abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151670070
Zwangerschap en Geboorte!

2015

Ereplaatsje voor Vlindur die als het goed is als eerste zal bevallen nu O+ op 22 of 23 april

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
10 mei: Klumsy (jongen)
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
16 oktober: pinquit
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 14-04-2015 13:31:10 ]
pi_151670079
Aanpassingen graag in een quote! Die zie ik het snelst. :)
pi_151670092
Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:39 schreef Limone het volgende:
Ik smeer met Bio Oil en met -natuurlijk- lavendel olie. Ik heb niet de illusie dat het helpt, maar ik vind het wel lekker. Ik vind olie lekkerder dan crčme. Vooral de Zwitsal trok bij mij niet lekker in, zodat ik de hele dag een crčmelaagje op mijn buik had. *ril*
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:43:29 #4
409579 LuDann
All the way
pi_151670136
Dat hele-dag-een-plak-laagje had ik juist met die olie van Weleda. Niet fijn inderdaad! 'S avonds in bed ook, lekker dat alle dekens aan je vast plakken... Juk.
Zwitsal trekt bij mij snel in.
pi_151670208
Ach bij zoon was er geen streep op mijn buik te zien tm 34/35 weken. En de laatste 2 weken sprongen de strepen erin tot boven mijn navel. En op mijn borsten.

Je ziet ze nog steeds best goed, al zijn ze wel lichter geworden.
  Vis een optie? dinsdag 14 april 2015 @ 08:50:30 #6
70532 loveli
N
pi_151670240
Het enige waarvan wetenschappelijk (dubbelblind placebogecontroleerd enzo) is bewezen dat het preventief werkt tegen striae, is een crčme met gehydrolyseerd collageen en centella asiatica.

In o.a. crčme Symvita van Vogel zit centella asiatica, Vichy heeft een dure crčme met gehydrolyseerd collageen.

Leeftijd is van invloed, een jonge zwangere krijgt sneller striae dan een oudere vrouw. Verder speelt aanleg een grote rol. Ook kan het voorkomen dat je aan het eind van de zwangerschap hormonale striae krijgt, dan springt het er plotseling in en daar is niks tegen te doen.
crap in = crap out
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:01:41 #7
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151670361
Cygne.. ;( :*

Ik heb ook die olie van Weleda, maar ik vond het nogal vettig.

Mijlpaal vandaag, 20 weken! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151670392
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:48 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ach bij zoon was er geen streep op mijn buik te zien tm 34/35 weken. En de laatste 2 weken sprongen de strepen erin tot boven mijn navel. En op mijn borsten.

Je ziet ze nog steeds best goed, al zijn ze wel lichter geworden.
Komt daar je username vandaan? 😉

He maar die strepen heb je wel niet zomaar verdient he! Draag ze met trots!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_151670590
Ik heb nog strepen van jaren geleden 50 kilo aankomen in een jaar. Overal over mijn lijf. Tot nu toe nog geen nieuwe. Zou er ook totaal geen problemen mee hebben, ze trekken weer weg. Mijn huid is zo bleek dat je ze alleen ziet als je er naar op zoek bent. :)

Ik heb vanmiddag lekker vrij genomen. Bijslapen en de bom thuis is ontploft opruimen/schoonmaken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151670617
Fijn Krisvc! Ik heb ook strepen van toen ik op m'n 16e een jaar in de VS woonde en daar redeljik veel aankwam. Maar, die zie je inderdaad niet zo goed meer nu..
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:19:42 #11
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151670706
Ik lig alweer anderhalve dag voor pampus door de migraine :( ben t zo zat. Als ik heb overgegeven is de hoofdpijn iets minder fel, maar t zwelt daarna gewoon weer aan.
Ik kan echt niks zo :{ waardeloos
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151670795
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:48 schreef gestreeptestoel het volgende:

Bij mij ook, de dag voor de bevalling (37.5). Maarja, het komt ook van binnenuit dus je opperhuid insmeren is fijn, maar voorkomt geen striae.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151670893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:19 schreef pinquit het volgende:
Ik lig alweer anderhalve dag voor pampus door de migraine :( ben t zo zat. Als ik heb overgegeven is de hoofdpijn iets minder fel, maar t zwelt daarna gewoon weer aan.
Ik kan echt niks zo :{ waardeloos
Teveel gedaan het weekend? Of is er geen aantoonbare oorzaak? Suckt he.
Veel sterkte ermee 😘

Ik ben nu voor de vierde keer in een maand thuis, ziek. En dat is beste veel als je drie dagen werkt. Ik las in m'n mail dat mijn werkgever tegen iemand had gezegd dat zij er vanuit ging dat ik er morgen (vandaag dus) wel weer zou zijn. Terwijl ik volgens mij toch vrij duidelijk heb aangegeven hoe het gaat, en het zelfs nog aangedikt heb ook. Ik vind dat echt weer ongelooflijk.

Ik ga vandaag even de vk bellen voor een afspraak om eea door te spreken want oktober is nog ver weg.
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:33:18 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151670985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:28 schreef Estrys het volgende:

[..]

Teveel gedaan het weekend? Of is er geen aantoonbare oorzaak? Suckt he.
Veel sterkte ermee 😘

Ik ben nu voor de vierde keer in een maand thuis, ziek. En dat is beste veel als je drie dagen werkt. Ik las in m'n mail dat mijn werkgever tegen iemand had gezegd dat zij er vanuit ging dat ik er morgen (vandaag dus) wel weer zou zijn. Terwijl ik volgens mij toch vrij duidelijk heb aangegeven hoe het gaat, en het zelfs nog aangedikt heb ook. Ik vind dat echt weer ongelooflijk.

Ik ga vandaag even de vk bellen voor een afspraak om eea door te spreken want oktober is nog ver weg.
Waarschijnlijk wel ja :/ jammergenoeg voel ik dat dus altijd pas de dag(en) erna.

Jij ook beterschap. Bagger als je werkgever het allemaal niet lijkt te begrijpen, dan sta je ook lekker machteloos.
Heb t gevoel dat dat nog wel t meest stress geeft in een zwangerschap tegenwoordig, dat je alles moet verantwoorden voor je werkgever/collegas. Blargh.
pi_151671381
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Komt daar je username vandaan? 😉

He maar die strepen heb je wel niet zomaar verdient he! Draag ze met trots!
Haha nee! Mijn naam komt, doordat we gestreepte stoelen in huis hebben staan :6

Ik vind t ook niet vervelend meer dat ik die strepen heb.
pi_151671453
Cygne :*
pi_151671702

@strepen, bij mn oudste had ik helemaal geen strepen op mn buik. Wel wat kleine streepjes op mn borsten die erin sprongen tijdens de stuwing. :') En bij de jongste had k wel strepen :') op mn buik maar ook op mn heupen en op mn onderbenen. Klapkuiten, mede mogelijk gemaakt door flinke hoeveelheden vocht ;( ah well. Ik kan er niet zo mee zitten om eerlijk te zijn. Ik lig er niet wakker van.

@pinq :* och nee toch bahbah. Ik gebruik al een paar jaar geen hormonale AC meer, en sindsdien heb ik altijd 1 of 2 dagen voordat ik ongesteld werd zo'n vreselijke hoofdpijn, idd a la migraine met overgeven als je je hoofd beweegt en geen licht en geluid kunnen hebben enzo. Huuu :X gister toevallig hier ook hoofdpijn maar dat was slaaptekort-gerelateerd denk ik. Ik hoop voor jou dat je er héél snel vanaf bent en dat het niet terug komt ook nu in de zwangerschap. Beterschap :*
:)
pi_151671819
Cygne :* Sterkte!

Pinquit, migraine is zooooo kut :( Ik heb het normaal met anticonceptie juist heel vaak (in de stopweek). In het begin van de zwangerschap ook veel gehad, nu al een paar weken helemaal niet. Hopelijk stopt het snel bij je!

Strepen, ja, overal zeg maar. Bij de oudste op buik, borsten, heupen, benen ondanks heel veel smeren. Bij de tweede nog wat extra op m'n buik. 6 jaar later waren ze zo goed als wit, nu begint m'n buik weer donker te kleuren. Ik kan er ook niet echt mee zitten, het is nou een keer zo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_151671890

Pinquit & Estrys He bah, beterschap :* Zo'n rotgevoel als je lijf met 100000 dingen bezig is en je nog steeds het gevoel hebt dat je je moet verantwoorden. Wat zou het toch handig zijn als we soms het gevoel in ons lichaam even aan een ander konden laten voelen he...

Hier slapeloze nacht :| Ik was zo moe dat ik niet kon slapen en natuurlijk gebeurt dat op een dag dat ik een tentamen, twee huisbezichtigingen en een 'kookdienst' heb.. Ook nog positief nieuws: we stonden 9e voor allebei de huizen en nu 3e :o Wordt 't toch nog spannend!
pi_151674073
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:50 schreef loveli het volgende:
Het enige waarvan wetenschappelijk (dubbelblind placebogecontroleerd enzo) is bewezen dat het preventief werkt tegen striae, is een crčme met gehydrolyseerd collageen en centella asiatica.

In o.a. crčme Symvita van Vogel zit centella asiatica, Vichy heeft een dure crčme met gehydrolyseerd collageen.

Leeftijd is van invloed, een jonge zwangere krijgt sneller striae dan een oudere vrouw. Verder speelt aanleg een grote rol. Ook kan het voorkomen dat je aan het eind van de zwangerschap hormonale striae krijgt, dan springt het er plotseling in en daar is niks tegen te doen.
Ben ik toch jeugdiger dan ik dacht :P Of mijn velletje denkt dat :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_151674154
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:13 schreef Cygne het volgende:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het zo verdrietig voor jullie!
De enige die kan bepalen of je wel of niet hier wil posten ben jij :*
Schudden voor gebruik
pi_151674273
Ja hoi, egopost ahead!

Uitslag nipttest is binnen. Het kind heeft 46 chromosomen, waaronder 1 y-tje *O* :D

Boh, ben kei-opgelucht! happiness-kortsluiting hier! Stuiterspring! Ik trek om het te vieren mijn positiebroek aan, ha!
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:59:13 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_151674433
Sara O+! *O*

Cygne, meis, wat enorm kl*ote toch weer. Ik gun het jullie zķ enorm dat het nu snel een keertje goed gaat :*
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:01:22 #24
409579 LuDann
All the way
pi_151674500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:53 schreef Sara82 het volgende:
Ja hoi, egopost ahead!

Uitslag nipttest is binnen. Het kind heeft 46 chromosomen, waaronder 1 y-tje *O* :D

Boh, ben kei-opgelucht! happiness-kortsluiting hier! Stuiterspring! Ik trek om het te vieren mijn positiebroek aan, ha!
Wat fijn en wat een opluchting! *O*
pi_151674508
quote:
Ja hoi, egopost ahead!

O+ *O* O+
Schudden voor gebruik
pi_151674564
Sara, wat goed! *O* *O* *O* *O*
pi_151674604
Cygne :* wat ontzettend oneerlijk dat het weer geen goede plakker is! Ik heb het zo met jullie te doen!

Beterschap Pinq en Estrys!

Een jochie voor Sara! En mooi dat de uitslag goed is! *O*

Ik heb net de baby voor het eerst aan de buitenkant voelen schoppen O+ Klein genietmomentje!
SPOILER
pi_151674704
Sara *G* O+ *G*
pi_151674789
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:05 schreef coccinelle het volgende:
Cygne :* wat ontzettend oneerlijk dat het weer geen goede plakker is! Ik heb het zo met jullie te doen!

Beterschap Pinq en Estrys!

Een jochie voor Sara! En mooi dat de uitslag goed is! *O*

Ik heb net de baby voor het eerst aan de buitenkant voelen schoppen O+ Klein genietmomentje!
SPOILER
Wat fijn!
Schudden voor gebruik
pi_151674867
Cygne: :* En voel je niet vervelend je een volgende keer gewoon weer hier te melden. Je moet doen wat voor jou goed voelt en wat jouw behoefte is. Het is jullie zo gegund!
pi_151674919
Ik had al wat striae net onder m'n billen, zijkant bovenbeen. Ontstaan tussen m'n 16-18 toen ik van superslank naar normaal postuur ging.

Hoop dat de buik ontzien wordt.

Ik smeer op dit moment alleen Dove bodymilk, want ik heb best veel jeuk de laatste tijd vanwege droge huid, las ook ergens dat dit typerend is tijdens zwangerschap.

Maar ik denk wel dat ik een cremetje ga proberen als m'n buik straks gaat groeien.

Jeej, Sara! Goed nieuws!
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:19:32 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151674954
Sara! *O*

En cocci, ook fijn zeg!
pi_151674980
Smeerseltjes; ik geloof niet dat ze iets tegen striae doen, maar lekker kan het wel zijn. Voor mijn buik de gratis buikbalsem van de Etos en voor mijn boobies de mama oil van de kruidvat. Mijn borsten jeuken soms zo ontzettend en krabben doet zeer :P
pi_151675582
Wat fijn Sara & Cocci!

Hier alweer de 7e week ingegaan, en al 3 dagen kotsmisselijk :(. Vanmorgen voor het opstaan wat crackers op en het gaat al wat beter dan gisteren.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:52:16 #35
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151675804
Sara, yaaay! *O* En cocci ook *O*

Beterschap Pinq en Estrys :*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:55:00 #36
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151675894
quote:
Ja hoi, egopost ahead!

Whoopiedooooo!! *O*
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:56:50 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151675952
Sara, wat een goed nieuws! *G* *G* Boh, weer een Y-tje. :o :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:25 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151676067
Veel mannetjes inderdaad :D *O*
pi_151676094
Goed nieuws Sara, had ik overheen gelezen! Super fijn.

Ik kan morgen bij deen vk komen ipv over twee weken pas. Heel fijn, even kijken hoe of wat er te doen is.
pi_151676156
Wat fijn Sara! *O*

Lieve Cygne, wij zien je hier graag terug, maar doe vooral wat het best voor jezelf voelt. :*
pi_151676430
*O* Sara, wat fijn!!!
pi_151676433
En nog een :* voor Cygne.
pi_151676524
Sara!! Wat fijn!! *G*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151676784
quote:
Ja hoi, egopost ahead!

Joepie!!! *O* *O* *O*
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:54:16 #45
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151677387
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:02 schreef mignonne het volgende:
@pinq :* och nee toch bahbah. Ik gebruik al een paar jaar geen hormonale AC meer, en sindsdien heb ik altijd 1 of 2 dagen voordat ik ongesteld werd zo'n vreselijke hoofdpijn, idd a la migraine met overgeven als je je hoofd beweegt en geen licht en geluid kunnen hebben enzo. Huuu :X gister toevallig hier ook hoofdpijn maar dat was slaaptekort-gerelateerd denk ik. Ik hoop voor jou dat je er héél snel vanaf bent en dat het niet terug komt ook nu in de zwangerschap. Beterschap :*
Ik heb t vruuger veel gehad, maar laatste keer is anderhalf jaar geleden na stressige periode. Tis echt iets dat je niemand toewenst idd :')

Ik heb ook ineens weer dikke nies al drie weken ofzo, komt nou de hooikoorts uit t verleden ook weer gezellig langs? :') flauw hoor! :P
pi_151677946
quote:
Ja hoi, egopost ahead!

Hee wat goed!!!!! Heerlijk nieuws! *O* *O* *O* En een jongetje dus?! ik had hier wel de andere reacties voor nodig _O-
Da's wel een leuk voordeel aan die nipt! Limone, weet jij het geslacht nu ook al?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:54 schreef pinquit het volgende:
Ik heb ook ineens weer dikke nies al drie weken ofzo, komt nou de hooikoorts uit t verleden ook weer gezellig langs? flauw hoor!
Zo :o het kwartje valt hier ook opeens!

Sterkte met de hoofdpijn! En jij ook Estrys, dat klinkt echt naar. Fijn dat je morgen al naar de vk kan!

Het ging al zo snel, deze zwangerschap, maar ik heb echt het idee dat ik met drie keer met mn ogen knipperen opeens halverwege ben al. Over twee weken al SEO :o

Jager, wanneer hoor je wat over dat huis?
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:15:07 #47
409579 LuDann
All the way
pi_151677952
Hooikoorts speelt hier ook ontzettend op terwijl ik er normaal niet zo'n last van heb. Niezen ook en adem al een week of 5 vrijwel uitsluitend door mijn mond. Heel charmant. :+
pi_151679921
Hooikoorts? Ik heb dat normaal heel erg, vaak al vanaf begin/half maart..

Eeh. Ok. Nu vraag ik me af waarom ik nog nergens last van heb.. -O- Hopelijk doen die zwangerschapshormonen dan ook iets positiefs!
pi_151680004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Da's wel een leuk voordeel aan die nipt! Limone, weet jij het geslacht nu ook al?

[..]

Ja, maar wij kregen 'm niet bij de NIPT. Wij moesten vandaag speciaal daarvoor een pretecho doen. :P

Dikkenekjongetjesboks met Saar! *G*

Al liet zijn nub bij twaalf weken al eigenlijk geen ruimte meer voor twijfel. 8-)

SPOILER
pi_151680121
Limone: *G* Wat leuk!
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:32:34 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151680128
normaal gesproken heb je tijdens je zwangerschap een lagere weerstand (want lichaamsvreemde larf in je lijf die niet aangevallen moet worden), dus auto-immuun en andere immuunreacties zouden minder moeten zijn (minder eczeem minder hooikoorts), maar wel eerder last van verkoudheid etc.

toch?
Kwak
pi_151680154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:05 schreef Selvaria het volgende:
Lieve Cygne, wij zien je hier graag terug, maar doe vooral wat het best voor jezelf voelt. :*
Dit inderdaad :*

Sara wat fijn!! *G*

En ook een jochie voor Limone! *G*

Allergieën kunnen inderdaad zowel erger als minder erg worden onder invloed van hormonen :Y Bedenk me nu dat mijn hooikoorts tot nu toe ook wel meevalt inderdaad *afklopt*
pi_151680156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:26 schreef silliegirl het volgende:
Hooikoorts? Ik heb dat normaal heel erg, vaak al vanaf begin/half maart..

Eeh. Ok. Nu vraag ik me af waarom ik nog nergens last van heb.. -O- Hopelijk doen die zwangerschapshormonen dan ook iets positiefs!
Ik heb er eigenlijk ook altijd last van maar nu juist niet... viel me laatst al op dat ik nog geen jeukogen/kriebelneus lasten heb. *O* for hormones!

En een *G* voor Limones echo!
pi_151680172
Een kereltje voor Limone! Leuk
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:34:48 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151680194
Jongens zijn heul tof Limoentje! *G*
pi_151680227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:34 schreef GotC het volgende:
Jongens zijn heul tof Limoentje! *G*
We gaan het meemaken! Ik ben een gezegend mens met van allebei eentje. O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:38:33 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_151680305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:35 schreef Limone het volgende:

[..]

We gaan het meemaken! Ik ben een gezegend mens met van allebei eentje. O+
O+
pi_151680347
Als het een meisje was geweest had ik uiteraard gezegd dat ik een gezegend mens was met twee meisjes, hč? Disclaimer en zulks. 8-)
pi_151680383
Oh, wat leuk Limone! Jongetjes zijn idd errug gaaf O+ Nu kan ik mooi het cadeautje dat ik nog had liggen afronden :7
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:42:18 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151680411
Limone een koningskoppel! Wat leuk! O+ O+

Sara ook een jongetje *G*

En bovenal, wat fijn dat alles goed is!
pi_151680447
Oh Sara, ik lees zo over je goede bericht heen! Wat fijn zeg! *G*

Limone: gaaf een jongetje erbij *G*

Ligt het aan mij of verwachten hier relatief veel aankomend mama's een jongetje?
  dinsdag 14 april 2015 @ 15:45:06 #62
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151680483
Oh wat leuk Limone! En idd echt een goede nub. :o Lijkt mij zo bijzonder, grote zus en kleine broer. O+

Sillie idd veel jongens hier, maar jij krijgt een meisje gok ik! :7
pi_151680484
Ik heb hier nog geen last van hooikoorts gehad, maar in Berlijn heb ik de hele dag geniest. Ik denk dat de natuur daar een aantal weken voorloopt..

Als het goed is hebben we het appartement. Enige lastige is dat we een jaarverdrag moeten tekenen, en wat als de Duutser werk vind in een andere stad, of als we het formulier waarvan we afhankelijk zijn voor mijn verzekering in het buitenland niet krijgen...

Dus nog maar eventjes nadenken..
pi_151680497
Wat leuk Limone! O+

Ik word zelf steeds nieuwsgieriger naat wat wij krijgen, nog heel eventjes wachten. :D
pi_151681114
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:45 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat leuk Limone! En idd echt een goede nub. :o Lijkt mij zo bijzonder, grote zus en kleine broer. O+

Sillie idd veel jongens hier, maar jij krijgt een meisje gok ik! :7
Hoe gok jij dat? :D
pi_151681189
Zou oktober een jongetjesmaand worden? *G* *G* wat leuk Limone en Sara
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:26:09 #67
409579 LuDann
All the way
pi_151681552
Limone en Sara jongetjesjompel. *G*

Veel jochies inderdaad zeg!
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:32 schreef kwakz0r het volgende:
normaal gesproken heb je tijdens je zwangerschap een lagere weerstand (want lichaamsvreemde larf in je lijf die niet aangevallen moet worden), dus auto-immuun en andere immuunreacties zouden minder moeten zijn (minder eczeem minder hooikoorts), maar wel eerder last van verkoudheid etc.

toch?
Tijdens zwangerschap zwellen je slijmvliezen ook wat op heb ik begrepen. Betere doorbloeding enzo. Dus als je neus normaal al makkelijk dichtzit zal het nu misschien makkelijker gebeuren vermoed ik.

Ik noem het trouwens wel hooikoorts omdat ik niet weet wat het anders is. Lijkt me sterk dat ik nu al 6 weken verkouden ben.
pi_151681656
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:29 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, maar wij kregen 'm niet bij de NIPT. Wij moesten vandaag speciaal daarvoor een pretecho doen. :P

Al liet zijn nub bij twaalf weken al eigenlijk geen ruimte meer voor twijfel. 8-)

SPOILER
:o nou daar is idd weinig aan te twijfelen haha :D wat leuk!
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:44:55 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151682064
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe gok jij dat? :D
Nou gewoon, 50% kans. :D
pi_151682110
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Mariposas het volgende:

[..]

_O-
En ik?
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:46:56 #71
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151682135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:12 schreef Cassandra87 het volgende:
Zou oktober een jongetjesmaand worden? *G* *G* wat leuk Limone en Sara
augustus kan er ook al flink wat van qua jongens.
pi_151682156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:44 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha, ja. Das waar.

Mijn ouders zijn er van overtuigd dat het een jongetje wordt. Mijn vader maakt al hele plannen voor de voetbalcarriere van kleinkind-in-wording :') .
Mijn vriend wist het eerst niet, maar heeft nu 't gevoel van een jongetje. Maar het maakt hem niets uit; hij zou net zo blij zijn met een meisje.

Mijn zusje en een aantal vriendinnen zijn er echter weer van overtuigd dat het een meisje gaat worden.

En ik, ik heb geen idee. Normaal heb ik sterke voorgevoelens, maar nu ben ik blanco. De ene keer denk ik aan een jongetje, de andere keer aan een meisje. Kortom: het wordt hoe dan ook een verassing :)
pi_151682226
Coccinelle en Sara *O*

Heeft iemand de bepanthen zalf gebruikt? Ik had een andere bepanthen zalf voor de beschadigde huid door het vele prikken. Vond die voor zwangere vrouwen alleen wat duur. 25 euro
pi_151682265
Ik ga voor een jongen en een meisje :)
Morgen tweede echo
pi_151682385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:50 schreef Daui het volgende:
Ik ga voor een jongen en een meisje :)
Morgen tweede echo
Spannend hoor Daui! Alles gaat vast helemaal goed met de 2 kleine frummeltjes :) Jij kan je gewoon 2 keer verbazen over wat er allemaal veranderd is al O+ .

Man ik heb het gehad. En mijn werkdag duurt nog tot 20:30. -O-
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:59:21 #76
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151682479
Bij deze Mariposas' onderzoeks- cq. gokresultaten d.d. 14-04-2015.* :7
SPOILER
Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie. 8-)
Bij de mensen die wel het geslacht hebben verteld in het topic maar waarbij het niet achter de naam staat, heb ik niets gezet.

* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan ik aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste informatie. :{w
pi_151682527
Inderdaad veel jongetjes! Ik ga er bijna door denken dat ze het mis hebben bij die van mij. :P

Jagär, spannend van het appartement!

Sillie, heb je de mogelijkheid om even een paar minuutjes voor jezelf te nemen?

Hier weer happy. Tukkie gedaan, huis gestofzuigd, gedweild, afgenomen met een doekje en het ergste stof is weer overal weg. Opgeruimd, wasje gedaan, vaatwasser uitgeruimd en keuken schoongemaakt. Zometeen nog even de radiatorombouw in de grondverf zetten en ik vind het weer mooi geweest voor vandaag. Rust in m'n hoofd. Fijn.
pi_151682528
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:59 schreef Mariposas het volgende:
SPOILER
Alles wordt uiteraard zorgvuldig geregistreerd en bijgehouden, na afloop wordt een analyse gemaakt van de voorlopige conclusie en uiteindelijke conclusie. 8-)
Bij de mensen die wel het geslacht hebben verteld in het topic maar waarbij het niet achter de naam staat, heb ik niets gezet.

* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. :{w
Hahaha! Ik neem aan dat je een update wil in november dan? ;) Wij willen het geslacht niet weten ;).
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:02:19 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151682565
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hahaha! Ik neem aan dat je een update wil in november dan? ;) Wij willen het geslacht niet weten ;).
Ook niet voor later enzo? Als ze een jaar of vier is? ;(
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:07:18 #80
409579 LuDann
All the way
pi_151682679
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

_O-
pi_151682696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Neuh, we gaan een transgender-kindje kweken O-) :')
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:15:26 #82
409579 LuDann
All the way
pi_151682881
Voor eeuwig in de genderneutrale kleurtjes. ;(
pi_151683023
Weekwissel *O* Nu exact 32 weken *O*
Vandaag ook bezoekje gehad aan de gyn even een groeiecho maken. Ze bleef ietsje achter dan haar curve had doen verwachten. Maar of dat structureel is zien we pas bij de volgende echo, ik maak er nog geen zorgen om in elk geval :) verder was alles ook dik in orde ^O^
pi_151683049
Gelukkig zijn alle kleuren in principe genderneutraal. ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:30:56 #85
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151683268
K denk dat ik ook een jongen krijg! Maar we zien het op 30 april :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:31:08 #86
409579 LuDann
All the way
pi_151683275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:22 schreef lunapuella het volgende:
Gelukkig zijn alle kleuren in principe genderneutraal. ;)
De kleuren zelf wel ja, maar de betekenis die wij eraan toedichten niet. ;)

Pff, ik ben kapot. En zoveel heb ik helemaal niet gedaan vandaag.
pi_151683295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:30 schreef pinquit het volgende:
K denk dat ik ook een jongen krijg! Maar we zien het op 30 april :)
Nai ik denk dat jij een meisje krijgt :Y

En voor mezelf heb ik geen flauw idee. :')
pi_151683495
Eens kijken of de stress op t werk vandaag nog wat doet met mijn bloeddruk vanavond, controle bij de VK, en ik ben me eigenlijk aan t afvragen waarom ik moet gaan, gaat allemaal prima z'n gangetje zo!
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:45:01 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151683621
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nai ik denk dat jij een meisje krijgt :Y

En voor mezelf heb ik geen flauw idee. :')
Jeej ik hoop dat je gelijk hebt :D :P *O*
pi_151683692
Hier ook wekenwissel.. 16 weken alweer vandaag!! *O*

Ik vind het ondanks dat gat tussen de 10 en 16 weken bij mij qua controles stiekem zo snel gaan. Nog 4 weken en we zitten op de helft!

[ Bericht 0% gewijzigd door J0ycie88 op 14-04-2015 18:11:55 ]
pi_151683714
Wij krijgen ook een jongen denk ik.

Meisje zou makkelijker zijn, dan is de kamer al klaar 😂
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:53:48 #92
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151683801
Ik vind t zo raar dat ik al twee echo's heb gehad maar morgen pas mn eerste controle heb :')
pi_151683880
Ik vind de tijd tussen de termijnecho en de Volgende controle ook best lang. Denk ik steeds van dadelijk zit er niks meer. Wat gezien de misselijkheid en andere symptomen best raar zou zijn 😂
pi_151683912
Ik denk dat ook Estrys, hoewel ik plopjes voel. Toch ben ik bang dat als ik volgende weekbij de 20 weken echo kom ze zullen zeg "Baby, welke baby?"
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:00:04 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151683937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:57 schreef Estrys het volgende:
Ik vind de tijd tussen de termijnecho en de Volgende controle ook best lang. Denk ik steeds van dadelijk zit er niks meer. Wat gezien de misselijkheid en andere symptomen best raar zou zijn 😂
Nou idd, exact dat! Soms denk ik, whuut, t lijkt wel of mn buik kleiner is :o
Maar dan hang ik weer boven de wc en geloof ik t wel weer :P
Ik denk ook steeds plopjes en borreltjes te voelen, maar ik geloof dat het nogsteeds mn darmen zijn.
pi_151684161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:47 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier ook wekenwissel.. 16 dagen alweer vandaag!! *O*

Ik vind het ondanks dat gat tussen de 10 en 16 weken bij mij qua controles stiekem zo snel gaan. Nog 4 weken en we zitten op de helft!
Nog maar 16 dagen :o
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:09:38 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151684186
:D
pi_151684188
Even ego jompel *O*
Ik heb vandaag voor t eerst weer een volledige dag (9 uur) gewerkt, bij thuiskomst de hele beneden verdieping opgeruimd, en eigenlijk stiekem zin om de ramen te lappen. Ik stop er zo mee om mijzelf niet voor bij te lopen, maar is dit die energieboost die je rond t tweede trimester krijgt? O+
pi_151684231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Nog maar 16 dagen :o
Hahaha ik zal het maar even editten ;)
pi_151684251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Even ego jompel *O*
Ik heb vandaag voor t eerst weer een volledige dag (9 uur) gewerkt, bij thuiskomst de hele beneden verdieping opgeruimd, en eigenlijk stiekem zin om de ramen te lappen. Ik stop er zo mee om mijzelf niet voor bij te lopen, maar is dit die energieboost die je rond t tweede trimester krijgt? O+
Ik heb geen idee :P Heb hem nog niet gehad ;)
pi_151684290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:12 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee :P Heb hem nog niet gehad ;)
Ik ben ook bang dat het incidenteel is :')
Mijn man was een beetje overwerkt dus die heeft van mij verplicht een hele week niets meer als op zn kont zitten en uitwaaien met de hond mogen doen, en zaterdag en zondag heb ik lekker meegedaan, dus ik was al wat opgeladen. Gisteren hele middag op de bank gelegen.
Maar we blijven positief en gaan er vanuit dat het de energieboost is! (In dat geval zijn alle zwangerschapssymptomen weg :o )
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:15:15 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151684316
Mja ik had dat dus zondag ;( Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat bij jouw de energiewaterval begonnen is *O*
pi_151685051
Inmiddels knockout en met rugpijn op de bank :')
pi_151685238
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Inmiddels knockout en met rugpijn op de bank :')
Het waren twee fantastische dagen 😉😂
pi_151686036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:45 schreef pinquit het volgende:

[..]

Jeej ik hoop dat je gelijk hebt :D :P *O*
ooooh je grote knul met een klein zusje ♡♡ ik word helemaal week van het idee :D
heeft M. voorkeur eigks?
pi_151686232
Mariposas: geweldig, jouw voorspellingen. Ben benieuwd hoeveel je er goed gegokt hebt! Een meisje bij ons, dat is grappig :). Onze omgeving gokt allemaal jongetje. Wij zelf hebben geen idee of voorgevoel. In september zullen we het weten O+.
  dinsdag 14 april 2015 @ 19:17:25 #107
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151686513
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

ooooh je grote knul met een klein zusje ♡♡ ik word helemaal week van het idee :D
heeft M. voorkeur eigks?
Die wil een breurke :P
pi_151686903
quote:
Ja hoi, egopost ahead!

*O* *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151687190
pffffffffffff ik ben dood :O , elke dag zo'n 9.5 / 10 uur werken (ok dan wel "maar" 4 dagen) is best vermoeiend. Ik probeer mij braaf aan de 9 uur te houden per dag (die ik moet werken) maar ik krijg mijn werk de laatste tijd niet af. Blergh :(

Nu begon er vandaag een nieuwe developer, eind van de maand ook nog 1 en dan nemen we nog eens 4 developers aan die waarschijnlijk in Juni beginnen, dus het is echt een gekkenhuis op het moment ;(

Uiteindelijk zal dit allemaal wel voor meer structuur en verdeling van het werk moeten zorgen, waarmee ik ook hoop dat ik uiteindelijk het iets rustiger ga krijgen, maar dat laatste blijft afwachten...
pi_151687209
Limone wat leuk een jongen O+
pi_151687439
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:17 schreef pinquit het volgende:

[..]

Die wil een breurke :P
oh! :D nouja wie weet
pi_151688716
Limone, een jongen. Wat leuk *O*
pi_151693386
Sara, fijn dat de uitslag goed was! En een jongetje *O* en ook voor Limone een knul *O*
pi_151693910
Nou goed, die hebben we ook weer afgestreept..

Over twee weken mag ik terug voor het prikken van belaste en onbelaste suiker, en over vier weken voor het bloedprikkken op rhesus en een groeiecho..

Ik heb eens een wenkbrauw opgetrokken want dan pas 27 weken.. Maar omdat hij volgens de seo in de +95 zat met alles was dat volgens haar niks om ons druk over te maken ze wilde het gewoon 'monitoren'.
pi_151693960
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:29 schreef Limone het volgende:

[..]

*Tikt hem aan*!
Speknekventjes FTW! Wat leuk, ook een jochie! (en dat is potverdikkie een serieus stuk piem0l wat daar al aan bengelt!) :D
pi_151694029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:04 schreef Sara82 het volgende:

[..]

*Tikt hem aan*!
Speknekventjes FTW! Wat leuk, ook een jochie! (en dat is potverdikkie een serieus stuk piem0l wat daar al aan bengelt!) :D
Nou he? Het is bijna obsceen.. :@
pi_151694112
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 15:41 schreef Dot. het volgende:
Oh, wat leuk Limone! Jongetjes zijn idd errug gaaf O+ Nu kan ik mooi het cadeautje dat ik nog had liggen afronden :7
O+
pi_151694509
En heb vandaag mijn allerallereerste babypekske gekocht. een donkerblauw Nijntje boxjumpsuitgeval! (ik ben nog niet helemaal thuis in de babykledijterminologie, valt het op...?) Ik was er al 10 keer langsgelopen en er stiekem al straalverliefd op.

En een nieuwe BH (Lees: tietentent) gekocht. Van een beschaafde 75 C naar 80 DD in drie maanden tijd.

En ieuw: Ik krijg donkerder haar op mijn buik! Is dat de schuld van dat jochie? ;)
pi_151694840
Leuk Saar! Eerste kleertjes. O+ Ik heb na die nub al een pakje met auto's gekocht. Ik durfde het wel aan. :') :D
pi_151694866
Goed nieuws voor sara en een piemel voor Limone: keitof allebei! O+
pi_151694944
En Cygne :*
pi_151695186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:21 schreef L-E het volgende:
Goed nieuws voor sara en een piemel voor Limone: keitof allebei! O+
hoe is t met jou en je bloeddruk?
pi_151695298
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

hoe is t met jou en je bloeddruk?
Morgen de groeiecho en weer meten, spannend dus :)
pi_151695657
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:30 schreef L-E het volgende:

[..]

Morgen de groeiecho en weer meten, spannend dus :)
oooh ok! Ik was een beetje kwijt wanneer je weer moest. En dan ook je labuitslag wsl?
pi_151700196
:Y) Effe eruit voor mijn middernacht lunch
pi_151700245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 03:22 schreef Daui het volgende:
:Y) Effe eruit voor mijn middernacht lunch
Eet smakelijk! *gooit ook nog een krentenbol naar binnen*
pi_151700405
Morning!

Geslapen van 2 tot 5 maar was wel wel doodmoe. Goede combi. Autootje is naar de apk vandaag dus mag een ritje ov uitproberen. Nu wakker zien te blijven in de tram.
pi_151700474
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

oooh ok! Ik was een beetje kwijt wanneer je weer moest. En dan ook je labuitslag wsl?
Ja, daar ga ik wel van uit :)
pi_151700532
Wat leuk een pakje sara O+

Zal voor je duimen L-E!

Ik werd vannacht voor het eerst sinds jaren huilend wakker :'(
SPOILER
Mijn man vroeg nog waarom ik hem niet wakker had gemaakt, kon ie me troosten. Ik heb m er op gewezen dat ie t andersom ook nooit doet als hij zich niet fijn voelt. Ohja :')
pi_151700546
quote:
SPOILER

* Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan ik aansprakelijk worden gesteld voor onjuiste informatie. :{w
Je bent wel de enige die dat van ons denkt :D Onze omgeving denkt unaniem een jongetje.
pi_151700562
Klinkt wel als de snelste bevalling ever Cassandra :)

Krisvc heb je maar 3 uur geslapen?
pi_151700591
Zo naar het ziekenhuis. Het blijft toch door mijn hoofd spoken dat ze nummer drie gaan vinden.
Ik moet zeggen dat ik soms wat angstig wordt van het idee van al die babies in je buik. Dan denk ik het past niet hoe moet dat als ze echt groot worden :o
pi_151700676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:34 schreef Daui het volgende:
Zo naar het ziekenhuis. Het blijft toch door mijn hoofd spoken dat ze nummer drie gaan vinden.
Ik moet zeggen dat ik soms wat angstig wordt van het idee van al die babies in je buik. Dan denk ik het past niet hoe moet dat als ze echt groot worden :o
Sorry, ik moest denken aan die reclame van Interpolis. Dat jullie dan zo zitten als die man. Ik hoop dat het bij twee blijft. Succes!
pi_151700712
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sorry, ik moest denken aan die reclame van Interpolis. Dat jullie dan zo zitten als die man. Ik hoop dat het bij twee blijft. Succes!
Haha die arme man. Helemaal in shock. Dat zou ik ook zijn. En zij hadden er al eeentje rondhuppelen
pi_151701030
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mwhehe :D "dat zijn er drie hč?" :D :')
Daui, t komt vast goed :* ben wel benieuwd naar je echo straks, kom je em showen? ik <3 tweelingecho's O+ O+
pi_151701058
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:29 schreef Daui het volgende:
Klinkt wel als de snelste bevalling ever Cassandra :)

Krisvc heb je maar 3 uur geslapen?
Ja, wel de hele nacht in bed gelegen, maar slapen Ho maar. Slaap ik hopelijk vanavond wel goed.
pi_151701114
Ik heb zowaar droomloos geslapen! Wel 3 keer op om te plassen.

En mijn darmen houden een race vanochtend. Onvoorstelbaar vink dat, de ene dag voelk me net een konijn en de andere dag benk maar net op tijd bij de pot :{
pi_151701154
Ik heb gedroomd dat ik in Haiti was met een groep vrienden, en dat we allemaal karretjes achter ons aan trokken, die de mensen daar graag wouden schoonmaken en dat wouden wij niet. Vlak voordat de wekker ging had een vriendin nog een kerstboom gestolen, die ze mee wou nemen het vliegtuig in... 8)7
  woensdag 15 april 2015 @ 08:39:23 #139
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151701208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwhehe :D "dat zijn er drie hč?" :D :')
Daui, t komt vast goed :* ben wel benieuwd naar je echo straks, kom je em showen? ik <3 tweelingecho's O+ O+
*O* Drie!! *O* Drie!! *O* Drie!! *O* Drie!! *O*
pi_151701285
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:34 schreef Daui het volgende:
Ach, en ook dan vinden jullie wel een manier... O+ O+ O+ (ik heb 2 collega's met allebei een 3-ling en het zal vast heel veel werk zijn maar het is ook wel heel tof om te zien!)
pi_151701346
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb gedroomd dat ik in Haiti was met een groep vrienden, en dat we allemaal karretjes achter ons aan trokken, die de mensen daar graag wouden schoonmaken en dat wouden wij niet. Vlak voordat de wekker ging had een vriendin nog een kerstboom gestolen, die ze mee wou nemen het vliegtuig in... 8)7
_O- hahahaha

en dat je dan wakker wordt met zo'n idee van dafuq did I just dream?? :o :?
pi_151701745
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- hahahaha

En je dan wel halverwege de ochtend serieus afvragen waar die kerstboom is gebleven, want die had je toch meegenomen?!
  woensdag 15 april 2015 @ 09:35:59 #143
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_151702233
Even snelle update vanaf hier! Want ik probeer braaf altijd mee te lezen maar lukt niet altijd! Haha!

Maar dat lijstje klopt bij ons! Wij krijgen na 2 jongens een meisje!
pi_151702267
Ik droomde vannacht dat vandaag bij de echo het hartje het niet goed meer deed en dat de artsen zeiden dat ze niks meer konden doen... Dus toen wilde ik een spoed ks maar M zat in Rotterdam en kon niet snel genoeg in het ziekenhuis zijn...

Gelukkig net echo gehad en die was goed O+
Of nouja... Die groei blijft eerder toe dan afnemen. Hoofd omtrek zat nu op 41.2 en dat terwijl ik
Vandaag 36.3 ben :X ik weet niet of ik straks nog durf te bevallen :')
Eens kijken wat de gyn er zo van zegt!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151702315
Oh wow klumsy. Op welk gewicht wordt hij nu geschat?
  woensdag 15 april 2015 @ 09:40:26 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151702320
Wat een dromen :o
Ik droomde alleen dat ik mijn eerste ritje in m'n nieuwe auto totaal verprutste :') En dat ik uiteindelijk op een soort fiets zat, met een vriendin achterop die trapte zegmaar. En ik maar gassen.
:') Eerste ritje in mn nieuwe auto ging vandaag gewoon heel soepel gelukkig :P
  woensdag 15 april 2015 @ 09:41:13 #147
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151702339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:35 schreef purebliss het volgende:
Even snelle update vanaf hier! Want ik probeer braaf altijd mee te lezen maar lukt niet altijd! Haha!

Een meisje erbij! *O*
  woensdag 15 april 2015 @ 09:42:03 #148
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151702355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:37 schreef klumsy het volgende:
Ik droomde vannacht dat vandaag bij de echo het hartje het niet goed meer deed en dat de artsen zeiden dat ze niks meer konden doen... Dus toen wilde ik een spoed ks maar M zat in Rotterdam en kon niet snel genoeg in het ziekenhuis zijn...

Gelukkig net echo gehad en die was goed O+
Of nouja... Die groei blijft eerder toe dan afnemen. Hoofd omtrek zat nu op 41.2 en dat terwijl ik
Vandaag 36.3 ben :X ik weet niet of ik straks nog durf te bevallen :')

Eens kijken wat de gyn er zo van zegt!
Daarom zou ik dit soort specifieke dingen echt niet willen weten. :D

Misschien heeft ie een snellere afbaktijd :P, je hebt toch ook een voorgevoel dat ie eerder komt?
  woensdag 15 april 2015 @ 09:43:34 #149
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151702379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:35 schreef purebliss het volgende:

*noteert 8-)
Wat leuk! (ook dat het een meisje is uiteraard! *) *) *O* )
pi_151702399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:42 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Daarom zou ik dit soort specifieke dingen echt niet willen weten. :D

Haha idd dat dus :D ignorance is bliss idd in dat soort gevallen denk ik altijd maar :D

natuurlijk durf je wel te bevallen Klums! Jij kan dat *O* en daarbij, als het niet past vanwege groot hoofd dan stagneert het aantal cm's vaak en zakt het hoofd niet dieper in je bekken tijdens de bevalling. Dan zijn ze er vroeg zat bij hoor. En als het wel allemaal mooi vordert, dan past het dus en hoef je je er ook niet druk om te maken :)

pi_151702437
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha idd dat dus :D ignorance is bliss idd in dat soort gevallen denk ik altijd maar :D

natuurlijk durf je wel te bevallen Klums! Jij kan dat *O* en daarbij, als het niet past vanwege groot hoofd dan stagneert het aantal cm's vaak en zakt het hoofd niet dieper in je bekken tijdens de bevalling. Dan zijn ze er vroeg zat bij hoor. En als het wel allemaal mooi vordert, dan past het dus en hoef je je er ook niet druk om te maken :)

[ afbeelding ]
Dank! Die zet ik vanavond even op een tegeltje. groot hoofd runs in the family :P
pi_151702445
quote:
SPOILER

Jammer van die disclaimer. -O-

Maar een jongetje zou wel tof zijn. Een meisje overigens ook. O+ Binnenkort weten we het. *; *O*

Pb wat leuk! *O* *O* *O*

Drie kleintjes voor Daui! :D Ze vinden er vast nog steeds 'maar' twee en het komt sowieso goed. :* +1 overigens op het graag willen zien van die echo. O+
pi_151702523
Fijn van de goede echo klumsy! Kindje heeft het goed naar zijn zin bij je en groeit dus lekker. O+ Ook al heb ik totaal geen ervaring, ik zeg toch net als mignonne dat het goed komt. :7
pi_151702572
quote:
SPOILER

Ik ben benieuwd! ik denk zelf een meisje :+ Mijn vriend denkt dat het een jongen en een meisje zijn, haha
pi_151702574
Past wel! Anders maken we het passend 😇 😉
Mijn online verloskundige 😉 vroeg of ik had nagedacht over het gesprek van vanmiddag en wat ik wil van de verloskundige. Ik wil sowieso even een check of alles goed is met ons, lichamelijk. Mentaal wil ik gewoon even overleggen wat de opties zijn. Hoe kom ik aan m'n rust toe, met werk, kindjes en allerlei nevenactiviteiten. Hoe kom ik tot een goed plan voor mezelf.
Overigens doet dit weer me wel goed en m'n dochter die een hele bak cherrytomaatjes leeg zit te eten onder een luid mmmmmmm mjam mjam ❤️
  woensdag 15 april 2015 @ 09:53:23 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151702603
Mijn vk zei vorige keer: oh Max was 4000g, je weet dat een volgende kind bijna altijd even groot of groter is, ongeacht andere man enz?

Uh, oh, oké.

:') ;( whyyyy, ik ben niet zo groot :')
pi_151702612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:52 schreef Estrys het volgende:
Past wel! Anders maken we het passend 😇 😉
Mijn online verloskundige 😉 vroeg of ik had nagedacht over het gesprek van vanmiddag en wat ik wil van de verloskundige. Ik wil sowieso even een check of alles goed is met ons, lichamelijk. Mentaal wil ik gewoon even overleggen wat de opties zijn. Hoe kom ik aan m'n rust toe, met werk, kindjes en allerlei nevenactiviteiten. Hoe kom ik tot een goed plan voor mezelf.
Overigens doet dit weer me wel goed en m'n dochter die een hele bak cherrytomaatjes leeg zit te eten onder een luid mmmmmmm mjam mjam ❤️
O+ je kind is zo leuk O+
pi_151702623
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:53 schreef pinquit het volgende:
Mijn vk zei vorige keer: oh Max was 4000g, je weet dat een volgende kind bijna altijd even groot of groter is, ongeacht andere man enz?

Uh, oh, oké.

Huh, is dat ook echt zo dan? Dus het maakt geen verschil of je je laat bezwangeren door de anorectische biologische groenteman van 49 kilo of Bubba van 150? :')
  woensdag 15 april 2015 @ 09:56:24 #159
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151702687
quote:
0s.gif Op [url=httpc://forum.fok.nl/topic/2213370/4/50#151702623]woensdag 15 april 2015 09:54[/url] schreef L-E het volgende:

[..]

Huh, is dat ook echt zo dan? Dus het maakt geen verschil of je je laat bezwangeren door de anorectische biologische groenteman van 49 kilo of Bubba van 150? :')
:D Nja dat leek mij dus van wel eik :') das toch gewoon genetisch enzo?
pi_151702710
quote:

Uh, oh, oké.

Niet altijd. Seb was 3260. En tot de bevalling riep de vk dat Jolie groter zou zijn. Nou een krappe 3000 gram werd het. En ze was met 41+1 Seb met 39+6

Jij krijgt gewoon ook zo'n lief klein meisje. ❤️
pi_151702732
quote:

Uh, oh, oké.

:') way to go verloskundige. Und??
Max heb je er de vorige keer geheel probleemloos thuis uitgekregen toch? Je hebt dus bewezen dat je 4 kilo zonder al te veel moeite (je snapt wat k bedoel hier :P ) kunt baren, dus ik zou me niet heel erg druk maken over de bevalling van deze.
Overigens, ik heb soms wel degelijk de indruk dat een andere man kan schelen. Kijk voor de grap eens even naar de kerels van mijn zusje, zou je echt verwachten dat ze met allebei hetzelfde formaat kind zou krijgen ongeacht man-factor? Maar goed, that having said, is de rol wellicht niet heel groot. Daar komt wel bij, het is al bijna 10 jaar geleden dat je Max kreeg, ook dat speelt mee. T zou me niet verbazen als het elkaar enigszins opheft.

Hoe dan ook, laat je niet gek maken erover hoor. Dat gezanik over grote gewichten door zorgverleners altijd :')
pi_151702801
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

:D Nja dat leek mij dus van wel eik :') das toch gewoon genetisch enzo?
Ik wil haar bellen en vragen waarom mijn tweede kind de helft van het gewicht had van zijn grotere broer, leg dat maar eens uit ja :(
pi_151702832
Mariposa, ik denk ook een jongen :o lief denkt een meisje (maar we komen er waarschijnlijk pas bij de bevalling achter, mits 'ie niet zo'n hijskraan heeft als die van Limone hahahaha)

Pinquit, die vk verzint 't waar je bijstaat :/ Ik en broertje scheelden al een cm of 5! En dat van dezelfde ouders

Fijn van alle goede echo's! Ben de namen alweer kwijt :@ Ik heb heel veel kramp vandaag.. Om 15u weer een echo, ben toch wel weer erg nerveus
pi_151702854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mariposa, ik denk ook een jongen :o lief denkt een meisje (maar we komen er waarschijnlijk pas bij de bevalling achter, mits 'ie niet zo'n hijskraan heeft als die van Limone hahahaha)

Pinquit, die vk verzint 't waar je bijstaat :/ Ik en broertje scheelden al een cm of 5! En dat van dezelfde ouders

Fijn van alle goede echo's! Ben de namen alweer kwijt :@ Ik heb heel veel kramp vandaag.. Om 15u weer een echo, ben toch wel weer erg nerveus
Voor zover jij weet ja :P
pi_151702904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:01 schreef L-E het volgende:

[..]

Voor zover jij weet ja :P
Haha neeeee dat is wel duidelijk :o ;)
pi_151702910
quote:

:D Mijn man vindt dit prachtig om te horen. Het is natuurlijk zijn verdienste. 8-)
pi_151702937
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:04 schreef Limone het volgende:

[..]

:D Mijn man vindt dit prachtig om te horen. Het is natuurlijk zijn verdienste. 8-)
Laat me raden wat hij zegt: 'ja dat heeft hij duidelijk van mij!' 😎
pi_151702965
quote:

Nou dat is dan weer niet zo ;)
een tweede kind is gemiddeld genomen inderdaad groter dan het eerste kind. Placenta-aanleg en zulks hebben daarmee te maken. In die zin is het dus ook aannemelijk dat de vrouw de leidende factor daarin is,aangezien de man geen placenta maakt, en dat het ook geldt als kind van een andere partner is. Als je de eerste keer echter een grote Friese boer aan de haak had geslagen en nu een kleine Hindoestaanse man, dan kan ik me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft.
pi_151702990
Trouwens Pinq, puur voor mijn nieuwsgierigheid, bij hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?
Gewicht zonder termijn zegt helemaal niks namelijk :D
pi_151703017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou dat is dan weer niet zo ;)
een tweede kind is gemiddeld genomen inderdaad groter dan het eerste kind. Placenta-aanleg en zulks hebben daarmee te maken. In die zin is het dus ook aannemelijk dat de vrouw de leidende factor daarin is,aangezien de man geen placenta maakt, en dat het ook geldt als kind van een andere partner is. Als je de eerste keer echter een grote Friese boer aan de haak had geslagen en nu een kleine Hindoestaanse man, dan kan ik me niet voorstellen dat dit geen invloed heeft.
Ok ik was wat kort door de bocht ;) Maar ik bedoelde ook wat jij zegt, dat ik me niet kan voorstellen dat er geen andere invloed is dan alleen die van moeder/placenta
pi_151703109
En daarbij er zijn moeders van 1.50 die met gemak van een kind van 4 kilo bevallen en moeders van 1.80 die bij een baby van 3 kilo van voor tot achter openscheuren. Of zeg ik het dan te plastisch voor jullie tere aanstaande-moeder-zieltjes? 😉 😇
pi_151703154
Ow voor alsnog maak ik me niet druk, ze kunnen er nog altijd 20% boven zitten, dus daar ga ik maar vanuit :P *kop in zand steekt*
Scheelt misschien ook dat ze bij Lola ook steeds aangaven dat ze groot zou zijn en die uiteindelijk ( bij 39.2 ) 47cm was :)

Hebben ook duidelijke afspraken gemaakt over dat mocht de bevalling stagneren ze me niet laten aanmodderen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151703158
quote:
SPOILER

Oh cool! Wat denk je bij mij? Ik ben in sept uitgerekend.

En Limone een jongetje! Oktoberjongetjes O+ zijn héél leuk! Ik ben zo benieuwd naar wat jullie naam gaat worden!
pi_151703163
We weten toch inmiddels ook dat niet alleen het gewicht van invloed is op het evt uitscheuren, maar ook de intensiteit en snelheid van de weeen en alles? (Ik had net geen totaalruptuur bij 2885 gram, omdat bevalling van 1,5 uur)
pi_151703178
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:05 schreef Estrys het volgende:

[..]

Laat me raden wat hij zegt: 'ja dat heeft hij duidelijk van mij!' 😎
Uiteraard! :7
pi_151703189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- hahahaha

nee, ik werd wakker van de wekker en vond het wel jammer, want ik was wel benieuwd hoe die kerstboom het vliegtuig in zou moeten..
pi_151703197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

En Limone een jongetje! Oktoberjongetjes O+ zijn héél leuk! Ik ben zo benieuwd naar wat jullie naam gaat worden!
O+ Wij zijn ook heeeeel benieuwd! :X
pi_151703212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:16 schreef Limone het volgende:

[..]

O+ Wij zijn ook heeeeel benieuwd! :X
Haha, dat gaat bij ons ook nog een hele bevalling worden, zowel bij een jongen als bij een meisje :X
pi_151703219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, ik werd wakker van de wekker en vond het wel jammer, want ik was wel benieuwd hoe die kerstboom het vliegtuig in zou moeten..
:D hahaha
pi_151703277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef L-E het volgende:
We weten toch inmiddels ook dat niet alleen het gewicht van invloed is op het evt uitscheuren, maar ook de intensiteit en snelheid van de weeen en alles? (Ik had net geen totaalruptuur bij 2885 gram, omdat bevalling van 1,5 uur)
stimmt. Gewicht zegt nauwelijks iets eigk over wel of niet scheuren. Ik heb idd mensen gezien met hele lelijke rupturen van hele kleine kindjes. Ik heb ook mensen gezien die zonder wat dan ook een kind van 4,5 kilo in bed leggen. Hell zelfs eentje van 4980 gram, zonder kleerscheuren en in een vloek en een zucht geboren.

Stugheid van het weefsel, eventueel oude littekens die er zitten en die dus stug zijn, ligging van het kind maar vooral ook de geleidelijkheid waarmee het hoofd en de schouders geboren worden.
pi_151703306
Verder mailde een collega net dat ze gedroomd had dat ik 's avonds laat op het werk bevallen was van een mooi meisje...

Ik vind het heel gek, dat m'n baby nu nog zo'n 200 gram weegt, ik bijna halverwege ben, en het vast minstens 3 kilo weeg als het eruit komt...
pi_151703340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder mailde een collega net dat ze gedroomd had dat ik 's avonds laat op het werk bevallen was van een mooi meisje...

Ik vind het heel gek, dat m'n baby nu nog zo'n 200 gram weegt, ik bijna halverwege ben, en het vast minstens 3 kilo weeg als het eruit komt...
Ik blijf dat zo bizar vinden, dat er een heel kind van 15 cm en 200 gr in je buik zit, en je er zo weinig van kan merken en van kan zien in mijn geval dan.
pi_151703364
Ik las: Je hebt ook mensen met hele lelijke rupturen van hele mooie kindjes Voelde me direct aangesproken 😇

Maar serieus masseren met perineum olie, helpt dat?
  woensdag 15 april 2015 @ 10:25:03 #184
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151703391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:04 schreef Limone het volgende:

[..]

De slurf van onze jongen was ook goed duidelijk in beeld. Hoewel mijn man aanvankelijk voorkeur had voor een meisje, was hij meteen verkocht bij het zien van 'zijn' resultaat. _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:14 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik gok op (weer?) een jongen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mariposas op 15-04-2015 10:30:10 ]
pi_151703429
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:23 schreef Estrys het volgende:
Ik las: Je hebt ook mensen met hele lelijke rupturen van hele mooie kindjes Voelde me direct aangesproken 😇

Maar serieus masseren met perineum olie, helpt dat?
Schijnt te kunnen helpen om stug weefsel minder stug te maken en te zorgen voor betere doorbloeding. Maar hoeveel het echt scheelt blijft gissen.

Wat wel echt bewezen helpt is echt zo'n oma-weet-raad truukje... Als je gaat persen een warme/hete washand tegen je perineum aan. Niet té heet uiteraard! Dat zorgt voor betere doorbloeding van het weefsel en door goede doorbloeding behoudt het zn elasticiteit en voorkom je hopelijk dus dat het scheurt.
pi_151703451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:22 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik blijf dat zo bizar vinden, dat er een heel kind van 15 cm en 200 gr in je buik zit, en je er zo weinig van kan merken en van kan zien in mijn geval dan.
ik vind het zo bizar dat het A al zo gegroeid is, maar B in de komende weken qua lengte nog verdrievoudigt, en qua gewicht nog hopelijk 15 keer zo zwaar zal zijn...
pi_151703560
Ik had dat bizarre gevoel zo onwijs toen mijn jongste geboren werd. Die is op dezelfde dag geboren als de oudste van Keshet maar dan een jaar later. Maar haar gewicht was het tienvoudige bijna van Keshet's mini. Ik wist uiterarad wel hoe klein E. van Keshet was op papier zeg maar, maar ik weet nog dat ik echt met E. in mn handen heb gezeten in de kraamweek en me toen af heb gevraagd van hķe dan?! :o
pi_151703577
Vooral goed luisteren naar de verloskundige of andere specialist aan je bed. Als ze roepen dat je moet persen dan gaan persen en als je NIET moet gaan persen dat dan ook niet doen..

Een exvriendin van me luisterde niet en perste gewoon door. Een flinke ruptuur hield ze er dus aan over.. :')

Ik heb heel goed geluisterd, hoe moeilijk en pijnlijk het ook was en ik had 2 bevallingen en alleen wat 'schaafwondjes' Denk wel dat het geholpen heeft. :Y

Vanmiddag de laatste gewone controle. Volgende week bevallen! :o *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151703624
echo verplaatst naar 5 mei zodat vriend er ook bij kan zijn :) Is het nou standaard om het met 12 weken te vertellen of na de eerste echo? in mijn geval is dat de 10e week.
pi_151703660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:35 schreef bloes85 het volgende:
echo verplaatst naar 5 mei zodat vriend er ook bij kan zijn :) Is het nou standaard om het met 12 weken te vertellen of na de eerste echo? in mijn geval is dat de 10e week.
Jij bepaalt zelf de norm ;)

Wij hebben het bij 16 weken verteld. Eerder waren we er zelf niet aan toe. Maar als je het van de daken wil schreeuwen moet je dat lekker doen natuurlijk O+
pi_151703692
quote:
Je verteld het wanneer jullie dat willen... wij hebben het na de 1e echo gedaan (rond 6 weken al) maar ik denk dat ik bij een 2e wel qat langer zou wachten en t behalve de familie niemand eerder dan 12 weken vertellen.
S. 2014
J. 2016
pi_151703728
quote:
Dat is helemaal aan jezelf. De jongens hebben we gelijk verteld. Voor B5 had ik 2 miskramen (12 weken en 8 weken) en bij B5 zat een bloeduitstorting. Bij B5 gewacht voor de buitenwereld tot 12 weken :Y
pi_151703968
Wij hebben het rond de 7 weken al verteld aan de mensen van wie we ook steun zouden willen als het mis was gegaan. Overige mensen vanaf na de goede termijnecho (10+6) tot ongeveer 13 weken. Niks op Facebook gezet, iedereen waarvan we vonden dat ze het moesten weten hebben we het persoonlijk verteld. O+
pi_151703974
Wij hebben het met ongeveer 10 weken op FB geplempt omdat ik niet meer wilde wachten en omdat ik het op een leuke manier wilde doen en dat kon niet veel later... Alle naasten (ouders, broers/zussen, beste vrienden) waren toen al op de hoogte....

SPOILER
  woensdag 15 april 2015 @ 11:00:51 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704198
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:07 schreef mignonne het volgende:
Trouwens Pinq, puur voor mijn nieuwsgierigheid, bij hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?
Gewicht zonder termijn zegt helemaal niks namelijk :D
41+4 :D
  woensdag 15 april 2015 @ 11:04:25 #196
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704296
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

:') way to go verloskundige. Und??
Max heb je er de vorige keer geheel probleemloos thuis uitgekregen toch? Je hebt dus bewezen dat je 4 kilo zonder al te veel moeite (je snapt wat k bedoel hier :P ) kunt baren, dus ik zou me niet heel erg druk maken over de bevalling van deze.
Overigens, ik heb soms wel degelijk de indruk dat een andere man kan schelen. Kijk voor de grap eens even naar de kerels van mijn zusje, zou je echt verwachten dat ze met allebei hetzelfde formaat kind zou krijgen ongeacht man-factor? Maar goed, that having said, is de rol wellicht niet heel groot. Daar komt wel bij, het is al bijna 10 jaar geleden dat je Max kreeg, ook dat speelt mee. T zou me niet verbazen als het elkaar enigszins opheft.

Hoe dan ook, laat je niet gek maken erover hoor. Dat gezanik over grote gewichten door zorgverleners altijd :')
Ik vond het ook een beetje een opm. waarbij ik dacht: okee dan, maar wat wil je dat ik nu doe? :')
En idd, Max kwam er probleemloos uit en liet mij schadevrij achter *O* Dus ik maak me verder ook niet druk ;)
Nu ik erover nadenk krijg ik wel even een klein beetje medelijden met je zusje :o _O- reuzenkind wordt dat dan :')
pi_151704320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

41+4 :D
gottegot :')
kortom, gewicht van Max zat rond de p70 grofweg toen. Betekent dat als je nu weer een zoon op p70 zou krijgen dat hij dan bij 40 weken 4 kilo weegt. En bij 41 weken 4100 gram. Tjongejonge ;) (een 2e komt gemiddeld genomen ook een paar daagjes eerder, dat heeft ze er dan zeker weer niet bij gezegd? :P ) Krijg je nu een dochter rond de p70 dan zal die bij 40 weken uitkomen rond de 3800 gram zo'n beetje. Shocking eh? want ohja, meisjes zijn gemiddeld genomen lichter dan jongens.

Ik hoef vast niet nog een keer te zeggen dat ik me er niet druk om zou maken en dat de uitspraak iets te kort door de bocht was? :+
pi_151704357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:04 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik vond het ook een beetje een opm. waarbij ik dacht: okee dan, maar wat wil je dat ik nu doe? :')
En idd, Max kwam er probleemloos uit en liet mij schadevrij achter *O* Dus ik maak me verder ook niet druk ;)
Nu ik erover nadenk krijg ik wel even een klein beetje medelijden met je zusje :o _O- reuzenkind wordt dat dan :')
Ik heb ook wel eens grappend gezegd dat ze het baby-technisch beter bij dr vorige had kunnen houden :P maar goed, wij waren alle drie ook niet bepaald klein dus t is maar de vraag hoeveel ze qua schuld op dr vent af kan schuiven. Ik heb het met B. aan mn zij ook gepresteerd om er eentje van 4,3 kg uit te persen :+
  woensdag 15 april 2015 @ 11:06:28 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

kortom, gewicht van Max zat rond de p70 grofweg toen. Betekent dat als je nu weer een zoon op p70 zou krijgen dat hij dan bij 40 weken 4 kilo weegt. En bij 41 weken 4100 gram. Tjongejonge ;) (een 2e komt gemiddeld genomen ook een paar daagjes eerder, dat heeft ze er dan zeker weer niet bij gezegd? :P ) Krijg je nu een dochter rond de p70 dan zal die bij 40 weken uitkomen rond de 3800 gram zo'n beetje. Shocking eh? want ohja, meisjes zijn gemiddeld genomen lichter dan jongens.

Ik hoef vast niet nog een keer te zeggen dat ik me er niet druk om zou maken en dat de uitspraak iets te kort door de bocht was? :+
O+
pi_151704363
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

;(
pi_151704384
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:06 schreef Limone het volgende:

[..]

;(
Ga jij je tegeltje nou maar drukken :P
  woensdag 15 april 2015 @ 11:07:26 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704389
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:06 schreef Limone het volgende:

[..]

;(
Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300g :o :o holy shit!

O+
pi_151704404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... :o :o holy shit!
:7 babysaurus in teh house!!
  woensdag 15 april 2015 @ 11:08:52 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704417
Met van die opvreet-dij'tjes :9
pi_151704491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300g :o :o holy shit!

O+
Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweede :P Dus dan zou k zo rond 4,4 uitkomen ofzo? Dat overleef k wel joh.

Ik maak me geen zorgen. Te groot + problemen (bij een niet-ingeleidde bevalling) is echt héél zeldzaam. Te klein + problemen is veel meer een factor waar mensen zich zorgen over zouden moeten maken. Echt veel te kleine kindjes hebben doorgaans maar weinig reserves om een bevalling goed te doorstaan. Ik begrijp al die paniekvoetbal door artsen en verloskundigen over groot dan ook nooit zo.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:12:51 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704516
Maargoed, ik was net bij vk voor controle!

Ze kon t hartje niet vinden, en 't echomachien stond tķch al aan, dus whatevz :P weer even gebabyloerd O+ En een kloppend hartje gelukkig O+
Verder alles qua bloed enz. goed, dus yay.

Wat vinden jullie van een zwangerschapscursus? De vk mocht er geen mening over geven :?
Dus ik vroeg nog van: jamaaer je hebt vast wel eens vrouwen gesproken die een bevalling met en een bevalling zonder hebben gedaan? En wat was t resultaat? wat vonden ze er zelf van? :')
Maar ze kon alleen zeggen dat ze soms wel vond dat vrouwen beter voorbereid aan de bevalling begonnen.
Maargoed ik heb t dus vorige keer niet gedaan omdat ik dacht: hoeee kan je je voorbereiden op iets waarvan je gewoon niet weet hoe het gaat zijn?

Wat vinden jullie?
  woensdag 15 april 2015 @ 11:17:02 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151704631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweede :P Dus dan zou k zo rond 4,4 uitkomen ofzo? Dat overleef k wel joh.

Ik maak me geen zorgen. Te groot + problemen (bij een niet-ingeleidde bevalling) is echt héél zeldzaam. Te klein + problemen is veel meer een factor waar mensen zich zorgen over zouden moeten maken. Echt veel te kleine kindjes hebben doorgaans maar weinig reserves om een bevalling goed te doorstaan. Ik begrijp al die paniekvoetbal door artsen en verloskundigen over groot dan ook nooit zo.
in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...

zij was 7 pond
broertje 1 9 pond
broertje 2 11 pond
zusje 13 pond

omfg. ):O

en vlgs mij nog allemaal thuis geboren ook. gewicht van de jongste was een kleine surprise.
Kwak
pi_151704692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef pinquit het volgende:
Maargoed, ik was net bij vk voor controle!

Ze kon t hartje niet vinden, en 't echomachien stond tķch al aan, dus whatevz :P weer even gebabyloerd O+ En een kloppend hartje gelukkig O+
Verder alles qua bloed enz. goed, dus yay.

Wat vinden jullie van een zwangerschapscursus? De vk mocht er geen mening over geven :?
Dus ik vroeg nog van: jamaaer je hebt vast wel eens vrouwen gesproken die een bevalling met en een bevalling zonder hebben gedaan? En wat was t resultaat? wat vonden ze er zelf van? :')
Maar ze kon alleen zeggen dat ze soms wel vond dat vrouwen beter voorbereid aan de bevalling begonnen.
Maargoed ik heb t dus vorige keer niet gedaan omdat ik dacht: hoeee kan je je voorbereiden op iets waarvan je gewoon niet weet hoe het gaat zijn?

Wat vinden jullie?
yay fijn dat je ff kon spieken O+ en yay voor de sticker!

mjach koersoes smoersoes. Soms hebben mensen idd een beter beeld van een wat een bevalling inhoudt en hoe dat in zn werk gaat ja als ze een cursus gedaan hebben. Ik gok dat jij inmiddels wel weet hoe een baby eruit komt :P

Ik geef mensen meestal het advies om te kijken naar wat ze met zo'n cursus willen bereiken. Zijn ze bang voor pijn en/of gebrek aan vertrouwen om wat voor reden dan ook tijdens de zwangerschap dan is haptonomische zwangerschapsbegeleiding echt een aanrader.

Zijn mensen op zoek naar manieren om 'goed' te bevallen dan is een hands-on cursus zoals hypnobirthing wel wat, die je handvatten geeft van hoe je om gaat met bevallen enz.

Zoeken mensen vooral wat info, kleinere oefeningen/ontspanning en gezellig samen zijn dan is yoga of de reguliere zwangerschapsklasjes wel iets.

Wil je graag samen met je partner op cursus, dan Samen Bevallen bijvoorbeeld.

Wil je vooral graag fit en in shape blijven en ligt daar de nadruk voor jou op dan is Zwanger & Fit iets of nog leuker, MomInBalance. Of zoiets als zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld

En heb je gewoon niet zo heel veel behoefte aan een cursus, je bevalt ook méér dan prima zonder cursus, een keertje meepuffen door je verloskundige en je hebt de ademhalingtechniek ook weer onder de knie en verder komt de baby er linksom of rechtsom wel uit :Y)

Kortom, zoveel mensen/wensen zoveel cursus-mogelijkheden.
pi_151704699
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...

zij was 7 pond
broertje 1 9 pond
broertje 2 11 pond
zusje 13 pond

omfg. ):O

en vlgs mij nog allemaal thuis geboren ook. gewicht van de jongste was een kleine surprise.
Echt? die stijgende lijn zag ze zelf niet aankomen? :D haha
  woensdag 15 april 2015 @ 11:21:19 #210
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151704743
Oh ja, een zwangerschapscursus. Ik probeer me al 10 weken toe te zetten om me aan te melden. Ik heb echt grof uitstelgedrag, wat betreft mijn (gebrek aan) voorbereidingen lijkt het alsof ik zwanger ben van de 3e ofzo. ;( Met ruim 26 weken moet ik me maar eens gaan aanmelden voor zo'n cursus en misschien ook eens aan de kamer beginnen. Ik heb al wel een plank van de boekenkast die weg moet uit die kamer uitgeruimd. *)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:22:17 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

yay fijn dat je ff kon spieken O+ en yay voor de sticker!

mjach koersoes smoersoes. Soms hebben mensen idd een beter beeld van een wat een bevalling inhoudt en hoe dat in zn werk gaat ja als ze een cursus gedaan hebben. Ik gok dat jij inmiddels wel weet hoe een baby eruit komt :P

Ik geef mensen meestal het advies om te kijken naar wat ze met zo'n cursus willen bereiken. Zijn ze bang voor pijn en/of gebrek aan vertrouwen om wat voor reden dan ook tijdens de zwangerschap dan is haptonomische zwangerschapsbegeleiding echt een aanrader.

Zijn mensen op zoek naar manieren om 'goed' te bevallen dan is een hands-on cursus zoals hypnobirthing wel wat, die je handvatten geeft van hoe je om gaat met bevallen enz.

Zoeken mensen vooral wat info, kleinere oefeningen/ontspanning en gezellig samen zijn dan is yoga of de reguliere zwangerschapsklasjes wel iets.

Wil je graag samen met je partner op cursus, dan Samen Bevallen bijvoorbeeld.

Wil je vooral graag fit en in shape blijven en ligt daar de nadruk voor jou op dan is Zwanger & Fit iets of nog leuker, MomInBalance. Of zoiets als zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld

En heb je gewoon niet zo heel veel behoefte aan een cursus, je bevalt ook méér dan prima zonder cursus, een keertje meepuffen door je verloskundige en je hebt de ademhalingtechniek ook weer onder de knie en verder komt de baby er linksom of rechtsom wel uit :Y)

Kortom, zoveel mensen/wensen zoveel cursus-mogelijkheden.
Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffen ;( Maar ik weet niet of je een weeënstorm uberhaupt kan wegpuffen :')

't gemis aan techniek en het 'wtf ben ik eik aan t doen?'-gevoel vond ik ergens wel heel vervelend, maar ik denk dat ik t nu wel kan? al-tijd-is-kort-jak-je-zieeeek enzo? :') toch? :P
pi_151704777
oh en ik heb net als jij geen cursus gedaan, bij allebei niet.
Mijn buurvrouw die kirrend stond te blapen over dat ze na 2 jaar nog steeds contact had met haar 'klasje' gaf voor mij de doorslag. Daar zat k niet op te wachten :') :D
  woensdag 15 april 2015 @ 11:23:47 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704802
Ze zei wel dat t voor mn lief misschien wel fijn is, omdat hij t nog nooit heeft meegemaakt.
Maar ze hebben een driedaagse cursus iets, met vooral heel veel informatie (van de praktijk zelf). Dat lijkt me wel iets dan :)

[ Bericht 3% gewijzigd door pinquit op 15-04-2015 11:30:51 ]
pi_151704813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:22 schreef pinquit het volgende:

[..]

Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffen ;( Maar ik weet niet of je een weeënstorm uberhaupt kan wegpuffen :')

't gemis aan techniek en het 'wtf ben ik eik aan t doen?'-gevoel vond ik ergens wel heel vervelend, maar ik denk dat ik t nu wel kan? al-tijd-is-kort-jak-je-zieeeek enzo? :') toch? :P
Er is als t goed is wel eea veranderd in de tussentijd aan begeleiding. Als het goed is blijft je verloskundige nu vanaf een cm of 4 bij je en kan ze je idd helpen. En je hebt nu natuurlijk je lief bij je die je ook kan helpen.

Maar als je je fijner voelt met een opfriscursus moet je dat vooral doen! Kan prima toch. Kijk even naar je verzekering ook, veel aanbieders vergoeden tot 200,- voor een cursus maar niet alle cursussen worden vergoed.
pi_151704833
Zit je bij de praktijk hier in de stad, pinq? (Even om die rare opmerkingen in mijn referentiekader te kunnen plaatsen :') )
  woensdag 15 april 2015 @ 11:28:46 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:24 schreef WupWup het volgende:
Zit je bij de praktijk hier in de stad, pinq? (Even om die rare opmerkingen in mijn referentiekader te kunnen plaatsen :') )
Ja ;)
pi_151705015
Ah. Tsja. Wat zullen we er eens van zeggen :')
Ik heb vertrouwen in hun kunde, maar ze zijn vreselijk aan het medicaliseren. Niet in de laatste plaats om dat echo-apparaat af te betalen :X Blijf dus zelf nadenken of je van alle aangeboden zorg gebruik wil maken.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:37:15 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151705153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:32 schreef WupWup het volgende:
Ah. Tsja. Wat zullen we er eens van zeggen :')
Ik heb vertrouwen in hun kunde, maar ze zijn vreselijk aan het medicaliseren. Niet in de laatste plaats om dat echo-apparaat af te betalen :X Blijf dus zelf nadenken of je van alle aangeboden zorg gebruik wil maken.
Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?
pi_151705206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:23 schreef pinquit het volgende:
Ze zei wel dat t voor mn lief misschien wel fijn is, omdat hij t nog nooit heeft meegemaakt.
Maar ze hebben een driedaagse cursus iets, met vooral heel veel informatie (van de praktijk zelf). Dat lijkt me wel iets dan :)
Zoals ik al zei, de mijne mag niet meer mee 😉

ik ga weer naar yoga denk ik. Eerste keer zo'n puf cursus gedaan van de thuiszorg. Op gegeven moment was het meer een klaaguurtje. En nu weet ik het wel, wil meer iets voor mezelf om te ontspannen. Wel veel gehad aan de ademhalingsoefeningen van de yoga.
pi_151705345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?
Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.

Bovendien, wat ik net zei, Max zat p70, niks té groot verder. Dus in die zin, bedenk goed als er over dat soort testen gesproken wordt wat je zelf wilt en of je het zelf wel zo nodig vindt.

Denk maar zo euhm... stel je komt met een neusverkoudheidje bij de huisarts en de huisarts begint gelijk over amandelen knippen en oren uitspuiten terwijl absoluut niet is aangetoond dat dit helpt voor je verkoudheid, maar de ingrepen an sich brengen wel weer andere risico's of interventies met zich mee. Zit je daarop te wachten als er eigk niet zoveel aan de hand is.
Om maar es effe een groeiecho met uitspuiten van je oren te vergelijken :Y)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:55:01 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151705658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.

Bovendien, wat ik net zei, Max zat p70, niks té groot verder. Dus in die zin, bedenk goed als er over dat soort testen gesproken wordt wat je zelf wilt en of je het zelf wel zo nodig vindt.

Denk maar zo euhm... stel je komt met een neusverkoudheidje bij de huisarts en de huisarts begint gelijk over amandelen knippen en oren uitspuiten terwijl absoluut niet is aangetoond dat dit helpt voor je verkoudheid, maar de ingrepen an sich brengen wel weer andere risico's of interventies met zich mee. Zit je daarop te wachten als er eigk niet zoveel aan de hand is.
Om maar es effe een groeiecho met uitspuiten van je oren te vergelijken :Y)
^O^ Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaat :') misbruik van hormonen :{w
pi_151705700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

^O^ Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaat :') misbruik van hormonen :{w
:D je hormonen moet je gewoon besteden aan kleertjes en nutteloos spul enzo. Daar geldt het wél voor. Die extra shirtjes/pakjes/rompertjes hebben heus toegevoegde waarde, echt heus echt!
pi_151705713
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
pi_151705715
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeit ;) linkjes/bronnen zijn welkom :9
pi_151705819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeit ;) linkjes/bronnen zijn welkom :9
vanmiddag kom k er op terug! moet nu zo naar school van de kinders ;)
maar idd vaker foetale nood en minder reserves dus. Ik beloof dat k er op terug kom.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:24:06 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151706467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten :D) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:30:37 #227
409579 LuDann
All the way
pi_151706603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

^O^ Ik snap m.
Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
  woensdag 15 april 2015 @ 12:33:16 #228
409579 LuDann
All the way
pi_151706664
Wij gaan de cursus Samen Bevallen doen trouwens. :9 B_N zit zo vaak in het buitenland dat hij er op die manier toch in weinig tijd goed op kan voorbereiden, het is het eerste kindje enzo... En het lijkt me wel gezellig. :Y Ik heb niemand in mijn vriendenkring met baby's dus ik vind dat contact met andere zwangeren wel fijn.
pi_151706709
Ik ga op zwangerschapsyoga. Ik heb yoga gekozen omdat me dat toch al aanspreekt. Daarnaast zit er in de cursus ook een bijeenkomst met osteophaat en draagdoekconsulente verweven, dus dat vind ik een plus. Oh! En een partnerles waarin partners ondersteunende massagetechnieken leren O+ .
pi_151706743
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
Nee meneer, wij weten alles al.

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
pi_151706828
Ik doe niet mee met MvM. Maar de verloskundige heeft mijn gegevens wel aan hen doorgegeven. Met mijn toestemming hoor. Maar ik kreeg serieus een SMS'je met de vraag of ze op dinsdag langs kon komen om me in te schrijven. Een SMS!?? Dat vind ik dus gewoon onfatsoenlijk. Ik heb er niet op gereageerd en ze heeft ook verder niks meer laten weten daarna.
pi_151706854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
Dat en omdat ik het een onprettig idee vind dat mijn baby hierdoor ook in de spammolen komt. Dat mag hij lekker zelf doen als hij 14 is, ofzo.
pi_151706875
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nul blije dozen aangevraagd, koop liever zelf spullen dan dat ik constant reclame krijg.
pi_151707104
Bluh, heb echt zo'n dag waarvan je 's ochtends om 10 uur al hoopt dat-ie snel om is... :6

Vanmorgen eerst al gemarteld bij de tandarts (m'n gebit is niet m'n sterkste feature zeg maar.. :X ). En vervolgens in een oeverloze discussie met m'n huisarts belandt die eindigde in opmerkingen over ethische bezwaren :') want blijkbaar is het nogal vreemd dat je vandaag de dag graag gebruik maakt van de medische kennis die er is om zo goed mogelijk voor je kind te kunnen zorgen ;(
Normaal gesproken zou ik er niet zo mee kunnen zitten, maar nu komt het toch harder aan ofzo. Geloof dat m'n hormonen met ruim 37 weken opeens gaan werken :')

/bluh

Verder doe ik vandaag dus lekker helemaal niks :) behalve het resultaat van m'n online shopsessie van gisteren aannemen van de postbode (verlof hebben is niet goed voor mijn bankrekening! ;) )

@cursus:
Hier (eerste kindje) gekozen om het niet te doen, omdat ik niet echt iets kon vinden wat me wel wat leek en ik er eigenlijk ook niet heel veel behoefte aan had. Wel naar een infoavond van zowel het ziekenhuis als de vk praktijk geweest; vooral die laatste vond ik wel nuttig.
pi_151707238
twist, waar ging die discussie met je ha over? Ik raak benieuwd :D
pi_151707714
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 15-04-2015 13:30:46 ]
pi_151708079
Rare huisarts twist! Het lijkt mij heel goed om zo'n onderzoek te verrichten, omdat je anders misschien wel te veel op haar gezondheid let terwijl er 70% kans is dat ze de genen niet heeft. En overleg met je vk/gyn?

Cursus; geen behoefte aan. Als ik niet goed puf zal ik vast wel een last minute uitleg krijgen van de gynaecoloog/verpleegkundige die op dat moment bij me is.

Vervelende spamtelefoon van ouders van nu; check. "Wilt u dan niet het beste voor uw kind?" :') hangt het beste dan van zo'n stom tijdschrift af?
pi_151708165
SPOILER
pi_151708186
Oh twee foto's op de kop. Ik zet ze wel vanavond er beter op ;)
pi_151708299
Ik wil graag zwangerschapsyoga doen. Bij mijn yoga kan dat vanaf 16 weken
  woensdag 15 april 2015 @ 13:39:33 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151708353
Oooh, die laatste O+ O+
ze zoeken elkaar nog niet op he :D

(sorry, ik heb echt een zwak voor tweelingecho's O+ O+ )
pi_151708388
Daui wat een tof plaatje met z'n tweetjes! O+
  woensdag 15 april 2015 @ 13:43:18 #243
396469 Nikooos
huizenlol.nl
  woensdag 15 april 2015 @ 13:45:48 #244
409579 LuDann
All the way
pi_151708513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:
SPOILER
Nohhh! O+
pi_151708668
Het leek net of ze aan het housen waren :)
nu voelt het wel opeens een stuk echter
pi_151708719
Wat tof Daui! O+

Ik ben zo benieuwd of mijn kleine ook beweegt op de volgende echo.. (volgende week vrijdag, nekplooimeting ivm combinatietest).
  woensdag 15 april 2015 @ 13:58:31 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151708863
Oohh Daui O+ geweldig!
pi_151708889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?
SPOILER
Nu weg :)
pi_151709067
DAUI omg!!! O+ O+ O+ och die tweelingecho's hč <3 <3

En Twist :o jemig... ik ben er echt even stil van. Wat een eh, bijzondere actie en wat raar dat het zoveel moeite moet kosten. Je kunt eventueel overwegen om de coeliakie-poli in het LUMC te bellen, weet niet of je dat al gedaan hebt? En anders via je verloskundige, dat zij overlegt met de lokale kinderarts?

Onze kinderarts begreep het direct en ging alles in orde maken voor ons. Ik vind het echt heel jammer voor je dat het zo moeizaam gaat bij jou. Ethische discussie my ass. Kom nou. Je kunt je júist afvragen hoe ethisch het is om je kind straks elke zoveel maanden te moeten gaan screenen als dat wellicht niet nodig is, terwijl een genotypering via ns-bloed niet belastend is.
Bovendien... we wachten wel tot de groeicurve afbuigt?? Ik zal je mijn ervaring daarmee besparen maar wij kampen daar nu nog steeds mee na 2 jaar dieet. Ik zou best eens een kopje koffie willen drinken met je huisarts en daar een stevige discussie over willen hebben. Alsof een groeivertraging een minimaal dingetje is ofzo :') Nee enig juist zo'n kind waarvoor je met 4 jaar nog steeds op de baby-afdeling kunt shoppen en waarvan het haar uitvalt als gevolg van ondervoeding. Rot toch op :r bahbah

SPOILER
  woensdag 15 april 2015 @ 14:19:49 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151709420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef twist02 het volgende:
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER
ja spuit elf, mignonnes reactie staat hierboven :+
Kwak
pi_151709429
Twist, moet je huisarts daar echt goedkeuring voor geven? Of kan het ook via je verloskundige of voor mijn part het cb als die voor de geboorte al iets met een kind doen?? Wat ontzettend frustrerend dat je zoveel moeite moet doen voor iets dat juist heel makkelijk en zonder belasting voor je kind kan worden onderzocht. Ethisch lijkt me in jouw geval echt niet relevant.

Daui, wat supertof, die tweelingecho O+ Gelukkig zijn het er gewoon twee! (al dacht ik als noob van die laatste foto heel snel 'oh daar rechts zit die derde!')
pi_151709816
@mignonne: jeetje van zulke lijntjes wordt je inderdaad niet blij nee :N

SPOILER
Maar goed, ik leg me er voor nu maar bij neer en ga me richten op leukere dingen ;)
pi_151711364
L-E-ke, ik ben benieuwd naar je bloeddruk. Ik duim voor lekker laag.
pi_151711485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:24 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten :D) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
Ze hebben wel een eigen apparaat zo te lezen, maar bij de intake staat niets over het nemen van een echo. En bij de termijnecho staat sowieso dat die rond de 10e week gebeurt. -O-

Heb nog niet echt het gevoel dat er iets komt :P maar ik denk dat het toch wat echter wordt met zo'n echo :p
  woensdag 15 april 2015 @ 15:43:52 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151711644
Dat wordt even afwachten dus. Termijnecho is tussen de 10 en 12 weken (maar echt minimaal 10.0 geloof ik), dus misschien kijken ze wel even of je vriendin al zo ver is ;). Zo'n knipperend vlekje maakt t wel wat echter idd :Y
pi_151711707
Even zonder bijlezen. De startdatum is 23 april O+
Nog een weekje!
pi_151711730
Jaaaa, goede echo voor Daui! *O* helemaal super! Wat een schattige krummels!

O+

@therealmb: ik had eerst een intake zonder echo, en bij 10+5 de termijn echo. Bij ons stond ook duidelijk in de brief dat er nog geen echo gemaakt ging worden bij de intake...
pi_151711868
Daui, wat een geweldige echo's O+

Twist, wat aan aardappel van een huisarts -O-

LE, ik duim voor je bloeddruk!

B5 heeft haar :D O+
pi_151712052
Ik heb vandaag echt het concentratievermorgen van een egel. Zo frustrerend...Ik wou dat ik een baan had waar ik door m'n agenda wel aan het werk bleef, omdat het werk maar blijft komen. Helaas moet ik mezelf de hele dag schoppen om aan het werk te gaan...
pi_151712113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag echt het concentratievermorgen van een egel. Zo frustrerend...Ik wou dat ik een baan had waar ik door m'n agenda wel aan het werk bleef, omdat het werk maar blijft komen. Helaas moet ik mezelf de hele dag schoppen om aan het werk te gaan...
Ik heb wel een volle agenda, maar hetzelfde probleem. Afspraken met clienten gaan prima (want dat moet), maar dan tussendoor de administratie...Uch.. -O-
pi_151712780
Het klopt! ❤️ Het hartje dan. En een goed gesprek. 😊 en bijna zwemles vergeten dus haasten haasten 😳
  woensdag 15 april 2015 @ 16:40:38 #262
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_151713186
Je mag toevoegen: 15 mei Luuksor - meisje! Hoewel alles er naar uit ziet dat het sneller gaat komen dan gepland..
pi_151714295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:40 schreef Luuksor het volgende:
Je mag toevoegen: 15 mei Luuksor - meisje! Hoewel alles er naar uit ziet dat het sneller gaat komen dan gepland..
oeh vertel waarom?! :D en gefeliciteerd! welkom *O*
pi_151714344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:
Het klopt! ❤️ Het hartje dan. En een goed gesprek. 😊 en bijna zwemles vergeten dus haasten haasten 😳
Fijn O+ O+

@jagar, nahw O+ vanavond maar een kommetje warme melk en zulks dan ;)
pi_151715568
Update: 130/80 en een kind dat exact volgens termijn groeit! Geen groeiachterstand, geen reden tot zorgen nu, wel controle zo vaak als ik wil ;)
pi_151715682
Fijn nieuws LE!
E.
pi_151715847
*O* Joepie L-E!
  woensdag 15 april 2015 @ 18:17:07 #268
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151715896
Fijn LE!
Ziggy played guitar
pi_151715997
Wat goed LE! *O*

Welkom Luuksor! Niet stiekem voordringen hč. :D
pi_151716498
Daui, Estrys en LE!! *O*

Vandaag is een goede dag denk ik, want de mijne was ook al dubbel zo groot als twee weken terug!! 18 hele millimeters is 'ie al 8) Hartje klopte gestaag door en 'het' had gewoon al de vorm van een kindje met een navelstrengetje en en en O+ O+ O+ :@
pi_151716657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:06 schreef L-E het volgende:
Update: 130/80 en een kind dat exact volgens termijn groeit! Geen groeiachterstand, geen reden tot zorgen nu, wel controle zo vaak als ik wil ;)
*O*
pi_151716677
Daui prachtige echo!

En een goede echo voor bloesem *O*
pi_151716767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn O+ O+

[ afbeelding ]
als ik ook zo schattig geweest zou zijn dan zou het natuurliijk geen probleem zijn...
pi_151717222
Jeej, goed echo nieuws en goede controles. *O*

Ik moet kraamzorg gaan regelen. Zorgverzekeraar heeft contracten met verschillende hier in de buurt, maar moet ze toch opbellen om mij via hun in te schrijven.

Het wordt De Kraamvogel of Allerzorg denk ik. Verder is het mij om het even, hoe je kraamverzorgster is, is toch maar afwachten.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:08:31 #275
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151717516
Njah als je bepaalde eisen hebt dan zijn ze er bij die daar niet aan kunnen voldoen zoals maar 1 kraamhulp ipv elke dag 1 etc etc. En sommige gaan heel anders om met bepaalde dingen.
Maar als je totala geen wensen hebt dan zit je idd sowieso goed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151717573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn O+ O+

[ afbeelding ]
Ik wil zo'n egeltje!!! Waar kank die halen?? O+

Volgens mij heb ik weer een boost hormonen gehad ofzo: de laatste week was de misselijkheid wel een eind gezakt overdag, maar vandaag ist weer drama.

Oh en ik ben mijn wekenwissel gisteren vergeten, 11+1 inmiddels. Op naar de 12 weken mijlpaal!

[ Bericht 10% gewijzigd door silliegirl op 15-04-2015 19:19:42 ]
pi_151718166
LE *O* Daui *O* en Estrys *O*.
Fijne berichten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151719764
Jaaa! Voor het hartje van Estrys en de gezellige baby's van Daui mag natuurlijk ook nog gejuicht worden! *O*
pi_151720182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?
SPOILER
Nu weg :)
Dank! Interessante materie wel. Ik nam altijd aan dat hij zo slecht ter wereld kwam (foetale nood idd, en een apgar van 3) puur vanwege mijn PE, nooit geweten dat zijn groeiachterstand ook zo'n invloed zou hebben.
pi_151720573
En *O* voor het mooie weer!
Ik ga zo'n rieten strandhoed bij de h&m halen tegen de zon
  woensdag 15 april 2015 @ 20:28:41 #281
409579 LuDann
All the way
pi_151720581
Wat fijn van de goede echo Estrys! En LE super dat je bloeddruk in orde is. :Y

De eerste warme dag en ik houd spontaan een hoop vocht vast. Dat wordt nog leuk deze zomer, blegh. Ben er een beetje beroerd van geloof ik.
pi_151720944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:28 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn van de goede echo Estrys! En LE super dat je bloeddruk in orde is. :Y

De eerste warme dag en ik houd spontaan een hoop vocht vast. Dat wordt nog leuk deze zomer, blegh. Ben er een beetje beroerd van geloof ik.
Veel blijven drinken!
Ik hield bij allebei onwijs veel vocht vast. Dat je van die benen hebt waar mn 80jarige oma met slecht gereguleerde diabetes nog van schrok :') eerste keer was k in augustus uitgerekend, 2e keer in februari :D ik ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik stel me maar in op weer veel vocht en dus weer veel aankomen. Hoewel ik tot nu toe niets aangekomen ben, maar goed, geef me nog een week of 10 :')

LE wat een goed nieuws!! Supersuperfijn dat alles okay was!
pi_151721036
Ik ben overigens nog steeds een tikje in shock dat dit kind gewoon gemiddeld is. Mijn oudste kwam met 40 weken na een compleet gezonde zwangerschap en was 'maar' 2885: zat dus ook aan de onderkant van de curve. Het voelt nu alsof we mogelijk een joekel van een kind krijgen, als ze zo blijft groeien is ze 3300 bij 40 weken, omfg :D O+
  woensdag 15 april 2015 @ 20:39:09 #284
409579 LuDann
All the way
pi_151721117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Veel blijven drinken!
Ik hield bij allebei onwijs veel vocht vast. Dat je van die benen hebt waar mn 80jarige oma met slecht gereguleerde diabetes nog van schrok :') eerste keer was k in augustus uitgerekend, 2e keer in februari :D ik ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik stel me maar in op weer veel vocht en dus weer veel aankomen. Hoewel ik tot nu toe niets aangekomen ben, maar goed, geef me nog een week of 10 :')

LE wat een goed nieuws!! Supersuperfijn dat alles okay was!
Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant. :P
pi_151721270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant. :P
geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan kon :') :D ik zou niet weten waarom js dat niet moet doen. Bij mn 2e droeg ik neppe uggs van de H&M, maat 42 :') (ik heb maat 39...). Gut wat was ik die dingen zat aan t eind zeg.
pi_151721507
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzo :P maar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:48:34 #287
409579 LuDann
All the way
pi_151721665
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan kon :') :D ik zou niet weten waarom js dat niet moet doen. Bij mn 2e droeg ik neppe uggs van de H&M, maat 42 :') (ik heb maat 39...). Gut wat was ik die dingen zat aan t eind zeg.
Iets met je voeten niet goed kunnen afwikkelen waardoor de doorstroming geblokkeerd werd ofzo. Ik draag graag slippers dus ik trek ze liever wel gewoon aan! Moet er niet aan denken in warme gympen te lopen met lekkere weer.

3 schoenmaten groter! :o Ik hoop dat het hier niet zo ver komt, al zie ik wel dat een litteken op mijn voet al helemaal uitgerekt is dus ik vrees dat het niet bij mijn maatje 38 blijft dan. :') Mijn voeten doen vandaag te veel zeer om ze in schoenen te proberen te proppen.
pi_151721793
3 schoenmaten groter, dan heb ik maat 47... :+ :o Hoop dat het hier niet zover komt...

Zie sowieso wel een beetje tegen hoogzwanger en de zomer op, maar goed, dat komt ook vast goed...
  woensdag 15 april 2015 @ 20:51:40 #289
409579 LuDann
All the way
pi_151721848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzo :P maar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.
pi_151721958
Was jij het ook niet die dingen in je been ging schrijven Mignonne?

Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op. }:| Ik haat dat ding.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:54:33 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151722001
quote:
Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomer O+
pi_151722037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:

Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op. }:| Ik haat dat ding.
Serieus, dat gebeurt nog?
pi_151722040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.
ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.
Sterkte met je voet, hopelijk snel verbetering.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:55:24 #294
409579 LuDann
All the way
pi_151722054
Ik heb een spatader op mijn buik. ;(
pi_151722077
quote:
Maar toch geen steunkousen onder een korte broek of rok mag ik hopen? dan zijn die voetjes nog eens niet zo lelijk 😂
pi_151722092
quote:

Hahahaha ja! Fok! Had k erin gezet :D
  woensdag 15 april 2015 @ 20:56:32 #297
409579 LuDann
All the way
pi_151722120
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.
Sterkte met je voet, hopelijk snel verbetering.
Ja, dat vermoed ik ook. Dank je wel. :)
pi_151722216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:54 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomer O+
dat kan io me voorstellen :Y ik heb er echt geen seconde last van gehad dus meh.
pi_151723296
Een voordeel aan het warme weer vind ik wel dat ik veel minder last van mijn blaas heb. Bijna mijn hele zwangerschap was het koud en moest ik meteen weer plassen als ik buiten kwam maar nu met de stijgende temperaturen (althans daar wijt ik het aan :+) is het veel minder geworden. Zo fijn.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:27:35 #300
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151723719
Het lijkt me niet erg om hoogzomer zwanger te zijn. Lekker maxirokken en hemdjes en slippers zo aanschuiven. En tijdens verlof lekker op een ligstoel in de tuin. Ik ben sowieso dol op warmte, in een Aziatisch klimaat vertoef ik voortreffelijk. O+
Maar misschien denk ik er straks hoogzwanger heel anders over. :+
pi_151728352
quote:

Ik ben juist wel blij dat ik bij de verloskundige op de weegschaal mag :') heb er thuis geen (vind die dingen totaal nutteloos om thuis te hebben) maar ben wel benieuwd hoeveel baby(vet) erbij is gekomen elke keer. Maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik in eerste instantie wat afgevallen ben, als er elke keer vijf kilo bij zou komen zou ik er ook niet zo gelukkig van worden. Zit nu met 24 weken op +3,5.

En afgezien van sokken die na het uittrekken nog in m'n voeten staan gelukkig geen last van vocht nog hier. Maar mijn zus had flinke stalpoten en aangezien wij veel op elkaar lijken verwacht ik dat er later nog wel wat aan zit te komen. Maar ach, dat zien we dan wel weer!

Edit: shit, de laatste post. Ik zit mobiel dus kan de OP niet meenemen bij het openen van een nieuw topic. Als iemand zich geroepen voelt om dat te doen, graag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')