Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toequote:Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho!![]()
Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn. Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen.
![]()
Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc.En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico.
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe![]()
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
Die hebben een centrale keuken waar zoveel mogelijk in klaar gemaakt wordt en dan naar de overige restaurants gaat. Dus de pudding was ws niet door de kok gemaakt waar jij zat te eten.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen.
Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho!![]()
Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn. Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen.
![]()
Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc.En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico.
Nee, Zuid-Bevelandquote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef -Spring het volgende:
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...quote:Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan.
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfelquote:Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
Nou. Ik heb gegoogled voor ik het vroeg, maar het antwoord dat ik vond was uiteindelijk "vraag even naar de ingredienten want het wisselt". Dus deed ik dat. Het punt was ook niet dat het advies was om iets anders te kiezen, maar dat de kok zelf niet wist wat er in zat...quote:Op zondag 22 maart 2015 10:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
Gekookte room (letterlijke vertaling), met gelatine. Kan ook geen kwaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
Da's vlakbie idd. 3 km of zo.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee, Zuid-Beveland. Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop
.
Nahjah. Ik informeerde naar de chocolademousse, na even steggelen bleek daar rauw eiwit in te zitten. Toen vroeg ik "en in de panna cotta?" Meer bedoeldende op roomquote:Op zondag 22 maart 2015 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Panna cotta met ei?daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |