe een volgend kindje zou zijn, anderzijds zie ik er enorm tegen op ook, en ook aan het hebben van twee kinderen. Het lijkt me echt wel heel druk en ik ben daar niet zo voor gemaakt. Daarnaast wil ik echt graag energie over houden voor werk en andere zaken en niet helemaal opslokt worden door mijn gezin.

Moeilijk, moeilijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153750283
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:50 schreef elamanilo het volgende:
Misschien juist dat je geen verwachtingen hebt, dan kan het ook niet tegenvallen :D Geldt met veel dingen natuurlijk. En is ook iets dat een kindje mij nog meer heeft doen laten inzien. Dat veel dingen veel leuker zijn als je er blanco instapt, go with the flow! Dat verwachtingen ook erge teleurstellingen kunnen opleveren.. En dat verwachtingen dingen niet veranderen, dingen komen toch wel hoe ze komen.
Ja! En omdat ik die nu op basis van onze eerste wel heb, zijn die overwegingen voor een tweede zoveel complexer in mijn hoofd merk ik. En ook heel suf de worsteling dat ik denk dat je niet zooooooveel geluk kan hebben dat je TWEE fantastische kindjes krijgt! O+
pi_153750352
Ja, die wetenschap dat het echt beter gaat zijn helpt wel denk ik :) Dat je op gegeven moment ineens anderhalf uur samen een film kunt kijken ofzo! Ik 'miste' mijn vriend best vaak in het begin, omdat we allebei alleen maar met de baby bezig waren, terwijl we de 10 jaar ervoor eigenlijk alleen met elkaar bezig waren (overdreven, maar je snapt wat ik bedoel :))

Bij mij heeft er zo veel energie gezeten in het goed laten drinken van Stip dat ik er bijna aan onderdoor ging. Ik hoop heel hard dat het bij een eventuele tweede beter gaat, maar ik hoop ook dat ik het sneller los kan laten als dat niet zo is. Maar ja, hormonen en slaaptekort zijn echt een slechte combi :{
  maandag 22 juni 2015 @ 16:58:53 #115
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153750366
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:56 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja! En omdat ik die nu op basis van onze eerste wel heb, zijn die overwegingen voor een tweede zoveel complexer in mijn hoofd merk ik. En ook heel suf de worsteling dat ik denk dat je niet zooooooveel geluk kan hebben dat je TWEE fantastische kindjes krijgt! O+
Boh, jullie wel :{w O+ Sterker nog, kan niet anders, met jullie genen!
  maandag 22 juni 2015 @ 17:01:56 #116
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153750438
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 16:58 schreef Dot. het volgende:
Ja, die wetenschap dat het echt beter gaat zijn helpt wel denk ik :) Dat je op gegeven moment ineens anderhalf uur samen een film kunt kijken ofzo! Ik 'miste' mijn vriend best vaak in het begin, omdat we allebei alleen maar met de baby bezig waren, terwijl we de 10 jaar ervoor eigenlijk alleen met elkaar bezig waren (overdreven, maar je snapt wat ik bedoel :))

Bij mij heeft er zo veel energie gezeten in het goed laten drinken van Stip dat ik er bijna aan onderdoor ging. Ik hoop heel hard dat het bij een eventuele tweede beter gaat, maar ik hoop ook dat ik het sneller los kan laten als dat niet zo is. Maar ja, hormonen en slaaptekort zijn echt een slechte combi :{
Herkenbaar :*
Dat laatste ook. Maar daar ben ik nu juist heel ontspannen over, ik weet nu dat dat goed kan komen en ben echt zo bereid om daar de volgende keer ook die energie in te stoppen als dat nodig is, zelfs nog meer opdat ik weet dat ik dat kan en omdat ik daar uiteindelijk zoveel terug uit heb gekregen zelf ook weer.
pi_153750470
Ik twijfel er niet aan dat een tweede kindjes even fantastisch zal zijn als de eerste. Maar wat ik wel 'eng' vind is dat er, gezien mijn leeftijd ook, iets aan het kindje zal kunnen mankeren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153750617
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:01 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Herkenbaar :*
Dat laatste ook. Maar daar ben ik nu juist heel ontspannen over, ik weet nu dat dat goed kan komen en ben echt zo bereid om daar de volgende keer ook die energie in te stoppen als dat nodig is, zelfs nog meer opdat ik weet dat ik dat kan en omdat ik daar uiteindelijk zoveel terug uit heb gekregen zelf ook weer.
Bij mij is het dus niet gelukt (continue te kleine hap, continue kloven, uiteindelijk ook nog spruw, continue PIJN) en ik hoop dat ik nu eerder kan zeggen dat we overstappen voordat ik op datzelfde punt kom als vorige week. Nu heb ik niet meer alleen mezelf om aan te denken, maar ook mijn eerste. Die heeft niks aan me als ik alleen maar pijn heb en panisch doe over drinken...

Maar ik hoop natuurlijk op een hap uit het boekje en 1 jaar bv :Y
pi_153754956
Leuk om te zien dat mijn 'lichting' aan het rammelen is. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 22 juni 2015 @ 21:44:53 #120
269689 crew  Viv
pi_153758094
Wat een bedrijvigheid in dit topic O+ leuk om jullie overwegingen rondom een tweede te volgen!
pi_153758457
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat een bedrijvigheid in dit topic O+ leuk om jullie overwegingen rondom een tweede te volgen!
+1!
pi_153758468
Ela, we hadden het er al even over, ik vond vooral de stap terug best heftig bij de tweede. Weer zo enorm veel vrijheid inleveren, omdat de oudste al zo groot was. Maar ik zou het zo weer doen, dat wel. Wat ik van tevoren echt niet in kon schatten is hoe idioot indrukwekkend mooi de band tussen de kindjes zelf is. Dat het niets meer te maken heeft met ons als ouders, als mensen, met wat wij willen of verwachten maar dat ze gewoon op elkaar leunen en elkaar leuk vinden en heel veel hebben aan elkaar, dat vind ik enorm ontroerend en is wat mij betreft de absolute meerwaarde tov het bij 1 kindje laten.
  maandag 22 juni 2015 @ 22:02:35 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153758618
Vrijheid inleveren omdat je oudste al zo groot is, check.
We worstelen enorm met dat vraagstuk.
Maar precies wat je daaronder noemt LE, is waarom we er over nadenken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 juni 2015 @ 22:11:05 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153758956
Bij ons is die 'liefde' vaak nog wat eenzijdig: zij lijkt echt onvoorwaardelijk gek op haar broer. Zo mooi en lief om te zien O+. Sil is een echte peuter en die ziet vaak vooral dat zijn Duplo in gevaar is. Dat ze echt samen dingen gaan ondernemen en die echte interactie waar LE het over heeft, daar kijk ik ook echt naar uit.
Eergisteren hadden we wel even zo'n momentje. Voor het eerst dat ze echt samen met/om elkaar moesten lachen, een soort onderonsje terwijl hij haar de fles gaf O+




[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 22-06-2015 22:17:20 ]
pi_153759114
Hier gaan ze tegenwoordig samen op zolder 'pelen' O+

Dat is eerst heel lieflijk ('Kijk Sticker, wat een mooie auto ik heb gebouwd van Lego!' en Stick dan: 'Jaaa MOOI. LIEFFFF!' want alles wat mooi is, is ook lief) en na twintig minuten hoor ik eerst 1 van de 2 huilen en een tel later de ander ook en dan hoor ik dingen als 'Sticker probeerde Kapla in mijn neusgat te duwen omdat ik hem van het bed af sloeg omdat hij ZONDER HET TE VRAGEN met mijn Lego ging spelen! :( '

Maar het is het waard hoor, twintig minuten lang O+
pi_153759237
Och Spees O+ Cuteness O+
  maandag 22 juni 2015 @ 22:19:24 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153759267
Jouw voorbeeld klinkt anders ook idyllisch O+

:+
pi_153759578
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat een bedrijvigheid in dit topic O+ leuk om jullie overwegingen rondom een tweede te volgen!
+1

En ook fijn om de "waagdesprong-curve" te lezen van al-mama's. :)

Vond je uitleg mooi elamilano. Ik denk dat ik eigenlijk wel op mezelf kan vertrouwen.
Nu nog even die randvoorwaarden. ;)
Dit, dat, alles.
pi_153759874
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:11 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij ons is die 'liefde' vaak nog wat eenzijdig: zij lijkt echt onvoorwaardelijk gek op haar broer. Zo mooi en lief om te zien O+. Sil is een echte peuter en die ziet vaak vooral dat zijn Duplo in gevaar is. Dat ze echt samen dingen gaan ondernemen en die echte interactie waar LE het over heeft, daar kijk ik ook echt naar uit.
Eergisteren hadden we wel even zo'n momentje. Voor het eerst dat ze echt samen met/om elkaar moesten lachen, een soort onderonsje terwijl hij haar de fles gaf O+


[ afbeelding ]
Joh godsamme wat doe jij nou?! Ik kon mn klappers nog net tegenhouden :') wat een liefde O+
S. 2014
J. 2016
pi_153761705
Spees en LE hebben echt helemaal gelijk...

Een tweede is ook zo leuk!

Wij waren ook beste bang voor een "tweede Ow" met verlatingsangst en hele slechte nachten. Maar daarom zijn wij er juist snel voor gegaan, voordat we niet meer "durfden".
Ik kan nu niet anders zeggen dat we de perfecte keuze hebben gemaakt, maar natuurlijk ook veel geluk hebben gehad. Js gaat echt helemaal mee in het schema van Ow.

Ow en Js zijn ook dol op elkaar. Ze zijn nu echt samen aan het spelen. Al moet ik toegeven dat Ow nu nog spullen afpakt, op een veilige hoogte zet en Js ander babyspeelgoed terug geeft. Zij gelukkig, dan ben ik het ook!



Oja, en ik begin dus echt al te rammelen voor een derde. Maar het kan gewoon praktisch gezien in ieder geval de eerste twee jaar nog niet...
pi_153763852
O+ Sibling liefde O+
mooi ook om te lezen dat iedereen zo zijn eigen overwegingen en tempo heeft.


zelfs na het topic van Yvonne gelezen te hebben blijf ik rammelen. Met de foto's en verhalen over een 2e rammel ik dubbel zo hard.
Ff op de rem want zover zijn we nog lang niet, eerst nog rammelen voor nr 1.
pi_153767948
Ohh Spees en Loj wat cute O+
En LE, ik zie het zo voor me haha. Het lijkt me stiekem ook wel hilarisch als broertjes/zusjes/broer en zus later gaan "samenspannen" tegen ouders. Kan me dat nog wel van vroeger herinneren. Mijn broer en ik konden elkaar soms wel de tent uit vechten maar ook erg voor elkaar opkomen als ouders kwaad werden :P
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:44:56 #133
426379 elamanilo
elämänilo
pi_153774891
Spees <3 die foto zegt alles!

Loj, wat fijn dat het juist allemaal zo op z'n plek viel, jullie tweede kindje! En hoe lief zijn ze samen ja <3

quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:57 schreef L-E het volgende:
Ela, we hadden het er al even over, ik vond vooral de stap terug best heftig bij de tweede. Weer zo enorm veel vrijheid inleveren, omdat de oudste al zo groot was. Maar ik zou het zo weer doen, dat wel. Wat ik van tevoren echt niet in kon schatten is hoe idioot indrukwekkend mooi de band tussen de kindjes zelf is. Dat het niets meer te maken heeft met ons als ouders, als mensen, met wat wij willen of verwachten maar dat ze gewoon op elkaar leunen en elkaar leuk vinden en heel veel hebben aan elkaar, dat vind ik enorm ontroerend en is wat mij betreft de absolute meerwaarde tov het bij 1 kindje laten.
Ik zag het, het ontroerde mij ook heel erg! Tot nu toe was ik vooral bezig met de keuze voor een tweede kindje vanuit mezelf, ik had me nog helemaal niet gerealiseerd hoe mooi het ook is om die onderlinge band te zien tussen je eigen kindjes <3

Zelf heb ik echt een haat/liefde verhouding met m'n oudste broertje. We speelden vroeger wel echt samen en ik moederde ook wel eens wat over hem ;) maar soms (vaak) vochten we elkaar de tent uit, woordelijk en fysiek. En tegenwoordig hebben we dat nog steeds, we hebben veel, alles, voor elkaar over, maar langer dan een uur samen en we zijn aan het kibbelen :') We hebben allebei hele sterke (en vooral verschillende) meningen en tegelijk zijn we juist allebei ook ontzettend koppig.. Onze relatie is het meest stabiel als we elkaar zo min mogelijk zien :D maar dat neemt dus niet weg dat we wel echt een broer-zus band hebben, als er iets aan de hand is, dan staan we het eerst voor de ander klaar. Toen ik hoog zwanger was, ging m'n broertje voor een paar maanden naar Tsjechië. Toen hij dat vertelde moest ik er een beetje van huilen, dat ie niet hier zou zijn als m'n babytje kwam. Maar toen hij hoorde dat ze geboren was, is ie meteen in de auto gesprongen en stond ie xx uur later aan mijn bed, want hij voelde opeens ook heel erg dat ie dat gewoon wilde delen met mij <3
Met m'n jongere broertje en m'n kleine zusje is het ook weer anders, daar verschil ik wat meer mee in leeftijd en die hebben tot nu toe vooral in andere fases gezeten van hun leven dan waar ik in zat. Ik heb een goede band met ze, we kunnen alles met elkaar bespreken en we helpen elkaar waar nodig, en ze zijn echt heel erg leuk en lief voor mijn kindje, echt een suikeroom en -tante, grijpen elke gelegenheid aan om d'r even te zien <3 M'n puberzusje maakt selfies met d'r :D

Maar qua interesses denk ik dat mijn broertjes en zusje onderling met z'n drietjes veel delen en dat ik zelf een beetje het buitenbeentje ben. Ik deel niet echt hobbies met ze of zo, terwijl ze dat onderling wel echt hebben en ze doen ook veel samen. Ik heb ook echt een afwijkende smaak vergeleken bij hen. :')
pi_154103645
Ook ik mag me hier (als kloon) melden! Ik ben geen bekende van OUD, maar ik ken net teveel mensen op Fok! die ik ook op fb heb, dus ik durfde het niet aan om hier met mijn normale nick te posten ;)

Mijn man en ik hebben al een 8 jarige zoon en waar mijn man meteen heel duidelijk was dat hij echt geen 2e kind wilde, is hij degene die opeens aan het rammelen is gegaan :o . Ik heb altijd de wens gehad voor een 2e, maar toch was het even omschakelen voor mij :D .

Helaas kunnen wij er niet meteen voor gaan, aangezien ik chronisch ziek ben en goed ingesteld moet zijn voordat wij het mogen proberen (diabetes). Toevallig heb ik aanstaande woensdag een afspraak met de gynaecoloog, dus ik ga even informeren of het verstandig is om mijn spiraal er al uit te laten halen om te kijken wat mijn cyclus doet. Dat was namelijk voor de zwangerschap van mijn zoon een zooitje en door diverse hormoonremmers weet ik niet hoe het deze keer zal zijn. Wel hebben we al afgesproken dat fertiliteitsbehandelingen geen optie gaan zijn, dus mocht het niet lukken, dan laten we het erbij.

Dus, spannende tijd!! En aangezien echt niemand van onze plannen weet, vind ik het wel fijn om hier te komen stuiteren :+
pi_154115808
Wat leuk en spannend AcaBella!! Weg met dat ding! :D

Wij hebben het laatst weer eens over de babykwestie gehad. En tot de conclusie gekomen dat we blijven wachten tot wat meer baanzekerheid/meer CV-vulling van mijn kant. En mijn hoofd vind dat helemaal prima, mee eensch, wil dat zelfs graag. Maar mijn eierstokken iets minder. :P Je hoofd en hart op één lijn krijgen is soms moeilijk. :@ Wel prettig om het er weer over te hebben, hoe we er beiden over denken etc.
Dit, dat, alles.
  maandag 6 juli 2015 @ 15:57:01 #136
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154115845
Gisteren is mijn stiefzus bevallen, ik heb er dus weer een neefje bij :D We mochten ook direct op kraambezoek komen. Ze zag er nog erg goed uit, maar ze had dan ook een vlugge bevalling gehad. Was om 5uur wakker geworden van kramp, daarna snel onder de douche. Half 7 was de verloskundige er en toen was ie er binnen 6minuten :o
Waar kan ik tekenen voor zo'n bevalling?? ;)

Zelf vorige week begonnen aan de foliumzuur. Laatste week pil slikken is aangebroken :@ :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 6 juli 2015 @ 16:46:38 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154117715
Spannend, TG! En gefeliciteerd met je neefje :).
KuikenGuppy
pi_154118410
Philomijn, lastig is dat he? Dat je hoofd en hart vaak andere dingen zeggen. Klinkt wel alsof jullie in ieder geval op 1 lijn zitten en dat is heel fijn sowieso!

Tyler-Girl, gefeliciteerd met je neefje! Spannende tijden komen eraan voor je!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 juli 2015 @ 20:59:18 #139
269689 crew  Viv
pi_154124619
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:53 schreef AcaBella het volgende:
Ook ik mag me hier (als kloon) melden!
[...]
Dus, spannende tijd!! En aangezien echt niemand van onze plannen weet, vind ik het wel fijn om hier te komen stuiteren :+
Welkom! *O*
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:55 schreef Philomijn het volgende:
Wij hebben het laatst weer eens over de babykwestie gehad.
De BabyKwestie. O+ Lastig ja, mijn hoofd wint het eigenlijk altijd. :') Hopelijk snel meer baanzekerheid/cv-vulling voor jou. :*

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Zelf vorige week begonnen aan de foliumzuur. Laatste week pil slikken is aangebroken :@ :D
Bijna uitzwaaien! w/
pi_154126184
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:53 schreef AcaBella het volgende:
Ook ik mag me hier (als kloon) melden! Ik ben geen bekende van OUD, maar ik ken net teveel mensen op Fok! die ik ook op fb heb, dus ik durfde het niet aan om hier met mijn normale nick te posten ;)

Mijn man en ik hebben al een 8 jarige zoon en waar mijn man meteen heel duidelijk was dat hij echt geen 2e kind wilde, is hij degene die opeens aan het rammelen is gegaan :o . Ik heb altijd de wens gehad voor een 2e, maar toch was het even omschakelen voor mij :D .

Helaas kunnen wij er niet meteen voor gaan, aangezien ik chronisch ziek ben en goed ingesteld moet zijn voordat wij het mogen proberen (diabetes). Toevallig heb ik aanstaande woensdag een afspraak met de gynaecoloog, dus ik ga even informeren of het verstandig is om mijn spiraal er al uit te laten halen om te kijken wat mijn cyclus doet. Dat was namelijk voor de zwangerschap van mijn zoon een zooitje en door diverse hormoonremmers weet ik niet hoe het deze keer zal zijn. Wel hebben we al afgesproken dat fertiliteitsbehandelingen geen optie gaan zijn, dus mocht het niet lukken, dan laten we het erbij.

Dus, spannende tijd!! En aangezien echt niemand van onze plannen weet, vind ik het wel fijn om hier te komen stuiteren :+
Ken ik je?
pi_154178880
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:45 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ken ik je?
Niet dat ik weet, sorry!

Vandaag gynaecoloog. Spiraal is er uit! Hij begreep mijn redenatie om de spiraal er nu al uit te willen, adviseerde wel om op "safe" te spelen totdat ik groen licht van de internist heb. Vandaag bloed laten prikken, zodat ik volgende week op controle kan en verwijzing naar internist kan vragen!
pi_154248213
Wat spannend AcaBella! Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt.. :)
:)
pi_154270254
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:42 schreef Soof-87 het volgende:
Wat spannend AcaBella! Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt.. :)
Dank je wel!!

Gisteren dacht ik dat ik wat buikpijn kreeg, maar ik dacht dat dat wishful thinking was. Vanmorgen toch echt wel aanwezige buikpijn en lage rugpijn en ja hoor.. Ik bloed :o :D Of het een volwaardige menstruatie is weet ik niet (ik weet niet of dat ook kan?) Maar mijn lijf lijkt het dus nog wel te snappen *O* *O* *O*
pi_154270259
- dubbel
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 juli 2015 @ 21:15:01 #145
269689 crew  Viv
pi_154280588
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:22 schreef AcaBella het volgende:
Of het een volwaardige menstruatie is weet ik niet (ik weet niet of dat ook kan?) Maar mijn lijf lijkt het dus nog wel te snappen *O* *O* *O*
Het zou een onttrekkingsbloeding kunnen zijn, zoals bij de stopweek van de anticonceptiepil. ;)
pi_154286507
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 21:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het zou een onttrekkingsbloeding kunnen zijn, zoals bij de stopweek van de anticonceptiepil. ;)
Dat zou vast heel goed kunnen. We gaan het zien ;)
pi_154291103
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:22 schreef AcaBella het volgende:

[..]

Dank je wel!!

Gisteren dacht ik dat ik wat buikpijn kreeg, maar ik dacht dat dat wishful thinking was. Vanmorgen toch echt wel aanwezige buikpijn en lage rugpijn en ja hoor.. Ik bloed :o :D Of het een volwaardige menstruatie is weet ik niet (ik weet niet of dat ook kan?) Maar mijn lijf lijkt het dus nog wel te snappen *O* *O* *O*
Kan goed. Ik heb een paar dagen nadat mijn Mirena er uit ging ook een bloeding gehad. Ik heb die gewoon als menstruatie gerekend en dat klopte wel; volgende ronde was ik zwanger ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 juli 2015 @ 20:55:45 #148
269689 crew  Viv
pi_154310871
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 07:38 schreef silliegirl het volgende:
Kan goed. Ik heb een paar dagen nadat mijn Mirena er uit ging ook een bloeding gehad. Ik heb die gewoon als menstruatie gerekend en dat klopte wel; volgende ronde was ik zwanger ;)
Kan alsnog een onttrekkingsbloeding geweest zijn en dan de volgende ronde zwanger, dus zonder eerst een "echte" menstruatie te hebben. Mij lijkt het nogal snel om alles in een paar dagen te doen waar je normaal ongeveer 14 dagen voor hebt (van ovulatie tot menstruatie). ;)

Anyway, dat het voor AcaBella ook zo voorspoedig mag gaan als ze groen licht van de internist heeft. *O*
  maandag 13 juli 2015 @ 20:59:41 #149
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_154311026
Hangt ook van het spiraaltje af he!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_154311276
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kan alsnog een onttrekkingsbloeding geweest zijn en dan de volgende ronde zwanger, dus zonder eerst een "echte" menstruatie te hebben. Mij lijkt het nogal snel om alles in een paar dagen te doen waar je normaal ongeveer 14 dagen voor hebt (van ovulatie tot menstruatie). ;)

Anyway, dat het voor AcaBella ook zo voorspoedig mag gaan als ze groen licht van de internist heeft. *O*
Dat idd ja in geval van mirena :Y

en wat moppert zegt, bij koper zou het wel kunnen omdat je dan wel je eigen cyclus behoudt.
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 juli 2015 @ 21:08:16 #151
269689 crew  Viv
pi_154311325
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:07 schreef mignonne het volgende:
Dat idd ja in geval van mirena :Y

en wat moppert zegt, bij koper zou het wel kunnen omdat je dan wel je eigen cyclus behoudt.
Vanwege het "Maar mijn lijf lijkt het dus nog wel te snappen" ben ik uitgegaan van Mirena inderdaad. ;)
pi_154311866
Okay okay okay ik geef het toe .. Ik rammel (weer) :') (en mijn man ook :') )

Over een kleine 3 weken heb ik geen baby meer in huis :'(
En dat idee staat me nog allerminst aan .. Ik kan nog zo genieten van ons momentje samen 's morgens op de bank dat ie in mijn armen zijn warme flesje melk op zit te tutteren O+

Maar vanwege mijn studie, waar ik nu halverwege mee ben, is het op dit moment gewoon nog even niet tactisch om voor nummer 3 te gaan. Ik zie het niet zitten om mijn studie volgend jaar halverwege af te moeten breken vanwege bevalling en kraamtijd (volgend jaar is het laatste jaar).

Bovendien, bij Boaz (dat is ons tweede kindje voor de mensen die mij niet kennen), moest ik hem vanwege de studie al na 4 weken iedere dag naar de gastouder brengen .. Waar mijn kinderen het overigens heel goed hebben. Maar daardoor heb ik dus geen 10 weken na de bevalling fulltime kunnen tutteren met baby en dat wil ik bij nummer 3 wel. Zeker omdat de kans bestaat dat dit ook de laatste keer is.

Ik heb n.a.v. de zwangerschap/bevalling van Boaz Ischias en bekkenklachten gehad. Ischias is gelukkig weg, bekkenklachten zijn er nog lichtelijk ondanks wekelijkse fysio. Dus ook daar maak ik me een klein beetje zorgen over, maar als dat de prijs is die ik ervoor moet betalen, dan is dat zo (zo denk ik er nu over tenminste ..).

Dus de planning is ergens november te stoppen met de pil .. En dan zien we wel. Zelfde geldt gaat het gewoon niet lukken. Bij zowel Djenna als Boaz hadden we de mazzel dat ik al in ronde twee zwanger was. Gezien de ervaringsdeskundigen hier op het forum weet ik dat dat ook heel anders kan zijn helaas. Dus we gaan het zien.

Dus tot november kom ik hier gezellig meerammelen als jullie dat goed vinden *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 juli 2015 @ 21:32:02 #153
269689 crew  Viv
pi_154312048
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus tot november kom ik hier gezellig meerammelen als jullie dat goed vinden *O*
Gezellig! *O* En november is het zó!
pi_154312117
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay okay okay ik geef het toe .. Ik rammel (weer) :') (en mijn man ook :') )

Over een kleine 3 weken heb ik geen baby meer in huis :'(
En dat idee staat me nog allerminst aan .. Ik kan nog zo genieten van ons momentje samen 's morgens op de bank dat ie in mijn armen zijn warme flesje melk op zit te tutteren O+

Maar vanwege mijn studie, waar ik nu halverwege mee ben, is het op dit moment gewoon nog even niet tactisch om voor nummer 3 te gaan. Ik zie het niet zitten om mijn studie volgend jaar halverwege af te moeten breken vanwege bevalling en kraamtijd (volgend jaar is het laatste jaar).

Bovendien, bij Boaz (dat is ons tweede kindje voor de mensen die mij niet kennen), moest ik hem vanwege de studie al na 4 weken iedere dag naar de gastouder brengen .. Waar mijn kinderen het overigens heel goed hebben. Maar daardoor heb ik dus geen 10 weken na de bevalling fulltime kunnen tutteren met baby en dat wil ik bij nummer 3 wel. Zeker omdat de kans bestaat dat dit ook de laatste keer is.

Ik heb n.a.v. de zwangerschap/bevalling van Boaz Ischias en bekkenklachten gehad. Ischias is gelukkig weg, bekkenklachten zijn er nog lichtelijk ondanks wekelijkse fysio. Dus ook daar maak ik me een klein beetje zorgen over, maar als dat de prijs is die ik ervoor moet betalen, dan is dat zo (zo denk ik er nu over tenminste ..).

Dus de planning is ergens november te stoppen met de pil .. En dan zien we wel. Zelfde geldt gaat het gewoon niet lukken. Bij zowel Djenna als Boaz hadden we de mazzel dat ik al in ronde twee zwanger was. Gezien de ervaringsdeskundigen hier op het forum weet ik dat dat ook heel anders kan zijn helaas. Dus we gaan het zien.

Dus tot november kom ik hier gezellig meerammelen als jullie dat goed vinden *O*
Oi erg he.. Ik rammel ook als een malle... :@
Maar eerst een ander huis enz... en als dat lukt gaat eind volgend jaar de pil de deur uit...
S. 2014
J. 2016
pi_154314433
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kan alsnog een onttrekkingsbloeding geweest zijn en dan de volgende ronde zwanger, dus zonder eerst een "echte" menstruatie te hebben. Mij lijkt het nogal snel om alles in een paar dagen te doen waar je normaal ongeveer 14 dagen voor hebt (van ovulatie tot menstruatie). ;)

Anyway, dat het voor AcaBella ook zo voorspoedig mag gaan als ze groen licht van de internist heeft. *O*
Ik begreep van de gynaecoloog juist weer dat Mirena niet in alle gevallen je hele cyclus stil legt. Hij zei dat je in principe een dag na verwijderen zwanger kunt raken, omdat je 0,0 zicht hebt op waar je in je cyclus zit. Bij mij liep de riedel ook wel door; ik had elke maand menstruatiekrampen (soms met minimaal bloedverlies, maar soms ook helemaal niet) dus er gebeurde wel wat, zeg maar.
Maar goed, ik had dat ding al bijna 5 jaar en de concentratie hormonen die dat ding afgeeft wordt lager, dus wellicht speelde dat ook een rol.
pi_154315015
mirena verschilt per persoon. mijn cyclus is nog gewoon hetzelfde als voor anticonceptie. menstruatie is alleen iets minder heftig (4 dagen ipv 7 dagen). ben wel benieuwd of dat na verwijderen ook gewoon zo doorgaat.
pi_154315835
Ik ga er ook niet vanuit dat mijn cyclus meteen weer op orde is en dat het een volwaardige menstruatie was hoor, ik was gewoon erg enthousiast dat ik bloed zag :') _O- :@

Het blijft gewoon afwachten, maar dat is ook niet erg, want ik heb toch nog geen groen licht. Het bloeden was overigens erg minimaal, dus ik gok erop dat het kwam van het verwijderen. Nu rustig afwachten wat de rest gaat doen. Mijn man staat trouwens te springen/rammelen bij het leven :') De rollen zijn dit keer omgedraaid :D
pi_154316387
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 22:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik begreep van de gynaecoloog juist weer dat Mirena niet in alle gevallen je hele cyclus stil legt. Hij zei dat je in principe een dag na verwijderen zwanger kunt raken, omdat je 0,0 zicht hebt op waar je in je cyclus zit. Bij mij liep de riedel ook wel door; ik had elke maand menstruatiekrampen (soms met minimaal bloedverlies, maar soms ook helemaal niet) dus er gebeurde wel wat, zeg maar.
Maar goed, ik had dat ding al bijna 5 jaar en de concentratie hormonen die dat ding afgeeft wordt lager, dus wellicht speelde dat ook een rol.
Mirena heeft invloed op je bm slijmvlies en zulks. En bij de meeste vrouwen ook op de eisprong. Bm slijmvlies is een wezenlijk onderdeel van je cyclus, dus mirena heeft wel degelijk invloed op. Echter voor de meeste vrouwen betekent cyclus --> eisprong. Tsja. Kan dat je die nog hebt, hoeft niet. However, dat bm slijmvlies herstelt zich niet ineens vanzelf binnen de 24 u na verwijderen van spiraal. En juist dat veroorzaakt de bloeding bij je menstruatie, afgestoten bmslijmvlies.
Kortom, ik ben het wel met vivi eens dat de kans veruit t grootst is dat dit een onttrekkingsbloeding is geweest, puur door het wegvallen van het hormoon dat t lijf even van het padje is qua wat nu.

Kan best zo zijn dat er direct daarna een keurige cyclus volgt, hoeft niet. Hoewel ik t enthousiasme best snap van bloed is goed enzo, maar toch.
:)
pi_154386675
Hier wel eisprong met Mirena, maar idd nauwelijks nog bmslijmvlies.

Het gekke is trouwens dat ik juist met de Mirena ga rammelen rond de eisprong :?.
Home is where the O+ is...
pi_154387865
Ik heb een koperspiraal en heb gewoon een natuurlijke cyclus van 28 dagen. Het wisselt af en toe met 1 of 2 dagen, maar niet meer. Ook voel ik de eisprong best goed. Toen ik van de pil af wilde, was de keuze voor een koperspiraal wel snel gemaakt. Ik had erg veel last van wisselende stemmingen en hoofdpijn door de hormonen in de pil. Hoewel ik de eerste paar menstruaties veel last van heb gehad van de spiraal (heftige krampen en veel bloed) ben ik nu wel blij dat mijn cyclus mooi stabiel is. Wij gaan er misschien toch iets eerder voor. Zo rond mijn verjaardag gaat hij er uit! Wel hopen dat we tegen die tijd al bezig kunnen met het zoeken naar een ander huis. Met maar 1 slaapkamer (tevens opslagruimte en studeerkamer) hebben we niet super veel ruimte over... 😕
Maar eerst trouwen in september 😍
pi_154396289
Ik haal volgende week voor 6 maanden de pil en dan is januari de laatste maand die ik slik, spannend ! Vooral omdat we op het eind van het jaar gaan samen wonen. O+
  donderdag 16 juli 2015 @ 21:06:17 #162
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154396999
Dat lijkt me inderdaad spannend, ik zou eerst wel wat langer willen samenwonen met iemand voordat ik aan kinderen begon! :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154408569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Dat lijkt me inderdaad spannend, ik zou eerst wel wat langer willen samenwonen met iemand voordat ik aan kinderen begon! :D
Nou laten we het zo zeggen heb met mijn ex 9 jaar gewoond en er is niks van gekomen ( als ik terug denk maar goed ook ), heb bij de eerste dates duidelijk gemaakt dat ik met 30 toch graag wil proberen ( mocht het dan nog aan zijn en goed voelen )
Dan is januari al aan de "late" kant. Maar vriend lief wilde dat ik nog 6 maanden de pil zou halen.
( heb eigenlijk al 5 jaar lang gewacht bij ex, die niks wilde die 6 maanden mogen er ook nog wel bij en vind het super lief dat mijn vriend rekening houd met mijn gevoel maar ook zijn gevoel laat spreken )

Het voelt goed en we zijn dan allebei 29 ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 juli 2015 @ 10:26:15 #164
269689 crew  Viv
pi_154409120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 21:06 schreef Mariposas het volgende:
Dat lijkt me inderdaad spannend, ik zou eerst wel wat langer willen samenwonen met iemand voordat ik aan kinderen begon! :D
Nou, dit! Genoeg mensen die leuk zijn voor af en toe, maar die ik niet 24/7 kan uitstaan. :D
  maandag 20 juli 2015 @ 22:15:58 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154500750
Ja hoi, ik rammel dus.

Waarschijnlijk doordat er best wat bekenden zwanger zijn en vooral dat een vriendin haar 4e verwacht (zie je wel, het kan heus, 4 kinderen). Helaas sta ik nogal alleen in dus het blijft bij rammelen. Plus dat er genoeg praktische bezwaren te bedenken zijn maar daar hebben mijn eierstokken weer geen boodschap aan.
pi_154500870
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:15 schreef Kyara het volgende:
Ja hoi, ik rammel dus.

Waarschijnlijk doordat er best wat bekenden zwanger zijn en vooral dat een vriendin haar 4e verwacht (zie je wel, het kan heus, 4 kinderen). Helaas sta ik nogal alleen in dus het blijft bij rammelen. Plus dat er genoeg praktische bezwaren te bedenken zijn maar daar hebben mijn eierstokken weer geen boodschap aan.
O+ :*
S. 2014
J. 2016
  maandag 20 juli 2015 @ 22:37:03 #167
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154501479
/hand onder steen vandaan steekt

:W

Zo ineens, keihard, 2 weken terug. Maar dan echt hard ook he? Jeutje :x

/weer wegkruipt
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154503446
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:15 schreef Kyara het volgende:
Ja hoi, ik rammel dus.

Waarschijnlijk doordat er best wat bekenden zwanger zijn en vooral dat een vriendin haar 4e verwacht (zie je wel, het kan heus, 4 kinderen). Helaas sta ik nogal alleen in dus het blijft bij rammelen. Plus dat er genoeg praktische bezwaren te bedenken zijn maar daar hebben mijn eierstokken weer geen boodschap aan.
Is het echt een Nooit Meer, of gewoon een Nu Even Niet?

(Ik rammel me ook kapot, maar dat hoort denk ik toch niet helemaal hier :@ )
pi_154503615
rammelen is rammelen.

rammelen maakt geen onderscheid in nu-nog-even-niet-rammelen, onmogelijk-rammelen of een andere vorm van rammelen.
pi_154503647
Knuffels voor de rammelaars, het zuigt soms zo! :*
♥ J & S
  dinsdag 21 juli 2015 @ 08:08:43 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154506487
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Is het echt een Nooit Meer, of gewoon een Nu Even Niet?

(Ik rammel me ook kapot, maar dat hoort denk ik toch niet helemaal hier :@ )
Gewoon helemaal niet. Maar ik rammel alleen maar. Het is niet dat het nu incompleet is of dat er het zo'n allesoverheersende wens is zeg maar.

:* voor jou
pi_154506597
Ik vind rammelen maar een raar iets, het is zo moeilijk uit te leggen hoe het precies voelt.
Geloof dat ik echt niet heel graag een tweede wil. Wat ik vooral voel, is een soort afscheid of rouw, als ik nadenk over dat er geen tweede komt. Toch een soort verdriet van dat wat ik nu met I ervaar eenmalig is. Dat ik het niet nog eens zal meemaken. Plus het feit dat ik over twee weken 40 word. Dat is ook zo'n omslag toch voor een vrouw ten aanzien van kinderen krijgen. Het is een soort combi van besef van 'ouder worden' en het besef dat een kind krijgen iets zal worden waar ik echt afscheid van moet nemen, van de 'vruchtbare jaren'. Het klinkt allemaal zo raar als ik het zo opschrijf, maar toch denk ik dat veel vrouwen dit wel zullen ervaren. Het definitieve eraan 'straks kan het ook gewoon niet meer, vind ik nogal wat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 juli 2015 @ 20:45:21 #173
269689 crew  Viv
pi_154522812
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 23:59 schreef Elleska het volgende:
rammelen is rammelen.

rammelen maakt geen onderscheid in nu-nog-even-niet-rammelen, onmogelijk-rammelen of een andere vorm van rammelen.
We willen inderdaad allemaal hetzelfde. O+
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:24 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind rammelen maar een raar iets, het is zo moeilijk uit te leggen hoe het precies voelt.
Geloof dat ik echt niet heel graag een tweede wil. Wat ik vooral voel, is een soort afscheid of rouw, als ik nadenk over dat er geen tweede komt. Toch een soort verdriet van dat wat ik nu met I ervaar eenmalig is. Dat ik het niet nog eens zal meemaken.
Kan ik me goed voorstellen. :*
pi_154522998
:*

Voor alle rammelaars, op welke manier dan ook.
Dit, dat, alles.
pi_154570591
Allemaal mensen uit de tijd van Eva's zwangerschap zijn weer zwanger. Ik wil oooooook ;( niet doen nu, onverstandig maar mijn eierstokken roepen iets heel anders. Dat gevoel van weer wachten op streepjes, echo's, schopjes en zelfs bevallen. En een baby in draagdoek tegen me aan en snuffelen maar.

Maar nee, komende jaren nog niet en daar raak ik best een beetje verdrietig van ;(
E.
pi_154570894
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Allemaal mensen uit de tijd van Eva's zwangerschap zijn weer zwanger. Ik wil oooooook ;( niet doen nu, onverstandig maar mijn eierstokken roepen iets heel anders. Dat gevoel van weer wachten op streepjes, echo's, schopjes en zelfs bevallen. En een baby in draagdoek tegen me aan en snuffelen maar.

Maar nee, komende jaren nog niet en daar raak ik best een beetje verdrietig van ;(
Dat is naar Sparkling. Zijn het hele hele zwaarwegende redenen?

Ik besefte me van de week dat de tijd echt voorbij vliegt. Vorig jaar wilde ik nog in januari stoppen met de pil (en dan met condooms verder), maar toen kreeg vriend jeuk :P. Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder en denk ik: zal ik dan nú in januari stoppen? Voor ik het weet is het augustus en dan is het alweer over vier maanden januari. :o
Dit, dat, alles.
pi_154571645
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Allemaal mensen uit de tijd van Eva's zwangerschap zijn weer zwanger. Ik wil oooooook ;( niet doen nu, onverstandig maar mijn eierstokken roepen iets heel anders. Dat gevoel van weer wachten op streepjes, echo's, schopjes en zelfs bevallen. En een baby in draagdoek tegen me aan en snuffelen maar.

Maar nee, komende jaren nog niet en daar raak ik best een beetje verdrietig van ;(
Herkenbaar. Zie het als een goede motivatie voor waar je nu mee bezig bent :*
pi_154571991
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:17 schreef .Sparkling. het volgende:
Allemaal mensen uit de tijd van Eva's zwangerschap zijn weer zwanger. Ik wil oooooook ;( niet doen nu, onverstandig maar mijn eierstokken roepen iets heel anders. Dat gevoel van weer wachten op streepjes, echo's, schopjes en zelfs bevallen. En een baby in draagdoek tegen me aan en snuffelen maar.

Maar nee, komende jaren nog niet en daar raak ik best een beetje verdrietig van ;(
Niet allemaal. :*
Hier ook een wens maar naast de praktische 'bezwaren' zijn er ook angsten dat ik een baby (erbij) niet aan kan.
Toch nog maar even wachten.
pi_154573116
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Dat is naar Sparkling. Zijn het hele hele zwaarwegende redenen?

Ik besefte me van de week dat de tijd echt voorbij vliegt. Vorig jaar wilde ik nog in januari stoppen met de pil (en dan met condooms verder), maar toen kreeg vriend jeuk :P. Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder en denk ik: zal ik dan nú in januari stoppen? Voor ik het weet is het augustus en dan is het alweer over vier maanden januari. :o
Ja, er staat een deeltijdbehandeling voor psychische klachten op het programma, die een jaar gaat duren. Ik wil eerst controle over mijn klachten krijgen en stabiel zijn voor ik eventueel voor een tweede wil gaan.
En mijn man weet nog niet eens of hij nog een tweede wil ook ;(

Januari is inderdaad al best snel!
E.
pi_154573350
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Niet allemaal. :*
Hier ook een wens maar naast de praktische 'bezwaren' zijn er ook angsten dat ik een baby (erbij) niet aan kan.
Toch nog maar even wachten.
Dat heb ik nu ook nog wel ja, heel herkenbaar. Nog een reden waarom we er nu gewoon niet aan moeten beginnen.

Maar leg dat die eierstokken maar eens uit :(

Och LE, mijn wachten valt natuurlijk in het niets bij jullie, dan voelt mijn ding ineens heel nietig. Ik denk dat jij vast vindt dat ik dat zo niet mag zien.. Dikke knuffel! :*
E.
pi_154575077
Ach ja... Ik zou iets kunnen zeggen in de trant van "denk/werk eerst aan jezelf", maar rammelen blijft rammelen, en dat zijn gevoelens. En verstand is verstand.
Ik hoop dat je man, als jij alles weer op de rit hebt, ook vindt dat het een mooi moment is om het gezin uit te breiden.
Dit, dat, alles.
pi_154575290
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:00 schreef Philomijn het volgende:
Ach ja... Ik zou iets kunnen zeggen in de trant van "denk/werk eerst aan jezelf", maar rammelen blijft rammelen, en dat zijn gevoelens. En verstand is verstand.
Ik hoop dat je man, als jij alles weer op de rit hebt, ook vindt dat het een mooi moment is om het gezin uit te breiden.
Oh dat ga ik ook doen hoor! Maar wat je zegt inderdaad: mijn gevoel spreekt mijn verstand heel erg tegen. Mijn verstand is gelukkig wel sterker :+
E.
pi_154575514
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:47 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Dat heb ik nu ook nog wel ja, heel herkenbaar. Nog een reden waarom we er nu gewoon niet aan moeten beginnen.

Maar leg dat die eierstokken maar eens uit :(

Och LE, mijn wachten valt natuurlijk in het niets bij jullie, dan voelt mijn ding ineens heel nietig. Ik denk dat jij vast vindt dat ik dat zo niet mag zien.. Dikke knuffel! :*
Dan gaan we samen voor een 2e over een paar jaar O+ :*
S. 2014
J. 2016
pi_154575565
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:00 schreef Philomijn het volgende:
Ach ja... Ik zou iets kunnen zeggen in de trant van "denk/werk eerst aan jezelf", maar rammelen blijft rammelen, en dat zijn gevoelens. En verstand is verstand.
Ik hoop dat je man, als jij alles weer op de rit hebt, ook vindt dat het een mooi moment is om het gezin uit te breiden.
Mooi gezegd! Sterke Sparkling. Een gevecht tussen wensen, gevoel en verstand. Heel knap dat je eerst kiest voor jezelf en je gezin en dat je niet de wens en het gevoel de overhand laat nemen. Hoe moeilijk dat ook is. Succes!
pi_154575623
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:25 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Dat is naar Sparkling. Zijn het hele hele zwaarwegende redenen?

Ik besefte me van de week dat de tijd echt voorbij vliegt. Vorig jaar wilde ik nog in januari stoppen met de pil (en dan met condooms verder), maar toen kreeg vriend jeuk :P. Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder en denk ik: zal ik dan nú in januari stoppen? Voor ik het weet is het augustus en dan is het alweer over vier maanden januari. :o
Ohw help! Wij richten ook op januari! Voor mijn gevoel is dat nog super ver weg.. als in: volgend jaar. Maar als je het zo zegt dan gaat het snel. Verhuizen we samen naar het volgende topic. Hoe denkt je vriend er nu over?
pi_154575674
Spark lijkt me echt klote ja .. Je weet diep in je hart dat je er verstandig aan doet als je voor jezelf alles eerst eens goed op een rijtje hebt .. Maar dat duurt laaaaaaaaaaaaaaang.
Mocht de tijd voor jullie rijp zijn, dan duim ik voor jullie :*

En Kyara .. Tja die mannen met hun bezwaren ...
Ik ben daar denk ik best makkelijk in. Misschien wel te makkelijk. Ik denk dan weer van: waar er 3 monden gevoed kunnen worden, kan die 4e ook nog wel erbij.

Of denk ik nu heel ouderwets? :+ :@

Maar blijft wel lastig idd .. verstand versus gevoel

:* ladies
  donderdag 23 juli 2015 @ 19:59:59 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154576627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Spark lijkt me echt klote ja .. Je weet diep in je hart dat je er verstandig aan doet als je voor jezelf alles eerst eens goed op een rijtje hebt .. Maar dat duurt laaaaaaaaaaaaaaang.
Mocht de tijd voor jullie rijp zijn, dan duim ik voor jullie :*

En Kyara .. Tja die mannen met hun bezwaren ...
Ik ben daar denk ik best makkelijk in. Misschien wel te makkelijk. Ik denk dan weer van: waar er 3 monden gevoed kunnen worden, kan die 4e ook nog wel erbij.

Of denk ik nu heel ouderwets? :+ :@

Maar blijft wel lastig idd .. verstand versus gevoel

:* ladies
Nou, bij 4 moet je vaak wel aan dingen als een nieuwe auto geloven enzo. Wij waren vroeger met 4 meisjes maar zoals wij vroeger op de achterbank zaten gaat nu niet meer gebeuren :P En het blijft natuurlijk niet bij een extra boterham maar ook bij een extra studerend kind, een extra rijbewijs, een extra vliegticket etc etc.
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:07:48 #188
426379 elamanilo
elämänilo
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:09:03 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154576873
Ben jij dat met 4 kindjes Ela? :+
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:10:36 #190
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154576931
Ha, ik zou stiekem wel 4 meisjes willen, zoals bij jou thuis vroeger ja <3 :D
Maar laat ik er eerst eens twee doen O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:12:54 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154577029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:10 schreef elamanilo het volgende:
Ha, ik zou wel 4 meisjes willen, zoals bij jou thuis vroeger <3 :D
Maar laat ik er eerst eens twee doen O+
Het was wel gezellig! Nou ja soms dan. Ook best veel ruzie :+. Nu is het ook heel leuk! En geen ruzie meer :7

Ik dacht even dat je :@ met hartjes een soort zwangerschapsaankondiging was :D
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:13:40 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154577062
Wait.... Of is het dat ook! Met je eerst eens twee!
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:13:47 #193
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154577069
Nah, ik moet eerst nog even het bed delen... Wie weet binnenkort!

Nog geen verkapte aankondiging dit, maar meer echt een rammel! We hebben wel min of meer de beslissing gemaakt... dus....... !
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:15:14 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154577122
Wow spannend! En heel leuk! *O* zet m op he :+
pi_154577153
Wat fijn dat jullie een beslissing hebben gemaakt Ela! O+

En nog even een knuffel voor Spark :*
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:16:06 #196
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154577156
:D :D

Weet nog niet wanneer we het ook echt in de praktijk gaan brengen hoor, maar het is in ieder geval uitgesproken dat we allebei ruimte hebben in ons hart (en huis) en alle omstandigheden eigenlijk ook gunstig zijn en zo <3
pi_154577624
Dat is al erg fijn volgens mij Ela :)

Ik wil in de toekomst ook wel graag een 2e. Echter wachten we tot het bij beiden echt kriebelt om er iets mee te doen. Voorlopig zijn die kriebels er nog niet echt (bij Yur) en zijn de omstandigheden er niet naar -O- Zucht!
  donderdag 23 juli 2015 @ 20:38:13 #198
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154577854
Ja, het inzicht kwam laatst, (mede) door Kyara :D Ze merkte op dat ze me altijd zo'n gevoelsmens vond en het haar verbaasde dat ik en C. het krijgen van een kindje zo aan het beredeneren en rationeel overdenken waren (nadat ik met haar aan het kletsen was geweest over dat ik nog wat 'angsten' had omtrent een tweede kindje). Toen bedacht ik me dat ik me ook niet zo wilde laten leiden door angsten ratio en dat ik maar eens weer in mijn hart moest gaan kijken. En ja hoor, daar zag ik het, plenty of room voor nog een kindje <3 Dat heeft er altijd al gezeten, maar ik was het per ongeluk even uit het oog verloren. C. en ik hebben het er daarna over gehad en nu regelmatig over, en weetje, het kriebelt ook echt weer in m'n buik. Mijn verliefdheid voor C. altijd en het vooruitzicht van weer een babytje in mijn buik en de geboorte en daarna in de draagdoek tegen me aan O+
pi_154578027
Ja dat is wel helemaal waar! Het is idd ook erg onlogisch dat juist jij zo erover dacht ipv voelde of een tweede kindje (en Nin als grote zus O+) een optie zou kunnen zijn. Mooi om het zo te zien!

Ik keek ook met veel angsten, mitsen en maren naar een 2e kindjem maar ik las iets dat L-E had gepost over niet willen dat angst je toekomst mag bepalen en sindsdien durf ik er ook positief naar te kijken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 juli 2015 @ 21:59:30 #200
269689 crew  Viv
pi_154580967
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:00 schreef Philomijn het volgende:
rammelen blijft rammelen, en dat zijn gevoelens. En verstand is verstand.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:19 schreef Peacefulll het volgende:
Mooi gezegd! Een gevecht tussen wensen, gevoel en verstand.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:38 schreef elamanilo het volgende:
Ja, het inzicht kwam laatst, (mede) door Kyara :D Ze merkte op dat ze me altijd zo'n gevoelsmens vond en het haar verbaasde dat ik en C. het krijgen van een kindje zo aan het beredeneren en rationeel overdenken waren
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:42 schreef GotC het volgende:
Ik keek ook met veel angsten, mitsen en maren naar een 2e kindjem maar ik las iets dat L-E had gepost over niet willen dat angst je toekomst mag bepalen en sindsdien durf ik er ook positief naar te kijken.
Wijze woorden hier, en zo leuk dat men elkaar inspireert! O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:03:47 #201
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154581113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:38 schreef elamanilo het volgende:
Ja, het inzicht kwam laatst, (mede) door Kyara :D Ze merkte op dat ze me altijd zo'n gevoelsmens vond en het haar verbaasde dat ik en C. het krijgen van een kindje zo aan het beredeneren en rationeel overdenken waren (nadat ik met haar aan het kletsen was geweest over dat ik nog wat 'angsten' had omtrent een tweede kindje). Toen bedacht ik me dat ik me ook niet zo wilde laten leiden door angsten ratio en dat ik maar eens weer in mijn hart moest gaan kijken. En ja hoor, daar zag ik het, plenty of room voor nog een kindje <3 Dat heeft er altijd al gezeten, maar ik was het per ongeluk even uit het oog verloren. C. en ik hebben het er daarna over gehad en nu regelmatig over, en weetje, het kriebelt ook echt weer in m'n buik. Mijn verliefdheid voor C. altijd en het vooruitzicht van weer een babytje in mijn buik en de geboorte en daarna in de draagdoek tegen me aan O+
O+

Zo leuk dat jullie er weer voor gaan!
pi_154581152
Wauw Ela, wat gaaf! Ik vind jullie ook echt mensen voor nog zo'n mooi tweede kindje O+
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:06:28 #203
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154581202
4 meisjes gaat hier sowieso niet meer lukken :+
En stiekem denk ik bij een 4e altijd aan nog een O+ jongetje O+

En idd, wat Spees zegt. Hoewel we qua auto alleen maar een extra stoel op MP hoeven te scoren O-)

Maar nee, mijn man was oprecht in shock dat ik het überhaupt nog zou overwegen om voor en 4e te gaan. Die is echtechtecht klaar met het hele babygebeuren.

(en dan ga ik nog voorbij aan het gegeven of het überhaupt zou lukken)
pi_154581368
Wel jammer dat je man echt niet meer wil Kyara. Ik vind ook bij jullie een vierde echt passen, het had me niet verbaasd als er nog eentje bij was gekomen.
E.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:17:58 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154581642
Nou, het stoort mij best hoeveel mensen er gewoon echt meteen al vanuit gaan dat we klaar zijn. En zo simpel is het voor mijn man dan misschien wel, maar voor mij dus niet :D

Hoewel ik me ook wel kan vinden in de post van Franny mbt het ouder worden en afscheid van een bepaalde periode. Dat herken ik namelijk ook wel een beetje van eerdere periodes zeg maar.
pi_154581864
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:47 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Och LE, mijn wachten valt natuurlijk in het niets bij jullie, dan voelt mijn ding ineens heel nietig. Ik denk dat jij vast vindt dat ik dat zo niet mag zien.. Dikke knuffel! :*
Zullen we eens stoppen met alles te vergelijken met wat ons is overkomen? Zo haal je alle fun uit klagen namelijk ;(

Serieus, ik vind een jaar therapie en dan je man nog on board zien te krijgen aardige hobbels als je NU rammelende eierstokken hebt :*

Waar het ons betreft zit de deur niet compleet dicht, als in dat er geen arts is die zegt dat het beter is om niet te doen. Op papier hebben we nog steeds veel meer kans dat alles wel goed gaat, maar ergens vind ik dat je ook tevreden moet kunnen zijn met wat je hebt. Het voelt ietwat verwend ofzo, om koste wat het kost maar door te gaan, met alle risico's die er zijn, omdat er nog een kindje MOET komen, omdat wij ergens onderweg hebben besloten dat we dat nu eenmaal willen. Mijn man is iets minder angstig dan ik en wil wel heel graag, maar ik kan zo een besluit op dit moment in ons leven niet goed praten. En dat is allemaal heel rationeel want mijn hart schreeuwt om een kindje erbij, maar ik denk dat dit een van de weinige, zo niet het enige, besluit is waarin we ons verstand gaan volgen ipv ons gevoel.

ela, tofheid! O+
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:34:01 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154582208
LE, de grens tussen missen en rammelen is misschien ook wat vaag in jullie situatie? Of zeg ik nu iets heel geks?
pi_154582558
Niet gek hoor, helemaal waar zelfs. De gyn vertelde dat vrijwel de meeste stellen die een kindje verliezen zo snel mogelijk voor nog een zwangerschap willen gaan. En hoewel ik die wens heel goed snap, zou ik daar zelf niet voor kiezen omdat ik wel graag zeker weet dat we kiezen voor ons nieuwe kindje, en niet om een leegte op te vullen. De last die je dan namelijk op de schouders van je nogteverwekkenkind legt is immens groot, dat verdient niemand.
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:52:37 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154582829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:44 schreef L-E het volgende:
Niet gek hoor, helemaal waar zelfs. De gyn vertelde dat vrijwel de meeste stellen die een kindje verliezen zo snel mogelijk voor nog een zwangerschap willen gaan. En hoewel ik die wens heel goed snap, zou ik daar zelf niet voor kiezen omdat ik wel graag zeker weet dat we kiezen voor ons nieuwe kindje, en niet om een leegte op te vullen. De last die je dan namelijk op de schouders van je nogteverwekkenkind legt is immens groot, dat verdient niemand.
Ja precies, dat dus.

:*
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:52:47 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154582835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Zullen we eens stoppen met alles te vergelijken met wat ons is overkomen? Zo haal je alle fun uit klagen namelijk ;(

Serieus, ik vind een jaar therapie en dan je man nog on board zien te krijgen aardige hobbels als je NU rammelende eierstokken hebt :*

Waar het ons betreft zit de deur niet compleet dicht, als in dat er geen arts is die zegt dat het beter is om niet te doen. Op papier hebben we nog steeds veel meer kans dat alles wel goed gaat, maar ergens vind ik dat je ook tevreden moet kunnen zijn met wat je hebt. Het voelt ietwat verwend ofzo, om koste wat het kost maar door te gaan, met alle risico's die er zijn, omdat er nog een kindje MOET komen, omdat wij ergens onderweg hebben besloten dat we dat nu eenmaal willen. Mijn man is iets minder angstig dan ik en wil wel heel graag, maar ik kan zo een besluit op dit moment in ons leven niet goed praten. En dat is allemaal heel rationeel want mijn hart schreeuwt om een kindje erbij, maar ik denk dat dit een van de weinige, zo niet het enige, besluit is waarin we ons verstand gaan volgen ipv ons gevoel.

ela, tofheid! O+
Het lijkt me echt enorm lastig, die wirwar aan gevoelens en emoties en dan ook nog de ratio die mee wil beslissen.

Misschien zeg ik iets heel stoms (maar volgens mij vind jij niet zo snel iets stom :P). Stel dat jullie toch dat 4e kindje niet uit jullie hoofd kunnen zetten. Is een draagmoeder dan nog een optie? Om het risico uit te sluiten dat er nog iets in /met jouw lichaam gebeurt tijdens zwangerschap? Of zou zoiets juist als falen voelen?
  donderdag 23 juli 2015 @ 22:54:50 #211
426379 elamanilo
elämänilo
pi_154583045
Die optie hebben we zelfs al besproken Spees, maar daar zitten voor ons dusdanige nadelen aan dat we liever niet dat vierde kindje krijgen dan dat we dat via draagmoederschap doen :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:01:44 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154583106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:59 schreef L-E het volgende:
Die optie hebben we zelfs al besproken Spees, maar daar zitten voor ons dusdanige nadelen aan dat we liever niet dat vierde kindje krijgen dan dat we dat via draagmoederschap doen :)
Dat kan ik me heel goed voorstellen (en ook als je het wel zou willen, overigens).
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:07:25 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154583249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:44 schreef L-E het volgende:
Niet gek hoor, helemaal waar zelfs. De gyn vertelde dat vrijwel de meeste stellen die een kindje verliezen zo snel mogelijk voor nog een zwangerschap willen gaan. En hoewel ik die wens heel goed snap, zou ik daar zelf niet voor kiezen omdat ik wel graag zeker weet dat we kiezen voor ons nieuwe kindje, en niet om een leegte op te vullen. De last die je dan namelijk op de schouders van je nogteverwekkenkind legt is immens groot, dat verdient niemand.
Och, wat een verdrietig besef ;( daar had ik nog nooit bij stilgestaan.
pi_154583259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 22:44 schreef L-E het volgende:
Niet gek hoor, helemaal waar zelfs. De gyn vertelde dat vrijwel de meeste stellen die een kindje verliezen zo snel mogelijk voor nog een zwangerschap willen gaan. En hoewel ik die wens heel goed snap, zou ik daar zelf niet voor kiezen omdat ik wel graag zeker weet dat we kiezen voor ons nieuwe kindje, en niet om een leegte op te vullen. De last die je dan namelijk op de schouders van je nogteverwekkenkind legt is immens groot, dat verdient niemand.
Is het sowieso niet nogal wat om nu een definitieve beslissing hierover te nemen met alle rationele en irrationele afwegingen die daarbij horen? Je zit middenin een rouwproces. En ook in een lichamelijk herstelproces? Alles op z'n tijd? Ik weet niet, maar het lijkt me dat je nu heel veel tegelijk probeert te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154583379
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:07 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Is het sowieso niet nogal wat om nu een definitieve beslissing hierover te nemen met alle rationele en irrationele afwegingen die daarbij horen? Je zit middenin een rouwproces. En ook in een lichamelijk herstelproces? Alles op z'n tijd? Ik weet niet, maar het lijkt me dat je nu heel veel tegelijk probeert te doen.
Ik heb niet de indruk dat ik veel probeer te doen?
  donderdag 23 juli 2015 @ 23:12:05 #217
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154583391
Grrrrmbl |:( :X Ik krijg het niet op papier wat ik eigenlijk wil zeggen, maar L-E ik vind het knap hoe je je staande houdt! Heb het op de achtergrond meegekregen en wat een rollercoaster moet dat zijn geweest en is het nogsteeds.
Je klinkt heel sterk en net alsof je heel goed weet wat je eigenlijk wil. Succes/sterkte :* (weet niet goed wat van toepassing is :@ )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_154583425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:11 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat ik veel probeer te doen?
Ik bedoel niet letterlijk maar emotioneel en lichamelijk. Dus een rouwproces doormaken, lichamelijk herstellen en een besluit nemen over wel of niet nog voor een kindje gaan. Maar misschien lees ik het anders dan hoe jij dat ervaart.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154583742
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:13 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik bedoel niet letterlijk maar emotioneel en lichamelijk. Dus een rouwproces doormaken, lichamelijk herstellen en een besluit nemen over wel of niet nog voor een kindje gaan. Maar misschien lees ik het anders dan hoe jij dat ervaart.
Ik snapte wel hoe je het bedoelde :) Het zijn dingen die allemaal vanzelf gaan, toch wel. Een rouwproces is niet iets waar je voor gaat zitten, dat je een aantal stappen doorloopt en ze afvinkt en dat het dan klaar is. Dat is onderdeel van het dagelijks leven. Voor de rest van je leven dus.

En wel of niet een kindje, het is niet zo dat we vinden dat we daarin iets definitief moeten besluiten, daar is het inderdaad te vroeg voor. Maar er over nadenken, ermee bezig zijn, dat is onvermijdelijk. De fundering van ons leven is dit gezin, en in dit gezin is een gat geslagen. Alles waar wij op vertrouwen is zo kwetsbaar gebleken, alles wat je lief is kan zo van je worden afgenomen hebben we gemerkt, daarmee is ook alle evenwicht en stabiliteit waar we zo op vaarden verdwenen. We doen alles wat we kunnen om die balans te herstellen, het verkennen van alle opties is daar een logisch onderdeel van :)
pi_154583852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 23:26 schreef L-E het volgende:

En wel of niet een kindje, het is niet zo dat we vinden dat we daarin iets definitief moeten besluiten, daar is het inderdaad te vroeg voor. Maar er over nadenken, ermee bezig zijn, dat is onvermijdelijk.
OK, ja ik snap het. Ik vond het even zo definitief klinken, terwijl het wellicht in de toekomst toch weer anders gaat voelen. Het is allemaal met elkaar verbonden inderdaad. Sterkte, :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154584996
Eigenlijk durf ik voor mezelf vooral te stellen van: ik wou dat mijn bezwaren oprecht konden wegvallen.
De angst en onzekerheid overheersen en een aantal praktische zaken.
Mijn moeder zei laatst "dat het nu wel weer tijd wordt" en dan denk ik: hallo, wie bepaald dat. :(
En ik zit niet eens te wachten op de zwangerschap of een mini baby maar vanaf zo'n 4 maanden zijn ze zooo cute en leuk. Mijn peuter is momenteel ook echt geweldig.
Dat wil ik heel graag nog eens meemaken. O+
pi_154596721
Hier is het "rammelen" wat naar de achtergrond verdwenen. Wil nog steeds graag. Maar huis wordt nu volop aan gebouwd en vriend blijft bij zijn eerst trouwen standpunt dus wanneer hij dat wil doen?? Ik weet het niet. Heb wel gezegd niet nog tijden te willen wachten. Heb een beetje het gevoel dat hij het wil uitstellen. Maar hij beweert zelf van niet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154597678
Een :* voor alle rammelende vrouwen waarbij de kinderwens nog niet in vervulling kan gaan. Vaak zegt je verstand zinnige dingen, maar je gevoel heeft daar geen boodschap aan.

Verwijzing naar de internist is (eindelijk) geregeld, het had nogal wat voeten in aarde, maar ik kan al over 2 weken terecht :o . Cyclus lijkt ook op gang te zijn, aangezien ik 2 dagen geleden een knalpositieve ovulatietest had (gebruikt als anticonceptie, aangezien man condooms haat :') ) Dus ik ben benieuwd of ik inderdaad dan ook over 2 weken ongesteld word.
pi_154597738
Rammelen hier wel maar het gaat nooit meer gebeuren hier.
pi_154605792
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 14:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier is het "rammelen" wat naar de achtergrond verdwenen. Wil nog steeds graag. Maar huis wordt nu volop aan gebouwd en vriend blijft bij zijn eerst trouwen standpunt dus wanneer hij dat wil doen?? Ik weet het niet. Heb wel gezegd niet nog tijden te willen wachten. Heb een beetje het gevoel dat hij het wil uitstellen. Maar hij beweert zelf van niet.
Hehe, ik heb mijn vriend op de avond voor 'de vraag' nog aan zijn kop lopen zeuren wanneer hij nou eens van plan was mij te vragen.. en hij inwendig maar lachen. Wie weet is hij in zijn hoofd al verder dan jij denkt ;)
pi_154613813
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:38 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hehe, ik heb mijn vriend op de avond voor 'de vraag' nog aan zijn kop lopen zeuren wanneer hij nou eens van plan was mij te vragen.. en hij inwendig maar lachen. Wie weet is hij in zijn hoofd al verder dan jij denkt ;)
Haha je weet maar nooit idd. Maar kan het me bijna niet voorstellen momenteel.

Maar zou wel tof zijn als er een schot in de zaak komt. Eerst was het een ander huis. Nu is het trouwen.. Dus tja wat is het volgende.. Hij is 31 dus moet ook geen 10 jaar meer wachten.
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 00:51:10 #227
269689 crew  Viv
pi_154615001
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 19:38 schreef Peacefulll het volgende:
Hehe, ik heb mijn vriend op de avond voor 'de vraag' nog aan zijn kop lopen zeuren wanneer hij nou eens van plan was mij te vragen..
Heb ik nooit gedaan, dat afwachten. Als je al op één lijn zit qua wel/niet ooit trouwen is het alleen nog de vraag wanneer dan. Ik heb destijds gewoon een leuke trouwdatum uitgekozen (die dag waren we precies 12,5 jaar samen O+ ) en het aan hem voorgelegd. Hij wilde eigenlijk eerst afstuderen en sparen, maar dat was niet nodig want we gingen er toch geen tienduizenden euro's aan spenderen. :Y)
pi_154615191
Ha, dat is exact hoe wij het ook gedaan hebben :Y Ik vond het op een gegeven moment zo onzinnig dat we allebei wilden trouwen en ik passief mocht afwachten wanneer hij me een keer zou gaan vragen. Ik heb wel moeten beloven dat ik nooit een romantisch aanzoek achteraf zou missen. ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 01:27:09 #229
269689 crew  Viv
pi_154615802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 00:58 schreef Lot_1 het volgende:
Ik heb wel moeten beloven dat ik nooit een romantisch aanzoek achteraf zou missen. ;)
Oh, ik wrijf het er wel in als we zo'n romantisch aanzoek op tv/internet tegenkomen. 8-)
pi_154620350
Haha wij hadden precies het tegenovergestelde vivi en Lot. Wij waren er ook beide over uit dat we dit jaar wilden trouwen, maar hij wilde mij graag echt verrassen en op een bijzonder moment/plek op z'n knieën. Passief afwachten is absoluut niet mijn ding (vandaar het vragen), maar dit was echt zijn wens. Wij zagen niet zo veel in een, zo noemden wij het, no offence, 'overleghuwelijk'.
Ik vind het persoonlijk erg leuk en bijzonder dat we een plek en moment hebben waar we beide met een super fijn gevoel op terugkijken :)
pi_154620460
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
pi_154620942
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:05 schreef L-E het volgende:
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
Hahaha wat schattig O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154621402
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:05 schreef L-E het volgende:
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
Aaahw, dat is dan ook wel weer super lief! Daar kan je ook met een fijn gevoel en weemoed op terugkijken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 13:22:05 #234
269689 crew  Viv
pi_154621876
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:05 schreef L-E het volgende:
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
O+!!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 13:31:15 #235
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154622095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:05 schreef L-E het volgende:
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
Geweldig! O+ Stiekem vind ik dat leuker dan zo bedacht. Hier ook redelijk spontaan, op een hotelkamer met zijn ouders erbij. Een week na het aanzoek is zijn vader overleden (dat was niet onverwacht).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 13:55:14 #236
269689 crew  Viv
pi_154622607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 11:59 schreef Peacefulll het volgende:
Wij waren er ook beide over uit dat we dit jaar wilden trouwen, maar hij wilde mij graag echt verrassen en op een bijzonder moment/plek op z'n knieën. Passief afwachten is absoluut niet mijn ding (vandaar het vragen), maar dit was echt zijn wens. Wij zagen niet zo veel in een, zo noemden wij het, no offence, 'overleghuwelijk'.
Als je al hebt afgesproken in welk jaar te trouwen is het spontane er ook wel af, hè? ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 13:31 schreef Mariposas het volgende:
Hier ook redelijk spontaan, op een hotelkamer met zijn ouders erbij. Een week na het aanzoek is zijn vader overleden (dat was niet onverwacht).
Mooi dat zijn vader dat nog heeft meegekregen. :*
pi_154622968
Herkenbaar die "ik-wil-eerst-trouwen-gedachtes". Ik wil(de) ook eerst trouwen en was eerlijk gezegd vrij teleurgesteld dat mijn vriend me vorig jaar nog niet had gevraagd (want dieendiedatum in 2015 zouden we trouwen). Ik wil het nog steeds ontzettend graag maar het begint "in het gedrang" te komen met mijn kinderwens. En ergens denk ik: wat zeur ik nou over zo'n bruiloft. Maar net als rammelen is dat blijkbaar een gevoel dat ik niet kan rationaliseren. :D Maarrrr we reden afgelopen week op zijn verzoek langs een mooi kasteeltje waar hij dan wel wilde trouwen. O+ Dus wie weet.

In het verlengde daarvan ging het hier een tijdje terug over je vent soms met rust laten mbt onderwerp baby. Na de sevenyearitch in december van vriend ben ik er niet meer over begonnen en ik denk dat dat wel heeft geholpen. Soms ziet ie nu een (lief) kindje waar ie dan iets over zegt, en dat is leuk om te horen.

Peacefulll je vroeg hoe hij er nu over denkt. De relatie zit weer helemaal goed (hij twijfelde niet aan ons trouwens, maar meer hoe we in het leven stonden), heel goed zelfs O+ Maar er voor gaan blijft vooralsnog een keuze die nog niet gemaakt is vanwege verstanddingen. Nml voor mij geen solide werkbasis. Heb gezegd dat als ik 30 word volgend jr ik sowieso met de pil wil stoppen, waarop hij zei dat ik op werkgebied dan maar mijn best moest doen. ;)
Dit, dat, alles.
pi_154623021
L-E, ik kan me uiteraard totaal geen voorstelling maken van hoe jij je moet voelen maar ik kan me wel indenken dat het hoofdstuk voor jullie nog niet gesloten is en dat de wens voor een kindje naast de rouw van je verloren dochter kan staan. Sterkte :*
Dit, dat, alles.
pi_154624000
hier ook de "ik-wil-eerst-trouwen-gedachtes".
voor de wetgeving hoeft het niet, we hebben al een geregistreerd partnerschap. maar toen heb ik zijn naam nog niet aangenomen omdat we het nog eens 'echt' wilden vieren waarvoor hij idd op zijn knieën mag. partnerschap was enkel krabbeltje op het gemeentehuis.

merk dat in mijn omgeving veel mensen de naam van partner aannemen ouderwets vinden. maar ik vind het wel fijn om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. voor officiële dingen wordt nog steeds de meisjesnaam gebruikt dus ik heb niet het gevoel dat deze verloren gaat.
pi_154624216
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:48 schreef Elleska het volgende:
hier ook de "ik-wil-eerst-trouwen-gedachtes".
voor de wetgeving hoeft het niet, we hebben al een geregistreerd partnerschap. maar toen heb ik zijn naam nog niet aangenomen omdat we het nog eens 'echt' wilden vieren waarvoor hij idd op zijn knieën mag. partnerschap was enkel krabbeltje op het gemeentehuis.

merk dat in mijn omgeving veel mensen de naam van partner aannemen ouderwets vinden. maar ik vind het wel fijn om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. voor officiële dingen wordt nog steeds de meisjesnaam gebruikt dus ik heb niet het gevoel dat deze verloren gaat.
Ik vind het niet ouderwets. In mijn omgeving hebben bijna veel vrouwen de naam van hun man aangenomen na trouwen. Tis meer dat ik zijn naam echt niet mooi vind. :D Ik plak 'm er achter, want wil wel ergens (in paspoort e.d.) hetzelfde heten als mijn kinderen tzt.
Dit, dat, alles.
pi_154624479
Als wij gaan trouwen voegen we de achternamen samen :@ willen hem beide niet kwijt. Wat voortkomt uit het feit dat ze beide niet veel voorkomen.

Zijne eerst dan de mijne. Waarbij natuurlijk ook gekeken is of het wel een beetje klinkt :') andersom zou echt niet klinken trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154625250
ik vind het ook niet ouderwets hoor ;) maar er zijn wat mensen in mijn omgeving die het uit mn hoofd proberen te praten, tot vervelends aan toe.

als ik voor mooi zou gaan zou ik ook mijne kiezen. mijne achternaam is veel makkelijker dus ik zal hem soms blijven gebruiken voor het gemak. enige kleine nadeel is dat het verbonden is aan een plaats waarbij mensen soms bepaalde verwachtingen hebben. geen urk/volendam, maar dat effect zegmaar.

zijn naam komt weinig voor en moet altijd gespeld worden. hij is van deze tak de laatste kans om de naam door te geven (tenzij nog iemand uit de familie aan een '2e leg' begint). we zijn het er beide over eens dat toekomstige kinderen sowieso zijn naam krijgen, daar wil ik ook bij horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 25-07-2015 19:39:01 ]
pi_154625583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:48 schreef Elleska het volgende:
merk dat in mijn omgeving veel mensen de naam van partner aannemen ouderwets vinden. maar ik vind het wel fijn om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. voor officiële dingen wordt nog steeds de meisjesnaam gebruikt dus ik heb niet het gevoel dat deze verloren gaat.
Herkenbaar! Zowel de omgeving als zelf het wel fijn vinden om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. Irritant dat mensen in je omgeving proberen je het uit je hoofd te praten, zij hebben er toch geen last van? :{

Voor mij is het een stukje eenheid, dat kind, vriend en ik dezelfde naam hebben. Dat vind ik mooi, ik denk ook omdat het gezin waar ik uit kom het tegenovergestelde was, met 4 verschillende achternamen.. Voor ons de reden om nu een GP te sluiten (de ondertrouw was een week geleden, heel romantisch onderweg naar werk :+). Trouwen willen we ooit later, met een groot feest en alles erop en eraan. Maar voor nu past dit prima bij hoe we het willen :)
pi_154625610
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:05 schreef L-E het volgende:
Mijn man ging op zijn knieen toen ik de afwas stond te doen O+ Hij had allemaal grootse plannen, maar hij kon zich niet langer inhouden :D
O+
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:44:42 #245
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154625628
Ik heb ook de naam van mijn man aangenomen, ik heb nu officieel Zijn naam-Mijn naam als achternaam. Op mijn werk wordt bij iedereen standaard de eigen naam gebruikt, getrouwd of niet, en ik merk dat ik dat stiekem ook wel leuk vind. Want het is ook gewoon mijn naam, zo heet ik. Maar aan de andere kant vind ik het ook heel leuk dat ik samen met mijn man Familie Zijn Naam ben. En dat ik straks ook dezelfde naam heb als onze toekomstige kinderen.
In mijn omgeving heeft eigenlijk elke vrouw ervoor gekozen om na het huwelijk de combi Zijn naam-Eigen naam te dragen. Vind het ook helemaal niet ouderwets eigenlijk :D
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 15:45:25 #246
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_154625651
En hier ook een 'overleghuwelijk' trouwens :P
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 16:12:31 #247
269689 crew  Viv
pi_154626559
Ik heb officieel "zijn achternaam - mijn achternaam" gekozen, om later dezelfde achternaam als mijn kind(eren) te hebben. O+

In de praktijk klinkt het voor geen meter (Friese voornaam, Turkse achternaam - Limburgse achternaam :') ) dus gebruik ik mijn achternaam waar mogelijk (zoals op het werk).
pi_154631055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:43 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Herkenbaar! Zowel de omgeving als zelf het wel fijn vinden om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. Irritant dat mensen in je omgeving proberen je het uit je hoofd te praten, zij hebben er toch geen last van? :{
ik zou idd niet weten waarom ze er last van moeten hebben. heb ook nog nooit een zinnig argument gekregen. (edit; voor mijn situatie dan. er zijn wel andere situaties waarbij ik het me wel kan voorstellen)

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 25-07-2015 19:37:29 ]
pi_154631154
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 15:43 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Herkenbaar! Zowel de omgeving als zelf het wel fijn vinden om een familienaam te hebben waar ik ook bij hoor. Irritant dat mensen in je omgeving proberen je het uit je hoofd te praten, zij hebben er toch geen last van? :{

Voor mij is het een stukje eenheid, dat kind, vriend en ik dezelfde naam hebben. Dat vind ik mooi, ik denk ook omdat het gezin waar ik uit kom het tegenovergestelde was, met 4 verschillende achternamen.. Voor ons de reden om nu een GP te sluiten (de ondertrouw was een week geleden, heel romantisch onderweg naar werk :+). Trouwen willen we ooit later, met een groot feest en alles erop en eraan. Maar voor nu past dit prima bij hoe we het willen :)
Oh, daar heb ik gelukkig (nog) geen last van gehad. Ik neem zijn achternaam volledig over. Mijn eigen achternaam heeft voor mij een te negatieve lading, heb er nooit trots op kunnen zijn. Ik vind het vooral een prettig idee om dezelfde naam te dragen als mijn toekomstige kindjes. Bij officiële dingen kom je je meisjesnaam toch nog gewoon tegen.
pi_154631693
Ik heb de achternaam van man aangenomen omdat ik die mooier vind en ook mooier vind passen bij mijn voornaam. Mijn achternaam is een variant op een veelvoorkomende achternaam. Altijd spellen dus. Of ik werd gecorrigeerd: 'u bedoelt zeker...'. Mijn mans achternaam is iets als de Vries. Maar zelfs hem werd gevraagd hoe je dat spelt. _O-
pi_154634243
Rammelaar meldt zich.
Nog wel een lichte twijfel. S is zo makkelijk, met alles. Volgens mij kan een 2e alleen maar tegenvallen oO<
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 25 juli 2015 @ 22:16:32 #252
269689 crew  Viv
pi_154634830
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Rammelaar meldt zich.
Nog wel een lichte twijfel. S is zo makkelijk, met alles. Volgens mij kan een 2e alleen maar tegenvallen oO<
Welkom! *O* Het is gewoon opnieuw een sprong in het diepe, bij de 1e kon je ook niet voorspellen hoe het écht zou zijn. ;)
pi_154634924
Wat ViviRAWRS zegt! Go go go :D
Dit, dat, alles.
  zondag 26 juli 2015 @ 20:57:17 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154657917
Ik kocht vandaag zwangerschapstesten toen ik 'iets' nodig had zodat ik extra geld kon pinnen bij de kassa.

Uh. Ja. Je kunt ze maar vast in huis hebben :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154658444
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 20:57 schreef Kimpossible het volgende:
Ik kocht vandaag zwangerschapstesten toen ik 'iets' nodig had zodat ik extra geld kon pinnen bij de kassa.

Uh. Ja. Je kunt ze maar vast in huis hebben :D
:')
pi_154658712
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Rammelaar meldt zich.
Nog wel een lichte twijfel. S is zo makkelijk, met alles. Volgens mij kan een 2e alleen maar tegenvallen oO<
O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 26 juli 2015 @ 21:19:38 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154658814
Vandaag op facebook één geboorte aankondiging en een zwangerschapsaankondiging. Rammeldebammeldebam O+.
KuikenGuppy
  zondag 26 juli 2015 @ 21:21:51 #258
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154658950
Weet je wat het is? Mijn kind is ook gewoon ZO LEUK. O+ Ik wil er nog zo een! Ze was al leuk maar nu gaat het zo hard en maakt ze grapjes en giechelt ze als een kindje en zegt ze dat ze een zusje wilt. Dus hee, sorry, maar ik moet een baby bakken. O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154659752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Rammelaar meldt zich.
Nog wel een lichte twijfel. S is zo makkelijk, met alles. Volgens mij kan een 2e alleen maar tegenvallen oO<
Dat dacht ik ook. En op papier was de tweede ook echt minder makkelijk (in de praktijk ook ja :D ) maar het boeit geen ene fuck want het is MIJNES! O+ Komt echt goed!
pi_154660193
Jullie hebben ook gelijk! O+

Praat jouw meisje al zo goed Kim?? :o
Ze scheelt toch maar 3 weken met S?

S zegt sinds gister het woord "uit"
Vandaag niet veel anders gehoord dus :')
  zondag 26 juli 2015 @ 21:55:44 #261
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154660535
Nou ze gaat wel hard qua taal ineens ja :o en dat is wel heul gezellig O+

Maar of ze harder gaat dan andere kindjes weet ik niet? Ze zegt:


Papa
Mama
Opa
Oma
Tante
Poes(je)
Koda (de poes)
Hond(je)
Googie (de hond van m'n ouders)
Paard(je)
Vis(je)
Schaap
Aap
Koe
Aaien (icm one of the above)
Eten
Drinken
Melk
Appel
Hebben
Hap
Die!
Hmm
Lekker
Al klaar
Op
Haaaai!
High five (high ffssss)
Baby
Zusje
Ja
Nee


Zoiets

O+ O+ O+

Edit: wow. Zo op een rijtje is het best wel wat ja :+ ze is van 1-3 vorig jaar
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 26 juli 2015 @ 21:59:39 #262
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_154660708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 21:52 schreef Butterflower het volgende:
Rammelaar meldt zich.
Nog wel een lichte twijfel. S is zo makkelijk, met alles. Volgens mij kan een 2e alleen maar tegenvallen oO<
Of de tweede is gewoon net zo leuk *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_154661682
Hoewel bij mijn tweede de gebruiksaanwijzing 180 graden anders was als bij de eerste, vind ik hem toch goed gelukt :D

En interactie tussen brusjes O+ O+ O+
pi_154661994
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:59 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Of de tweede is gewoon net zo leuk *O*
Daar ga ik voor!
  zondag 26 juli 2015 @ 22:36:25 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154662018


[ Bericht 100% gewijzigd door Spees_Eend op 27-07-2015 08:12:04 ]
pi_154662087
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:55 schreef Kimpossible het volgende:
Nou ze gaat wel hard qua taal ineens ja :o en dat is wel heul gezellig O+

Maar of ze harder gaat dan andere kindjes weet ik niet? Ze zegt:


Papa
Mama
Opa
Oma
Tante
Poes(je)
Koda (de poes)
Hond(je)
Googie (de hond van m'n ouders)
Paard(je)
Vis(je)
Schaap
Aap
Koe
Aaien (icm one of the above)
Eten
Drinken
Melk
Appel
Hebben
Hap
Die!
Hmm
Lekker
Al klaar
Op
Haaaai!
High five (high ffssss)
Baby
Zusje
Ja
Nee


Zoiets

O+ O+ O+

Edit: wow. Zo op een rijtje is het best wel wat ja :+ ze is van 1-3 vorig jaar
Dat is heel veel! :o
Papa
Mama
Die
Bah
Uit

Dat was het :')
Ze is van 27-3 vorig jaar.

Maar misschien moeten we deze dingen verder in het dreumestopic bespreken.
Dit voelt een beetje als een topickaap oO<
pi_154662139
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hier doe je het toch allemaal voor O+

Liefdevolle interactie Suzijn
O+
:')
  zondag 26 juli 2015 @ 22:41:18 #268
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_154662158
Jaja, hij mag weer! de topic(k)aap!




Met extragraties banaan-vraag
Kwak
  zondag 26 juli 2015 @ 22:41:59 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154662180
Spees _O- _O-
jouw reactie ook :D

Herkenbaar ook (iets minder rigoureus dat wel ;) )
pi_154662288
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:41 schreef kwakz0r het volgende:
Jaja, hij mag weer! de topic(k)aap!


[ afbeelding ]

Met extragraties banaan-vraag
Wat een schattig rapley kindje O+
  zondag 26 juli 2015 @ 22:46:06 #271
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_154662314
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:41 schreef Kyara het volgende:
Spees _O- _O-
jouw reactie ook :D

Herkenbaar ook (iets minder rigoureus dat wel ;) )
[ link | afbeelding ]
O+ zo klein nog!

dat is bij ons een goede dagminuut :7
  zondag 26 juli 2015 @ 22:48:49 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154662383
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:46 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+ zo klein nog!

dat is bij ons een goede dagminuut :7
Dit was een van de eerste keren geloof ik. Daarvoor kon ik echt niet zo ver weg zitten omdat lompe dreumes gewoon over zijn zusjes heen kroop in plaats van er langs :') Maar werd wel snel beter gelukkig. En nu moet ik M regelmatig redden van zijn zusjes ;)
  zondag 26 juli 2015 @ 22:51:14 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154662448
Dat is wel heel letterlijk rammelen :+.
KuikenGuppy
  zondag 26 juli 2015 @ 23:01:18 #274
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154662769
Niks geen topickaap - all tha rammels door mijn kletskouskindje! O+

Ik ben ook echt weer way back bij verliefdvlindersrammelen. Babies, babies everywhere, zwangere vrouwen ook, zwangerdromen, seks met een extra dimensie (ja echt - ben ik de enige die zon helemaal ultiem verliefd weekdier wordt van seks-met-kans-op? Biologie jonguh, nature taking over!). En en. Voor de spiegel staan en denken oh ja hoe was het ook al weer? /buikuitzet.

Man ik wil streepjes.

En ik word er ook wel een beetje bang van want huuuuuu wat nou als /inserthorror en een baby!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154662876
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:01 schreef Kimpossible het volgende:
Niks geen topickaap - all tha rammels door mijn kletskouskindje! O+

Ik ben ook echt weer way back bij verliefdvlindersrammelen. Babies, babies everywhere, zwangere vrouwen ook, zwangerdromen, seks met een extra dimensie (ja echt - ben ik de enige die zon helemaal ultiem verliefd weekdier wordt van seks-met-kans-op? Biologie jonguh, nature taking over!). En en. Voor de spiegel staan en denken oh ja hoe was het ook al weer? /buikuitzet.

Man ik wil streepjes.

En ik word er ook wel een beetje bang van want huuuuuu wat nou als /inserthorror en een baby!
Helemaal waar. +1.

Even afspreken welke naam het wordt deze keer :D

O enne... Kom naar het streepjes zeiken topic!
  zondag 26 juli 2015 @ 23:09:54 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154663042
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:04 schreef Kiwisoep het volgende:

[..]

Helemaal waar. +1.

Even afspreken welke naam het wordt deze keer :D

O enne... Kom naar het streepjes zeiken topic!
Nou ja - zijn jullie wel goed in jongensnamen? Hier wordt dat echt niks namelijk hahaha.

Ik wil wel wohtsen maar mijn meneer is daar nog een beetje te wisselvallig voor. Soms is ie helemaal zo van JAAAAA LEUK NU NU NU en dan is ie weer zo van uh nee nu nog niet hoor, misschien ooit. Ja duh }:|

Ik merk wel dat het rationele het heel hard aan het verliezen is van m'n eierstokken. Eerst was de angst voor nou ja, alles: zwangerschap, bevalling, baby, combinatie met F, weernietslapen, nooitmeerslapen, werk, financiën enz enz allesoverheersend en nu ben ik alle redelijkheid wel een soortje voorbij :') . Hoewel ik me weleens afvraag of het niet heel egoistisch is en je kan niet meer terug en en wat nou als we al het moois verpesten omdat ik zo nodig nog een keer moest en wat nou als dit echt een drama wordt en en en. Maar baby O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 26 juli 2015 @ 23:11:29 #277
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_154663090
Oh en als het niets de schuld is van m'n kind dan is het wel de schuld van klap! Ze heeft me aangestoken!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_154664187
Whahaha en ik dacht dat ik al enorm aan het rammelen was! Maar het kan nog erger ;) leuk om te lezen, de wensen, gevoelens en gedachten over wel/niet een tweede.
pi_154664604
Kan altijd helpen bij de jongensnamen. We zien je graag in het streepjes topic. En de rest ook! O+
Hopelijk plassen jullie ze sneller trouwens. We wachten best even op een heuse streepjes regen! *O*
pi_154667105
Ik heb zon namenapp met 5.000.000 namen ofzo waarbij je je longlist en shortlist kunt maken. Daar zal toch wel DE naam voor jullie nieuwe mini tussen zitten?
pi_154668207
Wat leuk om te lezen hoe de rammelaars voor een 2de (of volgende kindjes) erin staan. Lijkt me toch een verschil met rammelen voor een eerste, door de ervaring die jullie nu hebben.

Gisteravond begon vriend uit zichzelf over kinderen (dat gaf al een fijn gevoel). Hij vroeg of er een maand was waarin ik niet zou willen bevallen. Toen ik december aangaf en dus vanaf mei/juni ervoor zou willen gaan zei hij dat voelt als snel, weetniet of ik er al klaar voor ben, maar ook niet of en wanneer dat wel zo gaat voelen. Hij lijkt ervoor open te staan en dat voelt heel fijn *O* af en toe bij hem in de week blijven leggen denk ik.

Aan mn schoonvader is laatst de vraag gesteld of hij kleinkinderen wilde waar vriend bij was en hij antwoordde met dat hij daar niet over ging, dat dat onze keuze zou zijn. Mss wel het beste antwoord wat hij kon geven voor mijn gevoel.

Ik wist niet dat het nog kon, maar het rammelen wordt steeds intenser!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 juli 2015 @ 20:32:09 #282
269689 crew  Viv
pi_154711851
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:59 schreef Nolita het volgende:
Aan mn schoonvader is laatst de vraag gesteld of hij kleinkinderen wilde waar vriend bij was en hij antwoordde met dat hij daar niet over ging, dat dat onze keuze zou zijn. Mss wel het beste antwoord wat hij kon geven voor mijn gevoel.
Jouw schoonvader heeft toch ook gewoon pech als hij géén kleinkinderen zou willen? :D
quote:
Ik wist niet dat het nog kon, maar het rammelen wordt steeds intenser!
Zolang je geen baby's gaat stelen gaat het goed! :+

Toen ik mijn achterneefje & achternichtje (tweeling) in het ziekenhuis mocht opzoeken zat er een cijferslot op de deur van de afdeling, creepy dat zoiets nodig is!
pi_154714558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jouw schoonvader heeft toch ook gewoon pech als hij géén kleinkinderen zou willen? :D

[..]

Zolang je geen baby's gaat stelen gaat het goed! :+

Toen ik mijn achterneefje & achternichtje (tweeling) in het ziekenhuis mocht opzoeken zat er een cijferslot op de deur van de afdeling, creepy dat zoiets nodig is!
Mensen zijn echt tot rare dingen in staat helaas :'(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_154725129
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 20:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Jouw schoonvader heeft toch ook gewoon pech als hij géén kleinkinderen zou willen? :D

[..]

Zolang je geen baby's gaat stelen gaat het goed! :+

Toen ik mijn achterneefje & achternichtje (tweeling) in het ziekenhuis mocht opzoeken zat er een cijferslot op de deur van de afdeling, creepy dat zoiets nodig is!
Natuurlijk heeft schoonvader dan gewoon pech! Maar denk dat hij ze wel wil hoor :D

Nee, geen baby's stelen. Ik ga voor een eigen baby ;)
Maar zou dat de reden van het cijferslot zijn? Ik zou eerder denken dat ze de rust op de afdeling willen bewaren en op die manier 'babykijkers' buiten willen houden? Ook dat zou ik me niet in mijn hoofd durven halen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 juli 2015 @ 18:40:24 #285
269689 crew  Viv
pi_154738506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:28 schreef Nolita het volgende:
Maar zou dat de reden van het cijferslot zijn? Ik zou eerder denken dat ze de rust op de afdeling willen bewaren en op die manier 'babykijkers' buiten willen houden? Ook dat zou ik me niet in mijn hoofd durven halen.
Er zijn wel meer afdelingen waar ze de rust willen bewaren, maar die hebben geen cijferslot. :X Ik moest ook via de intercom doorgeven voor wie ik kwam en wie ik dan was. :') Gelukkig was mijn nichtje (mama van de tweeling) al binnen dus zij kon aangeven dat het klopte.
pi_154752242
Hier op de kinderafdeling geen cijferslot hoor :)
pi_154755669
Hier op de algemene kinderafdeling geen cijferslot maar om op de couveuseafdeling te komen wel. Ik nam aan dat dat was zodat niet iedereen zomaar naar binnen kon lopen voor de rust van de kindjes.
E.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 30 juli 2015 @ 06:44:48 #288
269689 crew  Viv
pi_154756094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:29 schreef L-E het volgende:
Hier op de kinderafdeling geen cijferslot hoor :)
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 03:53 schreef .Sparkling. het volgende:
Hier op de algemene kinderafdeling geen cijferslot maar om op de couveuseafdeling te komen wel. Ik nam aan dat dat was zodat niet iedereen zomaar naar binnen kon lopen voor de rust van de kindjes.
Het was inderdaad alleen bij de couveuseafdeling. Ik heb als co-assistent veel afdelingen gezien in verschillende ziekenhuizen, en behalve die couveuseafdeling heb ik alleen sloten gezien bij het operatiekamercomplex, de psychiatrie en in een verpleeghuis op de afdeling voor dementie. Een intensive care kan je zo binnenwandelen, terwijl ze daar ook heus de rust willen bewaren. ;)
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 11:16:49 #289
382129 crew  Donna
pi_154863278
Ik lees mee in verschillende topics op OUD en zo kwam ik deze tegen. Zeer toepasselijk! Bij mij rammelt het al een tijdje, bij m`n vriend helaas maar een klein beetje. Hij wil wel zeker eraan beginnen voor 2017 (geen idee hoe hij daar bij komt, maar ik laat het maar zo), want hij wil eerst nog wat dingen in het huis aanpakken. Aan de ene kant moet dat ook wel, aan de andere kant denk ik dat het van hem een beetje 'apen en beren op de weg zien' is. Het is voor hem nu nog te vroeg, dus ik laat hem nog even.

Wel lastig soms, want het kriebelt gewoon letterlijk in m`n buik als ik baby zie. O+
pi_154865505
Welkom DonnaRush! Volgens mij moeten veel mannen aan het idee wennen ;) Maar hey, 2015 duurt nog maar vier maanden en dan hoef je nog maar een jaartje wachten :D Hoe oud zijn jullie?

Ik rammel de pan uit. Al die zwangere collega's helpen niet. Lijkt me ook zo leuk om me te moeten buigen over welk kinderkamertje of kdv. O+
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 13:28:45 #291
382129 crew  Donna
pi_154865765
Bedankt!
Ja inderdaad, volgens mij moeten veel mannen ook erg aan het idee wennen. Hij vindt baby's ook vooral eng, maar dat snap ik ook wel. Zo klein, dat is ook spannend.

Het komt inderdaad best snel dichterbij. En voor mij is het ook wel fijn om er naar uit te kijken op die manier. 2017 is niet zo ver weg en als we er voor 2017 nog voor gaan duurt het misschien nog maar een jaartje.
We zijn beide 25 en ruim 4 jaar samen.

Wat leuk dat het bij jou ook zo rammelt. Spulletjes uitzoeken voor een kamertje lijkt mij ook zo leuk! O+
pi_154867365
Twijfelachtige rammelaar meldt zich :P
Mijn vriend en ik praten weleens over kinderen, en ik weet dat hij er 100% klaar voor is. Hij is erg goed met kinderen dus op dat vlak zit ik helemaal goed O+ .
Ik twijfel zelf alleen nog, angst voor het onbekende denk ik. Ik heb niet zoveel ervaring met kinderen, ik was altijd de jongste thuis. Sinds ik mijn vriend ken (5,5 jaar ongeveer) heb ik wel meer ervaring met kinderen; neefjes en nichtjes van hem O+

Wij hebben net een (nieuwbouw)huis gekocht, beide een vaste baan en we gaan binnenkort trouwen (in september gaan we onofficieel trouwen in zijn geboorteland (Vietnam) en ergens in maart ofzo (wanneer het huis af is) gaan we wel even langs het gemeentehuis :+, super romantisch haha.) Ik las iets over achternamen, ik hou gewoon mijn eigen :7 Zijn achternaam bestaat uit 3 namen met een totaal van 14 letters, nou dat word mij een beetje te lang denk ik :+

Enige wat mij dus tegenhoudt is dat ik niet zoveel ervaring heb met kinderen en dus stiekem een beetje bang ben, en dat ik nog vrij jong ben (bijna 24). Mijn vriendenkring is er nog helemaal niet mee bezig, dus praat er ook nooit echt over.
In april ben ik gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus het gaat doen. Tot nu toe wel goed denk ik, na de stopweek eerst 3 weken, daarna 5, en daarna 4. Gemiddeld kom ik dus op 4 weken :+. Ik hoop dat het regelmatig wordt en blijft.

Gisteren is mijn schoonzus bevallen, en dan rammel ik toch erger dan ik wilde toegeven :@ Zo mooi en bijzonder om mee te maken! O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Miezziej op 03-08-2015 14:46:49 ]
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 15:04:35 #293
382129 crew  Donna
pi_154867872
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:41 schreef Miezziej het volgende:

Enige wat mij dus tegenhoudt is dat ik niet zoveel ervaring heb met kinderen en dus stiekem een beetje bang ben, en dat ik nog vrij jong ben (bijna 24). Mijn vriendenkring is er nog helemaal niet mee bezig, dus praat er ook nooit echt over.
In april ben ik gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus het gaat doen. Tot nu toe wel goed denk ik, na de stopweek eerst 3 weken, daarna 5, en daarna 4. Gemiddeld kom ik dus op 4 weken :+. Ik hoop dat het regelmatig wordt en blijft.

Gisteren is mijn schoonzus bevallen, en dan rammel ik toch erger dan ik wilde toegeven :@ Zo mooi en bijzonder om mee te maken! O+
Gefeliciteerd met je neefje/nichtje, wat leuk!

Wij zullen (waarschijnlijk) ook het eerste stel zijn in onze vriendengroep. Eerder zag mijn vriend daar ook een beetje tegenop, maar inmiddels boeit dat hem niks meer. Er moet toch iemand de eerste zijn? ;)

Ik heb 4 neefjes (kinderen van broers) maar ook maar weinig baby ervaring hoor. Heb zelfs nog nooit een luier verschoond. En mijn vriend hield pas 2 jaar terug voor het eerst een baby vast (toen smolt ik al, awwww). Dat soort dingen komt allemaal wel goed. Schone luier zal toch moeten :P
pi_154867978
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:04 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je neefje/nichtje, wat leuk!

Wij zullen (waarschijnlijk) ook het eerste stel zijn in onze vriendengroep. Eerder zag mijn vriend daar ook een beetje tegenop, maar inmiddels boeit dat hem niks meer. Er moet toch iemand de eerste zijn? ;)

Ik heb 4 neefjes (kinderen van broers) maar ook maar weinig baby ervaring hoor. Heb zelfs nog nooit een luier verschoond. En mijn vriend hield pas 2 jaar terug voor het eerst een baby vast (toen smolt ik al, awwww). Dat soort dingen komt allemaal wel goed. Schone luier zal toch moeten :P
Dat is zeker waar!
Mijn schoonmoeder heeft ook al gezegd dat ze ons gaat helpen. Zij rammelt erger dan ik :+ haha. Mijn eigen moeder is geëmigreerd en soms vind ik dat wel jammer, dat zij mij niet echt kan meemaken wanneer ik zwanger ben etc. Maarja, dan maar veel skypen ofzo :9
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 15:13:09 #295
382129 crew  Donna
pi_154868032
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat is zeker waar!
Mijn schoonmoeder heeft ook al gezegd dat ze ons gaat helpen. Zij rammelt erger dan ik :+ haha. Mijn eigen moeder is geëmigreerd en soms vind ik dat wel jammer, dat zij mij niet echt kan meemaken wanneer ik zwanger ben etc. Maarja, dan maar veel skypen ofzo :9
Haha, herkenbaar. Mijn schoonmoeder laat ook regelmatig een hint vallen. Ach, beter zo dan dat je elkaar niet kan uitstaan. Woont je moeder ver weg? Of kan ze wel 'makkelijk' op bezoek komen? Wel jammer als ze er idd niets van mee zou kunnen maken.
pi_154868536
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:13 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Mijn schoonmoeder laat ook regelmatig een hint vallen. Ach, beter zo dan dat je elkaar niet kan uitstaan. Woont je moeder ver weg? Of kan ze wel 'makkelijk' op bezoek komen? Wel jammer als ze er idd niets van mee zou kunnen maken.
Ja idd, ik heb het echt getroffen met mijn schoonfamilie!
Mijn moeder woont in de VS, dus het is wel even vliegen enzo. Wanneer het huis af is en mijn vriend en ik dingen officieel gaan maken ( :+) wil ze sowieso hierheen komen. Wellicht ben ik dan al zwanger..? :+ :9
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 15:40:43 #297
382129 crew  Donna
pi_154868724
Oh jeetje. Ja de VS is wel een poos vliegen. Dat doe je niet zomaar eventjes. Wie weet als jullie alles 'klaar' hebben dat je dan inderdaad zwanger bent. Of het goede nieuws kan vertellen. Dat zou erg leuk zijn!

Ik dagdroom ook regelmatig over leuke manieren van het bekend maken van de zwangerschap haha. Oh man, ik moet even geduld hebben.
Ik hoop dat mijn pake en beppe beide nog leven als wij een kindje mogen krijgen. Mijn vader (hun zoon) leeft niet meer en ik zou het wel mooi vinden als ik dat stukje geluk met hun kan delen. Ik moet mijn vader al missen bij alle grote dingen in mijn leven en als zij er dan nog wel bij kunnen zijn is dat wel extra bijzonder. Ondanks dat ze nog gezond en kwiek zijn, leven ze met 90 jaar wel beide dag bij dag natuurlijk.
pi_154869806
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:40 schreef DonnaRush het volgende:
Oh jeetje. Ja de VS is wel een poos vliegen. Dat doe je niet zomaar eventjes. Wie weet als jullie alles 'klaar' hebben dat je dan inderdaad zwanger bent. Of het goede nieuws kan vertellen. Dat zou erg leuk zijn!

Ik dagdroom ook regelmatig over leuke manieren van het bekend maken van de zwangerschap haha. Oh man, ik moet even geduld hebben.
Ik hoop dat mijn pake en beppe beide nog leven als wij een kindje mogen krijgen. Mijn vader (hun zoon) leeft niet meer en ik zou het wel mooi vinden als ik dat stukje geluk met hun kan delen. Ik moet mijn vader al missen bij alle grote dingen in mijn leven en als zij er dan nog wel bij kunnen zijn is dat wel extra bijzonder. Ondanks dat ze nog gezond en kwiek zijn, leven ze met 90 jaar wel beide dag bij dag natuurlijk.
Ik hoop dat het leuk is, ik vertelde voorzichtig aan mijn moeder over mijn eventuele rammeldrang.. Zo van... "Kijk, deze kamer kan dan de babykamer worden...". Zegt je: "wacht daar nog maar even mee" -O- }:| . Waarschijnlijk maakt ze zich gewoon zorgen dat ik beïnvloed wordt door het gerammel van schoonmoeder, maar toch :+

Mijn vader is ook overleden, zijn ouders ook (die heb ik nooit gekend zelfs). Ik hoop dat zij het kunnen meemaken, zou erg mooi zijn! :Y
pi_154869878
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:41 schreef Miezziej het volgende:
Twijfelachtige rammelaar meldt zich :P
Mijn vriend en ik praten weleens over kinderen, en ik weet dat hij er 100% klaar voor is. Hij is erg goed met kinderen dus op dat vlak zit ik helemaal goed O+ .
Ik twijfel zelf alleen nog, angst voor het onbekende denk ik. Ik heb niet zoveel ervaring met kinderen, ik was altijd de jongste thuis. Sinds ik mijn vriend ken (5,5 jaar ongeveer) heb ik wel meer ervaring met kinderen; neefjes en nichtjes van hem O+

Wij hebben net een (nieuwbouw)huis gekocht, beide een vaste baan en we gaan binnenkort trouwen (in september gaan we onofficieel trouwen in zijn geboorteland (Vietnam) en ergens in maart ofzo (wanneer het huis af is) gaan we wel even langs het gemeentehuis :+, super romantisch haha.) Ik las iets over achternamen, ik hou gewoon mijn eigen :7 Zijn achternaam bestaat uit 3 namen met een totaal van 14 letters, nou dat word mij een beetje te lang denk ik :+

Enige wat mij dus tegenhoudt is dat ik niet zoveel ervaring heb met kinderen en dus stiekem een beetje bang ben, en dat ik nog vrij jong ben (bijna 24). Mijn vriendenkring is er nog helemaal niet mee bezig, dus praat er ook nooit echt over.
In april ben ik gestopt met de pil om te kijken hoe mijn cyclus het gaat doen. Tot nu toe wel goed denk ik, na de stopweek eerst 3 weken, daarna 5, en daarna 4. Gemiddeld kom ik dus op 4 weken :+. Ik hoop dat het regelmatig wordt en blijft.

Gisteren is mijn schoonzus bevallen, en dan rammel ik toch erger dan ik wilde toegeven :@ Zo mooi en bijzonder om mee te maken! O+
Wij lopen verder ook helemaal niet gelijk op hé :') _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 augustus 2015 @ 20:54:08 #300
269689 crew  Viv
pi_154877457
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:16 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lees mee in verschillende topics op OUD en zo kwam ik deze tegen. Zeer toepasselijk!
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:41 schreef Miezziej het volgende:
Twijfelachtige rammelaar meldt zich :P
Welkom allebei! :)

Ik ben wel een beetje klaar met rammelen eigenlijk. :')
pi_154878137
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 20:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]


[..]

Welkom allebei! :)

Ik ben wel een beetje klaar met rammelen eigenlijk. :')
Jaaaaa ga dr gewoon voor O+ wie weet kunnen we nog eventjes samen zwangeren :7
:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')