Dat zeg ik ook niet. Ik doel op de npmquote:Op zondag 22 maart 2015 12:16 schreef danic het volgende:
L-E, ik denk niet dat de 20 weken test tussen week 11 en week 14 gedaan wordt![]()
*rent weer weg*
Ah. Zo las ik het niet omdat er alleen werd gesproken over de vlokkentest en de 20 weken test. De npm is inderdaad tussen de 11 en 14 weken.quote:
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:52 schreef twist02 het volgende:
Cholula gefeliciteerd met jullie Frits!Fijn dat-ie het zo goed doet! Lekker genieten nu!
RP, dat was even schrikken, maar fijn dat de echo helemaal goed was!
@eten: ik volg over het algemeen de voorschriften wel op, maar maak me geen zorgen als ik een keertje per ongeluk wat 'verkeerds' binnen krijg hoor.
Ik moet om medische redenen al heel veel dingen laten staan, dus het voelt voor mij ook niet echt als een opgave ofzo. Al zou ik op het moment een moord doen voor een goede* biefstuk![]()
![]()
*in mijn ogen is dat een halfrauwe namelijk
@combinatietest: hier wel laten doen, omdat wij van mening zijn dat je het beste kunt zorgen dat je alle info hebt. En ik vond het wel een fijne gedachte dat je tegenwoordig de NIPT (=niet-invasief) kunt laten doen bij een verhoogde kans
Edit:
Oh, en de SEO was voor ons eigenlijk vrij vanzelfsprekend om die te laten doen, al hoeft dat inderdaad niet
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wij gaan denk ik ook de combinatietest laten doen. Vooral mijn vriend wil dat graag, maar we moeten het nog hebben over wat we dan doen bij een slechte uitslag... Ik wil dat gesprek wel eerst voeren voor er daadwerkelijk een slechte uitslag komt.
Mijn vriend zou trouwens in staat zijn om de NIPT meteen te willen en die zelf te betalen. Misschien kan dat inmiddels in NL ook.
Hoewel het mijn eerste zwangerschap is, is het ook hier heel herkenbaar!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Argh! Herkennen jullie dat? Dat je af en toe de schrik om het hart slaat omdat je in een helder moment beseft dat je niet alleen zwanger bent en moet bevallen, maar dat er ook echt een kínd bijkomt.![]()
Tijdens de zwangerschap van L had ik dat helemaal niet.
In Belgie kost het 500 euro volgens mij, en opzich is Antwerpen voor ons bijna naast de deur. Vriend en ik moeten er nog is voor gaan zitten.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:59 schreef twist02 het volgende:
[..]
Een collega van mij heeft dat ook laten doen (direct de NIPT). Ik weet dat zij daarvoor naar België gegaan zijn, maar ik weet niet zeker of dat met kosten te maken had, of dat het in NL nog helemaal niet kan..
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kan niet in NL, dan moet je naar België (Antwerpen, Gent of leuven.) Of naar Duitsland net over de grens. Kosten lopen per instelling uiteen maar liggen tussem 500 en 700 euro.
Hier vroeg de echoscopiste die de termijnecho deed ons dat dus wel, toen we aangaven de NPM te willen gaan doen. Standaard protocol. Als je namelijk allebei iets anders zou willen (zwangerschap beëindigen of niet) kom je, naast voor een heel lastige keuze te staan, ook nog eens in een discussie terecht die je dan misschien niet wilt voeren...quote:Op zondag 22 maart 2015 14:02 schreef Minarosa het volgende:
Wij hebben de NPM ook gedaan, als er een grote kans was dat er iets mis zou zijn had ik dat graag geweten (verder geen specifieke aanleiding, ik ben 28). Het 'wat als'-gesprek hebben we niet van tevoren gevoerd, dat was voor mijn gevoel voorbarig en onnodig stressvol, maar dat hangt echt af van hoe je daar zelf tegenaan kijkt.
Toen we zeiden dat we de NPM gingen doen kregen we wel van alle kanten horrorverhalen te horenEn bedankt voor de opbeurende woorden...
Wat fijn!quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik besefte trouwens dat ik me niet meer druk maak om een miskraam, ik heb er vertrouwen in. Gek genoeg sta ik er ook niet bij stil dat we een kind krijgen. Is dat heel gek?
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wij doen geen combinatietest. Nog wel even opnieuw over gehad. Maar bij een slechte uitslag willen we geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie, en een kindje met down syndroom is ook welkom. We vallen verder niet in de risico groep. We laten alleen de standaard seo doen.
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplichtquote:Op zondag 22 maart 2015 14:06 schreef twist02 het volgende:
[..]
Puur ter info want je moet het natuurlijk zelf weten: bij een slechte npm uitslag hoef je dus niet direct een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen hè? Je krijgt dan eerst de NIPT en die is niet-invasief.
En de npm is niet alleen voor Down syndroom, maar ook voor 2 andere syndromen (al zijn die heel zeldzaam)
Gendia in Antwerpen is dat. Maar er zijn ook ziekenhuizen die de afname verzorgen en die het dan opsturen daarheen.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:05 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Thanks! Weet je toevallig ook waar het kan in Antwerpen? Is dat in 't ziekenhuis of een prive kliniek?
quote:Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht. En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Ja klopt, ik reageerde vooral op de opmerking dat ze geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie wilden laten doenquote:Op zondag 22 maart 2015 14:09 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die 'tussenstap' is optioneel, niet verplicht. En je mag in elk moment in het proces afhaken natuurlijk, geen verplichting tot doorgaan met testen als je dat toch niet wilt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |