bij twijfel altijd bellen!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:00 schreef Fannetje het volgende:
Ik twijfel nu of ik even de vk moet bellen ivm dat en verminderde beweging van Frits (hij was gisteren de hele dag al rustig).
quote:Op maandag 16 maart 2015 20:18 schreef twist02 het volgende:
Als ik soms lees wat sommigen van jullie afzien voel ik me bijna bezwaard om over mijn zwangerschap te postenmaar ik geniet er zo intens van!
Kan er nu gewoon al bijna van balen dat het straks klaar is (ook al weet ik dat we er dan een baby voor terug krijgen natuurlijk
)
* Dit is een door mij bedacht voorbeeld. Elke gelijkenis met bestaande situaties berust op louter toeval.quote:Op maandag 16 maart 2015 21:26 schreef pessie het volgende:
Twist, lekker van genieten en lekker posten hoe jij je voelt! We worden er ook allemaal echt niet vrolijker van als we alleen maar tegen elkaar opbieden hoe zwaar het is. Iedere zwangerschap heeft zijn mooie momenten en slechtere momenten. En ook ik heb echt wel een paar mooie momenten gehad deze zwangerschap, maar tegenwoordig is het gewoon zwaar. Maar dat betekent niet dat ik uitsluitend ga posten over hoe zwaar, daarvoor ben ik hier niet. Al is een luisterend oor soms wel heel prettig. Het is voor iedereen een stuk herkenning, de onzekerheid in het begin, de eerste echo's, de eerste plopjes, de eerste kleertjes, en ook als er dingen anders gaan dan je van tevoren had bedacht.
Dat had ik ook, heb ze al vroeg uit de kast getrokken, en t zit goddelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2015 09:51 schreef Skoap het volgende:
Ik ben zo blij dat ik nog zwangerschapskleding heb van de vorige keer...
Dat maakt de overstap naar een positiejeans toch makkelijker en het zit echt zoveel lekkerder
Ik merk ook echt dat mijn buik nu sneller groeit dan de vorige keer... De vorige keer begon je pas echt wat te zien met 16 weken.
Ik heb nu echt een beeld van een Surinaamse big mama met enorme billen en een wespentaillequote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik heb het positiespul toevallig gister van zolder gehaald! Maar nog niet echt nodig. Het groeit net zoals vorige keer vooral naar achter, in mijn billen.
...en dat, maar dat viel me pas op ná de bevalling.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef Krisvc het volgende:
Ha, herkenbaar Limone. Soms denk ik dat vooral mijn heupen zwanger zijn.
ik las genaaid door een tijgerquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:14 schreef Cholula het volgende:
Groeiende billen, check! hier inclusief strepen alsof ik geaaid ben door een tijger.![]()
Ik was gisteravond lekker op tijd naar bed gegaan en lag om half drie nog wakker. Uiteindelijk heerlijk aan een stuk liggen slapen tot 9.30 dus ik ben zo fit als een hoentje.
Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef Nikooos het volgende:
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...
Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....
Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit
Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos
Sorry voor de mannenegopost
Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef Nikooos het volgende:
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...
Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....
Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit
Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos
quote:
baby in je billen? Gekke baby heb jij!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik heb het positiespul toevallig gister van zolder gehaald! Maar nog niet echt nodig. Het groeit net zoals vorige keer vooral naar achter, in mijn billen.
Misschien niet zo zeer vragen stellen, maar jouw wensen aangeven. Waar je aan kunt denken: Wat verwacht je van een kraamhulp? Wil je bv iemand die goed is in plakkende visite wegsturen? Hou je van een rustig of drukker (veel kletsend) type? Niet-rokend? Huisdieren ja of nee? Ga je borstvoeding geven, dan is een kraamhulp die daar wat meer van weet wel handig. Liever een ouder iemand (van de leeftijd van je moederquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:
En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en allesWat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
Volgens mij is dat nog een beetje gebaseerd op een schrikbeeld van vroeger. In mijn geval heeft de kraam helemaal niet gekeken naar of ons huis schoon was en de babykamer wel 'af'. Ze is er zelfs niet eens in geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:
En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en allesWat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijnquote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:28 schreef pessie het volgende:
Shop wat een schrik zeg! Hoop mee dat ze nog een tijdje kunnen blijven zittensterkte.
Vlindur, hoe gaat het vandaag?
Ja, het zonnetje schijnt en het is 8 graden! Wellicht ga ik ook nog een wandelingetje maken, heb ngo een pakje dat terug moet...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Limone het volgende:
Heerlijk Jagär! Is het daar ook zo mooi weer als hier?
Dat lijkt me inderdaad een goede tip.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:
[..]![]()
Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden.Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
Koken probeer ik al zoveel mogelijk op te pakken, maar vriendin eet het liefst vroeg, dus daar kom ik soms niet eens aan toe. En daarnaast is dat ook iets wat ze graag zelf wil doen als ze zich wat beter voelt, maar dat doe ik dus al wel. Massage is ook vast prik met naar bed gaan. Ga zelf speciaal ook elke avond vroeg met haar mee, zodat ik dit kan doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:24 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.
Gewoon mee eens zijn dat het kut is. Dat punt heb ik nu bereikt omdat die praatjes "Je doet het wel ergens voor" ook bij mij al de strot uit komen. Toen ik dat zei moest ze in ieder geval lachenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:27 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.
Je bent wel heel lief![]()
Is een zwangerschapsmassage misschien en idee? Of is ze daar ook te beroerd voor?
Iets samen doen zit er helaas bijna niet in. Zondag even samen naar de Xenos geweest en dat was eigenlijk al te veel.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:
[..]![]()
Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden.Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
Goeie dag!!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijnEn klaagde zonet weer. Met een sinaspril ligt ie nu te slapen op mn bed beneden.. Zo de dokter maar even bellen.
Heb net ruim een half uur met de kraamzorg aan de foon gehangen. Ondanks dat dit een voor ons nieuw bureau is, komen niet meer langs op huisbezoek, maar doen ze een telefonische intake?
Nou ja, mij ook best
Alles is besproken. Borstvoeding, draagdoek, iemand die van aanpakken weet en geen stil muisje. Ben benieuwd of we deze laatste keer nou echt eens een leuke krijgen
Na de rustdag gisteren gaat het tot nu toe prima. Vandaag wordt een goede dag!![]()
Nu moet ik alleen nog even de Verloskundigenpraktijk praktijk bellen. Want die moeten de eindcontroles doen en die weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben![]()
![]()
Nikoos, ik vind jou echt een aanwinst in dit topic.
Misschien minder schuldig voelen ja. Ik baal er gewoon ontzettend van dat je zo machteloos bent en vooral omdat ik juist heel veel wil doen voor anderen. Wel iets waar ik misschien iets mee moet minderen, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en Nikoos, ik kan het me zo goed voorstellen hoe lastig het is. Bij ons is mijn vriend bezig met het afronden van zijn proefschrift. Hij werkt minstens 60 uur per week, en probeert daarnaast veel meer in hte huishouden op te pakken. Moet met een soms hormonale vriendin overweg kunnen, en daarnaast komt heel veel practisch met betrekking tot onze verhuizing naar Duitsland op zijn schouders, want hij kan veel beter in het duits spreken of emails schrijven. Spreken kan ik wel vloeiend, maar schrijven niet echt.
En dan ben ik gezond zonder veel klachten (ja, vermoeidheid maar geen fysieke klachten).
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het heel goed doet, en ik zou me niet schuldig voelen naar je vriendin. Je lijkt me heel lief!
Volgende week weer een echo en dan hebben we in ieder geval een half dagje samen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:01 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een goede tip.
Lekker een dagje met zijn 2-en. En is voor jou ook wel lekker denk ik Nikoos.
Ik denk dat je niet meer kan doen en zijn dan je jezelf al geeft en opstelt. Je leeft je goed in en mee en het is gewoon een draak van een zwangerschap zo aan het eindequote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef Nikooos het volgende:
Cassandra, wanneer heb je de echo?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Nikoos ondanks dat je laat thuis bent kun je wellicht voor de dag erna koken? Mijn man is niet voor acht uur thuis dus kookt ook nooit, ik merk dat het koken mij nu al tegen staat, laat staan aan het einde van mijn zwangerschap. Mijn man haalt vaak wat, dat heeft helaasals gevolg dat we laat eten
Leuk! Gaan jullie met zijn 2tjes?quote:
Wel goed in de gaten houden he PBquote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:44 schreef purebliss het volgende:
Even vlug bijgelezen. Maar ik ben echt een kluns als ik zwanger benben de vorige 2 keer ook al een paar keer flink gevallen en heb elke keer braaf de vk gebeld.
Maar behalve dat ik helemaal bont en blauw ben en heel erg beurs, valt het allemaal wel mee! De kleine ninjamevrouw is iig druk de boel aan het verbouwen!
Harde buiken heb ik sws al elke avond en nacht, dus daarom wacht ik even de controle van morgen af. Tenzij het erger word.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:58 schreef Gevalletje het volgende:
*Meld! Met baby UIT de buik
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!Wow! Gefeliciteerd!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een verrassing!
Gefeliciteerd met de geboorte van Q!![]()
Ik kan mij voorstellen dat je de boel nog op een rijtje moet krijgen met die snelheid!Schudden voor gebruik
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef L-E het volgende:
Oh de ud is over zes dagen, ik dacht over zes weken ofzo
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar m!
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 03:17 schreef Gevalletje het volgende:
M'n ogen vallen half dicht maar kan niet slapen..
Wat heerlijk pessie dat je nu even rust hebt!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:02 schreef pessie het volgende:
Mijn moeder belde vanochtend. Wilde nu toch wel even weten hoe het nou precies ging (ik ben van mezelf niet zo mededeelzaam). Zij en mn vader hebben bedacht dat ze volgende week sowieso de hele week in Nederland blijft om voor mij en de kinderen te zorgen. Na de groei-echo volgende week vrijdag is er vast meer bekend over wat we kunnen verwachten en afhankelijk daarvan blijft ze of gaat ze nog 1 a 2 weken naar huis.
Ik lig in bed buurvrouw heeft mijn middelste en haalt de oudste ook van school. Even rust.
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!Oooooh!! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bevalling klinkt heftig, hopelijk valt het herstel mee. Neem er de tijd voor
. Veel geluk met kleine Q. Kleine jongetjes zijn de bom!
Venus in pocketformaat
© loveli
Bandenpijn! Je baarmoeder groeit en de banden waar je baarmoeder aan vastzitten rekken ook uit. Kan nogal venijbig zijn ja.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Ah wat leuk Jagar!!!
Herkent iemand dit: Ik heb af en toe en venijnige steek in mijn onderbuik. Soms wat links, soms recht en soms ook wel eens van onder zeg maarIs dat iets geks, of is het normaal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag me nu toch wel af of Cactus weer in het ziekenhuis is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet de wereld uit, maar wel te ver om "zomaar even..."
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:46 schreef pessie het volgende:
[..]Ja, dat is nog wel een eindje! Zeker als jij in het noorden van NL woont. Fijn dat je moeder iig een tijdje kan blijven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet de wereld uit, maar wel te ver om "zomaar even..."
Dat lijkt me ook zo fijn van straks in Berlijn wonen, dat er goede treinverbindingen zijn, en dat het met de auto ook goed te doen is. Maakt bij elkaar op bezoek gaan een stuk makkelijker...
quote:
Voor de intake zelf is het ook echt handig dat hij meegaat hoor. Echo of niet. Je moet o.a. ook medische geschiedenis aangeven van beide kanten.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:00 schreef silliegirl het volgende:
Ik moet dus donderdag naar de gynaecoloog en ik kreeg net door bij welke en nu heb ik zenuwkriebels.
Verder had ik op de site gelezen dat een intake voor zwangerschap (met echo, ik nam aan dat dat moest) 45 minuten duurt en er is nu maar een afspraak van 20 minuten gemaakt. Twijfel alom, want klopt dat wel, dus even gebeld, bleek die echo nog maar de vraag, "maar dat zou waarschijnlijk wel gedaan worden".
Nu weet ik dus nog niks. Gaat m'n vriend straks voor niets mee. Hoe is dat bij jullie gegaan bij eerste afspraken bij een gynaecoloog?
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!Leuke naam!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier voor jou de gouden glitterbabysticker voordat ik bij ga lezen!![]()
Ze mogen bellen wat ze willen toch? Het is dan aan jouw vriend om aan te geven dat dat niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind het sowieso fijn dat vriend tot nu toe nog elke keer in mee geweest..We proberen de afspraken dan ook wel echt op zijn vrije dag te plannen, maar aankomende keer kon dat toevallig niet dus daarvoor heeft hij nu 2 dagen vrij gevraagd (hij rijdt routes van 2 dagen). En hij kreeg ook meteen vrij. De 20 weken echo hebben we nog op een vrije dag kunnen plannen en daarna kan ik ook wel eens alleen gaan, al vind vriend dat denk ik niets
Ook voor na de bevalling heeft mijn vriend aangegeven dat hij dan zijn 3 weken vakantie wilt opnemen excl. de 2 dagen die hij krijgt. Ook dit was geen probleem. Al ben ik benieuwd hoe dat dat gaat als het zover is.. Ik ken namelijk verhalen van verse papa's op zijn werk die gewoon zijn gebeld of ze niet toch een route wilde doen.
Precies!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ze mogen bellen wat ze willen toch? Het is dan aan jouw vriend om aan te geven dat dat niet mogelijk is.
Noppies gaat ook helemaal niet groot...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:53 schreef pessie het volgende:
Vind het wel lief dat je og werk doet voor je vervanger faptist
En wat stom van die zaken!! Dat is echt irritant! Gewoon 5 (!) winkels in en uit en dan nog niet de juiste! Heb je wellicht een noppies winkel? Kun je die bellen? Mijn vriendin heeft een zeer grote boezem en belt dan van tevoren of haar maat (noem maar meerdere) er is. Scheelt frustratie
Ik denk dat het bij mij op dezelfde manier zal gaan. Mijn vriend moet sowieso maar mee; ik heb deze gyn eerder gezien maar vond dat een onprettige meneer. Hopelijk valt dat nu mee, maar anders is wat steun wel fijn. En ik verwacht inderdaad dat ze een echo maken, want ik twijfel over de exacte zwangerschapsduur eigenlijk. Ik kan het wel ongeveer terugrekenen, maar ik had al zo snel klachten dat ik me afvraag of mijn menstruatie wel een menstruatie was (want het was eigenlijk maar licht en slechts een dag of 3).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:05 schreef J0ycie88 het volgende:
Silliegirl, hoever ben je als je naar de gyn moet?
Ik heb eerst afspraken met de gyn gehad. Met echo beide keren. Toen is er een voorlopige termijn vastgesteld. En op basis daarvan is er toen een intakeafspraak gemaakt met de klinisch verloskundige voor rond de 10 weken![]()
Dus het kan goed dat je eerst een "gewone" afspraak hebt met een gyn en daarna pas een intake.
Maar echt ook al is dit geen intake afspraak, de kans is groot dat er een echo gemaakt wordt. En dat moment wil je echt samen beleven als dat kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit in het MET. Gaat nog erg goed, het vele rondlopen!
Zie hier trouwens in NYC heel veel baby's die gedragen worden in BabyBjorns, zo stom.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Dat is bij een verloskundige denk ik? Ik moet naar het ziekenhuis bij een gynaecoloog, dus das ook weer anders.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:06 schreef Daui het volgende:
Sillie ik heb twee afspraken gekregen. Eerst de termijn echo en dan 20 minuten later de intake.
En hier weekwissel! Week 7.
Ben blij super blij dat het goed afgelopen is met baby Bliss
En Nikoos heel veel sterkte de komende tijd. Er ligt een gouden glitter sticker voor jou in het verschiet
Nope gynaecoloog bij het ziekenhuisquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is bij een verloskundige denk ik? Ik moet naar het ziekenhuis bij een gynaecoloog, dus das ook weer anders.
Bij mij bij de gyn was intake kort. Had al intake bij vk gehad en die had de papieren doorgestuurd.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is bij een verloskundige denk ik? Ik moet naar het ziekenhuis bij een gynaecoloog, dus das ook weer anders.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:06 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd gevalletje!!!
Jägar wat ontzettend tof! ii wil het ook proberen, maar wil eigenlijk wachten tot de baby er is, zodat ik meteen kan passen.het zijn blauwe dingen, ja. Ik vind eigenlijk dat meisjes rustig blauw kunnen dragen. En jongens ook roze. Ik heb zo'n hekel aan het blauwe is voor jongens en roze is voor meisjes. En 'stoer' voor jongens en 'lief' voor meisjes..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit in het MET. Gaat nog erg goed, het vele rondlopen!
Zie hier trouwens in NYC heel veel baby's die gedragen worden in BabyBjorns, zo stom.
Leuk dat NYC zo leuk is! Hoe lang ben je nog daar?
Gefeliciteerd, mevrouwcactus!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben moeder... gisteravond om 20.30u begonnen de weeën en vandaag om 13.09u is hij geboren. Straks meer, ik lig verliefd te zijn.
oh dat vind ik ook hoor! Maar vroeg me af of je bijvoorbeeld een voorgevoel voor een jongen hebt of het geslacht al weet!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het zijn blauwe dingen, ja. Ik vind eigenlijk dat meisjes rustig blauw kunnen dragen. En jongens ook roze. Ik heb zo'n hekel aan het blauwe is voor jongens en roze is voor meisjes. En 'stoer' voor jongens en 'lief' voor meisjes..
Leuk dat NYC zo leuk is! Hoe lang ben je nog daar?
16 april, ben nu bijna 36 wekenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:25 schreef pessie het volgende:
Fannetje, fijn dat de CTG zo goed leek. En ze houden je goed in de gatenJij bent net iets voor mij uitgerekend toch?
Nee, ik heb geen idee. Het vaakste denk ik dat ik het niet weet, en daarnaast denk ik soms dat het een jongentje wordt. We zullen het in augustus/september zien!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:25 schreef Mariposas het volgende:
[..]
oh dat vind ik ook hoor! Maar vroeg me af of je bijvoorbeeld een voorgevoel voor een jongen hebt of het geslacht al weet!
Ik zit hier tot donderdag.
Hier! http://www.makeit-loveit.(...)mplate-included.htmlquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:31 schreef Cholula het volgende:
Wat fijn Cassandra!
Jagär wat een ontzettend leuke dingen! Waar heb je het patroon voor dat mutsje vandaan? Ik ben het eens met dat jongens prima roze kunnen rocken en meisjes blauw. Mijn man heeft een heel gaaf badpakje met fuchsia en geel voor Frits gekocht, dus hij denkt er net zo over als ik.
Fijn dat je moeder wat langer kan blijven pessie. Geeft jou hopelijk wat meer lucht!
Thanks! Als hij dan toch nog even blijft zitten ga ik wel meer mutsjes maken voor hem.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier! http://www.makeit-loveit.(...)mplate-included.html
Ja ze mogen bellen wat ze willen. Maar ik vind dat als iemand vakantie heeft, heeft hij vakantie, en als iemand vrij is is diegene vrij.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ze mogen bellen wat ze willen toch? Het is dan aan jouw vriend om aan te geven dat dat niet mogelijk is.
Ik lig verliefd te zijnquote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik ben moeder... gisteravond om 20.30u begonnen de weeën en vandaag om 13.09u is hij geboren. Straks meer, ik lig verliefd te zijn.
Hoe hoog was ie en wat had je gegeten voor de afname?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:22 schreef Sara82 het volgende:
Van harte gefeliciteerd mevrouw cactus en gevalletje!!!![]()
![]()
![]()
En een goede echo voor Cassandra, yeah!![]()
Ik ben helaas gezakt voor de intake bij de verloskundige.![]()
Mijn bloedsuikerwaarde was blijkbaar te hoog. Morgenvroeg een herkansing met een nuchtere maag.
Lees dat zwangerschapsdiabetes zich meestal pas veel later ontwikkelt, dus ben er best een beetje ongerust over. Mijn moeder had het trouwens wel, die knapte door de hoeveelheid vruchtwater ook zowat uit elkaar![]()
Zit me nu trouwens te bedenken dat één van mijn eerste "benikzwangerofnietsymptoom" onwijze dorst was. En ik heb sinds ik zwanger ben ook standaard pakjes drinken in de auto liggen, ivm klapindebekdorst die acuut kan toeslaan. Maar heb daar eigenlijk geen seconde aan gedacht bij de intake...![]()
Maargoed, misschien valt het mee en slaag ik alsnog, en is het gewoon een ordinaire zwangerschapskwaal. (Hoera, een kwaaltje!)
Check! Ben er nog :-) Hier nog geen tekenen, niks nada... heb zo'n gevoel dat ik t wel 41 weken ga zien worden.... Maar t gaat fysiek allemaal goed, en t weer doet leuk mee, dus niks te klagen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:12 schreef faptist het volgende:
Post kooks hier nog?kijk ik er over heen of is zij ook al aan het knuffelen geslagen?
Ik denk dat je Naron bedoeld in Breda. Op de Veemarktstraat!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:11 schreef faptist het volgende:
cactus! Gefeliciteerd met je stekkie!
Wat super fijn dat alles goed is gegaan.
Terugkomend op de bh's;
Ik ben juist speciaalzaken afgegaan.
Misschien moet ik eens naar Breda. Daar blijkt een grotere maten tetten winkel te
Zitten.
Wel belachelijk dat er zo weinig winkels zijn met zo'n klein assortiment.
Ik heb echt niet zo'n hele grote maat ofzo.
Normaal heb ik 90e van Tc Wow en die zitten heerlijk. Ik kan ze nog steeds aan, maar ze zijn natuurlijk niet handig met borstvoeding..
Selvaria,
Wordt je al zenuwachtig voor vrijdag?
Spannend hoor.
Suiker;
Shit zeg.. Gelukkig krijg je wel goede hulp en een fijn werkend dieet wanneer je de hulp van een diëtiste krijgt.
Je zult je daarna echt beter voelen.
Oh.. Ik ben een beetje zenuwachtig. Al m'n katten draaien rondjes om me heen. De laatste tijd lieten ze me een beetje met rust en m'n online kattenvriendin
Zei dat zij ook zo merkte dat het ging beginnen.
Zelf denk ik dat ze volgende week komt dus daar hou ik me lekker aan, haha.
Wooooooh! Gefeliciteerd met jullie zoon! Zomaar tussendoor! Wat goed zeg, geniet!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Faptist staat je vluchtauto en koffer al klaar? Met al die poezies om je heenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:12 schreef faptist het volgende:
Post kooks hier nog?kijk ik er over heen of is zij ook al aan het knuffelen geslagen?
Ben ook helemaal verliefdquote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:56 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ben ook helemaal verliefdHaha we konden al een armpje en een beentje onderscheiden, en op een gegeven moment stak hij een armpje in de lucht, of de echokop verschoof dusdanig dat er een armpje in de lucht leek te zijn, waarop mijn man zei, schat je hebt gelijk, het wordt toch een jongetje, steekt nu al zijn middelvinger naar ons op, vlegel!
Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!Nóg een verrassingsbaby vandaag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd gevalletje! Mooie naam en ben benieuwd naar je verhaal!
t kussentje lag niet lekker denk ikquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:06 schreef pessie het volgende:
Wat een mooie echo foto Cassandra
Whaaa faptist. Maar het kan ook nog wel een week duren
Cholula alles rustig?
Mijn baby verbouwt de boel geloof ik
Palazzinaquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik bedoelde specialistin grote maten beha's faptistsandrabra, naron, en die ene in amsterdam waarvan ik de naam ben vergeten, zijstraat van de dam...
Of uitgedeuktquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:07 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
t kussentje lag niet lekker denk ikDat moet opgeschud worden
nicky's lingerie in Eindhovenquote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
Oh ik bedoelde specialistin grote maten beha's faptistsandrabra, naron, en die ene in amsterdam waarvan ik de naam ben vergeten, zijstraat van de dam...
Nee, nog compleet zen hier.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:11 schreef faptist het volgende:
Selvaria,
Wordt je al zenuwachtig voor vrijdag?
Spannend hoor.
Lekker even warm douchen en dan kijken of ze weggaanquote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:55 schreef Cholula het volgende:
Mooie echo Cassandra! Jammer dat je man te kaat was, maar dat zal hij vanaf nu waarschijnlijk wel uit zijn hoofd laten.
Vervelend van je suiker Sara, maar het kan natuurlijk gewoon te maken hebben met wat je daarvoor gegegeten/gedronken heeft. Even afwachten wat de volgende uitslag is.
Hier is alles rustig, net lekker uit eten geweest met zijn tweeën. Heerlijk Aziatisch gegeten, de volgende keer is met Frits erbij! Ik heb wel af en toe krampjes die komen en gaan, dus mijn man heeft ze getimed, maar er zit geen structuur in. Misschien dat het pittige eten van net straks wel wat doet en anders wachten we rustig af.
Ik ben heel benieuwd hoe het met Shop gaat. Ik hoop dat ze rustig in het ziekenhuis ligt en dat ze door haar internetbundel heen is op haar telefoon en dat ze daar geen wifi hebben.
Ze zijn overgegaan in harde buiken. Ik denk dat alle maart dames voor gaan voordat ik kennis kan maken Frits. Ach als hij het goed heeft binnen, dan vind ik het goed. Hij komt vanzelf toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Lekker even warm douchen en dan kijken of ze weggaan
Ooh wat schrikken allemaal! Maar wat fijn dat het met de meisjes goed gaat! Prachtige namen hebben jullie ze gegeven. Hopelijk blijven ze het goed doen en kunnen jullie snel optimaal van elkaar gaan genieten!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:25 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Sorry niet bijgelezen.
Vanmorgen zijn mijn meisjes met een spoedkeizersnee ter wereld gekomen. Ze heten N.oor en L.iv. Gisteren avond braken mijn vliezen en vannacht kreeg ik Weeenremmers die niet hebben geholpen. Ik bleef weeën houden. Vanmorgen had ik ineens al 7-8 cm ontsluiting. Alleen N.oor haar hartslag ging heel erg dippen tijdens een wee. Dan viel de hartslag bijna weg. Dus code rood en onder algehele narcose gebracht. De meiden doen het goed. Alleen wat ondersteuning nodig met het ademen. N.oor weegt 1400 gram en L.iv 1800.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bevallen doe ik nooit meer, wat een verschrikkelijk iets. Maar toch zijn de clichés waar. Zodra hij op mijn buik lag, was ik alles al vergeten en was ik verliefd.
Ziekenhuispersoneel was geweldig trouwens. Ze luisterden heel erg goed naar wat ik aangaf. Ondanks prematuur mocht J. gewoon een uur op me liggen.
Gevalletje en Shop, het was een mooie dag voor baby's. Jullie ook ontzettend gefeliciteerd met de jongen en meiden!
Anderhalf uur daarvoor een broodje pindakaas ofzo gegeten. Geen idee hoe hoog ie was. Niet eens gevraagd, want ik was net wakker. Bedacht me later dat ik sowieso best een beetje achterlijk blij gereageerd heb, omdat ik nog niet echt wakker was.. "Ooooh, gelukkig! Extra testje, ja helemaal goed joh!"quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe hoog was ie en wat had je gegeten voor de afname?
Zijn het niet je darmen? Alles krijgt een andere plek en dan kan t wel eens erg vervelend zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 06:41 schreef silliegirl het volgende:
Ik maak me zorgen. Ik heb vannacht, nadat ik was opgestaan om te plassen, zo'n buikkramp gehad. Ik was er van overtuigd dat het mis was, ik werd er zelfs misselijk van, zo heftig waren de krampen.
Na een minuut of 30 zakte 't weg en er is dus nergens bloed te zien, maar toch maar ik me zorgen. Kan iemand even zeggen dat dat erbij hoort voor mijn gemoedsrust?
nee hoor, even ventileren was voldoende gelukkig. Toen ik ons kindje zag was alles vergeten, heb daarna even mijn zegje kunnen doen. We zijn allebei geen mensen die lang hierin blijven hangen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:46 schreef faptist het volgende:
Cassandra,
Oh wat herkenbaar. Haha.
Ik hoop wel dat je er ook luchtig genoeg over kunt zijn en dat je het je man niet kwalijk blijft nemen. ;-)
Kan natuurlijk gebeuren. Hoe shit het ook is.
Maar wat heb je een goede echo foto er aan over gehouden! super duidelijk. Ben benieuwd wat voor geslacht het is. Zeker na de uitspraak van je man.
Je hebt een stoere vent of een tokkie,haha. Geintje natuurlijk (k)
Maar ik heb geen VK.quote:Op woensdag 18 maart 2015 07:36 schreef faptist het volgende:
Chips..forum mobiel maar nu ben ik vergeten wie het nou was die over de suiker postte...
Maarre anderhalf uur voor het prikken iets eten is ook niet de afspraak he.
Je eet iets en kijkt hoe laat je laatste hap naar binnen gaat. Vanaf dat moment moet je 2 uur wachten en dan gelijk geprikt worden.
Cactus,
Wat een leuke namen combinatie.
Daar kun je alles mee worden wat je maar wilt. Goede keuze!
Buikkrampen
Horen erbij. Er verandert zo veel in je lichaam! Kijk het even aan en zoals je vk al zei: bij twijfel altijd bellen.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Jeej! Wat een leuke naam MevrouwCactus. Omdat je zo verliefd bent, je dikverdiende oude glitterbabysticker!!! Geniet er samen van met je vrouw!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik moet zeggen.. Wat een prachtige namen voor deze kleine wondertjes, alsof ik ze zelf verzonnen zou hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:25 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Sorry niet bijgelezen.
Vanmorgen zijn mijn meisjes met een spoedkeizersnee ter wereld gekomen. Ze heten N.oor en L.iv. Gisteren avond braken mijn vliezen en vannacht kreeg ik Weeenremmers die niet hebben geholpen. Ik bleef weeën houden. Vanmorgen had ik ineens al 7-8 cm ontsluiting. Alleen N.oor haar hartslag ging heel erg dippen tijdens een wee. Dan viel de hartslag bijna weg. Dus code rood en onder algehele narcose gebracht. De meiden doen het goed. Alleen wat ondersteuning nodig met het ademen. N.oor weegt 1400 gram en L.iv 1800.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |