Eigen meningen heb je wel vaker op een forum.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Eigen meningen en provocatie-TT _!
TT doet vermoeden dat iedereen het in dit topic met die mening eens is. Meningen door iemands strot rammenquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Eigen meningen heb je wel vaker op een forum.
quote:
Ligt het aan mij of komt Vettel sympathieker over in een Ferrari overal?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Had 'm nog niet gezien, en dan masr zeggen dat Duitsers geen humor hebben
Dat staat er helemaal niet, dat maak jij er van.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
TT doet vermoeden dat iedereen het in dit topic met die mening eens is. Meningen door iemands strot rammen
Ik denk dat hij na vorig seizoen door heeft dat hij niet onfeilbaar is. De gedoodverfde winnaar staat weer met twee benen op de grond. Het viel mij ook al op ja .quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:44 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of komt Vettel sympathieker over in een Ferrari overal?
Heb altijd een hekel gehad aan Vettel vanaf het begin van zijn carričre maar dit jaar komt hij compleet anders over. Ook in andere interviews.
dat is mijn mening, dat heb je wel eens op forumsquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet, dat maak jij er van.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat is mijn mening, dat heb je wel eens op forums [ afbeelding ]
quote:
Je had dezequote:Op donderdag 19 maart 2015 21:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Wacht maar tot ik de volgende TT te pakken heb
ja, dus de quota is al overschreden met deze en de Olavgod-TTquote:
Owja haha, die had ik ook al.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ja, dus de quota is al overschreden met deze en de Olavgod-TT
Blind very muchquote:Op donderdag 19 maart 2015 21:49 schreef hmmmz het volgende:
Die Olavgod TT is weggehaald zie ik nu
censuur
Ow lol, ik dacht dat dat in deze reeks wasquote:Op donderdag 19 maart 2015 21:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blind very much
Zijn zelfs 2 topics
SPT / 2015 Formula 1 GP's #7 - Australian Grand Prix - Olavgod!
SPT / 2015 Formula 1 GP's #6 - Australian Grand Prix - Olavgod!
WTF serieus!? Ik wil die ook wel op mijn kamer hebben staan. Dat zou namelijk betekenen dat ik multimiljonair was en een huis met hele grote kamers zou hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:16 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Deze had ik als kind op mijn kamer staan
Dat waren bazenauto'squote:Op donderdag 19 maart 2015 22:11 schreef Geralt het volgende:
Mooi rond allemaal zonder echt harde hoeken in het bodywork en redelijk simpele spoilers.
De lelijkste vond ik destijds met allemaal die flapjes over heel de auto. God wat was dat lelijk
Net zoals deze graflelijke BMW Sauberquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:11 schreef Geralt het volgende:
Mooi rond allemaal zonder echt harde hoeken in het bodywork en redelijk simpele spoilers.
De lelijkste vond ik destijds met allemaal die flapjes over heel de auto. God wat was dat lelijk
Ik kan mij herinneren dat de Williams BMW zo'n auto was.. echt overal zaten vleugeltjes.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:11 schreef Geralt het volgende:
Mooi rond allemaal zonder echt harde hoeken in het bodywork en redelijk simpele spoilers.
De lelijkste vond ik destijds met allemaal die flapjes over heel de auto. God wat was dat lelijk
Op schaal, bijgoochem.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
WTF serieus!? Ik wil die ook wel op mijn kamer hebben staan. Dat zou namelijk betekenen dat ik multimiljonair was en een huis met hele grote kamers zou hebben
Zie de reactie boven jequote:Op donderdag 19 maart 2015 22:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan mij herinneren dat de Williams BMW zo'n auto was.. echt overal zaten vleugeltjes.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:21 schreef Meike26 het volgende:
W.b.t waren de auto's uit de jaren 2000 tot 2005 allemaal wel mooi, behalve dan die gegroefde banden. Ik blijf de Arrows A21 en A22 één van de mooiste F1's vinden van de afgelopen 20 jaar. Zowel qua aerodynamica (hoekige lijnen + mooie 'flow' naar de sidesidepods) als ook de kleurstelling zwart oranje stond de auto bijzonder goed !
[ afbeelding ]
quote:
Dit was echt een grafbak. (Die Mild Seven livery vond ik mooier op de Tyrell in 95 en pas echt mooi worden in het lelijke neuzen tijdperk van 2003-2006) Die 94 spec Ferrari was wel genot, maar de allereerste West McLaren was de beste ooit naast de Gold Leaf Lotus (Ja die vind ik mooier dan de JPS Lotusquote:Op donderdag 19 maart 2015 22:09 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
En Joske zn auto was ook erg mooi
Only in 'Murica dat je zo in een grote raceklasse kunt rijden.quote:
Wat jij zegt kan meespelen, maar bij mij leeft ook sterk het idee dat de houding van heel RBR daarmee te maken heeft. Dat eindeloze geschop tegen FIA, het F1-wereldje in zijn algemeen, wedstrijdleiding, concurrenten, leveranciers etc.. dat slaat vroeg of laat toch ook over op je coureurs?quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij na vorig seizoen door heeft dat hij niet onfeilbaar is. De gedoodverfde winnaar staat weer met twee benen op de grond. Het viel mij ook al op ja .
Dat komt ook een groot deel door de breedte van de auto's. Hoe breder ze zijn hoe sneller het eruit ziet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
De auto's van eerste helft jaren negentig ('91-'95) blijf ik de mooiste vinden. Mooie ronde lijnen, simpele elegante designs die snelheid uitstralen. In combinatie met kleurrijke, opvallende liveries.
Haterquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:30 schreef Atreidez het volgende:
Wat heeft Juan Pablo nou met F1 nieuwtjes te maken... Ik hoopte toen ik t zag al dat ie onverwacht een stoeltje had voor de volgende race bij Sauber omdat ie met een paar miljoen bij Monisha aangebeld had ofzo, maar tis gewoon een bash actie
Ferrari bouwde in die tijd niet de beste auto's, maar wel de mooiste! Onder andere de 641/2, 643 (De vrachtwagen volgens Prost) en de 412T2.quote:
Vond ik ook erg leuk ja. In de race zijn de auto's nog steeds meer dan een seconde langzamer dan in 2013.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:25 schreef Atreidez het volgende:
Het meest nieuwswaardige bericht vond ik nog dat Pirelli zei dat er ronderecords gebroken gaan worden Dit jaar. Ze zaten er 6 secondes boven in Melbourne
http://www.racexpress.nl/(...)-moeten-zijn/n/65369quote:“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”
Uitgegeven door Casper Bekking • 21 maart 2015 05:04 • Print artikel
Na jaren van relatieve radiostilte over zijn carričre bij het Ferrari F1 Team, heeft Rubens Barrichello van zich laten horen. De Braziliaan was tussen 2000 en 2005 teamgenoot van Michael Schumacher bij de Scuderia, in de periode dat de illustere Duitser vijf opeenvolgende titels pakte. De rolverdeling binnen het Italiaanse team was altijd helder: Schumacher moet winnen, Barrichello krijgt de kruimels. Dat resulteerde regelmatig in controversiële momenten en teamorders. Dat zit de Braziliaan nog altijd niet lekker.
Rubens Barrichello
“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”, legde Barrichello uit op de Braziliaanse Bandeirantes Television. Het meest bekende voorbeeld is de Grand Prix van Oostenrijk in 2002, toen de Braziliaan in de laatste meters plaats moest maken voor de Duitser: “Ik zou hem er niet voorbij laten maar ik ontving informatie van Ferrari waardoor ik ging nadenken. Daardoor haalde ik mijn voet van het gas.”
Hoewel de ervaren rijder meer dan 320 Grands Prix heeft gereden, werd hij altijd gezien als de tweede viool en de langzamere rijder naast Michael Schumacher: “Dat maakt me niet uit, maar het raakt me als ze over mijn familie praten”, aldus familiemens Barrichello.
hoe verzinnen ze hetquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.
Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:
FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1
Echt heel erg zinnig.
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.quote:
Zolang er coureurs blijven die willen dokken voor dit soort klassen kan de FIA het gewoon makenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.
Hallo Jumbo!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:00 schreef Geralt het volgende:
Ik lees die berichten overal over een mogelijke verkoop van TR aan Renault. Ik zeg doe maar en dat met gele livery aub
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:32 schreef Bluurgh het volgende:
Tja ze geven niet voor niks het kampioenschap extra veel punten voor de superlicentie. Het klinkt alsof ze dat alleen doen zodat de serie niet kan falen, maar met zo weinig beschikbare stoeltjes heb je tegenwoordig ook niet zoveel aan een F2 kampioenschap..
Laten ze dan eerst maar eens weer 28 auto's in de F1 krijgen, dan is er iig wat meer ruimte
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.
En dan krijg je in theorie dus twee gelijkwaardige series, de ene serie geeft je alleen twee keer zoveel licentiepunten als de andere en zo kunnen ze dus moedwillig concurrerende series de nek omdraaien want waarom zou je FR3.5 rijden als je met het kampioenschap 30 punten verdient (wat niet genoeg is voor een superlicentie) terwijl je in de F2 met een 3e plek in het kampioenschap 40 punten krijgt (wat dus wel genoeg is voor een superlicentie)..
Nee, De F2 is van de FIA. GP2 is van Bernie en de F2 wordt een directe concurrent. Het is niet voor niets dat Berger stopte bij de F3 en niet verder ging met de F2 op de kaart zetten. Hij wilde geen gevecht met Bernie aangaan. Dat doet nu Stefano Domenicali. Het zou ook een goedkopere klasse dan de GP2 moeten worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:33 schreef lasters het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!
De route FR2.0 -> FR 3.5 -> F1 kun je wel wegstrepen. Met het nieuwe puntensysteem zul je meerdere jaren FR 3.5 moeten doen om überhaupt kans te maken op de F1, dus die route zal wel via de GP2 of F2 gaan lopen. Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.
Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:
FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1
Echt heel erg zinnig.
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.
Gasly is ook RB junior en rijdt dit jaar in de GP2. Stoneman zal na de FR 3.5 ook wel naar de GP2 gaan. Het traject via de FR 3.5 direct naar de F1 werkt niet meer, dus daar zal in het vervolg altijd de GP2 (of later F2) tussen zitten. Dus ook voor de RB junioren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.
Zit waarheid in, RBR is geen Ferrariquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Fraaie column van Bill Buxton over de dreigementen van Red Bull:
https://willthef1journo.w(...)ants-to-quit-let-it/
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, ardenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, arden
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.
Nee, maar wel van paydrivers die er niets van kunnen, zoals een Canamassas, Gonzales of Haryanto om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.
Dus die punten gaan ze wel halen ben ik bang. Ik denk dat dit echt het probleem van de paydrivers niet gaat oplossen.
Vandaar de F2. Die zou een stuk goedkoper moeten zijn dan de GP2, waardoor talenten zonder veel geld kunnen doorstromen. Maar dan moeten de F1 teams die wel accepteren en moet de F1 dus goedkoper of de 'kleinere' teams moeten genoeg geld krijgen om zonder die paydrivers te kunnen bestaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:47 schreef Geralt het volgende:
Mja, toch denk ik dat men het anders aan zou moeten pakken. Zo kun je geen echte talenten meer snel doorstromen naar de F1 en ik denk dat talenten als een Max goed voor de sport zijn. Zeker als de resultaten ook komen straks.
Om dat dan maar meteen de nek om te draaien is niet de kant die ze op zouden moeten lijkt me.
Of de GP1 ;-)quote:
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurrerenquote:Op zondag 22 maart 2015 07:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jaaaaaa... Een concurrerende klasse naast de F1!
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebbenquote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad.
Ik zie overigens wel ruimte voor een extreme klasse. Iets simpels dat hard klinkt en nog harder rijdt. Een soort tegenhanger voor het high tech gebeuren van de F1.
Had ik vandaag al een keer V12 gezegd? Nee hč?
Of verplicht met productiemotoren rijden.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:11 schreef lasters het volgende:
[..]
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of verplicht met productiemotoren rijden.
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:15 schreef lasters het volgende:
[..]
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.
In de F1 niet. Maar ernaast misschien wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:18 schreef lasters het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....quote:Op zondag 22 maart 2015 09:59 schreef lasters het volgende:
[..]
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebben
Bestaat er een format GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.quote:
Maar wat houdt dat dan ongeveer in, GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.
Nee, maar nu welquote:Op zondag 22 maart 2015 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is.
Dat was ook mijn punt, Ferrari gaat niet weg uit de F1. Zoals je zegt liggen ze tot 2020 conctractieel vast aan F1 en daarbij gaan ze om hun geschiedenis in de F1 niet weg.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:22 schreef Sinister-D- het volgende: En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....
Goeie vraag maar we hebben het over Ecclestone, dan zal het wel ongeveer zoals de F1 zijn 20 jaar geleden aangezien die kerel vastgeroest zit in het verledenquote:Op zondag 22 maart 2015 10:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar wat houdt dat dan ongeveer in, GP1?
En uitgezonden door de BBCquote:Op zondag 22 maart 2015 11:03 schreef Geralt het volgende:
Volgende week weer in de kroeg kijken. Nu tenminste op een normaal tijdstip.
Jepquote:
Soortement van Superleague Formula bedoel je....?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
Ik zie overigens wel ruimte voor een extreme klasse. Iets simpels dat hard klinkt en nog harder rijdt. Een soort tegenhanger voor het high tech gebeuren van de F1.
Had ik vandaag al een keer V12 gezegd? Nee hč?
A1GP was nog wel een tijdje leuk. Die SLF heb ik altijd een idiote klasse gevonden. Leuke auto's hoor, maar hoe is de combinatie voetbal-autosport in godsnaam logisch?quote:Op zondag 22 maart 2015 11:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Soortement van Superleague Formula bedoel je....?
A1GP, ook zo'n succes, net als Formula Acceleration 1..... In het verleden had je in Engeland nog de Formula Aurora waar met tweedehands F1 auto's gereden werdt, maar dat zie ik met de huidige complexe auto's ook niet meer gebeuren.
Met Sjeik ali baba maktoem maktoem al maktoemi al maktoem of zoiets dergelijksquote:
Gentlemen, for the pride of your nations... Start your engines!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met Sjeik ali baba maktoem maktoem al maktoemi al maktoem of zoiets dergelijks
Zo jammer was dat, was een waardige vervanging voor de F1 in de winter. Ook waren de kaartjes iets aantrekkelijker geprijsd.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gentlemen, for the pride of your nations... Start your engines!
En toen besloten ze over te stappen op veel te dure auto's. Hop, klaar.
Keek ik ook altijd in de winter. Mooie overbrugging inderdaad. Het duurde voor mn gevoel dan minder lang tot het weer maart wasquote:Op zondag 22 maart 2015 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo jammer was dat, was een waardige vervanging voor de F1 in de winter. Ook waren de kaartjes iets aantrekkelijker geprijsd.
Had altijd hetzelfde gevoel bij A1GPquote:Op zondag 22 maart 2015 11:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Keek ik ook altijd in de winter. Mooie overbrugging inderdaad. Het duurde voor mn gevoel dan minder lang tot het weer maart was
quote:Op zondag 22 maart 2015 11:24 schreef Geralt het volgende:
Ik weet nog dat Hulkenberg daar zo een beetje alle races won.
Was wel een stoere overwinning!quote:Op zondag 22 maart 2015 11:31 schreef WEST het volgende:
[..]
deze week ik ook nog wel goed te herinneren.
Dat wordt een vol weekend dan. Euro F3 rijdt ook al.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:30 schreef Ferry_76 het volgende:
De FA1 is samengegaan met de Auto GP en rijdt in Juli op Zandvoort in het voorprogramma van de DTM lees ik net.
De FA1 rijdt met de Lola B05/52, inderdaad de originele A1GP auto. (En volgens Jos Verstappen de slechtste auto waar hij ooit in heeft gereden.)
VT2 en 3 worden uitgezond op BBC2, VT1 heb ik niet in de tv gids zien staan.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:12 schreef lasters het volgende:
[..]
Jep
Twijfel alleen of ze ook nog de trainingen doen
Beter, VT1 is meestal toch een stukje minder interessant. Ik kijk alleen VT3, de andere trainingen sla ik meestal toch overquote:Op zondag 22 maart 2015 11:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
VT2 en 3 worden uitgezond op BBC2, VT1 heb ik niet in de tv gids zien staan.
Aldus de website van circuit Zandvoort. Dat wordt een leuk weekend!quote:Niet alleen wordt het publiek getrakteerd op een recordaantal van 24 gelijkwaardige 500-pk krachtige bloedsnelle DTM-bolides. Ook komt de spektakelserie vaker in actie. De brullende raceauto’s zullen namelijk twee races rijden tijdens het Zandvoortse weekend. Met de toevoeging van wedstrijden van het FIA Formula 3 European Championship, de internationale AUTO GP series, de Porsche Carrera Cup Deutschland en de Supercar Challenge wordt het 15e DTM weekend op Circuit Park Zandvoort een echt hoogtepunt van de zomervakantie.
wordt een heel leuk weekendquote:Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Aldus de website van circuit Zandvoort. Dat wordt een leuk weekend!
inderdaad. Is wel een overweging waard om daar naar toe te gaan.quote:
Prijzen vallen ook nog wel mee, 22 eurie voor weekendkaarten op de duinen!quote:Op zondag 22 maart 2015 12:05 schreef WEST het volgende:
[..]
inderdaad. Is wel een overweging waard om daar naar toe te gaan.
en het valt een week voor vertrek naar nijmegen en er is geen F1.
En daar heb je ook nog veel beter uitzicht dan op die dure tribunes.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef lasters het volgende:
[..]
Prijzen vallen ook nog wel mee, 22 eurie voor weekendkaarten op de duinen!
quote:Op zondag 22 maart 2015 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Aldus de website van circuit Zandvoort. Dat wordt een leuk weekend!
Oh dat is een mooie prijs. Eens zien of m'n zwagers ervoor te porren zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef lasters het volgende:
[..]
Prijzen vallen ook nog wel mee, 22 eurie voor weekendkaarten op de duinen!
Het zal voor mij dan alleen de zondag zijn. Om nu 2 dagen van Zwolle naar (haarlem) zandvoort te rijden is ook zo wat.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:17 schreef lasters het volgende:
[..]
Prijzen vallen ook nog wel mee, 22 eurie voor weekendkaarten op de duinen!
Die was mooi ja. Zelfde actie als de race ervoor en toen ging het mis. Het bier vloog hier door de kamer op het moment in dit filmpjequote:Op zondag 22 maart 2015 11:31 schreef WEST het volgende:
[..]
deze week ik ook nog wel goed te herinneren.
overnachting erbijquote:Op zondag 22 maart 2015 12:28 schreef WEST het volgende:
[..]
Het zal voor mij dan alleen de zondag zijn. Om nu 2 dagen van Zwolle naar (haarlem) zandvoort te rijden is ook zo wat.
Op het strand slapen met de zandvlooien.quote:
kan maar hotelkamers zullen wel duur zijn. Vroeger deden we het nog wel op de camping die er naast ligt.quote:
stayokay in Haarlem ?quote:Op zondag 22 maart 2015 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
kan maar hotelkamers zullen wel duur zijn. Vroeger deden we het nog wel op de camping die er naast ligt.
Niet alleen duur, er is nu al bar weinig meer vrij zo te zien. Al die raceteams moeten natuurlijk ook ergens overnachten!quote:Op zondag 22 maart 2015 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
kan maar hotelkamers zullen wel duur zijn.
ook dat.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet alleen duur, er is nu al bar weinig meer vrij zo te zien. Al die raceteams moeten natuurlijk ook ergens overnachten!
Dan wil je het graag zien ja.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:53 schreef Jigzoz het volgende:
Twee jaar geleden zaten we op zondagmiddag in de trein met een meisje dat drie dagen heen en weer vanuit Limburg naar Zandvoort was gereisd voor de DTM. Dan wil je het wel heel graag zien.
Ik heb de mazzel dat ik relatief dichtbij woon. Ruim uurtje reizen van deur tot circuit. Bovendien heb ik een trajectkaart aangezien ik daar in de buurt werk. Kost me dus al met al eigenlijk alleen de toegangskaarten.quote:Op zondag 22 maart 2015 12:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Dan wil je het graag zien ja.
maar ik ga geen 3 keer 40 euro betalen voor een treinreis dan maar zo'n hostel.
dat heb ik ook eens gedaan met 3 kameraden van me tijdens de Masters in 2000 ofzo, toen de kaartjes nog gratis te krijgen waren bij sigaretten handelaren (ik weet niet meer precies wanneer maar het was editie met een demo van Max Biaggi die nog op z'n muil ging met de Duc 500cc, en een demo van het Ferrari F1 team). Vrijdag avond met de trein op, nachtje op het strand vertoeven, zaterdags Masters. Eerst wat op café gezeten, om vervolgens een strandstoel te lenen om op te maffen, nog geen half uur later komt de dronken uitbater van zo'n strandkeet aanzetten met een aluminium honkbalknuppel om ons met een hoop geweld weg te bonjouren 1 van ons had z'n schoenen uitgedaan en langs de strandstoel gezet en deze in alle tumult vergeten maar durfde niet meer terug te gaan om ze te halen, heeft ie de hele dag op goedkope plastieken strandslippers over het circuit gestruind conclusie: fix een slaapplaats voordat je gaatquote:Op zondag 22 maart 2015 12:40 schreef Beach het volgende:
[..]
Op het strand slapen met de zandvlooien.
Meisjes die autosport kijkenquote:Op zondag 22 maart 2015 12:53 schreef Jigzoz het volgende:
Twee jaar geleden zaten we op zondagmiddag in de trein met een meisje dat drie dagen heen en weer vanuit Limburg naar Zandvoort was gereisd voor de DTM. Dan wil je het wel heel graag zien.
Hmja, in principe wel. Jammer alleen dat deze zelf nogal op een auto leek.quote:
Dat is sowieso altijd goedquote:
qua omvang? Of had ze een kin ter grootte van een motorkap?quote:Op zondag 22 maart 2015 13:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, in principe wel. Jammer alleen dat deze zelf nogal op een auto leek.
Beide. Heel veel pk's ook.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
qua omvang? Of had ze een kin ter grootte van een motorkap?
Die komt niet toevallig uit Limburg hč? Dat zou wel een beetje kut zijn...quote:Op zondag 22 maart 2015 13:06 schreef Geralt het volgende:
Is Meike26 eigenlijk de enige vrouwelijke user in de F1 topics hier? Volgens mij wel toch?
Geen ideequote:Op zondag 22 maart 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die komt niet toevallig uit Limburg hč? Dat zou wel een beetje kut zijn...
zolang de uitlaatgassen maar niet stinkenquote:
Sally?quote:Op zondag 22 maart 2015 13:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zolang de uitlaatgassen maar niet stinken
En Geralt : nee, een redactielid ook, ben haar naam kwiijt
PSM?quote:
quote:
Moet een bekend gevoel zijn voor jou.quote:
die bedoelde ik ja zat met Peggy in mijn hoofd maar was ervan overtuigd dat dat fout wasquote:
Het jaar ervoor Frankrijk en erna Zwitserland. Lag niet aan Hulkenberg, maar aan de engineer die de auto's afstelde. Was al die jaren dezelfde persoon.quote:Op zondag 22 maart 2015 11:24 schreef Geralt het volgende:
Ik weet nog dat Hulkenberg daar zo een beetje alle races won.
Het was inderdaad hetzelfde race team wat het personeel leverde voor die landen.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het jaar ervoor Frankrijk en erna Zwitserland. Lag niet aan Hulkenberg, maar aan de engineer die de auto's afstelde. Was al die jaren dezelfde persoon.
Met 35 man de Tarzan in ziet er wel beter uit dan de Masters de afgelopen jaren heeft gekend!quote:Op zondag 22 maart 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
AutoGP heeft trouwens niet echt een indrukwekkend startveld. 13 auto's vorig jaar.
F3 heeft wel echt een enorme inschrijvingslijst. Zouden die allemaal ook echt gaan rijden? 35 formulewagens die de Tarzanbocht induiken zou wel echt fantastisch zijn.
Het zou heel tof zijn, maar ik weet niet of de regels het toestaan dat er 35 auto's racen. Dat wordt echt proppen.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:28 schreef lasters het volgende:
[..]
Met 35 man de Tarzan in ziet er wel beter uit dan de Masters de afgelopen jaren heeft gekend!
Levert waarschijnlijk crash op in de Tarzan. Of een lompe actie in het middenveld zoals een paar jaar geleden toen ze de muur inschoven voor de Tarzanquote:Op zondag 22 maart 2015 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zou heel tof zijn, maar ik weet niet of de regels het toestaan dat er 35 auto's racen. Dat wordt echt proppen.
waarom zou dat niet mogen? Heb wel meer auto's op CPZ zien racen.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zou heel tof zijn, maar ik weet niet of de regels het toestaan dat er 35 auto's racen. Dat wordt echt proppen.
De kans dat ze er allemaal schadevrij uitkomen is minimaal inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 13:34 schreef lasters het volgende:
[..]
Levert waarschijnlijk crash op in de Tarzan. Of een lompe actie in het middenveld zoals een paar jaar geleden toen ze de muur inschoven voor de Tarzan
In formuleklasses?quote:Op zondag 22 maart 2015 13:36 schreef WEST het volgende:
[..]
waarom zou dat niet mogen? Heb wel meer auto's op CPZ zien racen.
Nee toerwagens. Was ook een endurance race.quote:
Maakt niks uit toch, we hebben al een junior in de F1 zitten die nog jaaaaren mee kanquote:Op zondag 22 maart 2015 13:51 schreef Jigzoz het volgende:
Wacht, is Daniel de Jong serieus de enige Nederlander die volgend jaar in een juniorklasse rijdt?
55 Auto's tijdens de Historic GP. Wel drie rode vlaggen tijdens de eerste drie starts zo uit mijn hoofd. De laatste auto's op de grid stonden halverwege Bos Uit.quote:
idd, Visser, Van Buuren en De Vries in de 3.5quote:
Als je dit zo ziet, wat is de Formule 1 anno nu idd wat saaier. Je merkt gewoon dat ze niet volle gas racen door het banden sparen enz. Och, met Max Verstappen verwacht ik veel spektakel de komende jaren.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:24 schreef Breaker.Faker het volgende:
Mooi filmpje op gpupdate van de Grand Prix van Duitsland in 2000. Toen de formule 1 nog echt een raceklasse was.
http://www.gpupdate.net/n(...)n-duitsland-in-2000/
Zou dit jaar gecombineerd worden met de FA1 Accelaration om het startveld te vergroten. Zijn tenslotte dezelfde auto's (voormalig A1GP).quote:Op zondag 22 maart 2015 13:27 schreef Jigzoz het volgende:
AutoGP heeft trouwens niet echt een indrukwekkend startveld. 13 auto's vorig jaar.
F3 heeft wel echt een enorme inschrijvingslijst. Zouden die allemaal ook echt gaan rijden? 35 formulewagens die de Tarzanbocht induiken zou wel echt fantastisch zijn.
Ah, goeie zaak.quote:Op zondag 22 maart 2015 14:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zou dit jaar gecombineerd worden met de FA1 Accelaration om het startveld te vergroten. Zijn tenslotte dezelfde auto's (voormalig A1GP).
Pas bij het zien van oude beelden besef je dat het echt poep is tegenwoordigquote:Op zondag 22 maart 2015 14:24 schreef Breaker.Faker het volgende:
Mooi filmpje op gpupdate van de Grand Prix van Duitsland in 2000. Toen de formule 1 nog echt een raceklasse was.
http://www.gpupdate.net/n(...)n-duitsland-in-2000/
Inderdaad. Al is het wel prettig dat nu de banden - als het goed is - niet meer rondstuiteren. Maar je kunt wel erg goed zien dat ze tegenwoordig nog nauwelijks pushen. Daardoor ook weinig spins of uitstapjes naast de baan. Plus dat de grindbakken wat spektakel konden toevoegen.quote:Op zondag 22 maart 2015 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Pas bij het zien van oude beelden besef je dat het echt poep is tegenwoordig
Die uitloopstroken zouden inhaalacties juist beter mogelijk moeten maken. Dan kun je nog eens doorschieten.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:23 schreef Gort het volgende:
[..]
Inderdaad. Al is het wel prettig dat nu de banden - als het goed is - niet meer rondstuiteren. Maar je kunt wel erg goed zien dat ze tegenwoordig nog nauwelijks pushen. Daardoor ook weinig spins of uitstapjes naast de baan. Plus dat de grindbakken wat spektakel konden toevoegen.
Gelukkig hebben we de beelden nog.
quote:Op zondag 22 maart 2015 20:26 schreef Beach het volgende:
Rondenlang achter iemand hangen om vervolgens met je pitstop er langs te gaan ja.
De goede oude tijd
Hoppa. Mooie analyse.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even een korte telling van het aantal inhaalacties geeft:
[ afbeelding ]
Dan liever rondjes lang achter iemand aan pushen, dan wordt er nog geraced. Nu rijden ze echt niet meer zo lang vlak achter iemand aan.
En dan nog de DRS-overtakes eruit vissen en je komt helemaal van een koude kermis thuis.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even een korte telling van het aantal inhaalacties geeft:
[ afbeelding ]
Dan liever rondjes lang achter iemand aan pushen, dan wordt er nog geraced. Nu rijden ze echt niet meer zo lang vlak achter iemand aan.
5 daarvan waren vlak na de safetycar, 1 was vlak na een pitstop op vers rubber. Dan blijft over: Kimi die Sainz pakt, Perez die eindelijk Button pakt (mooi gevecht geweest) en Sainz vs Ericcsson (welke ik niet meer echt voor de geest kan halen).quote:Op zondag 22 maart 2015 21:04 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
En dan nog de DRS-overtakes eruit vissen en je komt helemaal van een koude kermis thuis.
Niks mis met DRS. Het is alleen niet meer effectief omdat de banden zo verrot zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:04 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
En dan nog de DRS-overtakes eruit vissen en je komt helemaal van een koude kermis thuis.
Geveild, verkocht of zoiets...quote:Op zondag 22 maart 2015 21:40 schreef Waffle het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar die a1gp auto's gemaakt door Ferrari zijn gebleven?
nee die Ferraris staan gewoon ergens in een loodsquote:
Niks pushen. Gewoon wachten totdat iemand naar de pits gaat. Dan vond ik 2010 beter. Betere banden en geen tankstops. En meer gevechten op de baan.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even een korte telling van het aantal inhaalacties geeft:
[ afbeelding ]
Dan liever rondjes lang achter iemand aan pushen, dan wordt er nog geraced. Nu rijden ze echt niet meer zo lang vlak achter iemand aan.
Maar ze staan niet nog steeds stil toch?quote:Op zondag 22 maart 2015 21:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
nee die Ferraris staan gewoon ergens in een loods
[edit]
http://wot.motortrend.com(...)5.html#__federated=1
Volgens mij waren ze niet verkocht..
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niks pushen. Gewoon wachten totdat iemand naar de pits gaat. Dan vond ik 2010 beter. Betere banden en geen tankstops. En meer gevechten op de baan.
Die wel volgens mij, je ziet ze nergens terug.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar ze staan niet nog steeds stil toch?
2010 was tot de laatste race spannend qua titel strijd, qua gevechten op de baan viel t wel mee geloof ik.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
Zaten wel een paar leuke races tussen waarbij op de baan ingehaald werd.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
Die had 2014 ook, 2005 ook.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zaten wel een paar leuke races tussen waarbij op de baan ingehaald werd.
Alfons?quote:Op maandag 23 maart 2015 06:25 schreef Geralt het volgende:
Alfons heeft groen licht gekregen om te rijden; dat was nog niet gepost geloof ik
2010 was half oke als een seizoen, je wist eigenlijk het hele jaar dat Vettel zou winnen maar hij verneukte het zo vaak, Turkije/GB en dan ook nog zn drama in Australie.quote:Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2010 was half oke als een seizoen, je wist eigenlijk het hele jaar dat Vettel zou winnen maar hij verneukte het zo vaak, Turkije/GB en dan ook nog zn drama in Australie.
2012 was wel mooier, maar ik vind sowieso dat F1 teveel betrouwbaarheid heeft sinds de aanpassingen in 2005. Oh well.
Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.
Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso.
Webber had naar mijn idee toch alleen maar mogen winnen als Vettel het nog harder verneukt had en in de laatste race geen kans meer had gehad. Als ze hem echt hadden willen laten winnen bij RBR dan hadden ze hem die pitstop nooit zo vroeg laten maken in de laatste race, dat was gewoon proberen Alonso mee te krijgen het verkeer inquote:Op maandag 23 maart 2015 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.
quote:Op maandag 23 maart 2015 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.
Ja, bedankt voor de statistiekjes, maar dat neemt niet weg dat Vettel 63 punten verloor door autopech (Bahrein, Australie, Korea) en ook nog heel wat door Turkije, Hongarije en GB (en Monaco? dat weet ik even niet meer)quote:Op maandag 23 maart 2015 10:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pas in de laatste race stond hij bovenaan in de stand.
Ik gunde het Webber zo hard dat seizoen Sowieso was/ben ik Webber-fan maar tochquote:Op maandag 23 maart 2015 10:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.
Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso.
http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Formula_One_season
Dit dus.quote:Op maandag 23 maart 2015 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, bedankt voor de statistiekjes, maar dat neemt niet weg dat Vettel 63 punten verloor door autopech (Bahrein, Australie, Korea) en ook nog heel wat door Turkije, Hongarije en GB (en Monaco? dat weet ik even niet meer)
Hij was over het hele seizoen verreweg de sterkste. Maakte zelf wel wat fouten omdat hij dat te graag toonde.
Ik moet eerlijk toekennen dat ik na Korea dacht 'oke misschien gaat Alonso het toch flikken', omdat Vettel toen wel HEEL ver achter stond. Dat was eigenlijk het eerste moment dat seizoen dat ik enigszins ging twijfelen. Maar ook dat was niet genoeg.quote:
http://www.motorsport.com(...)call-for-prison-timequote:Sauber boss Monisha Kaltenborn has admitted she was shocked to hear she could face prison time in the team's legal battle with Giedo van der Garde.
Van der Garde and Sauber spent the Australian Grand Prix weekend in court, as the Dutchman claimed he was entitled to drive for the team.
In the end, both parties decided to talk and reached an agreement.
"When you sit in an Australian court and hear the word prison, that's a shock," Kaltenborn was quoted as saying by Swiss newspaper Sonntagsblick.
Kaltenborn, whose team has had to pay 15 million Euros to van der Garde, admitted she made errors with the handling of the situation.
"Yes, I made mistakes. I was too trusting and I was punished bitterly," she added.
"Courts do not judge by moral principles. For them, only written agreements apply without regard to the other circumstances."
Kaltenborn also revealed the saga could have taken yet another twist in Melbourne had van der Garde managed to obtain his F1 superlicence.
"If he had received a licence from the FIA, he would have tried everything to drive," Kaltenborn added.
Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond.quote:Op maandag 23 maart 2015 11:47 schreef Atreidez het volgende:
[..]
http://www.motorsport.com(...)call-for-prison-time
"I was too trusting ... " Lekker vaag Er zijn vast ook een stuk minder vage mistakes te noemen..
Zit niet in de aard van het beesje om dit te doen, wel jammer inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:17 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een keer flink door het stof gaan en excuses aanbieden ipv elke keer te doen alsof ze het slachtoffer zijn van schandalige praktijken.
wat een kuthoer is dat zeg, hopelijk halen ze het einde van het jaar niet. Wel jammer voor peter sauber maar ja
En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..quote:Kaltenborn also revealed the saga could have taken yet another twist in Melbourne had van der Garde managed to obtain his F1 superlicence.
"If he had received a licence from the FIA, he would have tried everything to drive," Kaltenborn added.
Dat is inderdaad een heel slap excuus!quote:Op maandag 23 maart 2015 13:32 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
Kansloos inderdaad. Achteraf nog steeds je gelijk proberen te halen.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:32 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
Waarom?quote:Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Omdat hij reserve rijder is. Zal wel een aantal VT's mogen rijden.quote:
Hendig sjiek.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:53 schreef nils7 het volgende:
Ik heb deze besteld
[ afbeelding ]
1984 WC, Niki lauda, 1:43, signed edition
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.quote:Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Inderdaad en die auto lijkt mij ook niet voor heb gebouwd. Heeft ie wel een passend zitje?quote:Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?quote:Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hendig sjiek.
Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18
Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets
Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen.
Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:
[ afbeelding ]
Die dus.
Excuus voor deze volledig offtopic reactie
quote:Op maandag 23 maart 2015 13:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond.
Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.quote:Courts do not judge by moral principles. For them, only written agreements apply without regard to the other circumstances.
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen danquote:Op maandag 23 maart 2015 20:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?
Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?quote:"Hoewel dit niet zichtbaar is in de uitgebreide telemetrie van de wagen, noch in de reconstructies en tests in het labo, herinnert Fernando zich een gevoel van zwaar sturen net voor het accident. Het team heeft daarom een bijkomende sensor in de wagen geplaatst om vanaf heden nog meer data te verkrijgen."
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.quote:Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.
Problemen met de stuurbekrachtiging?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?
Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Problemen met de stuurbekrachtiging?
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelauto .quote:Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hendig sjiek.
Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18
Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets
Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen.
Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:
[ afbeelding ]
Die dus.
Excuus voor deze volledig offtopic reactie
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig wordenquote:Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken..quote:Momenteel maakt de FIA gebruik van standaard sensoren om de benzinetoevoer te meten, waarbij een maximum van 100 kilogram per uur is toegestaan. Vanaf de Grand Prix van China wil het controlerend orgaan ook de druk in andere delen van het systeem gaan checken. Zij verdenken enkele teams van het zoeken naar nieuwe oplossingen waarbij de toevoer in andere delen hoger kan zijn, maar rond de huidige sensor nooit hoger komt dan 100 kg/h.
Het Italiaanse Omnicorse meldt dat deze truc deels de grote stap voorwaarts van Ferrari en Mercedes veroorzaakt. Hun turbosystemen zouden 500 bar aan kunnen, terwijl de motoren van Renault niet verder komen dan 250 bar. Ook Honda zou in de buurt komen van 500 bar wanneer de krachtbron volledig werkt.
Het is nog onduidelijk wat er gaat gebeuren wanneer de FIA de wijzigingen doorvoert. Waarschijnlijk moeten Ferrari en Mercedes last-minute veranderingen doorvoeren aan de motoren, wat ten koste kan gaan van hun voorsprong.
quote:The Chinese GP FIA will apply a new technical directive which was issued at the Australian GP: Commissioners of the International Federation want to measure the fuel pressure on the Formula 1 in most parts of the fuel system, because so far the checks were made only in the vicinity of the flow imposed by the FIA.
THE LIMIT FUEL AND 'OF 100 KG / HA 10,500 RPM
Why Jo Bauer and his were asked to change? The reason should be pretty simple: because there is something more than a suspicion that someone is able to bypass the meter the fuel flow that controls the instantaneous consumption. Recall that, for Regulation of 2014, should never go above 100 kg / h when the engine exceeds 10,500 rpm rotation.
IN 2015 AND 'INCREASED THE SOUND AND THE SYSTEM OF ROTATION
The sound of the power unit in 2015 has become more full than last year and the maximum speed would come almost to 13,500 rpm. The fact is partially justified by the adoption of the trumpets furniture (for those who use them, not Ferrari for example) that allow a better filling of the combustion chamber and, therefore, a greater efficiency in the exploitation of the fuel, but the FIA found that there both those who have found a way to circumvent the controls in certain situations the fuel pressure made upstream of the flowmeter, because downstream system could happen something immeasurable, especially as a quantity of fuel is not used to power the engine, but to cool the upper part of the engine.
REDUCING THE PRESSURE TO CREATE A REFLUX
It is apparent to the OmniCorse.it bringing the supply pressure to 500 bar facilitates the task: it seems that it is enough scientifically to reduce the pressure for a moment in the phase of maximum power, then re-applying the full flow to obtain a suction of gas going well above 100 kg / h, giving a surplus of power to be exploited without the flow meter indicates no abnormalities.
HONDA AND RENAULT THINK THERE ...
Given that Renault is still using the Bosch injectors 250 bar, it is clear that Red Bull Racing and Toro Rosso can not benefit from this positive effect, while Mercedes, Ferrari and Honda have useful technology to take advantage of this. The Japanese too are in trouble with the reliability of the power units RA615 H, so it is easy to draw that to exploit the situation would only Mercedes and Ferrari. It occurs to me that the gimmick is the result of the men from Maranello which last year could use high-pressure injectors Magneti Marelli, though fearing the effects on reliability had preferred to leave after losing the first experiment, while the PU 106A in 2014 apparently did not go above 250 bar.
... BUT IT SEEMS TO MERCEDES AND FERRARI '
A Brixworth the hint should have understood well and with the new direct injection introduced on PU106 B are theoretically able to search the surplus of power just like the Ferrari. This is just speculation paddock? And 'possible, but China will see if something will change in the peak power of existing engines, more thirsty for petrol than in the past ...
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellenquote:Op maandag 23 maart 2015 20:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan
Kan alleen van een hoop geen modellen vinden
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellen
Weet alleen niet of ie er nog zit, luthart heette ze volgens mij
Ohquote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Worden nu ook alle rijders met een Ferrari of Mercedesmotor uit de uitslag geschrapt, net zoals ricciardo vorig jaar? zou eigenlijk wel fair zijn.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:49 schreef zoem het volgende:
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter
Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.
Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP wel Iedereen dezelfde auto en geen gezeik.
De reden snap ik ook wel, maar dat maakt het nog niet moreel juist (zoals zij stelt) om iemand bij het grofvuil te zetten en een poot uit te draaien.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.
Dit!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:01 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeik, al die regels. Alles vrij geven, wie het snelste klaar is met rondjes rijden heeft gewonnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010quote:After the evaluation of the technology going into the car, the X2010 was redesigned incorporating refinement advice from Newey. With its low air resistance achieved through its smooth glass canopy and full cowling over the tyres, and the downforce gained from the low speed range using the fans as well as in the high speed range through the front and rear wings and the rear diffuser, the car ultimately achieved a theoretical maximum speed of 500 km/h, a weight of 545 kg, and a maximum lateral G force exceeding 8G. This spec is virtually at the very limit of what a normal human body can withstand.[citation needed] Modern fighter jets are usually electronically limited to 9G.[citation needed]
The driver who performed the virtual shakedown test of the car was Red Bull Racing driver Sebastian Vettel. On his first run, he shortened the simulated course record held by Formula 1 cars on GT5's simulation of the Suzuka Circuit by over 20 seconds, drawing out the theoretical potential of the X2010 machine.[3]
WEC. Veel vrijer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....
Wel leuke races om te volgen, maar duurt ook lang hahaquote:
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook alleen maar omdat er verschillende klassen in een race rijden. Anders was het maar een karig startveld met alleen LMP1 (of LMP2).
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaarquote:
Waarom zou je dan F1 kijken?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaar
maar geen open wiel klassequote:
Goeie vraagquote:
Uit gewoonte? Dat is mijn reden in ieder geval. En Max.quote:
twitter:F1 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:45:35 For more classic videos, sign up for #F1Access - available now on a free trial. Details: http://t.co/YfpUCJ25sM http://t.co/Lhh6xZuwoy reageer retweet
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.
A1 GP was zeker leuk, maar om nou te zeggen dat je daar geen dominantie had... Met andere woorden, de basis auto mag hetzelfde zijn, maar bepaalde teams weten gewoon een topwagen neer te zetten waardoor de situatie hetzelfde is als met Mercedes nu in F1.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP wel Iedereen dezelfde auto en geen gezeik.
Punten voor Manor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Haha, dat zou een stunt wezen, vrees echter dat die onervaren mannen er in de regen afgaan.quote:
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Het is nog ver weg en weeronline heeft er een handje van de verwachting regelmatig bij te stellen maar ik zou wat regen wel leuk vinden, ben benieuwd wat Max dan kan. Podium lijkt mij nog wat hoog gegrepen maar een top 5 zou dan misschien wel mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium?
Als de race in P1 niet spannend is heb je altijd nog de GTs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaar
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium?
Details.quote:
Ik denk wel dat Max na een GP of 5 steeds voor Sainz zal eindigen (als zijn motor het toelaat).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.
Iets zegt me dat dat nou juist iets is wat je NIET wilt hebben op een drijfnatte baan.
Denk dat we (zeker de eerst komende GP's) al tevreden mogen zijn als Max de races uit weet te rijden en incidenteel beter finished dan Sainz.
Het is een leerjaar. Max weet dat ook en gaat echt geen do or die acties uithalen en al zeker niet in zijn eerste regenrace met een F1 bolide onder zijn kont.
Maargoed, misschien zit ik er wel compleet naast. We zullen zien
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer.quote:
Paar dagen nog.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer.
bron: http://thejudge13.com/2015/03/24/renault-target-newey-lies/quote:After a year of silence, it appears CRenault have had enough criticism from their ‘works’ partner and Cyril Abiteboul looks to be up for a fight. Today, he again hits out at Red Bull and in particular their guru designer Adrian Newey. Speaking to AutoHebdo, Abiteboul states, “Red Bull have some chassis problems that do not help the situation, in particular their lack of rear stability”.
The French reporter then asked whether it is difficult to listen to Adrian Newey consistently stating the problem is with the engine and not the car.
“Yes,” retorted Abiteboul. It’s difficult when your partner lies. Adrian is a charming gentleman and an outstanding engineer, but he has spent his life criticising his engine manufactures. He is too old to change”.
Toko heeft nog te koop gestaan, en daarna is alles geveildquote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beīnvloed gewoon de uitslag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:30 schreef Fer het volgende:
Leuke aan een WEC race is juist de verschillende klasses door elkaar. Daardoor is een race voor de LMP wagens een continue inhaalrace door het tragere veld heen, dat is vooral gaaf om te zien als 2 LMP's vlak achter elkaar door de achterblijvers heen ploegen. 1 inhaalfout en het verschil tussen de 2 is gelijk weer anders.
Leuker dan 2 F1 wagens die op 2s achter elkaar aan racen en amper dichterbij komen.
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beīnvloed gewoon de uitslag.
Ze doen mee met hele andere specificaties en beīnvloeden het resultaat bij de LMP1, als je op verkeerde plekken GTs tegenkomt kan het je de overwinning kosten. Ben ook nooit fan van races met SC onderbrekingen, ook zo'n kunstmatig gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?
In mijn boekje doen ze mee aan een wedstrijd waarin geraced wordt. Inhalen is een essentieel onderdeel van racen. Als je een concurrent danwel back marker niet in kunt halen dan verdien je de plek niet.
Beetje zelfde gemiep als regenraces. Een coureur die alleen goed is in het droog bij 28 C is geen goede coureur. Een goede coureur is ook goed in andere omstandigheden.
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beīnvloed gewoon de uitslag.
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.
En de P1s beinvloeden de P1s ook natuurlijk.
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012. In de LMP2 is er ook eens zo'n race geweest tijdens LeMans begin 00's. Dat was met 1 van de Pescarolo's. Ik weet niet meer wie het was, maar hij was zelfs een paar ronden even snel als een lmp1 wagen die op 'safe' zat met zijn strategie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:55 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kan me nog een Le Mans herinneren waarin Lotterer nogal wat tijd moest goedmaken en echt een heel hoog tempo moest gaan rijden. Ergens in de late ochtend geloof ik. 'Lap of his life' mompelde de oude Audi-baas toen. Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik weet nog hoe hij keihard om al het verkeer heen slalomde. Dat was echt fantastisch, al zat ik al sinds de vorige dag non-stop te kijken.
Dat soort momenten heeft de F1 nooit gehad en zal de F1 ook nooit hebben. Dat is niet erg en ook niet gek, want het is inherent aan multiclass enduranceracen. Neemt alleen niet weg dat het autosport pur sang is.
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012.
Volgens mij wel, tegen de Peugeots.. Sebastian Bourdais reed vlak achter hem.. Dankzij Wikipedia even terug gehaald.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |