quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:39 schreef Limone het volgende:
Ik smeer met Bio Oil en met -natuurlijk- lavendel olie. Ik heb niet de illusie dat het helpt, maar ik vind het wel lekker. Ik vind olie lekkerder dan crčme. Vooral de Zwitsal trok bij mij niet lekker in, zodat ik de hele dag een crčmelaagje op mijn buik had. *ril*
Komt daar je username vandaan? 😉quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ach bij zoon was er geen streep op mijn buik te zien tm 34/35 weken. En de laatste 2 weken sprongen de strepen erin tot boven mijn navel. En op mijn borsten.
Je ziet ze nog steeds best goed, al zijn ze wel lichter geworden.
Bij mij ook, de dag voor de bevalling (37.5). Maarja, het komt ook van binnenuit dus je opperhuid insmeren is fijn, maar voorkomt geen striae.quote:Op dinsdag 14 april 2015 08:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ach bij zoon was er geen streep op mijn buik te zien tm 34/35 weken. En de laatste 2 weken sprongen de strepen erin tot boven mijn navel. En op mijn borsten.
Teveel gedaan het weekend? Of is er geen aantoonbare oorzaak? Suckt he.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:19 schreef pinquit het volgende:
Ik lig alweer anderhalve dag voor pampus door de migraineben t zo zat. Als ik heb overgegeven is de hoofdpijn iets minder fel, maar t zwelt daarna gewoon weer aan.
Ik kan echt niks zowaardeloos
Waarschijnlijk wel ja :/ jammergenoeg voel ik dat dus altijd pas de dag(en) erna.quote:Op dinsdag 14 april 2015 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Teveel gedaan het weekend? Of is er geen aantoonbare oorzaak? Suckt he.
Veel sterkte ermee 😘
Ik ben nu voor de vierde keer in een maand thuis, ziek. En dat is beste veel als je drie dagen werkt. Ik las in m'n mail dat mijn werkgever tegen iemand had gezegd dat zij er vanuit ging dat ik er morgen (vandaag dus) wel weer zou zijn. Terwijl ik volgens mij toch vrij duidelijk heb aangegeven hoe het gaat, en het zelfs nog aangedikt heb ook. Ik vind dat echt weer ongelooflijk.
Ik ga vandaag even de vk bellen voor een afspraak om eea door te spreken want oktober is nog ver weg.
Haha nee! Mijn naam komt, doordat we gestreepte stoelen in huis hebben staanquote:Op dinsdag 14 april 2015 09:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Komt daar je username vandaan? 😉
He maar die strepen heb je wel niet zomaar verdient he! Draag ze met trots!
Ben ik toch jeugdiger dan ik dachtquote:Op dinsdag 14 april 2015 08:50 schreef loveli het volgende:
Het enige waarvan wetenschappelijk (dubbelblind placebogecontroleerd enzo) is bewezen dat het preventief werkt tegen striae, is een crčme met gehydrolyseerd collageen en centella asiatica.
In o.a. crčme Symvita van Vogel zit centella asiatica, Vichy heeft een dure crčme met gehydrolyseerd collageen.
Leeftijd is van invloed, een jonge zwangere krijgt sneller striae dan een oudere vrouw. Verder speelt aanleg een grote rol. Ook kan het voorkomen dat je aan het eind van de zwangerschap hormonale striae krijgt, dan springt het er plotseling in en daar is niks tegen te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
quote:Op dinsdag 14 april 2015 00:13 schreef Cygne het volgende:
Ik zwaai weer af hier.Ik vind het zo verdrietig voor jullie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De enige die kan bepalen of je wel of niet hier wil posten ben jij
Schudden voor gebruik
Wat fijn en wat een opluchting!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
Uitslag nipttest is binnen. Het kind heeft 46 chromosomen, waaronder 1 y-tje![]()
![]()
Boh, ben kei-opgelucht! happiness-kortsluiting hier! Stuiterspring! Ik trek om het te vieren mijn positiebroek aan, ha!
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
Uitslag nipttest is binnen. Het kind heeft 46 chromosomen, waaronder 1 y-tje![]()
![]()
Boh, ben kei-opgelucht! happiness-kortsluiting hier! Stuiterspring! Ik trek om het te vieren mijn positiebroek aan, ha!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:05 schreef coccinelle het volgende:
Cygnewat ontzettend oneerlijk dat het weer geen goede plakker is! Ik heb het zo met jullie te doen!
Beterschap Pinq en Estrys!
Een jochie voor Sara! En mooi dat de uitslag goed is!![]()
Ik heb net de baby voor het eerst aan de buitenkant voelen schoppenKlein genietmomentje!
Wat fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Whoopiedooooo!!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
![]()
Joepie!!!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
![]()
Ik heb t vruuger veel gehad, maar laatste keer is anderhalf jaar geleden na stressige periode. Tis echt iets dat je niemand toewenst iddquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:02 schreef mignonne het volgende:
@pinqoch nee toch bahbah. Ik gebruik al een paar jaar geen hormonale AC meer, en sindsdien heb ik altijd 1 of 2 dagen voordat ik ongesteld werd zo'n vreselijke hoofdpijn, idd a la migraine met overgeven als je je hoofd beweegt en geen licht en geluid kunnen hebben enzo. Huuu
gister toevallig hier ook hoofdpijn maar dat was slaaptekort-gerelateerd denk ik. Ik hoop voor jou dat je er héél snel vanaf bent en dat het niet terug komt ook nu in de zwangerschap. Beterschap
Hee wat goed!!!!! Heerlijk nieuws!quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
![]()
Zoquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:54 schreef pinquit het volgende:
Ik heb ook ineens weer dikke nies al drie weken ofzo, komt nou de hooikoorts uit t verleden ook weer gezellig langs? flauw hoor!
Ja, maar wij kregen 'm niet bij de NIPT. Wij moesten vandaag speciaal daarvoor een pretecho doen.quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Da's wel een leuk voordeel aan die nipt! Limone, weet jij het geslacht nu ook al?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:05 schreef Selvaria het volgende:
Lieve Cygne, wij zien je hier graag terug, maar doe vooral wat het best voor jezelf voelt.
Ik heb er eigenlijk ook altijd last van maar nu juist niet... viel me laatst al op dat ik nog geen jeukogen/kriebelneus lasten heb.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:26 schreef silliegirl het volgende:
Hooikoorts? Ik heb dat normaal heel erg, vaak al vanaf begin/half maart..
Eeh. Ok. Nu vraag ik me af waarom ik nog nergens last van heb..Hopelijk doen die zwangerschapshormonen dan ook iets positiefs!
quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:35 schreef Limone het volgende:
[..]
We gaan het meemaken! Ik ben een gezegend mens met van allebei eentje.
Hoe gok jij dat?quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:45 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat leuk Limone! En idd echt een goede nub.Lijkt mij zo bijzonder, grote zus en kleine broer.
Sillie idd veel jongens hier, maar jij krijgt een meisje gok ik!![]()
Tijdens zwangerschap zwellen je slijmvliezen ook wat op heb ik begrepen. Betere doorbloeding enzo. Dus als je neus normaal al makkelijk dichtzit zal het nu misschien makkelijker gebeuren vermoed ik.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:32 schreef kwakz0r het volgende:
normaal gesproken heb je tijdens je zwangerschap een lagere weerstand (want lichaamsvreemde larf in je lijf die niet aangevallen moet worden), dus auto-immuun en andere immuunreacties zouden minder moeten zijn (minder eczeem minder hooikoorts), maar wel eerder last van verkoudheid etc.
toch?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, maar wij kregen 'm niet bij de NIPT. Wij moesten vandaag speciaal daarvoor een pretecho doen.![]()
Dikkenekjongetjesboks met Saar!![]()
Al liet zijn nub bij twaalf weken al eigenlijk geen ruimte meer voor twijfel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nou daar is idd weinig aan te twijfelen haha
wat leuk!
:)
augustus kan er ook al flink wat van qua jongens.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Zou oktober een jongetjesmaand worden?![]()
wat leuk Limone en Sara
Haha, ja. Das waar.quote:
Spannend hoor Daui! Alles gaat vast helemaal goed met de 2 kleine frummeltjesquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:50 schreef Daui het volgende:
Ik ga voor een jongen en een meisje![]()
Morgen tweede echo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
Bij de mensen die wel het geslacht hebben verteld in het topic maar waarbij het niet achter de naam staat, heb ik niets gezet.
* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan ik aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste informatie.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:59 schreef Mariposas het volgende:
Bij deze Mariposas' onderzoeks- cq. gokresultaten d.d. 14-04-2015.*
Hahaha! Ik neem aan dat je een update wil in november dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
Bij de mensen die wel het geslacht hebben verteld in het topic maar waarbij het niet achter de naam staat, heb ik niets gezet.
* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.![]()
Wij willen het geslacht niet weten
.
Ook niet voor later enzo? Als ze een jaar of vier is?quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hahaha! Ik neem aan dat je een update wil in november dan?Wij willen het geslacht niet weten
.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook niet voor later enzo? Als ze een jaar of vier is?
Neuh, we gaan een transgender-kindje kwekenquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ook niet voor later enzo? Als ze een jaar of vier is?
De kleuren zelf wel ja, maar de betekenis die wij eraan toedichten niet.quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:22 schreef lunapuella het volgende:
Gelukkig zijn alle kleuren in principe genderneutraal.
Nai ik denk dat jij een meisje krijgtquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:30 schreef pinquit het volgende:
K denk dat ik ook een jongen krijg! Maar we zien het op 30 april
Jeej ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nai ik denk dat jij een meisje krijgt![]()
En voor mezelf heb ik geen flauw idee.
Nou idd, exact dat! Soms denk ik, whuut, t lijkt wel of mn buik kleiner isquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:57 schreef Estrys het volgende:
Ik vind de tijd tussen de termijnecho en de Volgende controle ook best lang. Denk ik steeds van dadelijk zit er niks meer. Wat gezien de misselijkheid en andere symptomen best raar zou zijn 😂
Nog maar 16 dagenquote:Op dinsdag 14 april 2015 17:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier ook wekenwissel.. 16 dagen alweer vandaag!!
Ik vind het ondanks dat gat tussen de 10 en 16 weken bij mij qua controles stiekem zo snel gaan. Nog 4 weken en we zitten op de helft!
Hahaha ik zal het maar even edittenquote:
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 14 april 2015 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Even ego jompel
Ik heb vandaag voor t eerst weer een volledige dag (9 uur) gewerkt, bij thuiskomst de hele beneden verdieping opgeruimd, en eigenlijk stiekem zin om de ramen te lappen. Ik stop er zo mee om mijzelf niet voor bij te lopen, maar is dit die energieboost die je rond t tweede trimester krijgt?
Ik ben ook bang dat het incidenteel isquote:Op dinsdag 14 april 2015 18:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb geen ideeHeb hem nog niet gehad
Het waren twee fantastische dagen 😉😂quote:Op dinsdag 14 april 2015 18:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Inmiddels knockout en met rugpijn op de bank
ooooh je grote knul met een klein zusje ♡♡ ik word helemaal week van het ideequote:
Die wil een breurkequote:Op dinsdag 14 april 2015 19:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
ooooh je grote knul met een klein zusje ♡♡ ik word helemaal week van het idee![]()
heeft M. voorkeur eigks?
quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!
![]()
*Tikt hem aan*!quote:
Nou he? Het is bijna obsceen..quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:04 schreef Sara82 het volgende:
[..]
*Tikt hem aan*!
Speknekventjes FTW! Wat leuk, ook een jochie! (en dat is potverdikkie een serieus stuk piem0l wat daar al aan bengelt!)
quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:41 schreef Dot. het volgende:
Oh, wat leuk Limone! Jongetjes zijn idd errug gaafNu kan ik mooi het cadeautje dat ik nog had liggen afronden
hoe is t met jou en je bloeddruk?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:21 schreef L-E het volgende:
Goed nieuws voor sara en een piemel voor Limone: keitof allebei!
oooh ok! Ik was een beetje kwijt wanneer je weer moest. En dan ook je labuitslag wsl?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Morgen de groeiecho en weer meten, spannend dus
Ja, daar ga ik wel van uitquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
oooh ok! Ik was een beetje kwijt wanneer je weer moest. En dan ook je labuitslag wsl?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn man vroeg nog waarom ik hem niet wakker had gemaakt, kon ie me troosten. Ik heb m er op gewezen dat ie t andersom ook nooit doet als hij zich niet fijn voelt. Ohja![]()
Je bent wel de enige die dat van ons denktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan ik aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste informatie.![]()
Onze omgeving denkt unaniem een jongetje.
Sorry, ik moest denken aan die reclame van Interpolis. Dat jullie dan zo zitten als die man. Ik hoop dat het bij twee blijft. Succes!quote:Op woensdag 15 april 2015 07:34 schreef Daui het volgende:
Zo naar het ziekenhuis. Het blijft toch door mijn hoofd spoken dat ze nummer drie gaan vinden.
Ik moet zeggen dat ik soms wat angstig wordt van het idee van al die babies in je buik. Dan denk ik het past niet hoe moet dat als ze echt groot worden
Haha die arme man. Helemaal in shock. Dat zou ik ook zijn. En zij hadden er al eeentje rondhuppelenquote:Op woensdag 15 april 2015 07:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sorry, ik moest denken aan die reclame van Interpolis. Dat jullie dan zo zitten als die man. Ik hoop dat het bij twee blijft. Succes!
Mwhehequote:Op woensdag 15 april 2015 07:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sorry, ik moest denken aan die reclame van Interpolis. Dat jullie dan zo zitten als die man. Ik hoop dat het bij twee blijft. Succes!
Ja, wel de hele nacht in bed gelegen, maar slapen Ho maar. Slaap ik hopelijk vanavond wel goed.quote:Op woensdag 15 april 2015 07:29 schreef Daui het volgende:
Klinkt wel als de snelste bevalling ever Cassandra
Krisvc heb je maar 3 uur geslapen?
quote:Op woensdag 15 april 2015 08:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehe"dat zijn er drie hč?"
![]()
Daui, t komt vast goedben wel benieuwd naar je echo straks, kom je em showen? ik <3 tweelingecho's
![]()
Ach, en ook dan vinden jullie wel een manier...quote:Op woensdag 15 april 2015 07:34 schreef Daui het volgende:
Zo naar het ziekenhuis. Het blijft toch door mijn hoofd spoken dat ze nummer drie gaan vinden.
Ik moet zeggen dat ik soms wat angstig wordt van het idee van al die babies in je buik. Dan denk ik het past niet hoe moet dat als ze echt groot worden
quote:Op woensdag 15 april 2015 08:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb gedroomd dat ik in Haiti was met een groep vrienden, en dat we allemaal karretjes achter ons aan trokken, die de mensen daar graag wouden schoonmaken en dat wouden wij niet. Vlak voordat de wekker ging had een vriendin nog een kerstboom gestolen, die ze mee wou nemen het vliegtuig in...
En je dan wel halverwege de ochtend serieus afvragen waar die kerstboom is gebleven, want die had je toch meegenomen?!quote:Op woensdag 15 april 2015 08:47 schreef mignonne het volgende:
[..]hahahaha
en dat je dan wakker wordt met zo'n idee van dafuq did I just dream??![]()
Een meisje erbij!quote:Op woensdag 15 april 2015 09:35 schreef purebliss het volgende:
Even snelle update vanaf hier! Want ik probeer braaf altijd mee te lezen maar lukt niet altijd! Haha!
Maar dat lijstje klopt bij ons! Wij krijgen na 2 jongens een meisje!
Daarom zou ik dit soort specifieke dingen echt niet willen weten.quote:Op woensdag 15 april 2015 09:37 schreef klumsy het volgende:
Ik droomde vannacht dat vandaag bij de echo het hartje het niet goed meer deed en dat de artsen zeiden dat ze niks meer konden doen... Dus toen wilde ik een spoed ks maar M zat in Rotterdam en kon niet snel genoeg in het ziekenhuis zijn...
Gelukkig net echo gehad en die was goed
Of nouja... Die groei blijft eerder toe dan afnemen. Hoofd omtrek zat nu op 41.2 en dat terwijl ik
Vandaag 36.3 benik weet niet of ik straks nog durf te bevallen
Eens kijken wat de gyn er zo van zegt!
quote:Op woensdag 15 april 2015 09:35 schreef purebliss het volgende:
Even snelle update vanaf hier! Want ik probeer braaf altijd mee te lezen maar lukt niet altijd! Haha!
Maar dat lijstje klopt bij ons! Wij krijgen na 2 jongens een meisje!
Haha idd dat dusquote:Op woensdag 15 april 2015 09:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daarom zou ik dit soort specifieke dingen echt niet willen weten.
Dank! Die zet ik vanavond even op een tegeltje. groot hoofd runs in the familyquote:Op woensdag 15 april 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Haha idd dat dusignorance is bliss idd in dat soort gevallen denk ik altijd maar
![]()
natuurlijk durf je wel te bevallen Klums! Jij kan daten daarbij, als het niet past vanwege groot hoofd dan stagneert het aantal cm's vaak en zakt het hoofd niet dieper in je bekken tijdens de bevalling. Dan zijn ze er vroeg zat bij hoor. En als het wel allemaal mooi vordert, dan past het dus en hoef je je er ook niet druk om te maken
![]()
[ afbeelding ]
Jammer van die disclaimer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan ik aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste informatie.![]()
![]()
Maar een jongetje zou wel tof zijn. Een meisje overigens ook.Binnenkort weten we het.
![]()
![]()
Pb wat leuk!![]()
![]()
![]()
Drie kleintjes voor Daui!Ze vinden er vast nog steeds 'maar' twee en het komt sowieso goed.
+1 overigens op het graag willen zien van die echo.
![]()
Ik ben benieuwd! ik denk zelf een meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
Mijn vriend denkt dat het een jongen en een meisje zijn, haha
quote:Op woensdag 15 april 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
Past wel! Anders maken we het passend 😇 😉
Mijn online verloskundige 😉 vroeg of ik had nagedacht over het gesprek van vanmiddag en wat ik wil van de verloskundige. Ik wil sowieso even een check of alles goed is met ons, lichamelijk. Mentaal wil ik gewoon even overleggen wat de opties zijn. Hoe kom ik aan m'n rust toe, met werk, kindjes en allerlei nevenactiviteiten. Hoe kom ik tot een goed plan voor mezelf.
Overigens doet dit weer me wel goed en m'n dochter die een hele bak cherrytomaatjes leeg zit te eten onder een luid mmmmmmm mjam mjam ❤️
Huh, is dat ook echt zo dan? Dus het maakt geen verschil of je je laat bezwangeren door de anorectische biologische groenteman van 49 kilo of Bubba van 150?quote:Op woensdag 15 april 2015 09:53 schreef pinquit het volgende:
Mijn vk zei vorige keer: oh Max was 4000g, je weet dat een volgende kind bijna altijd even groot of groter is, ongeacht andere man enz?
Uh, oh, oké.![]()
whyyyy, ik ben niet zo groot
quote:Op [url=httpc://forum.fok.nl/topic/2213370/4/50#151702623]woensdag 15 april 2015 09:54[/url] schreef L-E het volgende:
[..]
Huh, is dat ook echt zo dan? Dus het maakt geen verschil of je je laat bezwangeren door de anorectische biologische groenteman van 49 kilo of Bubba van 150?
Niet altijd. Seb was 3260. En tot de bevalling riep de vk dat Jolie groter zou zijn. Nou een krappe 3000 gram werd het. En ze was met 41+1 Seb met 39+6quote:Op woensdag 15 april 2015 09:53 schreef pinquit het volgende:
Mijn vk zei vorige keer: oh Max was 4000g, je weet dat een volgende kind bijna altijd even groot of groter is, ongeacht andere man enz?
Uh, oh, oké.![]()
quote:Op woensdag 15 april 2015 09:53 schreef pinquit het volgende:
Uh, oh, oké.![]()
Ik wil haar bellen en vragen waarom mijn tweede kind de helft van het gewicht had van zijn grotere broer, leg dat maar eens uit jaquote:Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef pinquit het volgende:
[..]Nja dat leek mij dus van wel eik
das toch gewoon genetisch enzo?
Voor zover jij weet jaquote:Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mariposa, ik denk ook een jongenlief denkt een meisje (maar we komen er waarschijnlijk pas bij de bevalling achter, mits 'ie niet zo'n hijskraan heeft als die van Limone hahahaha)
Pinquit, die vk verzint 't waar je bijstaat :/ Ik en broertje scheelden al een cm of 5! En dat van dezelfde ouders
Fijn van alle goede echo's! Ben de namen alweer kwijtIk heb heel veel kramp vandaag.. Om 15u weer een echo, ben toch wel weer erg nerveus
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mariposa, ik denk ook een jongenlief denkt een meisje (maar we komen er waarschijnlijk pas bij de bevalling achter, mits 'ie niet zo'n hijskraan heeft als die van Limone hahahaha)
Pinquit, die vk verzint 't waar je bijstaat :/ Ik en broertje scheelden al een cm of 5! En dat van dezelfde ouders
Fijn van alle goede echo's! Ben de namen alweer kwijtIk heb heel veel kramp vandaag.. Om 15u weer een echo, ben toch wel weer erg nerveus
Laat me raden wat hij zegt: 'ja dat heeft hij duidelijk van mij!' 😎quote:Op woensdag 15 april 2015 10:04 schreef Limone het volgende:
[..]Mijn man vindt dit prachtig om te horen. Het is natuurlijk zijn verdienste.
Nou dat is dan weer niet zoquote:Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ok ik was wat kort door de bochtquote:Op woensdag 15 april 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou dat is dan weer niet zo![]()
een tweede kind is gemiddeld genomen inderdaad groter dan het eerste kind. Placenta-aanleg en zulks hebben daarmee te maken. In die zin is het dus ook aannemelijk dat de vrouw de leidende factor daarin is,aangezien de man geen placenta maakt, en dat het ook geldt als kind van een andere partner is. Als je de eerste keer echter een grote Friese boer aan de haak had geslagen en nu een kleine Hindoestaanse man, dan kan ik me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft.
Oh cool! Wat denk je bij mij? Ik ben in sept uitgerekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie.![]()
En Limone een jongetje! Oktoberjongetjeszijn héél leuk! Ik ben zo benieuwd naar wat jullie naam gaat worden!
Uiteraard!quote:Op woensdag 15 april 2015 10:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Laat me raden wat hij zegt: 'ja dat heeft hij duidelijk van mij!' 😎
nee, ik werd wakker van de wekker en vond het wel jammer, want ik was wel benieuwd hoe die kerstboom het vliegtuig in zou moeten..quote:Op woensdag 15 april 2015 08:47 schreef mignonne het volgende:
[..]hahahaha
en dat je dan wakker wordt met zo'n idee van dafuq did I just dream??![]()
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh cool! Wat denk je bij mij? Ik ben in sept uitgerekend.
En Limone een jongetje! Oktoberjongetjeszijn héél leuk! Ik ben zo benieuwd naar wat jullie naam gaat worden!
Haha, dat gaat bij ons ook nog een hele bevalling worden, zowel bij een jongen als bij een meisjequote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, ik werd wakker van de wekker en vond het wel jammer, want ik was wel benieuwd hoe die kerstboom het vliegtuig in zou moeten..
stimmt. Gewicht zegt nauwelijks iets eigk over wel of niet scheuren. Ik heb idd mensen gezien met hele lelijke rupturen van hele kleine kindjes. Ik heb ook mensen gezien die zonder wat dan ook een kind van 4,5 kilo in bed leggen. Hell zelfs eentje van 4980 gram, zonder kleerscheuren en in een vloek en een zucht geboren.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef L-E het volgende:
We weten toch inmiddels ook dat niet alleen het gewicht van invloed is op het evt uitscheuren, maar ook de intensiteit en snelheid van de weeen en alles? (Ik had net geen totaalruptuur bij 2885 gram, omdat bevalling van 1,5 uur)
Ik blijf dat zo bizar vinden, dat er een heel kind van 15 cm en 200 gr in je buik zit, en je er zo weinig van kan merken en van kan zien in mijn geval dan.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder mailde een collega net dat ze gedroomd had dat ik 's avonds laat op het werk bevallen was van een mooi meisje...
Ik vind het heel gek, dat m'n baby nu nog zo'n 200 gram weegt, ik bijna halverwege ben, en het vast minstens 3 kilo weeg als het eruit komt...
quote:Op woensdag 15 april 2015 10:04 schreef Limone het volgende:
[..]Mijn man vindt dit prachtig om te horen. Het is natuurlijk zijn verdienste.
Ik gok op (weer?) een jongen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh cool! Wat denk je bij mij? Ik ben in sept uitgerekend.
Schijnt te kunnen helpen om stug weefsel minder stug te maken en te zorgen voor betere doorbloeding. Maar hoeveel het echt scheelt blijft gissen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:23 schreef Estrys het volgende:
Ik las: Je hebt ook mensen met hele lelijke rupturen van hele mooie kindjes Voelde me direct aangesproken 😇
Maar serieus masseren met perineum olie, helpt dat?
ik vind het zo bizar dat het A al zo gegroeid is, maar B in de komende weken qua lengte nog verdrievoudigt, en qua gewicht nog hopelijk 15 keer zo zwaar zal zijn...quote:Op woensdag 15 april 2015 10:22 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik blijf dat zo bizar vinden, dat er een heel kind van 15 cm en 200 gr in je buik zit, en je er zo weinig van kan merken en van kan zien in mijn geval dan.
Jij bepaalt zelf de normquote:Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef bloes85 het volgende:
echo verplaatst naar 5 mei zodat vriend er ook bij kan zijnIs het nou standaard om het met 12 weken te vertellen of na de eerste echo? in mijn geval is dat de 10e week.
Je verteld het wanneer jullie dat willen... wij hebben het na de 1e echo gedaan (rond 6 weken al) maar ik denk dat ik bij een 2e wel qat langer zou wachten en t behalve de familie niemand eerder dan 12 weken vertellen.quote:Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef bloes85 het volgende:
echo verplaatst naar 5 mei zodat vriend er ook bij kan zijnIs het nou standaard om het met 12 weken te vertellen of na de eerste echo? in mijn geval is dat de 10e week.
Dat is helemaal aan jezelf. De jongens hebben we gelijk verteld. Voor B5 had ik 2 miskramen (12 weken en 8 weken) en bij B5 zat een bloeduitstorting. Bij B5 gewacht voor de buitenwereld tot 12 wekenquote:Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef bloes85 het volgende:
41+4quote:Op woensdag 15 april 2015 10:07 schreef mignonne het volgende:
Trouwens Pinq, puur voor mijn nieuwsgierigheid, bij hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?
Gewicht zonder termijn zegt helemaal niks namelijk
Ik vond het ook een beetje een opm. waarbij ik dacht: okee dan, maar wat wil je dat ik nu doe?quote:Op woensdag 15 april 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:
[..]way to go verloskundige. Und??
Max heb je er de vorige keer geheel probleemloos thuis uitgekregen toch? Je hebt dus bewezen dat je 4 kilo zonder al te veel moeite (je snapt wat k bedoel hier) kunt baren, dus ik zou me niet heel erg druk maken over de bevalling van deze.
Overigens, ik heb soms wel degelijk de indruk dat een andere man kan schelen. Kijk voor de grap eens even naar de kerels van mijn zusje, zou je echt verwachten dat ze met allebei hetzelfde formaat kind zou krijgen ongeacht man-factor? Maar goed, that having said, is de rol wellicht niet heel groot. Daar komt wel bij, het is al bijna 10 jaar geleden dat je Max kreeg, ook dat speelt mee. T zou me niet verbazen als het elkaar enigszins opheft.
Hoe dan ook, laat je niet gek maken erover hoor. Dat gezanik over grote gewichten door zorgverleners altijd
gottegotquote:
Ik heb ook wel eens grappend gezegd dat ze het baby-technisch beter bij dr vorige had kunnen houdenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:04 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik vond het ook een beetje een opm. waarbij ik dacht: okee dan, maar wat wil je dat ik nu doe?![]()
En idd, Max kwam er probleemloos uit en liet mij schadevrij achterDus ik maak me verder ook niet druk
![]()
Nu ik erover nadenk krijg ik wel even een klein beetje medelijden met je zusje![]()
reuzenkind wordt dat dan
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
gottegot![]()
kortom, gewicht van Max zat rond de p70 grofweg toen. Betekent dat als je nu weer een zoon op p70 zou krijgen dat hij dan bij 40 weken 4 kilo weegt. En bij 41 weken 4100 gram. Tjongejonge(een 2e komt gemiddeld genomen ook een paar daagjes eerder, dat heeft ze er dan zeker weer niet bij gezegd?
) Krijg je nu een dochter rond de p70 dan zal die bij 40 weken uitkomen rond de 3800 gram zo'n beetje. Shocking eh? want ohja, meisjes zijn gemiddeld genomen lichter dan jongens.
Ik hoef vast niet nog een keer te zeggen dat ik me er niet druk om zou maken en dat de uitspraak iets te kort door de bocht was?
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
gottegot![]()
kortom, gewicht van Max zat rond de p70 grofweg toen. Betekent dat als je nu weer een zoon op p70 zou krijgen dat hij dan bij 40 weken 4 kilo weegt. En bij 41 weken 4100 gram. Tjongejonge(een 2e komt gemiddeld genomen ook een paar daagjes eerder, dat heeft ze er dan zeker weer niet bij gezegd?
) Krijg je nu een dochter rond de p70 dan zal die bij 40 weken uitkomen rond de 3800 gram zo'n beetje. Shocking eh? want ohja, meisjes zijn gemiddeld genomen lichter dan jongens.
Ik hoef vast niet nog een keer te zeggen dat ik me er niet druk om zou maken en dat de uitspraak iets te kort door de bocht was?
Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300gquote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt...![]()
holy shit!
Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweedequote:Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300g![]()
holy shit!
in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...quote:Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweedeDus dan zou k zo rond 4,4 uitkomen ofzo? Dat overleef k wel joh.
Ik maak me geen zorgen. Te groot + problemen (bij een niet-ingeleidde bevalling) is echt héél zeldzaam. Te klein + problemen is veel meer een factor waar mensen zich zorgen over zouden moeten maken. Echt veel te kleine kindjes hebben doorgaans maar weinig reserves om een bevalling goed te doorstaan. Ik begrijp al die paniekvoetbal door artsen en verloskundigen over groot dan ook nooit zo.
yay fijn dat je ff kon spiekenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef pinquit het volgende:
Maargoed, ik was net bij vk voor controle!
Ze kon t hartje niet vinden, en 't echomachien stond tķch al aan, dus whatevzweer even gebabyloerd
En een kloppend hartje gelukkig
![]()
Verder alles qua bloed enz. goed, dus yay.
Wat vinden jullie van een zwangerschapscursus? De vk mocht er geen mening over geven![]()
Dus ik vroeg nog van: jamaaer je hebt vast wel eens vrouwen gesproken die een bevalling met en een bevalling zonder hebben gedaan? En wat was t resultaat? wat vonden ze er zelf van?![]()
Maar ze kon alleen zeggen dat ze soms wel vond dat vrouwen beter voorbereid aan de bevalling begonnen.
Maargoed ik heb t dus vorige keer niet gedaan omdat ik dacht: hoeee kan je je voorbereiden op iets waarvan je gewoon niet weet hoe het gaat zijn?
Wat vinden jullie?
Echt? die stijgende lijn zag ze zelf niet aankomen?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...
zij was 7 pond
broertje 1 9 pond
broertje 2 11 pond
zusje 13 pond
omfg.
en vlgs mij nog allemaal thuis geboren ook. gewicht van de jongste was een kleine surprise.
Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
yay fijn dat je ff kon spiekenen yay voor de sticker!
mjach koersoes smoersoes. Soms hebben mensen idd een beter beeld van een wat een bevalling inhoudt en hoe dat in zn werk gaat ja als ze een cursus gedaan hebben. Ik gok dat jij inmiddels wel weet hoe een baby eruit komt![]()
Ik geef mensen meestal het advies om te kijken naar wat ze met zo'n cursus willen bereiken. Zijn ze bang voor pijn en/of gebrek aan vertrouwen om wat voor reden dan ook tijdens de zwangerschap dan is haptonomische zwangerschapsbegeleiding echt een aanrader.
Zijn mensen op zoek naar manieren om 'goed' te bevallen dan is een hands-on cursus zoals hypnobirthing wel wat, die je handvatten geeft van hoe je om gaat met bevallen enz.
Zoeken mensen vooral wat info, kleinere oefeningen/ontspanning en gezellig samen zijn dan is yoga of de reguliere zwangerschapsklasjes wel iets.
Wil je graag samen met je partner op cursus, dan Samen Bevallen bijvoorbeeld.
Wil je vooral graag fit en in shape blijven en ligt daar de nadruk voor jou op dan is Zwanger & Fit iets of nog leuker, MomInBalance. Of zoiets als zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld
En heb je gewoon niet zo heel veel behoefte aan een cursus, je bevalt ook méér dan prima zonder cursus, een keertje meepuffen door je verloskundige en je hebt de ademhalingtechniek ook weer onder de knie en verder komt de baby er linksom of rechtsom wel uit
Kortom, zoveel mensen/wensen zoveel cursus-mogelijkheden.
Er is als t goed is wel eea veranderd in de tussentijd aan begeleiding. Als het goed is blijft je verloskundige nu vanaf een cm of 4 bij je en kan ze je idd helpen. En je hebt nu natuurlijk je lief bij je die je ook kan helpen.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:22 schreef pinquit het volgende:
[..]
Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffenMaar ik weet niet of je een weeënstorm uberhaupt kan wegpuffen
't gemis aan techniek en het 'wtf ben ik eik aan t doen?'-gevoel vond ik ergens wel heel vervelend, maar ik denk dat ik t nu wel kan? al-tijd-is-kort-jak-je-zieeeek enzo?toch?
Jaquote:Op woensdag 15 april 2015 11:24 schreef WupWup het volgende:
Zit je bij de praktijk hier in de stad, pinq? (Even om die rare opmerkingen in mijn referentiekader te kunnen plaatsen)
Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:32 schreef WupWup het volgende:
Ah. Tsja. Wat zullen we er eens van zeggen![]()
Ik heb vertrouwen in hun kunde, maar ze zijn vreselijk aan het medicaliseren. Niet in de laatste plaats om dat echo-apparaat af te betalenBlijf dus zelf nadenken of je van alle aangeboden zorg gebruik wil maken.
Zoals ik al zei, de mijne mag niet meer mee 😉quote:Op woensdag 15 april 2015 11:23 schreef pinquit het volgende:
Ze zei wel dat t voor mn lief misschien wel fijn is, omdat hij t nog nooit heeft meegemaakt.
Maar ze hebben een driedaagse cursus iets, met vooral heel veel informatie (van de praktijk zelf). Dat lijkt me wel iets dan
Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.
Bovendien, wat ik net zei, Max zat p70, niks té groot verder. Dus in die zin, bedenk goed als er over dat soort testen gesproken wordt wat je zelf wilt en of je het zelf wel zo nodig vindt.
Denk maar zo euhm... stel je komt met een neusverkoudheidje bij de huisarts en de huisarts begint gelijk over amandelen knippen en oren uitspuiten terwijl absoluut niet is aangetoond dat dit helpt voor je verkoudheid, maar de ingrepen an sich brengen wel weer andere risico's of interventies met zich mee. Zit je daarop te wachten als er eigk niet zoveel aan de hand is.
Om maar es effe een groeiecho met uitspuiten van je oren te vergelijken
quote:Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:
[..]Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaatmisbruik van hormonen
vanmiddag kom k er op terug! moet nu zo naar school van de kindersquote:Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeitlinkjes/bronnen zijn welkom
Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kostenquote:Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil.quote:Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:
[..]Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaatmisbruik van hormonen
Nee meneer, wij weten alles al.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil.![]()
Dat en omdat ik het een onprettig idee vind dat mijn baby hierdoor ook in de spammolen komt. Dat mag hij lekker zelf doen als hij 14 is, ofzo.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee meneer, wij weten alles al.
Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
Dit inderdaad, ik heb nul blije dozen aangevraagd, koop liever zelf spullen dan dat ik constant reclame krijg.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee meneer, wij weten alles al.
Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 15-04-2015 13:30:46 ]
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:
Nohhh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?quote:Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeitlinkjes/bronnen zijn welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weg
:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef twist02 het volgende:
Even in een spoiler, want niet echt ontopicja spuit elf, mignonnes reactie staat hierbovenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik leg me er voor nu maar bij neer en ga me richten op leukere dingen![]()
Ze hebben wel een eigen apparaat zo te lezen, maar bij de intake staat niets over het nemen van een echo. En bij de termijnecho staat sowieso dat die rond de 10e week gebeurt.quote:Op woensdag 15 april 2015 12:24 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
Ik heb wel een volle agenda, maar hetzelfde probleem. Afspraken met clienten gaan prima (want dat moet), maar dan tussendoor de administratie...Uch..quote:Op woensdag 15 april 2015 15:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag echt het concentratievermorgen van een egel. Zo frustrerend...Ik wou dat ik een baan had waar ik door m'n agenda wel aan het werk bleef, omdat het werk maar blijft komen. Helaas moet ik mezelf de hele dag schoppen om aan het werk te gaan...
oeh vertel waarom?!quote:Op woensdag 15 april 2015 16:40 schreef Luuksor het volgende:
Je mag toevoegen: 15 mei Luuksor - meisje! Hoewel alles er naar uit ziet dat het sneller gaat komen dan gepland..
Fijnquote:Op woensdag 15 april 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:
Het klopt! ❤️ Het hartje dan. En een goed gesprek. 😊 en bijna zwemles vergeten dus haasten haasten 😳
quote:Op woensdag 15 april 2015 18:06 schreef L-E het volgende:
Update: 130/80 en een kind dat exact volgens termijn groeit! Geen groeiachterstand, geen reden tot zorgen nu, wel controle zo vaak als ik wil
als ik ook zo schattig geweest zou zijn dan zou het natuurliijk geen probleem zijn...quote:Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fijn![]()
@jagar, nahwvanavond maar een kommetje warme melk en zulks dan
[ afbeelding ]
Ik wil zo'n egeltje!!! Waar kank die halen??quote:Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Fijn![]()
@jagar, nahwvanavond maar een kommetje warme melk en zulks dan
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?Dank! Interessante materie wel. Ik nam altijd aan dat hij zo slecht ter wereld kwam (foetale nood idd, en een apgar van 3) puur vanwege mijn PE, nooit geweten dat zijn groeiachterstand ook zo'n invloed zou hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weg
Veel blijven drinken!quote:Op woensdag 15 april 2015 20:28 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn van de goede echo Estrys! En LE super dat je bloeddruk in orde is.
De eerste warme dag en ik houd spontaan een hoop vocht vast. Dat wordt nog leuk deze zomer, blegh. Ben er een beetje beroerd van geloof ik.
Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Veel blijven drinken!
Ik hield bij allebei onwijs veel vocht vast. Dat je van die benen hebt waar mn 80jarige oma met slecht gereguleerde diabetes nog van schrokeerste keer was k in augustus uitgerekend, 2e keer in februari
ik ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik stel me maar in op weer veel vocht en dus weer veel aankomen. Hoewel ik tot nu toe niets aangekomen ben, maar goed, geef me nog een week of 10
LE wat een goed nieuws!! Supersuperfijn dat alles okay was!
geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan konquote:Op woensdag 15 april 2015 20:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant.
Iets met je voeten niet goed kunnen afwikkelen waardoor de doorstroming geblokkeerd werd ofzo. Ik draag graag slippers dus ik trek ze liever wel gewoon aan! Moet er niet aan denken in warme gympen te lopen met lekkere weer.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan kon![]()
ik zou niet weten waarom js dat niet moet doen. Bij mn 2e droeg ik neppe uggs van de H&M, maat 42
(ik heb maat 39...). Gut wat was ik die dingen zat aan t eind zeg.
Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzomaar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomerquote:Op woensdag 15 april 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzomaar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
Serieus, dat gebeurt nog?quote:Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:
Was jij het ook niet die dingen in je been ging schrijven Mignonne?
Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op.Ik haat dat ding.
ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.
Maar toch geen steunkousen onder een korte broek of rok mag ik hopen? dan zijn die voetjes nog eens niet zo lelijk 😂quote:Op woensdag 15 april 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
Hahahaha ja! Fok! Had k erin gezetquote:Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:
Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op.Ik haat dat ding.
Ja, dat vermoed ik ook. Dank je wel.quote:Op woensdag 15 april 2015 20:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.
Sterkte met je voet, hopelijk snel verbetering.
dat kan io me voorstellenquote:Op woensdag 15 april 2015 20:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomer
Ik ben juist wel blij dat ik bij de verloskundige op de weegschaal magquote:Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |