abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151640648
Sillie.. je zit in een lekkere spiraal zo zeg. Tijd om iedereen een figuurlijke rotschop te geven die zo naar doet. Je mag best het haar op je tanden mamaleeuw gedoe hormonen niet meer onderdrukken..

Laat weten dat ze je kwetsen of rot laten voelen als ze zo naar doen. Geef aan dat je support nodig hebt en je zelf al alles nieuw en wennen vindt. Dat je daar hun duuwtjes en trekken en weet ik het wat helemaal niet bij kan gebruiken.

Lucht dat hart!
Schudden voor gebruik
pi_151640673
Sillie ik hoop echt dat jouw vriend het licht gaat zien, ik had hem echt allang de wind van voren gegeven! Sillie, je doet het goed :* Loop je zelf niet voorbij. En ik heb jouw mooie lijntje gezien in het buikentopic en daar is niets mis mee!

Ik besef hier nu wel even hoe erg ik in mijn handen mag klappen met mijn vriend.
Al vanaf week 5 ben ik geen cent waard. De afwas is af en toe al te veel. Ik ben nog moe en futloos ook al doe ik niets. Na een dag werken moet ik er eigenlijk 2 vrij hebben om bij te komen. Mijn vriend maakt ruim 60 uur in de week op zijn werk. En ik mag amper wat doen van hem. Want hij heeft liever dat we dan samen wat leuks doen zoals even de stad in, een wandeling een visite dan dat ik thuis aan de slag ga en het weekend vervolgens naar de knoppe is..
Naar iedereen toe vertelt hij hoe trots hij is, hoe mooi hij het vindt en dat het gewoon even kut is door mijn vermoeidheid en bloeddruk maar dat dat er nu eenmaal voor ons bij hoort.

Ik ben hier de gene die er het meeste moeite mee heeft. Want ik zie dat het hem eigenlijk teveel is, en dat het huis een bende is en dat ik zo graag zou willen dat het netjes en opgeruimd en schoon is.

En dan kom ik vanmorgen de woonkamer in en ligt er een briefje. Kijk eens in de koelkast.. Heeft hij om 5 uur smorgens even een fruitsalade staan maken. Zo lief!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151640675
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..

Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..

Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..

Dat hij vervolgens met oplossingen komt ("we gaan gewoon samen sporten morgen ok?") is echt wel lief bedoelt, maar ik kom dan wat achteraan gesjokt met "ik weet niet of dit nu toch zo'n goed plan is hoor..". Hij haalt me dan toch over "want beter voor jou en voor de baby", maar hij vertaald het dan later als "de kar moeten trekken bij iemand die totaal niet gemotiveerd is". Aan mijn vermoeidheid gaat hij dan gewoon voorbij, dat steekt mij dan weer.

quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. -O- Misschien maar een paar dagen mijn ouders opzoeken om op te laden.
pi_151640801
Ik ben echt rete afwezig geweest voor mijn gevoel.. Weinig hier, niet heel bijzonder goed bijgelezen (sorry daarvoor). Ik probeer het wel, maar mijn energie niveau beperkt zich momenteel tot dingen die niet via mijn beeldscherm binnen komen ;)

Het slecht slapen is weer aanwezig en dat is mede doordat mijn vingers slapeloos zijn om de zoveel tijd. Lijkt wel afgekneld of zo als ik op mijn zij lig en op mijn rug liggen is ruk :( Dus ik hannes er goed mee, dan weer links, dan weer rechts, armen recht proberen te houden ipv krom en zulks.
Ik zal vrijdag mijn verloskundige op controle er maar naar vragen of zij nog ideeën heeft.
Daarnaast houd onze wurm 's nachts feestjes en zulks en is echt hard aan het trappen waar ik in sluimer slaap van blijf :P Heel mijn buik wiebelt ervan O+

Tussen de middag tukken lukt mij gewoon niet zo goed.. *zucht*

Mja het zullen wel faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaases zijn! :9
Schudden voor gebruik
pi_151640908
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

[..]

Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..

Dat hij vervolgens met oplossingen komt ("we gaan gewoon samen sporten morgen ok?") is echt wel lief bedoelt, maar ik kom dan wat achteraan gesjokt met "ik weet niet of dit nu toch zo'n goed plan is hoor..". Hij haalt me dan toch over "want beter voor jou en voor de baby", maar hij vertaald het dan later als "de kar moeten trekken bij iemand die totaal niet gemotiveerd is". Aan mijn vermoeidheid gaat hij dan gewoon voorbij, dat steekt mij dan weer.

[..]

Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. -O- Misschien maar een paar dagen mijn ouders opzoeken om op te laden.
Misschien is het wel goed om je vriend goed duidelijk te maken, op een rustige manier of misschien een wat fellere dat kun je zelf beter inschatten, wat er nu echt speelt. En wat je eigenlijk voor reactie wilt vanuit hem.

Zeggen dat je snapt dat zijn oplossingen lief bedoeld zijn maar dat dat niet is wat je nu op dit moment nodig hebt. Zeggen dat je eigenlijk gewoon wilt horen dat dit er nu eenmaal even bij hoort en dat het echt beter wordt.
Dat je gewoon echt moe bent. Dat de zwangerschap veel energie kost. Leg er desnoods een artikel naast waar dat in wordt uitgelegd.
Mijn vriend en ik hebben toevallig in het begin van de zwangerschap allebei een boek gekocht. Ik eentje over zwanger zijn. En hij eentje over voor het eerst zwanger zijn. Dat is hij echt aan het lezen en soms geeft hij weer eens een feitje door. Of zegt hij ""schat je moet misschien een crackertje met pindakaas eten dat val je misschien in slaap.." "Huh, wat??" "Ja dat staat in mijn boek"
Misschien is het voor je vriend fijn om zich er iets meer in te verdiepen? Feiten te lezen? Of misschien is het een idee om het te bespreken met de gynaecoloog erbij (al is dat misschien lastig omdat dat vaak kortere afspraken zijn in vergelijking met een verloskundig), dat die aangeeft dat elke zwangerschap anders is. En dat de vermoeidheid geen luiheid is. Maar dat de baby gewoon energie gebruikt om te groeien?

Zou zonde zijn als dit jullie zwangerschap gaat bepalen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151641261
Ik word nogal fel van hormonen, ik zou echt compleet uit m'n panty gaan als het niet door mans dikke schedel wilde doordringen. Je voelt je niet voor je plezier verrot. Je bent een mens aan het creëren verdorie.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151641431
L-E kan me voorstellen dat je daar van schrikt, hopelijk heeft het niets te betekenen! :*

silllie: het meeste is denk ik al gezegd. Probeer alles hierboven op een ander moment nog eens door te lezen en richt je daarop, en even wat minder op de opmerkingen die je irl krijgt, want kan me voorstellen dat die niet bepaald helpen :{

Naar je vriend toe zou ik het echt proberen door te laten dringen, want zijn steun heb je gewoon echt nodig op zulke momenten. Probeer het zo concreet mogelijk uit te leggen ("Ik snap dat je probeert te helpen met het bieden van oplossingen maar ik heb nu even behoefte aan iets anders"), hoe lastig dat ook kan zijn.
Of laat 'm hier eens meelezen, misschien dat dat helpt.

Naar je schoonfamilie toe kan ik me voorstellen dat dat teveel energie kost en misschien ook gewoon te weinig oplevert, maar ook die mag je best even wakker schudden vind ik. Ik zou er niet al te veel tegenin gaan, maar gewoon een keer serieus vragen "Wat wil je nou zeggen met zo'n opmerking? Wat moet ik daarmee? Hoe denk je dat zoiets overkomt?" :{w
pi_151641842
Selvaria: bevallen in de McD is ook niet mijn ideaalbeeld nee :D
Je weet het natuurlijk nooit, maar bij een eerste gaat het meestal niet zo snel, dus wees daar niet al te bang voor ;)
En de bevalling begint ook bij een minderheid met gebroken vliezen, en volgens mij relatief vaak 's nachts, dus dat komt vast goed! :*
  maandag 13 april 2015 @ 12:42:53 #184
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_151641894
Ik herken wel een klein beetje je verhaal Sillie. Ook hier had manlief weinig begrip voor mijn vermoeidheid. En hij zat al direct nadat we wisten dat ik zwanger was middenin de nesteldrang. Dat heeft ook wel tot wrijving gezorgd. Maar er goed over praten helpt echt. Aangeven dat je niet lui bent, maar moe. En dat je het echt zelf ook niet leuk vind, maar dat je er niks aan kunt doen. En dat het echt wel beter zal worden. Maar je moet gewoon naar je lichaam luisteren. Dat is ook het beste voor jullie kindje. En bij je schoonfamilie leek het misschien allemaal rozengeur, maar een zwangerschap is voor iedereen anders.
Als mensen in die periode aan mij vroegen hoe ik me voelde dan zei ik dat ik best wel moe was heel de tijd en dat ik dat ook best beu was. En dan zeiden die andere mensen altijd dat dat normaal is en dat je daar lekker aan toe moet geven. En dan zag ik al aan zijn blik dat hij na begon te denken dat ik misschien toch gelijk had. ;) Van alleen mij neemt hij dat dan niet aan, maar als andere mensen het ook bevestigen dan begint het toch te dagen.
Over het gewicht kan ik helaas niet meepraten. Ik ben nu na 25 weken 8 kilo aangekomen en niet gestart met overgewicht. Maar ik vond het bovenstaande al kwetsend genoeg. Dus ik kan me voorstellen dat het voor jou nog zwaarder is. Hou je vast aan de gedachte dat je dat gewicht al een keer kwijt bent geraakt en dat je dat nu zeker weer kunt! En dan kan je het daarna lekker onder zijn neus wrijven dat hij niet zo had moeten zeuren. :6

[ Bericht 4% gewijzigd door Zomerzon01 op 13-04-2015 12:53:52 ]
Oost west, mij best.
pi_151642839
Sillie wat naar. Maar wordt het niet ook een beetje tijd voor een ander soort discussie hierover? Namelijk het lichaamsbeeld wat jouw vriend voor ogen heeft als ideaal en hoe het werkelijk gaat zeg maar? Dit is niet de eerste keer dat ik je over zo'n onderwerp hoor. Er staat me iets bij van een sixpack als randvoorwaarde om te starten enzo? Mijns inziens legt hij behoorlijke druk op hoe HIJ vindt dat jouw fysieke voorkomen zou moeten zijn. Ik had vroeger ooit zo'n vriendje die toen dingen tegen mij zei als "als je 10 kilo lichter was, dan was je echt perfect". Nog afgezien van dat zo'n opmerking vreselijk lomp en 1875 is, is de implicatie ervan ook gewoon enorm. Je bent niet goed genoeg zoals je bent, het gaat wel degelijk om je uiterlijk en als je aankomt dan zitten er consequenties aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die meespelen natuurlijk dan. Ik kan het ook wel waarderen dat mijn vriend zichzelf gewoon normaal blijft verzorgen sinds we 2 kinderen hebben. Dat ie moeite doet om een beetje leuk voor de dag te komen, en ik weet dat dat vice versa ook geldt. Maar we zijn ook allebei zo'n 15 kilo aangekomen oa door een ongelofelijk stressvolle periode in ons leven (natuurlijk gewoon door teveel vreet en te weinig sport, maar die situatie was de basis toen). Ik kan me voorstellen dat je vriend "bang" is dat je straks half verslonst en een soort moeke wordt. En als het enige wat hij kent aan zwangeren, vrouwen zijn die geen gram aankomen en die nooit klagen tsja. Dan wordt het een oneerlijke wedstrijd voor jou. Hij mag best hopen dat je straks nog aandacht aan jezelf besteedt en zulks. Maar het is niet fair, en vooral ook niet realistisch om zijn ideaalbeeld van de perfecte vrouw op jouw lijf te projecteren en helemaal niet tijdens een zwangerschap.

Aankomen is normaal en hoort erbij, die standaardlijstjes met verdelingen van gewicht in welk trimester zeggen niet zoveel want die verdeling is voor iedereen anders. Het is hu eenmaal een feit dat de ene vrouw maar 2 kilo aankomt en de andere 25. Zolang jij normaal eet is er niet heel veel wat je daar aan kunt doen. Nu inene veel gaan sporten omdat hij vindt dat je er iets aan zou moeten doen terwijl je eigk erg moe bent vind ik niet verstandig. Je lijf heeft maar een paar manieren om je te vertellen dat er iets aan de hand is, koorts, pijn en vermoeidheid grofweg. Koorts en pijn zijn acute Ho Stop! signalen natuurlijk. Maar vermoeidheid mag zeker niet vergeten worden. Je lijf heeft rust nodig om te herstellen en in jouw geval rust nodig om de optimale omstandigheden voor je baby te maken. Bovendien zijn de veranderende hormoonspiegels in je lijf ook geen hulp daarvoor. Als jouw lijf nu aangeeft dat sporten too much is, laat het dan! Luister naar je lijf, wees lief voor je lijf. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het mee doen.

/rant
:)
pi_151642859
LE :* wat zul je geschrokken zijn! Hopelijk loopt het met een sisser af.
:)
pi_151643296
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef mignonne het volgende:
Sillie wat naar. Maar wordt het niet ook een beetje tijd voor een ander soort discussie hierover? Namelijk het lichaamsbeeld wat jouw vriend voor ogen heeft als ideaal en hoe het werkelijk gaat zeg maar? Dit is niet de eerste keer dat ik je over zo'n onderwerp hoor. Er staat me iets bij van een sixpack als randvoorwaarde om te starten enzo? Mijns inziens legt hij behoorlijke druk op hoe HIJ vindt dat jouw fysieke voorkomen zou moeten zijn. Ik had vroeger ooit zo'n vriendje die toen dingen tegen mij zei als "als je 10 kilo lichter was, dan was je echt perfect". Nog afgezien van dat zo'n opmerking vreselijk lomp en 1875 is, is de implicatie ervan ook gewoon enorm. Je bent niet goed genoeg zoals je bent, het gaat wel degelijk om je uiterlijk en als je aankomt dan zitten er consequenties aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die meespelen natuurlijk dan. Ik kan het ook wel waarderen dat mijn vriend zichzelf gewoon normaal blijft verzorgen sinds we 2 kinderen hebben. Dat ie moeite doet om een beetje leuk voor de dag te komen, en ik weet dat dat vice versa ook geldt. Maar we zijn ook allebei zo'n 15 kilo aangekomen oa door een ongelofelijk stressvolle periode in ons leven (natuurlijk gewoon door teveel vreet en te weinig sport, maar die situatie was de basis toen). Ik kan me voorstellen dat je vriend "bang" is dat je straks half verslonst en een soort moeke wordt. En als het enige wat hij kent aan zwangeren, vrouwen zijn die geen gram aankomen en die nooit klagen tsja. Dan wordt het een oneerlijke wedstrijd voor jou. Hij mag best hopen dat je straks nog aandacht aan jezelf besteedt en zulks. Maar het is niet fair, en vooral ook niet realistisch om zijn ideaalbeeld van de perfecte vrouw op jouw lijf te projecteren en helemaal niet tijdens een zwangerschap.

Aankomen is normaal en hoort erbij, die standaardlijstjes met verdelingen van gewicht in welk trimester zeggen niet zoveel want die verdeling is voor iedereen anders. Het is hu eenmaal een feit dat de ene vrouw maar 2 kilo aankomt en de andere 25. Zolang jij normaal eet is er niet heel veel wat je daar aan kunt doen. Nu inene veel gaan sporten omdat hij vindt dat je er iets aan zou moeten doen terwijl je eigk erg moe bent vind ik niet verstandig. Je lijf heeft maar een paar manieren om je te vertellen dat er iets aan de hand is, koorts, pijn en vermoeidheid grofweg. Koorts en pijn zijn acute Ho Stop! signalen natuurlijk. Maar vermoeidheid mag zeker niet vergeten worden. Je lijf heeft rust nodig om te herstellen en in jouw geval rust nodig om de optimale omstandigheden voor je baby te maken. Bovendien zijn de veranderende hormoonspiegels in je lijf ook geen hulp daarvoor. Als jouw lijf nu aangeeft dat sporten too much is, laat het dan! Luister naar je lijf, wees lief voor je lijf. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het mee doen.

/rant
Dikke vette +1

Ik heb eerder mijn wenkbrauwen opgetrokken over t sixpack verhaal maar nu zit ik ook met open mond te lezen... jouw vriend moet ff een realitycheck krijgen en snel ook want dit gaat ten koste van jou en daarmee de kleine...

LE, hopenlijk een eenmalige stijging en loopt het met een sisser af...
S. 2014
J. 2016
pi_151643483
Mignonne: heel goede post!
pi_151643650
LE wat schrikken!

Sillie, ik hoop dat je man snel wat meer inzicht gaat krijgen in het hoe en wat. Mijn man is ook vaak wel van het in oplossingen denken terwijl ik dan alleen maar zijn bevestiging wil. En mijn man is juist ondanks mijn overgewicht helemaal gek op mijn buik nu. Waarschijnlijk ook omdat ik hem vanaf begin af aan zei dat ik misschien wel helemaal niet zwanger dik zou worden maar gewoon dik dik. Maar toch heb ik een echt zwangerschapsbuik, met aan de onderkant nog wat overtollig vet waar we alleen maar lol om kunnen hebben. Maarja misschien is het voor ons makkelijker omdat ik al niet "perfect" was ofzo.
Maar dan nog je man/vriend hoort je gewoon te steunen door dik en dun en er onvoorwaardelijk voor je te zijn en vertrouwen in je te hebben.

En ik, ik heb mij net "ziek" gemeld voor mijn dienstje vanavond die ik therapeutisch zou werken. Ben compleet gesloopt door de verkoudheid. En ondanks dat ik extra zou zijn vanavond en ik al ziekgemeld ben vind ik het nog lastig om mij ziek te melden 8)7
pi_151644080
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik hoop echt dat jouw vriend het licht gaat zien, ik had hem echt allang de wind van voren gegeven! Sillie, je doet het goed :* Loop je zelf niet voorbij. En ik heb jouw mooie lijntje gezien in het buikentopic en daar is niets mis mee!

Ik besef hier nu wel even hoe erg ik in mijn handen mag klappen met mijn vriend.
Al vanaf week 5 ben ik geen cent waard. De afwas is af en toe al te veel. Ik ben nog moe en futloos ook al doe ik niets. Na een dag werken moet ik er eigenlijk 2 vrij hebben om bij te komen. Mijn vriend maakt ruim 60 uur in de week op zijn werk. En ik mag amper wat doen van hem. Want hij heeft liever dat we dan samen wat leuks doen zoals even de stad in, een wandeling een visite dan dat ik thuis aan de slag ga en het weekend vervolgens naar de knoppe is..
Naar iedereen toe vertelt hij hoe trots hij is, hoe mooi hij het vindt en dat het gewoon even kut is door mijn vermoeidheid en bloeddruk maar dat dat er nu eenmaal voor ons bij hoort.

Ik ben hier de gene die er het meeste moeite mee heeft. Want ik zie dat het hem eigenlijk teveel is, en dat het huis een bende is en dat ik zo graag zou willen dat het netjes en opgeruimd en schoon is.

En dan kom ik vanmorgen de woonkamer in en ligt er een briefje. Kijk eens in de koelkast.. Heeft hij om 5 uur smorgens even een fruitsalade staan maken. Zo lief!
Ach gos, wat schattig! O+ due vent moet je houden :9
pi_151644275
Ik blijf me verbazen over sommige uitspraken. Mignonne says it all.
Je hebt maar 1 lichaam.
Helaas ben ik, zoals ik al had verwacht, dat compleet voorbij gelopen dit weekend. Met als gevolg dat ik vanaf gistermiddag iedere tien minuten over heb gegeven. Nog geen water hield ik binnen. En ik had zo'n dorst. Om 23 uur met de verloskundige heb gebeld omdat ik in paniek raakte. Om 4 uur stopte het overgeven gelukkig. En kon ik slapen. Tot nu zo'n beetje.
Ja ik moet mezelf meer in acht nemen maar o wat lukt me dat weer slecht. Gelukkig deed mijn man alles, ook al was hij ook ziek. Oudste was ook ziek, moesten allebei ook overgeven. Kan dus ook een virusje zijn.
Hij zorgde voor de kinderen, hielp me rustig worden en zei dat hij het zo knap van mij vond dat ik dit allemaal doe voor ons kind ❤️
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_151644443
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Zo, ik pluseinz idd maar hierop ja, maar :X

Herkenbaar trouwens Sillie, dat kilo's erbij confronterend zijn. Ik ben niet enorm afgevallen in het verleden, maar mezelf zien aankomen vond ik toch echt onverwacht moeilijk de eerste keer, hoewel het echt meeviel qua kg's. Aankomen hoort er alleen wel bij... Bespreek het anders met de verloskundige, dat je het moeilijk vindt? Ik zou proberen oogkleppen op te houden voor je schoonzussen en misschien ook een beetje voor je eigen ouders, geen zwangerschap is vergelijkbaar. En geef je vriend namens mij een schop onder z'n hol en zeg dat hij zich supportive moet opstellen, ipv wat jij aangeeft in twijfel te trekken en je onzeker te maken en je de put in te praten.

Edit: oh er was nog een bladzijde... Helemaal eens met mignonne!

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 13-04-2015 14:25:10 ]
pi_151644474
Oh wat lees ik nu toch allemaal weer. Ik Ken ook n paar mensen due achter iemand rug om praten ALS: Pfff ze is wel erg veel aangekomen! Ze eet wel heel veel!

En dat zegt Dan ook iemand die zelf zwanger is en pokke slecht schijnt Te eten.

Gewoon niet doen! Niet doen! Geen commentaar naar anderen over dit soort dingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door gestreeptestoel op 13-04-2015 16:39:19 ]
pi_151644955
Mignonne _O_

LE :* Wat balen :( Ik hoop echt dat woendag je bloeddruk gewoon weer helemaal ok is!

Estrys pfff jeetje zeg! Even een dikke knuffel :*

En ik zag nog een goede echo voor MB *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_151645046
L-E :*

Sillie, ik sta met open mond te lezen, wat een hork, die vent van jou. Sorry, meer kan ik er niet van maken.
De opmerking, jij zit er mee, dus je moet er wat aan doen, herken ik dan wel weer van mijn man. Niet omdat ik moet afvallen omdat hij vind dat dat moet, maar omdat ik mijzelf rot voel, en als beter in je vel zitten wordt veroorzaakt door afvallen ik dat misschien moet oppakken. Maar niet tijdens de zwangerschap. En nu sta ik soms ook in de spiegel te kijken, ik word dik ;( Dan zegt hij, nee schat, je hebt een mooi babybolletje, je bent zwanger O+
Knuffel voor jou, hopelijk voel je je snel iets beter, en kan vooral je vriend hier beter mee omgaan. Je bent toch verdorie geen 13 in een dozijn mode popje |:(

Joycie jouw vriend O+

Nu net terug van de echo, ze kreeg m niet in beeld, of ik me wilde uitkleden. Prima, geen probleem mee, maar gebeurd inwendig vaker op deze termijn? Ja zegt ze, tot 8,5 week doen ze het eigenlijk standaard. Oh zeg ik, maar ik ben wel wat verder hoor :+
Inwendig kreeg ze m ook niet in beeld, dus toen uitwendig door iemand anders geprobeerd. Mennn wat zijn die minuten slopend, dat je delen van je baby ziet, maar geen beweging, geen kloppend hartje, gehannes tussendoor..
Dit was het resultaat.

Ik werd gebruikt als trampoline, baby zwom niet, maar was heftig aan het trappen en zich aan het afzetten :')
pi_151645095
O ja en Mignonne die mij via FB ook van de nodige adviezen en bemoedigende woorden voorziet 😘 Heel blij mee dat je iedere keer weer mijn klaagzang aanhoort en toch iedere keer weer tips hebt. Wat zal jij een goede verloskundige zijn ❤️
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_151645157
Oh man Sillie, die vent van jou moet misschien dit topic wel lezen. Dan kan hij zich een beetje inleven....

@ Cassandra: kan me voorstellen dat het spannend was, maar fijn dat alles goed lijkt!
pi_151645499
Als ik die dingen lees over de vriend van Sillie, mogen veel meiden inderdaad in hun handen knijpen (en niet klappen) met hoe hun wederhelft met de zwangerschap en bijbehorende zaken omgaat.

Ik ben in elk geval heel blij met mijn man, die sowieso totaal niet op uiterlijk gefixeerd is, maar die alles (soms teveel) wegrelativeert met 'dat zal er wel bij horen'. Inclusief de 'alles moet nu of gister'-buien die ik redelijk vaak heb.

Sillie: zwanger zijn IS topsport. Aankomen hoort erbij. Vermoeidheid ook. Zelfs af en toe luiheid, zeker verderop in de zwangerschap als je kunt kiezen tussen 'rondlummelen' of vanalles doen met als resultaat harde buiken / bandenpijn / spierpijn / bekkenpijn. Misschien kan je vriend zich eens inlezen in de gemiddelde zwangere vrouw, dat zal jou in de komende maanden een hoop verdriet kunnen besparen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_151647825
Pfff, administratief loopt alles een beetje in de soep hier. Erg irritant om daar nu allemaal achteraan te moeten zitten. Eerst vergat één van mijn werkgevers (ik heb 2 banen) om mijn ziekte-uren ook echt te schrijven. Ik werk nu tijdelijk minder ivm zwangerschap en ben daarvoor ziekgemeld bij UWV, maar ze hadden daarvoor geen uren geregistreerd dus ik kreeg veel te weinig betaald bij afgelopen loonstrook. Meteen gebeld, het zou gefikst worden, maar ik heb mijn geld nog steeds niet. :(

En nu weer een bericht van het UWV, dat "uw werkgever" (ja hallo, welke dan?) nog geen WAZO-uitkering (=betaling voor tijdens mijn verlof) heeft aangevraagd. Werkgever 1 zegt het wel gedaan te hebben, van nr 2 moet ik nog reactie krijgen, maar gezien het drama hierboven en de zeer beperkte ervaring van werkgever 1 met zwangere werknemers vrees ik het ergste...
pi_151648124
Weer helemaal goedgekeurd bij de vk :)

Ik ben volgens mij tot nu toe echt de saaiste zwangere ooit :') gewicht was goed, bloeddruk was goed, hartje van de kleine was goed, ze beweegt goed, m'n buik groeit goed, hoeveelheid vruchtwater was goed; need I go on? *)
Enige kleine minpuntje was dat ze niet (meer?) vibi ligt, maar bibi. Dus als m'n vliezen breken moet ik zo snel mogelijk gaan liggen en bellen.

Maar ik heb eigenlijk nog steeds niet dat ik-ben-echt-hoogzwanger-en-sta-op-knappen-gevoel, dus voorlopig ga ik er vanuit dat het nog minimaal 3 weken duurt :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')