Zit waarheid in, RBR is geen Ferrariquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Fraaie column van Bill Buxton over de dreigementen van Red Bull:
https://willthef1journo.w(...)ants-to-quit-let-it/
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, ardenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, arden
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.
Nee, maar wel van paydrivers die er niets van kunnen, zoals een Canamassas, Gonzales of Haryanto om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.
Dus die punten gaan ze wel halen ben ik bang. Ik denk dat dit echt het probleem van de paydrivers niet gaat oplossen.
Vandaar de F2. Die zou een stuk goedkoper moeten zijn dan de GP2, waardoor talenten zonder veel geld kunnen doorstromen. Maar dan moeten de F1 teams die wel accepteren en moet de F1 dus goedkoper of de 'kleinere' teams moeten genoeg geld krijgen om zonder die paydrivers te kunnen bestaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:47 schreef Geralt het volgende:
Mja, toch denk ik dat men het anders aan zou moeten pakken. Zo kun je geen echte talenten meer snel doorstromen naar de F1 en ik denk dat talenten als een Max goed voor de sport zijn. Zeker als de resultaten ook komen straks.
Om dat dan maar meteen de nek om te draaien is niet de kant die ze op zouden moeten lijkt me.
Of de GP1 ;-)quote:
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurrerenquote:Op zondag 22 maart 2015 07:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jaaaaaa... Een concurrerende klasse naast de F1!
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebbenquote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad.
Ik zie overigens wel ruimte voor een extreme klasse. Iets simpels dat hard klinkt en nog harder rijdt. Een soort tegenhanger voor het high tech gebeuren van de F1.
Had ik vandaag al een keer V12 gezegd? Nee hè?
Of verplicht met productiemotoren rijden.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:11 schreef lasters het volgende:
[..]
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of verplicht met productiemotoren rijden.
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:15 schreef lasters het volgende:
[..]
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.
In de F1 niet. Maar ernaast misschien wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:18 schreef lasters het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....quote:Op zondag 22 maart 2015 09:59 schreef lasters het volgende:
[..]
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebben
Bestaat er een format GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.quote:
Maar wat houdt dat dan ongeveer in, GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |