Ik ken ome Dons jaren '60 werk wat beter dan zijn seventies output, dus in een sixties-lijst had ie bij mij zeker de top 10 gehaald.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:53 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ook bedankt, ik dacht even uw omissie van ome Don rechtzetten... ;-)
Hier kan ik al beter mee leven. Voor mij lopen ze meer van '81 t/m '90.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:50 schreef Burnett het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)
Volgens mij is dat vanaf 2000 fout gegaan, iedereen had zo'n haast met de 21e eeuw dat 2000 maar als eeuwbegin is genoemd in plaats van 2001.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:50 schreef Burnett het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)
Ik weet niet wie "Unconditionally Guaranteed" en "Moonlight And Moonbeams" er van verdenkt gemakzuchtige platen te zijn...quote:Op woensdag 6 mei 2015 10:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik ken ome Dons jaren '60 werk wat beter dan zijn seventies output, dus in een sixties-lijst had ie bij mij zeker de top 10 gehaald.Floppy Boot Stomp heeft mijn top 50 nu net niet gehaald; zat ook nog te twijfelen om iets van Mirror Man erin op te nemen.
Ik moet bekennen die popplaten van hem nooit geluisterd te hebben. Onbewust een beetje afgeschrokken door de recensies denk ik... Maar wel de moeite van het luisteren dus?
Als ik het niet vergeet, ga ik donderdag voor zittenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:41 schreef ranja het volgende:
16 lijstjes tot nu toe, daar kan nog best wat bij
Het ging fout met dat Jezus Christus aan het einde van jaar nul werd geboren.quote:Op woensdag 6 mei 2015 11:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is dat vanaf 2000 fout gegaan, iedereen had zo'n haast met de 21e eeuw dat 2000 maar als eeuwbegin is genoemd in plaats van 2001.
Ik ben begonnen MM,maar ik verwacht niet vandaag de lijst af te krijgen. Morgen wellichtquote:Op donderdag 14 mei 2015 16:50 schreef methodmich het volgende:
Flink wat rockers verwacht ik, Bos! En Queen uiteraard.
Het is nu donderdag, dus ben benieuwd.
NOg immer bezigquote:Op donderdag 14 mei 2015 18:49 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik ben begonnen MM,maar ik verwacht niet vandaag de lijst af te krijgen. Morgen wellicht
ja als je maar een deadline geeftquote:Op zondag 31 mei 2015 14:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Oeh, meer lijstjes. Stormloopweekend.
Misschien doet ze er in haar 80s lijstje ook wel 1quote:Op zondag 31 mei 2015 15:53 schreef Kingstown het volgende:
De prijs voor de lijst met de meeste kerstliedjes is ook vergeven zie ik.
The Waitresses?quote:Op zondag 31 mei 2015 15:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Misschien doet ze er in haar 80s lijstje ook wel 1
Geen idee welk jaar dit precies is, maar in ieder geval jaren 60. Volgens mij hun eerste albumquote:Op zondag 31 mei 2015 14:28 schreef Eska het volgende:
9. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
quote:
quote:Op woensdag 15 april 2015 13:48 schreef ranja het volgende:
De bedoeling is inderdaad dat het gaat om jaren 70 liedjes, niet om jaren 70 hits.
Anders krijg je straks in de 80s weer Sam Cooke en in de 90s Bohemian Rhapsody
dit is inderdaad een jaren 60 song, die mag je aanpassen.quote:Op zondag 31 mei 2015 14:28 schreef Eska het volgende:
9. Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
als ik deze bij Eska niet t oesta geldt dat ook voor jou natuurlijk. 1968 single.quote:Op maandag 27 april 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
73 Creedence Clearwater Revival - I Put A Spell On You
Oja, rerelease.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:27 schreef ranja het volgende:
[..]
als ik deze bij Eska niet t oesta geldt dat ook voor jou natuurlijk. 1968 single.
Die heb ik inderdaad nog gedubbelchecktquote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wel goed dat mensen dan bijvoorbeeld Runnin' With the Devil al in deze lijstjes hebben gezet ipv in de 80s, terwijl het hier toch pas in 1980 een succes werd.
Zonder dat ik welke tussenstand dan ook wil wetenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:04 schreef ranja het volgende:
Gezien de last minute lijstjes is de spanning bovenin ook weer terug
Als het verplicht zou worden 1 nummer per band/artiest te doen zou het een stuk lastiger worden om een eindlijst te maken. Veel eendagsvliegen zouden dan voordeel hebben dat 'iedereen' hetzelfde nummer noemt, andere bands zouden bijna uit de lijst verdwijnen omdat ieder net een andere nummer 1 heeft terwijl de een z'n nummer 2 een ander z'n nummer 3 is bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:03 schreef Kingstown het volgende:
Zonder dat ik welke tussenstand dan ook wil wetenwaar ik wel naar benieuwd ben: Heb je enig inzicht op de impact die het kiezen van meerdere nummers per artiest heeft op de uiteindelijke lijst?
Gevoelsmatig heb ik het idee dat als er een max van 1 nummer per band/artiest zou zijn dat de eindlijst gevariëerder zou zijn en dat bepaalde (vaak voor de hand liggende) artiesten/bands minder vaak vertegenwoordigd zouden zijn.
Als ik er een beetje over nadenk dan is die vraag eigenlijk niet te beantwoorden, maar toch benieuwd naar je opinie.
Iddquote:Op zondag 31 mei 2015 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Love Will Tear us Apart heb ik nooit begrepen.
Ik vind Joy Division echt heel tof maar het is een van hun matigste liedjes wat mij betreft.quote:
Tja. dat voorkomt wel dat iemand een top 10 met alleen stones nummers inlevert, om maar iets te noemenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:21 schreef HPLC het volgende:
Ik vind eigenlijk sowieso die beperking van een max. aantal nummers per artiest nergens op slaan, maar dat is mijn mening. Had er niet erg veel last van, maar bij jaren 60 wel.
Closer vind ik niks (of iig niets tenzij ik ECHT in de stemming ben, veel te donker en rommelig anders), Unknown Pleasures vind ik wel tofquote:Op zondag 31 mei 2015 18:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is ook niet mijn favoriet van ze.
Maar ik heb dan weer niet zoveel met die 2 classic albums van ze. Doe mij Substance maar. Veel beter.
Duidelijk. Hoewel ik me amper voor kan stellen dat een pakweg David Bowie daardoor helemaal uit de lijst zou verdwijnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Mijn mening staat redelijk haaks op die van HPLC, dus wrs maar goed dat er een soort van gulden middenweg is. Moet er echt niet aan denken dat 10-15 bands pakweg 90 nummers van de eindlijst zouden bevolken als er idd een ongelimiteerde keuze zou zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef ranja het volgende:
Als het verplicht zou worden 1 nummer per band/artiest te doen zou het een stuk lastiger worden om een eindlijst te maken. Veel eendagsvliegen zouden dan voordeel hebben dat 'iedereen' hetzelfde nummer noemt, andere bands zouden bijna uit de lijst verdwijnen omdat ieder net een andere nummer 1 heeft terwijl de een z'n nummer 2 een ander z'n nummer 3 is bijvoorbeeld.
Netto zou dat betekenen dat minder nummers punten genoeg halen voor een eindnotering en/of veel meer nummers met gelijke punten.
Dus ja, het heeft zeker invloed.
Maar.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Closer vind ik niks (of iig niets tenzij ik ECHT in de stemming ben, veel te donker en rommelig anders), Unknown Pleasures vind ik wel tof
Je hebt het nu over de eindlijst, daar zou je wel een limiet kunnen doen. Dat ben ik met je eens . Maar ik kan er toch niks aan doen dat ik 20 nummers van The Beatles leuker vind dan bijvoorbeeld een King Crimson.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:32 schreef Kingstown het volgende:
Elitair geneuzel hierboven over Joy Division.
[..]
Duidelijk. Hoewel ik me amper voor kan stellen dat een pakweg David Bowie daardoor helemaal uit de lijst zou verdwijnen. Om maar een voorbeeld te noemen. Mijn mening staat redelijk haaks op die van HPLC, dus wrs maar goed dat er een soort van gulden middenweg is. Moet er echt niet aan denken dat 10-15 bands pakweg 90 nummers van de eindlijst zouden bevolken als er idd een ongelimiteerde keuze zou zijn.
Mogelijk, maar misschien vanavond later nog.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb trouwens een voorgevoel dat het hier idd het beste werkt met deadlines en dat er waarschijnlijk na t weekend niks meer bijkomt
Dat heb ik zelf ook. Er zijn 20 nummers van Joy Division (quote:Op zondag 31 mei 2015 18:39 schreef HPLC het volgende:
Je hebt het nu over de eindlijst, daar zou je wel een limiet kunnen doen. Dat ben ik met je eens . Maar ik kan er toch niks aan doen dat ik 20 nummer van The Beatles leuker vind dan bijvoorbeeld een King Crimson.
Like, dûh!quote:Op zondag 31 mei 2015 18:32 schreef Kingstown het volgende:
Elitair geneuzel ..... Joy Division.
[..]
Klinkt eigenlijk wel als een prima plan. En zou natuurlijk subliem zijn als je dat zou willen doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:57 schreef ranja het volgende:
Is er al iemand die de 80s wil gaan trouwens? Of wordt er vanuit gegaan dat ik dat doe?
Heb ik daar zin in als er na veel aandringen 25 lijstjes gepost worden?
Zat even te denken om misschien gewoon door te gaan met de decennia en dan dit jaar maar geen allertijden singles-lijst te doen (albums wel). Ik weet niet precies hoe dat qua tijd uitkomt trouwens
Mijn lijst is al klaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat de 80s wel flink wat zullen opleveren. Zeker als die Radio 49-kliek erbij betrokken wordt.
Dat zal, al vind ik de 90s muzikaal toch interessanterquote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De jaren 80 zijn voor mij het enige decennium waarvan ik zowel de hitparade als de underground leuk vind. Zal ongetwijfeld te maken hebben met wanneer je geboren bent.
Maar het is dus wel mijn favoriete muziekdecennium denk ik, daardoor.
Geldt ook wel voor mij al is dat in mindere mate ook nog in het begin van de jaren 90. Mijn favoriete periode is echter wel 87-89 terwijl het bij velen begin jaren 80 zal zijn hier.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De jaren 80 zijn voor mij het enige decennium waarvan ik zowel de hitparade als de underground leuk vind. Zal ongetwijfeld te maken hebben met wanneer je geboren bent.
Maar het is dus wel mijn favoriete muziekdecennium denk ik, daardoor.
Hier sluit me ik me bij aan. Ik vind de alternatieve kant van de 90s wel iets beter, maar de top 40 kant is toch wel een heel stuk minder.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar ja, 80s luisterde ik alleen nog maar top40 muziek (plus wat verdwaalde andere muziek via curry & van inkel/miniparade/avondspits) en 90s luisterde ik vooral 'alternatief' (vpro radio/mtv 120 minutes/lowlands)
en daarom wil ik van de 80s ook wel een echte nostalgielijst maken en daar passen geen sonic youth, my bloody valentine e.d in.
quote:Op zondag 31 mei 2015 19:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mijn lijst is al klaar.Van het grootste deel van R49 zul je trouwens echt geen lijst gaan krijgen.
En HPLC moet gewoon ontslagen worden ofzo. Met zijn majesteitsschennis.
Kan ik je dan nog verblijden met the jesus and mary chain en mudhoney?quote:Op zondag 31 mei 2015 19:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohja, die staan er ook niet in bij mij
Verblijden zeker. Ook met eerdergenoemden hoor.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ik je dan nog verblijden met the jesus and mary chain en mudhoney?
ik vind 'm bij voorbaat al goed.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb mn 80s-Top 100 ook zo goed als af en er staat geen Joy Division en geen Smiths in.
De pleuris zal wel uitbreken hier.
Smiths is wel een twijfelgeval bij mij. Ik vind het geen top40 muziek maar ze hebben wel in de top 40 gestaanquote:Op zondag 31 mei 2015 19:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb mn 80s-Top 100 ook zo goed als af en er staat geen Joy Division en geen Smiths in.
De pleuris zal wel uitbreken hier.
ik was bij nummer 95 en toen verdween mijn lijst. Ik moet nog ff kijken of ik morgenochtend de moed ga vinden om het nog een keer te proberen en anders lukt een top10 sowieso welquote:
Ik hoop dat het je luktquote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:49 schreef Doedezemaar het volgende:
ik was bij nummer 95 en toen verdween mijn lijst. Ik moet nog ff kijken of ik morgenochtend de moed ga vinden om het nog een keer te proberen en anders lukt een top10 sowieso wel
laat maar joh, er staat al genoeg progrock etc in diverse lijstjesquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:07 schreef Gehenna het volgende:
*gloep*
Deze lijst glad vergetenIk zal even kijken of ik vandaag nog iets in elkaar kan toveren..
haha, zoveel luister ik dat toch niet?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
laat maar joh, er staat al genoeg progrock etc in diverse lijstjes
quote:Je weet dat ik je lief vind, he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |