abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:00:28 #1
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844022
Zwangerschap en Geboorte!

2015

14 maart: Cholula (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui
6 november: silliegirl
23 november: Bloesem

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nikooos op 20-03-2015 22:42:08 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:00:41 #2
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844028
Wijzigingen aan de OP aan mij doorgeven aub :)
pi_150844227
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen :')
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
pi_150844350
Mijn zus was bij mijn eerste bevalling en tegen haar werd gezegd: Als je denkt dat je flauw gaat vallen, ga maar even ergens zitten. Want we laten je liggen, we zijn nu met een bevalling bezig. :D

Ik zou zorgen voor een stoel naast het bed mensen!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:10:52 #5
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150844361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Ik denk dat ik maar een extra bed reserveer voor mijn man. Hij en bloed gaan niet echt samen :')
Hopelijk gaat het nu wél goed en gaat hij niet half onderuit zoals een paar jaar geleden toen ik een infuus kreeg.
Bij infuus prikken ga ik ook meestal even weg.
pi_150844541
Ik viel gister zelf flauw bij bloedprikken. Nog nooit gehad, kan normaal prima tegen bloed, maar nu zag ik het in 't buisje lopen en "floep" daar ging ik. Lekker genant ook. :')
pi_150844780
Ik kan ook niet tegen bloed. Gelukkig zie je dat deel van jezelf niet tijdens de bevalling en daarna maakt het toch niet meer uit, want er is een baby!
pi_150844857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:19 schreef Cholula het volgende:
Wow wat heftig Gevalletje! Kan je vriend ook bij je blijven?

Ik heb net het mandje met snacks van de hond opgeruimd. Priorities, I don'thave them. ;(
Toch nesteldrang en tegen nesteldrang is niets in te brengen.. de meest onlogische dingen moeten als eerste op orde zijn :9

Hoe gaat het vandaag?
Schudden voor gebruik
pi_150844862
SELVIRA!! Fijne trouwdag!!!!!
Schudden voor gebruik
pi_150844947
Hier heeft mijn meneer uit het niets aangekondigd, dat hij een maand voor de uitgerekende datum geen alcohol meer wil nuttigen. Hij wil gelijk beschikbaar zijn om direct weg te kunnen of te kunnen handelen met 100% nuchter brein. O+ (niet dat hij een zuipert is hoor, maar hij lust nog wel eens een speciaal biertje in het weekend)

Ik vond dat wel fijn dat hij er zelf ook zo mee bezig is.
Schudden voor gebruik
pi_150845140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:06 schreef coccinelle het volgende:
Mijn man lag met J. op een stretcher naast me. Hij was ziek :')

En ondanks dat ie het echt was, vind ik het na 3 jaar nog steeds belachelijk. Beetje ziek zijn terwijl IK moet bevallen. Kon dat nou geen week eerder? :( :( o|O o|O
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150845203
En dit keer wil ik foto's. Van alle kanten en ik wil er een spiegel bij :Y
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:47:14 #13
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150845539
Die van mij heeft al eens geholpen bij een keizersnede bij een koe en is daar nu nog trots op. En vol overtuigd dat hij de bevalling goed kan hebben en niet flauw zal vallen. Dat vertelt hij ook aan iedereen die het wil horen.
Hij wil zelfs graag onze dochter uit mij halen bij de laatste pers of bij een keizersnede uit mijn buik. Dat vind ik wel weer lief. Lijkt me ook heel erg mooi als dat kan.
Maar ben benieuwd hoe groot hij nog is als ik daar al uren lig te puffen en er een klots vruchtwater uit mij komt gespoten. Haha. ~O>
Oost west, mij best.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:53:59 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150845766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
Ik viel gister zelf flauw bij bloedprikken. Nog nooit gehad, kan normaal prima tegen bloed, maar nu zag ik het in 't buisje lopen en "floep" daar ging ik. Lekker genant ook. :')
Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje niet :P . Mijn man trok gisteren al bleek weg toen we nog thuis waren en ik vertelde dat ik bloed moest prikken :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Die van mij heeft al eens geholpen bij een keizersnede bij een koe en is daar nu nog trots op. En vol overtuigd dat hij de bevalling goed kan hebben en niet flauw zal vallen. Dat vertelt hij ook aan iedereen die het wil horen.
Hij wil zelfs graag onze dochter uit mij halen bij de laatste pers of bij een keizersnede uit mijn buik. Dat vind ik wel weer lief. Lijkt me ook heel erg mooi als dat kan.
Maar ben benieuwd hoe groot hij nog is als ik daar al uren lig te puffen en er een klots vruchtwater uit mij komt gespoten. Haha. ~O>
Dat vruchtwater is dan al een paar uur weg hoor ;)
En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:37 schreef Vlindur het volgende:
En dit keer wil ik foto's. Van alle kanten en ik wil er een spiegel bij :Y
Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.

Mijn man ging na mijn middelste na 4 dagen een halve dag naar zijn werk, trakteren en even wat noodzakelijke dingen doen. Hij nam de griep mee dus de dag nadt de kraam weg was lag ik doodziek met griep in bed :(
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:59:23 #15
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150845924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:

En keizersnedes bij koeien zijn ook indrukwekkend. Maar toch wel heel anders dan een vrouw ie bevalt vind ikzelf.

Ja maar of hij haar dan nog wil opvangen nadat hij heel dat traject heeft gezien bedoel ik.
Denk dat hij dan wel anders piept als de verloskundige vraagt of hij zijn dochter aan wil pakken. Maar wie weet. ;)
Oost west, mij best.
pi_150846697
Ja hoi. :W

Vette babyboom hier jonguh. Gefeliciteerd, dames! En Geval, holy shit, wat heftig.

Ik heb weer een vette glittersticker van de vk. Bloeddruk 106/60, 71 kilo, meisje groeit goed, ligt head down en mn ijzer is goed. En, ook heel belangrijk, ze nam me serieus. Ik schijt namelijk 7 kleuren voor de bevalling (bij L ben veel te lang wakker (48 uur) en bezig geweest en ik ben bang voor een herhaling. Bij L belde ik bijvoorbeeld twee keer de vk maar ze kwam pas bij het derde belletje. Toen had ik al 10 uur weeën en 7 cm ontsluiting. Over de laatste 3 cm heb ik toen nog 6 uur gedaan.

Afijn, ik schijt dus peuken en heb dat al een paar keer bij haar collega's aangegeven (dat ik echt een ruggenprik wil bijvoorbeeld) maar ze leken me niet echt serieus te nemen. Kwamen met dooddoeners al 'ja maar een tweede bevallen hoeft echt niet zo te gaan als een eerste.'
Dat snap ik idd, maar da's geen garantie. En dus ook geen geruststelling. Een geruststelling is wél dat er naar me geluisterd zal worden, dat mijn angst serieus genomen zal worden en dat daar rekening mee gehouden wordt.
Maar deze vk (invalster) wist me wel gerust te stellen dus gelukkig. En adviseerde me een bevalplan te maken. Van de week eens aan gaan zitten. :)
pi_150847963
Middag dames!

Selvaria, fijne trouwdag! ^)

Wekenwissels van Pessie en Nikoos heb ik onthouden. *O*

Spring, fijn dat deze vk je wel serieus neemt. Ik zou daar slecht tegen kunnen als ze het proberen goed te praten terwijl jij je angsten uit en gerustgesteld wil worden dat er geen herhaling van de vorige bevallen zal plaatsvinden.

Over mijn man maak ik me tijdens de bevalling niet zo veel zorgen. Ik ga bevallen in het geboortehotel van het ziekenhuis waar hij werkt en hij is dol op bloed. :P Daarnaast kent hij alle anesthesisten en dat idee bevalt me wel. :')

Wij gaan zo een weekendje weg. Voor het laatst met z'n twee. Heel bijzonder toch wel. En fijn, want ik heb best even rust nodig. Komende weken worden ook weken van 4 werkdagen door wat vrij en feestdagen enzo. Merk dat ik dat toch wel prettig vind. Kan lichamelijk het werk nog wel aan, maar m'n concentratie is op dag 5 ver te zoeken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150848025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik val normaal altijd flauw tijdens bloedprikken, gisteren een keertje niet :P . Mijn man trok gisteren al bleek weg toen we nog thuis waren en ik vertelde dat ik bloed moest prikken :')

[..]

[..]

Brrr, ik wil zelf dus echt niets zien. Als die baby op me ligt vind ik het wel best. De rest voel ik wel en aangezien ik sensorisch ben ingesteld vind ik dat echt voldoende.

Mijn man ging na mijn middelste na 4 dagen een halve dag naar zijn werk, trakteren en even wat noodzakelijke dingen doen. Hij nam de griep mee dus de dag nadt de kraam weg was lag ik doodziek met griep in bed :(
Bij mij kwam er nog n vloedgolf achteraan bij de geboorte, had de vk ook niet op gerekend :D
S. 2014
J. 2016
pi_150848408
Bij mij ook. :D Zoveel dat ik mn kussen kon weggooien. En daar lag ik toch echt gewoon met mn hoofd op.
pi_150848806
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:11 schreef -Spring het volgende:
Bij mij ook. :D Zoveel dat ik mn kussen kon weggooien. En daar lag ik toch echt gewoon met mn hoofd op.
:D

Fijn dat er naar eindelijk je geluisterd wordt!

---

Zo. Ik ben ook weer boven jan. Ik was eventjes knock out door een vervelende spanningshoofdpijn van 2,5 dag. :{ Hij is nu weer weg, dus kan ik weer lange naar een scherm kijken!

Ik zag goede echo's voor Cassandra en Sillie. *O* En twee heftige bevallingen. Shop, wat fijn dat je meisjes nu in een ander ziekenhuis zijn. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
En Gevalletje, tjonge. Ik hoop dat je in de loop van de tijd een beetje kan accepteren wat er is gebeurd en het een plek kan geven. Sterkte :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 20-03-2015 14:45:22 ]
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:29:05 #21
259886 pessie
pi_150848913
Spring wat lijkt me dat naar als je verloskundigen je niet zo serieus lijken te nemen. Dooddoeners heb je nu gewoon niets aan, je hebt iets meer een pro-actieve houding nodig. Meer van "ik schrijf het op, als het kan kunnen we het dan bespreken" ipv bij een tweede gaat het vast anders. Heb je nog vertrouwen in je vk's?

Limone, aiii flinke hoofdpijn is nooit fijn! Veel gelegen dus?

Hier geen vloedgolven, maar de eerste had amper vruchtwater, de tweede wel meer, en wel zo dat ik er wat van meekreeg maar niets wat zo'n celstofmatje niet aankon. Ben benieuwd wat dat dit keer wordt.
pi_150849032
Spring, wat stom dat je niet gehoord wordt door de vaste verloskundigen. Dat kun je ook gewoon hardop uitspreken hè, waarschijnlijk hebben ze het zelf niet eens door dat ze jou niet aan het helpen zijn. Ik hoop dat de waarneemster nog een tijdje voor je blijft ;)
pi_150849112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:29 schreef pessie het volgende:

Limone, aiii flinke hoofdpijn is nooit fijn! Veel gelegen dus?

Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.
Anyways! Beter op mijn houding letten, dus.
pi_150849331
Vanmiddag zat even heel de familie gespannen aan de telefoon gekluisterd :D
Mijn zusje haar slijmprop kwam eruit zetten. Dus hup naar het ziekenhuis (want daar moet ze bevallen) aangezien ze medisch is.

Zit ze nu weer thuis, want haar vliezen zijn nog niet gebroken en maar 1 cm ontsluiting.
Zeg ik voor de grap dat ze pannenkoeken moet eten, liters bitterlemon naar binnen moet werken. Vervolgens skippy ballen, sexen en daarna een ananas met stekels in moet brengen, want internet weet raad :9

Denkt ze ook nog dat ik serieus ben :')

Maar zenuwgiebel! Binnenkort/ bijna dus weer tante!! *O*
Schudden voor gebruik
pi_150850516
Selvaria, fijne trouwdag!

Hier gisterenavond bij de VK geweest. Stagiaire maar n beetje op weg geholpen 'je mag best harder duwen hoor, als je het niet voelt' 'dan-dan-dankjewel mevrouw' (ze is 'n jaar ouder als ik 😎)
Volgende week zaterdag de SEO, en dan nog maar n paar daagjes werken voordat we de laatste keer 'alleen' op vakantie gaan.
pi_150852223
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, met een kersenpitkussen tegen mijn nek. Vorige zwangerschap (en toen ik nog aan de pil was) had ik er ook veel last van. Hormonen en verkrampt of verkeerd zitten en/of stress is geen goede combinatie.. Normaal neem ik een ibu en slaap ik er een nachtje over en dan is het allemaal weer goed. Paracetamol werkt toch minder goed.
Zo vervelend hoofdpijn, want het legt je helemaal lam. Ik had in het begin van de zwangerschap veel last van migraine, de ergste aanval duurde meer dan 24 uur, incl. overgeven etc. Toen was ik echt klaar voor een abortus.

Een vriendin raadde me acupunctuur aan, ik was super sceptisch at first, maar baat t niet dan schaadt t niet, toch gegaan. En ik moet zeggen dat ik daarna geen migraine meer heb gehad.

Misschien een idee voor jou om ook eens te proberen? Sterkte!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:25:07 #27
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150852446
Daar ga ik me ook even over inlezen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 maart 2015 @ 16:25:11 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150852450
moesten er hier nog baby's naar buiten gerammeld worden??

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150852464
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:25 schreef DJMO het volgende:
moesten er hier nog baby's naar buiten gerammeld worden??

[ afbeelding ]
Wat een pretletter O+
Schudden voor gebruik
pi_150852537
Dat bespreken was ik nu idd van plan, wub. Maar ik had een andere dus. :D

Dit is ook de enige die niet zwaar gereformeerd is. Ik wist wel dat ze dat zijn, hoor, maar had verwacht dat ze door hun werk wat wereldwijzer zouden zijn of zo.
We lijken echt op een totaal andere planeet te zitten af en toe.
Eentje stelt dr standaardvragen en antwoordt dan op alles met een lijzig 'Ooooooh echt waaaaaar?' Serieus op alles. :D Het viel zelfs N op. 8-)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:36:20 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150852768
Wat spannend, Stippel! Maar volgens mij betekent het verliezen van een slijmprop lang niet altijd dat de bevalling begint. Kan gerust een week of langer tussen zitten. Maar evengoed blijft het spannend! *O*

Vanochtend teruggekomen in NL, ik verwacht nog een jetlag doordat we de nacht hebben overgeslagen. Even alle babydingen die we hebben meegenomen bekeken....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet allemaal 100% mijn smaak (ik O+ Zara), aantal dingen gekregen of man uitgezocht. Maar toch: kleine babykleertjes! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150853065
Leuk, mariposa! Mijn zusje en ik zitten in de boot naar Estland, een weekendje op en neer, daar een vriendin opzoeken. Vriendin is nu bijna uitgerekend, dus dat is ook wel leuk...
pi_150854458
Leuk, Mariposa!
Verder las ik over goede controles bij de vk, altijd fijn!
Stippel, bijna weer tante! Spannend!
Selvaria, gefeliciteerd met je trouwdag!
DJMO wat een cutie!

Hier een enerverende ochtend achter de rug. Moest voor de zekerheid nog even terug naar de gyn maar de bloeddruk meting wees 140/95 uit en de echo nu toch echt verminderd vruchtwater.
Dus hele circus weer in, bloed en urine testen, aan CTG en automatische bloeddrukmeter en toen waren we dus zo een paar uurtjes verder.
Uiteindelijk was het CTG prima, bloeddruk weer redelijk genormaliseerd, bloed en urine schoon dus mocht ik toch weer gewoon naar huis met de opdracht heel goed op de bewegingen van Frits te letten. Als het minder wordt direct bellen want dat kan het gevolg zijn van minder vruchtwater. Volgende week donderdag weer terug.
pi_150854586
Gefeliciteerd met jullie trouwdag Selvaria!

En ik zag hele leuke pakjes uit NYC voorbij komen. Tof!

Nou Fannetje, hopelijk blijft ie lekker verbouwen daarbinnen ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150854688
Wij waren net bij de ikea en naast de ikea zit een prenatal. Vervolgens mijn O+ "Zullen we daar even binnen kijken?" Zo gezegd zo gedaan. Al die kleine kleertjes! *;

Uiteindelijk wel een goed passende bh uitgezocht, want mijn huidige collectie is te klein aan t worden en doet zeer. Logisch, want mijn 75c is nu een 80D geworden. En ik ben nog maar 7 weken! :'(
Oh! En vandaag is dus wisseldag; 7 weken!
pi_150855422
Was je in Amersfoort silliegirl? Fijn dat je een passende Bh hebt gevonden!

Fannetje pas goed op jezelf & de kleine :* wel fijn dat alles verder helemaal goed was

Mariposas leuke spullen & welkom terug ;)
Ik zag ook mooie foto's in het buikentopic O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150855543
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:19 schreef Skoap het volgende:
Was je in Amersfoort silliegirl? Fijn dat je een passende Bh hebt gevonden!

Fannetje pas goed op jezelf & de kleine :* wel fijn dat alles verder helemaal goed was

Mariposas leuke spullen & welkom terug ;)
Ik zag ook mooie foto's in het buikentopic O+
Nee, Breda! ;)
pi_150855668
Ze doen het vast express Ikea & prenatal vlakbij elkaar :D
pi_150859881
Vandaag mijn moeder op bezoek. Goh, wat zal zij volgende week verrast zijn.

Mijn moeder vertelt over een nieuwe siergras die zij hebben geplant in het midden van hun tuin met een grasperk er omheen, maar deze is toch wel heel scherp en hun hond moet er maar goed voor oppassen. Maakt mijn vriend de opmerking dat ze ook al goed rekening houden met kleinkinderen. >:)
Mijn moeder: ach, zo ver is het nog helemáál niet.

Daarna nog: hopelijk knapt T. snel op van de operatie, en kan hij over niet al te lange tijd weer een baan zoeken / aan het werk, jullie willen toch op een gegeven moment aan een volgende stap beginnen.

Ze moest eens weten dat het al wel degelijk bijna zo ver is. :D
pi_150860119
Het ging niet zo lekker vandaag. Mijn handen begonnen op te zwellen, ik kreeg te horen dat ik een dikke kop heb (klopt ook wel, maar dat kan ik niet zo goed gebruiken op dit moment) en toen ik gezellig met mijn moeder wat gedronken had viel een opmerking over onaangekondigd langs komen niet zo goed. Moeders in tranen, terwijl ze altijd welkom zijn. We hebben moeite met mijn oma die onaangekondigd in de achtertuin staat. we wonen gelijkvloers en onze slaapkamer zit aan de achtertuin en daar doen we ook weleens andere dingen dan slapen, ook overdag. Uiteindelijk begreep mijn moeder ons punt wel, maar dit moet ik nog wel even aan horen denk ik.
En ik wil mijn baby!

Stippel mijn man drinkt sinds het begin van de maand niet meer, in de maand daarvoor ook bijna niet. Ik vind het prettig dat hij niet met een alcoholwalm naast me zal staan. Niet dat hij normaal veel drinkt, maar een speciaalbiertje of een whisky lust hij wel.
Ben je al opnieuw tante geworden?

Wat stom dat je verloskundigen je angsten niet serieus nemen, Spring! Hopelijk brengt de waarneemster ze aan het verstand dat er wel geluisterd moet worden naar je.

Veel plezier op je weekendje weg Kris!

Welkom terug Mariposas! Leuke foto's ook in het buikentopic!
Ik vond overigens de jetlag best meevallen toen we terug kwamen in december, maar ik had ook goed geslapen in het vliegtuig.

Veel plezier in Estland Jagär!

Klinkt inderdaad als een enerverende dag Fannetje! Fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden.

Passende beha's zijn fijn, Sillie! Ik had overigens drie maanden nadat ik nieuwe beha's had gekocht weer een nieuwe nodig. So be prepared. ;)
pi_150862469
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:17 schreef JantinaGr het volgende:
Vandaag mijn moeder op bezoek. Goh, wat zal zij volgende week verrast zijn.

Mijn moeder vertelt over een nieuwe siergras die zij hebben geplant in het midden van hun tuin met een grasperk er omheen, maar deze is toch wel heel scherp en hun hond moet er maar goed voor oppassen. Maakt mijn vriend de opmerking dat ze ook al goed rekening houden met kleinkinderen. >:)
Mijn moeder: ach, zo ver is het nog helemáál niet.

Daarna nog: hopelijk knapt T. snel op van de operatie, en kan hij over niet al te lange tijd weer een baan zoeken / aan het werk, jullie willen toch op een gegeven moment aan een volgende stap beginnen.

Ze moest eens weten dat het al wel degelijk bijna zo ver is. :D
Dat had ik ook :) wij hebben het met kerst aan de schoonfamilie verteld en die zaten eerst ook nog te hinten dat het wel tijd werd voor een kleinkind, maar m'n schoonzusje was er nog niet dus dat maar een beetje weggelachen met dat we voorlopig nog even andere prioriteiten hadden. En dan een uur later alsnog vertellen dat ie al onderweg is :D veel plezier dit weekend met het echt vertellen!
pi_150863409
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef Skoap het volgende:
Ze doen het vast express Ikea & prenatal vlakbij elkaar :D
Ik denk het ook! Wilde net vragen of het in Utrecht was :D
pi_150864534
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:22 schreef ReesesPieces het volgende:

[..]

Ik denk het ook! Wilde net vragen of het in Utrecht was :D
Of Amersfoort? Die heeft dat toch ook?
pi_150864591
Hengelo ook :o het is een complot!
pi_150864739
Limone, heb ik bij jou al lopen leuren met mijn ikhadjarenlangdagelijkshoofdpijnennooitmeersindsikbijdechiropractorkom-verhaal? *) Vind het echt de moeite van het proberen waard, ik zweer erbij O+
pi_150864851
Tot nu toe lukt het me altijd wel om bij Prenatal zonder iets naar buiten te lopen... das bij Ikea nooit gelukt :@ hihi

Fannetje, wat een schrik zo joh. Fijn dat het toch ok leek maar ook goed dat je het in de gaten houdt (en wordt gehouden).

Cholula, :* nog ff meis (helpt geen hol zo'n opmerking, weet ik ook wel maar toch)
Mariposas, goeie buit!!! En NY O+

Vanmiddag 3D-echo-model gespeeld en wat leuke fotootjes van Henk gekregen, waaronder deze O+

Ik ben geloof ik verliefd op mijn bollo O+
  vrijdag 20 maart 2015 @ 21:55:45 #47
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150865009
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, Breda! ;)
daar had ik op gegokt! Ook al flink wat inkopen gedaan daar. Binnen zo'n stokje stoel halen. Flinke korting tijdens de mama dagen straks
pi_150865169
Henk is al echt een baby!!! Ik vind 3d echo's vaak een beetje creepy, maar dit is echt een mooi kindje!

Het is inderdaad nog maar even en ondertussen ben ik weer vrolijk. :)
pi_150865308
Selvaria: gefeliciteerd met je trouwdag! Hoop dat jullie een mooie dag hadden! (/hebben)

DJMO: prachtig manneke!

Fannetje: dat was zeker wel schrikken vanmorgen. Fijn dat alles toch nog goed bleek.

Wow Mariposas jij bent goed geslaagd! Mooie verzameling kleding al. Herkenbaar dat niet alles helemaal naar smaak is wat je krijgt. Gelukkig groeien ze er snel uit haha. Sterkte met de jetlag!

Verder voelde ik net volgens mij de baby schrikken toen we in de bioscoop zaten en er (qua geluid) een harde scene voorbij kwam. Voelde ineens een stomp van binnen :D De vrouw naast me zat (tegelijkertijd) ook haast tegen het plafond haha.

Ooh en Nikooos als je dit leest: zou ik ook in de OP mogen? Ben uitgerekend op 12 juli :)
pi_150865433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:59 schreef Cholula het volgende:
Henk is al echt een baby!!! Ik vind 3d echo's vaak een beetje creepy, maar dit is echt een mooi kindje!

Het is inderdaad nog maar even en ondertussen ben ik weer vrolijk. :)
Er zaten ook wel wat creepy foto's tussen hoor :X Maar dit was een speciale functie op het appraat en een van de mevrouwen was nogal fan daarvan...
Twas alleen wel jammer dat ie de hele tijd zijn handen voor zijn gezicht had (en voeten ook, malle Eppie) dus het was telkens nog al stoeien met de settings voor de dames. Maar ja, voor gratis dus mag niet klagen!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:43:15 #51
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150867335
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:02 schreef kazy het volgende:
Selvaria: gefeliciteerd met je trouwdag! Hoop dat jullie een mooie dag hadden! (/hebben)

DJMO: prachtig manneke!

Fannetje: dat was zeker wel schrikken vanmorgen. Fijn dat alles toch nog goed bleek.

Wow Mariposas jij bent goed geslaagd! Mooie verzameling kleding al. Herkenbaar dat niet alles helemaal naar smaak is wat je krijgt. Gelukkig groeien ze er snel uit haha. Sterkte met de jetlag!

Verder voelde ik net volgens mij de baby schrikken toen we in de bioscoop zaten en er (qua geluid) een harde scene voorbij kwam. Voelde ineens een stomp van binnen :D De vrouw naast me zat (tegelijkertijd) ook haast tegen het plafond haha.

Ooh en Nikooos als je dit leest: zou ik ook in de OP mogen? Ben uitgerekend op 12 juli :)
je staat erbij!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 23:32:28 #52
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150869656
Cholula,
Goed dat je voet bij stuk gehouden hebt bij je moeder. mensen met veel vrije tijd denken dat iedereen altijd maar tijd heeft voor visite. Tenminste dat valt mij op.
Ik heb een paar kennissen zonder werk en die denken ook dat het oké is om zo maar even langs te komen 'want je zit toch maar thuis'.
Mijn man en ik genieten erg van ons leventje samen momenteel. :@
Maar wel met de gordijnen dicht, haha.
Zeker nu het bed op klossen staat zou het echt een rosse buurt worden dus dat liever niet ;)

Vandaag had ik eindelijk weer eens een flinke dosis energie dus alles eruit gehaald wat er in zit.
M n broertje rijles gegeven in mijn auto op een uitgestorven landweg.
M'n keuken volledig uitgesopt incl kastjes en al het keramiek en glaswerk.
Met m'n moeder plantjes gekocht voor in mn voortuin die ik morgen wil planten na m'n ctg controle.
M'n wiegbekleding opnieuw gewassen, vast gestikt en het hemeltje gemaakt. Het hemeltje was kwijt en opeens had ik een perfect idee. Een schepnet. Dus ben ik naar de tuinwinkel gegaan om eentje te kopen. Hemeltje erom heen genaaid en nu heb ik een heel echter-dan-echt wiegje naast me staan. *smelt*
Echt een heerlijk dagje zo.

Ohka.. En Toch maar eens de matrasbeachermer onder m'n lakens gedaan. Dat ding stelt ook niks voor... Het is gewoon een soort open geknipte vuilniszak.

Er zit ook een soort celstofmatje in, maar die is voor tijdens de bevalling toch?
pi_150872173
Hallo, ik meld me ook heel voorzichtig. Ben nu in de 7e week.
Ik lees mee met jullie.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_150872403
Waren jullie ook zo panisch in de eerste weken, bang dat het toch mis gaat? Bij alles wat ik voel schiet ik in de paniek. En het is echt niet zo dat we heel veel moeite gehad hebben om zwanger te worden (het was in een wip gebeurd ;) )
Magisch theater
pi_150875431
:W ik ben maar eens begonnen aan het boek duik in je weeën . Mocht wel met 41 weken dacht ik zo.
pi_150875457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 00:36 schreef 1stGirl het volgende:
Waren jullie ook zo panisch in de eerste weken, bang dat het toch mis gaat? Bij alles wat ik voel schiet ik in de paniek. En het is echt niet zo dat we heel veel moeite gehad hebben om zwanger te worden (het was in een wip gebeurd ;) )
Ik ben morgen 9 weken en wordt inmiddels iets minder bang, gelukkig! Dat ik een aantal weken bloedverlies heb (gehad) hielp natuurlijk ook niet mee.
Maar welkom! En gefeliciteerd!
pi_150875505
voor de mensen die ook last hebben van misselijkheid :r honger :Y) misselijkheid :r honger :Y) http://americanpregnancy.(...)ing-sickness-relief/

Lang leve saai eten en ginger ale en fruit *O*
Boe tegen alles wat vreemd ruikt o|O

En jeeeee voor iedereen met mooie echo's! Ik droomde vannacht alweer dat op de echo een drieling te zien was

Selvaria ik hoop dat het een mooie dag was

En een dikke knuffel voor Cholula :*
En Limone welkom terug in de wereld!

Oh en ik maakte me de hele tijd zorgen tot ik super gestrest was. Toen heb ik bedacht dat ik er nog geen moment van genoten had en het voor mij en mijn vriend en de baby niet echt bevordelijk was

Mariposas hele toffe kleertjes

[ Bericht 5% gewijzigd door Daui op 21-03-2015 07:28:45 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:26:03 #58
259886 pessie
pi_150875515
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 06:43 schreef Cholula het volgende:
:W ik ben maar eens begonnen aan het boek duik in je weeën . Mocht wel met 41 weken dacht ik zo.
Ja daarom zit hij nog binnen, je wad nog niet in je weeën gedoken! ;) ik snap dat het frustrerend kan zijn, je bent nu gewoon nieuwsgierig! Logisch toch, je leeft maanden lang uit naar een datum en dan ga je er zo een week over heen :*

Gefeliciteerd 1st, welkom! De meesten zijn inderdaad gespannen, ik had periodes dat ik elk kwartier op de wc zat om te kijken of het niet mis was ;) .

Fan, dat is inderdaad schrikken! Volgende week 37 weken voor jou toch? Gelukkig is alles goed :*

Mari wat een mooie buit! Dat pakje met de wolken is zo tof!

Faptist, last van nesteldrang :P

Heerlijk geslapen hier midden in het bos. 3 kwartier langer dan normaal!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 07:30:00 #59
259886 pessie
pi_150875524
Daui, dat zou denk i wel flink schrikken zijn!
pi_150875537
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:30 schreef pessie het volgende:
Daui, dat zou denk i wel flink schrikken zijn!
Elke keer vertel ik de droom tegen mijn vriend en zegt hij alsjeblieft niet (dit is de nette versie)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 08:05:09 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150875638
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 06:43 schreef Cholula het volgende:
Je hebt het boek nodig op het moment, hoop ik voor je?! :D
pi_150875653
Oh wow, bedankt voor de gelukswensen allemaal! Het was een geweldige dag met allemaal lieve mensen om ons heen, het had niet beter gekund. O+ ^) O+

Mijn man ( :o ) zag er geweldig uit, het foto's maken was hilarisch en geweldig leuk om te doen, de ceremonie was emotioneel en grappig, ik ben zo blij! Als ik de foto's binnen heb zal ik eens kijken of er wat voor het buikentopic tussen zitten. O+

Even snel bijgelezen: ik zag schattige kleertjes uit New York, een mega tevreden M. Van DJMO, onzekere zwangeren, Cho die nu wel graag naar kindje wil en een lieve 3D echo. O+

:* voor wie het nodig heeft en *O* voor leuke dingen die ik al dan niet vergeten ben.
pi_150875751
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:43 schreef Nikooos het volgende:

[..]

je staat erbij!
Bedankt!!

En Lijnloos wat een mooie foto! Ik vind die 3d foto's ook altijd wat 'eng' maar deze is super!

Welkom 1stgirl! Klinkt bekend hoor die onzekerheid. Zeker omdat ik nauwelijks klachten had (misselijk enzo, alleen vreselijk moe) kon ik het niet geloven. Tot de echo natuurlijk :D

Klinkt als een geweldige dag Selvaria!

En Cholula beter laat dan nooit beginnen met inlezen ;) Hoop wel voor je dat de kleine zich snel aandient.
pi_150875820
quote:
Ik heb het nu minder (echo gehad dus dat gaf wel bevestiging dat er echt wat zit), maar zodra ik een krampje ofzo voel schiet ik in de stress. Hoort erbij denk ik!

Mijn vriend heeft stralend aan zijn zus vertelt dat ze tante wordt. Ze ging huilen van blijdschap, toen moest ik ook.

Morgen zoeken we onze opa's en oma's op. We zijn vroeg met vertellen, maar nu we het hartje hebben zien kloppen willen we toch ook steun kunnen zoeken mocht 't misgaan.
Maar, zoals de gyn zei: de kans dat het goed gaat is 85-90%! Dus daar gaan we voor.
pi_150875944
Wat leuk, Sillie!
Wij hebben het nog aan niemand verteld. Op 31 maart hebben we een intake bij de VK en dat paas-weekend erna gaan we het aan de families vertellen (wat ik doodeng vind trouwens!).
pi_150875999
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:54 schreef silliegirl het volgende:
Wij waren net bij de ikea en naast de ikea zit een prenatal. Vervolgens mijn O+ "Zullen we daar even binnen kijken?" Zo gezegd zo gedaan. Al die kleine kleertjes! *;

Uiteindelijk wel een goed passende bh uitgezocht, want mijn huidige collectie is te klein aan t worden en doet zeer. Logisch, want mijn 75c is nu een 80D geworden. En ik ben nog maar 7 weken! :'(
Oh! En vandaag is dus wisseldag; 7 weken!
This is only the beginning (8>. Ik begon ook met 75C, week 11 70E en nu in week 28 75F :X :7

Leuk je echo Lijnloos, geeft me ook een beeld van wat er in mijn buik zit O+
pi_150876014
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:58 schreef Minarosa het volgende:

[..]

This is only the beginning (8>. Ik begon ook met 75C, week 11 70E en nu in week 28 75F :X :7

Ik ga doen of ik dit niet gelezen heb geloof ik.. 75F?!?! :{
pi_150876067
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ga doen of ik dit niet gelezen heb geloof ik.. 75F?!?! :{
Het voelde echt bizar om opeens zo'n grote maat uit te zoeken. Maar goed zittende beha's zijn echt de hemel (en dubbele borsten onder kleding vind ik heel lelijk) dus ik heb me erbij neergelegd. Niet dat ik keus had... Ben verder niet heel veel aangekomen dus ik vind ze nu wel aan de grote kant voor mijn figuur, maar ja het is tijdelijk...
pi_150876105
quote:
Ja hier precies hetzelfde. Vooral de eerste 2 weken na de positieve test. Morgen 9 weken, dus ik maak mij nu niet zo heel erg ongerust meer. En als volgende week de termijnecho goed is, dan wordt het voor mij en mijn vriend echt-echt en dat is voor ons het teken dat we kunnen genieten. :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:23 schreef Daui het volgende:
Ik droomde vannacht alweer dat op de echo een drieling te zien was

Herkenbaar, alleen droom ik steeds over een tweeling en niet omdat ik dat zo graag wil ofzo. :P
pi_150876173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:36 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik had het ook deze zwangerschap en omdat ik elke week wel een paar dagen aan de paracetamol zat, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik ben naar een osteopaat geweest en na 2 behandelingen heb ik maanden geen hoofdpijn gehad. Misschien ook iets voor jou?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150876298
Ja, die tetten doen goed hun best :9 O+

Selvaria: klinkt als een heerlijke dag! ^) *O*

Onze jongste begon zijn dag om 5:30 vanmorgen *gaap* Mijn man (die er doordat hij moest voetballen pas om 1:00 vannacht in lag) is er uit gegaan O+ hij heeft ontbeten met de jongens, ze aangekleed, ik heb vervolgens geslapen tot 9:00 (dat is hier echt zoooo uitslapen!) om te ontdekken dat ze er niet zijn: is hij met ze de deur uit gegaan om alvast boodschappen te halen O+! Ik weet elke dag weer waarom ik hem getrouwd ben O+
pi_150877650
Selvaria dat klinkt als een geslaagde dag O+

LE wat heerlijk O+

Ik heb ook elke dag hoofdpijn. Wilde de VK maar eens bellen voor tips als het niet over gaat. Het is sommige dagen zo erg dat ik ook de dag niet door kom zonder paracetamol. Misschien moet ik de tip van Phaidra ook maar eens proberen!
pi_150877842
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 08:58 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja jouw jongetje is dus ook zoiets! Hoest met je, heb je gemist?! Morgen alweer 28 weken he? Gaat zo hard nu ineens!
pi_150877925
Oef, elke dag hoofdpijn lijkt me vreselijk -O-. Wel goed in de gaten houden Skoap!

En over dat onzekere die eerste weken, herkenbaar wel. Onze eerste zwangerschap was een MA, maar daar kwamen ze pas rond de 12 weken achter. Bij de zwangerschap van peuter had ik die angstige gevoelens veel erger dan nu. Ik weet nu ongeveer hoe het reilt en zeilt. Dat maakt me wat nuchterder nu.. Al ben ik natuurlijk pas echt enorm blij als we de 12 weken gepasseerd zijn. Misschien landt het dan ook wat meer. :)

Vandaag feest in huize Kuuks, we vieren Billies verjaardag 8-).
pi_150878293
Superschattig pakje met wolken gezien O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, Breda! ;)
Dichtbij *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 20:22 schreef Cholula het volgende:
anden begonnen op te zwellen, ik kreeg te horen dat ik een dikke kop heb (klopt ook wel, maar dat kan ik niet zo goed gebruiken op dit moment) en toen ik gezellig met mijn moeder wat gedronken had viel een opmerking over onaangekondigd langs komen niet zo goed. Moeders in tranen, terwijl ze altijd welkom zijn. We hebben moeite met mijn oma die onaangekondigd in de achtertuin staat. we wonen gelijkvloers en onze slaapkamer zit aan de achtertuin en daar doen we ook weleens andere dingen dan slapen,
Nou dat snap ik dat je daar niet blij van wordt. Zwanger of niet zwanger :P

Nog geen tante geworden. Wel spannend, want het blijft goed rommelen. Ze was gewoon naar de film gegaan gisteren :') Ik vroeg al of ze een levenslang abonnement kreeg als ze ter plekke zou bevallen :9

quote:
17s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:52 schreef Lijnloos het volgende:
Tot nu toe lukt het me altijd wel om bij Prenatal zonder iets naar buiten te lopen... das bij Ikea nooit gelukt :@ hihi

Fannetje, wat een schrik zo joh. Fijn dat het toch ok leek maar ook goed dat je het in de gaten houdt (en wordt gehouden).

Cholula, :* nog ff meis (helpt geen hol zo'n opmerking, weet ik ook wel maar toch)
Mariposas, goeie buit!!! En NY O+

Vanmiddag 3D-echo-model gespeeld en wat leuke fotootjes van Henk gekregen, waaronder deze O+
[ afbeelding ]
Ik ben geloof ik verliefd op mijn bollo O+
OHhhhhhhhhhhhhhhhhhhh O+ maar die is gewoon te schattig! O+
quote:
Gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom.
Niet echt in paniek. Ik vond het alleen zo lang duren t/m week 7 daarna ging het allemaal rete vlot.
Schudden voor gebruik
pi_150878387
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Het voelde echt bizar om opeens zo'n grote maat uit te zoeken. Maar goed zittende beha's zijn echt de hemel (en dubbele borsten onder kleding vind ik heel lelijk) dus ik heb me erbij neergelegd. Niet dat ik keus had... Ben verder niet heel veel aangekomen dus ik vind ze nu wel aan de grote kant voor mijn figuur, maar ja het is tijdelijk...
Kan het me voorstellen. Ik had gisteren al even iets van "eeeh, slik?".
Overigens stond vriend met een hele grote grijns mijn pashokje in te loeren, dus er is in ieder geval iemand blij met de groei ook, zeg maar.

Net kwam mijn vriends zwager langs om ons nog te feliciteren (hij had via vriends zus dus het nieuws gekregen). Zwager zei iets als "jij wordt een fantastische papa!" Waarop vriend zei "ik neem gewoon jou als voorbeeld", stonden ze ineens allebei met tranen in hun ogen O+ ! En toen ging ik natuurlijk ook weer.

Mijn vriend ontpopt zich overigens wel als regelneef. Hij runt ineens 't hele huishouden (huh) en delegeert dan taken naar mij, maar o wee als ik na mijn taken nog iets wil doen... Dan moet ik gaan zitten met een kop thee en een boek }:| ..
pi_150878958
Wat doen jullie trouwens qua verven van de muur in de babykamer? Ik lees verschillende dingen. Wilde morgen eigenlijk de muur gaan verven (waterbasis) maar twijfel nu... (qua risico's voor de baby door het inademen van verfdampen)
pi_150879009
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja jouw jongetje is dus ook zoiets! Hoest met je, heb je gemist?! Morgen alweer 28 weken he? Gaat zo hard nu ineens!
Beetje veel werkdrukte, maar verder prima! Het gaat zooo snel! Bijna 28 weken, wow! /cliché
pi_150879728
Ik kom nog even een foto laten zien van mijn mooie zoon :)
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:45:03 #80
259886 pessie
pi_150879784
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:16 schreef Minarosa het volgende:
Wat doen jullie trouwens qua verven van de muur in de babykamer? Ik lees verschillende dingen. Wilde morgen eigenlijk de muur gaan verven (waterbasis) maar twijfel nu... (qua risico's voor de baby door het inademen van verfdampen)
Bij min eerste zwangerschap vond ik dat verf verboden moest worden, bij de tweede deed ik het wel zelf. Ik heb ontdekt dat je gewoon moet doen wat je zelf denkt. In principe kan het mits je goed lucht geen kwaad.

Daui, kan mee voorstellen dat hij daarvan schrikt ja! Wanneer is je eerste echo?

Lekker familie weekend, de hele roedel is naar de dierentuin en ik ga zo naar bed!
  Vis een optie? zaterdag 21 maart 2015 @ 12:46:02 #81
70532 loveli
N
pi_150879813
quote:
De verwarming niet pas voor het eerst aanzetten als de beeb er is.
crap in = crap out
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:46:32 #82
259886 pessie
pi_150879832
Cactus wat en mooi ventje! Lekker kleurtje kweken voor de zomer ;) hoop dat hij het snel oppakt en hij met jullie naar huis kan.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:49:10 #83
259886 pessie
pi_150879887
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat sowieso, voor de mensen met nieuwe meubels, laat de meubels een week of 6 met de verwarming aan en het raam open luchten. er schijnt nog best wat oplosmiddelen gebruikt te worden in de lijm.
pi_150879908
Wauw Cactus, wat een mooierd!
pi_150880125
Ach Cactus het lijkt me ook niet makkelijk :* maar wauw wat een knapperd O+ O+
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:13:51 #86
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150880418
Cactus, wat een plaatje O+

En welkom 1stGirl! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150880435
Oh zo herkenbaar mw Cactus, alles :'( :)

'Fijn' dat je jochie zo snel onder de lamp moest, niet fijn voor jullie, maar het scheelt echt veel voor de biliwaarde, en dan kan ie z'n energie straks voor drinken gebruiken!
Dat geel zien kan nog heel lang (wekenlang) aanhouden. Als je ongerust bent gewoon opnieuw laten prikken hoor!

Sterkte! :* Hopelijk mag ie snel naar huis. Wat een knapperd is het! Wat was z'n geboortegewicht?

[ Bericht 34% gewijzigd door Mineola op 21-03-2015 13:20:30 ]
pi_150881265
quote:
Ik heb gewoon zelf geverfd. Waterbasis is prima te doen. Ik heb wel gezorgd dat de boel geventileerd is als ik verf en erna.

Heb je al een mooie kleur uitgezocht?
Schudden voor gebruik
pi_150881284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.

SPOILER
Ahhhhhhhhhhh O+ *Rammelt*

wat een lief koppie!
Schudden voor gebruik
pi_150881801
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:14 schreef Mineola het volgende:
Oh zo herkenbaar mw Cactus, alles :'( :)

'Fijn' dat je jochie zo snel onder de lamp moest, niet fijn voor jullie, maar het scheelt echt veel voor de biliwaarde, en dan kan ie z'n energie straks voor drinken gebruiken!
Dat geel zien kan nog heel lang (wekenlang) aanhouden. Als je ongerust bent gewoon opnieuw laten prikken hoor!

Sterkte! :* Hopelijk mag ie snel naar huis. Wat een knapperd is het! Wat was z'n geboortegewicht?
Hij woog 2835 en zit daar nu 100 gram onder. Wat dat betreft gaat het best goed dus. De kraamtranen gaan vandaag grwoon verder, wat een ellende is dat zeg.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:26:28 #91
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150881970
Cactus, wat een mooi jochie O+
Onder de lampen, helaas ervaring mee. Hopelijk is ie snel genoeg bijgekleurd, en drogen jouw tranen ook snel op ;) :*
pi_150882102
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn vriend ontpopt zich overigens wel als regelneef. Hij runt ineens 't hele huishouden (huh) en delegeert dan taken naar mij, maar o wee als ik na mijn taken nog iets wil doen... Dan moet ik gaan zitten met een kop thee en een boek }:| ..
Oh, das wel heel vroeg om zich al zo op te stellen. :o
Ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen, ook al is het goed bedoelt.
pi_150882245
Wederom hoi!

Niet bij gelezen

Vanochtend om kwart voor vier braken mijn vliezen en nadat ik netjes wat had opgevangen had ik het geweldige plan om nog even lekker te slapen. Kwartier later begonnen de weeën en al snel kon ik ze niet echt goed meer opvangen. Douchen, liggen, staan, schuifelen met mijn lief niets werkt. Om half acht komt de vk en zij constateert een whooping 1 cm ontsluiting. Om 11.00 uur was ze terug en constateert ze krap 2 cm.
Dus nu zitten we in het ziekenhuis, niet de thuisbevalling die ik voor ogen had, maar ik kan weer lachen. Lang leve de ruggenprik die ik eigenlijk niet wilde. ;) 10 1/2 uur na de eerste wee zit ik op 3cm...
pi_150882280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Hele goeie tip! Hadden wij dus niet gedaan en kwamen middenin de winternacht met Minke thuis en toen bleek de radiator kapot..... Dus toen moest ze wel bij ons op de kamer :+
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:42:50 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150882294
*O* go Cho! Ik hoop dat het goed vol te houden is met je ruggeprik nu, je zal wel kapotmoe zijn.Zou je nog even kunnen slapen nu?
pi_150882296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:39 schreef Cholula het volgende:
Wederom hoi!

Niet bij gelezen

Vanochtend om kwart voor vier braken mijn vliezen en nadat ik netjes wat had opgevangen had ik het geweldige plan om nog even lekker te slapen. Kwartier later begonnen de weeën en al snel kon ik ze niet echt goed meer opvangen. Douchen, liggen, staan, schuifelen met mijn lief niets werkt. Om half acht komt de vk en zij constateert een whooping 1 cm ontsluiting. Om 11.00 uur was ze terug en constateert ze krap 2 cm.
Dus nu zitten we in het ziekenhuis, niet de thuisbevalling die ik voor ogen had, maar ik kan weer lachen. Lang leve de ruggenprik die ik eigenlijk niet wilde. ;) 10 1/2 uur na de eerste wee zit ik op 3cm...
Het begin is er! *O*

Zet hem op meis. En soms gaat het gewoon een beetje anders dan in de "planning" stond.

laat dat eigenwijsje maar komen O+ *O*
Schudden voor gebruik
pi_150882305
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:42 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hele goeie tip! Hadden wij dus niet gedaan en kwamen middenin de winternacht met Minke thuis en toen bleek de radiator kapot..... Dus toen moest ze wel bij ons op de kamer :+
Dat niet alleen maar ook voor de luchtjes ;)
Schudden voor gebruik
pi_150882317
Cactus wat een lieverd! En Jipenjannekehemapakjeboks?

Cholula *G* voortgang!
pi_150882371
quote:
Wederom hoi!

Niet bij gelezen

Hooray!!!! De baby wilde gewoon even de lente afwachten, dat was het!

Succes! *O*
pi_150882595
Cholula, succes!!

Mw Cactus, wat een mooierd! :*
pi_150882845
Go Cholula *O* :%
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:13:46 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150882865
Woahhhh zet hem op Cholula <3 <3
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:36:57 #103
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150883405
Ah zie je wel dat ik je post over dat boek goed had geïnterpreteerd, Cholula. :D
Jammer dat je thuisbevalling niet doorgaat, maar je baby gaat er komen! En ook al gaat het nu langzaam, het kan ineens snel gaan.
Zet m op! *O*
pi_150883434
Cholula, fijn dat het dan eindelijk is begonnen, succes bijna mama!!
pi_150884131
Ah Cho, eidelijk actie! *O* zet hem op en geniet van de ruggeprik ;)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 16:24:10 #106
259886 pessie
pi_150884473
Cholula, je bent begonnen! Soms loopt het gewoon anders :* veel succes en straks genieten van je kleine ventje!
pi_150885272
Cholula go go go *O*
pi_150885434
Hup Cholula *O*
pi_150885459
Go cho! *O* *O* *O*
pi_150886104
Woohoo Cholula, zet hem op! *O*
pi_150886297
Cholula, zet 'm op!!
pi_150887237
Toitoitoi Cholula!
En awww Cactus, snoepie!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_150887339
quote:
Wederom hoi!

Niet bij gelezen

Ruggenprikken zijn gaaf :) Succes, sterkte en veel plezier met je kleintje straks :*
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:22:14 #114
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_150887920
rustig in en uitademen en PERSEN!
Ik drink geen kraantjeswater.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:22:16 #115
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150887922
Go go go Cholula! *O*
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150887970
Cactus wat een schatje! O+

En zet 'm op Cholula! *G* Zonde dat het anders loopt dan gepland, maar jullie mannetje is onderweg! :*
pi_150887971
Go Cholula! *O* het wachten is bijna voorbij!

Aww, MwCactus, wat een lief snoetje! O+
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:24:06 #118
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_150887981
Go cho!! *O* :% :% :%
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_150888136
MwCactus, wat een mooierd!

Cholula, eindelijk een begin! Kan me goed indenken dat je voor een ruggenprik bent gegaan, dat gaat nog niet echt snel zo. Hopelijk schiet het nu mooi op :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150888930
MwCactus wat is hij mooi!

Cholula, succes *O* *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 21 maart 2015 @ 19:49:23 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150890479
succes Cho!!

en even teruggescrold voor het mooitje van MwC O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150890764
Cholula, eindelijk! *O* Succes!!! Ik hoop dat je je kleintje inmiddels in je armen hebt!

Cactus, wat een knap ventje O+
Bilirubinegedoe had mijn dochter ook, niet leuk. Hopelijk kunnen jullie snel naar huis!
pi_150890853
quote:

SPOILER
Oh waauw, wat een mooierd O+
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:05:03 #124
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150891064
*O* Go cholula go! *O*
Wat fijn zeg. Ik was al bang dat ik echt voor zou piepen.
Gelukkig gaat nu alles eindelijk in werking.
Heel veel succes en daarna heerlijk genieten!

Mevrouw cactus,
Rammel de rammel!
Mijn hemel.. Zo gaat het wel heel erg kriebelen hoor.. Nog 10 dagen tot UD! *O*
pi_150891700
MevrouwCactus, wat een schatje!

Cholula! Zet m op! Laat t nu maar gauw vaart maken!
pi_150892200
Meld met baby uit de buik. Om de traditie van het overgrote deel van de 2015 maart babies in stand te houden is ook onze zoon met een keizersnee ter wereld gekomen!

De ontsluiting was na 12 uur een heul krappe 4 cm en Frits had een te vlakke hartslag en dipte daarnaast na een wee richting de 60bpm. In combinatie met zijn hoge ligging is toen besloten voor een ks.
Hij is geweldig, mooi en we zijn stapelverliefd op hem. O+

Voorlopig blijf ik hem hier Frits noemen, voor zijn naam in het echte leven staat mijn pm/DM open.
pi_150892250
Gefeliciteerd!! *O*
pi_150892322
Gefeliciteerd met jullie kleine man O+ *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150892560
Cholula *O* eindelijk je Fritsje O+
pi_150892578
Van heel harte gefeliciteerd met jullie 'Frits' Cho! *O* *O* *O*
pi_150892650
Cho, gefeliciteerd met Frits!!! *O* herstel goed en geniet!
pi_150892680
Van harte!! Nu lekker genieten van jullie kleine man.
pi_150892954
Gefelciteerd met je zoon O+ *O*
pi_150892996
Gefeliciteerd Cholula!
pi_150893027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Meld met baby uit de buik. Om de traditie van het overgrote deel van de 2015 maart babies in stand te houden is ook onze zoon met een keizersnee ter wereld gekomen!

De ontsluiting was na 12 uur een heul krappe 4 cm en Frits had een te vlakke hartslag en dipte daarnaast na een wee richting de 60bpm. In combinatie met zijn hoge ligging is toen besloten voor een ks.

Voorlopig blijf ik hem hier Frits noemen, voor zijn naam in het echte leven staat mijn pm/DM open.
Gefeliciteerd met Frits!!!
pi_150893054
Cholula gefeliciteerd met de geboorte van "Frits". *O*
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:09:07 #137
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150893135
Cholula, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! *G* *G*
pi_150893138
quote:

Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_150893161
Van harte gefeliciteerd met Frits *O*
pi_150894026
Gefeliciteerd Cholula! Mooie dag om geboren te worden! ;)
pi_150894060
Gefeliciteerd Cholula! *O*
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:47:14 #142
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150894536
Van harte gefeliciteerd met je lentekindje, Cho!
pi_150894653
Gefeliciteerd Cholula! *O*
pi_150894754
Jaaa daar is hij dan! Proficiat Cholula! *O*

En wat een lieve foto Cactus.

Dank voor de verftips, ik heb voor de zekerheid een mondkapje gekocht. De verwarming staat nu ook al aan, het was onze werkkamer. Ik zet 'm morgen overdag aan, raam open om te ventileren en dan moet het goed komen, het is geen enorm lange muur. Wordt trouwens vergrijsd mintgroen-blauwachtig (?) (kleur Koers van Praxis).
pi_150894835
Jaaaaa, daar is Frits dan!

Gefeliciteerd Cholula! Wat jammer dat het ook een keizersnede is geworden maar fijn dat verder alles goed is!

En dan moeten alle aprilbaby's maar gewoon op de natuurlijke manier geboren worden 8-)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 21:56:52 #146
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150894884
Ohhh mooie datum O+ gefeliciteerd! Heel veel geluk! *O*
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:02:41 #147
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150895065
Gefeliciteerd Cholula! O+ *O*
Ziggy played guitar
pi_150895079
quote:

Gefeliciteerd! *O* Veel keizersnedes de laatste tijd idd! Ik wens je een goed herstel, rustig bijkomen met z'n drietjes O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_150895135
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 21:53 schreef Minarosa het volgende:
Jaaa daar is hij dan! Proficiat Cholula! *O*

En wat een lieve foto Cactus.

Dank voor de verftips, ik heb voor de zekerheid een mondkapje gekocht. De verwarming staat nu ook al aan, het was onze werkkamer. Ik zet 'm morgen overdag aan, raam open om te ventileren en dan moet het goed komen, het is geen enorm lange muur. Wordt trouwens vergrijsd mintgroen-blauwachtig (?) (kleur Koers van Praxis).
Hier moet ook nog veel geverfd worden, maar niet met watergedragen verf, dus moet nog even kijken of en hoe ik dat doe. Is echt wel rommel eigenlijk.

Praxis heeft zelf toch geen kleurlijn?
pi_150895160
Jaaaa heet sausje, jullie zoon is er! *G* *G* *G*
Gefeliciteerd! Ik wens je een spoedig herstel en heeeel veel genieten toe! :*
pi_150895443
Gefeliciteerd Cholula!
pi_150895797
Jaaaaa gefeliciteerd!!!!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:39:45 #153
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_150896505
Gefeliciteerd Cholula!!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_150897386
Gefeliciteerd Cholula!!! *G*
Tralalalaaa
pi_150897521
Jeej, gefeliciteerd Cholula! En nu genieten!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:09:44 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_150897603
Cholula, van harte gefeliciteerd met je kleine Frits *O*
disclaimer
  zaterdag 21 maart 2015 @ 23:35:37 #157
259886 pessie
pi_150898524
Cholula van harte gefeliciteerd *G* *G* *G*
pi_150898575
Gefeliciteerd Cholula!! *O* *O* *O*
pi_150899195
Gefeliciteerd Cholula *G*
pi_150899364
Cholulaaa *O* *O*
  zondag 22 maart 2015 @ 00:25:29 #161
426379 elamanilo
elämänilo
pi_150900114
Van harte gefeliciteerd Cholula&man, met jullie ongetwijfeld prachtige zoon <3 Fijn bijkomen en kennis maken met z'n drietjes :*
  zondag 22 maart 2015 @ 00:43:13 #162
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150900638
*O* gefeliciteerd cho *O*!
Zo lief om te lezen hoe blij je bent met Frits. Wist hij maar hoe veel er naar hem
Is uitgekeken!
Geniet van alles wat er op je af zal komen! Have fun en uiteraard een goed herstel!

Kooks,
Hoe zit het met jou?
Hier gebeurt nog niet zo veel :-P
  zondag 22 maart 2015 @ 00:59:12 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_150901083
Gefeliciteerd Cho! O+
pi_150901087
Gefeliciteerd Cholula *O* *O*

Zo ik ben weer thuis na een gezellige verjaardag. Gelukkig kan ik zo mijn bed in.
Zijn er trouwens meer meiden die moeite hebben met autorijden? Ik rij echt beroerd, normaal reed ik altijd prima, had overzicht, kon parkeren enzovoorts maar de laatste weken is t echt verschrikkelijk voor mijn doen.
pi_150901257
Wat lief al die felicitaties! O+
Frits is een natuurtalent aan de borst en mijn man een natuurtalent in het aanleggen van frits bij mij. Nu alleen mijn draai vinden in bed zodat ik langer dan tien minuten kan slapen.
pi_150903221
Cholula wat fijn dat Frits het goed doet O+

Pfff het was te verwachten aangezien Lola begin van de week ziek was... Maar had zo gehoopt dat het me bespaard zou blijven ;( Wat voel ik me ellendig! Koud, alles doet zeer het gevoel alsof ik elk moment kan spugen en 38.9 koorts! Hopelijk een virusje dat snel over is...

En alvast een *O* voor alle wisselweken, vandaag 33 weken!!! Wat gaan die laatste weken toch hard
pi_150903637
Cholula gefeliciteerd *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 maart 2015 @ 07:12:33 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150903725
quote:

van harte gefeliciteerd!! Hopelijk met een vlot herstel snel naar huis en genieten van Frits O+

pi_150903768
Gefeliciteerd Cho!!!! :* *O* *O* *O* *O*
pi_150904026
Beterschap Klumsy!
pi_150904202
Fijn dat Frits een natuurtalent is, Cholula!
Klumsy, beterschap... Zwanger en ziek is zo'n vreselijke combi.

*O* voor alle zondag-wisseldagen!

Ik heb voor het eerst deze week goed geslapen. Wel een paar keer eruit om te plassen maar geen uren wakker gelegen. Heerlijk!
pi_150904211
Ik plaats even een egopost tussen de felicitaties door :D
Gisteravond in paniek de verloskundige gebeld wegens helder rood bloedverlies. Bruin bloedverlies ben ik inmiddels aan gewend, maar een aardige hoeveelheid helder rood is toch even schrikken.

Gelukkig konden we meteen terecht voor een echo en zagen we al snel een heel mooi hartje kloppen. Het wurmpie bewoog zelfs eventjes en we zagen hersentjes in wording, beentjes en een navelstrengetje O+
Ze kon geen oorzaak vinden voor het bloedverlies, ik heb blijkbaar een erg gevoelige baarmoedermond.
pi_150904224
Gelukkig maar, RP! Mooie echo!
Ik had het bij m'n dochter ook, alle kleuren bloedverlies tot ongeveer 14 weken. Wat een onzekerheid hè?

Tijdens deze zwangerschap geen spatje bloed verloren gelukkig.
pi_150904263
Pfoe schrikken Reeses maar je hebt een mooi wurmpie! O+
Klums, beterschap mop! :*
Cho, wat klinkt het heerlijk! Nu nog lekker kunnen slapen idd, weltrusten!

28 weken! Het voelt als een mijlpaal, is het niet maar toch... Nog 6 weken werken, nog 12 weken en dan hebben we misschien al een baby erbij :o reality hits! Ik kan me er nog helemaal niks bij voorstellen, stom is dat... :@ Gisteren hard aan de klus geweest in de kamer van Minke en Henk (Minkes kamer wordt behangtechnisch en met indeling opgesplits in 2)... Alle spullen zitten in dozen, kasten leeg en klaar om op marktplaats gezet te worden en Minkes nieuwe grote meidenbed gescoord bij de Ikea! *O* en behang eraf in kamer deel 1... Rare lege boel zo maar volgend weekend komen de sch.ouders behangen dus we moeten wel.

Oh en persoonlijke rant, 5 keer per dag je bloedsuikers prikken ben ik nu al zat. Stom gedoe :( maar iets met voor een goed doel en zo... Ik moet met avondeten ook echt effe mijn weg zoeken want nu al 2 dagen dat de waardes net te hoog zijn (6.8 en 7.1 waar 6.7 de max is)... We komen er wel maar leuk is anders (en ja, insuline spuiten is nog erger ik weet het, dat wil ik ook zeker voorkomen!)
pi_150904280
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho! O+

Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn -O- . Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen. }:|

Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc. :') En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico. 8)7
pi_150904467
Lijnloos aan de klus! *O* En dat bloedsuikers prikken lijkt me ook mega irritant dus daar mag je best over klagen. Moet je ook een soort 'rapport' bijhouden om met je vk/gyn te bespreken?

Sillie, de kok die niet weet wat er in de pudding zit! :D Over pudding heb ik nog nooit nagedacht eigenlijk maar ik las hier laatst nog dat de kans dat je ziek gaat worden van rauw ei echt verwaarloosbaar is en dan ook nog eens geen effect heeft op de baby.
pi_150904476
Gelukkig dat alles goed was RP

Klumsy balen, beterschap :*

Lijn 28 weken al weer!

Cho wat fijn dat Frits het zo goed doet.

Sillie niet te veel zorgen maken. :*
Raar hoor dat zelfs de kok niet wist hoe het zat qua ingrediënten. Veel restaurants gebruiken helemaal geen rauw ei omdat salmonella voor ouderen & mensen met een zwakke gezondheid heel vervelend en zelfs gevaarlijk kan zijn. Tenminste zoiets zag ik laatst in zo'n kookprogramma. Maar zou het zelf idd ook even navragen maar bij toetjes zou ik er ook niet aan denken! :D
pi_150904505
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:

Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn -O- . Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen. }:|

Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc. :') En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico. 8)7
Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe :')
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
pi_150904658
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe :')
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen. :N
  zondag 22 maart 2015 @ 09:52:00 #180
105850 Fuente
mamamuts
pi_150904738
Jaaaaah gefeliciteerd Cho *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150904774
Weer een verse baby! Gefeliciteerd Cholula! Geniet ervan.

En een prachtige foto van MwCactus! Nu wil ik ook haha! Sterkte met de kraam tranen nog..

Wat maf Sillie in dat restaurant. Dat zelfs de kok niet weet wat hij maakt is echt bizar. (Niet alleen voor zwangerschappen maar ook voor een allergie ofzo moet je dat toch weten.) Maar goed, hopelijk heb je nog wel een ander lekker toetje op?
pi_150904803
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen. :N
Die hebben een centrale keuken waar zoveel mogelijk in klaar gemaakt wordt en dan naar de overige restaurants gaat. Dus de pudding was ws niet door de kok gemaakt waar jij zat te eten.

Kromme zinnen, maar ik ben net wakker. :Z
pi_150904816
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
pi_150904829
Gefeliciteerd Cho! Ik ben benieuwd hoe hij heet, dus ik dm je even!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150904888
Cholula, daar is hij dan, van harte gefeliciteerd! O+ Veel sterkte met herstellen!
pi_150904939
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:

Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan. *O*
Professioneel gifmenger.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:12:41 #187
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150904981
Behalve de caramelpudding van een verpleeghuis waardoor in 1990 16 bejaarden overleden. :+

Overigens kan salmonella ook in producten zitten waarvan je het niet zo snel verwacht; groenten en fruit en het is ook voorgekomen in Brinta en Calvé pindakaas. Maar met rauw ei is het risico aanzienlijk groter (3 op de 10.000 eieren zijn besmet, dat is nog steeds vrij laag gelukkig).
pi_150904991
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef -Spring het volgende:
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
Nee, Zuid-Beveland ;). Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop ;).
pi_150904993
Gefeliciteerd Cho! *O*
Sillie, niet te veel zorgen maken. :*
pi_150905007
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan. *O*
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
pi_150905083
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
pi_150905220
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
Nou. Ik heb gegoogled voor ik het vroeg, maar het antwoord dat ik vond was uiteindelijk "vraag even naar de ingredienten want het wisselt". Dus deed ik dat. Het punt was ook niet dat het advies was om iets anders te kiezen, maar dat de kok zelf niet wist wat er in zat...
pi_150905257
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Gekookte room (letterlijke vertaling), met gelatine. Kan ook geen kwaad.
Professioneel gifmenger.
pi_150905269
Ik kwam op andere hits uit via Google. Panna cotta maak ik geregeld zelf, betekent gekookte room. Rauw ei erin heb ik nog nooit gehoord :@
Maar ik bedoel het niet verkeerd, je hebt gelijk, bij twijfel niet doen :)
pi_150905300
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, Zuid-Beveland ;). Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop ;).
Da's vlakbie idd. 3 km of zo. :)
  zondag 22 maart 2015 @ 10:38:40 #196
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150905302
Panna cotta met ei? :D daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
pi_150905340
Maar jemig, een beetje kok weet toch wel hoe panna cotta bereid wordt en dus wat de ingredienten zijn, ook als hij het niet zelf heeft gemaakt? :')
pi_150905349
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Panna cotta met ei? :D daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
Nahjah. Ik informeerde naar de chocolademousse, na even steggelen bleek daar rauw eiwit in te zitten. Toen vroeg ik "en in de panna cotta?" Meer bedoeldende op room
Idd, maar de serveerster was toen de kok al halen.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:47:53 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150905420
Gewoon voortaan ijs nemen, dan zit je eigenlijk wel safe. :) De kans dat gebruik wordt gemaakt van ongepasteuriseerde melk is wel heel ontzettend klein.
Ik ben er zelf wel redelijk makkelijk in, alleen tiramisu en bavarois zou ik laten staan. Maar wat cassandra zegt, als hè twijfelt niet nemen, want ik denk dat het toetje je dan niet lekker smaakt.
pi_150905470
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.

Overigens wil er wel eens een scheut likeur in panda cotta zitten,ik varieer ook wel eens. Mijn man is trouwens beledigd want ik maak nooit panna cotta voor hem.
pi_150905489
Panda cotta O+

pi_150905512
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 07:26 schreef pessie het volgende:

[..]

Gefeliciteerd 1st, welkom! De meesten zijn inderdaad gespannen, ik had periodes dat ik elk kwartier op de wc zat om te kijken of het niet mis was ;) .

Ah, fijn om te lezen dat ik niet raar ben :P
Magisch theater
  zondag 22 maart 2015 @ 10:56:04 #203
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150905533
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.
Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
pi_150905594
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
oh! Toch maar eens op letten dan :)
pi_150905613
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
pi_150905614
Alles was je koopt aan zuivel in de supermarkt is ten minste gepasteuriseerd. Er mag niets verkocht worden met een te groot aantal pathogene bacteriën er in en hier wordt heel veel op getest.
Magisch theater
pi_150905742
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:02 schreef Skoap het volgende:
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
http://oerspronkelijk.blo(...)okte-eieren.html?m=1 :D
pi_150905798
quote:
Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
pi_150905834
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt. :o

Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:30:12 #210
409579 LuDann
All the way
pi_150906008
Beetje laat, maar: Cholula gefeliciteerd! *O*
pi_150906108
Cholula, gefeliciteerd *G* Jullie Frits heeft gewacht op de lente!!! *G*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150906283
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop. Ik had ze liever gaar gehad (vanwege de smaak) maar dit was ook prima! Maar goed, ik maak me om dit soort dingen niet zoveel zorgen, dat maakt zwanger zijn een stuk leuker!

MevrouwCactus, wat een mooie zoon heb je O+
Cholula, jij ook gefeliciteerd met Frits!
  zondag 22 maart 2015 @ 11:51:02 #213
259886 pessie
pi_150906375
Spring, tijdens een eerste zwangerschap weet je nog niet wat er allemaal gebeurt, bij een tweede weet je al wat een kind verzorgen en opvoeden inhoudt. Ik schrik er regelmatig nog van dat ik straks 3 kinderen moet verzorgen en opvoeden :o maar gelukkig zijn mijn eerste 2 al best zelfstandig in aangeven dat ze drinken en eten nodig hebben, hadden aandoen ed...

1st je bent helemaal niet raar, alleen maar zwanger :P

Staat kooks nu bovenaan?

Panda cotta :D ik zou aan de naam bedenken dat het vast wel goed zit. Maar ik geloof dat ik sowieso een beetje faal hierin. Mijn vriendin vind dat ze helemaal niet uit eten kan tijdens een zwangerschap omdat er altijd van dat decoratie Groente bij zit...
Ik bestel wel min vlees doorbakken, maar ik hou sowieso niet van bloederig vlees.
pi_150906452
Ok, ik vind doorbakken vlees zo smerig he ;( Dat eet ik nog liever geen vlees. Maar goed, ik neem het niet zo enorm nauw met de voedselvoorschriften, ik ben daarin gewoon niet zo angstig aangelegd geloof ik.
pi_150906472
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
Zou dat een beetje smaken als gevulde eieren, dat is dan wel weer lekker :D
pi_150906496
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.

Ja vooral na een super vermoeide dag met Luc.....
Of als ik op vrijdag, de enige dag dat Luc 's middags nog 2 uurtjes slaapt lekker op de bank zit een serie te kijken en denk "Shit dat kan ik straks ook wel vergeten" :D

Na de bevalling bij Luc was ik eigenlijk heel verbaasd dat er echt een baby in mijn buik had gezeten :D Dat moeder gevoel heeft bij mij ook heel erg moeten groeien.
pi_150906563
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
pi_150906678
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef Daui het volgende:
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
De vlokkentest is een vruchtwaterpunctie, maar dat is toch niet iets waar je zomaar voor kan kiezen, maar aan de hand van een afwijkende uitslag bij de npm? En die laatste wordt tussen week 11 en 14 gedaan, dus daarvoor aangeven lijkt me vroeg genoeg.
pi_150906837
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt ;)
*rent weer weg*
pi_150906866
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:53 #221
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150907019
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop.
Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
pi_150907501
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
Ik had in beide gevallen ook op een gaar ei gerekend, maar in het buitenland is dat niet zo standaard als hier. Deze waren ook nog enigszins gebakken, maar ik heb in Italië ook wel eens een pizza gehad waarbij ze aan tafel nog even een rauw ei braken en op de pizza deden. Maar dat ze dat in sommige landen doen was ik alweer vergeten toen ik mijn pizza bestelde... Dit was in Frankrijk btw, en gewoon bij een simpel restaurantje op de piste.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:46:41 #223
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150907512
Iemand al wat van kooks gehoord? Misschien ook al aan het baby knuffelen?

Mijn ctg van gisteren was in ieder geval goed. Had een mannelijke verpleger en die was me iets te nonchalant naar mijn smaak.
Zo zette hij het geluid uit van het apparaat en draaide hij het scherm weg.. Dat wilde ik vast niet zien of horen.. Wat zeg je? Zeker weten van wel!
Gelukkig had mijn lieve man al gezien hoe het apparaat werkte en heeft hij dat voor mij geregeld.
Ik zou er 20 min moeten liggen, maar dat werd al snel een half uur.. Toen 3 kwartier. 'Zullen ze me vergeten zijn?' Man weer weg om te vragen.. Komt er een zuster de kraan aanzetten om het te laten doorlopen.. Ik moest al nodig plassen maar toen werd het echt onhoudbaar
in totaal 65 minuten aangesloten geweest. Na de uitslag gelijk gaan plassen (wohoo.. Voelde alsof ik 5 liter kwijt moest en het waren misschien wel 4 druppels.. Haha).

Cholula,
Wat ontzettend fijn dat kleine Frits het zo goed doet en dat je man je zo goed ondersteund! Je boft maar. :)

Eieren.. Rauw of niet..
Ik eet waar ik me goed bij voel en als ik ergens over twijfel neem ik het gewoon niet.
pi_150907639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Daui het volgende:
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
Screening op down is de combinatietest, bestaande uit de nekplooimeting en een bloedtest. Als de uitslag daarvan niet goed (genoeg) is kom je in aanmerking voor extra onderzoek, en dat is een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of nipt. Als dar het geval is wordt dat je allemaal uitgelegd door je verloskundige die je doorstuurt.

De combinatietest is tussen de 10-12 weken en de SEO rond de 20 weken. Andere testen kunnen volgens mij altijd, maar dus alleen als daar een medische aanwijzing voor is.

De combinatietest is vrijwillig en moet je zelf betalen (150 euro ofzo). Je verloskundige zou je bij je eerste consult hierover voor moeten lichten en evt gelijk een afspraak maken (maar dat kan ook bij consult 2).

De SEO (20 weken onderzoek) wordt vergoed vanuit de basisverzekering en is standaard (maar niet verplicht). Hiervoor informeert je verloskundige rond de 16 weken of je deze wilt.
pi_150907786
Bedankt voor de lieve woorden, lieve mensen :)

Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie de combinatietest uit gaan laten voeren.
pi_150908136
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:16 schreef danic het volgende:
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt ;)
*rent weer weg*
Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npm :)
pi_150908214
Wij hebben geen combinatietest gedaan, ivm jong, geen risicofactoren en zelf moeten betalen (moet nu iedereen geloof ik, maar vorig jaar werd het voor 36 en ouder nog vergoed).
pi_150908314
169 euries mochten wij aftikken ;)
Schudden voor gebruik
pi_150908338
Cholula! Gefeliciteerd met Frist de natuurtalent!

DM gestuurd voor naam, want nieuwsgierig :@
Schudden voor gebruik
pi_150908505
Wij gaan wel de combinatietest laten doen. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat je van te voren samen overlegd wat je gaat doen bij een niet goede uitslag...
pi_150908937
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npm :)
Ah. Zo las ik het niet omdat er alleen werd gesproken over de vlokkentest en de 20 weken test. De npm is inderdaad tussen de 11 en 14 weken.
pi_150909547
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits! *G* Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!

RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was! :*

@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk :9 :Y)
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk ;)

@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans :)

Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
pi_150909657
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:52 schreef twist02 het volgende:
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits! *G* Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!

RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was! :*

@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk :9 :Y)
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk ;)

@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans :)

Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
pi_150909781
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
pi_150909914
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horen :') En bedankt voor de opbeurende woorden...
pi_150909959
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
:)
pi_150909960
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.

Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek? :@
pi_150909972
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt. :o

Hoewel het mijn eerste zwangerschap is, is het ook hier heel herkenbaar! :Y
"Ohja, ik ben zwanger. Ohja, dan moet ik straks bevallen, hmm hoe zou dat zijn, nou komt vast goed. :)
Holy shit, dan hebben we straks dus een kind! :o "

Zoiets zeg maar :')

Las laatst ook ergens (weet niet meer of dat hier was?) over een stel dat thuiskwam uit het ziekenhuis, de maxi cosi neerzette en een kwartier met z'n 2en naar de baby hebben zitten staren :D kon me dat zó goed voorstellen!
pi_150909974
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
In Belgie kost het 500 euro volgens mij, en opzich is Antwerpen voor ons bijna naast de deur. Vriend en ik moeten er nog is voor gaan zitten.
pi_150909981
Ik las net op internet dat het (nog) niet kan in NL. Enkel bij verkeerde uitslag combinatietest. Maar wie weet is die info onjuist.
pi_150910017
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
  zondag 22 maart 2015 @ 14:06:10 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150910026
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef Minarosa het volgende:
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horen :') En bedankt voor de opbeurende woorden...
Hier vroeg de echoscopiste die de termijnecho deed ons dat dus wel, toen we aangaven de NPM te willen gaan doen. Standaard protocol. Als je namelijk allebei iets anders zou willen (zwangerschap beëindigen of niet) kom je, naast voor een heel lastige keuze te staan, ook nog eens in een discussie terecht die je dan misschien niet wilt voeren...
pi_150910034
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek? :@
Wat fijn!
En nee, helemaal niet gek! Komt vanzelf meer, dat besef :) (en tegelijkertijd blijft het ook nog heel abstract)
pi_150910046
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam) :)
pi_150910052
En toen overvloede nogmaals, was al eerder aangehaald maar toch. Zowel de combinatietest als de 20 weken echo zijn volledig vrijwillig. En voor beide onderzoeken geldt dat er gekeken wordt naar bepaalde afwijkingen. Ook voor de 20 weken echo moet je je, sec genomen van tevoren goed af vragen wat je zou doen met een negatieve bevinding.
  zondag 22 maart 2015 @ 14:09:01 #246
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150910111
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:06 schreef twist02 het volgende:

[..]

Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam) :)
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag op elk moment in het proces 'afhaken' natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
pi_150910129
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
Gendia in Antwerpen is dat. Maar er zijn ook ziekenhuizen die de afname verzorgen en die het dan opsturen daarheen.
  zondag 22 maart 2015 @ 14:10:01 #248
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150910140
Als je het toch 100% zeker wilt weten, silliegirl, dan kan je beter meteen voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan. :Y) (als dat überhaupt ergens wordt uitgevoerd zonder indicatie). De NIPT biedt ook niet 100% garantie.
pi_150910141
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
O+
pi_150910165
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Ja klopt, ik reageerde vooral op de opmerking dat ze geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie wilden laten doen :) En wilde daarom aangeven dat er dus ook nog andere opties zijn, zoals de NIPT
pi_150910351
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:10 schreef Mariposas het volgende:
Als je het toch 100% zeker wilt weten, silliegirl, dan kan je beter meteen voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan. :Y) (als dat überhaupt ergens wordt uitgevoerd zonder indicatie). De NIPT biedt ook niet 100% garantie.
Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.

Heel eerlijk gezegd heb ik persoonlijk al niet zo'n behoefte aan de combinatietest. We zijn jong en geen risicogroep.Maar mijn vriend is er vrij stellig in (of was eigenlijk tot kort voor onze eerste echo) dat hij wil weten of het kind down heeft ja of nee.
Als hij dat echt wil, dan gaan we dus in overleg over hoe of wat. Het is ook zijn kindje, dus die beslissing neem je dan toch samen vind ik.
pi_150910726
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.

Heel eerlijk gezegd heb ik persoonlijk al niet zo'n behoefte aan de combinatietest. We zijn jong en geen risicogroep.Maar mijn vriend is er vrij stellig in (of was eigenlijk tot kort voor onze eerste echo) dat hij wil weten of het kind down heeft ja of nee.
Als hij dat echt wil, dan gaan we dus in overleg over hoe of wat. Het is ook zijn kindje, dus die beslissing neem je dan toch samen vind ik.
Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.

En sec genomen, een kans van 1 op 3000 blijft een kans van 1 op 3000. Ook al is die ongelofelijk klein, je hebt nooit definitief ja of nee.
pi_150911173
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.

En sec genomen, een kans van 1 op 3000 blijft een kans van 1 op 3000. Ook al is die ongelofelijk klein, je hebt nooit definitief ja of nee.
Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest. ;)

Mijn vriend moet er denk ik goed over ingelicht worden door de klinisch verloskundige, hij verwacht een eenduidig ja of nee, maar ik weet dat t niet zo werkt.
pi_150911254
Zijn jullie het wel eens wat jullie willen als het kindje een heel grote kans op down heeft?
S. 2014
J. 2016
pi_150911306
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn jullie het wel eens wat jullie willen als het kindje een heel grote kans op down heeft?
Dat is nog nooit ter sprake gekomen, we hangen meer op het "willen weten" nog.
pi_150911325
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest. ;)

Mijn vriend moet er denk ik goed over ingelicht worden door de klinisch verloskundige, hij verwacht een eenduidig ja of nee, maar ik weet dat t niet zo werkt.
Ja dat zie je wel vaker idd dat mannen wat meer het idee hebben dat er een ja of nee uit komt. Al was het maar omdat de meeste vrouwen van jouw termijn de boekjes al wel gelezen hebben :P

Gister was het trouwens wereld downsyndroom dag, op 21/3. Goed gekozen datum :D hoewel die op de Amerikaanse datum-notitie beter werkt 3/21
  zondag 22 maart 2015 @ 14:52:37 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150911726
Lijkt me inderdaad goed als je vriend goed wordt voorgelicht, maar ik snap goed dat hij duidelijkheid wilt. Logisch, wie wilt dat niet als je een test doet (en zeker een man :')). Maar heb je met hem al andere scenario's besproken? Er wordt getest op drie trisomieen. Maar heeft hij stilgestaan bij andere mogelijke afwijkingen, waarop niet wordt getest? Want het is niet zo dat, zelfs met 100% garantie op géén trisomie 13, 18 of 21, het kindje gezond is. Zelfs na een SEO zonder bevindingen kunnen er afwijkingen zijn die pas bij de geboorte aan het licht komen (of andersom: blijkt toch geen afwijking te zijn). Of, afwijkingen die tijdens de geboorte ontstaan.... Allemaal redelijk doemscenario, maar op zich een goed idee om met hem te bespreken.
pi_150911789
Even totaal wat anders tussendoor:

Het is ein-de-lijk gelukt om m'n bewegende buik op video vast te leggen! :D Hij golft echt helemaal heen en weer! O+
Dit was poging #352 ongeveer, vandaar dat ik het noemenswaardig vind :6 normaal gesproken houdt ze meteen op met bewegen als iemand anders kijkt of ik m'n telefoon pak }:|
pi_150911941
Wij hebben bewust gekozen voor de combinatietest omdat wij liever geen kindje met een ernstige afwijking willen. Van tevoren ook besproken 'wat als de uitslag slecht is'. En wij kregen ook daadwerkelijk een slechte uitslag (al is dat nog steeds relatief natuurlijk, 1:126 is nog steeds minder dan 1%). Ik ben blij dat wij de 'wat als' al besproken hadden en vooral ook dat er tegenwoordig de nipt is, die qua test voor zowel de moeder als het kind niets voorstelt. Of we ook een vlokkentest of vruchtwaterpunctie hadden laten doen weet ik niet, omdat onze 'kans' op zich niet zo groot was en die testen wel gedoe en risico met zich meebrengen. Gelukkig was de uitslag van de nipt wel goed, en daar waren we natuurlijk heel blij mee, maar ook als hij niet goed was geweest waren we 'blij' geweest met de duidelijkheid en de mogelijkheid om stappen te ondernemen. Het nadeel is alleen dat je twee weken in onzekerheid zit, en bij ons alles wb baby even on hold werd gezet (door onszelf)

Afgelopen week hadden we de 20 weken echo, vanwege hartafwijkingen in de familie ook spannend, en daar vroeg de verloskundige nog of we met de kennis van nu nog tevreden waren met onze keuze voor de combinatietest, maar een volgende keer zouden we precies hetzelfde weer doen, alleen dan liever met meteen een goede uitslag natuurlijk!

Wmb is dus vooral het 'wat als' gesprek belangrijk om te hebben, en op basis daarvan een beslissing te nemen om wel of niet te testen.
pi_150912173
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:54 schreef twist02 het volgende:
Even totaal wat anders tussendoor:

Het is ein-de-lijk gelukt om m'n bewegende buik op video vast te leggen! :D Hij golft echt helemaal heen en weer! O+
Dit was poging #352 ongeveer, vandaar dat ik het noemenswaardig vind :6 normaal gesproken houdt ze meteen op met bewegen als iemand anders kijkt of ik m'n telefoon pak }:|
*O*

Ik voel sinds 1,5e week wat bewegen, maar dat is allemaal nog aan de binnenkant helaas en zodra m'n vriend zijn hand erbij legt stopt hij direct :D
  zondag 22 maart 2015 @ 15:03:04 #261
259886 pessie
pi_150912179
Wij kiezen voor geen testen, we hebben ook geen seo gedaan. Deze zwangerschap wel weer besproken of we dat willen, ook met de vk besproken. De vk gaf aan wat we zouden doen bij een ernstige uitslag, nou niets. Verder wisten we al daar et groei echo's zouden volgen en dan bekijken ze ook altijd dingen. Wel met de termijn echo gekeken naar een goede sluiting van de schedel en ruggengraat.
We zijn allebei jong en behalve hoge bloeddruk bij onze ouders geen rare dingen.
pi_150912213
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me inderdaad goed als je vriend goed wordt voorgelicht, maar ik snap goed dat hij duidelijkheid wilt. Logisch, wie wilt dat niet als je een test doet (en zeker een man :')). Maar heb je met hem al andere scenario's besproken? Er wordt getest op drie trisomieen. Maar heeft hij stilgestaan bij andere mogelijke afwijkingen, waarop niet wordt getest? Want het is niet zo dat, zelfs met 100% garantie op géén trisomie 13, 18 of 21, het kindje gezond is. Zelfs na een SEO zonder bevindingen kunnen er afwijkingen zijn die pas bij de geboorte aan het licht komen (of andersom: blijkt toch geen afwijking te zijn). Of, afwijkingen die tijdens de geboorte ontstaan.... Allemaal redelijk doemscenario, maar op zich een goed idee om met hem te bespreken.
Hij realiseert zich dat minder dan ik. En ik realiseer me dat misschien te goed ook, waardoor ik die hele combinatietest nooit als geruststelling ga ervaren. Er kan nog zoveel
meer spelen. Maar ik wil daar dus niet teveel bij stil staan: dan ben ik me alleen maar zorgen aan t maken..
pi_150912437
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:03 schreef pessie het volgende:
Wij kiezen voor geen testen, we hebben ook geen seo gedaan. Deze zwangerschap wel weer besproken of we dat willen, ook met de vk besproken. De vk gaf aan wat we zouden doen bij een ernstige uitslag, nou niets. Verder wisten we al daar et groei echo's zouden volgen en dan bekijken ze ook altijd dingen. Wel met de termijn echo gekeken naar een goede sluiting van de schedel en ruggengraat.
We zijn allebei jong en behalve hoge bloeddruk bij onze ouders geen rare dingen.
Ik moet soms wel eens aan jou denken ja :D ik weet nog dat ik jullie rechte lijn daarin zo bijzonder vond om te horen bij je oudste. zo heel vaak hoor je het niet. En het stomme is dat ik juist wel heel erg vaak hoor dat mensen een combinatietest niet willen omwille van religieuze opvattingen bijvoorbeeld maar dat ze daarna de SEO niet eens overwegen om het niet te doen.

Over de wat-als nouja, zoals ik al zei, ook bij een seo moet je je dat afvragen. En dan nog dit, ik hoop niet dat iemand het ooit nodig heeft maar toch, http://www.hoeverder.info geeft informatie als je voor de keuze afbreken of uitdragen staat.
  zondag 22 maart 2015 @ 15:13:58 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_150912651
Ik moet zeggen dat ik de SEO meer zag als een leuk halfuurtje naar de baby kijken. :@ :@ Ook nog een dvd van de hele screening meegekregen. Mijn man maakte zich van te voren wel super zorgen zonder dat daar aanleiding voor was.
pi_150912881
Wij zijn erover uit dat we geen combinatietest willen. Ik dacht dat de 20-weken echo standaard was :X maar ik lees net van jullie dat we daar ook gewoon in mogen kiezen.
Even over nadenken!
  zondag 22 maart 2015 @ 15:22:09 #266
259886 pessie
pi_150912949
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik moet soms wel eens aan jou denken ja :D ik weet nog dat ik jullie rechte lijn daarin zo bijzonder vond om te horen bij je oudste. zo heel vaak hoor je het niet. En het stomme is dat ik juist wel heel erg vaak hoor dat mensen een combinatietest niet willen omwille van religieuze opvattingen bijvoorbeeld maar dat ze daarna de SEO niet eens overwegen om het niet te doen.

Over de wat-als nouja, zoals ik al zei, ook bij een seo moet je je dat afvragen. En dan nog dit, ik hoop niet dat iemand het ooit nodig heeft maar toch, http://www.hoeverder.info geeft informatie als je voor de keuze afbreken of uitdragen staat.
Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.
En ik kijk nu naar hoe nummer 3 rond scharrelt O+
  zondag 22 maart 2015 @ 15:23:14 #267
259886 pessie
pi_150912977
Oh ja rp had nog helemaal n iet gereageerd op je bloed verlies. WaWat lijkt mee daar eng zeg. Fijn daar er niets aan de hand was :*
  zondag 22 maart 2015 @ 15:29:21 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150913142
Wij hebben wel gekozen voor de combinatietest. Niet zozeer vanwege down, maar vooral door de andere 2 chromosomenafwijkingen waarna gekeken wordt. Die niet met het leven verenigbaar zijn.
pi_150913594
Ja die andere 2 zijn voor ons ook de reden. Ik heb van dichtbij mee gemaakt dat ze daar pas na de geboorte achter kwamen en dat heeft diepe indruk op mij gemaakt. (Nu iets van 15 jaar geleden, toen was er ook nog een stuk minder controle)
pi_150913853
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:23 schreef pessie het volgende:
Oh ja rp had nog helemaal n iet gereageerd op je bloed verlies. WaWat lijkt mee daar eng zeg. Fijn daar er niets aan de hand was :*
Dank je :*
pi_150914198
Bij de SEO kunnen er natuurlijk ook heel ander soort afwijkingen aan het licht komen dan bij de combinatietest. Bij de chromosomen-afwijkingen is de volgende beslissing meer een in de trant van "wel of niet laten komen", terwijl als je bij de SEO achter bijvoorbeeld een hartafwijking of schisis komt je voorbereidingen kunt treffen om je kindje zo goed mogelijk 'op te vangen'.
pi_150914427
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.
En ik kijk nu naar hoe nummer 3 rond scharrelt O+
Niet uitdragen is puur klinisch gezien doorgaans beter. Een bevalling brengt risico's met zich mee, helemaal als het kind al overleden is voor de bevalling. Daarbij kan het slopend zijn als het kind niet direct overlijdt maar wanneer dit nog even duurt.
Maar goed, niets is ooit puur klinisch natuurlijk en de andere kanten zijn zo mogelijk veel belangrijker voor mensen.
pi_150914660
Wij hebben geen combinatietest gedaan i.v.m. onze leeftijd en geen risicogroep. Over SEO wel heel goed nagedacht voor we die gepland hadden. Ik vond het enorm spannend maar wilde het wel graag doen, vooral omdat, mocht er toch iets zijn, je je kan voorbereiden als er bijvoorbeeld na de bevalling gelijk ingegrepen moet worden.

Gelukkig kwam er bij ons niks uit maar ik realiseer me terdege dat je nooit een garantie op een gezonde baby hebt. Het heeft alleen totaal geen nut om daar nu over te gaan stressen dus ik geniet zoveel mogelijk van de zwangerschap, ik vind het zo bijzonder allemaal. O+
pi_150914691
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:55 schreef lunapuella het volgende:
Bij de SEO kunnen er natuurlijk ook heel ander soort afwijkingen aan het licht komen dan bij de combinatietest. Bij de chromosomen-afwijkingen is de volgende beslissing meer een in de trant van "wel of niet laten komen", terwijl als je bij de SEO achter bijvoorbeeld een hartafwijking of schisis komt je voorbereidingen kunt treffen om je kindje zo goed mogelijk 'op te vangen'.
Uiteraard. Maar ook de afwijkingen bij de seo kunnen niet met leven verenigbaar zijn. En ik merk toch echt dat er behoorlijk wat ouders zijn die de seo als een soort leuk momentje zien en daar helemaal niet bij stilstaan.
En wat bij een seo ook speelt zijn de softmarkers. waarnemingen die bij een x aantal aandoeningen kunnen passen maar wsl niets bijzonders zijn. Je gaat dan wel een onderzoekstraject in van x aantal weken met veel onzekerheid en de meest ernstige aandoeningen als doemscenario, terwijl er vaak niets aan de hand is.

En dan is er nog het geval dat de seo lang niet alles op spoort, zo worden bijvoorbeeld ruim de helft van de hartafwijkingen nooit opgespoord met de seo.

Imho nogal wat stof tot nadenken. Ik heb zelf wel een seo laten uitvoeren evenals een combinatietest en sta daar nog achter. Maar ik heb wel veel begrip voor ouders die ervoor bedanken. Ik heb ook de keerzijde meegemaakt van het vervolgtraject en das echt geen feestje.
pi_150914880
Even een berichtje vanuit het zkh, vannacht was ik al niet lekker en vanmorgen wakker met ik dacht buikgriep... Kreeg er alleen steeds meer kramp bij die ik echt weg moest zuchten, dus het zkh gebeld en die wilde dat ik langs kwam voor een Ctg :) hartslag van Frits is prima, maar ze konden toch duidelijk harde buiken meten, inmiddels hebben ze bloed afgenomen en urine word getest. Heb ook een cervixlengte meting gehad en die zag er op het eerste oog goed uit. Tegen de avond willen ze nog een keer meten en moet een nachtje blijven ter observatie...

Tot zover m'n dagboek :P
pi_150915161
Oei Klumsy, heftig zo ineens! Fijn dat alles met Frits goed lijkt te zijn en als er toch iets is ben je iig al op de goede plek. Sterkte. :*
pi_150915435
Ja ben blij dat ik hier ben, soms een half uur nergens last van en soms 2 keer in 5 minuten zulke heftige krampen dat ik ze echt weg moet zuchten... Vooral als ik iets ga verliggen. Lijkt erop dat elke vorm van beweging harde buiken veroorzaakt.
pi_150915589
Oei klumsy, dat is nog niet de bedoeling natuurlijk! Hopelijk wordt het allemaal weer wat rustiger en hobbel je nog gewoon een paar weken door.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:33:22 #279
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150915698
Oei, klumsy.
Dit soort dingen zijn toch nog wel echt te vroeg voor jou. Hoeveel weken ben je nu?
Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden.
Rustig aan doen en probeer iets te doen wat ontspannend werkt. Stomme tijdschriften lezen enzo..
pi_150915795
Vandaag 33 weken, maar vooral omdat ik al een voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte houden ze me een nachtje hier... En met rust komt het goed, slaap vooral veel :)
pi_150917092
Hoeraaaa Cholula! *O* babyyyyy

nou als de maart baby's met keizersnede komen dan wil ik misschien liever een april baby haha.

En ik ben er nog hoor! Ik was lekker een middagje wandelen op het strand, wat een heeeeerlijk weer! Baby heeft hier nog geen behoefte om eruit te komen volgens mij, dus ik waggel nog even door :)

Wat betreft testen: Wij hebben ook direct de NIPT laten doen, zonder indicatie, en zijn naar Belgie gereden. We wilden het graag weten, en wij voelden meer voor een DNA test dan een kansberekening op basis van je leeftijd etc. Extra voordeel dat je dan met 12/13 weken al het geslacht weet, mocht je dat willen :Y Het kan tegenwoordig tegen betaling ook in NL.

Wij hebben het in Antwerpen bij Gendia laten doen, maar het kan ook in het Lucas Andreas in A'dam geloof ik.

Voor ons ging het niet zozeer om de kans op down, maar vooral op de andere twee chromosoom afwijkingen waarop wordt getest en waarbij het kindje niet of nauwelijks levensvatbaar is, trisomie 13 en 18. Hierbij kan je een zwangerschap voldragen en dan vervolgens een heel ziek kindje krijgen wat vervolgens binnen een jaar overlijdt, en dit leek ons allebei te heftig.
pi_150918037
Heftig Klumsy! Maar fijn dat ze je goed in de gaten houden. Sterkte!
pi_150918907
Klumsy, fijn dat ze jou en Frits goed in de gaten houden!

Combinatietest: niet laten doen, heel uitgebreid over gesproken samen. We waren het eens en het voelde goed. Maar beiden een gehandicapt gezinslid maakte de keuze voor ons misschien anders dan anderen zouden doen.

De 20-weken echo laten we wel doen, dat wordt een GUO ivm de handicap van gezinslid. Dit betreft een chromosoomafwijking. We laten de zwangerschap niet afbreken maar willen dat ons kind in dat geval goed opgevangen kan worden bij de bevalling. Dat de juiste mensen klaar staan om meteen te handelen.
pi_150919266
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....

Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop." O+
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.

Dus naast de boodschappen nu ook een iPad :)!
pi_150919745
Wat lief Malteser. O+
pi_150920021
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....

Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop." O+
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.

Hij is al het geld waard O+
Overdag heb ik de laptop (dan is hij op z'n werk), maar s'avonds heeft hij hem. Dan heb ik de ipad :Y

Super lief van hem. Rustig aan voor jou! Hebben jullie Netflix? Dan heb je iets voor de verveling :)
pi_150920045
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:36 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 33 weken, maar vooral omdat ik al een voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte houden ze me een nachtje hier... En met rust komt het goed, slaap vooral veel :)
dikke knuffel voor je :* geniet van het vele slapen! :z
  zondag 22 maart 2015 @ 18:52:55 #288
259886 pessie
pi_150920580
Maltezer wat lief van je man! Goed cadeau zeg!

Klumsy, goed uitrusten nu :*
pi_150923733
Smelt moment: de zus van mijn vriend heeft 3 kinderen, 2 meiden en een jongen. De oudste (8) en haar glimlach toen haar oom verklapte dat er een baby neefje of nichtje in mijn buik zat O+ O+ !
En nu belde ze net nog: of ze morgen op school mag vertellen dat haar lievelingstante een baby krijgt, want dat wil ze zo graag.
Dus ik al lachend; dat mag je wel hoor, Maar vergeet je er dan niet bij te noemen dat je oom ook een baby krijgt?" *hoezo? Die zit toch in jouw buik!*
Geweldig! *;
pi_150923954
quote:

O+ *; O+ Heel erg gefeliciteerd! Mooie datum ook. Ik kom lekker bij en knuffel hem maar plat, jullie Frits!

quote:

SPOILER
O+ Wat een mooi kindje. Met een duidelijk kapsel al! Sterkte jullie! :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:17 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Zo vervelend hoofdpijn, want het legt je helemaal lam. Ik had in het begin van de zwangerschap veel last van migraine, de ergste aanval duurde meer dan 24 uur, incl. overgeven etc. Toen was ik echt klaar voor een abortus.

Een vriendin raadde me acupunctuur aan, ik was super sceptisch at first, maar baat t niet dan schaadt t niet, toch gegaan. En ik moet zeggen dat ik daarna geen migraine meer heb gehad.

Misschien een idee voor jou om ook eens te proberen? Sterkte!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:49 schreef L-E het volgende:
Limone, heb ik bij jou al lopen leuren met mijn ikhadjarenlangdagelijkshoofdpijnennooitmeersindsikbijdechiropractorkom-verhaal? *) Vind het echt de moeite van het proberen waard, ik zweer erbij O+
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had het ook deze zwangerschap en omdat ik elke week wel een paar dagen aan de paracetamol zat, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik ben naar een osteopaat geweest en na 2 behandelingen heb ik maanden geen hoofdpijn gehad. Misschien ook iets voor jou?
Dank jullie! Ik ben bereid om alles te proberen. :)
pi_150924041
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:

Ach wat lief! Ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen. O+
pi_150924608
Wat een lief en praktisch cadeau Malteser! O+

Hoe gaat het nu, klumsy?

Hier een beetje onrustig dagje. In tegenstelling tot de hele week was Frits vandaag érg druk en m'n buik voelt erg gespannen en onrustig. Maar op zich niet echt iets om me zorgen om te maken, denk ik. We wachten het maar weer even af. Hij moet nog 4 dagen blijven zitten en dan ben ik 37 wk ;)
  zondag 22 maart 2015 @ 20:56:28 #293
259886 pessie
pi_150926033
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:35 schreef Fannetje het volgende:
Wat een lief en praktisch cadeau Malteser! O+

Hoe gaat het nu, klumsy?

Hier een beetje onrustig dagje. In tegenstelling tot de hele week was Frits vandaag érg druk en m'n buik voelt erg gespannen en onrustig. Maar op zich niet echt iets om me zorgen om te maken, denk ik. We wachten het maar weer even af. Hij moet nog 4 dagen blijven zitten en dan ben ik 37 wk ;)
Hij verbouwt nog even nu hij zijn eigen huis nog heeft ;)
Maar dat voelt inderdaad best naar, als alles zo gespannen is :*
pi_150926976
Ja, hij hangt alvast slingers op denk ik ;)
pi_150927726
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Haha _O-
pi_150929581
Klumsy, da's toch even schrikken dan, maar fijn dat ze jullie goed in de gaten houden! :*

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
"Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen" :Y ;)

Malteser wat lief van je vriend O+

sillie smelt-momentje inderdaad! O+ en die kinderlogica is ook zo heerlijk!
Zo wilde mijn nichtje (6) met d'r broertje trouwen. Toen m'n zus uitlegde dat dat eigenlijk niet kan, vroeg ze of mijn man al getrouwd was, 2 dagen nadat we getrouwd waren :') Dat 'tante Twist' getrouwd was wist ze wel, maar met wie die dan getrouwd was, was 'r even ontgaan
pi_150929720
Oh, en op de valreep hebben we vandaag toch nog besloten om een shoot met zwangere buik te doen O+
Beetje aan de late kant (om het te regelen), maar ben blij dat we het toch nog gaan doen! :s)
pi_150930045
Gefeliciteerd Cho! *O* *O* *O*
Fijn dat het bloedverlies niets te betekenen had, Reesespieces! Brrr, eng zeg!
Wat een ontzettend knap stuk MevrouwCactus, soooo cute!
Succes in het ziekenhuis klumsy, hopen dat je morgen helemaal gerustgesteld weer mag vertrekken!
Lijnloos, succes met je stomme bloedsuikerdingen!

Egoïstisch gejammer in de spoiler:
SPOILER
pi_150938267
Sara, maar dat is ook heel erg spannend, die eerste echo. Ik voelde mij ook steeds naarder hoe dichterbij de echo kwam.

Malteser, wat ongelofelijk lief! En ik vind de iPad vele malen handiger als een tablet.

Klumsy, ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen in het ziekenhuis en vandaag weer gewoon naar huis toe mag!

Hier al vanaf 4 uur wakker en natuurlijk als je bijna weer slaapt gaat de wekker. Dan is het wel fijn dat ik alleen de ochtenden "werk" dan kan ik vanmiddag nog even terug naar bed als t nodig is.
Gelukkig hield de kleine mij gezelschap met wakker liggen, dan is het bijna leuk :)
pi_150938502
Sara laat het gaan. als het kut is ga je je heus niet minder kut voelen en als je het hartje ziet kloppen (wat morgen dus gaat gebeuren) baal je als een stekker dat je er niet van genoten heb. Droog je traantjes :* en morgen een foto posten van de kleine frummel
een dikke knuffel van een domme doos die zich soms ook teveel zorgen maakt
pi_150938543
Lieve sara heel veel succes met je echo. Dat wordt een mooie knipper en dan lekker genieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')