Q4 zit altijd al vol met de allertijden albums en singles, en de jaarlijstjes natuurlijkquote:Op maandag 13 april 2015 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
Leuk weer, ik doe weer mee en tot 1 juni is genoeg tijd om met een goeie persoonlijke top100 van the 70's komen
En Q3 dan toernooi van de 80's en Q4 van de 90's?
Oh ja, natuurlijk. Maakt ook niet uit, ik ga mij nu eerst even rustig op de 70's concentrerenquote:Op maandag 13 april 2015 22:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Q4 zit altijd al vol met de allertijden albums en singles, en de jaarlijstjes natuurlijk
Best leuk. Valt wel op dat deze man wel Héél goed naar ene Bob Dylan geluisterd heeftquote:Op maandag 13 april 2015 22:49 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Ongewenste tip!![]()
Sammy Walker - Song for Patty
60 bedoel je?quote:Op woensdag 15 april 2015 07:44 schreef belsen het volgende:
ranja!!!![]()
Dit wordt voor mij harder zoeken dan de jaren 70, maar ik heb er zin in.
Is toch al 2 decennia eerder?quote:Op woensdag 15 april 2015 12:42 schreef HenkvonAnnie het volgende:
31. Elvis Presley - Jailhouse Rock
Mag dat ook dan?quote:Op woensdag 15 april 2015 13:00 schreef pipster het volgende:
Er was wel een heruitgave van Jail House Rock in 1973 en 2005, ik kwam hem al tegen in andere jaren 70 lijstjes.
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Anders kan ik mijn nummer 1 uit de Jaren '60-lijst (A Whiter Shade Of Pale) hier in principe weer op 1 zetten.quote:
Ai, over het hoofd gezien, excuus. Had inderdaad ook Whiter Shade of Pale willen gebruiken, maar kwam er net op tijd achter dat het geen heruitgave mocht zijn (in dit geval van '67).quote:Op woensdag 15 april 2015 13:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Anders kan ik mijn nummer 1 uit de Jaren '60-lijst (A Whiter Shade Of Pale) hier in principe weer op 1 zetten.
Twee jokers.quote:Op vrijdag 17 april 2015 21:39 schreef cafca het volgende:
Lekker lijstje, belsen! Wij gaan er wel een aantal dubbelen.
(Oh, en Stewart is met een t, en Henk had maar één vlam in de pijp)
Ik denk niet dat bij cafca's nummer 1 de mevrouw met iemand anders uit is, ik denk dat ze eromheen staat te dansenquote:
Ik heb het juist de andere kant opquote:Op maandag 20 april 2015 17:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb grote moeite om in het juiste decennium te blijven. 1980 is zo dichtbij.
Een heleboel bands die in mijn persoonlijke top-10 van favoriete bands ooit staan zijn begonnen rond 1980 en uit mijn hoofd weet ik het allemaal niet meer precies of het dan uit '78/'79/ '80 of '81 komt. Best lastig. Zeker op mijn leeftijd.quote:
daar heb je hulpsites voor, zoals rateyourmusicquote:Op maandag 20 april 2015 17:20 schreef Kingstown het volgende:
Een heleboel bands die in mijn persoonlijke top-10 van favoriete bands ooit staan zijn begonnen rond 1980 en uit mijn hoofd weet ik het allemaal niet meer precies of het dan uit '78/'79/ '80 of '81 komt. Best lastig. Zeker op mijn leeftijd.![]()
ZIjn al die sites eenduidig? Ik zie bijvoorbeeld "Holiday in Cambodia" van de Dead Kennedy's in het lijstje van belsen staan en ik zou zeker iets van ze in de lijst zetten, maar waar ik keek, daar komt het uit ' 80 en niet uit '79.quote:Op maandag 20 april 2015 17:22 schreef ranja het volgende:
daar heb je hulpsites voor, zoals rateyourmusic
RYM is behoorlijk accuraat. Een site als allmusic wil nog wel eens releasedata aanpassen aan de US, waar dus nog wel verschil in kan zitten met Europa.quote:Op maandag 20 april 2015 17:29 schreef Kingstown het volgende:
ZIjn al die sites eenduidig? Ik zie bijvoorbeeld "Holiday in Cambodia" van de Dead Kennedy's in het lijstje van belsen staan en ik zou zeker iets van ze in de lijst zetten, maar waar ik keek, daar komt het uit ' 80 en niet uit '79.
Belsen hoe zit datquote:
Oh, oh ipv oehoequote:Op zondag 19 april 2015 21:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat bij cafca's nummer 1 de mevrouw met iemand anders uit is, ik denk dat ze eromheen staat te dansen
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.quote:Op maandag 13 april 2015 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
Leuk weer, ik doe weer mee en tot 1 juni is genoeg tijd om met een goeie persoonlijke top100 van the 70's komen
En Q3 dan toernooi van de 80's en Q4 van de 90's?
Daar is best een lijstje van te maken denk ikquote:Op maandag 20 april 2015 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.
Niet eens een grapje, dat lijkt me echt heel tof.![]()
Mij ookquote:Op maandag 20 april 2015 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nah, eerst maar eentje van de jaren '20, '30 en '40. Desnoods in 1 lijst.
Niet eens een grapje, dat lijkt me echt heel tof.![]()
De 50's zijn 'groot' en bekend genoeg voor hun eigen toernooi lijkt me.quote:Op maandag 20 april 2015 23:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Mij ook
Maar mogen de '50s daar dan ook bij? Doris Day, Judy Garland, Andrew Sisters, George Formby, ow, ik begin nu al te smullen
Maar ik ga eerst aan de 70's
Leuk.quote:
In mijn computer staat ie uit 1979... Nou ja, ik heb hem vervangen door California über alles.quote:Op woensdag 22 april 2015 21:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Had je gezien dat er wat onduidelijkheid was over je Dead Kennedys single?
3 keer Madness. Mijn Ska-hart maakte een vreugdesprongetje.quote:Op dinsdag 21 april 2015 22:36 schreef Fred_B het volgende:
Het was even puzzelen, maar ik heb ook voor de Jaren '70 een lijstje gemaakt
Mooi dat te lezenquote:Op woensdag 22 april 2015 23:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
3 keer Madness. Mijn Ska-hart maakte een vreugdesprongetje.
Kwam dit dus tegen op RYM: http://rateyourmusic.com/(...)979_singles_and_45s/quote:Op maandag 20 april 2015 17:35 schreef ranja het volgende:
RYM is behoorlijk accuraat. Een site als allmusic wil nog wel eens releasedata aanpassen aan de US, waar dus nog wel verschil in kan zitten met Europa.
Daar is iets raars gebeurd... lijkt er op dat die EP eerst als versie van een 1979 EP is aangemaakt waarna de 1e versie is weggegooid maar het systeem toch 1979 heeft onthouden... ik zou toch voor 1980 gaanquote:Op vrijdag 24 april 2015 18:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kwam dit dus tegen op RYM: http://rateyourmusic.com/(...)979_singles_and_45s/
Abwärts komt absoluut in mijn lijst als het 1979 is, maar overal zie ik 1980 staan. Zelfs hier.
Ik raak helemaal in de war.
Ha! Staat wel in mijn top-100, dus dat gaat gecompenseerd worden.quote:
Die staat in mijn shortlist. Feest!quote:
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:02 schreef cafca het volgende:
Ik kwam hun greatest hits weer eens tegen
Eigenlijk wel ja. D'r staan verder nog een paar fillers op dat albumquote:Op zaterdag 25 april 2015 19:18 schreef ranja het volgende:
[..]
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?
Zijn wel meer punkbandjes die dit euvel kennen.quote:Op zaterdag 25 april 2015 19:18 schreef ranja het volgende:
[..]
de My Sharona single is toch hun 'greatest hits'?
My Sharona punk? Laat Jello het maar niet horenquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zijn wel meer punkbandjes die dit euvel kennen.
Tsja, wat is het dan? Ik vind alle gitaarbandjes die een beetje simpele muziek in die tijd maakten punkbandjes. Heb je de pompende bas niet voor nodig als het aan mij ligt.quote:Op zaterdag 25 april 2015 20:47 schreef ranja het volgende:
[..]
My Sharona punk? Laat Jello het maar niet horen
volgens songpop (facebook spelletje, mocht je het niet kennen) valt het in de categorie Powerpop. soort postpunk maar dan andersquote:Op zaterdag 25 april 2015 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, wat is het dan? Ik vind alle gitaarbandjes die een beetje simpele muziek in die tijd maakten punkbandjes. Heb je de pompende bas niet voor nodig als het aan mij ligt.
postpunk, is, zoals de naam zegt, ook gewoon een uitloper van de punk. Echte punk kan het niet eens zijn, dat bestond al niet meer in 1979.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:18 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens songpop (facebook spelletje, mocht je het niet kennen) valt het in de categorie Powerpop. soort postpunk maar dan anders
Dat dus, The Ramones is trouwens ordinaire jaren 50 Rock & Roll...quote:Op zaterdag 25 april 2015 22:18 schreef cafca het volgende:
Knack is powerpop, pop met strakke gitaarriffs, over het algemeen wat melodieuzer dan punk, vaak met samenzang.
De grens met new wave en postpunk is nogal vaag, meestal
Ik dacht dat ik klaar was met mijn top-100, maar ondertussen heb ik toch weer wat bands erin gezet die ik vergeten was. Ik noem een Squeeze, Gruppo Sportivo, B.A. Robertson en Spizzenergi.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed, shortlistje van 320 nummers. Eens kijken wat we daarmee kunnen.
Stranglers en Joni Mitchell heb ik wel in mijn lijst staan, hoewel ik bij The Stranglers nog steeds twijfel welk nummer te nemen. Overigens miste ik vooral The Pretenders in jouw lijst.quote:Op zondag 26 april 2015 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik was ook te snel. vergat o.a. Squeeze, Smokey Robinson & the Miracles, Little Feat, Stranglers, Wet Willie, Joni Mitchell, Graham Parker, Paul Collins' Beat, Sly & the Family Stone, Isley Brothers...
Da's toch vooral omdat het debuutalbum pas in 1980 uitkwam. maar Brass.. is zeker al uit '79. Damn.quote:Op zondag 26 april 2015 14:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Stranglers en Joni Mitchell heb ik wel in mijn lijst staan, hoewel ik bij The Stranglers nog steeds twijfel welk nummer te nemen. Overigens miste ik vooral The Pretenders in jouw lijst.
quote:Op zondag 26 april 2015 14:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
maar Brass.. is zeker al uit '79. Damn.
Ja, ik denk wel dat jij zoveel mogelijk '80s in de '70s lijst wil hebbenquote:Op zondag 26 april 2015 14:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]![]()
Heb er speciaal naar gekeken. Veel van dat soort "gevallen" btw van net wel/net niet 70's.
Ik hou toch vooral de single-releasedatum aan. Als een album uit 79 maar de single uit 80 is bewaar ik die toch voor de 80s. Al is bij een hoop van die randgevallen de kans dat ze in de 80s de lijst halen wel erg klein.quote:Op zondag 26 april 2015 14:35 schreef cafca het volgende:
Ja, er zijn er best veel waarvan de single in 79 uitkwam, maar het album in 80, of andersom. In beide gevallen mogen ze erin, uiteraard
quote:Op maandag 27 april 2015 13:48 schreef fripper het volgende:
Als de rook om je hoofd is verdwenen is al in 1968 verschenen, als b-kant van Waterdrager. Maar pas in 1972 als a-kant uitgebracht. Ik had hem in m'n jaren 60 lijst staan.
Ik vreesde hier alvoor. Gelukkig heb ik een paar back-up nummers.quote:Op maandag 27 april 2015 13:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik zie wel een 1981-je op nummer 6..
hehe, die ziti k ook net op te zoekenquote:Op maandag 27 april 2015 14:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Kingstown!
What I Like about you komt zeker ook in mijn Eighties top 100
Die had ik wél opgezocht. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Romantics#Singlesquote:Op maandag 27 april 2015 14:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst Kingstown!
What I Like about you komt zeker ook in mijn Eighties top 100
Als jij de wiki aanpast, dan haal ik hem weg.quote:Op maandag 27 april 2015 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Maar hij klopt alleen niet, Kinsgtown. Weg ermee.
quote:Op maandag 27 april 2015 13:38 schreef Kingstown het volgende:
...
60. Raymond van het Groenewoud – Kamiel
.....
Wiki is wel de minst betrouwbare bron. Discogs, 45cat of umdmusic will do betterquote:Op maandag 27 april 2015 14:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij de wiki aanpast, dan haal ik hem weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |