abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150964357
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Problemen met de stuurbekrachtiging?
Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet? :@
Ik verwacht dat wel in elk geval.

Maargoed, ze hebben ergens een sensor erbij geplaatst, dus er zullen vast onderdelen zijn die met sturen te maken hebben waar geen data van doorgegeven werd :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 23 maart 2015 @ 21:47:50 #242
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965258
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:

[ afbeelding ]

Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelauto :).

Ik heb er al zoveel, meeste 1:18 en voornamelijk F1.
Baal van de 1:43 omdat ze uit de toon zijn in mijn collectie maar sommige worden gewoon niet 1:18 gemaakt.





Inmiddels is daar Schumi en Vettel 1:18 (beide 2011) bijgekomen.
En sinds zaterdag 1:43 Jos Verstappen Honda 1999 & Le Mans winner Audi 2014

Van 2012 en 2013 heb ik niks (auto's waren ook erg lelijk toen).

Lauda (die gesigneerde) en Hamilton (1:18, 2014) staan in bestelling.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2015 @ 21:50:49 #243
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965431
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig worden :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150966937
http://www.racexpress.nl/(...)turbosysteem/n/65406

quote:
Momenteel maakt de FIA gebruik van standaard sensoren om de benzinetoevoer te meten, waarbij een maximum van 100 kilogram per uur is toegestaan. Vanaf de Grand Prix van China wil het controlerend orgaan ook de druk in andere delen van het systeem gaan checken. Zij verdenken enkele teams van het zoeken naar nieuwe oplossingen waarbij de toevoer in andere delen hoger kan zijn, maar rond de huidige sensor nooit hoger komt dan 100 kg/h.

Het Italiaanse Omnicorse meldt dat deze truc deels de grote stap voorwaarts van Ferrari en Mercedes veroorzaakt. Hun turbosystemen zouden 500 bar aan kunnen, terwijl de motoren van Renault niet verder komen dan 250 bar. Ook Honda zou in de buurt komen van 500 bar wanneer de krachtbron volledig werkt.

Het is nog onduidelijk wat er gaat gebeuren wanneer de FIA de wijzigingen doorvoert. Waarschijnlijk moeten Ferrari en Mercedes last-minute veranderingen doorvoeren aan de motoren, wat ten koste kan gaan van hun voorsprong.
Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken..
pi_150968022
Ze zouden gewoon de brandstof moeten limiteren tot 85kg en de flow lekker vrijlaten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150968466
Een google translate vertaling van het originele Omnicorse artikel in het Engels (Omdat Nederlands onleesbaar werd):

quote:
The Chinese GP FIA will apply a new technical directive which was issued at the Australian GP: Commissioners of the International Federation want to measure the fuel pressure on the Formula 1 in most parts of the fuel system, because so far the checks were made only in the vicinity of the flow imposed by the FIA.

THE LIMIT FUEL AND 'OF 100 KG / HA 10,500 RPM
Why Jo Bauer and his were asked to change? The reason should be pretty simple: because there is something more than a suspicion that someone is able to bypass the meter the fuel flow that controls the instantaneous consumption. Recall that, for Regulation of 2014, should never go above 100 kg / h when the engine exceeds 10,500 rpm rotation.

IN 2015 AND 'INCREASED THE SOUND AND THE SYSTEM OF ROTATION
The sound of the power unit in 2015 has become more full than last year and the maximum speed would come almost to 13,500 rpm. The fact is partially justified by the adoption of the trumpets furniture (for those who use them, not Ferrari for example) that allow a better filling of the combustion chamber and, therefore, a greater efficiency in the exploitation of the fuel, but the FIA ​​found that there both those who have found a way to circumvent the controls in certain situations the fuel pressure made upstream of the flowmeter, because downstream system could happen something immeasurable, especially as a quantity of fuel is not used to power the engine, but to cool the upper part of the engine.

REDUCING THE PRESSURE TO CREATE A REFLUX
It is apparent to the OmniCorse.it bringing the supply pressure to 500 bar facilitates the task: it seems that it is enough scientifically to reduce the pressure for a moment in the phase of maximum power, then re-applying the full flow to obtain a suction of gas going well above 100 kg / h, giving a surplus of power to be exploited without the flow meter indicates no abnormalities.

HONDA AND RENAULT THINK THERE ...
Given that Renault is still using the Bosch injectors 250 bar, it is clear that Red Bull Racing and Toro Rosso can not benefit from this positive effect, while Mercedes, Ferrari and Honda have useful technology to take advantage of this. The Japanese too are in trouble with the reliability of the power units RA615 H, so it is easy to draw that to exploit the situation would only Mercedes and Ferrari. It occurs to me that the gimmick is the result of the men from Maranello which last year could use high-pressure injectors Magneti Marelli, though fearing the effects on reliability had preferred to leave after losing the first experiment, while the PU 106A in 2014 apparently did not go above 250 bar.

... BUT IT SEEMS TO MERCEDES AND FERRARI '
A Brixworth the hint should have understood well and with the new direct injection introduced on PU106 B are theoretically able to search the surplus of power just like the Ferrari. This is just speculation paddock? And 'possible, but China will see if something will change in the peak power of existing engines, more thirsty for petrol than in the past ...
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 23 maart 2015 @ 22:49:22 #247
176766 zoem
zoemt
pi_150968484
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter :)

Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.

Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
pi_150968740
Ik denk dat de FIA met de teams om de tafel gaat en dat er dingen aangepast gaan worden en we er nooit meer wat van horen, behalve dat Mercedes een paar tienden inlevert. De F1 weet dat soort dingen tegenwoordig aardig snel in de doofpot te stoppen.
pi_150969214
Denk trouwens niet dat Mercedes door deze regel nu zoveel voorsprong gaat inleveren. Die gasten hebben een kleine 1 seconde per rondje voorsprong op de rest, dat verlies je door deze regel niet 1,2,3.
pi_150969252
Was ruim een week geleden tijdens de GP van Australië al bekend. Toen had ik het al gelezen. Dus waarom het nu pas door de meeste media wordt opgepikt..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 maart 2015 @ 23:08:32 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150969286
Slim gevonden iets
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:01:34 #252
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150971356
Wat een gezeik, al die regels. Alles vrij geven, wie het snelste klaar is met rondjes rijden heeft gewonnen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  dinsdag 24 maart 2015 @ 00:16:12 #253
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_150971627
Soms mis ik A1GP wel :P Iedereen dezelfde auto en geen gezeik.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 06:28:05 #254
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_150973081
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan :)

Kan alleen van een hoop geen modellen vinden }:|
Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellen :P
Weet alleen niet of ie er nog zit, luthart heette ze volgens mij
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_150973090
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 06:28 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Er zat vroeger een winkeltje in venlo waar ik altijd heen ging, die hebben alles en als ze het niet hebben kunnen ze het meestal wel bestellen :P
Weet alleen niet of ie er nog zit, luthart heette ze volgens mij
Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 maart 2015 @ 06:36:46 #256
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_150973095
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Oh ;(
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 24 maart 2015 @ 06:57:18 #257
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150973154
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:49 schreef zoem het volgende:
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter :)

Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.

Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
Worden nu ook alle rijders met een Ferrari of Mercedesmotor uit de uitslag geschrapt, net zoals ricciardo vorig jaar? :') zou eigenlijk wel fair zijn.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 07:22:50 #258
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150973245
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP wel :P Iedereen dezelfde auto en geen gezeik.
genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150973381
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.
De reden snap ik ook wel, maar dat maakt het nog niet moreel juist (zoals zij stelt) om iemand bij het grofvuil te zetten en een poot uit te draaien.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01:51 #260
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150974223
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:01 schreef hmmmz het volgende:
Wat een gezeik, al die regels. Alles vrij geven, wie het snelste klaar is met rondjes rijden heeft gewonnen.
Dit!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150974926
En dan elke race een dode hebben omdat het dan zo hard gaat dat een crash bij voorbaat al dodelijk is, welke veiligheidsregels je ook aanhoudt :')

Want dan krijg je zo iets als de Red Bull X2010:

quote:
After the evaluation of the technology going into the car, the X2010 was redesigned incorporating refinement advice from Newey. With its low air resistance achieved through its smooth glass canopy and full cowling over the tyres, and the downforce gained from the low speed range using the fans as well as in the high speed range through the front and rear wings and the rear diffuser, the car ultimately achieved a theoretical maximum speed of 500 km/h, a weight of 545 kg, and a maximum lateral G force exceeding 8G. This spec is virtually at the very limit of what a normal human body can withstand.[citation needed] Modern fighter jets are usually electronically limited to 9G.[citation needed]

The driver who performed the virtual shakedown test of the car was Red Bull Racing driver Sebastian Vettel. On his first run, he shortened the simulated course record held by Formula 1 cars on GT5's simulation of the Suzuka Circuit by over 20 seconds, drawing out the theoretical potential of the X2010 machine.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_X2010

En als iemand snel is, wil iemand anders nog sneller, dus dan gaat dat ook gebeuren..
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:48:14 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150975070
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 07:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

genoeg spec-klassen om te volgen, een formule zoals F1 heeft 't er maar 1 van.....
WEC. Veel vrijer.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:00 #263
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150977135
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

WEC. Veel vrijer.
Wel leuke races om te volgen, maar duurt ook lang haha
pi_150977836
Maar ook alleen maar omdat er verschillende klassen in een race rijden. Anders was het maar een karig startveld met alleen LMP1 (of LMP2).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:43:29 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150978360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
Maar ook alleen maar omdat er verschillende klassen in een race rijden. Anders was het maar een karig startveld met alleen LMP1 (of LMP2).
Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:44:11 #266
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150978386
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

WEC. Veel vrijer.
Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaar :Y
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 11:45:29 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150978434
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:44 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Leuke klasse, maar ik heb niets met endurance. Liever gewoon één a twee uurtjes vlammen en dan klaar :Y
Waarom zou je dan F1 kijken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 maart 2015 @ 12:40:16 #268
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150980666
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

WEC. Veel vrijer.
maar geen open wiel klasse ;)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:16:56 #269
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150982073
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zou je dan F1 kijken?
Goeie vraag :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 24 maart 2015 @ 13:27:57 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150982431
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 13:16 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Goeie vraag :P
Uit gewoonte? Dat is mijn reden in ieder geval. En Max.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:00:39 #271
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_150983598
F1 twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:45:35 For more classic videos, sign up for #F1Access - available now on a free trial. Details: http://t.co/YfpUCJ25sM http://t.co/Lhh6xZuwoy reageer retweet
Calm down, please!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:41:38 #272
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150984986
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150985036
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 11:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Komt wel goed, de Group C tijden komen langzaam maar zeker weer terug. Over een jaar of twee staan er net zoveel LMP1 auto's aan de start als F1 auto's.
Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaar :X
En interessant weer het bashen op f1 hier. ;)
Er zijn een paar dingen die beter kunnen, maar over het algemeen is de F1 gewoon top. Wat ik wel vind, is dat de races qua entartainmentwaarde het hoogtepunt bereikten rond 2011, met invoering van de Pirelli banden en DRS, met enkele fenomenale races... China, Barcelona, Monaco, Canada _O_ _O_ _O_ _O_
pi_150985094
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 00:16 schreef Fopje het volgende:
Soms mis ik A1GP wel :P Iedereen dezelfde auto en geen gezeik.
A1 GP was zeker leuk, maar om nou te zeggen dat je daar geen dominantie had... Met andere woorden, de basis auto mag hetzelfde zijn, maar bepaalde teams weten gewoon een topwagen neer te zetten waardoor de situatie hetzelfde is als met Mercedes nu in F1.
pi_150985146
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Punten voor Manor.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:48:49 #276
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150985206
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:46 schreef Beach het volgende:

[..]

Punten voor Manor.
Haha, dat zou een stunt wezen, vrees echter dat die onervaren mannen er in de regen afgaan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150985299
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:41 schreef RingBewoner het volgende:
Komend weekend goede kans op regen tijdens kwalificatie en race.
Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium? w/
  dinsdag 24 maart 2015 @ 14:52:39 #278
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150985352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium? w/
Het is nog ver weg en weeronline heeft er een handje van de verwachting regelmatig bij te stellen maar ik zou wat regen wel leuk vinden, ben benieuwd wat Max dan kan. Podium lijkt mij nog wat hoog gegrepen maar een top 5 zou dan misschien wel mogelijk zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150985636
Ik herinner me nog een regenrace in 2001 in Maleisië. :)
Misschien dat dit er weer zo een wordt?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150985813
Lotus heeft een nieuwe Chinese geldbron aangeboord. Adderly Fong wordt development driver.

En over Chinezen gesproken, ChemChina wil Pirelli overnemen. Ze hebben nu al 26,2% van de aandelen van een investeerder overgenomen, maar willen blijkbaar nog meer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 maart 2015 @ 15:40:40 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150987200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:43 schreef Marks het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen zijn de WEC races toch bijzonder saai, zoals Bahrein vorig jaar :X
Als de race in P1 niet spannend is heb je altijd nog de GTs.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150990311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 14:51 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat was de race waardoor Marko Max wilde hebben..??
Inderdaad, de REGENrace in Duitsland.
Als hij in de F1 ook zo goed in de regen overweg kan... 1e podium? w/
Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.

Iets zegt me dat dat nou juist iets is wat je NIET wilt hebben op een drijfnatte baan.

Denk dat we (zeker de eerst komende GP's) al tevreden mogen zijn als Max de races uit weet te rijden en incidenteel beter finished dan Sainz.

Het is een leerjaar. Max weet dat ook en gaat echt geen do or die acties uithalen en al zeker niet in zijn eerste regenrace met een F1 bolide onder zijn kont.

Maargoed, misschien zit ik er wel compleet naast. We zullen zien :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:18:54 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150990337
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

maar geen open wiel klasse ;)
Details.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:39:39 #284
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150990949
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 17:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Imo totaal niet realistisch om een podium te verwachten van Max dit jaar. Ook niet als het regent en misschien wel juist niet als het regent. De grootste klachten aangaande de Renaultmotor zijn over drivebility die ronduit kut en onvoorspelbaar zou zijn.

Iets zegt me dat dat nou juist iets is wat je NIET wilt hebben op een drijfnatte baan.

Denk dat we (zeker de eerst komende GP's) al tevreden mogen zijn als Max de races uit weet te rijden en incidenteel beter finished dan Sainz.

Het is een leerjaar. Max weet dat ook en gaat echt geen do or die acties uithalen en al zeker niet in zijn eerste regenrace met een F1 bolide onder zijn kont.

Maargoed, misschien zit ik er wel compleet naast. We zullen zien :)
Ik denk wel dat Max na een GP of 5 steeds voor Sainz zal eindigen (als zijn motor het toelaat).
pi_150992779
Zullen we het maar gewoon afwachten? Het is een goeie coureur van wie al veel mensen hebben gezien dat ie een hoop talent heeft. Mooi.

Nu moet het er alleen in de F1 nog even goed uit komen. Nog een heel seizoen de tijd en waarschijnlijk nog wel iets langer.
pi_150994685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 18:50 schreef Jigzoz het volgende:
Zullen we het maar gewoon afwachten?
Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150995394
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 19:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Veel meer dan dat kunnen we niet he. De rest is allemaal zinloos gespeculeer. :)
Paar dagen nog.

Zin in!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 19:50:50 #288
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150995430
quote:
After a year of silence, it appears CRenault have had enough criticism from their ‘works’ partner and Cyril Abiteboul looks to be up for a fight. Today, he again hits out at Red Bull and in particular their guru designer Adrian Newey. Speaking to AutoHebdo, Abiteboul states, “Red Bull have some chassis problems that do not help the situation, in particular their lack of rear stability”.

The French reporter then asked whether it is difficult to listen to Adrian Newey consistently stating the problem is with the engine and not the car.

“Yes,” retorted Abiteboul. It’s difficult when your partner lies. Adrian is a charming gentleman and an outstanding engineer, but he has spent his life criticising his engine manufactures. He is too old to change”.
bron: http://thejudge13.com/2015/03/24/renault-target-newey-lies/

Jup, dat duurt geen 2 jaren meer :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator dinsdag 24 maart 2015 @ 20:21:27 #289
18653 crew  D.
pi_150997090
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 06:34 schreef Geralt het volgende:

[..]

Lees dattie in 2011 overleden is en zn broer een paar dagen later. Vervolgens is de winkel gesloten.
Toko heeft nog te koop gestaan, en daarna is alles geveild :Y
pi_150997540
Leuke aan een WEC race is juist de verschillende klasses door elkaar. Daardoor is een race voor de LMP wagens een continue inhaalrace door het tragere veld heen, dat is vooral gaaf om te zien als 2 LMP's vlak achter elkaar door de achterblijvers heen ploegen. 1 inhaalfout en het verschil tussen de 2 is gelijk weer anders.

Leuker dan 2 F1 wagens die op 2s achter elkaar aan racen en amper dichterbij komen.
.
pi_150999013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:30 schreef Fer het volgende:
Leuke aan een WEC race is juist de verschillende klasses door elkaar. Daardoor is een race voor de LMP wagens een continue inhaalrace door het tragere veld heen, dat is vooral gaaf om te zien als 2 LMP's vlak achter elkaar door de achterblijvers heen ploegen. 1 inhaalfout en het verschil tussen de 2 is gelijk weer anders.

Leuker dan 2 F1 wagens die op 2s achter elkaar aan racen en amper dichterbij komen.
Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35:47 #292
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_151000655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.
Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?

In mijn boekje doen ze mee aan een wedstrijd waarin geraced wordt. Inhalen is een essentieel onderdeel van racen. Als je een concurrent danwel back marker niet in kunt halen dan verdien je de plek niet.

Beetje zelfde gemiep als regenraces. Een coureur die alleen goed is in het droog bij 28 C is geen goede coureur. Een goede coureur is ook goed in andere omstandigheden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36:11 #293
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151000674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dit!
^O^
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_151000987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:35 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat elke coureur apart 50+ quali rondjes rijdt?

In mijn boekje doen ze mee aan een wedstrijd waarin geraced wordt. Inhalen is een essentieel onderdeel van racen. Als je een concurrent danwel back marker niet in kunt halen dan verdien je de plek niet.

Beetje zelfde gemiep als regenraces. Een coureur die alleen goed is in het droog bij 28 C is geen goede coureur. Een goede coureur is ook goed in andere omstandigheden.
Ze doen mee met hele andere specificaties en beïnvloeden het resultaat bij de LMP1, als je op verkeerde plekken GTs tegenkomt kan het je de overwinning kosten. Ben ook nooit fan van races met SC onderbrekingen, ook zo'n kunstmatig gebeuren.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:47:44 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151001135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:01 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Vind ik juist verschrikkelijk die rijdende chicanes, beïnvloed gewoon de uitslag.
Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.

En de P1s beinvloeden de P1s ook natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_151001474
Ik kan me nog een Le Mans herinneren waarin Lotterer nogal wat tijd moest goedmaken en echt een heel hoog tempo moest gaan rijden. Ergens in de late ochtend geloof ik. 'Lap of his life' mompelde de oude Audi-baas toen. Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik weet nog hoe hij keihard om al het verkeer heen slalomde. Dat was echt fantastisch, al zat ik al sinds de vorige dag non-stop te kijken.

Dat soort momenten heeft de F1 nooit gehad en zal de F1 ook nooit hebben. Dat is niet erg en ook niet gek, want het is inherent aan multiclass enduranceracen. Neemt alleen niet weg dat het autosport pur sang is.
pi_151001569
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoort er gewoon bij. Niks kunstmatig aan verder.

En de P1s beinvloeden de P1s ook natuurlijk.
Dan zijn dan ook geen rijdende chicanes en vallen onder dezelfde regels.
pi_151001619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:55 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kan me nog een Le Mans herinneren waarin Lotterer nogal wat tijd moest goedmaken en echt een heel hoog tempo moest gaan rijden. Ergens in de late ochtend geloof ik. 'Lap of his life' mompelde de oude Audi-baas toen. Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik weet nog hoe hij keihard om al het verkeer heen slalomde. Dat was echt fantastisch, al zat ik al sinds de vorige dag non-stop te kijken.

Dat soort momenten heeft de F1 nooit gehad en zal de F1 ook nooit hebben. Dat is niet erg en ook niet gek, want het is inherent aan multiclass enduranceracen. Neemt alleen niet weg dat het autosport pur sang is.
Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012. In de LMP2 is er ook eens zo'n race geweest tijdens LeMans begin 00's. Dat was met 1 van de Pescarolo's. Ik weet niet meer wie het was, maar hij was zelfs een paar ronden even snel als een lmp1 wagen die op 'safe' zat met zijn strategie.
pi_151001749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 21:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gezien ja...fantastische uurtjes waren dat. Ik geloof LeMans 2011 of 2012.
Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?
pi_151002218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 22:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Was het niet toevallig die ene keer dat er twee Audi's waren uitgevallen en Lotterer dus de enige overgebleven Audi reed en dus wel moest scoren?
Volgens mij wel, tegen de Peugeots.. Sebastian Bourdais reed vlak achter hem.. Dankzij Wikipedia even terug gehaald.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 22:19:50 #301
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151002459
dicht
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')