Bij infuus prikken ga ik ook meestal even weg.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen![]()
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
Toch nesteldrang en tegen nesteldrang is niets in te brengen.. de meest onlogische dingen moeten als eerste op orde zijnquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:19 schreef Cholula het volgende:
Wow wat heftig Gevalletje! Kan je vriend ook bij je blijven?
Ik heb net het mandje met snacks van de hond opgeruimd. Priorities, I don'thave them.
Mijn man lag met J. op een stretcher naast me. Hij was ziekquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen![]()
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje nietquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
Ik viel gister zelf flauw bij bloedprikken. Nog nooit gehad, kan normaal prima tegen bloed, maar nu zag ik het in 't buisje lopen en "floep" daar ging ik. Lekker genant ook.
Dat vruchtwater is dan al een paar uur weg hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Die van mij heeft al eens geholpen bij een keizersnede bij een koe en is daar nu nog trots op. En vol overtuigd dat hij de bevalling goed kan hebben en niet flauw zal vallen. Dat vertelt hij ook aan iedereen die het wil horen.
Hij wil zelfs graag onze dochter uit mij halen bij de laatste pers of bij een keizersnede uit mijn buik. Dat vind ik wel weer lief. Lijkt me ook heel erg mooi als dat kan.
Maar ben benieuwd hoe groot hij nog is als ik daar al uren lig te puffen en er een klots vruchtwater uit mij komt gespoten. Haha.
Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:37 schreef Vlindur het volgende:
En dit keer wil ik foto's. Van alle kanten en ik wil er een spiegel bij
Ja maar of hij haar dan nog wil opvangen nadat hij heel dat traject heeft gezien bedoel ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:
Dat vruchtwater is dan al een paar uur weg hoor
En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.
Bij mij kwam er nog n vloedgolf achteraan bij de geboorte, had de vk ook niet op gerekendquote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje niet. Mijn man trok gisteren al bleek weg toen we nog thuis waren en ik vertelde dat ik bloed moest prikken
[..]
Dat vruchtwater is dan al een paar uur weg hoor
En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.
[..]
Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.
Mijn man ging na mijn middelste na 4 dagen een halve dag naar zijn werk, trakteren en even wat noodzakelijke dingen doen. Hij nam de griep mee dus de dag nadt de kraam weg was lag ik doodziek met griep in bed
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:11 schreef -Spring het volgende:
Bij mij ook.Zoveel dat ik mn kussen kon weggooien. En daar lag ik toch echt gewoon met mn hoofd op.
Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:29 schreef pessie het volgende:
Limone, aiii flinke hoofdpijn is nooit fijn! Veel gelegen dus?
Zo vervelend hoofdpijn, want het legt je helemaal lam. Ik had in het begin van de zwangerschap veel last van migraine, de ergste aanval duurde meer dan 24 uur, incl. overgeven etc. Toen was ik echt klaar voor een abortus.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:36 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.
Anyways! Beter op mijn houding letten, dus.
Wat een pretletterquote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:25 schreef DJMO het volgende:
moesten er hier nog baby's naar buiten gerammeld worden??
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is niet allemaal 100% mijn smaak (ikZara), aantal dingen gekregen of man uitgezocht. Maar toch: kleine babykleertjes!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Nee, Breda!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:19 schreef Skoap het volgende:
Was je in Amersfoort silliegirl? Fijn dat je een passende Bh hebt gevonden!
Fannetje pas goed op jezelf & de kleinewel fijn dat alles verder helemaal goed was
Mariposas leuke spullen & welkom terug
Ik zag ook mooie foto's in het buikentopic
Dat had ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:17 schreef JantinaGr het volgende:
Vandaag mijn moeder op bezoek. Goh, wat zal zij volgende week verrast zijn.
Mijn moeder vertelt over een nieuwe siergras die zij hebben geplant in het midden van hun tuin met een grasperk er omheen, maar deze is toch wel heel scherp en hun hond moet er maar goed voor oppassen. Maakt mijn vriend de opmerking dat ze ook al goed rekening houden met kleinkinderen.![]()
Mijn moeder: ach, zo ver is het nog helemáál niet.
Daarna nog: hopelijk knapt T. snel op van de operatie, en kan hij over niet al te lange tijd weer een baan zoeken / aan het werk, jullie willen toch op een gegeven moment aan een volgende stap beginnen.
Ze moest eens weten dat het al wel degelijk bijna zo ver is.
Ik denk het ook! Wilde net vragen of het in Utrecht wasquote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef Skoap het volgende:
Ze doen het vast express Ikea & prenatal vlakbij elkaar
Of Amersfoort? Die heeft dat toch ook?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:22 schreef ReesesPieces het volgende:
[..]
Ik denk het ook! Wilde net vragen of het in Utrecht was
daar had ik op gegokt! Ook al flink wat inkopen gedaan daar. Binnen zo'n stokje stoel halen. Flinke korting tijdens de mama dagen straksquote:
Er zaten ook wel wat creepy foto's tussen hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:59 schreef Cholula het volgende:
Henk is al echt een baby!!! Ik vind 3d echo's vaak een beetje creepy, maar dit is echt een mooi kindje!
Het is inderdaad nog maar even en ondertussen ben ik weer vrolijk.
je staat erbij!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:02 schreef kazy het volgende:
Selvaria: gefeliciteerd met je trouwdag! Hoop dat jullie een mooie dag hadden! (/hebben)
DJMO: prachtig manneke!
Fannetje: dat was zeker wel schrikken vanmorgen. Fijn dat alles toch nog goed bleek.
Wow Mariposas jij bent goed geslaagd! Mooie verzameling kleding al. Herkenbaar dat niet alles helemaal naar smaak is wat je krijgt. Gelukkig groeien ze er snel uit haha. Sterkte met de jetlag!
Verder voelde ik net volgens mij de baby schrikken toen we in de bioscoop zaten en er (qua geluid) een harde scene voorbij kwam. Voelde ineens een stomp van binnenDe vrouw naast me zat (tegelijkertijd) ook haast tegen het plafond haha.
Ooh en Nikooos als je dit leest: zou ik ook in de OP mogen? Ben uitgerekend op 12 juli
Ik ben morgen 9 weken en wordt inmiddels iets minder bang, gelukkig! Dat ik een aantal weken bloedverlies heb (gehad) hielp natuurlijk ook niet mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:36 schreef 1stGirl het volgende:
Waren jullie ook zo panisch in de eerste weken, bang dat het toch mis gaat? Bij alles wat ik voel schiet ik in de paniek. En het is echt niet zo dat we heel veel moeite gehad hebben om zwanger te worden (het was in een wip gebeurd)
Ja daarom zit hij nog binnen, je wad nog niet in je weeën gedoken!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 06:43 schreef Cholula het volgende:
ik ben maar eens begonnen aan het boek duik in je weeën . Mocht wel met 41 weken dacht ik zo.
Elke keer vertel ik de droom tegen mijn vriend en zegt hij alsjeblieft niet (dit is de nette versie)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:30 schreef pessie het volgende:
Daui, dat zou denk i wel flink schrikken zijn!
Je hebt het boek nodig op het moment, hoop ik voor je?!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 06:43 schreef Cholula het volgende:
ik ben maar eens begonnen aan het boek duik in je weeën . Mocht wel met 41 weken dacht ik zo.
Bedankt!!quote:
Ik heb het nu minder (echo gehad dus dat gaf wel bevestiging dat er echt wat zit), maar zodra ik een krampje ofzo voel schiet ik in de stress. Hoort erbij denk ik!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:36 schreef 1stGirl het volgende:
Waren jullie ook zo panisch in de eerste weken, bang dat het toch mis gaat? Bij alles wat ik voel schiet ik in de paniek. En het is echt niet zo dat we heel veel moeite gehad hebben om zwanger te worden (het was in een wip gebeurd)
This is only the beginningquote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:54 schreef silliegirl het volgende:
Wij waren net bij de ikea en naast de ikea zit een prenatal. Vervolgens mijn"Zullen we daar even binnen kijken?" Zo gezegd zo gedaan. Al die kleine kleertjes!
![]()
Uiteindelijk wel een goed passende bh uitgezocht, want mijn huidige collectie is te klein aan t worden en doet zeer. Logisch, want mijn 75c is nu een 80D geworden. En ik ben nog maar 7 weken!![]()
Oh! En vandaag is dus wisseldag; 7 weken!
Ik ga doen of ik dit niet gelezen heb geloof ik.. 75F?!?!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:58 schreef Minarosa het volgende:
[..]
This is only the beginning. Ik begon ook met 75C, week 11 70E en nu in week 28 75F
![]()
![]()
Leuk je echo Lijnloos, geeft me ook een beeld van wat er in mijn buik zit
Het voelde echt bizar om opeens zo'n grote maat uit te zoeken. Maar goed zittende beha's zijn echt de hemel (en dubbele borsten onder kleding vind ik heel lelijk) dus ik heb me erbij neergelegd. Niet dat ik keus had... Ben verder niet heel veel aangekomen dus ik vind ze nu wel aan de grote kant voor mijn figuur, maar ja het is tijdelijk...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ga doen of ik dit niet gelezen heb geloof ik.. 75F?!?!
Ja hier precies hetzelfde. Vooral de eerste 2 weken na de positieve test. Morgen 9 weken, dus ik maak mij nu niet zo heel erg ongerust meer. En als volgende week de termijnecho goed is, dan wordt het voor mij en mijn vriend echt-echt en dat is voor ons het teken dat we kunnen genieten.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:36 schreef 1stGirl het volgende:
Herkenbaar, alleen droom ik steeds over een tweeling en niet omdat ik dat zo graag wil ofzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:23 schreef Daui het volgende:
Ik droomde vannacht alweer dat op de echo een drieling te zien was
Ik had het ook deze zwangerschap en omdat ik elke week wel een paar dagen aan de paracetamol zat, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik ben naar een osteopaat geweest en na 2 behandelingen heb ik maanden geen hoofdpijn gehad. Misschien ook iets voor jou?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:36 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.
Anyways! Beter op mijn houding letten, dus.
Ja jouw jongetje is dus ook zoiets! Hoest met je, heb je gemist?! Morgen alweer 28 weken he? Gaat zo hard nu ineens!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 08:58 schreef Minarosa het volgende:
[..]
This is only the beginning. Ik begon ook met 75C, week 11 70E en nu in week 28 75F
![]()
![]()
Leuk je echo Lijnloos, geeft me ook een beeld van wat er in mijn buik zit
Dichtbijquote:
Nou dat snap ik dat je daar niet blij van wordt. Zwanger of niet zwangerquote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:22 schreef Cholula het volgende:
anden begonnen op te zwellen, ik kreeg te horen dat ik een dikke kop heb (klopt ook wel, maar dat kan ik niet zo goed gebruiken op dit moment) en toen ik gezellig met mijn moeder wat gedronken had viel een opmerking over onaangekondigd langs komen niet zo goed. Moeders in tranen, terwijl ze altijd welkom zijn. We hebben moeite met mijn oma die onaangekondigd in de achtertuin staat. we wonen gelijkvloers en onze slaapkamer zit aan de achtertuin en daar doen we ook weleens andere dingen dan slapen,
OHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:52 schreef Lijnloos het volgende:
Tot nu toe lukt het me altijd wel om bij Prenatal zonder iets naar buiten te lopen... das bij Ikea nooit gelukthihi
Fannetje, wat een schrik zo joh. Fijn dat het toch ok leek maar ook goed dat je het in de gaten houdt (en wordt gehouden).
Cholula,nog ff meis (helpt geen hol zo'n opmerking, weet ik ook wel maar toch)
Mariposas, goeie buit!!! En NY
Vanmiddag 3D-echo-model gespeeld en wat leuke fotootjes van Henk gekregen, waaronder deze
[ afbeelding ]
Ik ben geloof ik verliefd op mijn bollo
Gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 00:36 schreef 1stGirl het volgende:
Kan het me voorstellen. Ik had gisteren al even iets van "eeeh, slik?".quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:07 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Het voelde echt bizar om opeens zo'n grote maat uit te zoeken. Maar goed zittende beha's zijn echt de hemel (en dubbele borsten onder kleding vind ik heel lelijk) dus ik heb me erbij neergelegd. Niet dat ik keus had... Ben verder niet heel veel aangekomen dus ik vind ze nu wel aan de grote kant voor mijn figuur, maar ja het is tijdelijk...
Beetje veel werkdrukte, maar verder prima! Het gaat zooo snel! Bijna 28 weken, wow! /clichéquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:25 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja jouw jongetje is dus ook zoiets! Hoest met je, heb je gemist?! Morgen alweer 28 weken he? Gaat zo hard nu ineens!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij min eerste zwangerschap vond ik dat verf verboden moest worden, bij de tweede deed ik het wel zelf. Ik heb ontdekt dat je gewoon moet doen wat je zelf denkt. In principe kan het mits je goed lucht geen kwaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef Minarosa het volgende:
Wat doen jullie trouwens qua verven van de muur in de babykamer? Ik lees verschillende dingen. Wilde morgen eigenlijk de muur gaan verven (waterbasis) maar twijfel nu... (qua risico's voor de baby door het inademen van verfdampen)
De verwarming niet pas voor het eerst aanzetten als de beeb er is.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef Minarosa het volgende:
Wat doen jullie trouwens qua verven van de muur in de babykamer? Ik lees verschillende dingen. Wilde morgen eigenlijk de muur gaan verven (waterbasis) maar twijfel nu... (qua risico's voor de baby door het inademen van verfdampen)
Dat sowieso, voor de mensen met nieuwe meubels, laat de meubels een week of 6 met de verwarming aan en het raam open luchten. er schijnt nog best wat oplosmiddelen gebruikt te worden in de lijm.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
De verwarming niet pas voor het eerst aanzetten als de beeb er is.
Ik heb gewoon zelf geverfd. Waterbasis is prima te doen. Ik heb wel gezorgd dat de boel geventileerd is als ik verf en erna.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef Minarosa het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kom nog even een foto laten zien van mijn mooie zoon![]()
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.AhhhhhhhhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Rammelt*
wat een lief koppie!Schudden voor gebruik
Hij woog 2835 en zit daar nu 100 gram onder. Wat dat betreft gaat het best goed dus. De kraamtranen gaan vandaag grwoon verder, wat een ellende is dat zeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 13:14 schreef Mineola het volgende:
Oh zo herkenbaar mw Cactus, alles![]()
![]()
'Fijn' dat je jochie zo snel onder de lamp moest, niet fijn voor jullie, maar het scheelt echt veel voor de biliwaarde, en dan kan ie z'n energie straks voor drinken gebruiken!
Dat geel zien kan nog heel lang (wekenlang) aanhouden. Als je ongerust bent gewoon opnieuw laten prikken hoor!
Sterkte!Hopelijk mag ie snel naar huis. Wat een knapperd is het! Wat was z'n geboortegewicht?
Oh, das wel heel vroeg om zich al zo op te stellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:51 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn vriend ontpopt zich overigens wel als regelneef. Hij runt ineens 't hele huishouden (huh) en delegeert dan taken naar mij, maar o wee als ik na mijn taken nog iets wil doen... Dan moet ik gaan zitten met een kop thee en een boek..
Hele goeie tip! Hadden wij dus niet gedaan en kwamen middenin de winternacht met Minke thuis en toen bleek de radiator kapot..... Dus toen moest ze wel bij ons op de kamerquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
De verwarming niet pas voor het eerst aanzetten als de beeb er is.
Het begin is er!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wederom hoi!
Niet bij gelezen
Vanochtend om kwart voor vier braken mijn vliezen en nadat ik netjes wat had opgevangen had ik het geweldige plan om nog even lekker te slapen. Kwartier later begonnen de weeën en al snel kon ik ze niet echt goed meer opvangen. Douchen, liggen, staan, schuifelen met mijn lief niets werkt. Om half acht komt de vk en zij constateert een whooping 1 cm ontsluiting. Om 11.00 uur was ze terug en constateert ze krap 2 cm.
Dus nu zitten we in het ziekenhuis, niet de thuisbevalling die ik voor ogen had, maar ik kan weer lachen. Lang leve de ruggenprik die ik eigenlijk niet wilde.10 1/2 uur na de eerste wee zit ik op 3cm...
Dat niet alleen maar ook voor de luchtjesquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:42 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hele goeie tip! Hadden wij dus niet gedaan en kwamen middenin de winternacht met Minke thuis en toen bleek de radiator kapot..... Dus toen moest ze wel bij ons op de kamer
Hooray!!!! De baby wilde gewoon even de lente afwachten, dat was het!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wederom hoi!
Niet bij gelezen
Vanochtend om kwart voor vier braken mijn vliezen en nadat ik netjes wat had opgevangen had ik het geweldige plan om nog even lekker te slapen. Kwartier later begonnen de weeën en al snel kon ik ze niet echt goed meer opvangen. Douchen, liggen, staan, schuifelen met mijn lief niets werkt. Om half acht komt de vk en zij constateert een whooping 1 cm ontsluiting. Om 11.00 uur was ze terug en constateert ze krap 2 cm.
Dus nu zitten we in het ziekenhuis, niet de thuisbevalling die ik voor ogen had, maar ik kan weer lachen. Lang leve de ruggenprik die ik eigenlijk niet wilde.10 1/2 uur na de eerste wee zit ik op 3cm...
Ruggenprikken zijn gaafquote:Op zaterdag 21 maart 2015 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wederom hoi!
Niet bij gelezen
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.Oh waauw, wat een mooierdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Gefeliciteerd met Frits!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Meld met baby uit de buik. Om de traditie van het overgrote deel van de 2015 maart babies in stand te houden is ook onze zoon met een keizersnee ter wereld gekomen!
De ontsluiting was na 12 uur een heul krappe 4 cm en Frits had een te vlakke hartslag en dipte daarnaast na een wee richting de 60bpm. In combinatie met zijn hoge ligging is toen besloten voor een ks.
Hij is geweldig, mooi en we zijn stapelverliefd op hem.![]()
Voorlopig blijf ik hem hier Frits noemen, voor zijn naam in het echte leven staat mijn pm/DM open.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Meld met baby uit de buik. Om de traditie van het overgrote deel van de 2015 maart babies in stand te houden is ook onze zoon met een keizersnee ter wereld gekomen!
De ontsluiting was na 12 uur een heul krappe 4 cm en Frits had een te vlakke hartslag en dipte daarnaast na een wee richting de 60bpm. In combinatie met zijn hoge ligging is toen besloten voor een ks.
Voorlopig blijf ik hem hier Frits noemen, voor zijn naam in het echte leven staat mijn pm/DM open.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Hier moet ook nog veel geverfd worden, maar niet met watergedragen verf, dus moet nog even kijken of en hoe ik dat doe. Is echt wel rommel eigenlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:53 schreef Minarosa het volgende:
Jaaa daar is hij dan! Proficiat Cholula!![]()
En wat een lieve foto Cactus.
Dank voor de verftips, ik heb voor de zekerheid een mondkapje gekocht. De verwarming staat nu ook al aan, het was onze werkkamer. Ik zet 'm morgen overdag aan, raam open om te ventileren en dan moet het goed komen, het is geen enorm lange muur. Wordt trouwens vergrijsd mintgroen-blauwachtig (?) (kleur Koers van Praxis).
van harte gefeliciteerd!! Hopelijk met een vlot herstel snel naar huis en genieten van Fritsquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toequote:Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho!![]()
Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn. Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen.
![]()
Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc.En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico.
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe![]()
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
Die hebben een centrale keuken waar zoveel mogelijk in klaar gemaakt wordt en dan naar de overige restaurants gaat. Dus de pudding was ws niet door de kok gemaakt waar jij zat te eten.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen.
Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho!![]()
Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn. Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen.
![]()
Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc.En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico.
Nee, Zuid-Bevelandquote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef -Spring het volgende:
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...quote:Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan.
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfelquote:Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
Nou. Ik heb gegoogled voor ik het vroeg, maar het antwoord dat ik vond was uiteindelijk "vraag even naar de ingredienten want het wisselt". Dus deed ik dat. Het punt was ook niet dat het advies was om iets anders te kiezen, maar dat de kok zelf niet wist wat er in zat...quote:Op zondag 22 maart 2015 10:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
Gekookte room (letterlijke vertaling), met gelatine. Kan ook geen kwaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
Da's vlakbie idd. 3 km of zo.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Beveland. Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop
.
Nahjah. Ik informeerde naar de chocolademousse, na even steggelen bleek daar rauw eiwit in te zitten. Toen vroeg ik "en in de panna cotta?" Meer bedoeldende op roomquote:Op zondag 22 maart 2015 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Panna cotta met ei?daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
Ah, fijn om te lezen dat ik niet raar benquote:Op zaterdag 21 maart 2015 07:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd 1st, welkom! De meesten zijn inderdaad gespannen, ik had periodes dat ik elk kwartier op de wc zat om te kijken of het niet mis was.
Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.
oh! Toch maar eens op letten danquote:Op zondag 22 maart 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.
Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik![]()
de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
http://oerspronkelijk.blo(...)okte-eieren.html?m=1quote:Op zondag 22 maart 2015 11:02 schreef Skoap het volgende:
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekkerquote:Op zondag 22 maart 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
http://oerspronkelijk.blo(...)okte-eieren.html?m=1
Zou dat een beetje smaken als gevulde eieren, dat is dan wel weer lekkerquote:Op zondag 22 maart 2015 11:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker
Ja vooral na een super vermoeide dag met Luc.....quote:Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.
Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
De vlokkentest is een vruchtwaterpunctie, maar dat is toch niet iets waar je zomaar voor kan kiezen, maar aan de hand van een afwijkende uitslag bij de npm? En die laatste wordt tussen week 11 en 14 gedaan, dus daarvoor aangeven lijkt me vroeg genoeg.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef Daui het volgende:
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop.
Ik had in beide gevallen ook op een gaar ei gerekend, maar in het buitenland is dat niet zo standaard als hier. Deze waren ook nog enigszins gebakken, maar ik heb in Italië ook wel eens een pizza gehad waarbij ze aan tafel nog even een rauw ei braken en op de pizza deden. Maar dat ze dat in sommige landen doen was ik alweer vergeten toen ik mijn pizza bestelde... Dit was in Frankrijk btw, en gewoon bij een simpel restaurantje op de piste.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?!Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
Screening op down is de combinatietest, bestaande uit de nekplooimeting en een bloedtest. Als de uitslag daarvan niet goed (genoeg) is kom je in aanmerking voor extra onderzoek, en dat is een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of nipt. Als dar het geval is wordt dat je allemaal uitgelegd door je verloskundige die je doorstuurt.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Daui het volgende:
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npmquote:Op zondag 22 maart 2015 12:16 schreef danic het volgende:
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt![]()
*rent weer weg*
Ah. Zo las ik het niet omdat er alleen werd gesproken over de vlokkentest en de 20 weken test. De npm is inderdaad tussen de 11 en 14 weken.quote:
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:52 schreef twist02 het volgende:
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits!Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!
RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was!
@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk![]()
![]()
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk
@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans
Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Hoewel het mijn eerste zwangerschap is, is het ook hier heel herkenbaar!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.![]()
Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
In Belgie kost het 500 euro volgens mij, en opzich is Antwerpen voor ons bijna naast de deur. Vriend en ik moeten er nog is voor gaan zitten.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:
[..]
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
Hier vroeg de echoscopiste die de termijnecho deed ons dat dus wel, toen we aangaven de NPM te willen gaan doen. Standaard protocol. Als je namelijk allebei iets anders zou willen (zwangerschap beëindigen of niet) kom je, naast voor een heel lastige keuze te staan, ook nog eens in een discussie terecht die je dan misschien niet wilt voeren...quote:Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef Minarosa het volgende:
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.
Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horenEn bedankt voor de opbeurende woorden...
Wat fijn!quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek?
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplichtquote:Op zondag 22 maart 2015 14:06 schreef twist02 het volgende:
[..]
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam)
Gendia in Antwerpen is dat. Maar er zijn ook ziekenhuizen die de afname verzorgen en die het dan opsturen daarheen.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
quote:Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht. En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Ja klopt, ik reageerde vooral op de opmerking dat ze geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie wilden laten doenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht. En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:10 schreef Mariposas het volgende:
Als je het toch 100% zeker wilt weten, silliegirl, dan kan je beter meteen voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan.(als dat überhaupt ergens wordt uitgevoerd zonder indicatie). De NIPT biedt ook niet 100% garantie.
Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.
Heel eerlijk gezegd heb ik persoonlijk al niet zo'n behoefte aan de combinatietest. We zijn jong en geen risicogroep.Maar mijn vriend is er vrij stellig in (of was eigenlijk tot kort voor onze eerste echo) dat hij wil weten of het kind down heeft ja of nee.
Als hij dat echt wil, dan gaan we dus in overleg over hoe of wat. Het is ook zijn kindje, dus die beslissing neem je dan toch samen vind ik.
Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.
En sec genomen, een kans van 1 op 3000 blijft een kans van 1 op 3000. Ook al is die ongelofelijk klein, je hebt nooit definitief ja of nee.
Dat is nog nooit ter sprake gekomen, we hangen meer op het "willen weten" nog.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn jullie het wel eens wat jullie willen als het kindje een heel grote kans op down heeft?
Ja dat zie je wel vaker idd dat mannen wat meer het idee hebben dat er een ja of nee uit komt. Al was het maar omdat de meeste vrouwen van jouw termijn de boekjes al wel gelezen hebbenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest.
Mijn vriend moet er denk ik goed over ingelicht worden door de klinisch verloskundige, hij verwacht een eenduidig ja of nee, maar ik weet dat t niet zo werkt.
quote:Op zondag 22 maart 2015 14:54 schreef twist02 het volgende:
Even totaal wat anders tussendoor:
Het is ein-de-lijk gelukt om m'n bewegende buik op video vast te leggen!Hij golft echt helemaal heen en weer!
Dit was poging #352 ongeveer, vandaar dat ik het noemenswaardig vindnormaal gesproken houdt ze meteen op met bewegen als iemand anders kijkt of ik m'n telefoon pak
![]()
Hij realiseert zich dat minder dan ik. En ik realiseer me dat misschien te goed ook, waardoor ik die hele combinatietest nooit als geruststelling ga ervaren. Er kan nog zoveelquote:Op zondag 22 maart 2015 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me inderdaad goed als je vriend goed wordt voorgelicht, maar ik snap goed dat hij duidelijkheid wilt. Logisch, wie wilt dat niet als je een test doet (en zeker een man). Maar heb je met hem al andere scenario's besproken? Er wordt getest op drie trisomieen. Maar heeft hij stilgestaan bij andere mogelijke afwijkingen, waarop niet wordt getest? Want het is niet zo dat, zelfs met 100% garantie op géén trisomie 13, 18 of 21, het kindje gezond is. Zelfs na een SEO zonder bevindingen kunnen er afwijkingen zijn die pas bij de geboorte aan het licht komen (of andersom: blijkt toch geen afwijking te zijn). Of, afwijkingen die tijdens de geboorte ontstaan.... Allemaal redelijk doemscenario, maar op zich een goed idee om met hem te bespreken.
Ik moet soms wel eens aan jou denken jaquote:Op zondag 22 maart 2015 15:03 schreef pessie het volgende:
Wij kiezen voor geen testen, we hebben ook geen seo gedaan. Deze zwangerschap wel weer besproken of we dat willen, ook met de vk besproken. De vk gaf aan wat we zouden doen bij een ernstige uitslag, nou niets. Verder wisten we al daar et groei echo's zouden volgen en dan bekijken ze ook altijd dingen. Wel met de termijn echo gekeken naar een goede sluiting van de schedel en ruggengraat.
We zijn allebei jong en behalve hoge bloeddruk bij onze ouders geen rare dingen.
Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik moet soms wel eens aan jou denken jaik weet nog dat ik jullie rechte lijn daarin zo bijzonder vond om te horen bij je oudste. zo heel vaak hoor je het niet. En het stomme is dat ik juist wel heel erg vaak hoor dat mensen een combinatietest niet willen omwille van religieuze opvattingen bijvoorbeeld maar dat ze daarna de SEO niet eens overwegen om het niet te doen.
Over de wat-als nouja, zoals ik al zei, ook bij een seo moet je je dat afvragen. En dan nog dit, ik hoop niet dat iemand het ooit nodig heeft maar toch, http://www.hoeverder.info geeft informatie als je voor de keuze afbreken of uitdragen staat.
Dank jequote:Op zondag 22 maart 2015 15:23 schreef pessie het volgende:
Oh ja rp had nog helemaal n iet gereageerd op je bloed verlies. WaWat lijkt mee daar eng zeg. Fijn daar er niets aan de hand was
Niet uitdragen is puur klinisch gezien doorgaans beter. Een bevalling brengt risico's met zich mee, helemaal als het kind al overleden is voor de bevalling. Daarbij kan het slopend zijn als het kind niet direct overlijdt maar wanneer dit nog even duurt.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.
En ik kijk nu naar hoe nummer 3 rond scharrelt
Uiteraard. Maar ook de afwijkingen bij de seo kunnen niet met leven verenigbaar zijn. En ik merk toch echt dat er behoorlijk wat ouders zijn die de seo als een soort leuk momentje zien en daar helemaal niet bij stilstaan.quote:Op zondag 22 maart 2015 15:55 schreef lunapuella het volgende:
Bij de SEO kunnen er natuurlijk ook heel ander soort afwijkingen aan het licht komen dan bij de combinatietest. Bij de chromosomen-afwijkingen is de volgende beslissing meer een in de trant van "wel of niet laten komen", terwijl als je bij de SEO achter bijvoorbeeld een hartafwijking of schisis komt je voorbereidingen kunt treffen om je kindje zo goed mogelijk 'op te vangen'.
Hij is al het geld waardquote:Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....
Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop."
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.
Dus naast de boodschappen nu ook een iPad!
dikke knuffel voor jequote:Op zondag 22 maart 2015 16:36 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 33 weken, maar vooral omdat ik al een voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte houden ze me een nachtje hier... En met rust komt het goed, slaap vooral veel
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een mooi kindje. Met een duidelijk kapsel al! Sterkte jullie!
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:17 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Zo vervelend hoofdpijn, want het legt je helemaal lam. Ik had in het begin van de zwangerschap veel last van migraine, de ergste aanval duurde meer dan 24 uur, incl. overgeven etc. Toen was ik echt klaar voor een abortus.
Een vriendin raadde me acupunctuur aan, ik was super sceptisch at first, maar baat t niet dan schaadt t niet, toch gegaan. En ik moet zeggen dat ik daarna geen migraine meer heb gehad.
Misschien een idee voor jou om ook eens te proberen? Sterkte!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:49 schreef L-E het volgende:
Limone, heb ik bij jou al lopen leuren met mijn ikhadjarenlangdagelijkshoofdpijnennooitmeersindsikbijdechiropractorkom-verhaal?Vind het echt de moeite van het proberen waard, ik zweer erbij
Dank jullie! Ik ben bereid om alles te proberen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 09:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had het ook deze zwangerschap en omdat ik elke week wel een paar dagen aan de paracetamol zat, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik ben naar een osteopaat geweest en na 2 behandelingen heb ik maanden geen hoofdpijn gehad. Misschien ook iets voor jou?![]()
Ach wat lief! Ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen.quote:Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....
Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop."
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.
Dus naast de boodschappen nu ook een iPad!
Hij verbouwt nog even nu hij zijn eigen huis nog heeftquote:Op zondag 22 maart 2015 20:35 schreef Fannetje het volgende:
Wat een lief en praktisch cadeau Malteser!![]()
Hoe gaat het nu, klumsy?
Hier een beetje onrustig dagje. In tegenstelling tot de hele week was Frits vandaag érg druk en m'n buik voelt erg gespannen en onrustig. Maar op zich niet echt iets om me zorgen om te maken, denk ik. We wachten het maar weer even af. Hij moet nog 4 dagen blijven zitten en dan ben ik 37 wk
Hahaquote:Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Ja, hij hangt alvast slingers op denk ik
"Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen"quote:Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Ja, hij hangt alvast slingers op denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |