abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2015 @ 10:56:04 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150905533
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.
Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150905594
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij pasteuriseren moet je een half uur koken op ca. 70 graden. Als je dat met je room ook doet, pasteuriseer je als het ware zelf.

Zelf maken ben ik te lui voor, maar ik O+ O+ de panna cotta en crema di fragola van Vapiano!
oh! Toch maar eens op letten dan :)
pi_150905613
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150905614
Alles was je koopt aan zuivel in de supermarkt is ten minste gepasteuriseerd. Er mag niets verkocht worden met een te groot aantal pathogene bacteriën er in en hier wordt heel veel op getest.
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_150905742
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:02 schreef Skoap het volgende:
Heel veel restaurants gebruiken ook gepasteuriseerd eiwit en eigeel ideaal!
Je kan het ook kopen bij de Makro en dat soort groothandels. Sommige speciaal zaken hebben het ook wel. Kan je toch zelf mayonaise maken of andere dingen die nu anders niet mogen.
http://oerspronkelijk.blo(...)okte-eieren.html?m=1 :D
pi_150905798
quote:
Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
pi_150905834
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt. :o

Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
  zondag 22 maart 2015 @ 11:30:12 #210
409579 LuDann
All the way
pi_150906008
Beetje laat, maar: Cholula gefeliciteerd! *O*
pi_150906108
Cholula, gefeliciteerd *G* Jullie Frits heeft gewacht op de lente!!! *G*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150906283
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop. Ik had ze liever gaar gehad (vanwege de smaak) maar dit was ook prima! Maar goed, ik maak me om dit soort dingen niet zoveel zorgen, dat maakt zwanger zijn een stuk leuker!

MevrouwCactus, wat een mooie zoon heb je O+
Cholula, jij ook gefeliciteerd met Frits!
  zondag 22 maart 2015 @ 11:51:02 #213
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150906375
Spring, tijdens een eerste zwangerschap weet je nog niet wat er allemaal gebeurt, bij een tweede weet je al wat een kind verzorgen en opvoeden inhoudt. Ik schrik er regelmatig nog van dat ik straks 3 kinderen moet verzorgen en opvoeden :o maar gelukkig zijn mijn eerste 2 al best zelfstandig in aangeven dat ze drinken en eten nodig hebben, hadden aandoen ed...

1st je bent helemaal niet raar, alleen maar zwanger :P

Staat kooks nu bovenaan?

Panda cotta :D ik zou aan de naam bedenken dat het vast wel goed zit. Maar ik geloof dat ik sowieso een beetje faal hierin. Mijn vriendin vind dat ze helemaal niet uit eten kan tijdens een zwangerschap omdat er altijd van dat decoratie Groente bij zit...
Ik bestel wel min vlees doorbakken, maar ik hou sowieso niet van bloederig vlees.
pi_150906452
Ok, ik vind doorbakken vlees zo smerig he ;( Dat eet ik nog liever geen vlees. Maar goed, ik neem het niet zo enorm nauw met de voedselvoorschriften, ik ben daarin gewoon niet zo angstig aangelegd geloof ik.
pi_150906472
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Getsie, dat lijkt me dan weer niet lekker :D
Zou dat een beetje smaken als gevulde eieren, dat is dan wel weer lekker :D
pi_150906496
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.

Ja vooral na een super vermoeide dag met Luc.....
Of als ik op vrijdag, de enige dag dat Luc 's middags nog 2 uurtjes slaapt lekker op de bank zit een serie te kijken en denk "Shit dat kan ik straks ook wel vergeten" :D

Na de bevalling bij Luc was ik eigenlijk heel verbaasd dat er echt een baby in mijn buik had gezeten :D Dat moeder gevoel heeft bij mij ook heel erg moeten groeien.
pi_150906563
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
pi_150906678
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:01 schreef Daui het volgende:
Vraagje. Heb van de week van het ziekenhuis een hele stapel brochures gehad (met de post). Gaat over de vlokkentest en de 20 weken test. Wanneer moet je aangeven welke testen je wel of niet wilt laten uitvoeren?
De vlokkentest is een vruchtwaterpunctie, maar dat is toch niet iets waar je zomaar voor kan kiezen, maar aan de hand van een afwijkende uitslag bij de npm? En die laatste wordt tussen week 11 en 14 gedaan, dus daarvoor aangeven lijkt me vroeg genoeg.
pi_150906837
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt ;)
*rent weer weg*
pi_150906866
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
  zondag 22 maart 2015 @ 12:25:53 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150907019
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb op vakantie gewoon pizza gegeten met een redelijk rauw ei er bovenop, en een tosti met snotterig ei erop.
Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
pi_150907501
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:25 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Huuuuhhhhh Wat klinkt dit vies?! :X Is dit een lokale delicatesse of ben ik culinair gezien slecht op de hoogte?
Ik had in beide gevallen ook op een gaar ei gerekend, maar in het buitenland is dat niet zo standaard als hier. Deze waren ook nog enigszins gebakken, maar ik heb in Italië ook wel eens een pizza gehad waarbij ze aan tafel nog even een rauw ei braken en op de pizza deden. Maar dat ze dat in sommige landen doen was ik alweer vergeten toen ik mijn pizza bestelde... Dit was in Frankrijk btw, en gewoon bij een simpel restaurantje op de piste.
  zondag 22 maart 2015 @ 12:46:41 #223
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150907512
Iemand al wat van kooks gehoord? Misschien ook al aan het baby knuffelen?

Mijn ctg van gisteren was in ieder geval goed. Had een mannelijke verpleger en die was me iets te nonchalant naar mijn smaak.
Zo zette hij het geluid uit van het apparaat en draaide hij het scherm weg.. Dat wilde ik vast niet zien of horen.. Wat zeg je? Zeker weten van wel!
Gelukkig had mijn lieve man al gezien hoe het apparaat werkte en heeft hij dat voor mij geregeld.
Ik zou er 20 min moeten liggen, maar dat werd al snel een half uur.. Toen 3 kwartier. 'Zullen ze me vergeten zijn?' Man weer weg om te vragen.. Komt er een zuster de kraan aanzetten om het te laten doorlopen.. Ik moest al nodig plassen maar toen werd het echt onhoudbaar
in totaal 65 minuten aangesloten geweest. Na de uitslag gelijk gaan plassen (wohoo.. Voelde alsof ik 5 liter kwijt moest en het waren misschien wel 4 druppels.. Haha).

Cholula,
Wat ontzettend fijn dat kleine Frits het zo goed doet en dat je man je zo goed ondersteund! Je boft maar. :)

Eieren.. Rauw of niet..
Ik eet waar ik me goed bij voel en als ik ergens over twijfel neem ik het gewoon niet.
pi_150907639
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef Daui het volgende:
Dat stond in het boekje over screening op downsyndroom. ook eentje over baarmoedermondmeting en HIV. Zal wel standaard brochures zijn die ze opsturen
Screening op down is de combinatietest, bestaande uit de nekplooimeting en een bloedtest. Als de uitslag daarvan niet goed (genoeg) is kom je in aanmerking voor extra onderzoek, en dat is een vlokkentest, vruchtwaterpunctie of nipt. Als dar het geval is wordt dat je allemaal uitgelegd door je verloskundige die je doorstuurt.

De combinatietest is tussen de 10-12 weken en de SEO rond de 20 weken. Andere testen kunnen volgens mij altijd, maar dus alleen als daar een medische aanwijzing voor is.

De combinatietest is vrijwillig en moet je zelf betalen (150 euro ofzo). Je verloskundige zou je bij je eerste consult hierover voor moeten lichten en evt gelijk een afspraak maken (maar dat kan ook bij consult 2).

De SEO (20 weken onderzoek) wordt vergoed vanuit de basisverzekering en is standaard (maar niet verplicht). Hiervoor informeert je verloskundige rond de 16 weken of je deze wilt.
pi_150907786
Bedankt voor de lieve woorden, lieve mensen :)

Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie de combinatietest uit gaan laten voeren.
pi_150908136
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 12:16 schreef danic het volgende:
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt ;)
*rent weer weg*
Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npm :)
pi_150908214
Wij hebben geen combinatietest gedaan, ivm jong, geen risicofactoren en zelf moeten betalen (moet nu iedereen geloof ik, maar vorig jaar werd het voor 36 en ouder nog vergoed).
pi_150908314
169 euries mochten wij aftikken ;)
Schudden voor gebruik
pi_150908338
Cholula! Gefeliciteerd met Frist de natuurtalent!

DM gestuurd voor naam, want nieuwsgierig :@
Schudden voor gebruik
pi_150908505
Wij gaan wel de combinatietest laten doen. Ik vind het persoonlijk wel belangrijk dat je van te voren samen overlegd wat je gaat doen bij een niet goede uitslag...
pi_150908937
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:08 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npm :)
Ah. Zo las ik het niet omdat er alleen werd gesproken over de vlokkentest en de 20 weken test. De npm is inderdaad tussen de 11 en 14 weken.
pi_150909547
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits! *G* Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!

RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was! :*

@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk :9 :Y)
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk ;)

@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans :)

Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
pi_150909657
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:52 schreef twist02 het volgende:
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits! *G* Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!

RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was! :*

@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk :9 :Y)
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk ;)

@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans :)

Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
pi_150909781
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
pi_150909914
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horen :') En bedankt voor de opbeurende woorden...
pi_150909959
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
:)
pi_150909960
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.

Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek? :@
pi_150909972
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt. :o

Hoewel het mijn eerste zwangerschap is, is het ook hier heel herkenbaar! :Y
"Ohja, ik ben zwanger. Ohja, dan moet ik straks bevallen, hmm hoe zou dat zijn, nou komt vast goed. :)
Holy shit, dan hebben we straks dus een kind! :o "

Zoiets zeg maar :')

Las laatst ook ergens (weet niet meer of dat hier was?) over een stel dat thuiskwam uit het ziekenhuis, de maxi cosi neerzette en een kwartier met z'n 2en naar de baby hebben zitten staren :D kon me dat zó goed voorstellen!
pi_150909974
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:

[..]

Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
In Belgie kost het 500 euro volgens mij, en opzich is Antwerpen voor ons bijna naast de deur. Vriend en ik moeten er nog is voor gaan zitten.
pi_150909981
Ik las net op internet dat het (nog) niet kan in NL. Enkel bij verkeerde uitslag combinatietest. Maar wie weet is die info onjuist.
pi_150910017
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
  zondag 22 maart 2015 @ 14:06:10 #242
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150910026
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef Minarosa het volgende:
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.

Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horen :') En bedankt voor de opbeurende woorden...
Hier vroeg de echoscopiste die de termijnecho deed ons dat dus wel, toen we aangaven de NPM te willen gaan doen. Standaard protocol. Als je namelijk allebei iets anders zou willen (zwangerschap beëindigen of niet) kom je, naast voor een heel lastige keuze te staan, ook nog eens in een discussie terecht die je dan misschien niet wilt voeren...
pi_150910034
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek? :@
Wat fijn!
En nee, helemaal niet gek! Komt vanzelf meer, dat besef :) (en tegelijkertijd blijft het ook nog heel abstract)
pi_150910046
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam) :)
pi_150910052
En toen overvloede nogmaals, was al eerder aangehaald maar toch. Zowel de combinatietest als de 20 weken echo zijn volledig vrijwillig. En voor beide onderzoeken geldt dat er gekeken wordt naar bepaalde afwijkingen. Ook voor de 20 weken echo moet je je, sec genomen van tevoren goed af vragen wat je zou doen met een negatieve bevinding.
  zondag 22 maart 2015 @ 14:09:01 #246
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150910111
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:06 schreef twist02 het volgende:

[..]

Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam) :)
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag op elk moment in het proces 'afhaken' natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
pi_150910129
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
Gendia in Antwerpen is dat. Maar er zijn ook ziekenhuizen die de afname verzorgen en die het dan opsturen daarheen.
  zondag 22 maart 2015 @ 14:10:01 #248
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150910140
Als je het toch 100% zeker wilt weten, silliegirl, dan kan je beter meteen voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan. :Y) (als dat überhaupt ergens wordt uitgevoerd zonder indicatie). De NIPT biedt ook niet 100% garantie.
pi_150910141
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
O+
pi_150910165
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht ;). En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Ja klopt, ik reageerde vooral op de opmerking dat ze geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie wilden laten doen :) En wilde daarom aangeven dat er dus ook nog andere opties zijn, zoals de NIPT
pi_150910351
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:10 schreef Mariposas het volgende:
Als je het toch 100% zeker wilt weten, silliegirl, dan kan je beter meteen voor de vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan. :Y) (als dat überhaupt ergens wordt uitgevoerd zonder indicatie). De NIPT biedt ook niet 100% garantie.
Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.

Heel eerlijk gezegd heb ik persoonlijk al niet zo'n behoefte aan de combinatietest. We zijn jong en geen risicogroep.Maar mijn vriend is er vrij stellig in (of was eigenlijk tot kort voor onze eerste echo) dat hij wil weten of het kind down heeft ja of nee.
Als hij dat echt wil, dan gaan we dus in overleg over hoe of wat. Het is ook zijn kindje, dus die beslissing neem je dan toch samen vind ik.
pi_150910726
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die is me te invasief en daar begin ik dus echt niet aan zonder indicatie en zelfs dan zou ik erover twijfelen. Omdat de NIPT niet invasief is zou ik dat doen, maar misschien volgen we ook wel gewoon de combi-test en dan pas NIPT test NL-route.

Heel eerlijk gezegd heb ik persoonlijk al niet zo'n behoefte aan de combinatietest. We zijn jong en geen risicogroep.Maar mijn vriend is er vrij stellig in (of was eigenlijk tot kort voor onze eerste echo) dat hij wil weten of het kind down heeft ja of nee.
Als hij dat echt wil, dan gaan we dus in overleg over hoe of wat. Het is ook zijn kindje, dus die beslissing neem je dan toch samen vind ik.
Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.

En sec genomen, een kans van 1 op 3000 blijft een kans van 1 op 3000. Ook al is die ongelofelijk klein, je hebt nooit definitief ja of nee.
pi_150911173
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je toch voor het NLse traject gaat, laat je vriend dan ook goed bedenken dat de combinatietest per definitie geen zekerheid geeft. Een verhoogde kans (en dus vervolgonderzoek) geldt vanaf 1:200 dus bijv. 1:4 of 1:150. En dus niet 1:3000, 1:500 maar ook niet 1:201.

En sec genomen, een kans van 1 op 3000 blijft een kans van 1 op 3000. Ook al is die ongelofelijk klein, je hebt nooit definitief ja of nee.
Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest. ;)

Mijn vriend moet er denk ik goed over ingelicht worden door de klinisch verloskundige, hij verwacht een eenduidig ja of nee, maar ik weet dat t niet zo werkt.
pi_150911254
Zijn jullie het wel eens wat jullie willen als het kindje een heel grote kans op down heeft?
S. 2014
J. 2016
pi_150911306
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn jullie het wel eens wat jullie willen als het kindje een heel grote kans op down heeft?
Dat is nog nooit ter sprake gekomen, we hangen meer op het "willen weten" nog.
pi_150911325
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook precies mijn probleem met de combinatietest. ;)

Mijn vriend moet er denk ik goed over ingelicht worden door de klinisch verloskundige, hij verwacht een eenduidig ja of nee, maar ik weet dat t niet zo werkt.
Ja dat zie je wel vaker idd dat mannen wat meer het idee hebben dat er een ja of nee uit komt. Al was het maar omdat de meeste vrouwen van jouw termijn de boekjes al wel gelezen hebben :P

Gister was het trouwens wereld downsyndroom dag, op 21/3. Goed gekozen datum :D hoewel die op de Amerikaanse datum-notitie beter werkt 3/21
  zondag 22 maart 2015 @ 14:52:37 #257
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150911726
Lijkt me inderdaad goed als je vriend goed wordt voorgelicht, maar ik snap goed dat hij duidelijkheid wilt. Logisch, wie wilt dat niet als je een test doet (en zeker een man :')). Maar heb je met hem al andere scenario's besproken? Er wordt getest op drie trisomieen. Maar heeft hij stilgestaan bij andere mogelijke afwijkingen, waarop niet wordt getest? Want het is niet zo dat, zelfs met 100% garantie op géén trisomie 13, 18 of 21, het kindje gezond is. Zelfs na een SEO zonder bevindingen kunnen er afwijkingen zijn die pas bij de geboorte aan het licht komen (of andersom: blijkt toch geen afwijking te zijn). Of, afwijkingen die tijdens de geboorte ontstaan.... Allemaal redelijk doemscenario, maar op zich een goed idee om met hem te bespreken.
pi_150911789
Even totaal wat anders tussendoor:

Het is ein-de-lijk gelukt om m'n bewegende buik op video vast te leggen! :D Hij golft echt helemaal heen en weer! O+
Dit was poging #352 ongeveer, vandaar dat ik het noemenswaardig vind :6 normaal gesproken houdt ze meteen op met bewegen als iemand anders kijkt of ik m'n telefoon pak }:|
pi_150911941
Wij hebben bewust gekozen voor de combinatietest omdat wij liever geen kindje met een ernstige afwijking willen. Van tevoren ook besproken 'wat als de uitslag slecht is'. En wij kregen ook daadwerkelijk een slechte uitslag (al is dat nog steeds relatief natuurlijk, 1:126 is nog steeds minder dan 1%). Ik ben blij dat wij de 'wat als' al besproken hadden en vooral ook dat er tegenwoordig de nipt is, die qua test voor zowel de moeder als het kind niets voorstelt. Of we ook een vlokkentest of vruchtwaterpunctie hadden laten doen weet ik niet, omdat onze 'kans' op zich niet zo groot was en die testen wel gedoe en risico met zich meebrengen. Gelukkig was de uitslag van de nipt wel goed, en daar waren we natuurlijk heel blij mee, maar ook als hij niet goed was geweest waren we 'blij' geweest met de duidelijkheid en de mogelijkheid om stappen te ondernemen. Het nadeel is alleen dat je twee weken in onzekerheid zit, en bij ons alles wb baby even on hold werd gezet (door onszelf)

Afgelopen week hadden we de 20 weken echo, vanwege hartafwijkingen in de familie ook spannend, en daar vroeg de verloskundige nog of we met de kennis van nu nog tevreden waren met onze keuze voor de combinatietest, maar een volgende keer zouden we precies hetzelfde weer doen, alleen dan liever met meteen een goede uitslag natuurlijk!

Wmb is dus vooral het 'wat als' gesprek belangrijk om te hebben, en op basis daarvan een beslissing te nemen om wel of niet te testen.
pi_150912173
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:54 schreef twist02 het volgende:
Even totaal wat anders tussendoor:

Het is ein-de-lijk gelukt om m'n bewegende buik op video vast te leggen! :D Hij golft echt helemaal heen en weer! O+
Dit was poging #352 ongeveer, vandaar dat ik het noemenswaardig vind :6 normaal gesproken houdt ze meteen op met bewegen als iemand anders kijkt of ik m'n telefoon pak }:|
*O*

Ik voel sinds 1,5e week wat bewegen, maar dat is allemaal nog aan de binnenkant helaas en zodra m'n vriend zijn hand erbij legt stopt hij direct :D
  zondag 22 maart 2015 @ 15:03:04 #261
259886 pessie
pi_150912179
Wij kiezen voor geen testen, we hebben ook geen seo gedaan. Deze zwangerschap wel weer besproken of we dat willen, ook met de vk besproken. De vk gaf aan wat we zouden doen bij een ernstige uitslag, nou niets. Verder wisten we al daar et groei echo's zouden volgen en dan bekijken ze ook altijd dingen. Wel met de termijn echo gekeken naar een goede sluiting van de schedel en ruggengraat.
We zijn allebei jong en behalve hoge bloeddruk bij onze ouders geen rare dingen.
pi_150912213
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:52 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me inderdaad goed als je vriend goed wordt voorgelicht, maar ik snap goed dat hij duidelijkheid wilt. Logisch, wie wilt dat niet als je een test doet (en zeker een man :')). Maar heb je met hem al andere scenario's besproken? Er wordt getest op drie trisomieen. Maar heeft hij stilgestaan bij andere mogelijke afwijkingen, waarop niet wordt getest? Want het is niet zo dat, zelfs met 100% garantie op géén trisomie 13, 18 of 21, het kindje gezond is. Zelfs na een SEO zonder bevindingen kunnen er afwijkingen zijn die pas bij de geboorte aan het licht komen (of andersom: blijkt toch geen afwijking te zijn). Of, afwijkingen die tijdens de geboorte ontstaan.... Allemaal redelijk doemscenario, maar op zich een goed idee om met hem te bespreken.
Hij realiseert zich dat minder dan ik. En ik realiseer me dat misschien te goed ook, waardoor ik die hele combinatietest nooit als geruststelling ga ervaren. Er kan nog zoveel
meer spelen. Maar ik wil daar dus niet teveel bij stil staan: dan ben ik me alleen maar zorgen aan t maken..
pi_150912437
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:03 schreef pessie het volgende:
Wij kiezen voor geen testen, we hebben ook geen seo gedaan. Deze zwangerschap wel weer besproken of we dat willen, ook met de vk besproken. De vk gaf aan wat we zouden doen bij een ernstige uitslag, nou niets. Verder wisten we al daar et groei echo's zouden volgen en dan bekijken ze ook altijd dingen. Wel met de termijn echo gekeken naar een goede sluiting van de schedel en ruggengraat.
We zijn allebei jong en behalve hoge bloeddruk bij onze ouders geen rare dingen.
Ik moet soms wel eens aan jou denken ja :D ik weet nog dat ik jullie rechte lijn daarin zo bijzonder vond om te horen bij je oudste. zo heel vaak hoor je het niet. En het stomme is dat ik juist wel heel erg vaak hoor dat mensen een combinatietest niet willen omwille van religieuze opvattingen bijvoorbeeld maar dat ze daarna de SEO niet eens overwegen om het niet te doen.

Over de wat-als nouja, zoals ik al zei, ook bij een seo moet je je dat afvragen. En dan nog dit, ik hoop niet dat iemand het ooit nodig heeft maar toch, http://www.hoeverder.info geeft informatie als je voor de keuze afbreken of uitdragen staat.
  zondag 22 maart 2015 @ 15:13:58 #264
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150912651
Ik moet zeggen dat ik de SEO meer zag als een leuk halfuurtje naar de baby kijken. :@ :@ Ook nog een dvd van de hele screening meegekregen. Mijn man maakte zich van te voren wel super zorgen zonder dat daar aanleiding voor was.
pi_150912881
Wij zijn erover uit dat we geen combinatietest willen. Ik dacht dat de 20-weken echo standaard was :X maar ik lees net van jullie dat we daar ook gewoon in mogen kiezen.
Even over nadenken!
  zondag 22 maart 2015 @ 15:22:09 #266
259886 pessie
pi_150912949
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik moet soms wel eens aan jou denken ja :D ik weet nog dat ik jullie rechte lijn daarin zo bijzonder vond om te horen bij je oudste. zo heel vaak hoor je het niet. En het stomme is dat ik juist wel heel erg vaak hoor dat mensen een combinatietest niet willen omwille van religieuze opvattingen bijvoorbeeld maar dat ze daarna de SEO niet eens overwegen om het niet te doen.

Over de wat-als nouja, zoals ik al zei, ook bij een seo moet je je dat afvragen. En dan nog dit, ik hoop niet dat iemand het ooit nodig heeft maar toch, http://www.hoeverder.info geeft informatie als je voor de keuze afbreken of uitdragen staat.
Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.
En ik kijk nu naar hoe nummer 3 rond scharrelt O+
  zondag 22 maart 2015 @ 15:23:14 #267
259886 pessie
pi_150912977
Oh ja rp had nog helemaal n iet gereageerd op je bloed verlies. WaWat lijkt mee daar eng zeg. Fijn daar er niets aan de hand was :*
  zondag 22 maart 2015 @ 15:29:21 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150913142
Wij hebben wel gekozen voor de combinatietest. Niet zozeer vanwege down, maar vooral door de andere 2 chromosomenafwijkingen waarna gekeken wordt. Die niet met het leven verenigbaar zijn.
pi_150913594
Ja die andere 2 zijn voor ons ook de reden. Ik heb van dichtbij mee gemaakt dat ze daar pas na de geboorte achter kwamen en dat heeft diepe indruk op mij gemaakt. (Nu iets van 15 jaar geleden, toen was er ook nog een stuk minder controle)
pi_150913853
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:23 schreef pessie het volgende:
Oh ja rp had nog helemaal n iet gereageerd op je bloed verlies. WaWat lijkt mee daar eng zeg. Fijn daar er niets aan de hand was :*
Dank je :*
pi_150914198
Bij de SEO kunnen er natuurlijk ook heel ander soort afwijkingen aan het licht komen dan bij de combinatietest. Bij de chromosomen-afwijkingen is de volgende beslissing meer een in de trant van "wel of niet laten komen", terwijl als je bij de SEO achter bijvoorbeeld een hartafwijking of schisis komt je voorbereidingen kunt treffen om je kindje zo goed mogelijk 'op te vangen'.
pi_150914427
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb nu ook 2x van zeer dichtbij meegemaakt hoe wel uitdragen is. En dat heeft ook bijzondere, "mooie" kanten. Uiteraard is er veel verdriet, maar is dat minder bij 14 weken dan bij 40? En wat nou als de echo apparatuur het wel mis blijkt te hebben? Ikddenk zelf dat et over "afbreken" soms wat simpel gedacht wordt.
En ik kijk nu naar hoe nummer 3 rond scharrelt O+
Niet uitdragen is puur klinisch gezien doorgaans beter. Een bevalling brengt risico's met zich mee, helemaal als het kind al overleden is voor de bevalling. Daarbij kan het slopend zijn als het kind niet direct overlijdt maar wanneer dit nog even duurt.
Maar goed, niets is ooit puur klinisch natuurlijk en de andere kanten zijn zo mogelijk veel belangrijker voor mensen.
pi_150914660
Wij hebben geen combinatietest gedaan i.v.m. onze leeftijd en geen risicogroep. Over SEO wel heel goed nagedacht voor we die gepland hadden. Ik vond het enorm spannend maar wilde het wel graag doen, vooral omdat, mocht er toch iets zijn, je je kan voorbereiden als er bijvoorbeeld na de bevalling gelijk ingegrepen moet worden.

Gelukkig kwam er bij ons niks uit maar ik realiseer me terdege dat je nooit een garantie op een gezonde baby hebt. Het heeft alleen totaal geen nut om daar nu over te gaan stressen dus ik geniet zoveel mogelijk van de zwangerschap, ik vind het zo bijzonder allemaal. O+
pi_150914691
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:55 schreef lunapuella het volgende:
Bij de SEO kunnen er natuurlijk ook heel ander soort afwijkingen aan het licht komen dan bij de combinatietest. Bij de chromosomen-afwijkingen is de volgende beslissing meer een in de trant van "wel of niet laten komen", terwijl als je bij de SEO achter bijvoorbeeld een hartafwijking of schisis komt je voorbereidingen kunt treffen om je kindje zo goed mogelijk 'op te vangen'.
Uiteraard. Maar ook de afwijkingen bij de seo kunnen niet met leven verenigbaar zijn. En ik merk toch echt dat er behoorlijk wat ouders zijn die de seo als een soort leuk momentje zien en daar helemaal niet bij stilstaan.
En wat bij een seo ook speelt zijn de softmarkers. waarnemingen die bij een x aantal aandoeningen kunnen passen maar wsl niets bijzonders zijn. Je gaat dan wel een onderzoekstraject in van x aantal weken met veel onzekerheid en de meest ernstige aandoeningen als doemscenario, terwijl er vaak niets aan de hand is.

En dan is er nog het geval dat de seo lang niet alles op spoort, zo worden bijvoorbeeld ruim de helft van de hartafwijkingen nooit opgespoord met de seo.

Imho nogal wat stof tot nadenken. Ik heb zelf wel een seo laten uitvoeren evenals een combinatietest en sta daar nog achter. Maar ik heb wel veel begrip voor ouders die ervoor bedanken. Ik heb ook de keerzijde meegemaakt van het vervolgtraject en das echt geen feestje.
pi_150914880
Even een berichtje vanuit het zkh, vannacht was ik al niet lekker en vanmorgen wakker met ik dacht buikgriep... Kreeg er alleen steeds meer kramp bij die ik echt weg moest zuchten, dus het zkh gebeld en die wilde dat ik langs kwam voor een Ctg :) hartslag van Frits is prima, maar ze konden toch duidelijk harde buiken meten, inmiddels hebben ze bloed afgenomen en urine word getest. Heb ook een cervixlengte meting gehad en die zag er op het eerste oog goed uit. Tegen de avond willen ze nog een keer meten en moet een nachtje blijven ter observatie...

Tot zover m'n dagboek :P
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150915161
Oei Klumsy, heftig zo ineens! Fijn dat alles met Frits goed lijkt te zijn en als er toch iets is ben je iig al op de goede plek. Sterkte. :*
pi_150915435
Ja ben blij dat ik hier ben, soms een half uur nergens last van en soms 2 keer in 5 minuten zulke heftige krampen dat ik ze echt weg moet zuchten... Vooral als ik iets ga verliggen. Lijkt erop dat elke vorm van beweging harde buiken veroorzaakt.
pi_150915589
Oei klumsy, dat is nog niet de bedoeling natuurlijk! Hopelijk wordt het allemaal weer wat rustiger en hobbel je nog gewoon een paar weken door.
  zondag 22 maart 2015 @ 16:33:22 #279
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150915698
Oei, klumsy.
Dit soort dingen zijn toch nog wel echt te vroeg voor jou. Hoeveel weken ben je nu?
Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden.
Rustig aan doen en probeer iets te doen wat ontspannend werkt. Stomme tijdschriften lezen enzo..
pi_150915795
Vandaag 33 weken, maar vooral omdat ik al een voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte houden ze me een nachtje hier... En met rust komt het goed, slaap vooral veel :)
pi_150917092
Hoeraaaa Cholula! *O* babyyyyy

nou als de maart baby's met keizersnede komen dan wil ik misschien liever een april baby haha.

En ik ben er nog hoor! Ik was lekker een middagje wandelen op het strand, wat een heeeeerlijk weer! Baby heeft hier nog geen behoefte om eruit te komen volgens mij, dus ik waggel nog even door :)

Wat betreft testen: Wij hebben ook direct de NIPT laten doen, zonder indicatie, en zijn naar Belgie gereden. We wilden het graag weten, en wij voelden meer voor een DNA test dan een kansberekening op basis van je leeftijd etc. Extra voordeel dat je dan met 12/13 weken al het geslacht weet, mocht je dat willen :Y Het kan tegenwoordig tegen betaling ook in NL.

Wij hebben het in Antwerpen bij Gendia laten doen, maar het kan ook in het Lucas Andreas in A'dam geloof ik.

Voor ons ging het niet zozeer om de kans op down, maar vooral op de andere twee chromosoom afwijkingen waarop wordt getest en waarbij het kindje niet of nauwelijks levensvatbaar is, trisomie 13 en 18. Hierbij kan je een zwangerschap voldragen en dan vervolgens een heel ziek kindje krijgen wat vervolgens binnen een jaar overlijdt, en dit leek ons allebei te heftig.
pi_150918037
Heftig Klumsy! Maar fijn dat ze je goed in de gaten houden. Sterkte!
pi_150918907
Klumsy, fijn dat ze jou en Frits goed in de gaten houden!

Combinatietest: niet laten doen, heel uitgebreid over gesproken samen. We waren het eens en het voelde goed. Maar beiden een gehandicapt gezinslid maakte de keuze voor ons misschien anders dan anderen zouden doen.

De 20-weken echo laten we wel doen, dat wordt een GUO ivm de handicap van gezinslid. Dit betreft een chromosoomafwijking. We laten de zwangerschap niet afbreken maar willen dat ons kind in dat geval goed opgevangen kan worden bij de bevalling. Dat de juiste mensen klaar staan om meteen te handelen.
pi_150919266
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....

Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop." O+
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.

Dus naast de boodschappen nu ook een iPad :)!
pi_150919745
Wat lief Malteser. O+
pi_150920021
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:
Zoals jullie misschien weten zit ik momenteel ziek thuis. Maar afgelopen week toch teveel gedaan en nu ligt mijn rug in de kreukels (bekend fenomeen, heb standaard 2x per week fysio). Dus nu moet ik veel plat liggen.
Man ging vanmiddag de boodschappen doen, zodat ik even kon gaan liggen. Komt hij thuis met een cadeau voor mij....

Een iPad Air 2 met bijbehorende case. "Super handig, omdat je nu veel moet liggen en een iPad is makkelijker in bed dan laptop." O+
Ik was helemaal ontroerd. We spraken er al langer over maar ik vond het zoveel geld terwijl we allebei ook een iPhone hebben en samen een goede laptop. Dus voelde een iPad als luxe die we eigenlijk niet nodig hadden.

Hij is al het geld waard O+
Overdag heb ik de laptop (dan is hij op z'n werk), maar s'avonds heeft hij hem. Dan heb ik de ipad :Y

Super lief van hem. Rustig aan voor jou! Hebben jullie Netflix? Dan heb je iets voor de verveling :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_150920045
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 16:36 schreef klumsy het volgende:
Vandaag 33 weken, maar vooral omdat ik al een voorgeschiedenis heb met vroeggeboorte houden ze me een nachtje hier... En met rust komt het goed, slaap vooral veel :)
dikke knuffel voor je :* geniet van het vele slapen! :z
  zondag 22 maart 2015 @ 18:52:55 #288
259886 pessie
pi_150920580
Maltezer wat lief van je man! Goed cadeau zeg!

Klumsy, goed uitrusten nu :*
pi_150923733
Smelt moment: de zus van mijn vriend heeft 3 kinderen, 2 meiden en een jongen. De oudste (8) en haar glimlach toen haar oom verklapte dat er een baby neefje of nichtje in mijn buik zat O+ O+ !
En nu belde ze net nog: of ze morgen op school mag vertellen dat haar lievelingstante een baby krijgt, want dat wil ze zo graag.
Dus ik al lachend; dat mag je wel hoor, Maar vergeet je er dan niet bij te noemen dat je oom ook een baby krijgt?" *hoezo? Die zit toch in jouw buik!*
Geweldig! *;
pi_150923954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:38 schreef Cholula het volgende:
Meld met baby uit de buik. Om de traditie van het overgrote deel van de 2015 maart babies in stand te houden is ook onze zoon met een keizersnee ter wereld gekomen!

De ontsluiting was na 12 uur een heul krappe 4 cm en Frits had een te vlakke hartslag en dipte daarnaast na een wee richting de 60bpm. In combinatie met zijn hoge ligging is toen besloten voor een ks.
Hij is geweldig, mooi en we zijn stapelverliefd op hem. O+

Voorlopig blijf ik hem hier Frits noemen, voor zijn naam in het echte leven staat mijn pm/DM open.
O+ *; O+ Heel erg gefeliciteerd! Mooie datum ook. Ik kom lekker bij en knuffel hem maar plat, jullie Frits!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kom nog even een foto laten zien van mijn mooie zoon :)
We liggen nog steeds in het ziekenhuis. Vandaag ligt hij onder de zonnebank want de billierubensdinges was net op het randje en hij is veel te sloom. Drinken is nog steeds lastig, maar er komt steeds wat verbetering in. Gisteravond heel veel kraamtranen gehad ("ik wil gewoon met hem naar huihuihuihuihuihuis") maar dat is nu wat beter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ Wat een mooi kindje. Met een duidelijk kapsel al! Sterkte jullie! :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:17 schreef kooks11 het volgende:

[..]

Zo vervelend hoofdpijn, want het legt je helemaal lam. Ik had in het begin van de zwangerschap veel last van migraine, de ergste aanval duurde meer dan 24 uur, incl. overgeven etc. Toen was ik echt klaar voor een abortus.

Een vriendin raadde me acupunctuur aan, ik was super sceptisch at first, maar baat t niet dan schaadt t niet, toch gegaan. En ik moet zeggen dat ik daarna geen migraine meer heb gehad.

Misschien een idee voor jou om ook eens te proberen? Sterkte!
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:49 schreef L-E het volgende:
Limone, heb ik bij jou al lopen leuren met mijn ikhadjarenlangdagelijkshoofdpijnennooitmeersindsikbijdechiropractorkom-verhaal? *) Vind het echt de moeite van het proberen waard, ik zweer erbij O+
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 09:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had het ook deze zwangerschap en omdat ik elke week wel een paar dagen aan de paracetamol zat, heb ik het over een andere boeg gegooid. Ik ben naar een osteopaat geweest en na 2 behandelingen heb ik maanden geen hoofdpijn gehad. Misschien ook iets voor jou?
Dank jullie! Ik ben bereid om alles te proberen. :)
pi_150924041
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:20 schreef Malteser het volgende:

Ach wat lief! Ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen. O+
pi_150924608
Wat een lief en praktisch cadeau Malteser! O+

Hoe gaat het nu, klumsy?

Hier een beetje onrustig dagje. In tegenstelling tot de hele week was Frits vandaag érg druk en m'n buik voelt erg gespannen en onrustig. Maar op zich niet echt iets om me zorgen om te maken, denk ik. We wachten het maar weer even af. Hij moet nog 4 dagen blijven zitten en dan ben ik 37 wk ;)
  zondag 22 maart 2015 @ 20:56:28 #293
259886 pessie
pi_150926033
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:35 schreef Fannetje het volgende:
Wat een lief en praktisch cadeau Malteser! O+

Hoe gaat het nu, klumsy?

Hier een beetje onrustig dagje. In tegenstelling tot de hele week was Frits vandaag érg druk en m'n buik voelt erg gespannen en onrustig. Maar op zich niet echt iets om me zorgen om te maken, denk ik. We wachten het maar weer even af. Hij moet nog 4 dagen blijven zitten en dan ben ik 37 wk ;)
Hij verbouwt nog even nu hij zijn eigen huis nog heeft ;)
Maar dat voelt inderdaad best naar, als alles zo gespannen is :*
pi_150926976
Ja, hij hangt alvast slingers op denk ik ;)
pi_150927726
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
Haha _O-
pi_150929581
Klumsy, da's toch even schrikken dan, maar fijn dat ze jullie goed in de gaten houden! :*

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fannetje het volgende:
"Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen" :Y ;)

Malteser wat lief van je vriend O+

sillie smelt-momentje inderdaad! O+ en die kinderlogica is ook zo heerlijk!
Zo wilde mijn nichtje (6) met d'r broertje trouwen. Toen m'n zus uitlegde dat dat eigenlijk niet kan, vroeg ze of mijn man al getrouwd was, 2 dagen nadat we getrouwd waren :') Dat 'tante Twist' getrouwd was wist ze wel, maar met wie die dan getrouwd was, was 'r even ontgaan
pi_150929720
Oh, en op de valreep hebben we vandaag toch nog besloten om een shoot met zwangere buik te doen O+
Beetje aan de late kant (om het te regelen), maar ben blij dat we het toch nog gaan doen! :s)
pi_150930045
Gefeliciteerd Cho! *O* *O* *O*
Fijn dat het bloedverlies niets te betekenen had, Reesespieces! Brrr, eng zeg!
Wat een ontzettend knap stuk MevrouwCactus, soooo cute!
Succes in het ziekenhuis klumsy, hopen dat je morgen helemaal gerustgesteld weer mag vertrekken!
Lijnloos, succes met je stomme bloedsuikerdingen!

Egoïstisch gejammer in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150938267
Sara, maar dat is ook heel erg spannend, die eerste echo. Ik voelde mij ook steeds naarder hoe dichterbij de echo kwam.

Malteser, wat ongelofelijk lief! En ik vind de iPad vele malen handiger als een tablet.

Klumsy, ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen in het ziekenhuis en vandaag weer gewoon naar huis toe mag!

Hier al vanaf 4 uur wakker en natuurlijk als je bijna weer slaapt gaat de wekker. Dan is het wel fijn dat ik alleen de ochtenden "werk" dan kan ik vanmiddag nog even terug naar bed als t nodig is.
Gelukkig hield de kleine mij gezelschap met wakker liggen, dan is het bijna leuk :)
pi_150938502
Sara laat het gaan. als het kut is ga je je heus niet minder kut voelen en als je het hartje ziet kloppen (wat morgen dus gaat gebeuren) baal je als een stekker dat je er niet van genoten heb. Droog je traantjes :* en morgen een foto posten van de kleine frummel
een dikke knuffel van een domme doos die zich soms ook teveel zorgen maakt
pi_150938543
Lieve sara heel veel succes met je echo. Dat wordt een mooie knipper en dan lekker genieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')