quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Misschien is het wel goed om je vriend goed duidelijk te maken, op een rustige manier of misschien een wat fellere dat kun je zelf beter inschatten, wat er nu echt speelt. En wat je eigenlijk voor reactie wilt vanuit hem.quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
[..]
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..
Dat hij vervolgens met oplossingen komt ("we gaan gewoon samen sporten morgen ok?") is echt wel lief bedoelt, maar ik kom dan wat achteraan gesjokt met "ik weet niet of dit nu toch zo'n goed plan is hoor..". Hij haalt me dan toch over "want beter voor jou en voor de baby", maar hij vertaald het dan later als "de kar moeten trekken bij iemand die totaal niet gemotiveerd is". Aan mijn vermoeidheid gaat hij dan gewoon voorbij, dat steekt mij dan weer.
[..]
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.Misschien maar een paar dagen mijn ouders opzoeken om op te laden.
Dikke vette +1quote:Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef mignonne het volgende:
Sillie wat naar. Maar wordt het niet ook een beetje tijd voor een ander soort discussie hierover? Namelijk het lichaamsbeeld wat jouw vriend voor ogen heeft als ideaal en hoe het werkelijk gaat zeg maar? Dit is niet de eerste keer dat ik je over zo'n onderwerp hoor. Er staat me iets bij van een sixpack als randvoorwaarde om te starten enzo? Mijns inziens legt hij behoorlijke druk op hoe HIJ vindt dat jouw fysieke voorkomen zou moeten zijn. Ik had vroeger ooit zo'n vriendje die toen dingen tegen mij zei als "als je 10 kilo lichter was, dan was je echt perfect". Nog afgezien van dat zo'n opmerking vreselijk lomp en 1875 is, is de implicatie ervan ook gewoon enorm. Je bent niet goed genoeg zoals je bent, het gaat wel degelijk om je uiterlijk en als je aankomt dan zitten er consequenties aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die meespelen natuurlijk dan. Ik kan het ook wel waarderen dat mijn vriend zichzelf gewoon normaal blijft verzorgen sinds we 2 kinderen hebben. Dat ie moeite doet om een beetje leuk voor de dag te komen, en ik weet dat dat vice versa ook geldt. Maar we zijn ook allebei zo'n 15 kilo aangekomen oa door een ongelofelijk stressvolle periode in ons leven (natuurlijk gewoon door teveel vreet en te weinig sport, maar die situatie was de basis toen). Ik kan me voorstellen dat je vriend "bang" is dat je straks half verslonst en een soort moeke wordt. En als het enige wat hij kent aan zwangeren, vrouwen zijn die geen gram aankomen en die nooit klagen tsja. Dan wordt het een oneerlijke wedstrijd voor jou. Hij mag best hopen dat je straks nog aandacht aan jezelf besteedt en zulks. Maar het is niet fair, en vooral ook niet realistisch om zijn ideaalbeeld van de perfecte vrouw op jouw lijf te projecteren en helemaal niet tijdens een zwangerschap.
Aankomen is normaal en hoort erbij, die standaardlijstjes met verdelingen van gewicht in welk trimester zeggen niet zoveel want die verdeling is voor iedereen anders. Het is hu eenmaal een feit dat de ene vrouw maar 2 kilo aankomt en de andere 25. Zolang jij normaal eet is er niet heel veel wat je daar aan kunt doen. Nu inene veel gaan sporten omdat hij vindt dat je er iets aan zou moeten doen terwijl je eigk erg moe bent vind ik niet verstandig. Je lijf heeft maar een paar manieren om je te vertellen dat er iets aan de hand is, koorts, pijn en vermoeidheid grofweg. Koorts en pijn zijn acute Ho Stop! signalen natuurlijk. Maar vermoeidheid mag zeker niet vergeten worden. Je lijf heeft rust nodig om te herstellen en in jouw geval rust nodig om de optimale omstandigheden voor je baby te maken. Bovendien zijn de veranderende hormoonspiegels in je lijf ook geen hulp daarvoor. Als jouw lijf nu aangeeft dat sporten too much is, laat het dan! Luister naar je lijf, wees lief voor je lijf. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het mee doen.
/rant
Ach gos, wat schattig!quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik hoop echt dat jouw vriend het licht gaat zien, ik had hem echt allang de wind van voren gegeven! Sillie, je doet het goedLoop je zelf niet voorbij. En ik heb jouw mooie lijntje gezien in het buikentopic en daar is niets mis mee!
Ik besef hier nu wel even hoe erg ik in mijn handen mag klappen met mijn vriend.
Al vanaf week 5 ben ik geen cent waard. De afwas is af en toe al te veel. Ik ben nog moe en futloos ook al doe ik niets. Na een dag werken moet ik er eigenlijk 2 vrij hebben om bij te komen. Mijn vriend maakt ruim 60 uur in de week op zijn werk. En ik mag amper wat doen van hem. Want hij heeft liever dat we dan samen wat leuks doen zoals even de stad in, een wandeling een visite dan dat ik thuis aan de slag ga en het weekend vervolgens naar de knoppe is..
Naar iedereen toe vertelt hij hoe trots hij is, hoe mooi hij het vindt en dat het gewoon even kut is door mijn vermoeidheid en bloeddruk maar dat dat er nu eenmaal voor ons bij hoort.
Ik ben hier de gene die er het meeste moeite mee heeft. Want ik zie dat het hem eigenlijk teveel is, en dat het huis een bende is en dat ik zo graag zou willen dat het netjes en opgeruimd en schoon is.
En dan kom ik vanmorgen de woonkamer in en ligt er een briefje. Kijk eens in de koelkast.. Heeft hij om 5 uur smorgens even een fruitsalade staan maken. Zo lief!
Zo, ik pluseinz idd maar hierop ja, maarquote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |