abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151704384
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:06 schreef Limone het volgende:

[..]

;(
Ga jij je tegeltje nou maar drukken :P
:)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:07:26 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704389
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:06 schreef Limone het volgende:

[..]

;(
Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300g :o :o holy shit!

O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151704404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... :o :o holy shit!
:7 babysaurus in teh house!!
  woensdag 15 april 2015 @ 11:08:52 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704417
Met van die opvreet-dij'tjes :9
pi_151704491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:07 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit betekent dat als Mignonne een jongen krijgt... en E was 4300g :o :o holy shit!

O+
Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweede :P Dus dan zou k zo rond 4,4 uitkomen ofzo? Dat overleef k wel joh.

Ik maak me geen zorgen. Te groot + problemen (bij een niet-ingeleidde bevalling) is echt héél zeldzaam. Te klein + problemen is veel meer een factor waar mensen zich zorgen over zouden moeten maken. Echt veel te kleine kindjes hebben doorgaans maar weinig reserves om een bevalling goed te doorstaan. Ik begrijp al die paniekvoetbal door artsen en verloskundigen over groot dan ook nooit zo.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:12:51 #206
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704516
Maargoed, ik was net bij vk voor controle!

Ze kon t hartje niet vinden, en 't echomachien stond tóch al aan, dus whatevz :P weer even gebabyloerd O+ En een kloppend hartje gelukkig O+
Verder alles qua bloed enz. goed, dus yay.

Wat vinden jullie van een zwangerschapscursus? De vk mocht er geen mening over geven :?
Dus ik vroeg nog van: jamaaer je hebt vast wel eens vrouwen gesproken die een bevalling met en een bevalling zonder hebben gedaan? En wat was t resultaat? wat vonden ze er zelf van? :')
Maar ze kon alleen zeggen dat ze soms wel vond dat vrouwen beter voorbereid aan de bevalling begonnen.
Maargoed ik heb t dus vorige keer niet gedaan omdat ik dacht: hoeee kan je je voorbereiden op iets waarvan je gewoon niet weet hoe het gaat zijn?

Wat vinden jullie?
  woensdag 15 april 2015 @ 11:17:02 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151704631
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Alleen een tweede is zwaarder dan de eerste. Het blijft geen feest, een derde vierde vijfde valt op dezelfde curve als de tweede :P Dus dan zou k zo rond 4,4 uitkomen ofzo? Dat overleef k wel joh.

Ik maak me geen zorgen. Te groot + problemen (bij een niet-ingeleidde bevalling) is echt héél zeldzaam. Te klein + problemen is veel meer een factor waar mensen zich zorgen over zouden moeten maken. Echt veel te kleine kindjes hebben doorgaans maar weinig reserves om een bevalling goed te doorstaan. Ik begrijp al die paniekvoetbal door artsen en verloskundigen over groot dan ook nooit zo.
in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...

zij was 7 pond
broertje 1 9 pond
broertje 2 11 pond
zusje 13 pond

omfg. ):O

en vlgs mij nog allemaal thuis geboren ook. gewicht van de jongste was een kleine surprise.
Kwak
pi_151704692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:12 schreef pinquit het volgende:
Maargoed, ik was net bij vk voor controle!

Ze kon t hartje niet vinden, en 't echomachien stond tóch al aan, dus whatevz :P weer even gebabyloerd O+ En een kloppend hartje gelukkig O+
Verder alles qua bloed enz. goed, dus yay.

Wat vinden jullie van een zwangerschapscursus? De vk mocht er geen mening over geven :?
Dus ik vroeg nog van: jamaaer je hebt vast wel eens vrouwen gesproken die een bevalling met en een bevalling zonder hebben gedaan? En wat was t resultaat? wat vonden ze er zelf van? :')
Maar ze kon alleen zeggen dat ze soms wel vond dat vrouwen beter voorbereid aan de bevalling begonnen.
Maargoed ik heb t dus vorige keer niet gedaan omdat ik dacht: hoeee kan je je voorbereiden op iets waarvan je gewoon niet weet hoe het gaat zijn?

Wat vinden jullie?
yay fijn dat je ff kon spieken O+ en yay voor de sticker!

mjach koersoes smoersoes. Soms hebben mensen idd een beter beeld van een wat een bevalling inhoudt en hoe dat in zn werk gaat ja als ze een cursus gedaan hebben. Ik gok dat jij inmiddels wel weet hoe een baby eruit komt :P

Ik geef mensen meestal het advies om te kijken naar wat ze met zo'n cursus willen bereiken. Zijn ze bang voor pijn en/of gebrek aan vertrouwen om wat voor reden dan ook tijdens de zwangerschap dan is haptonomische zwangerschapsbegeleiding echt een aanrader.

Zijn mensen op zoek naar manieren om 'goed' te bevallen dan is een hands-on cursus zoals hypnobirthing wel wat, die je handvatten geeft van hoe je om gaat met bevallen enz.

Zoeken mensen vooral wat info, kleinere oefeningen/ontspanning en gezellig samen zijn dan is yoga of de reguliere zwangerschapsklasjes wel iets.

Wil je graag samen met je partner op cursus, dan Samen Bevallen bijvoorbeeld.

Wil je vooral graag fit en in shape blijven en ligt daar de nadruk voor jou op dan is Zwanger & Fit iets of nog leuker, MomInBalance. Of zoiets als zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld

En heb je gewoon niet zo heel veel behoefte aan een cursus, je bevalt ook méér dan prima zonder cursus, een keertje meepuffen door je verloskundige en je hebt de ademhalingtechniek ook weer onder de knie en verder komt de baby er linksom of rechtsom wel uit :Y)

Kortom, zoveel mensen/wensen zoveel cursus-mogelijkheden.
pi_151704699
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

in mijn klas zat een meisje, de oudste, en daar werd elk volgend kind twee pond zwaarder dan de vorige zo'n beetje...

zij was 7 pond
broertje 1 9 pond
broertje 2 11 pond
zusje 13 pond

omfg. ):O

en vlgs mij nog allemaal thuis geboren ook. gewicht van de jongste was een kleine surprise.
Echt? die stijgende lijn zag ze zelf niet aankomen? :D haha
  woensdag 15 april 2015 @ 11:21:19 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151704743
Oh ja, een zwangerschapscursus. Ik probeer me al 10 weken toe te zetten om me aan te melden. Ik heb echt grof uitstelgedrag, wat betreft mijn (gebrek aan) voorbereidingen lijkt het alsof ik zwanger ben van de 3e ofzo. ;( Met ruim 26 weken moet ik me maar eens gaan aanmelden voor zo'n cursus en misschien ook eens aan de kamer beginnen. Ik heb al wel een plank van de boekenkast die weg moet uit die kamer uitgeruimd. *)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 15 april 2015 @ 11:22:17 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:19 schreef mignonne het volgende:

[..]

yay fijn dat je ff kon spieken O+ en yay voor de sticker!

mjach koersoes smoersoes. Soms hebben mensen idd een beter beeld van een wat een bevalling inhoudt en hoe dat in zn werk gaat ja als ze een cursus gedaan hebben. Ik gok dat jij inmiddels wel weet hoe een baby eruit komt :P

Ik geef mensen meestal het advies om te kijken naar wat ze met zo'n cursus willen bereiken. Zijn ze bang voor pijn en/of gebrek aan vertrouwen om wat voor reden dan ook tijdens de zwangerschap dan is haptonomische zwangerschapsbegeleiding echt een aanrader.

Zijn mensen op zoek naar manieren om 'goed' te bevallen dan is een hands-on cursus zoals hypnobirthing wel wat, die je handvatten geeft van hoe je om gaat met bevallen enz.

Zoeken mensen vooral wat info, kleinere oefeningen/ontspanning en gezellig samen zijn dan is yoga of de reguliere zwangerschapsklasjes wel iets.

Wil je graag samen met je partner op cursus, dan Samen Bevallen bijvoorbeeld.

Wil je vooral graag fit en in shape blijven en ligt daar de nadruk voor jou op dan is Zwanger & Fit iets of nog leuker, MomInBalance. Of zoiets als zwangerschapszwemmen bijvoorbeeld

En heb je gewoon niet zo heel veel behoefte aan een cursus, je bevalt ook méér dan prima zonder cursus, een keertje meepuffen door je verloskundige en je hebt de ademhalingtechniek ook weer onder de knie en verder komt de baby er linksom of rechtsom wel uit :Y)

Kortom, zoveel mensen/wensen zoveel cursus-mogelijkheden.
Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffen ;( Maar ik weet niet of je een weeënstorm uberhaupt kan wegpuffen :')

't gemis aan techniek en het 'wtf ben ik eik aan t doen?'-gevoel vond ik ergens wel heel vervelend, maar ik denk dat ik t nu wel kan? al-tijd-is-kort-jak-je-zieeeek enzo? :') toch? :P
pi_151704777
oh en ik heb net als jij geen cursus gedaan, bij allebei niet.
Mijn buurvrouw die kirrend stond te blapen over dat ze na 2 jaar nog steeds contact had met haar 'klasje' gaf voor mij de doorslag. Daar zat k niet op te wachten :') :D
  woensdag 15 april 2015 @ 11:23:47 #213
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704802
Ze zei wel dat t voor mn lief misschien wel fijn is, omdat hij t nog nooit heeft meegemaakt.
Maar ze hebben een driedaagse cursus iets, met vooral heel veel informatie (van de praktijk zelf). Dat lijkt me wel iets dan :)

[ Bericht 3% gewijzigd door pinquit op 15-04-2015 11:30:51 ]
pi_151704813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:22 schreef pinquit het volgende:

[..]

Naja ik had de vorige keer wel zoiets van: omg ik weet niet eens hoe ik deze weeënstorm moet wegpuffen ;( Maar ik weet niet of je een weeënstorm uberhaupt kan wegpuffen :')

't gemis aan techniek en het 'wtf ben ik eik aan t doen?'-gevoel vond ik ergens wel heel vervelend, maar ik denk dat ik t nu wel kan? al-tijd-is-kort-jak-je-zieeeek enzo? :') toch? :P
Er is als t goed is wel eea veranderd in de tussentijd aan begeleiding. Als het goed is blijft je verloskundige nu vanaf een cm of 4 bij je en kan ze je idd helpen. En je hebt nu natuurlijk je lief bij je die je ook kan helpen.

Maar als je je fijner voelt met een opfriscursus moet je dat vooral doen! Kan prima toch. Kijk even naar je verzekering ook, veel aanbieders vergoeden tot 200,- voor een cursus maar niet alle cursussen worden vergoed.
pi_151704833
Zit je bij de praktijk hier in de stad, pinq? (Even om die rare opmerkingen in mijn referentiekader te kunnen plaatsen :') )
  woensdag 15 april 2015 @ 11:28:46 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151704940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:24 schreef WupWup het volgende:
Zit je bij de praktijk hier in de stad, pinq? (Even om die rare opmerkingen in mijn referentiekader te kunnen plaatsen :') )
Ja ;)
pi_151705015
Ah. Tsja. Wat zullen we er eens van zeggen :')
Ik heb vertrouwen in hun kunde, maar ze zijn vreselijk aan het medicaliseren. Niet in de laatste plaats om dat echo-apparaat af te betalen :X Blijf dus zelf nadenken of je van alle aangeboden zorg gebruik wil maken.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:37:15 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151705153
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:32 schreef WupWup het volgende:
Ah. Tsja. Wat zullen we er eens van zeggen :')
Ik heb vertrouwen in hun kunde, maar ze zijn vreselijk aan het medicaliseren. Niet in de laatste plaats om dat echo-apparaat af te betalen :X Blijf dus zelf nadenken of je van alle aangeboden zorg gebruik wil maken.
Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?
pi_151705206
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:23 schreef pinquit het volgende:
Ze zei wel dat t voor mn lief misschien wel fijn is, omdat hij t nog nooit heeft meegemaakt.
Maar ze hebben een driedaagse cursus iets, met vooral heel veel informatie (van de praktijk zelf). Dat lijkt me wel iets dan :)
Zoals ik al zei, de mijne mag niet meer mee 😉

ik ga weer naar yoga denk ik. Eerste keer zo'n puf cursus gedaan van de thuiszorg. Op gegeven moment was het meer een klaaguurtje. En nu weet ik het wel, wil meer iets voor mezelf om te ontspannen. Wel veel gehad aan de ademhalingsoefeningen van de yoga.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_151705345
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hm, hoe bedoel je precies? Welke aangeboden zorg is twijfelachtig dan?
Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.

Bovendien, wat ik net zei, Max zat p70, niks té groot verder. Dus in die zin, bedenk goed als er over dat soort testen gesproken wordt wat je zelf wilt en of je het zelf wel zo nodig vindt.

Denk maar zo euhm... stel je komt met een neusverkoudheidje bij de huisarts en de huisarts begint gelijk over amandelen knippen en oren uitspuiten terwijl absoluut niet is aangetoond dat dit helpt voor je verkoudheid, maar de ingrepen an sich brengen wel weer andere risico's of interventies met zich mee. Zit je daarop te wachten als er eigk niet zoveel aan de hand is.
Om maar es effe een groeiecho met uitspuiten van je oren te vergelijken :Y)
  woensdag 15 april 2015 @ 11:55:01 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151705658
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik kan niet voor wup spreken, maar ik vind de uitspraak "je eerste was 4 kilo en realiseer je wel blabla" een beetje dubieus. Het zou me niet verbazen als ze dan aan willen komen met suikertesten en groei-echo's enzo. Een hoop praktijken zijn tegenwoordig erg van de groeiecho's terwijl de voorspellende waarde daarvan voor grote kinderen nihil is. Niet EBP zeg maar.

Bovendien, wat ik net zei, Max zat p70, niks té groot verder. Dus in die zin, bedenk goed als er over dat soort testen gesproken wordt wat je zelf wilt en of je het zelf wel zo nodig vindt.

Denk maar zo euhm... stel je komt met een neusverkoudheidje bij de huisarts en de huisarts begint gelijk over amandelen knippen en oren uitspuiten terwijl absoluut niet is aangetoond dat dit helpt voor je verkoudheid, maar de ingrepen an sich brengen wel weer andere risico's of interventies met zich mee. Zit je daarop te wachten als er eigk niet zoveel aan de hand is.
Om maar es effe een groeiecho met uitspuiten van je oren te vergelijken :Y)
^O^ Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaat :') misbruik van hormonen :{w
pi_151705700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

^O^ Ik snap m.
Wel flauw vind ik, zwangere vrouwen zijn zo makkelijk te manipuleren als het om zulke dingen gaat :') misbruik van hormonen :{w
:D je hormonen moet je gewoon besteden aan kleertjes en nutteloos spul enzo. Daar geldt het wél voor. Die extra shirtjes/pakjes/rompertjes hebben heus toegevoegde waarde, echt heus echt!
pi_151705713
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
pi_151705715
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeit ;) linkjes/bronnen zijn welkom :9
pi_151705819
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
mignonne, hoe zit dat dan precies met kleinere kindjes en een bevalling? Treedt er vaker foetale nood op bij die kindjes? En waarom dan? Je snapt wel waarom dit me boeit ;) linkjes/bronnen zijn welkom :9
vanmiddag kom k er op terug! moet nu zo naar school van de kinders ;)
maar idd vaker foetale nood en minder reserves dus. Ik beloof dat k er op terug kom.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:24:06 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151706467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef tharealmb het volgende:
Vrijdag eerste intake bij de verloskundige. vriendin is dan ~9 weken. Doen ze dan direct een echo normaal gesproken?
Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten :D) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
  woensdag 15 april 2015 @ 12:30:37 #227
409579 LuDann
All the way
pi_151706603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

^O^ Ik snap m.
Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
  woensdag 15 april 2015 @ 12:33:16 #228
409579 LuDann
All the way
pi_151706664
Wij gaan de cursus Samen Bevallen doen trouwens. :9 B_N zit zo vaak in het buitenland dat hij er op die manier toch in weinig tijd goed op kan voorbereiden, het is het eerste kindje enzo... En het lijkt me wel gezellig. :Y Ik heb niemand in mijn vriendenkring met baby's dus ik vind dat contact met andere zwangeren wel fijn.
pi_151706709
Ik ga op zwangerschapsyoga. Ik heb yoga gekozen omdat me dat toch al aanspreekt. Daarnaast zit er in de cursus ook een bijeenkomst met osteophaat en draagdoekconsulente verweven, dus dat vind ik een plus. Oh! En een partnerles waarin partners ondersteunende massagetechnieken leren O+ .
pi_151706743
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vind het echt bizar hoe die baby business in elkaar zit, dat heb ik nooit geweten. Toen ik een week of 12 was werd ik opgebeld door een callcenter met een aanbieding voor een abbo op zo'n tijdschrift als Wij of Ouders van Nu. Daar had ik geen zin in, kreeg ik nog wel de opmerking "U heeft dus geen interesse in tips en adviezen die u kunnen helpen bij de opvoeding van een kind?" Flikker toch op man, mij een schuldgevoel aanpraten omdat ik geen duur abbo op een in mijn ogen vrij nutteloos tijdschrift wil. :D :')
Nee meneer, wij weten alles al.

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
pi_151706828
Ik doe niet mee met MvM. Maar de verloskundige heeft mijn gegevens wel aan hen doorgegeven. Met mijn toestemming hoor. Maar ik kreeg serieus een SMS'je met de vraag of ze op dinsdag langs kon komen om me in te schrijven. Een SMS!?? Dat vind ik dus gewoon onfatsoenlijk. Ik heb er niet op gereageerd en ze heeft ook verder niks meer laten weten daarna.
pi_151706854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik nergens blije dozen op ga halen. Ik word daar namelijk helemaal niet blij van, die spammolen.
Dat en omdat ik het een onprettig idee vind dat mijn baby hierdoor ook in de spammolen komt. Dat mag hij lekker zelf doen als hij 14 is, ofzo.
pi_151706875
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nul blije dozen aangevraagd, koop liever zelf spullen dan dat ik constant reclame krijg.
pi_151707104
Bluh, heb echt zo'n dag waarvan je 's ochtends om 10 uur al hoopt dat-ie snel om is... :6

Vanmorgen eerst al gemarteld bij de tandarts (m'n gebit is niet m'n sterkste feature zeg maar.. :X ). En vervolgens in een oeverloze discussie met m'n huisarts belandt die eindigde in opmerkingen over ethische bezwaren :') want blijkbaar is het nogal vreemd dat je vandaag de dag graag gebruik maakt van de medische kennis die er is om zo goed mogelijk voor je kind te kunnen zorgen ;(
Normaal gesproken zou ik er niet zo mee kunnen zitten, maar nu komt het toch harder aan ofzo. Geloof dat m'n hormonen met ruim 37 weken opeens gaan werken :')

/bluh

Verder doe ik vandaag dus lekker helemaal niks :) behalve het resultaat van m'n online shopsessie van gisteren aannemen van de postbode (verlof hebben is niet goed voor mijn bankrekening! ;) )

@cursus:
Hier (eerste kindje) gekozen om het niet te doen, omdat ik niet echt iets kon vinden wat me wel wat leek en ik er eigenlijk ook niet heel veel behoefte aan had. Wel naar een infoavond van zowel het ziekenhuis als de vk praktijk geweest; vooral die laatste vond ik wel nuttig.
pi_151707238
twist, waar ging die discussie met je ha over? Ik raak benieuwd :D
pi_151707714
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 15-04-2015 13:30:46 ]
pi_151708079
Rare huisarts twist! Het lijkt mij heel goed om zo'n onderzoek te verrichten, omdat je anders misschien wel te veel op haar gezondheid let terwijl er 70% kans is dat ze de genen niet heeft. En overleg met je vk/gyn?

Cursus; geen behoefte aan. Als ik niet goed puf zal ik vast wel een last minute uitleg krijgen van de gynaecoloog/verpleegkundige die op dat moment bij me is.

Vervelende spamtelefoon van ouders van nu; check. "Wilt u dan niet het beste voor uw kind?" :') hangt het beste dan van zo'n stom tijdschrift af?
pi_151708165
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_151708186
Oh twee foto's op de kop. Ik zet ze wel vanavond er beter op ;)
pi_151708299
Ik wil graag zwangerschapsyoga doen. Bij mijn yoga kan dat vanaf 16 weken
  woensdag 15 april 2015 @ 13:39:33 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_151708353
Oooh, die laatste O+ O+
ze zoeken elkaar nog niet op he :D

(sorry, ik heb echt een zwak voor tweelingecho's O+ O+ )
pi_151708388
Daui wat een tof plaatje met z'n tweetjes! O+
  woensdag 15 april 2015 @ 13:43:18 #243
396469 Nikooos
huizenlol.nl
  woensdag 15 april 2015 @ 13:45:48 #244
409579 LuDann
All the way
pi_151708513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:33 schreef Daui het volgende:
SPOILER
Nohhh! O+
pi_151708668
Het leek net of ze aan het housen waren :)
nu voelt het wel opeens een stuk echter
pi_151708719
Wat tof Daui! O+

Ik ben zo benieuwd of mijn kleine ook beweegt op de volgende echo.. (volgende week vrijdag, nekplooimeting ivm combinatietest).
  woensdag 15 april 2015 @ 13:58:31 #247
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151708863
Oohh Daui O+ geweldig!
pi_151708889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:56 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?
SPOILER
Nu weg :)
pi_151709067
DAUI omg!!! O+ O+ O+ och die tweelingecho's hè <3 <3

En Twist :o jemig... ik ben er echt even stil van. Wat een eh, bijzondere actie en wat raar dat het zoveel moeite moet kosten. Je kunt eventueel overwegen om de coeliakie-poli in het LUMC te bellen, weet niet of je dat al gedaan hebt? En anders via je verloskundige, dat zij overlegt met de lokale kinderarts?

Onze kinderarts begreep het direct en ging alles in orde maken voor ons. Ik vind het echt heel jammer voor je dat het zo moeizaam gaat bij jou. Ethische discussie my ass. Kom nou. Je kunt je júist afvragen hoe ethisch het is om je kind straks elke zoveel maanden te moeten gaan screenen als dat wellicht niet nodig is, terwijl een genotypering via ns-bloed niet belastend is.
Bovendien... we wachten wel tot de groeicurve afbuigt?? Ik zal je mijn ervaring daarmee besparen maar wij kampen daar nu nog steeds mee na 2 jaar dieet. Ik zou best eens een kopje koffie willen drinken met je huisarts en daar een stevige discussie over willen hebben. Alsof een groeivertraging een minimaal dingetje is ofzo :') Nee enig juist zo'n kind waarvoor je met 4 jaar nog steeds op de baby-afdeling kunt shoppen en waarvan het haar uitvalt als gevolg van ondervoeding. Rot toch op :r bahbah

SPOILER
  woensdag 15 april 2015 @ 14:19:49 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_151709420
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:15 schreef twist02 het volgende:
Even in een spoiler, want niet echt ontopic ;)
SPOILER
ja spuit elf, mignonnes reactie staat hierboven :+
Kwak
pi_151709429
Twist, moet je huisarts daar echt goedkeuring voor geven? Of kan het ook via je verloskundige of voor mijn part het cb als die voor de geboorte al iets met een kind doen?? Wat ontzettend frustrerend dat je zoveel moeite moet doen voor iets dat juist heel makkelijk en zonder belasting voor je kind kan worden onderzocht. Ethisch lijkt me in jouw geval echt niet relevant.

Daui, wat supertof, die tweelingecho O+ Gelukkig zijn het er gewoon twee! (al dacht ik als noob van die laatste foto heel snel 'oh daar rechts zit die derde!')
pi_151709816
@mignonne: jeetje van zulke lijntjes wordt je inderdaad niet blij nee :N

SPOILER
Maar goed, ik leg me er voor nu maar bij neer en ga me richten op leukere dingen ;)
pi_151711364
L-E-ke, ik ben benieuwd naar je bloeddruk. Ik duim voor lekker laag.
pi_151711485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:24 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de praktijk. De mijne heeft een eigen echo-apparaat, en die doen dat wel (op hun kosten :D) . Het is echter niet een standaard echo die vergoed wordt door de zorgverzekering, en als ze geen eigen echo-apparaat hebben zul je waarschijnlijk moeten wachten tot de termijnecho.
Ze hebben wel een eigen apparaat zo te lezen, maar bij de intake staat niets over het nemen van een echo. En bij de termijnecho staat sowieso dat die rond de 10e week gebeurt. -O-

Heb nog niet echt het gevoel dat er iets komt :P maar ik denk dat het toch wat echter wordt met zo'n echo :p
  woensdag 15 april 2015 @ 15:43:52 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_151711644
Dat wordt even afwachten dus. Termijnecho is tussen de 10 en 12 weken (maar echt minimaal 10.0 geloof ik), dus misschien kijken ze wel even of je vriendin al zo ver is ;). Zo'n knipperend vlekje maakt t wel wat echter idd :Y
pi_151711707
Even zonder bijlezen. De startdatum is 23 april O+
Nog een weekje!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151711730
Jaaaa, goede echo voor Daui! *O* helemaal super! Wat een schattige krummels!

O+

@therealmb: ik had eerst een intake zonder echo, en bij 10+5 de termijn echo. Bij ons stond ook duidelijk in de brief dat er nog geen echo gemaakt ging worden bij de intake...
pi_151711868
Daui, wat een geweldige echo's O+

Twist, wat aan aardappel van een huisarts -O-

LE, ik duim voor je bloeddruk!

B5 heeft haar :D O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151712052
Ik heb vandaag echt het concentratievermorgen van een egel. Zo frustrerend...Ik wou dat ik een baan had waar ik door m'n agenda wel aan het werk bleef, omdat het werk maar blijft komen. Helaas moet ik mezelf de hele dag schoppen om aan het werk te gaan...
pi_151712113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag echt het concentratievermorgen van een egel. Zo frustrerend...Ik wou dat ik een baan had waar ik door m'n agenda wel aan het werk bleef, omdat het werk maar blijft komen. Helaas moet ik mezelf de hele dag schoppen om aan het werk te gaan...
Ik heb wel een volle agenda, maar hetzelfde probleem. Afspraken met clienten gaan prima (want dat moet), maar dan tussendoor de administratie...Uch.. -O-
pi_151712780
Het klopt! ❤️ Het hartje dan. En een goed gesprek. 😊 en bijna zwemles vergeten dus haasten haasten 😳
  woensdag 15 april 2015 @ 16:40:38 #262
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_151713186
Je mag toevoegen: 15 mei Luuksor - meisje! Hoewel alles er naar uit ziet dat het sneller gaat komen dan gepland..
pi_151714295
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:40 schreef Luuksor het volgende:
Je mag toevoegen: 15 mei Luuksor - meisje! Hoewel alles er naar uit ziet dat het sneller gaat komen dan gepland..
oeh vertel waarom?! :D en gefeliciteerd! welkom *O*
pi_151714344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:26 schreef Estrys het volgende:
Het klopt! ❤️ Het hartje dan. En een goed gesprek. 😊 en bijna zwemles vergeten dus haasten haasten 😳
Fijn O+ O+

@jagar, nahw O+ vanavond maar een kommetje warme melk en zulks dan ;)
pi_151715568
Update: 130/80 en een kind dat exact volgens termijn groeit! Geen groeiachterstand, geen reden tot zorgen nu, wel controle zo vaak als ik wil ;)
pi_151715682
Fijn nieuws LE!
E.
pi_151715847
*O* Joepie L-E!
  woensdag 15 april 2015 @ 18:17:07 #268
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151715896
Fijn LE!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151715997
Wat goed LE! *O*

Welkom Luuksor! Niet stiekem voordringen hè. :D
pi_151716498
Daui, Estrys en LE!! *O*

Vandaag is een goede dag denk ik, want de mijne was ook al dubbel zo groot als twee weken terug!! 18 hele millimeters is 'ie al 8) Hartje klopte gestaag door en 'het' had gewoon al de vorm van een kindje met een navelstrengetje en en en O+ O+ O+ :@
pi_151716657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:06 schreef L-E het volgende:
Update: 130/80 en een kind dat exact volgens termijn groeit! Geen groeiachterstand, geen reden tot zorgen nu, wel controle zo vaak als ik wil ;)
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151716677
Daui prachtige echo!

En een goede echo voor bloesem *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151716767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn O+ O+

[ afbeelding ]
als ik ook zo schattig geweest zou zijn dan zou het natuurliijk geen probleem zijn...
pi_151717222
Jeej, goed echo nieuws en goede controles. *O*

Ik moet kraamzorg gaan regelen. Zorgverzekeraar heeft contracten met verschillende hier in de buurt, maar moet ze toch opbellen om mij via hun in te schrijven.

Het wordt De Kraamvogel of Allerzorg denk ik. Verder is het mij om het even, hoe je kraamverzorgster is, is toch maar afwachten.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:08:31 #275
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151717516
Njah als je bepaalde eisen hebt dan zijn ze er bij die daar niet aan kunnen voldoen zoals maar 1 kraamhulp ipv elke dag 1 etc etc. En sommige gaan heel anders om met bepaalde dingen.
Maar als je totala geen wensen hebt dan zit je idd sowieso goed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_151717573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 17:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn O+ O+

[ afbeelding ]
Ik wil zo'n egeltje!!! Waar kank die halen?? O+

Volgens mij heb ik weer een boost hormonen gehad ofzo: de laatste week was de misselijkheid wel een eind gezakt overdag, maar vandaag ist weer drama.

Oh en ik ben mijn wekenwissel gisteren vergeten, 11+1 inmiddels. Op naar de 12 weken mijlpaal!

[ Bericht 10% gewijzigd door silliegirl op 15-04-2015 19:19:42 ]
pi_151718166
LE *O* Daui *O* en Estrys *O*.
Fijne berichten.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_151719764
Jaaa! Voor het hartje van Estrys en de gezellige baby's van Daui mag natuurlijk ook nog gejuicht worden! *O*
pi_151720182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik weet niet of je alles wilt lezen, als ik jou zo inschat wel. Maar wil wel benadrukken dat het altijd gaat om kleine aantallen en dat je je niet direct enorme zorgen moet gaan maken K?
SPOILER
Nu weg :)
Dank! Interessante materie wel. Ik nam altijd aan dat hij zo slecht ter wereld kwam (foetale nood idd, en een apgar van 3) puur vanwege mijn PE, nooit geweten dat zijn groeiachterstand ook zo'n invloed zou hebben.
pi_151720573
En *O* voor het mooie weer!
Ik ga zo'n rieten strandhoed bij de h&m halen tegen de zon
  woensdag 15 april 2015 @ 20:28:41 #281
409579 LuDann
All the way
pi_151720581
Wat fijn van de goede echo Estrys! En LE super dat je bloeddruk in orde is. :Y

De eerste warme dag en ik houd spontaan een hoop vocht vast. Dat wordt nog leuk deze zomer, blegh. Ben er een beetje beroerd van geloof ik.
pi_151720944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:28 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn van de goede echo Estrys! En LE super dat je bloeddruk in orde is. :Y

De eerste warme dag en ik houd spontaan een hoop vocht vast. Dat wordt nog leuk deze zomer, blegh. Ben er een beetje beroerd van geloof ik.
Veel blijven drinken!
Ik hield bij allebei onwijs veel vocht vast. Dat je van die benen hebt waar mn 80jarige oma met slecht gereguleerde diabetes nog van schrok :') eerste keer was k in augustus uitgerekend, 2e keer in februari :D ik ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik stel me maar in op weer veel vocht en dus weer veel aankomen. Hoewel ik tot nu toe niets aangekomen ben, maar goed, geef me nog een week of 10 :')

LE wat een goed nieuws!! Supersuperfijn dat alles okay was!
pi_151721036
Ik ben overigens nog steeds een tikje in shock dat dit kind gewoon gemiddeld is. Mijn oudste kwam met 40 weken na een compleet gezonde zwangerschap en was 'maar' 2885: zat dus ook aan de onderkant van de curve. Het voelt nu alsof we mogelijk een joekel van een kind krijgen, als ze zo blijft groeien is ze 3300 bij 40 weken, omfg :D O+
  woensdag 15 april 2015 @ 20:39:09 #284
409579 LuDann
All the way
pi_151721117
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Veel blijven drinken!
Ik hield bij allebei onwijs veel vocht vast. Dat je van die benen hebt waar mn 80jarige oma met slecht gereguleerde diabetes nog van schrok :') eerste keer was k in augustus uitgerekend, 2e keer in februari :D ik ben heel benieuwd hoe het deze keer gaat. Ik stel me maar in op weer veel vocht en dus weer veel aankomen. Hoewel ik tot nu toe niets aangekomen ben, maar goed, geef me nog een week of 10 :')

LE wat een goed nieuws!! Supersuperfijn dat alles okay was!
Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant. :P
pi_151721270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, ik doe mijn best! Ik las ook ergens het advies van geen slippers dragen? Ik heb het nu vooral in mijn benen, in mijn dijen staan al een paar uur de strepen van een te strakke korte broek. Heel charmant. :P
geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan kon :') :D ik zou niet weten waarom js dat niet moet doen. Bij mn 2e droeg ik neppe uggs van de H&M, maat 42 :') (ik heb maat 39...). Gut wat was ik die dingen zat aan t eind zeg.
pi_151721507
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzo :P maar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:48:34 #287
409579 LuDann
All the way
pi_151721665
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

geen slippers? Dat was bij mn eerste t enige wat k nog aan kon :') :D ik zou niet weten waarom js dat niet moet doen. Bij mn 2e droeg ik neppe uggs van de H&M, maat 42 :') (ik heb maat 39...). Gut wat was ik die dingen zat aan t eind zeg.
Iets met je voeten niet goed kunnen afwikkelen waardoor de doorstroming geblokkeerd werd ofzo. Ik draag graag slippers dus ik trek ze liever wel gewoon aan! Moet er niet aan denken in warme gympen te lopen met lekkere weer.

3 schoenmaten groter! :o Ik hoop dat het hier niet zo ver komt, al zie ik wel dat een litteken op mijn voet al helemaal uitgerekt is dus ik vrees dat het niet bij mijn maatje 38 blijft dan. :') Mijn voeten doen vandaag te veel zeer om ze in schoenen te proberen te proppen.
pi_151721793
3 schoenmaten groter, dan heb ik maat 47... :+ :o Hoop dat het hier niet zover komt...

Zie sowieso wel een beetje tegen hoogzwanger en de zomer op, maar goed, dat komt ook vast goed...
  woensdag 15 april 2015 @ 20:51:40 #289
409579 LuDann
All the way
pi_151721848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:45 schreef mignonne het volgende:
Maar serieus, mijn ervaring, professioneel en persoonlijk is dat je er geen klap aan doet. Je kunt het niet voorkomen. Enige wat je echt nog kunt doen als het de spuigaten uit gaat lopen is met steunkousen in de weer. Ik heb dat zelf nooit gedaan, afgezien van dat het heul lelijk is zulke voetjes, had ik er echt geen centje pjjn of last van dus het was mij echt de last en oncomfortabelheid van de steunkousen niet waard, t is nie t alsof je die zelf effe snel aan en uit doet ofzo :P maar goed, er zijn ook mensen die erbij zweren.
Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.
pi_151721958
Was jij het ook niet die dingen in je been ging schrijven Mignonne?

Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op. }:| Ik haat dat ding.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 15 april 2015 @ 20:54:33 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_151722001
quote:
Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomer O+
pi_151722037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:

Hier ook last van vocht. En morgen controle bij de verloskundige en heel fijn weer die weegschaal op. }:| Ik haat dat ding.
Serieus, dat gebeurt nog?
pi_151722040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oke, ik wacht het maar af en zie wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel pijn aan 1 enkel, die is helemaal opgezet en pijnlijk, maar ik vermoed dat dat eerder overbelasting is (icm een misstap van de trap). Ga ik morgen even de huisarts voor bellen.
ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.
Sterkte met je voet, hopelijk snel verbetering.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:55:24 #294
409579 LuDann
All the way
pi_151722054
Ik heb een spatader op mijn buik. ;(
pi_151722077
quote:
Maar toch geen steunkousen onder een korte broek of rok mag ik hopen? dan zijn die voetjes nog eens niet zo lelijk 😂
pi_151722092
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:53 schreef Krisvc het volgende:

Hahahaha ja! Fok! Had k erin gezet :D
  woensdag 15 april 2015 @ 20:56:32 #297
409579 LuDann
All the way
pi_151722120
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb er geen onderbouwing voor, maar het zou me in jouw geval ook niet heel erg verbazen als je EDS meespeelt. Qua vaatweerstand en doorlaatbaarheid voor vocht en bindweefsel en zulks.
Sterkte met je voet, hopelijk snel verbetering.
Ja, dat vermoed ik ook. Dank je wel. :)
pi_151722216
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:54 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ik kreeg wel pijn aan mijn spataderen, dus ik heb kousen gehad. Geen aanrader maar het heeft mij wel goed geholpen. Nog nooit zulke smalle voeten gehad in de zomer O+
dat kan io me voorstellen :Y ik heb er echt geen seconde last van gehad dus meh.
pi_151723296
Een voordeel aan het warme weer vind ik wel dat ik veel minder last van mijn blaas heb. Bijna mijn hele zwangerschap was het koud en moest ik meteen weer plassen als ik buiten kwam maar nu met de stijgende temperaturen (althans daar wijt ik het aan :+) is het veel minder geworden. Zo fijn.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:27:35 #300
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_151723719
Het lijkt me niet erg om hoogzomer zwanger te zijn. Lekker maxirokken en hemdjes en slippers zo aanschuiven. En tijdens verlof lekker op een ligstoel in de tuin. Ik ben sowieso dol op warmte, in een Aziatisch klimaat vertoef ik voortreffelijk. O+
Maar misschien denk ik er straks hoogzwanger heel anders over. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')