abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150724096
Zwangerschap en Geboorte!

2015

14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: Gevalletje (jongen)
28 maart: Kooks11
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88

6 oktober: Limone
8 oktober: Skoap
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

4 november: Daui

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag dmv quote / pm / dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Cassandra87 op 17-03-2015 08:52:56 ]
  dinsdag 17 maart 2015 @ 06:21:31 #2
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_150724122
Sterkte shop! Hopelijk kunnen ze nog een tijdje binnen blijven, en in ieder geval tot de longrijpingsspuiten volledig binnen zijn!
pi_150724149
Shop wat schrikken!!! Hopelijk blijven ze toch nog even binnen :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150724197
Oei, Shop, sterkte! Ik hoop dat ze nog even kunnen rekken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150724198
Sterkte shop!
pi_150724202
Sterkte shop! Hopenlijk blijven ze nog ff zitten.
S. 2014
J. 2016
pi_150724205
Sterkte Shop! :* hopelijk blijven ze idd nog even binnenboord.

Ik mag vandaag uitslapen van man en peuter. Maar goed, jullie zien de tijd van m'n post heh :'). Stom ritme.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_150724284
Shop wat een schrik! Hopelijk kunnen ze nog even veilig bij je blijven. Sterkte. :*
pi_150724325
Zonde dat uitslapen niet lukt Kuukske!
Ik mis volgens mij het uitslaapgen, heb ik nooit gekund... Vroeg naar bed gaan is dan weer geen probleem :P Ligt een klein meisje naast me dat nu na 2 dagen spugen maar toch vrolijk zijn en geen koorts hebben nu toch flinke koorts lijkt te hebben, zo maar eens even temperaturen, maar eigenlijk is het overbodig zo erg gloeit ze...
Zo maar eens even douchen en een bedje voor d'r op de bank maken :)
pi_150724383
Sterkte Shop! Hopelijk blijft het nog even rustig! duikt weer terug naar babytopic
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_150724515
Shop, laat ze nog ff wachten hoor. Succes!
pi_150724541
Succes Shop!
pi_150724549
Oei Shop, dat is schrikken. Sterkte! :*
pi_150724576
Shop! Wat een schrik. Hopelijk kunnen ze het allemaal even rekken. Zodat de longrijpingsinjecties goed hun werk kunnen doen.

Je bent in ieder geval in goede handen! Sterkte :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150724737
Oei das schrikken Shop! :o Sterkte, ik hoop dat ze nog even blijven zitten! :*
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:00:30 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_150724746
Sterkte Shopaholic! Hopelijk blijven ze nog even zitten, elke dag in je buik is er weer een. Hoop dat je iig de 32 weken nog kan halen.

:*
pi_150725001
Sterkte Shop!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 17 maart 2015 @ 08:28:38 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150725097
Shop wat een schrik zeg! Hoop mee dat ze nog een tijdje kunnen blijven zitten :* sterkte.

Vlindur, hoe gaat het vandaag?

Faptist, wellicht eerst een carriwell (rond de ¤30) kopen? Gewoon voor het begin, kun je na 2 weken altijd nog besluiten of je een duurdere erbij wilt.
En ik vind het bizar dat je moet betalen voor klossen, voor zwangeren is dat gewoon leenspul.

Klumsy, wat sneu dat ze zo koortsig is. Mijn meisje heeft ook al een week een loopoor (eigenlijk 2 die elkaar afwisselen), toch de ha maar gebeld. Ze gaat overleggen of ik zo AB kan krijgen, welke thuisbezorgd wordt door de apotheek. Wilde namelijk aansluitend aan het cb bezoek naar de ha, maar dat kon al niet meer, en 2x fietsen wordt me wat te gortig. Ik was vorige week woensdag al met haar geweest.
pi_150725423
Sterkte Shop :*

Klumsy beterschap voor L!

Pessie wat sneu voor je meisje. Heb zelf ook net oorontsteking incl loopoor gehad, pfff die pijn voordat je oor "knapt" is echt verschrikkelijk. Ben benieuwd of ze nog AB krijgt.

@Cassandra mag ik in de op met als datum 8 oktober?
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150725463
Oei Shop.... Hopelijk kunnen ze nog effe een flinke tijd binnen blijven. Sterkte meis! :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 maart 2015 @ 08:59:07 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150725633
sterkte Shop!!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150725650
Oh nee Shopaholic, dat is geen leuk nieuws! Wat plotseling opeens.
Hopelijk hou je de dames nog even binnen. En nu maar snel de knoop doorhakken wb de namen dus...

Beterschap voor alle kindjes :*

Hier een onrustige nacht achter de rug. Ik schrok wakker van een enge droom en zocht contact met Frits, maar dat liet erg lang op zich wachten. Daarna kon ik niet meer in slaap komen en om half zes riep m'n dochter omdat ze in bed had geplast...
Vanochtend kreeg ik mijn ring bijna niet meer om, ik hou dus vocht vast. Ik twijfel nu of ik even de vk moet bellen ivm dat en verminderde beweging van Frits (hij was gisteren de hele dag al rustig).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 maart 2015 @ 09:01:04 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150725672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:00 schreef Fannetje het volgende:
Ik twijfel nu of ik even de vk moet bellen ivm dat en verminderde beweging van Frits (hij was gisteren de hele dag al rustig).
bij twijfel altijd bellen!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:01:28 #24
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150725678
Oei Shop! Hou ze nog even binnen! Die gouden glitterbabysticker hoef je echt niet voor te racen! ;)
pi_150725727
Ja Fanny, even bellen!

Sterkte Shop. Hopelijk verdwijnen de harde buiken weer. :*
pi_150725764
Altijd even bellen Franny, dan kan de VK besluiten wat verstandig is :*
pi_150725831
Waarom twijfelen Fannetje? Wat zou je weerhouden om te bellen?
pi_150725880
Fannetje, gewoon even bellen. Liever teveel als te weinig!

Ik wilde trouwens wel even mijn mijlpaal delen...

Vandaag 12 weken!!!!! *O*
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:12:06 #29
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150725900
Sterkte shop! Hopelijk blijven ze nog even binnen!

Zou wel even bellen fannetje!

Ik ben gisteravond van de trap gevallen. Echt van halverwege tot beneden. Dus nu helemaal bont en blauw, beurs en weer heeeel erg veel harde buiken :( morgen op controle.
pi_150726075
Ik zou niet wachten tot morgen purebliss en even bellen of je nu mag langskomen. Wel zuur zeg. Hoe kwam het?
pi_150726120
Ohhh shop, wat schrikken! Nu nog geen weeenactiviteit meetbaar? Heel veel sterkte!
pi_150726145
Shop wat doe je nu :o Hopelijk blijven ze nog even lekker binnen :*

Fannetje ik zou ook bellen hoor, beter voor de zekerheid. En datzelfde geldt voor purebliss!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150726345
Ik ben echt geen zak waard vandaag. Ik ben snotverkouden, daardoor ruk geslapen en ik voel me alsof ik zo in slaap kan vallen. Helaas duurt mijn werkdag ook nog tot 21:00. :X

Normaal had ik me ziekgemeld, maar ik ben in januari al aangesproken op mijn ziekteverzuim van vorig jaar (eigenlijk stom, want ik lag er door een operatie dus 2 weken uit), dus ik wil niet te snel thuisblijven, maarja..
pi_150726351
Shop: hopelijk blijven de meisjes nog even veilig bij jou in jouw buik. Sterkte!

Purebliss: kun je vandaag niet even op controle? Hoe voel je je?
pi_150726666
Beterschap Sillie!

Hier gaat het qua vermoeidheid eindelijk beter, zo fijn om niet meer zo futloos te zijn. Bekkentechnisch gaat het wat minder, mijn onderkant en onderrug voelen alsof er flink in geschopt is :( Beetje jammer dit, het ging zo goed!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_150726758
Purebliss, doe niet zo eng...van de trap vallen! En gezien je harde buiken zou ik nu even bellen hoor!

Ik heb naar jullie geluisterd en mag om half 1 even bij de verloskundige op audiëntie met een beetje urine. Ben benieuwd.
pi_150726794
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:18 schreef twist02 het volgende:

Als ik soms lees wat sommigen van jullie afzien voel ik me bijna bezwaard om over mijn zwangerschap te posten :@ maar ik geniet er zo intens van! O+ Kan er nu gewoon al bijna van balen dat het straks klaar is (ook al weet ik dat we er dan een baby voor terug krijgen natuurlijk O+ )

O+ ! En je voelt je toch niet echt bezwaard? Dat zou jammer zijn. Het topic heet niet 'Klagen over zwangerschap en geboorte' en van mij mogen er best wat meer jubelposts komen. *O* Natuurlijk begrijp ik het dat je als je in je laatste trimester zit, met twee kindjes en constante pijn, dat je dan moeilijk nog iets positiefs kan vinden. Maar dit soort posts hoeven niet ondergesneeuwd te worden door berichten als 'ooooh mijn buik zit zo in de weg, dit wordt 'm niet vandaag ;( '* Dan denk ik: tja dat is wel een beetje part of the deal. Ff schouders eronder, hoor!

Of doe zoals O+ pessie O+

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 21:26 schreef pessie het volgende:

Twist, lekker van genieten en lekker posten hoe jij je voelt! We worden er ook allemaal echt niet vrolijker van als we alleen maar tegen elkaar opbieden hoe zwaar het is. Iedere zwangerschap heeft zijn mooie momenten en slechtere momenten. En ook ik heb echt wel een paar mooie momenten gehad deze zwangerschap, maar tegenwoordig is het gewoon zwaar. Maar dat betekent niet dat ik uitsluitend ga posten over hoe zwaar, daarvoor ben ik hier niet. Al is een luisterend oor soms wel heel prettig :@ . Het is voor iedereen een stuk herkenning, de onzekerheid in het begin, de eerste echo's, de eerste plopjes, de eerste kleertjes, en ook als er dingen anders gaan dan je van tevoren had bedacht.

* Dit is een door mij bedacht voorbeeld. Elke gelijkenis met bestaande situaties berust op louter toeval.
pi_150726931
Ik ben zo blij dat ik nog zwangerschapskleding heb van de vorige keer...
Dat maakt de overstap naar een positiejeans toch makkelijker en het zit echt zoveel lekkerder :D

Ik merk ook echt dat mijn buik nu sneller groeit dan de vorige keer... De vorige keer begon je pas echt wat te zien met 16 weken.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:55:57 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150727052
Jeetje Shop, schrikken na je berichtje van gisteren. Binnen blijven meisjes, nog tijd genoeg om buiten te spelen later!

En van de trap vallen = meteen bellen toch? Ik ben bij de zwangerschap van J. ook een keer van de trap gevallen (in de parkeergarage, beton, au!), en heb toen ook niet gebeld. Achteraf niet zo slim, dit keer zou ik dus niet twijfelen hoor!

Ik werd gisteren gebeld door de verloskundige. Mijn volgende afspraak (24 weken) moet toch bij de gynaecoloog. Meteen maar een afspraak gemaakt, 30 april om heel vroeg :( (enige tijd die nog vrij was ivm meivakantie een week later...). Past nog niet echt in mijn systeem, want dat is toch Koninginnedag enzo :+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 09:57:25 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150727101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 09:51 schreef Skoap het volgende:
Ik ben zo blij dat ik nog zwangerschapskleding heb van de vorige keer...
Dat maakt de overstap naar een positiejeans toch makkelijker en het zit echt zoveel lekkerder :D

Ik merk ook echt dat mijn buik nu sneller groeit dan de vorige keer... De vorige keer begon je pas echt wat te zien met 16 weken.
Dat had ik ook, heb ze al vroeg uit de kast getrokken, en t zit goddelijk O+
En idd, je ziet nu ook hier al veel meer. Vind ik eigenlijk wel leuk :D
pi_150727217
Twist je moet je zeker niet bezwaard voelen hoor!!!
Lekker strooien met de positiviteit, misschien is het aanstekelijk ;)

Ik geniet ook echt wel en lichamelijk is het een stuk beter vol te houden dan de vorige keer, maar ben blij dat dit de laatste keer gaat zijn! Mijn lijf is niet gemaakt voor zwanger zijn :')

Echt die kleine draak is sinds gisteren echt mega druk! Heb ook geen idee of hij nu nog in stuit ligt, want ook geen pijnlijke trappen naar beneden meer gehad... Nog een weekje geduld en dan weer groeiecho, eens kijken hoe hij er dan bij ligt
pi_150727227
Ha! Ik heb het positiespul toevallig gister van zolder gehaald! Maar nog niet echt nodig. Het groeit net zoals vorige keer vooral naar achter, in mijn billen. :P
pi_150727302
Ha, herkenbaar Limone. Soms denk ik dat vooral mijn heupen zwanger zijn. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150727309
Ik pas alleen nog maar jurkjes, broeken zitten niet fijn meer ;(
pi_150727357
Maar je ziet er wel prachtig uit in je jurk O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:05:23 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150727369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
Ha! Ik heb het positiespul toevallig gister van zolder gehaald! Maar nog niet echt nodig. Het groeit net zoals vorige keer vooral naar achter, in mijn billen. :P
Ik heb nu echt een beeld van een Surinaamse big mama met enorme billen en een wespentaille O+

Hier dus vooral naar voren, alleen buik te zien. Was bij J ook, dus wat mij betreft mag dat wel hetzelfde gaan. Was toen bij 34 weken van achteren niet te zien dat ik zwanger was *)

O, en Klumsy, jurkjes zaten bij mij een stuk verderop in de zwangerschap ook fijner hoor. En t ziet er meestal ook heel leuk uit, dus lekker doen (gewoon met legging, dat mag als je zwanger bent *) )
pi_150727465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:03 schreef Krisvc het volgende:
Ha, herkenbaar Limone. Soms denk ik dat vooral mijn heupen zwanger zijn. :P
...en dat, maar dat viel me pas op ná de bevalling. :@

Jurkjes. O+ Ik ga er nu één bestellen!
pi_150727541
Shop, wat schrikken. Hopelijk blijven jouw meisjes nog even binnen hoor. :*
pi_150727604
Groeiende billen, check! hier inclusief strepen alsof ik geaaid ben door een tijger. :')

Ik was gisteravond lekker op tijd naar bed gegaan en lag om half drie nog wakker. Uiteindelijk heerlijk aan een stuk liggen slapen tot 9.30 dus ik ben zo fit als een hoentje.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:17:22 #50
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150727686
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...

Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....

Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit :')

Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos -O-

Sorry voor de mannenegopost :@
pi_150727735
Balen van je val PB! Ondertussen heb je denk ik al gebeld met je vk?

En dan ga ik nu een broodje filet Americain maken voor mijn man want, needless to say, Frits zit nog lekker binnen.
pi_150727777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:14 schreef Cholula het volgende:
Groeiende billen, check! hier inclusief strepen alsof ik geaaid ben door een tijger. :')

Ik was gisteravond lekker op tijd naar bed gegaan en lag om half drie nog wakker. Uiteindelijk heerlijk aan een stuk liggen slapen tot 9.30 dus ik ben zo fit als een hoentje.
ik las genaaid door een tijger :@
pi_150727876
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:20 schreef Cassandra87 het volgende:
ik las genaaid door een tijger
+1
pi_150727881
quote:

[..]

quote:

[..]

Same here.
pi_150727897
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:17 schreef Nikooos het volgende:
Mijn vriendin Is het een beetje zat volgens mij. Begrijpelijk ook wel, want het is een zwangerschap met alle kwaaltjes uit het boekje en nu zegt zo ook dat ze benauwd is, misselijk, chagrijnig, enz...

Heel klote gewoon en ik doe m'n best alle klusjes op te pakken, maar soms is dat ook lastig omdat ik wel gewoon 40 uur werk en voor mijn gevoel begrijpt ze dat niet helemaal. Maar ik begrijp het vanuit haar wel, omdat het allemaal dingen zijn die ze zelf wél wil doen. Maar niet kan of mag....

Ik heb ook gezegd dat maar niet zal zeggen dat je er iets moois voor terugkrijgt, want dat komt zelfs mijn strot al uit :')

Maar ik weet even niet zo goed hoe hier mee om te gaan. Kan ook niet zeggen van ik neem je even lekker mee uit eten of wat dan ook ofzo... Misschien zo na het werk een bloemetje mee nemen en helpt dat iets, maar verder ben ik even inspiratieloos -O-

Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_150727956
quote:

Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.

Je bent wel heel lief :*

Is een zwangerschapsmassage misschien en idee? Of is ze daar ook te beroerd voor?
pi_150728077
quote:

[..]

:D

Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden. ;) Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
pi_150728089
Spannend Shop, hopelijk blijven ze nog fijn even binnen!

En "klagen" over kwaaltjes is online toch makkelijker als in t echt, voor mij in ieder geval. Ik probeer de stralende zwangere te zijn die de hele wereld aan kan, maar dat kan gewoon niet. Het is gewoon frustrerend dat als je maar de winkel fietst je op de hoek van de straat al buiten adem bent en je zoooo langzaam fietst dat je bijna omvalt.
Maar ben aan de andere kant nog steeds zo enorm blij met deze zwangerschap, m'n groeiende echt zwangere buik (ik dacht altijd gewoon alleen dikker te worden maar mijn buik is echt zwanger O+ ) en het kamertje wat bijna klaar is en al die schattige kleine kleertjes en de mooie kinderwagen O+ O+ en ik kan gewoon niet wachten tot die kleine man er is, ik ben zo benieuwd hoe wij als papa en mama gaan zijn.

Maar in ieder geval, ik vind dat hier best de mindere dingen van het zwanger zijn besproken en genoemd mogen worden, het hoort er bij en is ook wel fijn om te lezen dat jij niet alleen bent met je kwaaltjes.

En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en alles :D Wat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
pi_150728109
Jurkjes O+ Hield ik als niet-zwangere helemaal niet zo van, meestal maar onpraktisch enzo, maar als ik nu even kan (lees: geen broek aan hoef voor werk) schiet ik er zo eentje aan. Mijn buik komt dan zo mooi uit. :) Grappig hoe dat verandert.
pi_150728120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:01 schreef Limone het volgende:
baby in je billen? Gekke baby heb jij!

Shop, ik hoop dat ze nog binnen blijven zitten...
pi_150728181
Verder ben ik vandaag en morgen thuis, en heb ik vannacht heeerlijk geslapen. Ik heb uren gedroomd over de Ivoorkust (ik ben er nog nooit geweest) en werd om 9 uur wakker van de fluitende vogeltjes.

Vandaag ga ik achter de naaimachine, een broekje en een mutsje naaien. We shall see of ik success heb, als het goed gelukt is laat ik het vast zien hier!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:36:04 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150728208
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:
En net belde de kraamzorg voor de intake, waar moet in aan denken behalve dan een superschoon huis met schone plinten en alles :D Wat voor vragen zou ik hun kunnen stellen?
Misschien niet zo zeer vragen stellen, maar jouw wensen aangeven. Waar je aan kunt denken: Wat verwacht je van een kraamhulp? Wil je bv iemand die goed is in plakkende visite wegsturen? Hou je van een rustig of drukker (veel kletsend) type? Niet-rokend? Huisdieren ja of nee? Ga je borstvoeding geven, dan is een kraamhulp die daar wat meer van weet wel handig. Liever een ouder iemand (van de leeftijd van je moeder ;)) of een jonger iemand. Mogen er stagiaires meekomen van jou?
pi_150728272
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef -ik86- het volgende:

Volgens mij is dat nog een beetje gebaseerd op een schrikbeeld van vroeger. In mijn geval heeft de kraam helemaal niet gekeken naar of ons huis schoon was en de babykamer wel 'af'. Ze is er zelfs niet eens in geweest.

Ze vroeg meer of we alles in huis hadden, legde uit wat we van hun bureau konden verwachten en wanneer we moesten bellen etc. Of we zelf nog voorkeuren en vragen hadden etc.

Maar een inspectie heeft zeker niet plaatsgevonden.
pi_150728293
Heerlijk Jagär! Is het daar ook zo mooi weer als hier?
pi_150728318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:28 schreef pessie het volgende:
Shop wat een schrik zeg! Hoop mee dat ze nog een tijdje kunnen blijven zitten :* sterkte.

Vlindur, hoe gaat het vandaag?
Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijn -O- En klaagde zonet weer. Met een sinaspril ligt ie nu te slapen op mn bed beneden.. Zo de dokter maar even bellen.

Heb net ruim een half uur met de kraamzorg aan de foon gehangen. Ondanks dat dit een voor ons nieuw bureau is, komen niet meer langs op huisbezoek, maar doen ze een telefonische intake?
Nou ja, mij ook best :P
Alles is besproken. Borstvoeding, draagdoek, iemand die van aanpakken weet en geen stil muisje. Ben benieuwd of we deze laatste keer nou echt eens een leuke krijgen :D

Na de rustdag gisteren gaat het tot nu toe prima. Vandaag wordt een goede dag! *O*

Nu moet ik alleen nog even de Verloskundigenpraktijk praktijk bellen. Want die moeten de eindcontroles doen en die weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben :') :D

Nikoos, ik vind jou echt een aanwinst in dit topic. :Y
pi_150728370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Limone het volgende:
Heerlijk Jagär! Is het daar ook zo mooi weer als hier?
Ja, het zonnetje schijnt en het is 8 graden! Wellicht ga ik ook nog een wandelingetje maken, heb ngo een pakje dat terug moet...
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:43:55 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150728475
Jeetje shop, wat een schrik! Hopelijk blijven ze nog even lekker binnen, sterkte :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150728482
Oh, en Nikoos, ik kan het me zo goed voorstellen hoe lastig het is. Bij ons is mijn vriend bezig met het afronden van zijn proefschrift. Hij werkt minstens 60 uur per week, en probeert daarnaast veel meer in hte huishouden op te pakken. Moet met een soms hormonale vriendin overweg kunnen, en daarnaast komt heel veel practisch met betrekking tot onze verhuizing naar Duitsland op zijn schouders, want hij kan veel beter in het duits spreken of emails schrijven. Spreken kan ik wel vloeiend, maar schrijven niet echt.

En dan ben ik gezond zonder veel klachten (ja, vermoeidheid maar geen fysieke klachten).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het heel goed doet, en ik zou me niet schuldig voelen naar je vriendin. Je lijkt me heel lief! O+
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:56:46 #69
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150728796
Wow Shop, dat is schrikken! Hopelijk blijven de twins nog even binnen en komen de longen goed op gang. Hoe gaat het nu met je?

Fannetje en Purebliss sterkte allebei. Hopelijk kan de vk jullie gerust stellen en is alles goed met de baby.

Sillie beterschap! En als het echt niet gaat gewoon naar huis gaan hoor. Laat die ziekmeldingen je niet weerhouden nu om te luisteren naar je lichaam. Dat is ook belangrijk!

Joycie 12 weken!!! *O*

En Limone, ik heb ook weinig last van mijn zwangerschap en ik geniet er met volle teugen van. Het is de eerste keer dat ik dit mee mag maken, tot nu toe weinig kwaaltjes en inderdaad zitten zwangerschapsbroeken heerlijk! O+
Ik probeer er ook enorm van te genieten nu omdat er misschien nog kwalen gaan komen en ik me de zwangerschap wel positief wil herinneren. Het is waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik dit meemaak dus ik wil er graag alles bewust van meemaken. Ik voel me ook zeer gezegend dat mij de misselijkheid en moeheid in het begin niet super heeft belemmerd en dat het enige ongemak wat ik tot nu toe heb, het aandoen van mijn sokken en schoenen is. :X
En ook dat ik bij 18 weken al plopjes voelde en ik nu echt zeker weet dat dat onze dochter was die zich al liet voelen. Zelfs (8> heeft haar al gevoeld.
Maar inderdaad voel ik me soms ook bezwaard om dat hier te posten. Omdat je zo veel leest dat er dames zijn die het zo moeilijk hebben en er fysiek en mentaal helemaal doorheen zitten.
Ik kan het me zo goed voorstellen dat als je alle kwalen gehad hebt, op je einde loopt en alleen nog maar op de bank kunt zitten, je alles zo beu bent en het er volledig mee hebt gehad. Dus alle posts van die strekking zijn helemaal geen gezeur. Iedereen die hier mee post kan zich juist heel goed verplaatsen in degene die er doorheen zit. En daarom is dit forum er ook. Voor de goede en de slechte kanten, voor vragen en antwoorden en voor steun voor de goede en de slechte momenten die je hebt. Dus niemand moet zich bezwaard voelen om wat dan ook te posten hier. :P
Oost west, mij best.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:01:06 #70
382026 Zomerzon01
Lekker warm!
pi_150728906
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:

[..]

Nikoos het is ook pittig voor jou natuurlijk! Kun je misschien een dagje vrij nemen waardoor jullie samen iets kunnen doen? Ik vind het bijvoorbeeld al super om even met mijn man in de stad een kopje koffie te drinken of ergens te lunchen. Twee uurtjes tijd voor elkaar en daarna mag hij zich wijden aan het huishouden. ;) Doordat het dan doordeweeks is voelt het als een paar gestolen uurtjes en dus extra bijzonder.
Dat lijkt me inderdaad een goede tip.
Lekker een dagje met zijn 2-en. En is voor jou ook wel lekker denk ik Nikoos.
Oost west, mij best.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:08:31 #71
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150729120
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:24 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Juist wel aardig om ook het mannenperspectief te horen. Het lijkt me ook lastig hoe je daarmee om moet gaan. Iets meenemen voor de baby (mooi rompertje of zo?) vindt ze vast wel leuk. En gewoon thuis voor haar koken en haar masseren? En meestal is het gewoon al goed als je luistert... je hoeft niet altijd iets te doen.
Koken probeer ik al zoveel mogelijk op te pakken, maar vriendin eet het liefst vroeg, dus daar kom ik soms niet eens aan toe. En daarnaast is dat ook iets wat ze graag zelf wil doen als ze zich wat beter voelt, maar dat doe ik dus al wel. Massage is ook vast prik met naar bed gaan. Ga zelf speciaal ook elke avond vroeg met haar mee, zodat ik dit kan doen.

Misschien is het ook een kwestie van accepteren dat ik niet altijd iets kan doen. Het is alleen lastig om er tegenin te gaan :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:27 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij dit ook doet, maar als ik mij slecht voel of gewoon even enorm wil klagen over alles probeert mijn man het goed te praten en allerlei dingen aan te dragen waardoor ik mij zogenaamd dan beter zou moeten voelen. Maar dat helpt helemaal niet. Ik wil gewoon even klagen en inderdaad ook van hem horen dat het allemaal k*t is. Een oplossing is er dan toch gewoon even niet voor. Gewoon dat je man begrijpt dat jij het ook allemaal zat bent is dan soms al fijn genoeg.

Je bent wel heel lief :*

Is een zwangerschapsmassage misschien en idee? Of is ze daar ook te beroerd voor?
Gewoon mee eens zijn dat het kut is. Dat punt heb ik nu bereikt omdat die praatjes "Je doet het wel ergens voor" ook bij mij al de strot uit komen. Toen ik dat zei moest ze in ieder geval lachen :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:31 schreef Cholula het volgende:

[..]

Iets samen doen zit er helaas bijna niet in. Zondag even samen naar de Xenos geweest en dat was eigenlijk al te veel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Goed! Manlief heeft R. naar school gebracht en J. kwam om 06:00 zn bed al uit met oorpijn -O- En klaagde zonet weer. Met een sinaspril ligt ie nu te slapen op mn bed beneden.. Zo de dokter maar even bellen.

Heb net ruim een half uur met de kraamzorg aan de foon gehangen. Ondanks dat dit een voor ons nieuw bureau is, komen niet meer langs op huisbezoek, maar doen ze een telefonische intake?
Nou ja, mij ook best :P
Alles is besproken. Borstvoeding, draagdoek, iemand die van aanpakken weet en geen stil muisje. Ben benieuwd of we deze laatste keer nou echt eens een leuke krijgen :D

Na de rustdag gisteren gaat het tot nu toe prima. Vandaag wordt een goede dag! *O*

Nu moet ik alleen nog even de Verloskundigenpraktijk praktijk bellen. Want die moeten de eindcontroles doen en die weten nog helemaal niet dat ik zwanger ben :') :D

Nikoos, ik vind jou echt een aanwinst in dit topic. :Y
Goeie dag!! *O* *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en Nikoos, ik kan het me zo goed voorstellen hoe lastig het is. Bij ons is mijn vriend bezig met het afronden van zijn proefschrift. Hij werkt minstens 60 uur per week, en probeert daarnaast veel meer in hte huishouden op te pakken. Moet met een soms hormonale vriendin overweg kunnen, en daarnaast komt heel veel practisch met betrekking tot onze verhuizing naar Duitsland op zijn schouders, want hij kan veel beter in het duits spreken of emails schrijven. Spreken kan ik wel vloeiend, maar schrijven niet echt.

En dan ben ik gezond zonder veel klachten (ja, vermoeidheid maar geen fysieke klachten).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het heel goed doet, en ik zou me niet schuldig voelen naar je vriendin. Je lijkt me heel lief! O+
Misschien minder schuldig voelen ja. Ik baal er gewoon ontzettend van dat je zo machteloos bent en vooral omdat ik juist heel veel wil doen voor anderen. Wel iets waar ik misschien iets mee moet minderen, maar dat is weer een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:01 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een goede tip.
Lekker een dagje met zijn 2-en. En is voor jou ook wel lekker denk ik Nikoos.
Volgende week weer een echo en dan hebben we in ieder geval een half dagje samen.
Punt is dat ik best een dagje vrij wil nemen, maar ze wil juist dat ik nu even zo min mogelijk vrij neem om dagen over te houden voor na de bevalling :P
En ik denk dat als ik vrij neem, dat ik dan gewoon "ingepland" wordt om de verbouwing van de zolder extra snel door te voeren :')

Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal O+
Wat mij betreft mag het ook gewoon allemaal al gebeurd zijn hoor. Ben zo benieuwd naar m'n meisje en dan is mijn vriendin ook van het gedoe af :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:29:01 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150729681
Nikoos, je komt over als heel betrokken en lief voor je vriendin, gewoon zo doorgaan!

En wat betreft dat vrijnemen. Misschien gewoon niet aan d'r vertellen (dan kan ze ook niets voor je plannen ;)), maar als verrassing opeens thuiskomen met een lekker uitgebreide lunch die jullie dan thuis samen op kunnen eten aan de keukentafel of in de tuin in het zonnetje.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:32:37 #73
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_150729792
Dat zal ze denk ik ook zelf nog wel in gaan zien :P
En ik vind het een leuk idee als verrassing. Ze is alleen wel heel erg slecht met verrassingen, vooral als het zo'n grote inpakt heeft. :')

Misschien moet ik het bij een bloemetje of cadeautje houden en luisteren zonder het goed proberen praten. En me er dan minder schuldig over voelen. Het is nog maar een paar weken ;)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:01:30 #74
259886 pessie
pi_150730643
Nikoos, het is soms gewoon niet zo makkelijk. Weet je dat er restaurants zijn die een compleet driegangen menu voor je thuis neerzetten? inclusief romatische setting? Wellicht ook een leuke verrassing? Kan ze tussendoor rusten op de bank.
En een schoonmaakhulp regelen! Echt, ik vond het zo afgrijselijk dat mijn man dan nog dingen moest doen terwijl hij voor de kinderen moest zorgen en moest werken, schoonmaakhulp is echt _O_ als het financieel kan, voor die 2 a 3 maanden, echt de overweging waard. Het gaf mij enorm veel rust e voelde me veel minder schuldig over al mijn beperkingen.

Vlindur, fijn dat je dag een stuk beter is. Wat kan slaap dan al veel doen he :* En gelukkig werkt je man nog thuis nu je jingste ziek is.
En als je kraamhulp niet bevalt, direct bellen voor een andere.

Hihi Cholula, laat je em wel een nieuw bakje halen vandaag?

Heeft degene die van de trap viel de vk al gebeld?
pi_150730843
quote:

Ik denk dat je niet meer kan doen en zijn dan je jezelf al geeft en opstelt. Je leeft je goed in en mee en het is gewoon een draak van een zwangerschap zo aan het einde ;) Het gevoel van ik kan even niets, maar wil zoveel kan haar zoveel dwars zitten dat ze er zelf ook even geen raad mee weet of door heeft dat het haar zo dwars zit. Ik denk dat je niet meer kan doen dan de klusjes die je al doet of aangeeft straks te doen, met haar praten over de toffe en minder toffe dingen en aftellen tot het tijd is ;)

Bloemetje of lekker koken is nooit verkeerd ;)
Schudden voor gebruik
pi_150731117
Nikoos ondanks dat je laat thuis bent kun je wellicht voor de dag erna koken? Mijn man is niet voor acht uur thuis dus kookt ook nooit, ik merk dat het koken mij nu al tegen staat, laat staan aan het einde van mijn zwangerschap. Mijn man haalt vaak wat, dat heeft helaasals gevolg dat we laat eten
pi_150731606
Nikooos, ik denk dat je het echt al heel goed doet! Als man sta je zo machteloos in de zwangerschap.

Samen lekker aftellen tot dat jullie meisje er is!

Een een bloemetje, of een keer lekker koken is altijd goed natuurlijk. Maar gewoon alleen die schouder zijn die ze even nodig heeft of even iemand waartegen ze kan vloeken en tieren is ook al heel fijn.
pi_150731615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Nikoos ondanks dat je laat thuis bent kun je wellicht voor de dag erna koken? Mijn man is niet voor acht uur thuis dus kookt ook nooit, ik merk dat het koken mij nu al tegen staat, laat staan aan het einde van mijn zwangerschap. Mijn man haalt vaak wat, dat heeft helaasals gevolg dat we laat eten
Cassandra, wanneer heb je de echo?
pi_150731784
Tien voor vier :)
pi_150731837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
veel plezier
  dinsdag 17 maart 2015 @ 12:44:57 #81
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150731860
Even vlug bijgelezen. Maar ik ben echt een kluns als ik zwanger ben :@ ben de vorige 2 keer ook al een paar keer flink gevallen en heb elke keer braaf de vk gebeld.

Maar behalve dat ik helemaal bont en blauw ben en heel erg beurs, valt het allemaal wel mee! De kleine ninjamevrouw is iig druk de boel aan het verbouwen!

Harde buiken heb ik sws al elke avond en nacht, dus daarom wacht ik even de controle van morgen af. Tenzij het erger word.
pi_150731912
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk! Gaan jullie met zijn 2tjes?
pi_150731934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:44 schreef purebliss het volgende:
Even vlug bijgelezen. Maar ik ben echt een kluns als ik zwanger ben :@ ben de vorige 2 keer ook al een paar keer flink gevallen en heb elke keer braaf de vk gebeld.

Maar behalve dat ik helemaal bont en blauw ben en heel erg beurs, valt het allemaal wel mee! De kleine ninjamevrouw is iig druk de boel aan het verbouwen!

Harde buiken heb ik sws al elke avond en nacht, dus daarom wacht ik even de controle van morgen af. Tenzij het erger word.
Wel goed in de gaten houden he PB :)
pi_150732244
*Meld! Met baby UIT de buik :o

Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150732360
Gevalletje wat doe je nu :D Gefeliciteerd O+
Jeetje zeg dat klinkt best heftig allemaal, rust maar goed uit :*
pi_150732363
Gevalletje! Wat een verrassing! Van harte gefeliciteerd! O+
pi_150732366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 12:58 schreef Gevalletje het volgende:

Verhaal volgt nog wel, ga nu eindelijk proberen te slapen.. Het begon gisterochtend rond 9 uur met oefenweeen en eindigde met een spoedkeizersnee vanmorgen om 6.31 uur met alles ertussenin.. Nou lekker proberen te slapen naast een ienie-mieni versie van m'n vriend!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow! Gefeliciteerd!!!!
pi_150732383
quote:

SPOILER
:o

Wat een verrassing!

Gefeliciteerd met de geboorte van Q! :*
Ik kan mij voorstellen dat je de boel nog op een rijtje moet krijgen met die snelheid!
Schudden voor gebruik
pi_150732392
Gevalletje! Wat doe jij dan!! Gefeliciteerd met jullie Q.! *G* *O* *G*

Hopelijk horen we snel je verhaal. Geniet nu maar lekker van je kleine mannetje!
pi_150732409
Oh de ud is over zes dagen, ik dacht over zes weken ofzo :')
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:04:36 #92
259886 pessie
pi_150732439
Van harte gefeliciteerd Geval! En nu bijkomen. :*
*G* *G* *G*
pi_150732445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 13:03 schreef L-E het volgende:
Oh de ud is over zes dagen, ik dacht over zes weken ofzo :')
Dat dacht ik ook :D
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:05:27 #94
259886 pessie
pi_150732460
Oh ja klumsy, zou wat zijn als Frits echt gedraaid zou zijn :D
pi_150732570
Gevalletje, gefeliciteerd *G*
pi_150732599
Gevalletje, gefeliciteerd *O* *O* nu bijkomen en van elkaar genieten!
pi_150732723
Van harte gefeliciteerd Gevalletje *O*
Sara
Merel
Ukje
pi_150732779
Gefeliciteerd gevalletje! Leuke naam!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 17 maart 2015 @ 13:16:19 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_150732787
Gevalletje! Gefeliciteerd! *O* Ben benieuwd naar je verhaal, maar nu eerst slapen en van elkaar genieten!
disclaimer
pi_150732812
quote:

SPOILER
Wow :o
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar m!
pi_150732843
Aaaw Gevalletje! Van harte. Ben benieuwd naar je verhaal en naar je baby! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')