abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2015 @ 12:24:06 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151706467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten :D) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:30:37 #227
409579 LuDann
All the way
pi_151706603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

^O^ Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaat :') misbruik van hormonen :{w
Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
  woensdag 15 april 2015 @ 12:33:16 #228
409579 LuDann
All the way
pi_151706664
Wij gaan de cursus Samen Bevallen doen trouwens. :9 B_N zit zo vaak in het buitenland dat hij er op die manier toch in weinig tijd goed op kan voorbereiden, het is het eerste kindje enzo... En het lijkt me wel gezellig. :Y Ik heb niemand in mijn vriendenkring met baby's dus ik vind dat contact met andere zwangeren wel fijn.
pi_151706709
Ik ga op zwangerschapsyoga. Ik heb yoga gekozen omdat me dat toch al aanspreekt. Daarnaast zit er in de cursus ook een bijeenkomst met osteophaat en draagdoekconsulente verweven, dus dat vind ik een plus. Oh! En een partnerles waarin partners ondersteunende massagetechnieken leren O+ .
pi_151706743
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
Nee meneer, wij weten alles al.

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151706828
Ik doe niet mee met MvM. Maar de verloskundige heeft mijn gegevens wel aan hen doorgegeven. Met mijn toestemming hoor. Maar ik kreeg serieus een SMS'je met de vraag of ze op dinsdag langs kon komen om me in te schrijven. Een SMS!?? Dat vind ik dus gewoon onfatsoenlijk. Ik heb er niet op gereageerd en ze heeft ook verder niks meer laten weten daarna.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151706854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
Dat en omdat ik het een onprettig idee vind dat mijn baby hierdoor ook in de spammolen komt. Dat mag hij lekker zelf doen als hij 14 is, ofzo.
pi_151706875
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nul blije dozen aangevraagd, koop liever zelf spullen dan dat ik constant reclame krijg.
pi_151707104
Bluh, heb echt zo'n dag waarvan je 's ochtends om 10 uur al hoopt dat-ie snel om is... :6

Vanmorgen eerst al gemarteld bij de tandarts (m'n gebit is niet m'n sterkste feature zeg maar.. :X ). En vervolgens in een oeverloze discussie met m'n huisarts belandt die eindigde in opmerkingen over ethische bezwaren :') want blijkbaar is het nogal vreemd dat je vandaag de dag graag gebruik maakt van de medische kennis die er is om zo goed mogelijk voor je kind te kunnen zorgen ;(
Normaal gesproken zou ik er niet zo mee kunnen zitten, maar nu komt het toch harder aan ofzo. Geloof dat m'n hormonen met ruim 37 weken opeens gaan werken :')

/bluh

Verder doe ik vandaag dus lekker helemaal niks :) behalve het resultaat van m'n online shopsessie van gisteren aannemen van de postbode (verlof hebben is niet goed voor mijn bankrekening! ;) )

@cursus:
Hier (eerste kindje) gekozen om het niet te doen, omdat ik niet echt iets kon vinden wat me wel wat leek en ik er eigenlijk ook niet heel veel behoefte aan had. Wel naar een infoavond van zowel het ziekenhuis als de vk praktijk geweest; vooral die laatste vond ik wel nuttig.
pi_151707238
twist, waar ging die discussie met je ha over? Ik raak benieuwd :D
pi_151707714
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 15-04-2015 13:30:46 ]
pi_151708079
Rare huisarts twist! Het lijkt mij heel goed om zo'n onderzoek te verrichten, omdat je anders misschien wel te veel op haar gezondheid let terwijl er 70% kans is dat ze de genen niet heeft. En overleg met je vk/gyn?

Cursus; geen behoefte aan. Als ik niet goed puf zal ik vast wel een last minute uitleg krijgen van de gynaecoloog/verpleegkundige die op dat moment bij me is.

Vervelende spamtelefoon van ouders van nu; check. "Wilt u dan niet het beste voor uw kind?" :') hangt het beste dan van zo'n stom tijdschrift af?
pi_151708165
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151708186
Oh twee foto's op de kop. Ik zet ze wel vanavond er beter op ;)
pi_151708299
Ik wil graag zwangerschapsyoga doen. Bij mijn yoga kan dat vanaf 16 weken
  woensdag 15 april 2015 @ 13:39:33 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151708353
Oooh, die laatste O+ O+
ze zoeken elkaar nog niet op he :D

(sorry, ik heb echt een zwak voor tweelingecho's O+ O+ )
pi_151708388
Daui wat een tof plaatje met z'n tweetjes! O+
  woensdag 15 april 2015 @ 13:43:18 #243
396469 Nikooos
huizenlol.nl
  woensdag 15 april 2015 @ 13:45:48 #244
409579 LuDann
All the way
pi_151708513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:
SPOILER
Nohhh! O+
pi_151708668
Het leek net of ze aan het housen waren :)
nu voelt het wel opeens een stuk echter
pi_151708719
Wat tof Daui! O+

Ik ben zo benieuwd of mijn kleine ook beweegt op de volgende echo.. (volgende week vrijdag, nekplooimeting ivm combinatietest).
  woensdag 15 april 2015 @ 13:58:31 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151708863
Oohh Daui O+ geweldig!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151708889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeit ;) linkjes/bronnen zijn welkom :9
Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?
SPOILER
Nu weg :)
:)
pi_151709067
DAUI omg!!! O+ O+ O+ och die tweelingecho's hè <3 <3

En Twist :o jemig... ik ben er echt even stil van. Wat een eh, bijzondere actie en wat raar dat het zoveel moeite moet kosten. Je kunt eventueel overwegen om de coeliakie-poli in het LUMC te bellen, weet niet of je dat al gedaan hebt? En anders via je verloskundige, dat zij overlegt met de lokale kinderarts?

Onze kinderarts begreep het direct en ging alles in orde maken voor ons. Ik vind het echt heel jammer voor je dat het zo moeizaam gaat bij jou. Ethische discussie my ass. Kom nou. Je kunt je júist afvragen hoe ethisch het is om je kind straks elke zoveel maanden te moeten gaan screenen als dat wellicht niet nodig is, terwijl een genotypering via ns-bloed niet belastend is.
Bovendien... we wachten wel tot de groeicurve afbuigt?? Ik zal je mijn ervaring daarmee besparen maar wij kampen daar nu nog steeds mee na 2 jaar dieet. Ik zou best eens een kopje koffie willen drinken met je huisarts en daar een stevige discussie over willen hebben. Alsof een groeivertraging een minimaal dingetje is ofzo :') Nee enig juist zo'n kind waarvoor je met 4 jaar nog steeds op de baby-afdeling kunt shoppen en waarvan het haar uitvalt als gevolg van ondervoeding. Rot toch op :r bahbah

SPOILER
:)
  woensdag 15 april 2015 @ 14:19:49 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151709420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef twist02 het volgende:
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER
ja spuit elf, mignonnes reactie staat hierboven :+
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')