Ik had hem al opgezogd omdat ik hem in mijn lijstje wilde zettenquote:Op maandag 27 april 2015 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
hehe, die ziti k ook net op te zoeken
Die is pas in februari 1980 gereleased, al staat op wiki ook wel 1979.
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsquote:
Boudewijn had dan weer niet per se gehoeven, want dat was wel een hit in de 70s. Je kunt die altijd nog ruilen tegen Echo Beach, want dat is toch wel een 1980je.quote:Op maandag 27 april 2015 14:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsverwijderd.
Terry Jacks, Village People en Dennie Christian toegevoegd.
Romantics mag je weer toevoegen, waar ik kijk (RYM, discogs, romanticsdetroit.com) staat die als 1979 single.quote:Op maandag 27 april 2015 14:35 schreef Kingstown het volgende:
2 plekjes gestegen zelfs ondertussen. Boudewijn, Sardou en The Romanticsverwijderd.
Terry Jacks, Village People en Dennie Christian toegevoegd.
Het handige van discogs en 45cat is dat je de (achterkant van) hoesjes en labelsafbeeldingen erbij hebt.quote:Op maandag 27 april 2015 14:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Romantics mag je weer toevoegen, waar ik kijk (RYM, discogs, romanticsdetroit.com) staat die als 1979 single.
Zelfde band op nummer 1 als ik. Wel een ander nummer. Iets wat trouwens vaker in onze lijsten zo is.quote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is m. Toch relatief weinig punk wat het uiteindelijk haalt.
Staat op hun eerste LP uit '79: http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Musicquote:Op maandag 27 april 2015 14:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Je kunt die altijd nog ruilen tegen Echo Beach, want dat is toch wel een 1980je.
Uit 1980 dus..quote:Op maandag 27 april 2015 15:08 schreef Kingstown het volgende:
Staat op hun eerste LP uit '79: http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_Music
Goeie tip!quote:Op maandag 27 april 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uit 1980 dus..
Ga ajb niet uit van wiki, daar kan elke fokker het jaar effe aanpassen om 'm in de 70s lijst te krijgen.
M83 - Midnight City (1975)quote:Op maandag 27 april 2015 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Uit 1980 dus..
Ga ajb niet uit van wiki, daar kan elke fokker het jaar effe aanpassen om 'm in de 70s lijst te krijgen.
Dat is wel een gaaf nummerquote:
Leuke onderschatte band, maar dat nummer is wel echt een topper!quote:Op maandag 27 april 2015 20:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is wel een gaaf nummerKende het nog niet.
1x youtuben rechtvaardigt nog geen plek in mijn lijst maar ik ga ze zeker onthouden.
Dat wordt voor mij niet te doenquote:Op maandag 27 april 2015 22:06 schreef cafca het volgende:
Ik ben al bezig met een shortlist voor de 80's
Shuggie Otis stond anders wel minstens 80 plekken te laag.quote:Op maandag 27 april 2015 22:09 schreef cafca het volgende:
Leuk dat mensen dankzij mijn lijstje nog "nieuwe" dingen ontdekken
Ook logisch. 60's lijstje was voornamelijk wat nuggets, girlgroups en heel veel radio 2-classics. Dit is veel meer wijdverspreid, ook door het grotere scala aan genres.quote:Op maandag 27 april 2015 22:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in de uiteindelijke Top 100 gaat komen, want er wordt veel meer gevarieerd gestemd dan voor de Jaren '60-lijstjes
Same here. Ondoenlijk. Heb minimaal een top-250 nodig.quote:Op maandag 27 april 2015 22:06 schreef cafca het volgende:
Ik ben al bezig met een shortlist voor de 80's
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:11 schreef Fred_B het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er in de uiteindelijke Top 100 gaat komen, want er wordt veel meer gevarieerd gestemd dan voor de Jaren '60-lijstjes
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaanquote:Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Same here. Ondoenlijk. Heb minimaal een top-250 nodig.
[..]
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.
Nou ja, staat ook niet kinderachtig op 2quote:Op maandag 27 april 2015 22:09 schreef cafca het volgende:
Leuk dat mensen dankzij mijn lijstje nog "nieuwe" dingen ontdekken
Ga jij je lijst nog aanpassen na de laatste Romantics info?quote:Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef Kingstown het volgende:
Een paar dezelfde nummers zie ik geregeld voorbij komen. Vaak staan die niet altijd hoog genoteerd, dus ik ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Het is dat ik een hekel heb aan "tactisch stemmen" anders had ik van een aantal bands een ander nummer gekozen.
Ja lol. rub it in. Dat hele "Tell me your Plans" kan me gestolen worden.quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaan
Romantics ga ik omwisselen met Martha and the Muffins. Lijkt me de makkelijkste oplossing. Edit: Done!quote:Op maandag 27 april 2015 22:29 schreef ranja het volgende:
Ga jij je lijst nog aanpassen na de laatste Romantics info?Zo niet dan ga ik die ook verwerken.
Meer ken ik dan ook niet van The Shirts.quote:Op maandag 27 april 2015 22:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja lol. rub it in. Dat hele "Tell me your Plans" kan me gestolen worden.
[..]
Romantics ga ik omwisselen met Martha and the Muffins. Lijkt me de makkelijkste oplossing.
Het is een jaarlijks terugkerende frustratie bij de top-2000. Ik blijf stug op Laugh and walk away stemmen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meer ken ik dan ook niet van The Shirts.
Ik ookquote:Op maandag 27 april 2015 22:34 schreef Kingstown het volgende:
Het is een jaarlijks terugkerende frustratie bij de top-2000. Ik blijf stug op Laugh and walk away stemmen.
Véél minderquote:Op maandag 27 april 2015 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het ook echt geen goed liedje dan, of gewoon minder?
quote:Op maandag 27 april 2015 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vinden jullie het ook echt geen goed liedje dan, of gewoon minder?
Dit. Niet slecht, maar zo anders. Veel verder buiten de kern mijn persoonlijke smaakgebied.quote:
Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn. Ik vind het ook wel een geruststellende gedachte dat ik niet meer de enige ben die op Drs.P heeft gestemd.quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb The Shirts toch maar mooi 2 puntjes kado gedaan
Tja, die stond misschien wel te laag, had best in de top 50 gemogen. Maar dat denk ik van elk nummer tussen de 51 en de 200 zodra ik het ga beluisterenquote:Op maandag 27 april 2015 22:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Shuggie Otis stond anders wel minstens 80 plekken te laag.
Dat was ook wel een beetje een gimmick. Net als mijn nummer 34 en 35 achter elkaarquote:Op maandag 27 april 2015 22:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze zullen je eeuwig dankbaar zijn. Ik vind het ook wel een geruststellende gedachte dat ik niet meer de enige ben die op Drs.P heeft gestemd.
Misschien wel het beste popnummer ooit. Muzikaler dan Teenage Kicks en wat meer power dan There she goes.....quote:Op maandag 27 april 2015 22:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, staat ook niet kinderachtig op 2Dat maakt wel nieuwsgierig
The Undertones was 1 van de bands waar ik enorm heb lopen te twijfelen welk nummer te nemen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:54 schreef cafca het volgende:
Misschien wel het beste popnummer ooit. Muzikaler dan Teenage Kicks en wat meer power dan There she goes.....
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.quote:Op maandag 27 april 2015 23:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
The Undertones was 1 van de bands waar ik enorm heb lopen te twijfelen welk nummer te nemen.
Vermoedelijk zal Teenage Kicks het wel gaan redden als ik de inzendingen tot nu toe zie.
Denk daar nog eens aan bij de 80s lijstquote:Op maandag 27 april 2015 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.
Ah, die is niet uit de 70's? Niet naar gekeken dus omdat Teenage Kicks wel uit 79 is.quote:Op maandag 27 april 2015 23:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Denk daar nog eens aan bij de 80s lijst
Zelf heb ik dus voor Get over You gekozen, maar Here comes the Summer, You've got my number en Jimmy, Jimmy hadden net zo makkelijk gekund. Voor het jaren 80 lijstje weer hetzelfde probleem. Alleen dan met andere nummers.quote:Op maandag 27 april 2015 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb ook gedacht aan My Perfect Cousin.
Nope, is van hun 2e uit 1980.quote:Op maandag 27 april 2015 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, die is niet uit de 70's? Niet naar gekeken dus omdat Teenage Kicks wel uit 79 is.
Veel dezelfde artiesten, veel andere nummers. Veel dingen die uiteindelijk afvielen ookquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:24 schreef ranja het volgende:
Uit mijn lijstje:
1970: 6
1971: 6
1972: 7
1973: 5
1974: 8
1975: 1
1976: 3
1977: 14
1978: 20
1979: 30
die laatste 2 jaren samen had ik ook wel zo verwacht eigenlijk
en... bizar
31 vrouwelijke zang
66 mannelijke zang
3 gedeelde leadzang
Ja, ik heb niet tactisch gestemd. Ik heb wel meerdere per band toegestaan bij mezelf maar wel max. 3.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Veel dezelfde artiesten, veel andere nummers. Veel dingen die uiteindelijk afvielen ook
Die had ik tot bijna het laatst er nog in staan maar toen ik zag wat ik nog 'onder de streep' had staan die ik graag nog wilde toevoegen vond ik dat ik het niet kon maken ze er in te laten, hoe leuk het liedje ook.quote:En de 70's is gewoon een mannendecennium. Wel grappig vind ik dan dat juist mijn hoogst genoteerde vrouwen niet in jouw lijstje staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |