abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150905489
Panda cotta O+

pi_150905512
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd 1st, welkom! De meesten zijn inderdaad gespannen, ik had periodes dat ik elk kwartier op de wc zat om te kijken of het niet mis was ;) .

Ah, fijn om te lezen dat ik niet raar ben :P
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
  zondag 22 maart 2015 @ 10:56:04 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150905533
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.
Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150905594
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
oh! Toch maar eens op letten dan :)
pi_150905613
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150905614
Alles was je koopt aan zuivel in de supermarkt is ten minste gepasteuriseerd. Er mag niets verkocht worden met een te groot aantal pathogene bacteriën er in en hier wordt heel veel op getest.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_150905742
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:02 schreef Skoap het volgende:
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
http://oerspronkelijk.blo(...)okte-eieren.html?m=1 :D
pi_150905798
quote:
Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
pi_150905834
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt. :o

Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:30:12 #210
409579 LuDann
All the way
pi_150906008
Beetje laat, maar: Cholula gefeliciteerd! *O*
pi_150906108
Cholula, gefeliciteerd *G* Jullie Frits heeft gewacht op de lente!!! *G*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150906283
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop. Ik had ze liever gaar gehad (vanwege de smaak) maar dit was ook prima! Maar goed, ik maak me om dit soort dingen niet zoveel zorgen, dat maakt zwanger zijn een stuk leuker!

MevrouwCactus, wat een mooie zoon heb je O+
Cholula, jij ook gefeliciteerd met Frits!
  zondag 22 maart 2015 @ 11:51:02 #213
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150906375
Spring, tijdens een eerste zwangerschap weet je nog niet wat er allemaal gebeurt, bij een tweede weet je al wat een kind verzorgen en opvoeden inhoudt. Ik schrik er regelmatig nog van dat ik straks 3 kinderen moet verzorgen en opvoeden :o maar gelukkig zijn mijn eerste 2 al best zelfstandig in aangeven dat ze drinken en eten nodig hebben, hadden aandoen ed...

1st je bent helemaal niet raar, alleen maar zwanger :P

Staat kooks nu bovenaan?

Panda cotta :D ik zou aan de naam bedenken dat het vast wel goed zit. Maar ik geloof dat ik sowieso een beetje faal hierin. Mijn vriendin vind dat ze helemaal niet uit eten kan tijdens een zwangerschap omdat er altijd van dat decoratie Groente bij zit...
Ik bestel wel min vlees doorbakken, maar ik hou sowieso niet van bloederig vlees.
pi_150906452
Ok, ik vind doorbakken vlees zo smerig he ;( Dat eet ik nog liever geen vlees. Maar goed, ik neem het niet zo enorm nauw met de voedselvoorschriften, ik ben daarin gewoon niet zo angstig aangelegd geloof ik.
pi_150906472
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
Zou dat een beetje smaken als gevulde eieren, dat is dan wel weer lekker :D
pi_150906496
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.

Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
Ja vooral na een super vermoeide dag met Luc.....
Of als ik op vrijdag, de enige dag dat Luc 's middags nog 2 uurtjes slaapt lekker op de bank zit een serie te kijken en denk "Shit dat kan ik straks ook wel vergeten" :D

Na de bevalling bij Luc was ik eigenlijk heel verbaasd dat er echt een baby in mijn buik had gezeten :D Dat moeder gevoel heeft bij mij ook heel erg moeten groeien.
pi_150906563
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
pi_150906678
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef Daui het volgende:
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
De vlokkentest is een vruchtwaterpunctie, maar dat is toch niet iets waar je zomaar voor kan kiezen, maar aan de hand van een afwijkende uitslag bij de npm? En die laatste wordt tussen week 11 en 14 gedaan, dus daarvoor aangeven lijkt me vroeg genoeg.
pi_150906837
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt ;)
*rent weer weg*
pi_150906866
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:53 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150907019
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop.
Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150907501
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
Ik had in beide gevallen ook op een gaar ei gerekend, maar in het buitenland is dat niet zo standaard als hier. Deze waren ook nog enigszins gebakken, maar ik heb in Italië ook wel eens een pizza gehad waarbij ze aan tafel nog even een rauw ei braken en op de pizza deden. Maar dat ze dat in sommige landen doen was ik alweer vergeten toen ik mijn pizza bestelde... Dit was in Frankrijk btw, en gewoon bij een simpel restaurantje op de piste.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:46:41 #223
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150907512
Iemand al wat van kooks gehoord? Misschien ook al aan het baby knuffelen?

Mijn ctg van gisteren was in ieder geval goed. Had een mannelijke verpleger en die was me iets te nonchalant naar mijn smaak.
Zo zette hij het geluid uit van het apparaat en draaide hij het scherm weg.. Dat wilde ik vast niet zien of horen.. Wat zeg je? Zeker weten van wel!
Gelukkig had mijn lieve man al gezien hoe het apparaat werkte en heeft hij dat voor mij geregeld.
Ik zou er 20 min moeten liggen, maar dat werd al snel een half uur.. Toen 3 kwartier. 'Zullen ze me vergeten zijn?' Man weer weg om te vragen.. Komt er een zuster de kraan aanzetten om het te laten doorlopen.. Ik moest al nodig plassen maar toen werd het echt onhoudbaar
in totaal 65 minuten aangesloten geweest. Na de uitslag gelijk gaan plassen (wohoo.. Voelde alsof ik 5 liter kwijt moest en het waren misschien wel 4 druppels.. Haha).

Cholula,
Wat ontzettend fijn dat kleine Frits het zo goed doet en dat je man je zo goed ondersteund! Je boft maar. :)

Eieren.. Rauw of niet..
Ik eet waar ik me goed bij voel en als ik ergens over twijfel neem ik het gewoon niet.
pi_150907639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Daui het volgende:
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
Screening op down is de combinatietest, bestaande uit de nekplooimeting en een bloedtest. Als de uitslag daarvan niet goed (genoeg) is kom je in aanmerking voor extra onderzoek, en dat is een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of nipt. Als dar het geval is wordt dat je allemaal uitgelegd door je verloskundige die je doorstuurt.

De combinatietest is tussen de 10-12 weken en de SEO rond de 20 weken. Andere testen kunnen volgens mij altijd, maar dus alleen als daar een medische aanwijzing voor is.

De combinatietest is vrijwillig en moet je zelf betalen (150 euro ofzo). Je verloskundige zou je bij je eerste consult hierover voor moeten lichten en evt gelijk een afspraak maken (maar dat kan ook bij consult 2).

De SEO (20 weken onderzoek) wordt vergoed vanuit de basisverzekering en is standaard (maar niet verplicht). Hiervoor informeert je verloskundige rond de 16 weken of je deze wilt.
pi_150907786
Bedankt voor de lieve woorden, lieve mensen :)

Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie de combinatietest uit gaan laten voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')