Q4 zit altijd al vol met de allertijden albums en singles, en de jaarlijstjes natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2015 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
Leuk weer, ik doe weer mee en tot 1 juni is genoeg tijd om met een goeie persoonlijke top100 van the 70's komen
En Q3 dan toernooi van de 80's en Q4 van de 90's?
Oh ja, natuurlijk. Maakt ook niet uit, ik ga mij nu eerst even rustig op de 70's concentrerenquote:Op maandag 13 april 2015 22:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Q4 zit altijd al vol met de allertijden albums en singles, en de jaarlijstjes natuurlijk
Best leuk. Valt wel op dat deze man wel Héél goed naar ene Bob Dylan geluisterd heeftquote:Op maandag 13 april 2015 22:49 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ongewenste tip!![]()
Sammy Walker - Song for Patty
60 bedoel je?quote:Op woensdag 15 april 2015 07:44 schreef belsen het volgende:
ranja!!!![]()
Dit wordt voor mij harder zoeken dan de jaren 70, maar ik heb er zin in.
Is toch al 2 decennia eerder?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:42 schreef HenkvonAnnie het volgende:
31. Elvis Presley - Jailhouse Rock
Mag dat ook dan?quote:Op woensdag 15 april 2015 13:00 schreef pipster het volgende:
Er was wel een heruitgave van Jail House Rock in 1973 en 2005, ik kwam hem al tegen in andere jaren 70 lijstjes.
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Anders kan ik mijn nummer 1 uit de Jaren '60-lijst (A Whiter Shade Of Pale) hier in principe weer op 1 zetten.quote:
Ai, over het hoofd gezien, excuus. Had inderdaad ook Whiter Shade of Pale willen gebruiken, maar kwam er net op tijd achter dat het geen heruitgave mocht zijn (in dit geval van '67).quote:Op woensdag 15 april 2015 13:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Anders kan ik mijn nummer 1 uit de Jaren '60-lijst (A Whiter Shade Of Pale) hier in principe weer op 1 zetten.
Twee jokers.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:39 schreef cafca het volgende:
Lekker lijstje, belsen! Wij gaan er wel een aantal dubbelen.
(Oh, en Stewart is met een t, en Henk had maar één vlam in de pijp)
Ik denk niet dat bij cafca's nummer 1 de mevrouw met iemand anders uit is, ik denk dat ze eromheen staat te dansenquote:
Ik heb het juist de andere kant opquote:Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb grote moeite om in het juiste decennium te blijven. 1980 is zo dichtbij.
Een heleboel bands die in mijn persoonlijke top-10 van favoriete bands ooit staan zijn begonnen rond 1980 en uit mijn hoofd weet ik het allemaal niet meer precies of het dan uit '78/'79/ '80 of '81 komt. Best lastig. Zeker op mijn leeftijd.quote:
daar heb je hulpsites voor, zoals rateyourmusicquote:Op maandag 20 april 2015 17:20 schreef Kingstown het volgende:
Een heleboel bands die in mijn persoonlijke top-10 van favoriete bands ooit staan zijn begonnen rond 1980 en uit mijn hoofd weet ik het allemaal niet meer precies of het dan uit '78/'79/ '80 of '81 komt. Best lastig. Zeker op mijn leeftijd.![]()
ZIjn al die sites eenduidig? Ik zie bijvoorbeeld "Holiday in Cambodia" van de Dead Kennedy's in het lijstje van belsen staan en ik zou zeker iets van ze in de lijst zetten, maar waar ik keek, daar komt het uit ' 80 en niet uit '79.quote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef ranja het volgende:
daar heb je hulpsites voor, zoals rateyourmusic
RYM is behoorlijk accuraat. Een site als allmusic wil nog wel eens releasedata aanpassen aan de US, waar dus nog wel verschil in kan zitten met Europa.quote:Op maandag 20 april 2015 17:29 schreef Kingstown het volgende:
ZIjn al die sites eenduidig? Ik zie bijvoorbeeld "Holiday in Cambodia" van de Dead Kennedy's in het lijstje van belsen staan en ik zou zeker iets van ze in de lijst zetten, maar waar ik keek, daar komt het uit ' 80 en niet uit '79.
Belsen hoe zit datquote:
Oh, oh ipv oehoequote:Op zondag 19 april 2015 21:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat bij cafca's nummer 1 de mevrouw met iemand anders uit is, ik denk dat ze eromheen staat te dansen
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.quote:Op maandag 13 april 2015 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
Leuk weer, ik doe weer mee en tot 1 juni is genoeg tijd om met een goeie persoonlijke top100 van the 70's komen
En Q3 dan toernooi van de 80's en Q4 van de 90's?
Daar is best een lijstje van te maken denk ikquote:Op maandag 20 april 2015 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.
Niet eens een grapje, dat lijkt me echt heel tof.![]()
Mij ookquote:Op maandag 20 april 2015 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.
Niet eens een grapje, dat lijkt me echt heel tof.![]()
De 50's zijn 'groot' en bekend genoeg voor hun eigen toernooi lijkt me.quote:Op maandag 20 april 2015 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mij ook
Maar mogen de '50s daar dan ook bij? Doris Day, Judy Garland, Andrew Sisters, George Formby, ow, ik begin nu al te smullen
Maar ik ga eerst aan de 70's
Leuk.quote:
In mijn computer staat ie uit 1979... Nou ja, ik heb hem vervangen door California über alles.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Had je gezien dat er wat onduidelijkheid was over je Dead Kennedys single?
3 keer Madness. Mijn Ska-hart maakte een vreugdesprongetje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:36 schreef Fred_B het volgende:
Het was even puzzelen, maar ik heb ook voor de Jaren '70 een lijstje gemaakt
Mooi dat te lezenquote:Op woensdag 22 april 2015 23:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
3 keer Madness. Mijn Ska-hart maakte een vreugdesprongetje.
Kwam dit dus tegen op RYM: http://rateyourmusic.com/(...)979_singles_and_45s/quote:Op maandag 20 april 2015 17:35 schreef ranja het volgende:
RYM is behoorlijk accuraat. Een site als allmusic wil nog wel eens releasedata aanpassen aan de US, waar dus nog wel verschil in kan zitten met Europa.
Daar is iets raars gebeurd... lijkt er op dat die EP eerst als versie van een 1979 EP is aangemaakt waarna de 1e versie is weggegooid maar het systeem toch 1979 heeft onthouden... ik zou toch voor 1980 gaanquote:Op vrijdag 24 april 2015 18:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kwam dit dus tegen op RYM: http://rateyourmusic.com/(...)979_singles_and_45s/
Abwärts komt absoluut in mijn lijst als het 1979 is, maar overal zie ik 1980 staan. Zelfs hier.
Ik raak helemaal in de war.
Ha! Staat wel in mijn top-100, dus dat gaat gecompenseerd worden.quote:
Die staat in mijn shortlist. Feest!quote:
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:02 schreef cafca het volgende:
Ik kwam hun greatest hits weer eens tegen
Eigenlijk wel ja. D'r staan verder nog een paar fillers op dat albumquote:Op zaterdag 25 april 2015 19:18 schreef ranja het volgende:
[..]
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?
Zijn wel meer punkbandjes die dit euvel kennen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:18 schreef ranja het volgende:
[..]
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?
My Sharona punk? Laat Jello het maar niet horenquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn wel meer punkbandjes die dit euvel kennen.
Tsja, wat is het dan? Ik vind alle gitaarbandjes die een beetje simpele muziek in die tijd maakten punkbandjes. Heb je de pompende bas niet voor nodig als het aan mij ligt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:47 schreef ranja het volgende:
[..]
My Sharona punk? Laat Jello het maar niet horen
volgens songpop (facebook spelletje, mocht je het niet kennen) valt het in de categorie Powerpop. soort postpunk maar dan andersquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, wat is het dan? Ik vind alle gitaarbandjes die een beetje simpele muziek in die tijd maakten punkbandjes. Heb je de pompende bas niet voor nodig als het aan mij ligt.
postpunk, is, zoals de naam zegt, ook gewoon een uitloper van de punk. Echte punk kan het niet eens zijn, dat bestond al niet meer in 1979.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:18 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens songpop (facebook spelletje, mocht je het niet kennen) valt het in de categorie Powerpop. soort postpunk maar dan anders
Dat dus, The Ramones is trouwens ordinaire jaren 50 Rock & Roll...quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:18 schreef cafca het volgende:
Knack is powerpop, pop met strakke gitaarriffs, over het algemeen wat melodieuzer dan punk, vaak met samenzang.
De grens met new wave en postpunk is nogal vaag, meestal
Ik dacht dat ik klaar was met mijn top-100, maar ondertussen heb ik toch weer wat bands erin gezet die ik vergeten was. Ik noem een Squeeze, Gruppo Sportivo, B.A. Robertson en Spizzenergi.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed, shortlistje van 320 nummers. Eens kijken wat we daarmee kunnen.
Stranglers en Joni Mitchell heb ik wel in mijn lijst staan, hoewel ik bij The Stranglers nog steeds twijfel welk nummer te nemen. Overigens miste ik vooral The Pretenders in jouw lijst.quote:Op zondag 26 april 2015 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was ook te snel. vergat o.a. Squeeze, Smokey Robinson & the Miracles, Little Feat, Stranglers, Wet Willie, Joni Mitchell, Graham Parker, Paul Collins' Beat, Sly & the Family Stone, Isley Brothers...
Da's toch vooral omdat het debuutalbum pas in 1980 uitkwam. maar Brass.. is zeker al uit '79. Damn.quote:Op zondag 26 april 2015 14:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stranglers en Joni Mitchell heb ik wel in mijn lijst staan, hoewel ik bij The Stranglers nog steeds twijfel welk nummer te nemen. Overigens miste ik vooral The Pretenders in jouw lijst.
quote:Op zondag 26 april 2015 14:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
maar Brass.. is zeker al uit '79. Damn.
Ja, ik denk wel dat jij zoveel mogelijk '80s in de '70s lijst wil hebbenquote:Op zondag 26 april 2015 14:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Heb er speciaal naar gekeken. Veel van dat soort "gevallen" btw van net wel/net niet 70's.
Ik hou toch vooral de single-releasedatum aan. Als een album uit 79 maar de single uit 80 is bewaar ik die toch voor de 80s. Al is bij een hoop van die randgevallen de kans dat ze in de 80s de lijst halen wel erg klein.quote:Op zondag 26 april 2015 14:35 schreef cafca het volgende:
Ja, er zijn er best veel waarvan de single in 79 uitkwam, maar het album in 80, of andersom. In beide gevallen mogen ze erin, uiteraard
quote:Op maandag 27 april 2015 13:48 schreef fripper het volgende:
Als de rook om je hoofd is verdwenen is al in 1968 verschenen, als b-kant van Waterdrager. Maar pas in 1972 als a-kant uitgebracht. Ik had hem in m'n jaren 60 lijst staan.
Ik vreesde hier alvoor. Gelukkig heb ik een paar back-up nummers.quote:Op maandag 27 april 2015 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie wel een 1981-je op nummer 6..
hehe, die ziti k ook net op te zoekenquote:Op maandag 27 april 2015 14:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Kingstown!
What I Like about you komt zeker ook in mijn Eighties top 100
Die had ik wél opgezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Romantics#Singlesquote:Op maandag 27 april 2015 14:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Kingstown!
What I Like about you komt zeker ook in mijn Eighties top 100
Als jij de wiki aanpast, dan haal ik hem weg.quote:Op maandag 27 april 2015 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar hij klopt alleen niet, Kinsgtown. Weg ermee.
quote:Op maandag 27 april 2015 13:38 schreef Kingstown het volgende:
...
60. Raymond van het Groenewoud – Kamiel
.....
Wiki is wel de minst betrouwbare bron. Discogs, 45cat of umdmusic will do betterquote:Op maandag 27 april 2015 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij de wiki aanpast, dan haal ik hem weg.
Ik had hem al opgezogd omdat ik hem in mijn lijstje wilde zettenquote:Op maandag 27 april 2015 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
hehe, die ziti k ook net op te zoeken
Die is pas in februari 1980 gereleased, al staat op wiki ook wel 1979.
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsquote:
Boudewijn had dan weer niet per se gehoeven, want dat was wel een hit in de 70s. Je kunt die altijd nog ruilen tegen Echo Beach, want dat is toch wel een 1980je.quote:Op maandag 27 april 2015 14:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsverwijderd.
Terry Jacks, Village People en Dennie Christian toegevoegd.
Romantics mag je weer toevoegen, waar ik kijk (RYM, discogs, romanticsdetroit.com) staat die als 1979 single.quote:Op maandag 27 april 2015 14:35 schreef Kingstown het volgende:
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsverwijderd.
Terry Jacks, Village People en Dennie Christian toegevoegd.
Het handige van discogs en 45cat is dat je de (achterkant van) hoesjes en labelsafbeeldingen erbij hebt.quote:Op maandag 27 april 2015 14:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Romantics mag je weer toevoegen, waar ik kijk (RYM, discogs, romanticsdetroit.com) staat die als 1979 single.
Zelfde band op nummer 1 als ik. Wel een ander nummer. Iets wat trouwens vaker in onze lijsten zo is.quote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is m. Toch relatief weinig punk wat het uiteindelijk haalt.
Staat op hun eerste LP uit '79: http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Musicquote:Op maandag 27 april 2015 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je kunt die altijd nog ruilen tegen Echo Beach, want dat is toch wel een 1980je.
Uit 1980 dus..quote:Op maandag 27 april 2015 15:08 schreef Kingstown het volgende:
Staat op hun eerste LP uit '79: http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Music
Goeie tip!quote:Op maandag 27 april 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uit 1980 dus..
Ga ajb niet uit van wiki, daar kan elke fokker het jaar effe aanpassen om 'm in de 70s lijst te krijgen.
M83 - Midnight City (1975)quote:Op maandag 27 april 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uit 1980 dus..
Ga ajb niet uit van wiki, daar kan elke fokker het jaar effe aanpassen om 'm in de 70s lijst te krijgen.
Dat is wel een gaaf nummerquote:
Leuke onderschatte band, maar dat nummer is wel echt een topper!quote:Op maandag 27 april 2015 20:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is wel een gaaf nummerKende het nog niet.
1x youtuben rechtvaardigt nog geen plek in mijn lijst maar ik ga ze zeker onthouden.
Dat wordt voor mij niet te doenquote:Op maandag 27 april 2015 22:06 schreef cafca het volgende:
Ik ben al bezig met een shortlist voor de 80's
Shuggie Otis stond anders wel minstens 80 plekken te laag.quote:Op maandag 27 april 2015 22:09 schreef cafca het volgende:
Leuk dat mensen dankzij mijn lijstje nog "nieuwe" dingen ontdekken
Ook logisch. 60's lijstje was voornamelijk wat nuggets, girlgroups en heel veel radio 2-classics. Dit is veel meer wijdverspreid, ook door het grotere scala aan genres.quote:Op maandag 27 april 2015 22:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in de uiteindelijke Top 100 gaat komen, want er wordt veel meer gevarieerd gestemd dan voor de Jaren '60-lijstjes
Same here. Ondoenlijk. Heb minimaal een top-250 nodig.quote:Op maandag 27 april 2015 22:06 schreef cafca het volgende:
Ik ben al bezig met een shortlist voor de 80's
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in de uiteindelijke Top 100 gaat komen, want er wordt veel meer gevarieerd gestemd dan voor de Jaren '60-lijstjes
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaanquote:Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Same here. Ondoenlijk. Heb minimaal een top-250 nodig.
[..]
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.
Nou ja, staat ook niet kinderachtig op 2quote:Op maandag 27 april 2015 22:09 schreef cafca het volgende:
Leuk dat mensen dankzij mijn lijstje nog "nieuwe" dingen ontdekken
Ga jij je lijst nog aanpassen na de laatste Romantics info?quote:Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef Kingstown het volgende:
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.
Ja lol. rub it in. Dat hele "Tell me your Plans" kan me gestolen worden.quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaan
Romantics ga ik omwisselen met Martha and the Muffins. Lijkt me de makkelijkste oplossing. Edit: Done!quote:Op maandag 27 april 2015 22:29 schreef ranja het volgende:
Ga jij je lijst nog aanpassen na de laatste Romantics info?Zo niet dan ga ik die ook verwerken.
Meer ken ik dan ook niet van The Shirts.quote:Op maandag 27 april 2015 22:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja lol. rub it in. Dat hele "Tell me your Plans" kan me gestolen worden.
[..]
Romantics ga ik omwisselen met Martha and the Muffins. Lijkt me de makkelijkste oplossing.
Het is een jaarlijks terugkerende frustratie bij de top-2000. Ik blijf stug op Laugh and walk away stemmen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer ken ik dan ook niet van The Shirts.
Ik ookquote:Op maandag 27 april 2015 22:34 schreef Kingstown het volgende:
Het is een jaarlijks terugkerende frustratie bij de top-2000. Ik blijf stug op Laugh and walk away stemmen.
Véél minderquote:Op maandag 27 april 2015 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het ook echt geen goed liedje dan, of gewoon minder?
quote:Op maandag 27 april 2015 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het ook echt geen goed liedje dan, of gewoon minder?
Dit. Niet slecht, maar zo anders. Veel verder buiten de kern mijn persoonlijke smaakgebied.quote:
Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn. Ik vind het ook wel een geruststellende gedachte dat ik niet meer de enige ben die op Drs.P heeft gestemd.quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaan
Tja, die stond misschien wel te laag, had best in de top 50 gemogen. Maar dat denk ik van elk nummer tussen de 51 en de 200 zodra ik het ga beluisterenquote:Op maandag 27 april 2015 22:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Shuggie Otis stond anders wel minstens 80 plekken te laag.
Dat was ook wel een beetje een gimmick. Net als mijn nummer 34 en 35 achter elkaarquote:Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn. Ik vind het ook wel een geruststellende gedachte dat ik niet meer de enige ben die op Drs.P heeft gestemd.
Misschien wel het beste popnummer ooit. Muzikaler dan Teenage Kicks en wat meer power dan There she goes.....quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, staat ook niet kinderachtig op 2Dat maakt wel nieuwsgierig
The Undertones was 1 van de bands waar ik enorm heb lopen te twijfelen welk nummer te nemen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:54 schreef cafca het volgende:
Misschien wel het beste popnummer ooit. Muzikaler dan Teenage Kicks en wat meer power dan There she goes.....
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.quote:Op maandag 27 april 2015 23:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
The Undertones was 1 van de bands waar ik enorm heb lopen te twijfelen welk nummer te nemen.
Vermoedelijk zal Teenage Kicks het wel gaan redden als ik de inzendingen tot nu toe zie.
Denk daar nog eens aan bij de 80s lijstquote:Op maandag 27 april 2015 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.
Ah, die is niet uit de 70's? Niet naar gekeken dus omdat Teenage Kicks wel uit 79 is.quote:Op maandag 27 april 2015 23:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Denk daar nog eens aan bij de 80s lijst
Zelf heb ik dus voor Get over You gekozen, maar Here comes the Summer, You've got my number en Jimmy, Jimmy hadden net zo makkelijk gekund. Voor het jaren 80 lijstje weer hetzelfde probleem. Alleen dan met andere nummers.quote:Op maandag 27 april 2015 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.
Nope, is van hun 2e uit 1980.quote:Op maandag 27 april 2015 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, die is niet uit de 70's? Niet naar gekeken dus omdat Teenage Kicks wel uit 79 is.
Veel dezelfde artiesten, veel andere nummers. Veel dingen die uiteindelijk afvielen ookquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef ranja het volgende:
Uit mijn lijstje:
1970: 6
1971: 6
1972: 7
1973: 5
1974: 8
1975: 1
1976: 3
1977: 14
1978: 20
1979: 30
die laatste 2 jaren samen had ik ook wel zo verwacht eigenlijk
en... bizar
31 vrouwelijke zang
66 mannelijke zang
3 gedeelde leadzang
Ja, ik heb niet tactisch gestemd. Ik heb wel meerdere per band toegestaan bij mezelf maar wel max. 3.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Veel dezelfde artiesten, veel andere nummers. Veel dingen die uiteindelijk afvielen ook
Die had ik tot bijna het laatst er nog in staan maar toen ik zag wat ik nog 'onder de streep' had staan die ik graag nog wilde toevoegen vond ik dat ik het niet kon maken ze er in te laten, hoe leuk het liedje ook.quote:En de 70's is gewoon een mannendecennium. Wel grappig vind ik dan dat juist mijn hoogst genoteerde vrouwen niet in jouw lijstje staan.
Ik zie enorm veel dezelfde nummers staan als in mijn lijst. Dat biedt hoop voor de uiteindelijke top-100.quote:
Ja, zeker, al is 2 noteringen nog maar zo-zo natuurlijkquote:Op dinsdag 28 april 2015 16:02 schreef Kingstown het volgende:
Ik zie enorm veel dezelfde nummers staan als in mijn lijst. Dat biedt hoop voor de uiteindelijke top-100.
9 nummers uit jouw top-25 heb ik ook. Heb zelf ook niet tactisch gestemd en door het 1 nummer per artiest wat ik me heb opgelegd zijn bijvoorbeeld Holidays in the Sun, One Step Beyond en Orgasm Addict uit mijn lijst gevallen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef ranja het volgende:
Ja, zeker, al is 2 noteringen nog maar zo-zo natuurlijkGelukkig hebben we meer medestanders bij sommige nummers
Tja, ik heb dan weer bij Bowie en Billy Joel een nummer dat niemand anders heeft tot nu toequote:Op dinsdag 28 april 2015 16:16 schreef Kingstown het volgende:
Bij The Damned heb ik al helemaal het verkeerde nummer gekozen als ik de andere lijsten zie.
Waarom heb je eigenlijk wel 2 keer hetzelfde nummer?quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
het 1 nummer per artiest wat ik me heb opgelegd
Ik had ze ook bijna beide maar het origineel heeft het net niet gehaaldquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom heb je eigenlijk wel 2 keer hetzelfde nummer?
Was mij ook al opgevallen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als je nog 1 keer zo'n lastige vraag stelt, dan zet ik White Soxx op nummer 1 in mijn jaren 80 lijst.quote:Op dinsdag 28 april 2015 18:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb net Soviet Sex aan de 80's lijst toegevoegd.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:13 schreef cafca het volgende:
ik heb net You Really got me now aan de Eighties shortlist toegevoegd.
Je gaat steeds verder van het juiste decennium afzittenquote:Op dinsdag 28 april 2015 19:37 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb net Soviet Sex aan de 80's lijst toegevoegd.![]()
Al was het alleen maar vanwege die geile Ellen ten Damme clip.
Hoezo dat, hou je niet zo van 80s-muziek?quote:Op woensdag 29 april 2015 21:56 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Mooie lijsten zie ik hier voorbij komen
Ik wacht trouwens al met smart op de lijstjes van de jaren 80, maar ik vrees dat die me ongelooflijk veel tijd gaat kosten![]()
Juist wel, daarom zal de lijst van 100 nummers een echte uitdaging worden.quote:Op woensdag 29 april 2015 22:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Hoezo dat, hou je niet zo van 80s-muziek?
Er zijn maar weinig zekerheden in het leven, maar de kans is denk ik wel aanwezig dat iemand na dit toernooi de 80's op gaat pikken. En dan mogelijk de 90's en de 00's ook nog??quote:Op donderdag 30 april 2015 14:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb zomaar een vermoeden dat het 80s toernooi 2 keer zo snel gaat lopen.
(komt die eigenlijk wel op zeker?)
Ik kom er net achter dat mijn nummer 1 van de 80's pas in 2004 is uitgebracht.quote:Op dinsdag 28 april 2015 19:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je gaat steeds verder van het juiste decennium afzitten
Mijn #1 is dan Crystal van New Orderquote:Op zondag 3 mei 2015 10:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat mijn nummer 1 van de 80's pas in 2004 is uitgebracht.![]()
Sommige bands zitten in mijn geheugen zo vastgeplakt aan een bepaald decennium, dat de realiteit ondenkbaar is.
Nou, ik zie toch wel enigzins een rode draad in je lijst ontstaanquote:Op zondag 3 mei 2015 16:32 schreef Sovjet het volgende:
Bij deze mijn lijstje... was best lastig om zo'n lange lijst te maken gezien ik een jaren 80 kind ben. Heb dus ook meer met muziek uit de jaren 80's, 90's, 00's en 2010's. Vind dat ik een redelijk nette lijst gemaakt heb. Ik heb overigens een zeer brede muzieksmaak qua genres dus echt alles staat door elkaar. Heb niet echt een bepaalde genre wat echt mijn favo is...
004 | [ afbeelding ] | Focus - Tommy (1971)
031 | [ afbeelding ] | Earth & Fire - Weekend (1979)
Bedankt voor het compliment. Ik hou van overzichtelijkheid en netheid... besteed altijd veel aandacht aan dit soort lijstjes. En over Wales en Engeland apart... Eigenlijk wel ja... maar zie toch wel enigszins verschil met Wales. Daarnaast is het erg makkelijk om snel de Schotse artiesten ertussen uit te pikken en bij de artiesten uit Wales is het wat lastiger.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:39 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Sovjet!
Mooi veel aandacht aan besteed ook.
Alleen.....
Als je [ afbeelding ] gebruikt, moet je daar eigenlijk [ afbeelding ] en [ afbeelding ] tegenover zetten
Over nummer 4. Dat is inderdaad de bedoeling, of mag dat niet? Het 'tussenstuk' is ook apart geplaatst op verschillende cd's.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, ik zie toch wel enigzins een rode draad in je lijst ontstaan
Wat betreft #4: dat is een fragment van 1.45 uit een nummer van een lp-kant? dat is je bedoeling?
Wat betreft #31: opvallend dat je juist die kiest; gezien je focus, alquin e.a. zou ik meer oudere nummers van E&F verwachten
Grootste gedeelte is zo gezien inderdaad rock (hard rock, progressive rock, country rock, en andere stromingen) maar heb ook best wel aardig wat Jazz, Soul, Pop, Reggae, Beat en wat New Wave erin staan.quote:Op zondag 3 mei 2015 16:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, ik zie toch wel enigzins een rode draad in je lijst ontstaan
Storm & Thunder, Seasons, Memories, Maybe Tomorrow en Song of the Marching Children zijn toch ook best bekend, de eerste 2,3 staan meestal ook hoger in de top 2000 dan Weekend....quote:Op zondag 3 mei 2015 17:47 schreef Sovjet het volgende:
[..]
Over nummer 31. Moet eerlijk bekennen dat ik me nooit echt verdiept heb in E&F. Dit is toch wel de bekendste over een breed publiek gezien. Misschien maar eens wat oudere nummertjes van E&F luisteren... bedankt voor de, onbedoelde, tip...
Ik had 'm wel op m'n shortlist staan maar heeft het lang niet gehaald. Ik vind de covers beterquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik had overigens wel al op meer stemmen voor mijn nummer 1 gerekend, maar heb hem tot nu toe alleen bij n00bie terug gezien volgens mij... Jammer, maar misschien komt dat nog!
Tja. Zonde. Nou ja, hopelijk komt-ie toch nog net ergens in de eindlijst, rond de 90 of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik had 'm wel op m'n shortlist staan maar heeft het lang niet gehaald. Ik vind de covers beter
Als ik jouw lijst bekjk, dan schaam ik me heel diep dat ik Bill Withers vergeten ben. Die hoort er gewoon op.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:54 schreef Grobbel het volgende:
Bewust maar bij een top 50 gehouden, met een relatief strikte 1-plaat-per-artiest regel erbij gehanteerd (alleen Labi Siffre komt er mee weg, maar dat zijn ook twee compleet andere genres...).
The Modern Lovers, Amanaz, Pere Ubu, Robert Wyatt, Captain Beefheart, David Crosby en Ednardo hebben de lijst net niet gehaald.
Ik heb ook uiteindelijk mijn tactiek maar omgedraaid, deels door jouw post geïnspireerd hierboven. In plaats de shortlist van 250+ steeds kleiner te maken door platen te schrappen ben ik maar gewoon de beste platen eruit gaan vissen en op een rijtje gaan zetten. Stuk sneller klaar zo.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:06 schreef DO2 het volgende:
Da's wel een lijst waar ik me ( op een paar nummers na ) best in kan vinden, Grobbel.
Misschien moet ik m gewoon even copy/pasten.
Oh, het is nog even wachten op de jaartalpolitie natuurlijk. Maar ik denk dat ze in grote lijnen wel redelijk kloppen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Grobbel! Staan er weer een paar in die ik vergeten was (of waarvan ik zeker was dat die in de 80s thuishoorden....)
Ook een fijn lijstje... Dat Bobby Womack nummer had ik ook eigenlijk niet mogen vergeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:23 schreef Burnett het volgende:
1. Captain Beefheart - Love On My Mind
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us
3. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
4. The Police - Bring On The Night
5. Bobby Womack - Across 110th Street
6. Bill Withers - Harlem
7. Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair
8. Bobby 'Blue' Bland - Dreamer
9. Kraftwerk - Das Model
10. Tom Waits - Invitation To The Blues
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, het is nog even wachten op de jaartalpolitie natuurlijk. Maar ik denk dat ze in grote lijnen wel redelijk kloppen.
de jaren 80 begonnen dan ook gewoon in 1978quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:14 schreef cafca het volgende:
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)
De punkrevolutie was het startschot en die was eind 77 wel voorbij ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
de jaren 80 begonnen dan ook gewoon in 1978
Ja, de second summer of lovequote:Op woensdag 6 mei 2015 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
De jaren 90 beginnen ook al in 1988
Inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Had ik mijn eerste toernooi nu maar tot 1966 gehoudenquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, de second summer of loveMet wat toen voor house doorging
Ook bedankt, ik dacht even uw omissie van ome Don rechtzetten... ;-)quote:Op woensdag 6 mei 2015 07:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook een fijn lijstje... Dat Bobby Womack nummer had ik ook eigenlijk niet mogen vergeten.
Heel herkenbaar. Erg blij dat ik in het geval van XTC er nog wel aan gedacht heb om ze in de 70's lijst te zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:14 schreef cafca het volgende:
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)
Ik ken ome Dons jaren '60 werk wat beter dan zijn seventies output, dus in een sixties-lijst had ie bij mij zeker de top 10 gehaald.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:53 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ook bedankt, ik dacht even uw omissie van ome Don rechtzetten... ;-)
Hier kan ik al beter mee leven. Voor mij lopen ze meer van '81 t/m '90.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:50 schreef Burnett het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)
Volgens mij is dat vanaf 2000 fout gegaan, iedereen had zo'n haast met de 21e eeuw dat 2000 maar als eeuwbegin is genoemd in plaats van 2001.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:50 schreef Burnett het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)
Ik weet niet wie "Unconditionally Guaranteed" en "Moonlight And Moonbeams" er van verdenkt gemakzuchtige platen te zijn...quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ken ome Dons jaren '60 werk wat beter dan zijn seventies output, dus in een sixties-lijst had ie bij mij zeker de top 10 gehaald.Floppy Boot Stomp heeft mijn top 50 nu net niet gehaald; zat ook nog te twijfelen om iets van Mirror Man erin op te nemen.
Ik moet bekennen die popplaten van hem nooit geluisterd te hebben. Onbewust een beetje afgeschrokken door de recensies denk ik... Maar wel de moeite van het luisteren dus?
Als ik het niet vergeet, ga ik donderdag voor zittenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:41 schreef ranja het volgende:
16 lijstjes tot nu toe, daar kan nog best wat bij
Het ging fout met dat Jezus Christus aan het einde van jaar nul werd geboren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is dat vanaf 2000 fout gegaan, iedereen had zo'n haast met de 21e eeuw dat 2000 maar als eeuwbegin is genoemd in plaats van 2001.
Ik ben begonnen MM,maar ik verwacht niet vandaag de lijst af te krijgen. Morgen wellichtquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:50 schreef methodmich het volgende:
Flink wat rockers verwacht ik, Bos! En Queen uiteraard.
Het is nu donderdag, dus ben benieuwd.
NOg immer bezigquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik ben begonnen MM,maar ik verwacht niet vandaag de lijst af te krijgen. Morgen wellicht
ja als je maar een deadline geeftquote:Op zondag 31 mei 2015 14:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oeh, meer lijstjes. Stormloopweekend.
Misschien doet ze er in haar 80s lijstje ook wel 1quote:Op zondag 31 mei 2015 15:53 schreef Kingstown het volgende:
De prijs voor de lijst met de meeste kerstliedjes is ook vergeven zie ik.
The Waitresses?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Misschien doet ze er in haar 80s lijstje ook wel 1
Geen idee welk jaar dit precies is, maar in ieder geval jaren 60. Volgens mij hun eerste albumquote:Op zondag 31 mei 2015 14:28 schreef Eska het volgende:
9. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
quote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:48 schreef ranja het volgende:
De bedoeling is inderdaad dat het gaat om jaren 70 liedjes, niet om jaren 70 hits.
Anders krijg je straks in de 80s weer Sam Cooke en in de 90s Bohemian Rhapsody
dit is inderdaad een jaren 60 song, die mag je aanpassen.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:28 schreef Eska het volgende:
9. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
als ik deze bij Eska niet t oesta geldt dat ook voor jou natuurlijk. 1968 single.quote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
73 Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
Oja, rerelease.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:27 schreef ranja het volgende:
[..]
als ik deze bij Eska niet t oesta geldt dat ook voor jou natuurlijk. 1968 single.
Die heb ik inderdaad nog gedubbelchecktquote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel goed dat mensen dan bijvoorbeeld Runnin' With the Devil al in deze lijstjes hebben gezet ipv in de 80s, terwijl het hier toch pas in 1980 een succes werd.
Zonder dat ik welke tussenstand dan ook wil wetenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:04 schreef ranja het volgende:
Gezien de last minute lijstjes is de spanning bovenin ook weer terug
Als het verplicht zou worden 1 nummer per band/artiest te doen zou het een stuk lastiger worden om een eindlijst te maken. Veel eendagsvliegen zouden dan voordeel hebben dat 'iedereen' hetzelfde nummer noemt, andere bands zouden bijna uit de lijst verdwijnen omdat ieder net een andere nummer 1 heeft terwijl de een z'n nummer 2 een ander z'n nummer 3 is bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:03 schreef Kingstown het volgende:
Zonder dat ik welke tussenstand dan ook wil wetenwaar ik wel naar benieuwd ben: Heb je enig inzicht op de impact die het kiezen van meerdere nummers per artiest heeft op de uiteindelijke lijst?
Gevoelsmatig heb ik het idee dat als er een max van 1 nummer per band/artiest zou zijn dat de eindlijst gevariëerder zou zijn en dat bepaalde (vaak voor de hand liggende) artiesten/bands minder vaak vertegenwoordigd zouden zijn.
Als ik er een beetje over nadenk dan is die vraag eigenlijk niet te beantwoorden, maar toch benieuwd naar je opinie.
Iddquote:Op zondag 31 mei 2015 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Love Will Tear us Apart heb ik nooit begrepen.
Ik vind Joy Division echt heel tof maar het is een van hun matigste liedjes wat mij betreft.quote:
Tja. dat voorkomt wel dat iemand een top 10 met alleen stones nummers inlevert, om maar iets te noemenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:21 schreef HPLC het volgende:
Ik vind eigenlijk sowieso die beperking van een max. aantal nummers per artiest nergens op slaan, maar dat is mijn mening. Had er niet erg veel last van, maar bij jaren 60 wel.
Closer vind ik niks (of iig niets tenzij ik ECHT in de stemming ben, veel te donker en rommelig anders), Unknown Pleasures vind ik wel tofquote:Op zondag 31 mei 2015 18:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is ook niet mijn favoriet van ze.
Maar ik heb dan weer niet zoveel met die 2 classic albums van ze. Doe mij Substance maar. Veel beter.
Duidelijk. Hoewel ik me amper voor kan stellen dat een pakweg David Bowie daardoor helemaal uit de lijst zou verdwijnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Mijn mening staat redelijk haaks op die van HPLC, dus wrs maar goed dat er een soort van gulden middenweg is. Moet er echt niet aan denken dat 10-15 bands pakweg 90 nummers van de eindlijst zouden bevolken als er idd een ongelimiteerde keuze zou zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef ranja het volgende:
Als het verplicht zou worden 1 nummer per band/artiest te doen zou het een stuk lastiger worden om een eindlijst te maken. Veel eendagsvliegen zouden dan voordeel hebben dat 'iedereen' hetzelfde nummer noemt, andere bands zouden bijna uit de lijst verdwijnen omdat ieder net een andere nummer 1 heeft terwijl de een z'n nummer 2 een ander z'n nummer 3 is bijvoorbeeld.
Netto zou dat betekenen dat minder nummers punten genoeg halen voor een eindnotering en/of veel meer nummers met gelijke punten.
Dus ja, het heeft zeker invloed.
Maar.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Closer vind ik niks (of iig niets tenzij ik ECHT in de stemming ben, veel te donker en rommelig anders), Unknown Pleasures vind ik wel tof
Je hebt het nu over de eindlijst, daar zou je wel een limiet kunnen doen. Dat ben ik met je eens . Maar ik kan er toch niks aan doen dat ik 20 nummers van The Beatles leuker vind dan bijvoorbeeld een King Crimson.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:32 schreef Kingstown het volgende:
Elitair geneuzel hierboven over Joy Division.
[..]
Duidelijk. Hoewel ik me amper voor kan stellen dat een pakweg David Bowie daardoor helemaal uit de lijst zou verdwijnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Mijn mening staat redelijk haaks op die van HPLC, dus wrs maar goed dat er een soort van gulden middenweg is. Moet er echt niet aan denken dat 10-15 bands pakweg 90 nummers van de eindlijst zouden bevolken als er idd een ongelimiteerde keuze zou zijn.
Mogelijk, maar misschien vanavond later nog.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb trouwens een voorgevoel dat het hier idd het beste werkt met deadlines en dat er waarschijnlijk na t weekend niks meer bijkomt
Dat heb ik zelf ook. Er zijn 20 nummers van Joy Division (quote:Op zondag 31 mei 2015 18:39 schreef HPLC het volgende:
Je hebt het nu over de eindlijst, daar zou je wel een limiet kunnen doen. Dat ben ik met je eens . Maar ik kan er toch niks aan doen dat ik 20 nummer van The Beatles leuker vind dan bijvoorbeeld een King Crimson.
Like, dûh!quote:Op zondag 31 mei 2015 18:32 schreef Kingstown het volgende:
Elitair geneuzel ..... Joy Division.
[..]
Klinkt eigenlijk wel als een prima plan. En zou natuurlijk subliem zijn als je dat zou willen doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:57 schreef ranja het volgende:
Is er al iemand die de 80s wil gaan trouwens? Of wordt er vanuit gegaan dat ik dat doe?
Heb ik daar zin in als er na veel aandringen 25 lijstjes gepost worden?
Zat even te denken om misschien gewoon door te gaan met de decennia en dan dit jaar maar geen allertijden singles-lijst te doen (albums wel). Ik weet niet precies hoe dat qua tijd uitkomt trouwens
Mijn lijst is al klaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de 80s wel flink wat zullen opleveren. Zeker als die Radio 49-kliek erbij betrokken wordt.
Dat zal, al vind ik de 90s muzikaal toch interessanterquote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De jaren 80 zijn voor mij het enige decennium waarvan ik zowel de hitparade als de underground leuk vind. Zal ongetwijfeld te maken hebben met wanneer je geboren bent.
Maar het is dus wel mijn favoriete muziekdecennium denk ik, daardoor.
Geldt ook wel voor mij al is dat in mindere mate ook nog in het begin van de jaren 90. Mijn favoriete periode is echter wel 87-89 terwijl het bij velen begin jaren 80 zal zijn hier.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De jaren 80 zijn voor mij het enige decennium waarvan ik zowel de hitparade als de underground leuk vind. Zal ongetwijfeld te maken hebben met wanneer je geboren bent.
Maar het is dus wel mijn favoriete muziekdecennium denk ik, daardoor.
Hier sluit me ik me bij aan. Ik vind de alternatieve kant van de 90s wel iets beter, maar de top 40 kant is toch wel een heel stuk minder.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar ja, 80s luisterde ik alleen nog maar top40 muziek (plus wat verdwaalde andere muziek via curry & van inkel/miniparade/avondspits) en 90s luisterde ik vooral 'alternatief' (vpro radio/mtv 120 minutes/lowlands)
en daarom wil ik van de 80s ook wel een echte nostalgielijst maken en daar passen geen sonic youth, my bloody valentine e.d in.
quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn lijst is al klaar.Van het grootste deel van R49 zul je trouwens echt geen lijst gaan krijgen.
En HPLC moet gewoon ontslagen worden ofzo. Met zijn majesteitsschennis.
Kan ik je dan nog verblijden met the jesus and mary chain en mudhoney?quote:Op zondag 31 mei 2015 19:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohja, die staan er ook niet in bij mij
Verblijden zeker. Ook met eerdergenoemden hoor.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ik je dan nog verblijden met the jesus and mary chain en mudhoney?
ik vind 'm bij voorbaat al goed.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb mn 80s-Top 100 ook zo goed als af en er staat geen Joy Division en geen Smiths in.
De pleuris zal wel uitbreken hier.
Smiths is wel een twijfelgeval bij mij. Ik vind het geen top40 muziek maar ze hebben wel in de top 40 gestaanquote:Op zondag 31 mei 2015 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb mn 80s-Top 100 ook zo goed als af en er staat geen Joy Division en geen Smiths in.
De pleuris zal wel uitbreken hier.
ik was bij nummer 95 en toen verdween mijn lijst. Ik moet nog ff kijken of ik morgenochtend de moed ga vinden om het nog een keer te proberen en anders lukt een top10 sowieso welquote:
Ik hoop dat het je luktquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:49 schreef Doedezemaar het volgende:
ik was bij nummer 95 en toen verdween mijn lijst. Ik moet nog ff kijken of ik morgenochtend de moed ga vinden om het nog een keer te proberen en anders lukt een top10 sowieso wel
laat maar joh, er staat al genoeg progrock etc in diverse lijstjesquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:07 schreef Gehenna het volgende:
*gloep*
Deze lijst glad vergetenIk zal even kijken of ik vandaag nog iets in elkaar kan toveren..
haha, zoveel luister ik dat toch niet?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
laat maar joh, er staat al genoeg progrock etc in diverse lijstjes
quote:Je weet dat ik je lief vind, he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |