abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151639772
Thanks voor alle lieve reacties :* .

Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 april 2015 @ 11:34:03 #152
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151639881
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Een jongetje! O+ Of wisten jullie dat al? Jongetjes zijn de bom, serieus O+
We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zien O+ :D
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:

Ik probeer het te relativeren, maar toch valt dat zwaar. Met anderen praten erover lukt ook niet erg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151639930
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 11:34 schreef MissBliss het volgende:

[..]

We wisten het vrijdag al, maar het was nog niet duidelijk in beeld gekomen dus we moesten de echoscopiste maar geloven. Nu konden we het zelf ook duidelijk zien O+ :D

[..]

Wat moet je daaraan doen dan? Even lekker op dieet tijdens de zwangerschap? Beetje een domme opmerking vind ik.
Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet. -O-
pi_151639950
Ik heb zo'n blondekrullenmetkiepwagensindezandbakspelendenmierenonderzoekendjongetje dat altijd naar zomer ruikt O+

sillie: kun je duidelijk aangeven dat je zulke opmerkingen vervelend vindt? Of komt dat niet aan?
pi_151639962
Sillie, wat een stompzinnige opmerking van je vent. Opletten met wat je allemaal in je mik gooit is ongeveer het enige, de rest is gewoon speling van de natuur hoor. o|O

LE, nasty van de bloeddruk ineens... enige verklaring voor? En zijn je eiwitten in urine ook getest?

Hier net terug van een uiterst relaxed weekend met vrienden van ons. Lekker uitslapen, slenteren door steden waar we normaal niet komen en over het strand en ook nog een beetje wellness. O+
Donderdag weer groeiecho, ben benieuwd hoe Henk er dan voorstaat.
pi_151639964
Ik denk dat mijn vriend een draai om z'n oren had gekregen als 'ie dat had durven zeggen :') Ik ben gvd 24/7 bezig met het maken van een kindje en iedereen die in de weg staat en niet support maai ik met liefde omver :@

Nee hoor sillie :* Dit is gewoon flut. Helpt het als je (niet naar je vriend, maar naar de rest) uitspreekt wat er gaande is en hoe dat voelt? Je hoeft niet alles te relativeren hoor, gun jezelf ook de ruimte om je eens lekker k*t te voelen, want het is gewoon heel moeilijk en zwaar en verwarrend en alles op de schop en vul maar in :* Jij weet hoe je je voelt en dat mag je uiten, sterker nog, daar zou even alle ruimte voor moeten zijn imho.. Jouw lijf is goed in staat om aan te geven wat het nodig heeft (het mijne wil vooral frietjes dus nou ja ;) ) en daar kun je gerust op vertrouwen.
pi_151640032
Lijnloos: ik heb bij de vorige zwangerschap ook hypertensie en later pre-eclampsie gehad, dus het valt wel enigszins in de lijn der verwachting dat zoiets weer optreedt. Urine is idd niet getest, ik weet niet goed waarom (en was even iets te geschrokken om helder mee te denken, enzo :@ ) maar dat zal ik woensdag vragen.
  maandag 13 april 2015 @ 11:40:37 #158
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151640055
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:36 schreef L-E het volgende:
zo'n blondekrullenmetkiepwagensindezandbakspelendenmierenonderzoekendjongetj
O+
Hopelijk krijg ik ook zo'n variant, maar dan waarschijnlijk met donker haar.
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tjsa, naar wat heen en weer gesteggel daarover "je kunt toch gewoon gezond maar wat minder eten?"!, kwam hij op dan maar meer sporten. Probleem is dan vooral dat ik dat zelf ook wel wil, maar ik weet niet hoe, want ik heb de energie gewoon niet. -O-
Als het niet gaat dan gaat het niet, dat moet hij toch ook wel zien zeg.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_151640066
Sillie ik vind je vriend maar een beetje ontwetend overkomen? Heeft hij enig idee waar jouw lichaam mee bezig is op het moment. Ik vind dat juist je vriend in deze achter je moet gaan staan, je steunt en je rotgevoel niet ook nog eens doet versterken.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_151640076
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:11 schreef L-E het volgende:
Kut. Bloeddruk was 120/95. Bloed laten prikken, overmorgen groeiecho en weer een bloeddrukmeting. Ik probeer heel erg mijn ratio te laten spreken nu, maar sodeju wat voelt dit eng herkenbaar allemaal ;(
Hè, dat is echt even schrikken. :*
pi_151640097
quote:
11s.gif Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef MissBliss het volgende:

[..]

O+
Hopelijk krijg ik ook zo'n variant, maar dan waarschijnlijk met donker haar.

Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor! O+

Wat Joycie zegt trouwens sillie, je vriend klinkt hierin niet heel steunend..
  maandag 13 april 2015 @ 11:43:42 #162
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_151640145
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, zo-een heb ik er ook nog! Die zijn minstens net zo leuk hoor! O+

Haha, gelukkig maar O+
Ziggy played guitar
pi_151640181
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:37 schreef Bloesem. het volgende:
Ik denk dat mijn vriend een draai om z'n oren had gekregen als 'ie dat had durven zeggen :') Ik ben gvd 24/7 bezig met het maken van een kindje en iedereen die in de weg staat en niet support maai ik met liefde omver :@

Nee hoor sillie :* Dit is gewoon flut. Helpt het als je (niet naar je vriend, maar naar de rest) uitspreekt wat er gaande is en hoe dat voelt? Je hoeft niet alles te relativeren hoor, gun jezelf ook de ruimte om je eens lekker k*t te voelen, want het is gewoon heel moeilijk en zwaar en verwarrend en alles op de schop en vul maar in :* Jij weet hoe je je voelt en dat mag je uiten, sterker nog, daar zou even alle ruimte voor moeten zijn imho.. Jouw lijf is goed in staat om aan te geven wat het nodig heeft (het mijne wil vooral frietjes dus nou ja ;) ) en daar kun je gerust op vertrouwen.
Nee, dat helpt niet. Ik heb een poging gedaan door te zeggen dat ik me ook zorgen maak om mijn gewicht en dat ik het lastig vind om zulke opmerkingen te horen, maar het enige wat ik terugkreeg was "oh, maar jij bent toch altijd al wel wat dikker? Dan is dat normaal hoor dat je vetter wordt als je zwanger bent".
En bedankt..

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:40 schreef J0ycie88 het volgende:
Sillie ik vind je vriend maar een beetje ontwetend overkomen? Heeft hij enig idee waar jouw lichaam mee bezig is op het moment. Ik vind dat juist je vriend in deze achter je moet gaan staan, je steunt en je rotgevoel niet ook nog eens doet versterken.
Volgens mij is het inderdaad vooral onwetendheid, in combinatie met wat hij in zijn familie heeft gezien aan zwangerschappen. Mijn vermoeidheid ziet hij ook niet, hij noemt dat lui zijn. En als ik het dan wil uitleggen, dan krijg ik iets terug als "je stelt je gewoon aan, mijn zus had ook nergens last van toen ze zwanger was".
Dat zwanger zijn iets heel persoonlijks is, dat begrijpt hij niet ofzo. Het ergste is dan nog, dat hij, en plein public, bij zijn zus gaat informeren hoe dat voor haar ook weer was "want jij was toch niet zo lui?" (Niet moe, maar lui...). Gelukkig gaf zij toen aan dat het eerste trimester voor haar ook heel zwaar was qua vermoeidheid en misselijk zijn, waarop vriend reageerde met "maar daar merkte ik niks van". Nee, want haar maakte je ook niet hele dagen mee. Daarna nuanceerde hij naar mij toe wel wat meer, maar eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin meer om bij hem aan te kaarten hoe ik me voel, want ik zie 'm elke keer "jaja" denken..

Vervolgens lopen dit soort dingen onvermijdelijk uit in knallende ruzie, want ik voel me voor lul gezet en wil daar dan weer iets van zeggen. Vriend snapt dan gewoon niet hoe hij bij mij overkomt, hij wil ook gewoon snappen wat er bij mij speelt, maar dat doet 'ie een beetje onhandig .
pi_151640211
Zo zeg sillie, wat een uitspraken van je vriend :{
pi_151640294
Tijd voor een 'zwangerschap voor dummies'-boek sillie? Ik vind 't eigenlijk echt heel erg dat dit het standpunt van jouw vriend is. Hij zou naast je en achter je moeten staan en je dit moeten helpen dragen, want het is nou eenmaal heel erg zwaar. Dat hij zo tegenover je gaat staan lijkt me erg pijnlijk..

Is er iemand bij wie je wel kwijt kunt hoe je je voelt?
pi_151640306
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 08:31 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vandaag 18 weken en vanavond geslachtsbepaling! :)
Wat spannend O+
Schudden voor gebruik
pi_151640319
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.

En :* voor jou, ik wals over je heen met mijn sores. Hopelijk is de verhoogde bloeddruk niet meer dan dat en blijft 't goed gaan!
  maandag 13 april 2015 @ 11:49:55 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151640329
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef L-E het volgende:
Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151640348
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:29 schreef silliegirl het volgende:

SPOILER
Waar bemoeit iedereen zich mee? :{w Elk lichaam is anders en er is geen enkele standaard voor het zwangere lichaam. Ik ben zelf slank en alles komt er echt alleen bij mijn buik aan, ik vind dat prima (want baby groeit goed O+ ) maar er zijn zoveel mensen die zich ermee bemoeien. "Eet je wel goed?", "Oh wat bescheiden, weet je zeker dat je al zo ver bent?" (really? :') ), "Daar gaat je figuurtje, dat komt nooit meer terug" (en bedankt :') ).

Probeer je er niks van aan te trekken en lekker door te zwangeren. :* Ik snap wel erg goed dat dat moeilijk is als je vriend en andere mensen die dichtbij je staan zich er ook nog mee gaan bemoeien.

L-E, wat schrikken. ;(

Ongeduldige Nikooos! :D Ik vind het ook lastig dat het bij mij nog 1,5 week kan duren maar ook net zo goed nog 6,5 week. Zoals twist ook al zei is vooral dat onzekere lastig. Mijn angstbeeld is dat ik niet thuis ben als mijn vliezen zouden breken (als het daar ten minste mee begint). Een leerling vertelde me laatst dat zijn moeder in de McDonald's was bevallen van zijn zusje. :X Ik geloofde het eerst niet, maar hij gaf aan dat het toch écht écht écht gebeurd was. Waar of niet, dat lijkt me zo erg. :o
pi_151640354
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dit idd. Wil niet al te negatief reageren want t is allemaal al kut voor je, maar oef, als mijn vriend dit waagde :x
^What she said.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_151640402
Sillie: wat naar dat er zo gereageerd en gesproken wordt. Jouw lijf is met een ongelooflijk belangrijke taak bezig, dat kost veel energie. Voel je niet te rot over de weinige energie die je hebt. Dat is zo ontzettend logisch en verklaarbaar. En maak je vriend duidelijk dat zijn woorden kwetsend zijn en dat je op support rekent.

Dat het 'wennen' is om je lijf zo te zien groeien is herkenbaar. Hele andere lijfissues hier dan bij jou maar ook ik voel me er niet happy bij, hoewel ik eigenlijk trots zou moeten zijn dat mijn lichaam nog in staat is zoiets moois te doen.
Mijn man vindt me daarentegen prachtig en is me daarbij echt tot steun. En dat is wat ik nodig heb. En jij ook! Dus hopelijkt lukt het je om het gesprek aan te gaan met je vriend. :*
pi_151640405
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar het gevoel dat het aan mij ligt momenteel, ik kan er niet echt helder naar kijken op dit moment.

En :* voor jou, ik wals over je heen met mijn sores. Hopelijk is de verhoogde bloeddruk niet meer dan dat en blijft 't goed gaan!
Het ligt niet aan jou. En al lag het dat wel, je bent verdorie een extra mens aan het maken middenin je lichaam! Hallo hee! Respect :*
pi_151640506
L-E wat schrikken voor je! hopelijk blijft het bij alleen hypertensie of is hij straks weer gewoon wat later, maar snap dat het veel oproept :*

En Sillie :*
  maandag 13 april 2015 @ 11:56:11 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151640538
L-E, naar! :* Ik hoop dat je bloeddruk snel weer normaal doet.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151640594
L-E! :*
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')