Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Problemen met de stuurbekrachtiging?
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelautoquote:Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hendig sjiek.
Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18
Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets
Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen.
Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:
[ afbeelding ]
Die dus.
Excuus voor deze volledig offtopic reactie
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig wordenquote:Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken..quote:Momenteel maakt de FIA gebruik van standaard sensoren om de benzinetoevoer te meten, waarbij een maximum van 100 kilogram per uur is toegestaan. Vanaf de Grand Prix van China wil het controlerend orgaan ook de druk in andere delen van het systeem gaan checken. Zij verdenken enkele teams van het zoeken naar nieuwe oplossingen waarbij de toevoer in andere delen hoger kan zijn, maar rond de huidige sensor nooit hoger komt dan 100 kg/h.
Het Italiaanse Omnicorse meldt dat deze truc deels de grote stap voorwaarts van Ferrari en Mercedes veroorzaakt. Hun turbosystemen zouden 500 bar aan kunnen, terwijl de motoren van Renault niet verder komen dan 250 bar. Ook Honda zou in de buurt komen van 500 bar wanneer de krachtbron volledig werkt.
Het is nog onduidelijk wat er gaat gebeuren wanneer de FIA de wijzigingen doorvoert. Waarschijnlijk moeten Ferrari en Mercedes last-minute veranderingen doorvoeren aan de motoren, wat ten koste kan gaan van hun voorsprong.
quote:The Chinese GP FIA will apply a new technical directive which was issued at the Australian GP: Commissioners of the International Federation want to measure the fuel pressure on the Formula 1 in most parts of the fuel system, because so far the checks were made only in the vicinity of the flow imposed by the FIA.
THE LIMIT FUEL AND 'OF 100 KG / HA 10,500 RPM
Why Jo Bauer and his were asked to change? The reason should be pretty simple: because there is something more than a suspicion that someone is able to bypass the meter the fuel flow that controls the instantaneous consumption. Recall that, for Regulation of 2014, should never go above 100 kg / h when the engine exceeds 10,500 rpm rotation.
IN 2015 AND 'INCREASED THE SOUND AND THE SYSTEM OF ROTATION
The sound of the power unit in 2015 has become more full than last year and the maximum speed would come almost to 13,500 rpm. The fact is partially justified by the adoption of the trumpets furniture (for those who use them, not Ferrari for example) that allow a better filling of the combustion chamber and, therefore, a greater efficiency in the exploitation of the fuel, but the FIA found that there both those who have found a way to circumvent the controls in certain situations the fuel pressure made upstream of the flowmeter, because downstream system could happen something immeasurable, especially as a quantity of fuel is not used to power the engine, but to cool the upper part of the engine.
REDUCING THE PRESSURE TO CREATE A REFLUX
It is apparent to the OmniCorse.it bringing the supply pressure to 500 bar facilitates the task: it seems that it is enough scientifically to reduce the pressure for a moment in the phase of maximum power, then re-applying the full flow to obtain a suction of gas going well above 100 kg / h, giving a surplus of power to be exploited without the flow meter indicates no abnormalities.
HONDA AND RENAULT THINK THERE ...
Given that Renault is still using the Bosch injectors 250 bar, it is clear that Red Bull Racing and Toro Rosso can not benefit from this positive effect, while Mercedes, Ferrari and Honda have useful technology to take advantage of this. The Japanese too are in trouble with the reliability of the power units RA615 H, so it is easy to draw that to exploit the situation would only Mercedes and Ferrari. It occurs to me that the gimmick is the result of the men from Maranello which last year could use high-pressure injectors Magneti Marelli, though fearing the effects on reliability had preferred to leave after losing the first experiment, while the PU 106A in 2014 apparently did not go above 250 bar.
... BUT IT SEEMS TO MERCEDES AND FERRARI '
A Brixworth the hint should have understood well and with the new direct injection introduced on PU106 B are theoretically able to search the surplus of power just like the Ferrari. This is just speculation paddock? And 'possible, but China will see if something will change in the peak power of existing engines, more thirsty for petrol than in the past ...
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellenquote:Op maandag 23 maart 2015 20:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan
Kan alleen van een hoop geen modellen vinden
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:28 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellen
Weet alleen niet of ie er nog zit, luthart heette ze volgens mij
Ohquote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Worden nu ook alle rijders met een Ferrari of Mercedesmotor uit de uitslag geschrapt, net zoals ricciardo vorig jaar?quote:Op maandag 23 maart 2015 22:49 schreef zoem het volgende:
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter![]()
Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.
Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP welIedereen dezelfde auto en geen gezeik.
De reden snap ik ook wel, maar dat maakt het nog niet moreel juist (zoals zij stelt) om iemand bij het grofvuil te zetten en een poot uit te draaien.quote:Op maandag 23 maart 2015 21:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.
Dit!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:01 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeik, al die regels. Alles vrij geven, wie het snelste klaar is met rondjes rijden heeft gewonnen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010quote:After the evaluation of the technology going into the car, the X2010 was redesigned incorporating refinement advice from Newey. With its low air resistance achieved through its smooth glass canopy and full cowling over the tyres, and the downforce gained from the low speed range using the fans as well as in the high speed range through the front and rear wings and the rear diffuser, the car ultimately achieved a theoretical maximum speed of 500 km/h, a weight of 545 kg, and a maximum lateral G force exceeding 8G. This spec is virtually at the very limit of what a normal human body can withstand.[citation needed] Modern fighter jets are usually electronically limited to 9G.[citation needed]
The driver who performed the virtual shakedown test of the car was Red Bull Racing driver Sebastian Vettel. On his first run, he shortened the simulated course record held by Formula 1 cars on GT5's simulation of the Suzuka Circuit by over 20 seconds, drawing out the theoretical potential of the X2010 machine.[3]
WEC. Veel vrijer.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 07:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook alleen maar omdat er verschillende klassen in een race rijden. Anders was het maar een karig startveld met alleen LMP1 (of LMP2).
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaarquote:
Waarom zou je dan F1 kijken?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaar
maar geen open wiel klassequote:
Uit gewoonte? Dat is mijn reden in ieder geval. En Max.quote:
twitter:F1 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:45:35For more classic videos, sign up for #F1Access - available now on a free trial. Details: http://t.co/YfpUCJ25sM http://t.co/Lhh6xZuwoy reageer retweet
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.
A1 GP was zeker leuk, maar om nou te zeggen dat je daar geen dominantie had... Met andere woorden, de basis auto mag hetzelfde zijn, maar bepaalde teams weten gewoon een topwagen neer te zetten waardoor de situatie hetzelfde is als met Mercedes nu in F1.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP welIedereen dezelfde auto en geen gezeik.
Punten voor Manor.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Haha, dat zou een stunt wezen, vrees echter dat die onervaren mannen er in de regen afgaan.quote:
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Het is nog ver weg en weeronline heeft er een handje van de verwachting regelmatig bij te stellen maar ik zou wat regen wel leuk vinden, ben benieuwd wat Max dan kan. Podium lijkt mij nog wat hoog gegrepen maar een top 5 zou dan misschien wel mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium?
Als de race in P1 niet spannend is heb je altijd nog de GTs.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaar![]()
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium?
Details.quote:
Ik denk wel dat Max na een GP of 5 steeds voor Sainz zal eindigen (als zijn motor het toelaat).quote:Op dinsdag 24 maart 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.
Iets zegt me dat dat nou juist iets is wat je NIET wilt hebben op een drijfnatte baan.
Denk dat we (zeker de eerst komende GP's) al tevreden mogen zijn als Max de races uit weet te rijden en incidenteel beter finished dan Sainz.
Het is een leerjaar. Max weet dat ook en gaat echt geen do or die acties uithalen en al zeker niet in zijn eerste regenrace met een F1 bolide onder zijn kont.
Maargoed, misschien zit ik er wel compleet naast. We zullen zien
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer.quote:
Paar dagen nog.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 19:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer.
bron: http://thejudge13.com/2015/03/24/renault-target-newey-lies/quote:After a year of silence, it appears CRenault have had enough criticism from their ‘works’ partner and Cyril Abiteboul looks to be up for a fight. Today, he again hits out at Red Bull and in particular their guru designer Adrian Newey. Speaking to AutoHebdo, Abiteboul states, “Red Bull have some chassis problems that do not help the situation, in particular their lack of rear stability”.
The French reporter then asked whether it is difficult to listen to Adrian Newey consistently stating the problem is with the engine and not the car.
“Yes,” retorted Abiteboul. It’s difficult when your partner lies. Adrian is a charming gentleman and an outstanding engineer, but he has spent his life criticising his engine manufactures. He is too old to change”.
Toko heeft nog te koop gestaan, en daarna is alles geveildquote:Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:30 schreef Fer het volgende:
Leuke aan een WEC race is juist de verschillende klasses door elkaar. Daardoor is een race voor de LMP wagens een continue inhaalrace door het tragere veld heen, dat is vooral gaaf om te zien als 2 LMP's vlak achter elkaar door de achterblijvers heen ploegen. 1 inhaalfout en het verschil tussen de 2 is gelijk weer anders.
Leuker dan 2 F1 wagens die op 2s achter elkaar aan racen en amper dichterbij komen.
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.
Ze doen mee met hele andere specificaties en beïnvloeden het resultaat bij de LMP1, als je op verkeerde plekken GTs tegenkomt kan het je de overwinning kosten. Ben ook nooit fan van races met SC onderbrekingen, ook zo'n kunstmatig gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?
In mijn boekje doen ze mee aan een wedstrijd waarin geraced wordt. Inhalen is een essentieel onderdeel van racen. Als je een concurrent danwel back marker niet in kunt halen dan verdien je de plek niet.
Beetje zelfde gemiep als regenraces. Een coureur die alleen goed is in het droog bij 28 C is geen goede coureur. Een goede coureur is ook goed in andere omstandigheden.
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.
En de P1s beinvloeden de P1s ook natuurlijk.
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012. In de LMP2 is er ook eens zo'n race geweest tijdens LeMans begin 00's. Dat was met 1 van de Pescarolo's. Ik weet niet meer wie het was, maar hij was zelfs een paar ronden even snel als een lmp1 wagen die op 'safe' zat met zijn strategie.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:55 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kan me nog een Le Mans herinneren waarin Lotterer nogal wat tijd moest goedmaken en echt een heel hoog tempo moest gaan rijden. Ergens in de late ochtend geloof ik. 'Lap of his life' mompelde de oude Audi-baas toen. Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik weet nog hoe hij keihard om al het verkeer heen slalomde. Dat was echt fantastisch, al zat ik al sinds de vorige dag non-stop te kijken.
Dat soort momenten heeft de F1 nooit gehad en zal de F1 ook nooit hebben. Dat is niet erg en ook niet gek, want het is inherent aan multiclass enduranceracen. Neemt alleen niet weg dat het autosport pur sang is.
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012.
Volgens mij wel, tegen de Peugeots.. Sebastian Bourdais reed vlak achter hem.. Dankzij Wikipedia even terug gehaald.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |