abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2015 @ 22:25:49 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150932207
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niks pushen. Gewoon wachten totdat iemand naar de pits gaat. Dan vond ik 2010 beter. Betere banden en geen tankstops. En meer gevechten op de baan.
2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 22 maart 2015 @ 23:13:55 #202
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150934441
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ze staan niet nog steeds stil toch?
Die wel volgens mij, je ziet ze nergens terug.

Die aller eerste generatie A1's rijden nog wel in de AutoGP geloof ik

Zo jammer dat die klasse weg is, het had echt potentie.


quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
2010 was tot de laatste race spannend qua titel strijd, qua gevechten op de baan viel t wel mee geloof ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150934613
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
Zaten wel een paar leuke races tussen waarbij op de baan ingehaald werd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 maart 2015 @ 23:23:04 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_150934788
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zaten wel een paar leuke races tussen waarbij op de baan ingehaald werd.
Die had 2014 ook, 2005 ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_150938309
Alfons heeft groen licht gekregen om te rijden; dat was nog niet gepost geloof ik :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150940280
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 06:25 schreef Geralt het volgende:
Alfons heeft groen licht gekregen om te rijden; dat was nog niet gepost geloof ik :)
Alfons?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 23 maart 2015 @ 09:38:59 #207
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150940380
Ernando Alfonso :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 23 maart 2015 @ 09:53:30 #208
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150940687
Ik heb deze besteld 8-)


1984 WC, Niki lauda, 1:43, signed edition
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport maandag 23 maart 2015 @ 10:17:42 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150941097
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

2010? Echt spannend was dat seizoen niet, het enige wat het mooi maakte was het kampioenschap en de Webber/Vettel clash in Turkije. Het laatste seizoen waar ik echt van heb kunnen genieten is 2008.
2010 was half oke als een seizoen, je wist eigenlijk het hele jaar dat Vettel zou winnen maar hij verneukte het zo vaak, Turkije/GB en dan ook nog zn drama in Australie.

2012 was wel mooier, maar ik vind sowieso dat F1 teveel betrouwbaarheid heeft sinds de aanpassingen in 2005. Oh well.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 23 maart 2015 @ 10:21:13 #210
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150941169
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

2010 was half oke als een seizoen, je wist eigenlijk het hele jaar dat Vettel zou winnen maar hij verneukte het zo vaak, Turkije/GB en dan ook nog zn drama in Australie.

2012 was wel mooier, maar ik vind sowieso dat F1 teveel betrouwbaarheid heeft sinds de aanpassingen in 2005. Oh well.
Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.
Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Formula_One_season
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport maandag 23 maart 2015 @ 10:23:12 #211
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150941209
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.
Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso.
Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 23 maart 2015 @ 10:24:44 #212
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150941243
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.
Webber had naar mijn idee toch alleen maar mogen winnen als Vettel het nog harder verneukt had en in de laatste race geen kans meer had gehad. Als ze hem echt hadden willen laten winnen bij RBR dan hadden ze hem die pitstop nooit zo vroeg laten maken in de laatste race, dat was gewoon proberen Alonso mee te krijgen het verkeer in :')
  maandag 23 maart 2015 @ 10:27:41 #213
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150941313
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vettel was het hele jaar verreweg de sterkste maar had steeds of pech of hij verneukte het.

Pas in de laatste race stond hij bovenaan in de stand.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Sport maandag 23 maart 2015 @ 10:30:57 #214
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150941377
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:27 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pas in de laatste race stond hij bovenaan in de stand.
Ja, bedankt voor de statistiekjes, maar dat neemt niet weg dat Vettel 63 punten verloor door autopech (Bahrein, Australie, Korea) en ook nog heel wat door Turkije, Hongarije en GB (en Monaco? dat weet ik even niet meer)

Hij was over het hele seizoen verreweg de sterkste. Maakte zelf wel wat fouten omdat hij dat te graag toonde.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 23 maart 2015 @ 10:46:30 #215
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_150941724
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee man, pas in de laatste race was het prompt Vettel.
Meerendeel van het seizoen ging het tussen Webber en Alonso.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Formula_One_season
Ik gunde het Webber zo hard dat seizoen -O- Sowieso was/ben ik Webber-fan maar toch
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_150942192
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 10:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, bedankt voor de statistiekjes, maar dat neemt niet weg dat Vettel 63 punten verloor door autopech (Bahrein, Australie, Korea) en ook nog heel wat door Turkije, Hongarije en GB (en Monaco? dat weet ik even niet meer)

Hij was over het hele seizoen verreweg de sterkste. Maakte zelf wel wat fouten omdat hij dat te graag toonde.
Dit dus.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Sport maandag 23 maart 2015 @ 11:07:04 #217
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150942222
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik moet eerlijk toekennen dat ik na Korea dacht 'oke misschien gaat Alonso het toch flikken', omdat Vettel toen wel HEEL ver achter stond. Dat was eigenlijk het eerste moment dat seizoen dat ik enigszins ging twijfelen. Maar ook dat was niet genoeg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150943277
quote:
Sauber boss Monisha Kaltenborn has admitted she was shocked to hear she could face prison time in the team's legal battle with Giedo van der Garde.

Van der Garde and Sauber spent the Australian Grand Prix weekend in court, as the Dutchman claimed he was entitled to drive for the team.

In the end, both parties decided to talk and reached an agreement.

"When you sit in an Australian court and hear the word prison, that's a shock," Kaltenborn was quoted as saying by Swiss newspaper Sonntagsblick.

Kaltenborn, whose team has had to pay 15 million Euros to van der Garde, admitted she made errors with the handling of the situation.

"Yes, I made mistakes. I was too trusting and I was punished bitterly," she added.

"Courts do not judge by moral principles. For them, only written agreements apply without regard to the other circumstances."

Kaltenborn also revealed the saga could have taken yet another twist in Melbourne had van der Garde managed to obtain his F1 superlicence.

"If he had received a licence from the FIA, he would have tried everything to drive," Kaltenborn added.
http://www.motorsport.com(...)call-for-prison-time

"I was too trusting ... " Lekker vaag :Y Er zijn vast ook een stuk minder vage mistakes te noemen..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 23 maart 2015 @ 13:12:44 #219
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150945507
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:47 schreef Atreidez het volgende:

[..]

http://www.motorsport.com(...)call-for-prison-time

"I was too trusting ... " Lekker vaag :Y Er zijn vast ook een stuk minder vage mistakes te noemen..
Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2015 @ 13:17:03 #220
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_150945622
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een keer flink door het stof gaan en excuses aanbieden ipv elke keer te doen alsof ze het slachtoffer zijn van schandalige praktijken.
wat een kuthoer is dat zeg, hopelijk halen ze het einde van het jaar niet. Wel jammer voor peter sauber maar ja :r
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 23 maart 2015 @ 13:26:51 #221
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150945894
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:17 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een keer flink door het stof gaan en excuses aanbieden ipv elke keer te doen alsof ze het slachtoffer zijn van schandalige praktijken.
wat een kuthoer is dat zeg, hopelijk halen ze het einde van het jaar niet. Wel jammer voor peter sauber maar ja :r
Zit niet in de aard van het beesje om dit te doen, wel jammer inderdaad.
pi_150946040
Ja too trusting in Giedo natuurlijk. Je kan tegenwoordig er niet eens meer vanuit gaan dat een coureur zijn volledig rechtsgeldige contract opgeeft.

:').

Jammer dat Monisha/Sauber alles afschuift op anderen. Ze hebben zich misschien dan wel in enorme bochten moeten wringen om uberhaupt te overleven maar ze hebben zoveel juridische kennis daar lijkt me dat ze het vast wel op een nettere manier hadden kunnen oplossen.

Maar nu zijn ze gewoon de gebruikelijke route opgegaan, zoals vaker gebeurt is (bijvoorbeeld Jos en Arrows). Alleen nu hadden ze een coureur die er wel voor wilde vechten.

En zo is een van de leukere teams uit de F1 afgegleden naar bedenkelijk niveau, ik zou er niet wakker van liggen als Sauber nu de F1 verlaat iig. :')
pi_150946098
quote:
Kaltenborn also revealed the saga could have taken yet another twist in Melbourne had van der Garde managed to obtain his F1 superlicence.

"If he had received a licence from the FIA, he would have tried everything to drive," Kaltenborn added.
En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 23 maart 2015 @ 15:52:00 #224
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150950886
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:32 schreef Ener-G het volgende:

[..]

En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
Dat is inderdaad een heel slap excuus! :')
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 maart 2015 @ 16:00:01 #225
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_150951134
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 23 maart 2015 @ 16:47:48 #226
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952811
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:32 schreef Ener-G het volgende:

[..]

En wie was er verantwoordelijk voor het regelen van de superlicentie, niet Giedo, maar het team, Sauber dus..
Kansloos inderdaad. Achteraf nog steeds je gelijk proberen te halen. :r
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 16:48:29 #227
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150952827
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Waarom?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 23 maart 2015 @ 16:50:23 #228
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_150952876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat hij reserve rijder is. Zal wel een aantal VT's mogen rijden.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_150953145
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:48 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Ferrari dat zegt, het is zoals het is.
pi_150953444
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:53 schreef nils7 het volgende:
Ik heb deze besteld 8-)
[ afbeelding ]

1984 WC, Niki lauda, 1:43, signed edition
Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:



Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150955390
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 23 maart 2015 @ 19:23:47 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_150958065
Kijken of ze de 107% gaan halen als ze rijden.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:23:09 #233
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_150960642
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Marciello gaat in Sepang de 1e training rijden met de auto van Nasr.
Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_150960885
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Inderdaad en die auto lijkt mij ook niet voor heb gebouwd. Heeft ie wel een passend zitje?
.
  maandag 23 maart 2015 @ 20:35:31 #235
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150961300
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:

[ afbeelding ]

Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?
in a crowd you lose humanity
  maandag 23 maart 2015 @ 20:38:34 #236
56724 Wombcat
rent wiel
pi_150961461
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Grove nalatigheid van iemand met een Law achtergrond.
quote:
Courts do not judge by moral principles. For them, only written agreements apply without regard to the other circumstances.
Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.
in a crowd you lose humanity
pi_150962214
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Leuk idee. Maak je dan van allemaal wel ook de juiste nummerplaat?
Ik heb van alle auto's de papieren/vrijwaring nog. Kan ik wel doen dan :)

Kan alleen van een hoop geen modellen vinden }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150962914
quote:
"Hoewel dit niet zichtbaar is in de uitgebreide telemetrie van de wagen, noch in de reconstructies en tests in het labo, herinnert Fernando zich een gevoel van zwaar sturen net voor het accident. Het team heeft daarom een bijkomende sensor in de wagen geplaatst om vanaf heden nog meer data te verkrijgen."
Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150964218
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Die heeft ook wel een gigantische plaat voor haar kop. Iets roepen over morele principes als ze een contract met iemand volledig negeert.
De reden snap ik wel; het voortbestaan van Sauber (met zijn 300+ medewerkers). Alleen heeft ze het volledig verkeerd afgehandeld door Giedo volledig te negeren in plaats te proberen met hem tot een akkoord te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150964278
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Toch lichamelijk iets dan? Windvlaag lijkt me echt niet het geval; dat zou Alonso ook wel gewoon kunnen plaatsen. Misschien dan kortstondig halfonwel geworden of iets?

:@
Problemen met de stuurbekrachtiging?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150964357
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 21:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Problemen met de stuurbekrachtiging?
Je zou toch verwachten dat zoiets triviaals wel besensord is niet? :@
Ik verwacht dat wel in elk geval.

Maargoed, ze hebben ergens een sensor erbij geplaatst, dus er zullen vast onderdelen zijn die met sturen te maken hebben waar geen data van doorgegeven werd :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 23 maart 2015 @ 21:47:50 #242
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965258
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 17:08 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hendig sjiek.

Ik heb van het weekend het lumineuze idee opgedaan om van alle auto's die ik heb gehad in mijn leven een gedetailleerd schaalmodel aan te gaan schaffen in 1:18

Dat gaat nog een hele uitdaging worden, want een flink aantal kan ik niet vinden. Het zijn er 15 in totaal en van een aantal kan ik helemaal geen schaalmodellen vinden; ook niet in 1:43 of 1:87 of iets :X

Tzt als ik er een paar heb reeds zal ik er wel eens een topic over openen. :)

Ik begin mijn collectie in elk geval met mijn eerste auto; een Ford Escort XR3i uit 1982.
Die had ik in lichtgroen metallic en het zou het leukste zijn als ik alle auto's zou kunnen vinden in dezelfde kleur als wat ik hem had, maar meteen bij de eerste lukt dat al niet. Die gaat dus lichtblauw worden en wel deze:

[ afbeelding ]

Die dus.

Excuus voor deze volledig offtopic reactie :)
Cool, zou mijn eerste auto (zwarte '91 Celica) best willen hebben als modelauto :).

Ik heb er al zoveel, meeste 1:18 en voornamelijk F1.
Baal van de 1:43 omdat ze uit de toon zijn in mijn collectie maar sommige worden gewoon niet 1:18 gemaakt.





Inmiddels is daar Schumi en Vettel 1:18 (beide 2011) bijgekomen.
En sinds zaterdag 1:43 Jos Verstappen Honda 1999 & Le Mans winner Audi 2014

Van 2012 en 2013 heb ik niks (auto's waren ook erg lelijk toen).

Lauda (die gesigneerde) en Hamilton (1:18, 2014) staan in bestelling.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2015 @ 21:50:49 #243
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150965431
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2015 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is dat niet heel gevaarlijk? Hij heeft niet veel ervaring met deze auto.
Stoeltje binnen een week lijkt me ook lastig worden :+
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150966937
http://www.racexpress.nl/(...)turbosysteem/n/65406

quote:
Momenteel maakt de FIA gebruik van standaard sensoren om de benzinetoevoer te meten, waarbij een maximum van 100 kilogram per uur is toegestaan. Vanaf de Grand Prix van China wil het controlerend orgaan ook de druk in andere delen van het systeem gaan checken. Zij verdenken enkele teams van het zoeken naar nieuwe oplossingen waarbij de toevoer in andere delen hoger kan zijn, maar rond de huidige sensor nooit hoger komt dan 100 kg/h.

Het Italiaanse Omnicorse meldt dat deze truc deels de grote stap voorwaarts van Ferrari en Mercedes veroorzaakt. Hun turbosystemen zouden 500 bar aan kunnen, terwijl de motoren van Renault niet verder komen dan 250 bar. Ook Honda zou in de buurt komen van 500 bar wanneer de krachtbron volledig werkt.

Het is nog onduidelijk wat er gaat gebeuren wanneer de FIA de wijzigingen doorvoert. Waarschijnlijk moeten Ferrari en Mercedes last-minute veranderingen doorvoeren aan de motoren, wat ten koste kan gaan van hun voorsprong.
Neem aan trouwens dat het over 500 bar inspuitdruk gaat, niet de turbodruk zelf... En je zit toch nog steeds met de 100 kilo per race totaal, dus hoe dit precies zou moeten werken..
pi_150968022
Ze zouden gewoon de brandstof moeten limiteren tot 85kg en de flow lekker vrijlaten.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150968466
Een google translate vertaling van het originele Omnicorse artikel in het Engels (Omdat Nederlands onleesbaar werd):

quote:
The Chinese GP FIA will apply a new technical directive which was issued at the Australian GP: Commissioners of the International Federation want to measure the fuel pressure on the Formula 1 in most parts of the fuel system, because so far the checks were made only in the vicinity of the flow imposed by the FIA.

THE LIMIT FUEL AND 'OF 100 KG / HA 10,500 RPM
Why Jo Bauer and his were asked to change? The reason should be pretty simple: because there is something more than a suspicion that someone is able to bypass the meter the fuel flow that controls the instantaneous consumption. Recall that, for Regulation of 2014, should never go above 100 kg / h when the engine exceeds 10,500 rpm rotation.

IN 2015 AND 'INCREASED THE SOUND AND THE SYSTEM OF ROTATION
The sound of the power unit in 2015 has become more full than last year and the maximum speed would come almost to 13,500 rpm. The fact is partially justified by the adoption of the trumpets furniture (for those who use them, not Ferrari for example) that allow a better filling of the combustion chamber and, therefore, a greater efficiency in the exploitation of the fuel, but the FIA ​​found that there both those who have found a way to circumvent the controls in certain situations the fuel pressure made upstream of the flowmeter, because downstream system could happen something immeasurable, especially as a quantity of fuel is not used to power the engine, but to cool the upper part of the engine.

REDUCING THE PRESSURE TO CREATE A REFLUX
It is apparent to the OmniCorse.it bringing the supply pressure to 500 bar facilitates the task: it seems that it is enough scientifically to reduce the pressure for a moment in the phase of maximum power, then re-applying the full flow to obtain a suction of gas going well above 100 kg / h, giving a surplus of power to be exploited without the flow meter indicates no abnormalities.

HONDA AND RENAULT THINK THERE ...
Given that Renault is still using the Bosch injectors 250 bar, it is clear that Red Bull Racing and Toro Rosso can not benefit from this positive effect, while Mercedes, Ferrari and Honda have useful technology to take advantage of this. The Japanese too are in trouble with the reliability of the power units RA615 H, so it is easy to draw that to exploit the situation would only Mercedes and Ferrari. It occurs to me that the gimmick is the result of the men from Maranello which last year could use high-pressure injectors Magneti Marelli, though fearing the effects on reliability had preferred to leave after losing the first experiment, while the PU 106A in 2014 apparently did not go above 250 bar.

... BUT IT SEEMS TO MERCEDES AND FERRARI '
A Brixworth the hint should have understood well and with the new direct injection introduced on PU106 B are theoretically able to search the surplus of power just like the Ferrari. This is just speculation paddock? And 'possible, but China will see if something will change in the peak power of existing engines, more thirsty for petrol than in the past ...
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 23 maart 2015 @ 22:49:22 #247
176766 crew  zoem
zoemt
pi_150968484
FIA verdenkt teams van omzeilen brandstofmeter :)

Ik las het vanmiddag al ergens. Kan nog interessant worden.

Ik vermoed dat ze ergens een brandstofaccumulator gebruiken en die 'bijvullen' op een brandstofarm moment.
pi_150968740
Ik denk dat de FIA met de teams om de tafel gaat en dat er dingen aangepast gaan worden en we er nooit meer wat van horen, behalve dat Mercedes een paar tienden inlevert. De F1 weet dat soort dingen tegenwoordig aardig snel in de doofpot te stoppen.
pi_150969214
Denk trouwens niet dat Mercedes door deze regel nu zoveel voorsprong gaat inleveren. Die gasten hebben een kleine 1 seconde per rondje voorsprong op de rest, dat verlies je door deze regel niet 1,2,3.
pi_150969252
Was ruim een week geleden tijdens de GP van Australië al bekend. Toen had ik het al gelezen. Dus waarom het nu pas door de meeste media wordt opgepikt..

http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')