abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 maart 2015 @ 16:47:48 #226
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952811
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:32 schreef Ener-G het volgende:

[..]

En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
Kansloos inderdaad. Achteraf nog steeds je gelijk proberen te halen. :r
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 16:48:29 #227
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952827
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Waarom?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 16:50:23 #228
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_150952876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij reserve rijder is. Zal wel een aantal VT's mogen rijden.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_150953145
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Ferrari dat zegt, het is zoals het is.
pi_150953444
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:53 schreef nils7 het volgende:
Ik heb deze besteld 8-)
[ afbeelding ]

1984 WC, Niki lauda, 1:43, signed edition
Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:



Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150955390
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 maart 2015 @ 19:23:47 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_150958065
Kijken of ze de 107% gaan halen als ze rijden.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:23:09 #233
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150960642
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150960885
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Inderdaad en die auto lijkt mij ook niet voor heb gebouwd. Heeft ie wel een passend zitje?
.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:35:31 #235
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150961300
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:

[ afbeelding ]

Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?
in a crowd you lose humanity
  maandag 23 maart 2015 @ 20:38:34 #236
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150961461
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond.
quote:
Courts do not judge by moral principles. For them, only written agreements apply without regard to the other circumstances.
Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.
in a crowd you lose humanity
pi_150962214
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan :)

Kan alleen van een hoop geen modellen vinden }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150962914
quote:
"Hoewel dit niet zichtbaar is in de uitgebreide telemetrie van de wagen, noch in de reconstructies en tests in het labo, herinnert Fernando zich een gevoel van zwaar sturen net voor het accident. Het team heeft daarom een bijkomende sensor in de wagen geplaatst om vanaf heden nog meer data te verkrijgen."
Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150964218
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150964278
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?

:@
Problemen met de stuurbekrachtiging?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150964357
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Problemen met de stuurbekrachtiging?
Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet? :@
Ik verwacht dat wel in elk geval.

Maargoed, ze hebben ergens een sensor erbij geplaatst, dus er zullen vast onderdelen zijn die met sturen te maken hebben waar geen data van doorgegeven werd :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 23 maart 2015 @ 21:47:50 #242
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965258
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:

[ afbeelding ]

Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelauto :).

Ik heb er al zoveel, meeste 1:18 en voornamelijk F1.
Baal van de 1:43 omdat ze uit de toon zijn in mijn collectie maar sommige worden gewoon niet 1:18 gemaakt.





Inmiddels is daar Schumi en Vettel 1:18 (beide 2011) bijgekomen.
En sinds zaterdag 1:43 Jos Verstappen Honda 1999 & Le Mans winner Audi 2014

Van 2012 en 2013 heb ik niks (auto's waren ook erg lelijk toen).

Lauda (die gesigneerde) en Hamilton (1:18, 2014) staan in bestelling.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2015 @ 21:50:49 #243
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965431
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig worden :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150966937
http://www.racexpress.nl/(...)turbosysteem/n/65406

quote:
Momenteel maakt de FIA gebruik van standaard sensoren om de benzinetoevoer te meten, waarbij een maximum van 100 kilogram per uur is toegestaan. Vanaf de Grand Prix van China wil het controlerend orgaan ook de druk in andere delen van het systeem gaan checken. Zij verdenken enkele teams van het zoeken naar nieuwe oplossingen waarbij de toevoer in andere delen hoger kan zijn, maar rond de huidige sensor nooit hoger komt dan 100 kg/h.

Het Italiaanse Omnicorse meldt dat deze truc deels de grote stap voorwaarts van Ferrari en Mercedes veroorzaakt. Hun turbosystemen zouden 500 bar aan kunnen, terwijl de motoren van Renault niet verder komen dan 250 bar. Ook Honda zou in de buurt komen van 500 bar wanneer de krachtbron volledig werkt.

Het is nog onduidelijk wat er gaat gebeuren wanneer de FIA de wijzigingen doorvoert. Waarschijnlijk moeten Ferrari en Mercedes last-minute veranderingen doorvoeren aan de motoren, wat ten koste kan gaan van hun voorsprong.
Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken..
pi_150968022
Ze zouden gewoon de brandstof moeten limiteren tot 85kg en de flow lekker vrijlaten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150968466
Een google translate vertaling van het originele Omnicorse artikel in het Engels (Omdat Nederlands onleesbaar werd):

quote:
The Chinese GP FIA will apply a new technical directive which was issued at the Australian GP: Commissioners of the International Federation want to measure the fuel pressure on the Formula 1 in most parts of the fuel system, because so far the checks were made only in the vicinity of the flow imposed by the FIA.

THE LIMIT FUEL AND 'OF 100 KG / HA 10,500 RPM
Why Jo Bauer and his were asked to change? The reason should be pretty simple: because there is something more than a suspicion that someone is able to bypass the meter the fuel flow that controls the instantaneous consumption. Recall that, for Regulation of 2014, should never go above 100 kg / h when the engine exceeds 10,500 rpm rotation.

IN 2015 AND 'INCREASED THE SOUND AND THE SYSTEM OF ROTATION
The sound of the power unit in 2015 has become more full than last year and the maximum speed would come almost to 13,500 rpm. The fact is partially justified by the adoption of the trumpets furniture (for those who use them, not Ferrari for example) that allow a better filling of the combustion chamber and, therefore, a greater efficiency in the exploitation of the fuel, but the FIA ​​found that there both those who have found a way to circumvent the controls in certain situations the fuel pressure made upstream of the flowmeter, because downstream system could happen something immeasurable, especially as a quantity of fuel is not used to power the engine, but to cool the upper part of the engine.

REDUCING THE PRESSURE TO CREATE A REFLUX
It is apparent to the OmniCorse.it bringing the supply pressure to 500 bar facilitates the task: it seems that it is enough scientifically to reduce the pressure for a moment in the phase of maximum power, then re-applying the full flow to obtain a suction of gas going well above 100 kg / h, giving a surplus of power to be exploited without the flow meter indicates no abnormalities.

HONDA AND RENAULT THINK THERE ...
Given that Renault is still using the Bosch injectors 250 bar, it is clear that Red Bull Racing and Toro Rosso can not benefit from this positive effect, while Mercedes, Ferrari and Honda have useful technology to take advantage of this. The Japanese too are in trouble with the reliability of the power units RA615 H, so it is easy to draw that to exploit the situation would only Mercedes and Ferrari. It occurs to me that the gimmick is the result of the men from Maranello which last year could use high-pressure injectors Magneti Marelli, though fearing the effects on reliability had preferred to leave after losing the first experiment, while the PU 106A in 2014 apparently did not go above 250 bar.

... BUT IT SEEMS TO MERCEDES AND FERRARI '
A Brixworth the hint should have understood well and with the new direct injection introduced on PU106 B are theoretically able to search the surplus of power just like the Ferrari. This is just speculation paddock? And 'possible, but China will see if something will change in the peak power of existing engines, more thirsty for petrol than in the past ...
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 23 maart 2015 @ 22:49:22 #247
176766 crew  zoem
zoemt
pi_150968484
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter :)

Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.

Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
pi_150968740
Ik denk dat de FIA met de teams om de tafel gaat en dat er dingen aangepast gaan worden en we er nooit meer wat van horen, behalve dat Mercedes een paar tienden inlevert. De F1 weet dat soort dingen tegenwoordig aardig snel in de doofpot te stoppen.
pi_150969214
Denk trouwens niet dat Mercedes door deze regel nu zoveel voorsprong gaat inleveren. Die gasten hebben een kleine 1 seconde per rondje voorsprong op de rest, dat verlies je door deze regel niet 1,2,3.
pi_150969252
Was ruim een week geleden tijdens de GP van Australië al bekend. Toen had ik het al gelezen. Dus waarom het nu pas door de meeste media wordt opgepikt..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')