Haterquote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:30 schreef Atreidez het volgende:
Wat heeft Juan Pablo nou met F1 nieuwtjes te maken... Ik hoopte toen ik t zag al dat ie onverwacht een stoeltje had voor de volgende race bij Sauber omdat ie met een paar miljoen bij Monisha aangebeld had ofzo, maar tis gewoon een bash actie
Ferrari bouwde in die tijd niet de beste auto's, maar wel de mooiste! Onder andere de 641/2, 643 (De vrachtwagen volgens Prost) en de 412T2.quote:
Vond ik ook erg leuk ja. In de race zijn de auto's nog steeds meer dan een seconde langzamer dan in 2013.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 22:25 schreef Atreidez het volgende:
Het meest nieuwswaardige bericht vond ik nog dat Pirelli zei dat er ronderecords gebroken gaan worden Dit jaar. Ze zaten er 6 secondes boven in Melbourne
http://www.racexpress.nl/(...)-moeten-zijn/n/65369quote:“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”
Uitgegeven door Casper Bekking • 21 maart 2015 05:04 • Print artikel
Na jaren van relatieve radiostilte over zijn carrière bij het Ferrari F1 Team, heeft Rubens Barrichello van zich laten horen. De Braziliaan was tussen 2000 en 2005 teamgenoot van Michael Schumacher bij de Scuderia, in de periode dat de illustere Duitser vijf opeenvolgende titels pakte. De rolverdeling binnen het Italiaanse team was altijd helder: Schumacher moet winnen, Barrichello krijgt de kruimels. Dat resulteerde regelmatig in controversiële momenten en teamorders. Dat zit de Braziliaan nog altijd niet lekker.
Rubens Barrichello
“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”, legde Barrichello uit op de Braziliaanse Bandeirantes Television. Het meest bekende voorbeeld is de Grand Prix van Oostenrijk in 2002, toen de Braziliaan in de laatste meters plaats moest maken voor de Duitser: “Ik zou hem er niet voorbij laten maar ik ontving informatie van Ferrari waardoor ik ging nadenken. Daardoor haalde ik mijn voet van het gas.”
Hoewel de ervaren rijder meer dan 320 Grands Prix heeft gereden, werd hij altijd gezien als de tweede viool en de langzamere rijder naast Michael Schumacher: “Dat maakt me niet uit, maar het raakt me als ze over mijn familie praten”, aldus familiemens Barrichello.
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.
Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:
FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1
Echt heel erg zinnig.
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.quote:
Zolang er coureurs blijven die willen dokken voor dit soort klassen kan de FIA het gewoon makenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.
Hallo Jumbo!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 10:00 schreef Geralt het volgende:
Ik lees die berichten overal over een mogelijke verkoop van TR aan Renault. Ik zeg doe maar en dat met gele livery aub
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:32 schreef Bluurgh het volgende:
Tja ze geven niet voor niks het kampioenschap extra veel punten voor de superlicentie. Het klinkt alsof ze dat alleen doen zodat de serie niet kan falen, maar met zo weinig beschikbare stoeltjes heb je tegenwoordig ook niet zoveel aan een F2 kampioenschap..
Laten ze dan eerst maar eens weer 28 auto's in de F1 krijgen, dan is er iig wat meer ruimte
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.
En dan krijg je in theorie dus twee gelijkwaardige series, de ene serie geeft je alleen twee keer zoveel licentiepunten als de andere en zo kunnen ze dus moedwillig concurrerende series de nek omdraaien want waarom zou je FR3.5 rijden als je met het kampioenschap 30 punten verdient (wat niet genoeg is voor een superlicentie) terwijl je in de F2 met een 3e plek in het kampioenschap 40 punten krijgt (wat dus wel genoeg is voor een superlicentie)..
Nee, De F2 is van de FIA. GP2 is van Bernie en de F2 wordt een directe concurrent. Het is niet voor niets dat Berger stopte bij de F3 en niet verder ging met de F2 op de kaart zetten. Hij wilde geen gevecht met Bernie aangaan. Dat doet nu Stefano Domenicali. Het zou ook een goedkopere klasse dan de GP2 moeten worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:33 schreef lasters het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!
De route FR2.0 -> FR 3.5 -> F1 kun je wel wegstrepen. Met het nieuwe puntensysteem zul je meerdere jaren FR 3.5 moeten doen om überhaupt kans te maken op de F1, dus die route zal wel via de GP2 of F2 gaan lopen. Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.
Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:
FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1
Echt heel erg zinnig.
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.
Gasly is ook RB junior en rijdt dit jaar in de GP2. Stoneman zal na de FR 3.5 ook wel naar de GP2 gaan. Het traject via de FR 3.5 direct naar de F1 werkt niet meer, dus daar zal in het vervolg altijd de GP2 (of later F2) tussen zitten. Dus ook voor de RB junioren.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.
Zit waarheid in, RBR is geen Ferrariquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:51 schreef Ferry_76 het volgende:
Fraaie column van Bill Buxton over de dreigementen van Red Bull:
https://willthef1journo.w(...)ants-to-quit-let-it/
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, ardenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:
[..]
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Straks kopen die pay drivers zich gewoon in bij de top teams: art, dams, arden
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moeten ze wel presteren om genoeg punten te krijgen.
Nee, maar wel van paydrivers die er niets van kunnen, zoals een Canamassas, Gonzales of Haryanto om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die kunnen zich dan met geld van sponsoren inkopen bij de beste teams in de lagere klasses waardoor toch een vertekend beeld ontstaat. Een Vettel gaat in een Manor ook niet winnen natuurlijk om maar iets te noemen.
Dus die punten gaan ze wel halen ben ik bang. Ik denk dat dit echt het probleem van de paydrivers niet gaat oplossen.
Vandaar de F2. Die zou een stuk goedkoper moeten zijn dan de GP2, waardoor talenten zonder veel geld kunnen doorstromen. Maar dan moeten de F1 teams die wel accepteren en moet de F1 dus goedkoper of de 'kleinere' teams moeten genoeg geld krijgen om zonder die paydrivers te kunnen bestaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 23:47 schreef Geralt het volgende:
Mja, toch denk ik dat men het anders aan zou moeten pakken. Zo kun je geen echte talenten meer snel doorstromen naar de F1 en ik denk dat talenten als een Max goed voor de sport zijn. Zeker als de resultaten ook komen straks.
Om dat dan maar meteen de nek om te draaien is niet de kant die ze op zouden moeten lijkt me.
Of de GP1 ;-)quote:
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurrerenquote:Op zondag 22 maart 2015 07:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jaaaaaa... Een concurrerende klasse naast de F1!
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebbenquote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Beetje jammer inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2015 09:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
enige probleem daarbij is is dat Ecclestone niet tegen zichzelf gaat concurreren
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje jammer inderdaad.
Ik zie overigens wel ruimte voor een extreme klasse. Iets simpels dat hard klinkt en nog harder rijdt. Een soort tegenhanger voor het high tech gebeuren van de F1.
Had ik vandaag al een keer V12 gezegd? Nee hè?
Of verplicht met productiemotoren rijden.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:11 schreef lasters het volgende:
[..]
Soort CanAm klasse maar dan goedkoop? Of gewoon budget ongelimiteerd en een simpeler technisch reglement?
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of verplicht met productiemotoren rijden.
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:15 schreef lasters het volgende:
[..]
Dan krijg je alweer het high tech geneuzel met aerodynamica en elektra dat je in de formule 1 hebt. Teams zullen altijd een voorsprong proberen te krijgen, waar en hoe is daarbij veel minder van belang.
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of zoiets als in de LMP2: maximale prijs van een auto.
In de F1 niet. Maar ernaast misschien wel.quote:Op zondag 22 maart 2015 10:18 schreef lasters het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat concept ook werkt zonder gentlemen racers, maar het zou wel een werkbaar idee kunnen worden. Twijfel alleen aan de levensvatbaarheid voor F1.
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....quote:Op zondag 22 maart 2015 09:59 schreef lasters het volgende:
[..]
En Bernie kan niet tegen een koningsklasse zonder Ferrari erbij te hebben
Bestaat er een format GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent ervan op de hoogte dat de naam en het format GP1 ook van Ecclestone is. En waarom zou Ferrari weggaan bij F1 als die jaar ~$80mlj. krijgen van de tv-gelden en een contract hebben via de concorde agreement wat hun verbind aan F1 tot en met 2020. Dus vandaar: concurreren met zichzelf....
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.quote:
Maar wat houdt dat dan ongeveer in, GP1?quote:Op zondag 22 maart 2015 10:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
op papier toch, net zoals er nu ook al en F2 format is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |