Storm & Thunder, Seasons, Memories, Maybe Tomorrow en Song of the Marching Children zijn toch ook best bekend, de eerste 2,3 staan meestal ook hoger in de top 2000 dan Weekend....quote:Op zondag 3 mei 2015 17:47 schreef Sovjet het volgende:
[..]
Over nummer 31. Moet eerlijk bekennen dat ik me nooit echt verdiept heb in E&F. Dit is toch wel de bekendste over een breed publiek gezien. Misschien maar eens wat oudere nummertjes van E&F luisteren... bedankt voor de, onbedoelde, tip...
Ik had 'm wel op m'n shortlist staan maar heeft het lang niet gehaald. Ik vind de covers beterquote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:27 schreef methodmich het volgende:
Ik had overigens wel al op meer stemmen voor mijn nummer 1 gerekend, maar heb hem tot nu toe alleen bij n00bie terug gezien volgens mij... Jammer, maar misschien komt dat nog!
Tja. Zonde. Nou ja, hopelijk komt-ie toch nog net ergens in de eindlijst, rond de 90 of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 19:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik had 'm wel op m'n shortlist staan maar heeft het lang niet gehaald. Ik vind de covers beter
Als ik jouw lijst bekjk, dan schaam ik me heel diep dat ik Bill Withers vergeten ben. Die hoort er gewoon op.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 22:54 schreef Grobbel het volgende:
Bewust maar bij een top 50 gehouden, met een relatief strikte 1-plaat-per-artiest regel erbij gehanteerd (alleen Labi Siffre komt er mee weg, maar dat zijn ook twee compleet andere genres...).
The Modern Lovers, Amanaz, Pere Ubu, Robert Wyatt, Captain Beefheart, David Crosby en Ednardo hebben de lijst net niet gehaald.
Ik heb ook uiteindelijk mijn tactiek maar omgedraaid, deels door jouw post geïnspireerd hierboven. In plaats de shortlist van 250+ steeds kleiner te maken door platen te schrappen ben ik maar gewoon de beste platen eruit gaan vissen en op een rijtje gaan zetten. Stuk sneller klaar zo.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:06 schreef DO2 het volgende:
Da's wel een lijst waar ik me ( op een paar nummers na ) best in kan vinden, Grobbel.
Misschien moet ik m gewoon even copy/pasten.
Oh, het is nog even wachten op de jaartalpolitie natuurlijk. Maar ik denk dat ze in grote lijnen wel redelijk kloppen.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:01 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Grobbel! Staan er weer een paar in die ik vergeten was (of waarvan ik zeker was dat die in de 80s thuishoorden....)
Ook een fijn lijstje... Dat Bobby Womack nummer had ik ook eigenlijk niet mogen vergeten.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:23 schreef Burnett het volgende:
1. Captain Beefheart - Love On My Mind
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us
3. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?
4. The Police - Bring On The Night
5. Bobby Womack - Across 110th Street
6. Bill Withers - Harlem
7. Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair
8. Bobby 'Blue' Bland - Dreamer
9. Kraftwerk - Das Model
10. Tom Waits - Invitation To The Blues
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)quote:Op dinsdag 5 mei 2015 23:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oh, het is nog even wachten op de jaartalpolitie natuurlijk. Maar ik denk dat ze in grote lijnen wel redelijk kloppen.
de jaren 80 begonnen dan ook gewoon in 1978quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:14 schreef cafca het volgende:
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)
De punkrevolutie was het startschot en die was eind 77 wel voorbij ja.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
de jaren 80 begonnen dan ook gewoon in 1978
Ja, de second summer of lovequote:Op woensdag 6 mei 2015 08:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
De jaren 90 beginnen ook al in 1988
Inderdaadquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de jaartelling in het jaar 1 begon, beginnen de jaren 80 natuurlijk in 1981... :-)quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Had ik mijn eerste toernooi nu maar tot 1966 gehoudenquote:Op woensdag 6 mei 2015 08:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, de second summer of loveMet wat toen voor house doorging
Ook bedankt, ik dacht even uw omissie van ome Don rechtzetten... ;-)quote:Op woensdag 6 mei 2015 07:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook een fijn lijstje... Dat Bobby Womack nummer had ik ook eigenlijk niet mogen vergeten.
Heel herkenbaar. Erg blij dat ik in het geval van XTC er nog wel aan gedacht heb om ze in de 70's lijst te zetten.quote:Op woensdag 6 mei 2015 08:14 schreef cafca het volgende:
Oh, ik wilde in dit geval niks betwisten, er zijn gewoon een aantal artiesten die ik zelf totaal niet op de shortlist heb gezet, omdat dat voor mijn idee echt jaren 80 artiesten zijn (Cramps, XTC, Bauhaus...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |