abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:56:49 #51
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_150848010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:30 schreef Atreidez het volgende:
Wat heeft Juan Pablo nou met F1 nieuwtjes te maken... Ik hoopte toen ik t zag al dat ie onverwacht een stoeltje had voor de volgende race bij Sauber omdat ie met een paar miljoen bij Monisha aangebeld had ofzo, maar tis gewoon een bash actie :r

Hater :{w
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_150848888
Ik ben meer een klager, maar voor deze keer mag hater ook ;)
Where facts are few, experts are many.
pi_150851813
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:06 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Ferrari bouwde in die tijd niet de beste auto's, maar wel de mooiste! Onder andere de 641/2, 643 (De vrachtwagen volgens Prost) en de 412T2. O+
pi_150863390
Maar....wat zijn de nieuwtjes?
pi_150866319
Boss GP komt naar de Gamma racing days op Assen:

http://bossgp.com/
pi_150866408
Het meest nieuwswaardige bericht vond ik nog dat Pirelli zei dat er ronderecords gebroken gaan worden Dit jaar. Ze zaten er 6 secondes boven in Melbourne :?
Where facts are few, experts are many.
pi_150867037
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 21:21 schreef Gort het volgende:
Maar....wat zijn de nieuwtjes?

http://www.f1today.net/nl(...)t-upslogo-op-ferrari

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150867695
Via Facebook

Laat dan maar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 20 maart 2015 @ 22:51:26 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150867763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 22:25 schreef Atreidez het volgende:
Het meest nieuwswaardige bericht vond ik nog dat Pirelli zei dat er ronderecords gebroken gaan worden Dit jaar. Ze zaten er 6 secondes boven in Melbourne :?
Vond ik ook erg leuk ja. In de race zijn de auto's nog steeds meer dan een seconde langzamer dan in 2013.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150869374
Eind van het jaar op sommige circuits, zoals Austin en Interlagos of zo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150876561
Ik lees die berichten overal over een mogelijke verkoop van TR aan Renault. Ik zeg doe maar en dat met gele livery aub :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 21 maart 2015 @ 10:34:09 #62
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_150876972
quote:
“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”
Uitgegeven door Casper Bekking • 21 maart 2015 05:04 • Print artikel
Na jaren van relatieve radiostilte over zijn carrière bij het Ferrari F1 Team, heeft Rubens Barrichello van zich laten horen. De Braziliaan was tussen 2000 en 2005 teamgenoot van Michael Schumacher bij de Scuderia, in de periode dat de illustere Duitser vijf opeenvolgende titels pakte. De rolverdeling binnen het Italiaanse team was altijd helder: Schumacher moet winnen, Barrichello krijgt de kruimels. Dat resulteerde regelmatig in controversiële momenten en teamorders. Dat zit de Braziliaan nog altijd niet lekker.

Rubens Barrichello

“Van de zeven titels van Schumacher, had er eentje van mij moeten zijn”, legde Barrichello uit op de Braziliaanse Bandeirantes Television. Het meest bekende voorbeeld is de Grand Prix van Oostenrijk in 2002, toen de Braziliaan in de laatste meters plaats moest maken voor de Duitser: “Ik zou hem er niet voorbij laten maar ik ontving informatie van Ferrari waardoor ik ging nadenken. Daardoor haalde ik mijn voet van het gas.”

Hoewel de ervaren rijder meer dan 320 Grands Prix heeft gereden, werd hij altijd gezien als de tweede viool en de langzamere rijder naast Michael Schumacher: “Dat maakt me niet uit, maar het raakt me als ze over mijn familie praten”, aldus familiemens Barrichello.
http://www.racexpress.nl/(...)-moeten-zijn/n/65369

Ik ben nooit Schumachers fan geweest, heb zelfs medelijden gehad hoe Ferrari Barrichello regelmatig behandelde. Maar dit is treurigheid ten top van Rubens om zo te praten over iemand die niet terug kan reageren, of over een team waarbij die zelf zijn handtekening onder het contract heeft gezet :{ Had je dan eerder uit de voeten gemaakt daar Rubens :W
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_150877373
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.

Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:

FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1

Echt heel erg zinnig.
pi_150877388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.

Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:

FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1

Echt heel erg zinnig.
:') hoe verzinnen ze het
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_150877496
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:01 schreef Beach het volgende:

[..]

:') hoe verzinnen ze het
Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 11:24:17 #66
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150877796
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Stel dat je in iedere klasse 20 coureurs hebt, dan zijn er constant 120 mensen 'onderweg naar de F1' en dat terwijl er daar vrijwel geen plaats is voor jong talent.
Zolang er coureurs blijven die willen dokken voor dit soort klassen kan de FIA het gewoon maken
pi_150877946
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 10:00 schreef Geralt het volgende:
Ik lees die berichten overal over een mogelijke verkoop van TR aan Renault. Ik zeg doe maar en dat met gele livery aub :9
Hallo Jumbo!
pi_150877969
Tja ze geven niet voor niks het kampioenschap extra veel punten voor de superlicentie. Het klinkt alsof ze dat alleen doen zodat de serie niet kan falen, maar met zo weinig beschikbare stoeltjes heb je tegenwoordig ook niet zoveel aan een F2 kampioenschap..

Laten ze dan eerst maar eens weer 28 auto's in de F1 krijgen, dan is er iig wat meer ruimte :')
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:03:33 #69
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150878613
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:32 schreef Bluurgh het volgende:
Tja ze geven niet voor niks het kampioenschap extra veel punten voor de superlicentie. Het klinkt alsof ze dat alleen doen zodat de serie niet kan falen, maar met zo weinig beschikbare stoeltjes heb je tegenwoordig ook niet zoveel aan een F2 kampioenschap..

Laten ze dan eerst maar eens weer 28 auto's in de F1 krijgen, dan is er iig wat meer ruimte :')
Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
pi_150879390
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:03 schreef lasters het volgende:

[..]

Zoals ik het puntensysteem intepreteer is het bedacht om te zorgen dat er niet nog jongere coureurs de F1 in komen en om het (ietsje) lastiger te maken om de F1 binnen te komen. Enige sub reden die ik kon verzinnen is het tegen gaan van pay drivers, al zouden de meest recente betalende coureurs binnen het puntensysteem ook hun superlicentie gehaald hebben.
Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.

En dan krijg je in theorie dus twee gelijkwaardige series, de ene serie geeft je alleen twee keer zoveel licentiepunten als de andere en zo kunnen ze dus moedwillig concurrerende series de nek omdraaien want waarom zou je FR3.5 rijden als je met het kampioenschap 30 punten verdient (wat niet genoeg is voor een superlicentie) terwijl je in de F2 met een 3e plek in het kampioenschap 40 punten krijgt (wat dus wel genoeg is voor een superlicentie)..
  zaterdag 21 maart 2015 @ 12:33:26 #71
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_150879444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:31 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Ja maar dat geeft natuurlijk geen reden om een niet-bestaande serie meer punten toe te wijzen dan 'concurrerende' serie. Ze mogen wel een hele goede formule ervoor verzinnen, met auto's die tussen de GP2 en de F1 auto's kunnen komen qua snelheid. Want als ze hetzelfde doen als 2009-2012 dan krijg je auto's die even snel zijn als een Formula Renault 3.5.

En dan krijg je in theorie dus twee gelijkwaardige series, de ene serie geeft je alleen twee keer zoveel licentiepunten als de andere en zo kunnen ze dus moedwillig concurrerende series de nek omdraaien want waarom zou je FR3.5 rijden als je met het kampioenschap 30 punten verdient (wat niet genoeg is voor een superlicentie) terwijl je in de F2 met een 3e plek in het kampioenschap 40 punten krijgt (wat dus wel genoeg is voor een superlicentie)..
Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!
pi_150879510
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:33 schreef lasters het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed punt, maar dit is denk ik gewoon een politiek spelletje dat gespeeld wordt om de F2 te promoten t.o.v. FR3.5. De F2 is een door Bernie bedachte klasse!
Nee, De F2 is van de FIA. GP2 is van Bernie en de F2 wordt een directe concurrent. Het is niet voor niets dat Berger stopte bij de F3 en niet verder ging met de F2 op de kaart zetten. Hij wilde geen gevecht met Bernie aangaan. Dat doet nu Stefano Domenicali. Het zou ook een goedkopere klasse dan de GP2 moeten worden.

En ja, de FIA klassen worden in het puntensysteem (onterecht) bevoordeeld ten opzichte van de anderen klassen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150879597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
De nieuwe F2 is weer een stapje dichterbij. Die klasse moet het gat dichten tussen de F3 en de F1.

Dus binnenkort zijn er drie formuleroutes:

FR 2.0 -> FR 3.5 -> F1
GP3 -> GP2 -> F1
F3 -> F2 -> F1

Echt heel erg zinnig.
De route FR2.0 -> FR 3.5 -> F1 kun je wel wegstrepen. Met het nieuwe puntensysteem zul je meerdere jaren FR 3.5 moeten doen om überhaupt kans te maken op de F1, dus die route zal wel via de GP2 of F2 gaan lopen. Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_150879748
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:38 schreef sasquatsch het volgende:

Het is ook niet voor niets dat Red Bull zijn jongeren nu stalt in de GP2 i.p.v. de FR 3.5.
Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.
pi_150880051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 12:43 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dean Stoneman is Red Bull Junior en rijdt voor DAMS in de FR3.5 dit seizoen.
Gasly is ook RB junior en rijdt dit jaar in de GP2. Stoneman zal na de FR 3.5 ook wel naar de GP2 gaan. Het traject via de FR 3.5 direct naar de F1 werkt niet meer, dus daar zal in het vervolg altijd de GP2 (of later F2) tussen zitten. Dus ook voor de RB junioren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')