abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151658188
Geniet van het thuis zijn met je kleine Fannetje!

Cassandra, kan mij voorstellen dat je even flink zenuwachtig werd toen ze de baby niet direct konden vinden. Was je blaas wel vol genoeg? Mij is verteld dat je met een te lege blaas de echo soms niet goed kan uitvoeren bij dit termijn.
Hebben ze een reden gegeven waarom het zo lastig was?

Hier vanavond eerste controle gehad. Hartslagje weer gehoord, wel heel zachtjes want de baby had zich volgens VK goed verstopt. Bloeduitslagen en bloedruk waren ook in orde.

En heb het idee dat de moeheid afneemt, dus dat is lekker op tijd en fijn!

Wij hebben besloten om met de geslachtsbepaling te wachten tot de SEO. Gepland op 3 juni. Da's al over 7 weken.
pi_151658329
Ik ga ook voor geslachtbepaling bij 15 weken ongeveer xD ik ben te ongeduldig om te wachten tot 20 weken. We hebben het bij de meiden ook zo gedaan. Beviel prima.
:)
pi_151659402
Veel geluk samen thuis Fannetje!

Ik heb heel ongeduldig tot de SEO gewacht om het geslacht te horen. Ja het is een medische echo, maar na tig metingen en bloeddoorstromingen etc bekijken en wat spanning vooraf, mag er best nog een leuke 2 minuten achteraan!

We gaan waarschijnlijk nog wel een pretecho doen, maar dat is meer omdat mijn schoonmoeder graag een keertje mee wil en ik haar de 20 weken echo niet mee wilde, omdat je toch nooit weet of ze iets vinden.
pi_151659741
Gisteren trouwens de co-sleeper besteld *O* het eerste echte baby-ding, afgezien van kleding. We zijn voor een troll aanschuifbed gegaan, wordt morgen of overmorgen bezorgd. Beetje vroeg, maar opzetten hoeft voorlopig nog niet natuurlijk. en m'n nichtje had met 15 weken de hele babykamer al opgezet staan, inclusief accessoires en 'rommel', klaar om erin te trekken. met 23 weken het eerste item bestellen valt dan heel erg mee :D
pi_151661147
Overigens, de SEO is idd niet bedoeld als 'leuk' enz, maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn. Bovendien moeten ze het geslacht beoordelen tijdens de echo. Ouders die hetnniet willen weten krijgen dsn ook te horen dat ze een andere kant op moeten kijken. Het is dus ook niet gek ernaar te vragen, er zou naar gekeken moeten zijn.

En geslachtstoestanden mja, dat kan maar is echt zeldzaam ;)
hoewel er in mn stageziekenhuis wel ooit een co enorm op zn donder heeft gehad. Die had een kindje als jongetje afgegeven terwijl de balletjes blijkbaar totaal niet te voelen waren geweest. Arme co, ik vond t zo sneu. T kind bleek na bloedonderzoek genetisch een meisje te zijn. :X
pi_151661221
Fannetje, wat fijn zeg! Geniet ervan.

Geslachtsbepaling: We moeten nog 2 weken wachten tot de 29 weken echo. De vk Kon t ons niet vertellen vanavond. De baby vloog alle kanten op.
pi_151661520
wij hebben besloten het een verassing te houden.
pi_151661585
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef mignonne het volgende:
Overigens, de SEO is idd niet bedoeld als 'leuk' enz, maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn. Bovendien moeten ze het geslacht beoordelen tijdens de echo. Ouders die hetnniet willen weten krijgen dsn ook te horen dat ze een andere kant op moeten kijken. Het is dus ook niet gek ernaar te vragen, er zou naar gekeken moeten zijn.

hoewel er in mn stageziekenhuis wel ooit een co enorm op zn donder heeft gehad. Die had een kindje als jongetje afgegeven terwijl de balletjes blijkbaar totaal niet te voelen waren geweest. Arme co, ik vond t zo sneu. T kind bleek na bloedonderzoek genetisch een meisje te zijn. :X
Maar had het meisje dan een piemel? En wisten de ouders wat het zou zijn? Wat een nachtmerrie zeg. :X
pi_151662026
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:44 schreef Limone het volgende:

[..]

Maar had het meisje dan een piemel? En wisten de ouders wat het zou zijn? Wat een nachtmerrie zeg. :X
uiterlijk een jongetje, genetisch een meisje. Super zeldzaam, en een van de kenmerken die er kunnen zijn is dus dat er helemaal geen zaadballen aanwezig zijn. Ze kunnen ook wel eens wel een baarmoeder en eierstokken hebben. Foutje in de aanleg. Ik heb de ouders niet begeleid en de gynaecoloog was zo over de pis dat ik niet heb durven vragen hoe of wat. Volgens mij was ze vooral geschrokken van de situatie.
pi_151662408
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 19:30 schreef Fannetje het volgende:
Na 16 dagen ziekenhuis zijn we gisteren eindelijk thuis gekomen met Tim. Daarmee neem ik nu dus ook officieel afscheid hier. Voor iedereen nog een fijne zwangerschap gewenst en wie weet tot ziens in een ander topic :)

Fotootje van het mannetje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooooh wat een leukie O+ O+
Wat fijn dat jullie thuis zijn :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 13 april 2015 @ 22:08:39 #261
409579 LuDann
All the way
pi_151662591
Pessie en Happy nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! *O*

Sillie: wat vervelend dat je vriend zich niet goed kan inleven. Zo te lezen hebben zijn zussen de soort zeldzame glamourzwangerschap gehad die iedereen zich wel zou wensen, jammer dat dat zijn beeld zo verkleurd heeft. Ik had trouwens met 8 weken al een buik, ondanks dat ik begon met ondergewicht (in het buikentopic staan een paar foto's van me). Hopelijk lukt het om je vriend in te laten zien dat aankomen hoort bij zwanger zijn, net als de buik en de vermoeidheid. Wat iemand ook al zei, is het een idee om erover te praten met de VK of de Gyn?
  maandag 13 april 2015 @ 22:10:20 #262
409579 LuDann
All the way
pi_151662646
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:10 schreef FlyingFish het volgende:
Gisteren trouwens de co-sleeper besteld *O* het eerste echte baby-ding, afgezien van kleding. We zijn voor een troll aanschuifbed gegaan, wordt morgen of overmorgen bezorgd. Beetje vroeg, maar opzetten hoeft voorlopig nog niet natuurlijk. en m'n nichtje had met 15 weken de hele babykamer al opgezet staan, inclusief accessoires en 'rommel', klaar om erin te trekken. met 23 weken het eerste item bestellen valt dan heel erg mee :D
Wat tof! Wij hebben ook een co-sleeper, van Chicco. En ik vind het helemaal niet vroeg hoor! Geeft toch een fijn gevoel dingen in huis te halen?
  maandag 13 april 2015 @ 22:13:49 #263
409579 LuDann
All the way
pi_151662775
quote:
Na 16 dagen ziekenhuis zijn we gisteren eindelijk thuis gekomen met Tim. Daarmee neem ik nu dus ook officieel afscheid hier. Voor iedereen nog een fijne zwangerschap gewenst en wie weet tot ziens in een ander topic :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een dropje! O+ Lekker genieten van elkaar thuis. :Y
  maandag 13 april 2015 @ 22:20:20 #264
409579 LuDann
All the way
pi_151663057
Ik ga een poging doen weer mee te posten. Ik ben eerst een week weg geweest (en had mijn telefoon thuis laten liggen, lekker rustig wel :+ ) en vorige week moest ik werk inhalen en was ik veel van huis. Dat in combinatie met een enorme behoefte aan cocoonen zorgde ervoor dat ik Fok! even aan de kant heb geschoven. Afgelopen weekend ook weer weg geweest (herdenking Westerbork) maar de komende week ben ik naar verwachting weer meer thuis.

Niet zoveel nieuws hier te melden verder, behalve een toename in kwaaltjes. Sinds een verkoudheid een week of 6 geleden kan ik niet meer door mijn neus ademen, heel irritant met slapen enzo.

Ben 23 + 3 nu en heb gister mijn buik zien bewegen van de schopjes. O+
pi_151663360
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:08 schreef LuDann het volgende:
Pessie en Happy nog van harte gefeliciteerd met jullie kindjes! *O*

Sillie: wat vervelend dat je vriend zich niet goed kan inleven. Zo te lezen hebben zijn zussen de soort zeldzame glamourzwangerschap gehad die iedereen zich wel zou wensen, jammer dat dat zijn beeld zo verkleurd heeft. Ik had trouwens met 8 weken al een buik, ondanks dat ik begon met ondergewicht (in het buikentopic staan een paar foto's van me). Hopelijk lukt het om je vriend in te laten zien dat aankomen hoort bij zwanger zijn, net als de buik en de vermoeidheid. Wat iemand ook al zei, is het een idee om erover te praten met de VK of de Gyn?
Tsja; dat "glamour" zwanger zijn is één ding, maar weeen vanaf 24 weken en dan continue plat liggen is naar mijn idee niet iets om te wensen. maar zoals dan hier in de familie gezegd word "liever dat, dan dik worden!"

En normaal weet ik hoe getikt dat is, en trek ik me er niks van aan, maar nu wil het ff niet.

Ik heb vriend vandaag vanaf mijn werk een aantal links gestuurd over zwanger zijn, vermoeidheid en misselijkheid. Zo van "wil
je dit is lezen ter info?"
Vervolgens kwam 'ie thuis met een bos rozen en het excuus dat hij het misschien te "rooskleurig" had gezien en niet doorheeft hoeveel er bij mij aan het veranderen is. Ik hoop maar dat 'ie 't ook meent, dat zou mij al helpen..
  maandag 13 april 2015 @ 22:32:44 #266
409579 LuDann
All the way
pi_151663587
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 22:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tsja; dat "glamour" zwanger zijn is één ding, maar weeen vanaf 24 weken en dan continue plat liggen is naar mijn idee niet iets om te wensen. maar zoals dan hier in de familie gezegd word "liever dat, dan dik worden!"

En normaal weet ik hoe getikt dat is, en trek ik me er niks van aan, maar nu wil het ff niet.

Ik heb vriend vandaag vanaf mijn werk een aantal links gestuurd over zwanger zijn, vermoeidheid en misselijkheid. Zo van "wil
je dit is lezen ter info?"
Vervolgens kwam 'ie thuis met een bos rozen en het excuus dat hij het misschien te "rooskleurig" had gezien en niet doorheeft hoeveel er bij mij aan het veranderen is. Ik hoop maar dat 'ie 't ook meent, dat zou mij al helpen..
Wow, dat is wel de meest belachelijke uitspraak die ik in tijden gehoord heb. :X Die mensen zijn niet helemaal goed bij hun hoofd!

Logisch dat je het nu moeilijker van je af kunt zetten, als je dat soort dingen blijft horen... En dan helemaal met die hormonen en het minder lekker in je vel zitten...

Fijn dat je vriend misschien nu een beetje lijkt te beseffen dat zwanger zijn gewoon een behoorlijke klus is. Als ik dat zo lees van zijn familie dan is er door dat soort brainwash mentaliteit vast moeilijk heen te komen.
pi_151663683
Je hoeft ook gewoon niet alles van je af te laten glijden en je hebt allemaal jd eigen onzekerheden en triggerpoints. Dat geeft niks en daar is niks mis mee. En ik geloof heus dat t met je vriend niet allemaal kommer en kwel is, je bent niet voor niks bij hem ;) en hij is niet voor niks bij jou! Maar soms is t voor allebei wel even goed om wat in perspectief te komen.
Ik hoop evht dat je vriend wat meer begrip krijgt. Het is ook gewoon lastig natuurlijk als je altijd heel sportief was en nu te moe enz terwijl er voor hem niks veranderd lijkt. Ik hoop dat jij straks ook meer rust vindt en je wat meer senang gaat voelen in je zwangere staat. :*
pi_151663957
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 14:27 schreef Estrys het volgende:
O ja en Mignonne die mij via FB ook van de nodige adviezen en bemoedigende woorden voorziet 😘 Heel blij mee dat je iedere keer weer mijn klaagzang aanhoort en toch iedere keer weer tips hebt. Wat zal jij een goede verloskundige zijn ❤️
O+ ahw wat lief!

Ik heb wel nog over je gedroomd :') dat je met een emmertje naast mn bed stond en dat M. zei dat je dat wel vaker deed de laatste tijd :') en ik had zo met je te doen :o :D dat krijg je dr van, jouw berichtjes waren t laatste wat k las voordat k ging slapen :')
pi_151664115
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:36 schreef mignonne het volgende:

Ik wist helemaal niet dat dat moest. We hoefden ook niet weg te kijken. Dus of hij heeft het met zijn 30+ jaar ervaring in het voorbijgaan gezien, of hij heeft het niet bekeken. Wij hebben het in ieder gevsl niet gemerkt.
pi_151664338
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 22:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat dat moest. We hoefden ook niet weg te kijken. Dus of hij heeft het met zijn 30+ jaar ervaring in het voorbijgaan gezien, of hij heeft het niet bekeken. Wij hebben het in ieder gevsl niet gemerkt.
ghehe kan hoor! Veel echoscopisten zien het binnen een paar tellen. Ik heb ook wel eens een paar enorme cojones voorbij zien komen en die ouders zagen niks. Pompompooooom nuthing to see here xD

als je papieren van je seo mee hebt gekregen dsn staat er wsl een heel lijstje van waar allemaal naar gekeken is en daar staan genitalia ook bij. Bij jongetjes bijvoorbeeld "normale mannelijke genitalia". Wanneer ouders het geslacht niet willen weten dan staat er "normale genitalia".
  maandag 13 april 2015 @ 23:35:00 #271
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_151666056
Overigens zijn wij ook weer goedgekeurd door de vk. Bel instructies gehad en de baby lag flink vast. Vrouw heeft wel al flink last van wat voorweeën.. Erg lastig om niet te kunnen doen weer :{
pi_151667279
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
pi_151668945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:13 schreef Cygne het volgende:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
*insert heel veel vloeken*
Bah Cygne, het is je zo gegund! :*
pi_151669127
quote:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
Volgens mij ziet iedereen je heel graag terug. Sterkte :*
pi_151669208
Cygne :*
En als je in de toekomst weg wil blijven, moet je dat puur voor jezelf doen, hier ben je meer dan welkom!
Sterkte :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_151669254
quote:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
tis gewoon heel erg verdrietig voor jou, we zien je hier graag terug :*
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:34:51 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151669287
Cygne, wat kut! En maak je geen zorgen over ons. Wij vinden het wel stom dat je weer afzwaait, maar dat is uiteraard om de reden ervan en dat het je zo gegund is, niet omdat wij het stom vinden om steeds te moeten zwaaien/gedag zeggen. -O-
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 22:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat was bij mij ook zo, kind was nog geen 10 seconden in beeld op de echo bij de SEO, en ze zag het geslacht al. :D Krijg jij in je opleiding eigenlijk ook wat basiskennis echoscopie mee, of wordt dat echt puur voorbehouden aan de echoscopist?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_151669298
Er is iets mis met mijn wekker.. Hij gaat elke dag af :') :z :Z

Cygne :*, het is je zo gegund, ik hoop je snel terug te zien hier hoor!

Over pretecho's en SEO's: Wij willen het geslacht ook niet weten. En we hebben inmiddels namenlijstjes liggen.. O+
pi_151669339
Cygne :'( . Ik kan niet wachten tot je hier weer bent.
pi_151669368
Waar smeren jullie je buik mee in?
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:02:16 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151669375
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 07:00 schreef Daui het volgende:
Welleda zwangerschapsolie ('s avonds in bed), en ik heb ook zo'n tubetje van Etos uit een pakket, maar die gebruik ik meer voor 's ochtends na de douche.
pi_151669399
quote:
Ik heb nu ook een tube mama balsem van Etos, dies wel fijn.

Ik zag ook anti-striemencreme van Vichy, heeft iemand daar ervaringen mee?
pi_151669438
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:38 schreef JantinaGr het volgende:
Geniet van het thuis zijn met je kleine Fannetje!

Cassandra, kan mij voorstellen dat je even flink zenuwachtig werd toen ze de baby niet direct konden vinden. Was je blaas wel vol genoeg? Mij is verteld dat je met een te lege blaas de echo soms niet goed kan uitvoeren bij dit termijn.
Hebben ze een reden gegeven waarom het zo lastig was?

Hier vanavond eerste controle gehad. Hartslagje weer gehoord, wel heel zachtjes want de baby had zich volgens VK goed verstopt. Bloeduitslagen en bloedruk waren ook in orde.

En heb het idee dat de moeheid afneemt, dus dat is lekker op tijd en fijn!

Wij hebben besloten om met de geslachtsbepaling te wachten tot de SEO. Gepland op 3 juni. Da's al over 7 weken.
was een stagiaire. De echoscopiste kreeg het wel voor elkaar :)
Mooi dat de controle goed was!
Ik heb ook het idee dat de vermoeidheid nu afneemt. Ik zit er aan te denken om gewoon weer 36 uur te draaien zelfs :)
pi_151669469
quote:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
Ach nee toch :* wat verdrietig.
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:31:40 #285
409579 LuDann
All the way
pi_151669475
Bah Cygne, wat rot. ;( Veel sterkte meis, en natuurlijk ben je hier altijd welkom.
pi_151669476
quote:
Kneipp huidolie, volgens mij is hij voor bestaande striae en andere problemen, maar ik gebruik hem preventief (vooral omdat hij lekker ruikt :+).
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:34:28 #287
409579 LuDann
All the way
pi_151669500
quote:
Buikbalsem van Zwitsal. Ik ben dol op dat geurtje. *O*

Die van Welleda vind ik nogal vettig, das meer een soort olie. Ik heb ook nog een tube van de Etos liggen, uit zo'n gratis babydoos. :P
pi_151669611
quote:
ik vind de Belly Butter van Burt's Bees fijn. Smeert makkelijk, trekt snel in en ruikt niet echt ergens naar, dus het clasht niet met mijn douchegel of andere geurtjes. ;) Of het ook echt de striae tegen gaat moet ik nog merken, maar ben nu 32 weken en heb nog geen strepen gezien.
pi_151669636
quote:
Ik zwaai weer af hier.

SPOILER
Cygne, ik hoop juist dat je blijft terugkomen, net zo lang tot je blijft!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151669657
Cygne :* Wat verdrietig weer. Heb er even geen woorden voor..

Hier smeer ik met de zwitsal mamabalsen (of zoiets). Trekt lekker snel in. En de strepen had ik toch al, daar valt niet veel aan te redden. Een streep meer of minder :P
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151669718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 05:43 schreef klumsy het volgende:
En als je in de toekomst weg wil blijven, moet je dat puur voor jezelf doen, hier ben je meer dan welkom!
Dit!
:* :* :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:19:47 #292
327807 Mariposas
יה&#14
pi_151669824
Wat betreft de striae, dat voorkom je in principe niet met die olie of crčme. Tenzij je jezelf ermee een bindweefselmassage geeft. :P Striae is voornamelijk genetisch bepaald. Maar het helpt wel om je huid soepel en gehydrateerd te houden. Crčmes met glycolzuur en vitamine c kunnen overigens wel helpen bij beginnende of aanwezige striae.
pi_151669850
Ik heb nog nooit echt gesmeerd en geen striae.

Denken jullie ook aan smeren met perineum olie? 😉 niet voor je buik he.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_151669852
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:19 schreef Mariposas het volgende:
Wat betreft de striae, dat voorkom je in principe niet met die olie of crčme. Tenzij je jezelf ermee een bindweefselmassage geeft. :P Striae is voornamelijk genetisch bepaald. Maar het helpt wel om je huid soepel en gehydrateerd te houden. Crčmes met glycolzuur en vitamine c kunnen overigens wel helpen bij beginnende of aanwezige striae.
Nou, ik heb in de puberteit ook heel erg striae gehad (op mn billen en borsten vooral), maar mijn moeder heeft toen ergens een creme vandaan getoverd (geen idee meer wat voor creme, weet alleen nog dat hij heel erg stonk), maar daar van zijn alle streepjes wel weer volledig verdwenen.

Je kon die creme ook preventief smeren bij zwangerschap om striemen te voorkomen dacht ik. Ik zal mijn moeder is vragen of zij nog weet wat voor creme dat was!
pi_151669926
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:21 schreef Estrys het volgende:
Ik heb nog nooit echt gesmeerd en geen striae.

Denken jullie ook aan smeren met perineum olie? 😉 niet voor je buik he.
Haha! een vriendin van mij kreeg een tube van een andere vriendin. Ik mocht bij dit zeer ongemakkelijk moment zijn. O+
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:29:41 #296
409579 LuDann
All the way
pi_151669937
Ik smeer vooral omdat ik het lekker vind. Buik aaien met een lekker Zwitsal geurtje. O+

Ik weet dat striae vooral aanleg is. Zal mijn moeder eens vragen of zij er last van geeft gehad. Ze heeft ook EDS, volgens de specialist kan het dan 2 kanten op: of je krijgt het helemaal niet, of juist heel erg.

Ik hoor trouwens ook wel eens van mensen die ze pas tijdens de bevalling kregen. Ook lullig, denk je er zonder strepen vanaf te zijn gekomen... :P
pi_151669940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 05:43 schreef klumsy het volgende:
Wat zij ^^ zegt.

Ik hoop je snel weer hier te zien. :*
pi_151669965
quote:

SPOILER
Wat een prachtig kind. O+ Veel plezier en geluk thuis. :*
pi_151670013
Ik smeer gewoon met n bodybutter op dit moment. Volgens mij maakt t geen reet uit waarmee je smeert
pi_151670018
Ik heb m'n buik nog niet ingesmeerd ergens mee. Ik hou ook niet zo van smeren. Ik moet de rest van m'n lichaam wel snel weer eens insmeren, want m'n huid is een beetje droog...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')