SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zienquote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Een jongetje!Of wisten jullie dat al? Jongetjes zijn de bom, serieus
quote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Thanks voor alle lieve reacties.
Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet.quote:Op maandag 13 april 2015 11:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zien![]()
[..]
Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.
quote:Op maandag 13 april 2015 11:36 schreef L-E het volgende:
zo'n blondekrullenmetkiepwagensindezandbakspelendenmierenonderzoekendjongetj
Als het niet gaat dan gaat het niet, dat moet hij toch ook wel zien zeg.quote:Op maandag 13 april 2015 11:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet.
Hč, dat is echt even schrikken.quote:Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef L-E het volgende:
Kut. Bloeddruk was 120/95. Bloed laten prikken, overmorgen groeiecho en weer een bloeddrukmeting. Ik probeer heel erg mijn ratio te laten spreken nu, maar sodeju wat voelt dit eng herkenbaar allemaal
Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor!quote:Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hopelijk krijg ik ook zo'n variant, maar dan waarschijnlijk met donker haar.
Haha, gelukkig maarquote:Op maandag 13 april 2015 11:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor!
Nee, dat helpt niet. Ik heb een poging gedaan door te zeggen dat ik me ook zorgen maak om mijn gewicht en dat ik het lastig vind om zulke opmerkingen te horen, maar het enige wat ik terugkreeg was "oh, maar jij bent toch altijd al wel wat dikker? Dan is dat normaal hoor dat je vetter wordt als je zwanger bent".quote:Op maandag 13 april 2015 11:37 schreef Bloesem. het volgende:
Ik denk dat mijn vriend een draai om z'n oren had gekregen als 'ie dat had durven zeggenIk ben gvd 24/7 bezig met het maken van een kindje en iedereen die in de weg staat en niet support maai ik met liefde omver
Nee hoor sillieDit is gewoon flut. Helpt het als je (niet naar je vriend, maar naar de rest) uitspreekt wat er gaande is en hoe dat voelt? Je hoeft niet alles te relativeren hoor, gun jezelf ook de ruimte om je eens lekker k*t te voelen, want het is gewoon heel moeilijk en zwaar en verwarrend en alles op de schop en vul maar in
Jij weet hoe je je voelt en dat mag je uiten, sterker nog, daar zou even alle ruimte voor moeten zijn imho.. Jouw lijf is goed in staat om aan te geven wat het nodig heeft (het mijne wil vooral frietjes dus nou ja
) en daar kun je gerust op vertrouwen.
Volgens mij is het inderdaad vooral onwetendheid, in combinatie met wat hij in zijn familie heeft gezien aan zwangerschappen. Mijn vermoeidheid ziet hij ook niet, hij noemt dat lui zijn. En als ik het dan wil uitleggen, dan krijg ik iets terug als "je stelt je gewoon aan, mijn zus had ook nergens last van toen ze zwanger was".quote:Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik vind je vriend maar een beetje ontwetend overkomen? Heeft hij enig idee waar jouw lichaam mee bezig is op het moment. Ik vind dat juist je vriend in deze achter je moet gaan staan, je steunt en je rotgevoel niet ook nog eens doet versterken.
Wat spannendquote:Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vandaag 18 weken en vanavond geslachtsbepaling!
Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.quote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Zo zeg sillie, wat een uitspraken van je vriend
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :xquote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Zo zeg sillie, wat een uitspraken van je vriend
quote:Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:
Thanks voor alle lieve reacties.
Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:Waar bemoeit iedereen zich mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elk lichaam is anders en er is geen enkele standaard voor het zwangere lichaam. Ik ben zelf slank en alles komt er echt alleen bij mijn buik aan, ik vind dat prima (want baby groeit goed
) maar er zijn zoveel mensen die zich ermee bemoeien. "Eet je wel goed?", "Oh wat bescheiden, weet je zeker dat je al zo ver bent?" (really?
), "Daar gaat je figuurtje, dat komt nooit meer terug" (en bedankt
).
Probeer je er niks van aan te trekken en lekker door te zwangeren.Ik snap wel erg goed dat dat moeilijk is als je vriend en andere mensen die dichtbij je staan zich er ook nog mee gaan bemoeien.
L-E, wat schrikken.
Ongeduldige Nikooos!Ik vind het ook lastig dat het bij mij nog 1,5 week kan duren maar ook net zo goed nog 6,5 week. Zoals twist ook al zei is vooral dat onzekere lastig. Mijn angstbeeld is dat ik niet thuis ben als mijn vliezen zouden breken (als het daar ten minste mee begint). Een leerling vertelde me laatst dat zijn moeder in de McDonald's was bevallen van zijn zusje.
Ik geloofde het eerst niet, maar hij gaf aan dat het toch écht écht écht gebeurd was. Waar of niet, dat lijkt me zo erg.
![]()
^What she said.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Het ligt niet aan jou. En al lag het dat wel, je bent verdorie een extra mens aan het maken middenin je lichaam! Hallo hee! Respectquote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.
Envoor jou, ik wals over je heen met mijn sores. Hopelijk is de verhoogde bloeddruk niet meer dan dat en blijft 't goed gaan!
quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..quote:Op maandag 13 april 2015 11:48 schreef Bloesem. het volgende:
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..
Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.quote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
Misschien is het wel goed om je vriend goed duidelijk te maken, op een rustige manier of misschien een wat fellere dat kun je zelf beter inschatten, wat er nu echt speelt. En wat je eigenlijk voor reactie wilt vanuit hem.quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
[..]
Hij ziet het niet als tegenover me staan, maar willen helpen. Zijn redenatie is "jij worstelt er ook mee, dan moeten we er iets aan doen". Terwijl ik eigenlijk gewoon wil horen dat het voor de baby is en het later wel goed komt..
Dat hij vervolgens met oplossingen komt ("we gaan gewoon samen sporten morgen ok?") is echt wel lief bedoelt, maar ik kom dan wat achteraan gesjokt met "ik weet niet of dit nu toch zo'n goed plan is hoor..". Hij haalt me dan toch over "want beter voor jou en voor de baby", maar hij vertaald het dan later als "de kar moeten trekken bij iemand die totaal niet gemotiveerd is". Aan mijn vermoeidheid gaat hij dan gewoon voorbij, dat steekt mij dan weer.
[..]
Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.Misschien maar een paar dagen mijn ouders opzoeken om op te laden.
Dikke vette +1quote:Op maandag 13 april 2015 13:10 schreef mignonne het volgende:
Sillie wat naar. Maar wordt het niet ook een beetje tijd voor een ander soort discussie hierover? Namelijk het lichaamsbeeld wat jouw vriend voor ogen heeft als ideaal en hoe het werkelijk gaat zeg maar? Dit is niet de eerste keer dat ik je over zo'n onderwerp hoor. Er staat me iets bij van een sixpack als randvoorwaarde om te starten enzo? Mijns inziens legt hij behoorlijke druk op hoe HIJ vindt dat jouw fysieke voorkomen zou moeten zijn. Ik had vroeger ooit zo'n vriendje die toen dingen tegen mij zei als "als je 10 kilo lichter was, dan was je echt perfect". Nog afgezien van dat zo'n opmerking vreselijk lomp en 1875 is, is de implicatie ervan ook gewoon enorm. Je bent niet goed genoeg zoals je bent, het gaat wel degelijk om je uiterlijk en als je aankomt dan zitten er consequenties aan vast.
Nu zijn er een aantal dingen die meespelen natuurlijk dan. Ik kan het ook wel waarderen dat mijn vriend zichzelf gewoon normaal blijft verzorgen sinds we 2 kinderen hebben. Dat ie moeite doet om een beetje leuk voor de dag te komen, en ik weet dat dat vice versa ook geldt. Maar we zijn ook allebei zo'n 15 kilo aangekomen oa door een ongelofelijk stressvolle periode in ons leven (natuurlijk gewoon door teveel vreet en te weinig sport, maar die situatie was de basis toen). Ik kan me voorstellen dat je vriend "bang" is dat je straks half verslonst en een soort moeke wordt. En als het enige wat hij kent aan zwangeren, vrouwen zijn die geen gram aankomen en die nooit klagen tsja. Dan wordt het een oneerlijke wedstrijd voor jou. Hij mag best hopen dat je straks nog aandacht aan jezelf besteedt en zulks. Maar het is niet fair, en vooral ook niet realistisch om zijn ideaalbeeld van de perfecte vrouw op jouw lijf te projecteren en helemaal niet tijdens een zwangerschap.
Aankomen is normaal en hoort erbij, die standaardlijstjes met verdelingen van gewicht in welk trimester zeggen niet zoveel want die verdeling is voor iedereen anders. Het is hu eenmaal een feit dat de ene vrouw maar 2 kilo aankomt en de andere 25. Zolang jij normaal eet is er niet heel veel wat je daar aan kunt doen. Nu inene veel gaan sporten omdat hij vindt dat je er iets aan zou moeten doen terwijl je eigk erg moe bent vind ik niet verstandig. Je lijf heeft maar een paar manieren om je te vertellen dat er iets aan de hand is, koorts, pijn en vermoeidheid grofweg. Koorts en pijn zijn acute Ho Stop! signalen natuurlijk. Maar vermoeidheid mag zeker niet vergeten worden. Je lijf heeft rust nodig om te herstellen en in jouw geval rust nodig om de optimale omstandigheden voor je baby te maken. Bovendien zijn de veranderende hormoonspiegels in je lijf ook geen hulp daarvoor. Als jouw lijf nu aangeeft dat sporten too much is, laat het dan! Luister naar je lijf, wees lief voor je lijf. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je het mee doen.
/rant
Ach gos, wat schattig!quote:Op maandag 13 april 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik hoop echt dat jouw vriend het licht gaat zien, ik had hem echt allang de wind van voren gegeven! Sillie, je doet het goedLoop je zelf niet voorbij. En ik heb jouw mooie lijntje gezien in het buikentopic en daar is niets mis mee!
Ik besef hier nu wel even hoe erg ik in mijn handen mag klappen met mijn vriend.
Al vanaf week 5 ben ik geen cent waard. De afwas is af en toe al te veel. Ik ben nog moe en futloos ook al doe ik niets. Na een dag werken moet ik er eigenlijk 2 vrij hebben om bij te komen. Mijn vriend maakt ruim 60 uur in de week op zijn werk. En ik mag amper wat doen van hem. Want hij heeft liever dat we dan samen wat leuks doen zoals even de stad in, een wandeling een visite dan dat ik thuis aan de slag ga en het weekend vervolgens naar de knoppe is..
Naar iedereen toe vertelt hij hoe trots hij is, hoe mooi hij het vindt en dat het gewoon even kut is door mijn vermoeidheid en bloeddruk maar dat dat er nu eenmaal voor ons bij hoort.
Ik ben hier de gene die er het meeste moeite mee heeft. Want ik zie dat het hem eigenlijk teveel is, en dat het huis een bende is en dat ik zo graag zou willen dat het netjes en opgeruimd en schoon is.
En dan kom ik vanmorgen de woonkamer in en ligt er een briefje. Kijk eens in de koelkast.. Heeft hij om 5 uur smorgens even een fruitsalade staan maken. Zo lief!
Zo, ik pluseinz idd maar hierop ja, maarquote:Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |