abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150904467
Lijnloos aan de klus! *O* En dat bloedsuikers prikken lijkt me ook mega irritant dus daar mag je best over klagen. Moet je ook een soort 'rapport' bijhouden om met je vk/gyn te bespreken?

Sillie, de kok die niet weet wat er in de pudding zit! :D Over pudding heb ik nog nooit nagedacht eigenlijk maar ik las hier laatst nog dat de kans dat je ziek gaat worden van rauw ei echt verwaarloosbaar is en dan ook nog eens geen effect heeft op de baby.
pi_150904476
Gelukkig dat alles goed was RP

Klumsy balen, beterschap :*

Lijn 28 weken al weer!

Cho wat fijn dat Frits het zo goed doet.

Sillie niet te veel zorgen maken. :*
Raar hoor dat zelfs de kok niet wist hoe het zat qua ingrediënten. Veel restaurants gebruiken helemaal geen rauw ei omdat salmonella voor ouderen & mensen met een zwakke gezondheid heel vervelend en zelfs gevaarlijk kan zijn. Tenminste zoiets zag ik laatst in zo'n kookprogramma. Maar zou het zelf idd ook even navragen maar bij toetjes zou ik er ook niet aan denken! :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150904505
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho! O+

Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn -O- . Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen. }:|

Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc. :') En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico. 8)7
Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe :')
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
pi_150904658
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waar was dat? Want naar zo'n restaurant hoef ik niet toe :')
Overigens is de kans dat er rauw ei zit in niet vers en zelfgemaakte pudding niet heel groot denk ik.
Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen. :N
  zondag 22 maart 2015 @ 09:52:00 #180
105850 Fuente
mamamuts
pi_150904738
Jaaaaah gefeliciteerd Cho *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150904774
Weer een verse baby! Gefeliciteerd Cholula! Geniet ervan.

En een prachtige foto van MwCactus! Nu wil ik ook haha! Sterkte met de kraam tranen nog..

Wat maf Sillie in dat restaurant. Dat zelfs de kok niet weet wat hij maakt is echt bizar. (Niet alleen voor zwangerschappen maar ook voor een allergie ofzo moet je dat toch weten.) Maar goed, hopelijk heb je nog wel een ander lekker toetje op?
pi_150904803
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha, een restaurant van de Amadore keten, zijn opzich meestal goed. Alleen deze dus niet. Ik ga er ook niet meer heen. :N
Die hebben een centrale keuken waar zoveel mogelijk in klaar gemaakt wordt en dan naar de overige restaurants gaat. Dus de pudding was ws niet door de kok gemaakt waar jij zat te eten.

Kromme zinnen, maar ik ben net wakker. :Z
pi_150904816
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
pi_150904829
Gefeliciteerd Cho! Ik ben benieuwd hoe hij heet, dus ik dm je even!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_150904888
Cholula, daar is hij dan, van harte gefeliciteerd! O+ Veel sterkte met herstellen!
pi_150904939
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:06 schreef silliegirl het volgende:
Gefeliciteerd met de kersverse baby Cho! O+

Gisteren uit eten geweest. Ik had rundvlees besteld en dat bleek tijdens het eten (het was nogal donker in 't restaurant) toch nog wel wat rood te zijn -O- . Mijn vriend heeft toen de rest maar opgegeten, maar ik maak me nu toch zorgen. }:|

Vervolgens wilde ik een toetje (pudding) maar wist niemand wat er in de pudding zat. Domme doos van een serveerster ook "waarom zou er een rauw ei in pudding zitten?" . Uiteindelijk
kwam de kok zelf uit de keuken (volgens mij hadden ze achter gezegd dat ik smetvrees ofzo had). Dus die kok een heel verhaal over niet ziek
worden van ei etc. :') En toen zei ik dus uiteindelijk maar "eh, maar het punt is vooral dat ik zwanger ben!"
Toen bleek ook de kok niet te weten wat er in de pudding zat en ik kreeg het dus ook niet, want te groot risico. 8)7
Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan. *O*
Professioneel gifmenger.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:12:41 #187
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150904981
Behalve de caramelpudding van een verpleeghuis waardoor in 1990 16 bejaarden overleden. :+

Overigens kan salmonella ook in producten zitten waarvan je het niet zo snel verwacht; groenten en fruit en het is ook voorgekomen in Brinta en Calvé pindakaas. Maar met rauw ei is het risico aanzienlijk groter (3 op de 10.000 eieren zijn besmet, dat is nog steeds vrij laag gelukkig).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150904991
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef -Spring het volgende:
Woon je op Walcheren, Sil? Ik net boven Goes.
Nee, Zuid-Beveland ;). Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop ;).
pi_150904993
Gefeliciteerd Cho! *O*
Sillie, niet te veel zorgen maken. :*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150905007
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn voor pudding. Wel voor bavarois (berucht in bejaardentehuizen) en mousse. Pudding is gewoon gekookt. Niks gevaarlijks aan. *O*
Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
pi_150905083
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, het was panna cotta. Weet ik veel wat ze daar precies in stoppen, vandaar dat ik het vroeg. Maar als ze het daar dan ook niet weten...
panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
pi_150905220
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

panacotta wordt gemaakt van slagroom, negen van de tien keer gepasteuriseerde, maar die tiende keer is ook niet erg want je moet panna cotta verwarmen voor het bereiden. Niet lullig bedoeld, maar ik zou er toch iets losser mee omgaan anders duren die negen maanden érg lang. Ik heb trouwens altijd mijn mobiel mee om even te googlen wat ergens in zit en of iets mag als ik twijfel
Nou. Ik heb gegoogled voor ik het vroeg, maar het antwoord dat ik vond was uiteindelijk "vraag even naar de ingredienten want het wisselt". Dus deed ik dat. Het punt was ook niet dat het advies was om iets anders te kiezen, maar dat de kok zelf niet wist wat er in zat...
pi_150905257
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Gekookte room (letterlijke vertaling), met gelatine. Kan ook geen kwaad.
Professioneel gifmenger.
pi_150905269
Ik kwam op andere hits uit via Google. Panna cotta maak ik geregeld zelf, betekent gekookte room. Rauw ei erin heb ik nog nooit gehoord :@
Maar ik bedoel het niet verkeerd, je hebt gelijk, bij twijfel niet doen :)
pi_150905300
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, Zuid-Beveland ;). Dan woon je vlakbij, ik kom van oorsprong uit Kloetinge, woon nu 20 km verderop ;).
Da's vlakbie idd. 3 km of zo. :)
  zondag 22 maart 2015 @ 10:38:40 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150905302
Panna cotta met ei? :D daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
pi_150905340
Maar jemig, een beetje kok weet toch wel hoe panna cotta bereid wordt en dus wat de ingredienten zijn, ook als hij het niet zelf heeft gemaakt? :')
pi_150905349
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Panna cotta met ei? :D daar heb ik nog nooit van gehoord, kom op Google ook geen recepten met ei erin tegen.
Nahjah. Ik informeerde naar de chocolademousse, na even steggelen bleek daar rauw eiwit in te zitten. Toen vroeg ik "en in de panna cotta?" Meer bedoeldende op room
Idd, maar de serveerster was toen de kok al halen.
  zondag 22 maart 2015 @ 10:47:53 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150905420
Gewoon voortaan ijs nemen, dan zit je eigenlijk wel safe. :) De kans dat gebruik wordt gemaakt van ongepasteuriseerde melk is wel heel ontzettend klein.
Ik ben er zelf wel redelijk makkelijk in, alleen tiramisu en bavarois zou ik laten staan. Maar wat cassandra zegt, als hè twijfelt niet nemen, want ik denk dat het toetje je dan niet lekker smaakt.
pi_150905470
Ongepasteuriseerde room maakt gekookt toch niet uit of wel? Als ik kook let ik daar nl niet op wat ik koop want word gekookt.

Overigens wil er wel eens een scheut likeur in panda cotta zitten,ik varieer ook wel eens. Mijn man is trouwens beledigd want ik maak nooit panna cotta voor hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')